Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11:06

Koeitje

Back-up tiems now?

Ik kan je uit ervaring (retail, grote aantallen) vertellen dat je niet op een valsensor moet vertrouwen. Het ene merk doet het wat beter dan het andere merk, maar over het algemeen flikkeren ze toch nog regelmatig naar beneden. Afzetten is het advies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:42
quote:
Worsteneter schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:21:
Ik laat de iLife A4 altijd met alle plezier rondrijden bij de trap en dat gaat al een jaar goed. Hij rijdt er nooit vanaf, draait altijd netjes om als hij het gat inrijdt.

Beetje vertrouwen in de techniek zeg ik dan maar! haha. Ik houd overigens de sensoren niet bijzonder goed schoon, al wil ik er af en toe wel een droge doek overheen halen.
Tsja, Deze waarschuwing krijg je op een apart briefje in de doos mee:

blijkbaar heeft Xiaomi niet zo heel veel vertrouwen in de techniek...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:34
quote:
Worsteneter schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:21:
Ik laat de iLife A4 altijd met alle plezier rondrijden bij de trap en dat gaat al een jaar goed. Hij rijdt er nooit vanaf, draait altijd netjes om als hij het gat inrijdt.

Beetje vertrouwen in de techniek zeg ik dan maar! haha. Ik houd overigens de sensoren niet bijzonder goed schoon, al wil ik er af en toe wel een droge doek overheen halen.
hier inderdaad exact hetzelfde, nooit problemen mee gehad. Zelfs de convectorputten op de begane grond blijft ie bij uit de buurt. Dus ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02-11 16:01
quote:
derhenno schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:00:
1. Ja
2. 9,1 cm (inclusief de geschuts-/lasertoren bovenop)
Ik zit de diameter van het ding op te zoeken, maar is hij daadwerkelijk 34 cm? Ik dacht altijd dat ze veel kleiner waren :+

34 cm is aardig lastig met wat stoelen hier in huis.. haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:56
Heb ff opgemeten: iets meer dan 34 cm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bvelleko
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de voeding van de Xiaomi? Ik zie dat Gearbest mijn order heeft voorzien van een Chinese plug en krijg als advies om deze te kopen. Dat lijkt me echter wat onlogisch.

Ik dacht bij reviews gezien te hebben dat het dock een geďntegreerde voeding heeft dat zich laat aansluiten met een tweepins stroomkabel. Als dat zo is hoef ik me nergens zorgen over te maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:27
Ik zie hier vooral veel de A4 en Xiaomi voorbij komen, die allebij behoorlijk goed lijken te zijn voor wat je ervoor betaalt (als ik mensen hier zo hoor over deze 2 apparaten). Maar zijn er ook vergelijkbare versies die met een 'invisible wall' werken zoals de Roomba?

Bij mij zou hij namelijk de keuken niet in moeten omdat daar de water- en voerbakken van de katten staan, maar een rubberen magneetstrip tussen de eetkamer en keuken is dan niet zo heel erg mooi.

www.joramoudenaarde.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
quote:
joramoudenaarde schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:53:
Ik zie hier vooral veel de A4 en Xiaomi voorbij komen, die allebij behoorlijk goed lijken te zijn voor wat je ervoor betaalt (als ik mensen hier zo hoor over deze 2 apparaten). Maar zijn er ook vergelijkbare versies die met een 'invisible wall' werken zoals de Roomba?

Bij mij zou hij namelijk de keuken niet in moeten omdat daar de water- en voerbakken van de katten staan, maar een rubberen magneetstrip tussen de eetkamer en keuken is dan niet zo heel erg mooi.
Deur dicht doen geen optie?

Ik til de water- en voerbak van men kat altijd ff op, kleine moeite...groot plezier ;)

derhenno wijzigde deze reactie 04-07-2017 20:57 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:27
Ik heb geen deur in een open keuken, wel een brede (1.40m) opening :) Onze huidige robot doet ook altijd z'n ding tussen 17:00-18:00, voordat we thuis komen, zo kunnen we gewoon rustig eten/van de avond genieten zonder dat dat ding al brommend door de woonkamer rijdt :)

www.joramoudenaarde.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
Als je de water- en voerbakken permanent hoger zet (op bijvoorbeeld een dikke houten plank waar de xiaomi niet op komt) of deze goed vastzet (door bv uitsparingen te maken in een bepaalde ondergrond) dan heb je met minimale aanpassing wel het maximale resultaat. Ik noem maar wat...

Nu ik het zeg....duh-uh dat ga ik dus ook doen 8)7

derhenno wijzigde deze reactie 04-07-2017 21:36 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-11 22:51
quote:
Bvelleko schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:39:
Hoe zit het eigenlijk met de voeding van de Xiaomi? Ik zie dat Gearbest mijn order heeft voorzien van een Chinese plug en krijg als advies om deze te kopen. Dat lijkt me echter wat onlogisch.

Ik dacht bij reviews gezien te hebben dat het dock een geďntegreerde voeding heeft dat zich laat aansluiten met een tweepins stroomkabel. Als dat zo is hoef ik me nergens zorgen over te maken :)
Verloopstuk kan je gebruiken, maar als je een tweepolige stroomkabel met EU pin liggen hebt, kan je deze ook aansluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-11 00:25
Er rijdt hier al bijna een jaar een Dirt Devil rond, naar volle tevredenheid. Het enige waar ik simpel van wordt is dat ik iedere dag het afval opvang bakje moet legen. Niet zozeer omdat ie helemaal vol is maar omdat de kattenharen de opening volstoppen en het vuil niet verder in het opvangbakje komt.
Iemand anders ook deze ervaring en wat hebben de gebruikers van de duurdere modellen voor ervaring hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
De Xiaomi heeft totaal geen problemen met kattenharen (1 kat, geen verstopte opening). Omdat ik um maar 2x per week de ronde laat doen raakt de opvangbak uiteindelijk wel errug vol (met kattenharen). Om maximale zuigkracht te behouden maak ik halverwege de opvangbak dan ook preventief leeg. Als je deze elke dag gebruikt zal dit niet zo snel spelen. Zo heel af en toe zitten er ook haren in de borstel, maar die zijn zo verwijderd.

derhenno wijzigde deze reactie 04-07-2017 22:54 (3%)

• JPtjeeNL
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
All,

Heb destijds de iLIFE A4 aangeschaft via GearBest en helaas doet hij het niet zo goed meer. Na iets van 80 cm in 1 richting te rijden, maakt hij een draai. Dat betekent dat hij niet goed meer schoonmaakt. Als je 'm bijvoorbeeld richting het basisstation wil manoeuvreren met de afstandsbediening, moet ik echt tientallen keren bijsturen omdat hij gewoon steeds wil draaien. Gearbest zegt dat ze 'm kunnen repareren, maar dan moet ik wel zelf verzenden naar China (40 euro). Ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Straks sturen ze 'm terug als zijnde 'gerepareerd' en heeft hij het nog steeds. Anders willen ze een refund doen van 10 USD (:)) of ik kan 105 USD betalen zodat ze een nieuwe opsturen. Maar ja, hoe lang houdt die nieuwe het uit. Misschien is dit wel het moment om over te gaan op een Roomba met multi-room support.

TLDR; iLife A4 is defect en ik kan kiezen tussen een refund van 10 USD (:)), repareren voor 40 euro of een nieuwe krijgen voor 105 USD. Andere optie zou zijn nieuwe Roomba met multi-room support.

Wat zouden jullie doen?

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:34
quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:41:
All,

Heb destijds de iLIFE A4 aangeschaft via GearBest en helaas doet hij het niet zo goed meer. Na iets van 80 cm in 1 richting te rijden, maakt hij een draai. Dat betekent dat hij niet goed meer schoonmaakt. Als je 'm bijvoorbeeld richting het basisstation wil manoeuvreren met de afstandsbediening, moet ik echt tientallen keren bijsturen omdat hij gewoon steeds wil draaien. Gearbest zegt dat ze 'm kunnen repareren, maar dan moet ik wel zelf verzenden naar China (40 euro). Ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Straks sturen ze 'm terug als zijnde 'gerepareerd' en heeft hij het nog steeds. Anders willen ze een refund doen van 10 USD (:)) of ik kan 105 USD betalen zodat ze een nieuwe opsturen. Maar ja, hoe lang houdt die nieuwe het uit. Misschien is dit wel het moment om over te gaan op een Roomba met multi-room support.

TLDR; iLife A4 is defect en ik kan kiezen tussen een refund van 10 USD (:)), repareren voor 40 euro of een nieuwe krijgen voor 105 USD. Andere optie zou zijn nieuwe Roomba met multi-room support.

Wat zouden jullie doen?
Roomba 605 te koop vandaag bij iBood voor ¤199

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Kasj schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:56:
[...]

Roomba 605 te koop vandaag bij iBood voor ¤199
Thanks voor de tip! Volgens mij heeft die geen multiroom support en dat zou ik wel erg fijn vinden. Die A4 moet ik telkens 'opsluiten' in een kamer zodat hij niet alles maar half doet.

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:03
Ondertussen is het huis "netjes" en wil ik de xiaomi elke nacht laten rijden. Alleen werkt het niet zoals ik zou willen, of eigenlijk, hij doet niks. Staat hier iets fout?

https://tweakers.net/ext/f/UgkDFY0FBzBDzFhWpmUeVu3G/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/3dmGmcxwY73javUs9GfmAJ82/thumb.png

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-11 19:45
quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:41:
All,

Wat zouden jullie doen?
Heb je het voorwieltje er al eens utgewipt met een schroevendraaier en het stof eronder verwijderd?

• Dijkhuis
quote:
Headshot_NL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:39:
Ondertussen is het huis "netjes" en wil ik de xiaomi elke nacht laten rijden. Alleen werkt het niet zoals ik zou willen, of eigenlijk, hij doet niks. Staat hier iets fout?

[afbeelding]
[afbeelding]
Staat de DND (Do Not Disturb) aan? die stond standaard aan bij mij.

Daarnaast heeft de Apple app wat problemen met de tijdszone. Ipad en Iphone zitten 6 uur mis bij mij, Android telefoon en tablet gaan wel goed.

• Headshot_NL
quote:
Dijkhuis schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Staat de DND (Do Not Disturb) aan? die stond standaard aan bij mij.

Daarnaast heeft de Apple app wat problemen met de tijdszone. Ipad en Iphone zitten 6 uur mis bij mij, Android telefoon en tablet gaan wel goed.
DND stond inderdaad standaard aan maar die had ik al uitgezet. Ik zal het schema eens zo laten staan. Mocht het een tijdzoneprobleem zijn dan zal hij misschien alsnog gaan rijden.

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
Vandaag bij Ibood: de IRobot Roomba 605 (¤199 + ¤ 5,95 verzendkosten). Toegegeven, geen superslimme robotstofzuiger, maar zeker geen slechte deal voor hen die wat simpelers zoeken en Chinese garantieperikelen willen vermijden 8)7

http://www.ibood.com/elec...-605-robotstofzuiger.html

• Bvelleko
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
quote:
blowk schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:56:
[...]

Verloopstuk kan je gebruiken, maar als je een tweepolige stroomkabel met EU pin liggen hebt, kan je deze ook aansluiten.
Thanks! Ik heb nog een paar miljoen kabels liggen dus zal wel goed komm'n.

Kan bijna niet wachten tot hij binnen is.

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
I-King schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Heb je het voorwieltje er al eens utgewipt met een schroevendraaier en het stof eronder verwijderd?
Wow, briljant! Daar kwam echt een berg stof uit. _/-\o_ Hij lijkt het nu weer normaal te doen. Thanks! :D

JPtjeeNL wijzigde deze reactie 05-07-2017 12:28 (54%)

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:19
quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:13:
[...]

Wow, briljant! Daar kwam echt een berg stof uit. _/-\o_ Hij lijkt het nu weer normaal te doen. Thanks! :D
Wat ook een bekend probleem is, is stof onder de bumper. Daar zitten de IR oogjes. Dus in 't geval van een flippende A4: goed schoonmaken. Het voorwieltje heeft onder dat plastic mountje ook nog een sensor zitten! Dat is mogelijk de boosdoener geweest. Maar ook stof onder de bumper, op de 'fall-sensoren' etc. kan voor het zelfde gedrag zorgen ;)

• JPtjeeNL
  • Niet online
quote:
Worsteneter schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Wat ook een bekend probleem is, is stof onder de bumper. Daar zitten de IR oogjes. Dus in 't geval van een flippende A4: goed schoonmaken. Het voorwieltje heeft onder dat plastic mountje ook nog een sensor zitten! Dat is mogelijk de boosdoener geweest. Maar ook stof onder de bumper, op de 'fall-sensoren' etc. kan voor het zelfde gedrag zorgen ;)
Dat ze dat dan niet even zeggen bij Gearbest. Pff.. Bedankt! Echt top! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:20
quote:
JPtjeeNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Dat ze dat dan niet even zeggen bij Gearbest. Pff.. Bedankt! Echt top! :D
Wel even die 10USD opeisen nu he ;)

• woess
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15:19
quote:
Headshot_NL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:39:

[afbeelding]
[afbeelding]
Wel even de DND mode uitzetten (ander tabje) en er zit 6 uur tijdsverschil in, dus zet hem om 10:00 uur en hij zal om 04:00 uur beginnen (iPhone app).

• Headshot_NL
quote:
woess schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 07:23:
[...]

Wel even de DND mode uitzetten (ander tabje) en er zit 6 uur tijdsverschil in, dus zet hem om 10:00 uur en hij zal om 04:00 uur beginnen (iPhone app).
Dankje. DND staat al uit. Heb de tijd aangepast en ik zie wel of hij nu zijn werk gaat doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Nou, hier is het bijna zover, de Mi Vacuum wordt binnen nu en een half uur bezorgd. Hopelijk zonder extra kosten, zie daar in ieder geval niets van in de DPD tracking information
Nu werk ik vanmiddag thuis, dus kan ik hem meteen aan de lader hangen, en vanavond een test rondje laten doen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat!

TheFes wijzigde deze reactie 06-07-2017 12:10 (16%)

Don't mess with the Fes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• derhenno
Denk dat je geluk hebt :)

Ben benieuwd naar je (voorlopige) bevindingen. Veel plezier met de voorstelling :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:09:
Nou, hier is het bijna zover, de Mi Vacuum wordt binnen nu en een half uur bezorgd. Hopelijk zonder extra kosten, zie daar in ieder geval niets van in de DPD tracking information
Nu werk ik vanmiddag thuis, dus kan ik hem meteen aan de lader hangen, en vanavond een test rondje laten doen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Hier ook tussen 13.29 en 14.29. Er staat nu een Medion MD16192 welke vervangen gaat worden door de slimmere Mi Vacuum. :) Zal de bevindingen hier posten t.z.t..

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• R-B
  • Laatst online: 02-11 16:01
-editted-

R-B wijzigde deze reactie 06-07-2017 13:44 (93%)
Reden: Gemoved naar andere topic.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:05
quote:
BenEco schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Hier ook tussen 13.29 en 14.29. Er staat nu een Medion MD16192 welke vervangen gaat worden door de slimmere Mi Vacuum. :) Zal de bevindingen hier posten t.z.t..
Ben benieuwd naar je bevindingen....

De Medion MD16192 bevalt hier erg goed. Een stuk beter dan de Dirt Devil Spider. De Medion zuigt ook daadwerkelijk.... waar de Spider toch meer veegde. Sowieso alles een stuk beter schoon. Meestal kan die zijn station wel terugvinden, maar soms past die net niet goed onder de kast en lijkt die de weg kwijt....

Maar ik laat hem gewoon snachts rijden. Dan zie je hem ook niet "dom" rondrijden. Scheelt een beste klap met de Xiaomi nog kwa prijs... dus dan zou de Xiaomi een stuk beter moeten zijn...

Slimme navigatie ed. is allemaal top! maar uiteindelijk gaat het maar om 1 ding: een schoon resultaat met zo min mogelijk effort.... :9

• derhenno
Gezien de grote interesse in de Xiaomi mi robotstofzuiger en de recente modbreak is, in overleg met -zeehond, besloten een specifiek topic aan te maken voor de xiaomi waarbij alle vragen, ook inzake priority mail/eu express, mogen worden gesteld. De informatie is nu nog summier en zal de komende tijd verder worden aangevuld en bijgewerkt. Voor specifieke informatie/ervaringen/problemen kun je (naast hier natuurlijk) nu ook hier terecht:

Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger)

derhenno wijzigde deze reactie 06-07-2017 13:30 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:10
quote:
Loondijke schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:04:
Net ook de Xiaomi bestellen! Voor ¤ 282 inclusief verzenden kan je ook geen echte bult vallen denk ik.

Is de software wel in het Engels ondertussen? Of nog steeds Chinees? Wij hebben ook een hond en 2 katten. Straks gaat onze dochter rondkruipen en dan moet je gewoon elke dag stofzuigen. Dat gaan papa en mama mooi niet doen -> dat mag Xiaomi gaan doen O+ .
Gisteren al binnengekregen! Een nachtje op laten laden en meteen zijn ronde gedaan; Top apparaatje voor die prijs! Alles lekker schoon en bouwkwaliteit van het apparaat is ook erg goed vind ik. Mooi afgewerkte klep en onderdelen en alles voelt gewoon degelijk.

Home Theater & Boardgame Enthusiast - BGG - Loonens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-11 23:30
Overleg even met de mods van Aanbiedingen en Kortingscodes of je de codes daar kunt plaatsen, hier horen ze niet thuis. Laat daarbij in ieder geval de groet s.v.p. achterwegen.

Zeehond wijzigde deze reactie 16-07-2017 14:27 (165%)

Vergelijk chinaproducten @ CompareImports.com en voor EU stock producten Euwarehouse.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvűrrrr!

Merk dat m'n Roomba 650 zichtbaar moeite krijgt met docken. Heb het basisstation nu verplaatst naar een open plek maar zelfde verhaal; hij vindt het dock wel maar rijdt er vervolgens als een achterlijke tegenaan en keert om. Heel soms vindt hij hem dan alsnog en gaat laden maar ben vrijwel iedere dag het ding nu op zijn dock aan het zetten.

Oplaadpunten heb ik goed schoongemaakt van het station en de Roomba, evenals de overige sensoren. Begrijp niet helemaal wat er nu nog "mis" kan zijn. Iemand daar ervaring mee?

/Lijkt op een IR-sensor probleem in de Roomba zelf. Net ook een uitgebreide self-test gestart en aan het einde een snel knipperende rode Clean knop wat een fout aangeeft. Maar weer 's openschroeven binnenkort.

Exorcist wijzigde deze reactie 16-07-2017 16:36 (16%)

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 31-10 11:42
Hallo allemaal,

ik moet een robot stofzuiger hebben van max 6CM i.v.m. de bank van 7CM.

Na veel zoeken kwam ik erachter dat dit best een opgave is omdat alle duidelijke goede modellen meer dan 7CM zijn. De modellen onder 7CM die ik heb kunnen vinden komen niet hoger dan +- 500Pa en zijn dus onvoldoende geschikt voor gebruik.

Nu heb ik 1 model kunnen vinden van 6CM, de DiQee 360 voor +- 200¤ op Ali met 1000-1200 Pa en een accu van 7000mAh met alle functies die je maar kan verzinnen.

Kan mij nog iemand dit met goede argumenten uit mijn hoofd praten of een beter gepast model vinden?

Reviews die ik kan vinden zijn Russisch en daar heb ik niet veel aan.

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:37

HaTe

haat niet

Ik heb de ILife V5S en die is volgens mij net iets minder dan 7cm. Zuigdruk is 850Pa. Laatst was die in de aanbieding voor 125 euro bij gearbest met kortingscode.

Specs

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:54

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Wartopia: dan zuig je toch niet onder die bank? Kom je daar nu met een regulier stofzuiger nog wel onder dan?

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 12:34
quote:
Wartopia schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:42:
Hallo allemaal,

ik moet een robot stofzuiger hebben van max 6CM i.v.m. de bank van 7CM.

Na veel zoeken kwam ik erachter dat dit best een opgave is omdat alle duidelijke goede modellen meer dan 7CM zijn. De modellen onder 7CM die ik heb kunnen vinden komen niet hoger dan +- 500Pa en zijn dus onvoldoende geschikt voor gebruik.

Nu heb ik 1 model kunnen vinden van 6CM, de DiQee 360 voor +- 200¤ op Ali met 1000-1200 Pa en een accu van 7000mAh met alle functies die je maar kan verzinnen.

Kan mij nog iemand dit met goede argumenten uit mijn hoofd praten of een beter gepast model vinden?

Reviews die ik kan vinden zijn Russisch en daar heb ik niet veel aan.
Misschien nog even naar de ecovacs deebot slim kijken? Is 5,7 cm en gewoon in NL verkrijgbaar.

• Wartopia
@HaTe Deze is precies 7CM en dan loopt die vast onder de bank zoals nu, dit willen dus niet meer :)

@CyBeRSPiN Ik niet, mijn vriendin verschuift nu regelmatig de bank.... en dat wil ik niet meer i.v.m. het beschadigen van het nieuwe laminaat. Waarom het super schoon moet zijn onder de bank is een discussie die ik liever uit de weg ga, ga nooit met vrouwen in discussie over schoonmaken of je moet het straks zelf gaan doen.

@Kasj Deze heb ik inderdaad ook gevonden maar kost ook 200¤ en heeft maar 500Pa.

• HaTe

HaTe

haat niet

Het verhogen van de bank is geen optie?

Specs

• Wartopia
quote:
HaTe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:02:
Het verhogen van de bank is geen optie?
Is een hoekbank die bestaat uit 2 delen die in elkaar zitten, 1 deel kan niet eens uit zelf staan en moet dus direct in het andere deel gedaan worden, het verhogen durf ik niet aan omdat ik bang ben dat die dan zal breken. Kortom koop nooit een bank op otto.nl :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

quote:
Wartopia schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Is een hoekbank die bestaat uit 2 delen die in elkaar zitten, 1 deel kan niet eens uit zelf staan en moet dus direct in het andere deel gedaan worden, het verhogen durf ik niet aan omdat ik bang ben dat die dan zal breken. Kortom koop nooit een bank op otto.nl :X
Lijkt mij geen probleem. Qua krachtverdeling maakt het niet uit hoe hoog je bank op de pootjes staat, dus hij zal niet eerder breken.

Ja, er zijn natuurlijk wel wat zijwaartse krachten bij het gáán zitten op de bank, wat wel nadelig is bij hogere poten, maar een verhoging van 1cm is gewoon te verwaarlozen.

HaTe wijzigde deze reactie 17-07-2017 14:57 (14%)

Specs

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
HaTe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Lijkt mij geen probleem. Qua krachtverdeling maakt het niet uit hoe hoog je bank op de pootjes staat, dus hij zal niet eerder breken.
Precies, bestaan ook nette kant en klare blokjes voor.
zoeken bij google naar 'bank+verhogen+blokje'

• zeegerd
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:12
Vraagje over onze LG HomBot.

Wat ie nu doet als ie rijdt: stopt heel plotseling, alsof ie opeens een hindernis tegenkomt, draait op de plaats en gaat 'eromheen'. Komt over alsof er iets met een sensor mis is. Iemand een idee? Ik heb alle zichtbare sensoren al schoongemaakt.

1710 Wp ZO 5° + 2360 Wp ZW 15° + Daikin US 3.5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:57
quote:
SolarOrbiter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:58:
[...]

ik kon het niet laten, toch maar besteld >:)
beste mensen, niet kopen, werkt niet :-) je ziet nog meer vlekken op je raam.

Heb het terug gestuurd met paypal retourkosten naar GearBest. Moest hier voor wel veel mailen en zeuren en dreigen. Pakket is niet bekend waar het exact is volgens GearBest. maar zie wel de volgende melding:
【投递南油】Successfully delivered China Post
Dus nog een boze mail gestuurd :-p ik krijg een refund op mijn PayPal account 8) kost tijd (bijna een maand), maar dan heb je ook wat

• burnerchief
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-11 16:11

burnerchief

4600 kWp oost/west

De ecovacs deebot slim is de laagste die ik kon vinden er rijden er twee rond bij mij eentje op tapijt en eentje op plavuizen zeeer tevreden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 31-10 08:51
Hiervoor kun je een advertentie aanmaken in v&a, hier in dit topic is dit niet de bedoeling.

Zeehond wijzigde deze reactie 24-07-2017 00:55 (79%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Huff002
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-11 20:15
Voor degene met een Deebot R95, de Deebot R95 MKII is beschikbaar.

Ik was wat aan het rondzoeken of er al een firmware update uit was voor mijn R95 en kwam toen deze pagina tegen.

Mijn Duits is niet geweldig maar omdat ik een Limburger ben en het Limburgs toch bijna Duits is kon ik hieruit opmaken dat er inderdaad een nieuwe versie uit is maar gewoon updaten/flashen niet mogelijk is.
¤25 heb ik nog wel over voor een upgrade als hij maar genoeg verbetering brengt.

Eerst heb ik gemaild met RoboCleaners waar ik het toestel in februari 2017 gekocht heb.
Zeer snel een antwoord van hun gekregen:
quote:
De update (nieuw model) is inderdaad beschikbaar. De Benelux distributeur heeft momenteel hier geen actie voor een upgrade voor 25% euro.
Hierna heb ik contact opgenomen met Ecovacs zelf via service-nl@ecovacs-europe.com.
Ik had zelf in het Nederlands gemaild maar onderstaan antwoord in het Engels gekregen.
quote:
You can register the devices for upgrade.

We need the following data:

- serial number for modell (this is starting with E00 or E10) – under the dust box
- Purchase date and purchase receipt
- Your address with telephone number, which is to be used for pickup

Pickup and upgrade is free of charge.
Hierop heb ik nog iets meer info gevraagd en gekregen.
quote:
- A much more detailed presentation of the rooms and the interior makes even more efficient cleaning and planning of virtual borders possible.
- Improved room detection and cleaning.
- The DEEBOT already cleans during the first scan. This saves time and energy.
- Card recovery has been improved and now allows you to reactivate the card even after the device has been switched off.
- Improved display when manually moving the DEEBOT or docking station.
- Edge cleaning and obstacle detection significantly improved.
- If the DEEBOT is in the cleaning mode and the app is switched off and then switched on again, the cleaned surface is displayed correctly.
- The unit can be silenced.
- Virtual boundaries are also detected on the way to recharge.

The processing time is 7-10 days.
Ik heb zonet mijn aanvraag voor een gratis update verstuurd, ik laat hier nog wel weten hoe het verder loopt.

• derhenno
Zo lezende heeft de (hoognodige?) update, gezien de recensies, nog niet het gewenste effect.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:03
Na bijna een jaar zeer tevreden te zijn geweest over mijn iLife A4 merk ik dat de accu minder aan het worden is. Ik tref het apparaatje soms midden in de woonkamer aan zonder enige reden dat hij over iets is gereden of iets heeft opgezogen wat niet de bedoeling was. Alles wijst er dus op dat de accu op is, het geen niet zo gek is met 24/7 gebruik.

Ik probeer nu echter een vervangende accu te vinden wat tot voor kort prima kon maar ik kan nu niets vinden. Zijn hier tips of adressen waar deze wel te bestellen zijn?

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-11 19:45
Heb je hem al eens laten rondrijden overdag en gekeken hoe hij dat doet? Bij mij gebeurde dat namelijk ook, maar zat er stof in het voorste wieltje. Dan rijdt hij geen lange stukken door, maar korte stukken en daarom kan hij dan vaak het station niet meer vinden.

Ik zou hem gewoon een timen hoe lang hij nog draait!

• Dijkhuis
quote:
Miki schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:05:
Alles wijst er dus op dat de accu op is, het geen niet zo gek is met 24/7 gebruik.
Dat lijkt me wel erg enthousiast, 24/7 in gebruik :P

Maar zoals hierboven gesteld, in een jaar de accu stuk is wel erg snel, zoek eens naar andere defecten.

• Miki
quote:
I-King schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:43:
Heb je hem al eens laten rondrijden overdag en gekeken hoe hij dat doet? Bij mij gebeurde dat namelijk ook, maar zat er stof in het voorste wieltje. Dan rijdt hij geen lange stukken door, maar korte stukken en daarom kan hij dan vaak het station niet meer vinden.

Ik zou hem gewoon een timen hoe lang hij nog draait!
Ik schroef het apparaatje zo nu en dan wel eens uit elkaar. Maar wellicht zit er weer iets dwars, goede tip en leuk klusje voor vanavond :)
quote:
Dijkhuis schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Dat lijkt me wel erg enthousiast, 24/7 in gebruik :P

Maar zoals hierboven gesteld, in een jaar de accu stuk is wel erg snel, zoek eens naar andere defecten.
Mja 7/365 bedoelde ik eigenlijk O-)

• Miki
Zojuist mijn laatste schroef weer ingezet in de A4. Was even een klusje maar bijna volledig uit elkaar gehad en alle onderdelen afgestoft. Daarbij meteen een borsteltje vervangen alsook het stof filter.

De stofzuiger lijkt een iets ander geluid te maken maar dat komt waarschijnlijk omdat de demping (pak stof) er niet meer in zit :)

Eerste test rondje was dus positief, erg benieuwd of hij morgen ochtend in zijn station te vinden is.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Inmiddels heb ik de Xiaomi Mi Vacuum ie binnen en heeft hij er 2 rondjes opzitten. Toen ik in 2012 de Neato XV-25 kocht (voor 550,-!!) was ik daar erg blij mee en het apparaat heeft me heel wat uren stofzuigen bespaart over de jaren. Helaas was hij toch niet super betrouwbaar en heb dan ook 3 RMA's gehad voor ik een exemplaar had wat het uiteindelijk 3 jaar heeft volgehouden (met 2 x nieuwe batterij en een reparatie van een mede-tweaker). Maar voor deze Neato moest ik echt wel mijn huis aanpassen om te zorgen dat hij in 80/90% van de runs terug kwam op zijn base station en niet heel de dag stond te piepen in huis. Dit maakte hem ook gelijk ongeschikt voor de nacht: Bij problemen of volle dustbin heel de nacht doorgaan met piepen. Maar bij een run van de neato had ik dus de eetkamer (met "buizenstoelen") afgeschermd, en ook wat andere bijzettafeltjes op de bank gelegd etc.

Inmiddels 5 jaar verder dus de Xiaomi gekocht. Overweging was eigenlijk vrij simpel, eerder ging ik voor een degelijk merk als de Neato en heb ik vrij veel problemen gehad, en het model waar ik nu naar keek (Botvac connected) zou met z'n 700 euro nog eens een stuk duurder zijn dan de vorige. Op basis van de reviews online van de Xiaomi was de keuze snel gemaakt, voor de prijs van 1 Neato kan ik sowieso 2.5 keer een Xiaomi (262,-) kopen (mocht garantie helemaal niet lukken).

Inmiddels dus binnen en wat een verademing, waar de Neato zoals gezegd vaak vastliep en zeker met stof op de sensoren gewoon amper het huis rond kwam heb ik nu met 2 rondes nog geen vastloper gehad, zonder enige aanpassingen te maken in huis, inclusief de buizen stoelen in de eetkamer. Waar de Neato als een hitsige hond tegen de buizen op liep te rijden en dan besloot dat hij vast zat, is de xiaomi intelligenter en besluit eerder dat hij dat stukje gewoon niet gaat schoonmaken. Ook vastlopers in een oerwoud van stoelpoten bij onze keuken heeft hij nog niet gehad.

Tot nu toe ben ik dus erg positief, ik had verwacht dat hij wel beter zou zijn dan de neato maar dat ik toch nog af en toe vastlopers zou hebben of aanpassingen zou moeten maken in het huis. So far dus niet, en daarmee een nog grotere aanwinst in het huishouden :-)

BTW: Ik had nog een magneetstrip van de Neato laten liggen om de eetkamer af te scheiden die werkte perfect met de Xiaomi.

• Huff002
quote:
... ik laat hier nog wel weten hoe het verder loopt.
Na mijn aanvraag voor de update de volgende ochtend al een RMA nummer & shipping label van UPS ontvangen. Je kan een afspraak maken om het pakket op te laten halen maar ik heb het de volgende dag zelf binnengebracht bij een UPS afgiftepunt.
Via de tracking nog kunnen volgen dat het pakketje 2 dagen onderweg geweest is naar LetMeRepair in Bautzen, Duitsland.

En toen complete stilte tot op 8 augustus een collega mij laat weten dat er een pakket voor mij geleverd is. Ik zat ondertussen met vrouw en kinderen lekker op Texel voor een week (verdiende?) vakantie.

Ik ben zaterdag het pakket gaan ophalen en bij het uitpakken viel me duidelijk 2 dingen op:
  1. Het is wel degelijk mijn eigen toestel dat ik teruggekregen heb, dus geen omruil (ik herken de krassen)
  2. Het toestel is volledig gereinigd
Ik heb de stofzuiger niet opnieuw moeten verbinden met het wifi netwerk en de kalender was ook niet gewist maar de map van mijn woning was hij wel kwijt.
Ivm de door Ecovacs vooropgesteld verbeteringen:
quote:
- A much more detailed presentation of the rooms and the interior makes even more efficient cleaning and planning of virtual borders possible.
De plattegrond heeft inderdaad een hogere resolutie gekregen en de stofzuiger lijkt mij iets verfijnder te werk gaan bij randen en objecten. Ik gebruik zelf de virtual borders niet dus kan ook niet zeggen of het hiervoor daadwerkelijk een verbetering is. Het duurt nu wel merkbaar langer om de plattegrond te openen in de app.
quote:
- Improved room detection and cleaning.
Ik heb voordien nooit problemen gehad met de room detection, ook nu doet hij dit perfect.
(1 grote ruimte, 1 gewone kamer en 3 kleine kamers)
quote:
- The DEEBOT already cleans during the first scan. This saves time and energy
Hij begint nu eigenlijk onmiddellijk te stofzuigen en tegelijkertijd scant hij ook de omgeving, vroeger deed hij eerste een snelle scan (random door de ruimtes) om daarna te beginnen stofzuigen volgens patroon.
quote:
- Card recovery has been improved and now allows you to reactivate the card even after the device has been switched off.
Dit deed hij bij de vorige versie ook wel maar daar mislukte het wel eens.
Nu heb ik het 1x getest en doet die het, afwachten wat de toekomst brengt.
quote:
- Improved display when manually moving the DEEBOT or docking station.
De verbetering hier is dat je nu ziet welke richting je ingedrukt hebt, deze blijft blauw oplichten in de app.
Voorheen had je hier het raden naar maar ik heb dit nooit als een probleem ervaren.
quote:
- Edge cleaning and obstacle detection significantly improved.
Dit lijkt mij de beste verbetering, hij gaat korter bij de randen. Voor de update bleef hij er angstvallig enkele cm's vanaf.
quote:
- If the DEEBOT is in the cleaning mode and the app is switched off and then switched on again, the cleaned surface is displayed correctly.
Dit klopt ook maar zoals hierboven al gezegd doet hij er nu wel een stuk langer over om de map in te laden.
quote:
- The unit can be silenced.
Nieuw knopje in de app om de stofzuiger het zwijgen op te leggen.
Verwarrend is wel dat je de functie moet aanzetten om het stil te zetten, mij lijkt andersom logischer.
quote:
- Virtual boundaries are also detected on the way to recharge.
Aangezien ik ze niet gebruik kan ik niet zeggen of dit voorheen werkelijk een probleem was en of die het nu beter doet.

Conclusie:
Buiten het korter bij de rand stofzuigen had ik voorheen eigenlijk nooit geen tekortkomingen gemerkt die voor mij storend waren. Omdat het om een gratis update gaat zou ik niet twijfelen en het onmiddellijk laten doen. Nadeel is wel dat je ondertussen terug met de gewone stofzuiger aan de slag moet maar het voordeel hieraan is dat je dan weer merkt dat een robotstofzuiger je leven weer net iets eenvoudiger maakt.

Wat ik van Ecovacs ook niet snap is dat ze hier geen stukje software voor schrijven zodat een klant dit zelf kan doen, er zit een USB-aansluiting op de stofzuiger en die moet toch ergens voor dienen.

• Eagle_1
  • Laatst online: 06-11 12:07
Ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van een high pitch noise (je kent het wel van adapters ed.) die uit de robot komt op het moment dat hij gedocked is en dus aan het "opladen" is (of gewoon een volle batterij heeft maar nog steeds verbonden is met het docking station).

Ik ben met name ook benieuwd of er bepaalde modellen zijn die dit hebben.. en nog belangrijker, of er modellen zijn die dit niet lijken te hebben.

Zelf heb ik namelijk ongeveer een maand geleden een Deebot R98 gekocht. Ik ben zeer tevreden over hoe hij zijn werk doet.
-Hij maakt netjes een kaart van de ruimte waarin hij staat.
-Heeft een app waarmee je hem een schema kunt geven wanneer hij welke ruimtes moet doen (deelt overigens zijn de totale ruimte zelf in in componenten),
-aan kunt geven een bepaalde plek schoon te maken (spot cleaing)
-met de app kun je virtuale walls op de kaar tekenen.

Daarnaast heeft het docking station een handstofzuiger die aan slaat als de robot docked en zo de robot leegzuigt. Deze stofzuiger ook makkelijk even snel als kleine handstofzuiger te gebruiken.
Al met al, heeft deze robot alles wat wij op dit moment zouden willen.

Echter,... heeft hij ook 1 ding extra. Er komt een high pitch noise (ac adapter geluid zeg maar) uit de robot (niet de adapter van het docking station) als deze gedocked is.

Omdat hij in de woonkamer staat is dit enorm hinderlijk, als er geen geluid is van de tv dan hoor je hem door de hele kamer. Even rustig zitten is er niet meer bij.
De webwinkel heeft de robot al vanwege dit probleem een keer omgeruild maar helaas heeft het 2de model dat ik onvangen heb precies hetzelfde.
De robot gaat dus terug.... wat erg jammer is vanwege een probleem dat niets te maken heeft met hoe de robot zijn werk doet.

Ik lees op internet wel meer klachten over dit soort problemen en vraag mij dus af of er hier ook mensen zijn die daar last van hebben... en of er mogelijk bepaalde modellen / merken zijn waarbij het meer voorkomt.
Ik ben helemaal benieuwd of er mensen zijn die de Deebot R96 hebben, dit lijkt in mijn ogen dezelfde robot, maar met een ander docking station.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties...

• UltraSub
  • Laatst online: 11:48
quote:
Eagle_1 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:59:
Ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van een high pitch noise (je kent het wel van adapters ed.) die uit de robot komt op het moment dat hij gedocked is en dus aan het "opladen" is (of gewoon een volle batterij heeft maar nog steeds verbonden is met het docking station).

Ik ben met name ook benieuwd of er bepaalde modellen zijn die dit hebben.. en nog belangrijker, of er modellen zijn die dit niet lijken te hebben.
Mijn Xiaomi doet dit inderdaad als hij in de dock staat. :|

• Huff002
quote:
Eagle_1 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:59:
Ik ben helemaal benieuwd of er mensen zijn die de Deebot R96 hebben, dit lijkt in mijn ogen dezelfde robot, maar met een ander docking station.
Ik heb een R95 (zie 1 post boven jouw post), dit is dezelfde stofzuiger maar met een gewone docking.
Ik heb geen last van pitch noise.

Is bij het omruilen enkel de robot omgeruild of ook de docking?

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:42
Voor de mensen die een Botvac hebben. We hebben nu voor de 2e keer in 2 jaar een probleem. Vorige keer was het nog een vuilbak die niet goed sloot waardoor de botvac niet meer wilde doen waar ie voor gemaakt was. Dit keer is het een veel irritanter probleem. Op een of andere manier heeft de robot zo nu en dan de melding dat we de on/of switch op ON moeten zetten terwijl we die nog nooit hebben aangeraakt na ingebruik name. Nu wist de support medewerker ons te vertellen dat dit een probleem zou kunnen zijn met de batterij en we moesten deze eerst opnieuw callibreren.
Heeft iemand anders met een Botvac een vergelijkbaar probleem gehad en is dit inderdaad op te lossen door een hercalibratie en/of een nieuwe batterij?

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
@Webgnome Dit kan inderdaad een batterij probleem zijn. Hij detecteert dan geen accu spanning. Dit herkent hij als dat de accu uit staat doormidden van de schakelaar. (De schakelaar zit namelijk gewoon op in serie met de accu en de neato).
Probeer calibreren. Werkt dit niet haal de accu dan even los en kijk of je daar iets vreemd ziet.

En als het niet helpt en nieuwe accu bestellen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Webgnome
Ok thanks voor de info. Ik heb hem nu gecalibreert (of nou ja ben daar nu mee bezig al is dat nogal een tijdrovent proces). Hopen dat dit helpt.

• Eagle_1
  • Laatst online: 06-11 12:07
quote:
Huff002 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:25:
[...]

Ik heb een R95 (zie 1 post boven jouw post), dit is dezelfde stofzuiger maar met een gewone docking.
Ik heb geen last van pitch noise.

Is bij het omruilen enkel de robot omgeruild of ook de docking?
Thanks voor je reply. Bij de vervanging is de hele unit vervangen. Docking, robot en stofzuiger.

Heb hem ook nog op verschillende locaties in huis aangesloten... just in case.... helaas zonder resultaat.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:51

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb een stofzuig robot van Medion welke de cloon van de iLife A5 zou moeten zijn. Dus ik had iLife A5 borsteltjes en HEPA filters besteld bij ome Ali, deze om precies te zijn:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.3giEzT

Maar helaas passen de borsteltjes niet, er zit toch een klein verschil tussen waardoor het toch net niet past.

Links, Ali borstels. Rechts, originele borstels

Weet iemand waar ik de juiste borstels kan vinden? En dan bedoel ik natuurlijk een leuke flinke batch van Ali Express o.i.d.
Bij Medion kan je ze natuurlijk ook bestellen, maar dat is een stukje duurder.

PVoutput

• sneaky88
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14:19
ik zie best wel veel verschillende merken en soorten.
Echter ben ik op zoek naar 1 met redelijke zuigkacht en die minder moeite heeft met hondenharen.
heeft iemand tips?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
quote:
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:33:
Weet iemand waar ik de juiste borstels kan vinden? En dan bedoel ik natuurlijk een leuke flinke batch van Ali Express o.i.d.
Bij Medion kan je ze natuurlijk ook bestellen, maar dat is een stukje duurder.
Even voor de zekerheid: In de doos zit ook een extra setje borstels.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Headshot_NL
De batterij van mijn ilife A4 is aan vervanging toe. Hij heeft lang gewerkt maar is nu te snel leeg om alles schoon te maken. Vervangen is simpel, maar heeft iemand tips om hem ergens goedkoop te kopen?
Of heeft iemand het voor elkaar gekregen om de losse batterij cellen te vervangen?

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:15
quote:
sneaky88 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:22:
ik zie best wel veel verschillende merken en soorten.
Echter ben ik op zoek naar 1 met redelijke zuigkacht en die minder moeite heeft met hondenharen.
heeft iemand tips?
Reviews lezen en dit topic doorlezen, hondenharen en zuigkracht zijn redelijk standaard eisen voor meeste mensen hier en die hebben hun keuze ook gemaakt (of zelf een shortlist samen gesteld op basis van budget en eisen en daarna hulp gekregen).

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
MrAngry schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Even voor de zekerheid: In de doos zit ook een extra setje borstels.
I know, maar wil er graag meer ;)

PVoutput

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:17
quote:
UltraSub schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Mijn Xiaomi doet dit inderdaad als hij in de dock staat. :|
Bij de mijne heb ik dat nog niet gemerkt. De kat lijkt er ook geen problemen mee te hebben. De Xiaomi staat onder het logeerbed, wat (als er geen logees zijn) door de kat gebruikt wordt.

Don't mess with the Fes

• MrAngry
  • Nu online
quote:
Slijten die dingen zo hard bij jou, en waar merk je dat aan? Ik heb hem nu een half jaartje bijna zo'n 4-5 maal in de week draaien en eigenlijk geen merkbare slijtage aan de borstel, de haartjes staan hooguit iets wijder. Ik heb wel een bak extra hepa filters besteld.

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
MrAngry schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Slijten die dingen zo hard bij jou, en waar merk je dat aan? Ik heb hem nu een half jaartje bijna zo'n 4-5 maal in de week draaien en eigenlijk geen merkbare slijtage aan de borstel, de haartjes staan hooguit iets wijder. Ik heb wel een bak extra hepa filters besteld.
Volgens mij moet je het zien net als bij je tandenborstel, als de borstels zachter zijn dan komt het vuil ook minder goed los.
En ik hou liever wat spare parts bij de hand.

Die hepa filters gaan wel aardig hard inderdaad.

PVoutput

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-11 09:40
quote:
MrAngry schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Hepafilters? gewoon de compressor erover heen en schoon.

My life is in 2D, How about yours?

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:19
quote:
BroederM schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Hepafilters? gewoon de compressor erover heen en schoon.
Hepafilters bestaan uit een wirwar van polymeren waar deeltjes in blijven haken. Op een gegeven moment wordt die wirwar minder hecht en gaat er deeltjes stof doorheen komen, het filter wordt 'slap'. Deeltjes stof die in je Nidec motor komen wat denk ik niet echt de zuigkracht/levensduur ten goede komt. Dus filter afspuiten met compressor tussendoor lijkt me zeker goed, maar die dingen hebben ook een levensduur :*)

• MrAngry
  • Nu online
Alsof iedereen een compressor heeft...
Anyway, tien van die filtertjes voor de Ilife V5 kosten 5 euro bij onze Chinese vrienden, dus ik vervang ze gewoon als ik doorslag zie aan de achterzijde.

• Amafi
  • Laatst online: 19-11 10:11

Amafi

Amafi

Hmm, mijn Neato XV Signature is afgelopen week van de trap gevallen.
Gevalletje sensor doet het niet goed meer na 2 jaar en 15 dagen.

Benieuwd hoe de verkoper hiermee om gaat.
Schade, veel plastic gebroken, de Lidar compleet los en er uit geschoten.
En als ik goed kijk naar het glaasje voor de afgrond sensor dan zit daar gewoon wat stof voor.
Maar hoe ik dat had kunnen schoonmaken is mij een raadsel

• Catch22
  • Nu online

Catch22

De ene is je moeder

mijn hombot is ook wel eens van de trap gedonderd in het begin. nu zorg ik altijd dat er goed licht is en sindsdien is het niet meer voorgekomen.

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - LG 34UC79G

• Webgnome
quote:
Amafi schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:42:
Hmm, mijn Neato XV Signature is afgelopen week van de trap gevallen.
Gevalletje sensor doet het niet goed meer na 2 jaar en 15 dagen.

Benieuwd hoe de verkoper hiermee om gaat.
Schade, veel plastic gebroken, de Lidar compleet los en er uit geschoten.
En als ik goed kijk naar het glaasje voor de afgrond sensor dan zit daar gewoon wat stof voor.
Maar hoe ik dat had kunnen schoonmaken is mij een raadsel
Hoe je dat had kunnen schoonmaken? Nou gewoon met een wattenstaafje en wat alcohol? Verder zoals op de support site staat van Neato gewoon eens in de zoveel tijd met een hoge druk lucht (of hoe je dat ook noemt) even alles schoon spuiten?

• Amafi
  • Laatst online: 19-11 10:11

Amafi

Amafi

quote:
Webgnome schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:00:
[...]
Hoe je dat had kunnen schoonmaken? Nou gewoon met een wattenstaafje en wat alcohol? Verder zoals op de support site staat van Neato gewoon eens in de zoveel tijd met een hoge druk lucht (of hoe je dat ook noemt) even alles schoon spuiten?
Stof aan de binnenkant van het sensor glas?
Dan mag je echt dat hele ding dus regelmatig op component niveau uit elkaar schroeven om schoon te maken.

Ben het dus totaal niet met je eens dat je dat van een consument mag verwachten.
Welk ander consumenten apparaat heeft zo frequent onderhoud (schoonmaak) nodig? Deze vervuiling aan de binnenkant is overigens gewoon vanuit design te voorkomen.

Leverancier geeft overigens aan buiten garantie en ze willen wel repareren en daar 50% van betalen. Op zich wel redelijk

• Webgnome
quote:
Amafi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:06:
[...]

Stof aan de binnenkant van het sensor glas?
Dan mag je echt dat hele ding dus regelmatig op component niveau uit elkaar schroeven om schoon te maken.

Ben het dus totaal niet met je eens dat je dat van een consument mag verwachten.
Welk ander consumenten apparaat heeft zo frequent onderhoud (schoonmaak) nodig? Deze vervuiling aan de binnenkant is overigens gewoon vanuit design te voorkomen.

Leverancier geeft overigens aan buiten garantie en ze willen wel repareren en daar 50% van betalen. Op zich wel redelijk
aan de binnenkant? mm nee dan word het lastiger..

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:22
Ik overweeg eigenlijk de Deepbot Slim (2) van 159-199. Iemand een reden om die af te raden?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• derhenno
quote:
sdk1985 schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:42:
Ik overweeg eigenlijk de Deepbot Slim (2) van 159-199. Iemand een reden om die af te raden?
Voor 239 heb je de Xiaomi Mi Vacuum: superieur in werkelijk alle opzichten!

Zie hier:
Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) prijzen & levertijden

Succes met beslissen ;)

• paQ
  • Laatst online: 14:15
Ik heb vorige week de software geüpdatet van onze LG hombot VSR8604PG, versie 19954.
Sinds de update is de turbo-modus een lachtertje. Er is weinig verschil tussen turbo aan of uit, en gaat naar schatting nog maar half zo turbo als voor de update.
Een reset lost het niet op, dus het lijkt een setting van de firmware te zijn.
LG wil me echter niet helpen met het terugzetten van de software en weigeren me die te mailen.
Ze zeggen dat ik hem dan maar ter reparatie moet opsturen.
Geen idee wat dat moet oplossen :?

Kan ik nog elders aan oude firmware komen?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• sdk1985
quote:
derhenno schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 05:52:
[...]

Voor 239 heb je de Xiaomi Mi Vacuum: superieur in werkelijk alle opzichten!

Zie hier:
Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) prijzen & levertijden

Succes met beslissen ;)
Ziet er goed uit. Hij oogt wel een beetje eng :P . Kan de Xiaomi Mi Vacuum ook op bepaalde tijden vanzelf starten?

Ben wel een beetje huiverig voor de douane kosten. Je zit boven de 21 euro en boven de ?120? euro dus dan praten we over 10-15 euro vaste kosten + 21% btw + 1-2% invoertarief. Zeg pak hem beet 305 euro. Voor dat geld wordt het weer een ander verhaal want vanaf +- 280 heb ik ook bots met een dweil gezien. Aangezien ik nergens tapijt heb dan is dat ook wel handig.

Op internet geen directe vergelijking te vinden overigens, wel met een ander model. Best grappige filmpjes,
spoiler:
in het tweede filmpje rijden ze 1 robot de tafel af.

Dus ik zet ze er maar bij:

sdk1985 wijzigde deze reactie 12-09-2017 16:17 (17%)

• Webgnome
quote:
Webgnome schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:48:
Ok thanks voor de info. Ik heb hem nu gecalibreert (of nou ja ben daar nu mee bezig al is dat nogal een tijdrovent proces). Hopen dat dit helpt.
Heb inmiddels een nieuwe accu besteld en geplaatst en het probleem is hiermee inderdaad verholpen.

• derhenno
quote:
sdk1985 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:14:
[...]

Ziet er goed uit. Hij oogt wel een beetje eng :P . Kan de Xiaomi Mi Vacuum ook op bepaalde tijden vanzelf starten?

Ben wel een beetje huiverig voor de douane kosten. Je zit boven de 21 euro en boven de ?120? euro dus dan praten we over 10-15 euro vaste kosten + 21% btw + 1-2% invoertarief. Zeg pak hem beet 305 euro. Voor dat geld wordt het weer een ander verhaal want vanaf +- 280 heb ik ook bots met een dweil gezien. Aangezien ik nergens tapijt heb dan is dat ook wel handig.
Lees het "prijzen en levertijden"-topic eens door (Met PriorityDirectMail/EU Express bij gearbest bv GEEN extra kosten. Ook via Aliexpress zijn er mogelijkheden om zonder extra kosten aan een Xiaomi te komen).

Robots met dweilfunctie moet je momenteel nog ver van wegblijven, ze doen bij lange na niet wat er wordt beloofd. Zodra de eerste echt goede dweilrobot ten tonele verschijnt maak ik een nieuw topic aan ;)

By the way: mijn vorige bericht kreeg 4 likes dus in hetgeen ik in dit bericht stel zal wel een kern van waarheid bevatten :9

derhenno wijzigde deze reactie 12-09-2017 17:53 (6%)

• sdk1985
quote:
derhenno schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:51:
[...]

Lees het "prijzen en levertijden"-topic eens door (Met PriorityDirectMail/EU Express bij gearbest bv GEEN extra kosten. Ook via Aliexpress zijn er mogelijkheden om zonder extra kosten aan een Xiaomi te komen).

By the way: mijn vorige bericht kreeg 4 likes dus in hetgeen ik in dit bericht stel zal wel een kern van waarheid bevatten :9
Ik was 1 van de vier likes en ik had het levertijden topic even bekeken maar ik stuitte direct op een discussie rondom gearbest en overwachtte douane kosten. Voor mijn Xiaomi Mi box 4K (v3) moest ik helaas ook aftikken deze maand. Ik ga mij nog even verdiepen in de EU express verzendmethode. Mocht dat inhouden dat ze vanuit EU shippen zoals Oneplus dan betaal je natuurlijk geen douane kosten en krijg je een btw factuur.
quote:
derhenno schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:51:

Robots met dweilfunctie moet je momenteel nog ver van wegblijven, ze doen bij lange na niet wat er wordt beloofd. Zodra de eerste echt goede dweilrobot ten tonele verschijnt maak ik een nieuw topic aan ;)
Bij de DM81 Pro stond bij een review
quote:
Had ik al veel moeten kopen,zeker met de dweil erachter..je ziet geen stof meer liggen
Nat wat onderzoek komt het er op neer dat bij Ecovac er achterop altijd een microvezel doek zit. Bij sommige modellen zit er een watertankje bij die hem licht vochtig houdt. In een duitse review van de M88 werd gemeld dat ze hem wat te gierig vonden met hoe nat de doek wordt en dat het ongeveer 30 minuten zou duren voor hij goed nat was. In een review van de goedkopere modellen, zonder natte doek, zie je overigens wel steevast het losse vuil op de doek terecht komen. Wat dat betreft lijkt er dus wel een toegevoegde waarde te zitten op de doek zelf.

sdk1985 wijzigde deze reactie 12-09-2017 19:21 (48%)

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
quote:
Gasman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Ik had hier hetzelfde probleem na 1 jaar intensief gebruik.
Nieuwe accu besteld erin gezet en gekalibreerd.
Mijn botvac d85 werkt nu weer als vanouds.
Ik heb dit nu. Wat heb je precies gedaan om de nieuwe accu werkend te krijgen? Heb een nieuwe accu en heb de fout nog steeds. Hij lijkt te zijn opgeladen, ik wil hem aanzetten en heb de error. Vervolgens is de batterij leeg...

edit: stuur nu eerst de batterij terug naar de winkel in de hoop dat een nieuwe wel werkt.

Sj44k13 wijzigde deze reactie 13-09-2017 01:01 (8%)

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• Webgnome
quote:
Sj44k13 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 00:18:
[...]

Ik heb dit nu. Wat heb je precies gedaan om de nieuwe accu werkend te krijgen? Heb een nieuwe accu en heb de fout nog steeds. Hij lijkt te zijn opgeladen, ik wil hem aanzetten en heb de error. Vervolgens is de batterij leeg...

edit: stuur nu eerst de batterij terug naar de winkel in de hoop dat een nieuwe wel werkt.
In feite is het simpel. JE gaat naar het service menu en je geeft daar aan dat je een nieuwe accu hebt. Dan gaat ie eerst 3x helemaal leeg / rondjes doen (althans.. theorie). DAn lijkt het te werken maar bij mij bleef dat dus fout gaan. Nieuwe accu erin, support menu doorlopen, helemaal opladen (nachtje) en gaan. Heb nu al een tijdje geen problemen meer

• RedRayMann
  • Laatst online: 09:14
quote:
MrAngry schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:14:
Alsof iedereen een compressor heeft...
Late reactie, maar heb zelf standaard een bus met compressed air in de kast. Net als een bus WD40 en Ducttape :)

Bij de action voor 2 a 3 euro. Gebruik ik voor van alles waar een pufje lucht door heen moet om schoon te maken.

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
quote:
Webgnome schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:05:
[...]

In feite is het simpel. JE gaat naar het service menu en je geeft daar aan dat je een nieuwe accu hebt. Dan gaat ie eerst 3x helemaal leeg / rondjes doen (althans.. theorie). DAn lijkt het te werken maar bij mij bleef dat dus fout gaan. Nieuwe accu erin, support menu doorlopen, helemaal opladen (nachtje) en gaan. Heb nu al een tijdje geen problemen meer
Hmm apart, dan is denk ik de nieuwe accu gaar geweest. Hij zei bij mij alleen maar 'bedankt!' en deed verder niets. Na een dag opladen deed ik hem aan om een vierkante meter schoon te maken en toen gaf hij meteen weer de schakelaar error...

Het was trouwens een lithium ion batterij van het merk neato die ik bij coolblue heb besteld.

Edit: zie nu dat die batterij niet geschikt is en dat ik een nimh had moeten bestellen. Zucht.

Edit 2: uiteindelijk een goede batterij geplaatst en hij werkt weet als vanouds :)

Sj44k13 wijzigde deze reactie 18-09-2017 14:20 (15%)

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• paQ
quote:
paQ schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:18:
Ik heb vorige week de software geüpdatet van onze LG hombot VSR8604PG, versie 19954.
Sinds de update is de turbo-modus een lachtertje. Er is weinig verschil tussen turbo aan of uit, en gaat naar schatting nog maar half zo turbo als voor de update.
Een reset lost het niet op, dus het lijkt een setting van de firmware te zijn.
LG wil me echter niet helpen met het terugzetten van de software en weigeren me die te mailen.
Ze zeggen dat ik hem dan maar ter reparatie moet opsturen.
Geen idee wat dat moet oplossen :?

Kan ik nog elders aan oude firmware komen?
Na 9 dagen steggelen met LG, doen ze er almaar moeilijker over.
De toon is verre van hulpvaardig, en krijgt steeds meer weg van: we snappen best wel dat u een goed werkende stofzuiger wilt, maar zo eenvoudig is dat nog niet hoor, meneertje...
Nog steeds weigert LG de release notes te verstrekken, laat staan de oude firmware :(

Ondertussen bij de verkoper de zaak luchtig uitgelegd via FB chat. En daar verliep het gesprek al heel anders. Men droeg opties aan, hield ruggespraak met de 'productexperts', kun je eens kijken of dit, had je ook al dat...
Zij vinden de reactie van LG ook maar raar en hebben zelfs nu aangeboden de stofzuiger na een half jaar gewoon terug te nemen en dan krijg ik mijn geld terug. :o

Het punt is dat wanneer ik hem destijds zo uit de doos ontvangen had, hij meteen retour ging.

Jammer wel, want zeker voor dat bedrag wellicht wel de slimste bot die ik tot noch toe hier heb gehad. En we hebben er heel wat uitgetest. Maar als je niet meer echt hard zuigt, dan heb ik niks aan je. 8)7

Nu hobbelt de Kobold VR200 weer rond. Ik was even vergeten hoe traag dat ding was :z Verder wel superdegelijk ding.

Maar paar weekjes wachten op de Miele scout RX2 denk ik als vervanging voor de hombot. stomme LG :(

• paQ
Vanmiddag komt een kuchesmskuchsungkuch VR70 reeks binnen. Eens kijken of dat een stuk beter werkt dan hun vorige botsauto, en of dat een waardig vervanger blijkt voor de hombot (met een useless turbo).

edit: staat op te laden.

edit2: wat een BAGGER app is dat samsung smart home toch :r
het werkt maar halfbakken, en ik kan gewoon zien wie mijn 6 maanden geleden geretourneerde robot heeft :')
oh oh oh

paQ wijzigde deze reactie 25-09-2017 11:47 (34%)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

De oudere firmware flashen werkte niet? Met de Hom-Bot hack kun je ook veel parameters aanpassen.
Netjes van die verkoper trouwens!

En hoe kun je zien wie je oude robot heeft?

• paQ
quote:
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:38:
De oudere firmware flashen werkte niet? Met de Hom-Bot hack kun je ook veel parameters aanpassen.
Netjes van die verkoper trouwens!

En hoe kun je zien wie je oude robot heeft?
Ik kreeg van LG de oude fw niet, en met wat googlen kon ik de juiste niet vinden...

We hebben al eens eerder samsungs gehad, en weer dezelfde middag ingepakt en retour gezonden. Wel aangemeld op de app.
Gisteren de app weer geďnstalleerd, en de vorige bot stond nog in dat account. Als ik dan kijk bij verbonden leden, dan zag ik daar mijn mailadres ****@gmail.com, en *****@denaamenachternaam.nl (van de nieuwe eigenaar)
Ik kan daar ook kiezen voor alle verbindingen opnieuw instellen. Dat heb ik niet gedaan ;)

Hoe dan ook, de VR7000 serie is lang niet gek. Wat minder slim in navigeren, en in het donker nog minder slim. Heeft moeite met minimale richeltjes en botst toch nog wat vaker dan een LG hombot.
De hombot is bijna 2 keer zo snel en veel slimmer kwa positie-bepaling, maaaaar, de Samsung zuigt wel beter!
Turbo functie van de samsung is meer dan uitstekend (en luid) maar heeft dan ook maar 30 min power. Dat 'zuigt' aardig als je dus dom navigeert en daardoor veel langer bezig bent, want dan moet je 2 keer.

Nu komt het in mijn situatie wel goed uit dat ie niet over richeltjes probeert te rijden (beetje bagger stoelen, slede model) dus ik denk dat deze wel mag blijven voorlopig.

• paQ
Nou... paar dagen op weg met de
Samsung powerbot VR7000 smart control

pros:
- veel minder botsauto dan de vorige powerbots
- edge cleaning (dikke + ) Heeft daardoor geen roterende borsteltjes die ook vaak zat vuil weg-pieken
- borstel en aanzuiging over bijna gehele breedte
- een app/wifi met map (de app stelt niet veel voor en de map ook niet)
- luchtafvoer aan de bóvenzijde (blaast dus geen stof opzij via lucht uitvoer aan achterzijde)
- lijkt na enkele dagen beter te navigeren
- gaat automatisch in turbo op tapijt
- zuigt wel echt goed! (deurmat, dingetjes die normaal op een gladde vloer blijven plakken)
- raakt niet verstrikt in kabels vanwege geringe clearance onder de voorzijde

cons:
- kan niet over een drempel of hoogpolig tapijt vanwege laatstgenoemde pro
- is in de turbo modus snel leeg (standaard zuigt hard zat overigens)
- navigeert in donker beduidend minder
- 'ziet' zwarte of donkere oppervlakten slecht
- raakt verstrikt tussen de wielen van bureaustoelen
- is vrij hoog tov Vorwerk of neato
- wielen hebben wat weinig grip op een gladde vloer. ze zouden wat zachter mogen zijn naar mijn idee
- navigeren kan echt beter. doet toch vaak hele gebieden dubbel

paQ wijzigde deze reactie 29-09-2017 18:27 (18%)

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Nu online
Ik ben nog steeds bezig met een vast IP adres voor m'n LG Hombot met de bekende WiFi hack.

Als ik in de hack software een vast IP opgeef is de LG wel te benaderen met dat IP maar het IP komt niet voor in m'n router. Ik kan de port daardoor niet forwarden voor extern gebruik...

IP vastzetten in de router obv MAC adres werkt ook niet. De LG pakt dan toch een ander IP...

Iemand ervaringen hiermee?
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*