Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:44
quote:
Riesjard schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Ik had ooit een Neato Botvac 85 die ook van de trap was gevallen en het daardoor niet meer deed.
Was nog ruim binnen de garantie en ik kreeg zonder gedoe een splinternieuwe, nog een nieuwer model ook.
Ja mijn Botvac Connected heeft een piepwiel, nog geen jaar oud. Ik zal hem komend jaar eens ter reparatie aanbieden. Ik hoorde inderdaad dat ze gewoon swappen met units, mag ook wel bij prijstechnisch een top merk.

PVoutput 2720WP ZW en Oost-West

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:13
Ik kwam deze, ook betaalbare, robot tegen. Lijkt erg op de Xiaomi!
https://smartrobotreviews...60-s6-robotic-vacuum.html
https://smartrobotreviews...vs-xiaomi-roborock-2.html
Iemand al eens van dit merk gehoord?

Medione1210 wijzigde deze reactie 16-08-2018 15:13 (23%)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12:48
quote:
thatanas schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:08:
Ik heb de Xiaomi V1 stofzuiger, geweldig ding. Is er ook een apparaat dat met deze kwaliteit mopt? Ik begrijp dat de V2 wel een mopfunctie heeft, maar dat deze allesbehalve geweldig is.
Wij zitten een beetje met hetzelfde. De Xiaomi V1 is idd geweldig, laatst gezocht naar iets vergelijkbaars om te dweilen.
Helaas niet echt iets gevonden. Met de hand dweilen lijkt dus toch nog het beste helaas..

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-03 14:56
Hmm, ik rook de hele avond al een beetje een warme electronica lucht. Niet zozeer iets dat in de fik staat maar wel iets dat goed warm is. Na lang zoeken lijkt het de accu van de Dirt Devil Spider M607 te zijn. De accu was vol gaven de lampjes aan. Stekker er uit gehaald en accu uit de Spider gehaald. Deze gemeten met een infrarood thermometer en deze was ruim 40 graden aan de buitenzijde van de accupack. Ik weet niet hoe lang de accu al vol is. Mogelijk is hij nog warmer geweest dus... wat is julllie ervaring met de NIHM accupack van de Dirt Devil spider?

Oh ja deze is nog geen jaar oud. De vorige was van een op de andere dag dood en is omgewisseld voor een spiksplinternieuwe door bol.com

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vandaag weer wat meegemaakt: Kruimel had zich op weten te hangen aan het snoer van een bureaulamp. Tijdens het losmaken kwam ik er net op tijd achter dat de mantel van het 230V snoer compleet was weggeslepen :o Dat had anders kunnen aflopen. Blijft toch tricky die snoeren die (per ongeluk) op de grond liggen.
https://tweakers.net/ext/f/W9n0HHfm5e4AVjmeydizjcOO/thumb.jpg

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:59
Over welk type Xiaomi hebben jullie 't hier eigenlijk? Ik zie de S50, S51, MI2, allemaal van ~€200-€400. En wat is jullie ervaring met zeer platte kleedjes met van die 'tufts' kwastjes van ongeveer €8cm? Heeft ie daar moeite mee?

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 10:10

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb 1 botvac 85 waarvan een wiel doordraait, blijkt een intern tandwiel versleten / teveel speling te hebben. Tevens maken beide motoren van de wielen veel mechanisch lawaai, bijv op max snelheid. Afgelopen week een D85 gescoord op MP die een defecte Lidar had, bleek na onderzoek de lidar onregelmatig te draaien. Vervolgens de lidar uit mijn oude botvac 85 overgezet in de nieuwere D85, nu werkt de D85 weer zonder issues.
Vergeleken met mijn oude 85 produceert de nieuwe D85 veel minder mechanisch geluid vanuit de wielen. Ik zou graag de oude 85 op de eerste verdieping weer willen inzetten Wat is verstandig, geheel nieuwe wiel units bestellen of enkel de motoren servicen (zag op internet een tutorial waar ze de motoren open haalde en schoonmaakten etc) en enkel het tandwiel gebeuren vervangen?

Hoe zit het met die Lidar units? Zijn die een beetje te servicen?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug & Espressobin addict

• Shenk86
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 28-11-2018
Ik heb de 360 s6 afgelopen maandag besteld via AliExpress voor € 298 (levering vanuit Duitsland dus geen extra tax). Hij wordt morgenmiddag verwacht. Ik zal mijn ervaringen dan posten. Hij sprak me aan omdat je in de app gebieden kan aangeven die niet moeten worden gezogen (dit in tegenstelling tot de Roborock 2 waar je met tape moet werken). Tevens heeft de 360 S6 de mogelijkheid om kaarten op te slaan en herkent hij de ruimtes waar hij is geweest. Dit biedt de mogelijkheid om makkelijk tussen verdieping te wisselen en verschillende schoonmaakprogramma's in te stellen.

Ik heb de app overigens al geinstalleerd. Dit was nog wel een uitdaging omdat deze enkel via de Apple Appstore in de VS beschikbaar was en enige problemen met het aanmaken van account (niet werkende SMS-verificatie). De Chinese support via 360 was echter goed en accuraat dus dat is inmiddels opgelost.
quote:

Shenk86 wijzigde deze reactie 29-08-2018 11:55 (4%)

• Sissors
  • Laatst online: 14:19
Ben benieuwd hoe hij bevalt, en vooral of virtueel afbakenen echt lekker werkt. Als dat zo is, zou dat wel een oplossing zijn voor bijvoorbeeld mijn stoelen als hij daar ook op vast zou lopen.

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-03 14:11
quote:
Shenk86 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:49:
Ik heb de 360 s6 afgelopen maandag besteld via AliExpress voor € 298 (levering vanuit Duitsland dus geen extra tax).

[...]
Linkje van de Ali verkoper ???

Thanks

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:48
quote:
Ik ben benieuwd naar een eerste indruk en/of (uitgebreide) review, op den duur kan natuurlijk ook.

Ik zit nu voornamelijk te twijfelen tussen de 360 S6 en de Xiaomi Roborock S50. Voordeel van de 360 vind ik ook de multi-floor en virtual wall. Dit zijn dingen die Xiaomi nog via een firmware update kunnen toevoegen, maar op dit moment nog niet hebben.

PSN: Redrafted. NNID: Xeroxhuiberts

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Mijn Hombot heeft ongeveer een jaar stil gestaan, en nu doet hij het niet meer. Hij staat gewoon aan, maar geeft geen enkel teken van leven. Geen lampjes of melodietjes, ook via de afstandsbediening doet hij niks. Ik heb er al een andere accu in geschroefd, maar ook die doet niks.
Ik heb het idee dat het oplaadstation niet helemaal goed is, want ik meet maar 4,7V op de contactpunten. Dat zou toch meer moeten zijn? De accu zelf is al een 14,8V type.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:42
quote:
grun93 schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:30:
Mijn Hombot heeft ongeveer een jaar stil gestaan, en nu doet hij het niet meer. Hij staat gewoon aan, maar geeft geen enkel teken van leven. Geen lampjes of melodietjes, ook via de afstandsbediening doet hij niks. Ik heb er al een andere accu in geschroefd, maar ook die doet niks.
Ik heb het idee dat het oplaadstation niet helemaal goed is, want ik meet maar 4,7V op de contactpunten. Dat zou toch meer moeten zijn? De accu zelf is al een 14,8V type.
Heb je het oplaadstation ook van de stroom afgehaald tijdens die periode? Anders kan het maar zo zijn dat, zoals je zelf al zegt, het oplaadstation kapot is gegaan.

• grun93
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:42:
Heb je het oplaadstation ook van de stroom afgehaald tijdens die periode? Anders kan het maar zo zijn dat, zoals je zelf al zegt, het oplaadstation kapot is gegaan.
Nee, het oplaadstation heeft het hele jaar aangestaan. Waaraan kan die dan eventueel stuk gaan? Op het moment dat de robot aan het werk is, staat het laadstation immers ook gewoon aan.Weliswaar geen jaar, maar toch wel een minuut of 30 ongeveer.

grun93 wijzigde deze reactie 04-09-2018 10:33 (6%)

• Rgerr
quote:
grun93 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:31:
[...]

