https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_itemEmma1986 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 23:18:
Welke extra dweilen kopen jullie voor de Roborock, van het merk zelf of goedkopere (ik vind er op Amazon bv van Rukhool)?
Deze bij Amazon, eigenlijk vind ik ze nog beter dan de originele van Roborock zelf
Ik stond op het punt de dreame L10 pro te kopen toen hij bij Bol.com rond de €330,- was, maar helaas was ik te laat. Sindsdien niet verkrijgbaar of €400,-.
Heeft er iemand ervaring met de https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www? Nette prijs voor een stofzuiger met Lidar? 6500Pa lijkt me ook vrij hoog/krachtig? Ik zag het merk 'Zedar' nog niet eerder in dit topic.
Heeft er iemand ervaring met de https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www? Nette prijs voor een stofzuiger met Lidar? 6500Pa lijkt me ook vrij hoog/krachtig? Ik zag het merk 'Zedar' nog niet eerder in dit topic.
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Vraagje aan Eva gebruikers. Gebruik op meerdere verdiepingen loopt niet lekker. Mn map wordt niet geüpdatet en aanpassingen worden niet meegenomen (map aanpassingen, merges, virtual walls etc). Betreft de verdieping zonder het station. Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?
Echt even in de gaten houden, afgelopen weken meermaals 339,00 geweest via Amazon en Bol.com die elkaar in de gaten houden.Neurd schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:03:
Ik stond op het punt de dreame L10 pro te kopen toen hij bij Bol.com rond de €330,- was, maar helaas was ik te laat. Sindsdien niet verkrijgbaar of €400,-.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Weet er iemand wanneer de S8 Pro Ultra beschikbaar komt? De S8 is uit in verschillende landen, maar de Pro Ultra nog niet. Normaal ging die ook in maart uitkomen.
mogelijk half april https://www.reddit.com/r/...ultra_release_date_in_eu/ , maar Roborock comuniceert geen officiele datum, dus gewoon geduldig afwachtenProim schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:53:
Weet er iemand wanneer de S8 Pro Ultra beschikbaar komt? De S8 is uit in verschillende landen, maar de Pro Ultra nog niet. Normaal ging die ook in maart uitkomen.
Nu ruim een week in gebruik.gruys7 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:57:
Zijn er al eerste ervaringen over de roborock s8? Vooral benieuwd naar het maken van krassen op de vloer, gelezen in een andere (engelse) recensie?
Woonkamer met een groot kleed en de rest laminaat.
Thuis twee berners die verharen.
Ervaring is top. Ik kom dan ook van een S5 dus uiteraard een wereld van verschil.
Geen krassen tot nu toe en ook geen strepen die achtergelaten worden met dweilen.
Daarnaast neemt hij alles op en is het na het stofzuigen compleet schoon.
Enige probleem is dat hij de banken niet pakt, die moet ik dus nog wel zelf doen
Uit china gehaald? 😊Overkill666 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:16:
[...]
Nu ruim een week in gebruik.
Woonkamer met een groot kleed en de rest laminaat.
Thuis twee berners die verharen.
Ervaring is top. Ik kom dan ook van een S5 dus uiteraard een wereld van verschil.
Geen krassen tot nu toe en ook geen strepen die achtergelaten worden met dweilen.
Daarnaast neemt hij alles op en is het na het stofzuigen compleet schoon.
Enige probleem is dat hij de banken niet pakt, die moet ik dus nog wel zelf doen
En Heb je ook een vuldock?
https://www.amazon.nl/dp/...e2-21&ascsubtag=187729188
Amazon heeft m al.
Amazon heeft m al.
Wij gebruiken nu al een aantal jaar de s5 met dweilfunctie. De robot zuigt goed en is een onmisbare hulp geworden. Echter de dweilfunctie is wat ons betreft echt een gimmick. Een ander punt is dat de robot ook niet overweg kan met hoogpolig tapijt.
Is de nieuwe dweilfunctie met trillingen van de s7 een duidelijke verbetering t.o.v. de s5 en kan de s7 beter uit de voeten met hoogpolig tapijt of is dit ongewijzigd? Ik hoop dat er wat Tweakers zijn die dit kunnen beantwoorden op basis van ervaring.
Is de nieuwe dweilfunctie met trillingen van de s7 een duidelijke verbetering t.o.v. de s5 en kan de s7 beter uit de voeten met hoogpolig tapijt of is dit ongewijzigd? Ik hoop dat er wat Tweakers zijn die dit kunnen beantwoorden op basis van ervaring.
[ Voor 7% gewijzigd door kbuntu op 09-04-2023 08:25 ]
@kbuntu even voor de duidelijkheid. Ik neem aan dat je niet bedoelt at de dweilfunctie goed werkt voor hoogpolig tapijt. Aangezien de robot een tapijt zou moeten negeren bij het dweilen ( een tapijt schoon maken is echt iets anders dan even natmaken
)
Een andere vraag is ook hoe je op dit moment de dweil functie gebruikt? Dweil je heel je oppervlak ( zeg 100m2) met 1 dweildoek of wissel je die om de zoveel meter om?
Een andere vraag is ook hoe je op dit moment de dweil functie gebruikt? Dweil je heel je oppervlak ( zeg 100m2) met 1 dweildoek of wissel je die om de zoveel meter om?
Haha, nee idd. Hij negeert het tapijt inderdaad wel. Alleen is de dweilfunctie van de s5 dusdanig ondermaats dat we hem niet gebruiken. De doeken worden naar mijn idee niet te lang doorgebruikt. Ik hoop eigenlijk dat de nieuwe robots met de vibrerende optie lichte vlekken kunnen wegkrijgen.Webgnome schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:17:
@kbuntu even voor de duidelijkheid. Ik neem aan dat je niet bedoelt at de dweilfunctie goed werkt voor hoogpolig tapijt. Aangezien de robot een tapijt zou moeten negeren bij het dweilen ( een tapijt schoon maken is echt iets anders dan even natmaken)
De servers van Mija/Roborock/Xaomi lijken down te zijn. Verschillende gebruikers melden connectie problemen. De stofzuiger is nog wel handmatig aan het werk te zetten maar bedieningen via de app is er even niet bij.
Ervaar geen issues, alles werkt bij mij naar behoren.Miki schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:22:
De servers van Mija/Roborock/Xaomi lijken down te zijn. Verschillende gebruikers melden connectie problemen. De stofzuiger is nog wel handmatig aan het werk te zetten maar bedieningen via de app is er even niet bij.
Gebruik je de Europese (Duitse) server?Xqlus1ve schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:30:
[...]
Ervaar geen issues, alles werkt bij mij naar behoren.
Frappant:
https://updownradar.com/status/roborock.com
https://www.reddit.com/r/...lf/connectivity_problems/
Wie weet is het een glitch en is er spoedig een oplossing.
Edit: server is weer up and running
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 10-04-2023 12:46 ]
Hey allen! Al 5 jaar maak ik (redelijk tevreden) gebruik van een Neato Botvac D7, maar ondertussen is het tijd geworden voor een nieuwe ... Ik ben niet meer thuis in het wereldje en vroeg me af: wat is de beste robot stofzuiger die je tegenwoordig kan kopen
?
- 1 verdieping
- Geen tapijt, maar wel een hond
- Met dweilen geen ervaring - is dit een gimmick of werkt het echt?
[ Voor 35% gewijzigd door Shattering op 11-04-2023 18:07 ]
Een paar reacties hierboven heb ik gevraagd naar beschikbaarheid van de S8 Pro UltraShattering schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:14:
Hey allen! Al 5 jaar maak ik (redelijk tevreden) gebruik van een Neato Botvac D7, maar ondertussen is het tijd geworden voor een nieuwe ... Ik ben niet meer thuis in het wereldje en vroeg me af: wat is de beste robot stofzuiger die je tegenwoordig kan kopen?
EDIT: Na wat Googlen lijkt het dat de "Roborock S8 Pro Ultra" de top-of-the-line is. Alleen lijkt die nog nergens beschikbaar?
- 1 verdieping
- Geen tapijt, maar wel een hond
- Met dweilen geen ervaring - is dit een gimmick of werkt het echt?
Iemand ervaringen met de AEG rx8? Deze is nu in de aanbieding bij de nu.nl shop.
https://shop.nu.nl/produc...p-robotstofzuiger-aeg-rx8
https://shop.nu.nl/produc...p-robotstofzuiger-aeg-rx8
Wij zijn erg tevreden met de Dreame L10s ultra. Ook over het dweilen. We hebben hier gladde vloeren en 3 katten. Alleen blijkt de aanschaf van onderdelen, zoals de inzetflacon met zeep, wel wat lastig te zijn. Heeft iemand ervaring met bijvullen van de flacon? Ik zie zelfs dat daar setjes voor te koop zijn. Kan dat invloed hebben op de garantie?
[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 12-04-2023 09:02 ]
Kunnen ze het zien als je de flacon zelf navuld? Want ze kunnen er moeilijk over doen inderdaad. Maar wat niet weet wat niet deert.monica66 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:59:
Wij zijn erg tevreden met de Dreame L10s ultra. Ook over het dweilen. We hebben hier gladde vloeren en 3 katten. Alleen blijkt de aanschaf van onderdelen, zoals de inzetflacon met zeep, wel wat lastig te zijn. Heeft iemand ervaring met bijvullen van de flacon? Ik zie zelfs dat daar setjes voor te koop zijn. Kan dat invloed hebben op de garantie?
Ik vul ze hier ook gewoon, zelfs deels op aanraden van de shop waar hij gekocht is.monica66 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:59:
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb de Xiaomi app voor de L10s Ultra en zou graag een extra ‘ruimte’ willen maken op de rode lijn. Kijk ik er overheen of het handmatig aanmaken van is onmogelijk?
:strip_exif()/f/image/vCeRj9B59Ax4geqiBxJTywNP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag het mijn man even zo meteen. Volgens mij kan het als je de Dreame app gebruikt in plaats van de Xiaomi app. Die is wat uitgebreider (o.a. ook camera erbij).
Edit: via de Dreame app - je klikt.op het plaatje van de robot. Dan krijg je een kaart te zien. Dan druk.je op het woord 'kaart'. Dan druk je op 'zone bewerken' en vervolgens 'opsplitsen'. Is dat wat je bedoelt?
Edit: via de Dreame app - je klikt.op het plaatje van de robot. Dan krijg je een kaart te zien. Dan druk.je op het woord 'kaart'. Dan druk je op 'zone bewerken' en vervolgens 'opsplitsen'. Is dat wat je bedoelt?
[ Voor 46% gewijzigd door monica66 op 13-04-2023 17:32 ]
Waarmee vul je de flacon?Toppe schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:15:
[...]
Ik vul ze hier ook gewoon, zelfs deels op aanraden van de shop waar hij gekocht is.
Dettol allesreiniger
Overigens geen vul setje voor, zou wel handig zijn want geeft wel rommel
[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 13-04-2023 17:28 ]
Vulsetje:Toppe schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:28:
[...]
Dettol allesreiniger
Overigens geen vul setje voor, zou wel handig zijn want geeft wel rommel
€ 23,36 50%OFF | Dreame L10s Ultra Originele Speciale Floor Cleaner 300Ml (Speciale Tool Voor Handleiding Vloeibare Injectie + Originele Vloeistof 500ml)
https://a.aliexpress.com/_EG7FjeX
Ik denk dat het met een gewone injectiespuit ook wel lukt trouwens.
Ik heb het antwoord van mijn man aan mijn vorige bericht toegevoegd. Zie de edit.
Thanks. Ik zag het! Die camera lijkt me grappig maar hoevaak kijk je er naar?monica66 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:58:
[...]
Vulsetje:
€ 23,36 50%OFF | Dreame L10s Ultra Originele Speciale Floor Cleaner 300Ml (Speciale Tool Voor Handleiding Vloeibare Injectie + Originele Vloeistof 500ml)
https://a.aliexpress.com/_EG7FjeX
Ik denk dat het met een gewone injectiespuit ook wel lukt trouwens.
Ik heb het antwoord van mijn man aan mijn vorige bericht toegevoegd. Zie de edit.
Laatst toen we niet thuis waren hebben we de camera even aangezet om te zien hoe het met de katten ging. En als je hem laat schoonmaken als je niet thuis bent, kan je ook tussendoor even checken hoe het gaat.
Wat zou je tussendoor moeten checken dan? Als hij vastgelopen is verhelp je dat niet op afstandmonica66 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:22:
Laatst toen we niet thuis waren hebben we de camera even aangezet om te zien hoe het met de katten ging. En als je hem laat schoonmaken als je niet thuis bent, kan je ook tussendoor even checken hoe het gaat.
Hoi!
Eerder al even wat gevraagd om ietwat te oriënteren naar een eerste robotstofzuiger. Nu hebben we besloten om toch wat meer uit te geven en willen dan ook op zoek gaan naar een goede.
Onze situatie: 2 katten, 1 baby, 3 verdiepingen. Beneden hebben we een houten vloer met hier en daar wat kieren. Boven tapijt en laminaat.
We zoeken een stofzuiger die:
1 goed zuigt icm kattenharen
2 kleine objecten kan vermijden
3 zichzelf leegt (leegstation)
4 plattegrond (liefst alle verdiepingen) zelf in kaart brengen
5 integreerbaar met home assistant
Verder hebben we het liefst ook eentje met dweilfunctie, maar vraag me af hoe fijn dat werkt met een houten vloer. Een collega van mijn vrouw had juist geen dweilfunctie gekocht vanwege de houten vloer maar snap eigenlijk niet waarom..
Ik zie ook stations die het water voor het dweilen kunnen verversen, dat lijkt me super handig maar in hoeverre is dat een meerwaarde?
Zelf kom ik dan uit op de iRobot j7+ voor dweilen en de i7+ zonder dweilen… maar lees hier nog veel meer merken..
Heb ook vacuumwars bekeken maar ben daar nog niet zo van overtuigd (of wel erg prijzig).
Edit: budget plusminus 600-800 euro maar komt niet super nauw.
Eerder al even wat gevraagd om ietwat te oriënteren naar een eerste robotstofzuiger. Nu hebben we besloten om toch wat meer uit te geven en willen dan ook op zoek gaan naar een goede.
Onze situatie: 2 katten, 1 baby, 3 verdiepingen. Beneden hebben we een houten vloer met hier en daar wat kieren. Boven tapijt en laminaat.
