Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Mystikal schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:25:
Ik heb zojuist de Xiaomi stofzuiger ingesteld. Korte eerste vraag daarover. Heeft hij net als de Neato hoogte sensoren of rijdt deze gewoon vd trap af? Ik woon in een split level woning namelijk...

Er zat namelijk een instructie kaartje bij dat ik de trap moet afschermen, maar op YouTube zag ik hem gewoon op een tafel rijden.
Onderaan je robot kijken. Heeft 3 sensoren, dus gaat niet van trap afrijden.
Hoe meer je kan doen natuurlijk, hoe veiliger het is (met al dan niet magnetische strips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 17:14
Mystikal schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:25:
Ik heb zojuist de Xiaomi stofzuiger ingesteld. Korte eerste vraag daarover. Heeft hij net als de Neato hoogte sensoren of rijdt deze gewoon vd trap af? Ik woon in een split level woning namelijk...

Er zat namelijk een instructie kaartje bij dat ik de trap moet afschermen, maar op YouTube zag ik hem gewoon op een tafel rijden.
Ja, dat instructiekaartje, daar schrok ik ook van. Ik heb voor de zekerheid magneetstrips gebruikt, een eerdere robot (ilife v4-5) was namelijk een paar keer van de trap gekukeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een Neato uit 2010, we zijn 8 jaar verder. Ik verwacht niet dat we terug in de tijd gaan met de techniek... :p

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:34
Mystikal schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:42:
Ik heb een Neato uit 2010, we zijn 8 jaar verder. Ik verwacht niet dat we terug in de tijd gaan met de techniek... :p
Tip 1: als je wat in china koopt, ga nergens vanuit en controleer alles, dat voorkomt teleurstellingen.

Ik denk dat we allemaal weleens wat daar gekocht hebben, dat anders was dan dat wij dachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 17:14
Mystikal schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:42:
Zoek ff in de Xiaomi Mi Vacuum topics. Ik zie geen ervaringen met stofzuigers die van de trap afvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hij is niet vd trap af gereden. Hij is lekker bezig..

Xiaomi

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Ik heb sinds kort een roomba (600 serie).
Valt me geenzins tegen dit apparaatje, maar het heeft in mijn woning wel een aartsvijand gevonden in de vorm van de convectorput.

Hoe hebben jullie dat hier opgelost?
Ik zit te twijfelen gewoon dat rooster van die convectorput vervangen met iets waar dat ding gewoon overheen kan rijden. Dit is volgens mij is niet de meest economische optie, zeker niet als je ze op maat laat maken, en het is niet mijn woning dus wil er ook zeker niet te veel geld aan uitgeven maar het is wel het meest elegante oplossing volgens mij.

Andere optie is een virtualwall, hoe werken virtualwalls in de praktijk? Is dat gedoe? Moet je batterijen in bulk inkopen? Andere slimme suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Koffiebarbaar op 15-05-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 09:05
Ik heb zojuist de Roomba 651 ontvangen.

Het blijkt dat de meegeleverde handleidingen bij deze inmiddels outdated zijn. Dat leide bij mij tot de volgende verwarringen:

- Voor het eerste gebruik heb ik de Roomba in het basisstation gezet voor het opladen. De eerste 30 seconden knippert het oranje lichtje (teken van opladen), maar daarna gaat het telkens uit. Ik dacht dat het opladen telkens werd afgebroken.
- Volgens de handleiding zou het ook mogelijk zijn om de Roomba direct op te laden. Maar er zit helemaal geen ingang op de Roomba voor het direct opladen met de stekker.

Net met Irobot klantenservice gebeld en het blijkt dus dat uit milieu-overwegingen de nieuwere versies tijdens het laden niet meer blinken. En de nieuwere modellen van de 651 kunnen ook niet meer direct zonder docking station opladen. Op zich allemaal prima als dat zo is, maar het valt me wel een beetje tegen van zo'n A-merk waar de handleidingen van niet kloppen / niet up-to-date zijn.

Edit: op de website staan wel up-to-date handleidingen gelukkig.

[ Voor 20% gewijzigd door Baze op 15-05-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ton Deuse schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:58:
Ik heb sinds kort een roomba (600 serie).
Valt me geenzins tegen dit apparaatje, maar het heeft in mijn woning wel een aartsvijand gevonden in de vorm van de convectorput.

Hoe hebben jullie dat hier opgelost?
Ik zit te twijfelen gewoon dat rooster van die convectorput vervangen met iets waar dat ding gewoon overheen kan rijden. Dit is volgens mij is niet de meest economische optie, zeker niet als je ze op maat laat maken, en het is niet mijn woning dus wil er ook zeker niet te veel geld aan uitgeven maar het is wel het meest elegante oplossing volgens mij.

Andere optie is een virtualwall, hoe werken virtualwalls in de praktijk? Is dat gedoe? Moet je batterijen in bulk inkopen? Andere slimme suggesties?
Ik heb zo'n wall en denk dat ik er 1 keer per jaar nieuwe batterijen in doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23
Hier wat pech met een Neato Botvac D85. Blijft storing 3000 aangeven, de website van Neato afgestruimd alle mogelijke oplossingen geprobeerd.
Na chat met Neato is waarschijnlijk een probleem met deze laser sensor.
Het zou kunnen dat deze vervangen moet worden. Was de conclusie.

Uiteraard net buiten de garantie (01-2016).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Ik snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die een andere robotstofzuiger kopen dan de Xiaomi!
Werkelijk de beste robot-stofzuiger die ik ooit heb gehad!

In ieder geval 10x beter dan de Roomba die toentertijd het dubbele kostte.
En wat ik uit reviews begrijp zelfs beter dan de Botvac series!

[ Voor 12% gewijzigd door Wootism op 26-05-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:46
Ik gok omdat als je een Xiaomi koopt via bijvoorbeeld Aliexpress of iets dergelijks, dat garantie wat lastiger te verhalen valt indien nodig. Of in ieder geval dat dat 't gevoel is bij mensen. Buiten dat veel Chinese merken ontzéttend veel varianten hebben en 't niet altijd even duidelijk onderscheid geeft.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de Xiaomi in ieder geval... ik heb een 'oude' Roomba 780 geloof ik met een batterij die vervangen moet worden, maar hij maakt nogal wat geluid. En met een plat vloerkleed met van die tufts (kwastjes), ben ik bang dat die borsteltjes er in vast raken en 't halve kleed op slurpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 22:31
Zijn er mensen hier met een lichte kleur gietvloer die na lange tijd gebruik van een robotzuiger kunnen vertellen of de zuiger krassen op de vloer maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:26

jdh009

FP ProMod
Mystikal schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:46:
Hij is niet vd trap af gereden. Hij is lekker bezig..

[afbeelding]
Dit ziet er goed uit, kan ik hieruit opmaken dat deze zelflerende is qua ruimtes en route? Hoe gaat ie om met het naar een andere verdieping brengt, snapt ie dat en blijft het kaartbeeld goed of raakt ie daar van in de war? Zou ik ook nog mogen vragen waar je hem vandaan hebt, via AliExpress of gewoon via een Nederlandse webshop?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
jdh009 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:52:
[...]

Dit ziet er goed uit, kan ik hieruit opmaken dat deze zelflerende is qua ruimtes en route? Hoe gaat ie om met het naar een andere verdieping brengt, snapt ie dat en blijft het kaartbeeld goed of raakt ie daar van in de war? Zou ik ook nog mogen vragen waar je hem vandaan hebt, via AliExpress of gewoon via een Nederlandse webshop?
Is niet zelflerend. Hij scant gewoon continu met zijn lidar de kamer. Dus geen probleem om die naar een ander verdiep te brengen.
Gearbest of Ali kun je best hem kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 17:06
[bassie] schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:11:
Hier wat pech met een Neato Botvac D85. Blijft storing 3000 aangeven, de website van Neato afgestruimd alle mogelijke oplossingen geprobeerd.
Na chat met Neato is waarschijnlijk een probleem met deze laser sensor.
Het zou kunnen dat deze vervangen moet worden. Was de conclusie.