Nee, het oplaadstation heeft het hele jaar aangestaan. Waaraan kan die dan eventueel stuk gaan? Op het moment dat de robot aan het werk is, staat het laadstation immers ook gewoon aan.Weliswaar geen jaar, maar toch wel een minuut of 30 ongeveer.
Misschien een zekeringetje, of dat er iets is doorgebrand. Een apparaat (of oplader) die aangesloten is maar waar niks mee gebeurd is sowieso niet bepaald goed... Probeer eens een andere adapter, misschien dat het daar is mis gegaan.

• grun93
  • Nu online
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:34:
Probeer eens een andere adapter, misschien dat het daar is mis gegaan.
Tja, ik heb er maar een... :) Misschien dat een Hombot bezitter hier even zo vriendeijk wil zijn de spanning te meten op de contactpunten van de lader? Het type is VR621 volgens het plaatje onderop.De specs van LG hebben het over een spanning van 17V. Als dat idd klopt, plaats ik een advertentie op V&A,

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:21
quote:
grun93 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:53:
[...]

Tja, ik heb er maar een... :) Misschien dat een Hombot bezitter hier even zo vriendeijk wil zijn de spanning te meten op de contactpunten van de lader? Het type is VR621 volgens het plaatje onderop.De specs van LG hebben het over een spanning van 17V. Als dat idd klopt, plaats ik een advertentie op V&A,
Je mag mijn laadstation wel hebben, mijn hombot is toch dood

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Flash3d
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:34
De Xiaomi stofzuigers worden nu ook ondersteunt door Google home:

https://www.reddit.com/r/...patible_with_google_home/

• YippieKaye
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-03 14:46
quote:
YippieKaye schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:27:
Mijn Neato Botvac Connected is van de trap gevallen. Sinds die tijd kan hij geen fatsoenlijke plattegronden meer maken en weet dus niet meer waar hij is. Hij kan het beginpunt ook niet meer terug vinden. Ik heb de sensoren schoongemaakt en de robot gereset. Maar niets helpt. Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken??
Alvast bedankt
Ik heb een nieuwe opgestuurd gekregen van Neato. Wat een super service!!

• grun93
  • Nu online
quote:
Catch22 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:51:
Je mag mijn laadstation wel hebben, mijn hombot is toch dood
Nogmaals bedankt, jammer dat het niet werkte. Kennelijk ligt het dan toch aan de robot zelf.

Ik ga er morgen even mee terug naar coolblue, die zitten hier om de hoek. Als hij voor <100 euro te repareren is, laat ik dat doen. Anders mogen ze hem houden, dan hoef je ook geen onderzoekskosten te betalen. Je betaalt alleen 39,95 onderzoekskosten als je hem niet laat repareren maar wel terug wilt.

• [bassie]
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:29
quote:
[bassie] schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:11:
Hier wat pech met een Neato Botvac D85. Blijft storing 3000 aangeven, de website van Neato afgestruimd alle mogelijke oplossingen geprobeerd.
Na chat met Neato is waarschijnlijk een probleem met deze laser sensor.
Het zou kunnen dat deze vervangen moet worden. Was de conclusie.

Uiteraard net buiten de garantie (01-2016).
Kapotte Lidar lijkt toch het probleem. De stofzuiger staat inmiddels al een geruime tijd zielig in een hoekje.....
In de forum berichten zag ik al dat iemand deze vervangen heeft voor een kleine prijs (voor apparatuur) via Ali.
De reparatie van repair-me (erkend NEATO reparateur Duitsland) heeft een kosten overzicht gemaakt voor reperatie €150,-. Dat vind ik nog al wat, dure verzendkosten is hier de grootste schuldige.

Wellicht kan een handige Tweaker mij helpen om de Robot weer werkend te krijgen, uiteraard hoeft het niet voor niks!

• Xerox
@Shenk86 Heb je al een eerste indruk van de 360 S6?

• wjbakker81
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10-01 17:37
Ik heb de 360 S6 Automatic Robotic Vacuum Cleaner sinds +/- 3 weken in mijn gebruik. Tot nu toe vind ik 't een geweldig apparaat! Zeker voor 't geld... Hij maakt eerst een kaart van de verdieping, waarna hij vervolgens heel efficiënt een route uitstippelt.

Via de app kun je zones aangeven die je op dat moment (extra) wilt laten schoonmaken of juist zones waar die niet moet komen. Wanneer je geen zones opgeeft gaat hij gewoon de hele verdieping doen.

Voordelen:
- Maakt accurate kaarten (mbv lidar), waarna hij efficiënt z'n route bepaalt.
- Doet in relatief weinig tijd zijn werk.
- De app is gebruiksvriendelijk, met veel functionaliteit (automatisch plannen, onthouden van kaarten, geeft meldingen wanneer er iets niet goed is, actuele accuduur aan, zuigsterkte etc).
- Voordelige robotstofzuiger. Heeft functionaliteit die je ook in het premium segment (800+ euro) vindt.
- Voelt erg kwalitatief aan. Maar is volgens mij ook Xiaomi product, alleen anders gelabeld.
- Hij heeft 2 ronddraaiende borstels. Dat maakt m.n. aan de zijkanten van een ruimte zoveel beter schoon dan één.
- Maakt ook schoon onder bank/bed etc. (maar doet iedere robot stofzuiger..).

Nadelen:
- Geen app in Nederlandse appstore. Mij is 't gelukt via de Amerikaanse appstore. Even Googlen, maar kost je wel +/- 30 min.
- Op ons wollenkleed gaat het niet goed. Met de borstel trekt hij de losse haren eruit. Daar heb ik dus een 'rode zone' van gemaakt.
- Wanneer je hem naar een andere verdieping plaats, raakt hij soms even in de war. Waarna hij opnieuw een kaart gaat maken en het dan wel goed werkt.
- De reserve onderdelen zijn wat prijziger. En hebben wij ook maar direct veel van besteld (straks misschien niet meer leverbaar?).
- Van 'dweilfunctie' moet je niet te veel verwachten. De opslag van schoonwater is vrij klein.

Overall kan ik hem enorm aanbevelen. Zeker met kinderen is het ideaal. We zetten 's ochtends alle stoelen aan de kant en dan zuigt onder tafel alles schoon, wanneer we weg zijn. Boven gebruiken we hem +/- 1 keer in de week. Iedere keer is er toch best veel stof dat hij opzuigt.

• Xerox
wjbakker81 schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:28:
Ik heb de 360 S6 Automatic Robotic Vacuum Cleaner sinds +/- 3 weken in mijn gebruik. Tot nu toe vind ik 't een geweldig apparaat! Zeker voor 't geld... Hij maakt eerst een kaart van de verdieping, waarna hij vervolgens heel efficiënt een route uitstippelt.

Via de app kun je zones aangeven die je op dat moment (extra) wilt laten schoonmaken of juist zones waar die niet moet komen. Wanneer je geen zones opgeeft gaat hij gewoon de hele verdieping doen.

Voordelen:
- Maakt accurate kaarten (mbv lidar), waarna hij efficiënt z'n route bepaalt.
- Doet in relatief weinig tijd zijn werk.
- De app is gebruiksvriendelijk, met veel functionaliteit (automatisch plannen, onthouden van kaarten, geeft meldingen wanneer er iets niet goed is, actuele accuduur aan, zuigsterkte etc).
- Voordelige robotstofzuiger. Heeft functionaliteit die je ook in het premium segment (800+ euro) vindt.
- Voelt erg kwalitatief aan. Maar is volgens mij ook Xiaomi product, alleen anders gelabeld.
- Hij heeft 2 ronddraaiende borstels. Dat maakt m.n. aan de zijkanten van een ruimte zoveel beter schoon dan één.
- Maakt ook schoon onder bank/bed etc. (maar doet iedere robot stofzuiger..).

Nadelen:
- Geen app in Nederlandse appstore. Mij is 't gelukt via de Amerikaanse appstore. Even Googlen, maar kost je wel +/- 30 min.
- Op ons wollenkleed gaat het niet goed. Met de borstel trekt hij de losse haren eruit. Daar heb ik dus een 'rode zone' van gemaakt.
- Wanneer je hem naar een andere verdieping plaats, raakt hij soms even in de war. Waarna hij opnieuw een kaart gaat maken en het dan wel goed werkt.
- De reserve onderdelen zijn wat prijziger. En hebben wij ook maar direct veel van besteld (straks misschien niet meer leverbaar?).
- Van 'dweilfunctie' moet je niet te veel verwachten. De opslag van schoonwater is vrij klein.

Overall kan ik hem enorm aanbevelen. Zeker met kinderen is het ideaal. We zetten 's ochtends alle stoelen aan de kant en dan zuigt onder tafel alles schoon, wanneer we weg zijn. Boven gebruiken we hem +/- 1 keer in de week. Iedere keer is er toch best veel stof dat hij opzuigt.
Mooie lijst met ervaringen. Ik ben namelijk nog aan het twijfelen tussen de 360 S6 en de Xiaomi S5x. Dit komt voornamelijk door de verboden zone, waar je met de 360 S6 dit in de app kan aangeven en de Xiaomi met tape moet werken. Als Xiaomi dit nou in de app/firmware zou verwerken, zou dit alleen maar beter zijn.

Heb je een iPhone? Op Android staat hij namelijk wel in de Nederlandse store, alleen zijn daar de reviews wat tegenvallend.
Als hij kaarten opslaat, kan je ook de kaart van de bovenverdieping aanzetten als je 'm daar wilt laten schoonmaken? Dan zou hij, neem ik aan, niet in de war moeten raken.

Ik kan de 360 S6 ook nog niet vinden vanuit een Europees warenhuis voor een mooie prijs, wat mij ook nog belemmerd.. :|

• wjbakker81
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10-01 17:37
Voor mij was dat laatste ook een drempel. Je weet nooit of hij (onbeschadigd) aankomt vanuit China. Maar uiteindelijk was het prima. Je kunt hem ook verzekeren tijdens verzending. Obv. de reviews lijkt de leverancier (Gearbest in ons geval) betrouwbaar te zijn.

Ik heb idd een Iphone. Wat betreft de kaarten. In de app heb je een knop waarmee je 'Use this map' kunt aan toetsen. Maar dan nog werkt niet altijd bij mij. Maar misschien moet ik er zelf nog handiger in worden, door hem op een vaste plek te laten beginnen (incl. laadstation op zelfde plek). Het zijn overigens alleen de kaarten van de laatste 10 stofzuigsessies die hij opslaat.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Xerox schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:43:
[...]

Ik kan de 360 S6 ook nog niet vinden vanuit een Europees warenhuis voor een mooie prijs, wat mij ook nog belemmerd.. :|
Promo, 284.46 euro bij Gearbest op dit moment met gratis spare parts.
Priority line verzending.
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_009217978560.html

BenEco wijzigde deze reactie 23-09-2018 15:53 (0%)
Reden: @Xerox , zelf +10 bestellingen met priority line, geen importkosten.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• Xerox
BenEco schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:53:
[...]

Promo, 284.46 euro bij Gearbest op dit moment met gratis spare parts.
Priority line verzending.
https://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_009217978560.html
Heb je dan niet alsnog kans dat je de importkosten moet betalen? Heb me er nog niet volledig in verdiept, maar zag dat wel langskomen.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:59

DarkSide

theres no place like ::1

Die 360 S6 ziet er wel goed uit.
Zat eerst te kijken naar een Bluebot. Collega had die en is er wel tevreden over.
De 360 S6 is goedkoper en kan meer zo te zien.

installatie van app op android lijkt ook simpel te zijn.
Misschien toch maar de 360 halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rgerr
DarkSide schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:23:
Die 360 S6 ziet er wel goed uit.
Zat eerst te kijken naar een Bluebot. Collega had die en is er wel tevreden over.
De 360 S6 is goedkoper en kan meer zo te zien.

installatie van app op android lijkt ook simpel te zijn.
Misschien toch maar de 360 halen.
Wat kan de 360 S6 meer dan? Ben zelf erg tevreden over de BluebotXS, gaat hier elke nacht aan en eens in de week (of wanneer nodig is) met de dweil er aan. Enige wat ik er aan mis is push notificaties wanneer er iets is (dat ie vast zit of zo). Plus, gewoon normale garantie, is ook wat waard i.p.v. gebrekkig Engelse klantenservice. :Y)

• DarkSide

DarkSide

De scantechniek voor de kamer is, volgens mij, toch beter bij de 360.
En virtual wall (hoewel misschien niet nodig). Ook herkennen van de verdieping waar hij is.

Normale garantie is wel een punt. Maar of dat 100,- waard is?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rgerr
DarkSide schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:41:
De scantechniek voor de kamer is, volgens mij, toch beter bij de 360.
En virtual wall (hoewel misschien niet nodig). Ook herkennen van de verdieping waar hij is.

Normale garantie is wel een punt. Maar of dat 100,- waard is?
Wat is beter? Zolang ie enigszins efficiënt de kamer weet te reinigen (lees: geen strepen dwars op de vloer bij dweilen bijvoorbeeld), zit het volgens mij wel snor. Je kunt natuurlijk de een proberen voor een paar dagen (die Kouwe Blauwe) en als het niet bevalt die ander bestellen. Maar retourneren is daar dan weer minder makkelijk... Just sayin’.

Rgerr wijzigde deze reactie 23-09-2018 16:55 (4%)

• DarkSide

DarkSide

True. Ben ook wel fan van die kouwe blauwe qua service.
Nog even "nachtje over slapen"

• Whizzer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:03

Whizzer

Flappie!

grun93 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:49:
[...]

Nogmaals bedankt, jammer dat het niet werkte. Kennelijk ligt het dan toch aan de robot zelf.

Ik ga er morgen even mee terug naar coolblue, die zitten hier om de hoek. Als hij voor <100 euro te repareren is, laat ik dat doen. Anders mogen ze hem houden, dan hoef je ook geen onderzoekskosten te betalen. Je betaalt alleen 39,95 onderzoekskosten als je hem niet laat repareren maar wel terug wilt.
Afgelopen week is bij ons de Hombot (VR64607LV) ook ermee gestopt... :( Terwijl hij op het oplaadstation stond en aan stond, werd herhaaldelijk geroepen dat hij niet aan stond. Paar keer uit/aan gezet, maar dat mocht niet baten. Heb ook even op de contactpunten van het basisstation gemeten; 5 a 6 volt, vond ik ook weinig.

Probleem vind ik zo snel niet op Google, dus een snelle fix is er ook niet voor. Misschien is de accu kapot ofzo? Ben benieuwd wat bij jou het probleem blijkt, of wat een ander denkt dat dit voor probleem kan zijn...

Ondertussen wel "snel" en Xiaomi Mi Vacuum 1 gekocht...

Ik hoop stiekem wel dat het een flinke vooruitgang gaat zijn t.o.v. de huidige LG (toen hij nog wel werkte), want die werkte niet echt optimaal (meer). Was elke nacht zo'n 5 uur bezig (inclusief tussentijds laden) om zo'n 70m2 gedaan te krijgen, liep zichzelf vaak vast achter een stoel of kleed en heeft op de witte muren en plinten toch wel bijna overal een zwarte streep gezet op zo'n 5cm hoogte als gevolg van het botsen met zijn zwarte bumper.

Maar ik geef hem graag een tweede kans op de eerste verdieping als ie eenvoudig/goedkoop te maken is. Dus tips zijn welkom.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dé plek om te shoppen voor uw huisdier

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-03 18:58
Mijn deebot (ecovacs) wordt ondertussen ook door Google home ondersteund.
Sjoske80 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:54:
Sinds een paar dagen in het bezit van de Ecovacs Deebot 900. Deze heeft geen dweilfunctie omdat ik dat niet nodig achtte. Er is ook een variant verkrijgbaar die wel een dweilfunctie aan boord heeft.

De keuze werd vooral bepaald door de mogelijkheid om virtual boundaries te kunnen maken in de app. Dit werkt prima, maar een nadeel is wel dat op dit moment je slechts 1 verdieping/ruimte kunt opslaan. Zodra je bijvoorbeeld de stofzuiger boven hebt gebruikt en weer beneden neer zet moet je opnieuw laten mappen en de virtual boundaries instellen. Op zich geen probleem maar hopelijk kan dat met een firmware update worden opgelost. in de laatste firmware (1.4.5) zit wel een fix voor een issue waar het opnieuw mappen nodig was zodra je de Deebot handmatig verplaatste.

Ivm huisdieren gebruiken we het mondstuk zonder borstel. Het geluidsniveau is prima waardoor hij 's-nachts zijn rondjes mag rijden zonder dat wij (en de baby) er wakker van worden. Baby kan nu lekker rondkruipen op een vloer zonder kattenharen :) Tot nu toe erg tevreden.
De droge dweil pakt veel vuil mee (microvezeldoek) dus ik zou iedereen hem wel aanraden.

Ander nadeel dat ik had was het omgaan met verplaatste objecten. Dat wil nog weleens een nieuwe map scan triggeren. Segment detectie was ik verder ook niet helemaal gelukkig mee. Soms werden twee kamers als 1 sector gezien.

sdk1985 wijzigde deze reactie 27-09-2018 01:31 (93%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• grun93
  • Nu online
Whizzer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:18:
Probleem vind ik zo snel niet op Google, dus een snelle fix is er ook niet voor. Misschien is de accu kapot ofzo? Ben benieuwd wat bij jou het probleem blijkt, of wat een ander denkt dat dit voor probleem kan zijn...
Ik heb inmiddels bericht van de reparateur gehad: de accu is overleden en de aan/uit knop deed het ook niet meer. De kosten voor het herstel is iets meer dan wat ik uit wilde geven, maar ik laat het toch maar doen want voor dat geld heb ik geen nieuwe LG waar ik overigens zeer tevreden over was.

• Whizzer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:03

Whizzer

Flappie!

grun93 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 05:21:
[...]

Ik heb inmiddels bericht van de reparateur gehad: de accu is overleden en de aan/uit knop deed het ook niet meer. De kosten voor het herstel is iets meer dan wat ik uit wilde geven, maar ik laat het toch maar doen want voor dat geld heb ik geen nieuwe LG waar ik overigens zeer tevreden over was.
Dank! De aan/uit knop is bij mij volgens mij nog wel goed, dus dan zit ik tegen een nieuwe accu aan te hikken. In NL zie ik ze voor een euro of 50-60. Iemand nog enige "financieel aantrekkelijkere" alternatieven gevonden bij Ali/GearBest ofzo?

En toevallig iemand in de buut van Zoetermeer met een hombot waar ik mag komen testen of het vervangen van de accu het probleem oplost?

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dé plek om te shoppen voor uw huisdier

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-03 12:49
Na jaren gebruik is de accu van onze Roomba 780 nu zo slecht dat hij het na een paar minuten opgeeft. Ondanks dat ik heel blij ben met de 780, wil ik graag een nieuwe zuiger waarbij ik via een app no-go zones aan kan geven. De Roomba wist altijd dat ene plekje te vinden waar hij net onder de bank kon komen, maar er net niet onderuit. Met 2 (fysieke) virtuele muren was dat vaak wel te voorkomen, maar via een app is toch een stukje makkelijker.

Begrijp ik het nu goed dat de 360 eigenlijk de eerste is die dat echt goed werkend heeft in de app?

p.s. heb de Roomba nu schoongemaakt (en een accu besteld) voor verkoop. Maar wat zit dat ding goed in elkaar zeg! Met een gewone schroevendraaier haal je de modules er zo uit en met een compressor is hij in no time weer zo schoon als een nieuwe. Zat ieder elektronisch product maar zo in elkaar.. _/-\o_

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
keverjeroen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:23:
Na jaren gebruik is de accu van onze Roomba 780 nu zo slecht dat hij het na een paar minuten opgeeft. Ondanks dat ik heel blij ben met de 780, wil ik graag een nieuwe zuiger waarbij ik via een app no-go zones aan kan geven. De Roomba wist altijd dat ene plekje te vinden waar hij net onder de bank kon komen, maar er net niet onderuit. Met 2 (fysieke) virtuele muren was dat vaak wel te voorkomen, maar via een app is toch een stukje makkelijker.

Begrijp ik het nu goed dat de 360 eigenlijk de eerste is die dat echt goed werkend heeft in de app?
Met de (in Europa nog te verschijnen) firmware update kan de Xiaomi Roborock S50 dat ook, zie Dacuuu in "Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)"

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Whizzer schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:23:
[...]

En toevallig iemand in de buut van Zoetermeer met een hombot waar ik mag komen testen of het vervangen van de accu het probleem oplost?
Zie DM.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:35

Theo

moederbord

Vanaf morgen is er weer een Aldi robotstofzuiger te koop voor 99 euro. Het exacte type is mij niet bekend.

https://www.aldi.nl/conte.../Do_AA_WK41/9319/1/0.html

Theo wijzigde deze reactie 07-10-2018 21:14 (8%)

7400 Wp op het dak

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:18
Theo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:13:
Vanaf morgen is er weer een Aldi robotstofzuiger te koop voor 99 euro. Het exacte type is mij niet bekend.

Lijkt een rebrand van de ilife v5

ELGA Toshiba Standalone

• Sissors

p.s. heb de Roomba nu schoongemaakt (en een accu besteld) voor verkoop. Maar wat zit dat ding goed in elkaar zeg! Met een gewone schroevendraaier haal je de modules er zo uit en met een compressor is hij in no time weer zo schoon als een nieuwe. Zat ieder elektronisch product maar zo in elkaar.. _/-\o_
Ik heb rondgekeken toevallig daarna, en de Deebots met Lidar module erop lijken dat ook te kunnen, met een beetje geluk zonder dat je al je persoonlijke data rechtstreeks naar China moet doorsturen. Al las ik ook van iemand in ander topic dat hij de Xiaomi app werkend had zonder alle permissies, dus dan is het alleen nog de robot die zijn data doorstuurt. Ze zijn ook niet heel onredelijk in prijs, al wel prijziger dan de Xiaomis natuurlijk. Reviews over de app zijn niet heel lovend, al zijn ze dat ook niet bij de 360 en xiaomi.

Verder nul ervaring ermee zelf dus nog.

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:53
Mijn neato botvac dit batterij lijkt voor de tweede keer gaar te zijn, terwijl de batterij er maar iets van een jaar in zit. Kan dat zo snel gaan?

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Sissors
Lijkt mij heel snel, maar is het een officiele vervangende batterij, of eentje uit China?

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Sj44k13 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:17:
Mijn neato botvac dit batterij lijkt voor de tweede keer gaar te zijn, terwijl de batterij er maar iets van een jaar in zit. Kan dat zo snel gaan?
Hangt er vanaf hoe vaak jij het apparaat gebruikt per week en hoe intensief de accu belast word.
En of het een officiële accu was of een neppert.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Figo112
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03 16:37
Is er een soort best buy robot stofzuiger voor niet al teveel geld die in staat is om zowel parket als laag polig tapijt te stofzuigen?

• Sj44k13
Shunt schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:43:
[...]

Hangt er vanaf hoe vaak jij het apparaat gebruikt per week en hoe intensief de accu belast word.
En of het een officiële accu was of een neppert.
Ongeveer 1x per week en het is een echte accu.

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Matomatisch
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21-03 15:20

Wij hebben de Deebot R95 MKII. Heel tevreden over. Je kan zones instellen en virtuele muren maken waar hij niet mag komen(een nog vochtige inloopdouche bijvoorbeeld :+ )

We laten hem elke week 1 keer stofzuigen, het bakje zit dan altijd vol stof. Hij kan ook dweilen, al is het soms wel lastig want het waterbakje is te klein om het hele appartement te doen. Dan moet je hem oppakken om het bakje te vullen. Maar oppakken vindt ze niet zo leuk want dan weet ze niet meer waar ze is.

Ik geloof dat Deebot nu nieuwe modellen robotzuigers heeft in verschillende prijsklassen.

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:20
Sj44k13 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Ongeveer 1x per week en het is een echte accu.
Ik heb met de originele accu in m'n Botvac 85 meer dan 2 jaar gedaan, 3 x per week 50 m2. Jou accu's gaan kort mee :|

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:06
Misschien is vaker rijden(ontladen/laden) dan ook beter voor de accu i.p.v. 6 achter elkaar dagen constant op 100% te worden gehouden door de lader?

Tazzios wijzigde deze reactie 09-10-2018 08:02 (6%)

• Amafi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-03 19:51

Amafi

Amafi

Helaas heeft onze Neato Botvac 85 last van ouderdom (slechte accu, en is een keer van de trap gevallen)

Nu aan het orienteren op een opvolger en de 360 S6 krijgt nu wel een flink voordeel.
Waar ik echter nog wel op zoek naar ben is hoe de 360 S6 om gaat met drempels.
We hebben een grote tafel die op een metalen plaat rust, deze plaat is ongeveer 1cm dik en zorgt met name bij de neato voor wat issues. Hij rijdt er op vast of half overheen.
Hoe gaat de 360 S6 om met dit soort hobbels, of is de bumper laag genoeg dat hij hier niet op zou willen rijden.
De virtual boundry precies instellen zodat hij het randje rondom de tafelpoot wel goed schoonmaakt lijkt me lastig instellen.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Heeft iemand ervaring met de medion md 18500

Everything is better with Bluetooth

• thaicecube
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-03 14:59
Mijn vriendin wil ook graag weer een roomba (robotstofzuiger) hebben.
Ik heb mij er niet super in verdiept om eerlijk te zijn maar ik kwam hier wel wat positieve berichten tegen over de xiaomi. Echter deze is volgens mij alleen in China te halen voor wat ik begrijp?

Mijn vriendin is dan wat meer een voorstander van bijvoorbeeld de
pricewatch: iRobot Roomba 980
omdat we die desnoods gewoon bij een mediamarkt oid kunnen halen en je je dan wat makkelijker op eventuele garantie kan roepen.

Heeft iemand ervaringen met de irobot roomba 980? Zijn er vergelijkbare/betere modellen in een iets lager prijs segment? (900 euro is niet niks voor een stofzuiger) Gezien de recenties niet allemaal lovend zijn

Het is de bedoeling dat de robot stofzuiger in een appartement van ongeveer 95m2 gebruikt gaat worden, gelijkvloers uiteraard.

• wopper
Check die link van Aldi deze week in dit topic 99e, voor dezelfde machine? _/-\o_

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-03 21:35
Ben er best tevreden over. Zeker voor de 100 euro die ik betaald heb (nu dus ook bij Aldi).

Hij is 'dom', maar doet zijn werk gewoon goed. Zetten hem aan als we er niet zijn (je kan hem op een bepaalde tijd laten starten ook). Laten stofzuigen terwijl je thuis zit zou ik niet aanraden, maar dat geld voor elke robotstofzuiger die ik heb gezien.

goedkoop, werkt prima, en gaat retour naar zijn basisstation.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-03 14:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

thaicecube schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:02:
Mijn vriendin wil ook graag weer een roomba (robotstofzuiger) hebben.
Ik heb mij er niet super in verdiept om eerlijk te zijn maar ik kwam hier wel wat positieve berichten tegen over de xiaomi. Echter deze is volgens mij alleen in China te halen voor wat ik begrijp?

Mijn vriendin is dan wat meer een voorstander van bijvoorbeeld de
pricewatch: iRobot Roomba 980
omdat we die desnoods gewoon bij een mediamarkt oid kunnen halen en je je dan wat makkelijker op eventuele garantie kan roepen.

Heeft iemand ervaringen met de irobot roomba 980? Zijn er vergelijkbare/betere modellen in een iets lager prijs segment? (900 euro is niet niks voor een stofzuiger) Gezien de recenties niet allemaal lovend zijn

Het is de bedoeling dat de robot stofzuiger in een appartement van ongeveer 95m2 gebruikt gaat worden, gelijkvloers uiteraard.
Ik heb hetzelfde gehad inderdaad. Niet echt in verdiept. Uiteindelijk gekeken naar op of the line, en de Xiaomi versloeg in de meeste tests toch wel de Roomba. En gezien het verder meer dan 50% scheelde was het een no-brainer.

Hier besteld uiteindelijk: https://perfection.nl.aliexpress.com/store/344208 Voor 350 euro oid.

PSN: Denkoyugo

• Sissors
Maar goed, dan heb je nou niet echt denderende garantie, of kan je hem retourneren als hij niet bevalt (nog los van privacy zaken). De Deebot Ozmo 930 is een vergelijkbare die je gewoon bij Coolblue bijvoorbeeld kan kopen (geen ervaring zelf mee verder overigens), en die significant goedkoper is als die Roomba. Tegelijk zover mij bekend blijft een Roomba een stuk beter op gebied van omgaan met kabels bijvoorbeeld.

• NYKOTECH
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
Ik heb er zelf een. Je moet niet verwachten dat je huis spik en span schoon is, het is meer voor de kleine kruimels. Maar als je woonkamer echt een bende is raad ik toch aan om een echte stofzuiger te pakken. Tapijt is bijvoorbeeld ook een issue voor zo een stofzuiger.

• Isane
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:26
Theo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:13:

Al een type kunnen vinden? Vraag me af of het wat is.

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:02

HaTe

haat niet

Lijkt de ILIFE V5s te zijn, die heb ik en doet goed z'n werk. Voor 100 euro is dat een hele goede deal :)

Specs

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:34
Ik heb er ook eentje. Ben er tevreden mee. Doet afdoende zijn werk en gaat al bijna een jaar mee zonder al teveel accu verlies. Moet hem wel regelmatig zoeken omdat hij zijn station niet gevonden heeft, maar mijn huis is ook niet zo geschikt voor een relatief domme robot door een lange smalle gang die hij niet altijd afrijdt.

edit: Dit gaat over de Medion

MrAngry wijzigde deze reactie 10-10-2018 13:19 (4%)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• thaicecube
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-03 14:59
Denko schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:17:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad inderdaad. Niet echt in verdiept. Uiteindelijk gekeken naar op of the line, en de Xiaomi versloeg in de meeste tests toch wel de Roomba. En gezien het verder meer dan 50% scheelde was het een no-brainer.

Hier besteld uiteindelijk: https://perfection.nl.aliexpress.com/store/344208 Voor 350 euro oid.
Ziet er goed uit, bedankt voor de link. Maar hoe zit het dan met eventuele Garantie? Er staat wel heel leuk bij dat je 3 jaar garantie hebt, maar is dat ook zo? Neem aan dat het dan helemaal naar china moet worden verstuurd, en de vraag of je hem dan uberhaubt nog terug krijgt is maar de vraag.

Dan lijkt mij de suggestie van @Sissors misschien wel beter ivm coolblue dat je gewoon bij een Nederlands bedrijf kan aankloppen voor je garantie.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:07:
Ik heb er ook eentje. Ben er tevreden mee. Doet afdoende zijn werk en gaat al bijna een jaar mee zonder al teveel accu verlies. Moet hem wel regelmatig zoeken omdat hij zijn station niet gevonden heeft, maar mijn huis is ook niet zo geschikt voor een relatief domme robot door een lange smalle gang die hij niet altijd afrijdt.
Via de Mi Home app kun je 'm behoorlijk hard iets laten zeggen als "I'm here!"

• wopper
thaicecube schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

Ziet er goed uit, bedankt voor de link. Maar hoe zit het dan met eventuele Garantie?
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, en eventuele reserveonderdelen?

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-03 14:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

thaicecube schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

Ziet er goed uit, bedankt voor de link. Maar hoe zit het dan met eventuele Garantie? Er staat wel heel leuk bij dat je 3 jaar garantie hebt, maar is dat ook zo? Neem aan dat het dan helemaal naar china moet worden verstuurd, en de vraag of je hem dan uberhaubt nog terug krijgt is maar de vraag.

Dan lijkt mij de suggestie van @Sissors misschien wel beter ivm coolblue dat je gewoon bij een Nederlands bedrijf kan aankloppen voor je garantie.
Ja, of dat echt zo is, geen idee. Net zoals ik het niet weet of het echt zo is bij Coolblue aangezien ik nog nooit gebruik heb hoeven maken ervan. Mijn persoonlijke ervaringen met aliexpress zijn in ieder geval beter dan mijn ervaringen met HDD aankopen in NL. Maarja, N=1 in dit geval. Dus dit soort dingen moet iedereen voor zichzelf bepalen, maar als je de beste wilt voor die prijs is het helaas wel uit het buitenland.
Overigens komt de stofzuiger uit Duitsland.
wopper schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Ik ben daar ook wel benieuwd naar, en eventuele reserveonderdelen?
Reserveonderdelen zijn gewoon los op aliexpress te krijgen (onder andere) Hierzo bijvoorbeeld

Denko wijzigde deze reactie 10-10-2018 10:00 (27%)

PSN: Denkoyugo

• Sissors
Als een zijborsteltje bij zo'n Roborock kapot gaat, dan heb ik alle vertrouwen erin dat ze gewoon een nieuwe opsturen (staat ook in de advertentie, voor garantie sturen ze onderdelen op en mag je die erin zetten). Terwijl het me totaal niet zou verbazen dat bij een Coolblue de hele handel retour moet. Nu is dat bij een robotstofzuiger niet het ergste (vergeleken met bijvoorbeeld je laptop), maar handig is anders.

Tegelijk vraag ik me wel af wat ze doen als zijn Lidar module kapot is, of als hij om een onbekende reden niet meer oplaadt. Want dat is niet op te lossen met een onderdeel van een paar euro versturen.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Isane schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:15:
[...]

Al een type kunnen vinden? Vraag me af of het wat is.
het staat nergens voor zover ik kan zien.
En ze lijken allemaal op elkaar bij Medion dus aan de hand van een foto wordt je niet veel wijzer

Op de medion site staat alleen de 18500 (en nog een dweil variant), echter deze kost 150 en heeft een extra virtuele wall. verder lijkt het qua specs wel op elkaar....

Everything is better with Bluetooth

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:04
Ik heb net voor de 2e keer binnen de garantie mijn Neato Botvac d75 op kunnen sturen naar Coolblue. 1e keer was de bumper gesneuveld en heb ik een nieuwe gekregen. Nu blijft ie in een error hangen en doen harde en softe resets niets. Is nu naar reparatiecentrum, want coolblue kon t ook niet fixen. Ben benieuwd, mis m al wel. Je merkt dat ie niet meer zijn nachtelijkse rondje doet.

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-03 19:13
Toch maar weer een Roomba besteld (960), heb een Roomba 650 (slaapkamer verdieping) en een Xiaomi V1 maar deze laatste begint na een jaartje intensief gebruik op de beneden verdieping wat strepen te trekken over de gietvloer (blokkerend voorwieltje?), daarom verbannen naar zolder en de 960 is voorzien voor de woonkamer.

• grun93
  • Nu online
grun93 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 05:21:
Mijn Hombot heeft de benen, of beter gezegd de wieltjes, genomen en zie ik niet meer terug. Hij is wel gerepareerd maar is daarna ergens in een zwart gat verdwenen. Kortom, niemand weet waar hij is, maar coolblue lost het soepel op en heeft me voor het verlies een bedrag aan shoptegoed geboden waarmee ik, met bijbetaling, een nieuwe Hombot kan kopen. Uiteindelijk hoef ik minder bij te betalen dan wat de reparatie me gekost zou hebben en nu heb ik weer een splinternieuwe met garantie. De vorige was ruim drie jaar oud en de garantie was verlopen.

• Sissors
Dat is grappig. Want paar jaar geleden had ik een Hombot die via Coolblue gerepareerd was. Volgens legendes rijdt hij nog steeds in het Coolblue magazijn rond, op zoek naar zijn basisstation. Oftewel, die was gerepareerd, is terug aangekomen bij Coolblue, en is daarna verdwenen.

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:49
grun93 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:13:
[...]

Mijn Hombot heeft de benen, of beter gezegd de wieltjes, genomen en zie ik niet meer terug. Hij is wel gerepareerd maar is daarna ergens in een zwart gat verdwenen. Kortom, niemand weet waar hij is, maar coolblue lost het soepel op en heeft me voor het verlies een bedrag aan shoptegoed geboden waarmee ik, met bijbetaling, een nieuwe Hombot kan kopen. Uiteindelijk hoef ik minder bij te betalen dan wat de reparatie me gekost zou hebben en nu heb ik weer een splinternieuwe met garantie. De vorige was ruim drie jaar oud en de garantie was verlopen.
Vervelend, maar wel netjes opgelost!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook hier op zoek naar een robotstofzuiger.
Tijdje terug al een Blaupunkt besteld in een opwelling, maar dat ding maakte zoveel herrie dat ik hem van schrik heb teruggestuurd. Overigens kwam ik er toen ook pas achter dat het ding niet zelflerend was, en moeilijk verbond met m'n wifi.

Nu een paar maanden later toch maar verder aan het kijken. We dachten, nadat we hem bij Miele hebben gezien, dat dat hem zou gaan worden. Mooi stil, en goede functionaliteit. Echter; na dit topic doorgelezen te hebben, begin ik toch weer heel erg te twijfelen.
Voor ons belangrijke punten:
- Moet gewoon werken zonder gezeur, ook voor mijn vrouw
- Herrie houden we niet van
- Begane grond is ongeveer 100m2, zonder drempels, met PVC. Lastige is wel dat de vorm wat lastig is. Leerfunctie is dus wel belangrijk. (zie daar over de miele ook wat negatieve geluiden)
- Budget is minder van belang, maar er moet wel iets voor terug komen zeg maar.
- Dweilfunctie is op zich een leuke toevoeging, maar ben niet echt overtuigd van de werking hiervan.

Neig inmiddels toch een beetje naar een Xiaomi. Al was het maar om die op een gegeven moment naar boven te verplaatsen.

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:15

Goverman

not loaded

Ha allen,

Onlangs zijn wij ook gevallen voor de robotstofzuiger. We hebben een Roomba 671 gekocht voor de begane grond. Het apparaat werkt prima, hij zuigt de begane grond (hal, woonkamer, keuken) in iets meer dan een uurtje. Wel moeten we allerlei speelgoed van de grond af halen, maar goed, dat is niet zo'n probleem.

We willen eigenlijk eenzelfde exemplaar aanschaffen (nog een 671) voor de eerste etage. Dat leidt tot wat vragen:
- kunnen we vanuit dezelfde app twee dezelfde robots aansturen?
- de eerste etage heeft een traptgat. Valt de Roomba daar niet in (zonder virtual wall)?
- de eerste etage bestaat uit slaapkamers: maakt hij die wel allemaal schoon?

Wie zou ons een beetje verder kunnen helpen? :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Rgerr
Goverman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:23:
Ha allen,

Onlangs zijn wij ook gevallen voor de robotstofzuiger. We hebben een Roomba 671 gekocht voor de begane grond. Het apparaat werkt prima, hij zuigt de begane grond (hal, woonkamer, keuken) in iets meer dan een uurtje. Wel moeten we allerlei speelgoed van de grond af halen, maar goed, dat is niet zo'n probleem.

We willen eigenlijk eenzelfde exemplaar aanschaffen (nog een 671) voor de eerste etage. Dat leidt tot wat vragen:
- kunnen we vanuit dezelfde app twee dezelfde robots aansturen?
- de eerste etage heeft een traptgat. Valt de Roomba daar niet in (zonder virtual wall)?
- de eerste etage bestaat uit slaapkamers: maakt hij die wel allemaal schoon?

Wie zou ons een beetje verder kunnen helpen? :)
Zet je eigen Roomba gewoon eens boven en hou hem in de gaten op kritieke plekken. Mocht dat goed gaan, kun je overwegen een extra roomba te kopen en zie je ook of je hem kunt toevoegen in de app. Heb zelf een Blaupunkt welke elke verdieping hier schoon maakt, dus dat zou je ook kunnen doen: naar boven verplaatsen wanneer nodig.

• bengek
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:47
Zit ook te orienteren en wil het dit weekend op 11-11 gaan aanschaffen.

Alleen twijfel ik nog aan de Xiaomi v1 of v2, maar ook over iets kopen zonder garantie. Hoe vaak gaan deze jongens kapot, het is toch rond de 250-350 euro??

