• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
t14wo schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 22:49:
Ik probeer om van de Xiaomi Mi Home app naar RoboRock app te gaan. Reden is dat de integratie met home automation platformen daarmee veel makkelijker is. Ik dacht dat de backend allemaal hetzelfde was, maar dat is dus niet zo.

Ik heb nu grote problemen met het apparaat en ik krijg hem totaal niet meer gekoppeld. Ik ben aan het einde van mijn ideeën. :(

Wat ik heb gedaan en geprobeerd:
- verwijderen van apparaat uit de Xiaomi app
- Soft reset van de stofzuiger in de Roborock app en daarmee proberen te vebinden. Dit blijft de melding geven, couldn't connect to Wifi.
- Als ik hem dan in de Xiaomi app toevoeg, gaat dit onmiddelijk. Op dezelfde wifi. Dus daar ligt het niet aan.
- Ik heb de robot uiteindelijk in totaal verwijderd uit de Xiaomi app, de stofzuiger een factory reset gegeven en mijn account in de Xiaomi app verwijderd.
- Nieuw account gemaakt in Roborock app onder andere email en telefoonnummer (van de vrouw), stofzuiger daar toevoegen maar nog stéeds krijg ik couldn't connect to wifi.

Het lijkt erop dat ik in een soort deadlock zit.
Wie heeft de gouden tip??
Het is gelukt!
Ik weet niet waarom, maar dit hielp.

1. Factory reset van de stofzuiger
2. Stofzuiger toevoegen in de xiaomi Home app
3. Firmware upgraden
4. Stofzuiger verwijderen uit de Xiaomi Home app
5. Roborock app inloggen
6. Stofzuiger in wifi modus zetten
7. Toevoegen via de Roborock app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-09 12:38
sahinasappelsap schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:03:
Nou Na een jaar en een maand is mijn Auronic gisteren gestopt. Hij werkt wel, maar ik kan hem niet meer koppelen in de app. Hij mag gelukkig terug en dan krijg ik 290 euro terug.

Nu wil ik een upgrade gaan doen en na het doorlezen van dit topic blijven de Dreame L10s Ultra Gen 2 en de Roborock Q Revo over ook omdat ze dweilborstels hebben.
Ik vind het alleen een hele lastige keuze. Roborock lijkt een wat meer gevestigd merk met (volgens mij) een prima service en support kanaal als je er problemen mee hebt. Ik lees dat hij beter dweilt maar vooral vaker tegen dingen aanbotst en een inch of 2 uit de kant blijft met dweilen.

De Dreame heeft een uitschuifbare dweil en lijkt beter langs de randen te dweilen, en ik lees dat deze een betere obstacle detection heeft en wat meer hippe functies. Zie op reddit ook dat mensen er "vaker" problemen mee lijken te hebben.

Ik weet niet zo goed wat nu de beste van de 2 is? De roborock is op moment van schrijven 5 tientjes duurder. Ik wil graag het beste apparaat en de minste kans dat hij stuk gaat of storingen heeft. Wat zijn jullie ervaringen en adviezen hierin?
Lijkt de L40 Ultra AE je dan niet beter; voor een gelijkaardige prijs momenteel?
L40 Ultra AE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:53
Hermod schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:30:
[...]

Lijkt de L40 Ultra AE je dan niet beter; voor een gelijkaardige prijs momenteel?
L40 Ultra AE
Ik kijk op dit moment naar dezelfde, maar naar wat ik lees is Roborock gemiddeld betrouwbaarder qua kwaliteit en support. Maar er zijn zóveel (betaalde?) onzin-ervaringen te vinden over robotstofzuigers. Er is geen peil op te trekken wat waar is en wat niet.

Dreame lijkt nog steeds een goede keus wat functionaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:02
Hermod schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:30:
[...]

L40 Ultra AE
Deze had ik nog niet gezien, thanks. Dit kan interessant zijn.
Mij bekruipt alleen een beetje het gevoel dat dreame een inferieure kwaliteit levert t.o.v. roborock + het servicekanaal is behoorlijk slecht lees ik ook.

Heb jij daar ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door sahinasappelsap op 22-09-2025 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 14:59
Kevinns schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:58:
[...]

Ik kijk op dit moment naar dezelfde, maar naar wat ik lees is Roborock gemiddeld betrouwbaarder qua kwaliteit en support. Maar er zijn zóveel (betaalde?) onzin-ervaringen te vinden over robotstofzuigers. Er is geen peil op te trekken wat waar is en wat niet.

Dreame lijkt nog steeds een goede keus wat functionaliteit...
Dat is ook het probleem, er is zoveel qua modellen zelfs binnen een merk. Die bijna identiek zijn op kleurtje/schroefjes/borsteltje etc etc en dan al die mensen die hopen betaald te worden voor reviews of daadwerkelijk betaald worden voor een positief verhaal.
Zelfs hier op het forum heb je uiteenlopende ervaringen en verhalen...het is moeilijk om door de bomen het bos nog te zien!!

Echter zoals ik zelf ook heb gedaan, ik heb op gegeven moment gewoon de keuze op eentje maar gemaakt waar ik mij op dat moment goed bij voelde en die voldeed technisch aan wat ik wou. Tot nu toe nog geen spijt ervan. Wij willen een tweede voor boven gaan aanschaffen :)

Met Dreame en Roborock zit je beiden volgens mij wel goed. Service zal bij beiden goed moeten zijn kijkend naar de vele partners waarmee ze samenwerken, anders lagen ze er al uit daar. Daarnaast zal kwaliteit nagenoeg zelfde zijn. En ja, hoge bomen vangen veel wind. Van hun wordt denk ik extreem veel verkocht, dus je zult ook eerder negatieve reacties erover vinden. Wij mensen klagen online wel maar vergeten veelal ook de positieve verhalen te vertellen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:52
pc01 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 17:18:
[...]

Zelfde conclusie hier; maar heb je ook al gekeken naar de dreame aqua 10 roller en aqua tack ? Dat lijkt weer een stap vooruit tov de x50.
Het ging me nog niet eens zozeer om het beste/duurste model, maar ik vind de keuze daarin maken wat lastiger.
Met de normale stofzuiger was het voor mij altijd simpel, Dyson (dat gek*t met snoeren), maar daarvan is de robotstofzuiger matig.
stin00 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:20:
[...]

Ik wilde een Robotstofzuiger van een groot merk met degelijke software en genoeg reserve onderdelen & reparatie guides. Was zeer tevreden met een Roborock S5 Max, dus daarna overgegaan op een Q Revo Pro (scherpe aanbieding) en S7 Plus MaxV (tweedehands Amazon deal).

Ooit nog een uitstapje gemaakt naar een Dreame L10S Ultra, maar deze had direct problemen met water in de mops krijgen. De app was ook iets minder fijn, dus ik blijf voor nu bij Roborock.

Verder koop ik geen extreme high-end modellen meer die maar een paar dingetjes extra doen. Je betaalt dan al snel €1000+ tegenover een model van €450 dat ook al goed ontzorgt met stofzuigen/dweilen. Na bijv 6 a 7 jaar zoek ik dan weer een bang-for-buck model voor €450 met dan waarschijnlijk al weer een hoop extra features.
Ik zie bij veel van dat soort modellen dat ze steeds lastiger te verkrijgen zijn, de S8 is volgens mij alleen nog bij Bol.com te verkrijgen.
LZ86 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:59:
[...]

