Ik zou even kijken of je de BiT (built in testmode) kan activeren: https://www.reddit.com/r/...jh2p50/roborock_bit_mode/Darks schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:40:
Onze Roborock S8 is inmiddels 2,5 jaar oud maar begint wat problemen te vertonen. Onlangs ging z'n dweiltje niet meer naar beneden, maar dat heb ik kunnen oplossen.
Sinds een paar dagen is hij echter helemaal buiten dienst, met een 'error 4' - cliff sensor error. Hij geeft dan aan dat de sensoren gereinigd moeten worden. Na een paar keer grondig schoonmaken blijft hij persistent de error geven. Volgende stap was deels demontage en met perslucht uitblazen, maar ook dat heeft geen effect. Dus er is dus ofwel een sensor binnenin echt vuil geworden, of eentje defect. Ik overweeg nu om nieuwe sensoren te bestellen en de hele robot uit mekaar te halen, want je kan er natuurlijk moeilijk bij. Maar heeft iemand een idee waar ik kan opsporen welke sensor specifiek de fout geeft? Want hij heeft er een stuk of 6.
Dat is een debugging stand waarmee je gerichter kan kijken welke sensor kapot is.
:strip_exif()/f/image/7sJzh0gPYWIjJz9Fz1aMrRAl.jpg?f=fotoalbum_large)