Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.159.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
@Dijkhuis er zitten dus wel valsensors op? want dat kon ik niet vinden in de handleiding. Hier keert die om, rijd een stukje, en rijd daarna achteruit de trap af. Ik heb het idee dat die de spleten tussen het parket ziet als val waardoor die achteruit rijd. Sowieso rijd die soms wat raar (stukje vooruit, en dan weer achteruit) door de kamer.

Bij de Dirt Devil kon je de gevoeligheid instellen. Bij de Medion nog niet ontdekt. Maar eens even zoeken.

En wat betreft de afstandsbediening: dat hoeft volgens mij niet. Heb de batterijen uit de afstandsbediening gehaald en hij ging gewoon zijn ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
Psycho_Mantis schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Klopt, die was uitverkocht. Maar sinds enkele dagen al gewoon weer leverbaar. ;)
Sinds gisteren inderdaad weer beschikbaar zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:40:
[...]

Er zitten schijnbaar laadcircuits in de accu. De lader hoeft dan alleen stroom te voorzien. Ik vond het prijsverschil wel meevalleen. Een orginele accu van Roomba kost 80 euro. Een namaak zit idd rond de 25 euro. Deze accu zou 2x zo lang moeten kunnen zuigen en ook nog eens langer leven, mijn accu's houden het gemiddeld maar 1.5 jaar uit, dit wordt de 4de accu. Eerst heb ik een NiCD accu gekocht, daarna een NiMH, nu dus een Li-ion.

Mijn lader piept ook wel eens, soort van sirene, maar dan zachtjes :) Is vrijwel niet hoorbaar moet ik zeggen, alleen als je dichtbij gaat zitten (40cm afstand). Het helpt bij mij ook dat de lader onder een kast staat.
Opvallend dat mijn roomba het na bijna 4 jaar dan nog steeds goed doet op dezelfde accu.

Ik had hem vroeger wel op elke dag aanstaan ingesteld, dus 2 jaar lang dagelijks. Mogelijk is dat goed voor de accu.
Inmiddels loopt hij alleen op ma/wo/vrij en zondag, minder slijtage.

hoe kan je de accu testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Waah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:23:
@Dijkhuis er zitten dus wel valsensors op? want dat kon ik niet vinden in de handleiding. Hier keert die om, rijd een stukje, en rijd daarna achteruit de trap af. Ik heb het idee dat die de spleten tussen het parket ziet als val waardoor die achteruit rijd. Sowieso rijd die soms wat raar (stukje vooruit, en dan weer achteruit) door de kamer.

Bij de Dirt Devil kon je de gevoeligheid instellen. Bij de Medion nog niet ontdekt. Maar eens even zoeken.

En wat betreft de afstandsbediening: dat hoeft volgens mij niet. Heb de batterijen uit de afstandsbediening gehaald en hij ging gewoon zijn ronde doen.
Hij heeft 3 val sensors aan de voorkant.
Helaas heb ik tapijt op de trap en is hij z'n grip kwijt om hard te kunnen remmen. Dus daar valt hij gewoon vanaf.
Nu ben ik toch al van plan om tapijt weg te halen, dat stof blijft er maar in hangen. Tot die tijd geen robot op de boven verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 13:08
SolarOrbiter schreef op dinsdag 8 juni 2017 @ 13:00:
na de robotstofzuiger ben ik nu aan het kijken naar soortgelijke toepassingen, iemand al ervaring met een robot window cleaner?[/url] kost.
ik kon het niet laten, toch maar besteld >:)

[ Voor 57% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-06-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Psycho_Mantis schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Hij heeft 3 val sensors aan de voorkant.
Helaas heb ik tapijt op de trap en is hij z'n grip kwijt om hard te kunnen remmen. Dus daar valt hij gewoon vanaf.
Nu ben ik toch al van plan om tapijt weg te halen, dat stof blijft er maar in hangen. Tot die tijd geen robot op de boven verdieping.
Ik heb een smalle doos op de eerste trede. Daar remt die wel voor omdat die die ziet staan, en dat gaat goed. Tot nu toe drukt die de doos er niet af.... dus misschien is dat nog een optie tijdelijk.
SolarOrbiter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:58:
ik kon het niet laten, toch maar besteld >:)
Laat vooral weten hoe die bevalt :D lijkt me leuk om de glazenwassers de gek mee aan te steken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:32

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Waah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Ik heb een smalle doos op de eerste trede. Daar remt die wel voor omdat die die ziet staan, en dat gaat goed. Tot nu toe drukt die de doos er niet af.... dus misschien is dat nog een optie tijdelijk.
Als ik geen katten had dan was dat mogelijk nog een optie geweest.

Maarja katten en dozen, daar gaan ze sowieso mee aan de slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 10:09
SolarOrbiter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:00:
na de robotstofzuiger ben ik nu aan het kijken naar soortgelijke toepassingen, iemand al ervaring met een robot window cleaner?
Techmoan heeft altijd leuke filmpjes, zo ook over een window cleaner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 07:22
Gisteren (08-06-2017) is mijn Xiaomi Robot Vacuum binnen gekomen. Besteld via de welbekende aliexpress shop voor 296 euro.
Ik heb hem op 28-05-2017 besteld en 01-06-2017 was die verzonden. Ik heb (nog) geen extra kosten hoeven te betalen voor import (verzonden met DPD).
Hij heeft zijn eerste rondje al achter de rog en doet het erg goed!

Allen bedankt voor de informatie hier :)

[ Voor 6% gewijzigd door Senico op 09-06-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:59
Senico schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:02:
Gisteren (08-06-2017) is mijn Xiaomi Robot Vacuum binnen gekomen. Besteld via de welbekende aliexpress shop voor 296 euro.
Ik heb hem op 28-05-2017 besteld en 01-06-2017 was die verzonden. Ik heb (nog) geen extra kosten hoeven te betalen voor import (verzonden met DPD).
Hij heeft zijn eerste rondje al achter de rog en doet het erg goed!

Allen bedankt voor de informatie hier :)
Wat liet jou DPD tracking zien? Of heb je deze niet met tracking nummer gevolgd? Ik heb op 29-05 besteld, maar status op DPD is nog altijd "Zending is aangemeld". Verder geen info er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Razer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Wat liet jou DPD tracking zien? Of heb je deze niet met tracking nummer gevolgd? Ik heb op 29-05 besteld, maar status op DPD is nog altijd "Zending is aangemeld". Verder geen info er bij.
dat had ik ook heel lang. de dag dat het werd geleverd, werd de status pas ge-update. niets om je druk over te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
SolarOrbiter schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:14:
[...]

dat had ik ook heel lang. de dag dat het werd geleverd, werd de status pas ge-update. niets om je druk over te maken
Top thanks misschien maandag met beetje geluk dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senico
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 07:22
Razer schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:09:
[...]

Ik had het zelfde als SolarOrbiter, de avond voor levering zag ik bij de status staan dat hij in Amsterdam was. De volgende dag geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-07 02:07
Na de laatste firmware update van de Xiaomi (3.3.9_003074, deze werd vrij snel na de 73 beschikbaar gesteld) werkt nu ook de timer zonder tijdsverschil op IOS. (Ik heb Mainland China geselecteerd in de app) :)

Ik ben wel opnieuw uit- en ingelogd in de app. Weet niet of dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
SolarOrbiter schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:00:
na de robotstofzuiger ben ik nu aan het kijken naar soortgelijke toepassingen, iemand al ervaring met een robot window cleaner?
Hell no. Dat gaat nergens over volgens mij.
YouTube: Window Cleaning Robot is not entirely compatible with windows

En dan, ik heb een shitload aan ramen. Iedere raam 10 minuten wachten, los halen, opnieuw vast maken aan volgende raam, en weer 10 minuten wachten? Nah, dat gaat hem niet worden. Althans hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
blowk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Ik heb de Xiaomi magneetstrip gekocht voor 11euro. Die doen hun werk naar behoren. De robot gaat er niet volledig over, enkel met de zijkant (waar de sensoren zitten)
Gekke vraag misschien, maar zo'n magneetstrip voor een Xiaomi Mi, moet die perse aan de onderkant zitten?

Ik heb een houten vloer, daar ga ik ze niet onder krijgen of op plakken. Maar ik wil vooral de ruimte onder een paar kasten en de bank blokkeren, aangezien daar veel snoeren liggen. Hoogte is 10-12 cm, daar gaan de meeste robots net onderdoor.

Zou ik de magneetstrip ook aan de onderkant van de bank en de kasten kunnen plakken? Dus dat de Robot de barriere niet onder, maar boven zich moet waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:06

TommyGun

Stik er maar in!

Dijkhuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Zou ik de magneetstrip ook aan de onderkant van de bank en de kasten kunnen plakken? Dus dat de Robot de barriere niet onder, maar boven zich moet waarnemen?
Ik denk het niet, volgens mij detecteren alle robots magneten met de onderkant.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Dijkhuis schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Gekke vraag misschien, maar zo'n magneetstrip voor een Xiaomi Mi, moet die perse aan de onderkant zitten?

Ik heb een houten vloer, daar ga ik ze niet onder krijgen of op plakken. Maar ik wil vooral de ruimte onder een paar kasten en de bank blokkeren, aangezien daar veel snoeren liggen. Hoogte is 10-12 cm, daar gaan de meeste robots net onderdoor.

Ik denk het niet. De sensoren zitten aan de onderkant, maar ik kan het altijd even uitproberen. Ik laat je vandaag nog iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 16:47
Ikkeja33 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:13:
Voor de Neato Botvac Connected bezitters... sinds ongeveer 2 weken krijg ik geen meldingen meer van de stofzuiger. Ook de kaartjes van de gereinigde ruimte zijn niet meer beschikbaar. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb net een aantal weken geleden de firmware geupgrade en hij doet het hier prima (eerder viel de verbinding nog wel eens weg met het thuisnetwerk).

Heb je de robot al een keer uit de app gegooid en weer opnieuw toegevoegd? Al ben je dan misschien je cleaning history kwijt als je dat belangrijk vindt.

Grappige feature, voegt weinig toe maar wel leuk om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EwMXqAA.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21

Shunt

Boe

@Ikkeja36 @Alexji Ik heb onlangs (zie mijn eerdere post over monstertje) mijn neato botvac connect open gehad. Ik zag dat daar voor de wifi module geen losse antenne aanwezig is naast die op de PCB zelf.
Er is echter wel een stekkertje aanwezig waar een antenne op aangesloten kan worden. Ik heb een paar antennes besteld en ga binnen kort eens kijken wat voor verschil dat maakt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
blowk schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:19:
[...]

Ik denk het niet. De sensoren zitten aan de onderkant, maar ik kan het altijd even uitproberen. Ik laat je vandaag nog iets weten.
Super! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Als ik een FW update check doe bij de Xiaomi, zegt deze:

Firmware is up to date
current version 3.3.6_003061

maar ik heb een paar pagina's terug gezien dat er tweakers zijn met 3.3.9_003074
meer mensen die niet de laatste FW over the air kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Ik wil een robotstofzuiger kopen en heb een vraagje;

Twijfel tussen de medion MD 16192 voor €129 of de dirt devil spider m612 voor omgerekend €80 bij Amazon.de

Is er iemand die ervaring met beide heeft?
Vind het prijsverschil nogal groot en reviews zijn over allebei positief.

Voordeel van de medion is het automatisch terugkeren naar het laadstation maar dat is niet noodzakelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
SolarOrbiter schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:40:
Als ik een FW update check doe bij de Xiaomi, zegt deze:

Firmware is up to date
current version 3.3.6_003061

maar ik heb een paar pagina's terug gezien dat er tweakers zijn met 3.3.9_003074
meer mensen die niet de laatste FW over the air kunnen krijgen?
Mijn Xiaomi vandaag binnen gerkegen, en inderdaad ook deze versie die jij hebt, ook geen nieuwere OTA te vinden.

Misschien heeft het nog wat te maken met US region vs China Mainland?

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 12-06-2017 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 612265 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:02:
Ik wil een robotstofzuiger kopen en heb een vraagje;

Twijfel tussen de medion MD 16192 voor €129 of de dirt devil spider m612 voor omgerekend €80 bij Amazon.de

Is er iemand die ervaring met beide heeft?
Vind het prijsverschil nogal groot en reviews zijn over allebei positief.

Voordeel van de medion is het automatisch terugkeren naar het laadstation maar dat is niet noodzakelijk voor mij.
Ik heb beide gehad.

Voordeel van de Medion:
Meer zuigkracht. Pakt ook kiezelstenen op.
1x per dag automatisch in te plannen.
Laad automatisch op
Botst minder
Beter stofbakje

Voordeel Spider:
Stuk stiller.
Kan beter tussen stoelpoten ed komen.
Loopt minder snel vast.

Een andere optie is de Dirt Devil Fusion. Zelfde prijs en opties als de Medion dacht ik... Maar geen ervaring mee. Zelf overgestapt vanwege het inplannen van tijden en zelf naar laadstation. Nadelen zijn wel dat als die zijn laadstation niet kan vinden hij zijn programma kwijt raakt... En hij zich veel vast rijd in de gordijnen.maar dat is een kwestie van goede plaatsing. En hij is niet stil, dus moet alle deuren dicht anders wordt ik snachts wakker van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Bedankt voor je reactie.

Betreft de medion eens per 2 of 3 dagen laten stofzuigen lijkt me praktischer, jammer dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Razer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Mijn Xiaomi vandaag binnen gerkegen, en inderdaad ook deze versie die jij hebt, ook geen nieuwere OTA te vinden.

Misschien heeft het nog wat te maken met US region vs China Mainland?
Versie 074 binnen, 'Mainland China'. Misschien komt VS binnen een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Ik heb het vandaag voor je uitgeprobeerd, maar sensoren zitten aan de onderkant en magneetstrook boven het toestel doet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 07:12
Alexji schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Ik heb net een aantal weken geleden de firmware geupgrade en hij doet het hier prima (eerder viel de verbinding nog wel eens weg met het thuisnetwerk).

Heb je de robot al een keer uit de app gegooid en weer opnieuw toegevoegd? Al ben je dan misschien je cleaning history kwijt als je dat belangrijk vindt.

Grappige feature, voegt weinig toe maar wel leuk om te zien:

[afbeelding]
Bij mij viel de verbinding idd ook weg voor de update. Daarna eigenlijk altijd probleemloos gewerkt!

Zojuist de Botvac opnieuw in de app gezet maar helaas.... het vreemde is dat ik de botvac wel kan starten en stoppen met de app maar niet terug kan sturen naar zn Dock :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
blowk schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:58:
[...]

Ik heb het vandaag voor je uitgeprobeerd, maar sensoren zitten aan de onderkant en magneetstrook boven het toestel doet niks.
Ok, dat wordt dan wat houten balkjes neerleggen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:16
Voor mijn nieuwe huis wil ik graag de Xiaomi robot gaan bestellen. Ik zie dat hij een kaart maakt van de kamer en dan zijn route gaat rijden. Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van de robot? Raakt hij van slag als ik hem boven een rondje laat rijden?

Je kan een schema maken om hem (meerdere keren) per dag te laten rijden. Kan ik hem ook om de dag laten rijden? Jammer dat ik zonder robot de app en de instellingen nog niet kan zien.

Ik zie dat Perfection Technology vaker voorbij komt hier op het forum. Deze is vrijwel altijd zonder importkosten als ik het goed lees? Het is een flink bedrag en als hier ook nog eens 60 euro bovenop komt...

[ Voor 16% gewijzigd door Headshot_NL op 13-06-2017 10:20 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visser.m
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:27
Headshot_NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:18:
Voor mijn nieuwe huis wil ik graag de Xiaomi robot gaan bestellen. Ik zie dat hij een kaart maakt van de kamer en dan zijn route gaat rijden. Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van de robot? Raakt hij van slag als ik hem boven een rondje laat rijden?

Je kan een schema maken om hem (meerdere keren) per dag te laten rijden. Kan ik hem ook om de dag laten rijden? Jammer dat ik zonder robot de app en de instellingen nog niet kan zien.

Ik zie dat Perfection Technology vaker voorbij komt hier op het forum. Deze is vrijwel altijd zonder importkosten als ik het goed lees? Het is een flink bedrag en als hier ook nog eens 60 euro bovenop komt...
Geen probleem om hem in een andere kamer te zetten. Als hij de dock niet kan vinden gaat hij terug naar het beginpunt, je krijgt dan een notificatie dat ie klaar is en dan kun je hem handmatig in de dock zetten.

De timer kun je helemaal custom instellen, dus je kunt per dag aangeven of er gezogen moet worden of niet, en op welk tijdstip.

[ Voor 6% gewijzigd door visser.m op 13-06-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Headshot_NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:18:

- dit doe ik iedere dag. robot raakt niet van slag.
- je hebt super veel mogelijkheden in de timer, maar om de dag is wel lastig, die mogelijkheid heb je niet. workaround: bij de timer/schema kun je 'custom' kiezen. en dan zou je 2 custom timers kunnen aanmaken. 1.ma-wo-vr-zo 2.di-do-za je moet dan wel ieder zaterdag of zondag de ene timer uitzetten en de andere aanzetten, dit moet je dan wekelijks doen. tenzij je het niet erg vind dat hij bijvoorbeeld met schema 1, de zondag en de maandag doet. dan zou je constant die schema aan kunnen laten staan.
- voorbeelden zat dat het goed is gekomen, maar garanties heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Bedankt. Ik heb hem maar gekocht inclusief de extra borstels en filters. Nu even wachten en hopen dat er niks extras bijkomt.
Zal wel een verschil zijn met de ilife a4 die wij al een tijd hebben rijden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
Headshot_NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:43:
Bedankt. Ik heb hem maar gekocht inclusief de extra borstels en filters. Nu even wachten en hopen dat er niks extras bijkomt.
De geheimtip is om niet met DHL te laten verzenden, maar DPD (Sellers' Shipping Method. Mocht je voor DHL hebben gekozen (is standaard), probeer het dan aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apprentice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04-2024
Bij mij is de Xiaomi robot vandaag ge-update van ....703 naar ...704. Ging
(wederom) probleemloos.

Heeft niemand nog goedkopere alternatieven voor de magneetstrip (firewalls) ontdekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Dijkhuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:52:
[...]

De geheimtip is om niet met DHL te laten verzenden, maar DPD (Sellers' Shipping Method. Mocht je voor DHL hebben gekozen (is standaard), probeer het dan aan te passen.
Top, bedankt!
Hij is nog niet verzonden maar staat dus wel op DHL. Ik probeer hem aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Headshot_NL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Top, bedankt!
Hij is nog niet verzonden maar staat dus wel op DHL. Ik probeer hem aan te passen.
Even berichtje naar seller, goede ervaring mee, reageert binnen paar uur normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woess
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:58
Wat was bij jullie de gemiddelde verzendtijd via de bekende verkoper van de Xiaomi (Aliexpress)? Ik heb 4 juni de robot besteld, maar krijg geen update op de site van de DPD (behalve dat het pakket aangemeld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
woess schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:20:
Wat was bij jullie de gemiddelde verzendtijd via de bekende verkoper van de Xiaomi (Aliexpress)? Ik heb 4 juni de robot besteld, maar krijg geen update op de site van de DPD (behalve dat het pakket aangemeld is).
SolarOrbiter in "Robotstofzuigers"

Bij mij was levertijd precies 2 weken, en ook pas avond voor levering een update op DPD pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Razer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:20:
[...]

Even berichtje naar seller, goede ervaring mee, reageert binnen paar uur normaal.
Gedaan, en hij past hem voor me aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 20:01
woess schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:20:
31-05 besteld
04-06 verzonden
13-06 ontvangen (vandaag)
Ook ik had geen updates op de DPD site tot gisteren toen die in Amsterdam was aangekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door PhuSioN op 13-06-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 08:38
Ik kwam dit topic tegen in mijn orientatie naar robotstofzuigers. Valt me op dat men hier vaker een model van rond de 100 euro koopt. Betekent dit dat de modellen van 250 - 500 - 750 allemaal gebakken lucht features hebben? Merken als Samsung en Philips zijn niet populair hier terwijl ik daar juist naar aan het kijken was. Kan ik dit dus beter niet doen?

[ Voor 12% gewijzigd door TheJoe op 13-06-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
de meeste stofzuigers die hier gekocht worden komen rechtstreeks uit china. Wil je dan niet kom je vrijsnel terecht op de Samsungen en Philipsen van deze wereld. Het is niet zozeer dat die merken gebakken lucht verkopen, maar price/value is van de goedkopere machines beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-07 22:17
Is een beetje te kort door de bocht denk ik. De Ilife varianten zitten boven de 100 euro en de Xiaomi is ook populair (rond de €300,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 08:38
Dus als je bij een Nederlandse webshop wilt gaan bestellen kun je gewoon voor een bekend merk gaan? Hacks en dergelijke zit ik ook niet op te wachten. Gewoon slim stofzuigen zonder omkijken. Deze vond ik wel spannend: Samsung VR1DM702NUB/EN

[ Voor 36% gewijzigd door TheJoe op 13-06-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Dijkhuis schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:55:
[...]

Ok, dat wordt dan wat houten balkjes neerleggen denk ik...
Of de pootjes van de kast wat lager maken zodat het er niet onder kan, of kabelwrapper zodat het niet kan vernestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-07 17:25
TheJoe schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:07:
Dus als je bij een Nederlandse webshop wilt gaan bestellen kun je gewoon voor een bekend merk gaan? Hacks en dergelijke zit ik ook niet op te wachten. Gewoon slim stofzuigen zonder omkijken. Deze vond ik wel spannend: Samsung VR1DM702NUB/EN
De "premium" modellen zijn van Neato (botvac D5) of irobot (roomba 966)
Deze zijn gewoon te verkijgen bij de BCC, Mediamarkt, Coolbue etc.
Genoeg info over te vinden in het topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb op dit moment een Neato XV-25, inmiddels een dinosaurus in het land van de robotstofzuigers en door zijn leeftijd inmiddels toch ook wat minder goed en betrouwbaar. 2e set accu's is inmiddels nagenoeg overleden en merk ook dat de performance van de lidar echt een stuk slechter geworden is. Daarom staat hij eigenlijk al een maand of 2 nagenoeg werkeloos op zolder (icm fulltime thuis zijn van de vrouw).

We merken echter wel dat het effect van de stofzuiger toch wel heel erg groot was, waar we eerder met 1x per week stofzuigen echt genoeg hadden (2 katten + baby) is het nu toch wel om de dag echt nodig. Daarom weer in de markt voor wat anders, maar eigenlijk niet bereid om weer 550,- uit te geven aan een stofzuiger.

Ben daarom erg geïnteresseerd in de Xiaomi en vraag me met name af hoe die omgaat met zgn 'buizen-stoelen' zoals bijv deze: Afbeeldingslocatie: https://assets.wehkamp.com/i/wehkamp/527849_mb_01?$pdp966x966$

De Neato is hier echt slecht mee en uiteindelijk stofzuigde hij onze eetkamer dus ook niet dagelijks want met 6 van deze stoelen was het altijd wel ergens raak. Dus zet ik als ik thuis werk 's ochtends even de stoelen op tafel... Is dit beter geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@Sander Zover als ik kan zien / begrijp van de Xiaomi werkt die exact het zelfde als een Neato. Bumpers voorop en een Lidar boven op de behuizing. Dan zal of de bumper exact even laag moeten zitten als de stoelpoot of de stoel zal hoger gemaakt moeten worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:28:
@Sander Zover als ik kan zien / begrijp van de Xiaomi werkt die exact het zelfde als een Neato. Bumpers voorop en een Lidar boven op de behuizing. Dan zal of de bumper exact even laag moeten zitten als de stoelpoot of de stoel zal hoger gemaakt moeten worden.
ja ik bedoelde ook meer hoe de software ermee om gaat, de Neato probeert het toch als een drempel te zien, terwijl de buis 4 a 5 cm hoog is. Ik verwacht dan 1 x botsen en dan teruggaan ipv 10 mins proberen te bestijgen als een hitsige hond en uiteindelijk jammerlijk vastlopen er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sander schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:34:
[...]

ja ik bedoelde ook meer hoe de software ermee om gaat, de Neato probeert het toch als een drempel te zien, terwijl de buis 4 a 5 cm hoog is. Ik verwacht dan 1 x botsen en dan teruggaan ipv 10 mins proberen te bestijgen als een hitsige hond en uiteindelijk jammerlijk vastlopen er bovenop.
Het probleem is dat de pijp van de stoel of net te laag is of rond is waardoor de bumper en dus de software hem totaal niet detecteert. Kijk eens hoeveel MM je de stoelen hoger moet maken om de pijp van de stoel de bumper altijd te laten raken.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Laatst online: 14:20
Sinds gisteren in het bezit van een Medion MD16192. hij heeft vannacht een ronde gedaan, en voorlopig ben ik erg tevreden. Ik was onder de indruk van de hoeveelheid stof en vuil die hij in één run verzameld heeft. Ik heb boven op de slaapkamer de stofzuiger niet gehoord, en ben dus ook dik tevreden met het geluidsniveau.

Het laadstation heb ik in de half open keuken gezet, ik was benieuwd of de robot zijn weg wel terug zou vinden omdat ie door een relatief smalle doorgang moet om er weer te komen. Tot mijn verbazing stond ie vanochtend netjes weer op zijn plaats op te laden. Puntje van kritiek is dat ie enigszins donker meubels niet ziet, en er tegenaan botst. Dit gaat wel zachtjes, maar ziet er toch elke keer nogal knullig uit.

Eerste ervaring dus zeer positief, zal een update geven zodra de robot wat langer in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Heeft iemand ervaring met een ratelende A4? Ik heb dat sinds kort, exact het probleem zoals in dit Youtube filmpje:

YouTube: iLife A4 noise issue

Hij ratelt met en zonder borstels. Ik heb stof zo goed als verwijderd, bumper en wielen zijn er al uitgeweest. Verder ben ik nog niet gegaan.

Edit: Ik heb het ding helemaal uit elkaar geschroeft. Het bleek te zitten in de aandrijving. Er loopt een riem van de motor naar een tandwiel waar je de borstel in'klikt'.
Op het tandwieltje zat wat vuil, daarom schoot de riem er steeds een beetje uit. Nu loopt hij weer als een zonnetje.

Je moet hiervoor wel zowat alles uit elkaar schroeven: bumper, afdekkap, zuigmotor, borstelbehuizing, riembehuizing. Ik heb nog nooit zoveel onderhoud gehad aan enig andere elektrisch apparaat.

Het hele ding zat ook vol met een bak stof, écht klantvriendelijk is het dan ook nog niet te noemen. Zijn de duurdere varianten wel stofdichter?

[ Voor 47% gewijzigd door I-King op 14-06-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem ook al 2 keer gehad inderdaad met m'n iLife A4, best een irritant geluid. Gelukkig net zoals jou zelf kunnen fixen. Een vriend van me heeft het ook gehad, maar daar ging het vanzelf weer bij weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Shunt schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:35:
[...]

Het probleem is dat de pijp van de stoel of net te laag is of rond is waardoor de bumper en dus de software hem totaal niet detecteert. Kijk eens hoeveel MM je de stoelen hoger moet maken om de pijp van de stoel de bumper altijd te laten raken.
4-5 cm massief? Als dat echt zo is kan ik me niet voorstellen dat de Xiaomi zal proberen er overheen te rijden. LIDAR zal zeggen dat het kan (zit immers hoger) maar de bumper zou ik zeggen nee. Maar is alleen een buikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Satch schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:28:
Ik heb hetzelfde probleem ook al 2 keer gehad inderdaad met m'n iLife A4, best een irritant geluid. Gelukkig net zoals jou zelf kunnen fixen. Een vriend van me heeft het ook gehad, maar daar ging het vanzelf weer bij weg. :)
Jammer dat ze toch zo onderhoudsgevoelig zijn. Er zat werkelijk overal stof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

UltraSub schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:01:
[...]

4-5 cm massief? Als dat echt zo is kan ik me niet voorstellen dat de Xiaomi zal proberen er overheen te rijden. LIDAR zal zeggen dat het kan (zit immers hoger) maar de bumper zou ik zeggen nee. Maar is alleen een buikgevoel.
Tja zowel de neato als de xiaomi hebben wat ruimte om een drempeltje te kunnen nemen. Die zijn meestal maximaal een centimeter of twee drie Hoog.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar als ik er zo naar kijk hier zeg ik nope. Daar rijdt tie met de bumper tegenaan.

Wat anders, mijn Xiaomi zegt na een week of 4 dat ik de sensors moet schoon maken. Gedaan, was niks te zien. Maar hij vind nog steeds dat ik blijkbaar beter mijn best moet doen. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:36:
Maar als ik er zo naar kijk hier zeg ik nope. Daar rijdt tie met de bumper tegenaan.

Wat anders, mijn Xiaomi zegt na een week of 4 dat ik de sensors moet schoon maken. Gedaan, was niks te zien. Maar hij vind nog steeds dat ik blijkbaar beter mijn best moet doen. Mis ik iets?
Dat doet de Neato dus ook initieel, maar omdat de LIDAR het niet 'ziet' gaat hij vervolgens proberen het als een drempel te nemen en er vanuit verschillende hoeken tegenop rijden. Als hij dat exact op de ronde hoek doet van de stoel dan gaat dat en dan staat hij daarna vast. In mijn ogen dus echt een software dingetje met hoe de logica voor dit soort obstakels geprogrammeerd is. Vroeg me daarom af of dat bij de Xiaomi beter zou gaan.

In de meest ideale situatie zou je voor dit soort gevallen een no-go area moeten kunnen tekenen op de kaart, maar zo ver is het helaas nog niet. Magneetstrip onder een stoel die regelmatig beweegt werkt namelijk ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sander op 15-06-2017 07:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blowk
Sander schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:28:
[...]

Dat doet de Neato dus ook initieel, maar omdat de LIDAR het niet 'ziet' gaat hij vervolgens proberen het als een drempel te nemen en er vanuit verschillende hoeken tegenop rijden. Als hij dat exact op de ronde hoek doet van de stoel dan gaat dat en dan staat hij daarna vast. In mijn ogen dus echt een software dingetje met hoe de logica voor dit soort obstakels geprogrammeerd is. Vroeg me daarom af of dat bij de Xiaomi beter zou gaan.

In de meest ideale situatie zou je voor dit soort gevallen een no-go area moeten kunnen tekenen op de kaart, maar zo ver is het helaas nog niet. Magneetstrip onder een stoel die regelmatig beweegt werkt namelijk ook niet.
Net even uitgetest met een bezemsteel van +-2.5cm diameter. Het voelt voorzichtig met de bumper, maar gaat er niet over.
Als de diameter zo'n 1,5cm is, dan wil ie er wel proberen over te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
blowk schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:26:
[...]

Net even uitgetest met een bezemsteel van +-2.5cm diameter. Het voelt voorzichtig met de bumper, maar gaat er niet over.
Als de diameter zo'n 1,5cm is, dan wil ie er wel proberen over te rijden.
Zou dus goed moeten gaan, of iig beter dan de Neato :-) Zijn er eigenlijk al stofzuigers die je laten tekenen op de map om zo dus echte 'virtual walls' te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Sander schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Zou dus goed moeten gaan, of iig beter dan de Neato :-) Zijn er eigenlijk al stofzuigers die je laten tekenen op de map om zo dus echte 'virtual walls' te creëren?
Er zijn er wel die 'virtual walls' kunnen tekenen met de app. Ergens op het forum te vinden onder dit topic.
Zoek even op 'no area' of deebot R95. Deze heeft de functie.

Xiaomi werkt anders; Het scant de ruimte elke keer opnieuw omdat er zaken kunnen veranderd zijn of op een andere plek staan. Eigenlijk wel goed gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door blowk op 15-06-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
blowk schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Er zijn er wel die 'virtual walls' kunnen tekenen met de app. Ergens op het forum te vinden onder dit topic.
Zoek even op 'no area' of deebot R95. Deze heeft de functie.

Xiaomi werkt anders; Het scant de ruimte elke keer opnieuw omdat er zaken kunnen veranderd zijn of op een andere plek staan. Eigenlijk wel goed gezien.
Hoop dat ze die zelfgetekende virtual walls ook incorporeren in de xiaomi-app, maar dan zou men geen magnetische strips meer verkopen dus de kans is klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
derhenno schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:32:
[...]

Hoop dat ze die zelfgetekende virtual walls ook incorporeren in de xiaomi-app, maar dan zou men geen magnetische strips meer verkopen dus de kans is klein :P
Ik vermoed dat ze dit niet snel zullen integreren in de app. Tenzij ze beide zaken kunnen aanbieden. Virtual walls op de app en gebruik maken van magneetstrips.
Ik begrijp wel dat de ruimte niet veranderd, maar de indeling in huis wel. Door het telkens opnieuw te scannen, ziet de robot de obstakels. Hetgene wat niet moet worden schoongemaakt, kan je blokkeren met de magneetstrips.

bv; Via de tijdschema gaat de robot elke dag rond, maar door omstandigheden mag het niet in bepaalde ruimte wegens te rommelig en je hebt nog geen tijd gehad om op te ruimen. Leg de magneetstroken er rond en klaar ben je. Wanneer je 's avonds thuis bent, zet je alles mooi aan de kant en de magneetstrips berg je weer op.
De volgende dag kan de robot alles schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
blowk schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Ik vermoed dat ze dit niet snel zullen integreren in de app. Tenzij ze beide zaken kunnen aanbieden. Virtual walls op de app en gebruik maken van magneetstrips.
Ik begrijp wel dat de ruimte niet veranderd, maar de indeling in huis wel. Door het telkens opnieuw te scannen, ziet de robot de obstakels. Hetgene wat niet moet worden schoongemaakt, kan je blokkeren met de magneetstrips.

bv; Via de tijdschema gaat de robot elke dag rond, maar door omstandigheden mag het niet in bepaalde ruimte wegens te rommelig en je hebt nog geen tijd gehad om op te ruimen. Leg de magneetstroken er rond en klaar ben je. Wanneer je 's avonds thuis bent, zet je alles mooi aan de kant en de magneetstrips berg je weer op.
De volgende dag kan de robot alles schoonmaken.
Mwah dat werkt dus niet, ik ga echt niet iedere dag magneetstrips om mijn eettafel heen leggen en 's avonds weer weghalen. Wat in mijn ogen prima zou moeten kunnen is:
- Robot start en ziet dat hij in zelfde ruimte is als waar hij eerder al een kaart van heeft gemaakt.
- Op de kaart staan geblokkeerde gebieden, prima die negeert hij
- Voor al het andere is operatie same as usual, oftewel obstakels etc worden gewoon gedetecteerd/gebotst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
zou idd mooi zijn dat bij het starten van de app en robot, dat je met een "drawing" aangeeft, deze ruimte niet betreden op de kaart. gewoon met de vinger streepjes trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Sander schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Mwah dat werkt dus niet, ik ga echt niet iedere dag magneetstrips om mijn eettafel heen leggen en 's avonds weer weghalen. Wat in mijn ogen prima zou moeten kunnen is:
- Robot start en ziet dat hij in zelfde ruimte is als waar hij eerder al een kaart van heeft gemaakt.
- Op de kaart staan geblokkeerde gebieden, prima die negeert hij
- Voor al het andere is operatie same as usual, oftewel obstakels etc worden gewoon gedetecteerd/gebotst
Mag ik even vragen waarom het niet onder de eettafel mag stofzuigen?

Bij ons staan de stoelen er onder en gaat ie er gewoon rond. Indien ie eronder moet, plaatsen we de stoelen omgekeerd op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
SolarOrbiter schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:10:
zou idd mooi zijn dat bij het starten van de app en robot, dat je met een "drawing" aangeeft, deze ruimte niet betreden op de kaart. gewoon met de vinger streepjes trekken.
Weet er iemand hoe het bij de andere apps/merken zit?
Kan je enkel maar een no area zone instoppen bij het starten of kan je wanneer het toestel elke dag zijn rondje doet, een map van vroeger ophalen en daar je gebieden aanduiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
Sander schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:50:

De Neato is hier echt slecht mee en uiteindelijk stofzuigde hij onze eetkamer dus ook niet dagelijks want met 6 van deze stoelen was het altijd wel ergens raak. Dus zet ik als ik thuis werk 's ochtends even de stoelen op tafel... Is dit beter geworden?
Ik heb de zelfde soort stoelen. Mijn Xiaomi komt pas volgende week, maar de Medion die ik nu heb doet geen enkele poging er overheen te tijden. Hij botst er wel tegen met de voorbumper: blijkbaar zijn de glimmende buizen onvoldoende herkenbaar voor de sensoren aan de voorkant van de Medion.

De Medion mag overdag op vaste tijd de slaapkamers op 1e verdieping doen; de Xiaomi mag op afroep de woonkamer gaan doen, hopelijk stiller en sneller dan de Medion, die puur random door de kamer rent. Elke dag de medion is in de huiskamer niet handig aangezien er te veel opstakels zijn die we eerst moeten wegzetten. En s'avonds 2 uur lang in de herrie van de Medion vind ik wat te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
Dijkhuis schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb de zelfde soort stoelen. Mijn Xiaomi komt pas volgende week, maar de Medion die ik nu heb doet geen enkele poging er overheen te tijden. Hij botst er wel tegen met de voorbumper: blijkbaar zijn de glimmende buizen onvoldoende herkenbaar voor de sensoren aan de voorkant van de Medion.

De Medion mag overdag op vaste tijd de slaapkamers op 1e verdieping doen; de Xiaomi mag op afroep de woonkamer gaan doen, hopelijk stiller en sneller dan de Medion, die puur random door de kamer rent. Elke dag de medion is in de huiskamer niet handig aangezien er te veel opstakels zijn die we eerst moeten wegzetten. En s'avonds 2 uur lang in de herrie van de Medion vind ik wat te veel van het goede.
Advies aan beiden.

De xiaomi probeert er overheen te gaan en zal als je pech hebt vast komen te zitten. Deze stoelen zijn echt een ramp voor de xiaomi. Dus of een wall op de grond plakken of je stoelen anders zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
Ik heb een verzoekje gedaan voor de pricewatch om wat meer kenmerken toe te voegen van robotstofzuigers, vergelijken is nu nogal beperkt.

Zie: Meer kenmerken robotstofzuigers

Mocht iemand aanvullingen of verbeteringen hebben, graag toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:51
Ik heb een dirt devil fusion, een simpele stofzuiger voor een klein budget. Ik heb (ouder appartement) tussen de kamers echter kleine drempeltjes .. En daar is de dirt devil niet zo'n fan van, blijft er vaak op hangen.

Iemand tips om hem er wel overheen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

peak schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Advies aan beiden.

De xiaomi probeert er overheen te gaan en zal als je pech hebt vast komen te zitten. Deze stoelen zijn echt een ramp voor de xiaomi. Dus of een wall op de grond plakken of je stoelen anders zetten.
De medion heeft hier ook last van. Hij gaat full-speed op de stoelen af. Maar omdat hij de stangen niet detecteerd, rijdt hij zichzelf vast op een stang.
Ik zet de stoelen nu dus ook gewoon steeds op tafel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sircuri op 19-06-2017 10:17 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Sircuri schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:17:
[...]

De medion heeft hier ook last van. Hij gaat full-speed op de stoelen af. Maar omdat hij de stangen niet detecteerd, rijdt hij zichzelf vast op een stang.
Ik zet de stoelen nu dus ook gewoon steeds op tafel.
Hoe dik zijn de stangen van de stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

blowk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Hoe dik zijn de stangen van de stoelen?
+- 1,5 cm

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Bedankt voor de info. Xiaomi doet hetzelfde. Probeert erover te rijden, maar geraakt er na een tijd wel over. Verliest hierdoor wat tijd en energie. Indien er geleiders onder zouden zitten, dan zou de hoogte misschien+-2cm zijn. Zou dit een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

blowk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Bedankt voor de info. Xiaomi doet hetzelfde. Probeert erover te rijden, maar geraakt er na een tijd wel over. Verliest hierdoor wat tijd en energie. Indien er geleiders onder zouden zitten, dan zou de hoogte misschien+-2cm zijn. Zou dit een oplossing zijn?
Tja, durf ik niet te zeggen. Merk wel dat wanneer hij er haaks op afrijdt, de bumper goed werkt. Maar rijdt hij er onder een hoek tegenaan, dan komt 1 wiel over de stang heen en rijdt ie zich vast.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
blowk schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Misschien gekke vraag, maar bestaan er bumpermods voor de Xiaomi? De Medion robot heeft een lage bumper, die rijd zich er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peauke
  • Laatst online: 11:03
Voor degene die een Xiaomi Mi Robot willen bestellen. Bij Gearbest is hij in de sale en als je deze (MIROBOT) code gebruikt is hij maar € 275,89 (incl. verzending).

De mijne was 2 weken na bestelling binnen zonder extra kosten.

5760 WP ET-Solar met SB 5000-tl21 en 4080 WP Yingli met StecaGrid Coolcept 3600, ZW, 20gr hellend dak, Zonneplan nexus 20 kWh, Warmtepomp 14Kw Waterstage HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Dijkhuis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Misschien gekke vraag, maar bestaan er bumpermods voor de Xiaomi? De Medion robot heeft een lage bumper, die rijd zich er niet op vast.
Je zou een stuk van een emmer kunnen gebruiken.
- Snij het bovenste stuk af (ongeveer een 2-3cm waar het randje is) en gebruik enkel het deel voor de bumper. (ongeveer de helft)
- Kleef het stuk op de bumper zodat de afstand tussen de grond en de bumper kleiner wordt.
Let wel op je een uitsparing maakt waar de sensoren vooraan zitten.

Zo voorzie je je robotstofzuiger van een extra lage stootrand en zou deze in principe niet meer op stangen van 1,5 hoog mogen rijden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Nu online
blowk schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Je zou een stuk van een emmer kunnen gebruiken.

[...]
Thanks, ik dacht meer aan een kant en klaar onderdeel in een webshop, net als die sticker skins die je ook in dit topic ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
Gister mijn Ilife A4 ook een upgrade gegeven, een esp-01 aangesloten op de aan-uit knop.

Nu is deze ook aan/uit te zetten via Domoticz. Erg handig voor de planning van het schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Laatst online: 14:19

lxz

jeeesper schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:53:
Gister mijn Ilife A4 ook een upgrade gegeven, een esp-01 aangesloten op de aan-uit knop.

Nu is deze ook aan/uit te zetten via Domoticz. Erg handig voor de planning van het schoonmaken.
Slim bedacht. Ik wilde eigenlijk een IR zender aansturen, maar dit kan natuurlijk ook. Je bedoelt de knop bovenop neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
lxz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Slim bedacht. Ik wilde eigenlijk een IR zender aansturen, maar dit kan natuurlijk ook. Je bedoelt de knop bovenop neem ik aan?
Ja inderdaad, gaan 5 aansluitingen naar de aan/uit knop PCB (netjes genummerd, geloof dat nr1 3.3v is, nr5 gnd. en nummer 2 de schakelaar. (deze heb ik direct aangesloten op GPIO 2 van de esp.)

esp is voorzien van ESPEasy, met het command http://<ESP IP address>/control?cmd=Pulse,2,0,200 kan ik hem aan/uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56
Ik wil ook een robotstofzuiger aan gaan schaffen, en twijfel nu een beetje wat te doen

De situatie:
Gelijkvloers appartement van 75m2 met de volgende indeling.
Floorplan

Ik wil de robotstofzuiger de woonkamer/keuken, hal en twee slaapkamers laten schoonmaken. Er ligt laminaat, en dat is helemaal in één stuk doorgelegd, dus er zijn geen drempels of zo.

In de woonkamer ligt wel een IKEA tapijtje, zoals te zien op deze foto:
tapijt

De ruimte onder de bank is 10 cm

Ik twijfel tussen de volgende robotstofzuigers
  • iLife A4 (142 EUR via EU warehouse op gearbest)
  • Medion MD 16192 (vanochtend nog 129 EUR op bol.com, nu uitverkocht)
  • Dirt Devil Fusion (129 EUR op bol.com)
De Medion en Dirt Devil zijn natuurlijk wat handiger qua garantie en dergelijke, maar missen voor zover ik na kan gaan de roterende borstel onderop. De iLife lijkt dus wat beter te zijn, en ook wat met het tapijt te kunnen doen, al weet ik niet of hij er überhaupt op komt.

Nu gaan bovenstaande berichten al over de iLife A4 en dat deze nogal vies wordt van binnen, dat doet me weer twijfelen aan de betrouwbaarheid van het product..

Iemand nog gouden adviezen of alternatieven?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Dijkhuis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Thanks, ik dacht meer aan een kant en klaar onderdeel in ee webshop, net als die sticker skins die je ook in dit topic ziet.
Ik heb even nagekeken of je er iets kan opklikken. Er zit zowel onderaan als bovenaan een boordje waardoor je iets kan erover klikken. iets passend uittekenen en dan 3D printen. Zou dit iets zijn?

Zelf heb ik kleine klemmetjes getekend voor het wasrek waardoor de magneetstrook onderaan op de staalbuizen van 1,5cm kan worden bevestigd. Hierdoor gaat de robotstofzuiger er niet meer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Laatst online: 14-07 08:33

Timple

jeeesper schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Ja inderdaad, gaan 5 aansluitingen naar de aan/uit knop PCB (netjes genummerd, geloof dat nr1 3.3v is, nr5 gnd. en nummer 2 de schakelaar. (deze heb ik direct aangesloten op GPIO 2 van de esp.)

esp is voorzien van ESPEasy, met het command http://<ESP IP address>/control?cmd=Pulse,2,0,200 kan ik hem aan/uitzetten
En hoe weet je of deze aan/uit staat?

Indien de vrouw deze al aan heeft gezet en vervolgens een automation een toggle doet, dan gaat ie dus uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
Dat is inderdaad nog een probleem. Nog even uitzoeken of er ergens 3.3v op staat op het moment dat deze draait. (dan kan ik die waarde wel terug pushen met de ESP naar domoticz)

Echter is mijn grootste probleem opgelost. (wisselende planningen maken, uitzetten bij een vastloper als we op bed liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
TheFes schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:57:
Ik wil ook een robotstofzuiger aan gaan schaffen, en twijfel nu een beetje wat te doen

De situatie:
Gelijkvloers appartement van 75m2 met de volgende indeling.
[afbeelding]

Ik wil de robotstofzuiger de woonkamer/keuken, hal en twee slaapkamers laten schoonmaken. Er ligt laminaat, en dat is helemaal in één stuk doorgelegd, dus er zijn geen drempels of zo.

In de woonkamer ligt wel een IKEA tapijtje, zoals te zien op deze foto:
[afbeelding]

De ruimte onder de bank is 10 cm

Ik twijfel tussen de volgende robotstofzuigers
  • iLife A4 (142 EUR via EU warehouse op gearbest)
  • Medion MD 16192 (vanochtend nog 129 EUR op bol.com, nu uitverkocht)
  • Dirt Devil Fusion (129 EUR op bol.com)
De Medion en Dirt Devil zijn natuurlijk wat handiger qua garantie en dergelijke, maar missen voor zover ik na kan gaan de roterende borstel onderop. De iLife lijkt dus wat beter te zijn, en ook wat met het tapijt te kunnen doen, al weet ik niet of hij er überhaupt op komt.

Nu gaan bovenstaande berichten al over de iLife A4 en dat deze nogal vies wordt van binnen, dat doet me weer twijfelen aan de betrouwbaarheid van het product..

Iemand nog gouden adviezen of alternatieven?
Daar ik mijn geld maar 1x uit kan geven heb ik voor aanschaf van mijn robotstofzuiger uren en uren en uren (oftewel daaaagen) op youtube gezeten: kijken, vergelijken, praktijktests, de ene tegen de ander etc etc (waaronder ook de gehele iLife-reeks).

Ik kwam steeds weer tot de conclusie dat, alhoewel aanvankelijk iets boven het door mij gestelde budget de Xiaomi Mi Vacuum (€ 285,00 all-in) steeds als beste uit de bus kwam qua zuigprestaties/oppervlaktedekking/tapijtreiniging/snelheid/intelligentie/mogelijkheden etc.
De prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon ongeëvenaard!

Heb de mijne nu 2 maanden en kan enkel zeggen: geweldig apparaat! Blij dat ik iets meer heb uitgegeven waardoor mijn appartement van 100m2 (laminaat, tegels en tapijten) binnen anderhalf uur 2x gestofzuigd wordt _/-\o_

Mijn (op onderzoek en de praktijk gebaseerde) mening: go Xiaomi, it's the best :P
Succes met het maken van je keuze!

Zie net op gearbest: €267 met code XIAOMIVAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Daar ik mijn geld maar 1x uit kan geven heb ik voor aanschaf van mijn robotstofzuiger uren en uren en uren (oftewel daaaagen) op youtube gezeten: kijken, vergelijken, praktijktests, de ene tegen de ander etc etc (waaronder ook de gehele iLife-reeks).

Ik kwam steeds weer tot de conclusie dat, alhoewel aanvankelijk iets boven het door mij gestelde budget de Xiaomi Mi Vacuum (€ 285,00 all-in) steeds als beste uit de bus kwam qua zuigprestaties/oppervlaktedekking/tapijtreiniging/snelheid/intelligentie/mogelijkheden etc.
De prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon ongeëvenaard!

Heb de mijne nu 2 maanden en kan enkel zeggen: geweldig apparaat! Blij dat ik iets meer heb uitgegeven waardoor mijn appartement van 100m2 (laminaat, tegels en tapijten) binnen anderhalf uur 2x gestofzuigd wordt _/-\o_

Mijn (op onderzoek en de praktijk gebaseerde) mening: go Xiaomi, it's the best :P
Succes met het maken van je keuze!

Zie net op gearbest: €267 met code XIAOMIVAC
Bedankt.
Vraagje, die 8cm hoogte, dat is neem ik aan inclusief die "cockpit" die er op zit? Hij moet natuurlijk niet onder de bank vastlopen achter dat ding.

Dacht trouwens dat de coupon in eerste instantie niet werkte, want de prijs wordt er alleen maar hoger door. Echter de prijs die uiteindelijk betaald moet worden is wel lager (300 USD = 267 EUR)

Waar ik wel een beetje mee zit is dat deze niet uit het EU warehouse verstuurd wordt, dus wel (hoog) risico op aanvullende kosten..

Twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
TheFes schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Bedankt.
Vraagje, die 8cm hoogte, dat is neem ik aan inclusief die "cockpit" die er op zit? Hij moet natuurlijk niet onder de bank vastlopen achter dat ding.

Dacht trouwens dat de coupon in eerste instantie niet werkte, want de prijs wordt er alleen maar hoger door. Echter de prijs die uiteindelijk betaald moet worden is wel lager (300 USD = 267 EUR)

Waar ik wel een beetje mee zit is dat deze niet uit het EU warehouse verstuurd wordt, dus wel (hoog) risico op aanvullende kosten..

Twijfel twijfel..
De xiaomi is 9,1cm hoog inclusief de cockpit! (heb mijn bank een halve centimeter verhoogd).

Twijfel is niet noodzakelijk, zolang je "FREE SHIPPING to Netherlands Via Priority Line" kiest komen er GEEN kosten bij (via dpd naar the UK, alwaar Gearbest over de inhoud van de gehele container een bedrag aan importkosten betaald. Je pakket is nu legaal in de EU en kan/zal zonder kosten in Nederland worden bezorgd).

Bijkomend voordeel vind ik dat de stofzuiger modulair is opgebouwd waardoor veel onderdelen te bestellen/vervangen zijn (zeker gezien de perikelen bij terugsturen van de gehele stofzuiger naar China ivm garantie).

Oh ja: wel een beetje geduld want het kan een paar weken duren, maar je weet wat ze zeggen: geduld is een schone zaak :P

Hoop dat je iets kunt met deze informatie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:07:
[...]

De xiaomi is 9,1cm hoog inclusief de cockpit! (heb mijn bank een halve centimeter verhoogd).

Twijfel is niet noodzakelijk, zolang je "FREE SHIPPING to Netherlands Via Priority Line" kiest komen er GEEN kosten bij (via dpd naar the UK, alwaar Gearbest over de inhoud van de gehele container een bedrag aan importkosten betaald. Je pakket is nu legaal in de EU en kan/zal zonder kosten in Nederland worden bezorgd).

Bijkomend voordeel vind ik dat de stofzuiger modulair is opgebouwd waardoor veel onderdelen te bestellen/vervangen zijn (zeker gezien de perikelen bij terugsturen van de gehele stofzuiger naar China ivm garantie).

Oh ja: wel een beetje geduld want het kan een paar weken duren, maar je weet wat ze zeggen: geduld is een schone zaak :P

Hoop dat je iets kunt met deze informatie ;)
Ik probeer dat van die extra kosten bevestigd de krijgen, maar kan het niet echt vinden, heb je daar toevallig een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
U vraagt, wij draaien:

http://www.gearbestblog.de/faq/germany-express/ (Hoffentlich verstehen Sie Deutsch)
https://www.china-phone.n...t-review-experiences.html
https://www.facebook.com/...ay/posts/1075132529237650

Persoonlijk kan ik je ook vertellen dat het echt zo is :)

Review hier op tweakers (door blowk) van de stofzuiger zelf:
productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk

Mocht je num bestellen, neem voor een paar euro de shipping Insurance erbij en betaal via CC/paypal. Vwb de shipping insurance: mocht dpd het pakket kwijtraken stuurt gearbest sowieso een nieuwe. Het hoeft niet, maar ik doe het persoonlijk wel bij duurdere produkten.

[ Voor 47% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:24:
U vraagt, wij draaien:

http://www.gearbestblog.de/faq/germany-express/ (Hoffentlich verstehen Sie Deutsch)
https://www.china-phone.n...t-review-experiences.html
https://www.facebook.com/...ay/posts/1075132529237650

Persoonlijk kan ik je ook vertellen dat het echt zo is :)

Review hier op tweakers (door blowk) van de stofzuiger zelf:
productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk

Mocht je num bestellen, neem voor een paar euro de shipping Insurance erbij en betaal via CC/paypal. Vwb de shipping insurance: mocht dpd het pakket kwijtraken stuurt gearbest sowieso een nieuwe. Het hoeft niet, maar ik doe het persoonlijk wel bij duurdere produkten.
Wederom bedankt!

Dan nog een ontopic vraagje..Heb je al ervaringen met onderoud? Wanneer moeten filters/borstels en dergelijke vervangen worden? Zie dat op aliexpress voor 22 USD een set te koop is met 1 draaiborstel, 2 zijborstels, 2 filters en een tooltje, maar hoe vaak heb je dat nu nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
In de mi-home app (onder: settings - care) wordt aangegeven wanneer deze onderdelen vervangen "moeten" worden. Een en ander hangt natuurlijk af van de mate van gebruik. Op grond van mijn gebruik (2x per week) kan ik makkelijk nog maanden vooruit met de filters/borstels. Natuurlijk fijn dat de app je helpt in deze, maar ik ga toch liever af op mijn eigen constateringen. Het is natuurlijk wel van belang de onderdelen elke 1/2 weken zuiver te maken/ van stof te ontdoen. Een robotstofzuiger (ongeacht merk) is en blijft een gebruiksvoorwerp waar vroeger of later iets aan vervangen moet worden. Had het setje op aliexpress ook al gezien, gelukkig vallen de kosten hartstikke mee :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Laatst was een borsteltje van mn HomBot helemaal vastgelopen in een kattenspeeltje (muisje met een staart ;)), de haartjes van de borstel waren helemaal krom getrokken..
Had wel een reserveset erbij, maar heb eerst geprobeerd om het te fixen met, jawel.. een stijltang!
Borsteltje weer keurig in shape kunnen krijgen :D

Het blijft uitkijken met dingen die op de grond liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:00:
In de mi-home app (onder: settings - care) wordt aangegeven wanneer deze onderdelen vervangen "moeten" worden. Een en ander hangt natuurlijk af van de mate van gebruik. Op grond van mijn gebruik (2x per week) kan ik makkelijk nog maanden vooruit met de filters/borstels. Natuurlijk fijn dat de app je helpt in deze, maar ik ga toch liever af op mijn eigen constateringen. Het is natuurlijk wel van belang de onderdelen elke 1/2 weken zuiver te maken/ van stof te ontdoen. Een robotstofzuiger (ongeacht merk) is en blijft een gebruiksvoorwerp waar vroeger of later iets aan vervangen moet worden. Had het setje op aliexpress ook al gezien, gelukkig vallen de kosten hartstikke mee :*)
Je hebt me overtuigd, heb hem besteld.
Nu nog hopen dat hij ook bij de Mrs bevalt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
Glad i could help and don't worry about the missus, she's gonna be very, very thankful _/-\o_

De Xiaomi die ik had besteld voor een vriendin van me is net binnengekomen en let op: geen extra kosten ;).
Wordt vanmiddag in gebruik genomen met hulp van deze monteur :P. Zal niet de laatste zijn die ik voor famillie/vrienden heb besteld :)

Alvast heel veel plezier van deze aankoop.
Terwijl je wacht: lees/bekijk de vele reviews, dan weet je waar je aan toe bent :P

[ Voor 7% gewijzigd door derhenno op 23-06-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07 17:21
derhenno schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:23:
Glad i could help and don't worry about the missus, she's gonna be very, very thankful _/-\o_

De Xiaomi die ik had besteld voor een vriendin van me is net binnengekomen en let op: geen extra kosten ;).
Zal niet de laatste zijn die ik voor famillie/vrienden heb besteld :)

Alvast heel veel plezier van deze aankoop.
Terwijl je wacht: lees/bekijk de vele reviews, dan weet je waar je aan toe bent :P
Ook via gearbest?

Steam: ShApeBE

Pagina: 1 ... 56 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.