Ik heb hem nu ook een week binnen en heb na een kwartiertje hem laten draaien gelijk van valetudo voorzien HIj werkt zonder cloud en (chinese) app en kan hem aansturen vanuit webinterface en home-assistant. Ik moet vooral nog kijken hoe hij eventueel omgaat met schoenen en veters, maar voor het geld ben ik er zeker tevreden over.m4bnl schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:58:
Wij hebben de dreame bot l10 pro nu iets meer dan een week.
Ik had niet verwacht dat hij zo goed schoonmaakte. Zelfs beter dan wanneer ik zelf heb gestofzuigd. En dan vooral onder het bed en onder de bank. Oke, de hoekjes en randjes kunnen soms beter.
Hij ontwijkt alle obstakels harstikke goed. Ik ben zeer positief verrast.
Soms zorgt de kat ervoor dat de robot denkt dat er ergens een muur of iets staat omdat de kat in de weg staat. Dan zoekt hij een, voor een mens, een onlogische route.
De kat is veel minder bang voor de robot dan voor de normale stofzuiger.
Wat een top ding
Dit is onze eerste robot.
Dweilen met een gebruikt dweiltje blijft wat mij betreft smerig. Heb er op ali een stuk of 10 bij gekocht en ze rouleren hier gewoon en de gebruikte gaan wekelijks mee in de handdoekenwas.monica66 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:06:
[...]
Ik denk dat Roborock de aanvullende droger module niet 'zomaar' heeft bedacht. Dat zal op verzoek van hun klanten zijn geweest. Als je deze review van Jamie Andrews bekijkt, dan hoor je dat hij constateert dat de aan de.lucht gedroogde mopping pad "a musty smell" heeft. Een muffe lucht dus.
YouTube: Roborock S7 MaxV Ultra Dock Hot Air Dryer Module - Full Test Results!.
Ik dacht dat Vocal Fry alleen een vrouwentrekje was...
Hij lijkt hier nog altijd beschikbaar (Roborock S8 Pro Ultra), maar 1499€ ...
https://www.amazon.de/dp/...mage_1&smid=AYQYOFE0SRACD
Heb nog altijd m'n ei niet gelegd of ik nu voor de S7 Maxv zou gaan of niet.
Qua functionaliteit is de Maxv de betere deal heb ik het idee. Heb alleen het gevoel dat hij nog wat verder gaat dalen in prijs. Dus daarom nog niet de knoop doorgehakt.Shattering schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:21:
Wat ik me afvraag is of dit soort hacks op zich betrouwbaar zijn.krijn1985 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Ik heb hem nu ook een week binnen en heb na een kwartiertje hem laten draaien gelijk van valetudo voorzien HIj werkt zonder cloud en (chinese) app en kan hem aansturen vanuit webinterface en home-assistant. Ik moet vooral nog kijken hoe hij eventueel omgaat met schoenen en veters, maar voor het geld ben ik er zeker tevreden over.
Ik weet niet hoe het zit bij Dreame maar bij Roborock las ik dat wifi enkel nodig is voor het initiële scannen van de omgeving en als je wil plannen. Je kan dus perfect zonder wifi/cloud eens hij werkt (en je geen gebruikersschema wil gebruiken). Is dat niet veiliger?
Wat doet je twijfelen?Shattering schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:21:
Ik heb een iRobot Roomba 698 gekocht omdat ie in de aanbieding was. Met mijn kleine appartementje heeft het geen moeite. Nadeel is wel dat het een vrij dom ding is (geen Lidar e.d.) dus het doet vooral aan botsnavigatie (bonk, draai, bonk, draai) maar na een paar dagen gaat het beter. Hij is niet meer in de aanbieding bij de MediaMarkt, en ik zie nu andere stofzuigers met lidar voor een paar tientjes meer.. Dus ik zou die kopen. Of een leuke deal vinden op V&A/Marktplaats.AlwaysNick schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:35:
Goedemorgen Tweakers,
Vraagje. Ik heb een appartementje en ik zit er aan te denken om een robotzuiger erbij te kopen voor overdag als ik naar het werk ben. Dit omdat ik 's avonds ook nog het een en ander aan studeer/huiswerk heb. Ik heb geen probleem om even het huis door te gaan maar ik ga toch liever dat halve uur bezig met mijn studie.
Wat is dan een leuke/goede zuiger om er bij te hebben zodat die overdag zuigt en ik op de zaterdag de rest van het schoonmaakwerk er met een gewone/dyson stofzuiger de plinten etc te zuigen.
Hoor het graagwas me al wel aan het inlezen maar hier op Tweakers zitten meer mensen met verstand van dit soort technologieën.
Wat bedoel je met betrouwbaar? Dat het werkt? Of dat er geen data wordt doorgestuurd?TPar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:21:
[...]
Wat ik me afvraag is of dit soort hacks op zich betrouwbaar zijn.
Ik weet niet hoe het zit bij Dreame maar bij Roborock las ik dat wifi enkel nodig is voor het initiële scannen van de omgeving en als je wil plannen. Je kan dus perfect zonder wifi/cloud eens hij werkt (en je geen gebruikersschema wil gebruiken). Is dat niet veiliger?
Hij hangt bij mij nu in IoT netwerk zonder internet en werkt (voor mij) prima, zover ik hem getest heb in een week natuurlijk. Ik kan hem ook niet vergelijken met de officiele app natuurlijk, want die heb ik niet getest. Maar ikahd geen zin om weer zo een app op mijn telefoon te zetten (en eventueel verplicht een account te moeten aanmaken).
Inderdaad, of zo een hacks niet juist kwetsbaarheden introduceren. Ik ging daar vroeger ook licht over (andere images installeren op android phones en zo) maar recent ben in dat toch anders gaan bekijken. Ook of dit een vrij duur toestel niet in gevaar brengt…krijn1985 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:11:
[...]
Wat bedoel je met betrouwbaar? Dat het werkt? Of dat er geen data wordt doorgestuurd?
Hij hangt bij mij nu in IoT netwerk zonder internet en werkt (voor mij) prima, zover ik hem getest heb in een week natuurlijk. Ik kan hem ook niet vergelijken met de officiele app natuurlijk, want die heb ik niet getest. Maar ikahd geen zin om weer zo een app op mijn telefoon te zetten (en eventueel verplicht een account te moeten aanmaken).
Ik vraag me af of ik de nieuwe features van de S8 Pro Ultra echt nodig heb, in een huis zonder tapijt. Aan de andere kant is het een redelijk dure kost die hopelijk wel verschillende jaren gaat mee gaan, dus ik vind het dan ook ‘zonde’ op niet het laatste model te kopen.
Dan zou ik voor de s7 gaan. Hier ook appartementje (100m2) en dat doet ie al maanden gewoon goed. Wij hebben niet de speciale dock erbij gekocht en tot nu toe nooit nodig gehad ook.Shattering schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:36:
[...]
Ik vraag me af of ik de nieuwe features van de S8 Pro Ultra echt nodig heb, in een huis zonder tapijt. Aan de andere kant is het een redelijk dure kost die hopelijk wel verschillende jaren gaat mee gaan, dus ik vind het dan ook ‘zonde’ op niet het laatste model te kopen.
Strava | Twitter | Mastodon.nl
Lastig te zeggen en weet je natuurlijk nooit zeker, netzoals dat je ook niet zeker weet of de firmware van de producent correct is. Wat ik voor de Dreame L10 Pro zag is de laatste (firmware) update die uitgekomen is wel van maart 2022. De laatste Valetudo versie is van april 2023. Verder hangt hij bij mij op een aparte VLAN zonder internet toegang, waardoor je dit ook alweer deels mitigeert.TPar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:34:
[...]
Inderdaad, of zo een hacks niet juist kwetsbaarheden introduceren. Ik ging daar vroeger ook licht over (andere images installeren op android phones en zo) maar recent ben in dat toch anders gaan bekijken. Ook of dit een vrij duur toestel niet in gevaar brengt…
Het is natuurlijk een risico als je "hacks" gaat uitvoeren op het apparaat, maar ik heb wel overwogen de keuze gemaakt voor dit apparaat te gaan omdat de debug port redelijk toegankelijk was en installatie van valetudo redelijk makkelijk was. Ik ben er zeer tevreden over (ik weet natuurlijk niet wat ik eventueel mis ten opzichte van de officiele app, behalve meerdere verdiepingen), maar de keuze is natuurlijk voor iedereen anders. Zonder Valetudo had ik (voorlopig) nog geen robot aangeschaft.
Maar als je die apparaten aan een apart vlan hebt gehangen hoe zorg je er dan voor dat je via je telefoon kan aansturen? Of doe je dat dus via een andere tool?krijn1985 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:48:
[...]
Lastig te zeggen en weet je natuurlijk nooit zeker, netzoals dat je ook niet zeker weet of de firmware van de producent correct is. Wat ik voor de Dreame L10 Pro zag is de laatste (firmware) update die uitgekomen is wel van maart 2022. De laatste Valetudo versie is van april 2023. Verder hangt hij bij mij op een aparte VLAN zonder internet toegang, waardoor je dit ook alweer deels mitigeert.
Het is natuurlijk een risico als je "hacks" gaat uitvoeren op het apparaat, maar ik heb wel overwogen de keuze gemaakt voor dit apparaat te gaan omdat de debug port redelijk toegankelijk was en installatie van valetudo redelijk makkelijk was. Ik ben er zeer tevreden over (ik weet natuurlijk niet wat ik eventueel mis ten opzichte van de officiele app, behalve meerdere verdiepingen), maar de keuze is natuurlijk voor iedereen anders. Zonder Valetudo had ik (voorlopig) nog geen robot aangeschaft.
Strava | Twitter | Mastodon.nl
Valetudo mag naar mqtt berichten posten, welke dus informatie en besturing beschikbaar maakt in Home assistant en ik kan vanuit mijn lan VLAN op de webinterface van Valetudo (op de stofzuiger).Webgnome schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:16:
[...]
Maar als je die apparaten aan een apart vlan hebt gehangen hoe zorg je er dan voor dat je via je telefoon kan aansturen? Of doe je dat dus via een andere tool?
Ik heb absoluut geen kennis en ervaring met ict etc. Gewoon een gemiddelde Nederlander die weet hoe hij wifi moet aansluiten en dat is het wel zo'n beetje haha.krijn1985 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Ik heb hem nu ook een week binnen en heb na een kwartiertje hem laten draaien gelijk van valetudo voorzien HIj werkt zonder cloud en (chinese) app en kan hem aansturen vanuit webinterface en home-assistant. Ik moet vooral nog kijken hoe hij eventueel omgaat met schoenen en veters, maar voor het geld ben ik er zeker tevreden over.
Knap dat jullie dit soort dingen allemaal wel kunnen
Ik heb ook valetudo op mijn S5 gehad maar ben toch weer terug gegaan naar stock firmware. De S5 valetudo versie kon geen multi-map aan (omdat hij de map lokaal moet opslaan en er te weinig ruimte is) en had er altijd gezeur mee als ik hem boven neer zetten en de map weer niet goed was.krijn1985 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Maar mijn S5 mag nu naar boven aangezien ik toch net de S8 Pro Ultra heb gehaald.

Dat gaf Valetudo zelf ook aan toch? Dat het geen multi-map/meerdere verdiepingen aan kan. Nu heb ik daar zelf geen last van (maar 1 verdieping), maar dat is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Nu de S5 nog maar 1 verdieping hoeft kan er natuurlijk weer Valetudo opSenaxx schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:11:
[...]
Ik heb ook valetudo op mijn S5 gehad maar ben toch weer terug gegaan naar stock firmware. De S5 valetudo versie kon geen multi-map aan (omdat hij de map lokaal moet opslaan en er te weinig ruimte is) en had er altijd gezeur mee als ik hem boven neer zetten en de map weer niet goed was.
Maar mijn S5 mag nu naar boven aangezien ik toch net de S8 Pro Ultra heb gehaald.Lang over getwijfeld, maar toch de knoop doorgehakt.

Nou was meer van installeer nu en check later.krijn1985 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:28:
[...]
Dat gaf Valetudo zelf ook aan toch? Dat het geen multi-map/meerdere verdiepingen aan kan. Nu heb ik daar zelf geen last van (maar 1 verdieping), maar dat is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Nu de S5 nog maar 1 verdieping hoeft kan er natuurlijk weer Valetudo op

Belangrijkste deed hij netjes, elke ochtend de hele benedenverdieping stofzuigen.
Iemand ervaring met budget robots van heden ten dage? Hier is een ILIFE V7 overleden die nog dienst deed op de slaapkamers. Hoeft niet veel te kunnen, alleen even onder het bed etc. maar ga ik voor een 100-150 euro de man zijn op Ali 

Mijn boefje is liev!
De review van de s8 pro ultra gezien op het YT kanaal van vacuumwars. Toch wel verrassend dat deze overall een hogere score krijgt dan de s7 max v ultra.
Zelf hebben wij alleen een (hoog polig) kleed bij de zithoek, verder geen tapijt, dus betwijfel het voordeel van de moplifting functie. Hoe gaat de s7 max v ultra om met zijn mop en een kleed.
Zelf hebben wij alleen een (hoog polig) kleed bij de zithoek, verder geen tapijt, dus betwijfel het voordeel van de moplifting functie. Hoe gaat de s7 max v ultra om met zijn mop en een kleed.
Jamie Andrews komt binnenkort met een vergelijkend filmpje tussen de S7 en de S8. Hij heeft de S8 twee weken geleden getest.
https://m.youtube.com/@jamie.andrews
De s8 is nu voor 599 bij bol.com.. best goede deal lijkt me? Ik vind 900 euro voor het dockingstation teveel. (ultra) Dan leeg ik zelf maar die bak wat vaker.
Edit: ik zie dat hij bij de release 549,- was. Dan wacht ik nog wel even totdat hij minimaal voor dat bedrag weer te krijgen is
Edit: ik zie dat hij bij de release 549,- was. Dan wacht ik nog wel even totdat hij minimaal voor dat bedrag weer te krijgen is

[Voor 29% gewijzigd door Unkie op 17-05-2023 20:10]
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het zoeken naar de perfecte robotstofzuiger voor mijn huishouden:
Hebben jullie ervaringen met deze twee modellen of eventuele aanraders? Budget is plus minus €500. Mijn vrouw wil wel echt met een leegstation, anders had ik misschien wel voor de S8 gegaan.
- 2 katten
- hoogpolig vloerkleed
- Baby opkomst, dus binnenkort speelgoed op vloer (kan weleens iets blijven liggen)
- drempels (+-2cm, dus kan bijna elke stofzuiger wel hebben)
Hebben jullie ervaringen met deze twee modellen of eventuele aanraders? Budget is plus minus €500. Mijn vrouw wil wel echt met een leegstation, anders had ik misschien wel voor de S8 gegaan.
[Voor 4% gewijzigd door AdExposed op 17-05-2023 23:46]
Ik vond deze heel handig: YouTube: The Best Robot Vacuums - 2022 Edition - Vacuum Wars!AdExposed schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:33:
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het zoeken naar de perfecte robotstofzuiger voor mijn huishouden:Nu was ik uitgekomen op de Dreame D10s Plus. Deze voldoet in principe aan alle bovenstaande punten, want heeft hoge zuigkracht, kan drempels nemen en heeft obstacle ovoidance. Ook de accuduur is op papier goed. De tweede optie zou de Roborock Q7 Max+ zijn. Voldoet in principe prima, maar deze is qua specs iets minder goed. Nou zeggen specificaties natuurlijk niet alles, maar om nou beide te kopen en te gaan testen vind ik ook zo wat. De dweil is bij beide zover ik kon zien matig.
- 2 katten
- hoogpolig vloerkleed
- Baby opkomst, dus binnenkort speelgoed op vloer (kan weleens iets blijven liggen)
- drempels (+-2cm, dus kan bijna elke stofzuiger wel hebben)
Hier is de vergelijkende video:monica66 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:14:
Jamie Andrews komt binnenkort met een vergelijkend filmpje tussen de S7 en de S8. Hij heeft de S8 twee weken geleden getest.
YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Compared to the S7 MaxV Ultra. Shocking Test ...
Al in gebruik?JB schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:42:
Inmiddels een Viomi V2 Max besteld voor 160 euro. Zelfs LiDAR! Hopelijk geen kat in de zak, want dan gaat ie terug. Krijg in dit topic geen hit op Viomi reeks van Xiaomi. In voorgaande topic wel een aantal.
[Afbeelding]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Jep sinds gisteravond! Werkt bijzonder goed tot nu toe. Afwerking voelt ook degelijk.
Toegevoegd bij de EVE Plus in Xiaomi Home. Deze praat alleen geen Nederlands en ook de meldingen komen in het Engels maar goed, voor het beoogde doel (bovenverdieping) dikke prima. Mocht je iets specifieks willen weten, let me know!
Mijn boefje is liev!
Ik zit juist te twijfelen tussen deze 2 modellen.monica66 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Hier is de vergelijkende video:
YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Compared to the S7 MaxV Ultra. Shocking Test ...
Dan kan de S5 naar boven.
De s8 met geïntegreerde droger leek me juist een topper. En het (vind ik) veel mooiere design.
Maar deze heads on laat toch wel zien hoe goed de s7 max is.
Nog even kijken of ik de losse originele module ergens voor een mooi prijsje kan vinden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Thanks, heb het filmpje gekeken. Helaas kwamen beide stofzuigers er niet in voor, maar hierdoor wel op wat andere filmpjes gekomen. Ik ga voor de Dreame D10s plus. Dat lijkt mij de betere keuze.Dhr. Satoshi schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 01:33:
[...]
Ik vond deze heel handig: YouTube: The Best Robot Vacuums - 2022 Edition - Vacuum Wars!
YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Compared to the S7 MaxV Ultra. Shocking Test ... < voor degene die nog twijfelen tussen de S8 Pro Ultra en de S7 MaxV.
Edit: sorry, al meerdere keren gepost zie ik
.
Edit: sorry, al meerdere keren gepost zie ik

[Voor 8% gewijzigd door Shattering op 18-05-2023 17:22]
Blijkbaar komt ook nog de RoboRock Q Revo (met ronddraaiende tot 7mm liftende dweilen) en de RoboRock S7 Max Ultra (niet de MaxV) welke tussen de Q Revo en S8 Pro Ultra zou moeten zitten.
Toch nog maar even wachten.
[Voor 32% gewijzigd door Unkie op 21-05-2023 20:42]
Zojuist een S7 MaxV Plus besteld. Nou nog even kijken waar we dat ding neer gaan zetten. En ik denk even een apart wlan aanleggen voor dat ding dat verder niet mijn netwerk op mag 

