Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tjaeuhm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-01 18:22
miskoop dus

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-01 11:27
Henkie-Jan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:06:
Die Robovac is al uitverkocht. Lijkt ook ergens wel wat op die Silvercrest van de Lidl voor €149,-
De Ilife A4 lijkt er in de basis ook op.
Deze heb ik al een tijdje rondrijden thuis.

• falcon186
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-01 14:37
Hallo allemaal,

Ik was in het bezit van een Neato Botvac D5. Deze is echter tijdens de garantie stuk gegaan. Heb het volledige aankoopbedrag teruggekregen.

Ik ben nu aan het kijken voor een vervanger en kwam uit op de Xiaomi Mi robot Vacuum. Deze is een stuk goedkoper en biedt evenveel functionaliteit. (Spreek me tegen als het niet zo is).

Ik heb twee vraagjes:
- Zit er ook een "find me" functie op via de app? Vind ik wel handig als hij ergens is vasgelopen en ik hem snel wil vinden bij thuiskomst.

- Waar kan ik hem het beste aanschaffen. Ik zie twee opties:
https://www.gearbest.com/...1fhgJWEAMYAyAAEgJmovD_BwE
Hier vrees ik dat er boven de 259 dollar ook nog een pak importkosten gaan worden geïnd aan de deur. Iemand ervaring met bestellen via deze weg?
https://www.bol.com/nl/p/...&sort=price&sortOrder=asc
Hier komt hij op 350 euro.....

Wat zouden jullie doen?

Groetjes

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:02
falcon186 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:53:
Hallo allemaal,

Ik was in het bezit van een Neato Botvac D5. Deze is echter tijdens de garantie stuk gegaan. Heb het volledige aankoopbedrag teruggekregen.

Ik ben nu aan het kijken voor een vervanger en kwam uit op de Xiaomi Mi robot Vacuum. Deze is een stuk goedkoper en biedt evenveel functionaliteit. (Spreek me tegen als het niet zo is).

Ik heb twee vraagjes:
- Zit er ook een "find me" functie op via de app? Vind ik wel handig als hij ergens is vasgelopen en ik hem snel wil vinden bij thuiskomst.

Hier vrees ik dat er boven de 259 dollar ook nog een pak importkosten gaan worden geïnd aan de deur. Iemand ervaring met bestellen via deze weg?

Wat zouden jullie doen?

Groetjes
- ja
- gearbest, sowieso boven bol. En kies priority line als shipping methode.

• falcon186
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-01 14:37
Bedankt.... ik heb hem ent besteld bij Gearbest!
Nog twee vraagjes:
- Werkt hij met de google home samen? Zoja welke functies ondersteunt hij? Ik begreep dat je specifieke ruimtes kan laten schoonmaken via de app.... Maar kan je ook zeggen: "clean kitchen"?
- moet ik ergens rekening mee houden bij de installatie? Land/taal keuze?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een tip en een vraag. :)

Tip!

Ik heb vorig jaar een Dirt Devil M607 gekocht toen die voor 60 euri bij iBood werd aangeboden (ex. verzenden). Presteerde boven verwachting (als je een reële verwachting hebt voor een apparaat van die prijs).

Nou zit er een extra stoffilter en borstelsetje bij maar toen ik zag dat het stoffilter na een tijdje gebruik door het schoonborstelen met een zachte stoffer toch op een plekje wat dunner aan het worden was ging ik me afvragen of de levensduur niet wat op te rekken was. Dergelijk spul is niet alleen vaak naar verhouding nogal prijzig maar je moet er ook weer achterheen wat weer gedoe is wat ik liever vermijd. :O

Toen bedacht ik dat met een dun extra wegwerpfilterlaagje het oppervlak van het filter kon beschermen tegen de mechanische slijtage van het stoffilter. Ik pelde een enkel laagje van een twee of drielaags tissue af en legde die over het stofreservoir en drukte het stoffilter weer in het reservoir. Ik drukte een gat in de middenopening en knipte het overtollige tissue langs de rand van dat gat en buitenom het reservoir (met nog wat uitstekend materiaal) weg en deed het deksel weer op het reservoir. Zo gepiept. Het oppervlak van het stoffilter is dusdanig groot, mede in verhouding tot het centrale gat waar ook alle lucht doorheen gaat, dat ik schat dat de flowvermindering door eventuele extra weerstand nagenoeg verwaarloosbaar zal zijn.

Ik gebruik dit nu al behoorlijk lang en het werkt prima. Bij voorzichtig schoonborstelen van het filter blijft de tissue probleemloos zitten en zo'n dun velletje gaat knap lang mee, dus heel vaak hoef je het niet te vernieuwen. Op deze manier zal het filter veel langer mee gaan en voordat ik ook nog eens door het reservefilter heen ben zal ik heel wat jaren verder zijn schat ik zo. Ik vermoed dat dit ook wel eens bij andere merken/modellen bruikbaar zou kunnen zijn dus doe er eventueel je voordeel mee.

Vraag!

De nylon borstelharen hebben zo nu en dan te lijden als die zich een beetje vastdraaien als het apparaat eens ergens op/in blijft steken. Ik vraag me af of die ook weer wat te fatsoeneren zijn met hete lucht of heet water of...? Waar ik van mijn kant nieuwsgierig naar ben is of mensen hier ervaring hebben met dergelijk 'onderhoud' van die borstels. Ik vraag me ook af of de haren evt. te vervangen zijn. Het plastic deel waar ze doorheen steken bestaat zo te zien uit losse delen maar ik weet niet of die vastgeklikt of gelijmd of gesmolten zitten. Heeft iemand ze ooit al eens geprobeerd te demonteren? Ik ga dat zelf pas doen als de haren zo slecht zijn dat vervanging noodzakelijk is maar ben gewoon alvast een beetje nieuwsgierig. ;)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:26
Volgens oude handleiding van Hombot kon je die het beste nat weer recht maken. Maar ik heb altijd met wat droog recht trekken het wel weer goed gekregen.

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 09-01 20:41
CaptJackSparrow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:18:
Vraag!

