Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Lang ben ik ver gebleven van robo-zuigers. Vooral uit zelfbescherming, want al snel wil ik dan de uber-aller-super-beste, vanwege net wat extra snufjes e.d.. Destijds waren de betere modellen ook gelijk wel flink aan de prijs.

Goed, tot zover de zelfbescherming. We zijn een aantal jaar verder. En... de vrouw des huizes begon spontaan over een robo-vacuum. Ze had een model gezien die "echt goed schijnt te zijn". Via Spanje, dus geen invoer en dergelijke, ze heeft het al aardig uitgezocht :)

Uiteraard begint het dan bij mij ook te jeuken >:) , dus enige raad kan ik wel gebruiken.

Het model waar vrouwlief mee kwam is deze:
2017 ISEELIFE http://s.aliexpress.com/IFNBNVjm voor ~120.

Als ik even teruglees in dit topic dan zie ik een opmerking op een andere vraag over een minder duur China model, die doet vermoeden dat als je een robo-vac uit China zoekt het eigenlijk een no-brainer is om voor de Xiaomi Mi Vacum te gaan.
Het eerste dat me opvalt is het verschil in vermogen, 20W vs 50W. Dat is behoorlijk.

Klopt mijn aanname dat in dit geval (China vs China) het inderdaad raadzaam is om de Xiaomi te willen verkiezen?
Dan kan ik de rest van het weekend vrouwlief gaan overtuigen om het dubbele uit te geven aan zo'n apparaat... :D

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:56
quote:
ralph075 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 05:12:
Klopt mijn aanname dat in dit geval (China vs China) het inderdaad raadzaam is om de Xiaomi te willen verkiezen?
Ja ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1785897
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1802685

(heeeeel veel leesplezier)

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:29

Cis

That's what she said!

quote:
ralph075 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 05:12:

Dan kan ik de rest van het weekend vrouwlief gaan overtuigen om het dubbele uit te geven aan zo'n apparaat... :D
Nee, niet per definitie. Ik heb bewust voor minder gekozen, en ben supertevreden met mijn iLife a4. Dan kun je er 2 kopen voor hetzelfde geld.

Zie: Cis in "Robotstofzuigers"

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:02

timovd

Voorsprong door techniek

quote:
CoachKoos schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:54:
Ik ben nog steeds bezig met een vast IP adres voor m'n LG Hombot met de bekende WiFi hack.

Als ik in de hack software een vast IP opgeef is de LG wel te benaderen met dat IP maar het IP komt niet voor in m'n router. Ik kan de port daardoor niet forwarden voor extern gebruik...

IP vastzetten in de router obv MAC adres werkt ook niet. De LG pakt dan toch een ander IP...

Iemand ervaringen hiermee?
Door een vast IP-adres op te geven op de robot, deelt je router geen IP meer uit, dus weet je router het adres niet. Als je port forwarding wil gebruiken, moet je de router het IP adres laten uitdelen.

EOS 70D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:08
quote:
Cis schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:45:
[...]

Nee, niet per definitie. Ik heb bewust voor minder gekozen, en ben supertevreden met mijn iLife a4. Dan kun je er 2 kopen voor hetzelfde geld.

Zie: Cis in "Robotstofzuigers"
Eens heb de iLife a4 nu bijna een jaar en hij is echt perfect.. en zeker voor het geld.

ELGA Toshiba

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik twijfel ook voor een robotstofzuiger. Ik twijfel beetje tussen de iLife a4s en de xiaomi 1e gen stofzuiger.

Is het enigste verschil tussen deze 2 dat je de xiaomi ook via de app kunt bedienen? Of is de xiaomi ook gewoon betrouwbaarder?

Vind de prijs van de iLife wel aantrekkelijk ;)

• Bvelleko
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
Dirk0s schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:28:
Ik twijfel ook voor een robotstofzuiger. Ik twijfel beetje tussen de iLife a4s en de xiaomi 1e gen stofzuiger.

Is het enigste verschil tussen deze 2 dat je de xiaomi ook via de app kunt bedienen? Of is de xiaomi ook gewoon betrouwbaarder?

Ze zijn bijna niet vergelijkbaar. De Xiaomi maakt een kaartje van elke kamer waar hij is, de iLife niet. De Xiaomi volgt een vast patroon om de kamers door te komen de iLife gaat vrijwel ongericht rondjes rijden.

Ook in dit topic vind je verschillende verhalen over beide robots. De Xiaomi meet zich met westerse high-end modellen, de iLife is meer een 'domme robot'. Waar de prijs ook naar is.

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:58
quote:
Bvelleko schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Ze zijn bijna niet vergelijkbaar. De Xiaomi maakt een kaartje van elke kamer waar hij is, de iLife niet. De Xiaomi volgt een vast patroon om de kamers door te komen de iLife gaat vrijwel ongericht rondjes rijden.

