Jazeker (FREE SHIPPING to Netherlands Via Priority Line)
[ Voor 14% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 11:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 14% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 11:32 ]
Ik had er inderdaad al een aantal bekeken, die erg positief waren.derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:23:
Glad i could help and don't worry about the missus, she's gonna be very, very thankful![]()
De Xiaomi die ik had besteld voor een vriendin van me is net binnengekomen en let op: geen extra kosten.
Zal niet de laatste zijn die ik voor famillie/vrienden heb besteld![]()
Alvast heel veel plezier van deze aankoop.
Terwijl je wacht: lees/bekijk de vele reviews, dan weet je waar je aan toe bent
Ik kan je verzekeren, ik heb in de aanloop naar de aankoop gedurende weken ALLES gelezen/bekekenTheFes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:
[...]
Ik had er inderdaad al een aantal bekeken, die erg positief waren.
Heb er vandaag ook 1 besteld via Gearbest. Heb je gewoon de standaard verzendmethode gebruikt?derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Verwijderd
Me too! (En ik had al een Ilife A4, maar kon het niet latenbijsterboschje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:29:
[...]
Heb er vandaag ook 1 besteld via Gearbest. Heb je gewoon de standaard verzendmethode gebruikt?
En hoe lang is de levertijd ongeveer?
Zolang je "FREE SHIPPING to Netherlands Via Priority Line" als verzendmethode hebt gekozen komt het helemaal goed (Nadat de stofzuiger verzonden is staat er dan "EU Express"). Ongeveer 2-3 weken levertijd!bijsterboschje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:29:
[...]
Heb er vandaag ook 1 besteld via Gearbest. Heb je gewoon de standaard verzendmethode gebruikt?
En hoe lang is de levertijd ongeveer?
Misschien eentje met exact dezelfde specificaties en afmetingen?!?! Heb een originele kunnen vinden. Reserveonderdelen zijn langzamerhand echter steeds beter verkrijgbaar, zal ook voor de accu moeten gaan gelden.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:57:
Interessante prijs! ik ben aan het overwegen om hem te bestellen maar kan geen accu's voor dat ding vinden. Zijn de accu's het zelfde als van de Roomba's?
[ Voor 4% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 17:22 ]
Wacht maar tot je het verschil ervaart...gooi de A4 maar alvast op marktplaatsKasj schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:35:
[...]
Me too! (En ik had al een Ilife A4, maar kon het niet laten)
Ik las op een ander forum dat de Xiaomi Mi Robot firmware 3.3.9_003073 bugs bevatte in de timer en andere onderdelen, en dat de uitrol vervolgens is stopgezet. de 074 update bevatte een quick fix voor sommige bugs, maar 3.3.6_003061 is de versie die Xiaomi nu online heeft staan.Lars Kremers schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:12:
Sinds de nieuwste firmware update gaat mijn Mi Robot in quiet mode rond i.p.v. MAX. Ik zie de optie voor MAX ook niet meer in het menu. Hebben meer mensen hier last van? Als ik thuis ben zet ik hem handmatig steeds op MAX, maar dit is niet wenselijk.
Oké, dat verklaard het een en ander. Ik draai op dit moment 3.3.9_003073. Dan maar even wachten op een updateDijkhuis schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Ik las op een ander forum dat de Xiaomi Mi Robot firmware 3.3.9_003073 bugs bevatte in de timer en andere onderdelen, en dat de uitrol vervolgens is stopgezet. de 074 update bevatte een quick fix voor sommige bugs, maar 3.3.6_003061 is de versie die Xiaomi nu online heeft staan.
Wellicht heeft je zuigkracht probleem daar ook mee te maken, want volgens mij zat in die update ook dat je per timer de zuigkracht kon instellen? Anyway, ff wachten op de release van een nieuwe versie, lijkt mij.
Bron gevonden: http://www.robotreviews.c...t=19479&start=460#p144222Lars Kremers schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:
[...]
Oké, dat verklaard het een en ander. Ik draai op dit moment 3.3.9_003073. Dan maar even wachten op een update
[ Voor 13% gewijzigd door Dijkhuis op 24-06-2017 16:01 ]
Persoonlijk niet, maar afgaande op de youtube-reviews en de eigenschappen zoals omschreven bij gearbest wil ik je toch adviseren 60 euro meer uit te geven voor de xiaomi:BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:
Zijn er hier al ervaringen met de ilife A6?
Ondertussen te verkrijgen bij Gearbest:
http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_625062.html
Thx, staat nu wel 284 euro: http://www.gearbest.com/r...546.html?utm_source=tt_dederhenno schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:18:
[...]
Persoonlijk niet, maar afgaande op de youtube-reviews en de eigenschappen zoals omschreven bij gearbest wil ik je toch adviseren 60 euro meer uit te geven voor de xiaomi:
- dubbele accucapaciteit;
- bijna 2x zoveel zuigkracht (1000Pa vs 1800Pa);
- superintelligent (xiaomi) versus een zogenaamde "domme" robotstofzuiger (A6 heeft immers geen laser).
De reviews zijn niet slecht maar ook niet lovend:
https://www.youtube.com/watch?v=EIV584jFLV0
(kan zich niet altijd bevrijden uit kleine ruimtes)
https://www.youtube.com/watch?v=SFeCRPN8L9E&t=226s
(poetsresultaat t.o.v. oudere iLife modellen is marginaal beter of zelfs slechter)
Vindt de A6 persoonlijk dan ook behoorlijk overpriced voor het gebodene (ziet der wel prachtig uit), maar ja ben dan ook niet echt objectief (kan ook niet als je ervaring hebt met de xiaomi).
Succes met het maken van je keuze!
Met de code XIAOMIVAC is hij nu bij GearBest voor 267 euro te koop (incl. verzendkosten). Ben benieuwd.BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:46:
[...]
Thx, staat nu wel 284 euro: http://www.gearbest.com/r...546.html?utm_source=tt_de
Weet je toevallig ook of er voor de Mi Robot een rubber borstel bestaat? Met huisdieren is dit toch makkelijker schoon te houden.
Ik vind 200 euro ook echt te veel voor een 'domme' robot.BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:
Een geheel rubberen borstel voor de xiaomi ben ik nog niet tegengekomen. Met de xiaomi main brush krijg je mijns inziens the best of both worlds: wat de ene mist neemt de andere mee?! Ongeacht het materiaal zal een borstel ook moeten worden schoongemaakt/onderhouden. Mijn borstel zit nooit vol met kluwen (1 kat), vrijmaken is zo gepiept.BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:46:
[...]
Thx, staat nu wel 284 euro: http://www.gearbest.com/r...546.html?utm_source=tt_de
Weet je toevallig ook of er voor de Mi Robot een rubber borstel bestaat? Met huisdieren is dit toch makkelijker schoon te houden.
Ik was/ben elke keer nog steeds verbaasd over hoe goed mijn tapijten worden gereinigd. De zuigkracht maakt hier dus wel degelijk het verschil (en wat een verschilDijkhuis schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:42:
[...]
Ik vind 200 euro ook echt te veel voor een 'domme' robot.
*disclaimer* Wij hebben houten en laminaat vloeren. Zuigkracht maakt dan niet zo veel uit. En de dweilfunctie mis ik ook niet, maar anderen misschien wel.
[ Voor 43% gewijzigd door derhenno op 25-06-2017 09:16 ]
Houd er dan rekening mee dan dat het niet bepaald een lichte doos is, 6.5 kilo als ik het goed heb.warcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:38:
Zit voor mijzelf nu de Xiaomi te overwegen. Over een week of 2 moet ik weer naar China voor werk en misschien is het een idee wat ruimte in mijn koffer vrij te laten en dat ding mee te nemen.
Ai, dat is wel heavy. Misschien alles uitpakken en los meenemen? Volgens mij is de stofzuiger zelf maar 3,5 kilo. Zou toch wel met 5 kg op moeten houden lijkt mij (?)Dijkhuis schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:52:
[...]
Houd er dan rekening mee dan dat het niet bepaald een lichte doos is, 6.5 kilo als ik het goed heb.
He verdorie, als je num rechtstreeks in China koopt is ie natuurlijk nog goedkoper...had je willen vragen of je der nog eentje mee zou willen nemen voor mijn moederwarcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:54:
[...]
Ai, dat is wel heavy. Misschien alles uitpakken en los meenemen? Volgens mij is de stofzuiger zelf maar 3,5 kilo. Zou toch wel met 5 kg op moeten houden lijkt mij (?)
Ben verder ook niet veel nodig, is nu iets van 30 graden waar ik heen moet dus de truien blijven thuis.
[ Voor 6% gewijzigd door derhenno op 25-06-2017 12:35 ]
Denk dat je met een stofzuiger in je koffer er wel uitgepikt wordt door de douanewarcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:38:
Ik heb de Botvac D85 aan mijn moeder verkocht voor een mooie prijs (nog ongebruikt in doos, vloer in mijn huis is pas deze week gelegd). Zit voor mijzelf nu de Xiaomi te overwegen. Over een week of 2 moet ik weer naar China voor werk en misschien is het een idee wat ruimte in mijn koffer vrij te laten en dat ding mee te nemen.
Ja een groot rond voorwerp met allemaal electronica erin zal wel opvallen. Ach ja, maken we dat ook eens mee. Vorige x dat ik mijn koffer moest open maken was op de terugweg en toen zat die volgepropt met vuile was. Ben wat dat betreft wel wat gewend.ocn schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:28:
[...]
Denk dat je met een stofzuiger in je koffer er wel uitgepikt wordt door de douane
Meer de vraag of dat het prijsverschil t.o.v. 267 euro waard is ;-)warcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:22:
[...]
Ja een groot rond voorwerp met allemaal electronica erin zal wel opvallen. Ach ja, maken we dat ook eens mee. Vorige x dat ik mijn koffer moest open maken was op de terugweg en toen zat die volgepropt met vuile was. Ben wat dat betreft wel wat gewend.
Ik was best enthousiast toen ik ruim een jaar geleden mijn iLife A4 zijn eerste rondjes door mijn huiskamer liet rijden. Allemaal heel leuk, lief, schattig en niet te vergeten nuttig voor wanneer je niet thuis bent. Maar als je thuis zit vond ik het domme gedrag toch storend worden.BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Naar ik heb begrepen heb je de app alleen nodig bij de eerste ingebruikname (voor alle instellingen en updates). Daarna werkt ie overal zonder app (zelf getest). Je krijgt dan uiteraard geen notificaties/updates en je kunt de zuigkracht niet veranderen.DumbAss schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:11:
Weet iemand of die Xiaomi ook te gebruiken is zonder app?
[ Voor 0% gewijzigd door Markvo89 op 27-06-2017 17:52 . Reden: foto ]
Qua zuigkracht is de xiaomi momenteel het krachtigste (in de max-speed stand). Heb de xiaomi nu in 4 verschillende huizen bezig gezien/losgelaten waarvan 2 huizen met 1 kat en 2 huizen met 1 hond (een boomer en een "dalmatiër, maltezer, jachthond"-mix met stugge haren). Resultaat: bak vol en op 1 tapijtprobleemje* na geen problemen.TripleQ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:50:
Ik wil mijn vriendin een Xiaomi Mi Robot cadeau gaan geven.
Situatie:
3 katten
1 hond (labrador)
10 vissen (voor de volledigheid)
2 verdiepingen
Gezien het aantal dieren moeten we eigenlijk elke dag wel stofzuigen. Als we dit niet doen dan zit de hele bank vol met haren die onze sokken (en katten meenemen)
Is de Xiaomi Mi Robot voor ons een goede oplossing denken jullie? Elke dag automatisch een rondje laten rijden, en dan in het weekend (of vaker als het nodig is) de bank handmatig zuigen.
Gaat deze goed om met de harde honden haren? Of houd het filter dit niet vol?
En hoe doen jullie de tweede verdieping? Kan je hem twee verdiepingen laten leren? En dat je dan s'morgens voor het werken gaat dat ding boven neerzet? (Ik hoop dat die trap beveiliging dan echt werkt)
Als het goed werkt heb in de 267 euro er wel voor over via Gearbest. En moet ik echt rekening houden me de 7/14 dagen levertijd zoals ze zeggen?
De 2 die ik heb besteld zijn al lang en breed binnen maar staan nog steeds op shipped outKasj schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:07:
Voor de mensen die de xiaomi robot bij gearbest hebben besteld: hoe lang bleef bij jullie de status op dispatched staan?
De Xiaomi probeert het bij de eerste (vergelijkbare) stoel en als het niet lukt dan wringt ie zich los en blijft niet bezig. De overige stoelen ging ie wonderwel niet meer over (geluk of software...geen idee). Denk dat een software-update van LG (als dat bestaat bij dit model) de oplossing is, anders zou ik zeggen: virtual wall of stoelen van de vloer (helaas).Markvo89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:49:
Sorry als deze vraag al gesteld is maar..
Ik ben sinds kort in het bezit van een LG Hombot VR8601RR. Ik heb qua updates etc nog niets gedaan. Direct uit de verpakking aan het werk gesteld. Nu heb ik het probleem dat hij constant vast loopt op de stoelpoten van mijn eetgedeelte, met al enkele beschadigingen aan de poten tot gevolg.
Foto stoel: [afbeelding]
Ik had gedacht dat dit een enkele keer zou gebeuren en dat hij dan automatisch "slim" genoeg zou zijn om ze te negeren, echter is dit tot nu toe nog niet het geval..
Nu Mijn vraag. wat is de beste manier om er voor te zorgen dat hij de stoelen negeert en gewoon verder gaat zonder zich vast te lopen.
Ik heb overigens wat lopen proberen met MySpace maar ik heb dan het gevoel dat ie niet alles zo goed mee pakt dan in de normale modus..
Alvast bedankt!
Hij gaf aan dat de software update gelukt was. Wel blijft constant de infrarood sensor aan de onderkant branden.xippie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:52:
Is hij nog bezig met de update te installeren? Op zo'n trage processor zou het best enige tijd kunnen duren.
Zwaar k****, hoop dat het snel is opgelost.Markvo89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:49:
Paniek.. Zoals hierboven gezegd de Hombot geüpdatet via de LG site firmware (versie 16552) . Netjes gewacht tot die aangaf dat de software update voltooid was. Vervolgens opnieuw opgestart maar nu doet m'n stofzuiger niets anders meer dan in het scherm een blokje te laten heen en weer bewegen. Zie foto:
[afbeelding]
Ik krijg hem verder niet meer aan de praat oid en begin licht in paniek te raken. Ook op internet kan ik er verder niets over vinden.. Wie kan me helpen?
[ Voor 29% gewijzigd door derhenno op 27-06-2017 22:38 ]
Nouuuu...die paar plekken waar ie niet kan komen zul je toch echt nog zelf moeten doen, maar voor het merendeel kun je achterover leunen en/of andere dingen doenBvelleko schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:03:
Damn wat ben ik blij zeg dat ik me een maand of twee geleden heb ingehouden om een A4 te shoppen. Vorige een Xiaomi besteld en met het lezen van enkele bovenstaande reacties erg blij met deze keuze!
Kan bijna niet wachten tot ik 'Nooit meer stofzuigen!' kan roepen.
Yup, oftewel stel je alles in, maar je kan de robot ook gewoon starten vanop het toestel zonder app.DumbAss schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:11:
Weet iemand of die Xiaomi ook te gebruiken is zonder app?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Hiermee heb ik hem inderdaad opnieuw aan de praat gekregen, bedankt. Echter reageert hij op geen enkele andere firmware meer.. Dit lijkt me niet de bedoeling?timovd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:23:
@Markvo89 , zoek naar firmware 16222 (vanaf Taiwanese website)
[ Voor 22% gewijzigd door Markvo89 op 28-06-2017 10:50 ]
Nah! Dan verbouw ik mijn huis toch gewoon net zo lang tot hij overal bij kan. Alles beter dan nog eens stofzuigenderhenno schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:31:
[...]
Nouuuu...die paar plekken waar ie niet kan komen zul je toch echt nog zelf moeten doen, maar voor het merendeel kun je achterover leunen en/of andere dingen doen
Ik probeer hem daar ook te bestellen, maar krijg geen free shipping, alleen expedite voor 28 euro. Doe ik misschien iets verkeerd of hebben ze dit bij gearbest aangepast?derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:31:
[...]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ze hebben het aangepastSandyman538 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:32:
[...]
Ik probeer hem daar ook te bestellen, maar krijg geen free shipping, alleen expedite voor 28 euro. Doe ik misschien iets verkeerd of hebben ze dit bij gearbest aangepast?
Das nou een "can do" winaarsmentaliteitBvelleko schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:50:
[...]
Nah! Dan verbouw ik mijn huis toch gewoon net zo lang tot hij overal bij kan. Alles beter dan nog eens stofzuigen
Bouwstof overleeft ie niet ...helaasBvelleko schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:50:
[...]
Nah! Dan verbouw ik mijn huis toch gewoon net zo lang tot hij overal bij kan. Alles beter dan nog eens stofzuigen
Ik heb hem gisteren nog besteld met free shipping voor 267 euro in totaal bij gearbest.Sandyman538 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:32:
[...]
Ik probeer hem daar ook te bestellen, maar krijg geen free shipping, alleen expedite voor 28 euro. Doe ik misschien iets verkeerd of hebben ze dit bij gearbest aangepast?
[ Voor 12% gewijzigd door DOK op 28-06-2017 23:10 ]
Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
Hoe maak je het filter schoon? Onder de kraan?derhenno schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:53:
[...]
De filter maak ik elke week ff schoon (komt de zuigkracht immers ten goede). Als je de xiaomi elke dag gaat gebruiken kan ik me voorstellen dat het filter (2 stuks voor 10 euro) en de borstels (2 zijborstels voor 6 euro en 10 euro voor de hoofdborstel) sneller slijten, maar gezien de prijzen prima te doen dunkt me.
Het is nu wederom free shipping bij Gearbest. Echter de XIAOMIVAC code werkt (hier) niet meer (expired). Het actiebedrag van € 281 is nog wel hetzelfde.TripleQ schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:24:
[...]
Ik heb hem gisteren nog besteld met free shipping voor 267 euro in totaal bij gearbest.
[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 29-06-2017 08:56 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat ik doe:
[ Voor 8% gewijzigd door SolarOrbiter op 29-06-2017 09:08 ]
Ah, met die couponcode kon ik hem twee dagen geleden nog wel bestellenDJ-NaRRa schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:12:
[...]
Het is nu wederom free shipping bij Gearbest. Echter de XIAOMIVAC code werkt (hier) niet meer (expired). Het actiebedrag van € 281 is nog wel hetzelfde.
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-06-2017 10:05 ]
Dat zou gewoon moeten werken (heb het ooit ergens online gezien)...DeMaartenR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:07:
Ik heb een vraagje voor de bezitters van de Xiaomi stofzuiger. Ik heb een kleed liggen in de woonkamer dat misschien wel te hoog is. Ik vroeg me daarom af of die magnetische wall strip ook onder een kleed langs de rand gelegd kunnen worden om te voorkomen dat hij het kleed op gaat?
Dan zie je de strip niet
What he said:
GEEN WATER gebruiken, de filters zijn van papier naar ik heb begrepen!SolarOrbiter schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:06:
[...]
Wat ik doe:
Met een hand-stofuizger, korte kopje erop zetten en de Hepa-filter stofzuigen. vergelijkbaar hiermee (vanaf 2:30) in tegenstelling tot de video laat ik de filter in de dustbin en vervolgens ga ik de hele dustbin incl filter stofzuigen. dit doe ik 1x in de 2 weken.
[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 12:59 ]
Software is nu ook in het engels in te stellen!StealthyPeanut schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:04:
Net ook de Xiaomi bestellen! Voor € 282 inclusief verzenden kan je ook geen echte bult vallen denk ik.
Is de software wel in het Engels ondertussen? Of nog steeds Chinees? Wij hebben ook een hond en 2 katten. Straks gaat onze dochter rondkruipen en dan moet je gewoon elke dag stofzuigen. Dat gaan papa en mama mooi niet doen -> dat mag Xiaomi gaan doen.
[ Voor 16% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 10:12 ]
Heb hem vandaag kunnen bestellen voor 267 euro, met free shipping (wat gisteren niet mogelijk was). XIAOMIVAC werkte hier nog wel.derhenno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:09:
[...]
Software is nu ook in het engels in te stellen!
Voor hen die nog twijfelen: bij gearbest is er om de haverklap een prijsaanpassing/kortingscode (apart of gecombineerd). Een (paar) tientje(s) valt nog te besparen, maar ik kan niet garanderen wanneer
Ter info:Sandyman538 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:50:
[...]
Heb hem vandaag kunnen bestellen voor 267 euro, met free shipping (wat gisteren niet mogelijk was). XIAOMIVAC werkte hier nog wel.
Ja klopt, lekker onhandig. Had ook mijn eerste order gecanceld omdat de credit card op 1 of andere manier niet werkte. Daarna opnieuw proberen te bestellen maar dan krijg je de korting niet. Contact met gearbest gehad over de couponcode op een gecanceld product, maakte niks uit, gebruikt is gebruikt.derhenno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:09:
[...]
Ter info:
XIAOMIVAC werkt alleen bij de eerste bestelling. Volgens Gearbest zelf (?!) moet ik telkens een nieuwe account aanmaken als ik weer gebruik wil maken van deze kortingscode! Lekker handig
[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 11:40 ]
[ Voor 32% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 14:19 ]
Opties als visdraad spannen werkte niet, blokken onder de bank wil ik niet. Gevolg is dat mijn A4 er nog steeds overheen dendert. Is er iets te zeggen hoe de Xiaomi Mi Robot hier mee om zal gaan? Iets als het tekenen van een 'No go area' is niet mogelijk, maar misschien vindt de Xiaomi ze simpelweg wél te hoog om overheen te rijden? Iemand ervaringen?JBS schreef op dinsdag 1 november 2016 @ 14:03:
[...]
Zo heb ik de uitdaging dat de A4 over de 'poten' van onze bankstellen rijdt. Op zich niet erg, maar het maakt wat kabaal, dusdanig dat je het boven ook hoort en je er soms wakker van wordt (de A4 maakt 's nachts namelijk z'n ronde).
[afbeelding]
Voor de 'poten' die niet in het zicht staan, kan ik het voorkomen door er iets van een balkje op te leggen zodat het als obstakel gezien wordt. Voor de 'poten' in het zicht is dat natuurlijk geen optie..
[ Voor 55% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 15:01 ]
Ik heb de ilife A4, zet m om de dag in diverse ruimtes, en ga door met mijn eigen werkzaamheden. Ik vind de domheid heerlijk. Doe gewoon wat je denkt dat goed is, en over 2 uur kom ik wel ff terug om je weer op de oplader aan te sluiten. Ik sleep m van zolder naar de begane grond en laat m los in elke kamer.joramoudenaarde schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:47:
Is die A4 zo goed eigenlijk? Ik lees hier (en op sites zoals Gearbest) best goede reviews, maar vergelijkt hij zich met bijvoorbeeld een Roomba 780? Die ingewikkelde mogelijkheden hoef ik bijvoorbeeld niet, maar goed schoonmaken en (desnoods) een dagelijks programma zou wel lekker zijn!
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Dat zou inderdaad een optie zijn. Na het bekijken van dit filmpje heb ik echter m'n twijfels. Rijdt de Xiaomi echt zo ver door over de magnetische band voordat ie stopt? Dit filmpje laat echter weer zien dat ie eerder stopt. Heeft 't er wellicht mee te maken vanuit welke hoek de Xiaomi aan komt rijden?derhenno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:54:
Hmmm, mijn eerste gedachte: de bij de xiaomi behorende magnetische band onder de volledige lengte van de poten plakken. Hij zal er dan wel nog tegenaan gaan maar niet overheen (de sensoren die de magnetische band detecteren zitten niet helemaal aan de rand van de stofzuiger dus helemaal geen contact tussen stofzuiger en de poten van de bank zal het niet worden). Denk dat de xiaomi der wel overheen zal gaan (zonder magneetband).
Filmpje 1 is van november 2016 en filmpje 2 is van februari 2017, in de tussentijd zijn er software-updates geweest (waardoor het beter werkt?!). Heb zelf 2 van die banden: zolang ze bevestigd zijn gaat ie erlangs als in filmpje 2.JBS schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Dat zou inderdaad een optie zijn. Na het bekijken van dit filmpje heb ik echter m'n twijfels. Rijdt de Xiaomi echt zo ver door over de magnetische band voordat ie stopt? Dit filmpje laat echter weer zien dat ie eerder stopt. Heeft 't er wellicht mee te maken vanuit welke hoek de Xiaomi aan komt rijden?
Ik blijf me verbazen hoe goed de Xiaomi is. Gisteren eens op max-speed 100m2 laten stofzuigen...na afloop superschoon en batterij nog niet leeg...simply amazingHak schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:43:
Vreemd allemaal hoe dit gaat inderdaad. Ik kreeg vrij snel van Gearbest een DPD UK tracking code na m'n bestelling, staat nu op shipped out en melding 'Southall Your parcel is on its way'. Kreeg verder geen mail oid. Hoop dat het een goed teken is.
Verheug me op de Xiaomi als vervanging van m'n Neato XV die kuren begint te vertonen.
Vind ik ook. Ik had er nog meteen wat accessoires bijgekocht, maar in minder dan een half jaar is de prijs enorm gezakt.UltraSub schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:08:
Tering wat zakt die Xiaomi hard. Dacht dat ik met 340 euro een goede deal had een week of 8 geleden.
Laat maar zakken die prijs. Heb nog 2 verdiepingen die niet geautomatiseerd zijnblowk schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:17:
[...]
Vind ik ook. Ik had er nog meteen wat accessoires bijgekocht, maar in minder dan een half jaar is de prijs enorm gezakt.
Wel blijf ik het een goed toestel vinden tov van andere gelijkaardige toestellen van een hogere prijsklasse.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 02-07-2017 13:52 ]
200 fish found!
[ Voor 64% gewijzigd door zeef op 02-07-2017 14:27 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Zeehond op 02-07-2017 14:37 ]
Op AliExpress https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html staat iets verlopig op 290 euro inclusief verzending. Via AliExpress app en mits gebruik coupon MIrobot- $ 5 krijg je nog eens wat korting zodat de prijs op 285 euro komt. Misschien zal deze ook nog zakken. Dollar/euro veranderd ook regelmatig.UltraSub schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:17:
[...]
Laat maar zakken die prijs. Heb nog 2 verdiepingen die niet geautomatiseerd zijn
Ik hoop dat ze met een opvolger komen (alhoewel der geen robotstofzuiger is langsgekomen bij de presentatie van nieuwe produkten een paar dagen geleden). I'll buy it in a heartbeat, kan de "ouwe" naar mijn moederblowk schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:41:
[...]
Op AliExpress https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html staat iets verlopig op 290 euro inclusief verzending. Via AliExpress app en mits gebruik coupon MIrobot- $ 5 krijg je nog eens wat korting zodat de prijs op 285 euro komt. Misschien zal deze ook nog zakken. Dollar/euro veranderd ook regelmatig.
Ik weet niet mocht de prijs enorm zakken, of dit een voorbode zou zijn voor een nieuw toestel? Mi Robot is nu ongeveer een jaar oud. Ik hoop dat ze nog even wachten 😀 en blijven komen met updates.
Misschien nog eventjes wachtenderhenno schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:34:
[...]
Ik hoop dat ze met een opvolger komen (alhoewel der geen robotstofzuiger is langsgekomen bij de presentatie van nieuwe produkten een paar dagen geleden). I'll buy it in a heartbeat, kan de "ouwe" naar mijn moederFingers crossed!!!
Eentje die zichzelf leegt zou helemaal mooi zijn! Moet technisch ook wel te realiseren zijn door een extra compartiment bij het laadstation te maken waar 'ie het afval bij elk bezoek in kiepert. En dan eens in de maand een emmer van een paar kilo bij het vuilnis gooien in plaats van elke keer dat kleine bakje uitkloppenderhenno schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:20:
Denk (hoop) dat er een versie komt die kan stofzuigen en dweilen, zichzelf leegt en nog beter in de hoeken komt (vierkant model met 2 zijborstels)![]()
![]()
![]()
(ik baseer me hierbij op de nieuwe Ecovacs Robotics Deebot R98)
Gat in kruipluik maken met meganisch constructie dat klepje opent als robot erop staat.Shaffy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
[...]
Eentje die zichzelf leegt zou helemaal mooi zijn! Moet technisch ook wel te realiseren zijn door een extra compartiment bij het laadstation te maken waar 'ie het afval bij elk bezoek in kiepert. En dan eens in de maand een emmer van een paar kilo bij het vuilnis gooien in plaats van elke keer dat kleine bakje uitkloppen
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
niet kieperen, gewoon leegzuigenShaffy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
[...]
Eentje die zichzelf leegt zou helemaal mooi zijn! Moet technisch ook wel te realiseren zijn door een extra compartiment bij het laadstation te maken waar 'ie het afval bij elk bezoek in kiepert. En dan eens in de maand een emmer van een paar kilo bij het vuilnis gooien in plaats van elke keer dat kleine bakje uitkloppen
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
hij heeft sensor voor dieptes te meten en zal dus normaal geen trap afrijden of er moet net op dat moment iets zijn dat hij mee sleept voor zijn sensor ofzoR-B schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:17:
Even wat praktische vragen, ik zit de Xiaomi Mi te overwegen.
1. Kan ik dezelfde robot zowel beneden als boven gebruiken? Boven zal ik magnetische strip bij de trap plaatsen.
2. Hoe hoog is de robot zelf? Ik zie bij afmetingen 10 cm, maar ik kan me voorstellen dat dat de hoogte is van het docking station.
Ja alles kan, maar leert/scant hij dan elke keer de ruimte opnieuw of kan je letterlijk twee verdiepingen toewijzen aan de robot? En bij plaatsen zegt, "Je bent nu boven".
Ja, maar daar zeg je wat. Vuil voor de sensor, nogal lullig als hij wel naar beneden dendertgotjee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:17:
[...]
hij heeft sensor voor dieptes te meten en zal dus normaal geen trap afrijden of er moet net op dat moment iets zijn dat hij mee sleept voor zijn sensor ofzo
maar in een normale situatie is een trap dus geen gevaar.
De Xiaomi Mi scant elke keer de ruimte opnieuw. Hij heeft dus geen idee wat hij de schoonmaakbeurt daarvoor heeft gedaan, en of hij op dezelfde verdieping staat.R-B schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:39:
Ja alles kan, maar leert/scant hij dan elke keer de ruimte opnieuw of kan je letterlijk twee verdiepingen toewijzen aan de robot? En bij plaatsen zegt, "Je bent nu boven".
Ik zou niet onbeperkt op die valsensor durven vertrouwen. Onze Medion robot is in 2 maanden tijd al 3 keer van de trap gedonderd, en een paar keer op het randje blijven hangen. En bij de Xiaomi Mi krijg je een extra waarschuwingsbriefje dat je de trap moet afzetten. Heb nu magneetstrips besteld om de Xiaomi bij het trapgat weg te houden, we gaan zien of dat werkt (heb hem tot nu toe alleen maar beneden laten zuigen).R-B schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:39:
Ja, maar daar zeg je wat. Vuil voor de sensor, nogal lullig als hij wel naar beneden dendert
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq