Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

Deurwaarder

*blaf*

Nou, dan ben ik dus ook in de markt voor een nieuwe robot :D
Onze Neato D8 is nu 3 jaar oud, doet het technisch op zich nog goed. De app gaf wel regelmatig kuren (kaart vergeten etc).

We hebben sinds kort een extra etage, en de Neato app heeft helaas nooit ondersteuning voor een 2e kaart gekregen (Al 3 jaar "Coming soon"), dus ik was al met een half oog mee aan het lezen hier voor een vervanging. Een van de tientallen Roborock modellen denk ik nu, maar ik wacht tot Black Friday.

De Neato kan dan op de bovenetage misschien nog handmatig rondjes doen.

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:10
Deurwaarder schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

De Neato kan dan op de bovenetage misschien nog handmatig rondjes doen.
Dan zou ik maar snel die kaart daar instellen met de app (vers van de pers).

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

Deurwaarder

*blaf*

big bang schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Dan zou ik maar snel die kaart daar instellen met de app (vers van de pers).
Ik denk niet dat het uitmaakt. Als de cloud servers uit gaan, dan is die kaart en bediening via de app gewoon weg volgens mij.
Volgens het bericht: "Robots still work: Your Neato robot will continue to function manually. Simply press the button once to launch a full house run."

-Geen deurwaarder-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:09
pc01 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Ik zowel de saros 10R als de dreame aqua 10 ultra roller thuis gehad. Allebei top apparaten maar met eigen issues.

De 10R vreet nog steeds kabels en blijft liefst met de dweilpads hierin hangen. Dus bereid je voor op het zoeken van dweilpads in huis. Stofzuigen deed hij verder prima. Hij had de nare gewone zich helemaal klem te rijden onder het toilet (zie ook op amazon.de 1* reviews dan kom je soortgelijk verhaal tegen).

De dreame leek met de roller absoluut beter te dweilen. Stofzuigen was echter slechter, hondenharen bleven lekker op de grond liggen. Vaak verstoppingen in het apparaat (zie ook op Reddit). Tot slot lekt de docking station redelijk wat water (staat ook uitgebreid op Reddit).

Conclusie: ze zijn het allebei net niet voor mij. Ik heb nu wel voorkeur voor een roller model maar wacht graag op de eerste roborock die uitkomt met die techniek.
De nadeel van de roller zijn, dat de randen minder goed worden gepakt tov roterende dweilen. EN ik had ook aantal berichten gezien dat de rollende dweil sneller slijt.
Voordeel is wel dat de dweilprestaties beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:29
karakedi schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:07:
[...]

De nadeel van de roller zijn, dat de randen minder goed worden gepakt tov roterende dweilen. EN ik had ook aantal berichten gezien dat de rollende dweil sneller slijt.
Voordeel is wel dat de dweilprestaties beter zijn.
Blijft een lastige keuze. Maar die dweilpads van de saros die er steeds afvielen was zeker geen feest.

Die roldweil vreet misschien ook kabels; maar in de praktijk leek de dreame ze beter te ontwijken. De randen heb ik niet zo opgelet maar dat zou zeker kunnen. Grootste probleem was de plas water onder het dockingstation. De dreame app is ook net wat minder vriendelijk dan die van roborock. Maar voor die prijs is het zuur dat beide apparaten gebreken hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door pc01 op 08-10-2025 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb mijn roborock q0 s5 gisteren avond ontvangen. Indeling (kamers) gemaakt en hem aan werk gezet. Echter viel mij op dat hij ook binnen de grenzen van een kamer (hier is dat de keuken) een gebied niet doet (in geel). Waarom doet hij dit gebied niet? Als ik een zone hierop zet op dit deel dan doet hij dit wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcZwrn78GXFW3P8ZEa2-OGsYEuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxUFb1i2it6LgaYt4rSr3Yyu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Zo te zien vanwege de vier obstakels die hij gevonden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Er zijn hier geen obstakels. Het is glas en ongeveer laatste 40 cm heeft hij niet gedaan. Moet ik dan een nieuwe mapping maken? Als ik hierin een zone inteken dat doet hij dit deel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Als je op die vier pilonnen duwt zou hij moeten aangeven wat de issue is en kun je aangeven als hij het fout heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Hoe kan ik "duwen"? In bewerken kan ik naam wijzigen, opsplitsen etc.

Dit is wat hij via de zone gedaan heeft (wel goed).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tWwwp9SwVky1y-O2rHIbIlrRjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6QxK7XGau6PGpxJ4xZh3R7N.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de vraag : Kan ik default instelling stofzuigen en dweilen wijzigen naar stofzuigen? Anders moet ik dit elke keer handmatig doen.

[ Voor 107% gewijzigd door Harbo op 08-10-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-10 20:31
Truus01 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Volgens mij heeft @danslo ervaaring met een goed/top model en een goedkopere.
danslo in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

Vwb huisstofmijtallergie, off-topic, maar al eens gekeken naar immunotherapie mbv acarizax?
Ah, bedankt. Goed om te weten dat die duo divide functie daadwerkelijk goed werkt. Dat vind ik wel een heel erg grote plus! Ik erger me dood aan mijn steelstofzuiger waar ik steeds de haren moet losknippen uit de borstel.

Betreft de acarizax: kende ik niet. Bedankt voor de tip - daar ga ik me eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:18
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op de opvolger van onze huidige Roborock S5 Max. Apparaat werkt verder prima maar ik ben op zoek naar iets wat wat meer de hoekjes komt en beter kan dweilen. Zoals andere al aangaven zijn er tegenwoordig ontzettend veel modellen, echter heb ik wel een shortlist kunnen maken van een aantal robotstofzuigers die me interessant en relatief betaalbaar lijken:
- Dreame L40s Pro Ultra
- Roborock Qrevo Curv S5X
- Qrevo Edge S5A Zwart

Qua prijs en functionaliteit lijken ze elkaar niet zo heel veel te ontlopen, volgens mij zit het grootste verschil in de borstels. Als ik het goed heb begrepen zou de Roborock minder last moeten hebben van lange haren en aangezien ik een aantal huisgenoten heb met lange haren is dat op zich wel handig. Nu moet ik ook zo nu en dan wat lange haren weghalen uit de Roborock die vastzitten om de borstel.

Verder lijkt de Dreame iets beter om te kunnen gaan met drempels, dat is in principe alleen van toepassing op de eerste verdieping richting de badkamer. Hebben jullie nog advies om me te helpen een keuze te maken?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
pc01 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Ik zowel de saros 10R als de dreame aqua 10 ultra roller thuis gehad. Allebei top apparaten maar met eigen issues.

De 10R vreet nog steeds kabels en blijft liefst met de dweilpads hierin hangen. Dus bereid je voor op het zoeken van dweilpads in huis. Stofzuigen deed hij verder prima. Hij had de nare gewone zich helemaal klem te rijden onder het toilet (zie ook op amazon.de 1* reviews dan kom je soortgelijk verhaal tegen).

De dreame leek met de roller absoluut beter te dweilen. Stofzuigen was echter slechter, hondenharen bleven lekker op de grond liggen. Vaak verstoppingen in het apparaat (zie ook op Reddit). Tot slot lekt de docking station redelijk wat water (staat ook uitgebreid op Reddit).

Conclusie: ze zijn het allebei net niet voor mij. Ik heb nu wel voorkeur voor een roller model maar wacht graag op de eerste roborock die uitkomt met die techniek.
Ik overweeg om de Mova z60 aan te schaffen. Dit is ook een roller style stofzuiger. Mova is, zoals ik heb begrepen, een dochteronderneming van Dreame.
Ben benieuwd of iemand met de Mova z60 of Mova an sich ervaring heeft en wellicht pros en cons heeft uit eigen ervaring. Uiteraard heb ik wel al de nodige reviews gezien/gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:47
Alicanto schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:36:
Wie heeft ervaring met zowel een topmodel als een goedkopere (bijv. voor de bovenverdieping)?
Merk je veel verschil? Zo ja, in stofzuigprestaties of juist bepaalde features?