Verder hebben we het liefst ook eentje met dweilfunctie, maar vraag me af hoe fijn dat werkt met een houten vloer. Een collega van mijn vrouw had juist geen dweilfunctie gekocht vanwege de houten vloer maar snap eigenlijk niet waarom..
Ik zie ook stations die het water voor het dweilen kunnen verversen, dat lijkt me super handig maar in hoeverre is dat een meerwaarde?
Zelf kom ik dan uit op de iRobot j7+ voor dweilen en de i7+ zonder dweilen… maar lees hier nog veel meer merken..
Heb ook vacuumwars bekeken maar ben daar nog niet zo van overtuigd (of wel erg prijzig).
Edit: budget plusminus 600-800 euro maar komt niet super nauw.
[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 15-04-2023 12:34 ]
Welk budget heb je voor ogen, orienteert wat makkelijkercrimby schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:09:
Hoi!
Volgens mij zitten deze rond de 600-800 euro? Dus rond die koers :-)Xqlus1ve schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:42:
[...]
Welk budget heb je voor ogen, orienteert wat makkelijker
Is een Roborock S8+ dan niet wat je wil? Parade paardje momenteel. Goede dweil functie en dock met leeg zuig functie. Multifloor (4 verdiepingen, internet moet wel overall dezelfde SSID hebben of mesh) en kan in HASS geintegreerd worden (zie ook topic start).crimby schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:33:
[...]
Volgens mij zitten deze rond de 600-800 euro? Dus rond die koers :-)
Ecovacs heeft ook wel goede in dit prijs segment
Dweilen is absoluut geen gimmick btw. Een docking station met water bijvullen, schoonmaken pads, etc is absoluut het luxste maar daar betaal je ook al gauw 1200+ voor.
Thanks! Ik probeer die s8+ te zoeken maar kom alleen uit op de s8. Is dat dezelfde?Xqlus1ve schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:36:
[...]
Is een Roborock S8+ dan niet wat je wil? Parade paardje momenteel. Goede dweil functie en dock met leeg zuig functie. Multifloor (4 verdiepingen, internet moet wel overall dezelfde SSID hebben of mesh) en kan in HASS geintegreerd worden (zie ook topic start).
Ecovacs heeft ook wel goede in dit prijs segment
Dweilen is absoluut geen gimmick btw. Een docking station met water bijvullen, schoonmaken pads, etc is absoluut het luxste maar daar betaal je ook al gauw 1200+ voor.
Ecovacs nog een aanrader qua type? En scoren deze twee dan beter dan de irobot j7+?
Volgens mij is momenteel alleen de S8 gereleased, de rest volgt later (met afzuigstation etc). De gewone S8 gebruikt infrarood voor objectdetectie, er zit geen RGB camera in zoals bij de MaxV modellen. Ik weet niet hoe goed dit werkt. De Maxv versies met camera schijnen erg goed/slim te zijn.crimby schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:51:
[...]
Thanks! Ik probeer die s8+ te zoeken maar kom alleen uit op de s8. Is dat dezelfde?
Ecovacs nog een aanrader qua type? En scoren deze twee dan beter dan de irobot j7+?
Je kan ook even wachten op S7 aanbiedingen, die moeten er toch wel komen zodra alle S8 modellen op de markt zijn. Denk dan aan een S7 MaxV Plus (dit model wil ik zelf ook, heb exact dezelfde eisen namelijk). Die heeft een camera aan boord en het station heeft een zakloze afzuiging. Je mist dan alleen de fancy dweil leeg/vul functie en mop reiniging zoals op de S7 MaxV Ultra. Ik vind die meerprijs alleen te fors.. dat ding is schandalig duur.
Check hier verschillen tussen modellen: https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare
[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 15-04-2023 16:34 ]
Hier ook een S7 Maxv plus, zeer tevreden, maar kleine objecten zoals kleine blokjes etc duwt hij vrolijk rond, het moet een bepaalde massa of hoogte hebben voordat die het wil detecteren.
En die s8+ gaat dat wel lukken? We hebben hier inderdaad kleine lichte kattenspeeltjes die we niet altijd opgeruimd krijgen heheXqlus1ve schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:33:
Hier ook een S7 Maxv plus, zeer tevreden, maar kleine objecten zoals kleine blokjes etc duwt hij vrolijk rond, het moet een bepaalde massa of hoogte hebben voordat die het wil detecteren.
Tja wat zeggen de reviews op YT?crimby schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:41:
[...]
En die s8+ gaat dat wel lukken? We hebben hier inderdaad kleine lichte kattenspeeltjes die we niet altijd opgeruimd krijgen hehe
Persoonlijk lig ik er niet wakker van dat zij dat lichte spul rond duwt, dan wordt ik s’ochtend wakker en ligt het gedeeltelijk ergens anders
Nee nja als het rondgeduwt wordt niet inderdaad. Als het de robot verstopt of vast laat lopen wel.Xqlus1ve schreef op zondag 16 april 2023 @ 03:54:
[...]
Tja wat zeggen de reviews op YT?
Persoonlijk lig ik er niet wakker van dat zij dat lichte spul rond duwt, dan wordt ik s’ochtend wakker en ligt het gedeeltelijk ergens andersHet is vervelender als je kleine uitwerpselen of braak op de grond hebt liggen
Die uitwerpselen ruimt ie toch gewoon netjes op en dweilt ie extra?

Als je speeltjes heb met slierten/veters, dan kan die daar potentieel op vast vreten, dan gaat de robot (Roborock in ieder geval) in storing met de melding dat de roller vaststaat. Heb het een keer gehad met schoenen.crimby schreef op zondag 16 april 2023 @ 06:45:
[...]
Nee nja als het rondgeduwt wordt niet inderdaad. Als het de robot verstopt of vast laat lopen wel.
Die uitwerpselen ruimt ie toch gewoon netjes op en dweilt ie extra?
Hoi allen,
Ik heb laatst een J7+ combo aangeschaft, hij werkt goed. Vervangende dweilpads zijn nogal prijzig natuurlijk maar om een of andere reden kan ik ze niet vinden op Aliexpress, wat doe ik verkeerd? Het gaat om deze:
https://www.irobot.nl/nl_NL/roomba-accessories/4785886.html
Ik heb laatst een J7+ combo aangeschaft, hij werkt goed. Vervangende dweilpads zijn nogal prijzig natuurlijk maar om een of andere reden kan ik ze niet vinden op Aliexpress, wat doe ik verkeerd? Het gaat om deze:
Ah ja oke..Xqlus1ve schreef op zondag 16 april 2023 @ 08:04:
[...]
Als je speeltjes heb met slierten/veters, dan kan die daar potentieel op vast vreten, dan gaat de robot (Roborock in ieder geval) in storing met de melding dat de roller vaststaat. Heb het een keer gehad met schoenen.
Wat betreft de uitwerpselen is wel een ding. Een van onze katten heeft een hele gevoelige maag en dus ligt er regelmatig wel wat op de grond. De andere kat heeft wel eens wat ongelukjes vanuit de bak gehad.. wellicht wel iets om mee rekening te houden. De s7 vmax plus zou dan dus niet helemaal voldoen? De s8+ daar beter in?
Lees ook veel goede verhalen over de irobot j7+ dus zal die eens gaan vergelijken.
Ben aan het denken om de roborock s7 pro ultra te kopen. Hij staat nu aan 899. De s7 maxv ultra is het me niet echt waard aangezien het enigste verschil is dat die kleine objecten kan detecteren.
