• soodaa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
red1 schreef op zondag 14 december 2025 @ 00:29:
[...]

Ik herken mij hier niet in, met exact hetzelfde model robotstofzuiger. Misschien een reset uitvoeren?
Je kunt kamers samenvoegen tot 1 geheel bij map editing, misschien helpt dat.

• frankbruins
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-01 18:31
renzo4000 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 17:59:
Het punt is dat veel fabrikanten een agressieve verkoopstrategie erop na houden. Dat betekent veel sponsored reviews op zowel YT als andere sociale kanalen. Zelfs ogenschijnlijke betrouwbare fora als reddit e.d. staan er vol mee. Vandaar ook mijn eerdere post: renzo4000 in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Dat maakt het dan ook des te moeilijker om een goede vergelijking te maken. Helemaal met het aanbod, waarbij het verschil tussen robots minimaal is. Een Mova V50 Ultra die de stofzak kan drogen of een Dreame X50 Ultra die dat niet kan, maar dan weer een sensor heeft die bepaalt of er nog een keer een dweilronde nodig is. Laat staat alle Qrevo Curv / Edge / Saros modellen van Roborock met minimale verschillen.

Combineer dat met onrealistische scenario's die getest worden op YT (hele vloeren onder ketchup, enorme klossen haar) en je krijgt helemaal een chaos qua vergelijking.
Als iemand zou willen kunnen de tests gemanipuleerd worden. Zet in de app de zuigstand van de ene robot op laag en de andere op hoog. Niemand komt er achter, maar in de video krijg je wel het beeld dat de ene robot heel slecht is en dan ander heel goed.

Misschien is het toch niet zo'n slecht idee om gewoon een middenklasse te kopen zonder alle toeters en bellen. Zolang de basis maar goed is.

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:22

Deurwaarder

*blaf*

De Dreame L40 Ultra AE heeft hier een aantal rondes gedaan. Ik ben op zich tevreden.
De verschillende suction/noise levels die je kan kiezen voor het stofzuigen worden erg gewaardeerd door vrouw en kinderen.
De app heeft een hoop opties, een flinke verbetering tov Neato.
Tot nu toe nog geen haren vast in de tri-cut borstel en de auto empty werkt goed.
Ik vind het jammer dat ie geen uitschuifbare borstel heeft (alleen dweil), want langs sommige kasten blijft nu wel wat aan kruimels liggen, in ieder geval met alleen stofzuigen. Misschien dat de uitstekende dweil dat wel mee pakt.

Wat wel apart was, na vanmorgen een rondje 'vacuuum only' keek ik naar de borstel, en voelde dat de dweilen nat waren. Hopelijk een glitch, ik zal dat in de gaten houden.

-Geen deurwaarder-

• _AI
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-12-2025

_AI

28 november 2024 kocht ik mijn eerste Dreame X40 Ultra Complete Black. Na 5 weken defect. Product ter reparatie aangeboden. na bijna 8 weken wachten toch eindelijk aankoopbedrag retour (Coolblue) Ik dacht dat het misschien het een maandagochtend product was en dus kocht in Maart 2025 weer een Dreame X40 Ultra Complete Black (Dit keer alleen 200,00 goedkoper) ook wederom bij CB. Op 16 Mei kon ook de tweede Dreame X40 Ultra Complete Black weer retour voor reparatie. Water bleef in het basin liggen en werdt niet meer afgezogen (ondanks handmatig schoonmaken van de sensoren). retour duurde 5 weken. gerepareerd terug. Mid November 2025 weer het product met het zelfde probleem voor retour aangemeld. Inmiddelsis het vandaag 14 december en heb het aankoopbedrag weer terug. En ga weer een nieuwe kopen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel keer dit koop>retour>geld terug proces door kan gaan..

[ Voor 0% gewijzigd door _AI op 14-12-2025 11:35 . Reden: bedrag aangepast naar correct verschil ]

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:37
Truus01 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:06:
[...]
Q5 Pro, foutmelding "Error 1 Lidar turret error".

Chips, deze error heb ik nu ook. Gewoon, ineens. :-(
Morgen eens kijken of ik nog iets schoon kan maken en anders maar contact opnemen met Roborock. :-(
Ik mag 'm opsturen, maar nu doet ie het ineens weer.
Dus ik twijfel. Opsturen en na laten kijken, of gebruiken en wachten dat het weer gebeurd?
(Nu ik het zo opschrijf lijkt me opsturen de beter optie...)

[ Voor 4% gewijzigd door Truus01 op 14-12-2025 11:45 ]

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
Deurwaarder schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:14:
De Dreame L40 Ultra AE heeft hier een aantal rondes gedaan. Ik ben op zich tevreden.
De verschillende suction/noise levels die je kan kiezen voor het stofzuigen worden erg gewaardeerd door vrouw en kinderen.
De app heeft een hoop opties, een flinke verbetering tov Neato.
Tot nu toe nog geen haren vast in de tri-cut borstel en de auto empty werkt goed.
Ik vind het jammer dat ie geen uitschuifbare borstel heeft (alleen dweil), want langs sommige kasten blijft nu wel wat aan kruimels liggen, in ieder geval met alleen stofzuigen. Misschien dat de uitstekende dweil dat wel mee pakt.

Wat wel apart was, na vanmorgen een rondje 'vacuuum only' keek ik naar de borstel, en voelde dat de dweilen nat waren. Hopelijk een glitch, ik zal dat in de gaten houden.
Idem dito, zal even voelen of mijn dweilpads nat zijn. Heb ook alles laten stofzuigen. Prijsverschil moet er zijn, denk dat hij daarom die extended borstel mist. Moet zeggen dat die wel handig zou zijn maar niet groot gemis. Af en toe zelf stofzuigen, goed voorbeeld geven aan de kleine. 🤣

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-01 14:55
SqnLdr schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 12:18:
[...]

Dat staat er zo op omdat niet elke robot een speciaal compartiment heeft. Dan meng je dus zelf in het water. Met compartiment doet de robot dat voor je. Beide is niet de bedoeling gebruik je te veel.
Op andere fora is er wel discussie of de vloeistof in het compartiment niet alleen voor het kuisen van de dweilen is of ook in het waterreservoir doet.
Het staat nergens duidelijk vermeld en dreame klantenservice van 2 landen geven tegenstrijdige antwoorden.

• sacaji
paterke schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:33:
[...]

Op andere fora is er wel discussie of de vloeistof in het compartiment niet alleen voor het kuisen van de dweilen is of ook in het waterreservoir doet.
Het staat nergens duidelijk vermeld en dreame klantenservice van 2 landen geven tegenstrijdige antwoorden.
Doe het nu in de speciale compartiment. Maar ik ga Dreame NL is vragen kijken wat hun zeggen.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:12
BIj het (pre-)washen van de mops wordt er optioneel wat reinigingsmiddel bijgemengd.
In hoeverre dit weer met schoon water wordt weggespoeld is niet duidelijk, mogelijk blijft er wat achter, wat op de vloer terecht komt als je daarna gaat dweilen.

In de robot zelf gaat alleen maar 'schoon water', denk dat als je reinigingsmiddel op de vloer wil hebben dat je het daarin moet bijmengen.

• Dr-Diesel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2025
Sinds kort in het bezit van de Philips Homerun 5000 XU5100.

Kamers zijn in kaart gebracht, nu wil ik 1 kamer als test instellen dat hij gezogen moet worden in de App.

Ik ga naar "room setting" en wil daar alleen zuigen instellen, als ik die wil kiezen krijg ik steeds de melding
"deze modus gebruiken" verwijder eerst de dweil.

Tja waar moet ik die verwijderen ?

Alvast bedankt.

• Dr-Diesel
Dr-Diesel schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:42:
Sinds kort in het bezit van de Philips Homerun 5000 XU5100.

Kamers zijn in kaart gebracht, nu wil ik 1 kamer als test instellen dat hij gezogen moet worden in de App.

Ik ga naar "room setting" en wil daar alleen zuigen instellen, als ik die wil kiezen krijg ik steeds de melding
"deze modus gebruiken" verwijder eerst de dweil.

Tja waar moet ik die verwijderen ?

Alvast bedankt.
Opmerking: De modus 'Stofzuigen' is alleen beschikbaar als de dweildoekjes niet geïnstalleerd zijn. _/-\o_

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-01 14:55
sacaji schreef op zondag 14 december 2025 @ 12:47:
[...]

Doe het nu in de speciale compartiment. Maar ik ga Dreame NL is vragen kijken wat hun zeggen.
Laat maar weten aub

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-01 14:02
Ik was met black friday aan het twijfelen om een Valetudo compatible robot te kopen, maar gelukkig heb ik gewacht, en kan ik met wat geknutsel mijn Neato straks weer bedienen, en nog beter. zonder cloud.

https://github.com/Philip2809/neato-connected

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:44
sacaji schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 22:27:
Zijn er mensen hier die de dreame schoonmaak solution ook in hun watertank doen? Of alleen in de compartiment. Op de achterkant zie ik dat dat dus ook kan. Ben benieuwd of er verschil is of dat niet.

