• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
ephymerous schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:23:
[...]


Geldt dit ook voor als ie gekke ronddraaiende schoonmaakpatronen kiest? We hebben namelijk alles schoongemaakt en dit nog niet gereset :? Overigens met een L40 AE.
Ik weet niet wat jij "gekke ronddraaiende schoonmaakpatronen" noemt. Maar je hebt wel verschillende soorten instellingen voor de patronen die hij uiteindelijk gebruikt om schoon te maken. Dit heeft inderdaad met de instellingen te maken die jij in de app kiest. Ik heb intensief schoonmaken volgens mij standaard aanstaan. Dan maakt hij inderdaad allerlei kris/kras patronen. Het is wel schoon hierna :D

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
xyonix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:32:
[...]

Ik weet niet wat jij "gekke ronddraaiende schoonmaakpatronen" noemt. Maar je hebt wel verschillende soorten instellingen voor de patronen die hij uiteindelijk gebruikt om schoon te maken. Dit heeft inderdaad met de instellingen te maken die jij in de app kiest. Ik heb intensief schoonmaken volgens mij standaard aanstaan. Dan maakt hij inderdaad allerlei kris/kras patronen. Het is wel schoon hierna :D
Normaal gaat ie keurig eerst de randen doen en vervolgens heen en weer. Soms gaat ie ook random in gekke patronen. Google vertelt ons dat dat te maken heeft met een map of sensorerror. Die maken we wel eens schoon maar resetten we dan niet in de app. Nu gereset, kijken of het helpt.

XXXVI


  • xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
ephymerous schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:04:
[...]


Normaal gaat ie keurig eerst de randen doen en vervolgens heen en weer. Soms gaat ie ook random in gekke patronen. Google vertelt ons dat dat te maken heeft met een map of sensorerror. Die maken we wel eens schoon maar resetten we dan niet in de app. Nu gereset, kijken of het helpt.
Ik hou de sensoren wel bij, dus als de app aangeeft schoonmaken dan doen we dat eigenlijk meteen.
Ik check ook iedere maand verder beide robots rondom de wielen en borstel en maak daar ook schoon.
Beetje onderhoud bij zo'n duur apparaat mag wel, dan gaat hij ook wat langer mee en blijft hij goed schoonmaken.

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
xyonix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:13:
[...]

Ik hou de sensoren wel bij, dus als de app aangeeft schoonmaken dan doen we dat eigenlijk meteen.
Ik check ook iedere maand verder beide robots rondom de wielen en borstel en maak daar ook schoon.
Beetje onderhoud bij zo'n duur apparaat mag wel, dan gaat hij ook wat langer mee en blijft hij goed schoonmaken.
Maar dat doen wij ook wel. Alleen de reset in de app niet ;)

XXXVI


  • Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

Stewie!

Keen must die!

pielle007 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 09:12:
graag deel ik mijn ervaring voor wie ooit hetzelfde probleem tegenkomt met de Roborock Saros 10R.

Het probleem:

Afgelopen maand wilde mijn Saros 10R niet meer goed koppelen aan het dockingstation Na zo'n 3 minuten proberen gaf hij het op, of ik moest handmatig ingrijpen. (Handmatig aandrukken om goed te docken).
Dank!

Vraag me af wanneer Roborock de nieuwe modellen gaat aankondigen en uitbrengen. Is alweer zo lang geleden (voor Roborock) dat ze de markt overspoelden met tig variaties van nieuwe robots.


Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154


  • Mattie2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-06 21:23
Voor wie er op zoek is naar een goedkope goede zuigrobot zonder leegstation: Roborock Q10 S5 bij Bol voor maar 160 euro als je select hebt.

Heb zelf een oude Roborock S5 max waar ik prima tevreden over ben, maar had deze Roborock Q10 S5 een paar weken geleden voor m'n moeder gehaald voor 195 euro wat ik toen al een prima deal vond. Inmiddels kan ik zeggen dat hij heel goed en stil zuigt dus voor het geld is hij echt helemaal top.

Als je een goede zuigrobot zoekt met weinig fratsen voor weinig geld, dan is dit hem. Hij heeft geen leegstation dus zelf elke keer even het bakje leeggooien, maar dat vind ik juist een voordeel want dan hoef je ook geen zakken te kopen en kan er ook minder stuk gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie2 op 17-06-2026 17:47 ]


  • whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik ben ook op zoek naar een (goede) robot met dweilfunctie. Ik vind het belangrijk dat dat ding niet botst tegen onze meubelen en ik wil ook een vaste aansluiting op de waterleiding en afvoer.

De robot zal zo'n 130m2 te kuisen hebben: vooral bestaande uit een (ruwere) keramische tegelvloer & één (groot) tapijt. (we hebben ook vaste vloermatten aan de deuren; denk wel dat hij dat ook kan meenemen).

Nu ben ik uitgekomen op de Dreame X50 of de Roborock Saros 10R. Is het waar dat de navigatie bij Roborock veel beter is en die Roborock ook preciezer is ifv het niet botsen tegen meubelen ?

https://fgheysels.github.io/


  • Odious Trident
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 09:14
xyonix schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:40:
[...]

Even een hele domme wedervraag, maar je klikt na het schoonvegen van de sensor, in de Dreame app op reset waarden?
Anders blijft de melding iedere keer dat je hem aanzet natuurlijk terugkomen. Algemeen krijg je de melding om sensoren schoon te maken om de zoveer draai uren.
Dat was geen domme wedervraag. Ik had dat over het hoofd gezien. Ik zag nu inderdaad in de app dat de sensoren op 0% stonden. Ik dacht dat met een harde reset alles was opgelost, maar de status van de verschillende onderdelen was dieper in de app verborgen. Nu lijkt hij er ineens weer zin in te hebben zonder te piepen over de klif sensor. Ik probeer later of hij de bovenetage nu ook weer wil doen. Dank u :)

  • xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
Odious Trident schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 06:53:
[...]

Dat was geen domme wedervraag. Ik had dat over het hoofd gezien. Ik zag nu inderdaad in de app dat de sensoren op 0% stonden. Ik dacht dat met een harde reset alles was opgelost, maar de status van de verschillende onderdelen was dieper in de app verborgen. Nu lijkt hij er ineens weer zin in te hebben zonder te piepen over de klif sensor. Ik probeer later of hij de bovenetage nu ook weer wil doen. Dank u :)
Benieuwd of dit dan "de oplossing" is :)
Hopelijk werkt alles gewoon zoals het moet straks.

  • Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 22:19
stin00 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 00:29:
[...]


Een robotstofzuiger die 10 jaar overleeft zonder defecten? Lijkt mij een utopie. Dat gaat de accu sowieso niet overleven. Je zal mogelijk wel wat dingen moet vervangen. En hoe complexer de robot, hoe meer er kapot kan gaan.
Mijn Roborock S55 draait nog lekker door, enkel slijtageonderdelen moeten vervangen.

Ik maak 'm wel elk jaar even goed schoon door alles uit elkaar te schroeven!

Ondertussen wel een Saros 20 onderweg zodat Berry naar de bovenverdieping mag verhuizen!

[ Voor 8% gewijzigd door Lucky0wn op 17-06-2026 13:42 ]


  • xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
whoami schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:11:
Ik ben ook op zoek naar een (goede) robot met dweilfunctie. Ik vind het belangrijk dat dat ding niet botst tegen onze meubelen en ik wil ook een vaste aansluiting op de waterleiding en afvoer.

De robot zal zo'n 130m2 te kuisen hebben: vooral bestaande uit een (ruwere) keramische tegelvloer & één (groot) tapijt. (we hebben ook vaste vloermatten aan de deuren; denk wel dat hij dat ook kan meenemen).

Nu ben ik uitgekomen op de Dreame X50 of de Roborock Saros 10R. Is het waar dat de navigatie bij Roborock veel beter is en die Roborock ook preciezer is ifv het niet botsen tegen meubelen ?
Ik denk dat beide goede opties zijn, veelal in dit segment zal iemand ze niet allebei hebben betwijfel ik. Dus objectief iets kunnen zeggen door iemand op het forum over beiden, wordt moeilijk verwacht ik.
Qua spec's moeten ze allebei prima kunnen wat jij wilt. Heb je al eens op youtube de grotere kanalen bekeken voor reviews op deze specifieke modellen? Wellicht geeft je dat wat meer inzicht en rust in je keuze.

Ik heb Dreame's thuis staan dus neig eerder naar die, want goede ervaringen ermee.
Wellicht dat iemand anders weer door zijn/haar ervaringen met Roborock weer daarover predict. Dat is het stukje objectief wat ik bedoelde.

  • Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Lucky0wn schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:41:
[...]

Mijn Roborock S55 draait nog lekker door, enkel slijtageonderdelen moeten vervangen.

Ik maak 'm wel elk jaar even goed schoon door alles uit elkaar te schroeven!

Ondertussen wel een Saros 20 onderweg zodat Berry naar de bovenverdieping mag verhuizen!
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Saris 20. Erg aan het twijfelen over deze robot. Enig wat mij tegenhoudt is de forse prijs. :|

  • Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 22:19
Kickasz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:31:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Saris 20. Erg aan het twijfelen over deze robot. Enig wat mij tegenhoudt is de forse prijs. :|
Zelfde hier, vond de prijs vrij hoog, maar met early Prime deal was ie met accessoires 999€. Met name mn vriendin ging zich ergeren aan de s55, en happy wife happy life is me dan ook wat waard ;)

  • martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 12:17

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Volgens mij heb je redelijk vergelijkbare opties met de Roborock qrevo edge 2 pro en die is wat voordeliger.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext


  • xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:11
Kickasz schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:31:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de Saris 20. Erg aan het twijfelen over deze robot. Enig wat mij tegenhoudt is de forse prijs. :|
Misschien een idee om even te wachten op Solden in België.
Deze promoties komen vaak ook terug in NL omdat tegenwoordig de schijdingslijn vrij dun is.
Solden is normaliter heel de maand ongeveer dus kan interessant zijn voor je.

  • Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 22:19
martinvdm schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:52:
Volgens mij heb je redelijk vergelijkbare opties met de Roborock qrevo edge 2 pro en die is wat voordeliger.
De saros20 was nu 999€ (en nog een accesoires set twv 90€) en de qrevo edge 2 pro 899€. Dus de keus was snel gemaakt. Destijds ook voor de S55 gekozen omdat die net iets beter was.

Vooral met huisdieren en hoogpolige tapijten waar mn vriendin fan van is!

Hij is inmiddels binnen bij de buren ,maar ik moet nog even geduld hebben aangezien ik op vakantie ben!

[ Voor 17% gewijzigd door Lucky0wn op 20-06-2026 22:19 ]


  • Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jeroenikke schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:50:
Ik overweeg om de Dreame L50s Pro Ultra aan te kopen (nu €599 bij Amazon DE). Dat is het L50 model met wat upgrades (pads kuisen op 100 ip 60°, hogere zuigkracht) en downgrades (kleinere batterij, kop is vast/niet intrekbaar).

Wij hebben geen huisdieren, geen opstapjes, geen tapijt behalve een kleintje aan de deur, dus lijkt mij een makkelijke setup. Maar er lopen hier wel 2 kinderen rond die alles laten slingeren. Daarom wil ik graag goede navigatie, en wil ik voor de L50S gaan met "Dubbele laser+AI+RGB+LED" navigatie, en niet de L50 AE met een enkele laser.

Nu lees ik net dat deze zijn dweil pads niet laat liggen in het basisstation, wat de X50 wel doet. Is dat iets dat ik ga missen?

Iemand die een ander toestel zou aanraden?
Tevreden met je aankoop?

  • Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iemand die ervaringen kan delen van de Dreame in combinatie met Homekit?

  • jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40
Bulldog schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:48:
[...]

Tevreden met je aankoop?
Ha, heel mixed:

Hij poetste hij heel goed vonden we, snel ingesteld, nooit moeten bevrijden, ontwijkt meestal goed spullen en poetst er dan mooi rond. Maar soms botst hij dan plots toch ergens lomp tegenaan, meestal als hij een lange afstand moet doen: terug naar huis of terug naar waar hij gestopt was.

Maar sinds het begin maakte hij een schrapend geluid: de stofzuigmodule viel net een m'n teveel naar beneden blijkbaar. Op reddit vond ik ook zo'n klachten die enkel verholpen werden door vervanging.

Ik heb dus contact opgenomen met Dreame, die zeiden na eerst wat diagnose vragen: herstellen. Ze zeiden: sneller via Amazon DE, maar kon ook via hen. Toch maar Amazon DE gekozen, 42,20 verzending voorgeschoten en verzonden naar hun hersteldienst. Kon max 20 werkdagen duren. na vijf werkdagen na ontvangst volgende tracking nog niets gehoord, dus via chat chat opgenomen: verzendkosten terug betaald, maar ik moet 20 werkdagen geduld hebben. Vandaag is het zover, nog steeds niets gehoord, zelfs niet dat hij toegekomen is. Straks dus weer contact opnemen en hopen dat ze me gewoon een nieuwe sturen.

Maar we missen hem wel vreselijk, was heerlijk voor de acht dagen dat hij hier rond reed

  • virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:31
Onze Neato gaat met pensioen. Graag willen we er eentje terug met een goede dweilfunctie. Een van de irritatie puntjes was de app van Neato. Wij hebben twee haarballen rondrennen en die geven nog wel eens over op de vloer. Dus wij zetten de robot altijd handmatig aan. Het liefst met een druk op de knop, net voor we bijv het huis uitgaan voor een boodschap. Heeft iemand tips welke 1 geschikt is voor huisdier haren en 2 niet afhankelijk is van schema’s of een stabiele app waarmee je hem met een druk op de knop op pad kan sturen?

there's no tweak without the tweaker


  • Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:28
virtualJac schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:50:
Onze Neato gaat met pensioen. Graag willen we er eentje terug met een goede dweilfunctie. Een van de irritatie puntjes was de app van Neato. Wij hebben twee haarballen rondrennen en die geven nog wel eens over op de vloer. Dus wij zetten de robot altijd handmatig aan. Het liefst met een druk op de knop, net voor we bijv het huis uitgaan voor een boodschap. Heeft iemand tips welke 1 geschikt is voor huisdier haren en 2 niet afhankelijk is van schema’s of een stabiele app waarmee je hem met een druk op de knop op pad kan sturen?
Ik vermoed dat alle gangbare goede merken een hele verbetering zullen zijn, qua app, tov die neato. Die werd natuurlijk al heel lang niet meer onderhouden. Nadat onze neato overleden was hebben we een roborock aangeschaft, de Q8, fantastisch ding voor stofzuigen (wel jammer van de cloud afhankelijkheid qua privacy). Heeft een beperkte dweilfunctie die we nooit hebben gebruikt, of gaan gebruiken.
Zou eerder bedenken welk budget je wil uitgeven en nog wat andere randvoorwaarden bedenken. De keuze is er naar mijn idee wel aardig op vooruit gegaan de afgelopen 10 jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Adam1980 op 22-06-2026 10:58 ]


  • Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
virtualJac schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:50:
Heeft iemand tips welke 1 geschikt is voor huisdier haren en 2 niet afhankelijk is van schema’s of een stabiele app waarmee je hem met een druk op de knop op pad kan sturen?
Het zou beste kunnen dat diegene waar ik mij op aan het oriënteren ben voor jou ook intressant kan zijn. De Dreame L50s Pro Ultra (nu €599 bij Amazon DE). Hierboven heb ik hierover ook naar ervaringen gevraagd.

  • Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:30
Peule_P schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:53:
[...]

Ook nog even contact gehad met Bol, hun geven aan niet meer met de betreffende 3e partij te werken en dat de account van deze partij niet meer actief is, nu een mail met de klacht (en communicatie met Roborock en het 'gebaar' van €20 korting op een nieuwe) naar Bol gemaild op advies medewerker klantenservice. Dit zou dan door hoofdkantoor beoordeeld worden.

To be continued...

Ben blij dat ik zelf mijn huidige robot via Amazon gekocht heb, nooit geen gedoe gehad met retourneren of garantie tot nu toe...


[Afbeelding]
Update omtrent dit;

Roborock geeft aan de robot te willen hebben voor diagnose en heeft een verzendlabel toegestuurt en willen met korting de robot herstellen, dus even afwachten wat daar uit komt of het de moeite is of niet.

Aan de andere kant ook nog met Bol bezig geweest en ondanks dat de verkopende partij niet meer actief is heeft Bol een zeer fijne vergoeding overgemaakt, dus hulde aan Bol _/-\o_

Als de robot nu nog te herstellen is enigzins betaalbaar door Roborock ben ik weer dik tevreden, en anders geen centje pijn als deze afgeschreven is en we een nieuwe moeten kopen, dan wel bij een grote partij zoals Amazon rechtstreeks, geen gedoe indien er iets is de komende 2 jaar.

Husqvarna 450X NERA (wei)
Husqvarna 430X NERA (achtertuin)
Segway Navimow i105e (voortuin)
Roborock S7 Max Ultra (boven)
Roborock Qrevo Edge S5A (beneden)
Marstek Venus E 3.0


  • renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Nu op IBOOD een Ecovacs Deebot X9 Pro Omni, dat is natuurlijk een wat ouder model van vorig jaar maar deed het betrekkelijk goed op Vaccuum Wars. Hoe zijn de ervaringen hier? Qua bedrag lijkt het me best een goede deal?

https://www.ibood.com/nl/s-nl/o/ecovacs-deebot-x9-pro-omni-stofzuig-dweilrobot/3257569

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste