Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:36
quote:
Mystikal schreef op zondag 7 januari 2018 @ 08:45:
7.2V 4100mAh 2PC Lithium ion Battery For Neato XV11 XV-12 XV-14 XV-15 XV-21 XV Essential XV Signature Pro Robotic Vacuum Cleaner
http://s.aliexpress.com/jUZVz6z2?fromSns=Copy to Clipboard
(from AliExpress Android)

Deze heb Ik besteld.

Toch nog eens gekeken. Ik dacht dat ik de 21 had, maar heb de 25 en die wordt helemaal niet ondersteund. Zojuist dus de order maar gecancelled...
De 25 is exact gelijk aan de 21.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:08
Iemand bekend met het onderstaande gedrag? Betreft een iLife A4. 1,5 jaar oud.

Ik heb eerder rare dingen gehad, maar dan hielp het openmaken en schoonmaken. Ik heb hem inmiddels helemaal uit elkaar gehad en al het stof weggehaald. Storing blijft.

Alle hints op internet wijzen op het schoonmaken, helaas werkt dat dus niet. :'(

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:42
Op het oog gezien is 1 wiel kapot en draait dat niet meer mee. Niet mee bekend.
Kun je hem eens op de kop aanzetten en kijken of iig allebei de wieltjes beginnen te draaien?

• Groentenman
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19:21
quote:
new_guy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:02:
Iemand bekend met het onderstaande gedrag? Betreft een iLife A4. 1,5 jaar oud.

Ik heb eerder rare dingen gehad, maar dan hielp het openmaken en schoonmaken. Ik heb hem inmiddels helemaal uit elkaar gehad en al het stof weggehaald. Storing blijft.

Alle hints op internet wijzen op het schoonmaken, helaas werkt dat dus niet. :'(
Ik heb laatst iets soortgelijks gehad, na het verwijderen en schoonmaken van het voorste zwenkwieltje werkte alles weer als vanouds. Zat met name veel stof gecombineerd met haren in. Ik heb zelf een iLife A6 dacht ik.

Soundcloud

• I-King
Ja, maar dan draait hij niet zo'n rondjes. Dan rijdt hij recht, draait, recht, stopt. Deze lijkt om 1 wiel te draaien dat naar het lijkt defect is.

• new_guy
  • Laatst online: 23:08
Thanks voor het mee denken! Heb nog een goed na de wielen gekeken (en open gemaakt). Helaas is bij de wieltjes een draadje afgebroken. Gok zomaar dat ie het daarom niet meer doet. :')

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:36
quote:
KillaZ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Hier ook vandaag terug gehad, is bij jullie ook de motor en het moederboard vervangen?

Hoe dan ook, de update was op de valreep gratis; wil je deze nu uitvoeren kost het §25. De map is inderdaad een stuk beter, maar ook het scannen van de map gaat een stuk beter.
Geen idee, hoe kan ik dat zien?
Op de beschrijving van werkzaamheden stond alleen software update benoemd.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:51
Oh dat stond bij mij op het briefje wat er bij kwam.

K to the KillaZ

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-07 16:50
Vandaag in de actie bij Ibood; http://electronics-nl-nl....rt-devil-robotstofzuiger/

Voor 5 tientjes niet gek. Zeker als je wil proberen hoe het allemaal werkt zo'n stofzuiger.

Zelf heb ik de Dirt Devil al 1,5 jaar. Draait iedere avond en werkt nog steeds.

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:23
Na 1 jaar en 3 maanden is de tandwiel van de rechterwiel van mn iLife A4 kapot gegaan. Mede doordat hij bij mijn eettafelstoel vast liep en de wiel er aardig er van langs kreeg. Voor 13 euro weer een niewe complete wiel besteld _/-\o_
Elke dag doet hij zijn werk en ben er nog steeds tevreden mee. Ook vanwege het feit dat je ieder onderdeel los kan bestellen via Ali Express.

• Herman1981
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:49
@com2,1ghz Ik had ook al naar de ILife A4 zitten kijken. Is deze ook aan te roepen vanaf een raspberry pi met Domoticz of HAss? Ik wil namelijk (offtopic) een domotica systeem gaan optuigen en ben wel benieuwd welke stofzuigerrobot voor welk platform geschikt is.

Nou zag ik zo gauw dat de Roomba's aan te roepen zijn met Alexa/Google Assistent. Ook zie ik dat er voor de LG Hombots en Xiaomi Mi Robots al plugins zijn voor Domoticz. Maar dat zijn maar een beperkt aantal merken. Zijn er nog meer merken van deze robotjes aan te sturen? Of beter nog :) : bestaan er al overzichtelijke lijstjes met vacuumbots en hun compatibiliteit met platformen?

• com2,1ghz
  • Laatst online: 01:23
quote:
Herman1981 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:33:
@com2,1ghz Ik had ook al naar de ILife A4 zitten kijken. Is deze ook aan te roepen vanaf een raspberry pi met Domoticz of HAss? Ik wil namelijk (offtopic) een domotica systeem gaan optuigen en ben wel benieuwd welke stofzuigerrobot voor welk platform geschikt is.

Nou zag ik zo gauw dat de Roomba's aan te roepen zijn met Alexa/Google Assistent. Ook zie ik dat er voor de LG Hombots en Xiaomi Mi Robots al plugins zijn voor Domoticz. Maar dat zijn maar een beperkt aantal merken. Zijn er nog meer merken van deze robotjes aan te sturen? Of beter nog :) : bestaan er al overzichtelijke lijstjes met vacuumbots en hun compatibiliteit met platformen?
De iLife kan alleen infrarood signalen ontvangen dus dat is het enige wat je kan automatiseren

De Xiaomi Mi Robot kan je wel weer programmeren omdat die weer Zigbee ondersteund:
https://github.com/mrin/domoticz-mirobot-plugin

• BekSide
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-07 23:16
Goedemorgen!

Misschien ben ik teveel profiteur van het forum op deze manier maar heb er gewoon simpelweg 0,0 verstand van.

Als ik jullie nu vraag de beste robotstofzuiger, belangrijk is dat deze ook in de hoekjes en randjes kan komen welke moet ik dan zeker bekijken!?

Budget +/- §500,-

Dank vast!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
BekSide schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:49:
maar heb er gewoon simpelweg 0,0 verstand van.
Kwestie van een beetje inlezen ;)
Je kan niet zeggen dat er niet genoeg te lezen is in dit topic.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:07

Catch22

De ene is je moeder

quote:
Update

Zuigt itt de hombot, neemt veel meer mee. Maakt dus ook meer geluid, maar dat is niet zo'n issue voor mij. Loopt wel iets sneller vast tussen stoelen, maar niet vervelend. Opvangbakje is wel echt kleiner, is na elke keer vol.

Laat hem niet meer elke dag lopen ivm duurzaamheid.

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• petjekel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-07 17:36
Al het een en ander gelezen over verschillende Robotstofzuigers. Alleen nog niet helemaal duidelijk welke het wordt. Gelezen over de AEG RX9-1-SGM, Samsung Powerbots en de iROBOT Roomba 980. Zover ik ook heb kunnen zien zijn voor (alleen) de Roomba zat onderdelen los te koop. Maar wat ik had gelezen is dat voor de AEG dat niet zo is.
Nu zag ik gisteren bij de MM btw actie dat de robotstofzuigers ook meedoen.

Iemand ervaring met een van de robotstofzuigers?
Er komt in de woonkamer een ongeveer 3cm dik karpet. Vraag me af of robotstofzuigers daarmee overweg kunnen

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:50
quote:
petjekel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:34:
Er komt in de woonkamer een ongeveer 3cm dik karpet. Vraag me af of robotstofzuigers daarmee overweg kunnen
Ik vermoed dat mijn hombot daar moeite mee zou hebben.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:55
quote:
petjekel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:34:
Al het een en ander gelezen over verschillende Robotstofzuigers. Alleen nog niet helemaal duidelijk welke het wordt. Gelezen over de AEG RX9-1-SGM, Samsung Powerbots en de iROBOT Roomba 980. Zover ik ook heb kunnen zien zijn voor (alleen) de Roomba zat onderdelen los te koop. Maar wat ik had gelezen is dat voor de AEG dat niet zo is.
Nu zag ik gisteren bij de MM btw actie dat de robotstofzuigers ook meedoen.

Iemand ervaring met een van de robotstofzuigers?
3cm is echt hoogpolig, dus met robot stofzuiger gaat dat niet lekker. Dan krijg je een soort van terrein rijden voor dat ding en dat maakt niet echt top schoon, en daarnaast raakt hij snel de weg kwijt of vast.

• petjekel
quote:
Sander schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:39:
[...]

3cm is echt hoogpolig, dus met robot stofzuiger gaat dat niet lekker. Dan krijg je een soort van terrein rijden voor dat ding en dat maakt niet echt top schoon, en daarnaast raakt hij snel de weg kwijt of vast.
Dus best kans dat die dat gewoon negeert? Dan zou het ook geen probleem zijn verder.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:55
quote:
petjekel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Dus best kans dat die dat gewoon negeert? Dan zou het ook geen probleem zijn verder.
Mijn vorige neato negeerde het niet, met name omdat het geen 'rand' van 3cm is waar hij niet op kan, maar juist iets wat beetje geleidelijk oploopt. Dan reed hij er dus wel tegenop en komt dan ergens halverwege vast te zitten, of besloot na het hele kleed te doen in 30 minuten oid dat de batterij leeg was en moest dan eerst opnieuw laden. Ik zou in geval van hoogpolig kleed echt zorgen dat je makkelijk kan terugsturen, want de kans is groot dat dat niet gaat werken. Ik heb destijds ook geprobeerd met van die magneetstrips eronder, dat werkte wel een beetje, maar aangezien je kleed normaal ligt waar je ook veel leeft en zit, is dat een beetje zinloos in kader van het algemene schoonmaak nut...

• petjekel
quote:
Sander schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Mijn vorige neato negeerde het niet, met name omdat het geen 'rand' van 3cm is waar hij niet op kan, maar juist iets wat beetje geleidelijk oploopt. Dan reed hij er dus wel tegenop en komt dan ergens halverwege vast te zitten, of besloot na het hele kleed te doen in 30 minuten oid dat de batterij leeg was en moest dan eerst opnieuw laden. Ik zou in geval van hoogpolig kleed echt zorgen dat je makkelijk kan terugsturen, want de kans is groot dat dat niet gaat werken. Ik heb destijds ook geprobeerd met van die magneetstrips eronder, dat werkte wel een beetje, maar aangezien je kleed normaal ligt waar je ook veel leeft en zit, is dat een beetje zinloos in kader van het algemene schoonmaak nut...
Oke thanks voor je reactie. Ik zal me er eens verder in verdiepen. Zou wel mooi zijn als je zoiets kan uitsluiten.
Zal op Google eens verder onderzoek doen :)

• GilbertvH
  • Laatst online: 20:04
quote:
petjekel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Oke thanks voor je reactie. Ik zal me er eens verder in verdiepen. Zou wel mooi zijn als je zoiets kan uitsluiten.
Onze Roomba 960 gaat zonder enige problemen ons hoogpolige tapijt op. Komt wellicht omdat deze wat hoger 'op zijn pootjes' staat dan de andere merken.

• petjekel
quote:
GilbertvH schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Onze Roomba 960 gaat zonder enige problemen ons hoogpolige tapijt op. Komt wellicht omdat deze wat hoger 'op zijn pootjes' staat dan de andere merken.
Thanks Gilbert, verwacht dat het bij de 980 dan ook wel zal zijn. De Samsung Powerbot VR9300 staat 20mm van de grond zag op de site.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

Beetje in dubio hier. Sinds (medio) 2014 tot volle tevredenheid een Roomba 650 in gebruik. Deze begon laatst al moeilijk te doen met docken tot het punt waarop hij in z'n geheel niet meer docked. Blijft rondjes rijden op zoek naar z'n laadstation. Heb het ding al helemaal open gehad en schoongemaakt, zonder (positief) effect. Hierbij komt nu dat de accu toch wel op is. Een nieuwe kost rond de 100 Euro. M'n vrouw wil gelijk een andere (nieuwe) Roomba kopen maar 100 Euro voor een batterij (en dan nog het dockingissue) of +- 350 Euro voor een nieuwe is toch aanzienlijk.

Iemand nog verdere tips tegen het niet meer docken van je/de Roomba?

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-07 20:19
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:32:
Beetje in dubio hier. Sinds (media) 2014 tot volle tevredenheid een Roomba 650 in gebruik. Deze begon laatst al moeilijk te doen met docken tot het punt waarop hij in z'n geheel niet meer docked. Blijft rondjes rijden op zoek naar z'n laadstation. Heb het ding al helemaal open gehad en schoongemaakt, zonder (positief) effect. Hierbij komt nu dat de accu toch wel op is. Een nieuwe kost rond de 100 Euro. M'n vrouw wil gelijk een andere (nieuwe) Roomba kopen maar 100 Euro voor een batterij (en dan nog het dockingissue) of +- 350 Euro voor een nieuwe is toch aanzienlijk.

Ga voor de xioami robot vacuum (eerste editie). Zit je tussen de batterij en nieuwprijs Roomba in en je krijgt er echt een super product voor terug.

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:50
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:32:
Beetje in dubio hier. Sinds (media) 2014 tot volle tevredenheid een Roomba 650 in gebruik. Deze begon laatst al moeilijk te doen met docken tot het punt waarop hij in z'n geheel niet meer docked. Blijft rondjes rijden op zoek naar z'n laadstation. Heb het ding al helemaal open gehad en schoongemaakt, zonder (positief) effect. Hierbij komt nu dat de accu toch wel op is. Een nieuwe kost rond de 100 Euro. M'n vrouw wil gelijk een andere (nieuwe) Roomba kopen maar 100 Euro voor een batterij (en dan nog het dockingissue) of +- 350 Euro voor een nieuwe is toch aanzienlijk.

op dhgate of aliexpress staan er genoeg, ik heb de mijne voor 40 euro gekocht en dan met veel meer capaciteit(6.4Ah) zodat die langer kan blijven rondlopen. Als je dan nog wat andere zaken zoals borsteltjes en filters erbij besteld heb je hem weer bijna als nieuw.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

UitdrijvŻrrrr!

quote:
coldasice schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:10:
[...]

op dhgate of aliexpress staan er genoeg, ik heb de mijne voor 40 euro gekocht en dan met veel meer capaciteit(6.4Ah) zodat die langer kan blijven rondlopen. Als je dan nog wat andere zaken zoals borsteltjes en filters erbij besteld heb je hem weer bijna als nieuw.
Ik wil onder geen beding imitatiespul uit China wat dat betreft, daar is mijn vertrouwen te gering voor. Betaal ik liever toch wat meer ipv. een potentiŽle rijdende bom >:)

• amadeus123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-06 20:50
Zijn hier mensen van Belgie die al via Gearbest een bestelling hebben geplaatst uit China en met priority mail geen (of wel) douanekosten hebben gehad. Ik lees veel dat Nederlanders dit niet hebben maar misschien ligt dit voor BelgiŽ wat anders?