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hier zijn ze al te zien: YouTube: The Latest 2023 Roborock Vacuums - Q Revo and S7 Max UltraUnkie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:31:
Blijkbaar komt ook nog de RoboRock Q Revo (met ronddraaiende tot 7mm liftende dweilen) en de RoboRock S7 Max Ultra (niet de MaxV) welke tussen de Q Revo en S8 Pro Ultra zou moeten zitten.
gaaf! Ben benieuwd of die Q Revo qua prijs onder de 1000 euro gaat. Qua functionaliteit lijkt hij niet echt onder te doen voor de S7 Max ultra?Unkie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:31:
Zou de S7 maxv ultra er verder helemaal uit gaan dat ze er nu een aankondigen zonder de camera (Maxv)?
Of ze weten dat voor best veel mensen die camera een keiharde no go is? (En ze hebben toch al een belachelijk grote line up, dus nog eentje meer past ook wel..)Kartmans1 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:39:
Zou de S7 maxv ultra er verder helemaal uit gaan dat ze er nu een aankondigen zonder de camera (Maxv)?
Het systeem lijkt te werken en verschijnt al enkele jaren op modellen. De eigenaren van door het huis lopende huisdieren lijken er blij mee.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Mi Home app icm meerdere verdiepingen? Ik zou de zolder af en toe wel een keer willen laten doen, maar dan zal er een 2e kaartje moeten komen, lijkt me? Switch je dan naar de 2e plattegrond in de app als je die verdieping wil laten doen?
Mijn boefje is liev!
Op de Amerikaanse Roborock website staan de prijzen voor de Q Revo en S7 Max ultra. Q Revo schappelijke prijs! Hopen dat hij ook snel hier te verkrijgen is.
https://us.roborock.com/pages/roborock-special-offer
Snap alleen niet waarom hij goedkoper is dan de S7 max ultra. Dat dweilsysteem van de Revo lijkt toch beter? Verder zie ik qua functionaliteit naast design weinig verschillen.
https://us.roborock.com/pages/roborock-special-offer
Snap alleen niet waarom hij goedkoper is dan de S7 max ultra. Dat dweilsysteem van de Revo lijkt toch beter? Verder zie ik qua functionaliteit naast design weinig verschillen.
[Voor 29% gewijzigd door Kartmans1 op 22-05-2023 20:45]
Op de bovenverdieping hebben we laminaat liggen en daar heb ik nog geen krassen gemerkt. Eigenlijk heel tevreden over de S8 pro ultra. Atm nog geen schedule ingesteld. Ik start het nog manueel en dan ruim ik ook al het speelgoed op. De vloer ziet er proper genoeg uit dat we het niet noodzakelijk vinden om na verloop van tijd zelf te dweilen. Daarbovenop is de vloer ook altijd proper, ondanks 2 kleine kinderen die hun best doen om het terug vuil te maken.gruys7 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:57:
Zijn er al eerste ervaringen over de roborock s8? Vooral benieuwd naar het maken van krassen op de vloer, gelezen in een andere (engelse) recensie?
Dus je hebt 2 plattegronden in je app?Infinity88 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:49:
[...]
Op de bovenverdieping hebben we laminaat liggen en daar heb ik nog geen krassen gemerkt. Eigenlijk heel tevreden over de S8 pro ultra. Atm nog geen schedule ingesteld. Ik start het nog manueel en dan ruim ik ook al het speelgoed op. De vloer ziet er proper genoeg uit dat we het niet noodzakelijk vinden om na verloop van tijd zelf te dweilen. Daarbovenop is de vloer ook altijd proper, ondanks 2 kleine kinderen die hun best doen om het terug vuil te maken.
Mijn boefje is liev!
Ik 3, en kan er 4 opslaan. Iedere app werkt net ff anders. Mijn Roborock scant als ik hem op een andere plek start als dat zij verwacht de ruimte af om te herkennen welke map die zich bevindt. Dit gaan soms niet altijd goed en dan start ik haar opnieuw.
Sommige merken of apps willen weer eerst dat je de andere map selecteer alvorens je de robot start, heb geen idee hoe ik dit in de Roborock app zou moeten doen. Maar goed het vergt mij altijd zeer weinig moeite om haar zijn ‘positioning’ succesvol uit te laten voeren.
Ik volg dit topic maar half omdat er geen nieuwe aanstaande is, maar wat is er al bekend over de 4 modellen in dit artikel?
https://fwd.nl/smarthome/...tstofzuigers-op-de-markt/
https://fwd.nl/smarthome/...tstofzuigers-op-de-markt/
Zojuist de roborock s7 MaxV geïnstalleerd, staat nu te laden 
Zag een stofzuigerzak en een houder, moeten die er in of kan dat ook zonder?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik selecteer altijd de verdieping. Rechtsboven je map staat een soort potlood symbool. Dat opent een overlay met map instellingen. Naast je nu geselecteerde verdieping staat een pijltje '>'. Daarmee kan je de gewenste verdieping selecteren.Xqlus1ve schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:57:
[...]
Ik 3, en kan er 4 opslaan. Iedere app werkt net ff anders. Mijn Roborock scant als ik hem op een andere plek start als dat zij verwacht de ruimte af om te herkennen welke map die zich bevindt. Dit gaan soms niet altijd goed en dan start ik hem opnieuw.
Sommige merken of apps willen weer eerst dat je de andere map selecteer alvorens je de robot start, heb geen idee hoe ik dit in de Roborock app zou moeten doen. Maar goed het vergt mij altijd zeer weinig moeite om haar zijn ‘positioning’ succesvol uit te laten voeren.
Hangt er van af, ik weet niet welk model dock je hebt. Alleen de S7 Plus met cyclone dock kan zonder zak. De S7 (Pro) Ultra moet altijd met zak.The Eagle schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:43:
Heb je de S7 Maxv Plus? YouTube: Roborock S7+ Bag or Bagless - US Version Auto Empty Dock
[Voor 22% gewijzigd door stin00 op 23-05-2023 20:57]
De Plus, dus met cyclone net als jij. Werd gek genoeg wel een zakhouder en zak meegeleverd, dus vandaar de vraag of ik die ook moest gebruiken. Gelukkig niet dus 

Dat kan ook zonder. Staat volgens mij ook in de handleiding.The Eagle schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:43:
Ik lijk in ieder geval bij de Viomi sowieso met de dock te moeten werken om een nieuwe map toe te kunnen voegen. Had jij dat ook? Eenmalig dan mag ik aannemen? Ga niet steeds het dock mee naar zolder nemenXqlus1ve schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:57:
[...]
Ik 3, en kan er 4 opslaan. Iedere app werkt net ff anders. Mijn Roborock scant als ik hem op een andere plek start als dat zij verwacht de ruimte af om te herkennen welke map die zich bevindt. Dit gaan soms niet altijd goed en dan start ik haar opnieuw.

Mijn boefje is liev!
Nee mijn S7 doet dit zonder de dock. Zodra hij merkt.op een nieuwe olek te zijn gaat hij weer een nieuwe map aanmaken, schoonmaken en aan het einde terug naar de plek waar die gestatt is (met de melding could not find dockJB schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:47:
[...]
Ik lijk in ieder geval bij de Viomi sowieso met de dock te moeten werken om een nieuwe map toe te kunnen voegen. Had jij dat ook? Eenmalig dan mag ik aannemen? Ga niet steeds het dock mee naar zolder nemen

Precies dat!Xqlus1ve schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:49:
[...]
Nee mijn S7 doet dit zonder de dock. Zodra hij merkt.op een nieuwe olek te zijn gaat hij weer een nieuwe map aanmaken, schoonmaken en aan het einde terug naar de plek waar die gestatt is (met de melding could not find dock), dit vermeld die dus ook doodleuk iedere keer als ik hem de midden of zolder laat doen, software zou iets beter/slimmer mogen dat betreft.
Selecteer je wel de kaart, blijft ie nadien zoeken naar zijn dock. Beetje kansloos zo.
Mijn boefje is liev!
Iemand via geekbuying een robotzuiger gekocht? Ik vind het wel een aardige gok, maar ze zijn aanzienlijk goedkoper (S7 MaxV Ultra voor 839,- euro)
Link?Unkie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:16:
Iemand via geekbuying een robotzuiger gekocht? Ik vind het wel een aardige gok, maar ze zijn aanzienlijk goedkoper (S7 MaxV Ultra voor 839,- euro)
Volgens mij is dat niet de maxv een andere
Hierbij de linkdaantjuh68 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 22:23:
[...]
Link?
Volgens mij is dat niet de maxv een andere
Je hebt gelijk is de pro
[Voor 5% gewijzigd door Unkie op 24-05-2023 22:25]
Ik heb hier nu een aantal weken de S7 MaxV Ultra, fantastisch ding! Enige vervelende is dat hij moeite heeft met de zwarte tapijten die voor een de buitendeuren liggen. Is blijkbaar een gekend probleem dat je kan oplossen door wit papier voor de cliff sensors te plakken... beetje onnozel wel. Aangezien ik hem soms ook op de verdieping wil gebruiken heb ik toch wat 'schrik' om die te gaan afplakken. Ja, je kan ook wel nog een no-go zone zetten bij het trapgat, maar toch.
Ik heb nu een week de S8 pro Ultra in gebruik. Wat een fantastisch apparaat! Kom van járenlang iRobot af, wat een verademing is dit dan.
Had een (dacht ik) intelligente i7+ Roomba en een iRobot dweilrobot erbij. Wat een dom spul in vergelijking met de S8, naast de zuigkracht die 5x zwakker is en het geluid wat 5x harder klinkt. De dweilfunctie van de S8 doet het ook perfect op mijn zandcement vloer. Het water in de vuilwatertank is ook daadwerkelijk vuil elke keer.
Het mappen bij een iRobot duurt uren, want rondjes rijden en zo de kaart maken. De S8 reed 4(!) minuten en had de hele benedenverdieping van 100m2 in kaart. Werkt op alle vlakken beter dan elke iRobot die ik heb gehad in ieder geval. Duur spul maar wel écht een aanrader.
Had een (dacht ik) intelligente i7+ Roomba en een iRobot dweilrobot erbij. Wat een dom spul in vergelijking met de S8, naast de zuigkracht die 5x zwakker is en het geluid wat 5x harder klinkt. De dweilfunctie van de S8 doet het ook perfect op mijn zandcement vloer. Het water in de vuilwatertank is ook daadwerkelijk vuil elke keer.
Het mappen bij een iRobot duurt uren, want rondjes rijden en zo de kaart maken. De S8 reed 4(!) minuten en had de hele benedenverdieping van 100m2 in kaart. Werkt op alle vlakken beter dan elke iRobot die ik heb gehad in ieder geval. Duur spul maar wel écht een aanrader.
Maar wat is het leeftijdverschil tussen de irobot en je nieuwe S8? Techniek staat niet stilbanne schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:01:
Ik heb nu een week de S8 pro Ultra in gebruik. Wat een fantastisch apparaat! Kom van járenlang iRobot af, wat een verademing is dit dan.

Ik heb no-go zones gemaakt op plekken waarvan ik weet dat de robot nooit hoeft te komen. Het trappengat is daar zeker 1 van.Proim schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:55:
Ik heb hier nu een aantal weken de S7 MaxV Ultra, fantastisch ding! Enige vervelende is dat hij moeite heeft met de zwarte tapijten die voor een de buitendeuren liggen. Is blijkbaar een gekend probleem dat je kan oplossen door wit papier voor de cliff sensors te plakken... beetje onnozel wel. Aangezien ik hem soms ook op de verdieping wil gebruiken heb ik toch wat 'schrik' om die te gaan afplakken. Ja, je kan ook wel nog een no-go zone zetten bij het trapgat, maar toch.
T809
Nog ergens een fatsoenlijke deal gevonden of (gewoon) de volle mep betaald?banne schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:01:
Dyson gaat de markt ook betreden aankomend jaar.
Klinkt allemaal mooi fancy, een stof kaart? Tja. Ik ben benieuwd naar reviews en prijzen met name.
En of hij meekomt met de bekende concurrentie
Klinkt allemaal mooi fancy, een stof kaart? Tja. Ik ben benieuwd naar reviews en prijzen met name.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dyson heeft al 2 jaar een (zeer lompe) robotstofzuiger: https://www.dyson.nl/stof...0-heurist-robotstofzuigerDennis1812 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:08:
Dyson gaat de markt ook betreden aankomend jaar.
Ben benieuwd of het dit keer wel een fatsoenlijk apparaat is.
Oh, die heb ik in het geheel gemist. Dan klopt mijn post niet volledig.stin00 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:40:
[...]
Dyson heeft al 2 jaar een (zeer lompe) robotstofzuiger: https://www.dyson.nl/stof...0-heurist-robotstofzuiger
Ben benieuwd of het dit keer wel een fatsoenlijk apparaat is.
Wellicht leren ze van het verleden.
Ik betwijfel hetDennis1812 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:42:
[...]
Oh, die heb ik in het geheel gemist. Dan klopt mijn post niet volledig.
Wellicht leren ze van het verleden.

Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat ze deze markt niet kunnen veroveren als innovatief, hip stofzuigermerk.
2 jaar?Xqlus1ve schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:40:
[...]
Maar wat is het leeftijdverschil tussen de irobot en je nieuwe S8? Techniek staat niet stil
Was blij dat ie überhaupt leverbaar was bij AmazonLupadi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:12:
[...]
Nog ergens een fatsoenlijke deal gevonden of (gewoon) de volle mep betaald?

Ik begrijp wel waarom ze de markt niet kunnen veroveren. Je vergeet naast 'innovatief' en 'hip', nog het belangrijkste bijvoeglijk naamwoord van Dyson: overpriced.stin00 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:46:
[...]
Ik betwijfel hetHun nieuwe model gaat mogelijk 1600 dollar kosten en kan alleen stofzuigen en objecten ontwijken.. dus geen dweil en geen afzuigstation.
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat ze deze markt niet kunnen veroveren als innovatief, hip stofzuigermerk.
Hij zuigtVolgens Dyson 6 keer harder dan elke andere robot.
En hij gebruikt een led ring voor navigatie. Dat kan die van mij gewoon in het donker
En hij gebruikt een led ring voor navigatie. Dat kan die van mij gewoon in het donker
Ik heb dat nieuwste model kruimeldief van Dyson. Die telt de stofdeeltjes en laat dat op een display aan de achterkant zien. Zeer handig om te weten hoeveel stofdeeltjes er in de keuken lagenOf-Aaargh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:55:
[...]
Ik begrijp wel waarom ze de markt niet kunnen veroveren. Je vergeet naast 'innovatief' en 'hip', nog het belangrijkste bijvoeglijk naamwoord van Dyson: overpriced.

Dat verklaart ook een hoopDennis1812 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:24:
Hij zuigtabletten Volgens Dyson 6 keer harder dan elke andere robot.

Anyway, harder zuigen is niet altijd handig. Loopt een robot ook gewoon mee vast enzo. Maar ik snap dat ze dat bij Dyson nog niet in de smiezen hebben

En idd, mijn Roborock heeft ook een lampje in het donker. Hele ring is nergens voor nodig

Soms zijn ze te enthousiast bij de R&D afdeling daar. Recentelijk hebben ze ook een koptelefoon uitgebracht met ingebouwde luchtfilter. Deze gebruik je met behulp van een mondstuk. Geweldig.The Eagle schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:13:
[...]
Dat verklaart ook een hoop
Anyway, harder zuigen is niet altijd handig. Loopt een robot ook gewoon mee vast enzo. Maar ik snap dat ze dat bij Dyson nog niet in de smiezen hebben
Sarcastisch bedoeld toch?banaliteit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:16:
[...]
Soms zijn ze te enthousiast bij de R&D afdeling daar. Recentelijk hebben ze ook een koptelefoon uitgebracht met ingebouwde luchtfilter. Deze gebruik je met behulp van een mondstuk. Geweldig.
MKBHD op YT heeft er wel een grappige review van gedaan, volgens mij een flater van Dyson…
Er is gisteren een mooie (technische) review uitgekomen waarin veel robotstofzuigers met dweilfunctie worden getest. Handig voor de mensen die bijvoorbeeld nog twijfelen tussen een Roborock of een Dreame:
YouTube: 2023 Ultimate Robot Vacuum and Mop Comparison || Dreametech, Narwal...
Deze robots worden getest:
- Dreametech L10s Ultra
- Roborock S7 MaxV Ultra
- Roborock S8 Pro Ultra
- Roomba J7+ Combo
- Narwal Freo
- Lefant T1
- Ecovacs X1 OMNI
- Ecovacs T10 OMNI
[Voor 7% gewijzigd door Rido op 02-06-2023 09:48]
En dat is al de tweede versie ("20% meer zuigkracht dan voorganger").stin00 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:40:
Dyson heeft al 2 jaar een (zeer lompe) robotstofzuiger: https://www.dyson.nl/stof...0-heurist-robotstofzuiger
Erg tevreden met de Dyson stofzuigers in huis: kruimeldief en gewone. Dus ik keek serieus naar die Dyson 360 Eye uit.. maar helaas voor Dyson las ik mij in tijdens het lange wachten. Dus al weer geruime tijd een S5 Max (en de Dyson stofzuiger komt zelden nog uit de kast).
Inderdaad: hopen dat ze het deze nieuwe ronde beter doen. In elk geval is het prijsverschil niet zo enorm meer, omdat de bots van meer dan 1000 euro je hier toch al om de oren vliegen..
Interessant, ook hoe de schema's worden ingevuld (sector conlusie). Ik heb alleen een harde vloeren. En in de woonkamer wel een groot vloerkleed. Hoe gaat de roborock s7 maxv ultra hier mee om met stofzuigen en dweilen? Wekelijks komt er een hond over de vloer (moeders die op past en de hond mee neemt) dus moet ook bestand zijn tegen hondenharen.Rido schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:47:
Er is gisteren een mooie (technische) review uitgekomen waarin veel robotstofzuigers met dweilfunctie worden getest. Handig voor de mensen die bijvoorbeeld nog twijfelen tussen een Roborock of een Dreame:
- Dreametech L10s Ultra
- Roborock S7 MaxV Ultra
- Roborock S8 Pro Ultra
- Roomba J7+ Combo
- Narwal Freo
- Lefant T1
- Ecovacs X1 OMNI
- Ecovacs T10 OMNI
Wat is de betere keuze de s7 maxv ultra of toch de exovacs t10 omni omdat ik geen carpet heb.
Bedankt! Ik moet wel zeggen dat al die reviews erg verschillenRido schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:47:
- Dreametech L10s Ultra
- Roborock S7 MaxV Ultra
- Roborock S8 Pro Ultra
- Roomba J7+ Combo
- Narwal Freo
- Lefant T1
- Ecovacs X1 OMNI
- Ecovacs T10 OMNI

Bovenstaand review zegt dat de L10s beter kan dweilen dan de S7 MaxV, terwijl Vacuumwars review zegt dat de Roborock S7 MaxV beter kan dweilen

Ook het opzuigen van vuil op harde vloeren komt de L10s uit winnaar uit, terwijl bij Vacuumwars de Roborock eruit komt.

Ik wacht nog even op de nieuwe modellen van Roborock (Q revo en de Max), hopelijk zakt de prijs dan nog iets (onder de <€ 1.000,-). Toch begin ik nu te neigen naar de Dreametech L10s Ultra. Dit omdat:
- de L10s Ultra een dweil-droger functie standaard ingebouwd heeft waarbij je water in het docking kan laten lopen om het docking-station schoon te maken.
- de L10s € 300,- euro goedkoper is. (€ 899,- op Amazon, terwijl de MaxV momenteel €1.147,- kost + € 50,- voor de dweildroger = € 1.197,-)
[Voor 6% gewijzigd door Unkie op 02-06-2023 22:39]
L10s ultra is 999 toch (Amazon.de), of zie ik iets over het hoofd?Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:06:
[...]
Bedankt! Ik moet wel zeggen dat al die reviews erg verschillen![]()
Bovenstaand review zegt dat de L10s beter kan dweilen dan de S7 MaxV, terwijl Vacuumwars review zegt dat de Roborock S7 MaxV beter kan dweilen![]()
Ook het opzuigen van vuil op harde vloeren komt de L10s uit winnaar uit, terwijl bij Vacuumwars de Roborock eruit komt.![]()
Ik wacht nog even op de nieuwe modellen van Roborock (Q revo en de Max), hopelijk zakt de prijs dan nog iets (onder de <€ 1.000,-). Toch begin ik nu te neigen naar de Dreametech L10s Ultra. Dit omdat:
- de L10s Ultra een dweil-droger functie standaard ingebouwd heeft waarbij je water in het docking kan laten lopen om het docking-station schoon te maken.
- de L10s € 300,- euro goedkoper is. (€ 899,- op Amazon, terwijl de MaxV momenteel €1.147,- kost + € 500,- voor de dweildroger = € 1.197,-)
Op Frans of italiaans Amazon.Kartmans1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:29:
[...]
L10s ultra is 999 toch (Amazon.de), of zie ik iets over het hoofd?
De S7 MaxV is nu ook 999 euro bij expert Duitsland. Alleen ze verzenden niet naar Nederland

[Voor 12% gewijzigd door Unkie op 02-06-2023 22:38]
Blij dat ik em gewoon in nl heb gehaald laatst. Ik geniet er al een paar weken van, heerlijk. Voor dat extra geld het dubbel en dwars waard.Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:35:
[...]
Op Frans of italiaans Amazon.
De S7 MaxV is nu ook 999 euro bij expert Duitsland. Alleen ze verzenden niet naar Nederland
Maar wat vinden jullie dan de beste budget robotstofzuiger met dweilfunctie inclusief google home support onder de 250 euro?
Ik houd het ook in de gaten maar blijkbaar zit jij er nog strakker op! Kan je niet bij expert afhalen? Voor mij zou dat een uurtje rijden zijn dan combineer ik dat gelijk met bier halenUnkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:35:
[...]

Thanks, besteld voor 900! Die dreame reviews zijn ook goed en die eerste bugs kijken minder voor te komen, dus op gewaagd. Vind de Dock ook mooier dan van de S7 MAXV Ultra. Ben benieuwd, dinsdag komt hij binnen.Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:35:
[...]
Was heen interessante video maar toen hij zei dat hij de mopping op medium zette dacht ik: hmm, waarom zou je dat doen? En wat zegt dit over de settings bij stofzuigen. Als je wil testen hoe goed iets werkt moet je het alle kansen geven.Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 21:06:
[...]
Bedankt! Ik moet wel zeggen dat al die reviews erg verschillen![]()
Bovenstaand review zegt dat de L10s beter kan dweilen dan de S7 MaxV, terwijl Vacuumwars review zegt dat de Roborock S7 MaxV beter kan dweilen![]()
Ook het opzuigen van vuil op harde vloeren komt de L10s uit winnaar uit, terwijl bij Vacuumwars de Roborock eruit komt.![]()
- de L10s € 300,- euro goedkoper is. (€ 899,- op Amazon, terwijl de MaxV momenteel €1.147,- kost + € 50,- voor de dweildroger = € 1.197,-)
Nee helaas. Ik heb ze gebeld, maar in de winkel geldt de aanbieding niet. Dan kost hij 1.300 euro.daantjuh68 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:21:
[...]
Ik houd het ook in de gaten maar blijkbaar zit jij er nog strakker op! Kan je niet bij expert afhalen? Voor mij zou dat een uurtje rijden zijn dan combineer ik dat gelijk met bier halen
Lekker vaag.
Enigszins offtopic, maar voor de beste Amazon prijzen gebruik ik een Amazon prijsvergelijker genaamd Hagglezon: https://www.hagglezon.com/en/s/Dreame%20L10S%20Ultradaantjuh68 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:21:
[...]
Ik houd het ook in de gaten maar blijkbaar zit jij er nog strakker op! Kan je niet bij expert afhalen? Voor mij zou dat een uurtje rijden zijn dan combineer ik dat gelijk met bier halen
Daarnaast is nl.pepper.com/ ook altijd een goede voor algemene deals. Daar kan je ook prijs alerts zetten voor bijvoorbeeld 'Robotstofzuiger' of 'Roborock'. Er is ook een Duitse variant en daar stond de Maxv7 ook als deal.
Momenteel neig ik zelf heel erg naar een Dreametech L10s Ultra

Wat me opvalt is dat hier weinig mensen de Roidmi EVA plus in gedachten hebben. Kost op dit ogenblik iets meer dan 700€ bij amazon.de
Ikzelf heb er 1 en na een minder goeie inloop periode heb ik nu totaal geen problemen meer met deze robot. Doet alles zoals de "duurdere" merken.
Ikzelf heb er 1 en na een minder goeie inloop periode heb ik nu totaal geen problemen meer met deze robot. Doet alles zoals de "duurdere" merken.
Ik stond op het punt de EVA te kopen toen ik hier een post voorbij zag komen over de Q Revo. Dat ding gaat vermoedelijk niet veel duurder worden. En de obstakeldetectie en mop-lifting zijn toch wel lekkere features... Dat heeft de EVA helaas niet.Schumi_wk schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:28:
Wat me opvalt is dat hier weinig mensen de Roidmi EVA plus in gedachten hebben. Kost op dit ogenblik iets meer dan 700€ bij amazon.de
Het aanbod is zo gigantisch dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen en het budget is 600 à 700 euro. Ik heb nu de Roborock S8 op het oog (nu 599 euro bij Amazon), maar heb geen idee of ik daarmee 'de beste koop' voor mijn situatie doe.
- PVC vloer
- Een kat die veel verhaard
- Een kleed in de eetkamer, laag polig
- Een kleed in de woonkamer, middel-hoog polig
- zo'n 80m2 vloeroppervlakte
Automatisch legen is geen voorwaarde, maar wel handig natuurlijk.
Wat zouden jullie adviseren voor dit budget en deze situatie?
- PVC vloer
Middel hoog polig zou ik vermijden met een robot. daarnaast is een S7 Maxv, S8, Ecovacs T10, Dreamtech L10 etc zijn gewoon stuk voor stuk goede robots. Zou wat reviews bekijken op YT en daarnaast gewoon aanschaffen wat je denk voor jou het beste is. Gezien de gigantische aanbod van robots momenteel kan niemand je een direct antwoord geven gezien de meeste van ons maar 1, soms 2 en enkele 3 robots hebben gehad. Ik kan enkel vertellen uit eigen ervaring dat ik zeer tevreden ben met mijn S7 Maxv Plus.ChromeFR schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:18:
Het aanbod is zo gigantisch dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil een robotstofzuiger aanschaffen en het budget is 600 à 700 euro. Ik heb nu de Roborock S8 op het oog (nu 599 euro bij Amazon), maar heb geen idee of ik daarmee 'de beste koop' voor mijn situatie doe.
- PVC vloer
Bedankt, goede tip want dat middel-hoogpolige kleed is nog niet aangeschaft. We gaan namelijk een nieuwe woning in, dus daar houden we dan rekening mee.
Het lijkt me in ieder geval handig om er een te kopen die de dweilmop(s) optilt voor de tapijten. Verder eentje kiezen die zowel goed zuigt op gladde vloeren als tapijt en kattenhaar goed meeneemt.ChromeFR schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:18:
- PVC vloer
Je zou kunnen overwegen iets meer te besteden om een Utra uitvoering te kopen met afzuiging. Je doet er tenslotte jaren mee als het goed is. Onze Dreame L10s is in dat geval geen ster op hoogpolige tapijten en raad ik daarvoor niet aan. Voor het overige wèl.
Maar.. er komt wel een nieuw model aan van Roborock, de Q-Revo, die misschien goedkoper wordt. Wellicht het wachten waard?
De Roborock Q Revo kan erg interessant worden met eigenlijk alle toeters en bellen (afzuigstation, vies + schoon water, mop drying) en obstacle avoidance. Dit zal waarschijnlijk een hele simpele camera zijn, geen echte RGB camera en zelf besturen zoals de MaxV.
Naar verwachting komt hij 11 juni op de markt met een verwachte prijs van $900. Ik ben benieuwd wat de euro prijs incl BTW gaat worden. Het is een Q model, dus deze wordt normaliter iets onder de high-end S modellen geplaatst. Maar de S7 Pro Ultra lijkt dan nauwelijks bestaansrecht meer te hebben, of de prijs moet zakken.. de Q Revo heeft immers wel standaard mop drying en obstacle avoidance.
Roborock brengt bijzonder veel modellen uit die vrijwel allemaal concurreren met hun eigen modellen. De Q Revo vervaagt de scheidingslijn met de S series nog meer. De Roborock Q Revo lijkt echter ook veel op de L10s, dus daar gaan ze direct de strijd mee aan.
Naar verwachting komt hij 11 juni op de markt met een verwachte prijs van $900. Ik ben benieuwd wat de euro prijs incl BTW gaat worden. Het is een Q model, dus deze wordt normaliter iets onder de high-end S modellen geplaatst. Maar de S7 Pro Ultra lijkt dan nauwelijks bestaansrecht meer te hebben, of de prijs moet zakken.. de Q Revo heeft immers wel standaard mop drying en obstacle avoidance.
Roborock brengt bijzonder veel modellen uit die vrijwel allemaal concurreren met hun eigen modellen. De Q Revo vervaagt de scheidingslijn met de S series nog meer. De Roborock Q Revo lijkt echter ook veel op de L10s, dus daar gaan ze direct de strijd mee aan.
[Voor 6% gewijzigd door stin00 op 04-06-2023 14:18]
Klopt, de Q Revo lijkt veel op de L10s. Maar die laatste beschikt natuurlijk wel over een volwaardige camera. De Q Revo kan desondanks zeker interessant zijn als de prijs een stuk lager wordt. Ik ben heel benieuwd.
Hoe gaat de s7 maxv ultra om met hoogpolig vloerkleed (bij tv/woonkamer)? Instellen als no-go zone en zelf handmatig doen i.v.m. de mop? Of gaat dit wel goed?
Kans dat ze zich vast vreet op je tapijt denk ik voornamelijk. No-go zones lijkt mij de beste optie.gruys7 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:48:
Hoe gaat de s7 maxv ultra om met hoogpolig vloerkleed (bij tv/woonkamer)? Instellen als no-go zone en zelf handmatig doen i.v.m. de mop? Of gaat dit wel goed?
Verders geen ervaring met hoog polig tapijt.
Dreame L10 Ultra nu voor €680 bij Amazon.de voor de komende 2 uur
https://www.amazon.de/-/e...-Navigation/dp/B0BLYXDPMR
[edit]dit is dus een andere (light?) versie van de L10S ultra. Hier een review: https://basic-tutorials.c...reviews/dreame-l10-ultra/
[edit]dit is dus een andere (light?) versie van de L10S ultra. Hier een review: https://basic-tutorials.c...reviews/dreame-l10-ultra/
[Voor 33% gewijzigd door jOzh op 05-06-2023 16:45]
Grab shell dude!
Geen ervaring met de S7, maar wel met hoogpolig, en dat was geen succes. Inderdaad doordat een robot zichzelf vastdraaid in de draden. No-go is een goede oplossing, of een ander kleed, dat hebben wij gedaan.gruys7 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:48:
Hij mist alleen de camera. Voor de rest is hij precies hetzelfde als de L10s.jOzh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:20:
Dreame L10 Ultra nu voor €680 bij Amazon.de voor de komende 2 uur
Ik heb sindskort een Bluebot Xtreme, maar ik krijg hem niet aan het dweilen?
Unit met reservoir is geïnstalleerd en waterlevel staat op high.
Stofzuiger doet stofzuigt wel, maar de vloer en dweil zijn totaal niet vochtig.
Iemand wellicht een idee?
[Voor 6% gewijzigd door A-Waxxx op 05-06-2023 18:17]
Ter indicatie: wij hebben de plus (zelfde bot) en die zag de badmat in de badkamer als een obstakel. Is er niet overheen gegaan. Laagpolig tapijt en de deurmat in de woonkamer herkent ie maar gaat ie wel overheen. Zou verwachten dat een hoogpolig tapijt vrijwel automatisch goed gaat. Zou er de eerste keer bij gaan staan en het dan voor werkend aannemengruys7 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:48:

De L10s ultra is ineens flink in prijs gestegen, ruim boven de €1000Unkie schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:35:
[...]

Edit: bij de Franse toch weer terug op €899.
[Voor 3% gewijzigd door stin00 op 06-06-2023 00:01]
Heeft mijn Xtreme ook wel eens gehad. Bak eruit klikken en erin klikken of opnieuw starten werkte dan prima.A-Waxxx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:16:
Ik heb sindskort een Bluebot Xtreme, maar ik krijg hem niet aan het dweilen?
[Afbeelding]
Verwacht overigens niet veel van het dweilen. Zuigen gaat er perfect mee. Maar dweilen is meer een nat lapje over de vloer.
Verstopt waterslangetje kan ook nog
Ik ben op zoek naar een robot met dweilfunctie, maar ik merk dat ik er niet goed uitkom. Het is de eerste robot die ik aanschaf, maar ik wil wel een apparaat dat degelijk werkt. (ik vind het zonde om een apparaat aan te schaffen en na korte tijd al weer te willen upgraden omdat ik eerst een instapmodel had gekozen dat het nét niet is). Het apparaat moet het vooral goed doen op een vloerkleed (midden/laag polig) en tegels.
Ik kijk naar de Xiaomi Roborock S5 Max. Maar dit type is al weer een aantal jaar oud. maakt dat veel uit in stofzuigerland?
Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Rowenta X-plorer Serie 95 en de roborock s8. deze zijn qua prijs wel een stuk hoger en zo veel wilde ik er eigenlijk niet aan uitgeven als 'instap'model. Ik heb er echter te weinig verstand van om dit te beoordelen, doe ik er veel beter aan om mijn budget te verhogen?
Klopt het dat Rowenta de data op europese servers heeft staan? Privacy vind ik toch altijd wel belangrijk net als repareerbaarheid, maar dat is misschien te veel gevraagd. Is Rowenta qua prijs/prestatieverhouding vergelijkbaar of duidelijk minder dan de Roborock modellen?
Zijn dit uberhaupt wel de juiste merken en types om naar te kijken in mijn gebruikssituatie?
Ik kijk naar de Xiaomi Roborock S5 Max. Maar dit type is al weer een aantal jaar oud. maakt dat veel uit in stofzuigerland?
Daarnaast heb ik ook gekeken naar de Rowenta X-plorer Serie 95 en de roborock s8. deze zijn qua prijs wel een stuk hoger en zo veel wilde ik er eigenlijk niet aan uitgeven als 'instap'model. Ik heb er echter te weinig verstand van om dit te beoordelen, doe ik er veel beter aan om mijn budget te verhogen?
Klopt het dat Rowenta de data op europese servers heeft staan? Privacy vind ik toch altijd wel belangrijk net als repareerbaarheid, maar dat is misschien te veel gevraagd. Is Rowenta qua prijs/prestatieverhouding vergelijkbaar of duidelijk minder dan de Roborock modellen?
Zijn dit uberhaupt wel de juiste merken en types om naar te kijken in mijn gebruikssituatie?