[Afbeelding]
Ik heb een Xiaomi x20+ die mag officieel niets gebruiken van schoonmaakmiddel. Maar gooi al 1.5 jaar dit spul in de watertank en gaat prima. Ik zie ook echt verschil met of zonder dit spul op mijn vloer. Gebruik overigens echt heel weinig, mengverhouding is 1 op 200 dacht ik.

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Korte update na 2 weken de Dreame L40s Pro Ultra gebruik:(in willekeurige volgorde)
  • Mappen en vinden van nieuwe delen in ruimtes(er lag zooi, staat kerstboom etc) werkt voortreffelijk goed, hij heeft een ruimte onder de trap gevonden en kwam tot de ontdekking dat hij een aanloopje nodig heeft om uit de wc te komen, iets hogere drempel.
  • Tot op heden 1x vast gereden in het ophaaltouwtje van de luxaflex.
  • Stofzuigen, werkt voortreffelijk, de mat bij de voordeur wordt goed schoon, hij gaat ook harder zuigen als hij merkt dat hij op de mat komt(dit dien je wel aan te geven na het mappen)
  • Dweilen, werkt ook goed, ik doe alleen de keukenvloer, 3m2, van vochtig tot extra nat, werkte allemaal goed.
  • Stofzuigen en direct dweilen is een optie maar tot op heden niet gebruikt.
  • De weg terugvinden naar de dock werkt ook goed, als er een deur dicht is gaat hij via de andere deur terug naar het dock.
  • Het legen van de stofbak, met de automatisch afzuiging in de dock, is een goede oplossing, werkt goed.
  • Het spoelen van de mops, werkt ook goed, water is warm genoeg en de mops zijn schoon.
  • Als je ziet wat een troep hij van de vloer afhaalt, is heerlijk en we gaan nu 1x per week met de normale stofzuiger door het huis lansg de plekken waar de Dreame niet kan komen.
Puntje, waar ik nog niet uit ben, is het aanpassen van de richting van stofzuigen, verticaal ipv nu horizontaal.
Verder dik tevreden.

• sacaji
Hun reactie:

Zoals de afbeelding laat zien, kunt u de reinigingsoplossing op twee manieren toevoegen aan het waterreservoir van het basisstation. Deze oplossing wordt gebruikt voor de zelfreiniging van het apparaat.

Heb gevraagd hoeveel er in de watertank mag. Is een floor cleaner maar wordt zo alleen maar gebruikt voor schoonmaken dweilpads 🧐

• Blondies3
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-01 12:49
Tijdens BF een Dreame L40 Ultra AE gekocht (na uitgebreid onderzoek en een poging om door de bomen het bos te zien 😅) en ik ben redelijk tevreden met een bemerking op de hondenharen en een hoogpolig tapijt.

De app werkt prima, mapping van de kamers ging goed en de stofzuiger weet de route naar basisstation goed te vinden (al varieert de route soms zonder duidelijke reden). Legen van stofzak etc gaat goed, geluid van zuigen en drogen dweilmops erg acceptabel.

Obstakel avoidance werkt ook goed, snoeren worden herkend, de honden worden voorzichtig benaderd en er is maar 1 gebogen stoelpoot waar de Dreame telkens op probeert te rijden. Geen probleem, die schuif ik wel even aan de kant. Ook de kerstboom vind de Dreame geen probleem. Een beetje zand in de bijkeuken wordt ook meegenomen.

Maar ik had iets meer verwacht van de prestaties. De eerder genoemde 2 issues; We hebben Golden Retrievers dus altijd wel hondenharen ondanks dagelijks zuigen en daarvan blijft toch wel wat liggen. Om vervolgens met het dweilen uitgesmeerd te worden. En ze blijven aan de dweilmops hangen. De tricut mes werkt wel goed (haren raken niet verstrikt) maar haren blijven wel onder en rond apparaat hangen. Als de Dreame vervolgens een drempeltje over moet dan valt er ook beetje vuil onderuit.
Er is weinig verschil tussen de optie zuigen en dweilen of dit los van elkaar doen.

-Ik heb de Max zuigkracht nog niet geprobeerd, iemand ervaring ermee?
-En zou een model met aflegbare dweilmops beter werken (zodat haren onder apparaat minder makkelijk blijven plakken)?

Daarnaast heeft de Dreame veel moeite van ons hoogpolig tapijt van een aantal m2. Hij komt er wel op om vervolgens een klein stukje te rijden/zuigen zonder zijn vaste slalom patroon en dan weer klaar te zijn waarmee nog geen 5% is gedaan. Een laagpolig deurmatje wordt wel beter gedaan maar daar blijft vuil/haren wel zichtbaar.
Tapijt is aangeduid in kaart, zowel geprobeerd om tapijt los te doen als gelijktijdig met kamer.

Het is mijn 1e robotstofzuiger en wellicht zijn mijn verwachtingen te hoog?

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30
In het verre verleden, 2016, een Neato gekocht. Deze had de laatste tijd al wat botskuren maar de per vandaag trekken wij de stekker uit uw product mail zorgde er toch voor dat ik afscheid heb genomen van de bodvac.

Na heel wat getwijfeld te hebben tussen merken en types uiteindelijk op blackfriday een Roborock Saros 10r.
Wat een verschil is dat! Niet alleen de zuigkracht op ai smartplan modus is al veel beter maar ook veel stiller.

Zuigkracht op maximaal is helemaal super. Max+ heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Het ding herkend zelf de deurmatten en gaat daar harder zuigen.
Dweilen gaat ook prima in de ai smartplan modus. Is het viezer dan laat ik m dweilen met extreem waterstroom en 2x reinigen in de grondig+ modus.

Over een kabel waarvan ik heb aangegeven dat ie er geen rekening mee moet houden rijdt t ding netjes heen. Andere dingen blijft ie netjes weg en blijft niet doorduwen wat de Neato wel deed.

Ding komt ook heerlijk onder kastjes dus ook daar nu lekker schoon.

Meerdere verdiepingen mappen is geen probleem en zuigen van een andere verdieping gaat ook erg goed. En dat terwijl dock gewoon beneden blijft. Dweilen van de hele andere verdieping heb ik nog niet geprobeerd omdat er laminaat ligt. Alleen de badkamer dweilen werkt perfect.
Dus zeer tevreden en hopende dat dit ding ook zo lang meegaat als de vorige

• sacaji
Vanavond voor het eerst dat na het dweilen de pads niet werden gereinigd, ging ik kijken werd hij opeens naar voren gedrukt / 1 pad los, baseplaat en grond nat. Moest hem even tegendrukken om te wassen / drogen. Eerste past keer is dit voorgekomen. Iemand die dit vaker heeft meegemaakt met de Dreame L40 Ultra AE?

@Bolletje is het jou nog voorgekomen na je reset trucje met de home knop? Nou had ik de instelling voor AI Mopextend op intelligentie gezet ipv high frequentie. Kijken of hij binnenkort weer problemen heeft met de dweil schoonmaken / gedocked blijven

[ Voor 28% gewijzigd door sacaji op 15-12-2025 22:47 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 11:44

Bolletje

Moderator Harde Waren
sacaji schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:37:
Vanavond voor het eerst dat na het dweilen de pads niet werden gereinigd, ging ik kijken werd hij opeens naar voren gedrukt / 1 pad los, baseplaat en grond nat. Moest hem even tegendrukken om te wassen / drogen. Eerste past keer is dit voorgekomen. Iemand die dit vaker heeft meegemaakt met de Dreame L40 Ultra AE?

@Bolletje is het jou nog voorgekomen na je reset trucje met de home knop? Nou had ik de instelling voor AI Mopextend op intelligentie gezet ipv high frequentie. Kijken of hij binnenkort weer problemen heeft met de dweil schoonmaken / gedocked blijven
Hij doet het nu goed! Sindsdien geen issues meer. Hij kan nu ook gewoon z'n extended mop pad gewoon goed gebruiken.

Dus ik deed hem er uit laten rijden (als die in de dock zit, deed ik 'clean' in de app', dan rijdt die er uit, toen die er uit was gelijk pauzeren'). Daarna dus iets van 5 seconden die home button inhouden. Dan maakt die een geluidje. Daarna nog een keer aan. En toen zag je hem gelijk die extend mop pad intrekken.

• sacaji
Bolletje schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:50:
[...]

Hij doet het nu goed! Sindsdien geen issues meer. Hij kan nu ook gewoon zo'n extende mop pad gewoon goed gebruiken.

Dus ik deed hem er uit laten rijden (als die in de dock zit, deed ik 'clean' in de app', dan rijdt die er uit, toen die er uit was gelijk pauzeren'). Daarna dus iets van 5 seconden die home button inhouden. Dan maakt die een geluidje. Daarna nog een keer aan. En toen zag je hem gelijk die extend mop pad intrekken.
Thanks. Ga hem binnenkort wel weer is laten dweilen en kijken of het wel goed gaat, anders jou trucje even doen.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:47
Mij S5 max heeft elke keer verbinding probleem met de Roborock server. Waardoor elke de verbinding wordt verbroken met HA. Hebben hier meer last van?
Ik zit zelf te denken Valetudo te installeren.
Snap nog steeds niet waarom de stofzuiger met de server verbonden moet worden om goed te functioneren.

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30
Evertt schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:25:
Mij S5 max heeft elke keer verbinding probleem met de Roborock server. Waardoor elke de verbinding wordt verbroken met HA. Hebben hier meer last van?
Ik zit zelf te denken Valetudo te installeren.
Snap nog steeds niet waarom de stofzuiger met de server verbonden moet worden om goed te functioneren.
er zat een probleem in HA wat hiervoor zorgde. Je moet minimaal versie .2 van deze maand hebben om het op te lossen

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01 12:07
Bolletje schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:50:
[...]

Hij doet het nu goed! Sindsdien geen issues meer. Hij kan nu ook gewoon z'n extended mop pad gewoon goed gebruiken.

Zag dat ik nog niet had geantwoord op je eerdere post maar thanx, ik ga het hier ook proberen.

• sacaji
Laatste update van Dreame, die adviseren het dus niet in de water tank te doen:

Dat klopt. De L40 Ultra AE gebruikt het reinigingsmiddel alleen voor het reinigen van de dweilpads, zoals in de productspecificaties staat vermeld.

We hebben geen specifieke hoeveelheid water die u aan het reservoir moet toevoegen (behalve de afbeelding die u heeft bijgevoegd, ongeveer 28 ml) als u het apparaat voor normale reiniging wilt gebruiken. Het is namelijk niet efficiënt om dit te doen, omdat het apparaat, in tegenstelling tot andere apparaten, niet is ontworpen om met reinigingsmiddel te reinigen.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:07

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
commentator schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:01:
[...]

er zat een probleem in HA wat hiervoor zorgde. Je moet minimaal versie .2 van deze maand hebben om het op te lossen
Had hetzelfde probleem, maar dat kwam ook in de Roborock app voor. Het leek dus ook op een server probleem aan Roborock server zijde, de afgelopen dagen geen issue meer gehad.

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb nu een tijdje eigenaar van Valtteri RoBottas (Eufy E25) en ben erg tevreden!

Voordelen
  • App werkt top! Ook fijn dat Eufy alles in 1 app stopt (Deurbel, cameras en robotzuiger)
  • Voldoende zuigkracht en 2 uitschuifbare borsteltjes, ook tapijten/deurmatten zijn mooi schoon
  • Hydrojet dweilsysteem werkt grondig
  • Op meerdere verdiepingen te gebruiken
  • Voelt stevig aan
Nadelen
  • Dweilsysteem streept licht op mijn hardstenen vloer
  • Dweilsysteem komt niet helemaal in hoeken en naast randen
  • Soms mag de navigatie wel wat beter, blijft eindeloos tegen mijn steel frame bed aanbotsen. dmv een verboden zone wel te omzeilen gelukkig.
  • Mijn kat is er bang voor >:)

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-01 01:41
Blondies3 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:54:
Daarnaast heeft de Dreame veel moeite van ons hoogpolig tapijt van een aantal m2. Hij komt er wel op om vervolgens een klein stukje te rijden/zuigen zonder zijn vaste slalom patroon en dan weer klaar te zijn waarmee nog geen 5% is gedaan. Een laagpolig deurmatje wordt wel beter gedaan maar daar blijft vuil/haren wel zichtbaar.
Tapijt is aangeduid in kaart, zowel geprobeerd om tapijt los te doen als gelijktijdig met kamer.

Het is mijn 1e robotstofzuiger en wellicht zijn mijn verwachtingen te hoog?
Wij hebben de L40s Ultra Pro en tot nu toe erg tevreden. Ze heeft zelfs al een koosnaampje gekregen want het scheelt ons best wel wat werk...

Je kan het type tapijt nog aanduiden in de app. Kaart bewerken, daarna kiezen voor Tapijt, dan Types tapijten. Je kan daar je tapijt aanklikken en instellen als Middelhoog tot hoogpolig.

Hopelijk helpt je dat, bij ons werkte het in ieder geval bevredigend.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Gerritjuh schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:06:
[...]

Wij hebben de L40s Ultra Pro en tot nu toe erg tevreden. Ze heeft zelfs al een koosnaampje gekregen want het scheelt ons best wel wat werk...
Ik ben benieuwd naar het koosnaampje.
Mijn zwarte L40 AE heet "Black Betty" :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Schuurman92
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-01 21:21
Zondagskindje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:19:
[...]

Onze heet Robin, vernoemd naar de robot van Bassie en Adriaan :+

• Pjotter87
  • Laatst online: 23:19
Wij zijn ook aan het kijken voor een robotstofzuiger.
Na het kappen van de bomen begin ik het bos weer te zien :P

Nu was mijn oog gevallen op de Roborock Qrevo Edge.
Veel revieuws gezien en gaan zoeken naar aanbieders in Nederland.
Nu zijn er veel een aantal varianten maar degene met AI Obstacle Avoidance zie ik niet terug in Nederland. (De gewone Edge zonder toevoegingen)
Is deze uberhaupt beschikbaar in Nederland?
De reden dat ik hier naar zoek is dat er regelmatig wat blijft liggen op de vloer. (2 honden en kinderen)
En dan is het wel handig dat de stofzuiger obstakels kan herkennen en ontwijken.

Ik heb ook de Dreame L40s Ultra AE overwogen maar neig toch meer naar de Roborock ivm kwaliteit.
Lees dat er met de Dreame toch vaker dingen kapot gaan of niet werken.

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:32
Pjotter87 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:54:

Nu zijn er veel een aantal varianten maar degene met AI Obstacle Avoidance zie ik niet terug in Nederland. (De gewone Edge zonder toevoegingen)
De reden dat ik hier naar zoek is dat er regelmatig wat blijft liggen op de vloer. (2 honden en kinderen)
En dan is het wel handig dat de stofzuiger obstakels kan herkennen en ontwijken.

Ik heb ook de Dreame L40s Ultra AE overwogen maar neig toch meer naar de Roborock ivm kwaliteit.
Ja hoor. Op bol.com via retailer beschikbaar. Nu wel voor 900 zie ik. Ik heb hem paar weken geleden voor 650 gekocht en hij is bij BF even 600 geweest.

Ik ben er erg tevreden over. Je kunt ook de Qrevo Curv overwegen. Identieke robot met ander station. Ik heb een paar posts terug een overzicht van de robots geplaatst waar je terug kunt vinden dat er in de robot geen verschillen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door De Ingenieur op 16-12-2025 16:06 ]

• sacaji
[...]

Je kan het type tapijt nog aanduiden in de app. Kaart bewerken, daarna kiezen voor Tapijt, dan Types tapijten. Je kan daar je tapijt aanklikken en instellen als Middelhoog tot hoogpolig.

Ben benieuwd, ik krijg die optie niet. Alleen dat ik kan kiezen negeren/vermijden etc

• Pjotter87
  • Laatst online: 23:19
De Ingenieur schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:05:
[...]

Ja hoor. Op bol.com via retailer beschikbaar. Nu wel voor 900 zie ik. Ik heb hem paar weken geleden voor 650 gekocht en hij is bij BF even 600 geweest.

Ik ben er erg tevreden over. Je kunt ook de Qrevo Curv overwegen. Identieke robot met ander station. Ik heb een paar posts terug een overzicht van de robots geplaatst waar je terug kunt vinden dat er in de robot geen verschillen zijn.
Die is wel een heel stukje duurder dan ik op gehoopt had.
Voor die 900 kun je dan weer beter de curvX kopen lijkt mij.

Ik zal de curv eens bekijken.
Mocht er iemand nog andere suggesties hebben dan hoor ik het graag.

• RudolfR
Inmiddels de X40 toch maar gekoppeld aan de app en nog wat rondes laten schoonmaken.
Het navigeren wordt wel beter. Op laminaat volgt de robot een duidelijk patroon, op kleden absoluut (nog) niet.
Snoeren worden goed omzeild, maar dat geldt ook voor gordijnen, terwijl die zijn gemarkeerd op de kaart.

De mogelijkheden via Home Assistant zijn eindeloos, alles is terug te zien en aan te passen.
Heb een automation gemaakt die op verschillende dagen van de week een van de verdiepingen reinigt, door te zuigen of ook te dweilen. Op basis van het plan en de gekozen verdieping worden de dweilen voorgewassen (zodat ik de robot kan verplaatsen via de trap), of achtergelaten bij het zuigen en later opgehaald.

• Gerritjuh
[...]

Schuurman92 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:48:
[...]

Onze heet Robin, vernoemd naar de robot van Bassie en Adriaan :+
Die van ons heet Beppie :)

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:41
rkonings schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:08:
Korte update na 2 weken de Dreame L40s Pro Ultra gebruik:(in willekeurige volgorde)
  • Mappen en vinden van nieuwe delen in ruimtes(er lag zooi, staat kerstboom etc) werkt voortreffelijk goed, hij heeft een ruimte onder de trap gevonden en kwam tot de ontdekking dat hij een aanloopje nodig heeft om uit de wc te komen, iets hogere drempel.
  • Tot op heden 1x vast gereden in het ophaaltouwtje van de luxaflex.
  • Stofzuigen, werkt voortreffelijk, de mat bij de voordeur wordt goed schoon, hij gaat ook harder zuigen als hij merkt dat hij op de mat komt(dit dien je wel aan te geven na het mappen)
  • Dweilen, werkt ook goed, ik doe alleen de keukenvloer, 3m2, van vochtig tot extra nat, werkte allemaal goed.
  • Stofzuigen en direct dweilen is een optie maar tot op heden niet gebruikt.
  • De weg terugvinden naar de dock werkt ook goed, als er een deur dicht is gaat hij via de andere deur terug naar het dock.
  • Het legen van de stofbak, met de automatisch afzuiging in de dock, is een goede oplossing, werkt goed.
  • Het spoelen van de mops, werkt ook goed, water is warm genoeg en de mops zijn schoon.
  • Als je ziet wat een troep hij van de vloer afhaalt, is heerlijk en we gaan nu 1x per week met de normale stofzuiger door het huis lansg de plekken waar de Dreame niet kan komen.
Puntje, waar ik nog niet uit ben, is het aanpassen van de richting van stofzuigen, verticaal ipv nu horizontaal.
Verder dik tevreden.
Ik deel deze punten wel, wel heb ik het vermijden van botsen uitstaan waardoor hij nu op andere plekken komt. Echter heeft dit wel heel veel invloed op de tijd om bijvoorbeeld de woonkamer te doen. Na ongeveer een uur schoonmaken zit hij op 20 vierkante meter. De hele woonkamer is 41 vierkante meter (volgens de Dreame app).

Just do it.

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31
Gerritjuh schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:22:
[...]

[...]

Die van ons heet Beppie :)
Wall-E!

• Blondies3
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-01 12:49
[...]

Bedankt voor het meedenken!
Helaas heeft mijn Dreame app deze functie niet, ik kan enkel kiezen tussen een vierkant en rond tapijt (via menu kaart bewerken, grondomgeving, tapijt). Misschien is dit een verschil tussen de L40S Ultra Pro en L40 Ultra AE.

Nu heb ik extra spijt dat ik toch niet voor de L40S Ultra Pro ben gegaan haha. Vanwege de goede reviews op vacuumwars en prijsverschil toch voor de Ultra AE gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Blondies3 op 17-12-2025 13:19 ]

• Gerritjuh
Blondies3 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor het meedenken!
Helaas heeft mijn Dreame app deze functie niet, ik kan enkel kiezen tussen een vierkant en rond tapijt (via menu kaart bewerken, grondomgeving, tapijt). Misschien is dit een verschil tussen de L40S Ultra Pro en L40 Ultra AE.
Ik zag in eerste instantie hetzelfde, maar je moet echt via kaart bewerken gaan, het icoontje rechts in de app en niet door op de kaart te drukken....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_vpIJsm6josMdoINt6H64Be61Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WNWBixSoq9FMrJVndFRykxg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Gerritjuh op 17-12-2025 16:06 . Reden: Typo ]

• sacaji
Gerritjuh schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:16:
[...]

Ik zag in eerste instanatie hetzelfde, maar je moet echt via kaart bewerken gaan, het icoontje rechts in de app en niet door op de kaart te drukken....

[Afbeelding]
Zelfde model als Blondies, maar die optie heb ik helaas niet, overal gekeken. Zal wel aan model robotstofzuiger liggen.

• Dr-Diesel
Philips Homerun App.

Vaak is het met een App dat je gezinsleden kan uitnodigen om de app ook te gebruiken.

Dit kan ik niet terugvinden in de homerun app.

Hoe kan een ander gezinslid de app ook gebruiken op zijn eigen telefoon ?

• Steeffoon
  • Laatst online: 03-01 15:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

sacaji schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:11:
[...]

Hun reactie:

Zoals de afbeelding laat zien, kunt u de reinigingsoplossing op twee manieren toevoegen aan het waterreservoir van het basisstation. Deze oplossing wordt gebruikt voor de zelfreiniging van het apparaat.

Heb gevraagd hoeveel er in de watertank mag. Is een floor cleaner maar wordt zo alleen maar gebruikt voor schoonmaken dweilpads 🧐
Wat betreft het tapijt, klopt. Dat is echt waardeloos aan dat ding.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Steeffoon
  • Laatst online: 03-01 15:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Pjotter87 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:54:

Ik heb de genoemde Dreame een maand getest, en de Edge zelf in bezit. De Edge is beduidend beter. Gaat goed om met vloerkleden en werkt nauwkeuriger.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• sacaji
Focus schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:30:
[...]

Zag dat ik nog niet had geantwoord op je eerdere post maar thanx, ik ga het hier ook proberen.
Hier geprobeerd, helaas blijft hij uitsteken als hij ze dock terug op rijdt, heel vervelend opeens.

Had op reddit gelezen dat een truc was om hem uit te zetten (10 sec power button indrukken) en dan aa doen. Hij trok de arm in en herkalibreerde. Lijkt opgelost nu.

[ Voor 20% gewijzigd door sacaji op 19-12-2025 12:33 ]

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Ter Informatie, to Hepa or not to Hepa

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-01 18:28

Oekol

waka waka hey hey

3rd party allemaal rommel dus. Verbaasd me ook helemaal niks eigenlijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 22 december 2025 @ 07:14:
[...]

Hij noemt rrochio als enige die echte hepa filters levert, maar die link werkt (voor mij) niet.
Als je op amazon.nl zoekt naar het merk rrochio, kun je wel wat producten van dat merk vinden.
Zelf nog geen ervaring mee.

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Had hier iets meer dan 2 jaar een blauepunkt extreme.
Deze heeft helaas de geest gegeven , je zet hem aan komt 1 cm uit zijn basis station en is vervolgens dood , las iets met zijn Lidar ofzo wat mensen vaker hebben gehad.

Maar goed was toch in de markt voor een nieuwe met iets meer opties.
Heb veel reviews bekeken en naar prijs/kwaliteit kwam ik uiteindelijk uit bij de Mova e40 Ultra.

Is blijkbaar een vrij nieuw model met ''flagship''opties maar middenmotor prijs ( heb hem met wat korting en vouchers voor 300). Ben aardig benieuwd naar deze ''dreame sub''

Zal me bevindingen binnenkort voor de mensen die het willen weten hier wel even posten/review.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Robvandervelde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-12-2025
Inmiddels een maand de overstap van de Roborock s5 Max naar Dreame L40S Pro Ultra gemaakt.
De dreame maakt echt schoon waarbij de Roborock een rondje deed en af en toe stof tegenkwam en dat dan maar opzoog. De dweilfunctie stelde niets voor en hij begin steeds meer kuren te krijgen.

De dreame is echt super. Hij dweilt echt. Het zuigen is ook top, je voelt dat de vloer echt schoner is. Hij duurt elke nacht zijn ronde door de beneden verdieping. Er is echter één ding waar hij niet kan bekoren en dat is onder een bank of salontafel stofzuigen. De hoogte is er bank is11 cm en salontafel is 15 cm. De Roborock ging hier met speels gemak onderdoor. Als ik hem handmatig bestuur met de camera rijdt de dreame (nickname Dusty) er gewoon onder. Het lukt echter niet, ook met botsen aan, om hem daar schoon te laten maken. Is dat echt dreame ding? Of had ik paar honderd euro meer uit moeten geven voor saros 10r.

Nochtans nog steeds blij met deze vooruitgang scheelt weer paar handmatige dweilbeurten per maand

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-01 13:49
Oekol schreef op maandag 22 december 2025 @ 07:14:
[...]
Maar waar zijn de officiële accessoires te koop? Voor mijn Roborock Saros 10R kan ik niets vinden helaas.

Say what you want to say, BUT don't speak!

• drfruit
  • Niet online
Bamieater schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:56:
[...]

Maar waar zijn de officiële accessoires te koop? Voor mijn Roborock Saros 10R kan ik niets vinden helaas.
https://de.roborock.com

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Robvandervelde schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:55:
Inmiddels een maand de overstap van de Roborock s5 Max naar Dreame L40S Pro Ultra gemaakt.
De dreame maakt echt schoon waarbij de Roborock een rondje deed en af en toe stof tegenkwam en dat dan maar opzoog. De dweilfunctie stelde niets voor en hij begin steeds meer kuren te krijgen.

De dreame is echt super. Hij dweilt echt. Het zuigen is ook top, je voelt dat de vloer echt schoner is. Hij duurt elke nacht zijn ronde door de beneden verdieping. Er is echter één ding waar hij niet kan bekoren en dat is onder een bank of salontafel stofzuigen. De hoogte is er bank is11 cm en salontafel is 15 cm. De Roborock ging hier met speels gemak onderdoor. Als ik hem handmatig bestuur met de camera rijdt de dreame (nickname Dusty) er gewoon onder. Het lukt echter niet, ook met botsen aan, om hem daar schoon te laten maken. Is dat echt dreame ding? Of had ik paar honderd euro meer uit moeten geven voor saros 10r.

Nochtans nog steeds blij met deze vooruitgang scheelt weer paar handmatige dweilbeurten per maand
Kan alleen maar over 't saros 10r gedeelte zeggen dat die overal met speels gemak onderdoor gaat. Sterker nog ondee de tafel en bank door is de kortste route naar de gang. Deze neemt hij elke keer ook als er stoelen staan, luie hond. Maar Rocky doet 't met verve.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:29

ViezeVis

Sample Text

Herkennen een aantal van jullie ook de klacht met de Saros 10(r) dat de navigatiesensor aan de voorzijde vuil zou zijn? Ik krijg daar geregeld meldingen over maar volgens mij is dit gewoon helemaal schoon...

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Nee dat herken ik niet.

Ik heb wel gemerkt, dat je regelmatig moet checken of de interne afvalbak niet vol zit door een verstopping. Ik merkte dat er nog vuil en kruimels op de vloer bleven liggen en ook plukken haar. Bleek de uitgang van het afvalbakje verstopt te zijn doir een stukje papier…
Dus regelmatig checken en misschien dan ook ff met een doekje over de sensoren gaan… naast het vullen van de waterbak en het legen van het vuile water.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Ik kom per toeval nu de Xiaomi x20 met basisststion tegen voor een wel heel scherpe prijs. Ben verbaasd voor een stofzuiger met een heel basisstation.

Ik twijfel nu om deze mijn oude Roborock S5 Max te laten vervangen. Die krijgt dan een deelpensioen oo de eerste verdieping.

Iemand ervaring met deze Xiaomi?

https://www.mi.com/nl/pro...-plus/buy/?gid=4223704610

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:44
t14wo schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 20:47:
Ik kom per toeval nu de Xiaomi x20 met basisststion tegen voor een wel heel scherpe prijs. Ben verbaasd voor een stofzuiger met een heel basisstation.

Ik twijfel nu om deze mijn oude Roborock S5 Max te laten vervangen. Die krijgt dan een deelpensioen oo de eerste verdieping.

Iemand ervaring met deze Xiaomi?

https://www.mi.com/nl/pro...-plus/buy/?gid=4223704610
Yes deze heb ik, inmiddels 1.5 jaar. Bevalt erg goed. Zuigen en dweilen doet hij hier echt prima. Mag officieel niet maar ik gooi er altijd een klein beetje dreame schoonmaakmiddel in. (In de schoonwatertank dit verbeterd het dweilen aanzienlijk). Ik denk dat je voor deze prijs niet veel beter gaat vinden. Hij heeft geen onboard watertank. Maar gaat tussendoor terug naar het basisstation om zijn dweilpads te reinigen en gaat dan weer verder. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt. Het drogen van de dweilpads duurt wel lang omdat hij ze droogt met koude lucht. Maar hier sta ik niet naar te kijken dus weinig last van.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 13:02
vangoghnl schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:01:
[...]

Yes deze heb ik, inmiddels 1.5 jaar. Bevalt erg goed. Zuigen en dweilen doet hij hier echt prima. Mag officieel niet maar ik gooi er altijd een klein beetje dreame schoonmaakmiddel in. (In de schoonwatertank dit verbeterd het dweilen aanzienlijk). Ik denk dat je voor deze prijs niet veel beter gaat vinden. Hij heeft geen onboard watertank. Maar gaat tussendoor terug naar het basisstation om zijn dweilpads te reinigen en gaat dan weer verder. Persoonlijk vind ik dit een pluspunt. Het drogen van de dweilpads duurt wel lang omdat hij ze droogt met koude lucht. Maar hier sta ik niet naar te kijken dus weinig last van.
Hier sluit ik me 100% bij aan.

• t14wo
  • Laatst online: 23:31
vangoghnl schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 21:01:
[...]

Goed om te lezen! Ik heb er net een besteld. 252 euro is echt geen geld voor een gemotoriseerde dweil plus basisstation.

Ik zie als enige nadelen:
- je moet zelf aangeven waar vloerkleden zijn —> geen probleem als je dit eenmalig aangeeft als no-mop zone
- de dweil droogt met koude lucht —> hij dweilt toch als er niemand thuis is
- er is geen aparte schoonmaakmiddeltank —> drupje schoonmaakmiddel in de verswatertank lijkt me prima

Die nadelen zijn geen apparaat van dubbel de prijs waard.

edit: Op zich interessant dat ik reviews kijk en lees en zie dat er wel wordt gesproken over warme lucht om te drogen. Het basisstation trekt ook tot 1000 watt, dus dat klinkt aannemelijk.

Ook lees ik dat hij wel de dweil automatisch intrekt bij detectie van kleden of vloerbedekking.

[ Voor 10% gewijzigd door t14wo op 24-12-2025 11:11 ]

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 17:33
Robvandervelde schreef op maandag 22 december 2025 @ 13:55:

Ik heb sinds 2 maanden de Dreame X50 Ultra en deze gaat gemakkelijk onder mijn TV meubel met een hoogte van 12cm. Zag hem zelfs onder mijn bed stofzuigen, de hoogte eronder is net aan 10cm. Erg tevreden mee.

• sacaji
Valkje schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:47:
[...]

Ik heb sinds 2 maanden de Dreame X50 Ultra en deze gaat gemakkelijk onder mijn TV meubel met een hoogte van 12cm. Zag hem zelfs onder mijn bed stofzuigen, de hoogte eronder is net aan 10cm. Erg tevreden mee.
Hier gaat mijn l40 ultra ae ook (nog niet) onder de bed, maar wel onder een bijzet tafel in de woonkamer die minder hoog is.. denk dat ik het maar handmatig 1x moet doen?

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-01 13:04
ViezeVis schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 12:38:
Herkennen een aantal van jullie ook de klacht met de Saros 10(r) dat de navigatiesensor aan de voorzijde vuil zou zijn? Ik krijg daar geregeld meldingen over maar volgens mij is dit gewoon helemaal schoon...
Nee, dit herken ik niet. (Sinds juli de saros 10r in gebruik)

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:42
Twee mooie aanbiedingen gespot via Bol.

Roborock CurvX (€799)
https://www.bol.com/be/nl...ctCardItem_1.ProductTitle

Roborock Saros 10R (€899)
https://www.bol.com/be/nl...ctCardItem_5.ProductTitle

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-01 13:05
sacaji schreef op zondag 7 december 2025 @ 06:34:
Iemand ervaring met Philips?

Philips HomeRun 9000-Serie Stofzuig- & Dweilrobot | XU9100/10
https://www.ibood.com/nl/...utton&utm_content=2823526
Ben ik ook benieuwd naar! En ook naar de Homerun 5000 serie.
Ook eventueel de Bosch spotless.

Het valt mij op dat er nog weinig reviews zijn over deze modellen.
Mijn oude neato heeft het ook begeven. Dus ben op zoek naar een vervanger. Met zeer grote voorkeur voor een EU-merk.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Dank, net de Curv 2 pro aangeschaft voor 1,073.55 euro :'). Maargoed, klein voordeel voor de Curv 2 pro is de betere dweilfunctie volgens sommige reviewers, al zijn er nog maar weinig die een review online hebben gezet. Ik ga er nog eens over nadenken of ik hem in de doos laat zitten en alsnog de Saros 10R aanschaf.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:07

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
levik7 schreef op maandag 29 december 2025 @ 09:42:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar! En ook naar de Homerun 5000 serie.
Ook eventueel de Bosch spotless.

Het valt mij op dat er nog weinig reviews zijn over deze modellen.
Mijn oude neato heeft het ook begeven. Dus ben op zoek naar een vervanger. Met zeer grote voorkeur voor een EU-merk.
Philips robotstofzuigers worden waarschijnlijk verkocht door een prive bedrijf Versuni, hoofdkantoor zit nog wel Amsterdam maar er is waarschijnlijk maar weinig EU aan dit product.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-01 13:05
Xqlus1ve schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:20:
[...]

Philips robotstofzuigers worden waarschijnlijk verkocht door een prive bedrijf Versuni, hoofdkantoor zit nog wel Amsterdam maar er is waarschijnlijk maar weinig EU aan dit product.
:-(
Ik ben bang dat je gelijk hebt. De homerun 9000 lijkt nu wel een hele goede deal voor 500 euro (700 bij bol met 200 cashback). En heeft op zich alle features die ik zou willen: borstel met anti-haren functie en een roterende dweil inc schoonmaakfunctie. Dat vind je bijna niet voor die prijs

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:37
Thanks! ik heb de Saros 10r naar volle tevredenheid, maar was nu voor mijn ouders nogmaals in de markt. (ze komen van Roomba af, maar nu die failliet zijn/overgenomen zijn geen optie meer) Ik heb nu de curv aangeschaft voor vergelijk. Dan beslis ik later welke ik zelf hou en welke naar mijn ouders gaat! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 30-12-2025 13:25 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 19:30

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hmm, wellicht lees ik eroverheen en ben ik op dit moment niet goed in googlen, maar we hebben de Roborock S10R en we zoeken nieuw stofzakken, liefst origineel omdat e.e.a. aan nepperts niet gegarandeerd 'stofdicht'/officieel hepa zijn en dus hun basis functie vervullen. (zie dit filmpje: YouTube: The Fake Robot Vacuum Bag Scandal - What We Found Was Shocking)

Op de website zelf van Roborock vind ik uiteraard informatie over de robot, maar niet waar ik nieuwe zakken kan kopen in Nederland.

Op Amazon vind ik ook geen originele zakken? Op internet algemeen sowieso eigenlijk niet.

Waar koop ik die zakken? Of zijn er ervaringen met aftermarket merk die wel zou kunnen overwegen?

Mis ik nou iets heel basaals op het internet?

T60P Widescreen

• drfruit
  • Niet online
@Seesar
Even terugbladeren helpt.
Originele supplies kun je vinden bij roborock Duitsland. Op amazon kun je zoeken naar het merk rrochio, de enige die wel echte hepa-filters levert volgens de door jou aangehaalde video.
Heb zelf inmiddels stofzakken, mops en filters van dat merk besteld en so far werkt alles goed.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 19:30

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

drfruit schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:03:
@Seesar
Even terugbladeren helpt.
Originele supplies kun je vinden bij roborock Duitsland. Op amazon kun je zoeken naar het merk rrochio, de enige die wel echte hepa-filters levert volgens de door jou aangehaalde video.
Heb zelf inmiddels stofzakken, mops en filters van dat merk besteld en so far werkt alles goed.
ja thanks,

maar op Roborock duitsland vind ik geen zakken voor de S10R, wel voor de S8 etc. Ik lees me even in op die RRochio, maar blijft raar dat als je het geld wilt uitgeven aan origineel, dat dat niet makkelijk blijkt te zijn. :+

D0h.....S8 is hetzelfde, overheen gekeken. wel uitverkocht, maar i.ig. een kanaal. Ik heb nog 1 reserve, dus daar gaan we mee verder.

Voor degene die ook zoekt, dit is de link:

https://de.roborock.com/p...os=1&_fid=939d93393&_ss=c

Via amazon is dit de NL directe link:

https://www.amazon.nl/sto...n=B0DKNN1WCG&ref_=ast_bln

Alles reserve kunnen bestellen, inclusief de stofzakken

[ Voor 27% gewijzigd door Seesar op 01-01-2026 16:28 ]

T60P Widescreen

• blinded
  • Laatst online: 03-01 11:08
De eufy s2 staat live op amazon.de, Ik zoek liever een aanbieding dan 1500 euro..

• cdwave
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:04
[...]
Zelfde type, wij noemen haar "Truus".

(Wall-E stond ook op de shortlist ja, maar noem ons maar sexistisch, ik vond een vrouwennaam beter passen.)

Truus poetst hier nu ongeveer een maand, en we zijn tot nu toe heel tevreden. Onze keus was vooral gebaseerd op de robovacuumwars reviews, de L40 AE stond tussen veel duurdere alternatieven in de top 10.

Ons huis is nogal simpel - gelijkvloers, tegels en de enige drempel is 1,5 cm hoog. Het hele huis stofzuigen en dweilen kostte 113 minuten voor 80 m2, en daar was maar iets van een halve accu voor nodig. Kerstversiering en snoeren ontwijkt ze keurig.

Enige minpuntje tot nu toe is het rumoerige basisstation, met name dat ventilatortje dat drie uur blijft draaien om de dweilpads te drogen had wat stiller gemogen.

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01 18:09

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

Net voor kerst de Dreame X50 Ultra Compleet gekocht. Wat een heerlijk apparaat. Ik vraag me nu af waarom ik niet eerder een robotstofzuiger gekocht heb. Hij heet hier The Floormanager, of in het kort Floor.

Hebben jullie ook een schoonmaakschema ingesteld? En dan bedoel ik om het apparaat zelf schoon te maken.

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

• RudolfR
@PhRiXoS

Wat is dat voor in-te-plannen actie dan?
Voor self-clean van basis station moet je toch zelf even borstelen?
self-clean van de mop pads doet-ie zelf na het dweilen en doe ik er ook voor om de dweilen nat te maken.

Disclaimer: ik heb een X40

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

RudolfR schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 11:50:
@PhRiXoS

Wat is dat voor in-te-plannen actie dan?
Voor self-clean van basis station moet je toch zelf even borstelen?
self-clean van de mop pads doet-ie zelf na het dweilen en doe ik er ook voor om de dweilen nat te maken.

Disclaimer: ik heb een X40
Dagelijks vuilwater legen, 2 weekelijks stofzak legen en maandelijks sensors en borstels reinigen

• stin00
  • Niet online
PhRiXoS schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:20:
[...]

Dagelijks vuilwater legen, 2 weekelijks stofzak legen en maandelijks sensors en borstels reinigen
Moet dat echt bij Dreame? Mijn Roborock Q Revo Edge dweilt 2x per week, ik gooi de vuilwatertank denk ik om de 2 weken leeg + vul de schoonwatertank bij. De stofzak van Roborock is voor mij een magische zak, die gaat een half jaar mee lijkt het ondanks veel kattenhaar.

Ik maak wel elke maand de borstels + dweilpadtray schoon. De volgende robot wordt een anti-tangle versie :+

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

stin00 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:29:
[...]

Moet dat echt bij Dreame? Mijn Roborock Q Revo Edge dweilt 2x per week, ik gooi de vuilwatertank denk ik om de 2 weken leeg + vul de schoonwatertank bij. De stofzak van Roborock is voor mij een magische zak, die gaat een half jaar mee lijkt het.

Ik maak wel elke maand de borstels + dweilpadtray schoon. De volgende robot wordt een anti-tangle versie :+
nee is niet nodig, maar ik verwacht dat de levensduur daardoor wel langer is.
mijne dweilt elke dag ivm huisdieren

• Zondagskindje

Zondagskindje

stin00 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:29:
[...]

Moet dat echt bij Dreame? Mijn Roborock Q Revo Edge dweilt 2x per week, ik gooi de vuilwatertank denk ik om de 2 weken leeg + vul de schoonwatertank bij. De stofzak van Roborock is voor mij een magische zak, die gaat een half jaar mee lijkt het ondanks veel kattenhaar.

Vuilwatertank gooi ik wel direct leeg en de schoonwatertank vul ik dan ook bij.
Dan weet ik dat de stank tot het minimale is en Black Betty staat weer klaar voor de volgende ronde.
Borstels en sensors reinigen wordt aangegeven door BB zelf.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• stin00
  • Niet online
Zondagskindje schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:33:
[...]
Vuilwatertank gooi ik wel direct leeg en de schoonwatertank vul ik dan ook bij.
Dan weet ik dat de stank tot het minimale is en Black Betty staat weer klaar voor de volgende ronde.
Borstels en sensors reinigen wordt aangegeven door BB zelf.
Damn dat doe je na elke dweilbeurt? Ik heb hier nog nooit stank gehad uit de vuilwatertank gelukkig. Ja, behalve wanneer je hem opent en leeggooit :D

• Metoru
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-01 15:22
Bij iBood is vandaag de Mova Z50 Ultra in de aanbieding, iemand ervaring mee?

• Zondagskindje

Zondagskindje

stin00 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:36:
[...]

Damn dat doe je na elke dweilbeurt? Ik heb hier nog nooit stank gehad uit de vuilwatertank gelukkig. Ja, behalve wanneer je hem opent en leeggooit :D
Ja na elke dweilbeurt. Die lucht die uit de tank komt .... :r

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:11
Goed, na 6-en-een-half jaar mijn Roborock S5 te hebben gebruikt ben ik wel toe aan iets nieuws. An sich werkt hij perfect maar een paar dingen zijn doen mij toch overstag gaan. Plattegrond doet maar 1 verdieping. Dus als ik hem boven wel eens wil laten draaien moet ik eerst de plattegrond clearen (of hij raakt echt helemaal in de war omdat hij denkt dat hij ergens is wat niet bestaat). En de deweilfunctie is gewoon niks. Een nat doekje wat onder de robot hangt. Dat kan toch wel beter inmiddels.

Dus: dan ga je op zoek en dan zie je door de bomen het bost niet meer haha :)

Budget: €800~€900. Yes een hoop geld maar als ik er weer zoveel jaar mee doet is het me dat wel waard.

Eisen:
- 'laag' model (of retractable Lidar), ik zal exact de hoogte nog even nameten
- Multi-functional-dock
- Bekend merk (dus goede app en goede ondersteuning)
- Dweilfunctie wat meer is dan een nat doekje wat over de grond sleept
- Iets van schoonmaakmiddel ondersteuning maar ik doe gerust zelf wat allesreiniger in de water-tank
- edit: geen huisdieren of tapijt. Wel deurmat :)

Mijn ouders hebben een Dreame L20 Ultra, op kantoor staat een Roborock Qrevo Master. Beide mop pads met multi-functional dock. Alleen wat ik dus een soort vreemd vind. Huidige robot heeft een water-tankje die de boel vochtig houd. Deze maakt de mod pads nat en gaat aan de gang. Vooral op kantoor zie je dat na een halve minuut echt al (veel) minder water zichtbaar is waardoor ik me afvraag hoe goed dat nou echt schoon maakt.

Ik denk dus dat ik een robot met een watertankje wil hebben. Dit lijkt echter niet standaard te zijn (en soms ook erg lastig te vinden). Bij alle "roller style mops" zie je dit wel, deze reinigen ook continue de mops.

Dan kom je dus uit bij de Mova Z60 Ultra Roller, de Narwall Flow of bijv de Dreame Aqua Roller 10. Maar dit zijn weer robots die écht een stuk duurder zijn. Dat vind ik ook weer niet nodig.

Dan heb je nog Ecovacs met de Omni X9 of X11 (de laatste bij een bol.com seller voor €900), maar ik had van dit merk nog nooit gehoord. Nou zegt dat neit alles natuurlijk.... :)

Ik denk dat het hele roller gebeuren nog (te) nieuw is? Heeft dit zich al bewezen? Of kan ik toch beter voor een traditioneel systeem gaan? Of heeft iemand een andere suggestie?

edit:
De hoogte die ik heb is ~9.5cm een robot als de Mova Z60 Ultra Roller (die nu €900) kost past dus net net met z'n 9.6cm

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 03-01-2026 13:47 ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• cdwave
Mattie112 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:46:
Ik denk dat het hele roller gebeuren nog (te) nieuw is? Heeft dit zich al bewezen? Of kan ik toch beter voor een traditioneel systeem gaan? Of heeft iemand een andere suggestie?
Als je zo op robot-vacuum-wars kijkt dan doen de rollers het niet significant beter dan de draaiers. Ze zijn wel significant veel duurder (mijn L40 AE kostte 470 euro vorige maand, de goedkoopste rolmops zat toen rond de 1000)

Ik heb ooit een elektrische "dweilzuiger" gekocht (van Karcher) maar die na een week of wat teruggestuurd. Die werkte op hetzelfde principe als de robots. In theorie heb je een zichzelf continu verschonende dweil, maar in praktijk werkt dat niks beter dan gewoon dweilen.

Mijn L40 AE gaat pakweg elke 10 m2 even terug om de dweil uit te spoelen. Dat lijkt goed te werken. Jouw eisen lijken veel op de mijne, afgezien van de hoogte (13 cm was voor mij genoeg), en we hebben maar een verdieping (hij ondersteunt wel meer verdiepingen, maar ik weet niet hoe hij dan zijn draaidweiltjes moet gaan spoelen. Maar voor je 900 euro budget heb je er bijna twee ...)

• mobrockers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-01 11:44
Dreame x40 Ultra nu voor 555 euro te koop bij mediamarkt: https://www.mediamarkt.nl...ofzuiger-wit-1893736.html

Ongerelateerd, heeft iemand een Dreame Breakout PCB te leen? :+

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:08
Zondagskindje schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:46:
[...]

Is al eens genoemd hier, maar ik gooi een (halve) bruistablet voor gebitsreiniging in de vuilwatertank. Heb helemaal geen last van een vieze geur bij het legen. Kan je bij de drogist of supermarkt kopen. Kost niet veel.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mattie112 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:46:
Goed, na 6-en-een-half jaar mijn Roborock S5 te hebben gebruikt ben ik wel toe aan iets nieuws. An sich werkt hij perfect maar een paar dingen zijn doen mij toch overstag gaan. Plattegrond doet maar 1 verdieping. Dus als ik hem boven wel eens wil laten draaien moet ik eerst de plattegrond clearen (of hij raakt echt helemaal in de war omdat hij denkt dat hij ergens is wat niet bestaat). En de deweilfunctie is gewoon niks. Een nat doekje wat onder de robot hangt. Dat kan toch wel beter inmiddels.

Dus: dan ga je op zoek en dan zie je door de bomen het bost niet meer haha :)

Budget: €800~€900. Yes een hoop geld maar als ik er weer zoveel jaar mee doet is het me dat wel waard.

Eisen:
- 'laag' model (of retractable Lidar), ik zal exact de hoogte nog even nameten
- Multi-functional-dock
- Bekend merk (dus goede app en goede ondersteuning)
- Dweilfunctie wat meer is dan een nat doekje wat over de grond sleept
- Iets van schoonmaakmiddel ondersteuning maar ik doe gerust zelf wat allesreiniger in de water-tank
- edit: geen huisdieren of tapijt. Wel deurmat :)

Mijn ouders hebben een Dreame L20 Ultra, op kantoor staat een Roborock Qrevo Master. Beide mop pads met multi-functional dock. Alleen wat ik dus een soort vreemd vind. Huidige robot heeft een water-tankje die de boel vochtig houd. Deze maakt de mod pads nat en gaat aan de gang. Vooral op kantoor zie je dat na een halve minuut echt al (veel) minder water zichtbaar is waardoor ik me afvraag hoe goed dat nou echt schoon maakt.

Ik denk dus dat ik een robot met een watertankje wil hebben. Dit lijkt echter niet standaard te zijn (en soms ook erg lastig te vinden). Bij alle "roller style mops" zie je dit wel, deze reinigen ook continue de mops.

Dan kom je dus uit bij de Mova Z60 Ultra Roller, de Narwall Flow of bijv de Dreame Aqua Roller 10. Maar dit zijn weer robots die écht een stuk duurder zijn. Dat vind ik ook weer niet nodig.

Dan heb je nog Ecovacs met de Omni X9 of X11 (de laatste bij een bol.com seller voor €900), maar ik had van dit merk nog nooit gehoord. Nou zegt dat neit alles natuurlijk.... :)

Saros 10R. Wordt door velen met plezier gebruikt. Inclusief ondergetekende. Is nu voor 899 op te pikken.

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:11
Nu Dreame X50 Ultra zwart voor 806 bij mediamarkt of 829 bij bol en coolblue (ook wit).

Zelf de witte gekocht. Wilde een Saros 10R of Curvx maar ik krijg deze deels dus mag niet klagen!

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01 14:58
[...]

Klein Scheutje azijn helpt ook!

• RudolfR
mobrockers schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:53:
Dreame x40 Ultra nu voor 555 euro te koop bij mediamarkt: https://www.mediamarkt.nl...ofzuiger-wit-1893736.html

Ongerelateerd, heeft iemand een Dreame Breakout PCB te leen? :+
Nog niet. Is onderweg met de post en dan moet ik aan de bak om te solderen. Ga mijn X40u ook voorzien van Valetudo.

Is recent ook al gevraagd en toen kwam er geen respons.

Er is een Valetudo PCB telegram groep, mogelijk krijg je daar reactie. Ook zijn er daar leden die kits voor weinig naar je opsturen.

• Yrkh88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:56
Er zijn teveel opties, kan iemand meedenken welke optie het beste is voor het volgende:
  • - geen huisdieren
  • - alleen pvc vloer, dus geen tapijt
  • - kinderen, maar ruimen het speelgoed einde vd dag meestal op (dus slingeren niet rond als snachts de bot aangaat)
  • - zwart model
  • - oppervlakte rond de 50-75m2; alleen de keuken en woonkamer
  • - cleaning station en mop
Budget is liefst rond de 600-750 eur, maar mag ook iets hoger als het daarmee bij echt een beter model uitkomt

opties die ik in gedachten had:
  • - roborock qrevo edge5v1 (het is mij niet duidelijk of er een verschil is met de s5a)
  • - eufy e25
  • - ecovacs x9 pro omni
  • - dreame L40s Pro Ultra
andere opties, iets duurder:
  • - roborock saros r10
  • - dreame x50 ultra complete
wat raden jullie aan?

bedankt!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01 17:22
[...]

Ik heb het niet na elke dweilbeurt, maar wanneer er x-dagen overheen gaan voordat je de tank moet legen, heeft zich idd wel echt een putlucht opgebouwd zeg, niet normaal.
Ik heb ook al alles geprobeerd: listerine in de tank mieteren werkt enigszins...maar ook dán ruik je de putlucht erdoorheen als een lichte ammoniakzweem. Ik heb ook Teatree olie erin gegooid (anti-bacterieel), maar na enkele dagen blijft die putlucht toch. Ik vrees dat er niks aan te doen valt...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Mattie112
cdwave schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:01:
[...]

Als je zo op robot-vacuum-wars kijkt dan doen de rollers het niet significant beter dan de draaiers. Ze zijn wel significant veel duurder (mijn L40 AE kostte 470 euro vorige maand, de goedkoopste rolmops zat toen rond de 1000)

Ik heb ooit een elektrische "dweilzuiger" gekocht (van Karcher) maar die na een week of wat teruggestuurd. Die werkte op hetzelfde principe als de robots. In theorie heb je een zichzelf continu verschonende dweil, maar in praktijk werkt dat niks beter dan gewoon dweilen.

Mijn L40 AE gaat pakweg elke 10 m2 even terug om de dweil uit te spoelen. Dat lijkt goed te werken. Jouw eisen lijken veel op de mijne, afgezien van de hoogte (13 cm was voor mij genoeg), en we hebben maar een verdieping (hij ondersteunt wel meer verdiepingen, maar ik weet niet hoe hij dan zijn draaidweiltjes moet gaan spoelen. Maar voor je 900 euro budget heb je er bijna twee ...)
Ja het blijft lastig. De top 10 tussen vacuum wars en vacuum nerds bijvoorbeeld is echt compleet anders. Je moet ergens een gok op doen natuurlijk.

Maar: ik heb de hoogte even opgemeten en ik heb ~9.4cm, de Z60 (met ingeklapte LIDAR) is 9.6cm dus dat gaan we niet doen! Blijkbaar is die standaard net zo hoog zonder LIDAR als mijn huidige nu is mét LIDAR. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Toch goed om dit even te checken :)

(al kan ik in theorie ook de kasten wat verhogen met een paar viltjes maargoed dan kan ik toch beter verder kijken).

En je maakt precies waar ik aan zat te twijfelen: 1x mop pads vochtig maken is niet zo handig voor boven vandaar dat ik naar iets zat te kijken met een interne water tank. Alleen; hoe vaak ligt er echt een plas die je op moet dweilen...Ook niet echt dus mop pad (met water tankje) is dan prima.

En qua kosten maak je een heel goed punt. Heb er alleen liefst niet twee want dan moet je dat ding ook weer kwijt haha!
Oekol schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 07:21:
[...]

Saros 10R. Wordt door velen met plezier gebruikt. Inclusief ondergetekende. Is nu voor 899 op te pikken.
Ik zie zelfs voor €788 bij Art&Craft (witte versie). Ben benieuwd of dat goed werkt met die mop daar, staat wel #13 bij vacuum wars dus zal ook weer niet slecht zijn nee O-)

edit:
Whoops dat is de Saros 10 (zonder R), de versie met R heeft draaiende mops. Wel een mooie 8cm dus dat zou dan weer perfect zijn voor onder mijn kasten. Ga eens wat reviews opzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 03-01-2026 13:53 ]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een Dreame Z10 Pro en zoek nu (ook naar aanleiding van het filmpje vna vacuumwars) een nieuwe filter. Kan alleen op de site van drwame niks vinden omdat 't uitverkocht is. Volgens mij is de D10 plus hetzelfde met de filters en brushes? Kan iemand dat bevestigen, want zag dat deze set wel beschikbaar is https://nl.dreametech.com...e-d10-plus-accessoiresset

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mattie112 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:52:
[...]

Ja het blijft lastig. De top 10 tussen vacuum wars en vacuum nerds bijvoorbeeld is echt compleet anders. Je moet ergens een gok op doen natuurlijk.

Maar: ik heb de hoogte even opgemeten en ik heb ~9.4cm, de Z60 (met ingeklapte LIDAR) is 9.6cm dus dat gaan we niet doen! Blijkbaar is die standaard net zo hoog zonder LIDAR als mijn huidige nu is mét LIDAR. Daar had ik even geen rekening mee gehouden. Toch goed om dit even te checken :)

(al kan ik in theorie ook de kasten wat verhogen met een paar viltjes maargoed dan kan ik toch beter verder kijken).

En je maakt precies waar ik aan zat te twijfelen: 1x mop pads vochtig maken is niet zo handig voor boven vandaar dat ik naar iets zat te kijken met een interne water tank. Alleen; hoe vaak ligt er echt een plas die je op moet dweilen...Ook niet echt dus mop pad (met water tankje) is dan prima.

En qua kosten maak je een heel goed punt. Heb er alleen liefst niet twee want dan moet je dat ding ook weer kwijt haha!

[...]

Ik zie zelfs voor €788 bij Art&Craft (witte versie). Ben benieuwd of dat goed werkt met die mop daar, staat wel #13 bij vacuum wars dus zal ook weer niet slecht zijn nee O-)

edit:
Whoops dat is de Saros 10 (zonder R), de versie met R heeft draaiende mops. Wel een mooie 8cm dus dat zou dan weer perfect zijn voor onder mijn kasten. Ga eens wat reviews opzoeken.
Ja pas op dat je niet de 10 koopt. Die is significant slechter. De 10R is een prachtapparaat.

• cdwave
Mattie112 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:52:
... Heb er alleen liefst niet twee want dan moet je dat ding ook weer kwijt haha!
Is wel een ding voor de eerstvolgende grote verbouwing, een plekje voor het robotstation met water aan- en afvoer. Volgens mij kun je 'm mooi in een soort keukenkastje kwijt, kan de robot mooi van onder de deurtjes door starten. Ik zie het er nog wel van komen dat er een soort schuifdeurplint komt in de keuken waar de robot achter verstopt kan zitten...

• Mattie112
Ja, of via een "kattenluikje". Ik heb ook een hoek kast die minder diep is dan de 'bar' waar hij tegenaan staat. Zou perfect zijn als daar de robot in zou kunnen staan :)

Maargoed, ik heb het idee dat met de water-tanks van tegenwoordig je best een weekje vooruit kan zonder 'onderhoud' dus dat vind in prima.

• Mattie112
Ik zit er nu aan te denken om voor de Dreame X50 Ultra te gaan (plek 7 robot vacuum wars). Deze is al voor €806 te koop en kan met 90 mm precies onder mijn kast. Scheelt toch weer 100 euro met de Saros 10 R (plek 13) of de Qrevo Curv X (plek 2).

Ben er nog niet 100% uit maar daar ziet het naar uit in elk geval. Ga nog kijken of ik wat comparison videos kan kijken tussen deze.

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:42
Ik ben nu toch meer aan het twijfelen om voor deze te gaan: Roborock Qrevo Edge S5A. Staat nu beschikbaar voor €550. Op reviews afgaande is deze vergelijkbaar met de CurvX alleen obstakels vermijden scoort hij minder. Verder zou de dweilfunctie beter scoren (door minder water gebruik weliswaar). Aangezien er geen huisdieren zijn en we opruimen vooraleer er gepoetst of gedweild wordt maken de obstakels minder uit. Scheelt toch weer in prijs met de CurvX of een Saros 10R. Alleen weet ik nu niet of ik de juiste met elkaar aan het vergelijken ben aangezien de naam niet overal overeen komt.

Toevallig iemand ervaring met deze ?

Bekijk Roborock Qrevo Edge S5A robotstofzuiger - 18500Pa - met dweilfunctie&Liftable mop - anti-verstrengeling - obstakelvermijding - individuele tapijtstrategie - ultradun design - 75 °C heet water mopwas - Zelfreinigend - Zwart - S8 Pro Ultra upgrade op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Pagina: 1 ... 71 72 Laatste