De nylon borstelharen hebben zo nu en dan te lijden als die zich een beetje vastdraaien als het apparaat eens ergens op/in blijft steken. Ik vraag me af of die ook weer wat te fatsoeneren zijn met hete lucht of heet water of...? Waar ik van mijn kant nieuwsgierig naar ben is of mensen hier ervaring hebben met dergelijk 'onderhoud' van die borstels. Ik vraag me ook af of de haren evt. te vervangen zijn. Het plastic deel waar ze doorheen steken bestaat zo te zien uit losse delen maar ik weet niet of die vastgeklikt of gelijmd of gesmolten zitten. Heeft iemand ze ooit al eens geprobeerd te demonteren? Ik ga dat zelf pas doen als de haren zo slecht zijn dat vervanging noodzakelijk is maar ben gewoon alvast een beetje nieuwsgierig. ;)
Hier heb ik ervaring mee :) Het beste kan je een emmer/afwasteiltje vullen met heet water. Leg hier de borstels in (lijken net spinnen :P) en ze trekken al wat recht. Daarna wat rechtkammen.

Toen zat ik met een probleem dat ze helemaal plat waren en dus niks meer deden. Vervolgens nogmaals in heet watergelegd, En toen in een toiletrol (doe er eerst een plakbandje omheen wat het papier wordt zacht door het vocht) op de verwarming gelegd. En ze waren weer in model zoals nieuw!

Mijn spider is kapot gegaan en heb ik teruggestuurd. En ik begreep altijd dat je alleen het apparaat moest opsturen. Dus had alle accesoires hier nog liggen. Maar ik kreeg een geheel nieuwe met alle accesoires! Dus ik ben goed voorzien. Eerst maakte ik het filter schoon met de stofzuiger maar daat slijt hij ook erg hard mee! Ik doe nu volgens de handleiding met warm water en dat verlengd de levensduur wel volgens mij.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Enig idee hoe heet dat water moet zijn? Kokend of minder warm?

Hierbij nog even een paar foto's ter illustratie.

Filter in stofreservoir.

Onderzijde losse filter.

Ik had me voordat ik dit bedacht eerder ook bedacht dat je evt. het filtermateriaal van het plastic raamwerkje zou kunnen trekken als het versleten/stuk is. Even schoonkrabben/schuren en van vergelijkbaar filtermateriaal, misschien evt. van een goede kwaliteit stofzak van een gewone stofzuiger, een nieuw filter knippen en dat op het raamwerkje lijmen. Heeft iemand zoiets ooit al eens gedaan?

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 07-12-2018 18:29 (3%)

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 09-01 20:41
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:28:
Enig idee hoe heet dat water moet zijn? Kokend of minder warm?
Dat weet ik niet meer exact. Het was wel minstens 60+ dacht ik.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-12-2018
Is dit topic ook voor robotdweilen? Zo ja, wat zijn de beste robotdweilen? Ik heb al een Botvac en die bevalt prima... blijft me toch altijd verbazen hoeveel stof erin uiteindelijk inzit.

edit: ik lees veel over die iRobot Braava. Heeft deze net als de Botvac de functie dat als de batterij op is maar hij is nog niet klaar, dat ie dan terug gaat om te laden en daarna verder gaat? Ik lees namelijk dat het bereik in natte modus maar 33 m² is...

YoshiBignose wijzigde deze reactie 16-12-2018 16:33 (41%)

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

YoshiBignose schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:30:
Is dit topic ook voor robotdweilen? Zo ja, wat zijn de beste robotdweilen? Ik heb al een Botvac en die bevalt prima... blijft me toch altijd verbazen hoeveel stof erin uiteindelijk inzit.

edit: ik lees veel over die iRobot Braava. Heeft deze net als de Botvac de functie dat als de batterij op is maar hij is nog niet klaar, dat ie dan terug gaat om te laden en daarna verder gaat? Ik lees namelijk dat het bereik in natte modus maar 33 m² is...
Ik heb naast m'n Roomba ook een Braava (380). Indien hij klaar is rijdt hij terug naar het punt waar je hem hebt aangezet maar niet naar z'n oplader (gezien dat een adapter is). Ik meen me te heugen dat er ook een soort wall-lader is maar in mijn geval is tussentijds opladen niet nodig. Dat is wel meer dan 33m2, overigens, maar ik heb toevallig vandaag zowel de batterij van de Roomba als die van de Braava vervangen na res. 3 en 4 jaar trouwe dienst.

Ding redt echt wel meer dan die 33m2 met een nieuwe/verse batterij. De C-batterijen van de GPS zul je vaker moeten vervangen ;)

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 31-12-2018
Exorcist schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:43:
[...]

Ik heb naast m'n Roomba ook een Braava (380). Indien hij klaar is rijdt hij terug naar het punt waar je hem hebt aangezet maar niet naar z'n oplader (gezien dat een adapter is). Ik meen me te heugen dat er ook een soort wall-lader is maar in mijn geval is tussentijds opladen niet nodig. Dat is wel meer dan 33m2, overigens, maar ik heb toevallig vandaag zowel de batterij van de Roomba als die van de Braava vervangen na res. 3 en 4 jaar trouwe dienst.
Ah maar het is dus niet zoals een stogzuiger dat je hem aanzet, naar je werk gaat, terugkomt en dan is alles schoon. Het gaat bij mij om zo'n 100 m2.

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

YoshiBignose schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:03:
[...]

Ah maar het is dus niet zoals een stogzuiger dat je hem aanzet, naar je werk gaat, terugkomt en dan is alles schoon. Het gaat bij mij om zo'n 100 m2.
In principe wel, het ding dweilt en rijdt als hij klaar is terug naar het startpunt. Ik denk dat 100m2 echter wel net wat veel is om te behappen, maar ook als hij (bijna) leeg is rijdt hij terug. Zou in jouw geval kunnen inhouden dat er een gedeelte niet gedweild is.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik ga eens proberen om mijn LG Hombot aan Home Assistant te krijgen.

In deze post staan de json requests, dus het zou moeten kunnen :)

https://www.roboter-forum...g/&postID=81201#post81201

En een voorbeeld integratie voor Home Assistant zelf:
https://community.home-as...3-0-wifi-mod-support/2364

tevens post ter archief van de link voor mezelf :)

Jeltel wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:28 (33%)

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17-01 14:24
Question !! ik wil graag voor een robo zuiger gaan en zit te twijfelen tussen de roomba 671 of de E5 , de E5 is de nieuwere maar zit er zoveel verschil in?

Hij moet bij mij een appartament schoonmaken met katjes dus wat grit en haar her en der.

*edit* de 691 lijkt mij ook wel wat

Njay wijzigde deze reactie 17-12-2018 11:27 (7%)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:54
Njay schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:12:
Question !! ik wil graag voor een robo zuiger gaan en zit te twijfelen tussen de roomba 671 of de E5 , de E5 is de nieuwere maar zit er zoveel verschil in?

Hij moet bij mij een appartament schoonmaken met katjes dus wat grit en haar her en der.

*edit* de 691 lijkt mij ook wel wat
Persoonlijk zou ik eerder voor een 360 S6 gaan, voordelen:
- Stiller
- Aanzienlijk minder hoog (10cm vs 30cm)
- Groter bereik (200m2 vs 90m2 en daarnaast ook nog charge & resume functie)
- Dweilfunctie
- Goedkoper (Basisprijs is goedkoper maar als extra tip: gebruikt zowel coupons & cashback websites)

Enige echte nadeel hiervan is, je moet hem via een niet-Nederlandse leverancier (bijv. gearbest.com, warehouse Polen) bestellen.

Steam: rogerveijk

• Njay
RVE_NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:25:
[...]

Persoonlijk zou ik eerder voor een 360 S6 gaan, voordelen:
- Stiller
- Aanzienlijk minder hoog (10cm vs 30cm)
- Groter bereik (200m2 vs 90m2 en daarnaast ook nog charge & resume functie)
- Dweilfunctie
- Goedkoper (Basisprijs is goedkoper maar als extra tip: gebruikt zowel coupons & cashback websites)

Enige echte nadeel hiervan is, je moet hem via een niet-Nederlandse leverancier (bijv. gearbest.com, warehouse Polen) bestellen.
Thanks voor je tip ! ik zit alleen aan bol.com vast door bonnen van het werk (sorry had ik even moeten melden)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jeltel schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:38:
Ik ga eens proberen om mijn LG Hombot aan Home Assistant te krijgen.

In deze post staan de json requests, dus het zou moeten kunnen :)

https://www.roboter-forum...ot-3-0-hacking/&pageNo=17

En een voorbeeld integratie voor Home Assistant zelf:
https://community.home-as...3-0-wifi-mod-support/2364

tevens post ter archief van de link voor mezelf :)
Kan prima, heb zelf OpenHAB ipv Home Assistant en was even uitzoeken maar ik kan nu:
  • Status uitlezen (batterij en actie)
  • Start, pause, stop uitvoeren
  • Notificatie op mobiel ontvangen als ie klaar is in een ruimte zonder docking

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01:27
Ik heb een iLife A4, en hij loopt nu continue vast. Hij begint op een gegeven moment te draaien, klein stukje achteruit te rijden en dan loopt hij vast met 2 piepjes.
Volgens internet is het de bumper/clifsensor. Ik heb voor zover mogelijk alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar hij blijft zo reageren. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Het draaiende voorste wieltje er al eens uitgewipt? Hier komt ook veel stof onder te zitten en daar zit ook een sensor geloof ik.

• I-King
Yess, die is ook leeg. Volgens mij was dat ook 3 piepjes :)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:06:
[...]

Kan prima, heb zelf OpenHAB ipv Home Assistant en was even uitzoeken maar ik kan nu:
  • Status uitlezen (batterij en actie)
  • Start, pause, stop uitvoeren
  • Notificatie op mobiel ontvangen als ie klaar is in een ruimte zonder docking
Jammer dat juist nu maar één wiel van de hom bot draait. De ander doet helemaal niets. NIet dat dat ene wiel als je achteruit wil een andere kant op draait. Nee, slechts één kant op.

Eerst maar eens de originele firmware terugzetten.

Maar hoe doe je dat eigenlijk? De originele firmware terugzetten. De oude bestanden heb ik nog gelukkig.

edit: https://www.roboter-forum...inal-software-aufspielen/
Maar helaas blijft de hack werken. Maar als ik in mijn oude bestanden kijk zie ik ook allerlei referenties naar wifi etc. Terwijl dat ding van mij uit zichzelf echt geen wifi heeft.
Als ik de wifi stick er weer in doe doet de web interface het ook gewoon.
Heeft iemand zijn/haar old bestanden?

edit 2: Dan maar gewoon de laatste versie van de software geïnstalleerd
https://www.lg.com/nl/ond...ing-product/lg-VR6470LVMP.
Dat werkt ook.
Helaas hier ook maar één wiel. Dus garantie kwestie. Gelukkig nog net binnen de 2 jaar.

Jeltel wijzigde deze reactie 17-12-2018 22:32 (37%)

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:54
Edit: ik zie zojuist pas dat ik perongeluk een oude post quote, excuus. Info is misschien toch relevant..
falcon186 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:53:
Hallo allemaal,

Ik heb twee vraagjes:

Wat zouden jullie doen?

Groetjes
Kies bij gearbest als warehouse fast-23 voor jou product, dan heb je geen douane/import/extra kosten want de verzending is dan vanuit Europa.

Zie (Google zoekopdracht:)
https://couponsfromchina....rbest-warehouse-location/

RVE_NL wijzigde deze reactie 17-12-2018 23:15 (3%)

Steam: rogerveijk

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-01 12:29

Cis

That's what she said!

I-King schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:08:
Ik heb een iLife A4, en hij loopt nu continue vast. Hij begint op een gegeven moment te draaien, klein stukje achteruit te rijden en dan loopt hij vast met 2 piepjes.
Volgens internet is het de bumper/clifsensor. Ik heb voor zover mogelijk alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar hij blijft zo reageren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Doet de bumper het wel goed? Als je er tegenaan drukt met je hand, veert ie dan goed terug? Ik heb m een keer uit elkaar gehaald, maar niet goed teruggeklikt. Toen vertoonde Robbie ditzelfde gedrag. Bleek dat er een liptje niet goed om de bumper van Robbie zat. Daarna was het probleem opgelost.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:04
RVE_NL schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:13:
Edit: ik zie zojuist pas dat ik perongeluk een oude post quote, excuus. Info is misschien toch relevant..

[...]

Kies bij gearbest als warehouse fast-23 voor jou product, dan heb je geen douane/import/extra kosten want de verzending is dan vanuit Europa.

Zie (Google zoekopdracht:)
https://couponsfromchina....rbest-warehouse-location/
Maar dan gaat de prijs van 250 naar 350. Schiet niet echt op.
Heb spijt dat ik geen stofzuiger heb gekocht met de black friday sales.
Maar 200-300 vind ik eigenlijk net wat teveel. Heb maar max 30 m2 vloer voor hem te zuigen (of dweilen, dat zou nog fijner zijn).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Sander
  • Laatst online: 21:49
YoshiBignose schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:30:

Ik ben hier stiekem ook beetje naar aan het kijken maar vraag me met name af hoe dit gaat werken met kleden etc. Virtual walls (de magneetstrips ben ik nooit echt fan van gewest zowel met Neato als Xiaomi was het beetje hit & miss met name onder dikkere kleden)

• Njay
Het is na lang nadenken alsnog de 360 S6 geworden :) ben benieuwd ! mensen die hem al hebben tips please !!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-01 15:10

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Ook ik ben op zoek naar een robotstofzuiger/dweil in een toestel om wat minder kattenhaar te vinden doorheen het huis. Die 360 S6 lijkt me erg interessant... Ook de YouTube tests zijn veelbelovend.

Maar nu lees ik dat er problemen zijn met region-locked toestellen die je niet kan registreren in de app als je niet in China bent? Iemand die daar meer van weet?

• Amafi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-01 12:21

Amafi

Amafi

Njay schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:41:
Het is na lang nadenken alsnog de 360 S6 geworden :) ben benieuwd ! mensen die hem al hebben tips please !!
Imgnrydrmr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:08:
Ook ik ben op zoek naar een robotstofzuiger/dweil in een toestel om wat minder kattenhaar te vinden doorheen het huis. Die 360 S6 lijkt me erg interessant... Ook de YouTube tests zijn veelbelovend.

Maar nu lees ik dat er problemen zijn met region-locked toestellen die je niet kan registreren in de app als je niet in China bent? Iemand die daar meer van weet?
Te late tip, de 360App vraagt nogal wat rechten op je telefoon

Camera, Contacten, Locatie, Opslag en Telefoon
Vooral de contacten en Locatie zijn imho niet noodzakelijk om de 360S6 te laten draaien.
Maarja..

Gebruik zelf eigenlijk alleen de zuigfunctie en bediening op afstand, en ben daar erg tevreden over.
Tip is om van elke verdieping een standaard kaart op te slaan (en te onthouden hoe je de 360S6 telkens op dezelfde plek in dezelfde richting neerzet)
Anders wil hij de weg nog weleens kwijt raken

• Njay
Thanks voor de tip ik heb een iphone dus geen idee of ik wat met rechten kan doen maar ik check het ! hij komt bij mij op een vaste plek te staan mits de katjes het leuk vinden in die ruimte (staat ook de bak)

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:54
Ik heb sinds gisteren de Neato D7 omdat mijn oude D85 batterij na een jaar alweer leeg was en vaker vastliep. De robot maakt een lage brom tijdens het rijden, volgens mij door de borstel die de grond raakt. Is dit normaal?

Edit: het lijkt de turbo modus te zijn. In eco klinkt hij een stuk normaler :).

Sj44k13 wijzigde deze reactie 20-12-2018 22:00 (15%)

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Imgnrydrmr
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-01 15:10

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Amafi schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:16:
Te late tip, de 360App vraagt nogal wat rechten op je telefoon

Camera, Contacten, Locatie, Opslag en Telefoon
Vooral de contacten en Locatie zijn imho niet noodzakelijk om de 360S6 te laten draaien.
Maarja..

Gebruik zelf eigenlijk alleen de zuigfunctie en bediening op afstand, en ben daar erg tevreden over.
Tip is om van elke verdieping een standaard kaart op te slaan (en te onthouden hoe je de 360S6 telkens op dezelfde plek in dezelfde richting neerzet)
Anders wil hij de weg nog weleens kwijt raken
Oei, daar ben ik wel geen fan van... Even verder zoeken dan maar.

Mensen hier die een iLife V5s Pro hebben? Er staat er momenteel eentje in sale op Ali voor $180. Kan ook zuigen en dweilen, heeft wel geen mapping functie.

Natuurlijk is ook de eerste Xiaomi Mi nog steeds in de running... Moet dan nog wel dweilen, maar als ik al niet meer dagelijks moet stofzuigen zou ik eigenlijk al erg blij zijn.

Imgnrydrmr wijzigde deze reactie 21-12-2018 15:23 (9%)

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:44

HaTe

haat niet

Imgnrydrmr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:10:
[...]

Mensen hier die een iLife V5s Pro hebben? Er staat er momenteel eentje in sale op Ali voor $180. Kan ook zuigen en dweilen, heeft wel geen mapping functie.

Natuurlijk is ook de eerste Xiaomi Mi nog steeds in de running... Moet dan nog wel dweilen, maar als ik al niet meer dagelijks moet stofzuigen zou ik eigenlijk al erg blij zijn.
Is duur. Heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 130 euro. Een vergelijkbare is ook bij gearbest aldi te koop van medion dacht ik voor 100 euro.

Specs

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19:00
Imgnrydrmr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:10:
[...]

Een robot die beiden goed doet bestaat nog niet (and i've done my research). Qua dweilen staat de ontwikkeling sowieso nog in de kinderschoenen (naar mijn mening). Als ik jou was ging ik voor de Xiaomi, dik 2 jaar na dato nog steeds onovertroffen in prijs/kwaliteit! Succes met het maken van je keuze :)

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:18
Mijn 2,5 jaar oude iLife A4 maakt sinds enkele maanden een geluid wat zich het best laat beschrijven als een kermende zeehond. Ik vermoed dat de zuigmechanisme door de jaren heen wat slijtage heeft opgelopen maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb de gehele stofzuiger inclusief zuigmotor al helemaal uit elkaar gehaald en alle draaiende onderdelen licht ingevet maar dat heeft niet geholpen. Iemand die nog een tip heeft?

BTW stofzuigen doet hij nog steeds als vanouds. Ooit €125 voor betaald en dat heeft ie inmiddels dik terug verdiend.

• Dr. Donald
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:41
De kermende zeehond zit bij mij in de grote borstel, als ik die eruit haal is hij stil. Druppeltje olie op de lagers daarvan was de oplossing.

• Miki
Dr. Donald schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:52:
De kermende zeehond zit bij mij in de grote borstel, als ik die eruit haal is hij stil. Druppeltje olie op de lagers daarvan was de oplossing.
And it’s gone, dank! Aan alles gedacht behalve dit specifieke onderdeel :)

• Cis

Cis

That's what she said!

Miki schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:05:
[...]

And it’s gone, dank! Aan alles gedacht behalve dit specifieke onderdeel :)
En ik maar denken dat dat geluid van mijn avatar kwam!? :)
Kun je een foto maken van waar ik moet olie-druppelen? Ik heb de ilife al een keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar na het in elkaar zetten was nog steeds het geluid aanwezig :/

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Cis schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:18:
[...]

En ik maar denken dat dat geluid van mijn avatar kwam!? :)
Kun je een foto maken van waar ik moet olie-druppelen? Ik heb de ilife al een keer uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar na het in elkaar zetten was nog steeds het geluid aanwezig :/
Het gedeelte rechts op onderstaande foto kan je lostrekken. Heb daaronder wel eens een hele kluwen aan haren verwijderd voor een vriend. Het lager wat daar zit kan je ook even inspuiten.

I-King schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:18:
Yess, die is ook leeg. Volgens mij was dat ook 3 piepjes :)
Het komt niet overeen met de foutcode piepjes, maar zou toch ook eens kijken naar bovenstaande van de main brush. :)

• Cis

Cis

That's what she said!

Satch schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:35:
[...]

Het gedeelte rechts op onderstaande foto kan je lostrekken. Heb daaronder wel eens een hele kluwen aan haren verwijderd voor een vriend. Het lager wat daar zit kan je ook even inspuiten.
Wat een enorm goede tip!!!
Ik heb 3 jaar vrouwenharen eruit gepield. Daarna universele olie in zowel borstel als Robbie gespoten. En nu is ie weer superstil!!

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 02:14
Sj44k13 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:04:
Ik heb sinds gisteren de Neato D7 omdat mijn oude D85 batterij na een jaar alweer leeg was en vaker vastliep. De robot maakt een lage brom tijdens het rijden, volgens mij door de borstel die de grond raakt. Is dit normaal?

Edit: het lijkt de turbo modus te zijn. In eco klinkt hij een stuk normaler :).
Hoe bevalt de D7? Ik zit er ook serieus naar te kijken maar vind 650 euro toch wel stevig aan de prijs.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• Sj44k13
Bananeman schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:09:
[...]

Hoe bevalt de D7? Ik zit er ook serieus naar te kijken maar vind 650 euro toch wel stevig aan de prijs.
Hij stofzuigt goed. Ben nog niet helemaal tevreden over de kaart functionaliteit. Soms wil hij een zone niet schoonmaken maar een andere zone wel. Ook herkende hij een keer het huis niet meer, waarschijnlijk omdat het basis station iets was verplaatst. Hij staat bij mij dan ook wel onder een bureautafel met veel minder dan een meter links, rechts en voor de stofzuiger ruimte. Misschien speelt dat mee. Het zou ook kunnen dat een update dit probleem oplost. Als hij werkt is het ideaal. Ook grappig om te zien is dat hij efficiënter lijkt te rijden dan mijn vorige Neato Botvac D85. Vooral het terugrijden maar het basisstation gaat veel soepeler. Hij rijdt nagenoeg in een rechte lijn daar naartoe, terwijl de oude stofzuiger de route die hij nam helemaal terug reed maar dan in tegenovergestelde richting.

Je kunt trouwens altijd zonder zones stofzuigen.

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Bananeman
Sj44k13 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 04:05:
[...]

Hij stofzuigt goed. Ben nog niet helemaal tevreden over de kaart functionaliteit. Soms wil hij een zone niet schoonmaken maar een andere zone wel. Ook herkende hij een keer het huis niet meer, waarschijnlijk omdat het basis station iets was verplaatst. Hij staat bij mij dan ook wel onder een bureautafel met veel minder dan een meter links, rechts en voor de stofzuiger ruimte. Misschien speelt dat mee. Het zou ook kunnen dat een update dit probleem oplost. Als hij werkt is het ideaal. Ook grappig om te zien is dat hij efficiënter lijkt te rijden dan mijn vorige Neato Botvac D85. Vooral het terugrijden maar het basisstation gaat veel soepeler. Hij rijdt nagenoeg in een rechte lijn daar naartoe, terwijl de oude stofzuiger de route die hij nam helemaal terug reed maar dan in tegenovergestelde richting.

Dank voor je feedback. Ik heb nu een Botvac 70e, oud beestje inmiddels en ik wil ook juist heel goede "zone-functionaliteit" hebben. Dus dat daar juist een minpuntje zit op dit moment is mogelijk een issue.

Hoe secuur/verfijnd kun je die zones instellen? B.v. ook een deel van de kamer? Ik heb een deel van de woonkamer waar de stofzuiger niet mag komen om er zeker van te zijn dat hij niet tegen bepaalde apparatuur aanrijdt, maar dat is maar een deel van de kamer.

Ik zie net dat ie inmiddels 699 is bij Coolblue ipv 649 wat ie paar dagen geleden nog was, dus ik zal sowieso nog wel even wachten tot ie weer op dat prijsniveau zit.

• Sj44k13
Bananeman schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Dank voor je feedback. Ik heb nu een Botvac 70e, oud beestje inmiddels en ik wil ook juist heel goede "zone-functionaliteit" hebben. Dus dat daar juist een minpuntje zit op dit moment is mogelijk een issue.

Hoe secuur/verfijnd kun je die zones instellen? B.v. ook een deel van de kamer? Ik heb een deel van de woonkamer waar de stofzuiger niet mag komen om er zeker van te zijn dat hij niet tegen bepaalde apparatuur aanrijdt, maar dat is maar een deel van de kamer.

Ik zie net dat ie inmiddels 699 is bij Coolblue ipv 649 wat ie paar dagen geleden nog was, dus ik zal sowieso nog wel even wachten tot ie weer op dat prijsniveau zit.
Je kan vierkantjes trekken op de kaart. Zo groot of klein als je wil. Zones kunnen ook overlappen. Als je niet wil dat de robot ergens komt kan je no go lines maken. Dat werkt super.

• Bananeman
Sj44k13 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:04:
[...]

Je kan vierkantjes trekken op de kaart. Zo groot of klein als je wil. Zones kunnen ook overlappen. Als je niet wil dat de robot ergens komt kan je no go lines maken. Dat werkt super.
Klinkt goed, dat is voor mij een belangrijke feature.

Hij kost 629 bij Amazon.it (639 incl. verzending). Toch weer eens over nadenken :)

• I-King
Satch schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:35:
[...]

[Afbeelding]

[...]
Het komt niet overeen met de foutcode piepjes, maar zou toch ook eens kijken naar bovenstaande van de main brush. :)
Ik heb je tip opgevolgd, hele kluwen aan haren aangetroffen.
Ik heb hem net echter een tijdje rond laten lopen en ik zag dat hij op een gegeven moment vastloopt op 1 plek, waarbij hij continue een stukje achteruit gaat en weer ronddraait. Daarna stopt hij.
Ik vermoed dus iets met de sensoren, maar ik heb alles al eens uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Ik weet dus even niet waar ik 't moet zoeken....

• koenvds1
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15-01 13:37
Hallo, Ik heb net een huis gekocht en heb nu al geen zin meer in stofzuigen.
Daarom maar op zoek naar een robot stofzuiger.

Nu vroeg ik mij af wat de beste oplossing zou zijn voor meerder woonlagen, mijn huis heeft namelijk een oppervlakte van 140m2 verdeeld over 4 woonlagen.

3 van de 4 woonlagen zijn volledig gelijkvloers met een houten vloer. de afwijkende woonlaag heeft een kamer met tapijt en een drempel, die kamer kan ik eventueel wel met de hand doen.

Ook zijn er uiteraard 3 trappen waar de robot vanaf kan donderen en iedere woonlaag heeft minstens 2 ruimtes, max 4.

Ik zoek dus een robot die ofwel slim genoeg is om zelf goed de weg te vinden door één van de woonlagen of eentje die ik per woonlaag kan programmeren.

Ik weet dus niet wat ik het beste kan doen, 1 robot door de woonlagen laten rouleren of meerder robots.
Mijn budget light ergens rond de 600 euro, maar dat budget hoeft natuurlijk niet op als dat niet nodig is, ook mag het er ook wel wat over als dat echt bevorderlijk is, geen goedkoop=duurkoop.

Alvast bedankt!

• freakstar
  • Laatst online: 23:43
Onze Roomba 655 wordt na bijna 4 jaar merkbaar minder, wordt tijd voor wat nieuws. Ik kan echter moeilijk kiezen.

Ik ben er wel over uit dat het een variant moet zijn die de woning in kaart brengt. Oppervlakte van de begane grond is behoorlijk (bijna 100 m²) en bestaat uit drie (open) ruimtes. Ik merk dat de Roomba (station in de keuken, wat achteraan in de woning is) de helft van de tijd niet meer in de woonkamer terecht komt.

Uit dit topic kwam ik de Xiaomi Mi Smart, https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail, tegen. Lijkt mij wel wat, maar is ook wel weer erg goedkoop. Is het echt wat? Wat zijn jullie ervaringen?

De huidige Roomba kocht ik voor 220 euro (showmodel), dat was wel een mooi prijsje... :9 Maar budget mag wel hoger, als ik iets koop wat minstens voor 5 jaar mee kan.

• Miki
Ondanks de zeer waardevolle tip om mijn iLife A4 te verlossen van de kermende zeehond is er weer een nieuwe klacht ontstaan hij ratelt nu als een malle. Daarnaast beginnen door het vele onderhoud (open schroeven en schoonmaken) ook diverse schroefgaten af te breken. Bij het rechter wiel heb ik nog maar 1 werkend schroefgat en heb ik er nu een stuk duct tape overheen geplakt zodat deze nog houdt. Ik heb de allereerste keer alle schroeven juist ingevet en altijd los-vast aangedraaid.

Elkeweg, tijd voor iets nieuws na ruim 2,5jaar iedere dag te hebben gedraaid. Wat zou op dit moment een goed opvolger kunnen worden voor mijn A4? Kwa budget wil ik eigenlijk niet boven de €200 uitkomen. Lidar scanning hoeft van mij niet persé, de “domme” A4 heeft zich zodanig bewezen hier in huis dat ik het niet nodig acht om hier een keiharde eis van te maken. De enige harde eis die ik heb is dat er een weekschema ingepland kan worden.

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-01 11:27
Miki schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:52:
Ondanks de zeer waardevolle tip om mijn iLife A4 te verlossen van de kermende zeehond is er weer een nieuwe klacht ontstaan hij ratelt nu als een malle. Daarnaast beginnen door het vele onderhoud (open schroeven en schoonmaken) ook diverse schroefgaten af te breken. Bij het rechter wiel heb ik nog maar 1 werkend schroefgat en heb ik er nu een stuk duct tape overheen geplakt zodat deze nog houdt. Ik heb de allereerste keer alle schroeven juist ingevet en altijd los-vast aangedraaid.

Elkeweg, tijd voor iets nieuws na ruim 2,5jaar iedere dag te hebben gedraaid. Wat zou op dit moment een goed opvolger kunnen worden voor mijn A4? Kwa budget wil ik eigenlijk niet boven de €200 uitkomen. Lidar scanning hoeft van mij niet persé, de “domme” A4 heeft zich zodanig bewezen hier in huis dat ik het niet nodig acht om hier een keiharde eis van te maken. De enige harde eis die ik heb is dat er een weekschema ingepland kan worden.
Dat met die schroefgaten klinkt bekend.
De motor heb ik nu vastgelijmd met een hot glue lijmpistool. (ook toevallig het rechter wiel)
Heb je toevallig ook veel drempels waar hij met moeite overheen komt?
(Vraag me af als het daardoor bij mij afgebroken is)
Hij heeft bij mij ongeveer 2 jaar gedraaid en ik gebruik hem nu voor de boven etage.
Ik heb nu net sinds een halve week een Xiaomi robot stofzuiger (1ste generatie).
De timer functie heb ik zelf niet gebruikt maar deze lijkt erg uitgebreid.
Ik heb voor de eerste versie gekozen vanwege het prijsverschil en dat het dweilen voor mij niet echt een toegevoegde waarde lijkt.

Nu dan de verschillen wat me opvalt tussen de Ilife A4.
De Xiaomi scant de kamer met de Lidar en gaat echt gestructureerd te werk en dit zie je op een kaart in de applicatie. Hij pakt de plekken maar 1 keer en is hierdoor veel sneller klaar inplaats van de
Ilife A4 die random alles schoon maakt totdat het lampje geel wordt en hij terug gaat naar de docking.

De Ilife heeft iets minder moeite om over de dorpels te gaan. (hij stootte altijd flink tegen de hal/kamer stofdrempel maar kwam er dan uiteindelijk wel overheen)
Na toepassen van een extra strip gaat de Xiaomi er nu ook overheen maar nog steeds met moeite.

Verder is de Xiaomi toch wel een stuk groter dan de Ilife, hierdoor kan hij wat moeilijker bij kleinere hoeken komen. De stoelen moet ik bijvoorbeeld nu verder uit elkaar zetten.

In de app van de Xiaomi kun je ook een soort van zoned cleanup doen waar je een deel aangeeft op de kaart wat hij moet schoonmaken. Dit werkt wel goed.

De Ilife A4 was een robotstofzuiger die ik heb gekocht om eerst te kijken als het wat voor me is.
Nu moet ik zeggen dat deze boven verwachting gepresteerd heeft en eigenlijk de kamer altijd wel goed schoon was.

De Xiaomi zuigt harder en je kunt toch zien dat deze toch wel een stuk slimmer is.
Het voordeel van de Ilife zou kunnen zijn dat hij meerdere keren over dezelfde plekken gaat.
Het nadeel hierbij is dat hij mogelijk plekjes vergeet (wat ook weleens gebeurde)

Als ik nu tussen beide zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor de Xiaomi.
Maar de Ilife A4 heeft voor de prijs eigenlijk altijd prima gepresteerd.

Let er wel op dat er bij de trap geen hoogte verschil zit tussen de vloer en de trap.
Hier is de Ilife al een keer naar beneden gestuiterd doordat hij daar juist vastliep en daardoor ging draaien.
Hij stuiterde daardoor juist de trap af 8)7

thespeed wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:39 (6%)

• Miki
thespeed schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Dat met die schroefgaten klinkt bekend.
De motor heb ik nu vastgelijmd met een hot glue lijmpistool. (ook toevallig het rechter wiel)
Heb je toevallig ook veel drempels waar hij met moeite overheen komt?
(Vraag me af als het daardoor bij mij afgebroken is)
Hij heeft bij mij ongeveer 2 jaar gedraaid en ik gebruik hem nu voor de boven etage.
Ik heb nu net sinds een halve week een Xiaomi robot stofzuiger (1ste generatie).
De timer functie heb ik zelf niet gebruikt maar deze lijkt erg uitgebreid.
Ik heb voor de eerste versie gekozen vanwege het prijsverschil en dat het dweilen voor mij niet echt een toegevoegde waarde lijkt.

Nu dan de verschillen wat me opvalt tussen de Ilife A4.
De Xiaomi scant de kamer met de Lidar en gaat echt gestructureerd te werk en dit zie je op een kaart in de applicatie. Hij pakt de plekken maar 1 keer en is hierdoor veel sneller klaar inplaats van de
Ilife A4 die random alles schoon maakt totdat het lampje geel wordt en hij terug gaat naar de docking.

De Ilife heeft iets minder moeite om over de dorpels te gaan. (hij stootte altijd flink tegen de hal/kamer stofdrempel maar kwam er dan uiteindelijk wel overheen)
Na toepassen van een extra strip gaat de Xiaomi er nu ook overheen maar nog steeds met moeite.

Verder is de Xiaomi toch wel een stuk groter dan de Ilife, hierdoor kan hij wat moeilijker bij kleinere hoeken komen. De stoelen moet ik bijvoorbeeld nu verder uit elkaar zetten.

In de app van de Xiaomi kun je ook een soort van zoned cleanup doen waar je een deel aangeeft op de kaart wat hij moet schoonmaken. Dit werkt wel goed.

De Ilife A4 was een robotstofzuiger die ik heb gekocht om eerst te kijken als het wat voor me is.
Nu moet ik zeggen dat deze boven verwachting gepresteerd heeft en eigenlijk de kamer altijd wel goed schoon was.

De Xiaomi zuigt harder en je kunt toch zien dat deze toch wel een stuk slimmer is.
Het voordeel van de Ilife zou kunnen zijn dat hij meerdere keren over dezelfde plekken gaat.
Het nadeel hierbij is dat hij mogelijk plekjes vergeet (wat ook weleens gebeurde)

Als ik nu tussen beide zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor de Xiaomi.
Maar de Ilife A4 heeft voor de prijs eigenlijk altijd prima gepresteerd.

Let er wel op dat er bij de trap geen hoogte verschil zit tussen de vloer en de trap.
Hier is de Ilife al een keer naar beneden gestuiterd doordat hij daar juist vastliep en daardoor ging draaien.
Hij stuiterde daardoor juist de trap af 8)7
Het is inderdaad het rechter wiel :)

Ik heb op de begane grond geen drempels dus ik zal dit probleem niet gaan ervaren. Wat betreft op snel schoonmaken is dat voor mij een non issue. Mijn huidige A4 rijd rond 03.30u zijn rondjes als iedereen in comateuze toestand bevindt.
Ik lees wel veel goede verhalen over de Xiaomi dat ik misschien budgetverhoging aan de baas moet vragen ;)

Schiet me nog wat te binnen, hoe zit het met onderhoud bij duurdere machines zoals Xiaomi maar ook Roomba, Neato en LG? De laatste periode heb ik geregeld de A4 volledig uit elkaar moeten halen om alles stof vrij te maken.

Miki wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:53 (3%)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Uitgesleten schroefgaten kun je proberen te herstellen door ze op te vullen met een geschikte twee-componentenlijm. Na uitharden klein gaatje boren en nieuw draad tappen als je de schroef erin draait.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:59
freakstar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:03:

Uit dit topic kwam ik de Xiaomi Mi Smart, https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail, tegen. Lijkt mij wel wat, maar is ook wel weer erg goedkoop. Is het echt wat? Wat zijn jullie ervaringen?
Het feit dat er drie aparte (grote) topics over zijn, deze hier veelal wordt genoemd, menig Tweaker hem bezit en er 13436782 reviews over te vinden zijn op internet/YouTube zegt denk ik genoeg :)

Wij zijn er iig erg blij mee (1st. gen). Tig reviews te vinden waarin wordt gesteld dat een robot van 500-800 euro eigenlijk niet of nauwelijks beter is.

• Miki
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:09:
Uitgesleten schroefgaten kun je proberen te herstellen door ze op te vullen met een geschikte twee-componentenlijm. Na uitharden klein gaatje boren en nieuw draad tappen als je de schroef erin draait.
De betreffende gaatjes bij het rechter wiel zijn gewoon afgebroken. Waren een soort van nokjes die aan de body vast zaten. Herstellen gaat echt niet lukken, dit is gewoon een design flaw.

Ik kijk nu met een schuin oog naar de Roborock S50 maar hik nog tegen de prijs aan als ook dat je garantie praktisch nul zal zijn als er wat aan mankeert. Mijn oude A4 koste me maar €125 dus dat was een leuk gokje maar ik vind €325 iets teveel om mee te experimenteren.

Miki wijzigde deze reactie 04-01-2019 14:40 (27%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:02
thespeed schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Dan stel je gewoon toch in dat de Xiaomi 2x over alles moet gaan? Is mogelijk in de app.
De Ilife heeft echt geen enkel voordeel tegenover de Xiaomi

bottom line wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:24 (8%)

• Bananeman
Goed dat ik nog even heb gewacht met aanschaffen van de Neato Botvac D7, hij is nu € 497 bij 50five als je gebruikmaakt van code NEWYEAR10: https://www.50five.nl/nea...cted-robotstofzuiger.html

Zojuist dus wél besteld ;)

• Njay
Nou na 3 weken wachten geen S6 via gearbest continue excuses waar ik niks aan had. refund gekregen en weer verder zoeken de xoami s50 lijkt mij ook wel wat. iemand al ervaringen ermee?

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Njay schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:11:
xoami s50 lijkt mij ook wel wat. iemand al ervaringen ermee?
Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)

• Bananeman
Sj44k13 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 04:05:
[...]

Ik heb de D7 vandaag ontvangen. Eerste indruk is positief, zeker als ik hem vergelijk met mijn oude 70e (die ik ook nog heb).

Meteen een map laten maken van de begane grond en een aantal zones en no go lines toegevoegd. Dat toevoegen en bewerken gaat redelijk met de app, niet bijzonder uitgebreid of gebruiksvriendelijk. In de praktijk (dus tijdens het stofzuigen zelf) werken de no go lines heel goed, dat is voor mij een cruciale feature dus dat is prima in orde.

De zones is een ander verhaal. Ik heb zeer regelmatig dat de robot zegt dat hij zijn omgeving niet herkent en dan stopt ie ook direct weer met stofzuigen. Heb dit ook op Reddit teruggevonden, de kleinste wijziging in de omgeving van het basisstation kan betekenen dat de robot er direct mee stopt (of eigenlijk uberhaupt niet begint met stofzuigen). Mogelijk dat ik het basisstation verplaats en dan opnieuw een map laat maken, wellicht dat dit scheelt.

Al met al zeg ik na een halve avond "klooien" dat hij grotendeels voldoet aan mijn verwachtingen, maar het niet willen starten in geval van zone cleaning hoop ik snel een oplossing voor te hebben want dat is wel een duidelijk minpunt. Zeker als je bepaalde zones via een schedule wilt laten schoonmaken als ik niet thuis ben, dan kan ik de robot ook niet direct opnieuw opstarten (of de omgeving "corrigeren") als hij dienst weigert.

• Sj44k13
Bananeman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:38:
[...]

Ik heb de D7 vandaag ontvangen. Eerste indruk is positief, zeker als ik hem vergelijk met mijn oude 70e (die ik ook nog heb).

Meteen een map laten maken van de begane grond en een aantal zones en no go lines toegevoegd. Dat toevoegen en bewerken gaat redelijk met de app, niet bijzonder uitgebreid of gebruiksvriendelijk. In de praktijk (dus tijdens het stofzuigen zelf) werken de no go lines heel goed, dat is voor mij een cruciale feature dus dat is prima in orde.

De zones is een ander verhaal. Ik heb zeer regelmatig dat de robot zegt dat hij zijn omgeving niet herkent en dan stopt ie ook direct weer met stofzuigen. Heb dit ook op Reddit teruggevonden, de kleinste wijziging in de omgeving van het basisstation kan betekenen dat de robot er direct mee stopt (of eigenlijk uberhaupt niet begint met stofzuigen). Mogelijk dat ik het basisstation verplaats en dan opnieuw een map laat maken, wellicht dat dit scheelt.

Al met al zeg ik na een halve avond "klooien" dat hij grotendeels voldoet aan mijn verwachtingen, maar het niet willen starten in geval van zone cleaning hoop ik snel een oplossing voor te hebben want dat is wel een duidelijk minpunt. Zeker als je bepaalde zones via een schedule wilt laten schoonmaken als ik niet thuis ben, dan kan ik de robot ook niet direct opnieuw opstarten (of de omgeving "corrigeren") als hij dienst weigert.
Dat van die zones is raar ja en onverklaarbaar, aangezien het hele huis dan wel wordt herkend. Hoop dat ze het snel fixen.

• Bananeman
Sj44k13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:13:
[...]

Dat van die zones is raar ja en onverklaarbaar, aangezien het hele huis dan wel wordt herkend. Hoop dat ze het snel fixen.
Bij cleaning van het hele huis gaat ie volgens mij aan de slag zonder map. Dus gewoon kijken waar ie allemaal kan komen.

Heb het basisstation verplaatst en een nieuwe map laten maken. Lijkt vooralsnog beter te werken.

• Sj44k13
Bananeman schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Bij cleaning van het hele huis gaat ie volgens mij aan de slag zonder map. Dus gewoon kijken waar ie allemaal kan komen.

Heb het basisstation verplaatst en een nieuwe map laten maken. Lijkt vooralsnog beter te werken.
Hij gebruikt dan bij mij gewoon de map hoor inclusief no go lines. Alleen bij sommige zones doet hij soms moeilijk.

• Bananeman
Sj44k13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Hij gebruikt dan bij mij gewoon de map hoor inclusief no go lines. Alleen bij sommige zones doet hij soms moeilijk.
Ok, wist ik niet. Alleen maar goed, want zoals aangegeven zijn die no go lines cruciaal.

Heb op de cleaning map (die je krijgt na afloop van iedere cleaning run) ook gezien dat ie sommige krappe hoekjes net even mist.

Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True