Ook in dit topic vind je verschillende verhalen over beide robots. De Xiaomi meet zich met westerse high-end modellen, de iLife is meer een 'domme robot'. Waar de prijs ook naar is.
Ik wil hem gaan gebruiken op de beneden en boven verdieping, ga dan de deuren open laten tijdens werken zodat de stofzuiger rustig zijn werk kan doen. Als ik je verhaal zo lees is het dan misschien beter om voor die xiaomi te gaan, als ik je goed begrijp, gaat deze alles af en weet wat hij gedaan heeft en gaat de ilife misschien wel 3x over 1 stuk, en 0x over een andere bepaald stuk. gewoon omdat het een domme robot is zoals je zegt?

• Bvelleko
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
Dirk0s schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Ik wil hem gaan gebruiken op de beneden en boven verdieping, ga dan de deuren oplaten en gewoon werken zodat de stofzuiger rustig zijn werk kan doen. Als ik je verhaal zo lees is het dan misschien beter om voor die xiaomi te gaan, als ik je goed begrijp, gaat deze alles af en weet wat hij gedaan heeft en gaat de ilife misschien wel 3x over 1 stuk, en 0x over een andere bepaald stuk. gewoon omdat het een domme robot is zoals je zegt?
Ik heb zelf de Xiaomi dus echt objectief ben ik niet. Maar het is een feit dat de iLife geen mapping heeft en volgens ervaringen ook onlogische rondjes rijdt. Meestal bereikt hij wel alles overigens.

Heb zelf voor de zelfde keuze gestaan en dus voor de Xiaomi gegaan, puur omdat ik op safe wilde spelen en gelijk een goede robot wilde hebben. Tot dusver zeker geen spijt van die keuze gehad.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:19
quote:
Bvelleko schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb zelf de Xiaomi dus echt objectief ben ik niet. Maar het is een feit dat de iLife geen mapping heeft en volgens ervaringen ook onlogische rondjes rijdt. Meestal bereikt hij wel alles overigens.

Heb zelf voor de zelfde keuze gestaan en dus voor de Xiaomi gegaan, puur omdat ik op safe wilde spelen en gelijk een goede robot wilde hebben. Tot dusver zeker geen spijt van die keuze gehad.
Wat voor mij ook verschil maakt is dat de iLife niet alleen niet overal kwam en op de andere 3x (wat overigens opgelost wordt door elke dag te zuigen - aan het eind van de week heb je alles gehad), maar hij rijdt ook veel langer. De iLife rijdt tot de accu leeg is, wat in het begin toch echt 2,5 uur was. De Xiaomi doet het bij mij op de benedenverdieping in een ruim uur en dan heeft ie alles systematisch gehad.

Daarbij heb ik het gevoel dat de Xiaomi het beter doet op vloerbedekking (laagpolig), en kun je heel veel via de app instellen waar de iLife een simpele afstandsbediening heeft. Ik heb zelf overigens de iLife A4 en de Xaomi 1gen, dus ik spreek enigszins uit ervaring.

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:34
quote:
Dirk0s schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:28:

Geen twijfel mogelijk. Geef de 100 extra uit aan de xiaomi. Heb zelf de ilife A4 gehad en geupgrade naar de xiaomi. De A4 is prima, maar de xiaomi is het extra geld dubbel en dwars waard. Eenvoudiger te programmeren via een app, loopt nooit vast en de turbo stand werkt super.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Hier ook +1 voor de Xiaomi, heb een Neato gehad en ook weer overwogen bij deze nieuwe aanschaf, maar voor het prijsverschil van een Neato kun je sowieso 2x een Xiaomi kopen en als je daar ook nog wifi bij wil zelfs bijna 3x.

Inmiddels rijdt hij een paar maanden rond en echt 100% tevreden, in al die tijd 2 keer niet zelf de eindstreep gehaald (dit was bij Neato zeker 3 op de 10 keer), doordat er ook echt rommel in de weg lag. Daarnaast is de app gewoon handig (en ook een gimmick), om snel schedule aan te passen, extra rondje te laten rijdne als het nodig is, of juist te annuleren.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:26
Ben in de markt voor een robotzuiger.

Nu lees ik redelijk wat over de xanomi maar hoe zit dat met garantie? En bijvoorbeeld
De romba of xe.lg home bot.of de samsung v70

Gezien de garanties ga ik toch voor een lokaal

Wat zijn de toppers?
Voor rond de 450 euro

mikerosauer wijzigde deze reactie 23-10-2017 09:10 (22%)

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• zeegerd
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:12
LG HomBot reparatie:

Bijna nu twee jaar in gebruik: gaat nauwelijks nog vooruit (zowel programma als afstandsbediening). Hij constateert zo lijkt het (ten onrechte) objecten waardoor ie continu hard stopt en wat anders probeert, zoals een bochtje maken (programma). Met de AB komt ie sowieso nauwelijks voor- of achteruit. Valt me wat tegen. Onder garantie gerepareerd: hield het ongeveer een uur vol en toen was het weer mis. Dus dezelfde dag wederom naar de reparatie.

Klinkt alsof men wel iets heeft gefixt maar vervolgens niet afdoende getest. Beetje jammer. Winkel was Wehkamp, gaat naar een bedrijf dat officieel namens LG reparaties doet. Benieuwd hoe het verder verloopt. Zou toch een dure grap worden als zo'n apparaat het maar 2 jaar volhoudt. Zo erg heeft ie ook weer niet op z'n donder gehad.

1710 Wp ZO 5 + 2360 Wp ZW 15 + Daikin US 3.5

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:29

Cis

That's what she said!

Weet iemand, of kan iemand een inschatting maken hoe duur het opladen van een robotstofzuiger is?
Ik bezit een ilife a4, en onderop staat dat de accu 2600mah is. Hierop kan hij ongeveer 1,5 uur stofzuigen.
Imho best knap, want de accu van mijn telefoon heeft dezelfde capaciteit, en gaat slechts een dagje mee.

Anyways, ik was benieuwd hoe duur het is, zodat ik kan uitrekenen hoeveel energiekosten ik op jaarbasis kwijt ben, en de vergelijking kan maken met een ouderwetse sledestofzuiger :)

• Ben1987
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 20:54
Wij hebben thuis een split level, de woonkamer zit een trede lager dan de rest zeg maar. Wij moeten dus met de hand de robotstofzuiger verplaatsen. Zijn er robots die, als je hem weer terug zet op de beginnende laag, alsnog zijn weg terug weet naar zijn oplaadstation? Kan me voorstellen dat ze hierdoor van slag raken? Maar wat als ze vastgelopen zijn, dan zet je ze ook om een andere plek toch...?

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:14
quote:
mikerosauer schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:51:
Ben in de markt voor een robotzuiger.

Nu lees ik redelijk wat over de xanomi maar hoe zit dat met garantie? En bijvoorbeeld
De romba of xe.lg home bot.of de samsung v70

Gezien de garanties ga ik toch voor een lokaal

Wat zijn de toppers?
Voor rond de 450 euro
450 euro is veel geld. Ik heb zelf de Xiaomi voor 250 euro met spare parts.
Ofwel zonder spare parts kan je er misschien twee kopen voor jou budget.

Je kan dus ook kijken naar China producten, koop een apparaat tussen de 100 en 250 euro en ervaar de kwaliteit. Als het apparaat na een jaar kapot gaat, neem je zonder twijfel een tweede van ongeveer het zelfde bedrag. ben je even veel kwijt en na twee jaar heeft een Europees model ook geen garantie meer (alleen goodwill van verkoper)

Elke dag na de eerste 356 dagen is een dag winst.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Jarenlang ging het goed maar vanmorgen is mijn robotstofzuiger op dusdanig brute wijze met 1 van m'n speakerstands in de weer gegaan dat het hele zwikje is omgevallen.

Flinke schade aan de speaker. ;( De stofzuiger maakt het verder goed overigens.

Ik hoop dat er iets gedekt wordt door m'n verzekering, heb de vraag gesteld in elk geval.

• burnerchief
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-11 16:11

burnerchief

4600 kWp oost/west

quote:
timovd schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Door een vast IP-adres op te geven op de robot, deelt je router geen IP meer uit, dus weet je router het adres niet. Als je port forwarding wil gebruiken, moet je de router het IP adres laten uitdelen.
Een vast IP voor voor de robot gaat werken als je je netwerk statisch inricht, in mijn netwerkomgeving heb ik alles met vaste ip adressen en filteren op macadres in de router.
Voordeel alles is te zien in de router en portforwarden is een eitje.
Enig dichttimmer werk is dan niet overbodig 😜

• gjkooijman
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 15:30
Wij hebben vandaag de LG VR9647PS aangeschaft en geinstalleerd. Nu wil ik hem toevoegen aan Google Home en Google zegt: LG is not supported in this region. Is er een mogelijkheid om die te omzeilen dat jullie weten?

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Nu online
quote:
gjkooijman schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:28:
Wij hebben vandaag de LG VR9647PS aangeschaft en geinstalleerd. Nu wil ik hem toevoegen aan Google Home en Google zegt: LG is not supported in this region. Is er een mogelijkheid om die te omzeilen dat jullie weten?
Mijn Hom Bot heeft van origine geen optie om met een app te besturen, maar middels de wifi hack lukt dat wel. Neem aan dat jouw LG wel met de originele LG app werkt?

Mijn Logitech Harmony Hub gaf bij koppelen dezelfde melding. Je telefoon moet in ieder geval op English (US) staan en bij Harmony moest ook de account van de Harmony app op VS ingesteld (locatie + taal) worden. Ik heb zelfs de desktop app moeten downloaden en deze op VS in moeten stellen.

• zeegerd
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:12
quote:
Vervolg: tweede keer reparatie was zeer snel, enige aangepast leek de firmware te zijn (andere robotstem). Qua gedrag niets veranderd, wat mij betreft dus ook gewoon niet (goed) naar gekeken. Merkwaardig, je zou concluderen dat zo'n reparatieservice maar wat aanklooit of het niet begrijpt.

Klacht ingediend, Wehkamp stelde: dit hoort niet zo, we halen hem op en kies uit: geld terug of een vervangende robotstofzuiger. Gekozen voor het laatste, namelijk verder erg tevreden over. Netjes uiteindelijk.

1710 Wp ZO 5 + 2360 Wp ZW 15 + Daikin US 3.5

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:00
Iemand hier ervaring met de Haier XShuai T370?

Heb hem vorige week besteld op Gearbest met een coupon voor zo'n 140eu. Benieuwd naar de prestaties, reviews die ik heb gelezen zijn wisselend maar volgens mij voor het geld niets beters te vinden

• gjkooijman
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 15:30
quote:
CoachKoos schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:57:
[...]

Mijn Hom Bot heeft van origine geen optie om met een app te besturen, maar middels de wifi hack lukt dat wel. Neem aan dat jouw LG wel met de originele LG app werkt?

Mijn Logitech Harmony Hub gaf bij koppelen dezelfde melding. Je telefoon moet in ieder geval op English (US) staan en bij Harmony moest ook de account van de Harmony app op VS ingesteld (locatie + taal) worden. Ik heb zelfs de desktop app moeten downloaden en deze op VS in moeten stellen.
Onze LG werkt inderdaad met de SmartThinQ app. LG geeft via Twitter aan dat dit "in de toekomst" kan. Weinig hoop dus...

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:13

HaTe

haat niet

Ik ben bezig om een ESP8266 (NodeMCU) module aan de ILIFE V5S te koppelen zodat ik hem via WiFi kan besturen. Ik had gehoopt dat ik via een soort debugpoort commandos kon toezenden en de status uitlezen, maar dit heb ik niet kunnen vinden op het moederbord. Heel misschien als ik de CPU pins aftap, maar dat ging me iets te ver.

Als oplossing plug ik de module aan een van de IR receivers en zet zo (zonder IR LED) de IR signalen hier op. Zo emuleer ik als ware de afstandbediening. Nu wil ik ook graag de status uitlezen. Hier kan ik de LED op het deksel voor gebruiken die afhankelijk van de status in een bepaalde frequentie knippert of helemaal aan of uit is. Verder wil ik het accu voltage uitlezen.

Het projectje is bijna af, ik moet alleen het uitlezen van de status nog verbeteren. Zijn er meer mensen die zoiets vergelijkbaars hebben gedaan? Nog ideen hoe ik dit kan verbeteren?

Specs

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
freakstar schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:04:
Jarenlang ging het goed maar vanmorgen is mijn robotstofzuiger op dusdanig brute wijze met 1 van m'n speakerstands in de weer gegaan dat het hele zwikje is omgevallen.

Flinke schade aan de speaker. ;( De stofzuiger maakt het verder goed overigens.

Ik hoop dat er iets gedekt wordt door m'n verzekering, heb de vraag gesteld in elk geval.
Ai.. Bij mij gaat het steeds net goed, hij duwt ze wel steeds een beetje van de plek..
Misschien toch mn speakerstands maar iets verzwaren en verhogen zodat ze gezien worden (nu rijdt ie steeds over de voet heen).

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-11 12:41
quote:
HaTe schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:20:
Ik ben bezig om een ESP8266 (NodeMCU) module aan de ILIFE V5S te koppelen zodat ik hem via WiFi kan besturen. Ik had gehoopt dat ik via een soort debugpoort commandos kon toezenden en de status uitlezen, maar dit heb ik niet kunnen vinden op het moederbord. Heel misschien als ik de CPU pins aftap, maar dat ging me iets te ver.

Als oplossing plug ik de module aan een van de IR receivers en zet zo (zonder IR LED) de IR signalen hier op. Zo emuleer ik als ware de afstandbediening. Nu wil ik ook graag de status uitlezen. Hier kan ik de LED op het deksel voor gebruiken die afhankelijk van de status in een bepaalde frequentie knippert of helemaal aan of uit is. Verder wil ik het accu voltage uitlezen.

Het projectje is bijna af, ik moet alleen het uitlezen van de status nog verbeteren. Zijn er meer mensen die zoiets vergelijkbaars hebben gedaan? Nog ideen hoe ik dit kan verbeteren?
Deze snuiter heeft een Neato voorzien van een ESP8266. Zo te lezen wel een andere benadering, maar wie weet geeft het inspiratie
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=19972

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:39

Leuke review van de Dyson 360 eye.

menzo wijzigde deze reactie 03-11-2017 21:41 (34%)

• DaMightyWackO
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:27

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

quote:
Huff002 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:50:
Voor degene met een Deebot R95, de Deebot R95 MKII is beschikbaar.

Ik was wat aan het rondzoeken of er al een firmware update uit was voor mijn R95 en kwam toen deze pagina tegen.

Mijn Duits is niet geweldig maar omdat ik een Limburger ben en het Limburgs toch bijna Duits is kon ik hieruit opmaken dat er inderdaad een nieuwe versie uit is maar gewoon updaten/flashen niet mogelijk is.
25 heb ik nog wel over voor een upgrade als hij maar genoeg verbetering brengt.

Eerst heb ik gemaild met RoboCleaners waar ik het toestel in februari 2017 gekocht heb.
Zeer snel een antwoord van hun gekregen:

[...]

Hierna heb ik contact opgenomen met Ecovacs zelf via service-nl@ecovacs-europe.com.
Ik had zelf in het Nederlands gemaild maar onderstaan antwoord in het Engels gekregen.

[...]

Hierop heb ik nog iets meer info gevraagd en gekregen.

[...]

Ik heb zonet mijn aanvraag voor een gratis update verstuurd, ik laat hier nog wel weten hoe het verder loopt.
Ik heb die van mij vorige week terug gehad van een gratis update. Wel bijzonder dat je hem daarvoor moet terug sturen en dat het niet OTA of desnoods via een USB stick kan doen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-11 23:14
quote:
DaMightyWackO schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:40:
[...]

Ik heb die van mij vorige week terug gehad van een gratis update. Wel bijzonder dat je hem daarvoor moet terug sturen en dat het niet OTA of desnoods via een USB stick kan doen.
Ik heb ook mijn Deebot R95 van de MKII update laten voorzien. Detail van de ruimtekaart is een stuk beter, merk verder niet veel verschil maar hij zou wat dichter bij de kant moeten komen.

Wel erg blij met Robocleaners; hebben dit erg snel geregeld!

• Markprinsen
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:14
Sinterklaas tijd komt er weer aan...wat is momenteel het beste aanbod voor een robot stofzuiger met dock voor ergens rond de 100-150 euro?

• waah
  • Nu online
@Markprinsen dan zou ik voor de Medion gaan. Programmeerbaar op tijd, zuigt goed, inclusief dock. Werkt beter dan de Dirt Devil die ok hiervoor had.

• repsaj
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:25
Iemand enig idee hoe je een LG VR8600OB reset? Hij reageert nergens op.

x

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Nu online
In de aanbieding bij iBood. Stofzuiger met app besturing!

http://www.ibood.com/elec...27pg-robotstofzuiger.html

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:23
quote:
repsaj schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:54:
Iemand enig idee hoe je een LG VR8600OB reset? Hij reageert nergens op.
Misschien de accu eruit halen? Minuutje wachten en weer installeren. Niet getest trouwens.

• Paragon93
  • Registratie: mei 2013
  • Nu online
quote:
Cis schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:51:
Weet iemand, of kan iemand een inschatting maken hoe duur het opladen van een robotstofzuiger is?
Ik bezit een ilife a4, en onderop staat dat de accu 2600mah is. Hierop kan hij ongeveer 1,5 uur stofzuigen.
Imho best knap, want de accu van mijn telefoon heeft dezelfde capaciteit, en gaat slechts een dagje mee.

Anyways, ik was benieuwd hoe duur het is, zodat ik kan uitrekenen hoeveel energiekosten ik op jaarbasis kwijt ben, en de vergelijking kan maken met een ouderwetse sledestofzuiger :)
Robotstofzuiger:
2600mah*19volt(van internet)/1000=49,4Wh, zeg 50Wh.
50Wh=0,05kWh*+-20cent(per kWh)= precies 1 eurocent per keer laden / stofzuigbeurt.

Traditionele stofzuiger:
(Vanaf september 2017 hebben stofzuigers een motorvermogen van maximaal 900 watt.)
Laten we zeggen dat je 20 min aan het stofzuigen bent?
0,9*1/3(uur)= 0,3kWh*+-20cent(per kWh)= 6 eurocent per keer stofzuigen

Als je beide 1 maal per week doet:
Robot: 0,52 euro
Traditioneel: 3,12 euro

Ik denk dat het verschil meer moet liggen in de tijd die je bespaart aan stofzuigen, die +-17 uur per jaar. Ik hoop dat die je meer waard is dan dat ijsje die je koopt voor 2,6 euro.

Iphone 6 64gb, rMBP'16 15" 460 512gb, Apple watch S2, Ipad Air 2

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:01
Iemand een idee of de Xiaomi stofzuigers last hebben van barkrukvoeten?

Mijn huidige Neato weet zich iedere keer erop vast te rijden als de krukken op de grond staan, alsof hij er toe word aangetrokken weet hij ze iedere keer te vinden.
Even een plaatje van de voet van de kruk:

Nu zet ik ze iedere keer omhoog op het aanrecht, maar zoals vandaag ben ik het vergeten en weet ik dus dat hij de hele dag staat te piepen omdat ie zich vast gereden heeft.

Zou fijn zijn als de Xiaomi hier geen last van heeft, dan ga ik heel erg sterk denken om de Neato naar boven te verhuizen waar hij zich niet vast rijd en onder een Xiaomi te pakken.....

Mess with the best, die like the rest

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:01
quote:
Paragon93 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:33:
[...]

Robotstofzuiger:
2600mah*19volt(van internet)/1000=49,4Wh, zeg 50Wh.
50Wh=0,05kWh*+-20cent(per kWh)= precies 1 eurocent per keer laden / stofzuigbeurt.

Traditionele stofzuiger:
(Vanaf september 2017 hebben stofzuigers een motorvermogen van maximaal 900 watt.)
Laten we zeggen dat je 20 min aan het stofzuigen bent?
0,9*1/3(uur)= 0,3kWh*+-20cent(per kWh)= 6 eurocent per keer stofzuigen

Als je beide 1 maal per week doet:
Robot: 0,52 euro
Traditioneel: 3,12 euro

Ik denk dat het verschil meer moet liggen in de tijd die je bespaart aan stofzuigen, die +-17 uur per jaar. Ik hoop dat die je meer waard is dan dat ijsje die je koopt voor 2,6 euro.
Als je 20 minuten stofzuigt doe je het of niet grondig, of heb je een klein huis; maw: je robotzuiger zal dus ook niet een hele accu nodig hebben om je huis te zuigen.

De robotstofzuiger zal hopelijk wel vaker dan 1x per week zijn rondje maken. Die bij mij loopt ie elke dag muv zondag, hij heeft ook recht op weekend (en ik op uitslapen). Zelf stofzuigen is grondiger dan de robot kan, maar als je de robot vaker laat stofzuigen is het resultaat over het algemeen hetzelfde.

Daarnaast hebben veel stofzuigers nog een krachtigere motor (zoals je al aangeeft is die 900watt pas sinds september dit jaar). 1400-1600 watt is denk ik een beter uitgangspunt.

Resultaat blijft dat je nog altijd geld (en belangrijker: tijd) bespaard.

Mess with the best, die like the rest

• Paragon93
  • Registratie: mei 2013
  • Nu online
quote:
ThaStealth schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:37:
[...]

Als je 20 minuten stofzuigt doe je het of niet grondig, of heb je een klein huis; maw: je robotzuiger zal dus ook niet een hele accu nodig hebben om je huis te zuigen.

De robotstofzuiger zal hopelijk wel vaker dan 1x per week zijn rondje maken. Die bij mij loopt ie elke dag muv zondag, hij heeft ook recht op weekend (en ik op uitslapen). Zelf stofzuigen is grondiger dan de robot kan, maar als je de robot vaker laat stofzuigen is het resultaat over het algemeen hetzelfde.

Daarnaast hebben veel stofzuigers nog een krachtigere motor (zoals je al aangeeft is die 900watt pas sinds september dit jaar). 1400-1600 watt is denk ik een beter uitgangspunt.

Resultaat blijft dat je nog altijd geld (en belangrijker: tijd) bespaard.
Uiteraard kun je niet een berekening maken die voor iedereen in elke situatie van toepassing is. ;)

Daarnaast; als je even realistisch gaat denken, bespaar je dan echt nog wel zo veel geld en tijd?
- Aanschaf van een robotstofzuiger is veelal duurder dan een traditionele stofzuiger;
- Meeste mensen hebben naast de robotstofzuiger ook nog een traditionele stofzuiger thuis staan;
- Het is echt niet zo dat je 0 uur bezig bent met een robotstofzuiger (onderhoud, legen, internetten over aankoop/gebruik, updates, vastlopen van dat ding, etc.);
- Zoals je aangaf, meestal laat je de robotstofzuiger vaker lopen dan dat je zelf met de hand stofzuigt;
- Onderhoud van het apparaat;
- Levensduur? Zal lager liggen is mijn best guess? Hier ben ik nog wat voorzichtig in, het is een aanname.
- Er zijn ook mensen hier met meerdere, voor op elke verdieping 1 bijvoorbeeld. :X
- etc.
- etc.

Dit allen buiten wegen gehouden, is het gewoon een leuk hebbedingetje :D

Paragon93 wijzigde deze reactie 07-11-2017 16:07 (30%)

Iphone 6 64gb, rMBP'16 15" 460 512gb, Apple watch S2, Ipad Air 2

• rabe83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:57
In aanvulling op @ThaStealth heb ik ook een vraag over robotstofzuigers die zich wel/niet vastrijden op dit soort stoelen en tafels:

Ik test nu zelf een LG Hom-Bot 9647ps maar deze rijdt zich of vast op dit soort 'buisframe' onderstellen of hij blijft er tegenaan beuken omdat ze niet (of te laat) opgemerkt worden door de sensors.

Iemand ervaringen met andere robotstofzuigers en dit soort stoelpoten / tafelpoten? Is dit 'normaal' gedrag?

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:54
Mijn Dirt Devil was vorige week plots dood. Ik had hem even aan de lader gezet, lampje knipperde en was vol. Heb hem toen aangezet maar deed helemaal niks meer... Via Bol.com dinsdag verstuurd. Die hebben hem doorgestuurd naar Zes Goes. Zag zojuist in het rapport dat hij kosteloos vervangen is.

Geen idee wat er mis is of wat. Meer die dit hebben of hadden? Hij stonk ook niet, werd ook niet warm of i.d.

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-11 16:07
quote:
Paragon93 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:56:
[...]

Uiteraard kun je niet een berekening maken die voor iedereen in elke situatie van toepassing is. ;)

Daarnaast; als je even realistisch gaat denken, bespaar je dan echt nog wel zo veel geld en tijd?
- Aanschaf van een robotstofzuiger is veelal duurder dan een traditionele stofzuiger;
- Meeste mensen hebben naast de robotstofzuiger ook nog een traditionele stofzuiger thuis staan;
- Het is echt niet zo dat je 0 uur bezig bent met een robotstofzuiger (onderhoud, legen, internetten over aankoop/gebruik, updates, vastlopen van dat ding, etc.);
- Zoals je aangaf, meestal laat je de robotstofzuiger vaker lopen dan dat je zelf met de hand stofzuigt;
- Onderhoud van het apparaat;
- Levensduur? Zal lager liggen is mijn best guess? Hier ben ik nog wat voorzichtig in, het is een aanname.
- Er zijn ook mensen hier met meerdere, voor op elke verdieping 1 bijvoorbeeld. :X
- etc.
- etc.

Dit allen buiten wegen gehouden, is het gewoon een leuk hebbedingetje :D
Misschien een rare gedachte, maar ik heb dat ding voor een schoner huis gekocht 8)7 ....iedere dag robot en 1 maal per week met de handstofzuiger...

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:22

rGz

Bliep ?!

quote:
rabe83 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:35:
In aanvulling op @ThaStealth heb ik ook een vraag over robotstofzuigers die zich wel/niet vastrijden op dit soort stoelen en tafels:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik test nu zelf een LG Hom-Bot 9647ps maar deze rijdt zich of vast op dit soort 'buisframe' onderstellen of hij blijft er tegenaan beuken omdat ze niet (of te laat) opgemerkt worden door de sensors.

Iemand ervaringen met andere robotstofzuigers en dit soort stoelpoten / tafelpoten? Is dit 'normaal' gedrag?
Wij hebben een soortgelijke tafel van Bert Plantagie (https://www.bertplantagie...ess-ceramic-coffee-table/), die lijkt er wel een beetje op. Onze robotstofzuiger is een Neato Botvac D3 connected; die komt over de onderste horizontale "balkjes" heen maar heeft hier soms wel 2 tot 3 pogingen voor nodig (vooruit, achteruit, nt een andere hoek nemen). De Neato is er nog nooit op vastgelopen. Sidenote is wel dat de tafel op een laagpolige mat staat, wat het hoogteverschil ietwat kleiner zou kunnen maken..

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
rabe83 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:35:

[afbeelding]
[afbeelding]

De nieuwe Samsung powerbots rijden zich niet meer vast op dergelijke slede-constructies.
Had op kantoor exact hetzelfde probleem, met stoelen en de 'liggende' poten van de bureaus. Er zijn er daarom hier heel wat de revue gepasseerd, en de VR9000 gaat hier prima mee om.
Bij de hombot maakte het heel erg uit vanuit welke richting hij begon, maar liep dan alsnog vast op de stoelen. Kwam er meestal ook wel af, maar geheid dat je je meubels onnodig beschadigt.

edit:
De VR9000 zijn zo laag van voren, dat ze dus ws ook niet over de poten heenrijden in jouw geval, dus onder de tafel geen schoonmaak :+

paQ wijzigde deze reactie 10-11-2017 09:24 (5%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• rabe83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:57
@rGz & @paQ Dank voor jullie reactie...ik ben benieuwd of gebruikers van de Xiaomi hier ook ervaringen mee hebben???

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
footnote: De VR9000 reinigt ook wel echt serieus goed! (En ik ben alles behalve Samsung fan) En Coolblue heeft vast nog wel 2e kansjes.
edit: zoek naar de juiste verhouding tussen de zaken die er toe doen. prijs / schoonmaakresultaat / blijven mijn meubels heel / loopt hij nergens vast
De uitkomst zal per huishouden wisselen lijkt mij.

paQ wijzigde deze reactie 10-11-2017 09:43 (60%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• rGz
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:22

rGz

Bliep ?!

Waar ik overigens wel naar aan het kijken ben is een oplossing voor het snel beschadigen van de Neato. We hebben thuis stenen plinten en die beschadigen 'm snel. Ivm. een eerdere D3 die kapot ging hadden we een nieuwe gekregen dus hier maar even tijdelijk tape op geplakt.. ziet er niet uit natuurlijk maar goed.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-11 10:57
Ik zit wel eens met een schuin oog naar een robotstofzuiger te kijken. Het lijkt mij wel handig, klopt dat?

Nu kwam zijn er bij Gearbest een aantal coupons op verschillende merken geldig:

ILIFE V7 Super Mute Sweeping Dust vacuum Cleaner
https://www.gearbest.com/smart-home/pp_187246.html?wid=3
135.99 = 116.8
Coupon: ILIFEV7EU

ILIFE V5 Intelligent Robotic Vacuum Cleaner
https://www.gearbest.com/smart-home/pp_217065.html?wid=3
109.99 = 94.47
Coupon: ILIFEV5EU

ILIFE A4S Smart Robotic Vacuum Cleaner - EU PLUG
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_615997.html?wid=3
149.99= 128.82
Coupon: A4SEU

ILIFE A6 Smart Robotic Vacuum Cleaner - EU PLUG
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_625062.html?wid=3
189.99 = 163.18
Coupon: ILIFEA6EU

Haier Xshuai T370
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_645369.html?wid=3
159.99= 137.41
Coupon: HXT370EU

Haier Xshuai HXS-C3
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_645367.html?wid=3
209.99= 180.36
Coupon: HXSC3EU

Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste verschillen?
Ik heb er totaal geen ervaring mee. Is duurder beter?

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:42
quote:
dfrenner schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:51:
Ik zit wel eens met een schuin oog naar een robotstofzuiger te kijken. Het lijkt mij wel handig, klopt dat?

Nu kwam zijn er bij Gearbest een aantal coupons op verschillende merken geldig:

Wat zijn nou eigenlijk de belangrijkste verschillen?
Ik heb er totaal geen ervaring mee. Is duurder beter?
Ik weet dat hij boven de prijs van de genoemde opties zit, maar kijk ook eens naar de Xiaomi Mi Vacuum 1. Met code XIAOMIVAC is hij 214. Ik had eerst een Ilife, maar die Xiaomi vind ik een stuk beter.

https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html

Is een robot die de ruimte scant, en daardoor intelligent door een kamer gaat in plaats van willekeurig (wat denk ik al deze robots doen?). Is daardoor veel sneller klaar, en zuigt 100% zeker je hele kamer. Is programmeerbaar via een app, oa meerdere dag/week schedules, instelbare zuigkracht, etc. Zie meer info in aparte topics.

• waah
  • Nu online
@Dijkhuis ik kom op 228?

waah wijzigde deze reactie 13-11-2017 13:01 (3%)

• Dijkhuis
quote:
Hmm ben je ingelogd? Ik heb gisteren nog Total: 211.54 betaald. Kijk anders ff in het XIAOMI MIvacuum prijzen topic, staan nog wat tips.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:13
Hmm, mijn Roomba verliest regelmatig de tijd, waardoor het geplande schema helemaal in de war loopt en hij op de vreemdste momenten begint te stofzuigen. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb volgens mij een Roomba 785, die een jaar of wat geleden bij iBood langskwam.

Verder lijkt er niks mis te zijn met de batterij ofzo, want hij maakt wel alles netjes schoon. Ook het scedule zelf wordt gewoon onthouden, maar de tijd wordt dus steeds gereset.

HarmoniousVibe wijzigde deze reactie 13-11-2017 14:26 (24%)

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Momenteel heb ik de Xiaomi er ook bij. In totaal 3 stofzuigers dus (voor elke verdieping 1). De Roomba vind ik nog steeds het schoonst vegen. En die heeft echt geen omkijken meer naar qua schoonmaken.

De aerovac kan ik gewoon een maand lang laten vullen en dan nog maaktie goed schoon. Na een maand komt er wel een blok beton eruit.

De xiaomi is vele malen beter dan de Neato botvac die ik nu ook heb. De neato piept maar al te vaak. 1 van de 3 keer zit ie weer ergens vast in een hoek of zo. De Xiamoi heeft daar geen moeite mee (Roomba al helemaal niet)

Nadeel van de Xiaomi en Neato is wel weer de kleine opvangbakjes.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Intelligo
De Xiaomi Mi Robot Vacuum is nu op geekbuying voor 189eu met code RKSIUZQK

Voor wie het intressant vind wel een erg mooie prijs

• Dijkhuis
quote:
Intelligo schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:56:
De Xiaomi Mi Robot Vacuum is nu op geekbuying voor 189eu met code RKSIUZQK

Voor wie het intressant vind wel een erg mooie prijs
De prijs bij Geekbuying is toch exlusief verzendkosten? DHL is goedkoopste met EUR 48, en dan maak je nog kast op BTW...

• Intelligo
quote:
Dijkhuis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:00:
[...]

De prijs bij Geekbuying is toch exlusief verzendkosten? DHL is goedkoopste met EUR 48, en dan maak je nog kast op BTW...
Ah.. zo ver was ik niet gegaan in het checken. Je hebt gelijk, helaas

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:02

timovd

Voorsprong door techniek

Bij DHL mag je er vanuit gaan dat je nog invoerkosten + heel veel administratiekosten aan DHL mag betalen.

EOS 70D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• SED
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:52
Er is ook een italian stock ( dus vrij van invoerrechten) werkt die code daar ook?
( je moet er voor inloggen zie ik..)

Copyright and left by SED...

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-11 16:07
quote:
HarmoniousVibe schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:25:
Hmm, mijn Roomba verliest regelmatig de tijd, waardoor het geplande schema helemaal in de war loopt en hij op de vreemdste momenten begint te stofzuigen. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik heb volgens mij een Roomba 785, die een jaar of wat geleden bij iBood langskwam.

Verder lijkt er niks mis te zijn met de batterij ofzo, want hij maakt wel alles netjes schoon. Ook het scedule zelf wordt gewoon onthouden, maar de tijd wordt dus steeds gereset.
Ik heb een 780 uit 2014, en ik geloof dat ik dit pas 1 keer heb gehad. Ik ga nu wel de batterij vervangen voor een lithium 6400mAh exemplaar. We hebben een flinke aanbouw erbij en een uurtje of 2 per dag extra rondrijden is nog niet zo verkeerd met een rondkruipende baby.

Ik denk dat je de roomba zich te leeg trekt:
https://homesupport.irobo...es-runs-at-the-wrong-time.
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*