Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

phawieze schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:42:
Al een tijdje heb ik een Dirt Devil Spider. Nu merk ik dat ik te lui ben om hem iedere dag handmatig te starten, te legen en weer op te laden. Dus ben ik op zoek naar een upgrade. Nu lijken er geen goede opties te zijn onder de 300 euro, die echt verbetering brengen. Dus ben ik in de categorie 300 - 400 euro aan het kijken.

Hierbij lijkt de keuze te gaan tussen de Hombot, Roomba en Xiaomi.

Nu valt het me op dat de Hombot en Roomba al zeer lange tijd meegaan. Wat gevoelsmatig voor een gadget niet helemaal goed voelt :D. Is dit gek?

De Xiaomi lijkt het op intelligentie zeker te winnen. Op zuigkracht lijken ze allemaal redelijk gelijk. Aangezien ik geen huisdieren heb en een kleine ruimte (30m2) moeten dagelijkse rondjes er wel voor zorgen dat het meeste vuil opgezogen wordt. Mijn voorkeur gaat daarom naar de Xiaomi (ook zeker vanwege het hoge gadget gehalte :) )

Nu maak ik me alleen zorgen om mijn vloerkleed dat ik heb liggen. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20259300/

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn huidige Spider gaat er goed overheen, maar dit filmpje baart me enige zorgen. Zie vanaf 4:30.
YouTube: Three Way Robot Vacuum Challenge - Dyson vs iRobot vs Xiaomi
Ik heb op de grond de Hampen 160x230 liggen en mijn Hombot rijdt hier moeiteloos overheen. Wel in turbo modus (die vanzelf aangaat op het kleed en vanzelf uit op parket).

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de robot stofzuiger Aidbot van een aanbieding van de Telegraaf ontvangen. Handleiding in het Engels en het Chinees. Lekker handig. Snap er niets van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Voor de Xiaomi eigenaren: er is nu een 4e stand op de vermogen button in de App. De Max stand (toggle) in de settings is verdwenen. Stuk duidelijker nu.

Nog iets nieuws: onder care in de settings zie je nu ook wanneer je sensoren moet schoonmaken.

Remote control is ook aangepast, twee verschillende control methodes voor handmatige besturing nu.

Waarschijnlijk verklaart dit ook waarom ik weer opnieuw moest inloggen in de Mi Home app, er is blijkbaar een nieuwe versie.

[ Voor 55% gewijzigd door Flash3d op 11-05-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:37
blowk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:10:
De mijne is helaas al onderweg vanuit Espana maar bij Gearbest is de Xiaomi Mi Robot Vacuum nu te krijgen voor € 313. . Met couponcode MIROBOT voor € 301 !!!!

Verzending verloopt via China - UK - NL (EU Express/Priority Line oftewel DPD) waardoor er geen extra kosten bij zouden moeten komen omdat deze reeds in de UK door gearbest worden voldaan (als ik het goed heb begrepen wordt in the UK op de gehele container een bedrag aan invoerkosten berekend welke ook reeds in de prijs is verdisconteerd. Vervolgens kan zonder verdere extra kosten naar Nederland worden uitgevoerd).

http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html?wid=21
derhenno wijzigde deze reactie 09-05-2017 12:33 (35%)
met couponcode XIAOMIVAC kost die zelfs maar € 292

zelf geen ervaring met geekbuying maar daar is die zelfs nog goedkoper. iemand die weet of ik wat over het hoofd zie ?

http://www.geekbuying.com...Robot---White-372010.html

[ Voor 75% gewijzigd door RenaldoN op 12-05-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
phawieze schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:42:

Nu maak ik me alleen zorgen om mijn vloerkleed dat ik heb liggen. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20259300/

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn huidige Spider gaat er goed overheen, maar dit filmpje baart me enige zorgen. Zie vanaf 4:30.
YouTube: Three Way Robot Vacuum Challenge - Dyson vs iRobot vs Xiaomi
Mijn LG Hombot heeft er geen problemen mee hoor. Inderdaad gaat de Turbo aan, maar dat is de standaard als hij op een kleed (of vloerbedekking) gaat. Misschien zelfs een antislip leggen onder het kleed omdat deze anders weggeduwd wordt door de bot. Op de kinderkamer ligt een lichter kleedje en dat duwt de robot weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
RenaldoN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:16:
[...]

met couponcode XIAOMIVAC kost die zelfs maar € 292

zelf geen ervaring met geekbuying maar daar is die zelfs nog goedkoper. iemand die weet of ik wat over het hoofd zie ?

http://www.geekbuying.com...Robot---White-372010.html
Dit is inderdaad een goede prijs. Ik krijg de indruk dat de productie goed op hang is en de prijzen naar beneden gaan. Ik zal eens vragen aan de verkoper op Aliexpress of hij ook actieprijs kan doen :P

Met Geekbuying heb ik ook heel goeie ervaringen. Voorlopig is de goedkoopste optie bij Geekbuying om met DHL te versturen. Op zich is dit wel een snelle verzending, maar er kunnen extra kosten bijkomen.
De verkoper op Aliexpress heeft daarom ook nog een andere verzendoptie (seller's shipping method. Dit gaat iets trager, maar de kans is kleiner (ze bestaat nog steeds en bij gelijk welke verzendoptie) voor extra kosten.

Beide opties zijn goed. Ik hou je op de hoogte van zodra ik meer weet van de verkoper op Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
blowk schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:45:
[...]

Dit is inderdaad een goede prijs. Ik krijg de indruk dat de productie goed op hang is en de prijzen naar beneden gaan. Ik zal eens vragen aan de verkoper op Aliexpress of hij ook actieprijs kan doen :P

Met Geekbuying heb ik ook heel goeie ervaringen. Voorlopig is de goedkoopste optie bij Geekbuying om met DHL te versturen. Op zich is dit wel een snelle verzending, maar er kunnen extra kosten bijkomen.
De verkoper op Aliexpress heeft daarom ook nog een andere verzendoptie (seller's shipping method. Dit gaat iets trager, maar de kans is kleiner (ze bestaat nog steeds en bij gelijk welke verzendoptie) voor extra kosten.

Beide opties zijn goed. Ik hou je op de hoogte van zodra ik meer weet van de verkoper op Aliexpress.
zojuist het addertje voor mij gevonden maar bij geekbuying komt er nog effe €67 verzendkosten bij die ik in eerste instantie niet gezien had (zat verstopt achter een drop down menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
RenaldoN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:50:
[...]

zojuist het addertje voor mij gevonden maar bij geekbuying komt er nog effe €67 verzendkosten bij die ik in eerste instantie niet gezien had (zat verstopt achter een drop down menu)
Oh, ik hou je sowieso op de hoogte! De verkoper op Aliexpress liet me al weten dat er binnenkort een actie komt. Wat deze inhoud en wanneer, heeft hij jammer genoeg verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sinds een paar weken rijdt een Dirt Devil Spider (M607) door ons huisje, en dat bevalt erg goed. Een oud huis dat uit elke plank en knoest stof lijkt te ademen vergt te veel schoonmaakwerk om niet te automatiseren :)

Maar goed, we blijven tweakers, dus er kan geknutseld worden. Zie bijvoorbeeld iemand die zijn M607 aan een Arduino Nano heeft gehangen. Al begrijp ik niet zo goed waarom, want ik heb geen klachten over de patronen die de M607 rijdt. En laten we wel wezen, het is nu ook weer geen update die ruimtes in kaart brengt voor een beter resultaat.

Wat mij nog wel een idee lijkt, is om de adapter (met zo'n rond stekkertje) te vervangen voor een vloerplaat met batterij-clips, zodat het apparaat zo kan wegrijden als ie klaar is met laden. Het stekkertje van de adapter vraagt teveel trekkracht om zichzelf los te rijden...

Ander puntje van de M607, is dat ie vier uur moet opladen voor 60-90 minuten werk. De adapter geeft 19V @ 600 mA. De adapter van mijn laptop geeft 19V @ 3,42A. Is het mogelijk de accu sneller op te laden met deze grotere adapter? Of blaas ik dan een accu op?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Hier al een tijdje aan het meevolgen en heel erg gefascineerd door de Xiaomi. Op één vraag heb ik het antwoord nog niet gevonden.

In ons huis heb ik enkele kasten met een verzonken plint, hierdoor 'zweeft' de kast als het ware. Concreet wil dit zeggen dat de wand van de kast 3;5cm boven de vloer begint. De vraag is nu of de Xiaomi tegen de wand zal botsen? Of zal hij de wand -die iets boven de vloer begint- zien en tijdig corrigeren?

Iemand die het antwoord heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blowk
RenaldoN schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb vernomen dat later vandaag een specialere prijs zal zijn voor de Xiaomi Mi Robot. ;) Met gebruik van de coupon (zie productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk zal de prijs op ongeveer 309 euro komen. Gebruik zeker de seller's shipping method.

Update: de verminderde prijs is maar voor enkele dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door blowk op 13-05-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
dEBASERpIX schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:14:
Hier al een tijdje aan het meevolgen en heel erg gefascineerd door de Xiaomi. Op één vraag heb ik het antwoord nog niet gevonden.

In ons huis heb ik enkele kasten met een verzonken plint, hierdoor 'zweeft' de kast als het ware. Concreet wil dit zeggen dat de wand van de kast 3;5cm boven de vloer begint. De vraag is nu of de Xiaomi tegen de wand zal botsen? Of zal hij de wand -die iets boven de vloer begint- zien en tijdig corrigeren?

Heb je ook foto's? Maakt het wat duidelijker (voor mij althans :P )

Indien ik het toch goed begrepen heb: de laser van de xiaomi zit op 9cm en zal tijdig corrigeren om de wand te ontwijken. Hij past er sowieso niet onder zo te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door derhenno op 13-05-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dEBASERpIX schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:14:

Normaal scant het met de laser alles op een hoogte vanaf 8-9cm. De robot zou er normaal naar toe rijden en dan 'voelen'. Stuur voor de zekerheid een foto om de situatie te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
blowk schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:43:
[...]

Normaal scant het met de laser alles op een hoogte vanaf 8-9cm. De robot zou er normaal naar toe rijden en dan 'voelen'. Stuur voor de zekerheid een foto om de situatie te bekijken.
Omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden. :) De zwarte rand zit verzonken onder de witte wand. De witte wand start op een hoogte van 3.5cm.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/iGEBvk

[ Voor 3% gewijzigd door dEBASERpIX op 13-05-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dEBASERpIX schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden. :) De zwarte rand zit verzonken onder de witte wand. De witte wand start op een hoogte van 3.5cm.

[afbeelding]
De robot zal ervoor blijven en dus nooit onder deze kast stofzuigen.
Het ziet de kast als een muur afhankelijk van het materiaal. Het enige wat ik me nu bedenk is dat de robot zal vertraging voor de kast, maar wel zal 'voelen'.
Wij hebben hier witte hoogglans plinten (keuken) en daar gaat het netjes langs (+- 1cm).
Hoe diep is het nog onder de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
blowk schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:57:
[...]

De robot zal ervoor blijven en dus nooit onder deze kast stofzuigen.
Het ziet de kast als een muur afhankelijk van het materiaal. Het enige wat ik me nu bedenk is dat de robot zal vertraging voor de kast, maar wel zal 'voelen'.
Wij hebben hier witte hoogglans plinten (keuken) en daar gaat het netjes langs (+- 1cm).
Hoe diep is het nog onder de kast?
Nog een 5-tal cm. Zal om de zoveel tijd nog een klusje zijn voor de klassieke stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dEBASERpIX schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Nog een 5-tal cm. Zal om de zoveel tijd nog een klusje zijn voor de klassieke stofzuiger.
Yep. Het zijborsteltje komt er bij 1-2cm eruit.
Om de zoveel tijd halen we ook de gewone stofzuiger nog uit voor de plekjes waar de robot niet bij kan, maar de grootste oppervlakte wordt wel gedaan en bespaart veel tijd uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn LG Hombot gaat meestal prima om met de plinten in de keuken, waar de plinten ook verzonken zitten. Heel af en toe blijft ze steken, maar komt ze zelf ook weer los. De plinten onder jouw kast lijken lager, dus ik vermoed dat het geen probleem is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een robotstofzuiger in huis te halen. Ik heb al redelijk wat reviews gelezen. Wat ik begrijp is dat Roomba en Neato zo wat de betere/duurdere merken zijn.
Er is natuurlijk ook nog de Me robot uit china. Maar om deze werkend te krijgen in het Engels en geimporteerd te krijgen zonder hoge importkosten ziet er niet zo simpel uit. Ik lees allerlei vertaal plugins maar zijn deze er ook voor iOS want het meeste ziet er voor Android uit. Anyway....

Ik heb zelf een visuele beperking, dus toestellen met touchscreens en dergelijke vallen al quasi direct af. Het moet te bedienen zijn met mijn smartphone waar een screenreader op geinstalleerd is. Dan kom ik zoizo in het duurdere segment terecht.
Als ik daar ga kijken naar schermloze toestelen blijft vooral de Neato D5 connected over. De optie om een kleine oppervlakte te reinigen met een druk op de knop lijkt me wel handig als ik geknooid heb. Ook het aflezen van statusberichten via de smartphone ziet er uitgebreid uit.

Zijn er mensen die dit toestel in huis hebben? Of andere aanraders hebben? Ik zit met deze vragen:
- Kan hij een appartement van circa 75M2 in een keer schoonmaken?
- Hoe zit het met verschillende ruimtes in een keer stofzuigen: woonkamer,keuken, slaapkamer, gang en badkamer. Vindt hij vlot zijn weg?
- Zijn de filters en dergelijke makkelijk te vervangen (met de ogen dicht)?
- Is er een groot verschil met de gewone Connected (met scherm op)?

Alvast bedankt
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 13:59
blowk schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:39:
[...]

Ik heb vernomen dat later vandaag een specialere prijs zal zijn voor de Xiaomi Mi Robot. ;) Met gebruik van de coupon (zie productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk zal de prijs op ongeveer 309 euro komen. Gebruik zeker de seller's shipping method.

Update: de verminderde prijs is maar voor enkele dagen.
Thanks.. Had nog besteld met de oude prijs, heb een bericht gestuurd naar de verkoper hierover. 10 euro ontvangen via PayPal als tegemoetkoming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
SolarOrbiter schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:06:
[...]

Thanks.. Had nog besteld met de oude prijs, heb een bericht gestuurd naar de verkoper hierover. 10 euro ontvangen via PayPal als tegemoetkoming :)
Ah, dat is super! Met 10 euro kan je al weer een setje borsteltjes kopen of eentje drinken bij dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:03
[quote

Zijn er mensen die dit toestel in huis hebben? Of andere aanraders hebben? Ik zit met deze vragen:
- Hoe zit het met verschillende ruimtes in een keer stofzuigen: woonkamer,keuken, slaapkamer, gang en badkamer. Vindt hij vlot zijn weg?

[/quote]

Ik heb hem nu een half jaar en ik moet zeggen, perfect. Mijn beneden etage (hal, woonkamer en keuken) is een kleine 140 m2 en die doet hij in 1x. Vlot en heel efficient omdat hij met een laser "kijkt" waar hij is en waar hij nog naartoe moet. Ongelooflijk efficient.

De opvangbank en filter legen/wisselen kan inderdaad met de ogen dicht en de APP op de smartphone werkt prima. Ik laat hem iedere dag volgens een schema stofzuigen en je krijgt netjes een berichtje als er iets fout gegaan is (vastlopen ofzo) en wanneer hij klaar is.

Fijne machine!

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Bedankt voor je snelle antwoord:

Nu staat net vandaag de Roomba 966 in de aanbieding bij Ibood:
http://www.ibood.com/be/n...-app-robotstofzuiger.html

Voor toch wel een scherpe prijs.
Ik begrijp dat deze met een camera werkt...... kan ik hem dan snachts niet laten rondrijden?

Wat zouden jullie kiezen? De roomba 966 of toch de Neato D5 connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

falcon186 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:29:
Bedankt voor je snelle antwoord:

Nu staat net vandaag de Roomba 966 in de aanbieding bij Ibood:
http://www.ibood.com/be/n...-app-robotstofzuiger.html

Voor toch wel een scherpe prijs.
Ik begrijp dat deze met een camera werkt...... kan ik hem dan snachts niet laten rondrijden?

Wat zouden jullie kiezen? De roomba 966 of toch de Neato D5 connect?
is het zo'n scherpe prijs:? Het is "slechts" 100 euro goedkoper dan bol.com https://www.bol.com/nl/p/irobot-roomba-966/9200000072242181/

Persoonlijk is dat me dan niet waard om bij een partij als iBood te kopen. Je wilt ook beetje garantie hebben.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Daar heb je zeker een punt. Ik twijfel echt of ik nu voor die Neato zou gaan de D5. Roomba is wel een heel grote speler..... Maar natuurlijk is een goede garantie ook heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb recentelijk weer de Roomba 581 (Pietertje) in gebruik genomen met een nieuwe accu. De oude hield het nog net 10 min vol.
Heeft een tijd stil gestaan en na de verhuizing en een grote schoonmaak beurt pruttelt hij weer prima rond.

Maar nu de nieuwe (betere, hij houdt het een stuk langer vol) accu zo goed presteert wil ik eigenlijk kijken wat er nog meer te verbeteren is aan dit model.
Kan ik er bijvoorbeeld betere borstels of opvangbak in doen? En zo ja welke en wat zijn de ervaringen qua gebruik?

Ik heb nu de originele opvangbak en borstels nog (groene houder)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

ik heb de ILife a4, weet er iemand hoe ik met hun in contact kan komen, als mijn stofzuiger op zijn oplader zit blijft de rechter borstel draaien en lawaai maken.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
racoon schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:08:
ik heb de ILife a4, weet er iemand hoe ik met hun in contact kan komen, als mijn stofzuiger op zijn oplader zit blijft de rechter borstel draaien en lawaai maken.
Linkhttp://m.iliferobot.com/list-11.html
Op dezelfde webpagina heb je ook een Twitter account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

SolarOrbiter schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Linkhttp://m.iliferobot.com/list-11.html
Op dezelfde webpagina heb je ook een Twitter account.
thanks

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
falcon186 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:04:
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een robotstofzuiger in huis te halen. Ik heb al redelijk wat reviews gelezen. Wat ik begrijp is dat Roomba en Neato zo wat de betere/duurdere merken zijn.
Er is natuurlijk ook nog de Me robot uit china. Maar om deze werkend te krijgen in het Engels en geimporteerd te krijgen zonder hoge importkosten ziet er niet zo simpel uit. Ik lees allerlei vertaal plugins maar zijn deze er ook voor iOS want het meeste ziet er voor Android uit. Anyway....

Ik heb zelf een visuele beperking, dus toestellen met touchscreens en dergelijke vallen al quasi direct af. Het moet te bedienen zijn met mijn smartphone waar een screenreader op geinstalleerd is. Dan kom ik zoizo in het duurdere segment terecht.
Als ik daar ga kijken naar schermloze toestelen blijft vooral de Neato D5 connected over. De optie om een kleine oppervlakte te reinigen met een druk op de knop lijkt me wel handig als ik geknooid heb. Ook het aflezen van statusberichten via de smartphone ziet er uitgebreid uit.

Alvast bedankt
Groeten
Ik heb de D5 en hij doet zijn werk goed.

Maar van het connected gedeelte merk ik niet veel, de robot verliest continu zijn verbinding en neato zelf komt af met dat ik mijn isp moet vragen om de ip lease tijd te verhogen of dat ik de robot een statisch ip adres moet geven en in de DMZ zone plaatsen.

Verder lieten ze mij wel weten dat ze eraan werken
I apologize for the inconvenience, we are currently working on the firmware issue, but this is something that we currently cannot fix directly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
net customs bericht gekregen voor de aliexpress xiaomi robot
55.74 euro import + tax naar belgië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
dafz0r schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:23:
Oei. was dit met DHL? PM de verkoper even.

[ Voor 4% gewijzigd door blowk op 16-05-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:35
Valt nog mee dan, ik heb 72 euro moeten lappen (DHL, NL).

In totaal dus 370 euro kwijt, maar mijn voorlopige conclusie is dat ie dat zeker waard is! App werkt geweldig, setup was een fluitje van een cent (gelukkig is Engels nu beschikbaar).

De Roomba 875 die ik hiervoor had bleef nog wel eens vastzitten onder mijn tv meubel (ongeveer 8 cm ruimte onder), deze gaat er keurig langs.

Heb de mi ook aan mijn Alexa kunnen koppelen waardoor ik nu kan zeggen, Alexa turn on the vacuum cleaner of turn off, zodat ie weer docked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
thecompany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:48:
[...]

In totaal dus 370 euro kwijt, maar mijn voorlopige conclusie is dat ie dat zeker waard is! App werkt geweldig, setup was een fluitje van een cent (gelukkig is Engels nu beschikbaar).

De Roomba 875 die ik hiervoor had bleef nog wel eens vastzitten onder mijn tv meubel (ongeveer 8 cm ruimte onder), deze gaat er keurig langs.

Heb de mi ook aan mijn Alexa kunnen koppelen waardoor ik nu kan zeggen, Alexa turn on the vacuum cleaner of turn off, zodat ie weer docked ;)
Heb sinds vandaag Alexa and already like it (a lot)! Dacht vandaag nog: hoe cool zou het zijn als ik de mi via alexa kan bedienen. Mijn vraag luidt dus: hoe hebbe ge da voor elkaar gekrege???? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:35
derhenno schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:55:
[...]

Heb sinds vandaag Alexa and already like it (a lot)! Dacht vandaag nog: hoe cool zou het zijn als ik de mi via alexa kan bedienen. Mijn vraag luidt dus: hoe hebbe ge da voor elkaar gekrege???? :P
Deze python module gebruikt: https://github.com/rytilahti/python-mirobo

Vervolgens in Domoticz een switch aangemaakt die de python module aantrapt (mirobo start en mirobo home).

Tot slot met HA bridge een vacuum cleaner device toegevoegd die de domoticz switch aan zet via die API.

Heb je al een Domoticz installatie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Nu online
Nope. dit klinkt alsnog als koeterwaals voor mij haha. Ik ga me er eens in verdiepen want dit is wel een hele coole feature. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
thecompany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Blijkbaar moet je de shipping mode veranderen naar sellers shipping method. Ik had hem gewoon op dhl laten staan... Mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ik heb nog twee van die Aldi stofzuigers staan (eentje was in gebruik, de ander had ik voor wat onderdelen gebruikt en is ook vrijwel compleet). Ik weet niet meer precies wat er mis was, volgens mij heb ik een wielunit van de ene in de andere gebruikt. Nu staan ze al weer tijden stil, vooral omdat de accu brak is. Ik kan ze naar het inleverpunt brengen, maar wellicht maak ik iemand hier er nog bij mee? Al was het maar voor onderdelen ofzo?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09 08:39
Ik hoop dat ze mij overslaan. :*) Toch altijd jammer als je extra bij moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
RubenWwijk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Ik hoop dat ze mij overslaan. :*) Toch altijd jammer als je extra bij moet betalen.
heb je dhl gedaan of sellers shipping method?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09 08:39
dafz0r schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:40:
[...]

heb je dhl gedaan of sellers shipping method?
Via Sellers shipping method. Kans voor importkosten moeten dan wat lager zijn, tenminste hoop ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
Na alles hier een tijd gevolgd te hebben heb ik 4 mei mijn Xiaomi via Aliexpress besteld voor €312,04, via Sellers Shipping method laten versturen en is gisteren (dus na 12 dagen) binnen gekomen zonder extra kosten. Was goed verpakt! Ik had nog wel contact met de seller opgenomen over de moederdag korting die er was en hij heeft toen nog $10 naar m'n Paypal overgemaakt. Heb nu alles inclusief dus zo'n €303 betaald :)

Gisteren z'n eerste rondjes gereden, en ben erg onder de indruk! Moet alleen nog even uitvogelen hoe het ook alweer zat met het schema via de timer met die tijdzones. Iets met Mainland China of US..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
CarpeVentum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
Na alles hier een tijd gevolgd te hebben heb ik 4 mei mijn Xiaomi via Aliexpress besteld voor €312,04, via Sellers Shipping method laten versturen en is gisteren (dus na 12 dagen) binnen gekomen zonder extra kosten. Was goed verpakt! Ik had nog wel contact met de seller opgenomen over de moederdag korting die er was en hij heeft toen nog $10 naar m'n Paypal overgemaakt. Heb nu alles inclusief dus zo'n €303 betaald :)

Gisteren z'n eerste rondjes gereden, en ben erg onder de indruk! Moet alleen nog even uitvogelen hoe het ook alweer zat met het schema via de timer met die tijdzones. Iets met Mainland China of US..?
Hoi, ik gebruik 'Mainland China' als instelling. Gebruik je de app voor Android? Er zijn al meldingen geweest van tijdsverschil, maar ik zoek nu uit of dit een verschil uitmaakt tussen Android of IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
RubenWwijk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Via Sellers shipping method. Kans voor importkosten moeten dan wat lager zijn, tenminste hoop ik. :)
Normaal is de kans daar een stuk kleiner tov DHL. Ik duim met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
blowk schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Hoi, ik gebruik 'Mainland China' als instelling. Gebruik je de app voor Android? Er zijn al meldingen geweest van tijdsverschil, maar ik zoek nu uit of dit een verschil uitmaakt tussen Android of IOS.
Oké dan zet ik m ook op Mainland China, wat is daar ook alweer precies het voordeel van? Ik gebruik iOS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 13:44
Tijdje gelden met dank aan @dfrenner een Ilife v1 aangeschaft. Moeder de vrouw was sceptisch (daarom een goedkope gekocht) maar zowel zij als ik zijn aangenaam verrast door dit budget stofzuigertje. Geen ap, geen docking station en zeer dom (rijden tot je (zachtjes door de optische sensoren) botst) apparaat maar voor ons perfect.
We werken hier onregelmatig dus een schoonmaak schema zou voor ons niet werken. We zetten hem nu aan als we de deur uit gaan en vinden hem dan met een vol bakje weer terug als we thuis komen.
Onze lage vloerkleden zijn geen probleem, hij is laag genoeg om onder de bank te kunnen. Het enige wat hij niet trekt zijn de horizontale chromen poten van onze stoelen, daar probeert hij overheen te komen maar rijdt zich dan vast. Die zetten we dus maar op tafel.
Kortom: aanrader voor de mensen die aan een simpel dom ding genoeg hebben en/of een beperkt budget hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
CarpeVentum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Oké dan zet ik m ook op Mainland China, wat is daar ook alweer precies het voordeel van? Ik gebruik iOS!
De meeste apparaten zijn beschikbaar als instelling 'Mainland China', mocht je nog andere Xiaomi toestellen willen aansluiten. Ik vermoed met iOS dat er een tijdsverschil van 6 of 8 uur zal opzitten. Bv 10u instellen is om 4u aan denk ik. Ik gebruik Miui (Android) en daar is er geen tijdsverschil. Zijn er nog die tijdsverschil hebben met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 15:03
Vandaag is de Mi Home app v4.1.25 uitgebracht, alles is nu in het Engels.
Ook staat er nu United State recomended( ipv China Mainland ) Dit lijkt me wel een vooruitgang.
Alleen is de Nederlandse plug in niet meer te installeren omdat de plug in map in com.xiaomi.smarthome niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kwam er vandaag achter dat de accu van mijn Roomba 560 voor de 4de keer het loodje gelegd heeft. Hij staat op de lader en geeft een groene ring, maar als je hem start, wordt hij meteen rood en rijdt meteen terug naar de base. Ik wordt er een beetje moe van om steeds accu's te kopen, ik denk dat deze het nu een jaar uitgehouden heeft, echter gebruik ik de stofzuiger niet vaak, misschien 2x per maand. Is dat bij de nieuwere merken beter?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Ik heb een tijdje al een Neato Botvac 70 Dit beestje heeft bijna twee jaar dienst gedaan als hoofd stofzuiger in mijn appartement en de laatste maanden in mijn nieuwe huisje. Hij had al wat operaties ondergaan want ik heb hem origineel gekocht als defect met een vision blocked error. Na een nieuwe laser in de lidar turret werkte hij weer als nieuw en met een hippe brush borstel en nieuwe filters was het stiekem een Botvac 80 geworden.

Echter kwam ik afgelopen week een defecte botvac Connect tegen welke heel wat onderdeeltjes miste. Waaronder de hoofdborstel bin accu en borstel motor. Allemaal onderdelen die mijn Botvac wel had.
Ik heb de Connect gekocht en getest en kwam er achter dat je niet zomaar een NI accu kunt gebruiken zonder software aanpassingen. Dus heb ik ook maar gelijk een LI accu gekocht. De connect bleek gewoon te functioneren qua moederbord lidar turret en zuiger. Al die onderdelen hebben hun weg dan ook gevonden naar mijn oude vertrouwde Botvac 70.

Mag ik jullie voorstellen aan Monstertje!
Monstertje
En de tofste functie is stiekem de afstandsbeding en de kaart die hij maakt als hij klaar is met zuigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ASkrDHhscBMeSt1INaMWcTb7/medium.png

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
Ik heb intussen de Neato D5 in mijn bezit. Hij werkt heel goed. Alleen werkt de knop om hem terug naar zijn oplaadstation te laten rijden niet in de app.
Herkent iemand dit probleem? Is er een mogelijkheid om de schoonmaaksessie te onderbreken en door bepaalde knoppencombinatie het toestel terug te laten rijden naar het oplaadstation aangezien het via de app niet schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nu een tijd een LG hombot in huis, de VSR8604PG. Afgezien van de afzichtelijke 'gouden' kleur, een heerlijk apparaat. Werkt erg goed op de laminaatvloer en als hij bv. bij de pui de deurmat tegenkomt, detecteert hij dat en gaat hij automatisch op de turbo-zuigstand.

Zou hij kapot gaan, zou mijn vrouw gaan huilen denk ik. Die dacht eerst dat het weer het zoveelste gadget was wat manlief zijn mancave in wilde sleuren, maar zou nu niet meer zonder willen, is geheel overtuigd.

Het route-algoritme in de Hombot werkt goed, al valt het mij wel op dat het er op lijkt dat hij doelbewust als eerste de 'probleemgebieden' (bv. plek met veel snoeren) opzoekt.

Wat ik interessant vind; zijn er dingen als alternatieve firmware voor deze apparaten? zijn er al mensen aan het hacken geweest? Mijn vrouw wordt erg boos als ik met een schroevendraaier naar het apparaat wijs, maar het jeukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Verwijderd WiFi-mod al uitgevoerd? Is veel over te lezen.
(Hier exact zelfde reactie van de vrouw en inmiddels ook erg tevreden over het apparaat)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope.. ik moet tot mijn grote schande bekennen dat ik, engineer en tweaker in hart en nieren, die hele USB aansluiting over het hoofd gezien heb. Ik had dit topic even doorzocht op hombot en kwam inderdaad die mod tegen. Al een geschikte wifi dongle opgeduikeld uit de rommeldoos. Een USB stick erin kan mijn vrouw nog wel pruimen, zeker met de belofte dat je dan een kaart kunt krijgen wat ie gezogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

falcon186 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:03:
Ik heb intussen de Neato D5 in mijn bezit. Hij werkt heel goed. Alleen werkt de knop om hem terug naar zijn oplaadstation te laten rijden niet in de app.
Herkent iemand dit probleem? Is er een mogelijkheid om de schoonmaaksessie te onderbreken en door bepaalde knoppencombinatie het toestel terug te laten rijden naar het oplaadstation aangezien het via de app niet schijnt te werken.
De kans bestaat dat ze dit fixen of al gefixed hebben in een update. Je zou even in de app kunnen kijken wat de software versie is van de D5.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien werkt de wifi mod niet op de VSR8604PG. Na de USB stick ingestoken te hebben en opgestart te zijn, zegt hij niet 'here we go', maar wel 'complete'. Heropstarten met een geschikte dongle, geeft echter geen wifi. Ik ga er natuurlijk nog mee doorprutsen, hij heeft USB dus ongetwijfeld zal het een aanpassing in de scriptjes zijn.

Jammer is wel dat je voor dit model geen firmware kunt downloaden nog. Je weet dus ook niet wat er op staat.

//edit
Met wat hackwerk heb ik 'm zo ver gekregen dat hij wel 'ready to go' zegt en completed, en ook het script heeft uitgevoerd. Toch werkt het niet. Als je dit doet en het apparaat opstart met een wifi dongle erin zegt hij na het starten het getal 7, maar verder doet ie niets. Zonder wifi dongle erin werkt ie nog gewoon.

Op de USB stick wordt gelukkig ook een old map aangemaakt met de oude bestanden. Ik kan het dus reverten.

Het zal 'm in de firmware versie zitten, maar ja, aangezien je deze firmware (nog) niet kunt downloaden.. ik ga er vanavond verder mee hacken. Het moet natuurlijk gewoon kunnen.

Via die USB stick is wel vrij makkelijk uit te vinden hoe je het ding scripts laat uitvoeren, dus wat ls > test.txt her en der om te zien wat er op staat, en we komen al een stuk verder. Ik hou jullie op de hoogte. Voor zover jullie dat interessant vinden.

//edit2

Alvast wat nader onderzoek, leert mij dat de VSR8604PG in elk geval wel wifi kan en nagenoeg hetzelfde spul draait. De USB stick doet niet heel erg veel, het configureert de wifi en zet en een andere dropbear (ssh) op. Waarschijnlijk zal de configuratie van deze VSR8604PG marginaal anders zijn. Gelukkig heb ik de originele bestanden nog én natuurlijk de USB stick, en zijn de scripts niet al te lastig. Ik verwacht eigenlijk niet dat het nog veel problemen zal opleveren.

//edit3

Via het script is het vrij eenvoudig zelf een backup van het filesystem te maken. Vergelijken van de xml config files die de mod wil doen, en de op het apparaat aanwezige bestanden, leert mij dat de config files op de VSR8604PG al overeenkomen met wat de mod zou doen. Dat geeft hoop :)

//edit4

Weer wat verder gefrobeld en zo te zien heeft hij al eens wireless verbinding gehad. Van het filesystem van het ding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<Etc>
        <PRODUCT_INFO value="2016.10.26 8:53:6"/>
        <VER_REVISION value="17341"/>
        <VER_REV_DATE value="2016/02/17 11:50:10"/>
        <VER_REPOSITORY value="http://val.lge.com/hact/svn/IT_MI_RK5/HIT-I_IEC60730/Robot/trunk/src"/>
        <VER_BOOTLOADER value="501"/>
        <VER_MAINSW value="17341"/>
        <MODEL_NO value="17653"/>
    </Etc>

Zo te zien draait ie versie 17341, wat fors nieuwer is dan de firmware waar de hack oorspronkelijk voor gemaakt is.

Maar ook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
wlan0     IEEE 802.11bgn  ESSID:"mijnwifi"  Nickname:"<WIFI@REALTEK>"
          Mode:Managed  Frequency:2.462 GHz  Access Point: AC:9E:17:7E:BB:38   
          Bit Rate:300 Mb/s   Sensitivity:0/0  
          Retry:off   RTS thr:2347 B   Fragment thr:2346 B   
          Encryption key:****-****-****-****-****-****-****-****   Security mode:open
          Power Management:off
          Link Quality=98/100  Signal level=98/100  Noise level=0/100
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr 2C:4D:54:02:91:FD  
          inet addr:192.168.1.70  Bcast:192.168.1.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:9 errors:0 dropped:129 overruns:0 frame:0
          TX packets:4 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:1580 (1.5 KiB)  TX bytes:1524 (1.4 KiB)

De SSID heb ik ff vervangen door mijnwifi, maar daar stond ons SSID.

Het lijkt er dus op dat de verbinding al werkt. Nu de rest nog :)

//edit5

Succes! De hack werkt niet 'out of the box', er zullen toch wat dingen gewijzigd zijn, maar met een klein beetje hackwerk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fiwi2rj.png

De camera werkt nog niet, dat zal komen omdat deze versie volgens mij meer dan één camera heeft.. daar ga ik nu nog naar kijken. Sterker nog; alles op de homepagina werkt nog niet (starten/stoppen, firmware versie, etc). Dat zal ws wel een compile van de lg.srv gaan betekenen, dat staat (dus) als volgende op het programma.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoeg overigens dat het voor deze bot makkelijker kan. Bij het via ssh exploren van het apparaat, zie ik dat 'httpd' óók gewoon aanwezig is. Als je die start, krijg je ook een webserver op poort 80.

Voor zover ik zo vluchtig kan zien, zit er in die lg.src zelf een webservertje. Dat zou er dan dus uitkunnen. Moet ik nog verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 06:48
Vanavond heb ik toch maar de knoop doorgehakt en de Xiaomi met extra toebehoren besteld via aliexpress voor 317 euro.

De intelligentie die in deze bot zit geeft me toch een fijner gevoel dan een goedkopere die @random z'n werk doet.

Heb ook al wel wat meer Xiaomi producten en ben wel te spreken over wat ze zoal maken dus heb er vertrouwen in dat dit geen miskoop zal zijn.

Nu maar ff een week of 2 wachten en hopen dat ik niet teveel extra hoef af te tikken aan bijkomende kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de LG mensen, er is ook een nieuwe webinterface:

https://github.com/rampage128/hombot-interface/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe installeer je dat als je de hack al hebt draaien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Cobras-
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:26
Ik heb nu sinds een tiental dagen de xiaomi mi robot. Gekocht bij ali niet via dhl dus had geen importkost. Het is mijn eerste stofzuigerrobot dus ik kan niet echt vergelijken maar wat een fijn toestel! Ik hou ervan om hem live in realtime bezig te zien op de zelfgemapte kaartjes in de app (waar je ook bent). Melding op de smartphone wanneer hij klaar is. Aansturen vanop afstand.

Ik had gedacht beetje pionier te spelen met zo een robotje maar ben echt verrast door de maturiteit en de slimmigheidjes die hij bovenhaalt. Uit de verpakking halen en op de grond zetten, app installeren en good to go. Heb al een paar mi producten gehad (mi 4, de fitnesstracker 1gen) en telkens een goede ervaring.
Hij botst nergens hard tegenaan, ik doe waarschijnlijk zelf meer schade door rond te crossen met een stofzuiger. Ik denk in de toekomst meubelen te kopen in functie van een stofzuigerrobot. Zou bijvoorbeeld geniaal zijn mocht hij onder de zetel kunnen.

Bij mij staat de docking station op het gelijkvloers. Als je hem boven laat stofzuigen keert hij eenmaal klaar braafjes terug naar de plek waar je hem had neergezet. Hij mapt kamers met een soort laser. Kiest een stuk van tien vierkante meter, doet de randjes van dat vlak en vervolgens kleurt hij de binnenruimte. Gaat hij door naar een volgend stuk van tien vierkante enz.

Ik ben benieuwd hoe lang hij zal meegaan maar vrees dat ik niet meer zonder kan. Een nieuw gevalletje tijd en ease of mind kopen. De ouderen zullen zeggen maar stofzuigen is toch geen moeite? Tja afwassen is ook geen moeite. Naar de beek lopen om je kleren te wassen is ook geen moeite. Etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

CyBeRSPiN schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:10:
[...]

Hoe installeer je dat als je de hack al hebt draaien?
Inloggen middels ssh en vervolgens de bestanden in de htdocs zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ wat hij zegt. Deze webinterface vereist de mod.

