Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:57
crimby schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:27:
@Xqlus1ve En ik maar in die koffiedik zitten staren, maar de glazenbol werkt veel beter haha!

Thanks voor de tip van de doekjes.
Ik was aan het twijfelen tussen s7 maxv ultra en de s8 pro plus. Tot ik las dat de s8 geen RGB camera meer heeft. Snel gekozen nu. Die camera was immers het enige wat me weerhield om een Roborock te kopen.

Trouwens, al iemand hem kunnen kopen? Je vindt hem niet via de search functie op amazon maar wel als je rechtstreeks naar de pagina gaat. Je kan hem laten toevoegen aan je winkelmandje maar dat mandje blijft uiteindelijk leeg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:52

Boy

www.byoscoop.nl

BvZwolle schreef op donderdag 27 april 2023 @ 01:21:
[...]

En, binnen gekregen? Ik ken de site niet en ben een beetje huiverig voor dat soort dingen.
Yes, netjes bezorgd. Ik check ook altijd trustpilot e.d. natuurlijk vantevoren en hier op tweakers zag ik ook een paar positieve meldingen over die site.
Het is blijkbaar echt zo'n chinese site net als AliExpress/AliBaba.

Mijn eerste indruk is goed! Ik moet 'm nog even door de woonkamer laten gaan, maar heb de eerste verdieping laten doen. Ben wel onder de indruk hoe dat werkt, zo'n kaart maken mbv LiDAR.

Heb 'm wel een stukje in de keuken laten doen en daar zag ik wel dat onder de tafel paar kruimels waren die hij niet gepakt had. Beetje vreemd, dus even in de gaten houden hoe goed hij dat doet. Ik verwacht wel dat gewoon losse kruimels/pluisjes en zo gewoon meegenomen worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Boy op 27-04-2023 06:55 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
TPar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 06:34:
[...]

Ik was aan het twijfelen tussen s7 maxv ultra en de s8 pro plus. Tot ik las dat de s8 geen RGB camera meer heeft. Snel gekozen nu. Die camera was immers het enige wat me weerhield om een Roborock te kopen.

Trouwens, al iemand hem kunnen kopen? Je vindt hem niet via de search functie op amazon maar wel als je rechtstreeks naar de pagina gaat. Je kan hem laten toevoegen aan je winkelmandje maar dat mandje blijft uiteindelijk leeg…
Heb je ook naar de andere verschillen gekeken? De s8 pro ultra is niet perse een upgrade tov de s7 maxv ultra. Bv het vermijden van obstakels, zuigresultaat op harde vloeren etc.

Ook is de pro ultra nog niet uit hier. Zou vandaag uit moeten komen in Duitsland maar er staat nog niks op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
crimby schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:27:
[...]

Heb je ook naar de andere verschillen gekeken? De s8 pro ultra is niet perse een upgrade tov de s7 maxv ultra. Bv het vermijden van obstakels, zuigresultaat op harde vloeren etc.

Ook is de pro ultra nog niet uit hier. Zou vandaag uit moeten komen in Duitsland maar er staat nog niks op de website.
Had hem ondertussen al kunnen bestellen bij Amazon. Maar toch maar weer geannuleerd op basis van je info. Toch maar effe serieuze reviews afwachten (en firmware update). Blijft ook een smak geld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
TPar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:38:
[...]

Had hem ondertussen al kunnen bestellen bij Amazon. Maar toch maar weer geannuleerd op basis van je info. Toch maar effe serieuze reviews afwachten (en firmware update). Blijft ook een smak geld…
Welke amazon? Us? Want zag h’m net nog niet bij amazon.de
Hier op het forum had iemand mij getipt met goede filmpjes over het verschil in de obstacle avoidance. Zeker waard om te bekijken mits het relevant is voor je natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 09:58
Boy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
Ik heb een gok gewaagd!

M'n vrouw vindt een robotstofzuiger het geld niet waard en ziet er de meerwaarde niet van in, dus om zomaar 600 tot 800 euro uit te geven aan zo'n apparaat, kwam niet door de WAF

Maar ik wil heel graag een gevoel krijgen bij het hebben van een robotstofzuiger en wilde wel echt LiDAR, meerdere verdieping en niet van de trap af valt.

Nu had ik deze CleanDays en Zedar al gezien met vele goede beoordelingen: https://www.bol.com/nl/nl...sdieren/9300000136696361/

Nu lijken die verdomd veel op elkaar, maar ik kwam dus ook deze tegen:
https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497677.html

Wat ook dezelfde lijkt te zijn iig. Voor 209 euro wil ik deze best een kans geven, dus heb 'm besteld. Erg benieuwd!
Erg benieuwd naar je bevindingen, de specs lijken mij zeer goed voor die prijs. Zie alleen dat er nog geen enkele review op GB is, beetje apart.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06 12:04
TPar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:38:
[...]

Kan je eens direct linken ernaar, want ik vind hem op geen enkele Amazon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Proim schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:15:
[...]

Las net op Reddit dat ie er alweer afgehaald was door Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Proim schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:15:
[...]

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0BSL98D73/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
Thanks, staat intussen dus als niet beschikbaar.
Blijven afwachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
Ook een leuke aanbieding, een ecovacs t9 aivi (dus ook met object herkenning) voor €380. De -aivi lijkt op de gewone t9, maar dan met camera, rubberen borstel maar zonder parfum inzet.
Als je klikt op op actuele aanbiedingen en dan beide aanbiedingen toevoegt en daarna de winkelmand aanpast na: 1x robot, 1x afzuig station en 2x doekjes, krijg je de doekjes gratis en het dockingsstation voor €100
Dus een T9 aivi met dockingsstation en 2 pakken extra dweilen voor €480
en de T9 aivi zonder dockingsstation maar wel met 2x paken dweilen voor €380

https://www.amazon.de/-/n...778&s=kitchen&sr=1-1&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
S8 pro ultra is nu wel bij Saturn.de te bestellen: https://www.saturn.de/de/...-saugroboter-2868174.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proim
Enkel levering binnen Duitsland voor zover ik weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

krizzziz schreef op donderdag 27 april 2023 @ 07:50:
[...]

Erg benieuwd naar je bevindingen, de specs lijken mij zeer goed voor die prijs. Zie alleen dat er nog geen enkele review op GB is, beetje apart.
Ik had vanochtend eerder gereageerd hier Boy in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

Ik ga 'm zometeen de benedenverdieping een kans geven. Eerst even wat lego aan de kant en wat stoelen op de kop op de tafels om te zorgen dat hij overal bij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Proim schreef op donderdag 27 april 2023 @ 10:30:
[...]

Enkel levering binnen Duitsland voor zover ik weet?
Oh zou kunnen, maar dan ie nu wel beschikbaar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Pfoe prijzig, zeker omdat het niet eens het MaxV model is. Ik ga de S7 MaxV prijsdalingen afwachten, mits die er komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
stin00 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:21:
[...]

Pfoe prijzig, zeker omdat het niet eens het MaxV model is. Ik ga de S7 MaxV prijsdalingen afwachten, mits die er komen :+
Ja same. Amazon.de heeft een prima prijsverlaging voor de maxv ultra maar hoop op iets meer korting #lekkernederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
stin00 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:21:
[...]

Ik denk niet dat er een maxv variant is aangezien deze al 6000 Pa zuigkracht heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TPar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:30:
[...]

Ik denk niet dat er een maxv variant is aangezien deze al 6000 Pa zuigkracht heeft
Maxv heeft een RGB camera aan boord voor fatsoenlijke object detectie. Heeft niets met zuigkracht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
stin00 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:31:
[...]

Maxv heeft een RGB camera aan boord voor fatsoenlijke object detectie. Heeft niets met zuigkracht te maken.
Toch wel, s7 heeft 2500 Pa, de maxV 5100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:31

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
TPar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:30:
[...]

Een Maxv model komt altijd na een normaal model. Verwacht dus dat er ook een S8 Maxv komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TPar schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:51:
[...]

Toch wel, s7 heeft 2500 Pa, de maxV 5100
Oh excuses voor de verwarring, de normale S7 nam ik niet mee in m'n vergelijking. Ik kijk alleen naar de S7 plus en 7 pro ultra modellen. Die hebben, ondanks geen MaxV, toch dezelfde 5100 pa. De normale S7 blijft gek genoeg achter in zuigkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels is L10 Pro weer eens voor 339,- euro te krijgen via Bol.com.

https://www.bol.com/nl/nl...functie/9300000039119310/

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 13:22
Sinds gisteren in het bezit van een Roborock S8, en tot nu toe tevreden. Zojuist voor de eerste keer gedweild. Nu vraag ik mij af of de dweil er onder kan blijven? Of alleen er onder zetten als er gedweild gaat worden? Wat doen de gebruikers van de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
fetss schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:09:
Sinds gisteren in het bezit van een Roborock S8, en tot nu toe tevreden. Zojuist voor de eerste keer gedweild. Nu vraag ik mij af of de dweil er onder kan blijven? Of alleen er onder zetten als er gedweild gaat worden? Wat doen de gebruikers van de S7?
Als je hem laat zitten, wil hij iedere keer gaan dweilen als je dat niet specifiek instelt in je schema's. Neem aan dat je wel je doekje verschoont?

Bij mij gaat de dweil-pad eraf tussen maandag en vrijdag, zelfde geldt voor het waterbakje (omdat woensdag nacht enkel stofzuigen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
fetss schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:09:
Waarom zou je de doek er onder laten zitten? Ik hoop dat je nu ook niet elke keer dezelfde dweil gebruikt die je een aantal dagen lang in het water hebt laten liggen van de vorige dweilbeurt :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wij hebben hier naar volle tevredenheid een Roidmi EVA een paar maanden draaien. Ik wil hem graag integreren in Home Assistant. Dat lukt ook als ik de Xiaomi Home app gebruik. Nadeel daar van is dat ik geen map(s) of instellingen in het basisstation kan instellen, dan geeft de app (ook oudere versies, op iOS en Android) een foutmelding.

Het gaat dan een tijdje goed, maar dan is er spontaan een nieuwe map gekomen. Die kan vervolgens niet geedit worden, maar ook niet verwijderd. Ook de oorspronkelijke map dan selecteren kan niet. Alle handelingen die met wijzigingen te maken hebben gaan in de Xiaomi Home app dus fout. Jammer genoeg kan ik zonder Xiaomi Home app geen Home Assistant gebruiken.

Hebben anderen hier ook last van raar gedrag van de Roidmi EVA in combinatie met de Xiaomi Home app?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

The Executer

Lekker belangrijk!

FirePuma142 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:38:
Wij hebben hier naar volle tevredenheid een Roidmi EVA een paar maanden draaien. Ik wil hem graag integreren in Home Assistant. Dat lukt ook als ik de Xiaomi Home app gebruik. Nadeel daar van is dat ik geen map(s) of instellingen in het basisstation kan instellen, dan geeft de app (ook oudere versies, op iOS en Android) een foutmelding.

Het gaat dan een tijdje goed, maar dan is er spontaan een nieuwe map gekomen. Die kan vervolgens niet geedit worden, maar ook niet verwijderd. Ook de oorspronkelijke map dan selecteren kan niet. Alle handelingen die met wijzigingen te maken hebben gaan in de Xiaomi Home app dus fout. Jammer genoeg kan ik zonder Xiaomi Home app geen Home Assistant gebruiken.

Hebben anderen hier ook last van raar gedrag van de Roidmi EVA in combinatie met de Xiaomi Home app?
Ik gebruik de integratie van Roborock via HACS, daarnaast gebruik ik deze:

https://github.com/PiotrM...ce-xiaomi-vacuum-map-card

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Executer schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik de integratie van Roborock via HACS, daarnaast gebruik ik deze:

https://github.com/PiotrM...ce-xiaomi-vacuum-map-card
Interessant! Ik zie alleen niet hoe ik de ROIDMI EVA aan de Roborock app moet toevoegen.

Bedoel je deze?

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 28-04-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

The Executer

Lekker belangrijk!

FirePuma142 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:03:
[...]

Interessant! Ik zie alleen niet hoe ik de ROIDMI EVA aan de Roborock app moet toevoegen.

Bedoel je deze?
Dit is de HACS integratie inderdaad waarop ik doelde. Deze "koppelt" je apparaat aan home assistant. Daarna kun je de andere link gebruiken voor je dashboard.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:38
Wij zijn ons aan het oriënteren op een robotstofzuiger. Budget €400.

Wensen
Totale oppervlakte appartement:92m2,
dweilen hoeft niet perse
liefst laser of beter. Er liggen wel eens wat katten speeltjes op de vloer
No-go zones instellen via de app.
In kunnen stellen dat hij een bepaald gebied schoonmaakt zoals de keuken.
Onderdelen makkelijk en niet te duur te koop
Toekomst bestendig; dat hij hij minimaal drie jaar mee gaat

De keuze lijkt te zijn:
Roborock s6 pure
Roborock q7
Dreame l10 pro

Lastige keuzes!
Vooral omdat ik niet veel verstand heb van deze dingen. Dus wat advies kan ik wel gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door m4bnl op 28-04-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Crista88 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:25:
Na lang wikken en wegen heb ik vorige week de Dreame bot L10 pro besteld, 339 euro en binnen 2 dagen in huis.

Wouw, wat een apparaat! Het is onze eerste robotstofzuiger maar ben er echt zó ontzettend blij mee!

Heeft ongeveer een half uurtje per verdieping nodig, heeft zichzelf 1x vast gereden, probeert dan 2x weg te komen, lukt dit niet, stopt hij en krijg je melding op de app. Het apparaat sloopt zichzelf dus gelukkig niet in zo'n situatie.
Rijdt netjes overal omheen, nergens tegenaan. Zuigt automatisch harder bij tapijt oid. Echt heel blij mee!
Heb hem overigens niet met de door de fabrikant geadviseerde Xiaomi App in werking, maar met de hier eerder genoemde Dream me App.

Wij hebben een huis met veel honden haren, paarden haar, stro, extreem veel zand en lange haren van mijzelf, en het is zo'n verademing om niet meer elke dag het hele huis zelf te moeten stofzuiger.

Ik doe de trappen even met de kruimeldief of met een stoffertje voor ik de stofzuiger aan zet en kan dan heerlijk van een kopje thee genieten terwijl m'n huis wordt gestofzuigd!

Morgen de dweil functie eens uitproberen, al verwacht ik daar niet teveel van.

Iemand nog tips trouwens voor goed en niet te prijzige laminaat en/of plavuizen reiniger voor in de robot?
toon volledige bericht
Hoe bevalt dit apparaat na ongeveer een maand gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

The Executer schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:32:
[...]

Dit is de HACS integratie inderdaad waarop ik doelde. Deze "koppelt" je apparaat aan home assistant. Daarna kun je de andere link gebruiken voor je dashboard.
Gaaf als het werkt. Ik zie alleen niet hoe de ROIDMI EVA te koppelen valt in de Roborock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
m4bnl schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:58:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een robotstofzuiger. Budget €400.

Wensen
Totale oppervlakte appartement:92m2,
dweilen hoeft niet perse
liefst laser of beter. Er liggen wel eens wat katten speeltjes op de vloer
No-go zones instellen via de app.
In kunnen stellen dat hij een bepaald gebied schoonmaakt zoals de keuken.
Onderdelen makkelijk en niet te duur te koop
Toekomst bestendig; dat hij hij minimaal drie jaar mee gaat

De keuze lijkt te zijn:
Roborock s6 pure
Roborock q7
Dreame l10 pro

Lastige keuzes!
Vooral omdat ik niet veel verstand heb van deze dingen. Dus wat advies kan ik wel gebruiken.
toon volledige bericht
Ik heb er een aantal getest, waaronder Q7 Max en L10 Pro en zweer bij de laatste die nu weer voor 339 euro bij Amazon en Bol.com te koop is. Vooral de laserfunctie en dat ‘ie echt nergens tegen aan rijdt is zo fijn. Komt niet eens vast te zitten, Q7 Max reed steeds tegen zwarte stoelpoten aan en maakte meer lawaai.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
THE_BASE schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:29:
[...]

Ik heb er een aantal getest, waaronder Q7 Max en L10 Pro en zweer bij de laatste die nu weer voor 339 euro bij Amazon en Bol.com te koop is. Vooral de laserfunctie en dat ‘ie echt nergens tegen aan rijdt is zo fijn. Komt niet eens vast te zitten, Q7 Max reed steeds tegen zwarte stoelpoten aan en maakte meer lawaai.
Bedankt voor je reactie.

Is de app van de l10 makkelijk en fijn in gebruik?

Mijn vriendin vind zo'n 3d camera privacy/hack gevoelig. Bang dat een hacker mee kan kijken via de camera. Is dat een reële zorg?

[ Voor 11% gewijzigd door m4bnl op 29-04-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
m4bnl schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:44:
[...]

Mijn vriendin vind zo'n 3d camera privacy/hack gevoelig. Bang dat een hacker mee kan kijken via de camera. Is dat een reële zorg?
Wellicht, maar hetzelfde geldt voor je telefoon, tablet, laptop, misschien zelfs je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
crimby schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:09:
[...]

Wellicht, maar hetzelfde geldt voor je telefoon, tablet, laptop, misschien zelfs je auto.
Dat is absoluut waar. Zo hadden we het nog niet bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
m4bnl schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:44:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Is de app van de l10 makkelijk en fijn in gebruik?

Die de Dreame zit geen echte camera, maar lasers voor zover ik weet. In elk geval anders dan bij een Roborock S8. De app van Xiaomi is een optie, maar erg overweldigend, dus ik gebruik die van Dreame en die is lekker simpel en doet exact hetzelfde.

https://cdn.shopifycdn.ne...pp_Guide.pdf?v=1664519253

[ Voor 7% gewijzigd door THE_BASE op 29-04-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 23:26
stond paar weken geleden artikel in een NL krant (weet niet meer welke) dat er een studenten campus in China is waar studenten de hele dag door beelden analyseren voor object herkenning. Beelden van robot stofzuigers werden ook genoemd. Wellicht dat je zonder dat je het doorhebt toestemming geeft ; of het gaat alleen om aziatische beelden (vast niet)... aan de andere kant.. wat maakt het eigenlijk uit.. ze zullen wel iets gewend zijn mbt wat ze zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Keuze gemaakt en net binnen gekregen, nu al blij mee! Momenteel z’n eerste volledige ronde aan het doen. Dock past precies in een nutteloos hoekje en door de kast valt ie in het niet. Perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gryLBeAF2Q5_HF3uzkEQRtuC0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUdj79T9DVf2KYVRFf90jWSL.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: is het laden ook in te stellen? Hij ging nu op 20% al terug naar z’n dock en ben ook benieuwd wanneer ie weer gaat beginnen :-)

Edit 2: @Xqlus1ve hoe heb jij ingeregeld dat de Roborock pas na 08:00 de robot leegmaakt?

[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 29-04-2023 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4bnl
De l10 pro is besteld. Ben erg benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
@crimby

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJhfzfymm5YmveuCI3bZRcH4fec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tsT5xfpi6Cg9Kl4EE3cLQO0X.png?f=fotoalbum_large
Robot settings > Off Peak Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
Aangezien de S8 Pro Ultra maar niet beschikbaar lijkt te komen ben ik toch naar de S7 MaxV Ultra aan het kijken. Heb ik het goed voor dat deze + dit station, hem even zelfvoorzienend maakt als de S8 Pro Ultra? Dat is dan het vinkje bij 'auto mop drying' wat wel afgevinkt kan worden in deze vergelijking?

Van die extra dock vind ik precies wel nergens iets officieels, enkel random merknamen zoals deze. Is hij ergens officieel verkrijgbaar, of kan je gewoon zoiets vertrouwen?

We hebben hier zo goed als geen tapijt, dus de andere nieuwigheden van de S8 Pro Ultra lijken mij niet zo van toepassing voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Proim schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:54:
Aangezien de S8 Pro Ultra maar niet beschikbaar lijkt te komen ben ik toch naar de S7 MaxV Ultra aan het kijken. Heb ik het goed voor dat deze + dit station, hem even zelfvoorzienend maakt als de S8 Pro Ultra? Dat is dan het vinkje bij 'auto mop drying' wat wel afgevinkt kan worden in deze vergelijking?

Van die extra dock vind ik precies wel nergens iets officieels, enkel random merknamen zoals deze. Is hij ergens officieel verkrijgbaar, of kan je gewoon zoiets vertrouwen?

We hebben hier zo goed als geen tapijt, dus de andere nieuwigheden van de S8 Pro Ultra lijken mij niet zo van toepassing voor ons.
De S7 MaxV presteert beter op harde vloeren, dus de S8 zou sowieso geen goede optie voor je zijn ;-)

De heater hoor ik verschillende verhalen over, wij gaan h’m hier (ultra) eerst aan de lucht laten drogen, kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
crimby schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:57:
[...]

De S7 MaxV presteert beter op harde vloeren, dus de S8 zou sowieso geen goede optie voor je zijn ;-)

De heater hoor ik verschillende verhalen over, wij gaan h’m hier (ultra) eerst aan de lucht laten drogen, kijken hoe dat bevalt.
Dat hij beter presteert op harde vloeren was ik nog niet tegengekomen. Ik dacht dat de S8 Pro Ultra daar net nog net iets beter is was door meer zuigkracht en die dubbele roller? Of ben ik nu dingen door elkaar aan het slaan?

Van die heater is dat ook wel een van de redenen dat ik liever de S8 Pro Ultra heb. Omdat het dan tenminste een deel uitmaakt van het ding op zichzelf, en niet als extraatje er achteraf bijgeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pc01 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:48:
stond paar weken geleden artikel in een NL krant (weet niet meer welke) dat er een studenten campus in China is waar studenten de hele dag door beelden analyseren voor object herkenning. Beelden van robot stofzuigers werden ook genoemd. Wellicht dat je zonder dat je het doorhebt toestemming geeft ; of het gaat alleen om aziatische beelden (vast niet)... aan de andere kant.. wat maakt het eigenlijk uit.. ze zullen wel iets gewend zijn mbt wat ze zien ;)
Was vorige week ook bij Even Tot Hier. Interesssnt item wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Proim schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:28:
[...]

Dat hij beter presteert op harde vloeren was ik nog niet tegengekomen. Ik dacht dat de S8 Pro Ultra daar net nog net iets beter is was door meer zuigkracht en die dubbele roller? Of ben ik nu dingen door elkaar aan het slaan?
De dubbele roller is voornamelijk voor tapijt. Ben zelfs berichten tegengekomen dat de dubbele rollers harde vloeren bekrassen. De zuigkracht klopt zeker, maar daar zit nog een component bij, ben even vergeten welke (iets van airflow?), wat betekent dat de S7 minstens net zo goed scoort op harde vloeren. Tapijt is een ander verhaal.
Wij hebben dus nu sinds gisteren de S7 MaxV Ultra en meteen een goede test gedaan met stofzuigen (2 katten, een baby en tuinwerk). Expres een beetje een vieze vloer gemaakt en de S7 is echt fantastisch. Gaat super dicht langs de plinten, langs elke pootjes etc. Heel secuur.

Dweilen gaan we later testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
crimby schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:47:
[...]

De dubbele roller is voornamelijk voor tapijt. Ben zelfs berichten tegengekomen dat de dubbele rollers harde vloeren bekrassen. De zuigkracht klopt zeker, maar daar zit nog een component bij, ben even vergeten welke (iets van airflow?), wat betekent dat de S7 minstens net zo goed scoort op harde vloeren. Tapijt is een ander verhaal.
Wij hebben dus nu sinds gisteren de S7 MaxV Ultra en meteen een goede test gedaan met stofzuigen (2 katten, een baby en tuinwerk). Expres een beetje een vieze vloer gemaakt en de S7 is echt fantastisch. Gaat super dicht langs de plinten, langs elke pootjes etc. Heel secuur.

