Zo te zien werkt de wifi mod niet op de VSR8604PG. Na de USB stick ingestoken te hebben en opgestart te zijn, zegt hij niet 'here we go', maar wel 'complete'. Heropstarten met een geschikte dongle, geeft echter geen wifi. Ik ga er natuurlijk nog mee doorprutsen, hij heeft USB dus ongetwijfeld zal het een aanpassing in de scriptjes zijn.
Jammer is wel dat je voor dit model geen firmware kunt downloaden nog. Je weet dus ook niet wat er op staat.
//edit
Met wat hackwerk heb ik 'm zo ver gekregen dat hij wel 'ready to go' zegt en completed, en ook het script heeft uitgevoerd. Toch werkt het niet. Als je dit doet en het apparaat opstart met een wifi dongle erin zegt hij na het starten het getal 7, maar verder doet ie niets. Zonder wifi dongle erin werkt ie nog gewoon.
Op de USB stick wordt gelukkig ook een old map aangemaakt met de oude bestanden. Ik kan het dus reverten.
Het zal 'm in de firmware versie zitten, maar ja, aangezien je deze firmware (nog) niet kunt downloaden.. ik ga er vanavond verder mee hacken. Het moet natuurlijk gewoon kunnen.
Via die USB stick is wel vrij makkelijk uit te vinden hoe je het ding scripts laat uitvoeren, dus wat ls > test.txt her en der om te zien wat er op staat, en we komen al een stuk verder. Ik hou jullie op de hoogte. Voor zover jullie dat interessant vinden.
//edit2
Alvast wat nader onderzoek, leert mij dat de VSR8604PG in elk geval wel wifi kan en nagenoeg hetzelfde spul draait. De USB stick doet niet heel erg veel, het configureert de wifi en zet en een andere dropbear (ssh) op. Waarschijnlijk zal de configuratie van deze VSR8604PG marginaal anders zijn. Gelukkig heb ik de originele bestanden nog én natuurlijk de USB stick, en zijn de scripts niet al te lastig. Ik verwacht eigenlijk niet dat het nog veel problemen zal opleveren.
//edit3
Via het script is het vrij eenvoudig zelf een backup van het filesystem te maken. Vergelijken van de xml config files die de mod wil doen, en de op het apparaat aanwezige bestanden, leert mij dat de config files op de VSR8604PG al overeenkomen met wat de mod zou doen. Dat geeft hoop
//edit4
Weer wat verder gefrobeld en zo te zien heeft hij al eens wireless verbinding gehad. Van het filesystem van het ding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <Etc>
<PRODUCT_INFO value="2016.10.26 8:53:6"/>
<VER_REVISION value="17341"/>
<VER_REV_DATE value="2016/02/17 11:50:10"/>
<VER_REPOSITORY value="http://val.lge.com/hact/svn/IT_MI_RK5/HIT-I_IEC60730/Robot/trunk/src"/>
<VER_BOOTLOADER value="501"/>
<VER_MAINSW value="17341"/>
<MODEL_NO value="17653"/>
</Etc> |
Zo te zien draait ie versie 17341, wat fors nieuwer is dan de firmware waar de hack oorspronkelijk voor gemaakt is.
Maar ook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| wlan0 IEEE 802.11bgn ESSID:"mijnwifi" Nickname:"<WIFI@REALTEK>"
Mode:Managed Frequency:2.462 GHz Access Point: AC:9E:17:7E:BB:38
Bit Rate:300 Mb/s Sensitivity:0/0
Retry:off RTS thr:2347 B Fragment thr:2346 B
Encryption key:****-****-****-****-****-****-****-**** Security mode:open
Power Management:off
Link Quality=98/100 Signal level=98/100 Noise level=0/100
Rx invalid nwid:0 Rx invalid crypt:0 Rx invalid frag:0
Tx excessive retries:0 Invalid misc:0 Missed beacon:0
wlan0 Link encap:Ethernet HWaddr 2C:4D:54:02:91:FD
inet addr:192.168.1.70 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:9 errors:0 dropped:129 overruns:0 frame:0
TX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:1580 (1.5 KiB) TX bytes:1524 (1.4 KiB) |
De SSID heb ik ff vervangen door mijnwifi, maar daar stond ons SSID.
Het lijkt er dus op dat de verbinding al werkt. Nu de rest nog
//edit5
Succes! De hack werkt niet 'out of the box', er zullen toch wat dingen gewijzigd zijn, maar met een klein beetje hackwerk:
De camera werkt nog niet, dat zal komen omdat deze versie volgens mij meer dan één camera heeft.. daar ga ik nu nog naar kijken. Sterker nog; alles op de homepagina werkt nog niet (starten/stoppen, firmware versie, etc). Dat zal ws wel een compile van de lg.srv gaan betekenen, dat staat (dus) als volgende op het programma.
[
Voor 106% gewijzigd door
Verwijderd op 20-05-2017 20:14
]