Na eerder op de Dreame te zijn uitgekomen ben ik na nog wat lezen over dit merk/model (x50) toch afgeknapt en voor de Saros 10R gegaan (let wel op, de 10R is de goede, de 10 is qua prestaties een heel heel stuk minder)

De batterijduur was voor mij ook de afknapper. Ik heb 150 vierkante meter te doen, en dat zou de x50 niet in een lading redden. De Saros wel. Verder zijn de prestaties redelijk gelijk, is de Saros beter in dweilen en slimmer qua maneuvreren. De X50 wat beter in harde vloeren zuigen en is veel stiller.

Maar die batterijduur kon ik niet overheenkomen.
Jah ik heb ook gekeken naar de 10R, dit zoals het lijkt alleen maar stijgende is in prijs, bij Bol.com nog het 'goedkoopst' voor 1189,- op het moment, bij Amazon op het moment 1450,- en die lijkt alleen maar te stijgen. |:(
Die stijging zou natuurlijk ook kunnen om zo lekker te 'stunten' met Black Friday, dan lijkt het ineens goedkoop.

Wij hebben zo'n 250 m² maar dat zit over 3 verdiepingen, in de tussentijd heeft de stofzuiger voldoende tijd om te laden, het hoeft gelukkig niet in één sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
xyonix schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:13:
[...]

Dat is ook het probleem, er is zoveel qua modellen zelfs binnen een merk. Die bijna identiek zijn op kleurtje/schroefjes/borsteltje etc etc en dan al die mensen die hopen betaald te worden voor reviews of daadwerkelijk betaald worden voor een positief verhaal.
Zelfs hier op het forum heb je uiteenlopende ervaringen en verhalen...het is moeilijk om door de bomen het bos nog te zien!!

Echter zoals ik zelf ook heb gedaan, ik heb op gegeven moment gewoon de keuze op eentje maar gemaakt waar ik mij op dat moment goed bij voelde en die voldeed technisch aan wat ik wou. Tot nu toe nog geen spijt ervan. Wij willen een tweede voor boven gaan aanschaffen :)

Met Dreame en Roborock zit je beiden volgens mij wel goed. Service zal bij beiden goed moeten zijn kijkend naar de vele partners waarmee ze samenwerken, anders lagen ze er al uit daar. Daarnaast zal kwaliteit nagenoeg zelfde zijn. En ja, hoge bomen vangen veel wind. Van hun wordt denk ik extreem veel verkocht, dus je zult ook eerder negatieve reacties erover vinden. Wij mensen klagen online wel maar vergeten veelal ook de positieve verhalen te vertellen haha.
Zelfs in dit topic worden onevenredig veel berichten gepost door mensen met <10 berichten, of van mensen die 6 jaar niets hebben gepost en nu opeens weer opduiken. Het kan toeval zijn, maar het maakt de keuze niet makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe doen jullie dat met meerdere verdiepingen? Mijn Xiaomi X20+ wil de hele tijd terug naar het basis station, maar dat staat beneden. En ik heb niet zo heel veel zin om dat ding ook naar boven te slepen. Boven lukt dus alleen stofzuigen, om te dweilen wil de robot eerst even bij het basis station water tappen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
De Dreame L40s Pro Ultra is vanuit Dreame momenteel afgeprijsd van €899,- voor €729,-. Zo "goedkoop" is hij nog niet geweest. Denken jullie dat de prijzen van dit model nog veel verder zullen zakken richting de amazon prime days en Black Friday?

Edit: en wat zouden jullie doen.. Bij Coolblue halen? Of via Amazon.

[ Voor 19% gewijzigd door powermarcel10 op 22-09-2025 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psvrandy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09 10:14
Ik twijfel nu tussen de Dreame l40s pro ultra en de Roborock Qrevo 5AE. Welke zouden jullie pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-10 18:35
powermarcel10 schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:28:
De Dreame L40s Pro Ultra is vanuit Dreame momenteel afgeprijsd van €899,- voor €729,-. Zo "goedkoop" is hij nog niet geweest. Denken jullie dat de prijzen van dit model nog veel verder zullen zakken richting de amazon prime days en Black Friday?

Altijd Amazon doen. De service als hij kapot gaat is veel beter: geld terug als.je nog garantie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:47
zonoskar schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:17:
Hoe doen jullie dat met meerdere verdiepingen? Mijn Xiaomi X20+ wil de hele tijd terug naar het basis station, maar dat staat beneden. En ik heb niet zo heel veel zin om dat ding ook naar boven te slepen. Boven lukt dus alleen stofzuigen, om te dweilen wil de robot eerst even bij het basis station water tappen.
Hier hetzelfde probleem. als ik boven moet dweilen, klik ik onder instellingen; schoonmaken van de dweildoek/ niet terugkeren om de dweildoek schoon te maken aan. Soms pauzeer ik hem dan even en doe ze even uitwringen onder de kraan en dan weer verder. Wel weer even uitzetten als je hem weer naar beneden brengt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap

En hoe verhoud deze zich t.o.b. de Dreame L40 Ultra AE?? Ik vind al die extensies echt onduidelijk :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
sahinasappelsap schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:02:
[...]

En hoe verhoud deze zich t.o.b. de Dreame L40 Ultra AE?? Ik vind al die extensies echt onduidelijk :-/
https://vacuumwars.com/ul...vacuum-buyers-guide-2025/
Is alleszins een lagere versie die AE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:54
sahinasappelsap schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
[...]

Deze had ik nog niet gezien, thanks. Dit kan interessant zijn.
Mij bekruipt alleen een beetje het gevoel dat dreame een inferieure kwaliteit levert t.o.v. roborock + het servicekanaal is behoorlijk slecht lees ik ook.

Heb jij daar ervaring mee?
Als je beste service wilt, moet je via amazon bestellen. Amazon doet niet aan reperatie's en refund het aankoopbedrag. Volgens mij doen Dreame en Roborock poging om te repareren en duurt het veel langer, voordat je een werken robot hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
zonoskar schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:17:
Meerdere robot's kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
Ik heb een vraag:

Ik heb een robot die de benedenverdieping doet. Kun je deze ook boven neerzetten en dat deze dan een map maakt om boven te stofzuigen? En als ie klaar neem ik aan dat ie niet probeert het basisstation te zoeken?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17

Tazzios

..

@Erik1805 bij de meeste modellen kan dat. Lees de handleiding of vermeld je model zodat wij de handleiding voor je kunnen lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Erik1805 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:38:
Ik heb een vraag:

Ik heb een robot die de benedenverdieping doet. Kun je deze ook boven neerzetten en dat deze dan een map maakt om boven te stofzuigen? En als ie klaar neem ik aan dat ie niet probeert het basisstation te zoeken?
Wat zegt de manual / gebruikershandleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57
Afgelopen week een Roomba 105 combo gekocht. Hij maakt prima schoon, als ik hem met de hand aanzet. De app is een grote puinhoop. Ik krijg het _niet_ voor elkaar om hem via de app aan te zetten. Home automation werkt ook niet. Geen foutmeldingen, niks. Enorm frustrerend dit. Ik sta op het punt om dat ding weer terug te sturen naar CoolBlue. Niet dat zij er wat aan kunnen doen, maar dit is niet werkbaar. Het enige wat ik nog kan doen is een reset en alles opnieuw instellen. /Rant.
Iemand hier met vergelijkbare ervaringen en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyonix

Persoonlijk zou ik ook even Duitsland in de gaten houden.
Daar kan het soms nog wel eens 100 tot 200 tegenover NL schelen heel eerlijk.
Ik heb zo ook de extra korting bij Media Markt gekregen hier in NL, in Duitsland en België hadden ze aanbiedingen maar in NL stond de prijs destijds nog torenhoog op de X40 Ultra. Was een beetje raar.
Maar als je aan de grens ergens woont, Amazon heeft ook van die bezorgkasten aan de grens. Daar kan je dus ook goederen laten droppen die niet in NL worden bezorgd ;) gewoon even een tip van flip. Wel even op formaat van pakket en de kasten in jouw buurt letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
Erik1805 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 08:38:
Ik heb een vraag:

Welke dan? Dit zegt ons niet zo heel veel.
Maar in je handleiding staat 100% het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
Ayazis schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:24:
Afgelopen week een Roomba 105 combo gekocht. Hij maakt prima schoon, als ik hem met de hand aanzet. De app is een grote puinhoop. Ik krijg het _niet_ voor elkaar om hem via de app aan te zetten. Home automation werkt ook niet. Geen foutmeldingen, niks. Enorm frustrerend dit. Ik sta op het punt om dat ding weer terug te sturen naar CoolBlue. Niet dat zij er wat aan kunnen doen, maar dit is niet werkbaar. Het enige wat ik nog kan doen is een reset en alles opnieuw instellen. /Rant.
Iemand hier met vergelijkbare ervaringen en een mogelijke oplossing?
Zelf geen ervaring met de nieuwere Roomba's. Heb je echter al eens eraan gedacht om op YT te checken wat de ervaringen/oplossingen zijn van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
xyonix schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:26:
[...]

Welke dan? Dit zegt ons niet zo heel veel.
Maar in je handleiding staat 100% het antwoord :)
Excuus, het is de ecovacs deebot n20 plus

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:26
xyonix schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:25:
Maar als je aan de grens ergens woont, Amazon heeft ook van die bezorgkasten aan de grens. Daar kan je dus ook goederen laten droppen die niet in NL worden bezorgd ;) gewoon even een tip van flip. Wel even op formaat van pakket en de kasten in jouw buurt letten.
offtopic:
Ik laat pakketjes bij een DHL-shop net over de grens leveren. Kan je dus ook grote pakketten laten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogelnest
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 09:56
Ik volg al een tijdje de discussie en ook video's bekeken van Just a Dad. Is een goede robotstofzuiger met de nodige technologie van goede obstakel herkenning, no-go zones, etc., maar zonder dwijlfunctie, een mogelijkheid? Ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk van de dwijlfuncties en snap niet waarom alle fabrikanten zo hard inspelen hierop.

Dat je de functie simpelweg kan uitzetten is natuurlijk de logische oplossing, maar ik betaal dan voor iets wat ik helemaal niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Erik1805 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:38:
[...]

Ok. en wat zegt de manual? beetje eigen moeite erin steken is wel zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Xqlus1ve schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:07:
[...]

Ok. en wat zegt de manual? beetje eigen moeite erin steken is wel zo prettig.
Doe ik, staat niets van in. Beetje karige manual. Vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Erik1805 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:17:
[...]

Doe ik, staat niets van in. Beetje karige manual. Vandaar mijn vraag hier.
Probeer het eens uit.
Mijn roborock doet dat prima. Die gaat dan stilstaan op het punt waar hij begonnen is. Ik heb 2 maps, 1 voor boven en 1 voor beneden. Dat werkt prima.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
FabianGTI schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:58:
Jah ik heb ook gekeken naar de 10R, dit zoals het lijkt alleen maar stijgende is in prijs, bij Bol.com nog het 'goedkoopst' voor 1189,- op het moment, bij Amazon op het moment 1450,- en die lijkt alleen maar te stijgen. |:(
Die stijging zou natuurlijk ook kunnen om zo lekker te 'stunten' met Black Friday, dan lijkt het ineens goedkoop.

Wij hebben zo'n 250 m² maar dat zit over 3 verdiepingen, in de tussentijd heeft de stofzuiger voldoende tijd om te laden, het hoeft gelukkig niet in één sessie.
Net weer even gekeken maar de Saros 10R set is bij Amazon wel €1199,-, terwijl de normale 10R €1450,- is. 8)7

https://www.amazon.nl/rob...SX1R?ref_=ast_sto_dp&th=1

https://www.amazon.nl/rob...84BS?ref_=ast_sto_dp&th=1

[ Voor 12% gewijzigd door FabianGTI op 23-09-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Vogelnest schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:57:
Ik volg al een tijdje de discussie en ook video's bekeken van Just a Dad. Is een goede robotstofzuiger met de nodige technologie van goede obstakel herkenning, no-go zones, etc., maar zonder dwijlfunctie, een mogelijkheid? Ik ben persoonlijk niet echt onder de indruk van de dwijlfuncties en snap niet waarom alle fabrikanten zo hard inspelen hierop.

Dat je de functie simpelweg kan uitzetten is natuurlijk de logische oplossing, maar ik betaal dan voor iets wat ik helemaal niet wil.
mijn persoonlijke mening is dat de dweil functie van de Qrevo pro prima werkt, deze heeft ronddraaiende pads, waarvan er 1 kan uitsteken voor de randjes/plinten, model van 1,5/2 jaar geleden, ga ervan uit dat de nieuwere net zo goed of beter werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:10
Ik wil me misschien ook eens gaan wagen aan een robot stofzuiger. Budget is ca. 400 euro en dan zou het mooi zijn als die ook kan dweilen. Het liefst kijk ik er zo min mogelijk naar om, dus een station die de robot kan leegzuigen zou fijn zijn.

Ik kom https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp tegen en die lijkt te voldoen (roterende dweil was belangrijk las ik in dit topic).

Is dit inderdaad een goede keuze of zie ik nog iets over t hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyonix
Erik1805 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:38:
[...]

Volgens je handleiding kan je gewoon alles uit de app halen, daarnaast als ik het gegeven model via google ingeef en "map different floors" dan krijg je toch een overvloed aan info.
Al die info komt erop neer dat je gewoon je app moet openen en mapping moet toevoegen. Je had dus gewoon even kunnen kijken in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 15:01
-Casper schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:15:
Ik wil me misschien ook eens gaan wagen aan een robot stofzuiger. Budget is ca. 400 euro en dan zou het mooi zijn als die ook kan dweilen. Het liefst kijk ik er zo min mogelijk naar om, dus een station die de robot kan leegzuigen zou fijn zijn.

Ik kom https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp tegen en die lijkt te voldoen (roterende dweil was belangrijk las ik in dit topic).

Lijkt me prima, ik heb nu circa 9 maanden 2 exemplaren van de Qrevo S in gebruik (soort van voorloper van deze lijkt het) en daar ben ik echt super tevreden mee.
Tot nu toe geen omkijken naar behalve af en toe bij de sensoren etc. ff doekje over heen (1 keer per 2 maanden oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musaf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:19
Ik ben momenteel serieus aan het oriënteren voor een robotstofzuiger, maar vind het toch erg lastig met al die submodellen per merk.

Mijn vereisten:
- stofzuigen met extend functie (moet zandkorrels kunnen opzuigen)
- dweilfunctie met extend functie (moet vieze vingervlekken van de kids kunnen wegboenen)
- incl. basisstation die mij zoveel mogelijk ontzorgt
- obstakel detectie (ivm kleine kinderen = veel speelgoed)

Voorkeur voor de merken Roborock, Dreame of Eufy.

Budget: +/- 600 euro

Wat raden jullie aan?

Ps. het is een PVC vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met een gietvloer en een zuig/dweil robot? Zorgt dat niet voor krassen? En wat is het beste model voor zo’n type vloer? Liggen ook geregeld lange haren van dochterlief en vrouwlief op de vloer, dus fijn als hij die goed meepakt en niet op vastloopt.

[ Voor 32% gewijzigd door Ferra op 23-09-2025 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 11:06
-Casper schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:15:

Ik heb deze nu twee weken in gebruik en ben zeer tevreden. Gekocht voor 399 bij Amazon in een set met extra stofzuigerzakken. Ik heb overigens ervoor geen eerdere ervaring gehad met een robot dweil/stofzuiger.

Positief:
De app werkt vrij intuitief en ik ben ook te spreken over de kwaliteit het apparaat. Bij mij is ie ongeveer 1,5 uur bezig met stofzuigen en dweilen voor een oppervlak van 66m2. Wat langer dan gedacht maar als je het goed plant heb je er ook geen last van. Het is vooral genieten dat je zonder maar iets hoeft te doen gewoon altijd een schoon huis hebt. Al moet ik wel het speelgoed even opruimen van ons kind, maar dat is gelijk een motivatie om het huis ook opgeruimd te houden. Voor de prijs ben ik echt tevreden, ja je kan continue meer betalen voor net wat extra features. Maar deze doet alles in de basis echt goed. Manouvreert goed tussen de stoelpoten door bijvoorbeeld. Alleen vierkante hoeken kan die niet bij, voor mij geen probleem.

Opvallend:
Het drogen van de pads na dweilen maakt best wel lang geluid. Nu staat de robot nog pal in de woonkamer, maar doel is deze in een kast te verwerken, dan zal dat ook weer minder zijn. Hier stond ik niet zo bij stil.

Negatief:
Nog geen punten, werkt gewoon echt goed.
Ferra schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:52:
Iemand ervaring met een gietvloer en een zuig/dweil robot? Zorgt dat niet voor krassen? En wat is het beste model voor zo’n type vloer? Liggen ook geregeld lange haren van dochterlief en vrouwlief op de vloer, dus fijn als hij die goed meepakt en niet op vastloopt.
Wij hebben een nieuwe gietvloer en dus sindskort de robot. Kan de Roborock Qrevo series erg aanraden. Doet wat ie moet doen voor een betaalbare prijs. Dweilen tot nu toe (alleen water) werkt echt goed en pakt vlekken er makkelijk uit, bij hardnekkige vlekken iets meer werk nodig, maar 1x per twee weken hebben we een schoonmaker die dat doet. Ik heb na 3x dweilen nog geen krassen gezien. De schoonmaak pads voelen ook zacht aan. Ik moet alleen nog even checken of de robot ook met speciaal schoonmaakmiddel voor gietvloeren overweg kan. Onze gietvloer (beige/grijs) zie je echt alles op. Zo fijn dat het altijd schoon is. Hier overigens ook lange haren van mijn vrouw. Die pakt ie goed op. Sommige modellen bieden daar ook weer extra beveiliging tegen. Bij de Q Revo Series moet je iets vaker de borstel eruit halen en schoonmaken, prima. Werkt overigens heel makkelijk al het onderhoud erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
Na veel twijfelen en zoeken vanavond toch maar een Roborock Saros 10R besteld, ik ben heel benieuwd. :*)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 08:43

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

FabianGTI schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:00:
Na veel twijfelen en zoeken vanavond toch maar een Roborock Saros 10R besteld, ik ben heel benieuwd. :*)
Waar en voor hoeveel?

• FabianGTI
Amazon, 1199 euro op het moment.

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 16:14
Pwolff schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:30:
[...]

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zat eigenlijk te kijken naar Qrevo edge (s5a/s5v) in combinatie met een steelstofzuiger voor de trap/hoekjes/bank, maar dit is toch een heel stuk goedkoper.
Ik volg even, stiekem wel benieuwd hoe goed dit werkt in de praktijk. Misschien iets voor de boven verdiepingen..

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

• sahinasappelsap
Kijkende naar mijn budget is dit de shortlist geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRHM9enEnfeFeCnc_HZB2o4yBOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KIVO25zJExX5a5lQVTP0yhLE.png?f=fotoalbum_large

Welke zouden jullie op dit moment adviseren, uitgaande van de volgende zaken die ik belangrijk vind:
* Goed dweilen en zuigen van een tegelvloer en laminaat.
* Merk, robot moet kwalitatief zijn (lees liefst niet snel stuk gaan).
* Makkelijk onderdelen kunnen vinden indien er iets stuk gaat.
* Beste ontwijken van objecten op de grond en niet overal tegenaan botsen.
* Goede garantie als dat ding het wel begeeft.

Anyone?

• DrMacabr3
Vacuumwars toont op nr2 de "Dreame L40s Ultra AE", maar ik vind geen equivalent voor de EU momenteel.
Nochthans lijken andere AE modellen wel al even beschikbaar te zijn.
Hier in het topic vond ik ook nog niets terug met die exacte benaming, dus ik ben wel benieuwd.

Als deze net als de L40 Ultra AE de tricut brush er standaard bij heeft, en alle andere voordelen van de L40 Pro Ultra, dan snap ik de 2e plek, en heb ik mijn 'ideale' keuze gevonden.

Ik ga zowiezo black friday afwachten.
In de geschiedenis zie ik dat ze vorig jaar rond dit ;o;ent een promo deden, om dan enkele weken later nog iets lager te gaan, en bij black friday het laagste van 2024. Dan duurde het enkele maanden voor de prijzen weer verder zakten.. maar zo lang wil ik nu ook niet meer wachten.

[ Voor 26% gewijzigd door DrMacabr3 op 25-09-2025 14:30 ]

• sahinasappelsap
DrMacabr3 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:28:
Vacuumwars toont op nr2 de "Dreame L40s Ultra AE", maar ik vind geen equivalent voor de EU momenteel.
Hier in het topic vond ik ook nog niets terug met die exacte benaming, dus ik ben wel benieuwd.

Als deze net als de L40 Ultra AE de tricut brush er standaard bij heeft, en alle andere voordelen van de L40 Pro Ultra, dan snap ik de 2e plek, en heb ik mijn 'ideale' keuze gevonden.

In de geschiedenis zie ik dat ze vorig jaar rond dit ;o;ent een promo deden, om dan enkele weken later nog iets lager te gaan, en bij black friday het laagste van 2024. Dan duurde het enkele maanden voor de prijzen weer verder zakten.. maar zo lang wil ik nu ook niet meer wachten.
Ik zie op coolblue de tricut borstel erbij zitten in de afbeeldingen Dreame L40s Ultra AE

en op bol ook. Bollie

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/YPKRpNyA75k9/qjVN1yG/1200x1200.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrMacabr3
sahinasappelsap schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:35:
[...]

Ik zie op coolblue de tricut borstel erbij zitten in de afbeeldingen Dreame L40s Ultra AE

en op bol ook. Bollie

[Afbeelding]
Je links verwijzen naar de L40 Ultra AE, niet de L40s ultra AE.
De L40 (non s) ultra AE zou volgens amazon de opvolger zijn van de L10s pro ultra heat (hun naamgeving is super irritant)

Amazon USA zou deze verkopen voor 999:
https://www.amazon.com/dp/B0F32RNBV4?tag=vwads3-20&th=1

Dan is de prijs bij BOL en alle andere winkels wel erg laag voor een nieuw model.

De verwarring is er niet enkel bij mij zie ik:
https://www.reddit.com/r/...ra_ae_us_l40_ultra_ae_uk/

Of zou het bij ons de L40s Pro Ultra zijn? 8)7
uitvoering: Dreame L40s Pro Ultra

[ Voor 4% gewijzigd door DrMacabr3 op 25-09-2025 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56
DrMacabr3 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:28:

Let wel dat vacuumwars de laatste tijd nogal negatief beoordeeld word met die lijst.
Is ook te beinvloeden door gebruikersreviews e.d. Op reddit word ie met de grond gelijkgemaakt na een blunder met zijn lijst berekeningen waarna de hele top 5 ten onrechte uit Dreame modellen bestond.

Ook komt ie erg weinig terug op reviews na bijvoorbeeld een maand of 3 gebruik, wat andere kanalen wel doen. Daardoor komen de Dreame's beter uit de bus dan ze daadwerkelijk zijn. Op Reddit zijn de Dreame ervaringen erg wisselend. De Saros 10R en Narwhal flo (of zoiets) worden hier veel aangeraden. https://www.reddit.com/r/RobotVacuums/ gewoon in de gaten houden en de gebruikerservaringen doornemen.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 25-09-2025 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrMacabr3
LZ86 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:04:
[...]

Let wel dat vacuumwars de laatste tijd nogal negatief beoordeeld word met die lijst.
Is ook te beinvloeden door gebruikersreviews e.d. Op reddit word ie met de grond gelijkgemaakt na een blunder met zijn lijst berekeningen waarna de hele top 5 ten onrechte uit Dreame modellen bestond.

Ook komt ie erg weinig terug op reviews na bijvoorbeeld een maand of 3 gebruik, wat andere kanalen wel doen. Daardoor komen de Dreame's beter uit de bus dan ze daadwerkelijk zijn. Op Reddit zijn de Dreame ervaringen erg wisselend. De Saros 10R en Narwhal flo (of zoiets) worden hier veel aangeraden. https://www.reddit.com/r/RobotVacuums/ gewoon in de gaten houden en de gebruikerservaringen doornemen.
Deze doet wel aan "3 maanden later" video's.
https://www.youtube.com/@JustADad
Inclusief het tonen van onderhoud etc.. handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Volgens mij is de Roborock Curve S5X goed geprijsd.

https://www.amazon.nl/rob...gle-systeem/dp/B0DPHPZ366

Ten opzicht van de normale Curv zijn de verschillen:
-Accu 6400 mAh VS 5200 mAh.
-Geen AI Cam

Sxacte verschillen zie plaatje van reddit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9sGVVU6Uvwz7hsSeNA8Nk0vK64=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ujdUCqblqQCYodgbzf27WE5a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
DrMacabr3 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:03:
[...]

De L40 (non s) ultra AE zou volgens amazon de opvolger zijn van de L10s pro ultra heat (hun naamgeving is super irritant)

Dan is de prijs bij BOL en alle andere winkels wel erg laag voor een nieuw model.

Vandaag de knoop doorgehakt en gekozen voor de Dreame L40 Ultra AE. Ben benieuwd, komt morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
DrMacabr3 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 16:03:
[...]

Soms krijgen technisch dezelfde modellen andere benaming en kleurtje voor verschillende regio's bij Dreame. De L10s pro ultra en de L10 ultra waren technisch identiek.
Het is een puzzel om de verschillen boven water te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 08:37
Dreame x40 ultra complete €699 op t moment voor de liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:27:
Ik heb een Roborock Qrevo Master sinds een aantal maanden. Meermaals per week de benedenverdieping stofzuigen, en 1x per week dweilen, soms iets vaker. Dat ging tot dusver altijd prima en nooit met een enkel probleem (los van 1x dat 'ie een hele reclamefolder naar binnen probeerde te werken).

Echter kwam ik vanmiddag beneden en zag ik vage strepen. De rechterdweil leek weinig zin te hebben. Hij was wel wat vochtig, draaide en stak ook uit, maar duidelijk werd er niet gedweild zoals bij de linkerdweil.
Ik heb hem via de app opdracht gegeven om de dweilen te wassen, en toen leek 'ie het wel weer te doen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, of die dat ook heeft gehad?

[Afbeelding]
Eind augustus gerepareerd, zei Roborock. Maar helaas... Weer hetzelfde gezeik, dat de rechterdweil niet nat wordt ofzo. Hoe is het mogelijk... In de tussentijd maar twee, drie keer gedweild...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Steeffoon schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:05:
[...]

Eind augustus gerepareerd, zei Roborock. Maar helaas... Weer hetzelfde gezeik, dat de rechterdweil niet nat wordt ofzo. Hoe is het mogelijk... In de tussentijd maar twee, drie keer gedweild...
Aanmelden als kapot en laten vervangen inder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musaf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:19
Wat vinden jullie van deze deal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl9-zTXpnFavo78sTdnwqLutuio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OIX05bmyYzk31WpLgIiB65o.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe verhoudt dit submodel zich binnen de Qrevo series?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Musaf schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:39:
Wat vinden jullie van deze deal?

[Afbeelding]

Hoe verhoudt dit submodel zich binnen de Qrevo series?
Met de nieuwe naamgeving heeft roborock er een zooitje van gemaakt.
Maar met 600 is het goed geprijsd. Maar ben bang dat de prijs een place holder is.

In Duitsland is het bij meerdere winkels verkrijgbaar voor 599 oa mediamarkt.
https://www.mediamarkt.de...wischroboter-2992257.html

Volgens mij is er geen verschil tussen de 5V1 en S5A. Op sommige sites wordt een lager zuigkracht vermeld voro de S5A. 17.000 PA ipv 18.500.

Het heeft een extended mop en zijborstel. Vergelijkbaar met de Curve serie en Saros R10.
Denk dat het vergelijkbaar is met de nieuw L40 serie van dreame en P50 serie van Mova.

OVer het algemeen heeft Roborock sneller mapping en app tov Dreame. Dreame heeft beter object detectie en cartidge voor schoonmaakmiddel.

Voor exacte verschillen kun je excel bestand op reddit raadplegen.
https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/

[ Voor 14% gewijzigd door karakedi op 26-09-2025 19:38 ]

• Steeffoon
  • Laatst online: 20:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

LZ86 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:55:
[...]

Aanmelden als kapot en laten vervangen inder garantie?
Ben bang dat het wèèr reparatie wordt. Na de vakantie maar weer eens aanmelden. Beetje klaar met dat gezeur met robotstofzuigers. Eerst met die Eufy X10 gezeik, nu met de Roborock.... Had toch beter een Dreame kunnen kopen...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 20:41
Iemand hier ervaring met de Dreame Matrix10 Ultra? Dat lijkt een beetje de flagship als ik op de Dreame site kijk.
Of zijn er betere alternatieven? Vacuumwars is qua reviews niet meer de go-to om te achterhalen wat nou de absolute #1 is.
iRobot: schijnt meer oude tech te zijn
Eufy: komt binnenkort met een nieuw model, de S2. Moet mij nog even inlezen wat dat precies is
RoboRock: schijnt solide te zijn

Edit: Ik lees over Dreame op Reddit dat de quality control van het merk niet al te best is. En dat er onvrede is over dat de Matter/Apple Homekit certification nog steeds pending is.
Lastig om te weten wat nou de beste mop/stofzuig robot is momenteel.

[ Voor 47% gewijzigd door rvdlaar op 28-09-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 20:41
LZ86 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:34:
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe robot stofzuiger. Na 8 jaar trouwe dienst is mijn Roomba ernstig aan vervanging toe.

Een huishouden met 3 kinderen waarvan 2 beginnen te puberen en een kat +vrouw die verharen is zonder eigenlijk geen doen meer. Als de Roomba weer eens vaststaat en 2 dagen niet werkt is het bizar hoe snel het stof en gruis zich ophoopt.

De keuze voor mij gaat tussen het topmodel (ja ik wil er best wat geld aan uitgeven, maar niet meer dan 1500) van Dreame en Roborock.

Nu lees ik over Dreame vrij wisselende verhalen. Ik twijfel atm nog tussen de Dreame L50 ultra en de Roborock Saros 10R (specifiek de R). Grootste nadeel van de Dreame lijkt de gebrekkige batterijduur te zijn, al vraag ik me af of ie nou echt zoveel moeite gaat hebben, hij zuigt alleen beneden en gaat niet naar boven. Maar ook de betrouwbaarheid en klantenservice bij Dreame lijken niet optimaal.

Maar qua betrouwbaarheid en klantenservice lijkt Roborock er dan weer beter uit te komen.

Lezers hier met ervaring met de betreffende apparaten? Ik wacht natuurlijk nog even met de aanschaf tot zwarte vrijdag voor passende kortingen. ik heb op Vacuumwars de top20 al een tijdje in de gaten gehouden, maar die gaan alle kanten op qua ratings van deze modellen. Van 1 naar 5 en weer omhoog als de prijs zakt.
Wat is je keuze uiteindelijk geworden? Vacuumwars had iets van een rekenfoutje in hun beoordelingsformule waarom m.n. de Dreame's niet altijd terecht de topkeuzes werden (disclaimer: ik papegaai het alleen na, las het op Reddit). Ik ben aan het kijken naar de nieuwe Dreame Matrix 10 Ultra, maar daar zijn nog niet heel veel reviews van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
rvdlaar schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:08:
[...]

Wat is je keuze uiteindelijk geworden? Vacuumwars had iets van een rekenfoutje in hun beoordelingsformule waarom m.n. de Dreame's niet altijd terecht de topkeuzes werden (disclaimer: ik papegaai het alleen na, las het op Reddit). Ik ben aan het kijken naar de nieuwe Dreame Matrix 10 Ultra, maar daar zijn nog niet heel veel reviews van.
Roborock saros 10R. Topding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 19:56
Hier nog steeds 8 maanden een dreame aan de gang. In totaal 12450 m2 ong schoongemaakt. Geen fluitje pijn. Zuigt en dweilt nog zo goed als dag 1. (Ong huis is circa 240m2 en het is er schoon voor de rekenwonders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 23:29
Ik zie nu dat de Dreame L10s Pro Gen 2 in aanbieding is bij bol (229) nu. Is dat een aanrader? We wonen op 90m2 met een kleine van 14 maanden, hebben een Dyson v15 die we elke dag gebruiken en als dweil de Philips Oneup 5000. We hadden is voor de gein een robotstofzuiger (die dom is ) van de action en vonden het wel handig, maar irritant dat hij geen mappen maakt etc (logisch voor dat bedrag).

Dweilt / stofzuigt deze goed? of is het beter om tot black friday te wachten? we hebben geen haast, maar willen ook niet teveel uitgeven.

https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
sacaji schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:02:
Ik zie nu dat de Dreame L10s Pro Gen 2 in aanbieding is bij bol (229) nu. Is dat een aanrader? We wonen op 90m2 met een kleine van 14, hebben een Dyson v15 die we elke dag gebruiken en als dweil de Philips Oneup 5000. We hadden is voor de gein een robotstofzuiger (die dom is ) van de action en vonden het wel handig, maar irritant dat hij geen mappen maakt etc (logisch voor dat bedrag).

Dweilt / stofzuigt deze goed? of is het beter om tot black friday te wachten? we hebben geen haast, maar willen ook niet teveel uitgeven.

Kleine van 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 23:29
haha, 14* maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
Mijn kleine zijn 13 en 15 (jaar) en niet meer zo klein daar helpt een robot stofzuiger niet goed tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 04:06
Duit int zakje: ik zag afgelopen week de 3 month review van de Dreame X50 door Justadad op Youtube. Zeer tevreden mee en dat was tot voor kort de flagship van Dreame. Kijk die video als je naar topmodellen aan het kijken bent.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
sacaji schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:02:
Ik zie nu dat de Dreame L10s Pro Gen 2 in aanbieding is bij bol (229) nu. Is dat een aanrader? We wonen op 90m2 met een kleine van 14 maanden, hebben een Dyson v15 die we elke dag gebruiken en als dweil de Philips Oneup 5000. We hadden is voor de gein een robotstofzuiger (die dom is ) van de action en vonden het wel handig, maar irritant dat hij geen mappen maakt etc (logisch voor dat bedrag).

Nee, die dweilt helaas niet goed. Heeft alleen een interne watertank en zal na 20m² een hele smerige dweil over de vloer trekken. Een echte dweilrobot heeft een dock waarop de dweilen worden gereinigd + vies water afgepompt. Net als bij je Philips Oneup eigenlijk.

Dat Dreame model is goed voor stofzuigen, maar dweilt in de praktijk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Inmiddels de Saros 10R binnen, mooi systeem.
Ik merk alleen dat hij moeite heeft met de 2 kamerstoelen + poef, hij rijdt elke keer de poten op.

Is hier nog wat aan te doen, verschuiven heeft geen zin natuurlijk als ik niet thuis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
De Mova P50 pro is goed geprijst bij Amazon.de voor 499. Met verzendkosten en hoger btw in NL komt het uit op 516 euro. Gezien de goede garantie afwikkeling bij Amazon (geld terug ipv repareren), zou ik mij weinig zorgen maken.

https://www.amazon.de/Mov...tomatische/dp/B0DTJSFC1Z/

Dit is op dit moment de goedkoopste robots met een extended mop en en extended sidebrush.
Concurrende modellen zijnL
Roborock Qrevo Curv S5x - 640 bij amazon.nl
Roborock Qrevo Edge 5V1 - 599 bij Mediamarkt.de en coolbue

Hierbij een overzicht van vergelijkbaar modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwI5Eh6w_BpUuQlWyJl795Kd8xg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tH3Vz8WNUs97EJo6OYAoRzx8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De L40S Pro Ultra is nu zeer goed geprijsd bij amazon.fr voor 725 euro MET AMZ10 krijg je nog 10 euro korting. Dit is op dit moment de top versie van de L40 serie.
https://www.amazon.fr/-/en/gp/product/B0DY8V59LY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvw2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:39
Wij gebruiken de Dreame L10S gen 2 nu een maand: wat heerlijk om altijd thuis te komen in een schoon huis. Voorheen niet gedacht aan een dweilrobot, maar juist het dweilen (ingesteld op 2x per week) is ideaal: het is schoner dan ooit tevoren - terwijl we al geen schoenen dragen in huis.

De hoofdborstel lijkt alleen erg kort mee te gaan. Na 1 maand dagelijks stofzuigen ziet die er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_e0LyHAdPLHAiHsp5TBbZq2IxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYFAHBSN79eEYVBnWUl6lEnz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het idee dat het door de lange haren van de dames in huis komt die zich vastdraaien aan de borstel (?). Ik probeer de haren regelmatig te verwijderen, maar dit kan toch niet normaal zijn? Is dit herkenbaar voor andere gebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik weet niet wat voor haren dat je huisdieren hebben, dit is echt niet alleen maar door haren gebeurt. Dit lijkt op schade die komt door dingen als lego blokjes en dat soort zaken. Althans ik heb ooit 1x een vergelijkbare situatie gehad en dat kwam door een lego blokje / usb kabel die vast zat.

Mijn advies is bij huisdieren dan vooral om een speciale huisdierenborstel ( als die er is voor je merk ) te gebruiken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
ik heb het ook gezien bij mijn qrevo pro, niet zo erg als de jouwe, maar wel de sneeën in de borstel door de haren, mijne is 1x vervangen in een jaar tijd, dus gaat wel iets langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
ruudvw2 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:32:
Wij gebruiken de Dreame L10S gen 2 nu een maand: wat heerlijk om altijd thuis te komen in een schoon huis. Voorheen niet gedacht aan een dweilrobot, maar juist het dweilen (ingesteld op 2x per week) is ideaal: het is schoner dan ooit tevoren - terwijl we al geen schoenen dragen in huis.

De hoofdborstel lijkt alleen erg kort mee te gaan. Na 1 maand dagelijks stofzuigen ziet die er zo uit:

[Afbeelding]

Ik heb het idee dat het door de lange haren van de dames in huis komt die zich vastdraaien aan de borstel (?). Ik probeer de haren regelmatig te verwijderen, maar dit kan toch niet normaal zijn? Is dit herkenbaar voor andere gebruikers?
Als er een voorwerp in de hoofdborstel komt, beschadigd het de borstel. Mijn rubberen borsel heeft ook schade maar in mindere mate. Je kan eventueel de tri cut borstel proberen kost 15 euro bij ALiexpress, ik weet niet of het de orginele is.
https://nl.aliexpress.com...08694%7C_p_origin_prod%3A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 04:06
@ruudvw2
Ik denk eerder dat er haren in zijn gaan zitten na het ontstaan van de schade.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xyonix
ruudvw2 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:32:

[Afbeelding]

Jeetje, als dit door haren van de "dames" komt dan zou ik je willen aanraden om eens de duurdere tri-cut borstel aan te schaffen en proberen. Hiermee zou je geen last van haren moeten hebben, maar kijkend naar deze borstel moeten dit wel hele stevige haren zijn geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Daar zat de dame nog aan vast denk ik.. dit is echt niet van wat haren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvw2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:39
Bedankt iedereen. Een LEGO blokje is aannemelijk, er zijn jonge kinderen in huis. Beter opruimen is het devies lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

karakedi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:27:

Roborock Qrevo Edge 5V1 - 599 bij Mediamarkt.de
of bij Coolblue.nl voor 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Laatst online: 06:07
karakedi schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:27:
De Mova P50 pro is goed geprijst bij Amazon.de voor 499. Met verzendkosten en hoger btw in NL komt het uit op 516 euro. Gezien de goede garantie afwikkeling bij Amazon (geld terug ipv repareren), zou ik mij weinig zorgen maken.

https://www.amazon.de/Mov...tomatische/dp/B0DTJSFC1Z/

Dit is op dit moment de goedkoopste robots met een extended mop en en extended sidebrush.
Concurrende modellen zijnL
Roborock Qrevo Curv S5x - 640 bij amazon.nl
Roborock Qrevo Edge 5V1 - 599 bij Mediamarkt.de

Hierbij een overzicht van vergelijkbaar modellen.

[Afbeelding]
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Werkt de Mova ook met Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
The Fops schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:00:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Werkt de Mova ook met Home Assistant?
Ik heb geen ervaring met HA. Ask google of chatgpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-10 18:35
Begin oktober zijn er weer Prime Days bij Amazon. Dan zijn er vaak ook zuig/dweilrobots in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-10 14:43
Dreame X50 Ultra Complete Black gisteren ingebruik genomen, koosnaam Gerda 2000.
Na beetje opladen de eerste scan en beneden stofzuigen gedaan, helaas niet genoeg accu en tijd voor dweilen, wil er natuurlijk de "eerste keer" even bij zijn. Morgen maar is het hele proces doorlopen en kijken of we de bovenverdieping in kaart kunnen brengen.
Mooi hoe ze de woning in kaart brengt, drempels neemt en zelfs onder lage kasten stofzuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mijn Neato D7 werkt na 4 jaar dienst niet meer. Ik ben dus op zoek naar een andere robot. Ik zie dat er veel robots zijn met een dweil functie echter daar heb ik twijfels over omdat we hiet laminaat hebben. Dus mijn vraag is tweedelig : welke robot moet ik nemen (die zones heeft) en wel of niet dweil functie i.v.m. met het laminaat vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 13:16
Harbo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:47:
Mijn Neato D7 werkt na 4 jaar dienst niet meer. Ik ben dus op zoek naar een andere robot. Ik zie dat er veel robots zijn met een dweil functie echter daar heb ik twijfels over omdat we hiet laminaat hebben. Dus mijn vraag is tweedelig : welke robot moet ik nemen (die zones heeft) en wel of niet dweil functie i.v.m. met het laminaat vloer.
Ligt een beetje aan je laminaat vloer of je dit wel/niet wil. Wij hebben een quickstep vloer van het type "Impressive" welke in ieder geval redelijk waterdichte naden heeft (echter niet geschikt voor badkamers e.d.), waardoor we hier gewoon dweilen met de robot (Xiaomi X20+). Mocht je vloer echter slechter tegen vocht kunnen dan zou je eventueel nog de water dosering lager kunnen zetten, maar of het dweilen dan nog veel effect heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@GeorgeRDG Ik heb het volgende laminaat :

"Meister LD 150 Eik gebarsten Terra 06439
Ben je op zoek naar een stijlvolle en duurzame vloer? Ontdek de Meister LD 150 Eik gebarsten Terra 06439! Gemaakt van 100% natuurlijke grondstoffen en voorzien van een Aquasafe drager, biedt deze laminaat vloer tot 4 uur bescherming tegen vocht. Het krasbestendige Diamond Pro-oppervlak zorgt ervoor dat deze laminaat vloer door het hele huis kan worden gelegd, met uitzondering van de badkamer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Harbo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:27:

Ben je op zoek naar een stijlvolle en duurzame vloer? Ontdek de Meister LD 150 Eik gebarsten Terra 06439! Gemaakt van 100% natuurlijke grondstoffen en voorzien van een Aquasafe drager, biedt deze laminaat vloer tot 4 uur bescherming tegen vocht. Het krasbestendige Diamond Pro-oppervlak zorgt ervoor dat deze laminaat vloer door het hele huis kan worden gelegd, met uitzondering van de badkamer"
Ik denk dat het geen probleem is. Vochtige plekken na dweilen drogen na paar minuten op. Daarnaast kun je ook bij meeste robots watergebruik instellen.

De vraag is, wat zijn je minimale vereisten.
Goedkoopste robot van roborock met roterende mops is de QV 35a. Je zou deze deze lijst kunnen aanhouden:
QR series (QV35A, QV35s, QR798, QR%98) = 379 euro: drogen op kamer temperatuur
Qrevo series(S5V, 5AE, C PRO) = 550 euro: drogen met warm lucht - extend mop voor edge cleaning
Edge (S5A/5V1, Edge C, Edge, EDgeT) en Curve( S5X/5A1/5XC, CurvC, Curv, CurvX, Curv 2 Pro) ( = 600 en 650 euro: drogen met warm lucht - extend mop en extended side brush voor edge cleaning
Saros 10R = 1100 euro: dit is de meest uitgebreide versie. Reinigingsmiddel cartride,

Ik heb geen rekening gehouden met de zuigkracht. Omdat je in de verschillende series, ook verschillende zuigkrachen hebt.
Daarnaast zijn er andere verschillen in de series en binnen de series.

Via excel overzicht in reddit kun je een gedetaillerd vergelijking maken.

https://sendgb.com/C52r4hwKUMk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 13:16
Harbo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:27:

Dat klinkt qua vochtbestendigheid vrij vergelijkbaar met die van ons, zou prima moeten gaan qua vocht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Dus deze robots zetten qua vocht niet meer dan een normale dweil uit op het laminaat? Ik lees dat dit in te stellen is. How vaak wordt dewilen dan per week aanbevolen? Ook lees ik in deze scpreadsheet : Mop drying 55 C etc. Deze temepraturen lijken mij niet wenselijk als dit op of in de buurt nva het laminaat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
"De vraag is, wat zijn je minimale vereisten."

- dat deze 5 jaar meegaat
- als het veilig is (laminaat) wil ik dat ook hebben indien dweilen goed werkt
- instellbare zones
- budget tot E 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
de levensduur kan niemand hier garanderen, aangezien er elke paar maanden wel nieuwe modellen uitkomen, tevens gaan er toch altijd wel een paar stuk.
de mijne rijdt iedere nacht zn rondje over het laminaat, lekker zuigen en dweilen, ook droogt ie, zonder problemen, drogen gebeurt in het dock, niet op het laminaat zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Harbo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:21:
Dus deze robots zetten qua vocht niet meer dan een normale dweil uit op het laminaat? Ik lees dat dit in te stellen is. How vaak wordt dewilen dan per week aanbevolen? Ook lees ik in deze scpreadsheet : Mop drying 55 C etc. Deze temepraturen lijken mij niet wenselijk als dit op of in de buurt nva het laminaat gaat gebeuren.
Deze is paar tientjes boven budget. Maar is meest complete rond je max budget https://www.amazon.de/dp/B0DTJSFC1Z/
Voordeel van amazon is goede garantie afhandeling. Het wordt niet gerepareerd, maar je krijgt geld terug.

Als 2e zou ik de l10s ultra gen 2 overwegen. Bij verschillende winkels verkrijgbaar tussen 400 en 450.

En tot slot de qv 35a.

De warme lucht droging heeft geen effect op laminaat. Het is lokaal en er wordt richting de mops geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
lays526 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:31:
de levensduur kan niemand hier garanderen, aangezien er elke paar maanden wel nieuwe modellen uitkomen, tevens gaan er toch altijd wel een paar stuk.
de mijne rijdt iedere nacht zn rondje over het laminaat, lekker zuigen en dweilen, ook droogt ie, zonder problemen, drogen gebeurt in het dock, niet op het laminaat zelf
Welk model heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
qrevo pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik zie deze qrevo (QV 35A) voor E 379 op Amazon staan. Ik zie wel goede reviwes zowel voor stofzuigen als voor dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
karakedi schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:38:
[...]

Deze is paar tientjes boven budget. Maar is meest complete rond je max budget https://www.amazon.de/dp/B0DTJSFC1Z/
Voordeel van amazon is goede garantie afhandeling. Het wordt niet gerepareerd, maar je krijgt geld terug.

Als 2e zou ik de l10s ultra gen 2 overwegen. Bij verschillende winkels verkrijgbaar tussen 400 en 450.

En tot slot de qv 35a.

De warme lucht droging heeft geen effect op laminaat. Het is lokaal en er wordt richting de mops geblazen.
Ik zie verzending door Amazon, verkocht door Mova. Gaat de garantieafhandeling dan nog steeds via Amazon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Kevinns schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:18:
[...]

Ik zie verzending door Amazon, verkocht door Mova. Gaat de garantieafhandeling dan nog steeds via Amazon?
Volgens mij wel. De roborocks op amazon wordt ook door roborock verkocht. Aantal mensen hebben gewoon geld terug gekregen, na garantie melding

Amazon neemt het bezorgen en aftersales over, indien het door hun zelf wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Laatst online: 06:07
Iemand ervaring met de Mova P50 op een (eiken) houten vloer en dan met name wat betreft dweilen? Ik heb nu een Roborock S7 en die laat altijd strepen achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik las op een review op Amazon over QV 35A dat men een plas water op zijn houten vloer aangetroffen heeft. Dus een algemene vraag hier (wat ook mijn zorgpunt is) : hoe groot is de kans dat dit met een dweil functie gaat gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bij mij met 2 jaar Blaupunkt en inmiddels 3 jaar roborock dagelijks zuigen en dweilen nog nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

We hebben een nieuw vloerkleed en nu verliest de Roborock Qrevo Pro bijna elke run een dweilpad.

Ik heb nu ingesteld dat hij het vloerkleed overslaat maar het is nogal een enorm kleed dus eigenlijk zoek ik een betere oplossing.
Is er iets aan te passen aan de Qrevo of zijn er andere vergelijkbare stofzuigers die de dweil hoger optillen?
Pagina: 1 ... 61 62 Laatste