Ik denk dat mijn voorkeur gaat naar iets rond de 400-500 euro. Misschien de Roborock Qv 35A (€380) of Dreame L40 ultra (€550) of iets dergelijks.

Zou een hepa filter daadwerkelijk doen wat het belooft in zo’n stofzuiger? Of zou het juist de zuigkracht belemmeren? Ik heb huisstofmijt allergie en heb een diy luchtfilter (merv13 volgens mij), maar merk eigenlijk geen verschil wanneer die aan staat of niet. Ook van een Ikea förnuftig luchtreiniger merk ik niets, behalve het irritante ventilatorgeluid. Als hier meer mensen zijn met huisstofmijtallergie, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met robotstofzuigers.
Ik heb op dit moment de dreame l40 ultra ae 2 weken in gebruik en ben er echt happy mee!

Hij zuigt goed en dweilt als een tierelier en dan merk je pas hoe goed de dweilpads het doen t.o.v de robot met dweildoekje die ik hiervoor had. Hij gaat erg goed langs de randen, botst nagenoeg nergens tegenaan en gaat netjes om kabels enzo heen.

Ik heb dat ding afgelopen weekend met basisstation en al naar boven en zolder getild om ook daar eens lekker schoon te maken. Is even sjouwen (niet heel zwaar).
Niets dan lof so far (en zolang hij niet ineens stuk gaat) 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyps895
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:40
Ik kwam deze tegen bij het zoeken naar de Mova Z60 ultra voor €472,39

Link verwijderd.

Dit lijkt mij oplichting? B)

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 08-10-2025 21:05 . Reden: Als iets te mooi is om waar te zijn, is dat vaak ook zo. Dus gelieve niet zulke scams linken hier. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolling s
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:18
wat is op dit moment de beste robotstofzuiger en dweil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:23
@rolling s
Dat weet niemand. Of anders gezegd dat is afhankelijk van je behoeften. Op basis van reviews kun je hooguit wat zeggen over het topsegment van de huidige markt. Daar staat dit topic zelf vol mee en er zijn de nodige verwijzingen te vinden naar internationale reviewers.
Wat zie je zelf, wat valt je op, met welke concrete vragen zit je?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 13:59
Vandaag de knoop doorgehakt en Xiaomi X20 Pro gekocht voor €350. Veel stofzuigers met dezelfde functies waren een stuk duurder en gezien het mijn eerste robotstofzuiger is en ik een kleine woning heb (± 55 m2) wilde ik ook niet meteen heel veel geld uitgeven.
Wel wat weinig reviews maar degene die ik heb gelezen lijken wel positief.

Nu heb ik begrepen dat de Roborock app gebruiksvriendelijker is dan de Xiaomi app, kan ik deze straks ook toevoegen aan de Roborock app?

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:02

Oekol

waka waka hey hey

duke99 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:51:
Nu heb ik begrepen dat de Roborock app gebruiksvriendelijker is dan de Xiaomi app, kan ik deze straks ook toevoegen aan de Roborock app?
Is dit een serieuze vraag? Je hebt een Xiaomi gekocht, welke een Xiaomi app heeft. Die kan je niet inladen en laten werken met een app van de concurrent.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 13:59
Ah, ik was in de veronderstelling dat het hetzelfde bedrijf/eigenaar was.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc01
Zo gek was die vraag inderdaad niet. Vroeger kon je roborocks toevoegen aan de Xiaomi app. Andersom heeft geloof ik nooit gewerkt. Er is/was inderdaad een relatie tussen die bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nou, de Qrevo Master mag terug naar de verkoper via Bol, aangezien voor de tweede keer één van de twee mops niet wil dweilen. Ik krijg mijn geld terug, dus dat is goed nieuws.

Nu begint de zoektocht naar een alternatief. Heb in de afgelopen tijd dit topic nog steeds trouw gevolgd, maar welke het moet worden... Lastig.

Ik twijfel over een Saros 10R of een Dreame...

Wat ik belangrijk vind:
- prijs van rond de 900 euro, tenzij ietsje duurder echt veel beter is.
- dweilen wassen met warmte
- flexibele arm lijkt me erg handig, heeft de Master nu ook - en deze heeft ook een flexibele mop.
- fijne app (dat zit volgens mij bij beiden wel goed)
- goede objectdetectie
- optillen van mop voor vloerkleed

Ik zag al de Dreame L40 Ultra AE, maar die mist dus een flexibele arm. Ik zal van de week eens in de vele Excel sheets duiken, maar mochten jullie al een idee hebben, dan hoor ik het graag.

Over de Saros 10R heb ik hier her en der al gelezen dat 'ie zijn mops weleens 'verliest'? Wil als ik zoveel geld uitgeef, wel echt een goede.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
De dweils verloor de 10R bij een laptop oplader op de grond , een hoogpolig tapijt (reed zich klem) en hij ging graag vast zitten onder een hangend toilet. Als je die situaties niet hebt is het een top apparaat (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:10
Steeffoon schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:26:
Nou, de Qrevo Master mag terug naar de verkoper via Bol, aangezien voor de tweede keer één van de twee mops niet wil dweilen. Ik krijg mijn geld terug, dus dat is goed nieuws.

Nu begint de zoektocht naar een alternatief. Heb in de afgelopen tijd dit topic nog steeds trouw gevolgd, maar welke het moet worden... Lastig.

Ik twijfel over een Saros 10R of een Dreame...

Wat ik belangrijk vind:
- prijs van rond de 900 euro, tenzij ietsje duurder echt veel beter is.
- dweilen wassen met warmte
- flexibele arm lijkt me erg handig, heeft de Master nu ook - en deze heeft ook een flexibele mop.
- fijne app (dat zit volgens mij bij beiden wel goed)
- goede objectdetectie
- optillen van mop voor vloerkleed

Ik zag al de Dreame L40 Ultra AE, maar die mist dus een flexibele arm. Ik zal van de week eens in de vele Excel sheets duiken, maar mochten jullie al een idee hebben, dan hoor ik het graag.

Over de Saros 10R heb ik hier her en der al gelezen dat 'ie zijn mops weleens 'verliest'? Wil als ik zoveel geld uitgeef, wel echt een goede.
X40 Ultra of X50 Ultra heeft alles eigenlijk wat je hierboven opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-10 20:51
En de L40s Pro Ultra denk ik ook?
Die heb ik persoonlijk op het oog.
verbeterde versie van de L40 van vorig jaar, voor de helft van de prijs, en blijft zakken.
Nu al 699 ipv 899 bij amazon bvb.
Ik hoop op 50 of 100 euro extra korting tijdens BF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 05:49
Steeffoon schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:26:

Herken dit probleem niet bij de Saros 10R (hebben hem sinds juli en wordt 2 a 3x per week ingezet.
de dweilen of 1 van de dweilen heeft hij nog nooit verloren, ook heeft zich nooit eerder vastgevreten aan kabels oid. Hij herkent kabels die ie tegenkomt, ook stekkerdozen en andere objecten, maakt een foto en ontwijkt ze.
1x herkende hij een "object" niet juist hij zag toen een hoopje stof dat ik bijmekaar had geveegd als een "object" waardoor ie het ging ontwijken, en 1x heeft ie zich tijdens de zomervakantie (toen we weg waren) vastgereden op de voet van de bank. (zie evt mn eerdere posts)
Na een recente update heb ik opnieuw de verdiepingen gemapped in de app en sindsdien herkent ie de voet van de bank en de stoel met stervoet "Gemakkelijk vast te zetten meubels" "Meubels met een dwarsbalk. bv sledestoel, vermeden om beknelling te voorkomen" Hij rijdt zich niet meer er op vast. Wij zijn meer dan tevreden met de Saros10R maar tegenlijkertijd denk ik t niet perse nodig is om dit bedrag (voor 989 euro in juli via mydealz.de ) te besteden aan een robot. Vermoed dat je met een middenklasse model (of een top model van vorigjaar waarvan de prijs is gedaald ook goed uit de voeten komt.)

Nogmaals, wij zijn meer dan tevreden iig en mijn rug is enerzijds ontlast en de vrouw des huizes kan t stofzuigen en t dweilen ook loslaten en zich richten op belangrijkere zaken, (handmatig stofzuigen en dweilen was te belastend voor mijn rug vanwege een hernia (die inmiddels is weggenomen oOo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-10 20:21
Een paar vragen aan andere Saros 10R eigenaren:
  • Waar kopen jullie je vervangende onderdelen en welke zijn zinnig om op voorraad te hebben, hebben jullie nog tips? Kan je ze prima van Ali kopen of adviseren jullie om gewoon de officiele parts aan te schaffen
  • Over het schoonmaakmiddel: waar kopen jullie dit?
  • Welke basis settings/configuratie voor de Saros 10R zijn handig?

[ Voor 20% gewijzigd door rvdlaar op 09-10-2025 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
rvdlaar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:43:
Een paar vragen aan andere Saros 10R eigenaren:
  • Waar kopen jullie je vervangende onderdelen en welke zijn zinnig om op voorraad te hebben, hebben jullie nog tips? Kan je ze prima van Ali kopen of adviseren jullie om gewoon de officiele parts aan te schaffen
  • Over het schoonmaakmiddel: waar kopen jullie dit?
  • Welke basis settings/configuratie voor de Saros 10R zijn handig?
Tot nu toe hebben wij hier extra spullen gekocht en deze set:
https://der-grashuepfer-s...et?variant=54807298343238

Ook tevreden mee (fijne stofzuigzakken met rits)

Qua instellingen als basis ivm huisdieren (en een pup)
eerst de matten stofzuigen (en pads afkoppelen)

En modus legen maximaal
Frequentie legen hoog

Frequentie dweil uitwassen per kamer
Vloeistof bijvullen standaard
Wassen: slim

[ Voor 16% gewijzigd door pielle007 op 09-10-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

@pc01 Ik heb alleen een wat hoger kleed liggen, de rest voorzie ik geen grote problemen...

@xyonix Jep, alleen is de X40 Ultra er alleen in het wit, en ik wil perse een zwarte. De X50 Ultra is helaas erg duur

@DrMacabr3 die zie ik nu voorbijkomen inderdaad, en heeft ook mijn aandacht zeker getrokken. Alleen die 699 euro zie ik nergens...

@pielle007 Goed om te horen! Duidelijk verhaal! Ik hou hem nog als serieus alternatief.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Het gaat tussen de Roborock Saros 10R, Qrevo Slim (al lijkt die vooral nu te duur voor wat hij biedt), de Dreame L40s Pro Ultra en mogelijk de Dreame Mova V50 Ultra. Over die laatste hoor ik niemand hier op het forum eigenlijk. Ik heb ook de Dreame X50 Ultra nog op het oog, maar die is wel extreem duur met 1199 euro.

Dus kort gezegd:
- Dreame Mova V50 Ultra
- Roborock Saros 10R
- Dreame L40s Pro Ultra

Ik denk dat ik wacht op Black Friday, maar geen idee of die dingen nog erg interessant worden qua prijzen.

Ik heb hem naast elkaar gezet in de sheet, en de verschillen zijn verwaarloosbaar. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen. Tot de Qrevo Master van mij gewoon zijn werk deed, was ik erg blij met dat ding, dus ergens neig ik naar de Saros 10R, maar anderzijds zijn de Dreame-modellen een stuk goedkoper...
Maar lees vooral dat de objectvermijding bij Dreame slecht(er) zou zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VM2RkrX4hdUl47RpEL1p13CAlZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2sdT9CuNbEZmNbcKYvEz4im.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZTFMMDgBWRiMm0GvWmUbTo6YtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7AXFvsNQqKgAP9KmckIuqcI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Steeffoon schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:59:
Het gaat tussen de Roborock Saros 10R, Qrevo Slim (al lijkt die vooral nu te duur voor wat hij biedt), de Dreame L40s Pro Ultra en mogelijk de Dreame Mova V50 Ultra. Over die laatste hoor ik niemand hier op het forum eigenlijk. Ik heb ook de Dreame X50 Ultra nog op het oog, maar die is wel extreem duur met 1199 euro.

Dus kort gezegd:
- Dreame Mova V50 Ultra
- Roborock Saros 10R
- Dreame L40s Pro Ultra

Ik denk dat ik wacht op Black Friday, maar geen idee of die dingen nog erg interessant worden qua prijzen.

Ik heb hem naast elkaar gezet in de sheet, en de verschillen zijn verwaarloosbaar. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen. Tot de Qrevo Master van mij gewoon zijn werk deed, was ik erg blij met dat ding, dus ergens neig ik naar de Saros 10R, maar anderzijds zijn de Dreame-modellen een stuk goedkoper...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Dreame L40s Pro Ultra staat ook op mijn shortlist (zie paar posts terug) en was tot en met gisteren 699,-. Inmiddels weer de “oude” prijs. Met Black Friday is er vast weer een nieuwe kans.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat is nog aardig prijzig voor namaak spul!

@rvdlaar Ik koop al zo'n 10 jaar namaak onderdelen via Ali en Amazon, bevalt prima. Die stofzakken vervang je ook maar zelden, er kan echt opvallend veel in. Schoonmaakmiddel is maar net wat voor vloer je hebt + wat je wensen zijn. Ik gooi een scheutje James pvc reiniger in de schoonwatertank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Rednas_N schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

De Dreame L40s Pro Ultra staat ook op mijn shortlist (zie paar posts terug) en was tot en met gisteren 699,-. Inmiddels weer de “oude” prijs. Met Black Friday is er vast weer een nieuwe kans.
Ah, goed om te horen. Dat biedt weer hoop. Dat scheelt nogal wat duiten.
Ik vond bij Vacuumwars dat de L40s Pro Ultra wel slecht is in het vermijden van objecten... maar misschien dat bezitters van dat ding op het forum daar wat zinnigs over kunnen zeggen?

Neig nu toch naar of de Saros 10R of de Mova 50 Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrMacabr3
Steeffoon schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:12:
[...]

Ah, goed om te horen. Dat biedt weer hoop. Dat scheelt nogal wat duiten.
Ik vond bij Vacuumwars dat de L40s Pro Ultra wel slecht is in het vermijden van objecten... maar misschien dat bezitters van dat ding op het forum daar wat zinnigs over kunnen zeggen?

Neig nu toch naar of de Saros 10R of de Mova 50 Ultra.
In USA hebben ze de L40s Pro Ultra niet, enkel de L40s Ultra.
Misschien heb ik het me laten wijsmaken maar het Pro stukje doet dan hopelijk ook iets aan de navigatie?
Hopelijk is dat met software updates te verhelpen.

Wat ik op vacuumwars vond hierover:

Naming Conventions:

Naming conventions in the Dreame brand are most important for understanding the L series, with Dreame’s six-member L10s family as the most confusing part of the lineup.

Max” is only used in the D9 Max Gen 2. It likely refers to an improved D9 over an original model which is no longer available, and it appears that the “Max” designation is retired after the D9 Max. The “Max” does not include a dock.
Pro” refers to an enhanced version of a robot model. If a robot is named a “Pro” only, then it doesn’t include a dock.
Plus” includes a dock with an auto-empty dustbin.
Ultra” includes a dock with an auto-empty dustbin and mop-washing.
Pro Ultra” means an enhanced version of a robot with a dustbin-emptying and mop-washing “ultra” dock.
Master” indicates that the dock is integrated into the plumbing of your house without its own water tanks.
s” (as in L10s or L40s): Dreame tags “s” at the end of a family name to mark a sub-generation refresh, typically including upgrades to the robot’s intelligence or hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
stin00 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:12:
[...]

