Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:56

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter

Robotstofzuigers - Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQCB9w5rh1zJt9G2J4XgV3OGZA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJDOAOX5rHktLheCzatDgbzJ.png?f=fotoalbum_large

Deel 1 - Robotstofzuigers

Inleiding: Wat is een robotzuiger?

Bron, Wiki: Een robotstofzuiger is een huisrobot die zelfstandig stof uit een ruimte verwijdert. Sommige typen gebruiken draaiende borstels om tot in smalle hoeken te komen. Andere stofzuigers gebruiken naast het zuigen een combinatie van reinigingsopties (vegen, sterilisatie met uv etc.), waardoor de machine meer wordt dan alleen maar een automatische stofzuiger.

Merken van de meest gangbare robotstofzuigers

De meest populaire merken zijn Dreame, Ecovacs, iRobot & Roborock, maar er zijn vele andere merken op de markt.

Zie hieronder een lijst met de meest bekende merken;
Dreame
Ecovacs , Eufy, iRobot, Roborock, ROIDMI, Rowenta, Xiaomi
Maar ook Blaupunkt, Dyson, Lenovo, Medion, Miele, AEG, Samsung en nog vele andere (chinese) merken maken robotstofzuigers.

Verschillende modellen

Voor bijna iedere budget is er wel een robotstofzuiger te vinden, de prijzen lopen uiteen van ~€150 helemaal tot aan ~€1500. De grootste verschillen zitten hem dan vaak in de bouwkwaliteit, functies, eigenschappen, software, etc.

Instap modellen: De basis modellen zullen zich vinden tussen de 150 en 300 euro. Deze modellen bevatten de meest belangrijke basis functies zoals; de kamer / verdieping schoonmaken volgens een algoritme, terug vinden van de basis station, etc.

Midrange modellen: De midrange modellen bevinden zich tussen de 300 en 700 euro. Deze modellen hebben wat geadvanceerdere eigenschappen waaronder zelflerend, navigatie, 'Obstacle avoidance' (obstakels ontwijken), camera, etc.

Flagship modellen: Deze modellen bevinden zich tussen de 700 en 1000 euro. Hier zal je de laatste technieken en snufjes in vinden. De laatste ontwikkelingen zitten hem vaak in een luxere basis station maar ook geadvanceerdere software, betere zuigkracht cq schoonmaak methodes, etc.

Neem je ook een luxe dockingstation, dan kan prijs wel oplopen tot 1500 euro.

Basis stations

Alle robotstofzuigers hebben een basis station waarbij de accu wordt opgeladen maar ook de rustplaats / parkeerplaats is van de robot zelf als hij klaar is met zijn taak of standby staat.

Echter heb je tegenwoordig luxere uitvoeringen van de basis station. Zo heb je tegenwoordig 'auto-emptying' base station (ook wel reinigingsstation genoemd) waarbij de robot na zijn stofzuig ronde automatisch leeg gezogen kan worden. Het is niet noodzakelijk om zo'n station aan te schaffen maar brengt wel gemak met zich mee daar waar je niet na iedere keer of twee het stofbakje van je robotstofzuiger hoeft te ledigen. Hiervan zijn modellen met zak maar ook zakloos (zoals Dyson).

Daarnaast zijn de meest luxe basis stations waarbij je robot wordt leeg gezogen, het water wordt bijgevuld, en zelfs de dweil pads / borstels worden gecleaned (en of gedroogd), maar hier is de prijs ook naar. Overigens lees je af toe dat men last heeft van nare geurtjes uit de vuile waswaterbak, een beetje water met bleek toevoegen kan dit verhelpen.

Functies & Eigenschappen

Accuduur: De meeste modellen hebben een accuduur van een uur of meer, sommige modellen hebben 2 a 3 uur, maar dit is ook van invloed van welke modussen je gebruikt (lage zuig stand, turbo modus, dweilen, etc.). Overigens kan je sommige modellen instellen om enkel in de daluren je robot op te laden.

Donkere vloeren: Tegenwoordig zijn 90% van de robotstofzuiger geschikt voor donkere vloeren.

Huisdieren: Sommige robotstofzuigers focussen meer op huisdieren, en dan met name de haren van honden en katten.

Allergiën: Sommige modellen hebben een HEPA filter om zo het uitblazen van stoffen of pollen die allergien kunnen voorzaken te verminderen. En of een UV lamp voor het steriliseren van micro-bacteriën.

Dweilfunctie: Deze modellen hebben een doekje, pad of rotterende borstels die met behulp van water je vloeren dweilen tijdens het stofzuiger (overigens zijn er ook robotdweilers zonder de mogelijkheid om te kunnen stofzuigen). De wat duurdere modellen hebben vibrerende, roterende of schuddende dweil pads / doeken, de instapmodellen hebben vaak enkel een doekje die ze achter zich slepen. Ook is er verschil in doseren van het water tussen de goedkoperen en duurdere modellen.

Obstacle Avoidance: Obstakel ontwijken, dit gebeurt door middel van lidar en of camera's die objecten kunnen detecteren en hiermee voorkomen dat ze er tegen aan rijden. Sommige modelen leren ook de kamer / ruimte in om zo 'zelflerend' dit op zijn volgende ronde al te voorkomen / onthouden.

Tapijt Detectie: Hierbij detecteer de robotstofzuiger dat hij op tapuit rijdt, vaak gaat hierbij de zuigvermogen in een hogere stand ( en of stoppen van water toevoegen aan de dweil functie). Houdt hier rekening mee dat sommige robots die een dweil functie hebben soms een natte doek over het tapijt mee trekt. Bij Roborock zijn er ook modellen die de dweil-pad 5mm omhoog tzodra deze tapijt detecteren. Zeer hoogpolig tapijt wat je ook soms bij badmatten ziet is de robotstofzuiger niet voor geschikt en zal hierop vastlopen.

Multifloor: Sommige robots hebben de mogelijkheid om 3 tot 4 verdiepingen in te leren zonder op elke verdieping een base station te hebben> De ervaring is wat wisselvalig maar sommige robots herkennen zelf de verdieping na een start gegeven te hebben, bij andere moet je eerste de juiste verdieping selecteren in de app. Na zijn ronde gaat de robot terug naar de start plek waar hij begonnen is omdat hij de base station niet kan vinden.

Geluidsniveau: Dit verschilt van model tot model, stille modellen zitten tussen de 50 en 60dB (Decibel), normaal; 61 - 70 dB, Luid en zeer luid is alles wat daar boven zit. Houdt hier rekening mee als je bijvoorbeeld snachts de robotstofzuiger zijn werk wil laten doen. Of overdags terwijl je aan tv aan het kijken ben.

Indeling van de kamer en risico's

Vandaag de dag zijn robotstofzuigers steeds slimmer en geadvanceerder, maar toch kunnen bepaalde dingen niet voorkomen worden, zoals bijvoorbeeld het opeten van kabels (en daardoor vastlopen), het vast lopen op lage obstakels, etc.

Denk ook vooraf na wat voor kamer / verdieping je wilt stofzuigen voordat je je robot uitkiest of laat starten. Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld naar behoefte. Eventueel kabels die op de vloer liggen opgeruimd hebt, schoenen (denk ook aan schoenveters) en andere objecten die op de vloer liggen aan de kant hebt gezet.

Onderhoud

Onderhoud van je robotstofzuiger is ook van belang daar waar de robotstofzuiger vaak zijn routines ongezien doet en dus TLC (tender loving care) vaak niet gegeven wordt aan het apparaat., De sensoren van je robot worden langzaamerhand vervuild door dat stof blijft plakken en dit kan zorgen voor het incorrect werken van het apparaat zelf (bijvoorbeeld, vallen van de trap, obstacle avoidance werkt niet meer naar behoren, etc). De middrange / flagship robots hebben daar ingebouwde reminders of zelf controles die je attenderen om de sensoren schoon te maken.

Controleer daarom met regelmaat je robot op vervuilingen, maak hem schoon met een (lichte vochtige) doek, controleer de sensoren volgens de geberuikers handleiding, check of de filters nog in ordere zijn, beschadigenen, etc. En eventueel, vervang bepaalde onderdelen tijden voor een juiste werking van de robotstofzuiger zoals, borstels, filters, dweilpads / roters, etc.

Schoonmaakmiddelen

Voor de robots met een dweil functie wordt er meestal aangeraden om enkel de goed gekeurde schoonmaakmiddelen te gebruiken die de fabrikant zelf voorschrijft. Dit zijn vaak erg dure schoonmaakmiddelen en ook slecht te verkrijgen. WoldoClean Floor Cleaner (te verkrijgen bij Amazon bijvoorbeeld) is overigens optie om te gebruiken. Maar zo zijn er ook schoonmaakmiddelen speciaal voor houten of PVC vloeren die worden geadviceerd om te gebruiken voor deze specifieke vloieren waar men over het algemeen geen issues mee ervaart. Belangrijk is dat je de goede verhoudingen aanhoudt voorgeschreven op het etiket zelf. Zie ook schoonmaakmiddelen in deel 1. Heb je nog andere goede merken / types schoonmaakmiddel? Laat het weten!

Waarbij opgelet moet worden is dat je geen middelen gebruikt waarbij je emulsies kan krijgen of veel schuim daar waar de de spray nozzle van de robotstofzuiger kan gaan verstoppen. En vooraal belangrijk gebruik gezond verstand!

WoldoClean Floor Cleaner
Bona Harde vloeren reiniger
iRobot Braava Jet

App / Aansturing

App:
Alle robots kunnen aangestuurd worden met een app, hier is over het algemeen een account voor nodig om de app te kunnen gebruiken. Met de app kan je je robotstofzuiger taken laten uitvoeren naar wens. Hoe geadvenceerder de robot, hoe meer opties je hebt. Ook zal de app je in vele gevallen informatie vertellen of accu status, levenduur van borstels, schoonmaken van sensoren, etc.
Denk hierbij aan; dag-en tijdschema's, zuigstanden van hoog to laag, dweilen of niet dweilen, Obstacle avoidance, meerdere vloeren / kamers inleren en nog vele andere instellingen.

Smart Home Platform:
Overigens zijn vaak de volgende platformen te gebruiken voor een smart home integratie waaronder; Amazon Alexa, Apple Homekit, Google Assistant, Homey, IFTTT, Samsung SmartThings en 'Works with Nest'.

Home Assistant:
Tegenwoordig is de de ondersteuning van robotstofzuigers in Home assistant steeds beter, merken zoals Roborock (Xiaomi), iRobot, Ecovacs en andere merken hebben integraties in HA waarmee je gegevens kan uitlezen maar ook automations kan instellen buiten de app om.

Voor Roborock integratie via de Roborock app zelf volg dan deze Github link, hiermee hoef je niet de Xiaomi app te gebruiken. Met dan aan @Quad.

Reserve onderdelen

De fabrikant zal altijd originele onderdelen adviseren, echter de meeste robotstofzuigers zijn van chinese afkomst en gebleken is dat ook van andere merken prima onderdelen aan te schaffen zijn voor een lagere prijs. Amazon en Aliexpress zijn hier vaak een geschikte plaats voor om ze te vinden. Voor de basis onderdelen zoals borstels, filters, zakken, stofbakjes, dweil-pads, etc kan je prima aftermarket spul kopen, lees wel ff de reviews!

Attentie punten & veel gestelde vragen

Detecteerd mijn robot uitwerpeselen & kots en zal hij deze ontwijken?: Het antwoord is in 9 van de 10 gevallen een dikke NEE! Mocht er een flinke hoop stront liggen (4 cm hoog of meer) dan zal deze misschien gedetecteerd worden. Uitwerpselen van kleine hongen en katten, kots en haarballen zullen doorgaans niet gedetecteerd worden en zal de roboto gewoon overheen gaan stofzuigen / dweilen, dit zal geen pretje zijn bij aankomst kamer :r
Dweilen is toch een gimmick? Kan mijn robot vlekken opruimen?: Ja maar tot zekere hoogte. Lichte vlekken zal een robot vaak geen issue mee hebben mits je vibrendere of roterende dweilpads heb. Maar ook zonder robot ruim je normaal gesproken zelf de grotere vlekken direct zelf op. Dit is met een robot niet anders.
De dweilfunctie is toch funest voor mijn houten vloer of laminaat?: Nee normaal gesproken als je 3 a 4 keer per weeg dweilt met een robot is dit niet kwalijk voor je houten / laminaat vloer. De hoeveelheid water de een robot gebruikt voor dweilen is zeer gering. Let hier wel bij op dat een robot geen druppels of plasjes achter laat, dit is een defect en geen eigenschap van een robot.

Tot Slot

De techniek en ontwikkelingen gaan erg hard. Tegenwoordig zijn de robotstofzuigers vrij sllim en kunnen de meeste basis modellen het werk goed doen. Er zijn ontzettend veel modellen met een breed scala aan diverse eigenschappen waarbij voor ieder wat wils tussen zit.

Voor verdere informatie over specifieke modellen adviseer ik bijvoorbeeld het Youtube kabel Vacuum Wars te bekijken.

Issues & Gebreken

Neato heeft sinds kort hun support van de oudere modellen opgegeven, ze zijn niet meer toe te voegen aan de app of te gebruiken, voor verdere info zie hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Xqlus1ve op 24-07-2024 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

@Xqlus1ve @banaliteit Er is een integratie voor Roborock app, werkt heel goed!
https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock

Ik had hem ook via Xiaomi Home app, maar nu deze integratie er is, WiFi reset, via de Roborock App toevoegen en daarna de gegevens invoeren via de integraties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck7J7h0I6l_YCQHf16-JL_Snt4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tSj1A5yUyzZnaKxqS5IC1pMX.png?f=user_large

Werkt ook prima met de Xiaomi Vacuum map card.

[ Voor 59% gewijzigd door Quad op 18-01-2023 13:54 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Webgnome schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:24:
[...]

Als je het vanuit kostenperspectief ziet wel . Echter is er meer dan dat. Die stroom op dat moment is niet nodig. Punt.

Maar de vraag is, wij hebben een S7 maar kan die optie nergens vinden? Moeten we daar eerst de firmware voor upgraden? Of is dat een HA integratie dingetje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jExl5JSuVeRYBwaB1HJ9QOuVh8I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WnmPGetyhIUL3fejvM3gRxHP.png?f=fotoalbum_large

Ik heb in de instelling van de S7 2x 'robot' als optie staan (1 is robot voice, de ander robot settings), bij robot settings kan ik dit instellen, ik heb een S7 Maxv trouwens, geen idee of er verschil in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:38

The Executer

Lekker belangrijk!

Xqlus1ve schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:36:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb in de instelling van de S7 2x 'robot' als optie staan (1 is robot voice, de ander robot settings), bij robot settings kan ik dit instellen, ik heb een S7 Maxv trouwens, geen idee of er verschil in zit.
Hier ook deze optie niet beschikbaar, laatste versie van de (non-beta) app.

Mooie aanvulling op de eerder benoemde Roborock integratie: Lovelace Vacuum Map card

Afbeeldingslocatie: https://community-assets.home-assistant.io/original/3X/2/5/25375a599374304eda3b458f8b9f0c7bc975bc16.png

Video

Hier zelf inmiddels werkend gekregen. Enige nadeel is dat de integratie van humbertogontijo geen ondersteuning biedt voor de aanvullende kaartopties zoals zelf gedefinieerde punten, rooms, path's en zones lists. Mijn S5 met de integratie heeft alleen opties voor Zones en Pin & Go. Hopelijk komt dit nog!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@The Executer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Vu0wCRzRys1DhCWxqyh9C4u_7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RWoZrUmVK3oY1bw3RRlhQwP2.png?f=fotoalbum_large

Hiermee kreeg ik de opties 'Rooms'. Ik kan overigens geen commando's versturen via HASS, dan krijg ik de volgende error;

Failed to call service xiaomi_miio/Vacuum_goto. service not found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Dat is als je de card in edit mode opent, dan krijg je deze optie.
Top, dank! Op deze manier inderdaad de kamers aan kunnen maken. Nu alleen de vaste punten nog.

Als je stofzuiger-platform op "send_command"zet kun je pin & go gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zhttsjh_Ff7BMC3EsC_J1doQNIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/966b21vLKtAnSHUcYxv714QG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Gwaihir schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:16:
@Xqlus1ve Oh dear.. maar dan heb je zo'n leeg vakje onder de deksel, wat je ziet elke keer als je 'm leegt. Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen. Hoop voor je dat je er het auto-leegstation bij hebt. :+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uG4_s2WfCYSj-cFk0ukd8f6CqAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4Vf1E1u6EEupRaOzpxLY8C7.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie geen leeg vakje :?

Edit: weet je het zeker voor de S7 modellen?, zowel de S7 als en Maxv unboxing videos laten geen mesje zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 27-01-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Vendetta_X schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:47:
Bij gebrek aan een goede deal voor de dreame w10, toch bij de roidmi eva uitgekomen. De redroad g10 durfde ik i.v.m. beperkte recensies nog niet aan.

Aan de Eva gebruikers wel gelijk een vraag. Hoe krijg ik de app op een andere taal? Of kan iemand "Abnormale rioolwater van bts" voor me vertalen naar normaal Nederlands.

Korte review na een paar ritjes
- Kaart is vrij snel gemaakt
- Sommige opstakels blijft hij lastig vinden, lamp met dunne poten, deurstopper. Daar blijft hij flink tegenaan rijden.
- Andere wat grotere obstakels worden eenvoudig voorbij gereden.
- Bij het eerste rondje 'droog dweilen' pakte hij een stuk vloerkleed mee. Geen idee waarom, misschien even van de leg.
- Afgrond detectie: ik schrok me wild bij het eerste ritje op de 1e VD. Eva rijdt vrij hard richting 'afgrond' (stonden jullie ook klaar om hem op te vangen bij rit 1?). Maar het werkt, randjes worden mooi meegenomen.
- AI bij vloerkleden mag beter. Hij moet er steeds oprijden voor detectie, dit lijkt niet onthouden te worden. Dweilpatroon wordt daardoor een soort zaagtandpatroon.
- Nadeel is dat 2.4GHz netwerk nodig is. Daarnaast is de robot niet uit te zetten via de app. Als robot in base staat kan die sws niet uit.
@paQ heeft (ook) veel ervaring met de EVA.

Ik herken veel van je zaken wel bij de EVE Plus :)

De app van Roidmi heeft net een update gehad (iOS) maar de taal is nog steeds half knäckebröd. Dus lekker op Engels zetten en dan gaat het perfect. Nederlands lullen doet de EVE Plus wel prima alhier :)

Chroom/RVS en zwart blijft een dingetje. Hier rijd de EVE Plus ook op elke chrome vijfpoot van de stoel woonkamer omhoog, alsmede tegen de RVS poten van stoelen in de leefkeuken en ook de deurstopper blijft ie "berijden". Zwarte poten bank is ook *BOF*, maar dat gaat gelukkig veel minder hard dan de vorige ILIFE. Jammer dat die LiDAR scanner dat niet regelt (of te hoog in paar gevallen?). Op de kaart zijn die zaken keurig gesignaleerd.

Wat ik ook vervelend vind, is dat er zo kort langs de kant gereden wordt, er regelmatig "gehaak" is ter hoogte van bumper-eind. Ik heb nu maar kleine virtuele walls ingesteld op die punten, want ik ben bang dat dit op den duur gewoonweg beschadigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rya0HNPwQVBQHYE_0NkMOcwJTNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTyWBHo0q9qViWFK1Vq4ulc3.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-10 11:35
Zijn er hier meer Eva gebruikers die roestige plekjes hebben in de dock?
In de dirty watertank onderin en in de base toch opvallend oranje ‘vuil’ rondom de metaalachtige stukjes. (Ja de base is vies dit was voor dat ik hem ging schoonmaken ;))
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VS-7hoeZXLCz7W_UUcCr1i6xIOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0n0llBopi1p7htGx32IyVimG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWogbvTygPKKclpiJNTgpsvJIp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KegrgY00z44GblvLLlVTtveT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Iemand enig idee wat hiermee te doen.

Ik ben erg tevreden over de Q7 MAX.
Alleen hij heeft de kaart aangepast waardoor hij denkt dat hier een ruimte is die er niet is.
(zie rood omcirkeld)

Hierdoor is de stofzuiger 10 minuten bezig een ruimte in te komen die er helemaal niet is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmHbya2Go2w0-AEUo5QZKkzvCto=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q29gxOntWUDFY0123nZtTzZM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

LJ80 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:24:
@The Executer @Webgnome

"Use back up" heb ik niet "Restore" wel.
Alleen kan ik dan niets kiezen, is de app even aan het laden, en zie daarna eigenlijk dezelfde map staan.
Dus of er wordt geen backup in geladen, of ik doe iets verkeerd, of dit is al veel langer zo maar heb ik niet eerder gezien omdat hij vaak een ronde doet als we niet thuis zijn.

Hopelijk past hij dit later vanzelf weer een keer aan dan.
Ik zat al te denken om er een block overheen te zetten, maar dan lijkt het net of er echt iets is waar ik niet wil dat hij komt. En ik denk dat hij het dan niet vanzelf aan zal gaan passen.

Het beste is denk even aankijken en eventueel anders een keer opnieuw mappen.
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/h9EWFn94fu6vIFQt776Xc7pP.jpg

Misschien dat er nog geen backup was, en je daarom geen verschil ziet. Hopelijk lukt het door hem gewoon zijn gang te laten gaan!

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 15-02-2023 15:35 ]

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
The Executer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:34:
[...]

Bij mij ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

Misschien dat er nog geen backup was, en je daarom geen verschil ziet. Hopelijk lukt het door hem gewoon zijn gang te laten gaan!
Bij geen enkele kaart heeft hij tot nog toe een backup gemaakt.
Vreemd. Ik weet niet of dat ergens een instelling is dit ik gemist heb.
Zo ziet het er bij mij uit ik kan dat niet kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjqlw_J4kyipBzFzDBqbWNTyndw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lXvU9iDwXIhDCc3Gu9LBOm3O.png?f=fotoalbum_large

Kijk doordat hij denkt dat hier een ruimte is die er niet is probeert hij minuten lang om daar te komen, zie patroon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMkGICa_dT7xDdjL6zL7Jqvdz1M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UNIv8BggqKyjGxfYvQMQ1OuP.png?f=fotoalbum_large

Anders zet ik er wel een blok overheen dat hij daar niet moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-10 20:37
Nu ik de Roidmi Eva ook heb aangeschaft en een korte review heb geschreven https://tweakers.net/pric...roidmi-eva/specificaties/ blijft er nog 1 vraag over.
Hoe kan ik de map verticaal plaatsen, deze staat nu schots en scheef.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4G90S4kqktWdDrlOPdTGNebTgxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yihuQCcCyKk5EJl3EshRg9YG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Fordox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:29:
[...]

.. er is een losse Roborock app? De handleiding gaf me een QR code voor de Xiaomi home app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGshDUXuDM5fWD9wbBtk7X2Wq_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0tOZDt8hr4wb65kuSN9Hillg.png?f=fotoalbum_large
Ik vond de Xiaomi home app minder prettig.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:51
@crimby, werkt op mijn S7 allemaal perfect. Hier een prntscrn van de clean vanmorgen van de eerste verdieping. Incl bedden, kasten, stoelen, planten, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1j1RX9zaKWbxXmx1dNuEwfxLyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CJFAQ3Q0Fpkr7Bwcyti5RYB1.png?f=fotoalbum_large

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
crimby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Vind het zo lastig bij zo'n ding in te schatten wat je er nou echt van kan en mag verwachten. De specificaties zijn meestal lovend, maar staan we niet dan alsnog daarna te stofzuigen en dweilen...
Een paar items eerst, tapijt detectie is voor velen modellen stoppen van toevoegen water aan de dweilpad, maar de dweilpad wordt dan wel over het tapijt getrokken. Hier kan je met no-go zones werken indien gewenst. De S7 trekt als enige zij dweilpad omhoog, dit is echter maar een paar mm, dus bij hoog polig tapijt gaat dat niet op en zeer hoog polig tapijt rijdt de robot zich vast.

Mijn robot gaat prima onder de bank en rondom poten van banken en kasten, alles wordt netjes mee genomen, hoekjes blijven last voor robots. Als je stoelpoten heb die ook over de grond lopen weet hij daar soms niet goed raad mee en is het gelijk een dom apparaat, maar enkel staanpoten kan zo'n robot uitsteken mee om.

Wat meeste mensen vergeten is dat je regelmatig je robot ook check op vervuiling etc. je kan hem dus niet onbeheerd een maand achter laten (ook de haren van mijn vrouw haal ik er af en toe uit).

Maar sinds ik de S7 heb, heb ik eigenlijk niet meer gestofzogen en gedweild waar de robot bij kan, heb hem al langer dan een maand, wat een apparaat zeg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_kXiYQFuzb824x83MOHfT88XHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7KGQkglxH33dq6XjjVkAtcQH.png?f=fotoalbum_large
Dit was haar ronde gisternacht, zie ook waar de poten van de bank staan etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Xqlus1ve op 23-02-2023 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
Nu een week mijn Roidmi EVA en moet zeggen, wordt alleen beter. Was niet 100% gelukkig met het feit dat ze het laadstation niet altijd vond en dit aangepast door laadstation te verplaatsen. Nu weet ze telkens waar ze moet laden en is er niks meer mislopen.

Vrouw voor de 100% gelukkig met dweilen, ze is kritisch als het daarop aankomt, alhoewel ze nu tevreden is met het resultaat.
Ben nu toch gelukkig met de aankoop. Zou deze toch weer zo kopen.

@crimby
Dit is hoe de Roidmi met tafel en stoelen omgaat en rechtse foto is van de salontafel. Verliest er weinig tijd slechts 1 rondje en naar het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4hXx_W2Xy6GJlP9XYWGDgxza9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHq67an9Y7JbdcytGFHqwPRw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jq4xxCxYVBwGFA6YSE3OceeonFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKyAZ0dyGiRK6w6cKc78chd9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

OMX2000

By any means necessary...

THE_BASE schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Ik had ‘m besteld, maar de garantie is voor mij toch belangrijk op zo’n product voor die prijs. Dus geannuleerd. Eens kijken of een S7 Max voor mij ook voldoet, 389,- is een leukere prijs.
Vanuit Roborock wordt er gewoon verwezen naar die leverancier op Amazon. En ik las ook ergens dat ze tot 23 maart 150 euro korting geven op de S8. Ik zie dat alleen niet op de Roborock site zelf vermeld staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgNgt28tVH5blAfHfBvRGprmoSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oukvM1cCVSgwx0EClkx4cso7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door OMX2000 op 17-03-2023 09:00 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 06:52:
@THE_BASE Apart dat de ervaring soms zoveel verschilt, na mijn verdiepingen in geleerd te hebben is bij mijn S7 Maxv enkel de robot neer zetten op de midden verdieping of zolder en een start te geven via de app, dan gaat hij zichzelf positioneren en herkent hij de verdieping zonder issues.

Overigens de mening dat de app teveel opties heeft deel ik niet, en in mijn inzien ook veel prettiger dan bijvoorbeeld de Mi Home app.

Overigens als je het heel goed wilt testen moet je de twee een week naast elkaar hebben draaien om echt goed verschil te maken. Maar goed de YT reviews zullen snel volgen!

Qua prijs is het momenteel ook een beetje Apple verhaal, je betaalt onderhand ook voor de naam.
Ik snap wat je zegt en ben het deels met je eens. Het was testen in een paar uur, maar voor mij voldoende. Heb hem op drie verdiepingen gezet en in verschillende zones. Hij is een fractie beter, maar als ik de L10 Pro een 8 geef, krijgt de S8 een 9. De dweiloptie niet meegenomen omdat ik die niet ga gebruiken. Geld natuurlijk ook voor het huisdieren- en lange haren verhaal.

Ik gebruik niet de Mi Home app, maar de Dreametech Home app. En die is nagenoeg gelijk aan Roborock. Enkele functies missen, maar UI is gelijk, met dat verschil dat Dreame ondersteuning heeft voor widget van iOS en je direct kunt starten vanuit de widget.

Qua prijs zou ik er nooit 699,- voor betalen aangezien er vaak genoeg prijsverlagingen zijn en is 549,- een mooie prijs. Echter vind ik 210 euro meer voor een fractie beter in ons geval het niet waard. Vergeet ook niet dat zo’n robot geen volledige schoonmaakbeurt kan vervangen, je zult zelf toch echt af en toe door het huis moeten om in alle hoekjes ook te zuigen.

Desondanks vond ik het leuk om die apparaten eens grondig te testen, waarbij ik al snel tot de conclusie kwam de D9 Max als niet heel slim te beschouwen en de L10 Pro voor zijn prijs een goed apparaat vindt. Als je echt het beste wilt en huisdieren, kinderen of lange haren hebt dan is inderdaad de S8 een betere keuze. Ik hoop dat men wat aan mijn ondervindingen heeft.

Wat screenshots van de Dreamtech Home app en widget:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nS6r4BZCnKnOwTczgLyjB-sbxiw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6X8SNNfiUjJ4rRbZ5NBslZPC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAS5Zb_p9i8bQ32NYosUXjrWzbU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Gac0dKpSzVV25pTqoZfMDasU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvTgtR5ynQYyc9pejlX85G8ZUeU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zbBm4TwsWc5fTTz5CflrO9pS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y5M-Xg0gbIxit-aoZ5OYWXbyH8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OVCWxEIMI0fsoNRYtFyNc5e4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVPTIeDMMxiGYD1jCexOmnyxi8o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kenmD67zKCO104rtEGTSCAxa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wrw33GTE6ekO_ENEKkJQgQNOtxs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/X8uXiFToLqlaOwFULJf9BJjc.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 24-03-2023 07:45 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47

Toppe

Oké ✅

Ik heb de Xiaomi app voor de L10s Ultra en zou graag een extra ‘ruimte’ willen maken op de rode lijn. Kijk ik er overheen of het handmatig aanmaken van is onmogelijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5R9jpL4LSTfa_GJ9YYLyIsDZjNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCeRj9B59Ax4geqiBxJTywNP.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:08:
[...]

Zou jij voor mij dat basisstation eens na willen meten dan? Met name even benieuwd naar het onderste smalle deel / de "nek". Reden: huidige robot staat onder een kastje welke een plank heeft op (uit mijn hoofd) ca 15 cm hoogte. Heb daar wel wat ruimte achter, niet heel veel. Maar als de reservoirs net boven die plank uit zouden kunnen komen zou dat wel eens heel handig kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxKGWfje8wDks9PNRn-VtfNg3ZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3iJEcyEyYeBSR9VhHED7sSf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cifKp4Y4PWgbp7w4_zTZ39oajs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjfS51wILxepyqKca50bVrNO.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens, zover ik weet bij Roborock, is standaard (basic base station), plus (auto empty base station) en ultra (die super de luxe met water compartimenten), de robot zelf is identiek ongacht welke variant je koopt!

Corrigeer me maar als ik verkeerd zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sWJtn59Fdhg3tVdC6erVGHn_wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfYWKa9j3RVnBdbvQS8SBar1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:42
Keuze gemaakt en net binnen gekregen, nu al blij mee! Momenteel z’n eerste volledige ronde aan het doen. Dock past precies in een nutteloos hoekje en door de kast valt ie in het niet. Perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gryLBeAF2Q5_HF3uzkEQRtuC0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUdj79T9DVf2KYVRFf90jWSL.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: is het laden ook in te stellen? Hij ging nu op 20% al terug naar z’n dock en ben ook benieuwd wanneer ie weer gaat beginnen :-)

Edit 2: @Xqlus1ve hoe heb jij ingeregeld dat de Roborock pas na 08:00 de robot leegmaakt?

[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 29-04-2023 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@crimby

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJhfzfymm5YmveuCI3bZRcH4fec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tsT5xfpi6Cg9Kl4EE3cLQO0X.png?f=fotoalbum_large
Robot settings > Off Peak Settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Shattering schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:18:
Ik was ook aan het wachten op de S8 Pro Ultra, maar aangezien ik geen tapijt heb ben ik ook aan het overwegen om de S7 MaxV Ultra te nemen. Als ik het goed heb, zijn de verschillen als volgt.

- de S7 heeft "Auto Mop Drying", de S8 niet. Waarom is dit nodig? Gaat de dweil anders stinken?
- De S8 heeft brush lifting, maar dit heeft geen nut als je geen tapijt hebt.
- De S7 heeft betere obstacle avoidance dan de S8, maar stuurt de beelden wel naar de cloud.

Naar "performantie" toe heeft de S8 meer zuigkracht, maar ik weet niet of die 900 Pa zuigkracht veel verschil maakt. Daarnaast heeft de S8 twee vibrerende stukjes in de dweil, bij de S7 is er dat maar eentje.

Het enige moeilijke vind ik: waarom oude technologie kopen als het nieuwste topmodel maar iets duurder is? Ik denk dat ik eerst nog wat YT video's moet kijken over de verschillen en de performantie :).
De s7 heeft enkel auto mop drying met de aparte add-on. De s8 pro ultra heeft het standaard.

De s7 heeft ook mop lifting, maar beperkter volgens mij. Beide zijn niet je van het.

De s7 gebruikt inderdaad een camera voor obstacle avoidance. Echter in de app kan je deactiveren dat ie er foto’s van maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62YrcbILqC80LSr90zu3-RaN9us=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mPwVQkucRdcmvLmsbpGYFOGQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Chewmonkey schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Dat is wel rigoureus, of begrijp ik het verkeerd? Kun je met 'delete map' een deel van de map verwijderen?
Ik heb niet zo'n zin om mijn overige kamers met bijbehorende instellingen opnieuw te gaan maken omdat ik per ongeluk de hele map (lees: hele verdieping) heb verwijderd.
Antwoord is nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2ka25KCBHXIlCbq-hXKdhwMrYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M1J5vwl4LIkKhjf716xTybpG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xm7yXxIAqjzPIsukDCzFX8ecUpM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9ST8IpS0Kx3ewPpzWN8yA9vp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:05
Gaat toch nog wel lager worden hoor..
In Duitsland heb ik hem al voor 999 euro voorbij zien komen en hier ook laag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ku39blO5d3DGtr7f4E8oKdBhyzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52Ss8xSTzsQaG5gM2auilsKF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Inmiddels een Viomi V2 Max besteld voor 160 euro. Zelfs LiDAR! Hopelijk geen kat in de zak, want dan gaat ie terug. Krijg in dit topic geen hit op Viomi reeks van Xiaomi. In voorgaande topic wel een aantal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQjYhMM3nsD5Du7mVSbbfe3Yl58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/33d9sVl3ir55N4cvzlKZ2cSV.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10 17:14
Ik heb sindskort een Bluebot Xtreme, maar ik krijg hem niet aan het dweilen?
Unit met reservoir is geïnstalleerd en waterlevel staat op high.

Stofzuiger doet stofzuigt wel, maar de vloer en dweil zijn totaal niet vochtig.

Iemand wellicht een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq30So8_RvcchtwwJ7A7BgLVIgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H46PZIHZttKtusLzBX74Nhv5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door A-Waxxx op 05-06-2023 18:17 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
Vandaag moest ik toch even lachen. Mijn roborock klaagde dat zijn main brush vast zat.. wat hij er niet bij vertelde was dat hij de lamp al de halve kamer op sleeptouw had. Blijkbaar is ie dus best sterk 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYDL0at6LCIZedPQ93G6JBvw0kA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O09dKpjHEbl2WJFNQhAnA02F.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
Mijn s5max heeft de laatste tijd de hondenharen in een grote pluk bij zuigmond zitten (of de ingang van het stofbakje zeg maar); maar bijna niet in het bakje....

Wat gaat hier mis ? ik heb de stoffilter al recent vervangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOXxLPUbPG2kRgaqgOezubSxG9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OHMT0Gb5jABj7EXvLxnbsfP.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: na wat gegoogle zie ik dat meerdere mensen dit probleem hebben. Ik ben begonnen de robot open te schroeven. Het is van binnen 1 grote lapendakken van hondenharen....... vanmiddag helemaal schoonmaken en dan kijken of ik nog steeds geen excuus heb voor een upgrade naar een nieuwer model :)

[ Voor 19% gewijzigd door pc01 op 19-06-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Baserunner schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:30:
[...]

Hoe bevalt deze ondertussen en waar is deze aangeschaft?
Heel goed voor beoogde doel! Besteld op Amazon.de Op Ali nog een grote dustcontainer besteld dus geen combi met waterreservoir meer.

Gaat elke dag mooi onder de bedden door 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvRGBqdbDlOAmIa8ykHXW8V11PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ7lDOPRLelqaH4DZymM8aRV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door JB op 21-06-2023 13:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Voor de twijfelaars, de voor en na. Gepoetst geweest met Roidmi eva plus, geen opkuis gedaan voor de robot er langs gegaan is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc6eTsQg67pMri45tphb4h-9ol4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxloXd6PjySq13onZoqpNGl8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rw0gE6jHiZW3lzNb3bubyVCceWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEgHgX5U4BVqAJawEDEMTqTI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kun je bij Xiaomi app ook een deel van de gescande kaart verwijderen? De deur naar de garage heeft open gestaan waardoor de LiDAR eea heeft “gezien” maar ik wil dat graag weg hebben. Backup van kaart terug zetten lijkt geen optie in de app. Opnieuw laten rondrijden voor map kan, maar die deur gaat nog wel vaker open…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuVLzSSZ5I600XlGMKvZbiCdYC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rntXnoTLMTpWb2YIOMEqr4Ex.jpg?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

JB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Nou ik heb de kaart dus ook backupped, maar zie nergens een restore mogelijkheid. Hoe ziet dat er bij jou uit dan? De Roborock heeft een eigen app er naast, dus?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_STgeZxXy9A8V0_Wgx0yGoKjPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imtjrxOYIHK5jrjLXKM98X1P.jpg?f=fotoalbum_large

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Poumelie primeday is begonnen! prijs drop Ecovacs en dreame

Hmm dat ging wel heel snel. Prijzen zijn alweer normaal als je op de amazone.nl link door klikt.

Prijzen zijn weer terug :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-thN-Dzm4E1RHdH53Ri2fN1gNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c4ybtgS610dIjfvel5RLLRVc.png?f=user_large

[ Voor 75% gewijzigd door RobbyTown op 11-07-2023 00:03 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
The Eagle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Doe eens een foto van dat hekje / drempel? :)
De doorgang is 55 cm breed
De drempel is 3cm hoog en 2cm dik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozKH5TbMPq9_VzhCMULZ7UJiT3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BADQtGVGV3MfVSbFIbVVTW4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bjp schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:03:
[...]

is er toevallig nog een klein plekje tussen de drempel en onderkant poortje als het poortje dicht is?

Weet iemand hoe 'stijl' de oprit mag zijn? ^_^ met 10% moet je al een oprij ding hebben van 30cm om 3cm te klimmen...
Eigenlijk niet vanwege het sluitingsmechanisme, maar het hekje moet sowieso openstaan voor de stofzuiger dus als de ramp er opgezet kan worden voor de stofzuiger aan gaat en daarna weer weggehaald moet worden is ook prima! We gebruiken nu een kartonnen plaat die de katten continu weghalen |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyOOHLlC2Aladnobg8DYhIoNh_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytcmH3UejpxkItoiSY5jrCsR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Er zat iets vast bij de stofzuig-afvoer en nu zit dit flapje zo. Was mij nooit opgevallen. Hoort dit? Moet ik er iets mee?

Gaat om Dreame L10s Ultra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onUeR0e2VVJkJQHRb3A4mkbWPAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FS5Y7MhUF2WqL9kB7KIyBzkE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro2b
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 00:08
Wij hebben een Bluebot Extreme die nogal vreemd gedrag vertoond.
Als we haar (we noemen haar Froukje) aanzetten voor bijv. ROOM cleaning dan pakt ze maar een klein deel en stopt er dan mee. Pas als de gehele map die ze eerder heeft opgebouwd terug hebben gezet gaat het goed maar ze blijft wel vreemde patronen volgen en slaat daarbij dus ook delen over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU0rx6PbaP1_D5ddUqQABys4SBY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z9Qq9RdbmYFrlAPS56p0Fo7b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYhlYhgivWgWuzSkXY6sVQqRyjw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HmXp4rADjm7vEHbqj5q1UXF2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Qvkyy4dOlclrfEHCL6h1Ifoyc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BKeLabEvm4ozOZgdcv32ZjzL.png?f=fotoalbum_large
Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-10 19:51

Jdv

Net nieuwe firmware geïnstalleerd voor de L10s ultra en zie onder de instellingen een nieuwe optie voor ‘Intelligente dweilinstelling’ vwb de randen en hoeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU3MnzQHmtcWNMmVs01LYxZ4Xrg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlnB6qbTlJgeyvp1UbzDGqfY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De Dreame L20 Ultra zou volgens dit Duitse artikel vanaf 1 september 2023 te koop zijn in Europa. Deze versie kan vlak langs de kanten dweilen.
https://www.smarthomeassi...roboter/dreame-l20-ultra/

Bij de Mediamarkt stond hij al voor 1299 (100 euro meer dan in het bovenstaande artikel) op de website:
https://www.mediamarkt.at...zeit-260-min-1948034.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFggprMhARhIAUWzWk-0xf_abY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XEPk92u28JBskNWI0jm19Fxf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-hvXoSQZYrQw2vloh-8-7VeRVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njyAGZ75TvrnNKNm8vKGtpI9.jpg?f=user_large

[ Voor 102% gewijzigd door monica66 op 06-08-2023 11:15 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Smetje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:38:
Hey

ik heb een s8 pro ultra maar vraagje

vraagje....kan je enkel stofzuigen zonder dweilen?
Ja. In de app kun je dat kiezen.
Boven de DOCK optie heb je de keuze om je programma aan te passen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyQTcOaJrP8pjpU2b9mZ05pc_Jo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dYmxTL4eYOVQpNpKounyNnyW.png?f=user_large

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Smetje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:38:
Hey

ik heb een s8 pro ultra maar vraagje

vraagje....kan je enkel stofzuigen zonder dweilen?
Dat kan op meerdere manieren volgens mij, althans wel bij mijn S7 Maxv. Je doet of de dweilpad niet installeren, of je kan het instellen in de app bij scheduals of handmatig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm81-rfH3X5TU_fK8xlITMcgsfE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UYJaeaNEUFuFKSFlZcKa9OcD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gNiAQ-i6i96mchPleoEuJwWquU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IF0T6x6AlQpC3Nrd6JioqujC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

dan ben ik toch erg benieuwd naar @The Executer hoe hij het voor elkaa rheeft gekregen.
Ik krijg de kaart prima in HA, ik krijg ook alle data uit de stofzuiger, maar daar stopt het ook wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl0LIVYyeiXkxk9sfzIUCozIfv4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FZgy3AgalNRKujy66MlyFOFc.png?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricogardien
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-02 22:35
Ricogardien schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:25:
Toch maar overstag gegaan en de Dreame L10s besteld gisteren bij Ochama. (€869,-)
Word vandaag al geleverd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lvphv4Yq6NHRcpdOy9LgaBlNNog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zhd5OF7vqQLzJDWgQvCh83n.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels eerste rondjes gedaan en hierbij kort verslag over mijn eerste robotstofzuiger ;

(tegelvloer met tapijt)

- Installatie en ingebruikname makkelijk
- Mapping en obstakel(s) ontwijking perfect!
- Dweilen erg netjes zonder vlekken/strepen
- Enige 'minpuntje' wat ik kon ontdekken is dat kabels/draden inderdaad slecht worden herkend

Erg happy met de aankoop! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

@FirePuma142
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52MdQSHpr66SM6iryhU_qW0f3Go=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VypEVQuZwLj4UiP97b6McWYD.png?f=fotoalbum_large

ik begin progressie te maken!

Voor de 312e keer alles verwijderd, en toen dacht ik... mja.. gekocht in Spanje.. JE WEET MAAR NOOIT!
8)7
in iOS de Xiaomi app op Spanje gezet, het ding toegevoegd, die krijgt in eerste instantie zijn standaard IP wat niet bij je netwerk hoort. Ik heb hem toen een uurtje met rust gelaten, en nadat hij op het juiste IP sub zat op een windows computer de token extractor gedraaid.
Handmatig in HA toegevoegd onder token dus (op IP + token) en lo and behold! :o

Map werkt ook, coordinaten van de kamers ook, kan alleen nog geen kamer schoonmaken, maar dat is voor morgen :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdbusqZFOwOWEhEn7NLzGTJXFp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rEN6JekAYwlKMuJF9gqlVtjt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 17-08-2023 00:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

@FirePuma142 Het is gelukt *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Pvu387BNmYgtum1YWFjsKTncwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cMq6J7NnPmyF7NstQO6kK1Po.png?f=fotoalbum_large
Enorm veel hulp gehad van de onderhouder van de map extractor plugin!
selecteren, GO, en werken :)

Ik begreep van een ander git-lid, dat ook hij in het begin gezeik had met de EVA werkend krijgen in de Xiaomi app. Hij had destijds daarover geklaagd bij Roidmi, en die hebben dus op de achtergrond iets aangepast waardoor het nu voor hem wel werkt.
Ik heb Roidmi een mail en appje gestuurd. Hoop wel morgen antwoord te hebben. Zonder settings kun je de robot slecht onderhouden...
Het goede nieuws is dat alle settings die je in de Roidmi app hebt gedaan (incl kaart) gewoon in tact blijven, dus wellicht is het geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

FirePuma142 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

Dank! Zo ver was ik ook al gekomen, maar de updates komen niet of heel laat aan. Misschien was ik ongeduldig, ging even snel tussendoor vanmiddag.
Het werkt hier vrijwel instant. (LAN)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ktX87ytdwkl4RQeaQicSt0C7ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u9WpeMwM1NM9VpOpkiaG30vv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Nog verder gekomen @FirePuma142 ?
Ik heb het momenteel zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwEvDaYSM66CFS-7QQ8HI8n8n6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L6iNZliJQfGlPrgimlUlTpVE.png?f=fotoalbum_large

Sommige translations zijn brakjes, dus misschien dat ik die nog een keer aanpas.
"Backing clean" bijvoorbeeld (mops wassen)

Heb er ook een melding bij als een tank vol of juist leeg is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuxexZKa8msQMVdyedkTt717YZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ir7FLE7Aiqm0FtT4OhhIMaBk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
henkjansmits123 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Hij bevalt heel goed! Doet zijn werk netjes en een goede app, die is voor € 145,- via Amazon.de te koop.
De pro heb ik inmiddels ook binnen, maar nog niet gebruikt. Deze was €216,- via Ebay. Als het goed is werkt die code nog wel, maar is de basisprijs hoger, waardoor je nu op een ander bedrag uitkomt.
Bedankt, maar die code geeft een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIPOjx7A7o1Plm014v_-zR1m_Kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zdAimFVIefcxX9m6cCImsSvH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grilkip
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcQaEOWEbBoaehJ3-_FG2B8RRRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4o8rYxL0iHAn3miYxLYcYU8.jpg?f=fotoalbum_large Dit bedoel ik met 'chat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:54
Ik heb thuis twee Dreame L10 Pro robots (voorzien van Valetudo). Op de benedenverdieping heb ik last van 'drift', na verloop van tijd gaat de map helemaal afwijken. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Heb het probleem zowel met de originele firmware als met Valetudo en heb het met beide robots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMr5zcC4Jo5D3JI-42zGpluXycc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mq8viDcCxKHRxga4CK38zCHX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51
Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:54:
Laatste keer dat ik de test gelezen had, was een 2021 of een 2022 test.
Heb het net even voor je opgezocht. Want ik kon mij toch echt niet voorstellen dat ze dit zouden doen. Maw ze komen misschien met iets andere top 3 anders dan wij Roborock Fanboys maar met de heel goedkope rommel komen ze zeer zeker niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGri4npl9PNntXv-kFNGxTXLrt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6rItsxFj8iFk3pCsPgC9RL9y.png?f=fotoalbum_large

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Cobraa schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Als je Prime user bent, kost die €599,-
Nu twijfel ik dus tussen deze en de Q Revo

Edit: Dat gaat om de L10 ultra
Ik ben voor de L10 Ultra gegaan.

Had een paar maanden geleden een iRobot combo geprobeerd maar de dweil functie was dermate matig dat het niet anders was als een niet vochtig doekje wat lichtjes over de vloer gaat. Ook wilde deze regelmatig vastlopen. En omdat hij het programma niet herpakt na de robot opgepakt te hebben, heeft hij nooit een complete run kunnen maken.

Ben erg onder de indruk van de dweil functie. Ook het feit dat hij harder gaat zuigen als hij op een tapijt komt is nice. Had al even niet gedweild en dat was goed te zien aan de hand van het vuile water :+
Gaat heel goed langs de randen vanwege de feature dat hij steeds even draait.

vroege conclusie: Door de rond draaiende borstels heb ik echt het idee dat hij goed poetst. Zie geen plekjes die hij overslaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9D6IuKnk8U_AiytiuImn6E83Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lxs7PA1InxSCwJl4eTFrGlXH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Tranzy op 19-10-2023 12:41 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
_
digital-IMEI schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Weet je zeker dat je L10 (non-S) hebt? Ik zie deze optie bij mij nergens terug. Dreamehome app, firmware 4.3.3_1505
Jep. Maar heb firmware 4.3.9_1608

Dreamehome app for Android v. 2.0.4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDkbKRSL3HLiuQ4-NSnWyarNFEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtxfTjZjrWmf63ZvRbpZwNt3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/retpCTJKtkg73CLMkZuGxEQW_fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R37OZUULAXM21SSkBvJoRDdG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0yZER0Mj_x46mnGoY2N0u7j4iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erPxXepS0LdzhTSGv6cl8fd6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Tranzy op 19-10-2023 16:00 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 08:42
Weet iemand hoe ik het waterreservoir goes leeg krijg? Er blijft nu wat water inzitten maar omdat we de robot niet vaak laten dweilen zou ik het graag helemaal droog hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXDyXZB1FfWwpwiVrYeGh9ygl1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJFosUBic9IA6MdUNkTYQ5Sr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 11:59
AliExpress originele wisselstukken binnen gehad voor de Roborock Q Revo. Misschien heb je er wat aan. https://a.aliexpress.com/_EuFxIQT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ek2pHWKJmnKQjc6fzEVRKHI70U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPhlZc6s0nBW1h3f4Oq3Itxt.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Btd7ocL5XnYl2mFzTErhvK0Zv3U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTKD9MAq4yMjBXtYdiaAMvX9.jpg?f=fotoalbum_medium

Verder is de Revo een zalige toevoeging.. hier werd elke dag gestofzuigd en wekelijks rondgegaan met een Bissell vloer reiniger. De steelstofzuiger heb ik op gelijkvloers uitgesteld tot 5 dagen en dan toch maar alle hoeken eens gedaan. Maar wat een goeie toevoeging voor een corpslave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Volgens die zelfde (bovengenoemde) webpagina op Facebook zou de nieuwste versie van de Dreame L10s nu beschikken over een dichte tray voor het schoonmaken van de mopping pads. Net als bij de Q Revo.

Deze is dus makkelijker om schoon te maken dan de vorge open versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9kwFrnWs0l0Y7acXyKDiN8LR_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ry0Woduo0KYzNSeL140kz95o.jpg?f=fotoalbum_large

Ook los te.koop via Aliexpress.
https://nl.aliexpress.com...10-4ea7-a922-8ba9bb709295

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ook hier een Robotstofzuiger Onderhoudsbericht.

Zo'n 2 jaar toert hier Goomba rond, wat eigenlijk een Dreame Z10 Pro is. En dat gaat redelijk goed, tot een maand of 2 geleden. Het issue: bij ongeveer 60% accu valt de stofzuiger opeens uit. Ideaal als ie net onder de bank bezig was :P
De stofzuiger is slim genoeg om zichzelf weer op te laden als ie bijna leeg is... Maar als de accu dat niet aangeeft en bij 60% opeens ermee stopt, dan heb je er niks aan natuurlijk.

Helaas kon ik nergens op internet definitief vinden welke accu er in de Z10 Pro past. Na wat googlen krijg je vermoedens, maar zeker weet je het niet. En om dan 3 maanden op een €50 accu uit China te wachten was me ook een iets te grote gok. Gelukkig vond ik een Nederlandse webshop die een accu verkocht die mogelijk kan passen. Heb je ook enigzins garantie.
Zonet geprobeerd, en: hij past :) en hij doet het nu weer.

Mocht iemand dus z'n Z10 Pro accu willen vervangen, het betreft dus een P2008-4S2P-MMBK. Bij verschillende aanbieders ook bekend als BRR-2P4S-5200S die in talloze Xiaomi stofzuigers zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiqFMlRhD1muFx4l_0ore63vsB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to37SGz4aJ0ElN8XeKhFmAzU.jpg?f=fotoalbum_large

Toch opvallend overigens. Mijn Roborock S55 rijdt inmiddels al 5 jaar rond (inmiddels op de verdieping) zonder enige issues, deze Dreame al na 2 jaar dit soort problemen. Er gaat toch niks boven Roborock ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 31-10-2023 23:33 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Dreame lijkt aanbiedingen te.krijgen met Black Friday. Tot 200 euro korting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xl4U8wdyrVZpPwvIkg_RGflOMmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xP8HFE2JKX91rd32gT8zv95z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door monica66 op 11-11-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
Ik gebruik een s5max die het eigenlijk nog prima doet; maar natuurlijk branden mijn vingers voor een mooie upgrade. Als ik kijk naar het grootste pijnpunt van de s5max vraag ik me af of dat beter is met een nieuwer model (en zoja welke wel of niet) ?

De s5max rijdt tegen lage horizontale "poten" van tafeltjes; stoelen; de baby wipper :) Hij blijft normaal gesproken net zo lang tegen de wipper aanbeuken tot hij klem loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuWNE-dX6bA0efBsWepakv_CSzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMQOp5c53RKs0CLxYHWtwJVV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhorst
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-10 08:20
Ik heb hem inmiddels geïnstalleerd en kwa bouwkwaliteit ben ik meer dan tevreden. Ja heel veel plastic maar de klepjes en stofzuiger bak openingen voelen premium.

Ik heb hem net aangezet om de kamer in kaart te brengen en hij reed na 1 minuut vol tegen een zwarte stoelpoot aan. Ik moest erg lachen maar hij heeft er wel van geleerd want daarna deed hij dit direct niet meer bij de andere poten. Hij zal wel geschrokken zijn.😅

Gouden tips heb ik hier gevonden: https://www.reddit.com/r/Dreame_Tech/s/Xl4WiFlMyd

Ik ben positief verrast dat hij eerst alles dweilt en dan pas ons ronde kleed zuigt zoals je kan zien op het plattegrond(rond kleed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFu5UmjFWuyKWdBKgYeUSCbB2QA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4L0m0uiKFs9rDQoiP3JBW9Oe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElI6myvraXuOemxiJOgRwFo-G4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqAY8khfXGDrAVLVMod66iau.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNcLbbVCuj7AsbVcaLpQrRYFGyQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1y5GYqkcb5e0sYY6rFxAHcO9.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1j7u3ZfPOFICyXVzs44qkAO1eSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BUKYzfkYQFH4PWsC9cwSwVpJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Dhorst op 18-11-2023 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OVvUf8kuZgfbow-MnYMUAB4THA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umC4ydCjZ1hp0bbBgkfqNmMP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhorst
  • Registratie: September 2020
Dreame heeft ook het design verbeterd van zijn Dock tray. Veel gekopieerd van de Q-revo. Je kan door de middelste knop er ook water in laten lopen en weer weg laten zuigen. Ik merk wel dat ik hem toch nog wel wat lomp vind. Zwarte poten van mijn kast miste die en reed er tegenaan. Ondanks zijn camera dus. Geen idee hoe de revo dit doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyArcVqwVhxFq9xtTFW3c7noI_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YyQgLdK0zxDqTWXjt7wLJj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 17:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KorMXFkwTym28hQjp6L-AaHckeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPfYwQSeVICdcQaMnETR85sO.jpg?f=fotoalbum_large

Hij loopt :) Bob heeft al de hele benedenverdieping gedaan en rust nu uit en laadt zich op om morgen boven aan de slag te gaan. Tot op heden zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:21
Hier sinds gisteren ook de Dreame L10S ultra rondrijden. Eerste indruk is goed!
Wat me wel opvalt is dit lipje, hij is van de stofafzuiging maar hij lijkt al wat ‘loom’ te zijn. Meer mensen die dit ook zien?
En qua onderdelen, hebben jullie nog tips voor een frequentie borstel/zak/mops en dus welke set aan te schaffen op Ali? 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KZDV-Iobvhn9rpKUnXBFQgAM94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FwlhyVSeLLCVfAcjFe8YsCc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:05
Zondagskindje schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:13:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen aangezien ik hem net besteld heb…
Zie hier mijn comment:

Afbeeldingslocatie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77159436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Bij ons is het klepje ook zozo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An5Eh76NzrAg8kvN-4r7JM6YePg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/46WlpcP7NZnTLsQNgspe6pKk.jpg?f=user_large

Zojuist bovenverdieping in kaart gebracht en Bob is nu aan het werk. Merk wel dat het wat praktischer zou zijn om de kaart op een groter scherm met muis aan te passen. Nu neem ik via Windows PhoneLink mijn scherm van de telefoon over en doe het dan alsnog op de PC ;)

Moet wel nog een keer de studeerkamer opruimen zie ik 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlqCowymBIJ1nQN2lmy6HOzEUr8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RT5PN9WeoxIoPnkwV5GdNxH1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door DaSuperGrover op 20-11-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Bep is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJ-0LzCJVXAk2O3eyfId0_AV8ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5iUMViZawN4euV8vI6OcgAh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHyU74JmsG301haP3E29MSyJUXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfZjWNm2gQ3EQHyPOZSHqy5D.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Jij een DreamL10, ik een nieuw kleed. Zie hier de gedachtegang van mijn vrouw… -O-

Ik ben heel benieuwd hoe de Dream hiermee omgaat. Vrijdag testdag :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrzkxuX51S6KwCAVNoMKkPqiaSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pgilv6iSrIRbtgrBEvKGtD7M.jpg?f=fotoalbum_large

It's me

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vandaag de Roborock Q Revo binnen gehad. Moet zeggen dat de mapping veel beter is dan ik met de Samsung Jet Bot had welke al veel beter was dan de Viomi S9. Nu heeft Roborock niet stilgestaan, maar is voor mijn gevoel veel beter geworden.

De S7/S8 zullen dan misschien nog beter zijn in object avoidance, maar dat is voor ons niet nodig. Vanwege de twee katten in huis kunnen we toch al geen kabels op de grond laten liggen 😅.

Het Docking station is wel gigantisch groot, zeker vergeleken met die van Samsung. Maar niet zo gek met twee waterbakken en een stofzak natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uavFhcW42xmDOxa5JyxfltbP4Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC3RxfE2VZzDYhD2laG0TY9j.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mij geen robot meer zonder stofafzuiging. Merkte net dat de Samsung beneden die elke dag draaide na 2 dagen al vol zat… dus eens in de twee weken legen was echt veel te weinig.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 23-11-2023 21:25 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

BiG-GuY schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:
[...]

Ik gebruik hem zelf in de Xiaomi Home app, daar kan ik op Docked klikken rechtsonder en dan krijg ik de opties Empty, Wash en Stop. Na Wash gaat hij direct verder met drogen. Je kan in de instellingen wel aanpassen hoe lang hij droogt, 2-3-4u .
Pff, daar zit die optie dus verstopt. Had de knop al lang ingedrukt, in de maintenance opties gekeken etc, nergens kunnen vinden.

In de Roborock-app zitten er 3 opties, legen, wassen en drogen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPM-6D1U5jiLy-ekAWBWmaSPhYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HlFUJlFzF3yTZI1E3PzYYayu.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

The Executer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:43:
[...]

Pff, daar zit die optie dus verstopt. Had de knop al lang ingedrukt, in de maintenance opties gekeken etc, nergens kunnen vinden.

In de Roborock-app zitten er 3 opties, legen, wassen en drogen:

[Afbeelding]
Oh haha, de derde knop is dus nu Stop omdat hij aan het drogen is. Als ik Stop druk zie ik zelfde als jij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL9RqCS8i_9cVt1sVx6qbnxYHg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlU5OZPzznSd1kFDAEdUDaQq.jpg?f=fotoalbum_large

Hij heeft vanochtend om 08:00 gepland gedraaid. Werkte goed. Wel was de schoon water bak al leeg, maar had hem ingesteld op High voor dweilen, dus dat was wat extreem als die dagelijks gaat en gisteravond al twee verdiepingen volledig laten doen ook op High.

Nu net ontdekt dat hij zelfs per (type) kamer het gedrag kan aanpassen via Custom. Zodat de keuken met meer water wordt gedaan dan de andere kamers en de gang harder wordt gezogen. Erg Nice.

[ Voor 39% gewijzigd door BiG-GuY op 24-11-2023 10:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 23:32

PoweRoy

funky!

Zo gisteren de Q8 uitgepakt en voor t eerst gebruikt. Eerste indruk is dat hij 'slechter' navigeerd dan mijn oude (kapotte) Dreame L10Pro.

We hebben dit soort eetkamer stoelen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKZSoqQU7GXhRWMoxvRBDmOqa48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Gg1JHAwmYAlcTV0C2xXbllBW.png?f=user_large

Bij de dream botste hij er tegen aan en draaide om. Of hij ging er overheen en kon verder rijden. Heel af en toe reed hij vast als de 'open' kant van de stoel dicht was, bv als hij tegen een tafelpoot staat. De Dreame kon er niet achteruit weer uit rijden.

Bij de roborock gaat hij over de poot maar blijft hangen. Na een halve minuut komt hij wel weer los maar gaat hij het weer doodleuk weer proberen. (en loopt weer vast)

Nog even bedenken wat ik ga doen, of de Q8 houden of toch weer een dreame.

Ik zie dat anderen met een 3D printer en soort extra bumpers hebben geprint die de bumper hoger en lager maken en dus eerder botst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWP7UB2lHYo_X56ZA8e9looakBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b82e7bEYdELVox40sr5M6Izy.png?f=fotoalbum_large

[This space is for rent]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Korte ervaring met L10s Ultra.

We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.

3 verschillende kaarten (Beneden, Boven, Badkamer) en dat werkt ook top. Beetje rare manier van activeren op een andere verdieping alleen. Dock staat beneden, als ik dan boven wil schoonmaken, rijdt hij het dock uit en gaat dan om zich heen kijken. Ik til hem dan gewoon op, zet hem boven neer en druk op de resume knop. Opnieuw positioneren en dan gááán. Als we boven ook dweilen, moet je óf dweilen tussendoor schoonmaken uitzetten óf na PRECIES 20m2 ( ;)) de robot naar beneden brengen, wachten tot hij de mops heeft schoongemaakt en weer naar boven brengen. Ik kwam erachter dat 2 bij elkaar kamers ongeveer 20m2 is, dus dan selecteer ik alleen die zone's.

Zone's splitsen werkt op zich ook goed, was wel een uitdaging om het toilet van de gang te scheiden ivm intensiever dweilen. Uiteindelijk op PC kunnen doen door telefoon 'over te nemen'. De blauwe ruimte hieronder is het toilet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcSbboBLd0Gay3pAWs47Dl7QRM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xGZutnkOuCG06S9dvZoMRU9S.png?f=fotoalbum_large

Wat ook goed te zien is op deze plattegrond, dat als je instelt dat de stofzuiger het 2x moet doen, hij niet gewoon 2x hetzelfde patroon doet. Hij gaat de 2e keer dus haaks op de 1e keer _/-\o_

Ben benieuwd bij de 3e keer, diagonaal?

Vooral het start-and-forget principe is top. Stofzuigen maar en verder geen omkijken naar. Wel een keer de hoofdborstel serieus moeten schoonmaken ivm veel lange haren. Toen kwam ik erachter dat dat VEEL makkelijker gaat als je even de zijkanten van de borstel afhaalt. Het design is poka-yoke, dus je kan de wieltjes niet aan de verkeerde kant monteren (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY6a_dQCbbLMBYAtayQyucmZILM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1mfIZqZvQK8GwYBOIIlCRYx.jpg?f=fotoalbum_large

Heb via de Beta release van de Dreame Vacuum integratie inmiddels de robot in Home Assistant hangen, nog even verder mee puzzelen/spelen.

De object detectie en avoidance werkt zeer goed, hij heeft alleen vast gezeten in een schapenvacht 7(8)7

Verbeter punt zou alleen het toevoegen van een 2e side brush zijn in mijn ogen, maar dat gaat vast niet gebeuren :')

Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.

Ik blijf voorlopig nog wel even geabonneerd op dit topic, veel leesplezier hier :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 17:29
Hier maandag de iRobot J9+ Combo ontvangen met de black-friday €400,- korting.

Werkt super! Waardige vervanger van de 900 serie. Al een stofzuiger ronde laten doen en stofzuigen + dwijlen. Wel mooi dat hij na afloop foto's laat zien in de app met obstakels met de vraag of dit tijdelijke of permanente items (kabels/verlengsnoeren/pilaren van speakers etc.) zijn die de robot beter kan vermijden.

De hond ging even op het kleed liggen en de robot reed netjes om de hond heen, waar die van de 900 gewoon er een paar keer tegenaan bumpte ^^. Met andere woorden die obstakel herkenning werkt veel beter dan gedacht.

De dwijl werkt ook zeer goed, ook beter dan verwacht. Leuk om te zien als hij deze onder de robot plaatst als hij begint met dwijlen. Geluidproductie lijkt ook minder dan de 900, behalve als hij zijn afval moet dumpen in het station dan gaat die even flink blazen een paar seconden. Handig dat je in het station de reserve onderdelen mooi kan opbergen.

Hij mistaat ook niet in de woonkamer door zijn uiterlijk. Kortom, blij mee! :D

<klik foto voor iets grotere versie>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFqppRyb1vVzslIONUR9l-DyDls=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYeYRoUAwkmbTqD3TA6F4hfz.jpg?f=fotoalbum_medium

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-10 14:26
Net het dweilen getest. Eerste keer was met normal mopping pad wetness en daily mopping pad cleaning interval. Dit bepaalt dus hoeveel water de T20 robot in zijn Mops "meekrijgt" en ik vermoed hoe snel hij terug gaat naar het basis station om de Mops te "refreshen".
Met deze instelling leek het wel wat te weinig vocht te zijn. Omdat naar het einde toe van de ruimte het niet meer zo vochtig was, zeker op een tegelvloer met vloerverwarming.
Vervolgens naar high mopping pad wetness en deep mopping pad cleaning aangepast. (6min)
Op een vloer zonder vloerverwarming leek dit zeker voldoende te zijn en zag dat hij de vloer van de gekozen ruimte wel goed nat/proper maakte. Hij bleef wel minstens 5cm van de plintjes enz, maar er is wel een modus edge deep cleaning die ik nog niet getest heb die tot de zijkant zou gaan.
Hij is 1x terug gegaan naar het basis station om de Mops te reinigen, nadat dit was gebeurd en hij terug naar de gekozen ruimte ging, liet hij wel een nat spoor achter. Dat vond ik wel minder. Wel bizar want de eerste keren had hij dat niet.
Er was ook een laagpolig tapijt en aan de rand maakte hij het wel wat nat toen hij erover reed.
Ik denk in totaal rond 1l water verbruikt, wat niet abnormaal is lijkt mij. Als je zelf dweilt, gebruik je toch ook altijd minstens 5l water per dweilbeurt.
Uiteindelijk is hij (of het?) terug naar zijn basisstation gegaan zonder problemen en is hij nu rustig zijn Mops aan het drogen (licht maar niet storend achtergrond geluid)

Als eerste robotstofzuiger blijft het toch wennen, en een beetje aanvoelen als een vreemde "entiteit" in huis. :)

Volgende stap is met de schema's/routines spelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py1-wp7H6CvZjwoR015YPgvru_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvuapcigdk4VPQcTPdtQmTYO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door uwedp op 30-11-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:51
Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:57:
[...]

hoe hoog en diep is je plint? Ik heb een eikenhouten-kleur kast met een opening in het midden en een opstaande rand van circa 2,5cm, daar gaat de robot op de zelfde manier langs als die van jouw.
10cm hoog, 6cm diep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGa6Jk-ts7p9OvmwUVIiYdHu1HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZbKSnDKicZhWscsWDOhpTnw.jpg?f=fotoalbum_large

En de hoeken zijn een probleem, daar schuurt hij ook lekker tegenaan :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxAjsl8qzlGBdKmrnhWnShWZuyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIl5scacoL1Li46tOzuPOcYH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_fMV6MNd6750MhrlqFK5XdtD0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C6FR3EZQjJzG5e6hFxRL89Wb.png?f=fotoalbum_large

Ook gelukt om een 'mooie' pagina te maken voor de DreameBot. Nadeel van de HA Map integratie is dat de icoontjes niet terugschalen als je inzoomt, dus als je ver inzoomt, zie je alleen nog de kamernaam 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybeC71bvekQZ8bE6r0MNTgLELhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfFD9uBO6Ya39RZ7iPNMwUu9.png?f=fotoalbum_large

Is er ook een flag om de kaart wat groter op je dashboard te krijgen in HA?

P.S. Hebben jullie ook af en toe het idee dat je de slaaf van de robot bent? Zoals:
  • Deuren openhouden zodat 'meneer' erdoor kan
  • Stoelen op tafel zetten, zodat het efficienter gaat
  • Gordijnen aan de kant
  • Aan de kant springen als hij in de ruimte bezig is en je in de weg staat
  • Grotere stukjes alvast opzuigt (kattebakgrit) zodat hij niet vastloopt/kapot gaat
  • etc....
;) ;) ;) ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DaSuperGrover op 04-12-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:24:
[...]

All of the above, plus:
- kattenspeeltjes aan de kant/opruimen
- kattenkrabkartonnetjes effe op de bank
- woonkamertafeltjes verder uit elkaar schuiven zodat ie ertussendoor kan
- deurrollen allemaal effe op tafel leggen
- de was/handdoek in de badkamer van de grond af halen

Enige dat ik laat staan zijn de deurstoppers, daar gaat ie maar omheen ;)
Wat dat betreft is de S7 MaxV (dus niet de reguliere Max zonder video) nog steeds echt een aanrader wat betreft video object avoidance voor al prul wat bijvoorbeeld je peuter op vloer rond kan laten slingeren en je dieren, € 550 met Amazon retourdeal en auto empty dock is nieuw voor 450 nog te vinden bij Bol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tx2y3yI5mnhA_0YvrvKgl2yYib0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY5cnC9e7miBVJFctqm1NxDI.jpg?f=fotoalbum_large

Het is niet laatste model maar wel meest recente model waarbij je echte camera zit, waarschijnlijk zal hier wanneer Roborock nog nieuwer model met video uitbrengt deze uiteindelijk boven belanden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Demiesehv schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 02:37:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Heb je het al opgelost anders ga ik hem retour sturen en nieuwe bestellen
Ik weet het niet exact of het nu opgelost is... eerlijk gezegd... Via de support van DreamTech zeiden ze met om met een tandenstoker door de 2 gaatjes waar het water op de twee zwabbers valt te prikken. Bij het blazen erop merkte je dat er geen blokkeringen zijn, blaaste in het ene gaatje en voelde de lucht er weer uit komen uit het andere gaatje. Na dit vroeg DreamTech om de zwabbers van het plastic frame af te halen en te kijken of hij na ~5 min er water op de grond druppelde. Dit gebeurde na ongeveer ~8 minuten wel. Alleen maar klein sproeitje en dan weer niks en dan na een tijdje weer. Zie afbeelding hieronder.

Alleen dit is niet genoeg om de mop echt te krijgen... Bleef toch meer droog. Vervelende is ook dat ik niet echt kreeg uitgevogeld of er uberhaupt wel water vanuit de basestation echt de robot in kwam en of het niet aan de ingang nozzle ligt van de robot. Bij het activeren van de base station clean mode te, werkte de outlet nozzle van de base station in ieder geval wel en werd er voldoende water gedeponeert, alleen wel met veel 'suppteren' t.o.v. van een video wat ik dus zag waarop de base station clean mode werd geactiveerd.

Ook de herstel modes meerdere malen geprobeerd zonder succes.

Ik snap ook niet echt goed, als ik online lees, hoe de 'mop' functionaliteit werkt. Bij een filmpje wat ik zag, leek het dat er continue waterdruppels van de robot op de twee mops vallen. Bij een ander filmpje zag ik dat de mops eerst in de base station werden 'geweekt' wat ze goed nat maakte en dat daarna er met korte tussen pozes steeds werden 'bevochtiged' vanuit de robot.

Weet iemand hoe dit exact werkt?

In iedergeval, omdat de mop gewoon echt droog bleef heb hem aangemeld om te ingewisseld te worden. Viel mij wel hoop hoe 'gemakkelijk' dat ging. Amazon was meteen 'ok, sturen een nieuwe op'. Dacht echt euh... het inwisselen van een apparaat van 699 gaat wel heel makkelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJFUYe5eeoY7WjWkJfmyKzx1x58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwVQP6rgyDE5dOZqQZGM6qHD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Chip. op 05-12-2023 22:09 ]

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 18-10 14:46

wiert.tweakers

Makes software work correctly

wiert.tweakers schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:08:
[… over de Dreame Automatic Refill and Drain Water Connection Kit for L20 Ultra/L20 Ultra Complete …]

Die is hier binnen en hoop ik in januari aan te sluiten (want heb mezelf de afgelopen maanden net te ver voorbijgelopen).
Toch even wat energie bijelkaar geraapt en de handleiding bekeken:
Afbeeldingslocatie: https://web.archive.org/web/20231214175802if_/https://lh3.googleusercontent.com/pw/ABLVV86te6SwJb6CQ2ApGc-TSlndZCy9RzT-v7haCzrubaa4pfKL5kX7foy3vn7QvFgI3wblkLXVCU2UgpHcY2YWDL62dJo3K_ufddoPbfuqfuV6ovbpH0F1=w865-h649-no

Afvoer maximaal 36 cm hoog, dus daar moet ook nog wat aan gedaan worden. Dat aansluiten wordt dus meer richting eind januari dan begin januari.

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 21-09 03:49
danielvn schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:14:
[...]

Dit is ook mijn ervaring, Q Revo is sinds ik hem heb, nu een maand, 1x vastgelopen. Op de kabel van de kerstverlichting die los over de grond lag. De S7 moest ik zeker een keer per week bevrijden en een “schop geven".

Wij hebben een donker bruine vloer.
Mij Q Revo doet 's nachts altijd een rondje als iedereen ligt te slapen. 's Morgen zag ik dat-ie een melding in de trend van "roller zit vast" had gegeven. Ik naar beneden en zie dat-ie de kerstboomverlichtingkabel heeft gevonden :) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlVEkv9_ZaUoeldtZiyCH8gg-WY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dA8sqFdsnDRlsd5vDKIN1h2h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFyiWY_L9umDLdE5GuW4yWAgDQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lEkOu188srrttdw5X4huAvf4.png?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking, onze L10s Ultra laat de kerstboom met rust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aT4Ee-H8PwQrWE5RzQGzElBbC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lkiSI1IVah0Gw79XGZkRcjKM.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door DaSuperGrover op 15-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-10 20:46
Dit is het resultaat na de eerste keer dweilen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upJTG89YLJDEO30IivIb7OHPGIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxjEsCtBjuogKdc3fyZIrYkd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAP2yJvPQ6wKnoI9uxHWWXDSxAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJysRh8z7v0COs32zGHdxg00.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dat nog gaat veranderen want dit is niks :N

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjpcfk6j3hNwCRuD8vPjmYvVP7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNpjiRF6gdBoGlnrhWMqQKuz.jpg?f=fotoalbum_large

Kinderen wilde gisteren een treinbaan om de kerstboom bouwen, maar nog niet aan toegekomen. Stofzuiger heeft het niet gesloopt en is uit de buurt van de spullen gebleven. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

@edgarvh & @nel!s, dit is het betreffende krukje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9ROrcMOhAOn4zwNmazo6z-RQ7Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TcjrDzQbUtSXV2xS9DXIKei.jpg?f=fotoalbum_medium

Het was alsof hij de poten niet zag oid. Zal zo eens opnieuw zijn ronde laten doen, zien hoe hij er vandaag over denkt :P .

• Anna_P
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een Roborock Q Revo (nogmaals dank voor de prijstip, edwardmp!). Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten, maar ben onder de indruk van zowel z'n stofzuig- als dweilkwaliteiten. De vloer is brandschoon.

... of nou ja, 98% van de vloer is brandschoon. Want er is één (helaas redelijk cruciale) hoek in de keuken die Rocky weigert schoon te maken. Ik begrijp niet waarom - er zijn daar geen obstakels. Er is een beetje "overhang" van de kastjes, maar datzelfde geldt voor de lengte van de keuken, en daar rijdt 'ie gewoon strak langs de plint. Hierbij zowel een foto als de kaart in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k84jahmwfu3Kd-f1HqW9aaTB0N4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo4BjdgDz88bjmvFOzu2rZuh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80wEYHLZUHqRUn9aIx9z1hS84gI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj2j8JC9ix1XQFcIWlgcniaw.jpg?f=fotoalbum_tile

Is er iets wat ik kan doen om 'm te dwingen daar toch schoon te maken? Heb al een beetje gegoogeld en door deze thread gebladerd, maar kwam niet veel verder als "zet Less Collision Mode uit" (done, hielp niet) en "zorg dat de sensoren schoon zijn" (idem).

En tweede vraag waar ik ook nog geen antwoord op heb kunnen vinden: is het mogelijk om te stellen dat de stofzuiger maar één keer z'n dweilpads wast tussen twee tasks in één routine? Taak 1 is het zuigen+dweilen van een zone, taak 2 het zuigen+dweilen van de keuken. Na taak 1 wast 'ie z'n mops, en direct daarna (bij aanvang van taak 2) doet 'ie het nog een keer. Ik snap dat 'ie zeker moet weten dat de dweildoekjes schoon en nat zijn wanneer 'ie start, maar blijkbaar "herinnert" 'ie zich niet dat 'ie dat letterlijk een minuut geleden nog gedaan heeft...

Benieuwd naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2024

Goochie

Als in goochelaar

Yep, prijs staat nog voor 849 maar ik heb een coupon van 150 euro waardoor ik na checkout, 699 euro moet afrekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WKdc6iMpBmJ2OMOQFjl_MEvChI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09u67TOw3xpICfOaG29GjYqp.jpg?f=fotoalbum_large

10 ton staal...verticaal!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Equator schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Ik zag dat ook staan maar heb je ook daadwerkelijk slechts 699 betaald?
Yep, zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTDQLgnpmATN-COnWqStOpFIrPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZ47oLx17xkThbYSopUvVKlK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 00:37
Hallo,

wij hebben een probleem met onze DeebotX1 omni.

We hebben netjes een map aangemaakt die ook voor een gedeelte gevolgd word :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjlUDsuYdYKJ0L8yn4aG__oHASU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLQrlxWNRHitDDudqeVFoaKz.jpg?f=fotoalbum_large

Het gedeelte in het vierkant wordt dus niet meegenomen, hij zegt wel dat hij gereed is maar hij neemt het dus niet mee?

In dit gedeelte ligt wel tapijt maar dat mag toch geen verschil maken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Deatheyee schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:06:
[...]

Ik heb zo ook via Bol.com besteld. Ik ben ook altijd een beetje wantrouwig tegenover producten die alleen door de fabrikant worden geadviseerd. Heb mij ook ingelezen op Reddit en ben er nu toch van overtuigd dat ik het originele schoonmaakmiddel moet gebruiken. Misschien ben ik dus ook in de praatjes van Roborock getrapt.
Vertel, waardoor ben je overtuigd geraakt?

Overigens, (klok)allesreiniger erin doen, ookal onderdoseer je het flink (ik had maar 2ml erin gedaan op de hele tank), is niet aan te raden, want het wordt bij het wassen van de mop één grote schuimzooi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7tymmUItPiJTQ1adV2HY1PML9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmQBFxMJ4POaicpTIU4IykyT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHxdilFD-zpfDJHT3k68bQ-KS-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw4fS7BFzbUWpske1DUk02YL.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goochie

Goochie

Als in goochelaar

Nou, de Q Revo heeft net zijn eerste rondje gedaan door het huis. Eerste observatie is dat hij inderdaad veel troep opzuigt en dat het dweilen zin heeft. Ik dacht meer dat het een gimmick was, maar het water was toch knap vies ondanks dat wij het hier best goed bijhouden (tenminste, dat dacht ik 😊). Positief verrast dus. Ook erg mooi om te zien dat tapijt automatisch herkend wordt en de stofzuiger automatisch harder gaat zuigen.

De poten van mijn relaxstoel en de poten van mijn bureau stoel heeft hij wel wat moeite mee, dus die heb ik nu als 'no-go' aangemerkt. Tevens ook een hoekje waar wat snoeren liggen, daar liep die zich ook op vast.

De app is best goed doordacht en je kunt een hoop customizen met bijvoorbeeld je kamers indelen of een bepaald schedule instellen. Ook handig is de 'after dinner' optie waar je een area kan instellen zodat hij na het eten dat gedeelte gaat schoonmaken.

Kortom, tot zover tevreden. Ook de vrouw is onder de indruk van de robot. Morgen eens de robot op de 1e verdieping een mapping laten maken. Eens kijken hoe dat uitpakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdR00jPQWHQMKD9vfF-qNXTr8n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hyr3bFDApFEDbcxpZ3gJBD4S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

SqnLdr schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:59:
Ik zit op een compleet ander versienummer met de mededeling dat de Q revo up to date is: 02.17.78.

Heb je een buitenlands model toevallig?
Ik gebruik de Xiaomi Home app. Mogelijk ook andere firmware dan als je de Roborock app gebruikt?

Gekocht via Amazon NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzkSjQcN91uQkXtNve9lL9eyXKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu0Zwwb3M9Q9VFF1kqTXuDfQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door BiG-GuY op 07-01-2024 20:17 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
DaSuperGrover schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:54:
Korte ervaring met L10s Ultra.

We hebben Bob nu iets meer dan 1 week in huis en hij bevalt zéér goed.

....

Nu maar eens verdiepen welke wear-parts ik waar ga bestellen. Iemand al iets gevonden? Ik lees wel her en der dat de 'brush' variant van de hoofdborstel nog beter werkt, misschien dat we die gaan proberen.
.
Mijn ervaringen dan met wear-parts en de L10s Ultra. Het volgende besteld een tijdje geleden:

reinigingsvloeistof origineel Dreame
Kosten: 3 voor 40 euro

reinigingsvloeistof bij alieexpress
Kosten: 3 voor 37 euro.
De verzendkosten zijn namelijk per stuk, dus bij 3 moet je die 6 euro 3 keer betalen. Maakt qua prijs dus nauwelijks wat uit. Ik zie trouwens ook geen verschil, lijkt hetzelfde part alleen dan voor de Chinese markt.

wear-parts bij alieexpress vandaan
Kosten: 31 euro
Ziet er allemaal prima uit. Ik zie geen of nauwelijks verschil met de originele spullen. Moet wel gezegd hebben dat ik ze nog niet gebruikt heb, dus daar kan ik weinig van zeggen.

Hier nog wat foto's, links is het originele part rechts de after-market variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOw1dWavab6OBw3TpiWGgo0VybM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfSlNXQn81oZBC2DVvwWhAV0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC0N-VaRPqp5XF8_YuLqFNA3pZg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOatq5CT44xE8Mp9u8lyoCmH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBtU9Cd7DaaVkKhXGSdLpihNOtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xYLiGQ5ypZMEx36zRAA4rfS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOIht8tKmEVNj6yYrDhylfVyLeY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUEWKBpn0Yogag5FtKZDdERl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Vandaag 2 februari 2024 is de LIDAR turrent (de ronddraaiende sensor bovenop) kapot gegaan. Hij wilt niet meer draaien, ondanks ik wel zelf eraan kan draaien zonder dat ik frictie voel. Ik heb em helemaal schoon gemaakt en hij blijft na elke poging om weer verder te gaan opnieuw vastlopen met een LIDAR sensor error. Hij doet het dan eventjes weer en dan ineens stopt ie weer. Ik heb met een een blaasbalgje geprobeerd e.e.a. schoon te blazen, maar niks helpt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeZHr1pOkZC3XWedzP_v-L3kVfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r60sFvJVgMYRhvpMuCh4FViT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov5xLgQI3hydWi7DfJw-eX2fNNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eMrbuejl6l833Lpjjt2la6g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewW-0r9DmTJVtSyKX13qQ0tb_OU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfIwFYnrFxjrhnkD54mMZKJG.jpg?f=fotoalbum_large

De robot wordt hiermee dus onbruikbaar. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Amazon en zij kunnen enkel een retour aanvragen en het aankoopbedrag terugsturen. Zij kunnen geen reparatieverzoeken bij Roborock doen, dus dat zou ik zelf moeten doen. Dit kan helaas alleen in het Engels. Aangezien ik minder betaald heb dan waar ie nu voor te koop staat (en ik dus niet voor dat bedrag een nieuwe kan krijgen, maar toch graag deze robot wil hebben) bood Amazon het volgende aan:
Er loopt nu een actie waarbij je een 300 euro voucher kunt aanvinken voor kassakorting, waarmee ik op 1199-300=899 euro zou uitkomen, wat dus 70 euro meer is dan dat ik betaald heb. Deze actie loopt echter tot 4 februari, waardoor ik niet kan wachten totdat het geld teruggestort is voordat ik em opnieuw kan bestellen. Amazon vroeg me of ik nu het geld kon missen om em toch opnieuw te bestellen, zo ja, dan zouden ze me een 75 euro cadeaubon op mijn account zetten die zou werken samen mét de 300 euro kortingsvoucher. Zij zouden dan de retour in orde maken en binnen 2 weken het geld terug sturen.

Andere optie was om zelf contact op te nemen met Roborock.

Ik heb ervoor gekozen om de robot nu opnieuw te bestellen mét die extra cadeaubon van Amazon, zodat ik niet te lang zonder robot kom te zitten en zodat ik dezelfde prijs zou betalen (zelfs 4 euro minder ;) ), en Amazon heeft het retour van mijn huidige robot in orde gemaakt.
Wel weer even balen dat ik nu weer alles terug moet inpakken e.d., maar ik vind dat Amazon het hier erg goed met me heeft opgelost. Empathische man aan de lijn (38 minuten aan de lijn gehangen) en rustig alles met me doorlopen en vaak met zijn manager moest schakelen voor de verschillende opties en goedkeuring voor een cadeaubon te regelen.
Stelt ook wel gerust als die afhandeling gewoon goed gaat.

Vraagje: moet ik rekening houden met e.e.a. wanneer ik de robot terugstuur? Deleten van gegevens/account ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 02-02-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb nu al tig keer gelezen dat WOLDO een goed schoonmaakmiddel is. "Speciaal voor robotzuigers". Vandaag heb ik mijn nieuwe S7 Max Ultra in gebruik genomen, samen met dit schoonmaakmiddel.
Het ruikt heerlijk fris, naar wasmiddel. Ik heb minder dan de helft van de aanbevolen dosering gebruikt en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53512646428_038fec152f_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53512477071_ef57429fe3_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53511585057_ccb072679f_z.jpg

Ik begrijp niet dat jullie hier geen last van hebben. Het eindigt namelijk altijd met een error. Dus ik ben voor de 3e keer terug bij schoonmaakazijn ;)
offtopic:
Wilt iemand mijn Woldo hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
Xqlus1ve schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:06:
[...]

imho is zwart een betere optie voor een stofzuiger, ze worden allemaal vies, op zwart zie je snel stof liggen, maar wit wordt sneller lelijk uit ervaring. Maar de kleur is een keuze.
Ja, valt voor beide kleuren wat te zeggen :-)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/vFx32fUxmy3e79LiE7LiFQ-970-80.jpg.webp

https://www.androidcentra...-when-buying-robot-vacuum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
cyclone schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:05:
Zou kunnen maar ik heb niet iedere review gelezen van de Q revo laat staan die van andere types.

Overigens had ik hem voor 699 nergens een aanbieding van die 150 euro voucher gezien kun je daar de link van delen want dat wordt het opeens wel heel erg goedkoop!
De witte is 699,- ...
en zwarte ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edrjXT5Sf07HFr_wLE8vahBGFNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuiQFjSsmnEE3VzwTby8SccC.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3