Bij ons tot eergisteren een prima X50. Maar sinds gisteren wilt onze X50 continu nieuwe kaarten maken als ik een losse opdracht geef de keuken bijvoorbeeld te stofzuigen/dweilen.
De robot komt uit zn dock, gaat positioneren en komt ineens met de melding dat positioneren niet lukt en dat er en nieuwe kaart is gemaakt, en de vraag dat ik de huidige kaart wil vervangen (wat ik niet wil natuurlijk) Vervolgens gaat de X50 doodleuk alles maar stofzuigen of dweilen
Onze dock staat bij een laag raampartij tot aan de grond.
Waarom dat ding nu ineens positie issues heeft snap ik niet. De sensoren en het hele apparaat maak ik netjes schoon.
Is er een optie om automatische kaartupdate uit te schakelen? Hij heeft het altijd prima gedaan zonder dit geneuzel.
Update 1:
Net de lidar sensor lichtjes schoongemaakt met een droge microvezel doekje (door via de app de versalift uit te laten schuiven als je de camera aanzet zet via de app) en de X50 rijdt direct door naar de gewenste handmatige opdracht, zonder eerste te gaan positioneren, top!
Update 2:
Na direct nog een keer dezelfde opdracht te geven, kwam de X50 uit zn dock en begon weer een positionering te doen en gaf weer aan dat de positionering mislukt is en wilde weer een nieuwe kaart aanmaken. Pff, ik krijg er wel een beetje error van dat het de ene keer wel goed lijkt te gaan. Lijkt op random gedrag.
Is er een optie om automatische kaartupdate uit te schakelen? Hij heeft het altijd prima gedaan zonder dit geneuzel.
[
Voor 30% gewijzigd door
Audione0 op 08-08-2026 15:01
]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt