Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.847 views sinds 30-01-2008

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:13:
[...]

Is de navigatie van de Xiaomi gelijkwaardig of beter dan van de Neato? En de "zelfredzaamheid" in complexe situaties?
Vandaag nu na een stuk of 15 pogingen (en nee, helaas overdrijf ik niet) heb ik het maar opgegeven bij de Xiaomi. Als ik zin heb laat ik hem wel weer een nieuwe kaart maken, en met geluk doet hij het dan weer een tijdje, maar met pech niet. Dit gebeurde eerder ook al wel, maar de laatste firmware update lijkt het wel helemaal rampzalig te hebben gemaakt.

Wat gebeurd er? De Xiami staat in een hoekje van de woonkamer. Dat laat hij netjes op zijn kaartje zien. Hij start schoonmaken, zijn kaart wordt even leeg, en dan denkt hij dat hij in de WC staat. Terwijl dat op geen enkele manier lijkt op de locatie waar hij daadwerkelijk staat. Ik kan hem terug zetten op zijn basisstation, ik start hem weer. Nu springt hij op zijn kaartje naar de juiste locatie. Joepie. Behalve dat hij dan paar seconde later weer een lege kaart laat zien, en weer een paar seconde later weer naar de WC springt.

En weet je wat het ergste is zo ongeveer? Ik zet hem bij de koffietafel neer, die heeft specifieke poten, dus dan moet hij goed zijn locatie kunnen vinden, en dat lukt hem ook feilloos. Nu staat op de kaart hij op zijn juiste positie, op de kaart staat zijn basisstation in de WC, en ik vertel hem dat hij terug naar zijn basisstation moet rijden. Wat doet hij? Hij rijdt feilloos naar zijn basisstation, dat gewoon in de woonkamer staat. Dus hij weet prima waar hij moet zijn, hij weet waar hij is, en toch weet hij het 15x op een rij te verkloten.

Conclusie: We zijn er nog lang niet qua robotstofzuigers. Kon ik hem maar simpelweg vertellen dat zijn basisstation niet verplaatst. Als hij start vanuit zijn basisstation zou hij moeten weten dat dit altijd dezelfde plaats is.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Webgnome schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:39:
[...]
Geen fysieke knoppen snap ik niet want een D85 heeft gewoon twee fysieke knoppen. Eentje voor een vierkantje te rijden en eentje om uit/aan te zetten?
Dat klopt, alleen bij veel zaken (voor zover ik het mij nog herinner) ben je aangewezen op die vage ongevoelige touchknoppen bij het beeldscherm. Als hij bijvoorbeeld een error had vanwege iets (gebeurde vaak..) dan moest je op het juiste touchknopje drukken om de melding weg te krijgen, ipv gewoon op de tast op de uit/aan-knop drukken.

Niet handig als hij net nog onder een kast of bank staat. En je moet altijd het licht aan doen, want op de tast vind je die knopjes bij het beeldscherm niet.
stormfly schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:10:
[...]

[...]
als je "alle tonen" uitschakelt in de Botvac Connected stoppen deze piepjes ook. De buren kwamen vragen of we een hartbewakingsmonitor in huis hadden toen Nono vast stond _/-\o_
Onze vrienden van Neato hebben die functie bewaard voor de Botvacs die je met een app kan aansturen. De D85 en alle andere app-loze varianten hebben dit niet.

Had Neato dit op kunnen losse door een optie in het menu te zetten "Geluid uit"? Jazeker! Is dit lastig te programmeren? Kan het me niet voorstellen. Bestaat deze optie nu of in latere firmwares? Nee. De enige optie is, voor zover ik weet, om de Neato open te schroeven en fysiek de speaker te slopen. Hoe dom..
stormfly schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:13:
[...]

Is de navigatie van de Xiaomi gelijkwaardig of beter dan van de Neato? En de "zelfredzaamheid" in complexe situaties?
Mijn ervaring is dat mijn Xiaomi dit allemaal beter én robuuster doet dan de Neato. Hij zit nooit vast bij meubels, de Neato wel.

De Neato had regelmatig dat er weer wat was met de lidar, hij ging dan midden in de kamer een paar kleine rondjes draaien en kwam dan (met veel gepiep wederom..) tot de conclusie dat hij ingebouwd was en nergens heen kon. Terwijl er binnen 2 meter afstand rondom geen enkel obstakel was.

Vaak hielp alleen de accu-disconnecten, beetje blazen bij de lidar. Maar op internet zijn zat ervaringen te vinden dat het gewoon game-over was na dat soort gedrag. De Neato denkt dat hij nergens heen kan, einde verhaal.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sissors
  • Niet online
Ook om op hierboven in te gaan: Ik heb nooit een Neato gehad, wel een Aldi stofzuiger, een Hombot en nu een Xiaomi. En ze hebben allemaal qua vast zitten hun sterke en zwakke punten. Ik heb stoelen waar die van de Aldi nooit op vast komt te zitten, de Hombot soms, en de Xiaomi letterlijk elke ronde op vast komt te zitten als zijn no-go zone niet werkt (en dus een no-go zone is het enige wat ervoor zorgt dat hij niet elke ronde zich er vast op zet). Door zijn vorm kwam de Hombot soms vast te zitten bij de bureaustoel, terwijl de Xiaomi dat weer nooit doet.

Wat je daarna beschrijft is gewoon kapotte Lidar. Misschien hadden Neatos dat vaker als Xiaomis, maar het zegt niks over de navigatie van de robot.

• Webgnome
  • Laatst online: 23:00
Gizz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:08:
[...]
De Neato had regelmatig dat er weer wat was met de lidar, hij ging dan midden in de kamer een paar kleine rondjes draaien en kwam dan (met veel gepiep wederom..) tot de conclusie dat hij ingebouwd was en nergens heen kon. Terwijl er binnen 2 meter afstand rondom geen enkel obstakel was.
Dat is simpelweg een kapotte lidar en dat hebben wij ook eens keer gehad. Contact met Neato en mochten hem buiten de garantie gewoon terug sturen. Kregen een gloed nieuw apparaat toendertijd.

Strava | AP | IP | AW

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sissors schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Vandaag nu na een stuk of 15 pogingen (en nee, helaas overdrijf ik niet) heb ik het maar opgegeven bij de Xiaomi. Als ik zin heb laat ik hem wel weer een nieuwe kaart maken, en met geluk doet hij het dan weer een tijdje, maar met pech niet. Dit gebeurde eerder ook al wel, maar de laatste firmware update lijkt het wel helemaal rampzalig te hebben gemaakt.

Wat gebeurd er? De Xiami staat in een hoekje van de woonkamer. Dat laat hij netjes op zijn kaartje zien. Hij start schoonmaken, zijn kaart wordt even leeg, en dan denkt hij dat hij in de WC staat. Terwijl dat op geen enkele manier lijkt op de locatie waar hij daadwerkelijk staat. Ik kan hem terug zetten op zijn basisstation, ik start hem weer. Nu springt hij op zijn kaartje naar de juiste locatie. Joepie. Behalve dat hij dan paar seconde later weer een lege kaart laat zien, en weer een paar seconde later weer naar de WC springt.

En weet je wat het ergste is zo ongeveer? Ik zet hem bij de koffietafel neer, die heeft specifieke poten, dus dan moet hij goed zijn locatie kunnen vinden, en dat lukt hem ook feilloos. Nu staat op de kaart hij op zijn juiste positie, op de kaart staat zijn basisstation in de WC, en ik vertel hem dat hij terug naar zijn basisstation moet rijden. Wat doet hij? Hij rijdt feilloos naar zijn basisstation, dat gewoon in de woonkamer staat. Dus hij weet prima waar hij moet zijn, hij weet waar hij is, en toch weet hij het 15x op een rij te verkloten.

Conclusie: We zijn er nog lang niet qua robotstofzuigers. Kon ik hem maar simpelweg vertellen dat zijn basisstation niet verplaatst. Als hij start vanuit zijn basisstation zou hij moeten weten dat dit altijd dezelfde plaats is.
Dit soort verhalen maakt mij toch redelijk terughoudend. Zo spannend is de techniek op zich niet zou je zeggen... Wil wel een probleemloos apparaat, prijs is daarbij minder van belang, maar de vraag is of de apparatuur hier al klaar voor is... :X

• Sissors
  • Niet online
Hij heeft nu een schone kaart gemaakt, en nu lijkt het weer te werken. De oorzaak? Het bekende ding van Xiaomi mapping dat hij soms de kaart draait. Nu heeft hij dus een nieuwe kaart gemaakt die 180 graden gedraaid is, en heb ik opnieuw zijn no-go zones toegevoegd. Als je die niet nodig hebt maakt het allemaal weinig uit en hoeft hij ook de kaart niet op te slaan. Tegelijk als je die niet nodig hebt, vraag ik me wel af of een Lidar nou echt heel hard nodig is.

Overigens begrijp me niet verkeerd: Ik was vanochtend bijzonder geirriteerd dat dat ding het niet gewoon fatsoenlijk doet. En nee, probleemloos werken doen ze niet (iig niet in mijn ervaring). Maar ik zou echt nooit terug willen naar de situatie voor ik een robotstofzuiger had. Ze schelen me zoveel werk. En belangrijker, als alleenstaande man wil schoonmaken soms nog weleens een beetje erbij inschieten, en de robot zorgt gewoon dat iig op gebied van stofzuiger mijn huis altijd netjes eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:24
Vinze schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:27:
Zijn er hier ook Tweakers die ervaring hebben met de Alfawise V8S ? Er staat wel een gesponsorde review hier op Tweakers maar in het forum heb ik nog niks voorbij zien komen over dit apparaat. Het ziet er in mijn ogen wel uit als een mooi apparaat voor weinig geld.

Wat mij wel aanspreek is dat deze robot ook daadwerkelijk een zigzag route (zie ook) aanhoud in tegenstelling tot kriskras door de kamer te gaan zoals veel andere goedkope robot stofzuigers. Dingen als een app, virtuele muren en schoonmaakplanningen zijn mooi, maar voor mij werkt een afstandbediening en een handmatig start van de robot ook prima. Tevens kan de vriendin hier ook mee om gaan en ben je niet afhankelijk of de app goed (blijft) werken.
Heb deze robotstofzuiger besteld, wordt naar verwachting over ca. 2 weken geleverd. Zal dan hier in ieder geval mijn ervaringen delen.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:15
DynamicDreams schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:46:
[...]

Heb deze robotstofzuiger besteld, wordt naar verwachting over ca. 2 weken geleverd. Zal dan hier in ieder geval mijn ervaringen delen.
Ik heb hem toevallig gisteravond ook besteld, verzending zou zo'n 3-5 werkdagen in beslag nemen dus hopelijk heb ik hem volgende week in huis. Heb nooit eerder een robotstofzuiger gehad dus ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Dat probleem doet zich toch alleen voor als je zones gaat / hebt ingesteld? Als je dat niet doet dan doet het apparaat toch gewoon wat het moet doen? Of?

[...]

Dat is inderdaad een groot punt van een Neato. Gelukkig hebben wij een D85 gehad en hebben dit zelf ervaren. Ons huis is eigenlijk daarom ook een beetje aangepast hierop zodat we dat probleem niet meer hebben. Geen fysieke knoppen snap ik niet want een D85 heeft gewoon twee fysieke knoppen. Eentje voor een vierkantje te rijden en eentje om uit/aan te zetten?
Hier lijkt alles nu goed te werken, al gebruik ik de zones niet zo vaak. Het is belangrijk dat de robot stofzuiger genoeg ruimte heeft rond het basis station voor de kaart. Heb hem 2x verplaatst omdat hij te weinig ruimte had en daardoor kaart problemen kregen, maar nu gaat het goed al zou hij officieel nog meer ruimte nodig hebben.

Als hij te weinig ruimte heeft bijvoorbeeld doordat een bureau stoel in de buurt staat krijgt hij kuren zodra die niet nagenoeg exact op dezelfde plek staat als wanneer je de kaart genereert. Hij staat nu op een plek waar de spullen die in de buurt staan nooit verplaatsen en dat heeft volgens mij de problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zoals jullie weten hebben we sinds afgelopen week een nieuwe Botvac D7 Connected. Om heel eerlijk te zijn. Een top apparaat. De manual drive is superhandig maar ook de zone functionaliteit, als die werkt, is super fijn. Echter is er een ding dat mij tegenvalt t.o.v. de D85 die we hiervoor hebben gehad. Op een of andere manier heeft de stofzuiger relatieproblemen met zijn zijborstel. Dit hadden we bij de D85 ook wel eens maar niet zo 'erg' als bij de D7.

Voor de mensen die ook een D7 hebben. Ervaren jullie dat probleem ook en wat is er aan te doen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Cis schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:27:
[...]

Schoonmaken van Silvie is iets minder makkelijk dan de iLife. Maar niet lastig ofzo. De onderdelen bestellen is overigens wel wat duurder. Ze zijn allemaal net niet compatible met de iLife, dus als ik tzt een borsteltje moet kopen, ben ik 9 euro kwijt. Moet nog even uitzoeken of dat niet ergens goedkoper kan.
Waar kijk je dan voor deze onderdelen? Ik las dat dit eigenlijk gewoon de iLife a7 is, en dat deze onderdelen er dus oppassen ?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Webgnome schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:42:
Zoals jullie weten hebben we sinds afgelopen week een nieuwe Botvac D7 Connected. Om heel eerlijk te zijn. Een top apparaat. De manual drive is superhandig maar ook de zone functionaliteit, als die werkt, is super fijn. Echter is er een ding dat mij tegenvalt t.o.v. de D85 die we hiervoor hebben gehad. Op een of andere manier heeft de stofzuiger relatieproblemen met zijn zijborstel. Dit hadden we bij de D85 ook wel eens maar niet zo 'erg' als bij de D7.

Voor de mensen die ook een D7 hebben. Ervaren jullie dat probleem ook en wat is er aan te doen?
Kan je het nader specificeren? De zijborstel en hoofdborstel stoppen met draaien als hij langer bezig is met navigeren. Als zijnde een powersave...bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Cis

Bananenspin schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:20:
[...]

Waar kijk je dan voor deze onderdelen? Ik las dat dit eigenlijk gewoon de iLife a7 is, en dat deze onderdelen er dus oppassen ?
Dit was de prijslijst, die bij de stofzuiger zat O-)
Ik heb de onderdelen vergeleken met de ilife A4. En die zijn daadwerkelijk anders.
Maar mogelijk zijn de iLife A7 onderdelen wel hetzelfde. Dat zal ik nog even controleren. In dit geval begint het wel een betere koop te worden O+

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
stormfly schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:03:
[...]

Kan je het nader specificeren? De zijborstel en hoofdborstel stoppen met draaien als hij langer bezig is met navigeren. Als zijnde een powersave...bedoel je dat?
Nee, ik bedoel dat de zijborstel er gewoon af lijkt te vallen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Cis schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:10:
[...]

Dit was de prijslijst, die bij de stofzuiger zat O-)
Ik heb de onderdelen vergeleken met de ilife A4. En die zijn daadwerkelijk anders.
Maar mogelijk zijn de iLife A7 onderdelen wel hetzelfde. Dat zal ik nog even controleren. In dit geval begint het wel een betere koop te worden O+
Oh.. hmm dat geeft aan hoe goed ik daarnaar gekeken heb.. :+
De onderdelen van een a7 zijn prima vind ik zelf. Ilife heeft een officiele shop op Aliexpress.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 13:15
Iemand ervaring met de Parya RobotStofzuiger? Ik krijg hem net als aanbieding in de 'personeelswinkel' voor de prijs van 60 euro. Ik kan online verder niet echt een review vinden van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Ik kan niet genoeg positieve dingen zeggen over de 360 S6. Ik heb er twee gekocht en het is gewoon perfect. Digitale no go zones. Meerdere mappen opslaan, firmware updates elke paar weken, en een Apple design. Ben er enorm tevreden over,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Ik heb inmiddels de Alfawise V8S binnen en tot nu toe ben ik erg tevreden over het schoonmaak resultaten en de efficiënte manier van navigeren door de kamer, zeker voor die 135 euro! Echter heb ik wel één probleem welke ik maar niet op kan lossen. Hij vind de dock/lader niet.. Na veel trail en error ben ik erachter dat er twee infrarood ledjes op de dock zitten welke de robot nodig heeft om terug te keren. Alleen nu is (volgens mij) het probleem dat die IR ledjes nooit branden, wanneer ik de stroom erop zet gaan ze voor een milliseconde aan en daarna weer uit. Ook als ik de robot start of terugstuur naar de dock gaan de IR ledjes op de dock niet branden.

Nu vraag ik me af of de dock niet gewoon kapot is, branden die IR ledjes op de dock van andere robots altijd? Of gaan die alleen aan wanneer de robot ook daadwerkelijk de opdracht heeft om terug naar de dock te gaan?

Inmiddels ook al een support mailtje naar Alfawise gedaan, maar mochten jullie nog tips hebben dan zijn die zeer welkom! (geen zin om van alles terug te moeten sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 00:22
Vinze schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:06:
Ik heb inmiddels de Alfawise V8S binnen en tot nu toe ben ik erg tevreden over het schoonmaak resultaten en de efficiënte manier van navigeren door de kamer, zeker voor die 135 euro! Echter heb ik wel één probleem welke ik maar niet op kan lossen. Hij vind de dock/lader niet..
Toen ik aan het zoeken was naar review filmpjes van deze robotstofzuiger, kwam ik ook iemand anders tegen met hetzelfde probleem:

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 11:59
gold333 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:06:
Ik kan niet genoeg positieve dingen zeggen over de 360 S6. Ik heb er twee gekocht en het is gewoon perfect. Digitale no go zones. Meerdere mappen opslaan, firmware updates elke paar weken, en een Apple design. Ben er enorm tevreden over,
Twijfel zelf nog tussen de roborock S50 en de 360 S6, volgens mij redelijk vergelijkbaar. Neig nu naar de S50 omdat twee collega's die hebben en hij daar goed bevalt. Wat zou de reden zijn om toch de 360 aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielschut
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 19:28
BertP schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:12:
[...]

Twijfel zelf nog tussen de roborock S50 en de 360 S6, volgens mij redelijk vergelijkbaar. Neig nu naar de S50 omdat twee collega's die hebben en hij daar goed bevalt. Wat zou de reden zijn om toch de 360 aan te schaffen?
Voor mij op dit moment ondersteuning meerdere ruimten, dikke punt voor de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gisteren is mijn Neato XV Signature pro (bijna 5 jaar oud, maar heeft ivm wereldreis 2 jaar opgeslagen gestaan) van de trap gevallen. Met als gevolg dat mijn trap aanzienlijk beschadigd is, wat extra teleurstellend is omdat ik die net 3 maanden geleden volledig heb gerenoveerd. Met enige regelmaat maakte ik de senoren van de robot schoon.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4M2bN5M/IMG-20190307-103403.jpg

Contact gehad met de Nederlandse neato helpdesk, waar ik zeer vriendelijk te woord ben gestaan. Helaas was het antwoord dat de robot natuurlijk niet van de trap mocht vallen, maar doordat deze uit de garantie is ze inprincipe niks vergoeden. Vanuit de Nederlandse helpdesk gaan ze het nog escaleren naar het hoofdkantoor. Ik ben benieuwd of dit juridisch stand houd, want dit zou betekenen dat je na 2 jaar je apparatuur anders of misschien niet meer moet gebruiken wil je safe zijn.

Ik zal advies inwinnen bij de rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@groggy je wilt de schade aan de trap vergoed krijgen? volgens mij ben je het snelst af om dit gewoon bij je verzekering te claimen. Zie ook niet zo snel dat een fabrikant dat vergoedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:45:
@groggy je wilt de schade aan de trap vergoed krijgen? volgens mij ben je het snelst af om dit gewoon bij je verzekering te claimen. Zie ook niet zo snel dat een fabrikant dat vergoedt...
De man aan de telefoon gaf aan dat ze het wel vergoeden wanneer het appraat nog in de garantie was. Het lijkt mij gewoon gevolgsschade waar de leverancier verantwoordelijk voor is (los van of het feit dat er nog garantie is), maar ik heb de situatie voorlegd bij mijn juridische bijstand. Ik wacht hun reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:54
groggy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:57:
[...]

De man aan de telefoon gaf aan dat ze het wel vergoeden wanneer het appraat nog in de garantie was. Het lijkt mij gewoon gevolgsschade waar de leverancier verantwoordelijk voor is (los van of het feit dat er nog garantie is), maar ik heb de situatie voorlegd bij mijn juridische bijstand. Ik wacht hun reactie af.
Juridische bijstand? Zal die ook niet gewoon zeggen dat je dit op je opstalverzekering moet gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
demo31051987 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:31:
[...]

Juridische bijstand? Zal die ook niet gewoon zeggen dat je dit op je opstalverzekering moet gooien?
Ik heb bij voorkeur geen claims op mijn eigen verzekeringen. Zodat zij welwillender zijn wanneer ik echt iets heb, en wanneer daar niet (ook) een derde partij voor aansprakelijk is.

Dus ik wil eerst uitsluitsel dat ik Neato niet verantwoordelijk kan stellen voor de schade. En ik denk dat dat kan zie ook: https://www.kieskeurig.nl...27AA58DE3C12574AB00374E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
groggy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Ik heb bij voorkeur geen claims op mijn eigen verzekeringen. Zodat zij welwillender zijn wanneer ik echt iets heb, en wanneer daar niet (ook) een derde partij voor aansprakelijk is.

Dus ik wil eerst uitsluitsel dat ik Neato niet verantwoordelijk kan stellen voor de schade. En ik denk dat dat kan zie ook: https://www.kieskeurig.nl...27AA58DE3C12574AB00374E15
Ik begrijp niet waarom je geen claims op je polis wil hebben, daarvoor ben je tenslotte verzekerd. En het is niet alsof je premie omhoog gaat wanneer je iets claimt. Maar ik begrijp je dat je eerst de "schuldige" wil vragen om te vergoeden voordat je over gaat naar de opstalverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
demo31051987 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:11:
[...]

Ik begrijp niet waarom je geen claims op je polis wil hebben, daarvoor ben je tenslotte verzekerd. En het is niet alsof je premie omhoog gaat wanneer je iets claimt.
Mijn premie zal niet omhoog gaan, maar ik ben er van overtuigd dat de welwillendheid en eventuele coullance van een verzekeringsmaatschappij lager is als je vaker claimt. Dus dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Maar dat is allemaal redelijk off topic.

Ontopic is dat Neato vooralsnog zn hadden volledig van het apparaat aftrekt buiten de garantieperiode. Ik lees dat als: na 2 jaar kan je zon autonoom product beter wegflikkeren. Hopelijk gaat Neato het tegendeel bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
groggy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:19:
[...]

Mijn premie zal niet omhoog gaan, maar ik ben er van overtuigd dat de welwillendheid en eventuele coullance van een verzekeringsmaatschappij lager is als je vaker claimt. Dus dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Maar dat is allemaal redelijk off topic.

Ontopic is dat Neato vooralsnog zn hadden volledig van het apparaat aftrekt buiten de garantieperiode. Ik lees dat als: na 2 jaar kan je zon autonoom product beter wegflikkeren. Hopelijk gaat Neato het tegendeel bewijzen.
Dat hoop ik ook voor je. Het zou raar zijn als het apparaat, door een fout in het apparaat zelf, zoiets veroorzaakt. Zou voor mij toch wel een reden zijn om toch maar niet voor een robotstofzuiger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Zou iemand mij kunnen vertellen of een oplaad station (dock) altijd infrarood uitzend? Je kan dit checken door met je camera naar de dock te kijken, er zat dan een paars/wit lampje zichtbaar zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DynamicDreams
Inmiddels heb ik ook de Alfawise V8S binnen. Het heeft even wat zeuren gekost bij de vrouw, maar uiteindelijk mocht hij besteld worden. Zoals de beschrijving doet vermoeden is het een eenvoudige stofzuigrobot. Hij wordt geleverd met een dock, afstandsbediening en uiteraard de robot zelf.

Het grote verschil tussen de Alfawise en andere (veel duurdere) stofzuigrobots, is dat je hem niet op een bepaald tijdstip automatisch kan laten starten. Het starten moet je handmatig doen. Voor ons is dat geen probleem. Als het nodig is om te stofzuigen, drukken wij op 'start' vlak voordat we naar ons werk gaan. Het is een IR-afstandsbediening, dus wellicht dat ik nog ga onderzoeken of ik hem toch automatisch kan laten starten in combinatie met Domoticz/IR-zender. :+

Goed, dan nu het stofzuigen zelf. Hij loopt netjes in een heen-en-weer-patroon door de woonkamer heen en stopt steeds netjes voor de muur, bloempotten en andere objecten. Hij vindt het wel lastig om zwarte objecten te herkennen (zoals een zwarte tafelpoot of zwartleren stoel). Gelukkig zit er dan voorop een 'bumper' die ervoor zorgt dat hij direct stopt als hij ergens meer in contact komt. Daarna zie je hem heel netjes een route zoeken om het object heen.

Wij hebben een vrij hoogpolig vloerkleed (met stugge/lange draden erin). maar ook daardoor laat hij zich niet uit het veld slaan. Een rondritje onder de bank en kasten doe hij met gemak.

We dachten het huis altijd stofvrij te hebben, maar we schrokken nogal van de inhoud van de stofbak na zijn eerste rondje. :X

Al met al ben ik zeer tevreden met de prestaties van deze budget-stofzuigrobot (135 euro bij Gearbest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

DynamicDreams schreef op maandag 11 maart 2019 @ 07:21:
Inmiddels heb ik ook de Alfawise V8S binnen. Het heeft even wat zeuren gekost bij de vrouw, maar uiteindelijk mocht hij besteld worden. Zoals de beschrijving doet vermoeden is het een eenvoudige stofzuigrobot. Hij wordt geleverd met een dock, afstandsbediening en uiteraard de robot zelf.

...

Al met al ben ik zeer tevreden met de prestaties van deze budget-stofzuigrobot (135 euro bij Gearbest).
Interessant bakje... Even kijken om te kopen voor m'n ouders.

Geen problemen gehad met de douane? Ik zie dat ie van HK komt.
Edit: Nvm, Fast23 is uitverkocht. Wachten tot ie daar weer in stock komt dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Imgnrydrmr op 12-03-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
Imgnrydrmr schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Interessant bakje... Even kijken om te kopen voor m'n ouders.

Geen problemen gehad met de douane? Ik zie dat ie van HK komt.
Edit: Nvm, Fast23 is uitverkocht. Wachten tot ie daar weer in stock komt dus...
Nope, hij is ook via Duitsland gegaan. Wellicht is dat gunstig geweest? Of de post van de Douane moet nog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als het nodig is om te stofzuigen, drukken wij op 'start' vlak voordat we naar ons werk gaan. Het is een IR-afstandsbediening, dus wellicht dat ik nog ga onderzoeken of ik hem toch automatisch kan laten starten in combinatie met Domoticz/IR-zender. :+
https://www.banggood.com/...494.html?cur_warehouse=CN ? Heb die bij iemand in actie gezien i.c.m. Home Assistant, al dan niet i.c.m. stofzuiger maar verlichting.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DynamicDreams
Raven schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:27:
[...]

https://www.banggood.com/...494.html?cur_warehouse=CN ? Heb die bij iemand in actie gezien i.c.m. Home Assistant, al dan niet i.c.m. stofzuiger maar verlichting.
Goede tip, zojuist besteld. Had ook al een Arduino besteld met IR sender/receiver om daar eens mee te gaan spelen, maar deze optie ziet er wat meer plug-and-play uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
Vinze schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:06:
Ik heb inmiddels de Alfawise V8S binnen en tot nu toe ben ik erg tevreden over het schoonmaak resultaten en de efficiënte manier van navigeren door de kamer, zeker voor die 135 euro! Echter heb ik wel één probleem welke ik maar niet op kan lossen. Hij vind de dock/lader niet..

[..]

Inmiddels ook al een support mailtje naar Alfawise gedaan, maar mochten jullie nog tips hebben dan zijn die zeer welkom! (geen zin om van alles terug te moeten sturen)
Nog antwoord ontvangen van Alfawise support?

Ik ben namelijk de aanschaf van de Alfawise V8S aan het overwegen, maar dan moet ie wel het dockingstation terug kunnen vinden.
Inmiddels heb ik ook de Alfawise V8S binnen.

[..]

Vindt de Alfawise V8S bij jou wel het dockingstation terug?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 20:19
Ik kan nergens een nieuwsartikel vinden over de verkoop van de nieuwe iLife A9s.

Echter staat die nu "te-koop" op Ali-express, de officiele store van iLife.

https://nl.aliexpress.com...apprmkt&albagn=1500039111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
Overspeed schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 00:44:
[...]
Jep, alle keren feilloos. Het is wel zo dat als hij aan de andere kant van de kamer is en ik hem geforceerd terugstuur, hij wel een minuutje of 2 nodig heeft voordat hij het dock 'ziet'.

Mijn dochter van 1,5 is ook al fan van 'Stoffel de Stofzuigrobot' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 21:56
DJustin schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 06:02:
Ik kan nergens een nieuwsartikel vinden over de verkoop van de nieuwe iLife A9s.

Echter staat die nu "te-koop" op Ali-express, de officiele store van iLife.

https://nl.aliexpress.com...apprmkt&albagn=1500039111
Hier?
https://www.xiaomitoday.c...cuum-cleaner-coming-soon/
https://www.prnewswire.co...ith-senses-300775773.html

Bij Ilife zelf alleen niet.. dat is wel weer een beetje bijzonder :+

[ Voor 10% gewijzigd door Daannn1987 op 15-03-2019 07:44 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 20:19
Dat waren de vooraankondigingen met de standaard plaatjes. Op Ali express staan volledige foto series met alle specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58
Ik heb de iLife a4, maar hij komt niet meer vooruit. Hij rijdt een fractie vooruit, draait, en repeat. Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, sensoren getest. Soms doet hij het kort wel even goed.
Ik dacht eerst dat de bumper vast zat, maar dat lijkt ook niet het geval. Misschien zit er iets fout of scheef?

Iemand nog tips?

YouTube: ILIFE A4 FAQ Q1 - Why does the robot spin, move backward and beep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
I-King schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:44:
Ik heb de iLife a4, maar hij komt niet meer vooruit. Hij rijdt een fractie vooruit, draait, en repeat. Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt, sensoren getest. Soms doet hij het kort wel even goed.
Ik dacht eerst dat de bumper vast zat, maar dat lijkt ook niet het geval. Misschien zit er iets fout of scheef?

Iemand nog tips?

Kijk eens dat ronde voorwieltje na op stof.
Die kun je eruit klikken dacht ik met een schroevendraaier.
Daarna het stof eruit halen.
Bij mij is het daardoor een keer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Dat heb ik al gedaan. Maar dan reageert hij iets anders, dan loopt hij wel een stukje naar voren, maar stopt daarna. In dit geval rijdt hij niet naar voren; precies zoals op de film (zie dat ik dat eerst verkeerd heb omschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Overspeed schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 00:44:
[...]

Nog antwoord ontvangen van Alfawise support?

Ik ben namelijk de aanschaf van de Alfawise V8S aan het overwegen, maar dan moet ie wel het dockingstation terug kunnen vinden.

[...]

Ja Alfawise support wil/kan me niet helpen en verwijzen me door naar Gearbest. En Gearbest support bied de optie om alles terug te sturen als DOA, of niks terugsturen en 45$ ontvangen als compensatie voor de niet goed werkende dock. Gezien alle rompslomp rondom het terugsturen (naar Spanje in dit geval) heb ik die 45$ maar geaccepteerd.

Vreemde is is dat de dock het 1 van de 100 keer het wel gedaan heeft, dus mogelijk is er wel 'iets' te repareren maar met mijn beperkte electronica kennis gaat dat hem niet worden. Ik zal de diverse Chinese webshops in de gaten houden of er wellicht een losse dock verkocht wordt.

Verder heb ik overigens geen klachten over de manieren van stofzuigen, hij gaat keurig systematisch door huis en pakt een hoop stof op. Ik ben nu wel overtuigd dat een robotstofzuiger wel een aanwinst is, dus mijn volgende mag best dat duurder zijn. (bijv. een Roborock of S6 360)

[ Voor 12% gewijzigd door Vinze op 16-03-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Weet iemand of het mogelijk is bij de D7 om de functie uit te zetten dat hij stopt als hij vind dat de omgeving teveel is veranderd? we hebben nu een automatische schedule ingesteld en we merken dat hij stopt als hij vind dat de omgeving teveel is veranderd. Dat haalt natuurlijk het hele idee van de schedule onderuit. Onze D85 had daar logischerwijs geen last van.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
Misschien handig voor anderen om te weten - mijn één maand oude Roomba e5 maakte sinds kort een hoog piepend geluid bij het rondrijden. Ik heb de wielmodules eruit gehaald, open gemaakt, en met standaard lithium grease zowel de assen als de tandwielen helemaal ingesmeerd. Sindsdien is het geluid weg!

Instructies om dit te doen staan op Ifixit voor de wielmodule van de 600-800 series, de module van de i/e-series zit vergelijkbaar in elkaar. De hele operatie duurde wel anderhalf uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 06:55
I-King schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:44:

Iemand nog tips?

Mijn 2 maandelijkse schoonmaak routine:

1) Sensoren achter de bumper schoonmaken (6 schroefjes losmaken, van het plastic 'latje' wat de bumper vasthoud. bumper voorzichtige iets van de stofzuiger afhalen (let op het kabeltje!)) en stof weghalen van de achterkant van de bumper en de stofzuiger)

2) als de bumper nog los is: grote wielen losmaken, iets omhoog trekken (er zit een veer aan) en stof verwijderen. nu kan je ook de bumper weer vastmaken

3) kleine wieltje eruit wippen met een platte schroevedraaier en stof verwijderen. Draai het houder deel ook even rond. soms zet er nog iets verborgen

4) stof van de borstel verwijderen, let ook op haren etc die eromheen gewikkeld zijn

Duurt 5 minuten, Ik krijg er al wat handigheid in ;)

Blijft apart dat een stofzuiger niet meer stof dicht is. maar ja: het is ook zeker niet het duurste model en hij doet het inmiddels al drie jaar bij mij :)

Edit/aanvullend: als bovenstaande punten niet werken: probeer eens om de grote wielen met je hand even voor en achteruit te draaien

[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 19-03-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik sta op het punt de 360s6 aan te schaffen. Heb de app een keer gedownload en opgemerkt dat hier de s7 in vermeld wordt. Iemand weet van een nieuw model dat er aan zit te komen?
link naar screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
helloitsme schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:21:
[...]

