Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.855 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:57
Jazeker (FREE SHIPPING to Netherlands Via Priority Line)

[ Voor 14% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:23:
Glad i could help and don't worry about the missus, she's gonna be very, very thankful _/-\o_

De Xiaomi die ik had besteld voor een vriendin van me is net binnengekomen en let op: geen extra kosten ;).
Zal niet de laatste zijn die ik voor famillie/vrienden heb besteld :)

Alvast heel veel plezier van deze aankoop.
Terwijl je wacht: lees/bekijk de vele reviews, dan weet je waar je aan toe bent :P
Ik had er inderdaad al een aantal bekeken, die erg positief waren.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TheFes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Ik had er inderdaad al een aantal bekeken, die erg positief waren.
Ik kan je verzekeren, ik heb in de aanloop naar de aankoop gedurende weken ALLES gelezen/bekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijsterboschje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-07 18:23
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Heb er vandaag ook 1 besteld via Gearbest. Heb je gewoon de standaard verzendmethode gebruikt?
En hoe lang is de levertijd ongeveer? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante prijs! ik ben aan het overwegen om hem te bestellen maar kan geen accu's voor dat ding vinden. Zijn de accu's het zelfde als van de Roomba's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
bijsterboschje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Heb er vandaag ook 1 besteld via Gearbest. Heb je gewoon de standaard verzendmethode gebruikt?
Me too! (En ik had al een Ilife A4, maar kon het niet laten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
bijsterboschje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Zolang je "FREE SHIPPING to Netherlands Via Priority Line" als verzendmethode hebt gekozen komt het helemaal goed (Nadat de stofzuiger verzonden is staat er dan "EU Express"). Ongeveer 2-3 weken levertijd!

Gefeliciteerd allen met jullie aankoop!

Net de Xiaomi geïnstalleerd en een ronde laten draaien bij een vriendin: ze was helemaal onder de indruk
(2 dagen geleden nog zelf gestofzuigd maar de xiaomi wist nog heel wat te verzamelen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:57:
Interessante prijs! ik ben aan het overwegen om hem te bestellen maar kan geen accu's voor dat ding vinden. Zijn de accu's het zelfde als van de Roomba's?
Misschien eentje met exact dezelfde specificaties en afmetingen?!?! Heb een originele kunnen vinden. Reserveonderdelen zijn langzamerhand echter steeds beter verkrijgbaar, zal ook voor de accu moeten gaan gelden.
https://nl.aliexpress.com...72-43c3-b53d-cc289a37c256 (zie onderaan voor andere reserveonderdelen)

[ Voor 4% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kasj schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Me too! (En ik had al een Ilife A4, maar kon het niet laten ;) )
Wacht maar tot je het verschil ervaart...gooi de A4 maar alvast op marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 13:44
Sinds de nieuwste firmware update gaat mijn Mi Robot in quiet mode rond i.p.v. MAX. Ik zie de optie voor MAX ook niet meer in het menu. Hebben meer mensen hier last van? Als ik thuis ben zet ik hem handmatig steeds op MAX, maar dit is niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Lars Kremers schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:12:
Sinds de nieuwste firmware update gaat mijn Mi Robot in quiet mode rond i.p.v. MAX. Ik zie de optie voor MAX ook niet meer in het menu. Hebben meer mensen hier last van? Als ik thuis ben zet ik hem handmatig steeds op MAX, maar dit is niet wenselijk.
Ik las op een ander forum dat de Xiaomi Mi Robot firmware 3.3.9_003073 bugs bevatte in de timer en andere onderdelen, en dat de uitrol vervolgens is stopgezet. de 074 update bevatte een quick fix voor sommige bugs, maar 3.3.6_003061 is de versie die Xiaomi nu online heeft staan.

Wellicht heeft je zuigkracht probleem daar ook mee te maken, want volgens mij zat in die update ook dat je per timer de zuigkracht kon instellen? Anyway, ff wachten op de release van een nieuwe versie, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:07
Zijn er hier al ervaringen met de ilife A6?

Ondertussen te verkrijgen bij Gearbest:
http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_625062.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 13:44
Dijkhuis schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:
[...]

Ik las op een ander forum dat de Xiaomi Mi Robot firmware 3.3.9_003073 bugs bevatte in de timer en andere onderdelen, en dat de uitrol vervolgens is stopgezet. de 074 update bevatte een quick fix voor sommige bugs, maar 3.3.6_003061 is de versie die Xiaomi nu online heeft staan.

Wellicht heeft je zuigkracht probleem daar ook mee te maken, want volgens mij zat in die update ook dat je per timer de zuigkracht kon instellen? Anyway, ff wachten op de release van een nieuwe versie, lijkt mij.
Oké, dat verklaard het een en ander. Ik draai op dit moment 3.3.9_003073. Dan maar even wachten op een update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Lars Kremers schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Oké, dat verklaard het een en ander. Ik draai op dit moment 3.3.9_003073. Dan maar even wachten op een update :)
Bron gevonden: http://www.robotreviews.c...t=19479&start=460#p144222

Edit: dan zou er een update naar 074 moeten zijn voor je, waar een paar problemen in opgelost worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Dijkhuis op 24-06-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
That explains it (was met mijn versie 3.3.6_003061 up-to-date)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:25:

Persoonlijk niet, maar afgaande op de youtube-reviews en de eigenschappen zoals omschreven bij gearbest wil ik je toch adviseren 60 euro meer uit te geven voor de xiaomi:

- dubbele accucapaciteit;
- bijna 2x zoveel zuigkracht (1000Pa vs 1800Pa);
- superintelligent (xiaomi) versus een zogenaamde "domme" robotstofzuiger (A6 heeft immers geen laser).

De reviews zijn niet slecht maar ook niet lovend:

https://www.youtube.com/watch?v=EIV584jFLV0
(kan zich niet altijd bevrijden uit kleine ruimtes)

https://www.youtube.com/watch?v=SFeCRPN8L9E&t=226s
(poetsresultaat t.o.v. oudere iLife modellen is marginaal beter of zelfs slechter)

Vindt de A6 persoonlijk dan ook behoorlijk overpriced voor het gebodene (ziet der wel prachtig uit), maar ja ben dan ook niet echt objectief (kan ook niet als je ervaring hebt met de xiaomi :P).

Succes met het maken van je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 19:07
derhenno schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:18:
[...]

Persoonlijk niet, maar afgaande op de youtube-reviews en de eigenschappen zoals omschreven bij gearbest wil ik je toch adviseren 60 euro meer uit te geven voor de xiaomi:

- dubbele accucapaciteit;
- bijna 2x zoveel zuigkracht (1000Pa vs 1800Pa);
- superintelligent (xiaomi) versus een zogenaamde "domme" robotstofzuiger (A6 heeft immers geen laser).

De reviews zijn niet slecht maar ook niet lovend:

https://www.youtube.com/watch?v=EIV584jFLV0
(kan zich niet altijd bevrijden uit kleine ruimtes)

https://www.youtube.com/watch?v=SFeCRPN8L9E&t=226s
(poetsresultaat t.o.v. oudere iLife modellen is marginaal beter of zelfs slechter)

Vindt de A6 persoonlijk dan ook behoorlijk overpriced voor het gebodene (ziet der wel prachtig uit), maar ja ben dan ook niet echt objectief (kan ook niet als je ervaring hebt met de xiaomi :P).

Succes met het maken van je keuze!
Thx, staat nu wel 284 euro: http://www.gearbest.com/r...546.html?utm_source=tt_de

Weet je toevallig ook of er voor de Mi Robot een rubber borstel bestaat? Met huisdieren is dit toch makkelijker schoon te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 22:20

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Thx, staat nu wel 284 euro: http://www.gearbest.com/r...546.html?utm_source=tt_de

Weet je toevallig ook of er voor de Mi Robot een rubber borstel bestaat? Met huisdieren is dit toch makkelijker schoon te houden.
Met de code XIAOMIVAC is hij nu bij GearBest voor 267 euro te koop (incl. verzendkosten). Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkhuis

Ik vind 200 euro ook echt te veel voor een 'domme' robot.

Heb net een Xiaomi Mi binnengekregen, en had al een 'domme' Medion MD 16192 robot. (De Medion MD 16192 is een ILIFE V5 kloon. Zo te zien heeft Medion aan ILIFE gevraagd een V5 zonder dweilfunctie te maken: boven en onderkant zijn verder identiek, net als basisstation en afstandsbediening).

De 'domme' Medion/ILIFE V5 vind ik een prima apparaat, voor 130 euro. Door de timer functie kan je hem elke dag laten gaan op een tijd dat je niet thuis bent. Hij maakt namelijk erg veel herrie, en gaat willekeurig door de ruimte, waardoor hij er lang over doet (1.5-2 uur, voordat hij teruggaat naar zijn basisstation). Irritant als je thuis bent, maar geen probleem als je werkt :).

Maar de 'slimme' Xiaomi Mi is wel echt van een ander niveau, en zijn 300 euro helemaal waard. Grootste voordeel is dat hij de ruimte scant, en efficiënt door de ruimte gaat. Daarnaast maakt hij minder herrie (je kan ook nog eens de zuigsterkte en dus het geluidsniveau instellen), waardoor je hem ook even aanzet als je thuis bent. Onze benedenverdieping doet hij in 30 min, boven nog minder. Daarnaast de App, de verschillende timers, het rapportje *met kaartje!!!* dat je na iedere keer zuigen krijgt, schitterend :).

Mijn conclusie: Ik ben met beide apparaten tevreden. De kracht zit hem wat mij betreft in de herhaling: doordat je beide robots elke dag automatisch kan laten gaan, is je huis veel schoner. Ja, je moet je huis een beetje robot-proof maken, en nee hij kan inderdaad niet tussen dat kastje en de muur komen, maar dan nog: het is zo fijn om in een stof en haarvrij (2 katten) huis thuis te komen, een robotzuiger is echt een top aankoop. Zowel een domme als een slimme.

Maar dan die A6 voor 200 euro... leg dan 300 euro neer voor de Xiaomi Mi, die biedt echt zoveel meer! Of koop een van de goedkopere ILIFE varianten als je hem vooral wilt laten draaien als je niet thuis bent, is ook een prima oplossing.

*disclaimer* Wij hebben houten en laminaat vloeren. Zuigkracht maakt dan niet zo veel uit. En de dweilfunctie mis ik ook niet, maar anderen misschien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
BlackShadow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Een geheel rubberen borstel voor de xiaomi ben ik nog niet tegengekomen. Met de xiaomi main brush krijg je mijns inziens the best of both worlds: wat de ene mist neemt de andere mee?! Ongeacht het materiaal zal een borstel ook moeten worden schoongemaakt/onderhouden. Mijn borstel zit nooit vol met kluwen (1 kat), vrijmaken is zo gepiept.
Dijkhuis schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Ik vind 200 euro ook echt te veel voor een 'domme' robot.

*disclaimer* Wij hebben houten en laminaat vloeren. Zuigkracht maakt dan niet zo veel uit. En de dweilfunctie mis ik ook niet, maar anderen misschien wel.
Ik was/ben elke keer nog steeds verbaasd over hoe goed mijn tapijten worden gereinigd. De zuigkracht maakt hier dus wel degelijk het verschil (en wat een verschil 8)7)

Heb ook veelvuldig onderzoek gepleegd naar de ultieme (betaalbare) slimme, onafhankelijk werkende dweilrobot, conclusie: die is er nog niet. De perfecte combi van zuig- en dweilrobot ook niet, alhoewel de Ecovacs Robotics Deebot R98 aardig in de buurt lijkt te komen (reviews moeten nog online komen). We hebben het hier echter wel over een apparaat van rond de 800 euris. Hoop dat xiaomi meekijkt/meedenkt :P

Voorbeschouwing Deebot R98 voor de liefhebbers (Duits): https://www.youtube.com/watch?v=tK3-ObUs90U

[ Voor 43% gewijzigd door derhenno op 25-06-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Ik heb de Botvac D85 aan mijn moeder verkocht voor een mooie prijs (nog ongebruikt in doos, vloer in mijn huis is pas deze week gelegd). Zit voor mijzelf nu de Xiaomi te overwegen. Over een week of 2 moet ik weer naar China voor werk en misschien is het een idee wat ruimte in mijn koffer vrij te laten en dat ding mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
warcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:38:
Zit voor mijzelf nu de Xiaomi te overwegen. Over een week of 2 moet ik weer naar China voor werk en misschien is het een idee wat ruimte in mijn koffer vrij te laten en dat ding mee te nemen.
Houd er dan rekening mee dan dat het niet bepaald een lichte doos is, 6.5 kilo als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Dijkhuis schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:52:
[...]

Houd er dan rekening mee dan dat het niet bepaald een lichte doos is, 6.5 kilo als ik het goed heb.
Ai, dat is wel heavy. Misschien alles uitpakken en los meenemen? Volgens mij is de stofzuiger zelf maar 3,5 kilo. Zou toch wel met 5 kg op moeten houden lijkt mij (?)

Ben verder ook niet veel nodig, is nu iets van 30 graden waar ik heen moet dus de truien blijven thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
warcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Ai, dat is wel heavy. Misschien alles uitpakken en los meenemen? Volgens mij is de stofzuiger zelf maar 3,5 kilo. Zou toch wel met 5 kg op moeten houden lijkt mij (?)

Ben verder ook niet veel nodig, is nu iets van 30 graden waar ik heen moet dus de truien blijven thuis. :)
He verdorie, als je num rechtstreeks in China koopt is ie natuurlijk nog goedkoper...had je willen vragen of je der nog eentje mee zou willen nemen voor mijn moeder :9

[ Voor 6% gewijzigd door derhenno op 25-06-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

warcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:38:
Ik heb de Botvac D85 aan mijn moeder verkocht voor een mooie prijs (nog ongebruikt in doos, vloer in mijn huis is pas deze week gelegd). Zit voor mijzelf nu de Xiaomi te overwegen. Over een week of 2 moet ik weer naar China voor werk en misschien is het een idee wat ruimte in mijn koffer vrij te laten en dat ding mee te nemen.
Denk dat je met een stofzuiger in je koffer er wel uitgepikt wordt door de douane :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
ocn schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:28:
[...]

Denk dat je met een stofzuiger in je koffer er wel uitgepikt wordt door de douane :+
Ja een groot rond voorwerp met allemaal electronica erin zal wel opvallen. Ach ja, maken we dat ook eens mee. Vorige x dat ik mijn koffer moest open maken was op de terugweg en toen zat die volgepropt met vuile was. Ben wat dat betreft wel wat gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

warcow schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:22:
[...]

Ja een groot rond voorwerp met allemaal electronica erin zal wel opvallen. Ach ja, maken we dat ook eens mee. Vorige x dat ik mijn koffer moest open maken was op de terugweg en toen zat die volgepropt met vuile was. Ben wat dat betreft wel wat gewend.
Meer de vraag of dat het prijsverschil t.o.v. 267 euro waard is ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 13:31

Ik was best enthousiast toen ik ruim een jaar geleden mijn iLife A4 zijn eerste rondjes door mijn huiskamer liet rijden. Allemaal heel leuk, lief, schattig en niet te vergeten nuttig voor wanneer je niet thuis bent. Maar als je thuis zit vond ik het domme gedrag toch storend worden.

Maar nadat ik afgelopen vrijdag mijn nieuwe Xiaomi Mi voor het eerst door mijn kantoor liet rijden en na 2 uur een berichtje kreeg toen ik inmiddels thuis was was ik toch wel een beetje stomverbaasd. Gewoon alle deuren open gezet en de deur achter me dicht gedaan.

Maar hij heeft echt werkelijk ieder plekje op de diepste krochten van m'n bedrijf meegepakt. Die iLife A4 is nooit op het kantoor linksonder gekomen toen ik rechtsboven op de kaart had losgelaten. Als de A4 een 1.0 robot is dan is de Xiaomi wel een 3.0 robot. Werk heel erg vernuftig allemaal.

Als je budget nu 200,- is zou ik gewoon nog een paar maanden met de hand blijven doen totdat je die 100,- extra heb gespaard. Hoef ik echt geen seconde over na te denken.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gnxQnk/0_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:22
Ondertussen is mijn Xiaomi ook aangekomen en gelijk getest natuurlijk. Wat een verschil met de A4, na 1 keer rijden heeft hij alles gehad. Wat @Nelis00 ook aangeeft, de A4 rijd "dom" rond tot de batterij bijna leeg is. Deze was op de slaapkamer met 10 minuten klaar en had elk plekje in de kamer gehad.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Weet iemand of die Xiaomi ook te gebruiken is zonder app?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
DumbAss schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:11:
Naar ik heb begrepen heb je de app alleen nodig bij de eerste ingebruikname (voor alle instellingen en updates). Daarna werkt ie overal zonder app (zelf getest). Je krijgt dan uiteraard geen notificaties/updates en je kunt de zuigkracht niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik wil mijn vriendin een Xiaomi Mi Robot cadeau gaan geven.

Situatie:
3 katten
1 hond (labrador)
10 vissen (voor de volledigheid)
2 verdiepingen

Gezien het aantal dieren moeten we eigenlijk elke dag wel stofzuigen. Als we dit niet doen dan zit de hele bank vol met haren die onze sokken (en katten meenemen)

Is de Xiaomi Mi Robot voor ons een goede oplossing denken jullie? Elke dag automatisch een rondje laten rijden, en dan in het weekend (of vaker als het nodig is) de bank handmatig zuigen.

Gaat deze goed om met de harde honden haren? Of houd het filter dit niet vol?

En hoe doen jullie de tweede verdieping? Kan je hem twee verdiepingen laten leren? En dat je dan s'morgens voor het werken gaat dat ding boven neerzet? (Ik hoop dat die trap beveiliging dan echt werkt :+ )

Als het goed werkt heb in de 267 euro er wel voor over via Gearbest. En moet ik echt rekening houden me de 7/14 dagen levertijd zoals ze zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Voor de mensen die de xiaomi robot bij gearbest hebben besteld: hoe lang bleef bij jullie de status op dispatched staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvo89
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2023
Sorry als deze vraag al gesteld is maar..

Ik ben sinds kort in het bezit van een LG Hombot VR8601RR. Ik heb qua updates etc nog niets gedaan. Direct uit de verpakking aan het werk gesteld. Nu heb ik het probleem dat hij constant vast loopt op de stoelpoten van mijn eetgedeelte, met al enkele beschadigingen aan de poten tot gevolg.

Foto stoel: Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/56/29/3c/56293c9f3b59963a45462c1bfd6b8d69.jpg

Ik had gedacht dat dit een enkele keer zou gebeuren en dat hij dan automatisch "slim" genoeg zou zijn om ze te negeren, echter is dit tot nu toe nog niet het geval..

Nu Mijn vraag. wat is de beste manier om er voor te zorgen dat hij de stoelen negeert en gewoon verder gaat zonder zich vast te lopen.

Ik heb overigens wat lopen proberen met MySpace maar ik heb dan het gevoel dat ie niet alles zo goed mee pakt dan in de normale modus..

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Markvo89 op 27-06-2017 17:52 . Reden: foto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
TripleQ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:50:
Ik wil mijn vriendin een Xiaomi Mi Robot cadeau gaan geven.

Situatie:
3 katten
1 hond (labrador)
10 vissen (voor de volledigheid)
2 verdiepingen

Gezien het aantal dieren moeten we eigenlijk elke dag wel stofzuigen. Als we dit niet doen dan zit de hele bank vol met haren die onze sokken (en katten meenemen)

Is de Xiaomi Mi Robot voor ons een goede oplossing denken jullie? Elke dag automatisch een rondje laten rijden, en dan in het weekend (of vaker als het nodig is) de bank handmatig zuigen.

Gaat deze goed om met de harde honden haren? Of houd het filter dit niet vol?

En hoe doen jullie de tweede verdieping? Kan je hem twee verdiepingen laten leren? En dat je dan s'morgens voor het werken gaat dat ding boven neerzet? (Ik hoop dat die trap beveiliging dan echt werkt :+ )

Als het goed werkt heb in de 267 euro er wel voor over via Gearbest. En moet ik echt rekening houden me de 7/14 dagen levertijd zoals ze zeggen?
Qua zuigkracht is de xiaomi momenteel het krachtigste (in de max-speed stand). Heb de xiaomi nu in 4 verschillende huizen bezig gezien/losgelaten waarvan 2 huizen met 1 kat en 2 huizen met 1 hond (een boomer en een "dalmatiër, maltezer, jachthond"-mix met stugge haren). Resultaat: bak vol en op 1 tapijtprobleemje* na geen problemen.

De filter maak ik elke week ff schoon (komt de zuigkracht immers ten goede). Als je de xiaomi elke dag gaat gebruiken kan ik me voorstellen dat het filter (2 stuks voor 10 euro) en de borstels (2 zijborstels voor 6 euro en 10 euro voor de hoofdborstel) sneller slijten, maar gezien de prijzen prima te doen dunkt me.

De Xiaomi had geen enkel probleem zijn weg te vinden op alle locaties (hij scant immers altijd met o.a. de laser), dus 2 verdiepingen is geen probleem. Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik wel meteen de magnetische band bestellen en deze boven aan de trap leggen. Techniek is nooit helemaal onfeilbaar!

De levertijd via gearbest is idd tussen de 1 en 3 weken.

* m.b.t. het tapijtprobleemje:

bij een demonstratie bij vrienden gisteren heeft ie voor het eerst 2x een error-melding gegeven op een (bruinig- niet zwart) tapijt waar ik geen problemen verwachtte. Was ook niet een extreem hoogpolig tapijt. Daar ik niet thuis was kon ik geen app-meldingen ontvangen om te zien wat er nou precies aan de hand was. Uiteindelijk heeft ie wel het hele tapijt alsnog gedaan. Werk aan de winkel voor de updaters bij Xiaomi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kasj schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:07:
Voor de mensen die de xiaomi robot bij gearbest hebben besteld: hoe lang bleef bij jullie de status op dispatched staan?
De 2 die ik heb besteld zijn al lang en breed binnen maar staan nog steeds op shipped out ;)
Gewoon tracken via DPD (klik op track your shipment nadat je op de order hebt geklikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Markvo89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:49:
Sorry als deze vraag al gesteld is maar..

Ik ben sinds kort in het bezit van een LG Hombot VR8601RR. Ik heb qua updates etc nog niets gedaan. Direct uit de verpakking aan het werk gesteld. Nu heb ik het probleem dat hij constant vast loopt op de stoelpoten van mijn eetgedeelte, met al enkele beschadigingen aan de poten tot gevolg.

Foto stoel: [afbeelding]

Ik had gedacht dat dit een enkele keer zou gebeuren en dat hij dan automatisch "slim" genoeg zou zijn om ze te negeren, echter is dit tot nu toe nog niet het geval..

Nu Mijn vraag. wat is de beste manier om er voor te zorgen dat hij de stoelen negeert en gewoon verder gaat zonder zich vast te lopen.

Ik heb overigens wat lopen proberen met MySpace maar ik heb dan het gevoel dat ie niet alles zo goed mee pakt dan in de normale modus..

Alvast bedankt!
De Xiaomi probeert het bij de eerste (vergelijkbare) stoel en als het niet lukt dan wringt ie zich los en blijft niet bezig. De overige stoelen ging ie wonderwel niet meer over (geluk of software...geen idee). Denk dat een software-update van LG (als dat bestaat bij dit model) de oplossing is, anders zou ik zeggen: virtual wall of stoelen van de vloer (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvo89
Paniek.. Zoals hierboven gezegd de Hombot geüpdatet via de LG site firmware (versie 16552) . Netjes gewacht tot die aangaf dat de software update voltooid was. Vervolgens opnieuw opgestart maar nu doet m'n stofzuiger niets anders meer dan in het scherm een blokje te laten heen en weer bewegen. Zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/shniml1c4jual.jpg

Ik krijg hem verder niet meer aan de praat oid en begin licht in paniek te raken. Ook op internet kan ik er verder niets over vinden.. Wie kan me helpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Is hij nog bezig met de update te installeren? Op zo'n trage processor zou het best enige tijd kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvo89
xippie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:52:
Is hij nog bezig met de update te installeren? Op zo'n trage processor zou het best enige tijd kunnen duren.
Hij gaf aan dat de software update gelukt was. Wel blijft constant de infrarood sensor aan de onderkant branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Damn wat ben ik blij zeg dat ik me een maand of twee geleden heb ingehouden om een A4 te shoppen. Vorige een Xiaomi besteld en met het lezen van enkele bovenstaande reacties erg blij met deze keuze!

Kan bijna niet wachten tot ik 'Nooit meer stofzuigen!' kan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Markvo89 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:49:
Paniek.. Zoals hierboven gezegd de Hombot geüpdatet via de LG site firmware (versie 16552) . Netjes gewacht tot die aangaf dat de software update voltooid was. Vervolgens opnieuw opgestart maar nu doet m'n stofzuiger niets anders meer dan in het scherm een blokje te laten heen en weer bewegen. Zie foto:

[afbeelding]

Ik krijg hem verder niet meer aan de praat oid en begin licht in paniek te raken. Ook op internet kan ik er verder niets over vinden.. Wie kan me helpen? :(
Zwaar k****, hoop dat het snel is opgelost.

Heb geen verstand van hoe een en ander werkt bij de hombot maar die update heeft vaker voor problemen gezorgd (bij verschillende modellen). Oudere versie van de firmware flashen (indien nog mogelijk) schijnt als ik het goed heb gezien een oplossing te zijn. Geen idee of je hier iets aan hebt:

http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/
http://www.roboter-forum....m-Bot-3-0-Hacking/page138
http://www.roboter-forum....702LVMT-firmware-ver16552

[ Voor 29% gewijzigd door derhenno op 27-06-2017 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Bvelleko schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:03:
Damn wat ben ik blij zeg dat ik me een maand of twee geleden heb ingehouden om een A4 te shoppen. Vorige een Xiaomi besteld en met het lezen van enkele bovenstaande reacties erg blij met deze keuze!

Kan bijna niet wachten tot ik 'Nooit meer stofzuigen!' kan roepen.
Nouuuu...die paar plekken waar ie niet kan komen zul je toch echt nog zelf moeten doen, maar voor het merendeel kun je achterover leunen en/of andere dingen doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
DumbAss schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:11:
Yup, oftewel stel je alles in, maar je kan de robot ook gewoon starten vanop het toestel zonder app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42

timovd

Voorsprong door techniek

@Markvo89 , zoek naar firmware 16222 (vanaf Taiwanese website)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markvo89
timovd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:23:
@Markvo89 , zoek naar firmware 16222 (vanaf Taiwanese website)
Hiermee heb ik hem inderdaad opnieuw aan de praat gekregen, bedankt. Echter reageert hij op geen enkele andere firmware meer.. Dit lijkt me niet de bedoeling?

Ook leek die op die Firmware versie eeuwig rond te blijven stofzuigen,,

Is er een mogelijkheid om een backup resotre te doen? En zoja, weet iemand hoe? (Ik heb evt files in bezit)

[ Voor 22% gewijzigd door Markvo89 op 28-06-2017 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
derhenno schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:31:
[...]

Nouuuu...die paar plekken waar ie niet kan komen zul je toch echt nog zelf moeten doen, maar voor het merendeel kun je achterover leunen en/of andere dingen doen ;)
Nah! Dan verbouw ik mijn huis toch gewoon net zo lang tot hij overal bij kan. Alles beter dan nog eens stofzuigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58

Sandyman538

SandstorM [148839]

derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Ik probeer hem daar ook te bestellen, maar krijg geen free shipping, alleen expedite voor 28 euro. Doe ik misschien iets verkeerd of hebben ze dit bij gearbest aangepast?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Sandyman538 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Ik probeer hem daar ook te bestellen, maar krijg geen free shipping, alleen expedite voor 28 euro. Doe ik misschien iets verkeerd of hebben ze dit bij gearbest aangepast?
Ze hebben het aangepast :? Of en wanneer de free shipping-optie terugkomt kan ik je niet zeggen. Nu loop je risico op extra kosten helaas. Ik zou nog ff wachten, elke dag checken. Kun je niet langer wachten: zie de berichten van blowk om te bestellen bij aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Bvelleko schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Nah! Dan verbouw ik mijn huis toch gewoon net zo lang tot hij overal bij kan. Alles beter dan nog eens stofzuigen :D
Das nou een "can do" winaarsmentaliteit :9

(problemen bestaan niet, wel oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:42
Bvelleko schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Bouwstof overleeft ie niet ...helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Sandyman538 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Ik heb hem gisteren nog besteld met free shipping voor 267 euro in totaal bij gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Wilde eerst de IlifeV1 bestellen toen die zo rond de 70€ zat, maar eigenlijk wilde ik een stofzuiger met laadstation en scheduling.

Zojuist bij gearbest de Ilife V5 besteld, uit EU warehouse met coupon H12MOQOUC

99.95€ + 6.73€ verzenden, zonder bijkomende kosten.

Niet gek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Ik heb een vraagje voor de bezitters van de Xiaomi stofzuiger. Ik heb een kleed liggen in de woonkamer dat misschien wel te hoog is. Ik vroeg me daarom af of die magnetische wall strip ook onder een kleed langs de rand gelegd kunnen worden om te voorkomen dat hij het kleed op gaat?

Dan zie je de strip niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door DOK op 28-06-2017 23:10 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

derhenno schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:53:
[...]

De filter maak ik elke week ff schoon (komt de zuigkracht immers ten goede). Als je de xiaomi elke dag gaat gebruiken kan ik me voorstellen dat het filter (2 stuks voor 10 euro) en de borstels (2 zijborstels voor 6 euro en 10 euro voor de hoofdborstel) sneller slijten, maar gezien de prijzen prima te doen dunkt me.
Hoe maak je het filter schoon? Onder de kraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 09:17
TripleQ schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:24:
[...]

Ik heb hem gisteren nog besteld met free shipping voor 267 euro in totaal bij gearbest.
Het is nu wederom free shipping bij Gearbest. Echter de XIAOMIVAC code werkt (hier) niet meer (expired). Het actiebedrag van € 281 is nog wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Onlangs nieuwe filters gekocht voor mijn D85 (High Performance vervangen door Ultra Performance) en ik moet zeggen dat die erg goed bevallen. Vuil is ook veel makkelijker te verwijderen.

Gewoon van eBay gehaald, bijv. http://www.ebay.com/itm/2...d85-d75-d80-/201772736811

[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 29-06-2017 08:56 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
NVD schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:13:
[...]

Wat ik doe:
Met een hand-stofuizger, korte kopje erop zetten en de Hepa-filter stofzuigen. vergelijkbaar hiermee (vanaf 2:30) in tegenstelling tot de video laat ik de filter in de dustbin en vervolgens ga ik de hele dustbin incl filter stofzuigen. dit doe ik 1x in de 2 weken.

[ Voor 8% gewijzigd door SolarOrbiter op 29-06-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
DJ-NaRRa schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:12:
[...]

Het is nu wederom free shipping bij Gearbest. Echter de XIAOMIVAC code werkt (hier) niet meer (expired). Het actiebedrag van € 281 is nog wel hetzelfde.
Ah, met die couponcode kon ik hem twee dagen geleden nog wel bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Net ook de Xiaomi bestellen! Voor € 282 inclusief verzenden kan je ook geen echte bult vallen denk ik.

Is de software wel in het Engels ondertussen? Of nog steeds Chinees? Wij hebben ook een hond en 2 katten. Straks gaat onze dochter rondkruipen en dan moet je gewoon elke dag stofzuigen. Dat gaan papa en mama mooi niet doen -> dat mag Xiaomi gaan doen O+ .

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-06-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
DeMaartenR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:07:
Ik heb een vraagje voor de bezitters van de Xiaomi stofzuiger. Ik heb een kleed liggen in de woonkamer dat misschien wel te hoog is. Ik vroeg me daarom af of die magnetische wall strip ook onder een kleed langs de rand gelegd kunnen worden om te voorkomen dat hij het kleed op gaat?

Dan zie je de strip niet :)
Dat zou gewoon moeten werken (heb het ooit ergens online gezien)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
NVD schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:13:
[...]
What he said:
SolarOrbiter schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:06:
[...]

Wat ik doe:
Met een hand-stofuizger, korte kopje erop zetten en de Hepa-filter stofzuigen. vergelijkbaar hiermee (vanaf 2:30) in tegenstelling tot de video laat ik de filter in de dustbin en vervolgens ga ik de hele dustbin incl filter stofzuigen. dit doe ik 1x in de 2 weken.
GEEN WATER gebruiken, de filters zijn van papier naar ik heb begrepen!

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
StealthyPeanut schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:04:
Net ook de Xiaomi bestellen! Voor € 282 inclusief verzenden kan je ook geen echte bult vallen denk ik.

Is de software wel in het Engels ondertussen? Of nog steeds Chinees? Wij hebben ook een hond en 2 katten. Straks gaat onze dochter rondkruipen en dan moet je gewoon elke dag stofzuigen. Dat gaan papa en mama mooi niet doen -> dat mag Xiaomi gaan doen O+ .
Software is nu ook in het engels in te stellen!

Voor hen die nog twijfelen: bij gearbest is er om de haverklap een prijsaanpassing/kortingscode (apart of gecombineerd). Een (paar) tientje(s) valt nog te besparen, maar ik kan niet garanderen wanneer ;)

[ Voor 16% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

derhenno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Software is nu ook in het engels in te stellen!

Voor hen die nog twijfelen: bij gearbest is er om de haverklap een prijsaanpassing/kortingscode (apart of gecombineerd). Een (paar) tientje(s) valt nog te besparen, maar ik kan niet garanderen wanneer ;)
Heb hem vandaag kunnen bestellen voor 267 euro, met free shipping (wat gisteren niet mogelijk was). XIAOMIVAC werkte hier nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Sandyman538 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Heb hem vandaag kunnen bestellen voor 267 euro, met free shipping (wat gisteren niet mogelijk was). XIAOMIVAC werkte hier nog wel.
Ter info:

XIAOMIVAC werkt alleen bij de eerste bestelling. Volgens Gearbest zelf (?!) moet ik telkens een nieuwe account aanmaken als ik weer gebruik wil maken van deze kortingscode! Lekker handig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

derhenno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Ter info:

XIAOMIVAC werkt alleen bij de eerste bestelling. Volgens Gearbest zelf (?!) moet ik telkens een nieuwe account aanmaken als ik weer gebruik wil maken van deze kortingscode! Lekker handig 8)7
Ja klopt, lekker onhandig. Had ook mijn eerste order gecanceld omdat de credit card op 1 of andere manier niet werkte. Daarna opnieuw proberen te bestellen maar dan krijg je de korting niet. Contact met gearbest gehad over de couponcode op een gecanceld product, maakte niks uit, gebruikt is gebruikt. :/ Dus inderdaad een account voor de vrouw aangemaakt en hem daar nu mee besteld met korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Geen problemen met het aanmaken van een nieuwe account, alleen kun je je opgebouwde shoptegoed over verschillende accounts niet combineren bij nieuwe bestellingen. Ook al is het niet veel, het loopt toch op (bij mij althans :P ). Jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36
Heb 'm ook maar besteld. Kan de A4 mooi naar de boven verdieping en deze beneden. Ben erg benieuwd! Jammer dat er geen windows phone app is alleen, maar als dat alles is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01
Is die A4 zo goed eigenlijk? Ik lees hier (en op sites zoals Gearbest) best goede reviews, maar vergelijkt hij zich met bijvoorbeeld een Roomba 780? Die ingewikkelde mogelijkheden hoef ik bijvoorbeeld niet, maar goed schoonmaken en (desnoods) een dagelijks programma zou wel lekker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
De A4 is zeker niet verkeerd, maar het is en blijft een "domme" robot: je moet maar hopen dat ie uiteindelijk overal (uit)komt en hij doet er veel langer over dan "slimme" robots. Ook qua zuigkracht is het niet de beste. Zolang je er zelf niet bij bent als ie zen werk doet kun je je hier wel mee behelpen. Het echte verschil (echt overal echt zuiver) zit um nou net in die ingewikkelde mogelijkheden :9 .

[ Voor 32% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 1 november 2016 @ 14:03:
[...]
Zo heb ik de uitdaging dat de A4 over de 'poten' van onze bankstellen rijdt. Op zich niet erg, maar het maakt wat kabaal, dusdanig dat je het boven ook hoort en je er soms wakker van wordt (de A4 maakt 's nachts namelijk z'n ronde).

[afbeelding]

Voor de 'poten' die niet in het zicht staan, kan ik het voorkomen door er iets van een balkje op te leggen zodat het als obstakel gezien wordt. Voor de 'poten' in het zicht is dat natuurlijk geen optie..
Opties als visdraad spannen werkte niet, blokken onder de bank wil ik niet. Gevolg is dat mijn A4 er nog steeds overheen dendert. Is er iets te zeggen hoe de Xiaomi Mi Robot hier mee om zal gaan? Iets als het tekenen van een 'No go area' is niet mogelijk, maar misschien vindt de Xiaomi ze simpelweg wél te hoog om overheen te rijden? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Hmmm, mijn eerste gedachte: de bij de xiaomi behorende magnetische band onder de volledige lengte van de poten plakken. Hij zal er dan wel nog tegenaan gaan maar niet overheen (de sensoren die de magnetische band detecteren zitten niet helemaal aan de rand van de stofzuiger dus helemaal geen contact tussen stofzuiger en de poten van de bank zal het niet worden). Denk dat de xiaomi der wel overheen zal gaan (zonder magneetband).

[ Voor 55% gewijzigd door derhenno op 29-06-2017 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:02

Cis

joramoudenaarde schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:47:
Is die A4 zo goed eigenlijk? Ik lees hier (en op sites zoals Gearbest) best goede reviews, maar vergelijkt hij zich met bijvoorbeeld een Roomba 780? Die ingewikkelde mogelijkheden hoef ik bijvoorbeeld niet, maar goed schoonmaken en (desnoods) een dagelijks programma zou wel lekker zijn!
Ik heb de ilife A4, zet m om de dag in diverse ruimtes, en ga door met mijn eigen werkzaamheden. Ik vind de domheid heerlijk. Doe gewoon wat je denkt dat goed is, en over 2 uur kom ik wel ff terug om je weer op de oplader aan te sluiten. Ik sleep m van zolder naar de begane grond en laat m los in elke kamer.
De overloop durf ik nog niet goed aan. Die laat ik wel door Robbie zuigen, maar ik blijf er dan wel bij voor de zekerheid.

Het is echt de beste bangforbuck aankoop die ik ooit heb gedaan, m.n. sinds onze gezinsuitbreiding wat echt heel veel tijd kost.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

derhenno schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:54:
Hmmm, mijn eerste gedachte: de bij de xiaomi behorende magnetische band onder de volledige lengte van de poten plakken. Hij zal er dan wel nog tegenaan gaan maar niet overheen (de sensoren die de magnetische band detecteren zitten niet helemaal aan de rand van de stofzuiger dus helemaal geen contact tussen stofzuiger en de poten van de bank zal het niet worden). Denk dat de xiaomi der wel overheen zal gaan (zonder magneetband).
Dat zou inderdaad een optie zijn. Na het bekijken van dit filmpje heb ik echter m'n twijfels. Rijdt de Xiaomi echt zo ver door over de magnetische band voordat ie stopt? Dit filmpje laat echter weer zien dat ie eerder stopt. Heeft 't er wellicht mee te maken vanuit welke hoek de Xiaomi aan komt rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
JBS schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Dat zou inderdaad een optie zijn. Na het bekijken van dit filmpje heb ik echter m'n twijfels. Rijdt de Xiaomi echt zo ver door over de magnetische band voordat ie stopt? Dit filmpje laat echter weer zien dat ie eerder stopt. Heeft 't er wellicht mee te maken vanuit welke hoek de Xiaomi aan komt rijden?
Filmpje 1 is van november 2016 en filmpje 2 is van februari 2017, in de tussentijd zijn er software-updates geweest (waardoor het beter werkt?!). Heb zelf 2 van die banden: zolang ze bevestigd zijn gaat ie erlangs als in filmpje 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Hak schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:43:
Vreemd allemaal hoe dit gaat inderdaad. Ik kreeg vrij snel van Gearbest een DPD UK tracking code na m'n bestelling, staat nu op shipped out en melding 'Southall Your parcel is on its way'. Kreeg verder geen mail oid. Hoop dat het een goed teken is.

Verheug me op de Xiaomi als vervanging van m'n Neato XV die kuren begint te vertonen.
Ik blijf me verbazen hoe goed de Xiaomi is. Gisteren eens op max-speed 100m2 laten stofzuigen...na afloop superschoon en batterij nog niet leeg...simply amazing _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Tering wat zakt die Xiaomi hard. Dacht dat ik met 340 euro een goede deal had een week of 8 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
UltraSub schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:08:
Tering wat zakt die Xiaomi hard. Dacht dat ik met 340 euro een goede deal had een week of 8 geleden.
Vind ik ook. Ik had er nog meteen wat accessoires bijgekocht, maar in minder dan een half jaar is de prijs enorm gezakt.

Wel blijf ik het een goed toestel vinden tov van andere gelijkaardige toestellen van een hogere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
blowk schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:17:
[...]

Vind ik ook. Ik had er nog meteen wat accessoires bijgekocht, maar in minder dan een half jaar is de prijs enorm gezakt.

Wel blijf ik het een goed toestel vinden tov van andere gelijkaardige toestellen van een hogere prijsklasse.
Laat maar zakken die prijs. Heb nog 2 verdiepingen die niet geautomatiseerd zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Zojuist zijn er een aantal reacties uit het topic verwijderd. Hieronder wat opheldering

- Reacties die gaan over het ontlopen van import heffing zijn niet toegestaan op het forum.
- Reacties over track en trace code en andere stappen in het verzend proces voegen weinig toe aan de discussie hier in dit topic waar we het over robotstofzuigers zelf hebben, dit is geen track en trace topic

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 02-07-2017 13:52 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
In aanvulling op -zeehond: Als je over levertijden wil spreken, open dan een 'levertijden' topic.

Discussie over de modbreak, do's en dont's en over alle andere zaken die niet over robotstofzuigers gaan? Kijk hier Witgoed feedbacktopic

En nu weer door met de inhoud!

Afbeeldingslocatie: http://gifrific.com/wp-content/uploads/2013/11/Cat-on-Roomba.gif

[ Voor 64% gewijzigd door zeef op 02-07-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
En idd: nu weer door met de inhoud ;)

knip plaats dan s.v.p. je feedback ook op de aangewezen plaats en niet alsnog hier in het topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Zeehond op 02-07-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
UltraSub schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Laat maar zakken die prijs. Heb nog 2 verdiepingen die niet geautomatiseerd zijn :+
Op AliExpress https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html staat iets verlopig op 290 euro inclusief verzending. Via AliExpress app en mits gebruik coupon MIrobot- $ 5 krijg je nog eens wat korting zodat de prijs op 285 euro komt. Misschien zal deze ook nog zakken. Dollar/euro veranderd ook regelmatig.

Ik weet niet mocht de prijs enorm zakken, of dit een voorbode zou zijn voor een nieuw toestel? Mi Robot is nu ongeveer een jaar oud. Ik hoop dat ze nog even wachten 😀 en blijven komen met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Ik kreeg de vraag of er al iemand ervaring had met het gebruik van magneetstrips van bouwmarkt ism Xiaomi Mi robot?

Zelf heb ik er nog geen gevonden die hetzelfde effect had als die Xiaomi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Alle videos van alternatieve magneetstrips die ik heb gezien hadden ook geen effect. Denk dat enkel de originele strips voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niet doen. Werken niet. Been there done that got the t-shirt. En het hele web staat vol met mensen die melden dat ze niet werken. Iets met polarisatie en sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Het valt te proberen met meerpolige magneetband. Zoiets als dit
https://www.magneet-expre...rd-groen-100-x-200-cm-842

Geen garanties, niet getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
blowk schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Op AliExpress https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html staat iets verlopig op 290 euro inclusief verzending. Via AliExpress app en mits gebruik coupon MIrobot- $ 5 krijg je nog eens wat korting zodat de prijs op 285 euro komt. Misschien zal deze ook nog zakken. Dollar/euro veranderd ook regelmatig.

