Spaulding1 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:54:
Hallo
We zijn op zoek naar een robot stofzuiger, maar je hebt zoveel soorten en merken dat we een beetje het overzicht kwijt raken. Eerst onze situatie : gezin van 4, geen huisdieren. In de keuken hebben we een ruwe gietvloer en in de woonkamer een houten vloer. De stofzuiger komt waarschijnlijk in de bijkeuken te staan waar een drempel is van ongeveer 2,5 cm.
Wat we zoeken :
- prijs van ongeveer EUR500,-
- drempel over kunnen van +- 2,5 cm.
- belangrijkste : goed kunnen stofzuigen en dweilen op een ruwe gietvloer.
Heb alle merken al wel op gezocht (Dreame, Roborock, Eufi, Ecovacs), maar er zijn er zoveel.
Heeft iemand een goede suggestie op basis van onze wensen?
Via CHAT krijg ik de suggestie voor de Roborock Qrevo, maar praktijk ervaringen hoor ik liever :)
Alvast bedankt!
Ik heb zojuist hetzelfde pad doorgewandeld en uiteindelijk uitgekomen bij de Qrevo Edge 2 Pro. Probleem met de klasse rond €500 is dat die max over drempels gaat tot 2 cm.
Ik ben zelf wat gaan kijken/strepen en dan kom je grof gezegd zo uit met wat een meerprijs biedt:
€120-150: instaprobots zonder base station, zuigkracht 10.000, zelf stofbak legen, max drempel 2 cm, niet bewegende dweil
€225-400: diezelfde robots inclusief een basestation dat stof uitzuigt, eerste upgrades naar meer zuigkracht.
€400-600: middensegment robots met +/- 20.000 zuigkracht, roterende dweilen, waterafvoertank in het basestation
€600-750: hogere middensegment, uitschuifbare borstel arm voor reiniging van hoeken, drempels tot 4 cm, zeep automatisch gemengd met water, matter support
€750+: topsegment. zuigkracht richting 36.000, hippe robotarm, experimentele features etc.
Het goedkoopste model waarmee je over die 2,5 mm komt ligt gelukkig dichtbij:
uitvoering: Dreame Mova V50 Ultra Complete Zwart
Dit is ook een prima robotstofzuiger (staat niet voor niets zo hoog in meestverkochte modellen bij tweakers) dus ik zou daarvoor gaan in jullie geval. Stofzuigen en dweilen gaat hier helemaal prima mee.