• amadeus123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-06 20:50
quote:
sdk1985 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:53:
[...]

Ik was 1 van de vier likes en ik had het levertijden topic even bekeken maar ik stuitte direct op een discussie rondom gearbest en overwachtte douane kosten. Voor mijn Xiaomi Mi box 4K (v3) moest ik helaas ook aftikken deze maand. Ik ga mij nog even verdiepen in de EU express verzendmethode. Mocht dat inhouden dat ze vanuit EU shippen zoals Oneplus dan betaal je natuurlijk geen douane kosten en krijg je een btw factuur.
Hey SDK1985,
Was dit toen via priority line en dus via DPD? Of met DHL dat je extra kosten had?
Bedankt

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-06 20:13
Na bijna een Xiaomi 1gen te hebben besteld ben ik toch maar voor een Eufy 11 gegaan. Was toch op zoek naar een model die lager dan 8 cm is. Via Amazon prime zou die er binnen 3 dagen moeten zijn. Ben erg benieuwd hoe die is in vergelijking met m'n 2 jaar oude Dirt Devil M608. Reviews zijn allemaal positief voor deze prijsklasse.
Jammer dat er weinig keuze is voor geavanceerde lage modellen. Die lijn van Philips spreekt me niet zo aan.

• Kartmans1
  • Laatst online: 12-07 19:52
Gisteravond de DR95 MKII besteld via Robocleaners. Is nu in de aanbieding voor §434! Wilde eerst de Omni610 bestellen via coolblue, omdat daar de DR95 §549 is. Maar nu dus voor §34 meer de toch wel wat betere versie kunnen bestellen! Super blij, het in kaart kunnen brengen en virtual boundaries maken lijkt mij super handig.

• fmb
quote:
Kartmans1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:14:
Gisteravond de DR95 MKII besteld via Robocleaners. Is nu in de aanbieding voor §434! Wilde eerst de Omni610 bestellen via coolblue, omdat daar de DR95 §549 is. Maar nu dus voor §34 meer de toch wel wat betere versie kunnen bestellen! Super blij, het in kaart kunnen brengen en virtual boundaries maken lijkt mij super handig.
Veel plezier ermee. De DR95 heb ik sinds 2 jaar inmiddels, en ben erg tevreden. Helemaal na de update naar MKII, mapping werkt merkbaar beter. Enkele maanden gelden helemaal in een actieperiode kosteloos gedaan door dezelfde Robocleaners, erg goede service!

Enige wat nog handig zou zijn is als je zelf de ruimte indeling kan aanpassen/updaten, hij detecteert automatisch kamers en zou soms graag een kamer in 2 zones willen opknippen (eetkamer/woonkamer bijvoorbeeld).

• Ctgras
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
quote:
amadeus123 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:04:
[...]

Hey SDK1985,
Was dit toen via priority line en dus via DPD? Of met DHL dat je extra kosten had?
Bedankt
Hoi SDK,
Toevallig kwam ik gisteren onderstaande post op FOK tegen, van de Nederlandse Gearbest support. Er zijn nu regels omtrent het terugbetalen van douanekosten - wellicht heb je er wat aan. http://forum.fok.nl/topic/2421244/9/25#p177122434

• Kartmans1
  • Laatst online: 12-07 19:52
quote:
fmb schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:26:
[...]

Veel plezier ermee. De DR95 heb ik sinds 2 jaar inmiddels, en ben erg tevreden. Helemaal na de update naar MKII, mapping werkt merkbaar beter. Enkele maanden gelden helemaal in een actieperiode kosteloos gedaan door dezelfde Robocleaners, erg goede service!

Enige wat nog handig zou zijn is als je zelf de ruimte indeling kan aanpassen/updaten, hij detecteert automatisch kamers en zou soms graag een kamer in 2 zones willen opknippen (eetkamer/woonkamer bijvoorbeeld).
Dankjewel! Ben benieuwd, ga vrijdag verhuizen dus heb deze aangeschaft om in mijn nieuwe appartement het stofzuigwerk van mij over te nemen. Meubels komen mondjesmaat binnen, dus zal wel meerdere keren aanstaande weken nieuwe maps moeten maken. Werkt dat een beetje makkelijk?

• fmb
quote:
Kartmans1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:24:
[...]
Dankjewel! Ben benieuwd, ga vrijdag verhuizen dus heb deze aangeschaft om in mijn nieuwe appartement het stofzuigwerk van mij over te nemen. Meubels komen mondjesmaat binnen, dus zal wel meerdere keren aanstaande weken nieuwe maps moeten maken. Werkt dat een beetje makkelijk?
Nieuw map maken werkt erg eenvoudig. Alleen is het dan wel handig om een beetje op te ruimen en bijv stoelen op tafels te zetten zodat je zeker weet dat de stofzuiger daar straks komt. Aan de andere kant hoeft dit niet, kwestie van uitproberen ;-)

Tip: spiegeldeuren tot de grond plak ik altijd af tijden het scannen. Gaf anders wel eens probleem met herkennen vanmiddag ruimtes (maar hangt erg af van de lay-out van je woning)

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09-07 19:34
Iemand in het bezit en/of ervaring met een Blaupunkt Bluebot?

Ik heb deze sinds enkele maanden, het mappen werkt niet goed. In de app zie ik regelmatig dat 'Map' weer leeg is. Gevolg hiervan is dat hij tegen alles aan blijft knallen, ondanks dat er niets is veranderd qua inrichting (eetkamerstoelen etc.).

Ook merk ik dat het op afstand (mijn mobiel is niet verbonden aan het Wifi-netwerk waar Bluebot op zit) aanzetten van de Bluebot niet werkt. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, juist het nog even snel aanzetten voordat ik naar huis ga, is iets waarom ik deze stofzuiger heb gekozen.

• josstie85
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-07 12:13
Ik ben op zoek naar een robot stofzuiger. Mijn vriendin durft de xiaomi niet aan, vanwege garantie. Zijn er modellen in dezelfde prijscategorie die in de buurt komen bij deze? Max budget is 500 euro. Hebben jullie nog tips welke robot stofzuiger bij ons zou passen? Wat ik vooral belangrijk vind is vooraf kunnen instellen via een app of afstandsbediening.

• Shunt
quote:
josstie85 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:21:
Ik ben op zoek naar een robot stofzuiger. Mijn vriendin durft de xiaomi niet aan, vanwege garantie. Zijn er modellen in dezelfde prijscategorie die in de buurt komen bij deze? Max budget is 500 euro. Hebben jullie nog tips welke robot stofzuiger bij ons zou passen? Wat ik vooral belangrijk vind is vooraf kunnen instellen via een app of afstandsbediening.
Neato d3 of d5? Dat zijn de originele lidar stofzuigers en hebben een zeer goede garantie en garantie afhandeling.

Game PC

• josstie85
  • Laatst online: 15-07 12:13
quote:
Shunt schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:27:
[...]

Neato d3 of d5? Dat zijn de originele lidar stofzuigers en hebben een zeer goede garantie en garantie afhandeling.
Het is toch de xiaomi 2016 geworden. Het is de gok waard qua garantie :)

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

Sinds ongeveer een maand rent hier een eufy 11 rond. Bevalt erg goed d:)b

Wel heb ik gemerkt dat het handiger is om hem niet te programmeren, maar gewoon handmatig te starten. Echt last heb je er niet van en het nadeel met programmeren is dat dat niet goed samen gaat met handmatig vooraf een beetje opruimen.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik ben me ook langzaam aan het oriŽnteren maar zie net als anderen door de bomen het bos niet meer. Er zijn wel erg veel merken en types en het lijkt wel alsof iedereen hier iets anders koopt. Niet echt een consensus te ontdekken van die ene must have of top drie naar mijn idee.

Ik vraag me verder ook af hoe goed zo'n ding nou eigenlijk werkt. Als ik vervolgens toch zelf nog moet stofzuigen om alles echt schoon en stofvrij te krijgen zie ik er niet veel waarde in. Als ik met zo'n ding kan volstaan met 1x per week dweilen en niet meer stofzuigen is me dat het geld wel waard.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-07 07:18
quote:
Yucon schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 06:46:

Wel heb ik gemerkt dat het handiger is om hem niet te programmeren, maar gewoon handmatig te starten. Echt last heb je er niet van en het nadeel met programmeren is dat dat niet goed samen gaat met handmatig vooraf een beetje opruimen.
Ja, dat herken ik heel erg. Bij mij slingert er altijd van alles in de rondte waar botje op vast kan lopen, en als ik hem automatisch laat gaan loopt ie natuurlijk ook vast. Dus eerst even rondje opruimen, dan mag botje aan de gang.

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-07 13:11
quote:
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 06:51:
Ik vraag me verder ook af hoe goed zo'n ding nou eigenlijk werkt. Als ik vervolgens toch zelf nog moet stofzuigen om alles echt schoon en stofvrij te krijgen zie ik er niet veel waarde in. Als ik met zo'n ding kan volstaan met 1x per week dweilen en niet meer stofzuigen is me dat het geld wel waard.
Wat mij betreft is een robotstofzuiger een topapparaat, mits:
- je je huis zo in kan richten dat hij zonder hulp een rondje kan maken, dus: snoeren wegwerken, trapgaten afzetten/blokkeren met magneetstrips etc, geen papieren of kleine rommel op de grond, geen meubels met lage stangen waar hij op vast rijdt (dat laatste valt wel mee overigens), en:
- je hem dagelijks kan programmeren op een moment dat jij er geen last van hebt

De kracht zit hem wat mij betreft in de herhaling: door elke dag een rondje te maken, pakt hij zoveel vuil mee dat je nauwelijks de behoefte hebt om zelf nog te zuigen. En dat stofje wat de ene dag nog in een onbereikbaar hoekje ligt, waait op en wordt de volgende dag alsnog meegenomen. Gevolg: veel minder stofnesten in je huis dan als je 2-3 keer in de week handmatig zuigt en wel die hoekjes meepakt.

Als je van plan bent de robot ook aan te zetten als je erbij bent, zou ik adviseren een slimme te nemen die de ruimte scant en er systematisch doorheen gaat. Een ‘domme’ robot die zich random 90 minuten verplaatst vonden wij veel irritanter dan een slimme die in 35 minuten alle plekken op de vloer een keer raakt.

• Yucon
  • Laatst online: 22:23

Yucon

*broem*

quote:

eufje heeft zichzelf vandaag verslikt in iets. :/

Ondanks dat ik m'n vinger in haar keeltje gestopt hebt weigerde ze het omhoog te laten komen. Nu maakt ze de hele tijd een rochelend geluid ;(

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17-07 12:37
quote:
Phusebox schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 06:51:
Ik ben me ook langzaam aan het oriŽnteren maar zie net als anderen door de bomen het bos niet meer. Er zijn wel erg veel merken en types en het lijkt wel alsof iedereen hier iets anders koopt. Niet echt een consensus te ontdekken van die ene must have of top drie naar mijn idee.

Hoezo geen consensus? Ik denk dat de Xiaomi enorm vaak wordt genoemd, er zijn niet voor niets meerdere (actieve) topics voor. Er zijn natuurlijk wel veel merken en prijsklassen.

En 1 keer per week dweilen.. wow. Nog vaker dan de grootste poets die ik ken; de oma van mijn vriendin, haha :9
Bij mij werkt de Xiaomi in ieder geval top. Waren ook een beetje sceptisch maar stofzuigen nauwelijks meer en de robot kan hier bijna overal bij. Moet zeggen dat de woonkamer ook wel “robot proof” is en we alleen wat zaken recht schuiven of van de grond halen (katten speelgoed bijvoorbeeld) als we dat ding aanzetten.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:38
Sinds ik Robbie (Medion kloon van de V5) heb doe ik ~een keer in de 6 weken de hoeken, onder de bank etc. Dweilen meer eens in de 3 maanden. Voor Robbie was het elke week stofzuigen. Is gewoon niet meer nodig, alles wat ik kan zien kan hij zien en is schoon. Ik moet hem wel 3/4 keer redden uit een plant, een sok, een handdoek of een kamer waar hij zelf de deur heeft dichtgedrukt.Maar dat is zooooo veeeeel minder effort dan zelf stofzuigen.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Phusebox
  • Niet online
Dat 1x per week dweilen komt omdat we een kat hebben op leeftijd en die wil nog wel eens het en der pootafdrukken achterlaten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

quote:
Krekatos schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:18:
Iemand in het bezit en/of ervaring met een Blaupunkt Bluebot?

Ik heb deze sinds enkele maanden, het mappen werkt niet goed. In de app zie ik regelmatig dat 'Map' weer leeg is. Gevolg hiervan is dat hij tegen alles aan blijft knallen, ondanks dat er niets is veranderd qua inrichting (eetkamerstoelen etc.).

Ook merk ik dat het op afstand (mijn mobiel is niet verbonden aan het Wifi-netwerk waar Bluebot op zit) aanzetten van de Bluebot niet werkt. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, juist het nog even snel aanzetten voordat ik naar huis ga, is iets waarom ik deze stofzuiger heb gekozen.
Zelfde hier, mapping werkt niet lekker en op afstand aanzetten werkt niet goed. Uiteindelijk kan ik hem wel op afstand aanzetten, na regelmatig op start drukken. Het werkt beter om bij wijze van een extra moment ik scedule te zetten over 1 a 2 minuten. Dan start ie wel. Heb nog geen oplossing voor het mapping probleem.

• SJB
  • Laatst online: 22:40
Heeft iemand een tip welke robot om kan om gaan met deze stoelen:

Mij huidige robot (de iLife A4) rijdt er altijd hard tegen aan, met beschadigingen tot gevolg.
Zijn er tegenwoordig robots die deze zwarte poten kunnen detecteren en kunnen vermijden?

• Shunt
quote:
SJB schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:30:
[afbeelding]

Mij huidige robot (de iLife A4) rijdt er altijd hard tegen aan, met beschadigingen tot gevolg.
Zijn er tegenwoordig robots die deze zwarte poten kunnen detecteren en kunnen vermijden?
Ik gok dat het niet lastig gaat zijn om een zuiger te vinden die zwarte poten ziet maar juist de schuine en dunne vorm. Een zuiger met lidar zal de poot wellicht zien maar die detecteert hem te laat omdat de poot schuin is. Een bumper zuiger loopt er schuin tegen op omdat de hoek redelijk zwak is. Dus jet zal erg lastig worden.

Game PC

quote:
SJB schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:30:
[afbeelding]

Sluit me aan bij bovenstaande reactie, je kunt overwegen om op ‘stoothoogte’ een randje radiator isolatie te plakken, valt niet zo op, hou je je stoel netjes en dempt het geluid!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-07 15:48

Mystikal

It never hurts to help

Zo vandaag mijn Neato XV21 gerepareerd. De lidar draaide niet meer. Op ali een nieuw motortje besteld voor 1,50 en na 35 minuten deed hij het weer top. Inmiddels doet hij zijn werk al voor een jaar of 9.

Basement Bios ---- Exo-S

• gjkooijman
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 19:57
Mijn grootste frustratie is dat LG SmartThinq dus voor Alexa en Google Home nog steeds niet geactiveerd is in Nederland. En ook geen zicht op wanneer dit wel gaat gebeuren... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansKeesom
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:38
quote:
Huff002 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:54:
[...]

Na mijn aanvraag voor de update de volgende ochtend al een RMA nummer & shipping label van UPS ontvangen. Je kan een afspraak maken om het pakket op te laten halen maar ik heb het de volgende dag zelf binnengebracht bij een UPS afgiftepunt.
Via de tracking nog kunnen volgen dat het pakketje 2 dagen onderweg geweest is naar LetMeRepair in Bautzen, Duitsland.

En toen complete stilte tot op 8 augustus een collega mij laat weten dat er een pakket voor mij geleverd is. Ik zat ondertussen met vrouw en kinderen lekker op Texel voor een week (verdiende?) vakantie.

Conclusie:
Buiten het korter bij de rand stofzuigen had ik voorheen eigenlijk nooit geen tekortkomingen gemerkt die voor mij storend waren. Omdat het om een gratis update gaat zou ik niet twijfelen en het onmiddellijk laten doen. Nadeel is wel dat je ondertussen terug met de gewone stofzuiger aan de slag moet maar het voordeel hieraan is dat je dan weer merkt dat een robotstofzuiger je leven weer net iets eenvoudiger maakt.

Wat ik van Ecovacs ook niet snap is dat ze hier geen stukje software voor schrijven zodat een klant dit zelf kan doen, er zit een USB-aansluiting op de stofzuiger en die moet toch ergens voor dienen.
Welk versie heeft de firmware van je Ecovacs deebot r95/98 na de upgrade? Ik zit op 0.6.22 en dat is volgens de app de "latest version". Helemaal tevreden ben ik echter niet. De kaart gaat nog steeds regelmatig verloren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-07 21:17
Mijn R95 heeft nu versie 0.6.19, ik heb geen idee welke versie hij voor de update had.

• Cerberi
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-07 17:26
Ik ben al een tijdje aan het oriŽnteren maar heb wat moeite een keuze te maken uiteindelijk. Ik heb niet een heel groot huis, maar wel twee kinderen en een langharige hond waardoor het huis elke dag weer een zandvlakte is. Ik neigde eerder naar een Neato Botvac D3/D5 connected, maar ik zag dat deze te hoog zijn om onder mijn bank te kunnen (9-10 cm ongeveer is de bank).

Nu twijfel ik tussen de Xiaomi waar ik veel positiefs over lees, een Roomba of een Ecovacs. Is er een van deze merken die ik alvast beter links kan laten liggen?

Nog een vraag: is het mogelijk het oplaadstation onder de bank te laten wonen, zodat hij buiten zicht oplaadt?

Thanks!
Gisteren de Mi Robot Vaccum binnen gekregen. Setup via de app was in het begin even kut, omdat het half Chinees half Engels is. Maar daarna ging het als een trein. Moet zeggen dat hij het erg goed doet, hij is vlot, maakt goed schoon en is nog nergens vast komen te zetten :) Tot nu toe erg blij mee :D

Is het al bijna vrijdag?

• coldasice
quote:
Cerberi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:23:

Nu twijfel ik tussen de Xiaomi waar ik veel positiefs over lees, een Roomba of een Ecovacs. Is er een van deze merken die ik alvast beter links kan laten liggen?

Nog een vraag: is het mogelijk het oplaadstation onder de bank te laten wonen, zodat hij buiten zicht oplaadt?
Onze roomba woont ook onder de bank en bevalt al jaren erg goed. Nooit problemen mee gehad behalve een batterij die door ouderdom minder werd. Wij hebben een roomba 780. Wij hadden hiervoor een goedkope stofzuiger maar de ergernis van het niet thuis komen, vastzitten en niet stofzuigen werd te groot. Ik zou voor een gerenomeerd en ervaren merk gaan.

• Cerberi
OK thanks. Vraagje dan: ik heb een woonkamer& keuken van in totaal ongeveer 45m2 in totaal. Ik twijfel uit een roomba 695/696 of een andere serie/merk. Hoe belangrijk is het 'automatisch hervatten' voor een vloeroppervlak als het mijne?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
Cerberi schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:00:
Hoe belangrijk is het 'automatisch hervatten' voor een vloeroppervlak als het mijne?
Helemaal niet. 45m2 is vrij weinig, kan ie makkelijk op een enkele lading aan.

• Cerberi
Mooi! Dan ga ik deze bestellen: https://www.artencraft.nl...NL&utm_medium=Vergelijker flink goedkoper dan de 696 en als het goed is helemaal geen verschil.

• JB
  • Laatst online: 23:23

JB

Cťdric roelt!

Iemand hier toevallig een adres waar je losse hepa filters voor een iLife V7 kunt bestellen? Ik heb al eens via Ali geprobeerd maar die pasten niet (kleine inkeping ontbrak).

Ik kan alleen een hele set vinden bij Gearbest maar heb de overige zaken nog spare liggen.

https://m.gearbest.com/robotic-vacuum-cleaner/pp_364491.html

Mijn boefje is liev!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-07 13:23

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
JB schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 18:53:
Iemand hier toevallig een adres waar je losse hepa filters voor een iLife V7 kunt bestellen? Ik heb al eens via Ali geprobeerd maar die pasten niet (kleine inkeping ontbrak).

Ik kan alleen een hele set vinden bij Gearbest maar heb de overige zaken nog spare liggen.

https://m.gearbest.com/robotic-vacuum-cleaner/pp_364491.html
eBay?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:12
quote:

Wij hadden ook een Eufy 11, via IBood, helaas overleed ie na een maand of drie rondrennen, nonrecoverable, accu weigerde op te laden wat je ook deed. Keurig geld terug, maar het maakte me toch wat huiverig om weer een Eufy te kopen. Nu een LG Hom-Bot VSR6600OB, op zich zuigt ie goed, maar zijn bump rand zit hoger als bij de eufy, waardoor ie dus regelmatig tegen schuine stoel poten op probeert te humpen (en zo fanatiek dat ie het voor elkaar krijgt zijn wielen van de vloer te krijgen). Ik mis mijn Eufy nu al.

• JB
  • Laatst online: 23:23

JB

Cťdric roelt!

quote:
Nope ook alleen de gehele sets die veel te duur zijn en vaak zonder filter;

https://www.ebay.com/p/13...th-Slide-Brush/2253101136

De enige losse filter op Ebay is voor de V7S en mist volgens afbeelding die inkeping.

JB wijzigde deze reactie 09-03-2018 09:54 (12%)

Mijn boefje is liev!

• 2d0
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01-06 14:58
Ik kwam de housmile vacuum cleaner tegen. Deze kost via amazon.de maar 99 euro. De reviews zijn nogal positief en geen enkele negatieve review. Er zijn maar een aantal reviews op youtube te vinden. Heeft iemand ervaring met dit merk?

https://www.amazon.de/Hou...1-spell&keywords=housmlie

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 22:24
quote:
2d0 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:12:
Ik kwam de housmile vacuum cleaner tegen. Deze kost via amazon.de maar 99 euro. De reviews zijn nogal positief en geen enkele negatieve review. Er zijn maar een aantal reviews op youtube te vinden. Heeft iemand ervaring met dit merk?

https://www.amazon.de/Hou...1-spell&keywords=housmlie
Geloof jij zoiets?
Ik heb namelijk geen enkele recensie gezien uit de lijst die ook daadwerkelijk iets van info geeft over het product. Geen enkele die ook maar 1 woord zegt over wat ze hebben gekocht. zat op de feedback pagina van de verkoper. Er staan 13 reviews over het product
Er staat zelfs niets van informatie over het product op Amazon. Zelfs op de site van Ipoweradapter (de verkoper uit HKG) vindt je dit product er niet op.

Doe jezelf een plezier, spendeer §120 extra en koop de Xiaomi Stofzuiger en geniet er jaren van.
Hier wordt je gewoon genaaid. Maakt wrs veel geluid, zuigt niet, geraakt nergens, botst overal tegen, en moet je zelf in het stopcontact steken met een AC/DC adapter waarschijnlijk.
Na kijken filmpje, foto's: Ik zie al nergens een homestation. Robots botst overal tegen en draait dan in een willekeurige richting. Maakt veel lawaai, en ook de bots hoor je hard. Ik blijf bij mijn Xiaomi O+

bottom line wijzigde deze reactie 09-03-2018 11:15 (12%)

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:27
quote:
petjekel schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:49:
[...]

quote:
petjekel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:24:
[...]

Thanks Gilbert, verwacht dat het bij de 980 dan ook wel zal zijn. De Samsung Powerbot VR9300 staat 20mm van de grond zag op de site.
Ik heb een neato botvac connected gehad en die had grote problemen met mijn hoogpolige tapijt. Ik heb echt zo'n tapijt met van die lange "haren" van een paar centimeter. Met een magneetstreep afgebakend zodat de neato er niet op zou gaan, maar dat bleef nooit goed liggen en door de dikte van het tapijt ging dat ook niet altijd goed. Gevolg was dat ie regelmatig vast zat. Retour gestuurd en omgeruild voor de roomba 960.

Deze heeft een lagere drempelmarge en botst tegen de rand van het tapijt aan waardoor ie niet probeert er op te gaan. In mijn geval precies wat ik wil, want dat tapijt krijg je zelfs met een normale stofzuiger lastig schoon. Bovendien liep de neoto ook steeds vast op de poten van mijn stoelen, die waren 22mm hoog. Hij ging er dan op en kwam vervolgens vast te zitten. Naar mijn idee een ontwerpfout; als je hem zo maakt dat ie er op klimt moet ie er ook mee kunnen gaan. Hoger is dus niet altijd beter, het is veel frustrerender dat ie iedere nacht vast zit dan dat ie een stukje overslaat. Naar mijn idee moet een robotstofzuiger gewoon compleet zelfstandig werken en het enige dat je moet doen is af en toe schoonmaken/legen.

Ik vond dat de neato beter zoog, maar de roomba 960 bevalt veel beter. Komt ook volwassener en degelijker over. Van de neato had ik een beetje het gevoel alsof het nog in een testfase zat ofzo terwijl de Roomba wel als een volwassen product overkomt. Het enige dat ik nog wel eens heb de laatste tijd is dat ie in eens midden in de kamer stilstaat, volgens mij kan ie dan z'n weg terug niet vinden. Ik heb overigens wel een vrij ingewikkelde huiskamer en hij zuigt 7 dagen per week, dus "regelmatig" is bij mij misschien 1 op de 7 keer.

FireFoz wijzigde deze reactie 09-03-2018 11:19 (6%)

Weet er ff geen

• coldasice
quote:
FireFoz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:18:

Ik vond dat de neato beter zoog, maar de roomba 960 bevalt veel beter. Komt ook volwassener en degelijker over. Van de neato had ik een beetje het gevoel alsof het nog in een testfase zat ofzo terwijl de Roomba wel als een volwassen product overkomt. Het enige dat ik nog wel eens heb de laatste tijd is dat ie in eens midden in de kamer stilstaat, volgens mij kan ie dan z'n weg terug niet vinden. Ik heb overigens wel een vrij ingewikkelde huiskamer en hij zuigt 7 dagen per week, dus "regelmatig" is bij mij misschien 1 op de 7 keer.
Kijkend naar de forum berichten van afgelopen jaar zie je dit wel vaak terugkomen, regelmatig problemen met een neato, ik vermoed dat de nieuwkomers hier ook wel last van hebben, maar door de lagere volumes op dit forum is dit minder zichtbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 22:52

Cis

That's what she said!

quote:
I-King schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:08:
Heeft iemand ervaring met een ratelende A4? Ik heb dat sinds kort, exact het probleem zoals in dit Youtube filmpje:

YouTube: iLife A4 noise issue

Hij ratelt met en zonder borstels. Ik heb stof zo goed als verwijderd, bumper en wielen zijn er al uitgeweest. Verder ben ik nog niet gegaan.

Edit: Ik heb het ding helemaal uit elkaar geschroeft. Het bleek te zitten in de aandrijving. Er loopt een riem van de motor naar een tandwiel waar je de borstel in'klikt'.
Op het tandwieltje zat wat vuil, daarom schoot de riem er steeds een beetje uit. Nu loopt hij weer als een zonnetje.

Je moet hiervoor wel zowat alles uit elkaar schroeven: bumper, afdekkap, zuigmotor, borstelbehuizing, riembehuizing. Ik heb nog nooit zoveel onderhoud gehad aan enig andere elektrisch apparaat.

Het hele ding zat ook vol met een bak stof, ťcht klantvriendelijk is het dan ook nog niet te noemen. Zijn de duurdere varianten wel stofdichter?
Thnx voor je bovenstaande post. Ik heb nu ditzelfde issue met mijn iLife A4.
Is het schoonmaken de moeite waard? Of is er na een week weer hetzelfde lawaai? (in dat geval ga ik de moeite niet doen nl :) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• I-King
Tot op heden niet weer opnieuw last van gehad. Het is dus een aardige operatie, maar wel de moeite waard.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Zojuist ook een Xiami besteld. Neato uit 2010 had nu weer problemen met zijn wiel. Ben het beu. Verzending vanuit DE, geen import of verzendkosten.

Basement Bios ---- Exo-S

• Shunt
quote:
Mystikal schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:30:
Zojuist ook een Xiami besteld. Neato uit 2010 had nu weer problemen met zijn wiel. Ben het beu. Verzending vanuit DE, geen import of verzendkosten.
Wat voor neato en wat voor problemen? Wellicht heb ik spare parts.

Game PC

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

quote:
Shunt schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:14:
[...]

Wat voor neato en wat voor problemen? Wellicht heb ik spare parts.
Xv-21, stuck wheel.

Heb de motor op lidar recent vervangen en 2 nieuwe accu's erin gezet. Op zich wel zonde.

Basement Bios ---- Exo-S

• Shunt
quote:
Mystikal schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:44:
[...]

Xv-21, stuck wheel.

Heb de motor op lidar recent vervangen en 2 nieuwe accu's erin gezet. Op zich wel zonde.
Daar heb ik volgens mij nog voldoende spares van. Wat ook vaak helpt is de hele wiel unit los halen en helemaal uit elkaar halen en controleren op rotzooi als haren. Maar dan ook echt ieder schroefje en ieder lagertje.

Game PC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb een roomba, xiaomi en een neato. De neato botvac is by far de slechtste stofzuiger.
Zo niet, de irritantste. Er gaat geen enkele keer voorbij dat ie niet met een hoop gepiep eindigt.Of dan zit ie vats, of dan piept ie dat z'n dustbin vol zit.

Roomba krijgt het geheel het beste schoon en is enorm robuust. Die heeft ook veel doorstaan... nu is ie half met pensioen. Soms doet ie de garage of wat grote zaken. Maakt het beste schoon vind ik.

De xiaomi is goed voor het dagelijks werk vanwege de scheduling.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Miletos
  • Niet online
Zou iemand met een Neato Botvac en een multimeter misschien het output voltage (DC) willen meten op de brede metalen pads van het oplaadstation? Kaal, dus zonder dat de Neato er tegenaan staat. Je zou me er heel blij mee maken!

Ik zit met een Neato Botvac D75 buiten garantie en een waslijst issues met opladen. Alles wijst op sowieso een defecte systeemprintplaat, maar mijn oplaadstation geeft 19.6v output terwijl het label zegt dat het 18v moet zijn. Ik vraag me af of dit nog normaal is / binnen specificatie valt. Ik wil voorkomen dat ik voor relatief veel geld een vervangende printplaat aanschaf...en deze direct frituur dankzij een kapotte oplader.

• Tazzios
  • Laatst online: 19:49
@Miletos Mijn nobele intenties worden gedwarsboomd door een lege batterij in de multimeter. :|

• Matomatisch
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-07 09:15
quote:
HansKeesom schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:18:
[...]

Welk versie heeft de firmware van je Ecovacs deebot r95/98 na de upgrade? Ik zit op 0.6.22 en dat is volgens de app de "latest version". Helemaal tevreden ben ik echter niet. De kaart gaat nog steeds regelmatig verloren.
Mijn Deebot R95 MKII heeft ook versie 0.6.22. Hier verliest ze vooral de map als ze vast komt te zitten, en als we haar daarna te ver van het punt zetten waar ze was vastgelopen. Vastlopen doet ze meestal onder ons toilet, of aan een losse kabel.

Nu hebben we het interieur wat meer robot-vriendelijker gemaakt, en doet ze het al een paar weken goed zonder problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-07 18:06
quote:
Miletos schreef op donderdag 5 april 2018 @ 17:20:
Zou iemand met een Neato Botvac en een multimeter misschien het output voltage (DC) willen meten op de brede metalen pads van het oplaadstation? Kaal, dus zonder dat de Neato er tegenaan staat. Je zou me er heel blij mee maken!

Ik zit met een Neato Botvac D75 buiten garantie en een waslijst issues met opladen. Alles wijst op sowieso een defecte systeemprintplaat, maar mijn oplaadstation geeft 19.6v output terwijl het label zegt dat het 18v moet zijn. Ik vraag me af of dit nog normaal is / binnen specificatie valt. Ik wil voorkomen dat ik voor relatief veel geld een vervangende printplaat aanschaf...en deze direct frituur dankzij een kapotte oplader.
Ik kom op 21,5 V, Botvac 75

• Miletos
  • Niet online
@Tazzios Helaas, toch bedankt!
@4tune Dank je!

Er lijkt wat marge in te zitten. Ik heb iemand in de DM die 18,98 zonder en 18,31 mťt Neato heeft. Ik zelf heb dus 19.6 zonder Neato. @Shunt zei in de DM dat tussen 16-20v normaal is, maar gezien die van @4tune daarboven zit zal dat blijkbaar ook wel ok zijn dus. Of het is misschien een afwijking in de multimeter.

Ik denk dat ik in elk geval kan concluderen dat er weinig mis lijkt met het oplaadstation van mijn Neato :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 12:30
Iemand ervaring met convectorputten en de LG Hom-Bot ? Onze Rumba is toe aan vervanging en ik zoek iets die niet constant overal tegen aanbotst en die virtualwalls ben ik zat. Heb de VR9624PR gezien van LG en die lijkt me wel wat.

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 14-05 22:03
quote:
Cor-Jan schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:48:
Iemand ervaring met convectorputten en de LG Hom-Bot ? Onze Rumba is toe aan vervanging en ik zoek iets die niet constant overal tegen aanbotst en die virtualwalls ben ik zat. Heb de VR9624PR gezien van LG en die lijkt me wel wat.
Yep, mijn hombot rijdt zichzelf vast als ik de put niet barricadeer.

Tis niet heel erg maar wel irritant.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** Niks **

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cor-Jan
quote:
stuffer schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:31:
[...]Yep, mijn hombot rijdt zichzelf vast als ik de put niet barricadeer.

Tis niet heel erg maar wel irritant.
Ik begreep dat je kunt aangeven dat je bepaalde delen niet wil stofzuigen. Of is dat met de hombot niet mogelijk.

• stuffer
quote:
Cor-Jan schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:14:
[...]

Ik begreep dat je kunt aangeven dat je bepaalde delen niet wil stofzuigen. Of is dat met de hombot niet mogelijk.
Met die van mij niet maar mijn hombot is ook al 2,5 jaar oud.

** Niks **

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01:57

DropjesLover

Terug van weggeweest

We hebben nu een jaartje of wat een DirtDevil M610, maar gebruiken hem heel weinig.
In ons vorige, redelijk volle appartement moesten we redelijk wat voorbereiden (laagpollig tapijt blokkeren, stoelen op tafel, snoeren opruimen). Hij maakt veel herrie, side brushes zitten snel vol of in de war en hij bonkt best hard tegen de muren aan, komt snel vast te zitten en het patroon is heel random.

Echter, nu hebben we een mooi huis gekocht, en met een kleine op komst... het is wel handig.

Beneden hebben we tegels en kliklaminaat, waar nog een laagpollig tapijt bij gaat komen.
Boven hebben we pvc en vloerbedekking liggen.

In verband met de kleine op komst is het budget eigenlijk niet heel hoog, maar alles is beter dan die we nu hebben. Suggesties?

^dat dus

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-07 13:11
Als ik je zo lees, dan heb je de volgende opties nodig:
- Robot die scanned en systematisch door de kamer gaat
- die op vaste tijden te programmeren is
- waarvan geluidsniveau instelbaar is

Dan kom je al snel bij de premium robots terecht. Als je het aandurft kan je de xiaomi mi vacuum vanuit china bestellen, ben je ongeveet 250 euro kwijt. Maar dan heb je wel lastige garantie. Ik weet geen vergelijkbare 'mediamarkt' robot voor die prijs.

Zie eventueelhet xiaomi mi vacuum topic voor meer informatie.

• coldasice
quote:
DropjesLover schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:35:
We hebben nu een jaartje of wat een DirtDevil M610, maar gebruiken hem heel weinig.
In ons vorige, redelijk volle appartement moesten we redelijk wat voorbereiden (laagpollig tapijt blokkeren, stoelen op tafel, snoeren opruimen). Hij maakt veel herrie, side brushes zitten snel vol of in de war en hij bonkt best hard tegen de muren aan, komt snel vast te zitten en het patroon is heel random.

Echter, nu hebben we een mooi huis gekocht, en met een kleine op komst... het is wel handig.

Beneden hebben we tegels en kliklaminaat, waar nog een laagpollig tapijt bij gaat komen.
Boven hebben we pvc en vloerbedekking liggen.

In verband met de kleine op komst is het budget eigenlijk niet heel hoog, maar alles is beter dan die we nu hebben. Suggesties?
Je dirtdevil verkopen via marktplaats en voor een roomba gaan...meest degelijke keuze..

• jphermans
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:13
Heb al 2 jaar een roomba, maar sinds kort verliest die altijd zijn opvang bak die dus ergens achter gelaten wordt. Nog iemand dit probleem ? Heb er al naar gekeken maar zie niets speciaals dat stuk is.

• DropjesLover
  • Laatst online: 01:57

DropjesLover

Terug van weggeweest

quote:
Dijkhuis schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:51:
Als ik je zo lees, dan heb je de volgende opties nodig:
- Robot die scanned en systematisch door de kamer gaat
- die op vaste tijden te programmeren is
- waarvan geluidsniveau instelbaar is

Dan kom je al snel bij de premium robots terecht. Als je het aandurft kan je de xiaomi mi vacuum vanuit china bestellen, ben je ongeveet 250 euro kwijt. Maar dan heb je wel lastige garantie. Ik weet geen vergelijkbare 'mediamarkt' robot voor die prijs.

Zie eventueelhet xiaomi mi vacuum topic voor meer informatie.
Moah, dat valt wel mee met die eisen. Eentje die:
- gewoon iets minder hard tegen de muur/deur/kast ramt is al prima.
- vaste tijden is niet nodig, aanzetten bij weg gaan is al goed genoeg
- geluidsniveau van een iLife a7s was al een verademing bij familie (maar die schijnt het weer niet zo te doen op vloerbedekking).
quote:
coldasice schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:08:
[...]

Je dirtdevil verkopen via marktplaats en voor een roomba gaan...meest degelijke keuze..
De veelgenoemde Roomba 650 kan ik zo snel niet vinden, wel de 680 en 691 en de 605. Maar wat het verschil nu precies is behalve de prijs...? Zelfde met de 9xx-serie.

^dat dus

• Cor-Jan
quote:
stuffer schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:25:
[...] Met die van mij niet maar mijn hombot is ook al 2,5 jaar oud.
Duidelijk, kan je iets over het geluidsnivo zeggen ? Mijn Rumba 660 is volgens de boeken 60dBa, maar daar geloof ik niets van. Regelmatig wanneer deze s'nachts aan de slag is dan wordt ik er wakker van. De HomBot zou ook 60dBa zijn, dus daar schiet ik dan niet veel mee op.

• Dirk
  • Laatst online: 23:00

Dirk

CoŲrdinator Frontpagemoderatie
Moah, je moet je ook niet vergissen in hoe luid 60 dBa is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• stuffer
quote:
Cor-Jan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:50:
[...]

Duidelijk, kan je iets over het geluidsnivo zeggen ? Mijn Rumba 660 is volgens de boeken 60dBa, maar daar geloof ik niets van. Regelmatig wanneer deze s'nachts aan de slag is dan wordt ik er wakker van. De HomBot zou ook 60dBa zijn, dus daar schiet ik dan niet veel mee op.
Durf ik niet te zeggen hoeveel het is maar kan er bij tv kijken en converseren. Hombot draait altijd onder toezicht en heb er weinig last van.

Maar dat kan personelijk gezien natuurlijk anders ervaren worden.

** Niks **

• bottom line
  • Laatst online: 22:24
quote:
DropjesLover schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:48:
[...]

Moah, dat valt wel mee met die eisen. Eentje die:
- gewoon iets minder hard tegen de muur/deur/kast ramt is al prima.
- vaste tijden is niet nodig, aanzetten bij weg gaan is al goed genoeg
- geluidsniveau van een iLife a7s was al een verademing bij familie (maar die schijnt het weer niet zo te doen op vloerbedekking).
De Xiaomi scant de kamer, dus vertraagt altijd net voor hij iets gaat raken. En met zijn bewegende bumper maakt hij geen harde geluiden / schade.
Geluid kan gaan van Quiet tem Turbo
Topkeuze

• Cor-Jan
quote:
stuffer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:38:
[...]Durf ik niet te zeggen hoeveel het is maar kan er bij tv kijken en converseren. Hombot draait altijd onder toezicht en heb er weinig last van. Maar dat kan personelijk gezien natuurlijk anders ervaren worden.
WOW, da's goed nieuws en bij onze huidige Rumba wel wat anders. wanneer deze aan de slag gaat in de kamer naast de kamer waar je TV zit te kijken dan kan je dat wel vergeten (met een deur er tussen natuurlijk).

Dat klinkt erg goed, ik ga eens wat meer kijken naar de Hom-Bot en wat meer inlezen, maar zo te horen is dat wel iets wat goed bij ons zou werken.

• coldasice
Wij hebben een roomba 780 en die schijnt stil te zijn, maar dat ik tv kan kijken in de woonkamer tijdens zijn rondje, vind ik niet echt....vind het behoorlijk irritant...

http://goodrobotvacuum.co...m-cleaner-for-your-money/

• Cor-Jan
quote:
Dirk schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:49:
Moah, je moet je ook niet vergissen in hoe luid 60 dBa is.
[afbeelding]
Duidelijk, maar wanneer mijn Rumba 60dBa doet en volgens de specs doet de HomBot dat ook dan hoef ik geen HomBot. Wat ik zo van diverse mensen begrijp is dat de Rumba helemaal geen 60dBa doet. Een kennis van mij heeft ook een HomBot en die is vele malen stiller dan de Rumba. Het zelfde begrijp ik van het forum.

Weet iemand of de Xiaomi hetzelfde geluidsnivo heeft als de HomBot ?

• Cor-Jan
quote:
coldasice schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:40:
Wij hebben een roomba 780 en die schijnt stil te zijn, maar dat ik tv kan kijken in de woonkamer tijdens zijn rondje, vind ik niet echt....vind het behoorlijk irritant...

http://goodrobotvacuum.co...m-cleaner-for-your-money/
lijkt erg op mijn Rumba 660, volgens de boeken 60dB, maar geen idee hoeveel het echt is.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Ik heb zojuist de Xiaomi stofzuiger ingesteld. Korte eerste vraag daarover. Heeft hij net als de Neato hoogte sensoren of rijdt deze gewoon vd trap af? Ik woon in een split level woning namelijk...

Er zat namelijk een instructie kaartje bij dat ik de trap moet afschermen, maar op YouTube zag ik hem gewoon op een tafel rijden.

Mystikal wijzigde deze reactie 13-04-2018 13:27 (25%)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 19:49
@Mystikal Is dat dan niet het eerste waar je rekening mee houdt bij je aankoop? :+
Pagina: 1 ... 59 60 61 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True