@rvdlaar Ik koop al zo'n 10 jaar namaak onderdelen via Ali en Amazon, bevalt prima. Die stofzakken vervang je ook maar zelden, er kan echt opvallend veel in. Schoonmaakmiddel is maar net wat voor vloer je hebt + wat je wensen zijn. Ik gooi een scheutje James pvc reiniger in de schoonwatertank.
Vind t wel meevallen voor €60 (maar das persoonlijk uiteraard :) (en t kan beslist goedkoper ja, ieder t zijne).
Heb na wat uitzoekwerk t spul van grashuepfer besteld en kwalitatief gezien bevalt t ons.
Je ontvangt voor dat geld
3 zakken met rits (kun je dus legen en hergebruiken)
6 goede dweilpads
En 3 liter reiniger (die ook nog lekker ruikt) en deze reiniger niet gaat "vlokken" zoals die grote 5 liter jerrycans van amazon die al eens eerder zijn genoemd.

De saros10r heeft een cardridge die jezelf kunt bijvullen in de docking en neemt daardoor automatisch de juiste hoeveelheid reiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:44
pielle007 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:59:
[...]

Vind t wel meevallen voor €60 (maar das persoonlijk uiteraard :) (en t kan beslist goedkoper ja, ieder t zijne).
Heb na wat uitzoekwerk t spul van grashuepfer besteld en kwalitatief gezien bevalt t ons.
Je ontvangt voor dat geld
3 zakken met rits (kun je dus legen en hergebruiken)
6 goede dweilpads
En 3 liter reiniger (die ook nog lekker ruikt) en deze reiniger niet gaat "vlokken" zoals die grote 5 liter jerrycans van amazon die al eens eerder zijn genoemd.

De saros10r heeft een cardridge die jezelf kunt bijvullen in de docking en neemt daardoor automatisch de juiste hoeveel reiniger.
Heb je het over de Biohy jerrycans van 10 liter á 33 euro? Ik zie in de reviews niet terug dat die zouden vlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
monica66 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:27:
[...]

Heb je het over de Biohy jerrycans van 10 liter á 33 euro? Ik zie in de reviews niet terug dat die zouden vlokken.
Ja dat is hem inderdaad. Deze zou mogelijk vlokken en een film achter laten in de tank.
Wou dat risico niet nemen en ben verder gaan kijken. Heb toentertijd eea nagelezen op t duiste robotorforum en oa op reddit

Maar wellicht kan jij of iemand die biohy een tijd gebruikt ontkrachten dat ie een film achterlaat in de tank van t docking station (en in de robot zelf) of evt vlokt of niet?
En welke verhouding gebruikt men dan? (Of wordt t onverdunt direct in de navulcardridge gegoten?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Prime day. Next day delivery. Echt Nog nooit gehad en nu wederom niet. Ja tuurlijk promo periode, maar in checkout stond gewoon nu bestellen morgen in huis (en buiten promo ook is het vaker niet dan wel). Ondertussen 4 dagen verder en ze denken vandaag te komen. Kan helaas daardoor er niet meer mee kloten. Hele weekend weg.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
pielle007 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 06:47:
[...]

Ja dat is hem inderdaad. Deze zou mogelijk vlokken en een film achter laten in de tank.
Wou dat risico niet nemen en ben verder gaan kijken. Heb toentertijd eea nagelezen op t duiste robotorforum en oa op reddit

Maar wellicht kan jij of iemand die biohy een tijd gebruikt ontkrachten dat ie een film achterlaat in de tank van t docking station (en in de robot zelf) of evt vlokt of niet?
En welke verhouding gebruikt men dan? (Of wordt t onverdunt direct in de navulcardridge gegoten?)
Ik heb altijd begrepen dat als je reinigingsmiddel in een tank moet mengen, er altijd wel een film achterblijft die je regelmatig moet schoonmaken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met het mengen in een tank, want ik heb een Dreame die zelf doseert en gebruik de Dreame reiniger.

Ik lees bij het reinigingsmiddel van Roborock, Omo, ook enkele reviews op Amazon waarbij er sprake zou zijn van vlokken,slijm of schimmel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_K6WGER44g9v81evyVm8iBC0ZwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9o9oucJbkFrIIbls12mEL9p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
Steeffoon schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:56:
@xyonix Jep, alleen is de X40 Ultra er alleen in het wit, en ik wil perse een zwarte. De X50 Ultra is helaas erg duur
Weet niet waarom je dat denkt maar k heb hem hier thuis toch echt gewoon in het zwart staan hoor :)
Denk dat je wellicht verkeerd hebt gekeken want hij is gewoon in het zwart beschikbaar.

hier even een voorbeeld https://www.mediamarkt.nl...unctie-zwart-1874168.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
[...]

Lees er wisselende ervaringen over (andere reinigingsmiddelen dan van fabrikant zelf gebruiken).
Heb je nooit iets gehad bij die reservoirs dat 't aangetast raakt of dat het onderdelen van de robot aantast/verslijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
MarcoG schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:56:
[...]

Ik overweeg om de Mova z60 aan te schaffen. Dit is ook een roller style stofzuiger. Mova is, zoals ik heb begrepen, een dochteronderneming van Dreame.
Ben benieuwd of iemand met de Mova z60 of Mova an sich ervaring heeft en wellicht pros en cons heeft uit eigen ervaring. Uiteraard heb ik wel al de nodige reviews gezien/gelezen.
Mova schijnt qua klantenservice niet al te best te zijn. Misschien goed om daar ook nog even wat onderzoek naar te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
[...]

Ik wil vooral het beste resultaat, weinig onderhoud moeten plegen aan reservoirs of onderdelen die aangetast raken door andere schoonmaakmiddelen. Maar vooral de producten waar de mensen in deze niche in geloven en vaak minder voor betalen dan voor de originele onderdelen en schoonmaakmiddelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
xyonix schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Weet niet waarom je dat denkt maar k heb hem hier thuis toch echt gewoon in het zwart staan hoor :)
Denk dat je wellicht verkeerd hebt gekeken want hij is gewoon in het zwart beschikbaar.

De X40 ultra is alleen bijna nergens meer te krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Boinkie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:09:
[...]

De X40 ultra is alleen bijna nergens meer te krijgen. :(
die is ook al 'oud' in robotstofzuiger termen, geen idee of er een rechtstreekse vervanger is.
Maar de nieuwe L40s reeks lijkt veel gemeen te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
DrMacabr3 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

die is ook al 'oud' in robotstofzuiger termen, geen idee of er een rechtstreekse vervanger is.
Maar de nieuwe L40s reeks lijkt veel gemeen te hebben..
Ja precies.. en die is er niet in in deze budget variant.. alleen in de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
Boinkie schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:17:
[...]

Ja precies.. en die is er niet in in deze budget variant.. alleen in de pro.
Tuurlijk wel, de directe opvolger is gewoon de X50 hoor.
Beide modellen zijn nog op verschillende webshops/winkels te krijgen.

Persoonlijk zou ik nu nog even wachten met kopen to BF/Kerst periode.
X40 wordt nu uitgefaseerd heb ik het idee en de X50 zal wel een lager prijspunt moeten gaan overnemen.
Er zijn ook nog meer modellen binnen de reeks bijgekomen waardoor er een overkill is op keuzes. Ik denk dat ze hierdoor toch wel wat zullen moeten schipperen in pricing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

xyonix schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Ja, hij is er wel in het zwart, maar nergens te verkrijgen. Bij MediaMarkt alleen bij de winkel in Hoorn... dat is zelfs met een beetje omrijden niet te doen voor me ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 05:28
Hehehe, ik heb toch nog even gewacht met de aankoop...

Nu staan op mijn shortlist:
- Roborock Saros 10R (€1099,-)
- Mova V50 UC (€969,-)
(Coolblue en Bol.com hanteren dezelfde prijs)
Ik neig nu naar de Mova: zelfde functionaliteit, 3 jaar garantie, maar wel goedkoper én veel extra's bijgeleverd
Nu nog verder in verdiepen (reviews en ervaringen hier) en wellicht verstandig te wachten tot de volgende aanbiedingen (Black Friday, Prime Deals, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Na paar dagen in gebruik viel mij op dat Roborock Q10 S5 regelmatig wat losse kruimels achter last na stofzuigen. Ik heb zuigkracht ingesteld op turbo maar dat helpt ook niet. Dit gebeurt meestal al ik op map Kamer stofzuigen selecteer. Als ik daarna daar een zone inteken dan neemt hij wel deze kruimels wel op. Ik hen rond 4 jaar Neato D7 gehad en heb ik dit nooit gehad. Ligt dit aan bepaalde instellingen of? Bin leeg ik regelmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rfidder schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:51:
Hehehe, ik heb toch nog even gewacht met de aankoop...

Nu staan op mijn shortlist:
- Roborock Saros 10R (€1099,-)
- Mova V50 UC (€969,-)
(Coolblue en Bol.com hanteren dezelfde prijs)
Ik neig nu naar de Mova: zelfde functionaliteit, 3 jaar garantie, maar wel goedkoper én veel extra's bijgeleverd
Nu nog verder in verdiepen (reviews en ervaringen hier) en wellicht verstandig te wachten tot de volgende aanbiedingen (Black Friday, Prime Deals, etc.)
Coolblue heeft de 10 niet de 10R. Groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
Vanmorgen heb ik de Roborock Saros 10R ontvangen. Dit viel me tot nu toe op:

De installatie is heel eenvoudig en snel uit te voeren.
  • Er zit standaard geen reinigingsmiddel bij. Ik snap niet waarom Roborock dit er niet gewoon bij doet.
  • Eerst heb ik een ruimtescan uitgevoerd. Dat ging vrij snel. Daarna heb ik de ruimtes in de app gelabeld.
  • Vervolgens heb ik de robot met de functie Smart Plan aan het werk gezet.
  • In de keuken liep hij vast op een stukje tape en een blaadje. Dat is op zich niet vreemd, maar nadat ik alles had verwijderd en in de app op ‘Doorgaan’ (of ‘Continue’, ik weet niet meer precies hoe het heet) drukte, verwachtte ik dat hij verder zou gaan waar hij gebleven was. In plaats daarvan ging hij ineens naar de woonkamer om daar te stofzuigen. Opvallend was ook dat hij een deel van de keukenvloer had gedweild.
  • Op een gegeven moment kreeg ik meldingen dat hij gestopt was vanwege een lage acculading en dat hij het basisstation niet kon vinden. Dus heb ik hem opgepakt, vanuit de keuken naar het basisstation gebracht en daar teruggezet. Hij leek niet op te laden. Daarna heb ik op de home-knop gedrukt; dat vergde een paar spastische pogingen (hij draaide, reed een paar keer in en uit het station).
Het lijkt alsof de robot nog aan het ‘leren’ is. Maar het voelt ook een beetje alsof je een blinde een stofzuiger en een dweil geeft. De kaart ziet er echter wel heel gedetailleerd uit — daar was ik best van onder de indruk, zeker na zo’n snelle scan.
Hoe is jullie ervaring? Wordt het na verloop van tijd beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
[...]

Een litertje officiele Roborock kost al 25 euro. Als je je bedenkt dat wat @pielle007 normaliter besteld 60 euro is en je daar nog andere onderdelen bij krijgt is 60 euro ineens een prima deal eigenlijk?
EDIT: Helaas levert die Duitse shop niet op mijn adres.

[ Voor 4% gewijzigd door rvdlaar op 11-10-2025 16:49 . Reden: Ervaring met het proberen te plaatsen van bestelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
rvdlaar schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 16:33:
[...]

Een litertje officiele Roborock kost al 25 euro. Als je je bedenkt dat wat @pielle007 normaliter besteld 60 euro is en je daar nog andere onderdelen bij krijgt is 60 euro ineens een prima deal eigenlijk?
EDIT: Helaas levert die Duitse shop niet op mijn adres.
mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen laat je t aankomen bij een tankstation dat als hermes pakketstation is gemarkeerd (of een duits DHL punt)
Op amazon.de verkopen ze ook eea maar dan komen weer evt verzendkosten erbij wat de prijs opkrikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
rvdlaar schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:43:
Vanmorgen heb ik de Roborock Saros 10R ontvangen. Dit viel me tot nu toe op:

De installatie is heel eenvoudig en snel uit te voeren.
  • Er zit standaard geen reinigingsmiddel bij. Ik snap niet waarom Roborock dit er niet gewoon bij doet.
  • Eerst heb ik een ruimtescan uitgevoerd. Dat ging vrij snel. Daarna heb ik de ruimtes in de app gelabeld.
  • Vervolgens heb ik de robot met de functie Smart Plan aan het werk gezet.
  • In de keuken liep hij vast op een stukje tape en een blaadje. Dat is op zich niet vreemd, maar nadat ik alles had verwijderd en in de app op ‘Doorgaan’ (of ‘Continue’, ik weet niet meer precies hoe het heet) drukte, verwachtte ik dat hij verder zou gaan waar hij gebleven was. In plaats daarvan ging hij ineens naar de woonkamer om daar te stofzuigen. Opvallend was ook dat hij een deel van de keukenvloer had gedweild.
  • Op een gegeven moment kreeg ik meldingen dat hij gestopt was vanwege een lage acculading en dat hij het basisstation niet kon vinden. Dus heb ik hem opgepakt, vanuit de keuken naar het basisstation gebracht en daar teruggezet. Hij leek niet op te laden. Daarna heb ik op de home-knop gedrukt; dat vergde een paar spastische pogingen (hij draaide, reed een paar keer in en uit het station).
Het lijkt alsof de robot nog aan het ‘leren’ is. Maar het voelt ook een beetje alsof je een blinde een stofzuiger en een dweil geeft. De kaart ziet er echter wel heel gedetailleerd uit — daar was ik best van onder de indruk, zeker na zo’n snelle scan.
Hoe is jullie ervaring? Wordt het na verloop van tijd beter?
Dat klinkt vreemd inderdaad,
Dit was onze ervaring na 1e ingebruikname van de Saros10R
Vermoed dat je ook de update eerst hebt gedaan?
De juiste Vloeren heb geselecteerd en leg richting hebt ingesteld? Tresholds / drempels hebt ingetekend ? (En Let op dat je de stofzuigzak goed in de docking schuift / klikt)

Indien je de gewenste instellingen allemaal hebt ingesteld laat je hem een keer of 3 een volledig programma schoonmaken op 1 dezelfde verdieping.
Mocht ie onverklaar "gek" doen. Map wissen en nieuwe scan van verdieping doen. Gevolgd door paar schoonmaak programma's (zou ik zeggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
pielle007 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:21:
[...]

Dit was onze ervaring na in 1e gebruikname van de Saros10R
De juiste Vloeren heb geselecteerd en leg richting hebt ingesteld? Tresholds / drempels hebt ingetekend ? (En Let op dat je de stofzuigzak goed in de docking schuift / klikt)

Indien je de gewenste instellingen allemaal hebt ingesteld laat je hem een keer of 3 een volledig programma schoonmaken op 1 dezelfde verdieping.
Mocht ie onverklaar "gek" doen. Map wissen en nieuwe scan van verdieping doen. Gevolgd door paar schoonmaak programma's (zou ik zeggen).
pielle007 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:21:
[...]

Dit was onze ervaring na in 1e gebruikname van de Saros10R

Dank voor je tips. Jazeker, eerst geupdatet. Ik heb in het patroon waarin hij stofzuigt nu ook voor smart gekozen, of iets wat er op lijkt. Dat scheelt heel erg. En een paar verboden zones ingesteld, tapijten aangegeven op de map en een beetje getuned..obv wat ik de robot zie doen versus hoe hij de ruimte heeft gescant.
Een boel gekke issues (zoals niet zelf naar base gaan als 'ie bijna leeg is, detecteren dat de dustbag vol is en legen ipv stom doorgaan) zijn wel weg. Ik denk echt dat 'ie ff dronken uit z'n verpakking kwam.

Ook maar even wat schoonmaakmiddel gekocht op Amazon, zou morgen moeten komen. Ook al geloof ik er geen kont van, Amazon is de laatste tijd niet betrouwbaar met levertijden (ondanks Prime :( !).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:59:

Dus kort gezegd:
- Dreame Mova V50 Ultra
- Roborock Saros 10R
- Dreame L40s Pro Ultra

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zag net in Duitsland de Dreame X50 Ultra bij Saturn voor €999. Erg interessante aanbieding. Dat belooft wellicht wat voor de Black Friday. Maar zijn er hier mensen met ervaringen met de Dreame X50 Ultra? Over elke robotstofzuiger is wel wat te vinden, maar voor die prijs lijkt ie wellicht interessanter dan de Saros 10R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
Steeffoon schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:56:
[...]

Zag net in Duitsland de Dreame X50 Ultra bij Saturn voor €999. Erg interessante aanbieding. Dat belooft wellicht wat voor de Black Friday. Maar zijn er hier mensen met ervaringen met de Dreame X50 Ultra? Over elke robotstofzuiger is wel wat te vinden, maar voor die prijs lijkt ie wellicht interessanter dan de Saros 10R.
999 voor de Dreame versus 1049 voor de Saros 10R? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het verschil van 50 euro negeren en de keuze baseren naar de kwaliteit, features, klantenservice en het gebruiksgemak van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Steeffoon schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:56:
[...]
Saros 10R is afgelopen week €899 geweest (kaufland)

en t is al een paar keer vermeld, let op dr zijn nu 3 varianten (een coolblue verkoopt alleen de saros10, en op moment van schrijven niet de 10R)
Roborock Saros 10
Roborock Saros 10R
Roborock Saros 10R met wateraansluiting of hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
@Steeffoon
Ik heb hem vanwege de klim functie. Geen spijt van. De 10R schijnt verder een goede tegenhanger te zijn. Dat moet je vooral zelf afwegen. Youtube @Justadad heeft goede reviews na 3 maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik ben altijd wel fan van de reviews van Jamie Andrews. Hier een vergelijking tussen de Dreame X50 Ultra en de Roborock Saros 10R:
YouTube: Roborock Saros 10r VS Dreame X50 Ultra - Both Have Drawbacks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 13:42

MethinX

't is wat!

Hallo,

Sinds vandaag eigenaar van mijn eerste robot stofzuiger, namelijk de Roborock Q10 VF Black. Deze is zonder vul station dus elke keer zelf water vullen e.d.

Wat ik mij afvraag, hebben jullie iets slims bedacht om hem naar de kraan in de keuken te laten rijden? Het oplaad station staat onder de bank dus daar kan ik niet makkelijk bij. De afstandsbediening functie gaat erg langzaam. Wat ik tot nu toe heb gevonden is een reiniging zone in de keuken instellen en zodra hij daar is deze annuleren.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

monica66 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:23:
Ik ben altijd wel fan van de reviews van Jamie Andrews. Hier een vergelijking tussen de Dreame X50 Ultra en de Roborock Saros 10R:
YouTube: Roborock Saros 10r VS Dreame X50 Ultra - Both Have Drawbacks!
Thanks! Die zal ik er eens op naslaan! Had al Just A Dad bekeken, maar deze geeft misschien nieuwe inzichten :)
Barleone schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 08:36:
@Steeffoon
Ik heb hem vanwege de klim functie. Geen spijt van. De 10R schijnt verder een goede tegenhanger te zijn. Dat moet je vooral zelf afwegen. Youtube @Justadad heeft goede reviews na 3 maanden gebruik.
Thanks! Maar hij bevalt je helemaal goed?
pielle007 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

Saros 10R is afgelopen week €899 geweest (kaufland)

en t is al een paar keer vermeld, let op dr zijn nu 3 varianten (een coolblue verkoopt alleen de saros10, en op moment van schrijven niet de 10R)
Roborock Saros 10
Roborock Saros 10R
Roborock Saros 10R met wateraansluiting of hier
Yes, ben ik me bewust van, 10R inderdaad. Thanks voor je tip dat ie bij Kaufland al voor 899 was. Benieuwd wat ie met BF gaat doen. Vind met dit soort dingen een goede webwinkel ook wel erg belangrijk. Heb namelijk eerst met de Eufy al 2x pech gehad, en nu met de Qrevo Master...
rvdlaar schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

999 voor de Dreame versus 1049 voor de Saros 10R? Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het verschil van 50 euro negeren en de keuze baseren naar de kwaliteit, features, klantenservice en het gebruiksgemak van de software.
Voor de klantenservice hoopte ik vooral op een goede tussenpersoon (bijv Amazon of Coolblue). Maar de kwaliteit en features zijn dan degelijker/beter bij de Robo? Ik dacht dat ze alle twee goed aan elkaar gewaagd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:38
MethinX schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:09:
Hallo,

Sinds vandaag eigenaar van mijn eerste robot stofzuiger, namelijk de Roborock Q10 VF Black. Deze is zonder vul station dus elke keer zelf water vullen e.d.

Wat ik mij afvraag, hebben jullie iets slims bedacht om hem naar de kraan in de keuken te laten rijden? Het oplaad station staat onder de bank dus daar kan ik niet makkelijk bij. De afstandsbediening functie gaat erg langzaam. Wat ik tot nu toe heb gevonden is een reiniging zone in de keuken instellen en zodra hij daar is deze annuleren.
Gewoon pin en go functie gebruiken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barleone
Steeffoon schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:57:
[...]
Thanks! Maar hij bevalt je helemaal goed?
Ja, so far so good. al zijn er altijd dingen die bijvoorbeeld onze vorige Roomba net even handiger deed dan Dreame. (Bijvoorbeeld skip-deze-kamer, en vaste schoonmaakzones bijvoorbeeld “zone eettafel”) Hoewel die een defect kreeg dus naar iRobot wilde ik niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Barleone op 12-10-2025 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snowhite0901 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:22:
[...]

Gewoon pin en go functie gebruiken.
Las ik ook over, maar ik heb deze optie niet in mijn app. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Barleone schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:50:
[...]

Ja, al zijn er altijd dingen die bijvoorbeeld onze vorige Roomba net even handiger deed. (Bijvoorbeeld skip-deze-kamer, en vaste schoonmaakzones bijvoorbeeld “zone eettafel”) Hoewel die een defect kreeg dus naar iRobot wilde ik niet meer.
Misschien lees ik t verkeerd. Maar je hebt nu een roborock toch?
Dan kan je die zones als eettafel ed ook gewoon instellen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
Steeffoon schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:57:
Voor de klantenservice hoopte ik vooral op een goede tussenpersoon (bijv Amazon of Coolblue). Maar de kwaliteit en features zijn dan degelijker/beter bij de Robo? Ik dacht dat ze alle twee goed aan elkaar gewaagd waren.
Puur op wat ik lees is Roborock qua app en qua service beter. Dreame lees ik toch wisselende dingen over.
Daarnaast is Amazon qua service ook makkelijker. Ik heb trouwens als verkoper op Amazon gewoon RoboRock zelf. Dat helpt wellicht ook. Maar in eerste instantie bij garantie kwesties is Amazon je aanspreekpunt.

Wel opvallend Vacuum Wars zegt dat de Dreame L50 Ultra overall het beste scoort o.b.v. hun review. Maar ik las daar weer over dat je goed moet kijken naar de uitvoering. Ik meen mij te herinneren dat de Pro Ultra hier in NL de juiste uitvoering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
@Dennis1812
Dreame…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Sorry, dan was ik even in de war. Zoveel types door elkaar genoemd dat ik de verkeerde soms aan de verkeerde user link.

De dreame app geen ervaring mee.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
MethinX schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:51:
[...]

Las ik ook over, maar ik heb deze optie niet in mijn app. Jij wel?
Ja, ik heb dan wel een s7 met de roborock app maar lijkt me dat het voor andere hetzelfde moet zijn. Drie puntjes rechts bovenin als je de map ziet dan staat het als optie in mijn menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snowhite0901 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Ja, ik heb dan wel een s7 met de roborock app maar lijkt me dat het voor andere hetzelfde moet zijn. Drie puntjes rechts bovenin als je de map ziet dan staat het als optie in mijn menu.
Dit is wat ik zie. Ik heb de Android app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP2WpGoOdFrOVYpVux-sEoTmhuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q4rtFbYngHwX6slDlnLb6wEw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Wat staat er bij meer instellingen? Opvallend dat jij ook Nederlands hebt, bij mij is de app Nederlands maar zodra ik op de robot kom is het Engels. Btw ook Android
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT1Wyl8suJsTghiaXrHBwY2W_lg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CN1wmJDX3RuKDvx0Z3KaEfL7.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas dan weet ik het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snowhite0901 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 06:47:
Wat staat er bij meer instellingen? Opvallend dat jij ook Nederlands hebt, bij mij is de app Nederlands maar zodra ik op de robot kom is het Engels. Btw ook Android
[Afbeelding]

Helaas dan weet ik het ook niet
Bij meer instellingen staat het ook niet. Daar zit DND mode, laden tijdens daluren etc.

Zal er misschien wel mee te maken hebben dat de q types een nieuw protocol gebruiken. Ik liep er ook al tegenaan dat de Home Assistant integratie van Roborock niet werkt met dit type ivm met dit nieuwe protocol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
MethinX schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Dit is wat ik zie. Ik heb de Android app.
[Afbeelding]
Kunt wellicht eens proberen om app cache te wissen, dan de opslag wissen. App verwijderen, telefoon rebooten, en app opnieuw installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Qrevo Edge is nu afgeprijsd naar 699,99 euro bij Amazon! Mooie deal!
Dus de 'echte' Edge, niet een andere versie uit die reeks met minder opties.

Mijn keuze is hierop gevallen, omdat hij vergelijkbaar (maar beter) is met de Qrevo Master. Weliswaar wit, maar dat nemen we voor lief. Trek er wel een vuilniszak overheen :+ :+

[ Voor 12% gewijzigd door Steeffoon op 14-10-2025 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
Wat ik mij afvroeg over de Saros 10R: als je meerdere etages hebt, dan is het best een gedoe elke keer terug brengen naar base station. Is hier geen oplossing voor, iets als extra base stations voor als je meer etages hebt.
Elke keer "kan het basis station niet vinden" of als de timing voor het dweilen voorbij is en hij terug wil om uit te wassen, dat hij gewoon kapt omdat het station beneden staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wie weet hoe lang je doet met de bijgeleverde 200 ml reinigingsmiddel bij een Dreame L40s Pro Ultra? Ik snap dat dit samenhangt met hoe vaak je dweilt, maar ik heb er helemaal geen gevoel bij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46
ik ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger aangezien mijn neato sinds vandaag gestopt is met slim te zijn. Weet iemand hoe lang je doet met het reinigsmiddel/pads ed bij die saros 10r?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pielle007
commentator schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:25:
ik ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger aangezien mijn neato sinds vandaag gestopt is met slim te zijn. Weet iemand hoe lang je doet met het reinigsmiddel/pads ed bij die saros 10r?
Heb vanaf juli de cartridge gevuld en ben nog niet op de helft op basis van eerder gedeelde instellingen en gebruik.
(Pads nog niet vervangen, zie geen slijtage)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Die Saros 10R he. Wat een ondeugend avontuurlijk ding! Hij staat achter onze eettafel en als hij er uit rijdt naar de keuken kan hij er of helemaal omheen of direct rechts er langs in een rechte lijn. Maar nope, hij gaat onder de eettafel met een kruispoot in 't midden en stoelen met vier dunne poten heen. En het mooie is nog: hij flikt 't ook nog eens. Heen en terug😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 16:56
Wij zijn ondertussen ook op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger.

We maken al jarenlang naar volle tevredenheid gebruik van een Roborock S5 Max maar zoeken nu iets nieuws, en eigenlijk zijn we er wel over uit dat het weer een Roborock moet worden. De software is goed en integratie met HA is aanwezig.

Met name de dweilfunctie is voor ons belangrijk, en automatisch schoonmaken en legen is ook wel wenselijk.

Budget is op zich niet zo heel belangrijk, maar onnodig geld uitgeven is ook jammer.

Als ik nu zo op de site kijk hebben ze in ieder geval veel te veel keuze :P

Snap ik het goed dat ik het in de Saros hoek moet zoeken :?
De Z70 is dan het topmodel met zo'n robotarm, en daarna de Saros 10R en daarna de Saros 10 ?

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer, wat is jullie advies?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:36
Grolsch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:13:
Wij zijn ondertussen ook op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger.

We maken al jarenlang naar volle tevredenheid gebruik van een Roborock S5 Max maar zoeken nu iets nieuws, en eigenlijk zijn we er wel over uit dat het weer een Roborock moet worden. De software is goed en integratie met HA is aanwezig.

Met name de dweilfunctie is voor ons belangrijk, en automatisch schoonmaken en legen is ook wel wenselijk.

Budget is op zich niet zo heel belangrijk, maar onnodig geld uitgeven is ook jammer.

Als ik nu zo op de site kijk hebben ze in ieder geval veel te veel keuze :P

Snap ik het goed dat ik het in de Saros hoek moet zoeken :?
De Z70 is dan het topmodel met zo'n robotarm, en daarna de Saros 10R en daarna de Saros 10 ?

Ik zie eventjes door de bomen het bos niet meer, wat is jullie advies?
De Qrevo Edge lijkt mij een erg geschikt model. Nu nog in de aanbieding op amazon!
https://www.amazon.nl/dp/...ge=nl_NL&ref_=as_li_ss_tl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Gineau schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:16:
[...]

De Qrevo Edge lijkt mij een erg geschikt model. Nu nog in de aanbieding op amazon!
https://www.amazon.nl/dp/...ge=nl_NL&ref_=as_li_ss_tl
Die ziet er ook goed uit, de verschillen die ik zo snel zie.

lds laser navigation vs 3d tof navigation

3d tof navigation schijnt nauwkeuriger / beter te zijn :?

Wat ook wel een voordeel is van de Saros 10R is de beperkte hoogte (7,8CM) vs ruim 10CM van de Qrevo edge.

De tafel in onze woonkamer is 8,5CM hoog, hier zou de Saros 10R dus wel onderdoor kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwolff
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-10 13:40
Ik heb vorige week een Dreame Ultra l40(s) AE gekocht voor 550,-
Deze week is de Roborock Qrevo Edge in de aanbieding voor 700,-
De Roborock heeft een Extending Side Brush, de Dreame heeft een Dirt sensor. Er is verder weinig verschil.

Nou lees ik verhalen dat Dreame minder goed werkt en roborock wat stabieler is in zijn presentaties. Ook lees ik dat Dreame zijn reviews zou kopen (?).

Heeft iemand ervaring met beide merken? En zal ik bij Roborock daadwerklijk tegen minder problemen aanlopen? Is de Edge daadwerkelijk een 'robustere' optie t.o.v. de dreame of laat ik mij dan leiden door marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
@Pwolff
Roborock wordt op dit forum behoorlijk geroemd, ikzelf heb een oude s5 en die functioneert nog prima.

Wat mij aan de nieuwere roborocks opvalt, o.a. door reviews van vacuumwars dat de obstacle avoidance een stuk slechter is dan Dreame/mova en andere merken. En voor mij is dat net een hele belangrijke feature, zodoende heb ik ook nog geen keuze kunnen maken tussen een roborock qrevo edge of een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Pwolff schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:37:
Ik heb vorige week een Dreame Ultra l40(s) AE gekocht voor 550,-
Deze week is de Roborock Qrevo Edge in de aanbieding voor 700,-
De Roborock heeft een Extending Side Brush, de Dreame heeft een Dirt sensor. Er is verder weinig verschil.

Nou lees ik verhalen dat Dreame minder goed werkt en roborock wat stabieler is in zijn presentaties. Ook lees ik dat Dreame zijn reviews zou kopen (?).

Heeft iemand ervaring met beide merken? En zal ik bij Roborock daadwerklijk tegen minder problemen aanlopen? Is de Edge daadwerkelijk een 'robustere' optie t.o.v. de dreame of laat ik mij dan leiden door marketing?
Als ik het goed zie lijkt de Dreame die je noemt nog een “compartiment” voor schoonmaakmiddel te hebben, dit heeft de Roborock (Qrevo Edge) niet volgens mij. Ik zat nog te kijken naar de L40s Pro Ultra, die was tijdens de Prime days in de aanbieding. Dat zal tijdens Black Friday wel weer zo zijn.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

prekz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:12:
@Pwolff
Roborock wordt op dit forum behoorlijk geroemd, ikzelf heb een oude s5 en die functioneert nog prima.

Wat mij aan de nieuwere roborocks opvalt, o.a. door reviews van vacuumwars dat de obstacle avoidance een stuk slechter is dan Dreame/mova en andere merken. En voor mij is dat net een hele belangrijke feature, zodoende heb ik ook nog geen keuze kunnen maken tussen een roborock qrevo edge of een andere.
Het is bizar wat de saros allemaal ontwijkt. Alles klopte en als je denkt dat die fout zit heb je een foto die je kan checken. 1x een dode blad van 'n plant die hij aanzag als kabel die we hebben gekortwiekt. Verder heel tevreden over de roborock.

Hoogpolig tapijt lijkt die wel veel moeite mee te hebben. Dat was gisteren voor de 1e keer. Hij komt er moeilijk op bij bepaalde plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:21
carpebios schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:27:
Hier sinds vandaag de Dreame L40 Ultra AE.

Wat een beest zeg! Hij kwam zelfs na veel pogingen over een hoge drempel van de bijkeuken, maar niet consequent dus heb zo'n drempel besteld voor de dreame.
Hoe hoog komt de Dreame L40 Ultra AE.

Op Pricewatch 22mm, op Coolblue 2cm, op de site van de fabrikant niets.

Mijn woonkamervloer ligt 24a25mm hoger dan de aangrenzende ruimtes.

Modellen in Pricewatch vanaf 25mm worden meteen flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Rukapul schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:53:
[...]

Hoe hoog komt de Dreame L40 Ultra AE.

Op Pricewatch 22mm, op Coolblue 2cm, op de site van de fabrikant niets.

Mijn woonkamervloer ligt 24a25mm hoger dan de aangrenzende ruimtes.

Modellen in Pricewatch vanaf 25mm worden meteen flink duurder.
Als ik zo thuis ben zal ik eens meten hoe hoog de drempel is.
18mm is de drempel. Maar ik heb dus een drempel gekocht waardoor hij helemaal geen probleem heeft hiervoor. Het is ook maar de bijkeuken bij ons.

[ Voor 14% gewijzigd door carpebios op 19-10-2025 09:48 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:43
Sinds de Prime Days heb ik de DREAME L50 Pro Ultra in huis, en ik ben er erg tevreden over. Ik kwam van de L10s, maar de L50 is echt een flinke upgrade: stiller, sneller en merkbaar beter. Ik heb ‘m gekocht voor €849.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
stefan_ajax schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:44:
Sinds de Prime Days heb ik de DREAME L50 Pro Ultra in huis, en ik ben er erg tevreden over. Ik kwam van de L10s, maar de L50 is echt een flinke upgrade: stiller, sneller en merkbaar beter. Ik heb ‘m gekocht voor €849.
Ja die staat nu nog steeds op 850 euro.. Ik wacht hem nog even af met Black Friday en dan hak ik een knoop door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:28:
[...]

Die ziet er ook goed uit, de verschillen die ik zo snel zie.

lds laser navigation vs 3d tof navigation

3d tof navigation schijnt nauwkeuriger / beter te zijn :?

Wat ook wel een voordeel is van de Saros 10R is de beperkte hoogte (7,8CM) vs ruim 10CM van de Qrevo edge.

De tafel in onze woonkamer is 8,5CM hoog, hier zou de Saros 10R dus wel onderdoor kunnen.
Het wordt dan waarschijnlijk de Roborock Saros 10R, wat zijn een beetje gunstige winkels om deze robotstofzuiger te kopen :?

Loont het nog om black Friday af te wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:24
Grolsch schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:58:
[...]

Het wordt dan waarschijnlijk de Roborock Saros 10R, wat zijn een beetje gunstige winkels om deze robotstofzuiger te kopen :?

Loont het nog om black Friday af te wachten?
Ik denk dat niemand hier een glazen bol heeft, maar in het verleden waren de aanbiedingen tijdens BF wel goed. Wat betreft de Saros 10R, die is nu in de aanbieding bij Amazon voor 1050 euro, volgens mij de beste prijs tot nu toe evenaart.

Ik wacht BF nog even af voor de Saros 10R. Dat lijkt mij ook een goede keuze. Met kleine kinderen en een niet altijd optimaal opgeruimd huis wil ik graag goede object detectie. En Home Assistant en Matter support vind ik ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:01

Audione0

Strijdt der titanen

Goede avond.

Vandaag ben ik op iets vreemd gestuit bij 2 van mijn irobot stofzuigers.

Het betreft een i7 en een 505 combo.

Bij de 505 is de kaart ineens verdwenen, en als ik een hele nieuwe kaart van het huis laat maken dan wordt het huis netjes in kaart gebracht, de 505 geeft aan dat de kaart voltooit is, maar slaat de kaart niet op. En ik moet vervolgens weer een nieuw kaart maken. Maar keer op keer lukt de kaart niet.

De i7 geeft aan dat de robot offline is, en kan daarom geen stofzuigronde doen.
De wifi heb ik opnieuw verbonden, maar het apparaat wilt op geen mogelijkheid online gaan.
Wat wel gek is dat ik via de app de container/opvangbak leeg kan blazen, dus de i7 reageert wel op een commando. Dus dat ding is wel op 1 of andere manier online???

Beide apparaten opnieuw opgestart, maar dat blijkt niet te helpen. En opnieuw installeren van de app biedt ook geen oplossing.

Kan het zijn dat beide apparaten gehackt zijn? Toevallig hebben beide apparaten op hetzelfde moment kuren..

Of ligt de server er bij iRobot eruit??

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 20-10-2025 21:48 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46
Audione0 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:44:
Goede avond.

Vandaag ben ik op iets vreemd gestuit bij 2 van mijn irobot stofzuigers.

Het betreft een i7 en een 505 combo.

Bij de 505 is de kaart ineens verdwenen, en als ik een hele nieuwe kaart van het huis laat maken dan wordt het huis netjes in kaart gebracht, de 505 geeft aan dat de kaart voltooit is, maar slaat de kaart niet op. En ik moet vervolgens weer een nieuw kaart maken. Maar keer op keer lukt de kaart niet.

De i7 geeft aan dat de robot offline is, en kan daarom geen stofzuigronde doen.
De wifi heb ik opnieuw verbonden, maar het apparaat wilt op geen mogelijkheid online gaan.

Beide apparaten opnieuw opgestart, maar dat blijkt niet te helpen. En opnieuw installeren van de app biedt ook geen oplossing.

Kan het zijn dat beide apparaten gehackt zijn? Toevallig hebben beide apparaten op hetzelfde moment kuren..

Of ligt de server er bij iRobot eruit??
uhm ze gebruiken volgens mij aws, dus wellicht nog last van de storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

commentator schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:46:
[...]

uhm ze gebruiken volgens mij aws, dus wellicht nog last van de storing?
Last van de storing? Wat bedoel je precies?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Dat verklaart een hoop, thanks!

Ik geef het nog even een dagje. Was er al heel de avond mee bezig.

Wel jammer dat beide apparaten lokaal niet aan te sturen zijn, en je dus volledig afhankelijk bent van de cloud.

Bij en volgend apparaat ga ik daar eens goed op letten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Stofzuigers werken inmiddels weer naar behoren👍

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste