Ben benieuwd naar een kleine review?UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:45:
Geluid? Seriously? Vind hem best stil, zelfs op turbo.
/edit
Ben er zo ontzettend tevreden over dat ik hoop dat Xiaomi hetzelfde doet met robo maaiers en die markt op eenzelfde manier open breekt.
Joh er staat hier zoveel in dit topic over de Xiaomi. Voor ~320 is het ding gewoon best bang for the buck. Ook zat YouTube reviews die dat laten zien. Weinig tijd voor een full review, maar ik zal kijken als ik tijd heb
Ja klopt ook wel. Heb er aardig wat over gelezen.UltraSub schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:19:
Joh er staat hier zoveel in dit topic over de Xiaomi. Voor ~320 is het ding gewoon best bang for the buck. Ook zat YouTube reviews die dat laten zien. Weinig tijd voor een full review, maar ik zal kijken als ik tijd heb
Ik zou 'm heel graag willen, maar als student heb ik genoeg aan m'n dirtdevil. Daarbij is zo'n stofzuiger niet erg handig qua mapping in een vrij krap appartement. Maar zeker tof ding!
Hoi, ik heb een review geschreven over de Xiaomi Mi Robot (productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk. Over het geluid heb ik wel niet gesproken, maar deze is echter stiller dan onze gewone stofzuiger.Worsteneter schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:20:
[...]
Ja klopt ook wel. Heb er aardig wat over gelezen.
Ik zou 'm heel graag willen, maar als student heb ik genoeg aan m'n dirtdevil. Daarbij is zo'n stofzuiger niet erg handig qua mapping in een vrij krap appartement. Maar zeker tof ding!
Mocht er iets zijn waarover ik niet heb geschreven, vraag het gerust maar.
Mwa bang for buck... vind ~300 euro voor een robotstofzuiger die hetzelfde resultaat haalt als eentje van 120 euro niet echt bang 4 buck.
Zelf nu een Dirt Devil Spider. Maar die verkoop ik nu, want wil eentje die gewoon s'nachts zijn werk doet. Dan hoeft die niet slim te zijn (want ik slaap toch) en moet die gewoon goed schoonmaken. En dat doen die domme bots nog altijd even goed (en soms zelfs beter, want vaker over dezelfde plek) dan de slimme varianten.
Welke exact moet ik nog ff zien. Maar denk een iLife clone ivm garantie (en prijs scheelt het vaak maar een tientje)
en voor maairobots snap ik idd ook niet dat die markt nog niet opengebroken is. De techniek kan hetzelfde als de domme robots (ipv muren een sensor die het draad opspoort) en de "messen" zijn vaak scheermesjes. Robomow heeft nu eentje van 499 euro die kwa gedrag net een iLife is. Maar dat is eigenlijk nog net te hoog voor de normale consument (al denk ik heeeeel hard om er eentje te kopen, maar niet programmeerbaar
)
Zelf nu een Dirt Devil Spider. Maar die verkoop ik nu, want wil eentje die gewoon s'nachts zijn werk doet. Dan hoeft die niet slim te zijn (want ik slaap toch) en moet die gewoon goed schoonmaken. En dat doen die domme bots nog altijd even goed (en soms zelfs beter, want vaker over dezelfde plek) dan de slimme varianten.
Welke exact moet ik nog ff zien. Maar denk een iLife clone ivm garantie (en prijs scheelt het vaak maar een tientje)
en voor maairobots snap ik idd ook niet dat die markt nog niet opengebroken is. De techniek kan hetzelfde als de domme robots (ipv muren een sensor die het draad opspoort) en de "messen" zijn vaak scheermesjes. Robomow heeft nu eentje van 499 euro die kwa gedrag net een iLife is. Maar dat is eigenlijk nog net te hoog voor de normale consument (al denk ik heeeeel hard om er eentje te kopen, maar niet programmeerbaar

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 29-05-2017 14:37 ]
Dirtdevil heeft wel erg veel beperkingen en is wel erg simpel. Alleen de mogelijkheid om te programmeren en een dock zijn al goud. De opvangbak van de spider is ook een constructie van niets.Waah schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:35:
Mwa bang for buck... vind ~300 euro voor een robotstofzuiger die hetzelfde resultaat haalt als eentje van 120 euro niet echt bang 4 buck.
en voor maairobots snap ik idd ook niet dat die markt nog niet opengebroken is. De techniek kan hetzelfde als de domme robots (ipv muren een sensor die het draad opspoort) en de "messen" zijn vaak scheermesjes. Robomow heeft nu eentje van 499 euro die kwa gedrag net een iLife is. Maar dat is eigenlijk nog net te hoog voor de normale consument (al denk ik heeeeel hard om er eentje te kopen, maar niet programmeerbaar)
Wat dat betreft is de ilife bang for buck: docken, programmeren, een borstel (wat de devil ook mist!), goede zuiging en goede cliff sensoren en IR sensoren in de bumper. En dat voor 120 destijds.
Dirt Devil zit ook niet stil. Die hebben al een tijdje de Fusion. Ook met dock en programmeren. Geen ronde borstel (wel 2 zijborstels)Worsteneter schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:58:
[...]
Dirtdevil heeft wel erg veel beperkingen en is wel erg simpel. Alleen de mogelijkheid om te programmeren en een dock zijn al goud. De opvangbak van de spider is ook een constructie van niets.
Wat dat betreft is de ilife bang for buck: docken, programmeren, een borstel (wat de devil ook mist!), goede zuiging en goede cliff sensoren en IR sensoren in de bumper. En dat voor 120 destijds.
Gistermiddag mijn Xiaomi ontvangen zonder extra kosten! €300 voor deze stofzuiger is echt een koopje. Installeren ging zonder problemen en alles staat in het Engels.
Moest gelijk even mijn snoeren strak langs de kant vastmaken, maar daarna heeft Truus ons appartement in 30 minuten helemaal gezogen en was het bakje vol.
Voor iedereen die zit te twijfelen, met de Xiaomi maak je geen verkeerde keuze!
Moest gelijk even mijn snoeren strak langs de kant vastmaken, maar daarna heeft Truus ons appartement in 30 minuten helemaal gezogen en was het bakje vol.
Voor iedereen die zit te twijfelen, met de Xiaomi maak je geen verkeerde keuze!
Heb lang zitten twijfelen
http://www.geekbuying.com...Robot---White-372010.html
246 euro. Hoe duur kan zoiets worden?
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dat is echt geen geld! Een paar weken geleden waren ze rond de 300-350. Voor 250 is het een koopje en veel goedkoper zullen ze een tijdje niet worden.Appie Heijn schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:54:
Waar heb jij hem besteld?RubenWwijk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:57:
[...]
Dat is echt geen geld! Een paar weken geleden waren ze rond de 300-350. Voor 250 is het een koopje en veel goedkoper zullen ze een tijdje niet worden.
Als ik er nog 50 euro douanekosten overheen krijg kan ik hem wellicht net zo goed bij een andere webshop bestellen.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Shipping costs van bijna 65 euro, via DHL... Waardoor je vrijwel zeker ook nog de import kosten moet gaan betalen.RubenWwijk schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:57:
[...]
Dat is echt geen geld! Een paar weken geleden waren ze rond de 300-350. Voor 250 is het een koopje en veel goedkoper zullen ze een tijdje niet worden.
Dat is inderdaad zo. Ik heb die van mij bij Gearbest besteld en met sellers shipping method. Dat was rond de €300,-Appie Heijn schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:04:
[...]
Waar heb jij hem besteld?
Als ik er nog 50 euro douanekosten overheen krijg kan ik hem wellicht net zo goed bij een andere webshop bestellen.
Ah, dat wist ik niet. Als er dan nog 65 euro verzendkosten bij komt, dan loont het niet echt.twimj schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:04:
[...]
Shipping costs van bijna 65 euro, via DHL... Waardoor je vrijwel zeker ook nog de import kosten moet gaan betalen.
Ik heb op 18 mei ook een Xiaomi besteld via AliExpress (de verkoper uit de review van blowk). Ze is gisteren bezorgd via DPD, geen extra kosten hoeven betalen. Inmiddels heeft ze er al 2 rondjes op zitten, werkt echt verbazingwekkend goed!
Ik merkte vandaag dat ze via de app ook via internet aan te sturen is. Handig, maar hoe veilig is dat? Heeft er iemand een idee wat voor voorzorgsmaatregelen ik kan nemen om dit wat af te schermen? Bijv. een apart wifi SSID aanmaken voor Truus?
Ik merkte vandaag dat ze via de app ook via internet aan te sturen is. Handig, maar hoe veilig is dat? Heeft er iemand een idee wat voor voorzorgsmaatregelen ik kan nemen om dit wat af te schermen? Bijv. een apart wifi SSID aanmaken voor Truus?
Zijn er al ervaringen met die Xiaomi door kattenbezitters? Mijn 4 katten willen nogal wat haren verliezen. De Roomba 560 die ik heb, liep daarop steeds vast. Voor die 560 heb ik de borstelset van de 700 serie geplaatst en nu werkt het goed, maar omdat de accu dood is wen ik op zoek naar alternatieven.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ik heb nu sinds een week of 2 de "domme" iLife V1 voor 70eu +- in huis (80$ flash sale van gearbest).
Doet het best! Geen dock, geen AB, maar voor dat geld... stofzuigt nog altijd beter dan ik het zelf zou doen (als ik het al deed)
Doet het best! Geen dock, geen AB, maar voor dat geld... stofzuigt nog altijd beter dan ik het zelf zou doen (als ik het al deed)
Tot nu toe moet ik zeggen dat ie de haren van mijn kat (tot voor kort had ik er twee) prima weet te vinden. Het verbaast me elke keer weer hoeveel haren er in de bak zitten. Nog geen vastlopers gehad!zonoskar schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:26:
Zijn er al ervaringen met die Xiaomi door kattenbezitters? Mijn 4 katten willen nogal wat haren verliezen. De Roomba 560 die ik heb, liep daarop steeds vast. Voor die 560 heb ik de borstelset van de 700 serie geplaatst en nu werkt het goed, maar omdat de accu dood is wen ik op zoek naar alternatieven.
Waarom dan geen Dirt Devil Spider?Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:31:
Ik heb nu sinds een week of 2 de "domme" iLife V1 voor 70eu +- in huis (80$ flash sale van gearbest).
Doet hetzelfde, maar NL garantie?
Zelf net de Medion MD 16192 besteld. De iLife v5 clone. Kwa prijs scheelt het zo weinig dat ik hem maar in NL bestel. Met als voordeel dat die gewoon wit is.....
Misschien ga ik hem nog wel wrappen om hem een beter kleurtje te geven
Klinkt goed. Nu alleen nog een oplossing vinden voor het buisonderstel van mijn stoelen. Daar zijn alle robotstofzuigers allergisch voor lijkt het wel.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
http://www.ebay.com/bhp/roomba-560-batteryzonoskar schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:26:
waarom geen nieuwe batterij?
Omdat dit nu al de 4de accu is die kapot gaat. En zoveel gebruik ik het apparaat niet. Misschien is dat het probleem, hij staat vaak lang op de oplader (week of meer).418O2 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:48:
[...]
http://www.ebay.com/bhp/roomba-560-battery
waarom geen nieuwe batterij?
Ik wil een statisch IP adres toekennen aan m'n LG Hombot. In mijn Telfort Router (Arcadyan) doe ik dat onder LAN en dan Static DHCP. Instelling staat goed en blijft er ook instaan als ik later weer inlog. Alleen zodra mijn stofzuiger uit stand-by komt meldt hij zich aan en krijgt toch een ander IP adres.....
Hij krijgt toch obv het MAC adres automatisch het bij Static DHCP ingegeven IP adres??
Hij krijgt toch obv het MAC adres automatisch het bij Static DHCP ingegeven IP adres??
ik ken je router niet; maar als je de wifi-hack voor de hombot gebruikt kun je een vast ip adres toekennen via de config file in de robot (zelfde file waar je het wifi wachtwoord en ssid in gezet hebt). Dit staat op het duitse forum uitgelegd.
Verwijderd
Dat kan je aan mijn bericht natuurlijk niet zien, maar ik woon momenteel niet in nederlandWaah schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:26:
[...]
Waarom dan geen Dirt Devil Spider?
Doet hetzelfde, maar NL garantie?
Zelf net de Medion MD 16192 besteld. De iLife v5 clone. Kwa prijs scheelt het zo weinig dat ik hem maar in NL bestel. Met als voordeel dat die gewoon wit is.....
Misschien ga ik hem nog wel wrappen om hem een beter kleurtje te geven
Zijn hier ook wel te krijgen, maar de accuduur is op papier minder en hij is hier ongeveer 50% duurder.
De iLife doet het bij mij zo'n 2 uur (iets meer) en daarin precies mijn huiskamer met open keuken en open hal, zo'n 100m2.
Bevalt eigenlijk zo goed dat ik mezelf nu toch betrap op eentje met Dockingstation en dweil/mop functie zodat ik de slaapkamers ook open kan laten.
Ja aansturing verloopt via cloud inderdaad. Ben ik ook minder blij mee.visser.m schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:24:
Ik heb op 18 mei ook een Xiaomi besteld via AliExpress (de verkoper uit de review van blowk). Ze is gisteren bezorgd via DPD, geen extra kosten hoeven betalen. Inmiddels heeft ze er al 2 rondjes op zitten, werkt echt verbazingwekkend goed!
Bij mij is de Xiaomi geïntegreerd in Home assistant, die hem volledig lokaal lijkt aan te sturen en me van alle benodigde informatie voorziet. Enige wat daarin mist is de map. Ik denk dat ik het ding best zou kunnen black holen voor internet access. Mis ik wel de map, en is wat meer gedonder met updaten. En natuurlijk de vraag, blijft tie het doen. Moet ik binnenkort gewoon eens proberen.
Is hier iemand met een dweil robot en een grote woonkamer? Wij hebben een woonkamer van 28m2. Totale woonruimte is 100m2. En ik vraag mij af of dat een dweilrobot werkt zoals een stofzuig robot als de Neato werkt wat betreft resultaat. Onze Neato heeft zeer weinig onderhoud nodig en doet elke ochtend netjes zijn ding.
We maken hem een keer in de zoveel tijd eventjes leeg (elke week) en maken hem om de zoveel tijd even helemaal schoon. Is een dweilrobot vergelijkbaar of is die toch echt meer aandachtsgeil?
We maken hem een keer in de zoveel tijd eventjes leeg (elke week) en maken hem om de zoveel tijd even helemaal schoon. Is een dweilrobot vergelijkbaar of is die toch echt meer aandachtsgeil?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik draai zelf een Domoticz servertje op mijn Synology en had al even gezocht naar manieren om de stofzuiger aan te sturen en status informatie te krijgen, maar ik vond nog niet meteen een oplossing. Dan zou ik de aansturing mooi lokaal kunnen doen met Domoticz en de stofzuiger internet toegang geven via een gast wifi netwerk voor updates en hem daarmee gescheiden kan houden van mijn LAN?UltraSub schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:41:
[...]
Ja aansturing verloopt via cloud inderdaad. Ben ik ook minder blij mee.
Bij mij is de Xiaomi geïntegreerd in Home assistant, die hem volledig lokaal lijkt aan te sturen en me van alle benodigde informatie voorziet. Enige wat daarin mist is de map. Ik denk dat ik het ding best zou kunnen black holen voor internet access. Mis ik wel de map, en is wat meer gedonder met updaten. En natuurlijk de vraag, blijft tie het doen. Moet ik binnenkort gewoon eens proberen.
https://github.com/rytilahti/python-mirobo
Ik wil dat hij helemaal niet meer naar de cloud brabbelt. Ook niet via guest netwerk. Iedere map gaat naar de cloud. Behoorlijk data mining imho.
Ik wil dat hij helemaal niet meer naar de cloud brabbelt. Ook niet via guest netwerk. Iedere map gaat naar de cloud. Behoorlijk data mining imho.
OK, ga ik dat maar eens proberen! Lijkt nu of het MAC adres ook wijzigt, misschien omdat het via de wifi dongle gaat...pc01 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:41:
ik ken je router niet; maar als je de wifi-hack voor de hombot gebruikt kun je een vast ip adres toekennen via de config file in de robot (zelfde file waar je het wifi wachtwoord en ssid in gezet hebt). Dit staat op het duitse forum uitgelegd.
Thx!
Werkt hier prima, klinkt also je router config niet lekker zit of dat er misschien ergens anders nog een DHCP actief is stiekem? In een access point misschien?CoachKoos schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:59:
Ik wil een statisch IP adres toekennen aan m'n LG Hombot. In mijn Telfort Router (Arcadyan) doe ik dat onder LAN en dan Static DHCP. Instelling staat goed en blijft er ook instaan als ik later weer inlog. Alleen zodra mijn stofzuiger uit stand-by komt meldt hij zich aan en krijgt toch een ander IP adres.....
goedemorgen tweakers,
ik ben in het bezit van een neato xv-15. Deze heeft enkele jaren prima gefunctioneerd.
De laatste tijd geeft jij spontaan aan dat de trash-bin terug gezet moet worden, hij stopt dan met zuigen.
Ik heb geprobeerd het contact in te spuiten met contact spray, dit heeft niets geholpen. Ik heb nu een verdikking aangebracht op de klep zodat de schakelaar helemaal wordt ingedrukt, de error is nu weg.
Echter na mijn exploraties met de Neato heb ik de batterijen eruit gehaald.
nadat ik ze er weer in gestopt had, krijg ik voortdurend een battery issue: 002
Het uit-en aanzetten heeft geen soelaas, afkoelen over nacht ook niet, het erop nieuw uithalen en inzetten van de batterij heeft ook geen oplossing. De batterijen zijn in pricipe vol van de laatste lading. Hij laadt nu ook niet meer vanwege deze error.
Heeft iemand een idee hoe ik deze error eruit kan krijgen?
ik ben in het bezit van een neato xv-15. Deze heeft enkele jaren prima gefunctioneerd.
De laatste tijd geeft jij spontaan aan dat de trash-bin terug gezet moet worden, hij stopt dan met zuigen.
Ik heb geprobeerd het contact in te spuiten met contact spray, dit heeft niets geholpen. Ik heb nu een verdikking aangebracht op de klep zodat de schakelaar helemaal wordt ingedrukt, de error is nu weg.
Echter na mijn exploraties met de Neato heb ik de batterijen eruit gehaald.
nadat ik ze er weer in gestopt had, krijg ik voortdurend een battery issue: 002
Het uit-en aanzetten heeft geen soelaas, afkoelen over nacht ook niet, het erop nieuw uithalen en inzetten van de batterij heeft ook geen oplossing. De batterijen zijn in pricipe vol van de laatste lading. Hij laadt nu ook niet meer vanwege deze error.
Heeft iemand een idee hoe ik deze error eruit kan krijgen?
Bedoel je de vrouwelijke kant van de stekker die vanaf de batterij komt, óf de vrouwelijke kant in de stofzuiger?Shunt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:02:
@Boomster Dikke kans dat de contactjes van de batterij niet lekker vast zitten. Probeer zowel de mannelijke als vrouwelijke kant wat strakker passend te maken.
edit:
alles weer losgehaald, opnieuw aangedrukt en schoongemaakt.
geen soelaas.
anyone?
[ Voor 11% gewijzigd door Boomster op 01-06-2017 13:02 ]
@Boomster Euh ik bedoel de vrouwelijke kant van de stekker aan de accu kant en de mannelijke stekker aan de neato kant. De oogjes in de vrouwelijke kant gaan soms wat uitelkaar staan. Deze zou je kunnen dicht buigen en de staafjes in de mannelijke kant zou je kunnen uitvouwen zodat ze beter contact maken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik heb al even geprobeerd de mi robot te blokkeren van het internet, maar dan kun je het toestel niet meer bedienen via de app.UltraSub schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:48:
https://github.com/rytilahti/python-mirobo
Enige suggesties om die data mining tegen te gaan, maar toch het toestel aan te sturen?
Een proxy draaien die het verkeer van je app route naar je robot??blowk schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:37:
[...]
Ik heb al even geprobeerd de mi robot te blokkeren van het internet, maar dan kun je het toestel niet meer bedienen via de app.
Enige suggesties om die data mining tegen te gaan, maar toch het toestel aan te sturen?
denk toch echt dat mijn 'truus'nu in de robothemel zit.Shunt schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:45:
@Boomster Euh ik bedoel de vrouwelijke kant van de stekker aan de accu kant en de mannelijke stekker aan de neato kant. De oogjes in de vrouwelijke kant gaan soms wat uitelkaar staan. Deze zou je kunnen dicht buigen en de staafjes in de mannelijke kant zou je kunnen uitvouwen zodat ze beter contact maken.
ik heb de pootjes in de stekkers weer mooi rond gemaakt, idd waren er een aantal verbogen.
ik heb de pootjes in de robot wat opgerekt, aangesloten en.....
batterij issue 0002.
balen...
Weet niet of nieuwe batterijen gaan helpen voor een robot van 5 jaar oud.
wellicht wordt het weer tijd voor een 'diepte investering'
moet ik even uitzoeken of dit hier zal lukken.Webgnome schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:38:
[...]
Een proxy draaien die het verkeer van je app route naar je robot??
Bedankt voor de tip!
die 0002 is 99% zeker een issue met de warmte sensoren in de accu's.Boomster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:40:
[...]
denk toch echt dat mijn 'truus'nu in de robothemel zit.
ik heb de pootjes in de stekkers weer mooi rond gemaakt, idd waren er een aantal verbogen.
ik heb de pootjes in de robot wat opgerekt, aangesloten en.....
batterij issue 0002.
balen...
Weet niet of nieuwe batterijen gaan helpen voor een robot van 5 jaar oud.
wellicht wordt het weer tijd voor een 'diepte investering'
Lees de XV-15 eens uit met http://www.robotreviews.c...opic.php?p=127716#p127716 tooling
en dan met name even goed kijken naar de temperatuur als die tussen een normale waarde wisselt en een - temperatuur is het toch echt 99% zeker een bad connectie.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Na veel gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de medlon Md 16192 waarschijnlijk goed genoeg is voor mij. De prijs van €129 sprak me ook wel aan, veel meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. Ik kan hem alleen nergens meer vinden voor die prijs. Iemand nog tips?
https://www.idealo.de/pre...112_-md-16192-medion.htmlSlurf1 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:23:
Na veel gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat de medlon Md 16192 waarschijnlijk goed genoeg is voor mij. De prijs van €129 sprak me ook wel aan, veel meer wil ik eigenlijk niet uitgeven. Ik kan hem alleen nergens meer vinden voor die prijs. Iemand nog tips?
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Wat ik hierboven al linkte. Local commands sturen. Heb je het token voor nodig wat alleen exposed wordt als de bot nog niet ingesteld is. Staat beschreven in het github project wat ik hier heb gelinked.blowk schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:37:
[...]
Ik heb al even geprobeerd de mi robot te blokkeren van het internet, maar dan kun je het toestel niet meer bedienen via de app.
Bedankt voor de info!UltraSub schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 21:46:
[...]
Wat ik hierboven al linkte. Local commands sturen. Heb je het token voor nodig wat alleen exposed wordt als de bot nog niet ingesteld is. Staat beschreven in het github project wat ik hier heb gelinked.
Bedankt, maar daar krijg ik het niet voor elkaar om hem naar NL te verzenden...
Eerste ervaring Medion: (ilife v5?)
Duidelijk een ander logaritme dan de Dirt Devil. De Medion kwam niet door het oerwoud aan stoelpoten heen (3 stoelen naast elkaar) omdat die bij de randjes-modus de bocht vrij ruim neemt. De Dirt Devil Spider kwam hier prima doorheen. Nu dus maar 1 stoel opzij geschoven om hem te bevrijden... maar is toch wel jammer.
Hij is ook een stuk luider dan de Dirt Devil Spider. Deze hoor ik wel als ik op bed lig. Misschien een tochtstrip plaatsen tegen het geluid een optie.... Maar of ik er van wakker wordt weet ik vannacht waarschijnlijk pas bij ronde 2.
Zuigkracht is wel prima (parket). Hij zuigt zelfs flinke kiezelsteentjes op (0,5cm). Waar die weg komen geen idee, maar hij pakt ze wel. Afstandsbediening werkt ook prima, wel apart dat er 2 IR-leds in zitten. Benieuwd waarom dat zo is.
Over het algemeen nog niet genoeg reden om hem terug te sturen. Maar als die moeite heeft mijn zijn dock vinden is dat, icm het lawaai wel een reden om hem terug te sturen.
Als ik hem langer heb zal ik een uitgebreidere review schrijven met een vergelijking tussen de Dirt Devil Spider en de Medion
Duidelijk een ander logaritme dan de Dirt Devil. De Medion kwam niet door het oerwoud aan stoelpoten heen (3 stoelen naast elkaar) omdat die bij de randjes-modus de bocht vrij ruim neemt. De Dirt Devil Spider kwam hier prima doorheen. Nu dus maar 1 stoel opzij geschoven om hem te bevrijden... maar is toch wel jammer.
Hij is ook een stuk luider dan de Dirt Devil Spider. Deze hoor ik wel als ik op bed lig. Misschien een tochtstrip plaatsen tegen het geluid een optie.... Maar of ik er van wakker wordt weet ik vannacht waarschijnlijk pas bij ronde 2.
Zuigkracht is wel prima (parket). Hij zuigt zelfs flinke kiezelsteentjes op (0,5cm). Waar die weg komen geen idee, maar hij pakt ze wel. Afstandsbediening werkt ook prima, wel apart dat er 2 IR-leds in zitten. Benieuwd waarom dat zo is.
Over het algemeen nog niet genoeg reden om hem terug te sturen. Maar als die moeite heeft mijn zijn dock vinden is dat, icm het lawaai wel een reden om hem terug te sturen.
Als ik hem langer heb zal ik een uitgebreidere review schrijven met een vergelijking tussen de Dirt Devil Spider en de Medion
Hier snort sinds een week een iRobot Roomba 960 rond. Fantastisch apparaat dat zelfs mijn hoogpolige tapijt prima zuigt. Zodra 'Robbie' klaar is netjes een push bericht met de bijbehorende map en gegevens. Bizar hoeveel stof hij ook oppikt. Ook al eens op de bovenverdieping gezet. Alle deuren naar de kamers open en met één druk op de knop heeft hij alle kamers gestofzuigd en is weer netjes teruggekeerd naar de plaats waar ik hem had neergezet. Kost wat, maar dat heb ik er graag voor over gehad!
Verwijderd
Beste Tronald,
ik heb ook recent de VSR8604PG aangeschaft. Ben zeer geïnteresseerd in jouw vorderingen in het hacken van de robot. Is het mogelijk, wil je jouw bestanden delen ? en ga je nog verder ?
Hoor het graag
ik heb ook recent de VSR8604PG aangeschaft. Ben zeer geïnteresseerd in jouw vorderingen in het hacken van de robot. Is het mogelijk, wil je jouw bestanden delen ? en ga je nog verder ?
Hoor het graag
Iemand ervaringen met een dweil robot?Webgnome schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:28:
Is hier iemand met een dweil robot en een grote woonkamer? Wij hebben een woonkamer van 28m2. Totale woonruimte is 100m2. En ik vraag mij af of dat een dweilrobot werkt zoals een stofzuig robot als de Neato werkt wat betreft resultaat. Onze Neato heeft zeer weinig onderhoud nodig en doet elke ochtend netjes zijn ding.
Geen persoonlijke ervaring, maar tijdens mijn zoektocht naar de ultieme robotstofzuiger kwamen ook dweilrobots en stofzuigers die beiden "zouden moeten" kunnen langs. Vooral de laatste categorie leek me interessant, onder het mom 2 voor de prijs van 1, dus heb ik me verdiept in alle dweilmogelijkheden anno 2017 waaronder de iRobot Braava 240 Jet, iRobot Braava 390T, een aantal iLife's etc etc.
Mijn uiteindelijke conclusie: het werkt allemaal nog niet zoals het zou moeten. De Irobot Braava 240 Jet kwam voor mij als beste uit de bus: klein, komt overal, geschikt voor meerdere vloertypen en doet wat het moet doen. Echter benodig je aparte doekjes (extra kosten), geen charging dock (zelf opladen) en niet direct geschikt voor grotere ruimtes (beperkte actieradius van 15m2 per keer). Zodra dweilrobots slimmer zijn (tapijtdetectie), (langere tijd) zelfstandig kunnen opereren/opladen en ook daadwerkelijk goed dweilen (verschilt nogal) ben ik weer geïnteresseerd.
Binnenkort verschijnen de eerste reviews van de nieuwe Ecovacs Deebot DR98, vergelijkbaar met de xiaomi mi vacuum maar met dweilfunctie/waterreservoir. De verwachtingen (als ook de prijs) zijn hoog(gespannen)
Mijn voorlopige conclusie: de dweilrobot is nog niet volwassen genoeg, ik wacht nog ff af.
Afgelopen woensdagavond is m'n Xiaomi bezorgd. Besteld op de 20e dus een vrij redelijke levertermijn denk ik. Inmiddels rijdt "Stoffel" dagelijks zijn rondjes door het huis en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de werking van de Xiaomi. Hij gaat doelgericht te werk, weet prima raad met het stoelpoten doolhof onder de tafel, en hij zuigt toch steeds meer rommel op dan van te voren verwacht
. Blijft ook mooi om te zien hoe doelgericht dat ding te werk gaat.
Volgende aankoop zal een magneetstrip worden, Stoffel probeert namelijk het rooster van m'n convector put te stofzuigen en dat is niet zo'n succes. Zijn hier mensen met tips welke magneetstrip het beste aangeschaft kan worden, en wat hier redelijke prijzen voor zijn?
Volgende aankoop zal een magneetstrip worden, Stoffel probeert namelijk het rooster van m'n convector put te stofzuigen en dat is niet zo'n succes. Zijn hier mensen met tips welke magneetstrip het beste aangeschaft kan worden, en wat hier redelijke prijzen voor zijn?
Zoek even op hombot wifi hack. Genoeg over te vinden!Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:34:
Beste Tronald,
Hoor het graag
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb de Xiaomi magneetstrip gekocht voor 11euro. Die doen hun werk naar behoren. De robot gaat er niet volledig over, enkel met de zijkant (waar de sensoren zitten)Robsta86 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:40:
Afgelopen woensdagavond is m'n Xiaomi bezorgd. Besteld op de 20e dus een vrij redelijke levertermijn denk ik. Inmiddels rijdt "Stoffel" dagelijks zijn rondjes door het huis en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door de werking van de Xiaomi. Hij gaat doelgericht te werk, weet prima raad met het stoelpoten doolhof onder de tafel, en hij zuigt toch steeds meer rommel op dan van te voren verwacht. Blijft ook mooi om te zien hoe doelgericht dat ding te werk gaat.
Vraagje over de Xiaomi: wij hebben een tapijt van de IKEA Hampen, hoogpolig (niet super hoogpolig). Een Roomba 650 cat / dog gaat er niet overheen. Wie kan me vertellen of de Xiaomi dat wel doet?
Die zie ik hier voor 18 euro per 2 meter, is dat ook ongeveer wat jij er voor betaald hebt? Of kan het een stuk goedkoper?blowk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:08:
[...]
Ik heb de Xiaomi magneetstrip gekocht voor 11euro. Die doen hun werk naar behoren. De robot gaat er niet volledig over, enkel met de zijkant (waar de sensoren zitten)
https://nl.aliexpress.com.../1823525_32766417855.html
Normaal een 11 euro per setje.Robsta86 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:02:
[...]
Die zie ik hier voor 18 euro per 2 meter, is dat ook ongeveer wat jij er voor betaald hebt? Of kan het een stuk goedkoper?
https://nl.aliexpress.com.../1823525_32766417855.html
De magneetstrip kan je o.a. bij Geekbuying kopen. http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-372401.html
Ik vermoed dat je wel aan een bedrag boven $20 moet komen om voor free shipping in aanmerking te komen.
Ik heb van de week ook de Medion binnen gekregen, ben wel erg tevreden met de hoeveelheid stof hij opzuigt. Kwalitatief ziet het er allemaal prima uit. Heb op Ali express gelijk wat extra borsteltjes en filters besteld van de Ilife V5, kan hij er gelijk een poosje tegenaan.Waah schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:35:
Eerste ervaring Medion: (ilife v5?)
Maar 1 minpunt, hij is voor mij niet geschikt voor de boven verdieping. Hij rijd gewoon keihard van de trap af.
Gelukkig dat ik er nog even bij ben gebleven, anders was hij al neergestort
Misschien dat het komt door dat mijn trap bekleed is met een aardig dik tapijtje. Bij de rand waar hij terug wilt gaan is hij z'n grip kwijt en valt hij er gewoon vanaf.
Kun je de virtual wall niet voor de trap zetten?Psycho_Mantis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:28:
[...]
Ik heb van de week ook de Medion binnen gekregen, ben wel erg tevreden met de hoeveelheid stof hij opzuigt. Kwalitatief ziet het er allemaal prima uit. Heb op Ali express gelijk wat extra borsteltjes en filters besteld van de Ilife V5, kan hij er gelijk een poosje tegenaan.
Maar 1 minpunt, hij is voor mij niet geschikt voor de boven verdieping. Hij rijd gewoon keihard van de trap af.
Gelukkig dat ik er nog even bij ben gebleven, anders was hij al neergestort![]()
Misschien dat het komt door dat mijn trap bekleed is met een aardig dik tapijtje. Bij de rand waar hij terug wilt gaan is hij z'n grip kwijt en valt hij er gewoon vanaf.
Dat kan best een optie zijn, geen idee hoe lang die batterijen daarvan mee gaan.
Edit:
Die virtuele muur werkt bij mij totaal niet zoals het zou moeten. Reageert er al op terwijl hij er niet eens in de buurt is.
[ Voor 21% gewijzigd door Psycho_Mantis op 04-06-2017 13:57 ]
Goede vraag. In de handleiding staat ook niet of er een waarschuwingslampje is als ze bijna leeg zijn.Psycho_Mantis schreef op zondag 4 juni 2017 @ 13:34:
[...]
Dat kan best een optie zijn, geen idee hoe lang die batterijen daarvan mee gaan.
Aangezien er een switch op zit om aan en uit te zetten kan die vast lang op 2 Aa batterijen. Maar mocht je een stopcontact in de buurt hebben kan je nog altijd als een echte Tweaker een 3v adapter aansluiten
Bedankt! Zojuist even 2 besteldblowk schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:18:
[...]
Normaal een 11 euro per setje.
De magneetstrip kan je o.a. bij Geekbuying kopen. http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-372401.html
Ik vermoed dat je wel aan een bedrag boven $20 moet komen om voor free shipping in aanmerking te komen.
Kan iemand mij vertellen hoe hoog de Home base van de Roomba's is? Mijn vrouw zou hem namelijk graag onder de kast "verstoppen".
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
Ik hou altijd rekening met 11 cm voor hoogte meubels enzo. Het is iets meer dan 10 cm.stappel_ schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:58:
Kan iemand mij vertellen hoe hoog de Home base van de Roomba's is? Mijn vrouw zou hem namelijk graag onder de kast "verstoppen".
Komt die daar niet overheen? We hebben hier de Roomba 780 die over de witte Hampen zonder problemen heen reed... én nog een klein beetje stofzuigde ook!woess schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:14:
Vraagje over de Xiaomi: wij hebben een tapijt van de IKEA Hampen, hoogpolig (niet super hoogpolig). Een Roomba 650 cat / dog gaat er niet overheen. Wie kan me vertellen of de Xiaomi dat wel doet?
Voor iedereen die nog twijfelde, ik kreeg vannacht een mooie notificatie van de Xiaomi; please clean the dust bin. Hij geeft dus wel degelijk een warning.
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. het geluid van de Xiaomi Mi Robot.
Wij hebben een open verbinding naar boven en twijfel of het niet enorm hoorbaar is wanneer hij bijv. snachts gaat zuigen.
En of ik bijv. rustig tv kan kijken wanneer hij de kamer door gaat..
Het bedrag is me te hoog om even te 'proberen' 😄
Wij hebben een open verbinding naar boven en twijfel of het niet enorm hoorbaar is wanneer hij bijv. snachts gaat zuigen.
Ik heb zelf ook een grote vide naar de boven verdieping en ben er wel al een paar keer van wakker geworden, desalniettemin heb ik er ook een voor mijn ouders gekocht omdat hij zo goed bevalt en zij slapen er gewoon doorheen. Ligt erg aan hoe licht je slaapt en hoe je huis ingedeeld is. Zo heb ik bijvoorbeeld banken waarbij de poten met elkaar verbonden zijn via een alluminium lat van +/- een centimeter hoog en de Xiaomi banjert daar met vrij veel kabaal overheen, maar het wordt er wel schoonGoofyduck384 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:02:
Ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. het geluid van de Xiaomi Mi Robot.
Ik laat hem nu gewoon overdag z'n rondes doen wanneer ik niet thuis ben en heb maar een enkele keer gehad dat hij vast was gelopen (dat was meer een kwestie van m'n huis nog robotproof inrichten) en toen trof ik hem netjes in slaapstand aan.
Ik zou niet meer zonder willen/kunnen iig
+1
Hier ook ik heel vaak (meestal) niks, maar ik ben er ook wel een paar keer van wakker geworden. Gewoon weer in slaap gevallen en doorgeslapen trouwens. En ik heb een stoel in de woonkamer met een ronde aluminium voet. Daar rijdt tie een aantal keer met een behoorlijk kabaal om- en overheen omdat het eigenlijk net te hoog is. Komen nu ook langzaamaan kleine krasjes op die voet op de randen zag ik vandaag toevallig. Niet te spannend.
Ik zou ook niet meer zonder willen in ieder geval
Hier ook ik heel vaak (meestal) niks, maar ik ben er ook wel een paar keer van wakker geworden. Gewoon weer in slaap gevallen en doorgeslapen trouwens. En ik heb een stoel in de woonkamer met een ronde aluminium voet. Daar rijdt tie een aantal keer met een behoorlijk kabaal om- en overheen omdat het eigenlijk net te hoog is. Komen nu ook langzaamaan kleine krasjes op die voet op de randen zag ik vandaag toevallig. Niet te spannend.
Ik zou ook niet meer zonder willen in ieder geval
Nu zelfs al € 239.83! Met douanekosten erbij hetzelfde als bij ali zonder.Appie Heijn schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:54:
Iemand hier al besteld en/of ontvangen? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Let op dat er nog wel € 63.70 aan verzendkosten bij komtIce T schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 00:52:
[...]
Nu zelfs al € 239.83! Met douanekosten erbij hetzelfde als bij ali zonder.
Iemand hier al besteld en/of ontvangen? Ben benieuwd naar de ervaringen.
In deze test heeft die wel wat moeite met hoogpolig tapijt. Het is natuurlijk afhankelijk van de hoogte van jou tapijt maar misschien helpt het je iets.woess schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:14:
[afbeelding]
YouTube: Three Way Robot Vacuum Challenge - Dyson vs iRobot vs Xiaomi
Hier nog een test met verschillende hoogtes op harde ondergrond (uiteraard anders dan tapijt wat zacht is). Tot er met 12 mm heeft hij er geen problemen mee:
YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum Test Teil2 - Beeindruckende Leistung schon in...
[ Voor 62% gewijzigd door Senico op 06-06-2017 08:43 . Reden: Samen voegen posts ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door Senico op 06-06-2017 08:44 . Reden: Kan deze post niet verwijderen? ]
Ongeveer 10cm. Let wel dat op dat je binnen een halve meter een stopcontact in de buurt hebt of je moet een verlengkabel willen gebruiken.stappel_ schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:58:
OK, nou ja we zullen het zien, de Xiaomi is besteld via de hier bekende links. Ik meld me wel weer als ie binnen is. Ben heel benieuwd.joramoudenaarde schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:46:
[...]
Komt die daar niet overheen? We hebben hier de Roomba 780 die over de witte Hampen zonder problemen heen reed... én nog een klein beetje stofzuigde ook!Maar ik gok dat de Xiaomi daar dan ook niet helemaal lekker overheen komt in jouw geval, de hoogte van deze apparaten ontloopt elkaar niet bijzonder veel volgens mij.
Nieuwe FW staat klaar voor de Xiaomi, met changelog! (vergeten een screenshot te maken).
Zag iig iets over wifi connectiviteit, hopelijk blijft ie nu iets minder lang plakken aan een minder sterk access point.
Zag iig iets over wifi connectiviteit, hopelijk blijft ie nu iets minder lang plakken aan een minder sterk access point.
ik kwam de volgende video tegen
hierin zie je (o.a.) dat de side brush van een iRobot passend wordt gemaakt voor de xiaomi. (03:45)
het gedeelte met de hepa filter vind ik persoonlijk er niet uitzien, maar de sidebrush hack is wel interessant, zeker als je bekijkt dat deze sidebrush maar 69 cent kost.
hierin zie je (o.a.) dat de side brush van een iRobot passend wordt gemaakt voor de xiaomi. (03:45)
het gedeelte met de hepa filter vind ik persoonlijk er niet uitzien, maar de sidebrush hack is wel interessant, zeker als je bekijkt dat deze sidebrush maar 69 cent kost.
Het geluid valt best wel mee, maar om rustig tv te kijken in dezelfde kamer als de robot stofzuigt is het geluid te veel. Het maakt niet zoveel lawaai als een gewone stofzuiger.Goofyduck384 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:02:
De robot doet zijn ronde wanneer er niemand thuis is en 's nacht stofzuigt het enkel de ruimtes behalve de slaapkamer.
Ik ben wel eens wakker geworden toen het 's nacht probeerde over een metalen buis (1cm) wou rijden, maar voor de rest valt het heel goed mee.
Yup en in de video wordt ook uitgelegd hoe je er een semi-auto dweilrobot kan makenSolarOrbiter schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:14:
ik kwam de volgende video tegen
Goede middag
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van de ilife V7s pro
Deze heb ik via aliexpress aangeschaft voor 162 euro + 67 euro btw en administratieve kosten voor DHL (helaas) .
Maar dat mag de pret niet drukken, ze staat nu op de lader en ik ben best benieuwd.
De verwachting zijn misschien te hoog maar met 2 katten en dus zwerf haren hoop ik deze aan te kunnen pakken ipv iedere dag de manuele stofzuiger te pakken.
Het bijkomende voordeel is dat de V7s Pro ook kan dweilen.
Dus niet beide tegelijk.
We gaan het beleven.
Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van de ilife V7s pro
Deze heb ik via aliexpress aangeschaft voor 162 euro + 67 euro btw en administratieve kosten voor DHL (helaas) .
Maar dat mag de pret niet drukken, ze staat nu op de lader en ik ben best benieuwd.
De verwachting zijn misschien te hoog maar met 2 katten en dus zwerf haren hoop ik deze aan te kunnen pakken ipv iedere dag de manuele stofzuiger te pakken.
Het bijkomende voordeel is dat de V7s Pro ook kan dweilen.
Dus niet beide tegelijk.
We gaan het beleven.

Hier een follow up na 6 maanden een Ilife V5 proBroederM schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:08:
Hier nu 3 weken een Ilife V5 pro.
(schuin gedrukt was de ervaring na 3 weken)
Ervaringen:
- Fijn stof, De "Swiffer" droge dweil nog niet hoeven te gebruiken, hij zuigt erg makkelijk fijn stof op.
De dweil hebben we een weekje droog gebruikt, tsja er blijft veel vuil ook in de dweil hangen maar heb optische niet het idee wat het dan schoner is. De natte optie heb ik nog steeds niet getest i.v.m. parket vloer.
- Stoten, Op internet zie je foto's dat de stoot rand beschadigd raakt omdat de hij te hard tegen ding aan zou rijden, Ja ook hier is de stootrand zichtbaar "gebruikt" maar ik heb hem nog nooit ergens "hard" tegen aan zien gaan. Wij hebben rondom witte plinten in de woonkamer hier zijn ook geen sporen zichtbaar.
Nog steeds geen zichtbare schade aan het huis, de Ilife zelf echter heeft toch behoorlijke krassen op zijn bumper maar ook zeker op de bovenzijde van het ergens onderdoor proberen te gaan.
- Drempels, hij rijd makkelijk een drempel op alleen omdat hij nog steeds "schuin" staat van het oprijden van de drempel denk hij dat de "drop" aan de andere kant van de drempel te hoog is (val beveiliging) en rijd dus snel weer terug

Tip voor mensen met drempels die te hoog zijn, plak ook voor de drempel een plakplintje, overal waar een plakplint zit rijd hij zonder probleem op en af. De vraag is natuurlijk of je het mooi vind zn plakplint.
- Dom, We hebben prijs bewust voor een domme robot gekozen die dus lukraak rondrijd. Ik vind het meevallen hoe lukraak het is maar ik merk toch dat ik mij irriteer als het voor de 7de keer presteert om precies langs een snippertje te gaan! de irritatie is misschien toch een meerprijs waard.
Ik heb op dit punt veel reactie gehad, en moet bekennen dat je het op een gegeven moment niet meer merkt, wel jammer dat hij altijd op de zelfde punten vastloop (onder een salontafel, rand van de openhaard enz)
- Opgeven, de stofzuiger is geen opgever, als hij vast komt te zitten blijft hij proberen door te gaan en eerlijk gezegd mag hij gezien het geslip met zijn wielen over de grond best eerder stoppen. Het laat geen sporen na maar voelt toch niet goed.
- Reservoir, Ja wij hebben 1 hond die veel van binnen naar buiten gaat en 2 katten, De woonkamer met keuken is hier niet groter dan in veel andere woningen en toch dit het reservoir snel vol.
Ik heb hier geen onderzoek naar gedaan bij mijn vergelijkingen of deze grotere reservoirs hebben.
Dit is mijn grootste verbeterpunt voor de toekomst, voor mijn idee zit hij snel vol.
- Reservoir legen, het reservoir uit de Illife halen is een eitje, het openen ervan voelt wat goedkoop, maar het verwijderen van het grove binnenfilter voelt fragiel. Er zitten aardig wat reserve onderdelen in de doos maar dit is juist het gene waarvan ik het idee heb dat ik of ga slopen met eruit halen of iets te enthousiast mee weggooi met het vuil. En deze zit niet extra in de doos.
Het blijft fragiel aanvoelen maar is nog steeds niet kapot.
- Deurmatten, het verbaast mij hoe goed hij toch de deurmatten schoon krijgt.
- Geluid, Mensen klagen dat robotstofzuigers herrie maken, Tja dat doet een gewone stofzuiger ook. Nee het is niet stil in huis en ik zou hem niet in de slaapkamer willen hebben als ik er lig te slapen maar ik kan gewoon t.v. kijken als het geluid 2 tandjes harder zet.
- Slijtage,
Aan de borstels is niets te zien hoewel hij toch een paar keer behoorlijk vast heeft gezeten denk aan veters of een string

Binnen filter nu 2x schoon geblazen met een compressor waarna hij weer als nieuw was.
Wieltjes lopen soepel.
Zuigkracht lijkt gelijk te blijven.
Timer
Mijn advies is om geen Ilife V5 pro te kopen vanwege de timer, je moet elke dag apart hem aanzetten. Hij heeft dus geen programma om elke woensdag om 02:00 aan de slag te gaan.
Hierdoor staat hij soms een week niets te doen of word hij 2x op een dag aangezet omdat ik en mijn vriendin het allebij wel weer eens nodig vonden
We hebben geen aandelen in robotstofzuiger.com ofzo maar hier is de robotzuiger wel een aanrader aan vele die ook huisdieren hebben en een tegel/parket/laminaat vloer hebben.
My life is in 2D, How about yours?
Is hij daarin dan anders van de V5 kloon van de medion? Want die kan ik gewoon elke dag plannen (dus idd niet elke woensdag) om een bepaalde tijd. Dus hij doet bij ons elke dag zijn werk, als we toevallig thuis zijn sturen we Robbie weer terug naar zijn hok.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Vraag over de medion: Hoe weet dat ding dat die moet rijden? heb hem geprogrammeerd maar heb het idee dat die enkel gaat rijden als de afstandsbediening in de buurt is
Bedankt voor de info.Flash3d schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:02:
Nieuwe FW staat klaar voor de Xiaomi, met changelog! (vergeten een screenshot te maken).
Hieronder vind je de screenshot.

Dat zou goed te testen moeten zijn toch, door de afstandbediening in de andere kamer te leggen. Ik zou het niet weten, maar die van ons is vaak in de buurt van de afstandsbediening. Als hij afhankelijk is van de afstands dan snap ik niet dat hij zelf piept voor de planning. Denk dat er wel een intern klokje in zit dus.Waah schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:00:
Vraag over de medion: Hoe weet dat ding dat die moet rijden? heb hem geprogrammeerd maar heb het idee dat die enkel gaat rijden als de afstandsbediening in de buurt is
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik was van plan een Medion aan te schaffen, maar hij is nu alleen nog maar voor 150 euro te bestellen in Nederland ipv 129 euro. Nu zie ik bij gearbest de ilife V7 in de flashsale voor 133 euro vanuit het EU warehouse.
Ik heb een laminaatvloer met een laagpolig tapijt en geen huisdieren. Is de v7 dan een goed(koper) alternatief voor de Medion?
Ik heb een laminaatvloer met een laagpolig tapijt en geen huisdieren. Is de v7 dan een goed(koper) alternatief voor de Medion?
De accu van mijn Roomba 560 doet het ineens weer. Vreemd. Nou ja, een Li-ion versie is onderweg, deze zou beter moeten zijn en opgeladen kunnen worden met de standaard lader.
"Lastly, the V7 and V7S Pro have the largest dirt bins (0.5 liters) of the bunch but have the weakest motors. But performance does not suffer because it has a well-designed motorized brush."Slurf1 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:58:
Ik was van plan een Medion aan te schaffen, maar hij is nu alleen nog maar voor 150 euro te bestellen in Nederland ipv 129 euro. Nu zie ik bij gearbest de ilife V7 in de flashsale voor 133 euro vanuit het EU warehouse.
Lijkt mij een prima alternatief. Waarschijnlijk ook een stuk stiller dan de Medion.
Ik lees op github berichten dat ze packets hebben veranderd waardoor de python integraties niet meer werken. Ik ga voorlopig ff niet upgraden dusFlash3d schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:02:
Heeft iemand ervaring hier met de Robovac 11 van het merk Eufy? Ik kan op internet hierover goede reviews vinden, maar hij is alleen verkrijgbaar via Amazon. Hij was wel recentelijk in de hunt van iBood.
Hij lijkt trouwens erg veel op de iLife's...
Hij lijkt trouwens erg veel op de iLife's...
Hoeveel was de accu en waar heb je die vandaan. Ik heb een 670 maar ik vermoed dat mijn accu binnenkort ook slechter zal worden, heb hem nu nagenoeg 4 jaar.zonoskar schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:15:
De accu van mijn Roomba 560 doet het ineens weer. Vreemd. Nou ja, een Li-ion versie is onderweg, deze zou beter moeten zijn en opgeladen kunnen worden met de standaard lader.
http://www.ebay.nl/itm/26...61958324252.N41.S1.R1.TR1Viper® schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:06:
[...]
Hoeveel was de accu en waar heb je die vandaan. Ik heb een 670 maar ik vermoed dat mijn accu binnenkort ook slechter zal worden, heb hem nu nagenoeg 4 jaar.
Die heb ik besteld. Hij is nog niet binnen.
http://www.medion.com/nl/...r-md-16192-450052203.htmlSlurf1 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:58:
Hier is hij gewoon nogsteeds 129 euro.
Heb hem nu een week, vind hem prima werken. Als ik thuis kom staat hij gewoon altijd netjes op zijn dock en de grond ziet er goed schoon uit.
@Psycho_Mantis die was uitverkocht.
Hier vreet die gordijnen (maar die zijn ook vrij lang, moet ik nog inkorten) en kan die de dock niet altijd vinden. Maar dat komt vooral omdat ik hem achter de eettafel heb staan. En dan moet die door een oerwoud van poten heen. Daar komt die na een tijdje wel uit, maar niet altijd op tijd weer door terug.
Andere plek ben ik nog aan het kijken... maar heb hem het liefst niet in het zicht. Misschien toch maar onder de aquariumkast... de bank ik helaas te laag anders had ik de dock daar onder/achter gezet.
Maar verder erg tevreden. Mis alleen de valsensoren van de Dirt Devil Spider die ik hiervoor had. Deze zou zo de trap aflazeren als ik er geen doos voor zet.
* Waah moet toch nog een traphekje plaatsen, so problem solved!
Hier vreet die gordijnen (maar die zijn ook vrij lang, moet ik nog inkorten) en kan die de dock niet altijd vinden. Maar dat komt vooral omdat ik hem achter de eettafel heb staan. En dan moet die door een oerwoud van poten heen. Daar komt die na een tijdje wel uit, maar niet altijd op tijd weer door terug.
Andere plek ben ik nog aan het kijken... maar heb hem het liefst niet in het zicht. Misschien toch maar onder de aquariumkast... de bank ik helaas te laag anders had ik de dock daar onder/achter gezet.
Maar verder erg tevreden. Mis alleen de valsensoren van de Dirt Devil Spider die ik hiervoor had. Deze zou zo de trap aflazeren als ik er geen doos voor zet.

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 08-06-2017 12:32 ]
Klopt, die was uitverkocht. Maar sinds enkele dagen al gewoon weer leverbaar.
Een originele is rond de 25 euro. Ik vind het prijsverschil best behoorlijk.zonoskar schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:27:
[...]
http://www.ebay.nl/itm/26...61958324252.N41.S1.R1.TR1
Die heb ik besteld. Hij is nog niet binnen.
Ook vraag ik me altijd af of de originele lader nou geschikt is voor Li-ion.
Mijn lader piept overigens enorm (coil whine)
Er zitten schijnbaar laadcircuits in de accu. De lader hoeft dan alleen stroom te voorzien. Ik vond het prijsverschil wel meevalleen. Een orginele accu van Roomba kost 80 euro. Een namaak zit idd rond de 25 euro. Deze accu zou 2x zo lang moeten kunnen zuigen en ook nog eens langer leven, mijn accu's houden het gemiddeld maar 1.5 jaar uit, dit wordt de 4de accu. Eerst heb ik een NiCD accu gekocht, daarna een NiMH, nu dus een Li-ion.Viper® schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:34:
[...]
Een originele is rond de 25 euro. Ik vind het prijsverschil best behoorlijk.
Ook vraag ik me altijd af of de originele lader nou geschikt is voor Li-ion.
Mijn lader piept overigens enorm (coil whine)
Mijn lader piept ook wel eens, soort van sirene, maar dan zachtjes
na de robotstofzuiger ben ik nu aan het kijken naar soortgelijke toepassingen, iemand al ervaring met een robot window cleaner?
MBT de medion: Valsensor werkt bij ons wel, maar niet op de 2e verdieping. Daar loopt de vloer scheef af naar de trap, daar is-ie een keer vanaf gedonderd. Op 1e verdieping gaat het al een maand goed *fingers crossed*Waah schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:31:
@Psycho_Mantis die was uitverkocht.
Het lijkt er op dat hij de programmering kwijtraakt als hij na het zuigen z'n basis niet kan vinden (als ik hem op een andere verdieping zet), en geheel leeg gaat. De volgende dag gaat hij dan neit op de geprogrammeerde tijd rijden. Moet dan opnieuw de tijd instellen (de medion piept dan), en de dagen daarna gaat het weer goed.Waah schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:00:
Of de afstandsbediening in dezelfde ruimte moet liggen voor de tijdsklok ga ik nog een keer testen.
Voor de Neato Botvac Connected bezitters... sinds ongeveer 2 weken krijg ik geen meldingen meer van de stofzuiger. Ook de kaartjes van de gereinigde ruimte zijn niet meer beschikbaar. Hebben meer mensen hier last van?
Dit topic is gesloten.