Zou die nog verder in prijs dalen met de release van de S8 pro ultra?
Zou die nog verder in prijs dalen met de release van de S8 pro ultra?
YouTube: Roborock Q7 MAX+ Robot Vacuum REVIEW - Vacuum Wars!
Na het zien van dit filmpje toch hard aan het twijfelen om te gaan voor de roborock q7 max+ of toch de nieuwe s8 zonder dock.
Wordt mijn eerste robot. Overal gelijkvloers en pvc.
Waar zou jullie keus naar uit gaan?😁😉😊🙈
Na het zien van dit filmpje toch hard aan het twijfelen om te gaan voor de roborock q7 max+ of toch de nieuwe s8 zonder dock.
Wat iemand anders kiest lijkt me niet relevant. Je geeft verder geen eisenlijstje, dus geen idee wat de beste keuze voor jou is. Dus misschien kan je even je afwegingen hier delen, dan kan er advies gegeven worden.impactftw schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:58:
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 16-04-2023 12:12 ]
Q7 serie is trouwens dweilen zonder enige beweging of vibratie, dit zal toch een redelijk verschil geven in vergelijking met een type die welke vibreren of andere methode gebruikt.impactftw schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:58:
De S8 (zonder auto empty dock bedoel je dan?, want alle robots hebben een dock) zal in alle opzichten veel beter zijn.
EDIT: Zie ook de vergelijkinsite van Roborock.
[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 16-04-2023 13:26 ]
Geen enkele robot is 100% fool proof tegen dit soort zaken, braaksel zal hij gewoon overheen rijden, en lage uitwerpselen ook. Bijna alle YT videos die dit met een nepdrol simuleren zijn ter grote van een hond inplaats een kat.crimby schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:54:
[...]
Ah ja oke..
Wat betreft de uitwerpselen is wel een ding. Een van onze katten heeft een hele gevoelige maag en dus ligt er regelmatig wel wat op de grond. De andere kat heeft wel eens wat ongelukjes vanuit de bak gehad.. wellicht wel iets om mee rekening te houden. De s7 vmax plus zou dan dus niet helemaal voldoen? De s8+ daar beter in?
Lees ook veel goede verhalen over de irobot j7+ dus zal die eens gaan vergelijken.
Ik kan ze ook niet vinden op Amazon en Aliexpress.p00hbeaR! schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:24:
Hoi allen,
Voor de J7 - iRobot claimt dat hij drollen detecteert en vermijdt, zo niet geven ze je een nieuwe robot (althans dat lees ik hier en daar). Of het ook echt werkt heb ik niet onderzocht (op YT of thuis)Xqlus1ve schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:16:
[...]
Geen enkele robot is 100% fool proof tegen dit soort zaken, braaksel zal hij gewoon overheen rijden, en lage uitwerpselen ook. Bijna alle YT videos die dit met een nepdrol simuleren zijn ter grote van een hond inplaats een kat.
Bedankt voor checken op Ali enzo overigens
We overwegen een roborock S8 ter vervanging van onze Neato xv signature pro.
Flink basisstation kan ik eigenlijk nergens kwijt, dus een hoger model lijkt wat af te vallen.
Tegelvloer beneden, boven laminaat maar die zuigen we meestal met de hand.
Dweilen een leuke plus.
Vraag: hoe zit het met de app en evt Phone home zaken? Moet dat ding aan China servers gekoppeld worden, of kan ik daar omheen? Kan apart ssid en vnetting als het moet, maar liever gewoon iets dat out of the box lief is
Iemand nog suggesties voor een andere merk / type?
Flink basisstation kan ik eigenlijk nergens kwijt, dus een hoger model lijkt wat af te vallen.
Dweilen een leuke plus.
Vraag: hoe zit het met de app en evt Phone home zaken? Moet dat ding aan China servers gekoppeld worden, of kan ik daar omheen? Kan apart ssid en vnetting als het moet, maar liever gewoon iets dat out of the box lief is
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ze kunnen ook dom werken, dat is gewoon op de start knop drukken van het apparaat (zonder internet dus). Maar al je mappen staan in de cloud ergens in China, anders moet je kijken voor een AEG, Miele, Dyson of ander europees model (en wie weet waar die servers draaien)The Eagle schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:50:
We overwegen een roborock S8 ter vervanging van onze Neato xv signature pro.
Dweilen een leuke plus.
En volgens mij moet je altijd een account aanmaken alvorens je de robot kan gebruiken, die moet dan internet hebben om die stap de voltooien. Lijkt mij een lastig verhaal maar wie weet heeft iemand hier een oplossing voor.
Hier nog een linkje voor robots die zonder wifi kunnen opereren
Dat las ik ook! Volgens mij zelfs gewoon op de irobot website.p00hbeaR! schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:28:
[...]
Voor de J7 - iRobot claimt dat hij drollen detecteert en vermijdt, zo niet geven ze je een nieuwe robot (althans dat lees ik hier en daar). Of het ook echt werkt heb ik niet onderzocht (op YT of thuis)
Bedankt voor checken op Ali enzo overigens
De s8 lijkt hier niet zo goed op te scoren:Xqlus1ve schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:16:
[...]
Geen enkele robot is 100% fool proof tegen dit soort zaken, braaksel zal hij gewoon overheen rijden, en lage uitwerpselen ook. Bijna alle YT videos die dit met een nepdrol simuleren zijn ter grote van een hond inplaats een kat.
In de praktijk werkte dit beter met grotere voorwerpen zoals een telefoonhoesje of een schoen. Kleinere objecten zoals een 4x2 Legoblokje werden door de S8 niet herkend. De fabrikant zegt echter wel dat de kleinste identificeerbare objectgrootte 5x3 cm is. Toch een erg handige functie - vooral in huishoudens met huisdieren.
Bron: https://www.notebookcheck...rbeteringen.702194.0.html
Ik heb een gok gewaagd!
M'n vrouw vindt een robotstofzuiger het geld niet waard en ziet er de meerwaarde niet van in, dus om zomaar 600 tot 800 euro uit te geven aan zo'n apparaat, kwam niet door de WAF
Maar ik wil heel graag een gevoel krijgen bij het hebben van een robotstofzuiger en wilde wel echt LiDAR, meerdere verdieping en niet van de trap af valt.
Nu had ik deze CleanDays en Zedar al gezien met vele goede beoordelingen: https://www.bol.com/nl/nl...sdieren/9300000136696361/
Nu lijken die verdomd veel op elkaar, maar ik kwam dus ook deze tegen:
https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497677.html
Wat ook dezelfde lijkt te zijn iig. Voor 209 euro wil ik deze best een kans geven, dus heb 'm besteld. Erg benieuwd!
M'n vrouw vindt een robotstofzuiger het geld niet waard en ziet er de meerwaarde niet van in, dus om zomaar 600 tot 800 euro uit te geven aan zo'n apparaat, kwam niet door de WAF
Maar ik wil heel graag een gevoel krijgen bij het hebben van een robotstofzuiger en wilde wel echt LiDAR, meerdere verdieping en niet van de trap af valt.
Nu had ik deze CleanDays en Zedar al gezien met vele goede beoordelingen: https://www.bol.com/nl/nl...sdieren/9300000136696361/
Wat ook dezelfde lijkt te zijn iig. Voor 209 euro wil ik deze best een kans geven, dus heb 'm besteld. Erg benieuwd!
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Is die s7 maxv ultra beter dan de plus in herkennen van kleine objecten? Na verder zoeken en er goed over nadenken, kiezen we wellicht een gewoon goed passends systeem en met een dergelijk bedrag kan je het misschien maar meteen goed doen. Maar dan moet het wel het extra geld waard zijn.
De ultra reinigt in ieder geval de eigen dweilpads en ververst het water zelf, dat zijn al mooie plussen.
De ultra reinigt in ieder geval de eigen dweilpads en ververst het water zelf, dat zijn al mooie plussen.
Je moet er wel rekening mee houden dat de S7 Maxv ultra de dweilpads niet droogt. Daar moet je een aparte unit voor aanschaffen. Dat is de reden dat wij de Dreame L10s Ultra hebben gekocht.
Ben er even ingedoken, maar lees dat deze niet zo’n goede object recognition heeft wat wel nodig is met onze huisdieren. Verder zie ik dit gebrek nooit terugkomen in de reviews van de roborock.monica66 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:51:
Je moet er wel rekening mee houden dat de S7 Maxv ultra de dweilpads niet droogt. Daar moet je een aparte unit voor aanschaffen. Dat is de reden dat wij de Dreame L10s Ultra hebben gekocht.
Het lijkt nu dus te gaan tussen de roomba j7+ combo en de roborock s7 maxv ultra waarbij deze laatste hier, op reddit en in de reviews over het algemeen het beste eruit komt. Echter, de roomba zou wel een betere object recognition hebben, betere zuigperformance (voornamelijk tapijt = minder relevant) en een mopping systeem die tapijt echt droog houd.
Waarom is er voor dat geld niet gewoon perfectie

[ Voor 4% gewijzigd door crimby op 20-04-2023 19:51 ]
Wij hebben met de Dreame tot nu toe alleen wat problemen gehad met een stroomdraad die los lag. Met andere zaken eigenlijk niet. Het hangt er ook nog vanaf of je een hond of een kat hebt. Ik heb namelijk gelezen dat de Roborock kattendrollen niet herkent {want te klein) en hondendrollen wel als die wat groter zijn. Onze katten doen dat niet in huis gelukkig, dus geen problemen mee
.
https://www.reddit.com/r/...5p7ut/cat_poop_detection/
[ Voor 18% gewijzigd door monica66 op 20-04-2023 20:34 ]
Je huisdier moet ook geen diarree hebben, want dan heb je ook een uitdaging als je thuiskomt. Zeker als het vrij warm in huis is.
Ask me how i know..
Maar dat is ook wel een worst-kaas scenario natuurlijk
Ask me how i know..
Maar dat is ook wel een worst-kaas scenario natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door _Eend_ op 20-04-2023 21:51 ]
Ja dat is nog wel een dingetje inderdaad. Gelukkig doen ze dat op de bak maar nu ze ouder worden ontstaan er nog wel eens wat ongelukjes. Mja dat zijn geen hele drollen dus ben bang dat niet een zuiger dat écht gaat herkennen. Alleen de j7+ beweert dat.monica66 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:16:
Wij hebben met de Dreame tot nu toe alleen wat problemen gehad met een stroomdraad die los lag. Met andere zaken eigenlijk niet. Het hangt er ook nog vanaf of je een hond of een kat hebt. Ik heb namelijk gelezen dat de Roborock kattendrollen niet herkent {want te klein) en hondendrollen wel als die wat groter zijn. Onze katten doen dat niet in huis gelukkig, dus geen problemen mee.
Edit: @Xqlus1ve hoe ervaar jij het bijvullen/verversen/verschonen van de water tank in de maxv plus? In die zin, ben je alsnog elke dag bezig dat ding uit elkaar te halen? en enig idee hoeveel m2 die kan doen met 1 vulling? Ofwel moet ie tussendoor bijgevuld worden voor een begane grond?
Verder lees ik dat de S8+ en S8+ Pro Ultra een dubbele borstel hebben die krassen zou achterlaten.. wij hebben een eiken vloer die ik graag ongekrast wil laten. Enig idee waarom een dubbele borstel dit wel zou veroorzaken waarbij een enkele borstel dit niet doet?
Ben ook even benieuwd naar de meerwaarde van de RGB camera. De S8 modellen lijken dat niet te hebben, maar is dat enkel voor videobellen of ook voor het vermijden van objecten?
[ Voor 31% gewijzigd door crimby op 21-04-2023 09:16 ]
@crimby
Hier wordt er 3 keer per week gestofzogen,
Maandag nacht stofzuigen + dweilen woonkamer en keuken. Hierna watertank en doek verwijderen (gaat in de kast). Alles gaat op een 400ml volle watertank, hij komt dan niet leeg.
Woensdag nacht enkel stofuizgen in woonkamer en keuken.
Vrijdag nacht woonkamer, keuken, hal en wc stofzuigen en dweilen (gaat net op een 400ml tank), dan loop van de ochtend wordt doekje verwisseld en watertank bijgevuld voor middenverdieping en zolder. Daarna wordt de doek en watertank verwijderd.
Overige doen we op behoefte. Wij ruimen zowiezo de woonkamer op vooraf stofzuigen, reden hiervoor is onze eetkamers stoelen, de poten lopen over degrons, dat vind zij een uitdaging. Maar ook al het speelgoed, loopwagen en anders spul zetten wij weg of verhoogd, zo wordt er zoveel mogelijk gestofzuigen (dus ook prullenbak gaat vrijdag omhoog op aanrecht, krukje etc, echter enkel vrindag zetten we echt alles weg voor stofzuigen).
Al bij al regelen wij dit voor het naar bed gaan, gaat automatisch, heel soms vergeten wij wat. Maar verschil in zelf stofzuigen en dweilen is enorm
Maandag nacht stofzuigen + dweilen woonkamer en keuken. Hierna watertank en doek verwijderen (gaat in de kast). Alles gaat op een 400ml volle watertank, hij komt dan niet leeg.
Vrijdag nacht woonkamer, keuken, hal en wc stofzuigen en dweilen (gaat net op een 400ml tank), dan loop van de ochtend wordt doekje verwisseld en watertank bijgevuld voor middenverdieping en zolder. Daarna wordt de doek en watertank verwijderd.
Overige doen we op behoefte. Wij ruimen zowiezo de woonkamer op vooraf stofzuigen, reden hiervoor is onze eetkamers stoelen, de poten lopen over degrons, dat vind zij een uitdaging. Maar ook al het speelgoed, loopwagen en anders spul zetten wij weg of verhoogd, zo wordt er zoveel mogelijk gestofzuigen (dus ook prullenbak gaat vrijdag omhoog op aanrecht, krukje etc, echter enkel vrindag zetten we echt alles weg voor stofzuigen).
Al bij al regelen wij dit voor het naar bed gaan, gaat automatisch, heel soms vergeten wij wat. Maar verschil in zelf stofzuigen en dweilen is enorm
Thanks! Helder en de ervaring is goed om mee te nemen in onze keuze. Heb je toevallig ook enig idee van de 1 vs 2 borstels en de RGB camera? Ik kan dit zo niet vinden op het grote boze internet.Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:40:
@crimby
Voor Robotstofzuigers zou ik voornamelijk videos bekijken, die geven het meeste informatie.crimby schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:59:
[...]
Thanks! Helder en de ervaring is goed om mee te nemen in onze keuze. Heb je toevallig ook enig idee van de 1 vs 2 borstels en de RGB camera? Ik kan dit zo niet vinden op het grote boze internet.
De S7 MaxV kan met RGB camera daadwerkelijk obstakels goed ontwijken: YouTube: Roborock S7 MaxV, Plus, Ultra Review - 10+ Tests and Analysis
De normale S8 is waardeloos met obstakels ontwijken: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Obstacle Avoidance Test
Je URL gaat over de S8 Pro Ultra toch? niet eens de normale S8. Die MaxV is dus wel een stuk beter met de camera.stin00 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:51:
[...]
Voor Robotstofzuigers zou ik voornamelijk videos bekijken, die geven het meeste informatie.
De S7 MaxV kan met RGB camera daadwerkelijk obstakels goed ontwijken: YouTube: Roborock S7 MaxV, Plus, Ultra Review - 10+ Tests and Analysis
De normale S8 is waardeloos met obstakels ontwijken: YouTube: Roborock S8 Pro Ultra Obstacle Avoidance Test
Ben even wat meer gaan kijken naar de verschillen tussen deze twee en het lijkt dat de s7 maxv beter past bij onze eisen dan de S8 Pro Ultra. Voornamelijk omdat we weinig tapijt hebben.
Denk dat het dus inderdaad de S7 MaxV Ultra gaat worden, nu nog de vraag of deze qua prijs gaat zakken als ooit die S8 Pro Ultra eens uit gaat komen..
[ Voor 19% gewijzigd door crimby op 21-04-2023 11:05 ]
Dat Pro Ultra maakt niks uit voor de eigenschappen van de S8 stofzuiger zelf.crimby schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:55:
[...]
Je URL gaat over de S8 Pro Ultra toch? niet eens de normale S8. Die MaxV is dus wel een stuk beter met de camera.
De S8, S8 Pro Ultra en S8 Plus gebruiken voor 99% dezelfde robotstofzuiger. De enige verschillen zijn de capaciteit van de stof- en watertanks, plus dat de modellen met afzuigstation een in- of uitlaat hebben voor stof/water. De Pro Ultra heeft ook nog Automatic brush lifting, maar dat is niet zo heel spannend.
De accu, zuigprestaties, obstakeldetectie, pathing en alle andere zaken zijn 100% identiek. De achtervoegsels zeggen eigenlijk alleen wat over de uitvoering van het afzuigstation.
Alleen de MaxV toevoeging heeft dus daadwerkelijk een RGB camer aan boord voor echte obstakel ontwijking.
Je ziet wel vaker dat Aziatische bedrijven nodeloos ingewikkelde modellen uitbrengen.. S8, S5Max, Q7, S7 Plus, S7 Plus Ultra, S7 MaxV, S7 MaxV Plus, Q7 Max Plus. Bizar toch, als je deze opsomming 3x leest snap je er nog steeds niks van. De marketing afdeling overspoelt je met opties waardoor je eerste een uur bezig bent met modellen vergelijken.
Persoonlijk ga ik voor een S7 MaxV en dan de Plus of Ultra, afhankelijk van de aanbiedingen. Geen tapijt in huis, maar wel huisdieren waardoor ik graag de camera erop heb. Dweilen vind ik ook niet heel boeiend, maar is wel een leuke bonus. Op m'n S5Max werkt de dweil oké, maar het blijft wat gedoe.
[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 21-04-2023 11:10 ]
Thanks helder en inderdaad ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, zoveel opties. Hierom sowieso maar gefocussed op Roborock S7/S8 series en de Roomba J7+ combo omdat die de beste obstacle avoidance heeft. Echter, lijkt de S7 maxv ultra dusdanig goed te scoren dat ik die toch prefereer.stin00 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:06:
[...]
Dat Pro Ultra maakt niks uit voor de eigenschappen van de S8 stofzuiger zelf.
De S8, S8 Pro Ultra en S8 Plus gebruiken voor 99% dezelfde robotstofzuiger. De enige verschillen zijn de capaciteit van de stof- en watertanks, plus dat de modellen met afzuigstation een in- of uitlaat hebben voor stof/water. De Pro Ultra heeft ook nog Automatic brush lifting, maar dat is niet zo heel spannend.
De accu, zuigprestaties, obstakeldetectie, pathing en alle andere zaken zijn 100% identiek. De achtervoegsels zeggen eigenlijk alleen wat over de uitvoering van het afzuigstation.
Alleen de MaxV toevoeging heeft dus daadwerkelijk een RGB camer aan boord voor echte obstakel ontwijking.
Je ziet wel vaker dat Aziatische bedrijven nodeloos ingewikkelde modellen uitbrengen.. S8, S5Max, Q7, S7 Plus, S7 Plus Ultra, S7 MaxV, S7 MaxV Plus, Q7 Max Plus. Bizar toch, als je deze opsomming 3x leest snap je er nog steeds niks van. De marketing afdeling overspoelt je met opties waardoor je eerste een uur bezig bent met modellen vergelijken.
Persoonlijk ga ik voor een S7 MaxV en dan de Plus of Ultra, afhankelijk van de aanbiedingen. Geen tapijt in huis, maar wel huisdieren waardoor ik graag de camera erop heb. Dweilen vind ik ook niet heel boeiend, maar is wel een leuke bonus. Op m'n S5Max werkt de dweil oké, maar het blijft wat gedoe.
Las dat vandaag de S8+ versies zouden uitkomen, dus hopelijk snel een mooie aanbieding voor de S7 series!
Ik ben uiterst tevreden over de dweil functie van de S7 Maxv. Wij hadden een gemmick verwacht maar in de tussentijd dweilen wij maar zelf nog maar 1 keer per 2 maanden!
Welke S7 MaxV heb jij dan, de normale, de Plus of de Ultra? En hebben die idd die obstakelherkenning? Kan het uit het vergelijk niet heel goed halen namelijkXqlus1ve schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:21:
Ik ben uiterst tevreden over de dweil functie van de S7 Maxv. Wij hadden een gemmick verwacht maar in de tussentijd dweilen wij maar zelf nog maar 1 keer per 2 maanden!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En aanvullend: heeft iemand een van de docks (plus / ultra) staan? Ik ben heel benieuwd naar alle afmetingen van het dock, en dan met name de diepte van het smalle deel. Internet geeft alleen de algemene afmetingen helaas. niet de volledige.
Stofzuigers budgetThe Eagle schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:29:
[...]
Welke S7 MaxV heb jij dan, de normale, de Plus of de Ultra? En hebben die idd die obstakelherkenning? Kan het uit het vergelijk niet heel goed halen namelijk
E-model: budget
Q-model: normaal
Stofzuiger premium
S-model
MaxV toevoeging: met RGB camera
Oplaadstation
Geen toevoeging: alleen oplaadstation
Plus: stof afzuigstation (cyclone versie zonder zak)
(Pro) Ultra: stof + water afzuigstation (met stofzak)
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 21-04-2023 11:51 ]
Dat snapte ik. Het was ook meer mijn vraag welke S7 MaxV er in huize @Xqlus1ve was dan welke er in het algemeen zijn.
Maar dan voor de uiteenzetting
Maar dan voor de uiteenzetting
Misschien niet helemaal de juiste plek hier, maar zag dat Access Market een aanbieding (via pepper) heeft voor de Ultra. Nu wilde ik dit niet aangezien ik de webshop niet ken, maar zie nu dat zij ook via Blokker verkopen.
@The Eagle ze hebben allemaal obstacle herkenning, maar zoals @stin00 zegt is de MaxV met RGB Camera. De nieuwe modellen hebben dat niet en ook de reguliere S7 versies niet. Plus/Ultra is verschil in dock, maar geen andere verschillen.
@Xqlus1ve had eerder op mijn post geantwoord dat ie een MaxV Plus heeft.
@The Eagle ze hebben allemaal obstacle herkenning, maar zoals @stin00 zegt is de MaxV met RGB Camera. De nieuwe modellen hebben dat niet en ook de reguliere S7 versies niet. Plus/Ultra is verschil in dock, maar geen andere verschillen.
@Xqlus1ve had eerder op mijn post geantwoord dat ie een MaxV Plus heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door crimby op 21-04-2023 12:01 ]
Ik heb een S7 Maxv, met plus basis station om precies te zijn.
Zou jij voor mij dat basisstation eens na willen meten dan? Met name even benieuwd naar het onderste smalle deel / de "nek". Reden: huidige robot staat onder een kastje welke een plank heeft op (uit mijn hoofd) ca 15 cm hoogte. Heb daar wel wat ruimte achter, niet heel veel. Maar als de reservoirs net boven die plank uit zouden kunnen komen zou dat wel eens heel handig kunnen zijn.Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:02:
Ik heb een S7 Maxv, met plus basis station om precies te zijn.
crimby schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:00:
Misschien niet helemaal de juiste plek hier, maar zag dat Access Market een aanbieding (via pepper) heeft voor de Ultra. Nu wilde ik dit niet aangezien ik de webshop niet ken, maar zie nu dat zij ook via Blokker verkopen.
Access Market valt onder de Thuiswinkel Waarborg.
Interessant, ik zit eigenlijk in een verglijkbare situatie. Veel robots met deze features kosten vaak een stuk meer.Boy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
Ik heb een gok gewaagd!
Ik kon niet zo heel veel over dit specifieke model Liectroux XR500 vinden, maar hij blijkt gebruik te maken van Tuya, en daarmee dus ook te integreren in Home Assistant, mocht je dat willen.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen wanneer je 'em hebt, of misschien zijn er al wel tweakers die dit of een van de andere modellen hebben?
The Eagle schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:08:
[...]
Zou jij voor mij dat basisstation eens na willen meten dan? Met name even benieuwd naar het onderste smalle deel / de "nek". Reden: huidige robot staat onder een kastje welke een plank heeft op (uit mijn hoofd) ca 15 cm hoogte. Heb daar wel wat ruimte achter, niet heel veel. Maar als de reservoirs net boven die plank uit zouden kunnen komen zou dat wel eens heel handig kunnen zijn.
:strip_exif()/f/image/s3iJEcyEyYeBSR9VhHED7sSf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tjfS51wILxepyqKca50bVrNO.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens, zover ik weet bij Roborock, is standaard (basic base station), plus (auto empty base station) en ultra (die super de luxe met water compartimenten), de robot zelf is identiek ongacht welke variant je koopt!
Corrigeer me maar als ik verkeerd zit
helemaal overtuigd van m'n recent Neato D9 aankoop, zij het met wat kuren, heb ik de Nordval hc101 aangeschaft, voor de dweilklussen; zoals eerder aangegeven geloof ik niet zo in de dweilvaardigheden van vacuumbots, zijn toch meestal vochtige lapjes die over de vloer slepen, en de serieuzere opties, zoals de Nordval hc101, maken je houten meubels en plinten onnodig nat - hence, vocht - hence, schimmels - hence, dat wil je niet
maar mn nordval hc101 werkt wonderbaarlijk goed in de natte ruimtes: badkamer en toilet waren nimmer zo proper als bij oplevering van de woning; het is een vrij dom apparaat kwa navigatie, maar de gehele vloer is gedekt, en inderdaad is het zo dat vuil water etc niet wordt opgezogen; alle vuil komt in de, overigens, prima dweilpads; en na zo'n 30 min. dweilen etc is de vloer aanmerkelijk schoner, en zeker ook de kantjes/randen; pro-tip: verdun wat schoonmaakmiddel en sprenkel dat vantevoren op de tegels; hoe heb ik ooit zonder gekund, vraag ik me recentelijk meermaals af?
maar mn nordval hc101 werkt wonderbaarlijk goed in de natte ruimtes: badkamer en toilet waren nimmer zo proper als bij oplevering van de woning; het is een vrij dom apparaat kwa navigatie, maar de gehele vloer is gedekt, en inderdaad is het zo dat vuil water etc niet wordt opgezogen; alle vuil komt in de, overigens, prima dweilpads; en na zo'n 30 min. dweilen etc is de vloer aanmerkelijk schoner, en zeker ook de kantjes/randen; pro-tip: verdun wat schoonmaakmiddel en sprenkel dat vantevoren op de tegels; hoe heb ik ooit zonder gekund, vraag ik me recentelijk meermaals af?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
@CynicRelief maar wat is het verschil met een vacuum die het doekje achter zich aan trekt? een Nordval doet dat toch in principe ook maar dan in een draaiende beweging? Die doek blijft lange tijd over een grote ruimte hergebruikt worden? Of mis ik hier iets?
Een review van de Dreamebot L10s Ultra op Tweakers:
uitvoering: Dreame DreameBot L10s Ultra
Ik heb er zelf ook een reactie aan toegevoegd.
uitvoering: Dreame DreameBot L10s Ultra
Ik heb er zelf ook een reactie aan toegevoegd.
Bedankt voor de tip, ik heb ook de gok gewaagd.Boy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
Ik heb een gok gewaagd!
Dit wordt onze eerst robotstofzuiger/dweiler, dus ik ga niets hebben om mee te vergelijken. Ik hoop stiekem wel dat deze goed werkt en mooie resultaten geeft, qua specs is deze alleszins gelijkaardig als andere stuk duurdere modellen...
nee, je hebt gelijk, maar het zit em in die draaiende beweging, dat is al wat meer dan simpel een nat lapje over de vloer slepen (al zijn er vacuums die een wat actievere dweilmode hebben); de pads zijn ook vrij grof, denk aan die grijze dweilen van de Blokker, dus dat helpt ook; maar idd zuigt dit apparaat geen vuil op, het vuilopnemend vermogen zit em in de pads; voor kleine, natte ruimtes voldoet het ding prima; aanzetten, 30 min. laten werken en vloer is pico bello; er zijn nog wat onvermoedde gebruiken, zoals het schoonmaken van een glazen douchewand: je kan het ding simpel oppakken en als actieve borstelmachne gebruiken; ik zou hem zeker niet voor de woonkamer gebruiken, want die oppervlakte is te groot en het vuilopnemend vermogen van de pads te klein; denk meer aan Philips AquaTrio, maar nogal duur, en je moet het nog zelf doen ookWebgnome schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:11:
@CynicRelief maar wat is het verschil met een vacuum die het doekje achter zich aan trekt? een Nordval doet dat toch in principe ook maar dan in een draaiende beweging? Die doek blijft lange tijd over een grote ruimte hergebruikt worden? Of mis ik hier iets?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Het verschilt ook per huishouden hoe goed er gedweild moet worden. De S7 Maxv van roborock heeft een vibrerende functie voor de dweilpad, sommige schuddend, of enkel slepend. Roterende borstels is voor ons niet nodig om een schoon resultaat te krijgen, redenen hiervoor zijn; vlekken ruimen we op, laten we niet liggen. Lopen niet met schoenen aan in het huis en geen huisdieren (wel een dreumes maar die maakt tot nu toe enkel kruimels en vlekken ruimen we direct op 
Maar begrijpelijk dat sommige huishouden dit wel hebben en dus een echte dweilfunctie willen hebben zoals roterende borstels of zelf een dedicated robot-dweiler.
Maar begrijpelijk dat sommige huishouden dit wel hebben en dus een echte dweilfunctie willen hebben zoals roterende borstels of zelf een dedicated robot-dweiler.
Thanks. Als ik dat zo zie gaat het volgens mij niet passen, maar het geeft wel een goede indicatieXqlus1ve schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:03:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens, zover ik weet bij Roborock, is standaard (basic base station), plus (auto empty base station) en ultra (die super de luxe met water compartimenten), de robot zelf is identiek ongacht welke variant je koopt!
Corrigeer me maar als ik verkeerd zit
Zie ik dat nou goed trouwens, zit er alsnog iets van een stofzak in?
En @monica66 Heeft die Dreame ook een stofzak in de robot, of is die voor het basisstation?
De Roborock en de Dreame lijken trowuens aardig op elkaar...zal geen toeval zijn?
Er zit een stofzak, maar hij kan zonder zak opereren.The Eagle schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:50:
[...]
Thanks. Als ik dat zo zie gaat het volgens mij niet passen, maar het geeft wel een goede indicatie
Zie ik dat nou goed trouwens, zit er alsnog iets van een stofzak in?
En @monica66 Heeft die Dreame ook een stofzak in de robot, of is die voor het basisstation?
De Roborock en de Dreame lijken trowuens aardig op elkaar...zal geen toeval zijn?
Al deze robots komen volgens mij uit de koker van Xiaomi.
Nee, de Dreame heeft geen stofzak in de robot. Alleen in het basistation.The Eagle schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:50:
[...]
En ook geen toeval dat ze op elkaar lijken inderdaad. Xiaomi is het moederbedrijf. Voor de aansturing van de Dreame kun je dan ook de Xiaomi app gebruiken..
[ Voor 17% gewijzigd door monica66 op 24-04-2023 12:21 ]
Ik krijg net een prijsalert dat hij weer 339 euro is.Neurd schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:03:
Zoals ik eerder aangaf, ben ik gegaan voor de Liectroux xr500 gegaan, wat dezelfde als de Zedar lijkt te zijen.
Die is op een bepaalde site 209 euro. Komt vanuit Polen zag ik, vanavond krijg ik 'm binnen.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ah thnx. Ik ben inmiddels voor de Zedar gegaan en hij bevalt goed!Boy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:15:
[...]
Ik krijg net een prijsalert dat hij weer 339 euro is.
Zoals ik eerder aangaf, ben ik gegaan voor de Liectroux xr500 gegaan, wat dezelfde als de Zedar lijkt te zijen.
Die is op een bepaalde site 209 euro. Komt vanuit Polen zag ik, vanavond krijg ik 'm binnen.
Ik vind hem vrij stil. Zuigt netjes en is zijn geld wel waard. Maakt ook netjes de map tekening om te laten zien waar hij geweest is. Iedere nacht doet hij bij ons zijn werk. De dweil functie pas 1x gebruikt. Ik kan er weinig zinnigs over zeggen. Waarschijnlijk vergelijkbaar met de Dreame.
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Ik zie bij Amazon.de een mooie aanbieding voor de Roborock S7 MaxV Ultra met verzending vanuit Roborock zelf (€1.189). Echter, morgen zou de S8 Pro Ultra uit moeten komen in Europa en zou de prijs potentieel nog verder kunnen zakken.. dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar wat denken jullie?
Edit: en zijn er must haves die ik er bij moet bestellen? extra doeken bijvoorbeeld al is de maxv ultra zelfreinigend..
Edit: en zijn er must haves die ik er bij moet bestellen? extra doeken bijvoorbeeld al is de maxv ultra zelfreinigend..
[ Voor 17% gewijzigd door crimby op 26-04-2023 11:07 ]
Ik vind het vooral kut dat de amerikanen refurb s7 maxv's kunnen bestellen voor 900$< van ebay.com maar wij niet.
Ik bestel morgen normaal de S8 Pro Ultra. Kopen jullie daarvoor het 'officiele' reinigingsproduct voor het dweilen of kappen jullie daar iets anders in?
Vraagje aan de roborock eigenaren die van de dweil functie gebruik maken: in hoeverre merken jullie iets van kalkaanslag in het reservoir?
Ik neem aan dat het water gewoon blijft zitten als het niet op is, dat zal neer gaan slaan lijkt me dan
We hebben hier redelijk wat kalk in het water zitten (Gh 12) namelijk. Moet je zo'n ding eens in de zoveel tijd ontkalken ook?
Ik neem aan dat het water gewoon blijft zitten als het niet op is, dat zal neer gaan slaan lijkt me dan
We hebben hier redelijk wat kalk in het water zitten (Gh 12) namelijk. Moet je zo'n ding eens in de zoveel tijd ontkalken ook?
Mijn glazen bol zegt: Ja, nee, misschien?!crimby schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:05:
Ik zie bij Amazon.de een mooie aanbieding voor de Roborock S7 MaxV Ultra met verzending vanuit Roborock zelf (€1.189). Echter, morgen zou de S8 Pro Ultra uit moeten komen in Europa en zou de prijs potentieel nog verder kunnen zakken.. dat is natuurlijk koffiedik kijken, maar wat denken jullie?
S7 Maxv, extra doekjes bij bestellen, gebruik zelf WoldoClean voor robot stofzuigers om mee te dweilen.
Ach hun Hebben weer Biden en Trump, wat is er kutter? Maar ff serieus, een refurbished robotstofzuiger voelt toch niet lekker imho.ardana123 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:22:
Ik vind het vooral kut dat de amerikanen refurb s7 maxv's kunnen bestellen voor 900$< van ebay.com maar wij niet.
WoldoClean, zie topic start.Proim schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:31:
Ik bestel morgen normaal de S8 Pro Ultra. Kopen jullie daarvoor het 'officiele' reinigingsproduct voor het dweilen of kappen jullie daar iets anders in?
Staat natuurlijk volledig los van Roborock, zelfde vraag aan Grohe eigenaren wat je jullie ervaring met... maar Geberit eigenaren negerenThe Eagle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:19:
Vraagje aan de roborock eigenaren die van de dweil functie gebruik maken: in hoeverre merken jullie iets van kalkaanslag in het reservoir?
Kan je vraag niet goed beantwoorden, hier een Gh van gemiddeld 5, maar geen last van in het water reservoir.
En, binnen gekregen? Ik ken de site niet en ben een beetje huiverig voor dat soort dingen.Boy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 07:15:
[...]
Ik krijg net een prijsalert dat hij weer 339 euro is.
@Xqlus1ve En ik maar in die koffiedik zitten staren, maar de glazenbol werkt veel beter haha!
Thanks voor de tip van de doekjes.
Thanks voor de tip van de doekjes.