Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:40
Gwaihir schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:45:
[...]

Heb je het bijgeleverde (borsteltje met) mesje al wel ontdekt?
Nog de doos binnenste buiten gehaald maar niets gevonden.

Maar wel uitgevonden dat je de plastic rondjes makkelijk los kunt halen en dan trek je de haren zo van de as af.

Positioneren werkte hier vandaag ook goed.

Ook nog even de keuken en berging laten dweilen, ik vond het er goed uitzien maar de vriendin gaf aan dat ze strepen zag... Kan me herinneren dat er mods waren die de dweil effectiviteit zouden verhogen, wellicht eens wat gaan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een robotstofzuiger lijkt me fantastisch. Mijn interesse is gewekt naar een Q7 Max of S7. Even prijsdalingen in de gaten houden.

Aan de andere kant: wij hebben geen kinderen of huisdieren en de routine is drie keer week maximaal 15 minuten met de steelstofzuiger door het huis. In één keer klaar. Zo’n robot is daar veel langer en op meer dagen mee bezig. Zeker omdat het meerdere verdiepingen betreft en het ding niet zelf kan traplopen. Dus zal je op minimaal twee dagen moeten zuigen en dat maal twee keer in de week. Kortom: nog even in dubio of het ook echt wat voor ons is. Eenmaal in huis wil ik vast niet meer zonder. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16
@THE_BASE wij zitten, behalve de verdiepingen, in dezelfde situatie en toch hebben wij de keuze gemaakt om het vooral wel te doen. Het is gewoon fijn als je 's avonds thuis komt dat je huis al is gestofzuigd en er goed uitziet. Het dweilen, dat die van ons ook doet, is wat bewerkelijker maar heeft toch ook weer voordelen. Je deelt je huis op in rooms. Vervolgens dweil je een van die rooms en wissel je de dweil. Doe het nog een keer en klaar. Qua tijd is het misschien langer maar de tijd die je er zelf mee kwijt bent is een heel stuk korter.

Je kunt in de tussentijd gewoon andere dingen doen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@THE_BASE, de Roborock S7 heeft multi level support. Je zet hem dus op de verdieping neer en zet hem aan, hij zal zelf herkennen op welke verdieping hij is en daar de ingestelde zonen (zoals no go en invisible walls) oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedankt beiden voor jullie antwoorden. Op dit moment vind ik de S7 te duur, gezien er blijkbaar vaak aanbiedingen langs komen. Het indelen van verdiepingen is dan wel weer handig. De wederhelft is al akkoord, die schrok alleen van de prijs, waardoor ik ben gaan zoeken en de S6 nog tegen kwam. Maar wellicht is die een stuk minder?

[ Voor 28% gewijzigd door THE_BASE op 28-01-2023 08:27 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@THE_BASE, zelfde situatie hier. We hebben de S7 voor 350 euro gekocht (houd Pepper in de gaten). We wilde perce multi level support (we hebben 3 verdiepingen) en room support zodat we bepaalde ruimtes vaker kunnen zuigen en/of dweilen. Na vele reviews gelezen te hebben Bij de S7 uitgekomen, is volgens mij een van de betere. Wellicht komen er de komende tijd nog leuke acties omdat de S8 (bijna) uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 16:15
Ik heb ook interesse in de s7 maar heb 2 hoogpolige tapijten en ik lees dat dat misschien wel problemen kan opleveren met de dweil functie. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
SiNisTrAD schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:05:
Ik heb ook interesse in de s7 maar heb 2 hoogpolige tapijten en ik lees dat dat misschien wel problemen kan opleveren met de dweil functie. Iemand daar ervaring mee?
Tja daar zal mogelijk het 5mm optrekken van de dweilpad niet echt helpen, en als het tapijt 'te' hoog polig is kunnen ze er op vast lopen (maar dat geldt voor iedere robot!).

Maar goed ik weet niet wat het voor tapijt is dus kan het ook niet goed inschatten. Vooral veel reviews af gaan op YT zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SiNisTrAD schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:05:
Dan kun je wellicht niet tegelijkertijd zuigen en dweilen. Net zoals met de modellen voor de S7, die hun dweil niet op kunnen trekken, sla je de tapijten dan volledig over wanneer je (ook) dweilt. Die doe je dan afzonderlijk, of je doet ook rondes waarin je alleen zuigt (zonder dat de dweil op het apparaat zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Xqlus1ve schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Tja daar zal mogelijk het 5mm optrekken van de dweilpad niet echt helpen, en als het tapijt 'te' hoog polig kunnen ze er op vast lopen (maar dat geldt voor iedere robot!).

Maar goed ik weet niet wat het voor tapijt is dus kan het ook niet goed inschatten. Vooral veel reviews af gaan op YT zou ik zeggen.
Je kunt met no-go zones gaan werken. Tenzij je je hele huis vol hebt liggen met tapijt natuurlijk dan is het een ander verhaal

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Bij gebrek aan een goede deal voor de dreame w10, toch bij de roidmi eva uitgekomen. De redroad g10 durfde ik i.v.m. beperkte recensies nog niet aan.

Aan de Eva gebruikers wel gelijk een vraag. Hoe krijg ik de app op een andere taal? Of kan iemand "Abnormale rioolwater van bts" voor me vertalen naar normaal Nederlands.

Korte review na een paar ritjes
- Kaart is vrij snel gemaakt
- Sommige opstakels blijft hij lastig vinden, lamp met dunne poten, deurstopper. Daar blijft hij flink tegenaan rijden.
- Andere wat grotere obstakels worden eenvoudig voorbij gereden.
- Bij het eerste rondje 'droog dweilen' pakte hij een stuk vloerkleed mee. Geen idee waarom, misschien even van de leg.
- Afgrond detectie: ik schrok me wild bij het eerste ritje op de 1e VD. Eva rijdt vrij hard richting 'afgrond' (stonden jullie ook klaar om hem op te vangen bij rit 1?). Maar het werkt, randjes worden mooi meegenomen.
- AI bij vloerkleden mag beter. Hij moet er steeds oprijden voor detectie, dit lijkt niet onthouden te worden. Dweilpatroon wordt daardoor een soort zaagtandpatroon.
- Nadeel is dat 2.4GHz netwerk nodig is. Daarnaast is de robot niet uit te zetten via de app. Als robot in base staat kan die sws niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Vendetta_X op 03-02-2023 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budg
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 16:33
Weet iemand waarom de iRobot i5 100 euro goedkoper is (299) bij Art&Craft dan de grotere webshops (399, BCC, Expert, Coolblue) Typenummer komt overeen tussen die van Art&Craft & BCC.

Zo'n groot verschil maakt het verdacht.

uitvoering: iRobot Roomba i5

[ Voor 6% gewijzigd door Budg op 02-02-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:51
Ik heb nu een S7 max een week in huis en ben positief verrast door de resultaten. Na een zuig en dweil ronde is het huis spic en span. Wel een leermomentje: normaal zijn de slaapkamer deuren (appartement) dicht en laten we de gang dagelijks zuigen. De S7 interpreteert in de extra zuigronde van de gang de dichte deuren van de slaapkamer dan als geen deur en heeft vervolgens in de map geen toegang meer tot de slaapkamers. Bij de eerstvolgende complete zuigbeurt probeerde de S7 wanhopig een opening te vinden door de woonkamermuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
Budg schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:10:
Weet iemand waarom de iRobot i5 100 euro goedkoper is (299) bij Art&Craft dan de grotere webshops (399, BCC, Expert, Coolblue) Typenummer komt overeen tussen die van Art&Craft & BCC.

Zo'n groot verschil maakt het verdacht.

uitvoering: iRobot Roomba i5
mijn ervaring met die website is dat ze bepaalde dingen veel goedkoper kunnen leveren om een of andere reden. Ik heb er zelf een koffiezetapparaat vandaan voor 100 euro minder dan bij anderen.

Waarom? Geen idee, maar het is gewoon precies dezelfde.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58

JB

Cédric roelt!

Vendetta_X schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:47:
Bij gebrek aan een goede deal voor de dreame w10, toch bij de roidmi eva uitgekomen. De redroad g10 durfde ik i.v.m. beperkte recensies nog niet aan.

Aan de Eva gebruikers wel gelijk een vraag. Hoe krijg ik de app op een andere taal? Of kan iemand "Abnormale rioolwater van bts" voor me vertalen naar normaal Nederlands.

- Sommige opstakels blijft hij lastig vinden, lamp met dunne poten, deurstopper. Daar blijft hij flink tegenaan rijden.
- Bij het eerste rondje 'droog dweilen' pakte hij een stuk vloerkleed mee. Geen idee waarom, misschien even van de leg.
- Afgrond detectie: ik schrok me wild bij het eerste ritje op de 1e VD. Eva rijdt vrij hard richting 'afgrond' (stonden jullie ook klaar om hem op te vangen bij rit 1?). Maar het werkt, randjes worden mooi meegenomen.
- AI bij vloerkleden mag beter. Hij moet er steeds oprijden voor detectie, dit lijkt niet onthouden te worden. Dweilpatroon wordt daardoor een soort zaagtandpatroon.
- Nadeel is dat 2.4GHz netwerk nodig is. Daarnaast is de robot niet uit te zetten via de app. Als robot in base staat kan die sws niet uit.
@paQ heeft (ook) veel ervaring met de EVA.

Ik herken veel van je zaken wel bij de EVE Plus :)

De app van Roidmi heeft net een update gehad (iOS) maar de taal is nog steeds half knäckebröd. Dus lekker op Engels zetten en dan gaat het perfect. Nederlands lullen doet de EVE Plus wel prima alhier :)

Chroom/RVS en zwart blijft een dingetje. Hier rijd de EVE Plus ook op elke chrome vijfpoot van de stoel woonkamer omhoog, alsmede tegen de RVS poten van stoelen in de leefkeuken en ook de deurstopper blijft ie "berijden". Zwarte poten bank is ook *BOF*, maar dat gaat gelukkig veel minder hard dan de vorige ILIFE. Jammer dat die LiDAR scanner dat niet regelt (of te hoog in paar gevallen?). Op de kaart zijn die zaken keurig gesignaleerd.

Wat ik ook vervelend vind, is dat er zo kort langs de kant gereden wordt, er regelmatig "gehaak" is ter hoogte van bumper-eind. Ik heb nu maar kleine virtuele walls ingesteld op die punten, want ik ben bang dat dit op den duur gewoonweg beschadigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rya0HNPwQVBQHYE_0NkMOcwJTNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTyWBHo0q9qViWFK1Vq4ulc3.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Wie heeft de gouden tip waar ik Dreame L10s Ultra of Roborock S7 Ultra of Roidmi Eva kan aanschaffen met betaling in termijnen? Veel buitenlandse Amazons bieden dit (.de, .it) en de Duitse MM ook, echter in NL zie ik deze optie zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Reveniser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:41:
Wie heeft de gouden tip waar ik Dreame L10s Ultra of Roborock S7 Ultra of Roidmi Eva kan aanschaffen met betaling in termijnen? Veel buitenlandse Amazons bieden dit (.de, .it) en de Duitse MM ook, echter in NL zie ik deze optie zelden.
Dan is DE toch een goede optie? Garantie en dergelijke verloopt hetzelfde als de NL Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reveniser
Xqlus1ve schreef op maandag 6 februari 2023 @ 06:26:
[...]

Dan is DE toch een goede optie? Garantie en dergelijke verloopt hetzelfde als de NL Amazon.
Helaas niet, aangezien je dan in Duitsland dient te wonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Reveniser schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Helaas niet, aangezien je dan in Duitsland dient te wonen
bedoel je betalen in termijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik zie in het vorige draadje eea mbt tokens voor de Xiaomi stofzuigers. Klopt het dat je die token alleen kan verkrijgen bij aanmelden van de stofzuiger (dus niet nadien)? Ik wil eea integreren met de Homey.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Roborock S7 maxv plus bij amazon.nl besteld. Helaas een gebruikte uit Duitsland ontvangen. Direct teruggestuurd. Jammer dit...

Ga nog een poging wagen bij een andere webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 17-04 13:25
Ik had van de week via pepper een cecotec conga 4690 ultra besteld. 80 euro met laser via Amazon.de
Dit als 3e robot stofzuiger voor op de zolder. Waardeloos apparaat. De app is niet goed en in tegenstelling tot wat er wordt gecommuniceerd, kan je het niet verbinden met Google Home. Deze gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
SolarOrbiter schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:29:
Ik had van de week via pepper een cecotec conga 4690 ultra besteld. 80 euro met laser via Amazon.de
Dit als 3e robot stofzuiger voor op de zolder. Waardeloos apparaat. De app is niet goed en in tegenstelling tot wat er wordt gecommuniceerd, kan je het niet verbinden met Google Home. Deze gaat retour.
Toch, wil ik je dit niet ontnemen en mogelijk weer van gedachten veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 08:37
Volgende maand komt Roborock met de S8 serie uit. Verwachten jullie nog een pricedrop op de S7 Maxv voor die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
SierraPapa schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:10:
Volgende maand komt Roborock met de S8 serie uit. Verwachten jullie nog een pricedrop op de S7 Maxv voor die tijd?
Ik pak even mijn glazen bol erbij :+

Uiteindelijk zal de prijs wel zakken maar wanneer weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Kom tegen dat tegelijk met de S8 ook dit ding is aangekondigd: https://global.roborock.com/pages/roborock-dyad-pro . Tweede generatie, werkt al op accu, en geeft een behoorlijk affe indruk.

Dit hebben wij momenteel nog met snoer van een merk dat ik niet snel goede een robot zie maken. Waarom? Omdat het echt dweilt :D.

=> Roborock: volgend jaar als echte robot graag :Y. En dan wil ik best accepteren dat ik het water nog zelf vul en leeg, bij elke terugkeer op dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-04 21:07
Ik denk niet dat de prijs echt zal zakken. De S5 is ook amper gezakt en die staat al een paar jaar op de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Gwaihir schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:32:
Kom tegen dat tegelijk met de S8 ook dit ding is aangekondigd: https://global.roborock.com/pages/roborock-dyad-pro . Tweede generatie, werkt al op accu, en geeft een behoorlijk affe indruk.

Dit hebben wij momenteel nog met snoer van een merk dat ik niet snel goede een robot zie maken. Waarom? Omdat het echt dweilt :D.

=> Roborock: volgend jaar als echte robot graag :Y. En dan wil ik best accepteren dat ik het water nog zelf vul en leeg, bij elke terugkeer op dock.
Ik heb sinds ik mijn S7 Maxv heb niet meer gedweild in huis (ben nu een maand verder). De gewone handdweil voldoet dus voor die enkele keer dat we grondig willen dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
JB schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:23:
Ik zie in het vorige draadje eea mbt tokens voor de Xiaomi stofzuigers. Klopt het dat je die token alleen kan verkrijgen bij aanmelden van de stofzuiger (dus niet nadien)? Ik wil eea integreren met de Homey.
Hoe bedoel je precies?, volgens mij wordt er een token aangemaakt in de Xiaomi Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 12:31
SierraPapa schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:10:
Dit is het premium model. Ik heb zelf op black friday bij aliexpress de S5 max gekocht voor rond de 300 euro. Wellicht dat S7 Maxv straks tijdens een aanbieding zonder auto empty bin rond de 400-500 euro gaat kosten? Ik ben nog op zoek naar eentje zonder auto empty bin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Xqlus1ve schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Hoe bedoel je precies?, volgens mij wordt er een token aangemaakt in de Xiaomi Home app.
Kun je die er zo uitplukken dan? Ik heb die app nog niet in gebruik, maar als ik daar een token kan ophalen dan kan ik de Roidmi app afserveren bij wijze van.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Daar is volgens mij die Xiaomi token extrator tool voor. Verder heb ik weinig ervaring met Xiaomi. Ik zou het even proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 18:50

TWKterry

Master Mariner

@LJ80
In het vorige deel schreef je begin Januari;
De roborock Q7 max + is inmiddels besteld!
Ben heel benieuwd naar de prestaties :-) volgende week wordt ze geleverd.
Hoe bevalt deze na een maand in gebruik?
Wil zelf ook deze gaan kopen (560euro op Amazon.de) met alleen plavuizen vloer en deel pvc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Vendetta_X schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:47:

Hier een vergelijkbare ervaring, enige waar ik me echt aan stoor zijn de waardeloze app en het ontbreken van notificaties. Mijn Roborock liet me netjes weten als het water op was, of als de robot ergens vast zat, dan kreeg ik namelijk netjes een push melding op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 13:34
Zijn er hier meer Eva gebruikers die roestige plekjes hebben in de dock?
In de dirty watertank onderin en in de base toch opvallend oranje ‘vuil’ rondom de metaalachtige stukjes. (Ja de base is vies dit was voor dat ik hem ging schoonmaken ;))
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VS-7hoeZXLCz7W_UUcCr1i6xIOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0n0llBopi1p7htGx32IyVimG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWogbvTygPKKclpiJNTgpsvJIp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KegrgY00z44GblvLLlVTtveT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Maandag onderverdeling en bovenverdieping laten stofzuigen (40% over of zo). Daarna aangepakt en onder voor de dock gezet en niet aan het laden gezet (wil batterij niet te lang op 100% laten staan).

Nu wil ik hem net de keuken laten stofzuigen is de robot offline. Dus even aangezet maar hij vind hem niet. Aangekoppeld aan de dock en paar seconden later online met nog maar 5%. Hij trekt dus de batterij vrij snel leeg als hij niet aan t dock hangt, waarschijnlijk omdat hij altijd standby staat om commands uit te voeren.

Meer mensen die dit ervaren of ben ik de nige die moeilijk doet over 100% SOC voor een langere tijd?

Ps. Roborock S7

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 15-02-2023 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
Wat betreft SoC vind ik het ook niks. EVA staat ook altijd te laden en kan niet uit terwijl ze in het station staat. Kan alleen uitgezet worden buiten het station, dus staat er nu een halve meter voor. Zal de volgende keer eens op de batterij letten, maar staat niet standby dus zal niet zo hard leeglopen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 14:14
TWKterry schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:59:
@LJ80
In het vorige deel schreef je begin Januari;

[...]

Hoe bevalt deze na een maand in gebruik?
Wil zelf ook deze gaan kopen (560euro op Amazon.de) met alleen plavuizen vloer en deel pvc.
Bevalt opzicht goed, doet zijn werk goed.
Heb hem alleen nog niet gebruikt om te dweilen maar daar heb ik m ook niet echt voor.
Heeft helaas zichzelf al wel 2x vastgezet over een stoelpoot.

En ik heb iets raars dat hij de map zelf heeft aangepast waardoor hij denkt nu ergens heen te moeten wat geen ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Iemand enig idee wat hiermee te doen.

Ik ben erg tevreden over de Q7 MAX.
Alleen hij heeft de kaart aangepast waardoor hij denkt dat hier een ruimte is die er niet is.
(zie rood omcirkeld)

Hierdoor is de stofzuiger 10 minuten bezig een ruimte in te komen die er helemaal niet is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmHbya2Go2w0-AEUo5QZKkzvCto=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q29gxOntWUDFY0123nZtTzZM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:26

The Executer

Lekker belangrijk!

LJ80 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:38:
[...]
En ik heb iets raars dat hij de map zelf heeft aangepast waardoor hij denkt nu ergens heen te moeten wat geen ruimte is.
Komt waarschijnlijk doordat hij zich vastgereden had op die stoelpoot.

Probleem is op te lossen door via de Roborock-app een back-up van de kaart terug te zetten. Zit in het hamburgermenu, Manage maps, kies voor edit van de betreffende map, nu kun je onderaan kiezen voor "Use backup".

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@The Executer en als toevoeging. Ik heb zelf gemerkt dat na verloop van tijd de stofzuiger door heeft dat dit niet klopt en dan de map bijwerkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Webgnome schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:55:
@The Executer en als toevoeging. Ik heb zelf gemerkt dat na verloop van tijd de stofzuiger door heeft dat dit niet klopt en dan de map bijwerkt.
Ik heb dit zelf vele malen geprobeerd, maar er nooit weer uit gekregen. Daarom was ik ook erg blij met de backup/restore mode :). Heb vele opties geprobeerd, op internet staat dat je dan een volledige schoonmaakronde moet laten doen (dus niet een zone, kamer of spot), maar zelfs dan gebeurde er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
@The Executer @Webgnome

"Use back up" heb ik niet "Restore" wel.
Alleen kan ik dan niets kiezen, is de app even aan het laden, en zie daarna eigenlijk dezelfde map staan.
Dus of er wordt geen backup in geladen, of ik doe iets verkeerd, of dit is al veel langer zo maar heb ik niet eerder gezien omdat hij vaak een ronde doet als we niet thuis zijn.

Hopelijk past hij dit later vanzelf weer een keer aan dan.
Ik zat al te denken om er een block overheen te zetten, maar dan lijkt het net of er echt iets is waar ik niet wil dat hij komt. En ik denk dat hij het dan niet vanzelf aan zal gaan passen.

Het beste is denk even aankijken en eventueel anders een keer opnieuw mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

LJ80 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:24:
@The Executer @Webgnome

"Use back up" heb ik niet "Restore" wel.
Alleen kan ik dan niets kiezen, is de app even aan het laden, en zie daarna eigenlijk dezelfde map staan.
Dus of er wordt geen backup in geladen, of ik doe iets verkeerd, of dit is al veel langer zo maar heb ik niet eerder gezien omdat hij vaak een ronde doet als we niet thuis zijn.

Hopelijk past hij dit later vanzelf weer een keer aan dan.
Ik zat al te denken om er een block overheen te zetten, maar dan lijkt het net of er echt iets is waar ik niet wil dat hij komt. En ik denk dat hij het dan niet vanzelf aan zal gaan passen.

Het beste is denk even aankijken en eventueel anders een keer opnieuw mappen.
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/h9EWFn94fu6vIFQt776Xc7pP.jpg

Misschien dat er nog geen backup was, en je daarom geen verschil ziet. Hopelijk lukt het door hem gewoon zijn gang te laten gaan!

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 15-02-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-04 21:07
Card Nox schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:10:
Maandag onderverdeling en bovenverdieping laten stofzuigen (40% over of zo). Daarna aangepakt en onder voor de dock gezet en niet aan het laden gezet (wil batterij niet te lang op 100% laten staan).

Nu wil ik hem net de keuken laten stofzuigen is de robot offline. Dus even aangezet maar hij vind hem niet. Aangekoppeld aan de dock en paar seconden later online met nog maar 5%. Hij trekt dus de batterij vrij snel leeg als hij niet aan t dock hangt, waarschijnlijk omdat hij altijd standby staat om commands uit te voeren.

Meer mensen die dit ervaren of ben ik de nige die moeilijk doet over 100% SOC voor een langere tijd?

Ps. Roborock S7
Ja ik merk hetzelfde. Na een aantal uur is de batterij zo goed als leeg. Maar ik denk zelf dat de robot gebouwd is om veel op het dock te staan. Je 'stofzuigd' hooguit 1 a 2 keer per dag in een normale situatie.

• LJ80
The Executer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:34:
[...]

Bij mij ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

Misschien dat er nog geen backup was, en je daarom geen verschil ziet. Hopelijk lukt het door hem gewoon zijn gang te laten gaan!
Bij geen enkele kaart heeft hij tot nog toe een backup gemaakt.
Vreemd. Ik weet niet of dat ergens een instelling is dit ik gemist heb.
Zo ziet het er bij mij uit ik kan dat niet kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjqlw_J4kyipBzFzDBqbWNTyndw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lXvU9iDwXIhDCc3Gu9LBOm3O.png?f=fotoalbum_large

Kijk doordat hij denkt dat hier een ruimte is die er niet is probeert hij minuten lang om daar te komen, zie patroon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMkGICa_dT7xDdjL6zL7Jqvdz1M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UNIv8BggqKyjGxfYvQMQ1OuP.png?f=fotoalbum_large

Anders zet ik er wel een blok overheen dat hij daar niet moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

LJ80 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:30:
[...]

Bij geen enkele kaart heeft hij tot nog toe een backup gemaakt.
Vreemd. Ik weet niet of dat ergens een instelling is dit ik gemist heb.
Zo ziet het er bij mij uit ik kan dat niet kiezen:

[Afbeelding]

Kijk doordat hij denkt dat hier een ruimte is die er niet is probeert hij minuten lang om daar te komen, zie patroon:
[Afbeelding]

Anders zet ik er wel een blok overheen dat hij daar niet moet komen.
Als hij het zelf niet corrigeert, is dat een oplossing die ik nog wel eens ingezet zie worden. In jou geval kun je er, door de vorm, mooi een no go zone overheen zetten. Anders moest je met invissible walls klooien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Het voorwiel van onze roborock s5 max is kapot, jullie zullen het begrijpen, PANIEK @huize Grolsch :+

Wat is de juiste plek om snel en enigzins betaalbaar zo'n zwenkwiel te bestellen?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Grolsch schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:11:
Het voorwiel van onze roborock s5 max is kapot, jullie zullen het begrijpen, PANIEK @huize Grolsch :+

Wat is de juiste plek om snel en enigzins betaalbaar zo'n zwenkwiel te bestellen?
Hier, ook in het start topic staat iets vermeld over losse onderdelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:25:
[...]

Hier, ook in het start topic staat iets vermeld over losse onderdelen :+
Tnx, maar het enigste wiel wat binnen 3 weken leverbaar is dat is onderstaande link:

https://www.amazon.nl/kwm...5+wheel%2Caps%2C97&sr=8-8

Maar daar staat expliciet de S5 MAX niet bij :P

Het blijft een beetje gokken met dat chinese spul :)

Wel gek, want er staat wel bij dat deze voor de S6 geschikt is, en bij veel andere wielen staat zowel S5 max als S6 beschreven als compatible.

Iemand die kan bevestigen dat onderstaand wiel in een S5 max gaat werken :?

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 17-02-2023 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Grolsch schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:43:
[...]

Tnx, maar het enigste wiel wat binnen 3 weken leverbaar is dat is onderstaande link:

Maar daar staat expliciet de S5 MAX niet bij :P

Het blijft een beetje gokken met dat chinese spul :)

Wel gek, want er staat wel bij dat deze voor de S6 geschikt is, en bij veel andere wielen staat zowel S5 max als S6 beschreven als compatible.

Iemand die kan bevestigen dat onderstaand wiel in een S5 max gaat werken :?

Is dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter

Met het bovenstaande kan je alvast checken of het visueel overeenkomt met wat op Amazon aangeboden wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Tnx voor de tip, maar ook deze kan dus nog een maand duren voordat deze geleverd is.

Uiteindelijk maar besteld via https://robotstofzuigeron...roborock-s5-max-voorwiel/

Wel wat duurder, maar geen transportkosten en op voorraad en dus begin volgende week in huis.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 21-02-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinski
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Aan het kijken voor de dreame l10s of roborock 7 maxv ultra.

Grootste probleem zie ik in de l10s je het waterreservoir in de stofzuiger zelf niet kan reinigen? Hoe zit het met schimmel en dergelijke in zo een omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
kevinski schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:44:
Aan het kijken voor de dreame l10s of roborock 7 maxv ultra.

Grootste probleem zie ik in de l10s je het waterreservoir in de stofzuiger zelf niet kan reinigen? Hoe zit het met schimmel en dergelijke in zo een omgeving?
Schimmel? De waterreservoir vul je enkel met water of met schoonmaakmiddelen die ervoor geschikt zijn verdund in water. Er vormt geen schimmel in zo'n reservoir, enkel kalk aanslaag maar zelf dat heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 11:12
Na wat getwijfel toch besloten om binnenkort in de wondere wereld van de robot-stofzuigers te storen. Mijn initiële keus was een Roborock S7, echter na recent de "aanbieding" van de Dreame L10Pro hier gezien te hebben en wat reviews bekeken te hebben is deze een stuk goedkoper en wordt in reviews zeer positief beoordeeld.

@Traxas @AOC ik zag van jullie eerdere reacties in het topic, bevalt deze jullie nog? Zag wat issues met verschillende verdiepingen?

Ik kan best nog even wachten maar bij veel geluk zal de S7 wel weer in de aanbieding komen voor ergens rond de 350.

Mijn vraag, is het de moeite om voor een S7 te gaan?
Even ter aanvulling auto-empty bins heb ik geen behoefte aan, wel multi floor support ;-)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

HoefMeistert schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:58:
@Traxas @AOC ik zag van jullie eerdere reacties in het topic, bevalt deze jullie nog? Zag wat issues met verschillende verdiepingen?
Verschillende verdiepingen gaat prima mits je handmatig de juiste map/verdieping kiest. De eerste week dat ik de stofzuiger had hoefde ik dat niet te doen. Andere robots doen dit ook automatisch.

Als ik niet handmatig de juiste map selecteer dan krijgt de robot een positioning error en gaat een nieuwe map aanmaken. Persoonlijk vind ik het wel irritant. Ik zie echter dat dit ook voorkomt bij roborock s5/s6 bijvoorbeeld.

Verder prima robot, stoot nauwelijks tegen je meubels aan, maakt goed schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
AOC schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Verschillende verdiepingen gaat prima mits je handmatig de juiste map/verdieping kiest. De eerste week dat ik de stofzuiger had hoefde ik dat niet te doen. Andere robots doen dit ook automatisch.

Als ik niet handmatig de juiste map selecteer dan krijgt de robot een positioning error en gaat een nieuwe map aanmaken. Persoonlijk vind ik het wel irritant. Ik zie echter dat dit ook voorkomt bij roborock s5/s6 bijvoorbeeld.

Is dat niet afhankelijk van waar je de robot elke keer neerzet?

Tot nu toe 1 keer gehad met mijn S7 Maxv. Activiteit gestopt. op een andere plek (waar ik hem normaal gesproken neer zet) gezet en herstart gegeven, toen wel de map gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 11:12
AOC schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Ah ok dat klinkt irritant, maar hoor het idd vaker. Nog een snelle vraag, aangezien ik deze niet lijk te kunnen vinden, hoeveel verdiepingen kun je opslaan? 3? ik wil de robot eigenlijk gewoon op elke verdieping kunnen zetten en een run laten doen.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

HoefMeistert schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Ah ok dat klinkt irritant, maar hoor het idd vaker. Nog een snelle vraag, aangezien ik deze niet lijk te kunnen vinden, hoeveel verdiepingen kun je opslaan? 3? ik wil de robot eigenlijk gewoon op elke verdieping kunnen zetten en een run laten doen.
Drie mAps is inderdaad de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
AOC schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Drie mAps is inderdaad de max
4. Legt eraan welk merk en model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-04 20:16
Nu ik de Roidmi Eva ook heb aangeschaft en een korte review heb geschreven https://tweakers.net/pric...roidmi-eva/specificaties/ blijft er nog 1 vraag over.
Hoe kan ik de map verticaal plaatsen, deze staat nu schots en scheef.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4G90S4kqktWdDrlOPdTGNebTgxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yihuQCcCyKk5EJl3EshRg9YG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Schumi_wk, dat knopje linksonder is het zeker niet (die soort van 'auto rotate' knop)?

Andere vraag: waar kun je het beste (beste = goedkoopste) reserve onderdelen kopen voor de Roborock S7? Dan denk ik aan rollers, filters, dweilpads etc??

Ik zie hier het volgende voor €54 : 2 x Main Brush + 6 x Side Brush + 6 x Mop Cloth + 6 x Filter. Maar is goedkoop duurkoop of??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Nu online
Grolsch schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:04:
[...]

Tnx voor de tip, maar ook deze kan dus nog een maand duren voordat deze geleverd is.

Uiteindelijk maar besteld via https://robotstofzuigeron...roborock-s5-max-voorwiel/

Wel wat duurder, maar geen transportkosten en op voorraad en dus begin volgende week in huis.
En vandaag afgeleverd en werkt weer perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:03
Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met de RCV5 van Kärcher? Of hierover iets wil roepen?

https://www.kaercher.com/...igers/rcv-5-12696400.html

Schijnt nog maar net uitgebracht te zijn en ze hebben een kortingsactie van 30% voor early-adopters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Card Nox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:43:
@Schumi_wk, dat knopje linksonder is het zeker niet (die soort van 'auto rotate' knop)?

Andere vraag: waar kun je het beste (beste = goedkoopste) reserve onderdelen kopen voor de Roborock S7? Dan denk ik aan rollers, filters, dweilpads etc??

Ik zie hier het volgende voor €54 : 2 x Main Brush + 6 x Side Brush + 6 x Mop Cloth + 6 x Filter. Maar is goedkoop duurkoop of??
beste != goedkoopste en andersom. Ik heb mijn reserve brushes etc gewoon via bol.com gekocht. Ja het is niet het goedkoopste maar je hebt er gewoon heel veel troep tussen zitten. Dus mocht het niets zijn dan kun je het makkelijk terug sturen (want Nederlands bedrijf). Ik zal vanavond evne zoeken welke ik had gekocht op bol.com die ons goed beviel.

p.s. wij hebben op dit moment 10 dweildoeken ipv de standaard 1 die we erbij kregen. Je merkt toch wel dat wanneer je een ruimte 2x achter elkaar met een nieuwe dweildoek schoon maakt het er net een stukje schoner is :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 12:11

Fordox

00101010

Ik heb maar de trekker overgehaald en een Roborock E5 gekocht. Ik wou een beetje een instapmodel om te kijken of het wat is, en volgens mij is dit 1 van de betere instappers verkrijgbaar in Nederland.

Gister avond is hij binnen gekomen en was de batterij maar 2% vol, dus deze heeft overnacht geladen. Voor een 'dommere' robotstofzuiger vind ik het wel stom dat ik een Xiaomi account aan moest maken (waarbij je 6x overeenkomsten moet accepteren voordat je uberhaupt wat kan doen met je stofzuiger), terwijl er ook een afstandsbediening bij zit. Maargoed.

Ik ga vanavond eens kijken hoe fijn het werkt :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Fordox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:14:
Ik heb maar de trekker overgehaald en een Roborock E5 gekocht. Ik wou een beetje een instapmodel om te kijken of het wat is, en volgens mij is dit 1 van de betere instappers verkrijgbaar in Nederland.

Gister avond is hij binnen gekomen en was de batterij maar 2% vol, dus deze heeft overnacht geladen. Voor een 'dommere' robotstofzuiger vind ik het wel stom dat ik een Xiaomi account aan moest maken (waarbij je 6x overeenkomsten moet accepteren voordat je uberhaupt wat kan doen met je stofzuiger), terwijl er ook een afstandsbediening bij zit. Maargoed.

Ik ga vanavond eens kijken hoe fijn het werkt :)
Wat is er mis met de roborock app? Of werkt dat niet op jouw model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Card Nox schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:43:

Of Amazon, zie ook topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 12:11

Fordox

00101010

Xqlus1ve schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Wat is er mis met de roborock app? Of werkt dat niet op jouw model?
.. er is een losse Roborock app? De handleiding gaf me een QR code voor de Xiaomi home app

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Fordox schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:29:
[...]

.. er is een losse Roborock app? De handleiding gaf me een QR code voor de Xiaomi home app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGshDUXuDM5fWD9wbBtk7X2Wq_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0tOZDt8hr4wb65kuSN9Hillg.png?f=fotoalbum_large
Ik vond de Xiaomi home app minder prettig.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:07
Is er eigenlijk oprecht een echt goede robotstofzuiger wanneer je huisdieren (2 binnen katten) hebt? en waarbij er soms nog wel eens wat speelgoed gemist kan worden met het opruimen (van de katten of onze kleine man).
Liefst zelfs met dweilfunctie.

Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe goed zo'n stofzuiger werkt met kasten op poten, gaat ie daar nestjes omheen om vervolgens onder de kast te zuigen? of pakt ie het dan maar half mee? Las ook dat tapijt enzo wel herkent kan worden en dat ie dan het dweilen uitzet en vervolgens alleen het tapijt stofzuigd.

Eigenlijk dus: hoe is de theorie vs de werkelijkheid?
En zijn er nog aanraders behalve de dure Roborock S7+ / Q7 Max of iRobot J7+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-04 21:04
Zelfs mijn super oude roomba 3 kan dat allemaal. Vindt het nog steeds weer hilarisch wij hij allemaal onder en tussendoor kan.
Ok hij doet wel eens een poging om de deken van de honden op te eten.

• Card Nox
@crimby, werkt op mijn S7 allemaal perfect. Hier een prntscrn van de clean vanmorgen van de eerste verdieping. Incl bedden, kasten, stoelen, planten, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1j1RX9zaKWbxXmx1dNuEwfxLyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CJFAQ3Q0Fpkr7Bwcyti5RYB1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Mariekeb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:24:
Zelfs mijn super oude roomba 3 kan dat allemaal. Vindt het nog steeds weer hilarisch wij hij allemaal onder en tussendoor kan.
Ok hij doet wel eens een poging om de deken van de honden op te eten.
Vind het zo lastig bij zo'n ding in te schatten wat je er nou echt van kan en mag verwachten. De specificaties zijn meestal lovend, maar staan we niet dan alsnog daarna te stofzuigen en dweilen...

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
crimby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Vind het zo lastig bij zo'n ding in te schatten wat je er nou echt van kan en mag verwachten. De specificaties zijn meestal lovend, maar staan we niet dan alsnog daarna te stofzuigen en dweilen...
Een paar items eerst, tapijt detectie is voor velen modellen stoppen van toevoegen water aan de dweilpad, maar de dweilpad wordt dan wel over het tapijt getrokken. Hier kan je met no-go zones werken indien gewenst. De S7 trekt als enige zij dweilpad omhoog, dit is echter maar een paar mm, dus bij hoog polig tapijt gaat dat niet op en zeer hoog polig tapijt rijdt de robot zich vast.

Mijn robot gaat prima onder de bank en rondom poten van banken en kasten, alles wordt netjes mee genomen, hoekjes blijven last voor robots. Als je stoelpoten heb die ook over de grond lopen weet hij daar soms niet goed raad mee en is het gelijk een dom apparaat, maar enkel staanpoten kan zo'n robot uitsteken mee om.

Wat meeste mensen vergeten is dat je regelmatig je robot ook check op vervuiling etc. je kan hem dus niet onbeheerd een maand achter laten (ook de haren van mijn vrouw haal ik er af en toe uit).

Maar sinds ik de S7 heb, heb ik eigenlijk niet meer gestofzogen en gedweild waar de robot bij kan, heb hem al langer dan een maand, wat een apparaat zeg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_kXiYQFuzb824x83MOHfT88XHQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7KGQkglxH33dq6XjjVkAtcQH.png?f=fotoalbum_large
Dit was haar ronde gisternacht, zie ook waar de poten van de bank staan etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Xqlus1ve op 23-02-2023 14:07 ]

• crimby
Xqlus1ve schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Een paar items eerst, tapijt detectie is voor velen modellen stoppen van toevoegen water aan de dweilpad, maar de dweilpad wordt dan wel over het tapijt getrokken. Hier kan je met no-go zones werken indien gewenst. De S7 trekt als enige zij dweilpad omhoog, dit is echter maar een paar mm, dus bij hoog polig tapijt gaat dat niet op en zeer hoog polig tapijt rijdt de robot zich vast.

Mijn robot gaat prima onder de bank en rondom poten van banken en kasten, alles wordt netjes mee genomen, hoekjes blijven last voor robots. Als je stoelpoten heb die ook over de grond lopen weet hij daar soms niet goed raad mee en is het gelijk een dom apparaat, maar enkel staanpoten kan zo'n robot uitsteken mee om.

Wat meeste mensen vergeten is dat je regelmatig je robot ook check op vervuiling etc. je kan hem dus niet onbeheerd een maand achter laten (ook de haren van mijn vrouw haal ik er af en toe uit).

Maar sinds ik de S7 heb, heb ik eigenlijk niet meer gestofzogen en gedweild waar de robot bij kan, heb hem al langer dan een maand, wat een apparaat zeg _/-\o_

[Afbeelding]
Dit was haar ronde gisternacht, zie ook waar de poten van de bank staan etc.
Check, thanks! Wij hebben dus wel een grote kast met een 4 tal poten die over de grond lopen, dus dat zal dan wellicht lastig zijn. Verder gaat het dus wel enorm schelen in het dagdagelijkse werk.

Mijn vrouw wil sowieso af van hoogpolig kleed, aangezien we dat met de dieren niet lekker schoon krijgen (een kat heeft een gevoelige maag en dus regelmatig spuug op het kleed). Daarover gesproken; spuug en ontlasting etc... dat detecteert zo'n apparaat goed of krijg je dan een uitsmeersel over de hele vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
crimby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Check, thanks! Wij hebben dus wel een grote kast met een 4 tal poten die over de grond lopen, dus dat zal dan wellicht lastig zijn. Verder gaat het dus wel enorm schelen in het dagdagelijkse werk.

Mijn vrouw wil sowieso af van hoogpolig kleed, aangezien we dat met de dieren niet lekker schoon krijgen (een kat heeft een gevoelige maag en dus regelmatig spuug op het kleed). Daarover gesproken; spuug en ontlasting etc... dat detecteert zo'n apparaat goed of krijg je dan een uitsmeersel over de hele vloer?
Kleine uitwerpselen en spuug gaat de robot gewoon vrolijk overheen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
De robot rijdt ook gewoon over kabels heen, obstakels moeten een bepaalde hoogte en grote hebben voordat hij het detecteerd. reflecterende poten (zoals mijn bank) vind hij ook maar moeilijk, maar uiteindelijk wordt het wel goed schoon.

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-04 21:04
Even heel andere vraag. Was net bezig met nieuwe telefoon voor mijn man. En besloten om niet voor een chinees merk te gaan... want .... altijd iemand van de partij in de directie .. privacy etc.

Maar ik wil op redelijk korte termijn een S7 of S8 ( evne review afwachten ) kopen. Loop je dan niet tegen hetzelfde aan ?

Nu zit er een stuk minder privacy gevoelige informatie in mijn stofzuiger dan in een telefoon uiteraard ( maar de app komt wel op mijn telefoon ) . Maar kreeg opeens toch twijfels. Kon weinig vinden met de zoekfunctie , dus gooi het toch maar even in de groep, wellicht heeft iemand daar al eens over nagedacht / iets uitgezochtt.

[ Voor 9% gewijzigd door Mariekeb op 23-02-2023 15:15 ]

• Webgnome
crimby schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:19:
Is er eigenlijk oprecht een echt goede robotstofzuiger wanneer je huisdieren (2 binnen katten) hebt? en waarbij er soms nog wel eens wat speelgoed gemist kan worden met het opruimen (van de katten of onze kleine man).
Liefst zelfs met dweilfunctie.

Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe goed zo'n stofzuiger werkt met kasten op poten, gaat ie daar nestjes omheen om vervolgens onder de kast te zuigen? of pakt ie het dan maar half mee? Las ook dat tapijt enzo wel herkent kan worden en dat ie dan het dweilen uitzet en vervolgens alleen het tapijt stofzuigd.

Eigenlijk dus: hoe is de theorie vs de werkelijkheid?
En zijn er nog aanraders behalve de dure Roborock S7+ / Q7 Max of iRobot J7+?
Hier hebben we een vergelijkbare situatie
  • Katten 2x: check
  • Kasten op poten: check
Kinderen hebben we dan weer niet en ook geen tapijt. Maar voor de bovenstaande situaties kan ik je zeggen dat zolang de stofzuiger er onderdoor past er zal worden geprobeerd om het schoon te maken. Verder omdat we twee katten hebben ( o.a. ) laten we onze stofzuiger elke ochtend zijn rondje doen en dat werkt gewoon goed. Het is niet alsof de katten er op gaan zitten of er voor gaan liggen dat soort zaken. En als dat wel eens gebeurt ( er voor gaan liggen ) dan is de stofzuiger zo slim om er omheen te rijden. Voor wat betreft katten haar is een S7 echt heel erg goed te noemen.

Waar deze alleen niet zo heel goed mee overweg kan is als de kat overgegeven heeft dat wordt gewoon mooi meegenomen maar er ontstaat niet een hele vlek over de gehele vloer. Wij zijn dus tevreden met de S7. Dweilen gaat goed, we hebben zoals je eerder kan lezen een aantal dweildoeken gekocht en als we dan dweilen dan doe ik dat per ruimte. Onze woonkamer opgedeeld in twee ruimtes anders dan is het te groot van de dweil heb ik gemerkt. Ik dweil elke ruimte minimaal 2x en soms vaker maar dat hangt van de hoeveelheid vuil af.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Mariekeb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:11:
Even heel andere vraag. Was net bezig met nieuwe telefoon voor mijn man. En besloten om niet voor een chinees merk te gaan... want .... altijd iemand van de partij in de directie .. privacy etc.

Maar ik wil op redelijk korte termijn een S7 of S8 ( evne review afwachten ) kopen. Loop je dan niet tegen hetzelfde aan ?

Nu zit er een stuk minder privacy gevoelige informatie in mijn stofzuiger dan in een telefoon uiteraard ( maar de app komt wel op mijn telefoon ) . Maar kreeg opeens toch twijfels. Kon weinig vinden met de zoekfunctie , dus gooi het toch maar even in de groep, wellicht heeft iemand daar al eens over nagedacht / iets uitgezochtt.
Zeker. Er zijn ook wat opties om het gebruik van de cloud te beheersen. Elegant vind ik met name degene die er een proxy tussen zet, onder jouw eigen controle. Dat is dan helaas wel een proxy op de stofzuiger zelf, die je alleen met openen van het apparaat en bescheiden soldeerwerk geïnstalleerd krijgt (want het gaat alleen met een aangepaste firmware). Heb daar nog maar even vanaf gezien.

Maar wel heel bewust géén model gekocht dat prachtige stereoscopische beelden van m'n huis schiet. Geen "MaxV" voor mij dus. (Heb wel makkelijk praten, zonder huisdieren.)

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Mariekeb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:11:

Sommige robots hebben een camera en microfoon (zoals mijn S7 Maxv), mappen heel mijn huis met alle hebben en houden erin, luisteren snachts mijn gesnurk af en sturen dat door aan de chinese Winie the Pooh.

Er blijven weinig merken over als je bang bent voor (chinese) privacy items, bijna alle robots zijn gelinkt aan een server en zelf merken als AEG, Dyson, etc, waar hebben zij hun server staan?

Zie ook het antwoord hierboven.

• crimby
Webgnome schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Hier hebben we een vergelijkbare situatie
  • Katten 2x: check
  • Kasten op poten: check
Waar deze alleen niet zo heel goed mee overweg kan is als de kat overgegeven heeft dat wordt gewoon mooi meegenomen maar er ontstaat niet een hele vlek over de gehele vloer.
Thanks en klinkt allemaal erg positief. Ik snap alleen dit stukje niet. Hij kan er niet zo goed mee overweg maar neemt het wel mee en maakt geen vlek. Wat gebeurt er wel dan? Want dit klinkt juist wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Nou ja hij rijd er gewoon overheen en zuigt het op en maakt er geen hele grote kliederboel van laat ik het zo zeggen. MAARRRR , de kliederboel zit dan wel in het bakje en in de rol van de stofzuiger. Dus je mag dan het bakje gaan schoonmaken want er zit opgedroogde... in :+

Strava | AP | IP | AW

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:54:
Nou ja hij rijd er gewoon overheen en zuigt het op en maakt er geen hele grote kliederboel van laat ik het zo zeggen. MAARRRR , de kliederboel zit dan wel in het bakje en in de rol van de stofzuiger. Dus je mag dan het bakje gaan schoonmaken want er zit opgedroogde... in :+
Dat hangt er een beetje van af wat de kat heeft geproduceerd :+ Bij een simpele haarbal valt de schade mee, maar als je kat allemaal onverteerde brokken uitkotst dan wordt het een ramp. Ik had een spoor van 1 meter en de stofzuiger was ontzettend goor. Wiel, filter en roller schoonmaken was nog een karweitje.. Ik hoop dat de Roborock met camera wat goedkoper wordt in de toekomst, dan ga ik daar voor!

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 23-02-2023 16:18 ]

• Gwaihir
  • Niet online
En dan hoor ik, met name bij honden en / of jonge huisdieren ook nog wel 'ns van andere 'productie' die toch af en toe binnenshuis voorkomt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-04 20:16
Nu een week mijn Roidmi EVA en moet zeggen, wordt alleen beter. Was niet 100% gelukkig met het feit dat ze het laadstation niet altijd vond en dit aangepast door laadstation te verplaatsen. Nu weet ze telkens waar ze moet laden en is er niks meer mislopen.

Vrouw voor de 100% gelukkig met dweilen, ze is kritisch als het daarop aankomt, alhoewel ze nu tevreden is met het resultaat.
Ben nu toch gelukkig met de aankoop. Zou deze toch weer zo kopen.

@crimby
Dit is hoe de Roidmi met tafel en stoelen omgaat en rechtse foto is van de salontafel. Verliest er weinig tijd slechts 1 rondje en naar het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4hXx_W2Xy6GJlP9XYWGDgxza9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHq67an9Y7JbdcytGFHqwPRw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jq4xxCxYVBwGFA6YSE3OceeonFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKyAZ0dyGiRK6w6cKc78chd9.jpg?f=fotoalbum_tile

• crimby
Schumi_wk schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:26:
Nu een week mijn Roidmi EVA en moet zeggen, wordt alleen beter. Was niet 100% gelukkig met het feit dat ze het laadstation niet altijd vond en dit aangepast door laadstation te verplaatsen. Nu weet ze telkens waar ze moet laden en is er niks meer mislopen.

Vrouw voor de 100% gelukkig met dweilen, ze is kritisch als het daarop aankomt, alhoewel ze nu tevreden is met het resultaat.
Ben nu toch gelukkig met de aankoop. Zou deze toch weer zo kopen.

@crimby
Dit is hoe de Roidmi met tafel en stoelen omgaat en rechtse foto is van de salontafel. Verliest er weinig tijd slechts 1 rondje en naar het volgende.
[Afbeelding][Afbeelding]
Thanks! Toch echt maar eens overwegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 21:16

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ik heb sinds een paar dagen de Dreame Bot L10 pro en ben zeer tevreden. We hebben 2 katten en ben elke keer weer verbaasd als ik zie hoe veel er in het bakje zit.

Navigeert goed door het huis, slaat geen plekjes over en neemt de drempels met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 22:55
Hoi,

Ik zoek een Robotstofzuiger. Zie dat er nu een goede aanbieding is voor de Roomba i7+, maar lees er op dit forum weinig over. Zou iemand deze wel aanbevelen? Of altijd de Roborock S7 oid kopen?

Roomba i7+ kost nu 539 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Jamesco schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:55:
Hoi,

Ik zoek een Robotstofzuiger. Zie dat er nu een goede aanbieding is voor de Roomba i7+, maar lees er op dit forum weinig over. Zou iemand deze wel aanbevelen? Of altijd de Roborock S7 oid kopen?

Roomba i7+ kost nu 539 euro.
Wat zeggen de reviews? Al op YT gekeken zoals ook de topic start aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Xqlus1ve schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:21:
[...]

Wat zeggen de reviews? Al op YT gekeken zoals ook de topic start aangeeft?
Ik vind het lastig om de videos op YT op waarde te schatten; in hoeverre is zo iemand objectief? Je hebt bijv een compariment video Roomba i7+ vs Xiaomi ROIDMI Eve Plus, maar voor hetzelfde geldt heeft die persoon de Xiaomi gratis ontvangen om er een vlog over te maken...

Lees vooral veel over de Roborock S7, maar weinig over de Roomba i7+. Lees ook veel over de Xiaomi ROIDMI Eve Plus. Vraag mij af wat de beste koop is. Ik wil de stofzuiger overdag gebruiken en vind de dweilfunctie geen grote meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Jamesco schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Ik vind het lastig om de videos op YT op waarde te schatten; in hoeverre is zo iemand objectief? Je hebt bijv een compariment video Roomba i7+ vs Xiaomi ROIDMI Eve Plus, maar voor hetzelfde geldt heeft die persoon de Xiaomi gratis ontvangen om er een vlog over te maken...

Lees vooral veel over de Roborock S7, maar weinig over de Roomba i7+. Lees ook veel over de Xiaomi ROIDMI Eve Plus. Vraag mij af wat de beste koop is. Ik wil de stofzuiger overdag gebruiken en vind de dweilfunctie geen grote meerwaarde.
Beste is momenteel een Roborock S7 Maxv. Binnenkort komt de S8 uit en die is mogelijk weer beter. Beste koop als in comsumentenbond is een beetje lastig in te schatten.

Vacuum Wars op YT (wat ook in de topic start staat) heeft een goede reputatie opgebouwd als het gaat om het reviewen van stofzuigers. Er zijn nog wel wat andere kanalen die een heel scala aan data opgebouwd hebben aan data en reviews van robotstofzuigers.

Roomba was vroeger het bekendste merk, nu hebben ander merken Roomba van de troon gestoten maar ze maken nu nog steeds goede robots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Jamesco schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Zoek even naar het kanaal 'Vacuum wars' Dat is een betrouwbaar en goed kanaal.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesco
Xqlus1ve schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:53:
[...]

Beste is momenteel een Roborock S7 Maxv. Binnenkort komt de S8 uit en die is mogelijk weer beter. Beste koop als in comsumentenbond is een beetje lastig in te schatten.

Vacuum Wars op YT (wat ook in de topic start staat) heeft een goede reputatie opgebouwd als het gaat om het reviewen van stofzuigers. Er zijn nog wel wat andere kanalen die een heel scala aan data opgebouwd hebben aan data en reviews van robotstofzuigers.

Roomba was vroeger het bekendste merk, nu hebben ander merken Roomba van de troon gestoten maar ze maken nu nog steeds goede robots.
Dank voor de tip! Even doorsparen / wachten op een aanbieding voor de Roborock S7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:42
Vraag over robotstofzuigers, die ik niet zo terug kon vinden. Kun je ook verdiepingen instellen? Ik zou graag een robotstofzuiger willen hebben die ik ook een rondje kan laten doen op een andere verdieping. Of moet je eigenlijk per verdieping een stofzuiger hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Blik1984 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:00:
Vraag over robotstofzuigers, die ik niet zo terug kon vinden. Kun je ook verdiepingen instellen? Ik zou graag een robotstofzuiger willen hebben die ik ook een rondje kan laten doen op een andere verdieping. Of moet je eigenlijk per verdieping een stofzuiger hebben?
Dit is meermaals al voorbij gekomen, multifloor, meerdere verdiepingen, sommige kunnen er 3 inleren, andere 4. Bij de start topic even nader uitgelegd, maar met een beetje zoeken had je het gevonden denk ik in dit topic.

Antwoord is nee, 1 robot is voldoende mits die de functie 'multifloor' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-04 19:38
Even een vraag in de herhaling, wie heeft er ervaring met een dreame L10 pro op dit gebied?
Zoek een robotstofzuiger met dweilfunctie, maar die dan ook m'n vloerkleed overslaat. Of de dweil op tilt.

Welke robot werkt goed met barkrukken met een sokkelvoet?
https://tweakers.net/i/v6...NRa.jpg?f=fotoalbum_large

Heb contact gehad met blaupunt, en die nieuwe variant met Lidar zou dit wel moeten kunnen.
Maar hoor het liefste ervaringen van gebruikers.

M'n huidige blaupunkt xboost loopt hier altijd op vast, dus zet ik nu de krukken achter m'n keukenblok en zonder ik deze ruimte af met magneet strips.
Is omslachtig, en kan dus eigenlijk geen routine instellen zoals ik wel zou willen.

Budget tot zo'n 400 euro mits dat haalbaar is?
Heb een pvc vloer, en een laagpolig vloerkleed van zo'n 2cm.
Witte plinten langs de muren. Voor de rest geen gekke obstakels.
Het liefst ook niet te hoog, zodat ie nog wel onder m'n tv meubel door kan.
Pagina: 1 2 ... 53 Laatste