Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Dit is meermaals al voorbij gekomen, multifloor, meerdere verdiepingen, sommige kunnen er 3 inleren, andere 4. Bij de start topic even nader uitgelegd, maar met een beetje zoeken had je het gevonden denk ik in dit topic.

Antwoord is nee, 1 robot is voldoende mits die de functie 'multifloor' heeft.
Excuus, ik had bij mijn zoektocht "verdeiping" getikt, niet heel gek dat ik dan niks gevonden krijg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 13:17
Iemand toevallig nog ergens een mooie aanbieding gezien voor de Dreame L10Pro?

Ik ga toch voor de Roborock S7, even wachten op een aanbieding, die zal vast komen zodra de S8 uitgekomen is.

[ Voor 43% gewijzigd door bd-casemod op 09-03-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Na lang twijfelen toch maar een roborock S7 pro ultra gekocht bij geekbuying voor 872 euro.

De maxV is natuurlijk nog iets fijner, maar de meerprijs voor obstakel detectie is het me niet waard. Ik heb ook nog een roidmi eva overwogen maar aangezien we toch wat tapijten willen hebben vind ik het niet handig dat ik daarvoor eerst de mops moet verwijderen.

Ben benieuwd of multifloor fijn werkt (dat ik de robot naar boven moet tillen dus), we gaan het zien :)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:37
Infinity90 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:44:
Even een vraag in de herhaling, wie heeft er ervaring met een dreame L10 pro op dit gebied?
Zoek een robotstofzuiger met dweilfunctie, maar die dan ook m'n vloerkleed overslaat. Of de dweil op tilt.

Welke robot werkt goed met barkrukken met een sokkelvoet?
https://tweakers.net/i/v6...NRa.jpg?f=fotoalbum_large

Heb contact gehad met blaupunt, en die nieuwe variant met Lidar zou dit wel moeten kunnen.
Maar hoor het liefste ervaringen van gebruikers.

M'n huidige blaupunkt xboost loopt hier altijd op vast, dus zet ik nu de krukken achter m'n keukenblok en zonder ik deze ruimte af met magneet strips.
Is omslachtig, en kan dus eigenlijk geen routine instellen zoals ik wel zou willen.

Budget tot zo'n 400 euro mits dat haalbaar is?
Heb een pvc vloer, en een laagpolig vloerkleed van zo'n 2cm.
Witte plinten langs de muren. Voor de rest geen gekke obstakels.
Het liefst ook niet te hoog, zodat ie nog wel onder m'n tv meubel door kan.
toon volledige bericht
Volgens mij een hele nette prijs:

https://www.bol.com/nl/nl...RNvQ.2_12.13.ProductTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05-2023
Zie dat de S8 nu op Amazon staat. Weet alleen niet hoe betrouwbaar de verkoper is...

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Overkill666 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:01:
Zie dat de S8 nu op Amazon staat. Weet alleen niet hoe betrouwbaar de verkoper is...

Linkje
Slechts 6 reviews.
https://www.amazon.nl/sp?..._link&isAmazonFulfilled=1

Ik wacht even op de aanbiedingen vanuit Amazon zelf i.v.m. garantie e.d.

Heb inmiddels al 2x een S7 gehad die na verloop van tijd defect ging (gelukkig van Amazon toen wel een nieuwe gekregen)

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 16-03-2023 13:06 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:41

OMX2000

By any means necessary...

Linkje
Die prijs valt enorm mee, toch?

Via Otto ook voor 549 564 euro: https://www.otto.de/p/rob...#variationId=S06650XJH102

Nu is de vraag, wat kost de dock, los?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Linkje
Ik had ‘m besteld, maar de garantie is voor mij toch belangrijk op zo’n product voor die prijs. Dus geannuleerd. Eens kijken of een S7 Max voor mij ook voldoet, 389,- is een leukere prijs.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Qua garantie zou Otto toch wel ok moeten zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels een Dreame D9 Max gevonden voor 217 euro die eigenlijk gewoon voldoet aan m’n eisen. Mist alleen een objectontwijkende functie de de Dreame L10 Pro wel heeft. Die kost 339 euro. Ik weet niet of dat zinvol is, we hebben geen kinderen die van alles laten rondslingeren en alles staat kaarsrecht in huis. :)

Die D9 Max loopt toch ook niet overal tegen aan te denderen neem ik aan?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

THE_BASE schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Ik had ‘m besteld, maar de garantie is voor mij toch belangrijk op zo’n product voor die prijs. Dus geannuleerd. Eens kijken of een S7 Max voor mij ook voldoet, 389,- is een leukere prijs.
Vanuit Roborock wordt er gewoon verwezen naar die leverancier op Amazon. En ik las ook ergens dat ze tot 23 maart 150 euro korting geven op de S8. Ik zie dat alleen niet op de Roborock site zelf vermeld staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgNgt28tVH5blAfHfBvRGprmoSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oukvM1cCVSgwx0EClkx4cso7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door OMX2000 op 17-03-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Vanuit Roborock wordt er gewoon verwezen naar die leverancier op Amazon. En ik las ook ergens dat ze tot 23 maart 150 euro korting geven op de S8. Ik zie dat alleen niet op de Roborock site zelf vermeld staan.

[Afbeelding]
Het liefst heb ik wel een Roborock S8, maar het is te duur voor wat 'ie bij ons thuis mag doen. We hebben geen groot gezin met kinderen en huisdieren en zijn nogal schoon en geordend. Dus het is meer gemak dan noodzaak en dan vind ik de prijs voor mijzelf te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
THE_BASE schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:32:
Inmiddels een Dreame D9 Max gevonden voor 217 euro die eigenlijk gewoon voldoet aan m’n eisen. Mist alleen een objectontwijkende functie de de Dreame L10 Pro wel heeft. Die kost 339 euro. Ik weet niet of dat zinvol is, we hebben geen kinderen die van alles laten rondslingeren en alles staat kaarsrecht in huis. :)

Die D9 Max loopt toch ook niet overal tegen aan te denderen neem ik aan?
Als een olifant in een porselijnen kast!

Nee het zal wel meevallen, echter obstacle avoidance werkt net ff iets beter. Neem aan dat je wel de reviews op YT heb bekeken om een indruk te krijgen hoe die werkt mbt obstakels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09
OMX2000 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:57:
[...]
[...]
The launch date and starting prices for the Roborock S8, Roborock S8+, and Roborock S8 Pro Ultra robot vacuums have been announced for France and Germany. The gadgets will launch in Germany on March 16, and then on March 17, they will arrive in France. In both countries, customers who purchase the Roborock S8 before March 23 will receive a €150 (~US$161) discount off the €699 (~US$748) MSRP, allowing them to buy the device for €549 (~US$588).
549 is de discounted price zo te zien:

https://www.notebookcheck...50-discount.700959.0.html

[ Voor 35% gewijzigd door Dracula op 17-03-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

THE_BASE schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Het liefst heb ik wel een Roborock S8, maar het is te duur voor wat 'ie bij ons thuis mag doen. We hebben geen groot gezin met kinderen en huisdieren en zijn nogal schoon en geordend. Dus het is meer gemak dan noodzaak en dan vind ik de prijs voor mijzelf te hoog.
Snap ik heel goed, dan zijn er denk ik robots die een stuk voordeliger zijn en zeker goed werken te vinden. Wij hebben hier 4 kids en 2 katten. En onze katten hebben nogal eens de neiging om te braken. En dat wil je ECHT niet opzuigen. Dan kom je redelijk snel op de geavanceerdere robots.

Daarnaast is het echt BIZAR hoeveel stof we hier dagelijks produceren. Daar is gezin alle drukte, tijd en energie niet tegenop te stofzuigen. We hebben ook tegels en die moeten eigenlijk minimaal iedere 2 dagen gedweild worden.

Kortom. Ik denk dat het een S7 of een S8 gaat worden. En dan later eventueel een docking los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
OMX2000 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Snap ik heel goed, dan zijn er denk ik robots die een stuk voordeliger zijn en zeker goed werken te vinden. Wij hebben hier 4 kids en 2 katten. En onze katten hebben nogal eens de neiging om te braken. En dat wil je ECHT niet opzuigen. Dan kom je redelijk snel op de geavanceerdere robots.

Daarnaast is het echt BIZAR hoeveel stof we hier dagelijks produceren. Daar is gezin alle drukte, tijd en energie niet tegenop te stofzuigen. We hebben ook tegels en die moeten eigenlijk minimaal iedere 2 dagen gedweild worden.

Kortom. Ik denk dat het een S7 of een S8 gaat worden. En dan later eventueel een docking los kopen.
Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar als je nu bijvoorbeeld een S8 koopt, en 1,5 jaar later een dockingstation. Na 2 jaar gaat je S8 stuk, dan moet je dus weer een S8 kopen om het dockingstation te blijven gebruiken en anders je dockingstation verkopen.

Persoonlijk koop ik liever de set compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
OMX2000 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Thanks! Het is ook bij ons wel verbazingwekkend hoeveel stof er toch altijd weer door het huis dwarrelt. Normaliter stofzuigen we zo'n 3 keer in de week, maar we willen het zelf één keer doen tijdens het schoonmaken en voor de rest willen we Truus inzetten.
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:22:
[...]
Als een olifant in een porselijnen kast!

Nee het zal wel meevallen, echter obstacle avoidance werkt net ff iets beter. Neem aan dat je wel de reviews op YT heb bekeken om een indruk te krijgen hoe die werkt mbt obstakels?
Dan denk ik dat voor een verschil van 122 euro die functie enorm graag zou willen hebben, zoals gezegd ligt hier nooit zomaar iets op de grond als een knuffeltje of een verdwaald dier. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666

Linkje
Niet meer verkrijgbaar.

Als iemand anders nog een S8 vind wat betrouwbaar is laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crista88
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Topic grotendeels doorgelezen maar door de bomen zie ik het bos niet meer...

Ik zoek een robotstofzuiger die als het mogelijk is, voldoet aan onderstaande eisen:
- geschikt voor huisdierharen
- afgrond detectie
- inzetbaar op meerdere verdiepingen zonder het laad station te verplaatsen
- zelf terug gaan om te laden en daarna weer verder gaan waar ie was gebleven
- ivm speelgoed hier en daar, lijkt het me handig als ie niet overal stug overheen dendert
- bedienbaar dmv app
- budget maximaal 450 euro

We hebben geen tapijt/kleden liggen en geen losse snoeren in huis. Dus wel een hond en kind welke regelmatig hun rotzooi laten liggen. En dus altijd veel zand, stof, hooi en haren in huis...

Wie weet voor ons de juist robotstofzuiger?

Voornamelijk het budget maakt het ben ik bang erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Crista88 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:22:
Topic grotendeels doorgelezen maar door de bomen zie ik het bos niet meer...

Ik zoek een robotstofzuiger die als het mogelijk is, voldoet aan onderstaande eisen:
- geschikt voor huisdierharen
- afgrond detectie
- inzetbaar op meerdere verdiepingen zonder het laad station te verplaatsen
- zelf terug gaan om te laden en daarna weer verder gaan waar ie was gebleven
- ivm speelgoed hier en daar, lijkt het me handig als ie niet overal stug overheen dendert
- bedienbaar dmv app
- budget maximaal 450 euro

We hebben geen tapijt/kleden liggen en geen losse snoeren in huis. Dus wel een hond en kind welke regelmatig hun rotzooi laten liggen. En dus altijd veel zand, stof, hooi en haren in huis...

Wie weet voor ons de juist robotstofzuiger?

Voornamelijk het budget maakt het ben ik bang erg lastig.
toon volledige bericht
Roborock S7, Q7, Ecovacs Deebot T9 ? En zo zijn er nog veel meer. Volgens mij hebben ze allen afgrond detectie in de midden klasse. Speeldgoed, indien hoger dan 4 a 5 cm wordt gewoon gedetecteerd, bedienbaar als in RC? of enkel start, stop, etc, dat hebben ze allemaal. ze gaan allemaal terug naar basis station indien batterij laag is, en daarna hun taak weer verder af maken. Ik denk dat je je het zelf te moeilijk maakt. Gewoon ff wat YT reviews afgaan van de modellen die binnen je budget en eisen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:59:
[...]

Roborock S7, Q7, Ecovacs Deebot T9 ? En zo zijn er nog veel meer. Volgens mij hebben ze allen afgrond detectie in de midden klasse. Speeldgoed, indien hoger dan 4 a 5 cm wordt gewoon gedetecteerd, bedienbaar als in RC? of enkel start, stop, etc, dat hebben ze allemaal. ze gaan allemaal terug naar basis station indien batterij laag is, en daarna hun taak weer verder af maken. Ik denk dat je je het zelf te moeilijk maakt. Gewoon ff wat YT reviews afgaan van de modellen die binnen je budget en eisen vallen.
Ik snap @Xqlus1ve wel, ik zag ook door de bomen het bos niet meer. Veel merken met verschillende types en series. Uiteindelijk zijn de robots van Xiaomi wel aanraders, begrijp ik.

De topper is nu de Roborock S8, daaronder de S7. Wil je nog voordeliger dan kun je naar de Q7 Max of de Dreame L10 Pro of D9 Max.

Ik koos voor Dreame. Ben er nog niet uit of ik L10 Pro neem mét obstruction-toestand of gewoon D9 Max zónder. Ik nijg naar het laatste en ga ze dit weekend eens rustig testen. Voor 217 euro is ‘ie volgens mij helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Nog steeds niks bekend over release datum in NL voor de s8 pro ultra? Aangezien die beter is dan de s7 maxv ultra wil ik toch wel graag deze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
gruys7 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:12:
Nog steeds niks bekend over release datum in NL voor de s8 pro ultra? Aangezien die beter is dan de s7 maxv ultra wil ik toch wel graag deze hebben.
Op papier bij Roborock wel, echter heb nog geen S7 Maxv vs S8 vergelijking/review kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eskimo1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-04 15:28
Roborock S8 is via geekbuying beschikbaar momenteel. Ik heb er eentje besteld. Dit is mijn eerste robot. Ik heb nagevraagd bij Roborock support of er achteraf de mogelijkheid is om de docking te kopen. Dat zou NIET het geval zijn:

Hi,

Thank you for reaching out to Roborock Customer Service.

No. The plus and ultra dock are not sold separately. If you want to use the empty feature or mop washing/tank refilling features, we suggest you wait for the S8+ or S8Pro Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
eskimo1 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:55:
Roborock S8 is via geekbuying beschikbaar momenteel. Ik heb er eentje besteld. Dit is mijn eerste robot. Ik heb nagevraagd bij Roborock support of er achteraf de mogelijkheid is om de docking te kopen. Dat zou NIET het geval zijn:

Hi,

Thank you for reaching out to Roborock Customer Service.

No. The plus and ultra dock are not sold separately. If you want to use the empty feature or mop washing/tank refilling features, we suggest you wait for the S8+ or S8Pro Ultra.
Dit was volgens mij ook het geval bij de S7 en S7 Maxv. Voorlopig zijn de docks via third parties gewoon beschikbaar. Is een gok denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
En hier quote ik mijzelf even als ik voor mijzelf denk wat het handigst of prettigst is qua garantie:
Xqlus1ve schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar als je nu bijvoorbeeld een S8 koopt, en 1,5 jaar later een dockingstation. Na 2 jaar gaat je S8 stuk, dan moet je dus weer een S8 kopen om het dockingstation te blijven gebruiken en anders je dockingstation verkopen.

Persoonlijk koop ik liever de set compleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overkill666
Ik heb nu de S5 die defect is. Geeft een error waardoor zijn zuig kracht nog maar 10% heeft.
Nu 3 jaar in gebruik en begint wel kuren te krijgen.

Nu net de S8 besteld via geekbuying in de hoop dat deze langer mee gaat. Uiteraard verwacht ik ook wel een serieuze upgrade en dat de S8 beter zijn werk doet dan de S5.

Hopelijk volgende week binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Overkill666 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:44:
Ik heb nu de S5 die defect is. Geeft een error waardoor zijn zuig kracht nog maar 10% heeft.
Nu 3 jaar in gebruik en begint wel kuren te krijgen.

Nu net de S8 besteld via geekbuying in de hoop dat deze langer mee gaat. Uiteraard verwacht ik ook wel een serieuze upgrade en dat de S8 beter zijn werk doet dan de S5.

Hopelijk volgende week binnen...
Hoe is Geekbuying dan met garantie en retourneren? Dan zou je toch beter kunnen wachten tot 'ie weer voor 549 euro bij Amazon verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
THE_BASE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:13:
[...]

Hoe is Geekbuying dan met garantie en retourneren? Dan zou je toch beter kunnen wachten tot 'ie weer voor 549 euro bij Amazon verkrijgbaar is?
Volgens mij heeft @Binnetie al eens op de garantie moeten leunen van Geekbuying en is dat allemaal prima gegaan. Volgens mij heeft hij/zij er nog wel een extra verzekering bij genomen op verzendkosten oid.
Maar dat scheelt dus dan alleen qua verzendkosten, wat nog mee zou moeten vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Theetjuh op 18-03-2023 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Theetjuh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Volgens mij heeft @Binnetie al eens op de garantie moeten leunen van Geekbuying en is dat allemaal prima gegaan. Volgens mij heeft hij/zij er nog wel een extra verzekering bij genomen op verzendkosten oid.
Maar dat scheelt dus dan alleen qua verzendkosten, wat nog mee zou moeten vallen.
Ah, zo. Ik heb inmiddels de L10 Pro en de D9 Max in huis getest, beetje van hetzelfde, alleen de D9 Max rijdt over objecten heen, want de L10 Pro er om heen rijdt.

Wat ik voor zover ik nu kan zien vervelend vind is dat ik 3 verdiepingen heb en maar 2 kaarten kan aanmaken. Aan het eind van de routine op de zolder wil hij terug naar de basis maar kan die niet vinden. Als er wel een kaart is (1e verdieping en begane grond) dan stopt 'ie netjes of gaat 'ie naar de lader.

Doet Roborock S7/S8 dit beter? In principe lijken ze me voor mijn gebruik wel gelijkwaardig en scheelt het toch behoorlijk geld, maar dit is wel een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 14:03
Theetjuh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Bedoel je dat probleem met krassen op de vloer? Dat heb ik gemeld bij Roborock, maar die beweren dat hun stofzuigers allemaal getest zijn op allerlei ondergronden en dat ze niet krassen. De bewijsfilmpjes met verf aan de onderkant bij de borstel als bewijs dat hij toch echt wel over de vloer krast negeren ze. Ik plak er elke paar weken een stukje ducttape op om krassen te voorkomen, maar goed het leed is al geschied.
Uiteindelijk maar opgegeven. Ik zie nu met nieuwe krukken ook snel krassen op de vloer. Misschien ligt het aan het type dure laminaat wat ik had.

Via Geekbuying wel eens problemen gehad met ledverlichting, had 5 spots nodig. En 2 hadden een andere kleurtemperatuur. Lastig op de foto te krijgen maar uiteindelijk mocht het retour en kreeg ik zowel verzendkosten als de lampen vergoed. De verzendkosten waren haas hoger dan de spots. Ik moest het naar Polen sturen. Na 3 dagen kwam het aan en stond het geld ook al op m'n PayPal account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Binnetie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Bedoel je dat probleem met krassen op de vloer? Dat heb ik gemeld bij Roborock, maar die beweren dat hun stofzuigers allemaal getest zijn op allerlei ondergronden en dat ze niet krassen. De bewijsfilmpjes met verf aan de onderkant bij de borstel als bewijs dat hij toch echt wel over de vloer krast negeren ze. Ik plak er elke paar weken een stukje ducttape op om krassen te voorkomen, maar goed het leed is al geschied.
Uiteindelijk maar opgegeven. Ik zie nu met nieuwe krukken ook snel krassen op de vloer. Misschien ligt het aan het type dure laminaat wat ik had.

Via Geekbuying wel eens problemen gehad met ledverlichting, had 5 spots nodig. En 2 hadden een andere kleurtemperatuur. Lastig op de foto te krijgen maar uiteindelijk mocht het retour en kreeg ik zowel verzendkosten als de lampen vergoed. De verzendkosten waren haas hoger dan de spots. Ik moest het naar Polen sturen. Na 3 dagen kwam het aan en stond het geld ook al op m'n PayPal account.
Ahhh ik dacht dat jij issues had met de robot, waardoor je bij Geekbuying moest aankloppen.
Blijkbaar toch iemand anders geweest dan.

Het krassen staat me nog wel bij ja, wist niet dat je contact had opgenomen met Roborock, hier vooralsnog gelukkig nooit issues daarmee gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 00:45
Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar ik zie op Pepper een aanbieding voor de Roborock S8 met 2x gratis extra filter en 3x mop (t.w.v. 32 euro) voor €523,-. Dit gaat via Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overkill666
red1 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:06:
Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar ik zie op Pepper een aanbieding voor de Roborock S8 met 2x gratis extra filter en 3x mop (t.w.v. 32 euro) voor €523,-. Dit gaat via Geekbuying.
Heb je een link?

Ik zie hem voor €549,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Overkill666 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:52:
[...]

Heb je een link?

Ik zie hem voor €549,-
Het prijsverschil is de 6% van cashbackxl ter waarde van €26,13
Dus dat kun je ook altijd nog doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Er was toch wel een degelijk verschil tussen object avoidance op de L10 Pro en niet op de D9 Max. Die laatste bumpte toch hier en daar tegenaan.

M’n partner is nu ook enthousiast en vindt dat we best wat meer mogen investeren. Dus toch naar Roborock gekeken. Optie daar is toch de nieuwste S8 (549,-) of Q7 Max (400,-). Die laatste heeft weer geen object avoidance en ben bang dat dat dan weer tegen gaat vallen. S7 (489,-) is ook nog een optie, maar die heeft ‘maar’ 2500 suction power. Dat lijkt mij aan de lage kant. Mocht iemand van bovenstaand advies hebben, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@THE_BASE Op wat voor ondergrond?

Hier harde vloeren en dan hoor je 'm z'n zuigvermogen alleen inzetten op de deurmat. Meer is dan zoiets als: auto kan 220 km/u i.p.v. 180..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gwaihir schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:14:
@THE_BASE Op wat voor ondergrond?

Hier harde vloeren en dan hoor je 'm z'n zuigvermogen alleen inzetten op de deurmat. Meer is dan zoiets als: auto kan 220 km/u i.p.v. 180..
Alleen maar pvc, harde vloer en twee vloerkleden, laagpolig. Omdat S8 nu zuigkracht van 6.000 heeft, klinkt 2.500 erg weinig. Maar dat zal psychologisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar dan zou ik zeker voor de S8 gaan.
De tegen elkaar in draaiende borstels lijken me daar ideaal voor.

De S7 is tegenover de S5 Max heel wat onderhoudsvrijer, maar slechter met haren van het vloerkleed/ droogloop mat halen.

Vonden wij niet erg, want de haar ophoping met de S5 Max was echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Theetjuh schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:45:
Ik weet niet of je huisdieren hebt, maar dan zou ik zeker voor de S8 gaan.
De tegen elkaar in draaiende borstels lijken me daar ideaal voor.

De S7 is tegenover de S5 Max heel wat onderhoudsvrijer, maar slechter met haren van het vloerkleed/ droogloop mat halen.

Vonden wij niet erg, want de haar ophoping met de S5 Max was echt enorm.
Nee, geen huisdieren. En geen kinderen, dus op zich is het altijd wel netjes.

Maar merkte voor m’n gevoel dat vooral die object avoidance wel wat doet in de L10 Pro en dat mist de Q7 Max dan weer. Maar eens een nachtje over slapen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
red1 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:06:
Eerste 100 bestellingen. En die zijn al eventjes opperdepop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crista88
THE_BASE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:38:
[...]

Ah, zo. Ik heb inmiddels de L10 Pro en de D9 Max in huis getest, beetje van hetzelfde, alleen de D9 Max rijdt over objecten heen, want de L10 Pro er om heen rijdt.

Wat ik voor zover ik nu kan zien vervelend vind is dat ik 3 verdiepingen heb en maar 2 kaarten kan aanmaken. Aan het eind van de routine op de zolder wil hij terug naar de basis maar kan die niet vinden. Als er wel een kaart is (1e verdieping en begane grond) dan stopt 'ie netjes of gaat 'ie naar de lader.

Doet Roborock S7/S8 dit beter? In principe lijken ze me voor mijn gebruik wel gelijkwaardig en scheelt het toch behoorlijk geld, maar dit is wel een minpuntje.
Kun je bij beide maar 2 verdiepingen aanmaken? Was aan het kijken voor de L10 pro, maar heb ook 3 verdiepingen, dus dan zou die toch afvallen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Crista88 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:00:
[...]

Kun je bij beide maar 2 verdiepingen aanmaken? Was aan het kijken voor de L10 pro, maar heb ook 3 verdiepingen, dus dan zou die toch afvallen denk ik...
In eerste instantie lukte het met de L10 Pro niet. Bij de D9 Max wel. Dus dat vond ik vreemd. Toen heb ik die eerste op zolder gezet met alleen scannen en lukt het wel. Dus maximaal drie verdiepingen die te verdelen zijn in zones.

Let wel: je gebruikt de Mi Home app en die is echt niet prettig, slecht vertaald. Heb ik dus snel op Engels gezet. App van Roborock is wat dat betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand nog een idee: ik zet gisteren de robot op de eerste verdieping waar geen Dock is. Begint netjes te schoonmaken en eindigt waar ‘ie begonnen is.

Nu is ‘ie na de schoonmaakronde de hele tijd op zoek naar een Dock. Kan toch niet zo zijn dat ik de hele tijd die Dock moet verslepen naar alle verdiepingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
THE_BASE schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:36:
Nu is ‘ie na de schoonmaakronde de hele tijd op zoek naar een Dock. Kan toch niet zo zijn dat ik de hele tijd die Dock moet verslepen naar alle verdiepingen?
Das bij een Roborock iig niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Theetjuh schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Das bij een Roborock iig niet zo.
Vage apparaten. Ineens stopte hij na lang zoeken naar de plek waar hij gestart was. Je zou denken dat na de melding ‘schoonmaak voltooid’ ‘ie snel naar die plek zou rijden. Maar even aankijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Vage apparaten. Ineens stopte hij na lang zoeken naar de plek waar hij gestart was. Je zou denken dat na de melding ‘schoonmaak voltooid’ ‘ie snel naar die plek zou rijden. Maar even aankijken.
Herkenbaar, mn roidmi heeft hetzelfde. Gaat als een dolle op zoek naar een laadstation. Stopt gelukkig na een tijdje te hebben gezocht wel op startlocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vendetta_X schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Herkenbaar, mn roidmi heeft hetzelfde. Gaat als een dolle op zoek naar een laadstation. Stopt gelukkig na een tijdje te hebben gezocht wel op startlocatie.
Dan zal het software zijn dat Truus 10 minuten zoekt naar zijn basis en daarna pas denkt ‘dan maar naar plek waar ik gestart ben’.

Op zich prima, maar 5 minuten is ook genoeg.

Edit: twee keer getest op twee verdiepingen. Tijdens het mappen ging het niet goed. Maar eenmaal gewoon vragen een zone of kamer te zuigen, gaat ze gewoon terug naar startpositie.

Enige puntje is dan dat je wel de kaart moet kiezen, ze snapt niet zelf op welke verdieping ze is.

Ik zou dan even niet weten wat een Roborock Q7 Max, S7 of S8 dan beter gaat doen voor me…

[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 19-03-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-04 00:29
Zelf al even aan het verdiepen in de wereld van robotstofzuigers en voor mij betreft het voor zakelijk gebruik. De Roborock S7 MaxV Ultra zal het naar alle waarschijnlijkheid worden tenzij hier iemand is die een consumentenproduct niet zou aanraden.

Zelf werk ik op een sportschool en lopen we tegen het probleem aan dat vaste betrouwbare schoonmakers in dienst stoppen en we nu afhankelijk zijn van schoonmaakbedrijven die ZZP'ers bij ons neerzetten. We hebben zoveel verschillende gezichten lopen en 1 ding hebben ze helaas allemaal gemeen: Als we geen controle uitvoeren op hun werkzaamheden doen ze het hele gebouw met 1 zwart emmertje waarmee ze dweilen waarbij er in 1 rechte lijn wordt gedweild.

Om hierop te kunnen besparen overwegen we robotstofzuigers in de groepsleszalen aangezien deze zalen 6 dagen in de week worden schoongemaakt door het schoonmaakbedrijf. Een Roborock zou met een base station toch makkelijk in de nacht 1 of hooguit 2 aan elkaar gelegen zalen kunnen oppakken wat dus 300-600m2 zou betekenen? Het middenstuk waarop wordt gesport is leeg en alleen aan de zijkanten staan er wat grotere objecten zoals rekken met sportattributen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
m-rody schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:46:
Zelf al even aan het verdiepen in de wereld van robotstofzuigers en voor mij betreft het voor zakelijk gebruik. De Roborock S7 MaxV Ultra zal het naar alle waarschijnlijkheid worden tenzij hier iemand is die een consumentenproduct niet zou aanraden.

Zelf werk ik op een sportschool en lopen we tegen het probleem aan dat vaste betrouwbare schoonmakers in dienst stoppen en we nu afhankelijk zijn van schoonmaakbedrijven die ZZP'ers bij ons neerzetten. We hebben zoveel verschillende gezichten lopen en 1 ding hebben ze helaas allemaal gemeen: Als we geen controle uitvoeren op hun werkzaamheden doen ze het hele gebouw met 1 zwart emmertje waarmee ze dweilen waarbij er in 1 rechte lijn wordt gedweild.

Om hierop te kunnen besparen overwegen we robotstofzuigers in de groepsleszalen aangezien deze zalen 6 dagen in de week worden schoongemaakt door het schoonmaakbedrijf. Een Roborock zou met een base station toch makkelijk in de nacht 1 of hooguit 2 aan elkaar gelegen zalen kunnen oppakken wat dus 300-600m2 zou betekenen? Het middenstuk waarop wordt gesport is leeg en alleen aan de zijkanten staan er wat grotere objecten zoals rekken met sportattributen.
Ik heb even gekeken wat mijn S7 doet: 73m2 in 66 minuten met 30-50% batterijgebruik. Overigens gaat de roborock (alle types vermoed ik) zelf terug naar de dock als de batterij leeg raakt. Zodra de batterij weer vol is, gaat de stofzuiger weer verder waar deze gestopt was. Dan zou je in een nacht je zalen toch wel schoon moeten krijgen. Je zou er ook twee kunnen kopen (ik heb er thuis ook twee).

Ben je vooral geinteresseerd in stofzuigen of in dweilen? Als je wilt dweilen, dan moet je uitzoeken welk type dat het beste doet. Mijn S7 doet het een stuk beter dan mijn S5, maar het is in beide gevallen niet zo goed als een echte dweilbeurt.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-rody
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-04 00:29
KabouterSuper schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Ik heb even gekeken wat mijn S7 doet: 73m2 in 66 minuten met 30-50% batterijgebruik. Overigens gaat de roborock (alle types vermoed ik) zelf terug naar de dock als de batterij leeg raakt. Zodra de batterij weer vol is, gaat de stofzuiger weer verder waar deze gestopt was. Dan zou je in een nacht je zalen toch wel schoon moeten krijgen. Je zou er ook twee kunnen kopen (ik heb er thuis ook twee).

Ben je vooral geinteresseerd in stofzuigen of in dweilen? Als je wilt dweilen, dan moet je uitzoeken welk type dat het beste doet. Mijn S7 doet het een stuk beter dan mijn S5, maar het is in beide gevallen niet zo goed als een echte dweilbeurt.
Bedankt voor je reactie! Ja we kunnen er eventueel per zaal 1 neerzetten maar misschien dat het ook goed te combineren valt als de Roborock S7 maxV Ultra leert om door de open deur van groepszaal 1 naar groepszaal 2 te gaan. Het fijne is dat het van 22:00 tot 08:30 de tijd heeft om schoon te maken per groepszaal. Als het bevalt zouden we het schoonmaakbedrijf nog 1-2 (hopelijk) maximaal per week deze zalen laten doen zodat de hoeken ook goed meegepakt worden.

Als het een goed resultaat geeft kan dat ons minimaal 50 uur in de maand schelen aan het inhuren van schoonmakers die nu 5 groepszalen 6 dagen in de week meepakken. 'Professionele robotstofzuigers' van schoonmaakbedrijven kosten minimaal €10.000 dus hoop dat we niet in deze prijsklasse hoeven te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
m-rody schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ja we kunnen er eventueel per zaal 1 neerzetten maar misschien dat het ook goed te combineren valt als de Roborock S7 maxV Ultra leert om door de open deur van groepszaal 1 naar groepszaal 2 te gaan. Het fijne is dat het van 22:00 tot 08:30 de tijd heeft om schoon te maken per groepszaal. Als het bevalt zouden we het schoonmaakbedrijf nog 1-2 (hopelijk) maximaal per week deze zalen laten doen zodat de hoeken ook goed meegepakt worden.

Als het een goed resultaat geeft kan dat ons minimaal 50 uur in de maand schelen aan het inhuren van schoonmakers die nu 5 groepszalen 6 dagen in de week meepakken. 'Professionele robotstofzuigers' van schoonmaakbedrijven kosten minimaal €10.000 dus hoop dat we niet in deze prijsklasse hoeven te kijken.
Dat kan de robot prima, hij zal de alle eerste keer de kamers scannen, later kan je die indelen en zelf naar wens laten schoonmaken, per kamer, of alles wat hij geleerd heeft.

De S7 is overigens een vrij snelle robot, mijn woonkamer + keuken is circa 43m2 en dat doet hij in een minuutje of 40 a 45, en dat staat vol met obstakels.

Ik denk het zeker het proberen waard is, uiteindelijk toch niet naar wens kan je hem altijd thuis nog gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 09:40
Hier sinds het weekend een vervelend probleempje met de roborock s5 max.

Sinds hij zaterdag zijn rondje gemaakt heeft en terug gegaan is naar het dock wilt hij vandaag niet meer aan de slag. Hij start zijn cycli maar blijft rondjes draaien een paar cm van het dock vandaan. Na een minuut of 5 een melding dat hij vast zit of de omgeving blokkeert de stofzuiger.

Nu staat het dock onder de bank en eromheen niets behalve poten van de bank. Ik heb de stofzuiger verplaatst naar midden van de kamer en commando gegeven voor schoonmaken maar ook hier draait paar keer een rondje van paar cm en daarna error stofzuiger vast of omgeving blokkeert.

Nu heb ik de map verwijderd en hem een nieuw rondje laten rijden voor een nieuwe map zonder schoon te maken en dat ging goed. Zodra ik hem weer laat schoonmaken same error, deze komt met zowel alleen zuigen als moppen of met zuigen + moppen.

Ik moest toevallig de main brush vervangen vandaag dus heb ook groot onderhoud gedaan bij de stofzuiger maar wederom geen succes. Is er een andere manier om de stofzuiger te resetten of iemand toevallig ervaring met een dergelijke error?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Salv schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:02:
Hier sinds het weekend een vervelend probleempje met de roborock s5 max.

Sinds hij zaterdag zijn rondje gemaakt heeft en terug gegaan is naar het dock wilt hij vandaag niet meer aan de slag. Hij start zijn cycli maar blijft rondjes draaien een paar cm van het dock vandaan. Na een minuut of 5 een melding dat hij vast zit of de omgeving blokkeert de stofzuiger.

Nu staat het dock onder de bank en eromheen niets behalve poten van de bank. Ik heb de stofzuiger verplaatst naar midden van de kamer en commando gegeven voor schoonmaken maar ook hier draait paar keer een rondje van paar cm en daarna error stofzuiger vast of omgeving blokkeert.

Nu heb ik de map verwijderd en hem een nieuw rondje laten rijden voor een nieuwe map zonder schoon te maken en dat ging goed. Zodra ik hem weer laat schoonmaken same error, deze komt met zowel alleen zuigen als moppen of met zuigen + moppen.

Ik moest toevallig de main brush vervangen vandaag dus heb ook groot onderhoud gedaan bij de stofzuiger maar wederom geen succes. Is er een andere manier om de stofzuiger te resetten of iemand toevallig ervaring met een dergelijke error?
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 13:17
Zojuist de Roborock S8 besteld met de aanbieding van Geekbuying, volgende week testen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hierbij een korte review van de Dreame Bot L10 Pro, ik heb deze kunnen vergelijken met een Dreame Bot D9 Max en een Roborock S7.

De L10 Pro is voor zijn prijs echt een heel goed apparaat en navigeert soepeltjes door het huis. Vooral de object avoidance is een welkome toevoeging en je merkt zeker verschil met een D9 Max of Roborock S7. Waar de eerste niet alleen losliggende objecten ontwijkt, rijdt hij ook soepeler langs plinten en tafelpoten. De laatste twee bumpen daar toch steeds weer tegen aan. De zuigkracht is prima en tapijtregistratie werkt ook erg goed. Hij gaat in dat geval direct harder zuigen. Ook is de L10 Pro stiller (net als D9 Max) dan de Roborock S7, maar wellicht komt dat door het verschil tussen borstel en rubberen roller.

Qua applicatie was ik in eerste instantie gestart met Mi Home. Ik kende deze app al vanwege wat andere apparaten die ik had van Xiaomi. Het is een logge app met veel te veel opties en mogelijkheden en wil zich teveel inzetten als een soort van Google Home. Bij toeval kwam ik er achter dat er ook een Dreametech Home app bestaat en deze is vrijwel gelijk aan de applicatie van Roborock. De functies en het uiterlijk zijn nagenoeg hetzelfde, waarbij de laatste nog altijd de hoogste ogen gooit qua visuele duidelijkheid. Alles is wat ruimer opgezet en de mappen zijn overzichtelijker. Maar ik zou in het geval van de L10 Pro zeker kiezen voor de app van Dreametech, die ook ondersteuning heeft voor iOS widgets en iOS Shortcuts, naast Google Assistant en Alexa.

Het enige wat ik mis is om te kunnen kiezen voor een stillere zuigmodus op bepaalde uren wanneer er een schema wordt gemaakt, bijvoorbeeld dinsdagmorgen om 5 uur. Je kan dan niet de zuigkracht instellen, dat zou je van tevoren kunnen doen. Bij Roborock is dat wel mogelijk, wellicht volgt er nog een update. Ik heb het in elk geval als feedback ingediend, maar ik verwacht er niet teveel van.

In ons geval hebben we geen kinderen, geen huisdieren en geen lange haren. Ook zijn alle vloeren kabelvrij en geen obstakels. In dit geval zijn we dan ook tevreden met de L10 Pro. Wel is er nog een Roborock S8 onderweg voor mijn schoonvader en die vond het prima dat ik die nog even test voor het ultieme vergelijk, aangezien die wél obstacle avoidance heeft. Maar of dat het prijsverschil van ongeveer 200 waard is vraag ik me nogmaals af. Ik zal het in elk geval laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 09:40
Yes en ook verwijderd uit de app, de app en cache verwijderd van de app. Alles opnieuw toegevoegd (moest zelfs inloggen op router voor 2.4GHZ aan te zetten) Maar niets lijkt op dit moment te helpen, ik hoop niet dat ie defect is want heb weinig zin om een nieuwe aan te schaffen :'(

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 10:39
Hier ook vandaag via GeekBuying de S8 besteld. Zal de S5 max gaan opvolgen. Heeft een paar jaar trouw dienst geleverd, waren niet heel tevreden over de dweilfunctie van de S5, zou als het goed is beter moeten zijn nu.

Heb nog een lading onderdelen voor de S5 , nieuwe filters, borstel en noem maar op. Eens kijken of ik daar nog een leuk prijsje voor kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emma1986
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-06 22:05
Wij zoeken een robotstofzuiger die 4 verdiepingen kan doen (split level woning). Moet hij die allemaal kunnen mappen, of kan je er ook 1 laten doen zonder kaart (1 verdiep is bv maar 1 kamer)? Als ik het goed heb kan de roborock s7 4 maps maken, kennen jullie er nog (vind die info niet altijd online)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Emma1986 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 06:10:
Wij zoeken een robotstofzuiger die 4 verdiepingen kan doen (split level woning). Moet hij die allemaal kunnen mappen, of kan je er ook 1 laten doen zonder kaart (1 verdiep is bv maar 1 kamer)? Als ik het goed heb kan de roborock s7 4 maps maken, kennen jullie er nog (vind die info niet altijd online)?
De S7 (Maxv) kan 4 verdiepingen doen. Indien je een robot hebt met multifloor functie dan is het geen issue als die enkel 3 verdiepingen kan doen, hij zal de 4e verdieping iedere keer als een nieuwe beschouwen en scannen alvorens die gaat schoonmaken. Houd er wel rekening mee dat je wifi overal hetzelfde is anders moet je dat telkens opnieuw inleren.

Maar ervaringen wisselen wel een beetje per merk, soms positief, soms negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 12:36
Ook bij GeekBuying besteld net, de S7 Pro Ultra. Very benieuwd. Wordt onze eerste robot, vooral de dock klinkt erg handig met de zelfreiniging van de dweil ed. Ik heb gelijk ook de losse air dryer besteld, geen idee of dat echt nuttig blijkt, maar een stinkende dweil zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Laatst online: 20:10
jorgen83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:51:
Ook bij GeekBuying besteld net, de S7 Pro Ultra. Very benieuwd. Wordt onze eerste robot, vooral de dock klinkt erg handig met de zelfreiniging van de dweil ed. Ik heb gelijk ook de losse air dryer besteld, geen idee of dat echt nuttig blijkt, maar een stinkende dweil zit ik ook niet op te wachten.
Ik heb die daar ook besteld vorige week en 2 dagen geleden ontvangen.
Vooralsnog redelijk tevreden, vloeren zijn schoner dan ooit (wij dweilen zelden). Enkele dingen die me opvielen:
- Bij ramen en spiegels kijkt hij erdoorheen en denkt erdoor te kunnen. Hij probeert heel lang erdoorheen te komen. (op te lossen met virtual walls)
- 1cm drempels lukken, iets te hoog lukt niet. Ik moet nog even kijken of een oprijlatje gaat helpen.
- Hij botst nog best wel veel (zachtjes) tegen dingen aan, vooral rondom stoelen is hij echt aan het voelen hoe de stoel loopt (waarschijnlijk doordat de voeten lager zitten dan zijn lidar)
- Hij is veel sneller dan ik had gedacht. Mijn begane vloer is in een uurtje schoon gemaakt. Het lawaai valt ook heel erg mee, het zou prima 's nachts kunnen zonder er last van te hebben.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
Top dat klinkt veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ConQuestador schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:56:
[...]
- 1cm drempels lukken, iets te hoog lukt niet. Ik moet nog even kijken of een oprijlatje gaat helpen.

- Hij botst nog best wel veel (zachtjes) tegen dingen aan, vooral rondom stoelen is hij echt aan het voelen hoe de stoel loopt (waarschijnlijk doordat de voeten lager zitten dan zijn lidar)

- Hij is veel sneller dan ik had gedacht. Mijn begane vloer is in een uurtje schoon gemaakt. Het lawaai valt ook heel erg mee, het zou prima 's nachts kunnen zonder er last van te hebben.
Over dat drempeltje gesproken, daar zoek ik ook een oplossing voor. We hebben in de badkamer een drempeltje van 2,5cm hoog vanuit de gang, maar vanuit badkamer is het wel vlak, zeg maar. Ik zou kunnen starten met schoonmaken in de badkamer, maar misschien ziet hij die drempel dan als afrond en doet ook niets meer. Iemand een idee voor een hellend iets?

Ik merkte met de S7 ook veel stoten i.t.t. de L10 Pro met obstacle avoidance, ik vind dat echt een meerwaarde voor die robots. Wel is de S7 heel vlot meer rijden zonder zuigen, dat is echt een voordeel van die Roborocks, maar meestal zuigt hij als we niet thuis zijn, dus weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
THE_BASE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:26:
[...]

Iemand een idee voor een hellend iets?
3d printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Slim, maar dacht aan iets van de bouwmarkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 16:57
Zit erg te twijfelen om een roborock s7 maxv ultra (nog altijd meer dan 1200 euro) of een S8 Pro (nu nog onder de 600) te bestellen.
Woon in een ruim appartement met 1 groot kleed en voor de rest harde vloeren. We hebben 2 katten, dus veel haren liggen. Ook wil ik met oog op de komst van een kleine....het huis wat vaker dweilen naast het stofzuigen.

Aan de ene kant lijkt me de ultradock geweldig, maar aan de andere kant lijkt mij dat een feature die je pas gaat missen als je het niet meer hebt. :) De S8 Pro Ultra zal nog wel even op zich laten wachten en ik verwacht dat die weer een stuk duurder zal zijn dan de S7 maxv ultra...

Misschien moet ik lang genoeg twijfelen tot aan de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
pacod schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:27:
Zit erg te twijfelen om een roborock s7 maxv ultra (nog altijd meer dan 1200 euro) of een S8 Pro (nu nog onder de 600) te bestellen.
Woon in een ruim appartement met 1 groot kleed en voor de rest harde vloeren. We hebben 2 katten, dus veel haren liggen. Ook wil ik met oog op de komst van een kleine....het huis wat vaker dweilen naast het stofzuigen.

Aan de ene kant lijkt me de ultradock geweldig, maar aan de andere kant lijkt mij dat een feature die je pas gaat missen als je het niet meer hebt. :) De S8 Pro Ultra zal nog wel even op zich laten wachten en ik verwacht dat die weer een stuk duurder zal zijn dan de S7 maxv ultra...

Misschien moet ik lang genoeg twijfelen tot aan de release.
Misschien een beetje verwarrend, maar bedoel je nu een S8 Pro of een S8+? De pro is de ultra versie dacht ik, en die zal wel 1200+ zijn.

een S7 Pro Ultra (3 in 1 dock) is circa 850 euro zag ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Overkill666
Odysseus87 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:00:
Hier ook vandaag via GeekBuying de S8 besteld. Zal de S5 max gaan opvolgen. Heeft een paar jaar trouw dienst geleverd, waren niet heel tevreden over de dweilfunctie van de S5, zou als het goed is beter moeten zijn nu.

Heb nog een lading onderdelen voor de S5 , nieuwe filters, borstel en noem maar op. Eens kijken of ik daar nog een leuk prijsje voor kan krijgen.
Ik had hem zaterdag besteld en ik heb hem al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-06 16:57
Xqlus1ve schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Misschien een beetje verwarrend, maar bedoel je nu een S8 Pro of een S8+? De pro is de ultra versie dacht ik, en die zal wel 1200+ zijn.

een S7 Pro Ultra (3 in 1 dock) is circa 850 euro zag ik.
Mijn excuses...+, ultra, pro....line up is nieuw voor me :)
Ik bedoelde een reguliere S8 die nu te koop is, zonder dock.

Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met deze...zal dit topic dan ook met wat meer interesse volgen. (kom van een iRobot 980)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Roborock S8 van m’n schoonvader wordt hier zo bezorgd, mocht testen. Dus zal later op de avond nog even een reviewtje aanvullen die hierboven te vinden is over de Dreame L10 Pro, die ik zelf ga houden. Voldoet prima en voor dat geld een mooi apparaat met alle functies die ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
pacod schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:53:
[...]

Mijn excuses...+, ultra, pro....line up is nieuw voor me :)
Ik bedoelde een reguliere S8 die nu te koop is, zonder dock.

Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met deze...zal dit topic dan ook met wat meer interesse volgen. (kom van een iRobot 980)
Alle robots hebben een dockingstation om op te laden, maar ik denk dat je bedoel een DS met extra functies :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Roborock S8 eerste ervaringen: een fantastisch apparaat en echt een stapje hoger dan een Dreame L10 Pro. Hij zuigt goed, hij registreert objecten en tapijten en spreekt beter Engels.

En dan komt de maar: het geluid van deze robot is een paar decibel luider, maar minder hard dan van zijn voorganger S7. Of hij veel beter zuigt dan een L10 Pro is discutabel. In elk geval niet voor ons kind- en dierlozen. Ook geen lange haren hier op te zuigen.

Daarnaast is de app prachtig, maar net zo complex. Mijn inziens teveel opties. Het lukte me overigens niet om het apparaat op een andere verdieping te zetten en dat het automatisch de verdieping herkent. Las ik meer vragen over via Google. Handmatig kaarten wisselen leek niet mogelijk.

Qua snelheid, zuigkracht, object avoidance en geluid doet hij niet onder voor de L10 Pro. Mijn inziens zijn de voordelen hooguit een beter mopsysteem (maar zelf dweilen blijft helaas een must) en de rubberen rollers voor huisdieren of lange haren.

Rond de 550 euro zou ik er nog voor uitgeven, 700 euro zeker niet. Qua prijs/kwaliteit zou ik (en dat doe ik dan ook) zeker voor een L10 Pro gaan die vaak rond de 300 euro te koop is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@THE_BASE Apart dat de ervaring soms zoveel verschilt, na mijn verdiepingen in geleerd te hebben is bij mijn S7 Maxv enkel de robot neer zetten op de midden verdieping of zolder en een start te geven via de app, dan gaat hij zichzelf positioneren en herkent hij de verdieping zonder issues.

Overigens de mening dat de app teveel opties heeft deel ik niet, en in mijn inzien ook veel prettiger dan bijvoorbeeld de Mi Home app.

Overigens als je het heel goed wilt testen moet je de twee een week naast elkaar hebben draaien om echt goed verschil te maken. Maar goed de YT reviews zullen snel volgen!

Qua prijs is het momenteel ook een beetje Apple verhaal, je betaalt onderhand ook voor de naam.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 06:52:
@THE_BASE Apart dat de ervaring soms zoveel verschilt, na mijn verdiepingen in geleerd te hebben is bij mijn S7 Maxv enkel de robot neer zetten op de midden verdieping of zolder en een start te geven via de app, dan gaat hij zichzelf positioneren en herkent hij de verdieping zonder issues.

Overigens de mening dat de app teveel opties heeft deel ik niet, en in mijn inzien ook veel prettiger dan bijvoorbeeld de Mi Home app.

Overigens als je het heel goed wilt testen moet je de twee een week naast elkaar hebben draaien om echt goed verschil te maken. Maar goed de YT reviews zullen snel volgen!

Qua prijs is het momenteel ook een beetje Apple verhaal, je betaalt onderhand ook voor de naam.
Ik snap wat je zegt en ben het deels met je eens. Het was testen in een paar uur, maar voor mij voldoende. Heb hem op drie verdiepingen gezet en in verschillende zones. Hij is een fractie beter, maar als ik de L10 Pro een 8 geef, krijgt de S8 een 9. De dweiloptie niet meegenomen omdat ik die niet ga gebruiken. Geld natuurlijk ook voor het huisdieren- en lange haren verhaal.

Ik gebruik niet de Mi Home app, maar de Dreametech Home app. En die is nagenoeg gelijk aan Roborock. Enkele functies missen, maar UI is gelijk, met dat verschil dat Dreame ondersteuning heeft voor widget van iOS en je direct kunt starten vanuit de widget.

Qua prijs zou ik er nooit 699,- voor betalen aangezien er vaak genoeg prijsverlagingen zijn en is 549,- een mooie prijs. Echter vind ik 210 euro meer voor een fractie beter in ons geval het niet waard. Vergeet ook niet dat zo’n robot geen volledige schoonmaakbeurt kan vervangen, je zult zelf toch echt af en toe door het huis moeten om in alle hoekjes ook te zuigen.

Desondanks vond ik het leuk om die apparaten eens grondig te testen, waarbij ik al snel tot de conclusie kwam de D9 Max als niet heel slim te beschouwen en de L10 Pro voor zijn prijs een goed apparaat vindt. Als je echt het beste wilt en huisdieren, kinderen of lange haren hebt dan is inderdaad de S8 een betere keuze. Ik hoop dat men wat aan mijn ondervindingen heeft.

Wat screenshots van de Dreamtech Home app en widget:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nS6r4BZCnKnOwTczgLyjB-sbxiw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6X8SNNfiUjJ4rRbZ5NBslZPC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAS5Zb_p9i8bQ32NYosUXjrWzbU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Gac0dKpSzVV25pTqoZfMDasU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvTgtR5ynQYyc9pejlX85G8ZUeU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zbBm4TwsWc5fTTz5CflrO9pS.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y5M-Xg0gbIxit-aoZ5OYWXbyH8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OVCWxEIMI0fsoNRYtFyNc5e4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVPTIeDMMxiGYD1jCexOmnyxi8o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kenmD67zKCO104rtEGTSCAxa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wrw33GTE6ekO_ENEKkJQgQNOtxs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/X8uXiFToLqlaOwFULJf9BJjc.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 24-03-2023 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Vooralsnog wil ik voor de s8 pro ultra gaan, maar wanneer die leverbaar is kan ik nog niet vinden? I.v.m. nieuwbouwwoning pas per augustus nodig, dus de vraag is wat wijsheid i.v.m. dalen van kosten (aangezien ik buiten EU woon kan ik als ik hem nu koop wel de btw terugvorderen) maar dan moet ik hem voor half april binnen hebben.

Daarnaast, dit artikel gaat over krassen op de vloer. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de ervaringen hierover van de eerste gebruikers. ''Within the Floor Cleaning Settings of the app, Roborock offers a "clean along floor direction" option that is meant to "minimize scraping against the floor seams''. Is dit een oplossing die werkt, wel bizar als je dat moet instellen om krassende vloeren te voorkomen en blijft die instelling wel altijd aanstaan, ook in combinatie met multi floor gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crista88
Na lang wikken en wegen heb ik vorige week de Dreame bot L10 pro besteld, 339 euro en binnen 2 dagen in huis.

Wouw, wat een apparaat! Het is onze eerste robotstofzuiger maar ben er echt zó ontzettend blij mee!

Heeft ongeveer een half uurtje per verdieping nodig, heeft zichzelf 1x vast gereden, probeert dan 2x weg te komen, lukt dit niet, stopt hij en krijg je melding op de app. Het apparaat sloopt zichzelf dus gelukkig niet in zo'n situatie.
Rijdt netjes overal omheen, nergens tegenaan. Zuigt automatisch harder bij tapijt oid. Echt heel blij mee!
Heb hem overigens niet met de door de fabrikant geadviseerde Xiaomi App in werking, maar met de hier eerder genoemde Dream me App.

Wij hebben een huis met veel honden haren, paarden haar, stro, extreem veel zand en lange haren van mijzelf, en het is zo'n verademing om niet meer elke dag het hele huis zelf te moeten stofzuiger.

Ik doe de trappen even met de kruimeldief of met een stoffertje voor ik de stofzuiger aan zet en kan dan heerlijk van een kopje thee genieten terwijl m'n huis wordt gestofzuigd!

Morgen de dweil functie eens uitproberen, al verwacht ik daar niet teveel van.

Iemand nog tips trouwens voor goed en niet te prijzige laminaat en/of plavuizen reiniger voor in de robot?

[ Voor 4% gewijzigd door Crista88 op 25-03-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Crista88 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:25:
Na lang wikken en wegen heb ik vorige week de Dreame bot L10 pro besteld, 339 euro en binnen 2 dagen in huis.

Wouw, wat een apparaat! Het is onze eerste robotstofzuiger maar ben er echt zó ontzettend blij mee!

Heeft ongeveer een half uurtje per verdieping nodig, heeft zichzelf 1x vast gereden, probeert dan 2x weg te komen, lukt dit niet, stopt hij en krijg je melding op de app. Het apparaat sloopt zichzelf dus gelukkig niet in zo'n situatie.
Rijdt netjes overal omheen, nergens tegenaan. Zuigt automatisch harder bij tapijt oid. Echt heel blij mee!
Heb hem overigens niet met de door de fabrikant geadviseerde Xiaomi App in werking, maar met de hier eerder genoemde Dream me App.

Wij hebben een huis met veel honden haren, paarden haar, stro, extreem veel zand en lange haren van mijzelf, en het is zo'n verademing om niet meer elke dag het hele huis zelf te moeten stofzuiger.

Ik doe de trappen even met de kruimeldief of met een stoffertje voor ik de stofzuiger aan zet en kan dan heerlijk van een kopje thee genieten terwijl m'n huis wordt gestofzuigd!

Iemand nog tips trouwens voor goed en niet te prijzige laminaat en/of plavuizen reiniger voor in de robot?
toon volledige bericht
Wat is niet te prijzig? in de start topic staan wat merken vernoemd, waaronder ikzelf de Woldo gebruik voor mijn keramische tegels en laminaat. is een dure fles maar moet sterk verdund worden en gaat dus lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 21:21

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Nu zat ik even te kijken naar de Dreame bot L10 pro en zie in de handleiding dat je voor de docking station links en rechts minimaal een halve meter moet vrij houden. Ik was eigenlijk van plan om de docking station onder een kast te zetten. En dan heb ik links en rechts zeker geen halve meter over. Iemand hier ervaring mee?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crista88
Ik heb hem in een hoek staan. Aan 1 kant wel wat ruimte vrij, aan de andere kant misschien 10 cm. Het gaat er gewoon om dat hij voldoende ruimte heeft om te manoeuvreren om op het station te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 21:21

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Crista88 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:57:
Ik heb hem in een hoek staan. Aan 1 kant wel wat ruimte vrij, aan de andere kant misschien 10 cm. Het gaat er gewoon om dat hij voldoende ruimte heeft om te manoeuvreren om op het station te komen.
Dat gaat wel lukken. Heb aan beide kanten wel zo’n 20 cm over dan. Dank.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:44
Ben benieuwd naar je dweilervaring in vergelijking met bijv. Een roborock s8 ;)

toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:26
Wij hebben sinds vrijdag een Dreame L10s ultra staan. We hebben hem inmiddels al een aantal keren laten zuigen en dweilen. Hij deed het meteen prima: we hebben geen problemen met het aanzuigen van het water gehad. Er zit ook een sticker op dat er wat opgedroogde watervlekken in kunnen zitten omdat het apparaat in de fabriek met water is getest. Wel grappig, er zit een lage drempel onder onze toiletdeur. Dan zie je hem echt een aanloopje nemen om eroverheen te komen. En dat lukt hem goed. Tot nu toe zijn we tevreden met het apparaat.
Ik heb wel al weer iets lagere prijzen gezien op Amazon.de (nu 899) en Mediamark.de of Saturn.de (899 en gratis haardroger van 119 euro erbij). Dat is dan weer jammer, maar dat houd je. Vanaf morgen geeft Amazon.de op veel artikelen extra korting. Kan interessant zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
monica66 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:55:
Vanaf morgen geeft Amazon.de op veel artikelen extra korting. Kan interessant zijn..
Amazon Nederland ook trouwens, de ‘Lente deals’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
sinds een week een nieuwe hulp in huishouden: Neato D9; tegen beter weten in, volgens de oral majority op internet, matige support en updates van Neato etc, maar toch: op pluspunten volgens mijn eisen net wat beter dan m’n andere opties, Roborock, Shark en Eufy, en niet te duur (Amazon), dus vooruit maar; tijdens de eerste mapping-ronde nergens vastgelopen (in community genoemd minpunt, maar ding redt zich prima, ondanks snoeren, lage stoelpoten etc)), maar begon halverwege witte stof/mist te uiten, wtf?! wat bleek: de above-market avg large stofcontainer zat vol! het was ook al een paar weken geleden … en eens te meer reden waarom ik zo’n ding nodig heb; afijn, leegmaken en schoonmaken van bin is beetje gekl**t; ding zuigt zichzelf nogmaals vol op slaapkamer met tapijt (rest hardfloor); zuigkracht is prima in orde dus, navigatie en mapping ook, ondanks paar verdiepinghoge ramen (spiegel en/of doorzicht voor LIDAR, maar gaat dus goed); geluid valt erg mee, iets minder dan een normale stofzuiger; spookverhalen van internet vooralsnog niet ondervonden, wel ‘vergeet’ ie gewoon randen, dekking is dus niet compleet, hoop dat dat nog verbetert in de loop van de tijd; app MyNeato is basic, kaartje en zone/no-go zone is te klein, hoewel ruimte genoeg in de app screenspace zelf; veel potentie zou ik zeggen, maar ook hiervan wordt in de community gezegd dat Neato on the way out is; zone-mapping en gerichte cleaning werkt prima; met een geprognotiseerde batterijlevensduur van 1 jaar (wtf?) over een jaar dus nog naar eens opties bekijken; vooralsnog redelijk content met deze time-saver! ik heb nog geen naam …

zoek nog naar een dweilbot, en nee, een nat lapje over totale vloer is ondermaatse optie; Nordval lijkt redelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 26-03-2023 23:34 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
CynicRelief schreef op zondag 26 maart 2023 @ 23:27:
sinds een week een nieuwe hulp in huishouden: Neato D9; tegen beter weten in, volgens de oral majority op internet, matige support en updates van Neato etc, maar toch: op pluspunten volgens mijn eisen net wat beter dan m’n andere opties, Roborock, Shark en Eufy, en niet te duur (Amazon), dus vooruit maar; tijdens de eerste mapping-ronde nergens vastgelopen (in community genoemd minpunt, maar ding redt zich prima, ondanks snoeren, lage stoelpoten etc)), maar begon halverwege witte stof/mist te uiten, wtf?! wat bleek: de above-market avg large stofcontainer zat vol! het was ook al een paar weken geleden … en eens te meer reden waarom ik zo’n ding nodig heb; afijn, leegmaken en schoonmaken van bin is beetje gekl**t; ding zuigt zichzelf nogmaals vol op slaapkamer met tapijt (rest hardfloor); zuigkracht is prima in orde dus, navigatie en mapping ook, ondanks paar verdiepinghoge ramen (spiegel en/of doorzicht voor LIDAR, maar gaat dus goed); geluid valt erg mee, iets minder dan een normale stofzuiger; spookverhalen van internet vooralsnog niet ondervonden, wel ‘vergeet’ ie gewoon randen, dekking is dus niet compleet, hoop dat dat nog verbetert in de loop van de tijd; app MyNeato is basic, kaartje en zone/no-go zone is te klein, hoewel ruimte genoeg in de app screenspace zelf; veel potentie zou ik zeggen, maar ook hiervan wordt in de community gezegd dat Neato on the way out is; zone-mapping en gerichte cleaning werkt prima; met een geprognotiseerde batterijlevensduur van 1 jaar (wtf?) over een jaar dus nog naar eens opties bekijken; vooralsnog redelijk content met deze time-saver! ik heb nog geen naam …

zoek nog naar een dweilbot, en nee, een nat lapje over totale vloer is ondermaatse optie; Nordval lijkt redelijk?
Klinkt alsof het net niet allemaal is, en ook nog eens zonder dweilen. De prijs van deze robot is ook niet mals (tenzij je deze verschrikkelijk goedkoop heb kunnen verkrijgen). Klinkt een beetje als een duurkoop. Hopelijk wordt de ervaring beter (y)

Het bakje hoor je trouwens met enige regelmaat (eigenlijk na elke cleaning beurt van het huis) te ledigen. Ook de filter daarvan met regelmaat schoon te maken. Wachten tot die vol is, is geen goede methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:24
Ik kan een nieuwe Neato D8 aanschaffen voor 185€. Maar ik zie er niet heel veel ervaringen mee, behalve de slechte review hierboven van de D9 en de 2 reviews op Tweakers, maar dat was toen het model nog een stuk duurder was.

Zijn er hier nog mensen die dit model gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Wij zijn met een reden van een D7 ( broertje van d8 ) overgestapt naar een S7. Neato is in zoveel facetten ingehaald door de concurrentie. Met deze prijs zou je het alleen willen doen omdat je er op zolder eentje nodig hebt oid. De onderdelen waren een paar maanden geleden ook zeeer slecht te krijgen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Heeft ongeveer een half uurtje per verdieping nodig,
Ik vroeg mij af of je bij het wisselen van verdieping de map handmatig in de app wijzigt?

Voorheen hoefde ik dat namelijk niet te doen en herkende de stofzuiger automatisch de verdieping, maar nu moet ik handmatig de map aanpassen naar de juiste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Xqlus1ve schreef op maandag 27 maart 2023 @ 06:57:
[...]

Klinkt alsof het net niet allemaal is, en ook nog eens zonder dweilen. De prijs van deze robot is ook niet mals (tenzij je deze verschrikkelijk goedkoop heb kunnen verkrijgen). Klinkt een beetje als een duurkoop. Hopelijk wordt de ervaring beter (y)

Het bakje hoor je trouwens met enige regelmaat (eigenlijk na elke cleaning beurt van het huis) te ledigen. Ook de filter daarvan met regelmaat schoon te maken. Wachten tot die vol is, is geen goede methode.
de dweilfunctie van de meeste robotzuigers zijn kleine, vochtige lapjes die over de hele vloer slepen - dat is geen dweilen, dat is vuil verplaatsen; ik verwacht meer van zo’n dweilbot met van die 2 of 3 roterende borstels

overigens was mijn post (reactie van Feeshooter) geen slechte review, het ding voldoet vooralsnog prima, zuigkracht is erg goed; ik had me (redelijk, die Dreame ben ik niet tegengekomen, oh well) goed ingelezen in de wereld van de stofzuigbots en kende de beperkingen van de Neato (maar alle bots hebben zo hun plussen en minnen); maar ook: het is mijn eerste stofzuigbot, ik heb dus geen vergelijk, dus daarom: we moesten hem maar proberen en vooralsnog ben ik er dus content mee; beschik/leverbaarheid van onderdelen kan idd wel lastig worden, maar als het ding het 1 jaar volhoudt, vind ik het de investering (370,- bij amazon, inmiddels niet meer in de pricewatch, 309,- via bol (en 549,- bij coolblue, huh?!)) vs tijdbesparing meer dan waard

verschil tussen D8 en D9: met D8 kan je niet zones aanwijzen (wel no-go, maar geen specifieke zone zuigen - kwam ik ook pas na heel veel zoeken achter; op de Neato-site wordt alleen de accuduur als belangrijkste verschil genoemd), iets beter filter, stillere borstel, accuduur

[ Voor 8% gewijzigd door CynicRelief op 29-03-2023 22:36 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
CynicRelief schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:02:
[...]

de dweilfunctie van de meeste robotzuigers zijn kleine, vochtige lapjes die over de hele vloer slepen - dat is geen dweilen, dat is vuil verplaatsen; ik verwacht meer van zo’n dweilbot met van die 2 of 3 roterende borstel
En wat is het verschil dan met 2 roterende doekjes die de hele vloer langs gaan? :+ Zoals ik al vaker heb aangegeven hebik het huis in diverse zones ingedeeld en dweil ik per zone minimaal twee keer. En dan krijg je een fatsoenlijk resultaat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ma9ma schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:30:
Nu zat ik even te kijken naar de Dreame bot L10 pro en zie in de handleiding dat je voor de docking station links en rechts minimaal een halve meter moet vrij houden. Ik was eigenlijk van plan om de docking station onder een kast te zetten. En dan heb ik links en rechts zeker geen halve meter over. Iemand hier ervaring mee?
Staat hier in een hoek met daarnaast een kastje dat op hogere zwarte pootjes staat. Maar gaat prima.

Andere vraag; inmiddels dus een week of twee de L10 Pro in huis en doet het erg goed. Alleen sinds vanmorgen valt me op dat de batterij echt als een malle gaat. 50% er af voor 38 minuten 38 m2 zuigen op normale stand. Dat is meer dan de 25% vorige week. Geen andere instellingen.

Zou een reset kunnen helpen? Kan niet zo zijn dat na twee weken de batterij (die in heel veel robots zit) nu al brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crista88
AOC schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:33:
[...]

Ik vroeg mij af of je bij het wisselen van verdieping de map handmatig in de app wijzigt?

Voorheen hoefde ik dat namelijk niet te doen en herkende de stofzuiger automatisch de verdieping, maar nu moet ik handmatig de map aanpassen naar de juiste verdieping.
Ik pas hem wel handmatig aan ja. Nog niet geprobeerd wat ie doet als ik dat niet doe en de schoonmaak taak gewoon start.

Van de week eens proberen!

Vandaag wel voor het eerst de dweilfunctie geprobeerd beneden (plavuizen en klein stukje laminaat) en viel mij niets tegen! Zeker de plavuizen zien er hier altijd niet uit en waren echt netjes schoon geworden! Heb hem wel intensief laten dweilen (kun je instellen) en tussendoor 2x de dweil uitgespoeld.

Ben echt zó blij met m'n Dreame bot L10 pro! Had het nooit verwacht, maar als ie het zo blijft doen als hij het nu doet, wil ik nooit meer zonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@CynicRelief Mijn S7 Maxv doet echt prima dweilen, hij is ook niet bedoeld om allemaal moddervlekken, braakvlekken en ander hardnekkig rommel weg te dweilen, maar mijn laminaat en keramische tegels wordt uitstekend schoon.

Als je een wat goedkopere robot neemt kan het dweilen inderdaad wel eens goed tegenvallen, maar daar betaal je ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:02:
@CynicRelief Mijn S7 Maxv doet echt prima dweilen, hij is ook niet bedoeld om allemaal moddervlekken, braakvlekken en ander hardnekkig rommel weg te dweilen, maar mijn laminaat en keramische tegels wordt uitstekend schoon.
Hij is hier nu ook een rondje aan het doen. Vind het resultaat helemaal prima. Ik heb een paar extra dweil doeken gekocht en selecteer een paar ruimtes en ververs als hij klaar is de doek en selecteer dan de volgende ruimtes. Heb ook niets te klagen.

Als hier koffie wordt geknoeid, gekotst of wat dan ook dan maken we dat ook direct schoon dus 'heel vies' is het hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Zijn er al eerste ervaringen over de roborock s8? Vooral benieuwd naar het maken van krassen op de vloer, gelezen in een andere (engelse) recensie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
FreeShooter schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:39:
Ik kan een nieuwe Neato D8 aanschaffen voor 185€. Maar ik zie er niet heel veel ervaringen mee, behalve de slechte review hierboven van de D9 en de 2 reviews op Tweakers, maar dat was toen het model nog een stuk duurder was.

Zijn er hier nog mensen die dit model gebruiken?
Ik heb een D7 en ouders een D9, beide heel tevreden mee (y)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emma1986
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-06 22:05
Welke extra dweilen kopen jullie voor de Roborock, van het merk zelf of goedkopere (ik vind er op Amazon bv van Rukhool)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Heb ze zelf via AliExpress.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Emma1986 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:18:
Welke extra dweilen kopen jullie voor de Roborock, van het merk zelf of goedkopere (ik vind er op Amazon bv van Rukhool)?
Heb ze via bol.com

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 3 ... 56 Laatste