Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter

Robotstofzuigers - Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQCB9w5rh1zJt9G2J4XgV3OGZA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJDOAOX5rHktLheCzatDgbzJ.png?f=fotoalbum_large

Deel 1 - Robotstofzuigers

Inleiding: Wat is een robotzuiger?

Bron, Wiki: Een robotstofzuiger is een huisrobot die zelfstandig stof uit een ruimte verwijdert. Sommige typen gebruiken draaiende borstels om tot in smalle hoeken te komen. Andere stofzuigers gebruiken naast het zuigen een combinatie van reinigingsopties (vegen, sterilisatie met uv etc.), waardoor de machine meer wordt dan alleen maar een automatische stofzuiger.

Merken van de meest gangbare robotstofzuigers

De meest populaire merken zijn Dreame, Ecovacs, iRobot & Roborock, maar er zijn vele andere merken op de markt.

Zie hieronder een lijst met de meest bekende merken;
Dreame
Ecovacs , Eufy, iRobot, Roborock, ROIDMI, Rowenta, Xiaomi
Maar ook Blaupunkt, Dyson, Lenovo, Medion, Miele, AEG, Samsung en nog vele andere (chinese) merken maken robotstofzuigers.

Verschillende modellen

Voor bijna iedere budget is er wel een robotstofzuiger te vinden, de prijzen lopen uiteen van ~€150 helemaal tot aan ~€1500. De grootste verschillen zitten hem dan vaak in de bouwkwaliteit, functies, eigenschappen, software, etc.

Instap modellen: De basis modellen zullen zich vinden tussen de 150 en 300 euro. Deze modellen bevatten de meest belangrijke basis functies zoals; de kamer / verdieping schoonmaken volgens een algoritme, terug vinden van de basis station, etc.

Midrange modellen: De midrange modellen bevinden zich tussen de 300 en 700 euro. Deze modellen hebben wat geadvanceerdere eigenschappen waaronder zelflerend, navigatie, 'Obstacle avoidance' (obstakels ontwijken), camera, etc.

Flagship modellen: Deze modellen bevinden zich tussen de 700 en 1000 euro. Hier zal je de laatste technieken en snufjes in vinden. De laatste ontwikkelingen zitten hem vaak in een luxere basis station maar ook geadvanceerdere software, betere zuigkracht cq schoonmaak methodes, etc.

Neem je ook een luxe dockingstation, dan kan prijs wel oplopen tot 1500 euro.

Basis stations

Alle robotstofzuigers hebben een basis station waarbij de accu wordt opgeladen maar ook de rustplaats / parkeerplaats is van de robot zelf als hij klaar is met zijn taak of standby staat.

Echter heb je tegenwoordig luxere uitvoeringen van de basis station. Zo heb je tegenwoordig 'auto-emptying' base station (ook wel reinigingsstation genoemd) waarbij de robot na zijn stofzuig ronde automatisch leeg gezogen kan worden. Het is niet noodzakelijk om zo'n station aan te schaffen maar brengt wel gemak met zich mee daar waar je niet na iedere keer of twee het stofbakje van je robotstofzuiger hoeft te ledigen. Hiervan zijn modellen met zak maar ook zakloos (zoals Dyson).

Daarnaast zijn de meest luxe basis stations waarbij je robot wordt leeg gezogen, het water wordt bijgevuld, en zelfs de dweil pads / borstels worden gecleaned (en of gedroogd), maar hier is de prijs ook naar. Overigens lees je af toe dat men last heeft van nare geurtjes uit de vuile waswaterbak, een beetje water met bleek toevoegen kan dit verhelpen.

Functies & Eigenschappen

Accuduur: De meeste modellen hebben een accuduur van een uur of meer, sommige modellen hebben 2 a 3 uur, maar dit is ook van invloed van welke modussen je gebruikt (lage zuig stand, turbo modus, dweilen, etc.). Overigens kan je sommige modellen instellen om enkel in de daluren je robot op te laden.

Donkere vloeren: Tegenwoordig zijn 90% van de robotstofzuiger geschikt voor donkere vloeren.

Huisdieren: Sommige robotstofzuigers focussen meer op huisdieren, en dan met name de haren van honden en katten.

Allergiën: Sommige modellen hebben een HEPA filter om zo het uitblazen van stoffen of pollen die allergien kunnen voorzaken te verminderen. En of een UV lamp voor het steriliseren van micro-bacteriën.

Dweilfunctie: Deze modellen hebben een doekje, pad of rotterende borstels die met behulp van water je vloeren dweilen tijdens het stofzuiger (overigens zijn er ook robotdweilers zonder de mogelijkheid om te kunnen stofzuigen). De wat duurdere modellen hebben vibrerende, roterende of schuddende dweil pads / doeken, de instapmodellen hebben vaak enkel een doekje die ze achter zich slepen. Ook is er verschil in doseren van het water tussen de goedkoperen en duurdere modellen.

Obstacle Avoidance: Obstakel ontwijken, dit gebeurt door middel van lidar en of camera's die objecten kunnen detecteren en hiermee voorkomen dat ze er tegen aan rijden. Sommige modelen leren ook de kamer / ruimte in om zo 'zelflerend' dit op zijn volgende ronde al te voorkomen / onthouden.

Tapijt Detectie: Hierbij detecteer de robotstofzuiger dat hij op tapuit rijdt, vaak gaat hierbij de zuigvermogen in een hogere stand ( en of stoppen van water toevoegen aan de dweil functie). Houdt hier rekening mee dat sommige robots die een dweil functie hebben soms een natte doek over het tapijt mee trekt. Bij Roborock zijn er ook modellen die de dweil-pad 5mm omhoog tzodra deze tapijt detecteren. Zeer hoogpolig tapijt wat je ook soms bij badmatten ziet is de robotstofzuiger niet voor geschikt en zal hierop vastlopen.

Multifloor: Sommige robots hebben de mogelijkheid om 3 tot 4 verdiepingen in te leren zonder op elke verdieping een base station te hebben> De ervaring is wat wisselvalig maar sommige robots herkennen zelf de verdieping na een start gegeven te hebben, bij andere moet je eerste de juiste verdieping selecteren in de app. Na zijn ronde gaat de robot terug naar de start plek waar hij begonnen is omdat hij de base station niet kan vinden.

Geluidsniveau: Dit verschilt van model tot model, stille modellen zitten tussen de 50 en 60dB (Decibel), normaal; 61 - 70 dB, Luid en zeer luid is alles wat daar boven zit. Houdt hier rekening mee als je bijvoorbeeld snachts de robotstofzuiger zijn werk wil laten doen. Of overdags terwijl je aan tv aan het kijken ben.

Indeling van de kamer en risico's

Vandaag de dag zijn robotstofzuigers steeds slimmer en geadvanceerder, maar toch kunnen bepaalde dingen niet voorkomen worden, zoals bijvoorbeeld het opeten van kabels (en daardoor vastlopen), het vast lopen op lage obstakels, etc.

Denk ook vooraf na wat voor kamer / verdieping je wilt stofzuigen voordat je je robot uitkiest of laat starten. Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld naar behoefte. Eventueel kabels die op de vloer liggen opgeruimd hebt, schoenen (denk ook aan schoenveters) en andere objecten die op de vloer liggen aan de kant hebt gezet.

Onderhoud

Onderhoud van je robotstofzuiger is ook van belang daar waar de robotstofzuiger vaak zijn routines ongezien doet en dus TLC (tender loving care) vaak niet gegeven wordt aan het apparaat., De sensoren van je robot worden langzaamerhand vervuild door dat stof blijft plakken en dit kan zorgen voor het incorrect werken van het apparaat zelf (bijvoorbeeld, vallen van de trap, obstacle avoidance werkt niet meer naar behoren, etc). De middrange / flagship robots hebben daar ingebouwde reminders of zelf controles die je attenderen om de sensoren schoon te maken.

Controleer daarom met regelmaat je robot op vervuilingen, maak hem schoon met een (lichte vochtige) doek, controleer de sensoren volgens de geberuikers handleiding, check of de filters nog in ordere zijn, beschadigenen, etc. En eventueel, vervang bepaalde onderdelen tijden voor een juiste werking van de robotstofzuiger zoals, borstels, filters, dweilpads / roters, etc.

Schoonmaakmiddelen

Voor de robots met een dweil functie wordt er meestal aangeraden om enkel de goed gekeurde schoonmaakmiddelen te gebruiken die de fabrikant zelf voorschrijft. Dit zijn vaak erg dure schoonmaakmiddelen en ook slecht te verkrijgen. WoldoClean Floor Cleaner (te verkrijgen bij Amazon bijvoorbeeld) is overigens optie om te gebruiken. Maar zo zijn er ook schoonmaakmiddelen speciaal voor houten of PVC vloeren die worden geadviceerd om te gebruiken voor deze specifieke vloieren waar men over het algemeen geen issues mee ervaart. Belangrijk is dat je de goede verhoudingen aanhoudt voorgeschreven op het etiket zelf. Zie ook schoonmaakmiddelen in deel 1. Heb je nog andere goede merken / types schoonmaakmiddel? Laat het weten!

Waarbij opgelet moet worden is dat je geen middelen gebruikt waarbij je emulsies kan krijgen of veel schuim daar waar de de spray nozzle van de robotstofzuiger kan gaan verstoppen. En vooraal belangrijk gebruik gezond verstand!

WoldoClean Floor Cleaner
Bona Harde vloeren reiniger
iRobot Braava Jet

App / Aansturing

App:
Alle robots kunnen aangestuurd worden met een app, hier is over het algemeen een account voor nodig om de app te kunnen gebruiken. Met de app kan je je robotstofzuiger taken laten uitvoeren naar wens. Hoe geadvenceerder de robot, hoe meer opties je hebt. Ook zal de app je in vele gevallen informatie vertellen of accu status, levenduur van borstels, schoonmaken van sensoren, etc.
Denk hierbij aan; dag-en tijdschema's, zuigstanden van hoog to laag, dweilen of niet dweilen, Obstacle avoidance, meerdere vloeren / kamers inleren en nog vele andere instellingen.

Smart Home Platform:
Overigens zijn vaak de volgende platformen te gebruiken voor een smart home integratie waaronder; Amazon Alexa, Apple Homekit, Google Assistant, Homey, IFTTT, Samsung SmartThings en 'Works with Nest'.

Home Assistant:
Tegenwoordig is de de ondersteuning van robotstofzuigers in Home assistant steeds beter, merken zoals Roborock (Xiaomi), iRobot, Ecovacs en andere merken hebben integraties in HA waarmee je gegevens kan uitlezen maar ook automations kan instellen buiten de app om.

Voor Roborock integratie via de Roborock app zelf volg dan deze Github link, hiermee hoef je niet de Xiaomi app te gebruiken. Met dan aan @Quad.

Reserve onderdelen

De fabrikant zal altijd originele onderdelen adviseren, echter de meeste robotstofzuigers zijn van chinese afkomst en gebleken is dat ook van andere merken prima onderdelen aan te schaffen zijn voor een lagere prijs. Amazon en Aliexpress zijn hier vaak een geschikte plaats voor om ze te vinden. Voor de basis onderdelen zoals borstels, filters, zakken, stofbakjes, dweil-pads, etc kan je prima aftermarket spul kopen, lees wel ff de reviews!

Attentie punten & veel gestelde vragen

Detecteerd mijn robot uitwerpeselen & kots en zal hij deze ontwijken?: Het antwoord is in 9 van de 10 gevallen een dikke NEE! Mocht er een flinke hoop stront liggen (4 cm hoog of meer) dan zal deze misschien gedetecteerd worden. Uitwerpselen van kleine hongen en katten, kots en haarballen zullen doorgaans niet gedetecteerd worden en zal de roboto gewoon overheen gaan stofzuigen / dweilen, dit zal geen pretje zijn bij aankomst kamer :r
Dweilen is toch een gimmick? Kan mijn robot vlekken opruimen?: Ja maar tot zekere hoogte. Lichte vlekken zal een robot vaak geen issue mee hebben mits je vibrendere of roterende dweilpads heb. Maar ook zonder robot ruim je normaal gesproken zelf de grotere vlekken direct zelf op. Dit is met een robot niet anders.
De dweilfunctie is toch funest voor mijn houten vloer of laminaat?: Nee normaal gesproken als je 3 a 4 keer per weeg dweilt met een robot is dit niet kwalijk voor je houten / laminaat vloer. De hoeveelheid water de een robot gebruikt voor dweilen is zeer gering. Let hier wel bij op dat een robot geen druppels of plasjes achter laat, dit is een defect en geen eigenschap van een robot.

Tot Slot

De techniek en ontwikkelingen gaan erg hard. Tegenwoordig zijn de robotstofzuigers vrij sllim en kunnen de meeste basis modellen het werk goed doen. Er zijn ontzettend veel modellen met een breed scala aan diverse eigenschappen waarbij voor ieder wat wils tussen zit.

Voor verdere informatie over specifieke modellen adviseer ik bijvoorbeeld het Youtube kabel Vacuum Wars te bekijken.

Issues & Gebreken

Neato heeft sinds kort hun support van de oudere modellen opgegeven, ze zijn niet meer toe te voegen aan de app of te gebruiken, voor verdere info zie hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-07-2024 08:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ik gebruik nu trouwens de S7 Maxv Plus bijna een week; hier zijn alvast mijn bevindingen:

De app van Roborock zelf werkt snel, overzichtelijk, buiten de deur ook gewoon te benaderen en taken starten. Echter zie ik op mijn telefoon (Android) dat vaak woorden niet compleet zijn, cance, maintenanc, pin n, etc.

Ik dacht dat Roborock gemakkelijk via de integratie van Roborock in Home assistant werkend te krijgen, helaas gaat dat enkel via de Xiaomi Home app, dit betreft tokens. Helaas want ik vind de Xiaomi App minder prettig en de camera functie van de S7 Maxv is niet aanwezig. Trouwens is de Xiaomi app trager in gebruik.

Stofzuiger op balanced mode gaat uitermate goed, enkel wat hoekjes heeft de robot wat moeite mee om bij te komen. Mijn eettafel stoelen heeft poten over de grond, daar rijdt hij over heen, ziet er een beetje lomp uit, met resultaat dat hij soms maar deels doet (Elke Donderdag avond gaan de stoelen ondersteboven op de tafel voor de grote beurt, lig er niet wakker van). Het dweilen gaat ook boven verwachting goed, ook met WoldoClean schoonmaakmiddel in de verhouding die op de fles staat. Ik dacht eerst dat dit nog een gimmick was. maar het tegenover gestelde _/-\o_
De Dockinstation zuigt de robot leeg na zijn schoonmaakbeurt (wel na 08:00 via de 'do not disturb' modus, die is best wel luid trouwens!), bakje komt geheel leeg, enkel nog een beetje stof in het filter zelf. De zwarte deurmat op maat welk een paar mm lager ligt als de tegels wil hij echter niet stofzuiger, hij denkt dat hij dan over de rand valt en weigert hem mee te stofzuigen, ik weet niet of ik nog ergens kan instellen dat hij dit moet negeren.

Multifloor mapping gaat harstikke goed, hij/zij verloor helaas wifi op de zolder, ik moest hem opnieuw met de wifi verbinden (1 minuut werk). Heb nu eens flink gekeken naar alle routers op de zelfde SSID, moet dit nog verder testen. Echter moet ik hem dan beneden wederom op het wifi inleren.

Batterij houdt het erg lang vol, hele huis gaat makkelijk op 1 lading, nu heb ik een rijtjeswoning, maar goed Roborock staat bekend om zijn goede batterij.

Ik doe overigens de beurten snachts, daar hebben wij geen last van, mocht je wakker zijn hoor je heel zachtjes op de achtergrond de robot zijn werk doen.

Het is een hoop geld, maar dit scheelt echt een hoop schoonmaak per week, zeker nu we ook een kleine hebben rondkruipen. Helaas resulteerde dit dat we nu ook een Dyson gaan aanschaffen om echt snoerloos te kunnen schoonmaken, want helaas kan hij nog niet de trap stofzuigen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 12:31
Xqlus1ve schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:03:
Ik gebruik nu trouwens de S7 Maxv Plus bij een week; hier zijn alvast mijn bevindingen:

Ik dacht dat Roborock gemakkelijk via de integratie van Roborock in Home Assistant werkend te krijgen, helaas gaat dat enkel via de Xiaomi Home app, dit betreft tokens. Helaas want ik vind de Xiaomi App minder prettig en de camera functie van de S7 Maxv is niet aanwezig. Trouwens is de Xiaomi app trager in gebruik.
Jammer dat je nog steeds niet en Home Assistant kan gebruiken en de Roborock app naast elkaar. Ik vind de Xiaomi app ook maar matig. Ik vind juist de camera functie van de S7 MaxV wel gaaf, maar dat valt dus af als je Home Assistant integratie wilt.

Ik zou het ook wel handig vinden om de S7 MaxV te gebruiken om foto's te maken in het geval dat er iets aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Quad

Doof

@Xqlus1ve @banaliteit Er is een integratie voor Roborock app, werkt heel goed!
https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock

Ik had hem ook via Xiaomi Home app, maar nu deze integratie er is, WiFi reset, via de Roborock App toevoegen en daarna de gegevens invoeren via de integraties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck7J7h0I6l_YCQHf16-JL_Snt4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tSj1A5yUyzZnaKxqS5IC1pMX.png?f=user_large

Werkt ook prima met de Xiaomi Vacuum map card.

[ Voor 59% gewijzigd door Quad op 18-01-2023 13:54 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:49:
@Xqlus1ve @banaliteit Er is een integratie voor Roborock app, werkt heel goed!
https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock

Ik had hem ook via Xiaomi Home app, maar nu deze integratie er is, WiFi reset, via de Roborock App toevoegen en daarna de gegevens invoeren via de integraties.

[Afbeelding]

Werkt ook prima met de Xiaomi Vacuum map card.
Zou geweldig zijn, ik krijg hem niet gevonden in HACS, doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Trouwens gevonden waarom hij mijn deurmat niet wil stofzuigen, en nee ik kan het niet overbruggen.
Why does robot cleanner refuse to clean the dark carpet?
The cliff sensors used on Roborock robots may mean that the robot may not be able to clean dark carpet because dark carpets trigger the cliff sensors in the same way as a drop. At present, it is not possible to disable cliff sensors as they are essential in most homes. Hope you can understand and forgive this drawback.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Even (https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock) toevoegen als custom repo.
Installing via HACS
  1. Go to HACS->Integrations
  2. Add this repo into your HACS custom repositories
  3. Search for Roborock and Download it
  4. Restart your HomeAssistant
  5. Go to Settings->Devices & Services
  6. Shift reload your browser
  7. Click Add Integration
  8. Search for Roborock
  9. Type your username used in the Roborock App and hit submit
  10. You will receive an Email with a verification code
  11. Type the verication code and hit submit
  12. You're all set

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:03:
Even (https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock) toevoegen als custom repo.
Installing via HACS
  1. Go to HACS->Integrations
  2. Add this repo into your HACS custom repositories
  3. Search for Roborock and Download it
  4. Restart your HomeAssistant
  5. Go to Settings->Devices & Services
  6. Shift reload your browser
  7. Click Add Integration
  8. Search for Roborock
  9. Type your username used in the Roborock App and hit submit
  10. You will receive an Email with a verification code
  11. Type the verication code and hit submit
  12. You're all set
Ah het 'custom toevoegen' van de repo het ik nog niet helemaal begrepen, ga gelijk aan de slag (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
En ik het hele internet afgestruind, YT afgezocht, niets kunnen vinden 8)7 3 minuten werk en ja hoor, hij draait in HASS _/-\o_

Super bedankt, zal de start post updaten en je krijgt nog een plusje (y)

[ Voor 38% gewijzigd door Xqlus1ve op 18-01-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-04 08:57
Wat doen jullie dan zoal met die integratie?
Ik heb ook graag alles connected (heb een Homey etc) maar zelfs mijn roborock aan Google koppelen vind ik al een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:31
@gvrsnor voor wat het waard is. Ik heb in eerst instantie onze s7 gekoppeld aan Homey en dat was vooral omdat ik dan in homey een flow had gemaakt met een wekker gekoppeld. DAn kon ik die wekker aanpassen en dan was ik klaar. Maar op den duur kwam ik er achter dat je dat net zo goed in de app kunt doen van xiaomi zelf. Verder is er volgens mij niet veel nut aangezien de app van de fabrikant zelf ook een bericht stuurt als het apparaat klaar is etc etc.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

gvrsnor schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:41:
Ik heb ook graag alles connected (heb een Homey etc) maar zelfs mijn roborock aan Google koppelen vind ik al een beetje overkill.
Tegenwoordig zitten kamers ook in de map card, die kan je met script oproepen.
Dus kan je op basis van HA je automation regelen, door dat ding af te laten trappen.

Stel je gaat weg, dan wil je dat je keuken even wordt gezogen, prima, dat kan!
Stel je hebt 's nachts ingesteld dat hij een rondje moet gaan maken, maar omdat je beneden nog TV aan het kijken bent wil je dat dit wordt uitgesteld, dat kan!
Je hebt een automatische deur opener van hal naar woonkamer, als je robot zijn rondje gaat doen gaat die deur open. Dat kan.

Deze user heeft de robot onder de keuken verstopt, zodra hij zijn werk moet doen, gaat een klepje open: edterbak in 'Roborock brengt drie S8-robotstofzuigers uit met dweilfunctie en 6000Pa zuiging'

Je kan zoveel ineens als je de robot integreert.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kijk eens aan, deel 2! Ter herinnering aan je vraag om feedback op de startpost..
Xqlus1ve schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:59:
Batterij: De meeste modellen hebben een batterijduur van een uur of meer,
Da's in het Nederlands een accu (en een accuduur). De Engelse invloed rukt op, maar een batterij is eigenlijk alleen zo'n ding voor eenmalig gebruik. Zodra het oplaadbaar is, heet het een accu.

(Alleen wanneer iets eerst als batterij de maatschappij in geslingerd is en daarna als accu beschikbaar gekomen, gaan we, heerlijk consequent, ergens halverwege hangen: oplaadbatterij == accu in een standaard van een batterij bekende maat..)

En zoek het
vershcil
:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Nog niets. Maar naar mate mijn huis smarter wordt, gaat het fijner zijn alle schema's (incl. onderhoudstaken) op één manier bij te houden. En, belangrijker, gaat het handig zijn voor het automatisch licht, alarm, etc. om te weten waar de bot actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Gwaihir schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:12:
Kijk eens aan, deel 2! Ter herinnering aan je vraag om feedback op de startpost..

[...]

Da's in het Nederlands een accu (en een accuduur). De Engelse invloed rukt op, maar een batterij is eigenlijk alleen zo'n ding voor eenmalig gebruik. Zodra het oplaadbaar is, heet het een accu.

(Alleen wanneer iets eerst als batterij de maatschappij in geslingerd is en daarna als accu beschikbaar gekomen, gaat we, heerlijk consequent, ergens halverwege hangen: oplaadbatterij == accu in een standaard van een batterij bekende maat..)

En zoek het
[...]
:P
Thanks (y)

Overigens kwam ik vandaag achter mijn Roborock in te kunnen stellen om enkel in de daluren op te laden, top!

@gvrsnor De doelstelling is om zoveel mogelijk onder één dak app te hebben, HASS is een snelle app, kan je automations combineren zoals Gwaihhier omschrijft. En gewoon omdat we tweakers zijn en je veel data kan uitlezen 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-04 10:11
Ja ik heb mijn Roborock aan mijn Homey gekoppeld, en ik gebruik het voor onderstaande routine(s). Ik heb graag iedere dag mijn appartement gestofzuigd, maar niet 'snachts, want wij horen hem.

Dus:
Iedere dag om tijd X, en alleen als er niemand thuis, gaat-ie het huis stofzuigen.
Als het huis al twee dagen niet is stofgezogen (omdat er altijd iedereen thuis is - weekend of vakantie ofzo), en op het moment dat de laatste persoon weggaat van huis, gaat-ie stofzuigen.
Als laatste: als de Roborock ~400 m2 (niet zeker meer) heeft stofgezogen, moet hij schoongemaakt worden. Dus, als deze waarde is overschreven, en als er iemand thuis is, en als hij vol is geladen, gaat hij naast de prullenbak staan en krijg ik een melding dat ik hem schoon moet maken.

Dit in mijn optiek is echt de gouden combinatie - altijd een schoon huis, nooit nadenken, zelfs niet wanneer hij schoon moet _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
kruimel0 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:22:
..., gaat hij naast de prullenbak staan en krijg ik een melding dat ik hem schoon moet maken.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

kruimel0 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Ja ik heb mijn Roborock aan mijn Homey gekoppeld, en ik gebruik het voor onderstaande routine(s). Ik heb graag iedere dag mijn appartement gestofzuigd, maar niet 'snachts, want wij horen hem.

Dus:
Iedere dag om tijd X, en alleen als er niemand thuis, gaat-ie het huis stofzuigen.
Als het huis al twee dagen niet is stofgezogen (omdat er altijd iedereen thuis is - weekend of vakantie ofzo), en op het moment dat de laatste persoon weggaat van huis, gaat-ie stofzuigen.
Als laatste: als de Roborock ~400 m2 (niet zeker meer) heeft stofgezogen, moet hij schoongemaakt worden. Dus, als deze waarde is overschreven, en als er iemand thuis is, en als hij vol is geladen, gaat hij naast de prullenbak staan en krijg ik een melding dat ik hem schoon moet maken.

Dit in mijn optiek is echt de gouden combinatie - altijd een schoon huis, nooit nadenken, zelfs niet wanneer hij schoon moet _/-\o_
Kan ik dit ook met mijn EVA ,???. Ik wil dit ook een melding na x uur om hem schoon te maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
Ok er zijn dus wel wat mogelijkheden voor automatisatie :-)
Ik moet voor ik de robot start altijd het huis eerst eens rondgaan en wat rommel van de kinderen opruimen dus voor mij niet echt van toepassing.

Dat klepje in de keuken is wel nice! Ik heb gewoon een stuk uit de plint gezaagd en open gelaten.. het is wel in een smaller stuk van de keuken dus niet echt zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:57
Gisteren de dreame l10 pro binnen gekregen en positief verrast (en nog belangrijker, de WAF ook ;) ). Dit weekend eens de dweil functie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 12:05
Xqlus1ve schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:03:
Trouwens gevonden waarom hij mijn deurmat niet wil stofzuigen, en nee ik kan het niet overbruggen.

[...]
Oplossing is afplakken met (zilver)tape. En dan niet vergeten dat je dat gedaan hebt als je hem boven laat stofzuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Smobbo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:07:
[...]

Oplossing is afplakken met (zilver)tape. En dan niet vergeten dat je dat gedaan hebt als je hem boven laat stofzuigen ;)
Haha nee lijkt mij geen goed idee, ik zit eraan te denken om daar een kleine zone van te maken en te testen of hij hem dan zo wil opstarten. Of gewoon een handje helpen soms, maar goed dat verslaat een beetje het doel van het s’nachts zijn werk laten doen.

De mat moet sowieso ook met de hand gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:28
Xqlus1ve schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Haha nee lijkt mij geen goed idee, ik zit eraan te denken om daar een kleine zone van te maken en te testen of hij hem dan zo wil opstarten. Of gewoon een handje helpen soms, maar goed dat verslaat een beetje het doel van het s’nachts zijn werk laten doen.

De mat moet sowieso ook met de hand gedaan worden.
Als ik het huis voorbereid op stofzuigen, dan schud ik de deurmat altijd op de vloer uit en leg ik 'm aan de kant. Het grove vuil wordt zo mee opgezogen, evenals de troep onder de randjes van de mat. Ook wordt het dan niet herkend als mat waardoor de volledige vloer gedweild blijft worden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
coelho schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:22:
[...]

Als ik het huis voorbereid op stofzuigen, dan schud ik de deurmat altijd op de vloer uit en leg ik 'm aan de kant. Het grove vuil wordt zo mee opgezogen, evenals de troep onder de randjes van de mat. Ook wordt het dan niet herkend als mat waardoor de volledige vloer gedweild blijft worden.
Mijn deurmat is een op maat gesneden stuk, dat helemaal naadloos aansluit tot alle muren en de aluminium strip waar mijn tegels beginnen, onder de meterkast-deur door gaat en waar onze schoenenkast bovenop staat :P

De trap, onbereikbare hoeken / plekken en de deurmat doe ik los, dat kost mij 15 minuten per keer/week. Dat komt wel, het is meer dat ik nieuwsgierig ben hoe ik hem over de rand krijg of op de mat. Want van dezelfde materiaal ligt achter een stroom van 35x120cm op de vloer, en daar rijdt die gewoon op. Het is dus echt het hoogte verschil bij de voordeur naar de deurmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Xqlus1ve schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Thanks (y)

Overigens kwam ik vandaag achter mijn Roborock in te kunnen stellen om enkel in de daluren op te laden, top!

@gvrsnor De doelstelling is om zoveel mogelijk onder één dak app te hebben, HASS is een snelle app, kan je automations combineren zoals Gwaihhier omschrijft. En gewoon omdat we tweakers zijn en je veel data kan uitlezen 8)
Die 25Wh gaat wel een verschil maken idd..

Iemand nog voordelige suggesties voor een ramp? Heb een drempel van (bijna) 3cm. Kan er een latje van 10-20mm voor leggen maar is ook niet zo net. Boren in de vloer is een No-Go en strips zijn vaak duur, 30 piek voor een stukje rubber/pvc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Vandaag de Dreame L10 pro ontvangen. Ten opzichte van de roborock S5 max een leuke verbetering.

De app en functies is nagenoeg hetzelfde. Belangrijkste verbetering is de extra sensoren. De dreame raakt bijna niks meer aan. Ik heb het idee dat de lidar ook nauwkeuriger is. Op de map zie ik veel meer detail ten opzichte van de s5 max. De s5 max botste nogal graag tegen alles aan.

Wel heeft ook deze robot problemen met het hoogpolige tapijt. Loopt niet vast maar raakt denk ik zijn navigatie kwijt omdat hij zo verzonken is in het tapijt. Wanneer ik de robot handmatig bedien dan gaat deze probleemloos over het tapijt heen

[ Voor 12% gewijzigd door AOC op 19-01-2023 02:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 17:41
R0y. schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:07:
Gisteren de dreame l10 pro binnen gekregen en positief verrast (en nog belangrijker, de WAF ook ;) ). Dit weekend eens de dweil functie proberen.
Ja, hier ook. Kwam best verrassend veel stof in het bakje, de eerste schoonmaakronde.
De dweilfunctie moet ik ook nog testen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
GoldenSample schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:11:
[...]

Die 25Wh gaat wel een verschil maken idd..
Je kan ook niets doen inderdaad. Alle kleine beetjes helpen. Een beetje bewust omgaan met je stroom verbruik kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Xqlus1ve schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Je kan ook niets doen inderdaad. Alle kleine beetjes helpen. Een beetje bewust omgaan met je stroom verbruik kan geen kwaad.
Sure, moet je eigenlijk alleen wel meten of je niet stiekem meer sluipverbruik hebt vanwege standby. Verder is dit zelfs met 1 euro per kWh een kostenpost van 2,5 cent dus dit is gewoon een feature voor de bühne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
GoldenSample schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Sure, moet je eigenlijk alleen wel meten of je niet stiekem meer sluipverbruik hebt vanwege standby. Verder is dit zelfs met 1 euro per kWh een kostenpost van 2,5 cent dus dit is gewoon een feature voor de bühne.
Als je het vanuit kostenperspectief ziet wel . Echter is er meer dan dat. Die stroom op dat moment is niet nodig. Punt.

Maar de vraag is, wij hebben een S7 maar kan die optie nergens vinden? Moeten we daar eerst de firmware voor upgraden? Of is dat een HA integratie dingetje?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Webgnome schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:24:
[...]

Als je het vanuit kostenperspectief ziet wel . Echter is er meer dan dat. Die stroom op dat moment is niet nodig. Punt.

Maar de vraag is, wij hebben een S7 maar kan die optie nergens vinden? Moeten we daar eerst de firmware voor upgraden? Of is dat een HA integratie dingetje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jExl5JSuVeRYBwaB1HJ9QOuVh8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WnmPGetyhIUL3fejvM3gRxHP.png?f=fotoalbum_large

Ik heb in de instelling van de S7 2x 'robot' als optie staan (1 is robot voice, de ander robot settings), bij robot settings kan ik dit instellen, ik heb een S7 Maxv trouwens, geen idee of er verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
mmm heb die optie niet. Ik zal van het weekend is de firmware updaten misschien dat dit het verschil maakt. Ik zou niet weten waarom het nietbij een s7 zou kunnen aangezien dit volgens mij puur software matig te regelen is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 13:25
AOC schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 02:42:
Vandaag de Dreame L10 pro ontvangen. Ten opzichte van de roborock S5 max een leuke verbetering.

De app en functies is nagenoeg hetzelfde. Belangrijkste verbetering is de extra sensoren. De dreame raakt bijna niks meer aan. Ik heb het idee dat de lidar ook nauwkeuriger is. Op de map zie ik veel meer detail ten opzichte van de s5 max. De s5 max botste nogal graag tegen alles aan.

Wel heeft ook deze robot problemen met het hoogpolige tapijt. Loopt niet vast maar raakt denk ik zijn navigatie kwijt omdat hij zo verzonken is in het tapijt. Wanneer ik de robot handmatig bedien dan gaat deze probleemloos over het tapijt heen
nog een verschil te merken wat betreft het moppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Webgnome schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:52:
mmm heb die optie niet. Ik zal van het weekend is de firmware updaten misschien dat dit het verschil maakt. Ik zou niet weten waarom het nietbij een s7 zou kunnen aangezien dit volgens mij puur software matig te regelen is.
Oh en ik heb het Plus dockingstation voor de S7 / S7 Maxv, misschien dat daar een verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat zou kunnen inderdaad.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Qua drempels is de dreame l10 pro ook een meester.

In mn huis heb ik drempels (plank) van 2.3 a 2.5cm hoog. Hier klimt hij moeiteloos overheen. Andere robots tikte alleen met hun neus ertegenaan om vervolgens om te keren
SolarOrbiter schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:56:
[...]

nog een verschil te merken wat betreft het moppen?
Die functie heb ik bij beide robotstofzuigers nog niet gebruikt..

[ Voor 31% gewijzigd door AOC op 19-01-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Xqlus1ve schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:36:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb in de instelling van de S7 2x 'robot' als optie staan (1 is robot voice, de ander robot settings), bij robot settings kan ik dit instellen, ik heb een S7 Maxv trouwens, geen idee of er verschil in zit.
Hier ook deze optie niet beschikbaar, laatste versie van de (non-beta) app.

Mooie aanvulling op de eerder benoemde Roborock integratie: Lovelace Vacuum Map card

Afbeeldingslocatie: https://community-assets.home-assistant.io/original/3X/2/5/25375a599374304eda3b458f8b9f0c7bc975bc16.png

Video

Hier zelf inmiddels werkend gekregen. Enige nadeel is dat de integratie van humbertogontijo geen ondersteuning biedt voor de aanvullende kaartopties zoals zelf gedefinieerde punten, rooms, path's en zones lists. Mijn S5 met de integratie heeft alleen opties voor Zones en Pin & Go. Hopelijk komt dit nog!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:09
heeft iemand ervaring met de xiaomi mop 2 pro. Deze heeft ook een trillende dweil, maar zonder lift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Mooie aanvulling op de eerder benoemde Roborock integratie: Lovelace Vacuum Map card

[Afbeelding]

Video

Hier zelf inmiddels werkend gekregen. Enige nadeel is dat de integratie van humbertogontijo geen ondersteuning biedt voor de aanvullende kaartopties zoals zelf gedefinieerde punten, rooms, path's en zones lists. Mijn S5 met de integratie heeft alleen opties voor Zones en Pin & Go. Hopelijk komt dit nog!
Correctie op mijn post. Pin & go werkt hij mij helaas niet goed. Ik krijg geen pin te zien, en als ik de stofzuiger dan er naar toe wil laten navigeren krijg ik een error gerelateerd aan het platform. Moet er nog even verder in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Iemand hier die gebruik van multifloor, en dan met name zolder?

Ik heb 3 routers allemaal met de zelfde SSID / wachtwoord, de robot weigert gewoon te verbinden met de wifi op zolder en ik snap maar niet waarom, uit en aan zetten heeft geen effect, hij blijft offline :?

Zodra ik hem beneden zet komt op gegeven moment de robot weer online.

Ervaart iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

[Afbeelding]

Video

Je bedoelt dat je geen ruimtes kan creëeren? Die werken bij mij wel namelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter

[Afbeelding]

Video

Ik zie overigens dat de lovelace card veel meer opties heeft waaronder; rooms, zone list, Pin & Go, etc.
Ik kan enkel zone cleaning aanklikken.

Eens kijken wat er bij mij anders is :)

EDIT: jij zegt precies hetzelfde 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@The Executer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Vu0wCRzRys1DhCWxqyh9C4u_7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RWoZrUmVK3oY1bw3RRlhQwP2.png?f=fotoalbum_large

Hiermee kreeg ik de opties 'Rooms'. Ik kan overigens geen commando's versturen via HASS, dan krijg ik de volgende error;

Failed to call service xiaomi_miio/Vacuum_goto. service not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:07:
@The Executer

[Afbeelding]

Hiermee kreeg ik de opties 'Rooms'. Ik kan overigens geen commando's versturen via HASS, dan krijg ik de volgende error;

Failed to call service xiaomi_miio/Vacuum_goto. service not found.
Hoe heb jij die linker kaart erin gekregen? Middels een entiteit? Ik heb wel de rechter kaart erin zitten.

Ergens in de config kun je dat platform aanpassen maar heb alleen de telefoon bij de hand, dat gaat even lastig met al die code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
The Executer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:52:
[...]

Hoe heb jij die linker kaart erin gekregen? Middels een entiteit? Ik heb wel de rechter kaart erin zitten.

Ergens in de config kun je dat platform aanpassen maar heb alleen de telefoon bij de hand, dat gaat even lastig met al die code.
Dat is als je de card in edit mode opent, dan krijg je deze optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Dat is als je de card in edit mode opent, dan krijg je deze optie.
Top, dank! Op deze manier inderdaad de kamers aan kunnen maken. Nu alleen de vaste punten nog.

Als je stofzuiger-platform op "send_command"zet kun je pin & go gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zhttsjh_Ff7BMC3EsC_J1doQNIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/966b21vLKtAnSHUcYxv714QG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
The Executer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:44:

Top, dank! Op deze manier inderdaad de kamers aan kunnen maken. Nu alleen de vaste punten nog.

Als je stofzuiger-platform op "send_command"zet kun je pin & go gebruiken:
Kreeg het uiteindelijk niet werkend, alles verwijderd en stap voor stap opnieuw geinstaleerd en nu werkt het naar behoren (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

En inmiddels ook een punt op de kaart staan. Morgen testen of het werkt. Om een punt toe te voegen:
  • Ga naar het betreffende dashboard en edit deze
  • Edit vervolgens de 'tegel'
  • Ga naar de code-editor
  • Voer de volgende code in, ik heb de code onderaan er bij gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  - template: vacuum_goto_predefined
    predefined_selections:
      - position: [ 28006, 28036 ]
        label:
          text: "Emptying"
          x: 28006
          y: 28036
          offset_y: 35
        icon:
          name: "mdi:broom"
          x: 28006
          y: 28036
      - position: [ 32143, 26284 ]
        label:
          text: "Sofa"
          x: 32143
          y: 26284
          offset_y: 35
        icon:
          name: "mdi:sofa"
          x: 32143
          y: 26284

Ga nu naar de visuele editor en kijk waar de punten terecht zijn gekomen, pas vervolgens de coördinaten aan naar je eigen gewenste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 15:00
Op ibood is de iRobot Roomba i3+ vandaag voor 310 euro. Ik was op mijn gemakje hier wat aan het lezen om in de nabije toekomst een stofzuiger te kopen en hij kwam absoluut niet in mijn lijstje voor maar voor die prijs lijkt het wel interessant dus heb ik hem toch besteld. Ter info: ten opzichte van de eerste reviews zijn er eind vorig jaar met een firmware update een aantal essentiële functies zoals no-go zone's en permanente kaarten toegevoegd.

edit: hmm, no go zone is er precies toch niet bij? Nog eens zoeken waar ik dat had gelezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Horla op 21-01-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Horla schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:55:

edit: hmm, no go zone is er precies toch niet bij? Nog eens zoeken waar ik dat had gelezen.
Indien 'Invisible wall' ook een optie is wel dat soms ook een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Jaren geleden een robotstofzuiger gehad in mijn appartement. Inmiddels wonen we in een gewoon woonhuis met 3 katten. Elke dag stofzuigen met onze Dyson gaat prima, maar het zou fijn zijn als de vloer gewoon door een robot gedaan wordt als wij aan het werk zijn.

Echter, onze katten leggen wel eens een haarbal of een plas met kots neer :/ Zijn er inmiddels robots die dit detecteren en niet meenemen de hele kamer door? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:20:
Jaren geleden een robotstofzuiger gehad in mijn appartement. Inmiddels wonen we in een gewoon woonhuis met 3 katten. Elke dag stofzuigen met onze Dyson gaat prima, maar het zou fijn zijn als de vloer gewoon door een robot gedaan wordt als wij aan het werk zijn.

Echter, onze katten leggen wel eens een haarbal of een plas met kots neer :/ Zijn er inmiddels robots die dit detecteren en niet meenemen de hele kamer door? :P
Haarballen en kotst denk ik niet, drollen wel maar moeten ze wel een bepaalde hoogte hebben volgens mij anders gaan ze er alsnog overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Anoniem: 36835 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:20:
YouTube: The BEST Robot Vacuum with Obstacle Avoidance A.I. - Vacuum Wars! over object avoidance

Tldw, none of these systems are perfect yet ;)

Heb zelf ook een bot met object avoidance. Komt erop neer dat als het hoog genoeg is, dan detecteert de robot het. Als het een enkele kabel is die netjes uitgestrekt op de vloer ligt, dan gaat de robot er gewoon overheen. Dus dat zal ook wel met vloeistoffen zo zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom ik de robotstofzuiger toch misschien aan de domotica (homey) moet hangen. Het alarm ging af toen ik weg was :-) (neo coolcam sensor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Ik heb het al eens voorbij zien komen toen ik nog geen Roborock S7 Pro Ultra Robotstofzuiger had, maar kan het niet terug vinden, waar kopen jullie de borstels en dwielen voor de S7 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
gvrsnor schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:12:
Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom ik de robotstofzuiger toch misschien aan de domotica (homey) moet hangen. Het alarm ging af toen ik weg was :-) (neo coolcam sensor)
Dat is wel raar. Een bewegingssensor werkt volgens mij, als ik het goed heb, op onder andere warmte. En volgens mij word een robotstofzuiger niet heel warm. Ik heb in ieder geval nog nooit ontdekt dat de onze daar op triggerd. Maar het kan ook zijn dat ik onze sensoren zo heb opgehangen dat die ook niet door katten wordt getriggerd. ( Oftewel, ik heb ze zo opgehangen dat vanaf een bepaalde hoogte ze pas iets zien )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Horla schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:55:
Op ibood is de iRobot Roomba i3+ vandaag voor 310 euro. Ik was op mijn gemakje hier wat aan het lezen om in de nabije toekomst een stofzuiger te kopen en hij kwam absoluut niet in mijn lijstje voor maar voor die prijs lijkt het wel interessant dus heb ik hem toch besteld. Ter info: ten opzichte van de eerste reviews zijn er eind vorig jaar met een firmware update een aantal essentiële functies zoals no-go zone's en permanente kaarten toegevoegd.

In de categorie aanbiedingen. Op ze Italiaanse Amazon is de S7 Pro Ultra 899 euro. Nog steeds duur maar heb je 'm sneller dan via Ali en wat goedkoper. Seller shipped via Amazon dus komt gewoon vanuit het dichtstbijzijnde amazon warehouse waar voorraad is. Mijne kwam uit Duitsland.

Nu nog eens zien of we wat schoonmaakspul voor geolied parket kunnen vinden die de dock & robot niet verstoppen. Doordat dat open/poreus is wil je niet een normale reiniger voor tegels of een gelakte vloer want dan boen je langzaam je olie uit je vloer + vlek je sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-03 16:05
Kan iemand een robotstofzuiger aanbevelen (met dweilen) rond de 300 euro? Had 1tje voor 169 euro, maar terug gestuurd omdat via tuya/smart life app gedwongen was om dweilen af te maken, en kon niet meer stofzuigen.. Wat erg teleurstellend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Webgnome schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:29:
[...]

Dat is wel raar. Een bewegingssensor werkt volgens mij, als ik het goed heb, op onder andere warmte. En volgens mij word een robotstofzuiger niet heel warm. Ik heb in ieder geval nog nooit ontdekt dat de onze daar op triggerd. Maar het kan ook zijn dat ik onze sensoren zo heb opgehangen dat die ook niet door katten wordt getriggerd. ( Oftewel, ik heb ze zo opgehangen dat vanaf een bepaalde hoogte ze pas iets zien )
YouTube: Best Robot Vacuum Mop Combo 2022 - Vacuum Wars op 2:07 zie je de warmte beelden van verschillende robot stofzuigers. Toch wel aanzienlijke warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@AOC er staan geen temperaturen bij maar inderdaad als je puur van de afbeeldingen af moet gaan dan worden ze aardig warm. Maar zoals ik al schreef in mijn vorige bericht, volgens mij heeft het er vooral mee te maken dat ik onze sensoren zo heb opgehangen dat ze vanaf een bepaalde hoek zicht hebben omdat we de katten niet altijd de lampen willen laten triggeren. ( dat was soms knap irritant, rent de kat de badkamer in ( naast de slaapkamer) gaat de lamp aan .. midden in de nacht.
Skyrider schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:45:
Kan iemand een robotstofzuiger aanbevelen (met dweilen) rond de 300 euro? Had 1tje voor 169 euro, maar terug gestuurd omdat via tuya/smart life app gedwongen was om dweilen af te maken, en kon niet meer stofzuigen.. Wat erg teleurstellend was.
De zoekfunctie in het vorige deel is je vriend..

[ Voor 29% gewijzigd door Webgnome op 22-01-2023 20:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Lees even de laatste 3 a 4 pagina's terug in deel 1. Verder zou ik zelf even goed reviews lezen en onderzoek doen. Een soms zijn er bij Amazon wesbites (lees europa) goede aanbieding voor robotstofzuigers die in de top klasse behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
brutus26 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:44:
Ik heb het al eens voorbij zien komen toen ik nog geen Roborock S7 Pro Ultra Robotstofzuiger had, maar kan het niet terug vinden, waar kopen jullie de borstels en dwielen voor de S7 ?
Gewoon de officiële Roborock shop op AliExpress:
https://www.aliexpress.com/store/4987399

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dreame L10 Pro voor 309€ https://amzn.eu/d/9YBg49N

Is wellicht een optie. Valt onder de paraplu van Xiaomi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrider
AOC schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Dreame L10 Pro voor 309€ https://amzn.eu/d/9YBg49N

Is wellicht een optie. Valt onder de paraplu van Xiaomi
Dat is de L10s, ietsje duurder dan de L10 Pro ;). Maar bedankt! Zag 'm gisteren ook.

Zat misschien te overwegen om 4 tientjes extra erbij te doen voor de dreame D10 plus met docking station.

Iemand ervaring met de D10 toevallig? Vraag me af of de extra kosten meerwaarde heeft dan het handmatig legen van de robot zelf en of verschil tussen de L10 en D10. Tot zo ver ik kan zien zijn de 2 gelijk aan features, alleen docking station is er nieuw bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Skyrider op 23-01-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

JB

Cédric roelt!

Skyrider schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Vraag me af of de extra kosten meerwaarde heeft dan het handmatig legen van de robot zelf
Ja dat is het waard. Ik had het ook niet, wat een genot nu met automatisch legen. 1x per week de robot even nakijken, verder geen omkijken naar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
JB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Ja dat is het waard. Ik had het ook niet, wat een genot nu met automatisch legen. 1x per week de robot even nakijken, verder geen omkijken naar.
Top! Maar nu wel twijfelen of ik de D10 neem. Zie nu online dat hij moeite heeft met zijn station te vinden, en over tapijt niet zijn snelheid verhoogd zoals hij hoort te doen. En dat hij hier en daar ook vast loopt. Weet niet of iemand hier ervaringen heeft met de D10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iemand hier ervaring met een AG+/ZilverIonen blokje/netje in het water van je washing dock? De Chinese S7 Ultra/S10 varianten hebben z'n ding als Add-on

Nu kan je ook gewoon zelf iets vergelijkbaars kopen, vroeg me af, helpt dat dan ook tegen geurtjes in de mop (nog geen last gezien het toch hartstikke droog in m'n woning is) of vuil watertank/schoonmaak gedeelte van de Ultra-dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:00:
Iemand hier ervaring met een AG+/ZilverIonen blokje/netje in het water van je washing dock? De Chinese S7 Ultra/S10 varianten hebben z'n ding als Add-on

Nu kan je ook gewoon zelf iets vergelijkbaars kopen, vroeg me af, helpt dat dan ook tegen geurtjes in de mop (nog geen last gezien het toch hartstikke droog in m'n woning is) of vuil watertank/schoonmaak gedeelte van de Ultra-dock
Ik ken wel silver tegen corrosie maar als antibacterieel? Klinkt als een verkoop praatje. Zoals een medetweakers al eens zei, als je last hebt van geurtjes kan je beter wat bleek erbij doen in de vuile watertank.

EDIT: Het schijnt dus wel te helpen, i stand corrected :P

[ Voor 22% gewijzigd door Xqlus1ve op 23-01-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Xqlus1ve schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:56:
[...]

Ik ken wel silver tegen corrosie maar als antibacterieel? Klinkt als een verkoop praatje. Zoals een medetweakers al eens zei, als je last hebt van geurtjes kan je beter wat bleek erbij doen in de vuile watertank.

EDIT: Het schijnt dus wel te helpen, i stand corrected :P
Oh het helpt zeker wel wat, vraag is of het genoeg is, het werd in het verleden ook wel wat meer gebruikt voor (in een tank stilstaand) drinkwater (wat toch een andere orde van grote is dan vies mop water, maar de veiligheid voor drinkwater is discutabel daarom zie je het eigenlijk niet echt).

Misschien maar gewoon proberen. Azijn, bleek en veel andere troep tast op termijn je dichtingen en/of plastic aan + veel bouwen ook een film op die alles verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hoe stellen jullie bij de Roborock de no-mop area goed in ? Is dat gewoon trial en error ?
Wij hebben een kleed midden in de ruimte en ik krijg hem nog niet goed ingesteld . Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Waypoint schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:47:
Hoe stellen jullie bij de Roborock de no-mop area goed in ? Is dat gewoon trial en error ?
Wij hebben een kleed midden in de ruimte en ik krijg hem nog niet goed ingesteld . Iemand tips ?
'No Mop Zone' ? Ik kan het niet vinden in de app, zie enkel no-go zone. Waar heb jij deze functie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Je kan wel carpet zones instellen, hier zal hij enkel stofzuigen (en de dweil optrekken bij bepaalde modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Skyrider schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Top! Maar nu wel twijfelen of ik de D10 neem. Zie nu online dat hij moeite heeft met zijn station te vinden, en over tapijt niet zijn snelheid verhoogd zoals hij hoort te doen. En dat hij hier en daar ook vast loopt. Weet niet of iemand hier ervaringen heeft met de D10?
Amazon heeft een goed retour beleid. Dan kan je de stofzuiger en even testen, is het niks, dan retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
yay.. vanmorgen wilde ik de S7 starten, is ie de kaart kwijt.. Zal wel met die firmware upgrade te maken hebben of met de koppeling met Google home die ik laatst heb gedaan. joy..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Webgnome schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:42:
yay.. vanmorgen wilde ik de S7 starten, is ie de kaart kwijt.. Zal wel met die firmware upgrade te maken hebben of met de koppeling met Google home die ik laatst heb gedaan. joy..
Welke app gebruik je? In ieder geval in de Roborock app zit een backup / restore functie, misschien dat je de kaart op die manier terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@The Executer ik gebruik de standaard app van xiamo. Ik zal even kijken straks of ik die backup kan terug zetten. Echter heeft de robot bijna weer het hele huis gehad ;)

update: Inderdaad er zit een backup functie in. De kaart die hij had gemaakt was redelijk vergelijkbaar maar heb toch maar even terug gezet ( want daar zit de room config etc al in geconfigureerd )

[ Voor 37% gewijzigd door Webgnome op 26-01-2023 08:52 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

De Dreame l10 pro nu enkele dagen in gebruik.
Minpuntje is dat de robot met regelmaat niet meer de map/positie herkent als ik 'm van verdieping wissel.

Een workaround is de map handmatig wijzigen naar de juiste ruimte. Dan herkent de robot de map weer.

Eerder deed de robot dit nog automatisch. Geen idee waarom nu niet

Is dit een bekend probleem bij Xiaomi robot stofzuigers?

[ Voor 43% gewijzigd door AOC op 26-01-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
AOC schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:33:
De Dreame l10 pro nu enkele dagen in gebruik.
Minpuntje is dat de robot met regelmaat niet meer de map/positie herkent als ik 'm van verdieping wissel.

Een workaround is de map handmatig wijzigen naar de juiste ruimte. Dan herkent de robot de map weer.

Eerder deed de robot dit nog automatisch. Geen idee waarom nu niet

Is dit een bekend probleem bij Xiaomi robot stofzuigers?
Ik dacht juist dat het de bedoeling is dat je de juiste verdieping in de app kiest en hem dan daar neerzet. Lijkt me ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tarax schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Ik dacht juist dat het de bedoeling is dat je de juiste verdieping in de app kiest en hem dan daar neerzet. Lijkt me ook logisch.
Niet bij Roborock S7 en mogelijke andere modellen, neer zetten en op start drukken, hij vogelt zelf uit op welke verdieping die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
Xqlus1ve schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Niet bij Roborock S7 en mogelijke andere modellen, neer zetten en op start drukken, hij vogelt zelf uit op welke verdieping die is.
Ik had het ook specifiek over de Dreame L10 pro, die ik ook heb, net als de vraagsteller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:40
We hebben sinds ~2 weken de Roborock S7 in gebruik, leuk ding.

TL;DR: SoC gaat van 87% naar 26% binnen 1 week standby, bug?

Omdat ik een beetje een nerd ben en ik weet dat lithium-ion het niet leuk vinden om langere tijd een te hoge of the lage SoC te hebben heb ik het docking station losgekoppeld van het stroomnet. De robot had een rondje gedaan en ging terug naar de base met 87% SoC. Nu een week later wil ik hem op eerste verdieping neer zetten om hem daar een rondje te laten doen. Het eerste was dat ik hem niet meer via de app kon vinden, ma na 3 seconden op power knop te hebben gedrukt ging hij aan (power saving mode is goed). Maar vervolgens kreeg ik alsnog geen verbinding, dus maar een WiFi reset gedaan en voila hij deed het weer. Maar nu zag ik dat de SoC 26% was en na een paar minuten stofzuigen ging hij naar 19% en wilde hij gaan laden... Is hier een bug aan het werk of hebben meer mensen hier last van?

EDIT: Had de robot ook even schoon gemaakt, stiekem toch meer opgezogen dan ik dacht maar de haren van de vriendin (lange haren) waren erg lastig uit de grote roller te halen, zeker een minuut of 5 a 10 mee bezig geweest wat een beetje het effect van een robot stofzuiger cancelled...

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 27-01-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Card Nox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:17:
We hebben sinds ~2 weken de Roborock S7 in gebruik, leuk ding.

TL;DR: SoC gaat van 87% naar 26% binnen 1 week standby, bug?

Omdat ik een beetje een nerd ben en ik weet dat lithium-ion het niet leuk vinden om langere tijd een te hoge of the lage SoC te hebben heb ik het docking station losgekoppeld van het stroomnet. De robot had een rondje gedaan en ging terug naar de base met 87% SoC. Nu een week later wil ik hem op eerste verdieping neer zetten om hem daar een rondje te laten doen. Het eerste was dat ik hem niet meer via de app kon vinden, ma na 3 seconden op power knop te hebben gedrukt ging hij aan (power saving mode is goed). Maar vervolgens kreeg ik alsnog geen verbinding, dus maar een WiFi reset gedaan en voila hij deed het weer. Maar nu zag ik dat de SoC 26% was en na een paar minuten stofzuigen ging hij naar 19% en wilde hij gaan laden... Is hier een bug aan het werk of hebben meer mensen hier last van?
De Robot staat bij gewoon altijd op de lader, wel (ivm plus model van docking station) enkel snachts laden, maar nooit opgevallen dat tussentijds de accu percentage zakt.
EDIT: Had de robot ook even schoon gemaakt, stiekem toch meer opgezogen dan ik dacht maar de haren van de vriendin (lange haren) waren erg lastig uit de grote roller te halen, zeker een minuut of 5 a 10 mee bezig geweest wat een beetje het effect van een robot stofzuiger cancelled...
Als je robot met enige regelmaat stofzuigt wordt dat minder, merk dat mijn S7 Maxv nu zeldzaam haren in de roller, hij stofzuigt tussen de 3 en 5 keer per week afhankelijk hoe veel vuil er in de woonkamer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Xqlus1ve. thanks voor je reactie. Ik heb hem dus los van de lader gehad en had wellicht een kleine SoC drop verwacht omdat er iets van WiFi actief moet blijven, maar vond die wel een beetje extreem.

We hebben hem pas 2 keer laten lopen, dus de ervaring zou uitwijzen of het minder word, zou mooi zijn in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@Card Nox

Maa: Woonkamer + keuken stofzuigen + dweilen
Woe: Woonkamer + keuken stofzuigen
Vrij: hele huis stofzuigen + dweilen

beneden wordt allemaal s'nachts gedaan, hebben wij geen last van. Tussendoor laat ik hem nog naar behoefte sommige delen stofzuigen daar waar veel ligt door bijvoorbeeld mijn dochter of koken.

[ Voor 23% gewijzigd door Xqlus1ve op 27-01-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Xqlus1ve, Ik heb nog niets met die schedules gedaan maar opzich wel een goed idee, ga ik ook even mee spelen.
EDIT: Wel jammer dat je alleen schedules kunt maken voor de verdieping waar de robot op dit moment is...

[ Voor 38% gewijzigd door Card Nox op 27-01-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@Card Nox mijn advies. Laat het ding schoonmaken op de momenten dat je er niet bent. In onze situatie is dat dus elke dacht aangezien we iets moeten doen voor onze werkgever op een andere lokatie dan thuis ;). Dat zal enorm schelen in de troep die opgezogen word.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:17:
Heb je het bijgeleverde (borsteltje met) mesje al wel ontdekt? Dat haal je met die geleidende punt langs de as van de roller, aan twee kanten, zodat alles wat eromheen gewikkeld zit wordt losgesneden. En dan pak je de plukjes er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Gwaihir schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:45:
[...]

Heb je het bijgeleverde (borsteltje met) mesje al wel ontdekt? Dat haal je met die geleidende punt langs de as van de roller, aan twee kanten, zodat alles wat eromheen gewikkeld zit wordt losgesneden. En dan pak je de plukjes er zo af.
Heb net de doos ergens diep achterin de wand verstopt :')

Hij zal er vast nog in zitten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Xqlus1ve Oh dear.. maar dan heb je zo'n leeg vakje onder de deksel, wat je ziet elke keer als je 'm leegt. Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen. Hoop voor je dat je er het auto-leegstation bij hebt. :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Gwaihir schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:16:
@Xqlus1ve Oh dear.. maar dan heb je zo'n leeg vakje onder de deksel, wat je ziet elke keer als je 'm leegt. Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen. Hoop voor je dat je er het auto-leegstation bij hebt. :+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uG4_s2WfCYSj-cFk0ukd8f6CqAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4Vf1E1u6EEupRaOzpxLY8C7.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie geen leeg vakje :?

Edit: weet je het zeker voor de S7 modellen?, zowel de S7 als en Maxv unboxing videos laten geen mesje zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 27-01-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Xqlus1ve Ik heb een S5 Max. Jammer als 't sindsdien is wegbezuinigd; is echt handig!

Maar goed, je kunt zoiets makkelijk aanschaffen; zo'n soort mesje wordt ook verkocht als briefopener.

En even voor de zekerheid: zo'n mesje als hier bij de borstel wordt afgebeeld.

Edit: het zal wel zijn omdat de vernieuwde borstel wordt geacht een stuk minder haar vast te houden. En dat zal ook vast wel zo zijn. Maar kennelijk helpt dat lang niet 100%?

[ Voor 18% gewijzigd door Gwaihir op 27-01-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Xqlus1ve schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Als ik op Google zoek naar 'positioning problem roborock' dan krijg ik allemaal resultaten met hetzelfde probleem als mijn dreame l10 :+

Dit is exact wat ik ervaar https://www.reddit.com/r/...ltifloor_mapping_problem/ en als oplossing inderdaad handmatig de map aanpassen, meh

er zal wel iets in de Xiaomi lijn zitten denk ik, lucky me

[ Voor 22% gewijzigd door AOC op 27-01-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
AOC schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Als ik op Google zoek naar 'positioning problem roborock' dan krijg ik allemaal resultaten met hetzelfde probleem als mijn dreame l10 :+

Dit is exact wat ik ervaar https://www.reddit.com/r/...ltifloor_mapping_problem/ en als oplossing inderdaad handmatig de map aanpassen, meh

er zal wel iets in de Xiaomi lijn zitten denk ik, lucky me
vandaag wederom zonder issues 3 verdiepingen gedaan, positioneren, verdiepingen herkent en daar gaat ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Ik zie trouwens dat de Dreame D10 plus maar 1 zijkant brushje heeft. Is het niet beter om 2 te hebben (links en rechts 1tje) om effectiever te zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Skyrider op 27-01-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:57
Tarax schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:02:
[...]

@AOC

Precies wat Tarax aangeeft, je moet handmatig wisselen. Anders gaat de robot een nieuwe kaart maken (als je de optie niet uit zet). Dit staat ook in de app. Bij kaartbeheer en dan het I’tje rechtsboven op IOS.

Niet echt correct Nederlands volgens mij maar dit staat er:
2. Nadat meerdere kaarten zijn opgeslagen, moet u handmatig wisselen zodra u een nieuwe kaart toepast.
Ik zet hem boven neer, kies de juiste kaart. Robot draait even een rondje om positie te bepalen (duurt 20 sec?) en gaat dan netjes zijn werk doen. Super tevreden over het apparaat. Enkel het dweilen is niet je van het, maar daar heb ik de robot niet voor gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Skyrider schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:33:
Ik zie trouwens dat de Dreame D10 plus maar 1 zijkant brushje heeft. Is het niet beter om 2 te hebben (links en rechts 1tje) om effectiever te zijn?
Hoeft niet, robots die bij 'vacuum wars' in de top 10 en top 3 staan zijn ook vaak met 1 side brush.

Effectiever als sneller of schoner dan? Nee hoor dat hoeft ook niet. Ik denk dat het in algemeen gaat om hoe goed de robot zelf is en niet of hij 1 of 2 side brushes heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Hoeft niet, robots die bij 'vacuum wars' in de top 10 en top 3 staan zijn ook vaak met 1 side brush.

Effectiever als sneller of schoner dan? Nee hoor dat hoeft ook niet. Ik denk dat het in algemeen gaat om hoe goed de robot zelf is en niet of hij 1 of 2 side brushes heeft ;)
Klopt, en dan heb je ook nog sidebrushes die met mach10 ronddraaien en daardoor juist het vuil de ruimte insligert :). Hoe effectief de sidebrush(es) is hangt sterk van het type robot af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen S7 en Q7 Max? Kom er niet goed achter…

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrider
Toppie! Mooi om te weten. Toch nog lastig om 1tje te kiezen. Zo heb ik de volgende voorbij zien komen:

- Dreame D10 Pro
- Botslab by S8 Plus
- Ultenic T10
- neabot Q11
- obode A8

Allemaal tussen de 300/400 euro. Leuk dat amazon die vouchers heeft ^^. Zit te denken om voor de D10 Pro te gaan. Maar weet het niet niet 100% zeker.. Vooral als het gaat om redelijk grote bedragen.

[ Voor 18% gewijzigd door Skyrider op 27-01-2023 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
THE_BASE schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:55:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen S7 en Q7 Max? Kom er niet goed achter…
Hier reviews tussen de twee.

En hier.

:)
Pagina: 1 2 ... 53 Laatste