Of zullen we veilig doen en bij Coolblue eentje halen. iRobot Roomba 671 of Blaupunkt of een Eufy.
Of zelfs een Chinees via Fonq, de ilife V80. Main point is 2 jaar garantie.

Samenvattend eigenlijk mijn twijfels:

- Xiaomi: V2 allerlei nieuwe opties, net iets slimmer dan V1 en de dweil wat leuk is of gewoon de V1.
- Iets kopen met garantie of zonder (China)?
- Iemand een tip? Laminaat (geen tapijt), 1 verdieping 90m2, geen dieren, gewoon goed zun werk doet. Budget t/m 400 euro. Handig als ik niet thuis ben aan kan zetten.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik denk niet dat er genoeg animo is voor een eigen topic dus ik hoop dat hier iemand ervaringen er mee heeft.

Robot ramenlappers heb ik het dan over, ik wil het glazen dak van de tuinkamer er mee schoon gaan maken, maar vraag me een beetje of die dingen een beetje werken in de praktijk, iemand hier toevallig al eentje van dichtbij meegemaakt?

Zou voornamelijk om het dak gaan, als het heel erg goed werkt eventueel ook voor de glazen zijkanten maar dat kan je zelf sneller met de hand doen heb ik al wel begrepen.

Je kan wel op het dak staan maar wil het toch een beetje ontzien als het niet nodig is.

[Edit] hier ook niemand dus. :P Nou ik heb er maar eentje besteld eens kijken of het wat is. Al kan ik die vraag wellicht al wel op voorhand beantwoorden denk ik. :+

Flagg wijzigde deze reactie 10-11-2018 22:52 (12%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-03 21:26
bengek schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:26:
Zit ook te orienteren en wil het dit weekend op 11-11 gaan aanschaffen.

Alleen twijfel ik nog aan de Xiaomi v1 of v2, maar ook over iets kopen zonder garantie. Hoe vaak gaan deze jongens kapot, het is toch rond de 250-350 euro??

Of zullen we veilig doen en bij Coolblue eentje halen. iRobot Roomba 671 of Blaupunkt of een Eufy.
Of zelfs een Chinees via Fonq, de ilife V80. Main point is 2 jaar garantie.

Samenvattend eigenlijk mijn twijfels:

- Xiaomi: V2 allerlei nieuwe opties, net iets slimmer dan V1 en de dweil wat leuk is of gewoon de V1.
- Iets kopen met garantie of zonder (China)?
- Iemand een tip? Laminaat (geen tapijt), 1 verdieping 90m2, geen dieren, gewoon goed zun werk doet. Budget t/m 400 euro. Handig als ik niet thuis ben aan kan zetten.
Ik heb een iLife a4 rondrijden (denk wel jaar of 3?) en een Xiaomi v1 (denk 1.5 jaar?) en dat gaat super. Vooralsnog geen enkel defect gehad. De iLife wel een keer opengeschroefd en stofvrij gemaakt en ook wel eens wat kuren gehad met stof achter de bumper en tussen de sensoren of een vastzittend voorwieltje met stof. De Xiaomi is echter compleet onderhoudsvrij op 't schoonmaken na - keertje nieuw filter erop. Super!

• Amafi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-03 19:51

Amafi

Amafi

Sinds afgelopen weekend mijn 360 S6 binnen.
Wat ik echter niet wist, is dat de bijbehorende app nogal wat machtigingen opvraagt:
Camera, Contacten, Locatie, Opslag en Telefoon

Nu op zoek naar een app die ook de 360 S6 kan bedienen zonder idiote machtigingen

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:13
ik heb er vorige week 1 getest voor een review. maar spoiler: met de hand heb ik het overgedaan en nog sneller en beter ook.
en dat was nog binnen waar mijn raam niet eens echt vies was. ik denk dat er op je dak ook wel zand ofzo kan liggen. zou ik dan niet met de vaccum doen. ik had overigens een alfawise s60.
ik hou het daarom op de robot stofzuigers ;)
Flagg schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:06:
Ik denk niet dat er genoeg animo is voor een eigen topic dus ik hoop dat hier iemand ervaringen er mee heeft.

Robot ramenlappers heb ik het dan over, ik wil het glazen dak van de tuinkamer er mee schoon gaan maken, maar vraag me een beetje of die dingen een beetje werken in de praktijk, iemand hier toevallig al eentje van dichtbij meegemaakt?

Zou voornamelijk om het dak gaan, als het heel erg goed werkt eventueel ook voor de glazen zijkanten maar dat kan je zelf sneller met de hand doen heb ik al wel begrepen.

Je kan wel op het dak staan maar wil het toch een beetje ontzien als het niet nodig is.

[Edit] hier ook niemand dus. :P Nou ik heb er maar eentje besteld eens kijken of het wat is. Al kan ik die vraag wellicht al wel op voorhand beantwoorden denk ik. :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

remcoXP schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:06:
ik heb er vorige week 1 getest voor een review. maar spoiler: met de hand heb ik het overgedaan en nog sneller en beter ook.
en dat was nog binnen waar mijn raam niet eens echt vies was. ik denk dat er op je dak ook wel zand ofzo kan liggen. zou ik dan niet met de vaccum doen. ik had overigens een alfawise s60.
ik hou het daarom op de robot stofzuigers ;)

[...]
Nou dat wordt lachen dan. :P Volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde met een ander merkje erop, dus veel kan het niet zijn vermoed ik.

Nou ja het is dat of helemaal niet schoonmaken ws dus we gaan het meemaken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-03 20:54
Flagg schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:23:
[...]

Nou dat wordt lachen dan. :P Volgens mij zijn die dingen allemaal hetzelfde met een ander merkje erop, dus veel kan het niet zijn vermoed ik.

Nou ja het is dat of helemaal niet schoonmaken ws dus we gaan het meemaken. :)
Ben ook wel nieuwsgierig: ik ben tegenwoordig gek op robots die het huishouden makkelijker maken:)

En deze reviewer is best te spreken over het apparaat. We hebben best veel ramen en daarnaast een glazen dak in de serre van 40m2....
https://www.gadgetgear.nl...awise-s60-ramenlap-robot/

Heb je deze ook bekeken? Liectroux X6. Heb je geen last van de hoekjes waar die niet komt.

mrpink83 wijzigde deze reactie 13-11-2018 10:23 (6%)

• Tassadar32
  • Laatst online: 14:10
Ohh, een ramenwasser!! Met een grote lichtstraat zou dit wel eens heel handig kunnen zijn! Zou die ook half ondersteboven kunnen hangen?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• Ed_L
  • Laatst online: 14:10

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

mrpink83 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:03:
[...]

Ben ook wel nieuwsgierig: ik ben tegenwoordig gek op robots die het huishouden makkelijker maken:)

En deze reviewer is best te spreken over het apparaat. We hebben best veel ramen en daarnaast een glazen dak in de serre van 40m2....

Heb je deze ook bekeken? Liectroux X6. Heb je geen last van de hoekjes waar die niet komt.
300 euro bij AliExpress, maar 190 dollar + shipping bij Amazon. Lijkt me een aardige optie.

edit: @Flagg dat topic kune je wmb best maken. Interesse kan ook opgewekt worden ;) Zorg ik wel voor een linkje in de TopicWarning hier.

Ed_L wijzigde deze reactie 13-11-2018 10:53 (10%)

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-03 13:37
mrpink83 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:03:
[...]

ik heb er ooit 1 gekocht, lang geleden, zie bericht...

ik zou het niet kopen. Maar mocht je het toch niet kunnen weerstaan, dan via GB met PayPal bestellen en (gratis) terugsturen als je niet tevreden bent

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ed_L schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:48:
[...]

300 euro bij AliExpress, maar 190 dollar + shipping bij Amazon. Lijkt me een aardige optie.

edit: @Flagg dat topic kune je wmb best maken. Interesse kan ook opgewekt worden ;) Zorg ik wel voor een linkje in de TopicWarning hier.
Die van mij is onderweg, als het een draak van een apparaat is ga ik er geen tijd insteken verder. En ik heb een aantal reviews nu gezien en de positieve hebben meestal een affiliate link onder de review staan. :+

Dus mijn verwachtingen liggen op dit moment net zo hoog als mijn wens voor chemische castratie. :P

Maar ja voor 90€, zal natuurlijk een before en after foto maken en de tijd die ik er uiteindelijk alsnog zit mee ben geweest.

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-03 13:49

Dr0ppFTW

Never be clever

Momenteel is de iRobot Roomba 896 bij iBoot verkrijgbaar voor € 329,95. Zouden jullie dan nog altijd een xiaomi kopen of eerder voor de roomba gaan?

• Henkie-Jan
De Lidl heeft aanstaande vrijdag (black friday) een robot stofzuiger van hun eigen merk Silvercrest te koop. De stofzuiger is ook bedienbaar via een app en kan een 7 daags programma ingesteld worden. De beschrijving op hun site is echter bijzonder karig.

Op de Ierse Lidl site is echter een uitgebreidere beschrijving (en daar kost hij €50,- meer!). Toch ben ik benieuwd naar jullie reacties! Het is natuurlijk een 1 of ander grote speler. De vraag is alleen welke! Hebben jullie een idee? :)

Edit: hij lijkt wel wat op de ilife A7 of zit er nu helemaal naast?

Henkie-Jan wijzigde deze reactie 20-11-2018 19:39 (5%)

• Sissors
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:31:
Momenteel is de iRobot Roomba 896 bij iBoot verkrijgbaar voor € 329,95. Zouden jullie dan nog altijd een xiaomi kopen of eerder voor de roomba gaan?
Wel heel erg aanlokkelijk voor die prijs. Uiteindelijk besloten niet te doen omdat zonder virtuele muur ik bang ben dat ook die op mijn stoelen over de zeik gaat. En Xiaomi gaat het niet worden primair voor dweilen, maar dat is wel een leuke pré.

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14-03 13:49

Dr0ppFTW

Never be clever

Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:07:
[...]

Wel heel erg aanlokkelijk voor die prijs. Uiteindelijk besloten niet te doen omdat zonder virtuele muur ik bang ben dat ook die op mijn stoelen over de zeik gaat. En Xiaomi gaat het niet worden primair voor dweilen, maar dat is wel een leuke pré.
Ik heb sowieso altijd begrepen dat dweilen bij bijna geen één robot werkt omdat ze niet zwaar genoeg zijn.

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:00
Weet iemand waar ik een externe lader voor de accupack van een Dirt Devil Spider M607 kan bestellen? Ik zou zo graag een extra accu willen bestellen en deze buiten de Spider om kunnen opladen.

• Sissors
Dr0ppFTW schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:26:
[...]

Ik heb sowieso altijd begrepen dat dweilen bij bijna geen één robot werkt omdat ze niet zwaar genoeg zijn.
Je gaat geen vlekken waar je normaal echt op moet boenen eruit halen, omdat je alleen dat ding achter je aan sleept. Maar volgens sommige werkt het over het algemeen wel redelijk. En volgens andere voor geen meter :P

• mrpink83
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-03 20:54
Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:52:
[...]

Je gaat geen vlekken waar je normaal echt op moet boenen eruit halen, omdat je alleen dat ding achter je aan sleept. Maar volgens sommige werkt het over het algemeen wel redelijk. En volgens andere voor geen meter :P
Ik vind het wel aardig werken. Het is niet dweilen waarmee je hardnekkige vlekken weg krijgt, maar ik zie het meer als een natte lap die over de vloer gaat en daarmee dus nog beter schoon maakt als de stofzuiger. Dus zoals je meubels en planken afneemt.

Voor onze marmeren vloer en tegelvloer is het perfect. Ook voor het marmoleum boven.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12-03 21:26
Dr0ppFTW schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:26:
[...]

In een andere categorie: maar ik gebruik náást mijn iLife a4 een iRobot Jet 240, en dat werkt super. Eerst de stofzuiger laten draaien, dan lekker de dweil laten rondrijden en de vloer weer spik en span. Inderdaad niet voor de hardnekkige vlekken maar de dweil is altijd aardig vies, het werkt dus wel.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Mijn Roomba Pet Series 555 is overleden. Helemaal schoongemaakt, enz enz, maar blijft na een paar minuten aangeven dat er iets mis is. Jammer. Was volgens mij één van de eerste robotstofzuigers.

Even kijken voor nieuwe! Heerlijk die dingen.

• tjaeuhm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-03 00:41
Heeft iemand meer info over de Robovac R450?
De Mediamarkt heeft hem in de black friday deals maar ik kan nergens reviews vinden.
Ik ben benieuwd of het een betere is dan de Robovac 11
https://www.mediamarkt.nl...robovac-r450-1596795.html

• alaintje
  • Registratie: april 2009
Ik wou dit plaatsen in het blackfriday topic maar uiteindelijk toch dit topic gevonden.

Is er iemand in to de robot stofzuigers?
Bij mediamarkt vandaag nog de anker eufy robovac.
https://www.mediamarkt.nl...robovac-r450-1596795.html
Een smart stofzuiger voor maar 133€!?

Alleen van zijn broertje de eufy 11 is het een en ander te vinden.
Van dit model robovac 450 is helemaal niks te vinden, heeft deze overeenkomsten met de 500? Vast wel, maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden.
Ook vind ik nergens de link tussen anker en eufy?

Als iemand meer weet, hoor ik het graag.

Edit:/ ik ben niet de eerste 8)7 .

alaintje wijzigde deze reactie 21-11-2018 18:09 (3%)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Henkie-Jan
Die Robovac is al uitverkocht. Lijkt ook ergens wel wat op die Silvercrest van de Lidl voor €149,-

• Henkie-Jan
vj_slof schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:17:
Weet iemand waar ik een externe lader voor de accupack van een Dirt Devil Spider M607 kan bestellen? Ik zou zo graag een extra accu willen bestellen en deze buiten de Spider om kunnen opladen.
Vrees dat je die niet gaat vinden. Dan moet je denk ik via een geavanceerde lader opladen zoals een Imax B6 of iets dergelijks... Ik had er liever een li-ion in maar helaas...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

De roboramenlapper is binnen. :) Moest nog wel even 47€ inklaringskosten bijlappen, wat de totale prijs op 137€ bracht.

Gisteren getest en tja... het werkt wel, het dak van de serre was inmiddels zo vies dat ie daar niet echt iets mee kon. Wel een stuk schoner maar zal nog minstens 2x moeten om echt schoon te worden mocht dat überhaupt lukken.

Zijramen wel iets beter, gewoon "droog" erop gezet volgens de handleiding en 1 pad een beetje (2x) ingespoten met spiritus. En daar met je wel dat ie het beter op doet.

Probleem is een beetje dat je hem niet alleen kan laten, loopt regelmatig vast op een kozijn (zowel verticaal als horizontaal) afstandbediening 1x drukken om weer verder te laten gaan overigens, maar dat moet je wel ff doen.

En langggzaaaam. Dak bestaat uit 6 segmenten van ongeveer 55cm breed en 3 meter lang. Tegen de tijd dat ie alle segmenten gehad had en ook volledig heb ik behoorlijk veel bij moeten sturen met de ab. Wat dus resulteerde in bijna 2 uur "werk" waar je naast moet blijven staan voor enkel het dak. Ik ben in totaal ruim 4 uur bezig geweest incl 2 zijramen en uitvogelen wat de beste methode is.

De grote zijruiten (1 meter breed 2 meter hoog) gingen beter maar moest ik ook enkele keren (per raam) bijsturen/herstarten.

Dus handig? Ja voor ruiten waar je zelf niet of lastig bij kan komen maar nog wel dat ding op kan plakken. Voor de rest bespaart het je geen tijd, en doordat je er bij moet blijven en er zoveel langer over doet kost het je alleen maar tijd.

Miskoop? Hmm als ik er 200€ of meer voor betaald had zeker weten. Nu zal ik hem enkel gebruiken voor het dak wanneer ik toevallig toch in de tuinkamer zit. En dan wat vaker zodat de vervuiling beperkt blijft.

Tl;dr alleen kopen voor het gadget gehalte en het raampje waar je net niet /wel bij kan op een normale manier. :)

Flagg wijzigde deze reactie 22-11-2018 10:37 (3%)

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True