Dweilen gaan we later testen.
Alright, bedankt! Dan neig ik nu ook om gewoon zo te beginnen en het wat aan te zien met dat droogstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik ben nu al een paar dagen aan het kijken maar zie door de (dweil)bomen het bos niet meer. Onze Roborock 1S is aan z’n einde en wil deze vervangen. Ik hoef geen dweilfunctie, alleen een stofzuiger. Iemand een tip op basis van ervaring? Wat is op dit moment de best bang for bucks?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
crimby schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:47:
Ben zelfs berichten tegengekomen dat de dubbele rollers harde vloeren bekrassen.
Voor dit een eigen leven gaat leiden, heb je enige referenties?
De rollers zijn beide flexibel, dus dat dit zou moeten gaan krassen, lijkt me toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Theetjuh schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:20:
[...]

Voor dit een eigen leven gaat leiden, heb je enige referenties?
De rollers zijn beide flexibel, dus dat dit zou moeten gaan krassen, lijkt me toch niet.
Eerste hit op google: https://www.pcmag.com/reviews/roborock-s8-pro-ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 14:12
Ik was ook aan het wachten op de S8 Pro Ultra, maar aangezien ik geen tapijt heb ben ik ook aan het overwegen om de S7 MaxV Ultra te nemen. Als ik het goed heb, zijn de verschillen als volgt.

- de S7 heeft "Auto Mop Drying", de S8 niet. Waarom is dit nodig? Gaat de dweil anders stinken?
- De S8 heeft brush lifting, maar dit heeft geen nut als je geen tapijt hebt.
- De S7 heeft betere obstacle avoidance dan de S8, maar stuurt de beelden wel naar de cloud.

Naar "performantie" toe heeft de S8 meer zuigkracht, maar ik weet niet of die 900 Pa zuigkracht veel verschil maakt. Daarnaast heeft de S8 twee vibrerende stukjes in de dweil, bij de S7 is er dat maar eentje.

Het enige moeilijke vind ik: waarom oude technologie kopen als het nieuwste topmodel maar iets duurder is? Ik denk dat ik eerst nog wat YT video's moet kijken over de verschillen en de performantie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Shattering schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:18:
Ik was ook aan het wachten op de S8 Pro Ultra, maar aangezien ik geen tapijt heb ben ik ook aan het overwegen om de S7 MaxV Ultra te nemen. Als ik het goed heb, zijn de verschillen als volgt.

- de S7 heeft "Auto Mop Drying", de S8 niet. Waarom is dit nodig? Gaat de dweil anders stinken?
- De S7 heeft betere obstacle avoidance dan de S8, maar stuurt de beelden wel naar de cloud.

Naar "performantie" toe heeft de S8 meer zuigkracht, maar ik weet niet of die 900 Pa zuigkracht veel verschil maakt. Daarnaast heeft de S8 twee vibrerende stukjes in de dweil, bij de S7 is er dat maar eentje.

Het enige moeilijke vind ik: waarom oude technologie kopen als het nieuwste topmodel maar iets duurder is? Ik denk dat ik eerst nog wat YT video's moet kijken over de verschillen en de performantie :).
De s7 heeft enkel auto mop drying met de aparte add-on. De s8 pro ultra heeft het standaard.

De s7 heeft ook mop lifting, maar beperkter volgens mij. Beide zijn niet je van het.

De s7 gebruikt inderdaad een camera voor obstacle avoidance. Echter in de app kan je deactiveren dat ie er foto’s van maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62YrcbILqC80LSr90zu3-RaN9us=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mPwVQkucRdcmvLmsbpGYFOGQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
crimby schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:26:
[...]

De s7 heeft enkel auto mop drying met de aparte add-on. De s8 pro ultra heeft het standaard.

De s7 heeft ook mop lifting, maar beperkter volgens mij. Beide zijn niet je van het.

De s7 gebruikt inderdaad een camera voor obstacle avoidance. Echter in de app kan je deactiveren dat ie er foto’s van maakt.
[Afbeelding]
- Klopt

- Ze hebben beide mop lifting, maar de S8 dus ook brush lifting. Persoonlijk vind ik brush lifting niet nuttig, mop lifting alleen als je tapijten hebt liggen.

- Je kan foto's maken deactiveren, maar de camera upload nog altijd veel data (beelden, map etc) naar de cloud. Je moet geen (Chinees) smart spul in huis nemen als dit een bezwaar is. Of de boel volledig modden met lokale server.

@Shattering je vergelijkt een S7 Maxv Pro Ultra met een 'standaard' S8 Pro Ultra, vandaar het geringe prijsverschil. Geheel zuiver zou je moeten wachten op een S8 MaxV Pro Ultra met RGB camera en dan de prijsvergelijking maken.

De normale S7 heeft immers helemaal geen object detectie, de normale S8 wel (in beperkte vorm). Als object detectie én ontwijking belangrijk zijn dan moet je echt een MaxV model hebben. De S8 is niet goed in objecten ontwijken.

De alsmaar hogere zuigkracht is naar mijn mening vooral upselling aan het worden. Je laat hem X keer per week rijden en dweilen waardoor er nooit heel veel vuil ligt. Ook (dieren)haren zijn geen enkel probleem. De S5Max zuigt hier al met gemak alles op, en dan gebruik ik niet eens de turbo stand.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 30-04-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 23:26
Ik heb nog een s5 max. Grootste probleem is dat het bakje halverwege altijd al vol zit met hondenharen. Als ik hem niet halverwege het zuigen handmatig schoonaak; is de tweede helft van het rondje voor niks.

De nieuwere modellen met auto emptying dock; snappen die als het bakje vol is en rijden ze dan terug (zoals bij een lege batterij) ? of maken die hun hele ronde af en legen dan pas het bakje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ben benieuwd of meerdere hierover gaan klagen, maar dat een stukje stof een beschadiging kan maken … lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
Shattering schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:18:

Inderdaad, als je die niet deftig droogt gaat die beginnen stinken. Je kan hem natuurlijk ook gewoon telkens eraf halen om te laten drogen.
Ik denk nu ook wel gewoon de S7 MaxV Ultra te nemen als de S8 Pro Ultra binnen 14 dagen nog niet beschikbaar is. Intussen eerst zitten wachten tot maart wat de originele release was, dan april, dan was het eind april en uiteindelijk al niet meer beschikbaar als je niet om middernacht op Amazon zat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 20:16
Boy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
Ik heb een gok gewaagd!

M'n vrouw vindt een robotstofzuiger het geld niet waard en ziet er de meerwaarde niet van in, dus om zomaar 600 tot 800 euro uit te geven aan zo'n apparaat, kwam niet door de WAF

Maar ik wil heel graag een gevoel krijgen bij het hebben van een robotstofzuiger en wilde wel echt LiDAR, meerdere verdieping en niet van de trap af valt.

Nu had ik deze CleanDays en Zedar al gezien met vele goede beoordelingen: https://www.bol.com/nl/nl...sdieren/9300000136696361/

Nu lijken die verdomd veel op elkaar, maar ik kwam dus ook deze tegen:
https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497677.html

Wat ook dezelfde lijkt te zijn iig. Voor 209 euro wil ik deze best een kans geven, dus heb 'm besteld. Erg benieuwd!
Het lijkt er op dat er nog een kloon is die ook in de pricwatch staat, voor bijna dezelfde (gunstige) prijs: uitvoering: Nedis WIFIVCL001CBK

Ik heb inmiddels zelf ook de Liectroux XR500 voor het weekend binnengekregen en moet zeggen dat ook mijn eerste indruk prima is.

Het is even stoeien met de app (ik gebruik SmartLife van Tuya), zo lijkt de robot niet automatisch de kaart/verdieping te kunnen herkennen, en wist dan zonder pardon zijn huidige kaart. Het is dus essentieel de kaart van de hudige verdieping op te slaan (een kopie maken) voordat je op een nieuwe begint.

Ik heb twee keer gehad dat een borstel klem komt te zitten in de robot zelf, onder de voorbumper zeg maar, zonder dat dit een melding gaf. Maar ik heb nogal wat vreemde hoekjes, en dit was bij de eerste verkenning.
En ik heb een keer gehad dat hij niet wist hoe hij naar z'n laadstation moest komen, dus hij ging maar gewoon de muur aftasten.

Voor de rest doet hij wat ik verwacht, bovenstaande waren eigenlijk de enige opmerkingen tot nu toe.
Hij vindt z'n weg meestal prima, zuigt goed, valpreventie werkt (trapgat bovenverdieping), en drempels gaan ook redelijk. Dweilen moet ik nog proberen.
De app werkt ook wel prima als je eenmaal weet waar je moet zijn. Ik heb tot nu toe de kaarten handmatig aangepast en virtual walls geplaatst, dat functioneerd ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Micr0mega schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Het lijkt er op dat er nog een kloon is die ook in de pricwatch staat, voor bijna dezelfde (gunstige) prijs: uitvoering: Nedis WIFIVCL001CBK

Ik heb inmiddels zelf ook de Liectroux XR500 voor het weekend binnengekregen en moet zeggen dat ook mijn eerste indruk prima is.

Het is even stoeien met de app (ik gebruik SmartLife van Tuya), zo lijkt de robot niet automatisch de kaart/verdieping te kunnen herkennen, en wist dan zonder pardon zijn huidige kaart. Het is dus essentieel de kaart van de hudige verdieping op te slaan (een kopie maken) voordat je op een nieuwe begint.

Ik heb twee keer gehad dat een borstel klem komt te zitten in de robot zelf, onder de voorbumper zeg maar, zonder dat dit een melding gaf. Maar ik heb nogal wat vreemde hoekjes, en dit was bij de eerste verkenning.
En ik heb een keer gehad dat hij niet wist hoe hij naar z'n laadstation moest komen, dus hij ging maar gewoon de muur aftasten.

Voor de rest doet hij wat ik verwacht, bovenstaande waren eigenlijk de enige opmerkingen tot nu toe.
Hij vindt z'n weg meestal prima, zuigt goed, valpreventie werkt (trapgat bovenverdieping), en drempels gaan ook redelijk. Dweilen moet ik nog proberen.
De app werkt ook wel prima als je eenmaal weet waar je moet zijn. Ik heb tot nu toe de kaarten handmatig aangepast en virtual walls geplaatst, dat functioneerd ook goed.
toon volledige bericht
Ik dacht ook dat hij de eerste verdieping wistte toen ik de begane grond ging laten doen, maar later zag ik m'n eerste verdieping toch nog in het geheugen staan!

Ook het 'point and clean' gedeelte vond ik via de Tuya app ook goed werken; er was iets geknoeid op 1 plek en dan gaat hij daar een vierkante meter of zo even schoonmaken.

Ik heb 'm nog niet laten werken zonder dat ik thuis ben. Er is ook nog te veel speelgoed wat hier en daar op de grond ligt, moet m'n kinderen nog wat opvoeden :p
Bovenstaand wil ik wel nog oplossen met virtuele muren inderdaad, dat nog niet gedaan, maar dan sla ik het speelgedeelte even over in het algemeen.

Tot nu toe inderdaad best onder de indruk voor de prijs/kwaliteit.

Wat ik wel vreemd vindt, is dat hij nog steeds botst tegen muren, terwijl hij toch een kaart en LiDAR heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
CynicRelief schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:36:
helemaal overtuigd van m'n recent Neato D9 aankoop, zij het met wat kuren, heb ik de Nordval hc101 aangeschaft, voor de dweilklussen; zoals eerder aangegeven geloof ik niet zo in de dweilvaardigheden van vacuumbots, zijn toch meestal vochtige lapjes die over de vloer slepen, en de serieuzere opties, zoals de Nordval hc101, maken je houten meubels en plinten onnodig nat - hence, vocht - hence, schimmels - hence, dat wil je niet

maar mn nordval hc101 werkt wonderbaarlijk goed in de natte ruimtes: badkamer en toilet waren nimmer zo proper als bij oplevering van de woning; het is een vrij dom apparaat kwa navigatie, maar de gehele vloer is gedekt, en inderdaad is het zo dat vuil water etc niet wordt opgezogen; alle vuil komt in de, overigens, prima dweilpads; en na zo'n 30 min. dweilen etc is de vloer aanmerkelijk schoner, en zeker ook de kantjes/randen; pro-tip: verdun wat schoonmaakmiddel en sprenkel dat vantevoren op de tegels; hoe heb ik ooit zonder gekund, vraag ik me recentelijk meermaals af?
nieuws: Robotstofzuigerfabrikant Neato stopt, belooft stofzuigers 5 jaar te o...

De levensduur van een Neato lijkt maar maximaal 5 jaar te zijn.. als de servers de lucht uit gaan blijft er weinig smarts over vrees ik. Dan blijkt maar weer hoe afhankelijk je bent van support van de fabrikant :o Hopelijk brengen ze nog een update uit dat je vrijwel alles lokaal kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30

OMX2000

By any means necessary...

stin00 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:37:
[...]

nieuws: Robotstofzuigerfabrikant Neato stopt, belooft stofzuigers 5 jaar te o...

De levensduur van een Neato lijkt maar maximaal 5 jaar te zijn.. als de servers de lucht uit gaan blijft er weinig smarts over vrees ik. Dan blijkt maar weer hoe afhankelijk je bent van support van de fabrikant :o Hopelijk brengen ze nog een fupdate uit dat je vrijwel alles lokaal kan doen.
Ik vind ook echt dat de wetgever hier wat aan kan doen. En misschien zelfs de eis te stellen dat het altijd mogelijk moet zijn om eigen software te kunnen draaien op hardware die je gekocht hebt. Is misschien utopisch, maar omwille van bestrijding van onnodige waste is dat helemaal niet zo gek.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een Rowenta Xplorer Series 60 dweilrobot. Dit is voor mijn wederhelft haar eerste ervaring, dus was deze keus een mix tussen niet te veel spenderen, maar wel aan iets wat enige intelligentie heeft mbt navigeren. De rest is was niet belangrijk. Twee vragen om advies:
- hoe zorg ik er voor dat die niet constant tegen zwarte vlakken aanbotst?
- hoe baken ik mijn dieppolige tapijt af?
Het kan zijn dat de meeste reacties uitlopen op: koop een duurdere, en terecht. Maar wellicht hebben jullie slimme oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Leuke topic en fijn om de ervaringen te zien.

Ik twijfel nog over een robotstofzuiger; heb je er uiteindelijk niet meer werk van dan 1 a 2 keer per week goed schoonmaken? Maar, het zal vast wel schoner worden ;-).

De S8 flagship trekt mij erg aan. All in, we gaan er voor... gas er op! Jammer van de RGB camera, maar hoe vaak ga je het echt gebruiken?

Tot op het moment dat ik een YT review zag waarbij de reviewer liet zien dat de S8 over zijn eigen vegertje rijdt met de wielen. De borstels gaan daardoor vervormen. Dat zou toch niet echt een issue zijn?! Hoop ik...Misschien in combinatie met bepaalde stugge tapijt? Wij hebben alleen tegels, dan zou het geen probleem zijn. (ik zal het YT filmpje zoeken.)

De S8 lijkt steeds meer beschikbaar te worden bij diverse webshops!

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Never mind, werd al benoemd dat Neato stopt. Excuses.

[ Voor 84% gewijzigd door THE_BASE op 02-05-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
stin00 schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:37:
[...]

- Klopt

- Ze hebben beide mop lifting, maar de S8 dus ook brush lifting. Persoonlijk vind ik brush lifting niet nuttig, mop lifting alleen als je tapijten hebt liggen.

- Je kan foto's maken deactiveren, maar de camera upload nog altijd veel data (beelden, map etc) naar de cloud. Je moet geen (Chinees) smart spul in huis nemen als dit een bezwaar is. Of de boel volledig modden met lokale server.

@Shattering je vergelijkt een S7 Maxv Pro Ultra met een 'standaard' S8 Pro Ultra, vandaar het geringe prijsverschil. Geheel zuiver zou je moeten wachten op een S8 MaxV Pro Ultra met RGB camera en dan de prijsvergelijking maken.

De normale S7 heeft immers helemaal geen object detectie, de normale S8 wel (in beperkte vorm). Als object detectie én ontwijking belangrijk zijn dan moet je echt een MaxV model hebben. De S8 is niet goed in objecten ontwijken.

De alsmaar hogere zuigkracht is naar mijn mening vooral upselling aan het worden. Je laat hem X keer per week rijden en dweilen waardoor er nooit heel veel vuil ligt. Ook (dieren)haren zijn geen enkel probleem. De S5Max zuigt hier al met gemak alles op, en dan gebruik ik niet eens de turbo stand.
toon volledige bericht
Als je het dan plat slaat heeft de S8 (waarschijnlijk) betere mop kwaliteiten door de dual brushing en de s7 maxv betere object detectie én ontwijking? Het drogen van de moppen kan je eventueel los bijkopen voor de s7 modellen.

is er al aangekondigd dat er op den duur ook een maxv versie komt voor s8, of blijft dit een gok of die wel komt?

Persoonlijk zit ik niet te wachten op stinkende moppen en als de mop kwaliteit beter is van de s8 gaat ik liever daarvoor. Maar als hij veel vastloopt op objecten heb je er ook weer niet zo veel aan... dat maakt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Ik ben ook aan t orienteren op een robozuiger, met name omdat wij een Labrador pup krijgen, en aangezien die haren verliezen...

Geen punt om af en toe normaal te stofzuigen, maar elke dag/nacht even de haren opnemen zou fijn zijn. Alleen hebben wij een "open" huis met weinig kamers (1 slaapkamer en 1 badkamer en de rest open space), dus de pup zal slapen in de woonkamer, daar waar - bij voorkeur - 's nachts ook de stofzuiger rond zal gaan.

We hebben een keer een robozuiger te leen gehad, maar dat ding deed niet veel meer dan een beetje vegen met zijn borsteltjes (daar leek het op tenminste). Daardoor wel stil.

Ik zie enkele modellen staan met dB < 50. Mag ik er vanuit gaan dat met een dB > 50 een model wel echt als een stofzuiger fungeert

Zijn er mensen die iets kunnen aanraden in deze situatie? Ik zoek dus vooral een stofzuiger die onze pup niet al teveel stoort tijdens zijn werk (zijn=de robot ;) ). Kosten rond de 350-400 eur
Een dweilfunctie is niet nodig, zeker niet als dat toch pas werkt bij dure modellen.

op bol had ik deze gevonden:
https://www.bol.com/nl/nl...XBKC1LXA.2.4.ProductImage
Die redelijke reviews had, maar ik kan er verder niet zoveel over vinden. 45dB volgens Bol specs

Zoiets is natuurlijk van het bekende merk, maar 68dB is wel erg veel geluid lijkt me
https://www.bol.com/nl/nl...VPAw.2_68.70.ProductImage

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 02-05-2023 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:23
Na 19 pagina's in dit topic (en een aantal in het vorige deel) gelezen te hebben is mijn keuze afgelopen week een Roborock Q7 max + geworden.

Wat een fantastisch ding, voor mijn budget van €500 (ik kocht hem uiteindelijk voor €509 bij bol). Hij is slim, kent meerdere verdiepingen en hoewel dweilen niet zijn topkwaliteit is, ben ik hier erg tevreden over als 'newbie' in de robotstofzuigers!

Met Google Assistent heb ik ook al wat foefjes zodat ik ook in huis kan roepen tegen iemand anders dan mijn vrouw dat er iets vies is: voor iedereen fijn :)

Een ding is nog wel een issue met de mapping en kon dit niet vinden hier: hoe verwijder ik een kamer?

Bij de eerste verkenning heeft de stofzuiger met zijn lidar door de roosters van de voormalige inbouwkoelkast 'geschenen' en zag daar een stuk ruimte onder het keukenblok (inmiddels afgeplakt met plakband, de ruimte is automatisch weer van de map verdwenen).
En ook keek hij door het keukenraam en wil hij het liefst de hort op, wat ik nu weet te verhelpen met een onzichtbare muur en no-go zone. Maarja, is dit de enige oplossing?

24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Kan ik je niet mee helpen, maar ik heb de specs gekeken; 67dB (alhoewel Bol initieel zelfs 80dB opgeeft). Hoe ervaar je dat? Zou dat storend zijn voor een slapend huisdier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Chewmonkey schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:

Een ding is nog wel een issue met de mapping en kon dit niet vinden hier: hoe verwijder ik een kamer?
Robot > Settings (3 puntjes boven) > Manage maps > Edit map > Delete map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:23
Xqlus1ve schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:03:
[...]

Robot > Settings (3 puntjes boven) > Manage maps > Edit map > Delete map.
Dat is wel rigoureus, of begrijp ik het verkeerd? Kun je met 'delete map' een deel van de map verwijderen?
Ik heb niet zo'n zin om mijn overige kamers met bijbehorende instellingen opnieuw te gaan maken omdat ik per ongeluk de hele map (lees: hele verdieping) heb verwijderd.

24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Chewmonkey schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Dat is wel rigoureus, of begrijp ik het verkeerd? Kun je met 'delete map' een deel van de map verwijderen?
Ik heb niet zo'n zin om mijn overige kamers met bijbehorende instellingen opnieuw te gaan maken omdat ik per ongeluk de hele map (lees: hele verdieping) heb verwijderd.
Antwoord is nee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2ka25KCBHXIlCbq-hXKdhwMrYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M1J5vwl4LIkKhjf716xTybpG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xm7yXxIAqjzPIsukDCzFX8ecUpM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9ST8IpS0Kx3ewPpzWN8yA9vp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:54
Stefke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:04:
Ik ben ook aan t orienteren op een robozuiger, met name omdat wij een Labrador pup krijgen, en aangezien die haren verliezen...

Geen punt om af en toe normaal te stofzuigen, maar elke dag/nacht even de haren opnemen zou fijn zijn. Alleen hebben wij een "open" huis met weinig kamers (1 slaapkamer en 1 badkamer en de rest open space), dus de pup zal slapen in de woonkamer, daar waar - bij voorkeur - 's nachts ook de stofzuiger rond zal gaan.

We hebben een keer een robozuiger te leen gehad, maar dat ding deed niet veel meer dan een beetje vegen met zijn borsteltjes (daar leek het op tenminste). Daardoor wel stil.

Ik zie enkele modellen staan met dB < 50. Mag ik er vanuit gaan dat met een dB > 50 een model wel echt als een stofzuiger fungeert

Zijn er mensen die iets kunnen aanraden in deze situatie? Ik zoek dus vooral een stofzuiger die onze pup niet al teveel stoort tijdens zijn werk (zijn=de robot ;) ). Kosten rond de 350-400 eur
Een dweilfunctie is niet nodig, zeker niet als dat toch pas werkt bij dure modellen.

op bol had ik deze gevonden:
https://www.bol.com/nl/nl...XBKC1LXA.2.4.ProductImage
Die redelijke reviews had, maar ik kan er verder niet zoveel over vinden. 45dB volgens Bol specs

Zoiets is natuurlijk van het bekende merk, maar 68dB is wel erg veel geluid lijkt me
https://www.bol.com/nl/nl...VPAw.2_68.70.ProductImage
toon volledige bericht
Mijn Labrador pup begon te blaffen s nachts naar de robot stofzuiger. En omdat je zelf ligt te slapen is dat ook lastig af te leren. Ik denk niet dat hoe stil de robotstofzuiger was daar iets mee te maken had, dat ding beweegt gewoon door de woonkamer dus ga je sowieso zien of horen. Nog erger natuurlijk als de pup op een kleed of in een mand slaapt, ik sluit niet uit dat de pup dan ermee gaat spelen of erin bijten. In een bench is dat misschien iets veiliger maar blaffen nog steeds niet uit te sluiten.

Mijn oplossing was de stofzuiger alleen overdag aan te zetten, bij voorkeur zelfs tijdens uitlaten of de pup tijdelijk in een andere kamer zetten.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-06 12:03
Als hondentrainer wil ik graag advies geven:

Zorg er eerst voor dat je pup went aan de stofzuiger. Doe dat in een neutrale ruimte waar geen andere activiteiten plaats vinden. Zet eerst de stofzuiger uit en laat de puppy er aan ruiken etc. Laat vervolgens de stofzuiger rijden, zonder dat deze aan het stofzuigen is (mits mogelijk). Beloon de puppy rijkelijk met bijvoorbeeld kaas of brokken, wat een zeer hoge beloning is (haal dat later weer van zijn eten af). Bouw verder langzaam op. Zet de stofzuiger een keer aan en laat de puppy er aan wennen. Wordt niet boos wanneer hij/zij blaft. Maar probeer de puppy te kalmeren en doe alsof er niks aan de hand is. Beloon de puppy wanneer hij/zij niet blaft. Ga dan eens overdag stofzuigen en beloon de puppy wanneer dat nodig is. Uiteindelijk kan je de stofzuiger in de nacht aanzetten en zal de puppy uiteindelijk geen aandacht meer hebben voor de stofzuiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-06 12:03
Daarbij wil ik uitdrukkelijk melden: ga niet te snel met trainen. Zorg ervoor dat er voldoende tijd tussen zit. Wanneer je te snel wilt gaan, kan dit juist voor de puppy als angstig worden ervaren. Neem daarom voldoende tijd om te 'wennen' aan de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:46
Klopt het dat de l10 pro ineens 100 eu duurder is of klopt de prijs die hier genoemd is van 339 niet?
https://www.bol.com/nl/nl...LGJFvQ_0_1.2.ProductImage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gruys7
Mij lijkt een groot voordeel van de s8 pro ultra t.o.v. s7 maxv ultra dat de moppen ook worden gedroogd, maar misschien valt dit voordeel wel mee....
Daarom, voor de s7 maxv ultra gebruikers; wat zijn de ervaringen van het gemis van de droog unit (ik weet dat apart verkrijgbaar is)? Gaan de doeken echt stinken en hoe gaan jullie er mee om? Ik kan mij ook voorstellen als je genoeg reserve microvezel doeken bij koopt dat je na elke dweilbeurt de doek in de wasmachine en droger doet? En dan is de droogunit min of meer overbodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:58
Wij hebben dan niet de Roborock S8 maar de Dreame L10s Ultra en die droogt de pads ook na het dweilen. Ik vind dat ideaal, omdat we de robot elke dag laten zuigen en dweilen. Als ik de pads elke dag zou moeten wassen, dan zou ik dat toch wel wat minder praktisch vinden. Ik zou zelf dan voor de S8 gaan als ik jou was..

(Dreame L10s ultra 899 bij amazon.fr)

[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 03-05-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
stin00 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:37:
[...]

De levensduur van een Neato lijkt maar maximaal 5 jaar te zijn.. als de servers de lucht uit gaan blijft er weinig smarts over vrees ik. Dan blijkt maar weer hoe afhankelijk je bent van support van de fabrikant :o Hopelijk brengen ze nog een update uit dat je vrijwel alles lokaal kan doen.
bedankt voor de link, ik had em nog niet gezien; minder goed nieuws idd, maar het ding is vooralsnog mn eerste vacuumbot en soort van experiment, met vooralsnog goede resultaten; als ik het ding zo nog 5 jaar kan gebruiken, is dat fine with me, en ga ik over 5 jaar op zoek naar een nieuwe, maar goed, matige klantenservice, maar ook, het hing al een beetje in de lucht, en dit is kennelijk waar je ook op moet letten tegenwoordig, de levensvatbaarheid van de fabrikant; en wetgeving, ja graag, maar europeesch is vaak al een probleem (in de zin dat het lang duurt), wat met globale wetgeving in dit opzicht … (het is (of was, want onlangs overgenomen door die Duitse partij), een Amerikaans bedrijf; het is die Duitse partij die dus nu kennelijk de stekker eruit trekt, met een, wellicht redelijke lenience periode van 5 jaar); 5 jaar is wellicht niet lang voor een stofzuiger, maar vooralsnog zitten vacuumbots meer in de gadget-hoek, en die (gadgets) hebben iha geen levensduur van 5 jaar, daar spelen de fabrikanten kennelijk ook wel op in

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denBoom
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 01:53
jasperz89 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:23:
Klopt het dat de l10 pro ineens 100 eu duurder is of klopt de prijs die hier genoemd is van 339 niet?
https://www.bol.com/nl/nl...LGJFvQ_0_1.2.ProductImage
Het was een aantal dagen 339, dan even niet meer leverbaar en nu is het terug veel meer en pas beschikbaar vanaf volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
gruys7 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:05:
Mij lijkt een groot voordeel van de s8 pro ultra t.o.v. s7 maxv ultra dat de moppen ook worden gedroogd, maar misschien valt dit voordeel wel mee....
Daarom, voor de s7 maxv ultra gebruikers; wat zijn de ervaringen van het gemis van de droog unit (ik weet dat apart verkrijgbaar is)? Gaan de doeken echt stinken en hoe gaan jullie er mee om? Ik kan mij ook voorstellen als je genoeg reserve microvezel doeken bij koopt dat je na elke dweilbeurt de doek in de wasmachine en droger doet? En dan is de droogunit min of meer overbodig?
hier een s7 gebruiker ( gewoon, zonder docks ). En de doeken gaan alleen stinken als je ze laat zitten. Maar je moet je afvragen, als je zelf dweilt zet je dan de dweil met doek etc ook terug in de kast of haal je de dweil er af en maak je die schoon? Ik hoop het laatste :+ Dat doen wij dus ook. Zoek even in dit topic en je zult genoeg posts vinden over hoe je het beste om kan gaan met die dweil doekjes ( en sommige mensen zweren bij een dedicated dweil robot)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 11:10

_Eend_

🌻🇺🇦

Speedy_JN schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:35:
Leuke topic en fijn om de ervaringen te zien.

Ik twijfel nog over een robotstofzuiger; heb je er uiteindelijk niet meer werk van dan 1 a 2 keer per week goed schoonmaken? Maar, het zal vast wel schoner worden ;-).

[...]
Nee, het scheelt mij juist tijd, en die tijd gebruik ik om meer schoon te maken dan alleen stofzuigen :P

Ik heb een klein appartementje en een vrij simpele robotstofzuiger: iRobot Roomba 698 die ik een maandje geleden bij de MediaMarkt heb gekocht voor €188. Zelfs in mijn situatie bespaart de Roomba mij veel tijd, want ik hoef maar 1x per week het bakje te legen ondanks dat de Roomba om de dag aan de slag gaat. De tijd die ik overhoud gebruik ik om de plekken te stofzuigen waar de Roomba niet bij kan.

Effectief ben ik dan net zoveel tijd kwijt als voorheen maar ik kan nu veel meer doen in dezelfde tijd. Met als resultaat dat mijn huis nu veel schoner is dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Webgnome schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:10:
[...]

hier een s7 gebruiker ( gewoon, zonder docks ). En de doeken gaan alleen stinken als je ze laat zitten. Maar je moet je afvragen, als je zelf dweilt zet je dan de dweil met doek etc ook terug in de kast of haal je de dweil er af en maak je die schoon? Ik hoop het laatste :+ Dat doen wij dus ook. Zoek even in dit topic en je zult genoeg posts vinden over hoe je het beste om kan gaan met die dweil doekjes ( en sommige mensen zweren bij een dedicated dweil robot)
Maar de maxv ultra dock maakt de dweil schoon maar droogt deze niet. Dat is een wezenlijk verschil met de vieze dweil laten zitten.

Wij gaan het gewoon aanzien hoe het bevalt dat de dweil wel gereinigd wordt maar niet gedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
crimby schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:17:
[...]

Maar de maxv ultra dock maakt de dweil schoon maar droogt deze niet. Dat is een wezenlijk verschil met de vieze dweil laten zitten.

Wij gaan het gewoon aanzien hoe het bevalt dat de dweil wel gereinigd wordt maar niet gedroogd.
Het is anders, maar als hij alsnog gaat stinken omdat hij niet wordt gedroogd, is het eigenlijk half werk. Als je de dweil daarna alsnog zelf eraf gaat halen en in de wasmachine doet zie ik geen voordeel. dan beter of ook drogen of niet schoonmaken want overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48
Ik heb nu een klein maandje een S7 met dock, en laat deze zo'n 3x per week rijden.

De doeken blijven inderdaad nat, maar vooralsnog stinken ze niet echt. Ik heb wel extra doeken erbij gekocht en deze nu ook een keer gewisseld zodat de andere in de wasmachine kan. Maar tot nu toe heb ik niet echt de indruk dat het een probleem is dat ze niet gedroogd worden

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Ik vergeet de doek weleens eraf te halen, die is na 2 dagen kurkdroog.

Stinken is mij niet opgevallen maar wij gebruiken dan ook WoldoClean, mogelijk helpt dat een beetje. Normaal gesproken gaat na een dweilbeurt het doekje eraf, je moet toch water bijvullen en een echte dweil maak je ook achteraf schoon, alleen nu zonder het dweilen zelf uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:18
Ik zag dat in de nieuwste versie van Home Assistant nu de Roborock integratie zit.
Heel makkelijk te configureren. De roborock integratie aanklikken, e-mail invullen en vervolgens de verificatiecode uit je mail invullen.
Alles lijk gewoon te werken met de S5 max. Alleen krijg ik nog geen map zichtbaar in HA, dat zou wel moeten kunnen maar misschien doe ik iets fout.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
gruys7 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:22:
[...]

Het is anders, maar als hij alsnog gaat stinken omdat hij niet wordt gedroogd, is het eigenlijk half werk. Als je de dweil daarna alsnog zelf eraf gaat halen en in de wasmachine doet zie ik geen voordeel. dan beter of ook drogen of niet schoonmaken want overbodig
Maar waarom zou het gaat stinken als ie goed schoongemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

Headshot_NL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:38:

Alles lijk gewoon te werken met de S5 max. Alleen krijg ik nog geen map zichtbaar in HA, dat zou wel moeten kunnen maar misschien doe ik iets fout.
Ik zag staan dat de huidige implementatie nog vrij beperkt is, in toekomstige updates gaan ze map support toevoegen en andere functies. Dat viel me dan weer een beetje tegen want nu heb ik er alsnog niets aan voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
de Peer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Ik zag staan dat de huidige implementatie nog vrij beperkt is, in toekomstige updates gaan ze map support toevoegen en andere functies. Dat viel me dan weer een beetje tegen want nu heb ik er alsnog niets aan voorlopig.
Oke, dan wachten we dat rustig af.
De persoon achter de integratie zegt dit "There is a map built in to the integration that shows you your most recent/current run of the vacuum"
En er is ook een go-to optie. Maar die werkt erg lastig als je geen punt op de kaart kunt selecteren natuurlijk :P

https://github.com/Lash-L/homeassistant-roborock

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

Headshot_NL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Oke, dan wachten we dat rustig af.
De persoon achter de integratie zegt dit "There is a map built in to the integration that shows you your most recent/current run of the vacuum"
En er is ook een go-to optie. Maar die werkt erg lastig als je geen punt op de kaart kunt selecteren natuurlijk :P

https://github.com/Lash-L/homeassistant-roborock
Dat is de onofficiële integratie via HACS, niet de integratie die nu 'officieel' geimplementeerd is.

De komende tijd zullen ze dus meer functies overhevelen naar de officiële integratie, zoals de map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
de Peer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:29:
[...]

Dat is de onofficiële integratie via HACS, niet de integratie die nu 'officieel' geimplementeerd is.

De komende tijd zullen ze dus meer functies overhevelen naar de officiële integratie, zoals de map.
Ah ik zie het inderdaad. Deze persoon is hem nu dus "officieel" aan het integreren. Binnenkort waarschijnlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Weet iemand het verschil tussen de l10 pro en de l10S pro van Dreame? Eerstgenoemde is 100 euro goedkoper bij Amazon dan bij bol maar kan het verschil niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
jasperz89 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:29:
Weet iemand het verschil tussen de l10 pro en de l10S pro van Dreame? Eerstgenoemde is 100 euro goedkoper bij Amazon dan bij bol maar kan het verschil niet echt vinden.
Bij de L10s ultra betekent de S dat er een camera op zit. En die zorgt voor (voor zover ik weet) een betere obstakelherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
monica66 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Bij de L10s ultra betekent de S dat er een camera op zit. En die zorgt voor (voor zover ik weet) een betere obstakelherkenning.
Ah oke, want bij beide staat dat hij navigeert dmv Lidar. Kan de L10S Pro ook nergens anders vinden dan bij Bol. Overal is het alleen de L10 Pro of de L10(s) Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
de Peer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Dank je voor de info, dan blijf ik voorlopig nog ff op de versie via HACS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Interessant draadje voor degenen die een S8 pro ultra overwegen: https://www.reddit.com/r/...rth_the_difference_right/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik loop vast bij het instellen van de Mi app. In deze app hadden wij al een Roborock robotstofzuiger (een S1). Nadat deze de geest had gegeven heb ik een Q7 Max aangeschaft.

Bij het installeren/toevoegen van de Q7 kreeg ik de melding dat ik de regio moest omzetten naar Singapore. Zo gezegd zo gedaan en de Q7 werd netjes gevonden en geïnstalleerd.

Echter… nu ben ik dus alles kwijt qua instellingen, zoals mijn huis, de zones etc.
Ik heb juist gekozen voor opnieuw een Roborock zodat ik alle instellingen van de vorige robotstofzuiger kon gebruiken. Weet iemand hoe ik alles terug krijg dan wel de kamers en schema’s van mijn vorige Roborock kan gebruiken bij mijn nieuwe Q7?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Han schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:51:
Ik loop vast bij het instellen van de Mi app. In deze app hadden wij al een Roborock robotstofzuiger (een S1). Nadat deze de geest had gegeven heb ik een Q7 Max aangeschaft.

Bij het installeren/toevoegen van de Q7 kreeg ik de melding dat ik de regio moest omzetten naar Singapore. Zo gezegd zo gedaan en de Q7 werd netjes gevonden en geïnstalleerd.

Echter… nu ben ik dus alles kwijt qua instellingen, zoals mijn huis, de zones etc.
Ik heb juist gekozen voor opnieuw een Roborock zodat ik alle instellingen van de vorige robotstofzuiger kon gebruiken. Weet iemand hoe ik alles terug krijg dan wel de kamers en schema’s van mijn vorige Roborock kan gebruiken bij mijn nieuwe Q7?
Waarom gebruik je de Roborock app niet al ik vragen mag?

En volgens mij is een nieuwe robot = nieuwe kamers scannen, maar 100% weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proim
Uiteindelijk toch gewoon de S7 MaxV Ultra besteld na nog een aantal filmpjes te bekijken rond de S8 Pro Ultra. Doorslag is toch vooral dat de S8 nuttiger is als je veel tapijt hebt, maar dat hebben we dus niet. Drogen van de dweil zullen we dan wel zelf doen. Het is ook niet dat er elke dag gedweild moet worden.

Hoe 'hard' is deze regel rond de plaatsing? Vooral die 1.5m ruimte voor de dock lijkt mij nogal veel.
Pagina: 1 ... 5 ... 56 Laatste