Ik weet niet mocht de prijs enorm zakken, of dit een voorbode zou zijn voor een nieuw toestel? Mi Robot is nu ongeveer een jaar oud. Ik hoop dat ze nog even wachten 😀 en blijven komen met updates.
Ik hoop dat ze met een opvolger komen (alhoewel der geen robotstofzuiger is langsgekomen bij de presentatie van nieuwe produkten een paar dagen geleden). I'll buy it in a heartbeat, kan de "ouwe" naar mijn moeder :P Fingers crossed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
derhenno schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:34:
[...]

Ik hoop dat ze met een opvolger komen (alhoewel der geen robotstofzuiger is langsgekomen bij de presentatie van nieuwe produkten een paar dagen geleden). I'll buy it in a heartbeat, kan de "ouwe" naar mijn moeder :P Fingers crossed!!!
Misschien nog eventjes wachten ;) Tussen de Mi Air Purifier en Mi Air Purifier 2 zat er ongeveer 1,5 jaar tussen.
Geen idee welke verbeteringen er in de toekomst mogelijk zijn. Misschien eentje die de trappen kan op en afrijden? Dat bespaart je een 'clifsensor' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Denk (hoop) dat er een versie komt die kan stofzuigen en dweilen, zichzelf leegt en nog beter in de hoeken komt (vierkant model met 2 zijborstels) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(ik baseer me hierbij op de nieuwe Ecovacs Robotics Deebot R98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

derhenno schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:20:
Denk (hoop) dat er een versie komt die kan stofzuigen en dweilen, zichzelf leegt en nog beter in de hoeken komt (vierkant model met 2 zijborstels) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(ik baseer me hierbij op de nieuwe Ecovacs Robotics Deebot R98)
Eentje die zichzelf leegt zou helemaal mooi zijn! Moet technisch ook wel te realiseren zijn door een extra compartiment bij het laadstation te maken waar 'ie het afval bij elk bezoek in kiepert. En dan eens in de maand een emmer van een paar kilo bij het vuilnis gooien in plaats van elke keer dat kleine bakje uitkloppen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 09:54

R-B

Blokkert

Shaffy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Eentje die zichzelf leegt zou helemaal mooi zijn! Moet technisch ook wel te realiseren zijn door een extra compartiment bij het laadstation te maken waar 'ie het afval bij elk bezoek in kiepert. En dan eens in de maand een emmer van een paar kilo bij het vuilnis gooien in plaats van elke keer dat kleine bakje uitkloppen 8)
Gat in kruipluik maken met meganisch constructie dat klepje opent als robot erop staat.
Onder het luik een emmer hangen of vlak op de grond. _/-\o_ :D

Dan is de boel netjes "verzonken" en uit zicht O-)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Shaffy schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:00:
[...]

niet kieperen, gewoon leegzuigen _/-\o_

Zelf heb ik het laadstation onder de kast, dus zo'n systeem zou voor mij niet ideaal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Zoek maar eens op youtube op: Ecovacs Robotics Deebot R98. Dan weten jullie hoe ik aan het idee voor the next top XiaomiModel kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Even wat praktische vragen, ik zit de Xiaomi Mi te overwegen.

1. Kan ik dezelfde robot zowel beneden als boven gebruiken? Boven zal ik magnetische strip bij de trap plaatsen.
2. Hoe hoog is de robot zelf? Ik zie bij afmetingen 10 cm, maar ik kan me voorstellen dat dat de hoogte is van het docking station.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
1. Ja
2. 9,1 cm (inclusief de geschuts-/lasertoren bovenop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
R-B schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:17:
Even wat praktische vragen, ik zit de Xiaomi Mi te overwegen.

1. Kan ik dezelfde robot zowel beneden als boven gebruiken? Boven zal ik magnetische strip bij de trap plaatsen.
2. Hoe hoog is de robot zelf? Ik zie bij afmetingen 10 cm, maar ik kan me voorstellen dat dat de hoogte is van het docking station.
hij heeft sensor voor dieptes te meten en zal dus normaal geen trap afrijden of er moet net op dat moment iets zijn dat hij mee sleept voor zijn sensor ofzo :)
maar in een normale situatie is een trap dus geen gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ja alles kan, maar leert/scant hij dan elke keer de ruimte opnieuw of kan je letterlijk twee verdiepingen toewijzen aan de robot? En bij plaatsen zegt, "Je bent nu boven".
gotjee schreef op maandag 3 juli 2017 @ 22:17:
[...]

hij heeft sensor voor dieptes te meten en zal dus normaal geen trap afrijden of er moet net op dat moment iets zijn dat hij mee sleept voor zijn sensor ofzo :)
maar in een normale situatie is een trap dus geen gevaar.
Ja, maar daar zeg je wat. Vuil voor de sensor, nogal lullig als hij wel naar beneden dendert ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
R-B schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:39:
Ja alles kan, maar leert/scant hij dan elke keer de ruimte opnieuw of kan je letterlijk twee verdiepingen toewijzen aan de robot? En bij plaatsen zegt, "Je bent nu boven".
De Xiaomi Mi scant elke keer de ruimte opnieuw. Hij heeft dus geen idee wat hij de schoonmaakbeurt daarvoor heeft gedaan, en of hij op dezelfde verdieping staat.
R-B schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:39:
Ja, maar daar zeg je wat. Vuil voor de sensor, nogal lullig als hij wel naar beneden dendert ;w
Ik zou niet onbeperkt op die valsensor durven vertrouwen. Onze Medion robot is in 2 maanden tijd al 3 keer van de trap gedonderd, en een paar keer op het randje blijven hangen. En bij de Xiaomi Mi krijg je een extra waarschuwingsbriefje dat je de trap moet afzetten. Heb nu magneetstrips besteld om de Xiaomi bij het trapgat weg te houden, we gaan zien of dat werkt (heb hem tot nu toe alleen maar beneden laten zuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36
Ik laat de iLife A4 altijd met alle plezier rondrijden bij de trap en dat gaat al een jaar goed. Hij rijdt er nooit vanaf, draait altijd netjes om als hij het gat inrijdt.

Beetje vertrouwen in de techniek zeg ik dan maar! haha. Ik houd overigens de sensoren niet bijzonder goed schoon, al wil ik er af en toe wel een droge doek overheen halen.
Pagina: 1 ... 57 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.