Satch schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:37:
[...]
[...]
3 piepjes is een probleem met de main-brush. Ik had dit laatst ook bij de A4 van een vriend van me. De mainbrush draaide ook heel zwaar met de hand. Wat bleek nu; de kant van de brush die niet in de motor gaat zat helemaal vol met haren. Je zag ze niet, maar als je het dopje met het lager eraf haalde kon ik echt gigantisch veel haren weghalen. Daarna draaide hij weer soepel en was het probleem opgelost. Op de foto hieronder links. Die kan je er vanaf trekken en de haren verwijderen. Ik weet vrij zeker dat dit jullie problemen oplost.
[
afbeelding]
Helaas, hier nog geen oplossing gevonden en de main-brush lijkt het ook niet te zijn.
Een van de eerste dingen die ik ergens las, leek het inderdaad de main brush motor te zijn, dus heb ik via Aliexpress zo'n heel
nieuw onderdeel besteld. Helaas bleef het probleem nog steeds....
Voordat ie stuk ging had ik nog een set nieuwe borstels gekocht, dus ook daar zat een nieuwe, stof- en haarvrije borstel van in.
Ondertussen las ik ook nog ergens in een comment bij een Youtube filmpje waar hetzelfde probleem zichtbaar was, dat het probleem in een kapotte transistor zou zitten, dus heb ik daar een nieuwe van besteld en die op het moederbord vervangen. Ook dat hielp niet...
Net nog even geprobeerd om hem zonder main-brush aan te zetten zodat ie helemaal geen tegenkracht heeft, maar precies hetzelfde probleem.
Ik zie helaas weinig andere opties nog die ik kan proberen, het zou mooi zijn om met een andere (half) werkende A4 wat onderdelen te wisselen, om te zien waar het probleem nou zit.
(dus mocht iemand er nog eentje in de kast hebben liggen die niet meer gebruikt wordt...
)