The verdict:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hij dweilt zonder strepen! (let niet op de kleuren, ik heb de camera stand gekozen waarop het meeste zichtbaar is, niet wat de meest echte kleur weergeeft)
We hebben keramisch parket en die heeft een voelbaar ruw relief/oppervlakte.
De X60 weet hetzelfde dweil resultaat neer te zetten als met de hand met een (stoom)dweil.
Wij zijn in ieder geval zeer tevreden en hopelijk blijft dit zo.
Zoals gezegd heeft hij er net geen 230 minuten over gedaan en staan alle settings nog op "default" behalve dat ik intensief als programma's heb gekozen voor het zuigen en dweilen en niet Max. Hij kan dus nog een tandje sterker maar dan produceert hij ook natuurlijk zeker met stofzuigen beduidend meer geluid.
Ten opzichte van de Eufy is hij trouwens sowieso een stuk stiller, ook bij het leegblazen van zijn stofbak. Dat gaf echt een kabaal bij de Eufy. We hebben het ook wel over een serieus andere prijsklasse.
Ik heb de X60 Ultra Compleet voor €1299,- aangeschaft en aan alle accessoires te zien verwacht ik daar zeker een heel jaar mee vooruit te kunnen.
Wij laten hem hier elke dag stofzuigen en 3x per week dweilen.
Bij de Eufy betekende dat om de dweil sessie de water reservoirs bijvullen/legen en de Eufy had ook een goede 6-8 uur nodig om de taken erdoorheen te krijgen in de nacht. Ik laat even weten hoe dat met de X60 gaat.
Het aanpassen van de zones gaat iets minder makkelijk dan bij Eufy, ik wil mijn keuken gedeelte wat oprekken maar je kan eigenlijk alleen gebieden samenvoegen om vervolgens opnieuw te moeten splitsen. bij de Eufy kon je gewoon het raster van de zone direct schuiven/verplaatsen of bijvoorbeeld een verboden zone erin slepen. Hier moet je per functie eigenlijk een andere edit mode in maar dat doe je natuurlijk ook weer niet dagelijks.
Hierbij een dweil resultaat foto van de Eufy X10 op dus exact dezelfde vloer en wel al naar uitgebreide troubleshooting/support met Anker/Eufy en alle instellingen op sterk/max:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik denk dat het grote verschil in de plaatsing van de dweilpads zit ten opzichte van de wielen.
De Eufy loopt letterlijk met zijn wielen door zijn eigen dweilspoor, iets wat je op de foto duidelijk kan zien aan de banen. Middeltjes, wel/geen gekalkt water, zeer weinig tot zeiknat het maakte allemaal niet uit.
[
Voor 42% gewijzigd door
GeeMoney op 25-08-2026 11:29
]