1) Sensoren achter de bumper schoonmaken (6 schroefjes losmaken, van het plastic 'latje' wat de bumper vasthoud. bumper voorzichtige iets van de stofzuiger afhalen (let op het kabeltje!)) en stof weghalen van de achterkant van de bumper en de stofzuiger)

2) als de bumper nog los is: grote wielen losmaken, iets omhoog trekken (er zit een veer aan) en stof verwijderen. nu kan je ook de bumper weer vastmaken

3) kleine wieltje eruit wippen met een platte schroevedraaier en stof verwijderen. Draai het houder deel ook even rond. soms zet er nog iets verborgen

4) stof van de borstel verwijderen, let ook op haren etc die eromheen gewikkeld zijn

Blijft apart dat een stofzuiger niet meer stof dicht is. maar ja: het is ook zeker niet het duurste model en hij doet het inmiddels al drie jaar bij mij :)
Dit doe ik dus ook met mijn A4 en 1x per half jaar ook de klepjes bij de wielen even loshalen omdat daar ook een pak stof ophoopt. Alleen nu zijn er met al dat onderhoud door de jaren heen wat schroefgaten lam geworden.

Hoe zit met bijvoorbeeld de RoboRock stofzuigers, vergen die net zo intensief onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vinze schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Ja Alfawise support wil/kan me niet helpen en verwijzen me door naar Gearbest. En Gearbest support bied de optie om alles terug te sturen als DOA, of niks terugsturen en 45$ ontvangen als compensatie voor de niet goed werkende dock. Gezien alle rompslomp rondom het terugsturen (naar Spanje in dit geval) heb ik die 45$ maar geaccepteerd.

Vreemde is is dat de dock het 1 van de 100 keer het wel gedaan heeft, dus mogelijk is er wel 'iets' te repareren maar met mijn beperkte electronica kennis gaat dat hem niet worden. Ik zal de diverse Chinese webshops in de gaten houden of er wellicht een losse dock verkocht wordt.

Verder heb ik overigens geen klachten over de manieren van stofzuigen, hij gaat keurig systematisch door huis en pakt een hoop stof op. Ik ben nu wel overtuigd dat een robotstofzuiger wel een aanwinst is, dus mijn volgende mag best dat duurder zijn. (bijv. een Roborock of S6 360)
Het lijkt ook een product uit de iLife stal te zijn, mijn dock van een A4s geeft geen zichtbare infrarood (ja de camera van mijn telefoon ziet wel infrarood ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 07:23
Na aanvankelijk sceptisch tegen een robotstofzuiger aangekeken te hebben (overbodige luxe) denk ik er na de komst van onze tweeling toch anders over. Ben nu toch overstag (en de vrouw ook) om er één aan te schaffen, liefst met dweilfunctie. Ik heb een tweetal opties op het oog:

- 360 S6 (€ 311.50 bij Gearbest vanuit HK of €320.40 via Fast23 warehouse, geen coupon te vinden)
- Roborock Xiaowa E35 (€ 251.73 bij Geekbuying vanuit HK warehouse incl. coupon van $15)

De 360 S6 heeft laser en virtual wall (E35 niet), maar een kleinere opslagtank. Schijnbaar is de connectiviteit van de 360 S6 wat lastig (zo blijkt ook uit eerdere berichten hier), maar als dit eenmaal draait heb je hier geen omkijken meer naar lijkt me. Is de 360 S6 de meerprijs t.o.v. de E35 waard? Vind het wel een fors verschil.
De Roborock S50/55 is me te duur. Goedkoopste die ik momenteel kan vinden is rond de € 380,- en deze lijkt nagenoeg gelijk aan de 360 S6. Of zijn er toch argumenten te bedenken waarom de prijs van de S50/55 zich rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 22:43
J-East schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:48:

De Roborock S50/55 is me te duur. Goedkoopste die ik momenteel kan vinden is rond de € 380
€345,76 vanuit Spanje ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/88kUmZN.png

Maar dan schilt hij nog steeds €30 met de S360. Weet niet of dat de moeite is, want ze zijn beide goed geloof ik.

[ Voor 18% gewijzigd door bottom line op 19-03-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Ik heb de 360 S6 besteld, nog een weekje of iets meer wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Laatst online: 28-09 07:23
danielschut schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:39:
Ik heb de 360 S6 besteld, nog een weekje of iets meer wachten!
Bij Gearbest neem ik aan? Daar is ie nu in de Flash-sale voor € 293,69 namelijk.

Overigens is net ook de 3e generatie Xiaomi aangekondigd, de Roborock T6. Met name softwarematige updates tov de S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
J-East schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:54:
[...]

Bij Gearbest neem ik aan? Daar is ie nu in de Flash-sale voor € 293,69 namelijk.

Overigens is net ook de 3e generatie Xiaomi aangekondigd, de Roborock T6. Met name softwarematige updates tov de S5.
Inderdaad Gearbest d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
DynamicDreams schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:42:
[...]

Jep, alle keren feilloos. Het is wel zo dat als hij aan de andere kant van de kamer is en ik hem geforceerd terugstuur, hij wel een minuutje of 2 nodig heeft voordat hij het dock 'ziet'.
Goed om te horen. Ik heb em zojuist ook besteld!
Vinze schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Blijft jammer dat ie bij jou de dock niet kan terugvinden, maar is op deze manier keurig afgehandeld door Gearbest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Mijn Roomba 555 pet series doet het weer. Heb een aantal keer keihard geslagen op de bumpers, en dat hele ding door elkaar geschud. Draait als een zonnetje. Had um een maand of 3 een keer helemaal gestript, mocht niet baten. Blijkbaar doet geweld soms wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 09:12
bij Geekbuying nu voor 281.37€

*Knip*, Affiliatie link verwijderd

[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 03-04-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:55
Ook alweer uitverkocht helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Hmmmmmm nu wachten om ergens te bestellen:

https://www.gizchina.com/...tic-vac-went-on-pre-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net nadat ik gisteren de voorloper in ontvangst heb genomen :'(

Ach ik ben tevreden, hij doet het goed en het resultaat is prima. Ik zou niet zozeer weten wat er beter kan, hooguit dat hij iets beter onder de overhangende keukenkastjes schoonmaakt aangezien hij daar nu net niet onder kan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielschut
Nu al een dag of 5 in het bezit van de 360 S6, wat een geweldig en slim apparaat _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

Wokker

De avond wokkel

danielschut schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:07:
Nu al een dag of 5 in het bezit van de 360 S6, wat een geweldig en slim apparaat _O_
Ik heb ook al een op een aantal sites gekeken om hem te bestellen maar ze zijn meestal rond de 395 euro. Waar heb jij hem besteld?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Niks haalt het natuurlijk bij de Kirby Robotstofzuiger van ThinkGeek:

https://www.thinkgeek.com...?pfm=HP_Carousel_roomby_1 8)

spoiler:
Het is een 1-aprilgrap helaas...

[ Voor 18% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 01-04-2019 12:54 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Euhhhhh dit is toch echt een hele andere dan : https://www.gizchina.com/...tic-vac-went-on-pre-sale/

Of was je reactie op iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Pinky-H9 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:35:
[...]

Euhhhhh dit is toch echt een hele andere dan : https://www.gizchina.com/...tic-vac-went-on-pre-sale/

Of was je reactie op iets anders?
Dit was als reactie op de 360 s6. Alleen iets te enthousiast geweest komt uit china kom er nu achter dat er mogelijk nog import heffing overheen gaat...
Edit
Gelukkig priority lane en dan heb je geen douane kosten volgens gearbest.

[ Voor 29% gewijzigd door Wokker op 01-04-2019 17:49 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Mijn Neato Signature XV stopt de laatste tijd redelijk vaak midden in de kamer met de melding "Please clear my path". Echter is er helemaal niets in de omgeving te zien. Ik heb de sensoren al schoongemaakt en idem met de wielen en andere onderdelen. Ook heb ik onlangs de accu vervangen. Het begint steeds vervelender en frequenter te worden lijkt het wel. Iemand hier ervaring mee? En hopelijk een tip om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 21:58
Ik heb heul beul cadeaubonnen van de MediaMarkt gekregen. Welke robostofzuiger die daar te koop is, is aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
alex3305 schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:53:
Mijn Neato Signature XV stopt de laatste tijd redelijk vaak midden in de kamer met de melding "Please clear my path". Echter is er helemaal niets in de omgeving te zien. Ik heb de sensoren al schoongemaakt en idem met de wielen en andere onderdelen. Ook heb ik onlangs de accu vervangen. Het begint steeds vervelender en frequenter te worden lijkt het wel. Iemand hier ervaring mee? En hopelijk een tip om dit te verhelpen?
  • Heb je de lidar ook schoon gemaakt? (met perslucht ..)
  • Draait de lidar nog?
  • De frontbumper is die vrij beweegbaar?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 23:05
Ik ga mijn Roomba 780 naar boven verhuizen, alleen is die sensor dat die niet naar onder dondert fail-proof? Iemand weleens meegemaakt dat die onder aan de trap lag?? :+

Onder ga ik voor de Roborock s50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Webgnome schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:02:
[...]
  • Heb je de lidar ook schoon gemaakt? (met perslucht ..)
  • Draait de lidar nog?
  • De frontbumper is die vrij beweegbaar?
Lidar draait zeker en de frontbumper is ook vrij beweegbaar. Laatst ook met perslucht en een wattenstaafje de lidar unit schoongemaakt. De stofzuiger werkt ook heel vaak wel prima. Maar zeg een van de vijf keer stopt de stofzuiger ermee.

Voor mijn gevoel zit er ergens stof waar het niet moet zitten, maar zou zo niet weten waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Misschien heel stom. Maar de stofbak. Die klapt dan niet open wanneer het gebeurt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Bleh!

:)

DaYwaLkUr schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:54:
Ik ga mijn Roomba 780 naar boven verhuizen, alleen is die sensor dat die niet naar onder dondert fail-proof? Iemand weleens meegemaakt dat die onder aan de trap lag?? :+

Onder ga ik voor de Roborock s50
Ik heb al jaren een roomba 760 op de eerste etage en daar werkt het perfect!

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Majora schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:21:
Ik heb heul beul cadeaubonnen van de MediaMarkt gekregen. Welke robostofzuiger die daar te koop is, is aan te bevelen?
Begin met een lijstje welke je overweegt, en de vraag of je nog speciale zaken hebt in je huis waar je je zorgen over maakt qua vast lopen of beschadiging ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Zo. Mijn moeder is haar Roomba zat en heb het dus overgenomen. Heb er nu twee. Een 555 Petseries en een Roomba 886.

Gaat lekker zo. Heb er dus één voor beneden en één voor boven. Scheelt gesjouw. Heb echter een vraag:

Die Roomba's gaan zelf naar hun oplaadstation. Is dat nou verstandig om die dingen zo lang te laten laden? Heb namelijk geen schema ingesteld ivm poes en poezenspeelgoed. Dus soms staat zo'n ding 3 dagen te laden. Lijkt me ook best prijzig in de energiekosten, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
helloitsme schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:21:
[...]

Edit/aanvullend: als bovenstaande punten niet werken: probeer eens om de grote wielen met je hand even voor en achteruit te draaien
Ik heb contact gehad met iLife support. Zij gaven aan de bumper los te halen; als hij dan loopt zit 't 'm in de bumper. Dat bleek dus het geval.
Ik heb de bumper nogmaals losgehaald met de 6 schoeven, maar daarna heb ik dus ook nog 2 schroefjes losgehaald om de sensoren los te halen. Tussen de sensoren en het transparante plastic was ook stof gekomen, deze verwijderd en nu draait hij weer als een zonnetje!

Helemaal happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

gold333 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:06:
Na een aantal maanden nog steeds zo positief? :)

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Ivysaur schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:31:
Is dat nou verstandig om die dingen zo lang te laten laden? Heb namelijk geen schema ingesteld ivm poes en poezenspeelgoed. Dus soms staat zo'n ding 3 dagen te laden. Lijkt me ook best prijzig in de energiekosten, niet?
Ik heb twee Neato's die altijd op de lader staan. Ze gebruiken zo'n 4 kWh per maand, ongeacht hoe vaak ze een rondje rijden.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerla.nl/images/verbruik_xv_signature_2013-2019.png

Eerst kregen ze maar een uurtje per dag stroom, maar daar ben ik van af gestapt toen de accu van de oudste ineens overleed.

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 01:37
art schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:33:
[...]

Ik heb twee Neato's die altijd op de lader staan. Ze gebruiken zo'n 4 kWh per maand, ongeacht hoe vaak ze een rondje rijden.

[Afbeelding]

Eerst kregen ze maar een uurtje per dag stroom, maar daar ben ik van af gestapt toen de accu van de oudste ineens overleed.
Hoe heb je dit gemeten ? Hangen ze via een meetunit in de muur ? Ik ben ff benieuwd want ik zit hier momenteel te kijken naar het meten van diverse apparaten.

Overigens heb ik ook een Signature XV. Helaas is vorige week m'n display overleden en uiteraard net na een vakantie dus de programmering was eruit. Kan hem nu alleen nog maar handmatig starten :(

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 14:24
Korvaag schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:43:
[...]
Overigens heb ik ook een Signature XV. Helaas is vorige week m'n display overleden en uiteraard net na een vakantie dus de programmering was eruit. Kan hem nu alleen nog maar handmatig starten :(
Het is te repareren: http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?t=19263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ah thanks ! Ik zat al te kijken naar replacement LCD's maar dit topic had ik nog niet gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Das ook niet veel. 1 kWh is ongeveer 24 cent dus 96 cent per maand. Ofwel zo'n 12 euro per jaar. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb zelf een neo coolcam stekker er tussen zodat als ik hem oplaad het in de nacht gebeurt. De stekker gaat wel aan in de periode dat de stofzuiger zijn ding doet. Heb namelijk gemerkt dat als de stroom van de base unit af is dat de stofzuiger deze dan niet kan terug vinden. Hij weet wel ongeveer waar die staat maar gaat dan er naast staan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
https://www.priceboon.com/product/360-s7/

Iemand die deze reeds te koop heeft zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53
Dat ziet er interessant uit. Zat zelf te kijken naar de S6. Anderzijds, deze zal waarschijnlijk iets duurder worden ipv dat de S6 goedkoper wordt helaas.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Met een Plugwise circle.

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Interessant :)

Ik heb overigens toch besloten een nieuwe Neato te halen en van deze het display niet te gaan vervangen. Mocht iemand nog een Signature XV willen hebben voor reserveonderdelen (zitten net een paar maanden nieuwe accu's in) dan hoor ik het graag.

Hij werkt dus nog gewoon prima, maar alleen handmatig omdat er geen programmering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
[...]

Nou inderdaad, als je de 230V schakelt dan ontlaad je eigenlijk elke dag zijn accu, terwijl Li-Ion accus het prima volhouden aan de oplader.

Dat is ook mijn afweging om hem gewoon normaal te gebruiken, het accu is prijziger dan de paar kwh'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Zo vandaag dan mijn eerste robotstofzuiger binnen gekregen. Het is de ILIVE 5S Pro geworden. Kon deze via Amazon als een Warehouse deal redelijk goedkoop op de kop tikken (€125).

Tussen het moment van aanschaffen en ontvangen meer onderzoek gedaan en eigenlijk mijn oog laten vallen op de 360 S6. Sprak mij met name aan door de betere radar/lidar en ondersteuning voor meerdere verdiepingen. Omdat de 5S toch als geopend was vind ik het ook geen probleem deze weer te retourneren.

Echter na de 5S voor het eerst gebruikt te hebben vandaag ben ik eigenlijk best tevreden. In een halfuur de woonkamer (40m2) grotendeels gedaan. Daarna op de 1e verdieping laten rondrijden en was ie na een uur ook wel klaar. Tot slot de zolder gedaan en uiteindelijk vroeg ik mij af waar de duurdere robots zich nou echt in onderscheiden? De S6 is € 315 op dit moment en van dat verschil kan ik een tweede 5S Pro kopen...

- Snelheid viel mij dus in positieve zin op.
- de hoekjes pakt ie ook lekker
- geluid viel me mee
- huis was schoon :)

Wat me nog tegenviel:
- matten, worden niet echt goed gestofzuigd.
- hij stoot best vaak tegen van alles en nog wat. Maakt mij verder niet uit, maar levert op termijn natuurlijk wel wat minimale schade aan.

Kortom, wat zou een duurdere stofzuiger nu veel beter doen? Is het met name sneller en minder 'stoten''?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Als ik het goed heb leert zo'n duurdere waar alles staat en probeert het dan te vermijden. Heb zo'n 886 die leert hoe een verdieping in elkaar zit en dan volgens mij veel minder de muren en kasten probeert te vermoorden. Etc. Ook leert die dan waar het meeste rommel ligt.

Ik heb ook een Roomba 555 petseries. Zo'n oudje uit 2011, ofzo. Die heeft dat niet en die komt dus overal tegenaan, en soms pakt die een stuk vloer helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ivysaur schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:27:
Als ik het goed heb leert zo'n duurdere waar alles staat en probeert het dan te vermijden. Heb zo'n 886 die leert hoe een verdieping in elkaar zit en dan volgens mij veel minder de muren en kasten probeert te vermoorden. Etc. Ook leert die dan waar het meeste rommel ligt.

Ik heb ook een Roomba 555 petseries. Zo'n oudje uit 2011, ofzo. Die heeft dat niet en die komt dus overal tegenaan, en soms pakt die een stuk vloer helemaal niet.
Ok tnx, dat is wel veel prijsverschil voor iets meer slimheid.

Anderzijds, het lijkt mij dat de stofzuiger langer meegaat als hij niet elke 10 seconden een klap krijgt? Moet er nog maar even over nadenken. Het gebrek aan een programmering vind ik wel een echt nadeel btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Daar zijn die bumpers voor. @B-Bandit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zitten weinig bewegende onderdelen in zo'n stofzuiger dus zo'n tik moet geen groot probleem zijn.

Ik wilde persoonlijk vooral een stukje intelligentie, daarom een duurder model gekocht. Zo kan ik heel specifiek bepaalde delen van de vloer laten stofzuigen en wordt er via een intelligent patroon gezogen waardoor hij echt overal in de kamer komt en er niet achteraf nog vieze onderdelen zijn. Bovendien vind ik het erg storend als zo'n stofzuiger maar alle kanten op gaat zonder dat er enige logica te ontdekken is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Niet zozeer reclame maar meer een pointer naar vraag en aanbod omdat de unit anders naar de stort gaat:
V&A aangeboden: Te koop: Neato Robotics XV Signature met defect display

^ Als er nog mensen geinteresseerd zijn in de accu's en/of onderdelen. M'n stofzuiger staat nu een week te koop anders gooi ik hem weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:34

Shunt

Boe

Korvaag schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:05:
Niet zozeer reclame maar meer een pointer naar vraag en aanbod omdat de unit anders naar de stort gaat:
V&A aangeboden: Te koop: Neato Robotics XV Signature met defect display

^ Als er nog mensen geinteresseerd zijn in de accu's en/of onderdelen. M'n stofzuiger staat nu een week te koop anders gooi ik hem weg :)
Gooi hem anders als hij niet verkoopt hier op MP daar zitten een paar mensen die ze allemaal opkopen voor een redelijke prijs.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Shunt schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:23:
[...]

Gooi hem anders als hij niet verkoopt hier op MP daar zitten een paar mensen die ze allemaal opkopen voor een redelijke prijs.
Marktplaats doe ik niets meer mee. Echt niets meer. Ik gooi hem nog liever in de prullenbak. Na 2 avonden eerder van werk te zijn gekomen voor het ophalen van een droger met 2 keer een (verschillende) no-show ga ik daar m'n tijd en energie niet meer in steken.

Wel bedankt voor de suggestie trouwens. Attent !

[ Voor 4% gewijzigd door Korvaag op 12-04-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dank voor de adviezen. Ik denk dat ik voor de 360 S6 ga. Momenteel € 323 incl shipping in een zogenaamde flash sale. Volgens mij is het weleens goedkoper, maar niet veel goedkoper dan 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Zo de nieuwe Neato D5 via Amazon aanbieding maakt z'n rondjes ! Hij is stiller dan de XV. Hoewel het voor mij niet perse allemaal connected huppeldepup hoeft te zijn is het wel practisch dat het ding nu makkelijk kan updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
I-King schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:18:
[...]

Ik heb contact gehad met iLife support. Zij gaven aan de bumper los te halen; als hij dan loopt zit 't 'm in de bumper. Dat bleek dus het geval.
Ik heb de bumper nogmaals losgehaald met de 6 schoeven, maar daarna heb ik dus ook nog 2 schroefjes losgehaald om de sensoren los te halen. Tussen de sensoren en het transparante plastic was ook stof gekomen, deze verwijderd en nu draait hij weer als een zonnetje!

Helemaal happy :P
Happiness duurde maar 1 dag, inmiddels vind ik 'm alweer 2x 's ochtends terug midden in de kamer. Er zit toch iets niet lekker. Ga 'm nog eens met perslucht schoonmaken, kijken of er dan nog wat stof uitkomt, anders weet ik het ook niet meer.
Pagina: 1 ... 64 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.