De htdocs map zit in /usr/data

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb nu een aantal weken de LG Hombot (versienummer zo even niet bij de hand). Moet zeggen dat het ding steeds beter begint te stofzuigen en ook boven werkt het meer dan prima. Hij zuigt echt extreem veel dingen op. Aanrader dus.

Binnenkort ook maar eenseen WiFi dongle kopen :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de ervaring hier ook. Volgens de handleiding; als hij op het laadstation staat en je hem vanaf daar start, leert hij. En het lijkt echt te werken.

Ook als ik nu kijk naar de kaart die hij geproduceerd heeft, dan bestrijkt hij zeker 99% van het daadwerkelijk zuigbaar oppervlakte.

Op laminaat is het wel meer een robotbezem dan een stofzuiger. Het meeste pakt hij met vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Op laminaat is het wel meer een robotbezem dan een stofzuiger. Het meeste pakt hij met vegen.
Daar had ik gister ook last van waar er toch wel een hoop kruimels achterbleven. Even turbo aangezet en ook die kruimels gingen allemaal de Hombot in.

Zit er nu aan te denken om hem gewoon altijd op turbo te laten draaien, niet alleen op het vloerkleed. Zullen daar (behalve batterijgebruik) nog nadelen aan zitten? (Oververhitting ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 29-09 17:43
Ik heb de Xiaomi Mi robot ook bij "Perfection Technology" op AliExpress gekocht op aanraden van oa @blowk
En met de 5 dollar korting.
Thanx!!

Ik laat hem ook met DPD (Seller's Shipping Method) versturen. Ook gelijk de extra's er bij besteld.
Alles bij elkaar was het EUR. 313,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 06:48
Kitser schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:06:
Ik heb de Xiaomi Mi robot ook bij "Perfection Technology" op AliExpress gekocht op aanraden van oa @blowk
Thanx!!

Ik laat hem ook met DPD (Seller's Shipping Method) versturen. Ook gelijk de extra's er bij besteld.
Wanneer heb jij hem besteld? Ik gisteravond en ook met de DPD verzending. Benieuwd wanneer die binnenkomt en of er extra betaald moet worden.

Welke 5 dollar code heb je gebruikt? Ik zag hier wel een staan maar die was niet meer geldig. Anders stuur ik de verkoper nog ff een berichtje kan t altijd proberen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
Robsta86 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld? Ik gisteravond en ook met de DPD verzending. Benieuwd wanneer die binnenkomt en of er extra betaald moet worden.

Welke 5 dollar code heb je gebruikt? Ik zag hier wel een staan maar die was niet meer geldig. Anders stuur ik de verkoper nog ff een berichtje kan t altijd proberen natuurlijk :)
Hoi, mail de verkoper even met de code "MIrobot- $ 5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Kitser schreef op zondag 21 mei 2017 @ 15:06:
Thanx!!

Graag gedaan!
Ik heb vorige week ook eentje extra aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007

HaTe

haat niet

Wat is nou de beste keuze als ik twijfel tussen de iLIFE A4S, V5S Pro, X5 en Medion robot?
De X5 is momenteel voor 126 euro te krijgen, de Medion voor 129 dus die zijn qua prijs het voordeligste. De A4S en V5S Pro zijn beide 15 tot 20 euro duurder.

Hoe goed werkt de dweilfunctie op zo'n robot nou eigenlijk? Als het werkt is het in ieder geval een goede reden om niet voor de Medion te kiezen. Virtual walls zie ik voor onze woning nog geen nut. Verder hebben we geen tapijt, overal laminaat.

Edit: ik denk dat ik er uit ben. De V5S pro lijkt mij het beste voor deze situatie. Sterke motor is niet nodig want geen tapijt. Virtual wall ook niet. Dweilen is fijn. En hij is lager en ronder dan de X5 waardoor hij zeker onder de bank past.

[ Voor 41% gewijzigd door HaTe op 23-05-2017 01:52 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
blowk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Hoi, mail de verkoper even met de code "MIrobot- $ 5".
Juist. Die code dus.
Ik wist niet waar ik die moest invullen. Dus ik heb het de verkoper gevraagd. En die heeft toen de prijs voor me aangepast zonder dat ik die code hoefde in te vullen.
Dus ik denk dat je die korting toch nog wel kan krijgen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
blowk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:52:
[...]

Graag gedaan!
Ik heb vorige week ook eentje extra aangevraagd.
Voor een tweede verdieping?

Ik hoop dat ik mijn 4 kamer appartement met 1 robot afkan. Dat zou toch moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Kitser schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 01:48:
[...]

Voor een tweede verdieping?

Ik hoop dat ik mijn 4 kamer appartement met 1 robot afkan. Dat zou toch moeten lukken?
Jawel, dit moet zeker lukken. Hier doet iets telkens een 48m² en de batterij is dan ongeveer een 75%.
Het is gewoon om even uit te proberen op een tweede verdieping, want jammer genoeg bestaat er nog geen die de trappen kan oprijden of naar boven kan vliegen :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SolarOrbiter
hier een video met de LIDAR techniek van de Xiaomi Mi Robot. grappig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Vanmiddag heb ik de Xiaomi Mi Robot ontvangen. (Snuffie de robocop). Prachtig ding. In totaal 308,12 voor betaald.

Meteen de App gedownload. Deze heb ik op VS gezet, update gedaan en Engels voice pack erop gezet.

Robocop maakt nu zijn 3e rondje. Woonkamer in 24 minuten gedaan op full max. Gaat makkelijk op de vloerkleed in tegenstelling tot de v7. Deze had moeite om hierop te komen. Xiaomi komt ook dichterbij de plinten en muren. Tot nu toe blij met de aankoop.

Morgen ga ik deze ook testen op de eerste verdieping. Wil weten of de cliff sensor goed werkt.

Weet iemand wat het verschil is tussen, balanced, turbo, full speed max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
SolarOrbiter schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:49:
Vanmiddag heb ik de Xiaomi Mi Robot ontvangen. (Snuffie de robocop). Prachtig ding. In totaal 308,12 voor betaald.

Meteen de App gedownload. Deze heb ik op VS gezet, update gedaan en Engels voice pack erop gezet.

Robocop maakt nu zijn 3e rondje. Woonkamer in 24 minuten gedaan op full max. Gaat makkelijk op de vloerkleed in tegenstelling tot de v7. Deze had moeite om hierop te komen. Xiaomi komt ook dichterbij de plinten en muren. Tot nu toe blij met de aankoop.

Morgen ga ik deze ook testen op de eerste verdieping. Wil weten of de cliff sensor goed werkt.

Weet iemand wat het verschil is tussen, balanced, turbo, full speed max?
Zorg dat je de eerste keer erbij bent op de eerste verdieping. Cliff sensor zal afhankelijk van type vloer en afwerking niet altijd zijn werk doen zoals je kon lezen. :)

Verschil tussen balanced, turbo en full speed max is de zuigkracht (en het geluid) meer is, wat resulteert in iets meer batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 12:55
Ik heb sinds een paar maanden een LG Hombot. Staat nu eigenlijk standaard op Zigzag modus (ZZ), dan is hij nog geen half uur bezig met mijn beneden etage. Er is ook een Cell by Cell modus, volgens mij een stuk grondiger patroon en zeker aangezien de batterij amper leeg is moet het er nog wel bij kunnen.

Iemand ervaringen met de twee modussen? Welk bevalt het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Coocoocachoo schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Daar had ik gister ook last van waar er toch wel een hoop kruimels achterbleven. Even turbo aangezet en ook die kruimels gingen allemaal de Hombot in.

Zit er nu aan te denken om hem gewoon altijd op turbo te laten draaien, niet alleen op het vloerkleed. Zullen daar (behalve batterijgebruik) nog nadelen aan zitten? (Oververhitting ofzo?)
Die van mij draait altijd op Turbo. Hij rijdt sneller maar zuigt ook harder en is dus ook eerder klaar. Ideaal :).

Volgens mij kan het geen kwaad.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
blowk schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:31:
[...]

Zorg dat je de eerste keer erbij bent op de eerste verdieping. Cliff sensor zal afhankelijk van type vloer en afwerking niet altijd zijn werk doen zoals je kon lezen. :)

Verschil tussen balanced, turbo en full speed max is de zuigkracht (en het geluid) meer is, wat resulteert in iets meer batterij verbruik.
vanochtend erbij gestaan ;) de cliff sensor werkt uitstekend op de eerste verdieping. op de 2e verdieping moet ik deze nog testen. daar kon de V7 niet mee omgaan, die viel er vanaf of bleef haken.

ik moet nog wel knopje omdraaien betreft kortere tijd stofzuigen. daar waar de V7 2,5 uur bleef doorzuigen, is de Mi Robot met 24 min klaar. Ik laat hem hierdoor "voor de zekerheid" twee keer een rondje doen. waarschijnlijk overbodig, maar moet er nog aan wennen denk ik.
stofbak is aardig vol geraakt, maar de V7 had wel een vollere stofbak na 2,5 uur stofzugen. boosdoener is de wollen kleed op de begane grond. M'n vrouw gaf aan dat ze gistereb, voordat ik de Mi had laten werken, de woonkamer had gestofzuigd (2x zelfs, kinderen). dit zal vast wel verklaren waarom het bakje relatief minder vol was dan bij de V7.

heerlijk die app met mapping. ik krijg meldingen met einde van stofzuigen en dat deze terug naar station gaat. heb 1 vastloper gehad vanochtend. een kabel was opgerold geraakt in de main brush. kon netjes de melding zien en dat de main brush waarschijnlijk was vastgelopen stond er. kabeltje weg gehaald en de Mi ging netjes verder waar deze was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
SolarOrbiter schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:20:
[...]

vanochtend erbij gestaan ;) de cliff sensor werkt uitstekend op de eerste verdieping. op de 2e verdieping moet ik deze nog testen. daar kon de V7 niet mee omgaan, die viel er vanaf of bleef haken.

ik moet nog wel knopje omdraaien betreft kortere tijd stofzuigen. daar waar de V7 2,5 uur bleef doorzuigen, is de Mi Robot met 24 min klaar. Ik laat hem hierdoor "voor de zekerheid" twee keer een rondje doen. waarschijnlijk overbodig, maar moet er nog aan wennen denk ik.
stofbak is aardig vol geraakt, maar de V7 had wel een vollere stofbak na 2,5 uur stofzugen. boosdoener is de wollen kleed op de begane grond. M'n vrouw gaf aan dat ze gistereb, voordat ik de Mi had laten werken, de woonkamer had gestofzuigd (2x zelfs, kinderen). dit zal vast wel verklaren waarom het bakje relatief minder vol was dan bij de V7.

heerlijk die app met mapping. ik krijg meldingen met einde van stofzuigen en dat deze terug naar station gaat. heb 1 vastloper gehad vanochtend. een kabel was opgerold geraakt in de main brush. kon netjes de melding zien en dat de main brush waarschijnlijk was vastgelopen stond er. kabeltje weg gehaald en de Mi ging netjes verder waar deze was gebleven.
super te horen dat alles goed werkt.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt met een los liggend kabeltje alsook een poppemutsje van de kinderen die in de main brush was vast komen te zitten.
Als het bakje volledig vol komt te zitten zou je normaal ook gezien een melding binnenkrijgen. Ik denk op plaatsen met tapijten meer stof verzamelen; Als de stofzuiger elke dag zijn rondje doet, zal dit waarschijnlijk wel verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muzzj
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 11:16
Ik heb via die duitse website de nieuwe ilife v5s pro besteld, let op je hebt de oude v5, v5s/v5pro en de nieuwe van april 2017. Ik ben er zeer tevreden mee.

Situatie:
Laminaatvloer zonder dorpels tussen deuren. Appartement van 80m2. Woonkamer van 40m2 incl. Open keuken, die verbonden is via een hal van ca. 80cm breed met twee slaapkamers. De deuren laat ik open staan zodat de robot in de kamers kan komen. De docking staat ook in een van deze kamers en niet in de woonkamer waar die het meeste bezig is met stofzuigen. Hij vind altijd zijn dockingstatiom terug.

Hij werkt elke dag vanaf 08.00 als ik weg ben naar werk en komt netjes terug naar zijn station om op te laden. De mop functie is ideaal als je een harde vloer hebt, dus geen tapijt.

Dus heb je een laminaatvloer zoals ik en wil je dat die zijn werkzaamheden uitvoert als je ban huis bent, dan is mijn advies zeker de ilife v5s pro en geen Xiaomi of de oudere X5 of de nieuwe A4s of A6.

Hen je geld teveel of ben je vaak thuis? Neem dan de xiaomi mi omdat die een mapping heeft, want je wordt dan wel gek van de iLife omdat doe random schoonmaakt en niet mapt zoals de Xiaomi, het gaat je zeker irriteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Muzzj op 24-05-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Muzzj schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:34:
Ik heb via die duitse website de nieuwe ilife v5s pro besteld, let op je hebt de oude v5, v5s/v5pro en de nieuwe van april 2017. Ik ben er zeer tevreden mee.

Situatie:
Laminaatvloer zonder dorpels tussen deuren. Appartement van 80m2. Woonkamer van 40m2 incl. Open keuken, die verbonden is via een hal van ca. 80cm breed met twee slaapkamers. De deuren laat ik open staan zodat de robot in de kamers kan komen. De docking staat ook in een van deze kamers en niet in de woonkamer waar die het meeste bezig is met stofzuigen. Hij vind altijd zijn dockingstatiom terug.

Hij werkt elke dag vanaf 08.00 als ik weg ben naar werk en komt netjes terug naar zijn station om op te laden. De mop functie is ideaal als je een harde vloer hebt, dus geen tapijt.

Dus heb je een laminaatvloer zoals ik en wil je dat die zijn werkzaamheden uitvoert als je ban huis bent, dan is mijn advies zeker de ilife v5s pro en geen Xiaomi of de oudere X5 of de nieuwe A4s of A6.

Hen je geld teveel of ben je vaak thuis? Neem dan de xiaomi mi omdat die een mapping heeft, want je wordt dan wel gek van de iLife omdat doe random schoonmaakt en niet mapt zoals de Xiaomi, het gaat je zeker irriteren.
Klinkt goed zeg!

Ik heb ook de afweging gemaakt tussen een Ilife en de Xiaomi.

Mijn appartement is ongeveer 85 m2 en heeft 3 slaapkamers, 1 woonkamer met open keuken en een halletje waar alle kamers aan grenzen.

Nu heb ik een Dirt Devil Spider M607. Die zet ik nu elke keer in een kamer neer en sluit de deuren. En na een tijdje (of totdat de accu leeg is. Dat gebeurt nu steeds sneller) zet ik hem in de volgende ruimte.
Dit omdat hij anders nooit alles schoonmaakt. Of hij rijdt te vroeg de kamer uit en of hij komt nooit de kamer uit.
Omdat ik dit niet meer wilde heb ik uit eindelijk toch voor de Xiaomi (is nog onderweg vanuit China) gekozen. Ik was toch bang dat ik met een Ilive hetzelfde probleem zou hebben.

Maar bij jou werkt het dus echt heel goed? Komt hij echt overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007

HaTe

haat niet

Situatie:

Klinkt goed! Dan zal hij zich hier ook thuis moeten voelen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 17:18
Welke Duitse site bedoel je?

Ah waarschijnlijk deze?
https://www.haushalts-robotic.de/ilife-v5s-pro.html

[ Voor 11% gewijzigd door actieman op 26-05-2017 10:45 ]

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:47

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik ben me aan het inlezen over een robot stofzuiger, maar mijn situatie stelt eisen aan een stofzuiger. Misschien heeft iemand ervaring, of goeie tips.
Mijn huis is split level, in totaal acht nivo's. In het midden van het huis is een vide, alle verdiepingsvloeren hebben een open balustrade om die vide heen. Alleen de badkamer en de slaapkamer hebben muren.

Ik lees verhalen over over stofzuigers die, ondanks cliff sensors, zelfmoordpogingen doen door zich achterwaarts van de trap te storten. In mijn geval kan zulk soort lemminggedrag er in resulteren dat ik van 15 meter hoogte een stofzuiger in mijn nek krijg, iets waar je op zijn minst een flinke kater aan overhoudt. 8)7

De Roomba heeft lighthouses, waarmee je een virtual wall kunt bouwen, waar de zuiger niet overheen gaat. Helaas hebben die een bereik van twee meter, ik heb zes meter nodig.
Ik begrijp dat de magneetstrips (semi)permanent zijn, maar volgens mij is dat niet een heel fraai gezicht op mijn epoxy gietvloeren.
Ik zou een lat neer kunnen leggen langs de hele breedte van de vide, wanneer ik de stofzuiger op een bepaalde verdieping neer zet. Niet handig, niet mooi.

Zijn er modellen die echt met een map van een bepaalde ruimte werken, waarop je kunt instellen dat ze ergens niet mogen komen? Kunnen die modellen met tenminste zeven verschillende maps werken?
Zijn er andere, slimme oplossingen voor dit probleem?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:13
Uitvreter schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:03:
Ik ben me aan het inlezen over een robot stofzuiger, maar mijn situatie stelt eisen aan een stofzuiger. Misschien heeft iemand ervaring, of goeie tips.
Mijn huis is split level, in totaal acht nivo's. In het midden van het huis is een vide, alle verdiepingsvloeren hebben een open balustrade om die vide heen. Alleen de badkamer en de slaapkamer hebben muren.

Ik lees verhalen over over stofzuigers die, ondanks cliff sensors, zelfmoordpogingen doen door zich achterwaarts van de trap te storten. In mijn geval kan zulk soort lemminggedrag er in resulteren dat ik van 15 meter hoogte een stofzuiger in mijn nek krijg, iets waar je op zijn minst een flinke kater aan overhoudt. 8)7

De Roomba heeft lighthouses, waarmee je een virtual wall kunt bouwen, waar de zuiger niet overheen gaat. Helaas hebben die een bereik van twee meter, ik heb zes meter nodig.
Ik begrijp dat de magneetstrips (semi)permanent zijn, maar volgens mij is dat niet een heel fraai gezicht op mijn epoxy gietvloeren.
Ik zou een lat neer kunnen leggen langs de hele breedte van de vide, wanneer ik de stofzuiger op een bepaalde verdieping neer zet. Niet handig, niet mooi.

Zijn er modellen die echt met een map van een bepaalde ruimte werken, waarop je kunt instellen dat ze ergens niet mogen komen? Kunnen die modellen met tenminste zeven verschillende maps werken?
Zijn er andere, slimme oplossingen voor dit probleem?
Poetshulp ;) ?

Ik denk dat het apparaat welke U wilt hebben nog gemaakt moet worden...

Sommige robotzuigers maken wel maps aan van de ruimte maar deze kun je niet bewerken. Mijn Neato Connected geeft met elke dag een mapje van de kamer en waar deze allemaal geweest is en niet uiteraard. Maar meer dan hierna kijken kan ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
Hier zojuist de xiaomi geleverd met DPD +- 10 dagen onderweg geweest en gelukkig geen extra kosten hoeven te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Mi robot geeft netjes aan dat het bakje vol is. Zowel via de App(notification) , als de robot zelf (Engels gesproken.
Laatste FW robot
Android 6, mi app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Super om te horen.

@SolarOrbiter: gebruik je de timer instelling? Indien je dit gebruikt, heb jij een tijdsverschil!

PS
Door de lage dollar prijzen is de prijs voor de Mi Robot nu onder de 300 euro inclusief verzending https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html. Misschien zal de prijs blijven zakken en met de actiecode "MIrobot- $ 5" komt het bijna op een 295 euro incl verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Heb net de timer functie getest. Geen tijdsverschil. Heb locatie US en taal Engels ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alias DED > TFW

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:33
Ik zit er aan te denken om ook een robotstofzuiger te kopen.
We hebben 2 katten die nogal veel haar verliezen. Hebben robotstofzuigers voldoende kracht om al die haren op te zuigen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
SolarOrbiter schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:08:
Heb net de timer functie getest. Geen tijdsverschil. Heb locatie US en taal Engels ingesteld.
Ok, Bedankt voor de info.

Blijkbaar is er een tijdsverschil in de app van Android en IOS. Bij gebruik in IOS is er een tijdsverschil van 6u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzj
Die jah, klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzj
Er zit geen logica in hoe lang hij over een ruimte doet. Soms zit die in de kleine slaapkamer 30min en de grote slaapkamer 10min. Let wel op, hij gaat op de normale modus zeker 2uur mee zelfs iets langer waardoor hij wel alle kamers minimaal 2x doet, dus hij komt echt overal. Daarom maakt het niet uit hoe lang hij over een kamer doet.

Ik heb zelf grijze laminaat met zwarte plakplinten, hier kan je duidelijk alle stofjes zien en kan ik beoordelen of die overal komt. En hij komt echt overal.

Daarom gaf ik ook al aan in mijn eerste bericht van als je thuis blijft en wat meer kan uitgeven neem de Xiaomi, want de Ilife gaat je echt irriteren.
Kitser schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:40:
[...]

Klinkt goed zeg!

Ik heb ook de afweging gemaakt tussen een Ilife en de Xiaomi.

Mijn appartement is ongeveer 85 m2 en heeft 3 slaapkamers, 1 woonkamer met open keuken en een halletje waar alle kamers aan grenzen.

Nu heb ik een Dirt Devil Spider M607. Die zet ik nu elke keer in een kamer neer en sluit de deuren. En na een tijdje (of totdat de accu leeg is. Dat gebeurt nu steeds sneller) zet ik hem in de volgende ruimte.
Dit omdat hij anders nooit alles schoonmaakt. Of hij rijdt te vroeg de kamer uit en of hij komt nooit de kamer uit.
Omdat ik dit niet meer wilde heb ik uit eindelijk toch voor de Xiaomi (is nog onderweg vanuit China) gekozen. Ik was toch bang dat ik met een Ilive hetzelfde probleem zou hebben.

Maar bij jou werkt het dus echt heel goed? Komt hij echt overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:10
xares schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:49:
We hebben 2 katten die nogal veel haar verliezen. Hebben robotstofzuigers voldoende kracht om al die haren op te zuigen? Iemand daar ervaring mee?
Hier ook twee stuks (een langharig) en 't bakje zit steeds vol. Gaat prima.
Wij hebben een ilife a4, prima ding maar de haren gaan wel in de borstel zitten. Die moet je wel paar keer per week leegplukken.

Met het oog daarop zou een ilife a6 (met rubberen borstel ipv haartjes) of een xiaomi (met haar rij afgewisseld met rubber) denk ik makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
xares schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:49:
Zelf heb ik geen ervaring met huisdieren, maar ik moet af en toe (om de maand) de hoofdborstel van de Xiaomi robot uitkammen met het bijgeleverd kammetje. Er zijn voornamelijk de lange haren die erin draaien.
Bij een gewone stofzuiger dien je de borstels ook uit te kuisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:00
Xiaomi Mi stofzuiger via AliExpress ontvangen een een maand geleden. Ongeveer 10 dagen onderweg geweest en geen extra kosten.

Ideaal in combinatie met de houten vloer en gezinssituatie (schuifpui naar de tuin, 2 kinderen). Handige app.

Minpunten: prijs en geluid. Hij dweilt ook niet 😔.

Plus: zo lang achterelkaar schoon is het nog nooit geweest.

Werk je hard en heb je meer geld dan tijd? Koop een robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Geluid? Seriously? Vind hem best stil, zelfs op turbo.

/edit
Ben er zo ontzettend tevreden over dat ik hoop dat Xiaomi hetzelfde doet met robo maaiers en die markt op eenzelfde manier open breekt.

[ Voor 57% gewijzigd door UltraSub op 28-05-2017 20:46 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.