Uiteraard net buiten de garantie (01-2016).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf die melding weggekregen door de lidar met perslucht goed schoon te maken. Anders dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

4tune schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Ik heb zelf die melding weggekregen door de lidar met perslucht goed schoon te maken. Anders dit
Is het niet de motor van lidar? Die heb ik ook eens vervangen voor 2 euro van de ali

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23
4tune schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Mystikal schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Is het niet de motor van lidar? Die heb ik ook eens vervangen voor 2 euro van de ali
Dank voor de berichtjes.
Het zou kunnen, de lidar draait (gewoon rond) er komt rood laser licht uit. Vorige keer een harde reset gedaan en deed hij het weer een paar weken. Nu niet meer.

Lidar dus een bekend probleem....
2 euro geloof ik wel, alleen het demonteren (video gezien) ben je wel even zoet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wootism schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:23:
Ik snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die een andere robotstofzuiger kopen dan de Xiaomi!

Nou ja, de nieuwe versie ben je een €400 zonder fatsoenlijke garantie kwijt, daarvoor zijn er wel wat alternatieven die je kan overwegen. Daar komt dan bovenop dat ik hier keer heb gelezen dat hij niet goed omgaat met stoelen met liggende poten. Nu heeft mijn huidige Hombot dat probleem ook hoor, maar als die de geest geeft zal het toch een andere waarschijnlijk worden dan de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Sissors schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:06:
[...]

Nou ja, de nieuwe versie ben je een €400 zonder fatsoenlijke garantie kwijt, daarvoor zijn er wel wat alternatieven die je kan overwegen. Daar komt dan bovenop dat ik hier keer heb gelezen dat hij niet goed omgaat met stoelen met liggende poten. Nu heeft mijn huidige Hombot dat probleem ook hoor, maar als die de geest geeft zal het toch een andere waarschijnlijk worden dan de Xiaomi.
Die versie met die mop is inderdaad iets duurder. De Xiaomi die ik heb kostte €260,- en heeft nu al zonder problemen 25000m2 schoongemaakt.

‘t is meer dat ik ooit €670,- heb betaald voor een Roomba waar ik minder tevreden over was en minder functies had t.o.v. m’n huidige stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Geloof het of geloof het niet; ik heb bewust gekozen voor de andere kant van het spectrum; ik heb heb oerdomme philips gekocht. Nog geen 6cm hoog, dus stofzuigt onder de bank, kast, etc.

Mocht er ooit een slimme komen die net zo plat is ruil ik hem natuurlijk meteen om :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
Wat ik zo zie van de xiaomi is dat deze een stuk kleinere zuigopening heeft en een kleinere opvangbak dan de neato? Ook heeft de neato een vlakke voorkant zodat deze goed in de hoeken komt, ben benieuwd hoe de xiaomi dat doet.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43

Nakebod

Nope.

Ik kom van een Neato Signature XV Pro af, en heb nu sinds een tijdje de Xiaomi Vacuum 2 / Roborock S50.

Volgens mij geldt dit voor iedere ronde stofzuiger: De zijborstel (Of soms borstels) vegen de randen/hoeken, en "gooien" het vuil naar het midden van zijn rijpad. Dan rijdt hij er overheen en als het goed is schoon :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar

Omdat ze niet genoeg aan marketing doen, ik kwam er pas achter dat dat ding (in ieder geval de originele dan) een aantrekkelijke optie was toen ik er al één had gekocht.
Als dat ding niet gewoon in de winkels ligt wordt men er al snel blind voor. Zeker als je er verder niet zo mee bezig bent.

En je moet hem importeren, die 2e generatie is prijstechnisch alweer een heel stuk minder, dus met die importheffing erbij scheelt dat ook de wereld niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door Koffiebarbaar op 28-05-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 10:27
Koffiebarbaar schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:58:
Andere optie is een virtualwall, hoe werken virtualwalls in de praktijk? Is dat gedoe? Moet je batterijen in bulk inkopen?
Ik heb ook een 600 serie en virtuals werken aardig, met onze 2 convectorputten heb ik 3 walls nodig, want het "bereik" van we wall is ca 1,5m. Ook moet je in de gaten houden dat hij infrarood licht gebruikt. Aangezien de wall in de buurt van mijn tv / audio set staat heb ik de indruk dat de hifi hoek wat "dover" is geworden. Mijn IR repeater pakt ook de wall's signalen nog al eens op.

Met de batterijen valt het wel mee, ca 2 maal per jaar ff een setje wisselen, dus groot inkopen is niet echt nodig. Verder maakt de 600 serie een boel geluid vind ik. Die van mij is nu 5 jaar oud en ik ga hem dit jaar vervangen, maar zit inderdaad met de convectorputten. Als iemand nog een goed alternatief heeft dan hoor ik het graag.

21 x JA Solar 285 WP ZOO + SE 5000 en nu ook WH-MDC05F3E5 5 Kw WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Vertel !!! Ik zit ook te kijken naar de Xiaomi, wat zijn de grote voordelen van de Xiaomi tov de Rumba ? Werken de magnetische strips goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Kapotlood schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:08:
ik heb een 'oude' Roomba 780 geloof ik met een batterij die vervangen moet worden, maar hij maakt nogal wat geluid. En met een plat vloerkleed met van die tufts (kwastjes), ben ik bang dat die borsteltjes er in vast raken en 't halve kleed op slurpen :D
Roomba accu kan je gewoon op Alie bestellen, gaat prima. In mijn 640 ook gedaan en nu gaat het helemaal goed. De kwastjes eten inderdaad het kleed op, dus daar moet je wel even rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:46
Ik wil eigenlijk die Roomba 780 verkopen en een robot stofzuiger zoeken die (hopelijk) geen problemen heeft met kleine kwastjes, maar ik wist dat je voor ongeveer 30-60 euro zo'n accu'tje kan kopen. Eigenlijk kun je heel veel onderdelen gelukkig op Alie vinden zelfs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Wie weet hoe je goed het verschil kan zien op Alie en Gearbest tussen de oude generatie Xiaomi robot stofzuiger en de nieuwe (= 2e ????) generatie stofzuiger ? Ik geloof iedereen, maar in China hebben ze toch een streepje achter dan bij iedereen op Tweakers :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cor-Jan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:52:
[...]

Vertel !!! Ik zit ook te kijken naar de Xiaomi, wat zijn de grote voordelen van de Xiaomi tov de Rumba ? Werken de magnetische strips goed ??
Het grote voordeel is dat de Xiaomi €245 kost en beter presteert dan de Roomba van €999 of een vergelijkbare stofzuiger van Botvac.

Staan ontzettend veel videos op YouTube die deze machines met elkaar vergelijken.
Cor-Jan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:15:
Wie weet hoe je goed het verschil kan zien op Alie en Gearbest tussen de oude generatie Xiaomi robot stofzuiger en de nieuwe (= 2e ????) generatie stofzuiger ? Ik geloof iedereen, maar in China hebben ze toch een streepje achter dan bij iedereen op Tweakers :) :)
De 2e generatie heeft een waterreservoir met een ingebouwde mop functie. Dat valt meestal vrij snel op. Plus dat de 2e generatie fors duurder is dan de 1ste. :)

Wat mij betreft biedt de tweede generatie te weinig voordelen t.o.v. de eerste gezien de meerprijs.

[ Voor 40% gewijzigd door Wootism op 30-05-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
Wootism schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:46:
[...]

Het grote voordeel is dat de Xiaomi €245 kost en beter presteert dan de Roomba van €999 of een vergelijkbare stofzuiger van Botvac.

Staan ontzettend veel videos op YouTube die deze machines met elkaar vergelijken.

[...]

De 2e generatie heeft een waterreservoir met een ingebouwde mop functie. Dat valt meestal vrij snel op. Plus dat de 2e generatie fors duurder is dan de 1ste. :)

Wat mij betreft biedt de tweede generatie te weinig voordelen t.o.v. de eerste gezien de meerprijs.
Ok duidelijk verhaal, heb je ervaring met de magneetstrips ? moet mijn convectoren beschermen tegen de Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Cor-Jan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:42:
[...]

Ok duidelijk verhaal, heb je ervaring met de magneetstrips ? moet mijn convectoren beschermen tegen de Xiaomi
Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43

Nakebod

Nope.

2e generatie Xiaomi heet officieel als het goed is Roborock S50 (Wit) of S51 (Rose gold).
Tevens zit er een klein verschil in tussen hoogte van obstakels: v1 (1.5 CM) en v2 (2 CM).
Dat was in mijn geval de reden om wel specifiek voor v2 te gaan zodat hij net wel het kleed op kan, verder zijn de verschillen behoorlijk klein.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-05 10:04
Sinds gisteren eigenaar van een Roomba 555. via marktplaats voor een heel zacht prijsje kunnen overnemen. als vervanging van mijn clone robot.

De clone had veel last van een slechte accu en voor de prijs van de accu heb ik nu een roomba (hopelijk met een goede accu), Maar de clone reed ook vaak vast op mijn speakers, Kan ik verwachten dat de roomba hier ook op vast komt te zitten ?

of kan ik een soort bumper extensie maken voor de roomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor-Jan
djneo-nl schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:57:
Sinds gisteren eigenaar van een Roomba 555. via marktplaats voor een heel zacht prijsje kunnen overnemen. als vervanging van mijn clone robot.

De clone had veel last van een slechte accu en voor de prijs van de accu heb ik nu een roomba (hopelijk met een goede accu), Maar de clone reed ook vaak vast op mijn speakers, Kan ik verwachten dat de roomba hier ook op vast komt te zitten ?

of kan ik een soort bumper extensie maken voor de roomba
Ook mij Roomba komt wel eens vast te zitten, vooral op onze ronde voet van het TV meubel. Daar gaat hij niet goed mee om. Je kan ook Virtual walls er bij gebruiken, dat werkt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:57

DropjesLover

Dit dus ->

Wij zoeken ook een unit.
MN schoonbroer heeft al een jaar een iLife 7s (zuig + dweil) en is er best tevreden over.
Voor het dweilen gaat er te weinig water doorheen, dat werkt matig. Na een jaar nieuwe borstels gekocht, that's it.

Nu zitten wij er ook naar te kijken, ook in die prijsklasse.
Nu hoeft het dweilen van mij niet echt, dus een Xiaomi v1 a ong. €250 zou al prima zijn. €500+ wil (en kan) ik er niet aan uitgeven.

Eisen zijn:
Zachte "bump"
Georganiseerd patroon, niet random
Virtual wall optie (heeft de 7s niet)
Harde vloer en laagpollige vloerbedekking

Suggesties?
Budget tot €300.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@DropjesLover

Original Xiaomi Mi Robot Vacuum - WHITE XIAOMI
https://www.gearbest.com/...rce=couponsfr_omchina_com
280,45 euro, is versie 1.

[ Voor 46% gewijzigd door BenEco op 03-06-2018 23:05 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-01 12:38
Mijn iLife A4, van net iets meer dan een jaar oud, lijkt er de laatste tijd weinig zin meer in te hebben...

Zodra ik de robot start, rijdt ie ongeveer 20cm voorruit en gaat dan vol in de ankers. Vervolgens keert de robot 180 graden en geeft 3 maal een piep.

Hier een video van het geheel te zien.

Robot is uiteraard al helemaal schoon gemaakt, uit elkaar gehaald om het van binnen schoon te maken en de sensoren zijn ook schoon gemaakt.

Iemand die dit probleem bekend voorkomt, of nog beter, een oplossing heeft?
De support van Gearbest kon me niet verder helpen omdat de garantie net verlopen was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiebarbaar
Cor-Jan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Ik heb ook een 600 serie en virtuals werken aardig, met onze 2 convectorputten heb ik 3 walls nodig, want het "bereik" van we wall is ca 1,5m. Ook moet je in de gaten houden dat hij infrarood licht gebruikt. Aangezien de wall in de buurt van mijn tv / audio set staat heb ik de indruk dat de hifi hoek wat "dover" is geworden. Mijn IR repeater pakt ook de wall's signalen nog al eens op.

Met de batterijen valt het wel mee, ca 2 maal per jaar ff een setje wisselen, dus groot inkopen is niet echt nodig. Verder maakt de 600 serie een boel geluid vind ik. Die van mij is nu 5 jaar oud en ik ga hem dit jaar vervangen, maar zit inderdaad met de convectorputten. Als iemand nog een goed alternatief heeft dan hoor ik het graag.
Ik heb er zelf uiteindelijk voor gekozen om in plaats walls die je toch ook steeds moet neerzetten maar gewoon dat rooster van die convector put te halen als ik dat ding aan zet. Dat werkt goed om die roomba daar weg te houden. (lees: roomba is er tot op heden nog niet in gedonderd)
Dan kan je er ook gelijk in met een normale stofzuiger om die put zelf te reinigen. Geen kinderen in ons huishouden die er in kunnen donderen dus eigenlijk is dat prima verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Koffiebarbaar op 06-06-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger en twijfel op dit moment tussen 3 verschillende:

- Neato D5 connect
- Roomba 896
- Xiaomi Vacuum Gen1

De reden voor deze selectie is dat ik graag de stofzuiger wil aansturen via Home Assistant :) De Xiaomi heeft onwijs veel opties natuurlijk en relatief goedkoop, maar die verbinding met China zit me toch niet lekker... Maar dat is een knoop die ik zelf moet doorhakken :D

Maar de belangrijkste vraag die ik op dit moment heb:
Hoe gaan de stofzuigers om met 'natte' vuiligheid? Zoals bijvoorbeeld nasi/rijst wat op de vloer is gevallen? Of iets als yoghurt? We hebben twee jonge kinderen en naast het zand is dat soort vuiligheid iets wat het meeste voorkomt, of wat er iig wel vaak tussen ligt.

Ik heb begrepen dat de Roomba borstelloze rollers heeft om het vuil te verzamelen, lijkt me dat deze daar het beste tegen zou kunnen/mee om zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kepler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:41:
Ik ben ook op zoek naar een robotstofzuiger en twijfel op dit moment tussen 3 verschillende:

- Neato D5 connect
- Roomba 896
- Xiaomi Vacuum Gen1

De reden voor deze selectie is dat ik graag de stofzuiger wil aansturen via Home Assistant :) De Xiaomi heeft onwijs veel opties natuurlijk en relatief goedkoop, maar die verbinding met China zit me toch niet lekker... Maar dat is een knoop die ik zelf moet doorhakken :D

Maar de belangrijkste vraag die ik op dit moment heb:
Hoe gaan de stofzuigers om met 'natte' vuiligheid? Zoals bijvoorbeeld nasi/rijst wat op de vloer is gevallen? Of iets als yoghurt? We hebben twee jonge kinderen en naast het zand is dat soort vuiligheid iets wat het meeste voorkomt, of wat er iig wel vaak tussen ligt.

Ik heb begrepen dat de Roomba borstelloze rollers heeft om het vuil te verzamelen, lijkt me dat deze daar het beste tegen zou kunnen/mee om zou kunnen gaan?
Ik weet niet hoe de kwaliteit van de neato's nu is, maar ik heb een paar jaar geleden 1 gehad en die 3 x opnieuw moeten retour zenden aan cool blue. Uiteindelijk na het laatste exemplaar en nog 1 keer ene nieuwe batterij ruim een jaar geleden die Xiaomi gekocht en heel tevreden mee. Het china verhaal is beetje net wat je er zelf van maakt, imho is het net zoiets als familieleden die de hele dag op facebook zitten en aan 36-win acties meedoen maar dan gek naar mij kijken omdat ik een Alexa speaker in huis heb staan...

Tegelijkertijd zijn er in het Xiaomi topic een aantal users die de app volledig uitsluiten en via home automation alles aansturen, Volgens mij mis je dan wel nieuwe dingen als zoned cleanup, maar het werkt wel voor dagelijkse rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Sander schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet hoe de kwaliteit van de neato's nu is, maar ik heb een paar jaar geleden 1 gehad en die 3 x opnieuw moeten retour zenden aan cool blue. Uiteindelijk na het laatste exemplaar en nog 1 keer ene nieuwe batterij ruim een jaar geleden die Xiaomi gekocht en heel tevreden mee. Het china verhaal is beetje net wat je er zelf van maakt, imho is het net zoiets als familieleden die de hele dag op facebook zitten en aan 36-win acties meedoen maar dan gek naar mij kijken omdat ik een Alexa speaker in huis heb staan...

Tegelijkertijd zijn er in het Xiaomi topic een aantal users die de app volledig uitsluiten en via home automation alles aansturen, Volgens mij mis je dan wel nieuwe dingen als zoned cleanup, maar het werkt wel voor dagelijkse rondjes.
Klopt allemaal en ik heb ook gewoon een Google Home Mini staan thuis. Maar toch vertrouw ik de Chinese overheid minder dan een bedrijf als Google. Maar dat is vooral een gevoel. Ik ben nog druk bezig om uit te zoeken hoe het precies zit, ook met alternatieve firmware ed.

Op dit moment neig ik erg naar de Xiaomi, maar de borstelloze techniek die Roomba gebruikt is ook wel erg handig (zeker met huisdieren en veel speelgoed). Alleen wel twee keer zo duur, veel minder opties en een willekeurig schoonmaakpatroon.

Daarom mijn vraag of het schoonmaken door de Roomba veel beter werkt dan de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ik zou nooit van zijn leven meer gaan voor een willekeurig schoonmaakpatroon. Met Xiaomi ben je 100% zeker dat die alles doet.
Ivm de yoghurt etc. geen enkele robot kan daar goed mee overweg. Koop dan een Xiaomi dweil ofzo, maar ik zou het meeste 'nat' altijd zelf opruimen in plaats van je hetzelf gemakkelijk te maken en de robot erop uit te sturen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 09:38
Sander schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet hoe de kwaliteit van de neato's nu is,
Onze Neato doet het al bijna 2 jaar probleemloos. En wordt behoorlijk intensief gebruikt. Niks mis mee.

De beste robot stofzuiger blijft voor mij de Trilobite, er is nooit meer iets gebouwd wat daar aan kan tippen. Dat ding zoog gewoon ook al het stof uit de omgeving naar zich toe. Maar wellicht dat hier ook nostalgie een rol speelt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
bottom line schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:52:
Ik zou nooit van zijn leven meer gaan voor een willekeurig schoonmaakpatroon. Met Xiaomi ben je 100% zeker dat die alles doet.
Ivm de yoghurt etc. geen enkele robot kan daar goed mee overweg. Koop dan een Xiaomi dweil ofzo, maar ik zou het meeste 'nat' altijd zelf opruimen in plaats van je hetzelf gemakkelijk te maken en de robot erop uit te sturen ;)
Ja ik denk toch dat het een Xiaomi wordt. Dat yoghurt niet lukt is opzichte logisch, hoe zit het met dingen zoals nasi? Of moet je dan gewoon regelmatig de borstels schoonmaken? Of moet ik met de kruimeldief blijven doen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kepler schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:04:
[...]

Ja ik denk toch dat het een Xiaomi wordt. Dat yoghurt niet lukt is opzichte logisch, hoe zit het met dingen zoals nasi? Of moet je dan gewoon regelmatig de borstels schoonmaken? Of moet ik met de kruimeldief blijven doen? :D
Nasi etc hangt echt af van hoe kleverig het is... zelfde met kots van huisdieren, dat gaat prima maar de bende in de stofzuiger is een stuk groter dan wanneer we dat zelf hadden opgeruimd van de vloer, (als we wakker waren geweest ;))

Idem met etensresten, vlees, vis etc wil ik er gewoon niet in hebben dat gaat net alsnog een normale stofzuiger stinken.

Overigens was afweging voor Xiaomi bij mij ook dat ik er twee a drie kon kopen voor prijs van 1 botvac connected en met snelheid van ontwikkelingen Is een upgrade soms ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dijkhuis schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:36:
[...]

Zoek ff in de Xiaomi Mi Vacuum topics. Ik zie geen ervaringen met stofzuigers die van de trap afvallen.
Zowel mijn neato als mijn roomba zijn een keer van de open trap gevallen. Ze kunnen blijkbaar de overgang van donker eiken naar trapgat niet goed herkennen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Sander schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:51:
[...]

Nasi etc hangt echt af van hoe kleverig het is... zelfde met kots van huisdieren, dat gaat prima maar de bende in de stofzuiger is een stuk groter dan wanneer we dat zelf hadden opgeruimd van de vloer, (als we wakker waren geweest ;))

Idem met etensresten, vlees, vis etc wil ik er gewoon niet in hebben dat gaat net alsnog een normale stofzuiger stinken.

Overigens was afweging voor Xiaomi bij mij ook dat ik er twee a drie kon kopen voor prijs van 1 botvac connected en met snelheid van ontwikkelingen Is een upgrade soms ook wel leuk
Klinkt logisch inderdaad, voornaamste reden is toch het zand dat de kids naar binnen brengen en het kattehaar :)

Binnenkort de Xiaomi maar bestellen, ik ga dan ook wel even goed kijken hoe het werkt met internet blokken en welke functies ik dan nog overhou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Kwandoerie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:28:
Mijn iLife A4, van net iets meer dan een jaar oud, lijkt er de laatste tijd weinig zin meer in te hebben...

Zodra ik de robot start, rijdt ie ongeveer 20cm voorruit en gaat dan vol in de ankers. Vervolgens keert de robot 180 graden en geeft 3 maal een piep.

Robot is uiteraard al helemaal schoon gemaakt, uit elkaar gehaald om het van binnen schoon te maken en de sensoren zijn ook schoon gemaakt.

De support van Gearbest kon me niet verder helpen omdat de garantie net verlopen was...
Ik heb net hetzelfde momenteel. Na 1jaar en 8 maanden lijkt het niet meer te werken. Alles al opgegesmeten en afgestoft, niets helpt. Heb jij al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AstaVista schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Ik heb net hetzelfde momenteel. Na 1jaar en 8 maanden lijkt het niet meer te werken. Alles al opgegesmeten en afgestoft, niets helpt. Heb jij al een oplossing gevonden?
Kwandoerie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:28:

3 piepjes is een probleem met de main-brush. Ik had dit laatst ook bij de A4 van een vriend van me. De mainbrush draaide ook heel zwaar met de hand. Wat bleek nu; de kant van de brush die niet in de motor gaat zat helemaal vol met haren. Je zag ze niet, maar als je het dopje met het lager eraf haalde kon ik echt gigantisch veel haren weghalen. Daarna draaide hij weer soepel en was het probleem opgelost. Op de foto hieronder links. Die kan je er vanaf trekken en de haren verwijderen. Ik weet vrij zeker dat dit jullie problemen oplost. :)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1weMkfDnI8KJjSszgq6A8ApXaM/High-Quality-Main-Brush-HEPA-Filter-Sponge-Side-Brushes-For-ILIFE-A4-Robot-Vacuum-Cleaner-Parts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mn LG Hombot rijdt alweer rondjes. 1 wiel doet dus weer vreemd. De vorige keer teruggezonden (3maandjes terug?) en destijds een nieuwe printplaat erin gekregen. Jammer dat die nu alweer kapot is. Ding is nu net een jaar oud.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik ben me aan het oriënteren op een robot stofzuiger, ben deze hele thread al door gewandeld over ervaringen met verschillende types, maar heb nu werkelijk geen idee meer wat ik nou zal kopen.

Ik heb een hoogpolig tapijt, meerdere etages, twee katten maar verder is het naar mijn idee niet zo spannend.

Nu zie ik dat hoogpolig tapijt bij veel types niet goed werkt en dat die daar in vast loopt, mogelijk wel op te lossen met virtual walls, maar dan moet ik alsnog zelf stofzuigen? HELP, wat voor type raden jullie mij aan op basis van jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-04 00:41
Waar kan ik de xiaomi aankopen zonder import/douane kosten?
Moet ik voor gen1 of gen2 gaan?

Heb net de blaupunkt gekocht via coolblue en die doet zijn werk goed. Enig probleem dat ik ermee heb is, na 1 uur valt die uit (eco modus) waardoor ik hem niet meer vanop afstand kan aansturen. Dit is ook de reden voor mij om hem terug te sturen en blijkbaar vinden de tweakers de xiaomi de beste op de markt.

[ Voor 74% gewijzigd door MakhouT op 25-06-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wellicht offtopic, maar weet niet waar ik het anders kan vragen;

Ik heb in het verleden een artikel gelezen waarin men een robotstofzuiger uit elkaar haalden en het moederbord nader bekeken. Dat type robotstofzuiger had een ongewone grootte aan data-upload en het moederbord had een 'apart' circuit met eigen chipset die men niet kon plaatsen m.b.t. de werking van de stofzuiger. Iemand een idee waar ik dat artikel kan vinden? Het enige wat ik nog kan weergeven zijn daadwerkelijke 'hacks'.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-01 12:38
AstaVista schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Satch schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:37:
[...]

[...]

3 piepjes is een probleem met de main-brush. Ik had dit laatst ook bij de A4 van een vriend van me. De mainbrush draaide ook heel zwaar met de hand. Wat bleek nu; de kant van de brush die niet in de motor gaat zat helemaal vol met haren. Je zag ze niet, maar als je het dopje met het lager eraf haalde kon ik echt gigantisch veel haren weghalen. Daarna draaide hij weer soepel en was het probleem opgelost. Op de foto hieronder links. Die kan je er vanaf trekken en de haren verwijderen. Ik weet vrij zeker dat dit jullie problemen oplost. :)
[afbeelding]
Helaas, hier nog geen oplossing gevonden en de main-brush lijkt het ook niet te zijn.

Een van de eerste dingen die ik ergens las, leek het inderdaad de main brush motor te zijn, dus heb ik via Aliexpress zo'n heel nieuw onderdeel besteld. Helaas bleef het probleem nog steeds....

Voordat ie stuk ging had ik nog een set nieuwe borstels gekocht, dus ook daar zat een nieuwe, stof- en haarvrije borstel van in.

Ondertussen las ik ook nog ergens in een comment bij een Youtube filmpje waar hetzelfde probleem zichtbaar was, dat het probleem in een kapotte transistor zou zitten, dus heb ik daar een nieuwe van besteld en die op het moederbord vervangen. Ook dat hielp niet...

Net nog even geprobeerd om hem zonder main-brush aan te zetten zodat ie helemaal geen tegenkracht heeft, maar precies hetzelfde probleem.

Ik zie helaas weinig andere opties nog die ik kan proberen, het zou mooi zijn om met een andere (half) werkende A4 wat onderdelen te wisselen, om te zien waar het probleem nou zit.
(dus mocht iemand er nog eentje in de kast hebben liggen die niet meer gebruikt wordt... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 13:30
MakhouT schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
Hier ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 20:03

Nss

The Dude Abides

MakhouT schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
Moet ik voor gen1 of gen2 gaan?

Heb net de blaupunkt gekocht via coolblue en die doet zijn werk goed. Enig probleem dat ik ermee heb is, na 1 uur valt die uit (eco modus) waardoor ik hem niet meer vanop afstand kan aansturen. Dit is ook de reden voor mij om hem terug te sturen en blijkbaar vinden de tweakers de xiaomi de beste op de markt.
NeutraleTeun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar.
Voor Xiaomi leveringen is een apart forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1802685. Ik heb mijne (v2) net binnen vanuit een Duits warehouse (Aliexpress: Perfection technology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Laatst online: 26-04 00:41
Heb daar net nog een gepost, thanks!
Nss schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:36:
[...]

[...]

Voor Xiaomi leveringen is een apart forum: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1802685. Ik heb mijne (v2) net binnen vanuit een Duits warehouse (Aliexpress: Perfection technology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
Kwandoerie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:02:
[...]

[...]

Helaas, hier nog geen oplossing gevonden en de main-brush lijkt het ook niet te zijn.

Een van de eerste dingen die ik ergens las, leek het inderdaad de main brush motor te zijn, dus heb ik via Aliexpress zo'n heel nieuw onderdeel besteld. Helaas bleef het probleem nog steeds....

Voordat ie stuk ging had ik nog een set nieuwe borstels gekocht, dus ook daar zat een nieuwe, stof- en haarvrije borstel van in.

Ondertussen las ik ook nog ergens in een comment bij een Youtube filmpje waar hetzelfde probleem zichtbaar was, dat het probleem in een kapotte transistor zou zitten, dus heb ik daar een nieuwe van besteld en die op het moederbord vervangen. Ook dat hielp niet...

Net nog even geprobeerd om hem zonder main-brush aan te zetten zodat ie helemaal geen tegenkracht heeft, maar precies hetzelfde probleem.

Ik zie helaas weinig andere opties nog die ik kan proberen, het zou mooi zijn om met een andere (half) werkende A4 wat onderdelen te wisselen, om te zien waar het probleem nou zit.
(dus mocht iemand er nog eentje in de kast hebben liggen die niet meer gebruikt wordt... ;))
Net heel mijn iLife A4 opengesmeten tot op het moederbord en alle connectoren eens afgekoppeld + alles afgestoft.
Raar maar waar, het werkt weer... Stond net op het punt een Xiaomi (versie 1) te bestellen maar zal maar zal nog even moeten wachten.

Edit:ondertussen werkt de iLife A4 opnieuw niet meer. Gelijk een Xiaomi gekocht! Normaal binnen de 1-5 dagen geleverd, ik ben benieuwd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door AstaVista op 25-06-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
AstaVista schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:40:
[...]
Edit:ondertussen werkt de iLife A4 opnieuw niet meer. Gelijk een Xiaomi gekocht! Normaal binnen de 1-5 dagen geleverd, ik ben benieuwd! :)
Ik heb zelf nu enkele maanden de Xiaomi Mi Vacuum. Ik ben er zeer tevreden over. Hij is geprogrammeerd om om de dag (ma/wo/vr/za) te stofzuigen en is binnen ongeveer een half uurtje klaar met de benedenverdieping. Enige wat je in de gaten moet houden is de stofbak. Als je deze niet op tijd ledigt, dan verplaatst hij de grotere stukken stof/haren aangezien hij het stof/haren niet meer kwijt kan. Verder kan je in de app zien wat de status is van de filter, borstels en de sensoren uitgedrukt in percentages.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
Ik ben al een tijd opzoek naar een goedkope Robotstofzuiger. Ik heb een vrij kleine woonkamer namelijk.
Het hoeft helemaal niet uitgebreid en heb een budget van rond de 125 euro.
Door een actie bij de blokker zijn er nu veel Roomba 605's te koop op marktplaats voor dit geld.

Nu heb ik denk ik 3 opties:

- Een dirtdevil (spider 2.0 of fusion) (zonder terugkeer naar thuisbasis)
- Een iLife (a4?) van Gearbest (china, dus zonder garantie)
- Een Roomba 605 van marktplaats.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Presteert een iLife beter dan een budget Roomba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstaVista
bloblub schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:49:
Ik ben al een tijd opzoek naar een goedkope Robotstofzuiger. Ik heb een vrij kleine woonkamer namelijk.
Het hoeft helemaal niet uitgebreid en heb een budget van rond de 125 euro.
Door een actie bij de blokker zijn er nu veel Roomba 605's te koop op marktplaats voor dit geld.

Nu heb ik denk ik 3 opties:

- Een dirtdevil (spider 2.0 of fusion) (zonder terugkeer naar thuisbasis)
- Een iLife (a4?) van Gearbest (china, dus zonder garantie)
- Een Roomba 605 van marktplaats.

Wat zouden jullie in dit geval doen? Presteert een iLife beter dan een budget Roomba?
Ik heb zelf de iLife A4 gehad en was hier erg tevreden over. Alleen is het ding stuk gegaan na 1jaar en 8maanden dagelijks gebruikt te hebben. Enige waar ik mij aan stoorde is dat het toestel blijft stofzuigen tot de batterij op is. Je mag er ook niet naar zitten kijken, want de random navigatie lijkt niet echt efficiënt. Toch, na 2.5h stofzuigen, leek alles steeds proper te liggen. Als ik €125 te spenderen had, kocht ik opnieuw de iLife A4(S). Met de andere toestellen heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Vanwege: HanslH in 'productreview: Xiaomi Roborock S50 review door Tarquin', (en mijn reactie erop), de vraag hier maar eens stellen, ook al ben ik nog niet direct op zoek naar een vervanging. Maar heeft iemand hier stoelen met van die liggende poten, zoals https://static.webshopapp...l-blank-staal-u-frame.jpg, en een robotstofzuiger die daar niet van over de zeik gaat? Blijkbaar zien ze het zo ongeveer allemaal als drempels waar ze overheen willen gaan, en dan vast komen te zitten. Eigenlijk zou ik dus een fatsoenlijke stofzuiger willen, die geen drempels kan nemen. Maar die zullen vast niet bestaan (ik heb verder geen echte drempels in mijn woning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50
Sissors schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:57:
Maar heeft iemand hier stoelen met van die liggende poten, zoals https://static.webshopapp...l-blank-staal-u-frame.jpg, en een robotstofzuiger die daar niet van over de zeik gaat? Blijkbaar zien ze het zo ongeveer allemaal als drempels waar ze overheen willen gaan, en dan vast komen te zitten.
Kan me haast niet voorstellen dat er bots zijn die de stoelpoten niet als drempels zien, die zijn daar niet hoog genoeg voor.

Het mooiste zou imho zijn dat de volgende generatie bots dermate intelligent zijn dat ze eerst de ruimte in kaart brengen en dat de bewoner dan in de app per object kan aangeven of dat wel/niet genegeerd dient te worden. Tafels en stoelen staan immers gedurende langere tijd op dezelfde plek. Gewoon een stukje uitbreiding op de software. Ik kan zelf niet programmeren maar zou iemand toch wel moeten kunnen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 05:42:
[...]

Kan me haast niet voorstellen dat er bots zijn die de stoelpoten niet als drempels zien, die zijn daar niet hoog genoeg voor.

....
Dat dus. Mijn Xiaomi heeft ook problemen bij een kabelgootje over de vloer dat nog iets lager is dan dat soort stoelpoten. Daar kan je niet heel veel aan doen behalve accepteren dat hij wat gaat hakkelen (hij komt er denk ik wel gewoon weer uit) of je de stoelen op een zuigdag op tafel moet zetten.

Ik heb overigens weinig moeite met meubels even verplaatsen zodat de stofzuiger zijn werk kan doen. Door een beetje tetris te spelen met de ruimte en meubels zorg ik ervoor dat elk stukje vloer wordt meegepakt in een paar rondes. Het is wat werk maar een heel stuk minder dan zelf moeten stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Elke werkdag is bij mij zuigdag echter :P. Soms de stoelen verplaatsen om te zorgen dat hij onder de tafel kan komen is prima, maar elke dag de stoelen verplaatsen zou irritant worden. En wat hakkelen is prima, maar regelmatig (30% ofzo*) op stoelpoten vast komen te zitten is irritant. Dan de volgende misschien een hele goedkope dus die niet over drempels kan, maar die hebben ook andere nadelen.

Of tegen de tijd dat ik hem echt ga vervangen eens kijken of een mede Tweaker er eentje heeft die ik een dagje kan lenen om te kijken hoe hij ermee om gaat.

* Meestal is het dat hij er zover op rijdt dat zijn wielen niet meer de tractie hebben om eraf te komen. Enkele andere keer komt hij er helemaal overheen, en zit hij vervolgens aan de andere kant vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48
[b][message=55744269,noline]Maar heeft iemand hier stoelen met van die liggende poten, zoals https://static.webshopapp...l-blank-staal-u-frame.jpg, en een robotstofzuiger die daar niet van over de zeik gaat?
Onze Roomba 960 heeft hier geen enkel probleem mee. Wij hebben soortgelijke stoelen (ronde poten i.p.v. vierkante zoals op de foto) en deze tikt hij gewoon aan met zijn 'bumper' om vervolgens weer verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
GilbertvH schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:55:
Onze Roomba 960 heeft hier geen enkel probleem mee. Wij hebben soortgelijke stoelen (ronde poten i.p.v. vierkante zoals op de foto) en deze tikt hij gewoon aan met zijn 'bumper' om vervolgens weer verder te gaan.
Hoe gaat de Roomba dan om met echte drempels, waarbij het juist de bedoeling is dat hij daar overheen klimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Sissors schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:57:
Vanwege: HanslH in 'productreview: Xiaomi Roborock S50 review door Tarquin', (en mijn reactie erop), de vraag hier maar eens stellen, ook al ben ik nog niet direct op zoek naar een vervanging. Maar heeft iemand hier stoelen met van die liggende poten, zoals https://static.webshopapp...l-blank-staal-u-frame.jpg, en een robotstofzuiger die daar niet van over de zeik gaat? Blijkbaar zien ze het zo ongeveer allemaal als drempels waar ze overheen willen gaan, en dan vast komen te zitten. Eigenlijk zou ik dus een fatsoenlijke stofzuiger willen, die geen drempels kan nemen. Maar die zullen vast niet bestaan (ik heb verder geen echte drempels in mijn woning).
Je moet er maar net zin in hebben, maar ik heb met een soortgelijk kabelgootje waar te laag was gewoon daar 2 stukjes triplex van 2 cm tegenaan geplakt waardoor hij het nu ziet als een onoverbrugbare drempel.

Alleen jouw stoelen staan wel heel erg in het zicht waardoor het lelijk kan worden, maar misschien dat je wat kan experimenteren met hoogtes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
@Sissors Neato modellen hebben een veersysteem op de wielen waardoor deze uitklappen en dus tractie houden. Overigens denk ik dat mijn neato de poten zou aantikken met de bumper en er niet op zou klimmen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:16:
[...]

Je moet er maar net zin in hebben, maar ik heb met een soortgelijk kabelgootje waar te laag was gewoon daar 2 stukjes triplex van 2 cm tegenaan geplakt waardoor hij het nu ziet als een onoverbrugbare drempel.

Alleen jouw stoelen staan wel heel erg in het zicht waardoor het lelijk kan worden, maar misschien dat je wat kan experimenteren met hoogtes...
Ik heb extra filtjes eronder geplakt, helpt iets, maar beperkt, en veel hoger is niet echt een optie voor mij :).
GilbertvH schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:55:
[...]

Goed om te weten, dat iig sommige Roombas niet over zulke heen kunnen.
Tassadar32 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:27:
@Sissors Neato modellen hebben een veersysteem op de wielen waardoor deze uitklappen en dus tractie houden. Overigens denk ik dat mijn neato de poten zou aantikken met de bumper en er niet op zou klimmen.
Probleem is dat Hombot geen bumper heeft. Hij heeft ook een veersysteem op zijn wielen, maar die raken uiteindelijk gewoon uit hun maximale veer range.

Maar goed, goed om te weten dat sommige iig overwegen waard zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48
grun93 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:57:
[...]

Hoe gaat de Roomba dan om met echte drempels, waarbij het juist de bedoeling is dat hij daar overheen klimt?
Wij hebben geen drempels in huis waar hij over heen hoeft. De enige drempel op de begane grond is lager dan de stoelpoot en gaat hij met gemak overheen. Hier niets dan lof voor de Roomba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 27-03 17:43
Kan iemand bevestigen dat de Medion MD 18501 gelijk is aan de iLife V5s pro? En de Medion MD18600 gelijk aan de iLife X5?

Voor het geld wat de Medions kosten kan ik ze beter bij de Aldi / Bol.com kopen dan de iLife's importeren namelijk.

De X5 variant van de Medion is zelfs goedkoper dan het iLife model (Gearbest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
Heb maar een werkster genomen, die doet ook nog netjes de WC/Douche/ramen.. 1 zo'n Roomba is haar jaarsalaris (excl. kerspakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46

orf

Sniffels schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:36:
Heb maar een werkster genomen, die doet ook nog netjes de WC/Douche/ramen.. 1 zo'n Roomba is haar jaarsalaris (excl. kerspakket)
Gelukkig doet mijn Roomba het al 5 jaar probleemloos. Die was destijds €369 dus de prijs per week is te verwaarlozen. Wat kost je werkster per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
orf schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:42:
[...]

Gelukkig doet mijn Roomba het al 5 jaar probleemloos. Die was destijds €369 dus de prijs per week is te verwaarlozen. Wat kost je werkster per week?
Ja denk dat ik wel per jaar een roomba ervoor zou kunnen kopen.. maar de roomba stofzuigt niet de bank (kattenharen), en haalt een borstel door de WC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoske80
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-05 07:37
Sinds een paar dagen in het bezit van de Ecovacs Deebot 900. Deze heeft geen dweilfunctie omdat ik dat niet nodig achtte. Er is ook een variant verkrijgbaar die wel een dweilfunctie aan boord heeft.

De keuze werd vooral bepaald door de mogelijkheid om virtual boundaries te kunnen maken in de app. Dit werkt prima, maar een nadeel is wel dat op dit moment je slechts 1 verdieping/ruimte kunt opslaan. Zodra je bijvoorbeeld de stofzuiger boven hebt gebruikt en weer beneden neer zet moet je opnieuw laten mappen en de virtual boundaries instellen. Op zich geen probleem maar hopelijk kan dat met een firmware update worden opgelost. in de laatste firmware (1.4.5) zit wel een fix voor een issue waar het opnieuw mappen nodig was zodra je de Deebot handmatig verplaatste.

Ivm huisdieren gebruiken we het mondstuk zonder borstel. Het geluidsniveau is prima waardoor hij 's-nachts zijn rondjes mag rijden zonder dat wij (en de baby) er wakker van worden. Baby kan nu lekker rondkruipen op een vloer zonder kattenharen :) Tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Goedemorgen

Ik zou graag jullie mening willen horen.

We hebben geen kids, wel een kat. Oppervlakte woonkamer en hal is ongeveer 8x10. Wij hebben een houten vloer.
Ik wil €350 uit geven. En ik wil eventueel €50 euro erover gaan als dat echt zo veel beter is.

Een Xiaomi gaat hem niet worden want mijn vrouw heeft dat liever niet ivm garantie/terugsturen. Ik koop vaak iets op Alie e.d. maar niet iets van paar honderd euro.

Dus... Wat is naar jullie mening dan de beste stofzuiger voor een houten vloer?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:56:
Toch een Xiaomi.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat gaat hem niet worden.
Dus zou ik graag een andere optie willen horen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
streamnl schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:23:
[...]

Overtuig je vrouw. Hoeveel keer heb je al eens gebruik moeten maken van garantie?
Voor €250 max. heb je een Xiaomi 1. Dan kun 10 reserveonderdelen voor kopen voor de €150 extra die je voor een gelijkaardig model hier in Europa zou moeten betalen (in hoeverre ze hier slimme stofzuigers hebben...).
En hier vind je een complete lijst.
Als er al mensen problemen hebben gehad met deze stofzuiger, dan hebben ze deze allemaal kunnen terugsturen (gratis via paypal) en hebben ze een nieuwe gekregen of geld terug.
Fouten/problemen met het toestel zie je meestal toch al in de 1ste maand

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 15-07-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:01

Shunt

Boe

Goedemorgen

We hebben geen kids, wel een kat. Oppervlakte woonkamer en hal is ongeveer 8x10. Wij hebben een houten vloer.
Ik wil €350 uit geven. En ik wil eventueel €50 euro erover gaan als dat echt zo veel beter is.

Een Xiaomi gaat hem niet worden want mijn vrouw heeft dat liever niet ivm garantie/terugsturen. Ik koop vaak iets op Alie e.d. maar niet iets van paar honderd euro.

Een willekeurige irobot of neato? De d3 van neato komt volgens mij aardig in dat bereik. Voor wat meer geld heb je de D5 die als voordeel heeft dat hij ook een side brush heeft.

Persoonlijk zou ik ook geen Chinees aparaat voor zo’n bedrag willen kopen met alle langere termijn garantie kwesties die er mogelijk aan hangen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Ow sorry, blijkbaar is het alternatief het dubbele in prijs (€500) :+ en €150 verschil (€350) met de versie zonder een sidebrush _/-\o_
Alle gekheid op een stokje. China loopt echt niet meer achter op kwaliteit. Ik verdwijn hier weer! Laat achteraf weten wat het is geworden

[ Voor 8% gewijzigd door bottom line op 16-07-2018 00:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20
Wat zijn de ervaringen met robotstofzuigers in woningen met meerdere woonlagen? Ook praktisch om hem gewoon dagelijks van verdieping te verplaatsen, of gaat hij dan over de zeik met zijn programmering?
Heb ook veel lage meubels (bedden, bank) waar hij niet onder komt, waardoor ik twijfel m.b.t. mijn luiheid om zelf de stofzuiger maar te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

https://support.neatorobo...g-upstairs-and-downstairs

Neato schijnt er geen problemen mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Laatst online: 02-05 07:33
Goedemorgen

Toch je vrouw overtuigen. :9

Zonder gekheid heb zelf de Xiaomi 1e versie en al meer dan 200 uur gebruikt, merk nog steeds geen verschil als in het begin. Wat een ding! _/-\o_ Hiervoor een goedkopere van 150 euro gekocht en dat was een drama.. Door mijn Xiaomi hebben er 4 vrienden er ook één gekocht en zijn hier super tevreden over.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

streamnl schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:23:
[...]

Leg 150 euro bij en koop de Neato D7, of leg 450 euro bij en koop de top end Roomba. Dat zijn de 2 die wel redelijk in de buurt komen van de Xiaomi 2nd gen, niet even goed, maar ook niet veel slechter. Anders moet je even kijken waar je op wilt inleveren. Als je zo een redelijk hoog budget hebt is het zonde om niet de S50 te kopen. Voor 360 euro heb ik die van mij uit duitsland met 3 jaar garantie.

Anders een idee om een domme te halen? Voor 100 heb je er al eentje. Die van mij ging 2 jaar mee en deed zijn werk ook netjes (iLife a4)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 14:47
Ik heb zelf de Neato Connected het vorige top model voor de D7.

Ik weet niet of ik hem nogmaals zou kopen. Hij is voortreffelijk met navigeren en idd je zet hem boven neer, hij zuigt en keert terug naar start en je krijgt een app dat hij klaar is. Ondanks de D-shape mist hij toch wel vuil in de hoeken. De iRobot heeft een langere side brush die net ff wat dieper in de hoeken komt.

Maar hij gaat toch wat moeizaam over drempels en moderne stoelpoten (met een dragend frame ipv poten).

Kennis heeft een iRobot goedkope model. Gaat ook goed alleen trekt mijn huisstof allergie dat goedkope filter niet, de Neato doet dat beter. Maar ondanks het domme botsen van de iRobot door de kamer wordt het toch wel schoon. Alleen met veel meer geluid daar is De Neato wel stil in.

Zit er eens aan te denken om eens een weekje te ruilen met hem. Tot nu toe een dagje geruild.

Ik zou zeker zeer zeker een Chinese zuiger overwegen volgend keer. De Neato is 650e en best heel duur achteraf ik had er iets meer van verwacht.

Als je huisstofmijt allergie hebt denk ik dat de Neato de beste is welke er op de markt is qua HEPA filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

stormfly schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:39:
Ik heb zelf de Neato Connected het vorige top model voor de D7.

Ik weet niet of ik hem nogmaals zou kopen. Hij is voortreffelijk met navigeren en idd je zet hem boven neer, hij zuigt en keert terug naar start en je krijgt een app dat hij klaar is. Ondanks de D-shape mist hij toch wel vuil in de hoeken. De iRobot heeft een langere side brush die net ff wat dieper in de hoeken komt.

Maar hij gaat toch wat moeizaam over drempels en moderne stoelpoten (met een dragend frame ipv poten).

Kennis heeft een iRobot goedkope model. Gaat ook goed alleen trekt mijn huisstof allergie dat goedkope filter niet, de Neato doet dat beter. Maar ondanks het domme botsen van de iRobot door de kamer wordt het toch wel schoon. Alleen met veel meer geluid daar is De Neato wel stil in.

Zit er eens aan te denken om eens een weekje te ruilen met hem. Tot nu toe een dagje geruild.

Ik zou zeker zeer zeker een Chinese zuiger overwegen volgend keer. De Neato is 650e en best heel duur achteraf ik had er iets meer van verwacht.

Als je huisstofmijt allergie hebt denk ik dat de Neato de beste is welke er op de markt is qua HEPA filter.
Mijn oude roomba had net zo veel problemen met drempeltjes en stoelen met zo'n laag liggend profiel. Volgens mij is dat ook niet veel beter geworden de afgelopen tijd. En volgens mij heeft iedere stofzuiger hier last van (tenzij het wellicht 100% op bumper navigeert). Dat is het nadeel van Lidar navigatie die ziet alles wat laag is niet.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 14:47
Shunt schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Mijn oude roomba had net zo veel problemen met drempeltjes en stoelen met zo'n laag liggend profiel. Volgens mij is dat ook niet veel beter geworden de afgelopen tijd. En volgens mij heeft iedere stofzuiger hier last van (tenzij het wellicht 100% op bumper navigeert). Dat is het nadeel van Lidar navigatie die ziet alles wat laag is niet.
Lidar is echt subliem maar de bumper van de Neato is denk ik wat te hoog dat hij zich bij elke stoel vast laat lopen. Als die lager zou zijn zou hij de stoelen vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
stormfly schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:03:
Lidar is echt subliem maar de bumper van de Neato is denk ik wat te hoog dat hij zich bij elke stoel vast laat lopen. Als die lager zou zijn zou hij de stoelen vermijden.
Ik dacht in dit topic ooit eens de tip gelezen te hebben van een tweaker die de bumper verlaagd heeft door verfroerstokjes op maat te zagen zodat ze niet boven de bumper uitsteken maar wel aan de onderkant. En dan 4-5 ervan vast te plakken op regelmatige afstanden. Het ziet er niet fraai uit maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
https://www.security.nl/p...k+gebruiken+voor+spionage
Aanvaller kan robotstofzuiger door lek gebruiken voor spionage
vrijdag 20 juli 2018, 10:58 door Redactie, 0 reacties
Onderzoekers hebben in robotstofzuigers van fabrikant Diqee twee kwetsbaarheden ontdekt waardoor een aanvaller het apparaat kan overnemen en de eigenaar op afstand kan bespioneren. De stofzuigers beschikken over wifi, een webcam met nachtzicht en zijn via een smartphone te bedienen.

De eerste kwetsbaarheid maakt het mogelijk voor een aanvaller om op afstand willekeurige code uit te voeren. Door het versturen van een speciaal udp-verzoek is het namelijk mogelijk om commando's met "superuser" rechten uit te voeren, zo stelt securitybedrijf Positive Technologies dat de kwetsbaarheden ontdekte. Om de aanval uit te voeren moet de aanvaller zich wel eerst authenticeren. Volgens de onderzoekers is dit geen echt obstakel, omdat de stofzuigers allemaal dezelfde standaard gebruikersnaam en wachtwoord hebben.

Om de tweede kwetsbaarheid te misbruiken moet een aanvaller fysieke toegang tot de stofzuiger hebben. Dit beveiligingslek bevindt zich in het updatemechanisme van de stofzuiger. Zodra er een microSD-kaart is aangesloten zal het systeem firmwarebestanden vanuit een bepaalde map op de microSD-kaart met superuser-rechten uitvoeren, zonder dat hierbij de digitale handtekening van het bestand wordt gecontroleerd. Een aanvaller kan zodoende een speciaal script laten uitvoeren dat willekeurige code uitvoert, zoals een sniffer die wifi-data van andere apparaten onderschept.

"Net als andere IoT-apparaten kunnen deze robotstofzuigers aan een botnet worden toegevoegd voor het uitvoeren van ddos-aanvallen, maar dat is niet eens het ergste scenario, tenminste voor de eigenaren. Aangezien de stofzuiger over wifi, een webcam met nachtzicht en smartphonebediening beschikt, kan een aanvaller in het geheim de eigenaar bespioneren", aldus de onderzoekers.

Ze waarschuwen dat de kwetsbaarheden mogelijk ook in andere Internet of Things-apparaten aanwezig zijn die dezelfde videomodule als de Diqee-robotstofzuigers gebruiken. Het kan dan gaan om surveillancecamera's, digitale videorecorders en smart deurbellen. De onderzoekers vermelden niet of de gevonden kwetsbaarheden zijn verholpen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Die eerste lijkt wel significant, de tweede imo niet echt. Als je toch al toegang hebt zou je in theorie zelfs de hele stofzuiger kunnen omwisselen. En natuurlijk, een SD kaart is wat kleiner, maar als er wel controle of het ondertekend is op had gezeten dan waren we boos geweest dat firmware mods niet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:23
ik heb zojuist een stuk gepubliceert icm gearbest over een nieuwe stofzuiger
*Knip*, reclame maken voor andere websites is niet de bedoeling.

ik heb hem nog niet kunnen reviewen, maar gebaseerd op de info die ik nu heb en de ervaringen met mijn eigen xiaomi 1 ben ik razend benieuwd.
ik denk namelijk dat het echt een copy is met wat plus punten.

grootste pluspunt is virtual walls in de app trekken. geen hardware nodig. nogmaals nog niet zelf getest maar ik ga dat zeker doen. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeehond op 01-08-2018 23:15 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Laatst online: 27-04 08:34

Cramthabam

Leef en laat leven

@Shunt Hoever heb jij gemeten aan de xv-15? De mijne laad niet meer op maar probleem komt volgens mij uit de hoofd chip welke oplaad circuit niet meer aanstuurt. Dit ooit eerder gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 15:47
Heb ik weer, Xiaomi v2 heeft 1x rond gereden. Tijdens de 2e keer schiet het rechter wiel vast en rijd meneer een rondje en geeft daarna error. Er zit niks tussen het wiel en ook als ik met de hand draai merk ik het enorme verschil. Ben bang dat hij terug moet.. of heeft iemand nog een geniaal idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:19
Ik heb de Xiaomi V1 stofzuiger, geweldig ding. Is er ook een apparaat dat met deze kwaliteit mopt? Ik begrijp dat de V2 wel een mopfunctie heeft, maar dat deze allesbehalve geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YippieKaye
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-04 11:31
Mijn Neato Botvac Connected is van de trap gevallen. Sinds die tijd kan hij geen fatsoenlijke plattegronden meer maken en weet dus niet meer waar hij is. Hij kan het beginpunt ook niet meer terug vinden. Ik heb de sensoren schoongemaakt en de robot gereset. Maar niets helpt. Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken??
Alvast bedankt

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
YippieKaye schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:27:
Mijn Neato Botvac Connected is van de trap gevallen. Sinds die tijd kan hij geen fatsoenlijke plattegronden meer maken en weet dus niet meer waar hij is. Hij kan het beginpunt ook niet meer terug vinden. Ik heb de sensoren schoongemaakt en de robot gereset. Maar niets helpt. Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken??
Alvast bedankt
Ik had ooit een Neato Botvac 85 die ook van de trap was gevallen en het daardoor niet meer deed.
Was nog ruim binnen de garantie en ik kreeg zonder gedoe een splinternieuwe, nog een nieuwer model ook.

• Shunt

Shunt

Boe

YippieKaye schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:27:
Alvast bedankt
Je zou even kunnen kijken naar de laser in de lidar turret deze kan verschoven zijn.
Als dat het niet op lost is het waarschijnlijk de hele lidar controller die kapot is.
Indien je hem niet gemaakt krijgt neem ik hem graag van je over, mijn eigen Connect heeft een vreemd probleem met de wielaansturing en heb dus een nieuw moederbord nodig.

Game PC

Pagina: 1 ... 61 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.