Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
I-King schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:56:
Het ligt eraan welke robot, ik heb de iLife A4 en dat is gewoon een 'domme' robot. Ik zet die eens per week boven neer en laat 'm daar zijn rondje lopen tot de accu leeg is. Dan zet ik hem beneden weer in de lader, waar hij gewoon iedere nacht zijn rondje draait.

De uitgebreidere robots die de ruimte in kaart brengen kan het problematischer zijn, al kunnen ze hier wel mee omgaan.
Maar die robots die de ruimte scannen, dat doen ze toch bij iedere start :?
Dan zou het toch juist geen probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

UltraSub schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:58:
[...]

Maar die robots die de ruimte scannen, dat doen ze toch bij iedere start :?
Dan zou het toch juist geen probleem moeten zijn?
Hangt er vanaf. Als ze een kaart opbouwen en die kaart bij de volgende start hergebruiken om met een efficienter patroon te rijden dan verlies je mogelijk die efficientieslag. Bij de HomBot zit er iets dergelijks ingebouwd (learning mode), maar geen idee hoe het precies werkt..
Ik zet hem hier ook gewoon af en toe boven neer en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:01
Ik heb een week geleden de LG VSR8604PG Hom-Bot gekocht. Zat nu te kijken of ik de WiFi hack daar op kan krijgen, maar de sites die dat beschrijven (http://www.roboter-forum....erung-per-Weboberfl%E4che en http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/) hebben het alleen over andere modellen.
Weet iemand of ik de WiFi hack ook op de VSR8604PG toe kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 13:44
Ik heb 1,5 week geleden de Xiaomi Mi Robot besteld, gekozen voor DPD vanwege de douane kosten (nu maar hopen dat het 't wachten waard is) Klopt het dat je geen tracking informatie hebt bij DPD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:37
smspeter schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:16:
Peoples,

na een dag of 3 lezen besloten dat het de Neato D3 gaat worden, ik zit echter nog met 1 lastig punt.

Mijn beneden verdieping is verdeeld in 2 stukken, woonkamer zelf en keuken\gang. Ze zijn verdeeld omdat de woonkamer een centimeter of 2 a 3 lager ligt dan de keuken\gang, middels een recht opstaande rand. Ik verwacht niet dat de D3 in staat is de klim te maken, wanneer ik de D3 handmatig op de keukenvloer zet, is hij in staat om dat gedeelte als apart stuk in te leren? (of maakt hij sowieso de afdaling op enig moment om niet meer terug te kunnen keren?) Probleem lijkt mij echter wel dat ik altijd een handmatige actie moet doen om allebei de stukken te laten zuigen, en dat is nou niet echt het idee achter een robot lijkt mij.
Heb een Neato D5 sinds een maand. Voorzover ik weet scant hij de omgeving steeds opnieuw en deelt een kamer steeds in vlakken, van iets van 5x5 meter. Dat stuk doet hij dan en hij gaat naar het volgende stuk.

Ik gebruik hem op 2 verschillende verdiepingen en je kan hem gewoon zelf op de andere verdieping zetten. Die 3 cm is te hoog denk ik, misschien dat hij zelf niets eens maar beneden rijdt en het als een trap ziet.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Vandaag ben ik met de Hombot (VR8601RR) van iBood bezig geweest. Deze had firmware 17341 geïnstalleerd staan. Eerst heb ik een backup gemaakt met de tool van het Roboter forum, en daarna direct de wifihack er op gezet. Vervolgens de webserver naar v2.51 geüpdatet en alles lijkt prima te werken.

Nu ga ik het apparaat wat leren kennen en ik wil nog spelen met de alternatieve webserver en de Android app.

@pc01 , ik meende op Roboter forum te zien dat je die andere webinterface hebt geprobeerd. Wat zijn de verschillen/voordelen en kun je weer erg makkelijk terug naar de andere/standaard versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 06:48
Mijn vriendin is inmiddels in gaan zien dat een robot stofzuiger een welkome aanvulling zou kunnen zijn in ons huishouden. Met allebei een drukke full time baan ontbreekt s avonds regelmatig de zin om schoon te maken dus iets wat het makkelijker kan maken lijkt ons een goed idee.

We weten nog niet of we hem ook beneden willen gaan gebruiken, dit ivm onze hond. We zullen even moeten kijken hoe hij reageert op de stofzuiger. Ook lees je wel eens iets over een ongelukje met een huisdier waarna de robot de chaos nog even vergroot door alles door de hele kamer te verspreiden :+.

Nou zit ik te twijfelen wat te doen. Een iLife A4 achtig iets halen voor de bovenverdieping, of toch een wat duurder apparaat die beschikt over wat meer intelligentie zoals bijvoorbeeld een xiaomi.

De reden van mijn twijfels is dat de bovenverdieping uit 3 kamers en een overloop bestaat. Een "domme" robot weet natuurlijk niet echt waar hij is en wat hij al heeft gedaan. Ik ben bang dat hij dan ook niet alle kamers zal doen als hij niet de ruimtes in kan lezen.

Verder moet de robot wel beschikken over een goede afgrond detectie of een virtual wall die voor de trap geplaatst kan worden. Ik denk dat het apparaat een val van onze steile (huis uit 1934) trap niet goed zal overleven.

De vloer op de bovenverdieping bestaat uit een vlakke laminaatvoer welke netjes doorloopt vanaf de overloop de kamers in, zonder drempels.

Wellicht zullen we zoals meerdere mensen hier doen de robot toch af en toe beneden neerzetten als we met de hond weg zijn ofzo, maar dat moeten we nog even bekijken!

Lawaai vind in niet super belangrijk. Stiller is natuurlijk fijn maar hij zal met name zijn werk doen als wij er niet zijn. Een mogelijkheid om schema's te maken lijkt me wel prettig.

Ik hoop dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven wat voor ons geschikt zou kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
JPS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:33:
Vandaag ben ik met de Hombot (VR8601RR) van iBood bezig geweest. Deze had firmware 17341 geïnstalleerd staan. Eerst heb ik een backup gemaakt met de tool van het Roboter forum, en daarna direct de wifihack er op gezet. Vervolgens de webserver naar v2.51 geüpdatet en alles lijkt prima te werken.

Nu ga ik het apparaat wat leren kennen en ik wil nog spelen met de alternatieve webserver en de Android app.

@pc01 , ik meende op Roboter forum te zien dat je die andere webinterface hebt geprobeerd. Wat zijn de verschillen/voordelen en kun je weer erg makkelijk terug naar de andere/standaard versie?
Kan jij deze backup voor me uploaden alsjeblieft? :o Ik wacht nog steeds op reactie van LG en kan FW 17341 nergens vinden.
Is zo'n backup op dezelfde manier terug te zetten als een normale FW-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lars Kremers schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:09:
Ik heb 1,5 week geleden de Xiaomi Mi Robot besteld, gekozen voor DPD vanwege de douane kosten (nu maar hopen dat het 't wachten waard is) Klopt het dat je geen tracking informatie hebt bij DPD?
Ach, is normaal bij China :)
Heb wel een tracking, maar die zegt al sinds het begin, in transit en dat DPD de gegevens heeft ontvangen. 22-04 besteld en 26-04 geshipped. Zal wel zo hier zijn. Vind alleen bloed irritant dat je op deze manier niet weet of het bij de douane blijft liggen.

/edit
Out for delivery. Lijkt me dat er geen douane in het spel is geweest dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 02-05-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:14
Hi, die versie ziet er wat strakker en moderner uit. Teruggaan is heel simpel; is een kwestie van de bestanden weer verwijderen uit de htdocs folder (die is per default leeg; hij laadt de standaard webserver dus ergens anders vandaan).

Ik lees dat je een backup van de originele firmware hebt gemaakt; die kun je overigens ook weer starten door de wifi-stick eruit te halen. De firmware wordt niet overgeschreven; er wordt simpelweg een 2e versie van rpmain.axf neergezet die start als er wifi aan boord is. Er lijkt dus weinig mis te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:49
pc01 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:51:
[...]
Hi, die versie ziet er wat strakker en moderner uit. Teruggaan is heel simpel; is een kwestie van de bestanden weer verwijderen uit de htdocs folder (die is per default leeg; hij laadt de standaard webserver dus ergens anders vandaan).
Hi,

Wist niet dat er een tweede interface was/is. Heb je een screenshot hoe het eruit ziet?

Ik heb de Hombot Control (Android) app. Heb jij deze ook en werkt die ook met de andere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 13:47
Ik ben ook bezig geweest met de WIFI hack van de HOMBOT, maar heb het idee dat hij met de meest recente versie van de firmware wat kuren heeft om goed de weg te vinden (zowel tijdens het schoonmaken als wanneer hij terug naar huis moet rijden). Zijn oude firmware versies ergens terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Ik heb de iLife A4 alweer 7 maanden en hij werkt nog steeds naar behoren. Door de kattenspeeltjes zijn de roterende borsteltjes een paar keer gesneuveld. Nu die muisjes allemaal vernietigd zijn is het probleem ook verholpen :+

Ook een keer van de trap gedonderd omdat hij de badkamermat op het randje had geschoven en er opeens op ging. Op het moment dat de sensoren gingen detecteren dat het een afgrond is was het te laat. Met badmat en al tiefde de stofzuiger naar beneden 8)7 Maar hij heeft het overleefd 8)

Ookal blijft het een dom ding, hij komt overal wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

brentnl schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 00:26:
[...]

Kan jij deze backup voor me uploaden alsjeblieft? :o Ik wacht nog steeds op reactie van LG en kan FW 17341 nergens vinden.
Is zo'n backup op dezelfde manier terug te zetten als een normale FW-update?
Wil ik wel doen, maar ik weet niet precies wat de firmware file(s) is/zijn. Er zijn diverse bestanden aangemaakt en een .tar, waarin een kopie van het Filesystem zit. Ik weet ook niet hoe je dus een restore moet doen. Wie het weet mag het zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

pc01 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:51:
[...]

Ik lees dat je een backup van de originele firmware hebt gemaakt; die kun je overigens ook weer starten door de wifi-stick eruit te halen. De firmware wordt niet overgeschreven; er wordt simpelweg een 2e versie van rpmain.axf neergezet die start als er wifi aan boord is. Er lijkt dus weinig mis te kunnen gaan.
Thanks, goed te weten. Doe ik dat via Putty/WinSCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Winscp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
CoachKoos schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:19:
[...]

Hi,

Wist niet dat er een tweede interface was/is. Heb je een screenshot hoe het eruit ziet?

Ik heb de Hombot Control (Android) app. Heb jij deze ook en werkt die ook met de andere interface.
Screenshots staan op het Duitse forum ; is een hele thread over de interface. Die app is ontwikkeld door dezelfde persoon als de webinterface en werkt prima samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Hier dus, ik was er net doorheen aan het lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
JPS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:32:
[...]

Wil ik wel doen, maar ik weet niet precies wat de firmware file(s) is/zijn. Er zijn diverse bestanden aangemaakt en een .tar, waarin een kopie van het Filesystem zit. Ik weet ook niet hoe je dus een restore moet doen. Wie het weet mag het zeggen!
Als je vast de gehele map kunt zippen/rarren en wetransferen (eventueel via pm) dan ben ik voor m'n gevoel al wat verder! _/-\o_

Net mail terug van LG dat ze me niet willen helpen omdat ik nooit had mogen updaten.. En dat hij ter reparatie opgestuurd moet worden. Iemand nog een goed argument wat ik kan gebruiken om toch die firmware te bemachtigen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:39

timovd

Voorsprong door techniek

Coocoocachoo schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:51:
Ik heb een week geleden de LG VSR8604PG Hom-Bot gekocht. Zat nu te kijken of ik de WiFi hack daar op kan krijgen, maar de sites die dat beschrijven (http://www.roboter-forum....erung-per-Weboberfl%E4che en http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/) hebben het alleen over andere modellen.
Weet iemand of ik de WiFi hack ook op de VSR8604PG toe kan passen?
Moet lukken. Lees mijn post van een paar pagina's terug even en laat weten of het is gelukt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Laatst online: 11:01
timovd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Moet lukken. Lees mijn post van een paar pagina's terug even en laat weten of het is gelukt.
Goed om te weten, jouw berichtje gaf me inderdaad al hoop doordat jij een andere versie beschreef dan ik tot nu toe tegen was gekomen.

Ga me nog ff goed inlezen en hoop dan volgend weekend tijd te hebben om te experimenteren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
die hack doet niet veel meer dan het start-up script veranderen en rpmain.axf vervangen. Het originele bestand blijft echter staan & het script is zo dat als je de wifi-dongle eruithaalt hij de originele versie start. Ik kan je geen garantie geven :) Maar.... zoals ik het zie kan er weinig misgaan.... Dus ik denk dat je inderdaad veilig kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Alwetende heren van het forum. Ik heb al tijden gezocht op de juiste stofzuiger maar ben nog niet 100% overtuigd. We hebben vrij hoge plinten (cm of 12) en deze zijn strak hoogglans wit. De stofzuiger mag dus onder geen beding tegen de plinten rijden. Daarnaast is het belangrijk dat hij goed tegen dierenhaar kan. Met het oog op de plinten, welke stofzuigen achten jullie het meest geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dan moet je sowieso een digitale bumper hebben. Welke heb je gevonden?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Laatst online: 07:30
JJnJ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:55:
Alwetende heren van het forum. Ik heb al tijden gezocht op de juiste stofzuiger maar ben nog niet 100% overtuigd. We hebben vrij hoge plinten (cm of 12) en deze zijn strak hoogglans wit. De stofzuiger mag dus onder geen beding tegen de plinten rijden. Daarnaast is het belangrijk dat hij goed tegen dierenhaar kan. Met het oog op de plinten, welke stofzuigen achten jullie het meest geschikt?
Volg dit topic al een geruime tijd en destijds de keuze gemaakt voor de iLife A4. Zelf heb ik ook witte plinten van 12,5 cm hoog en geregeld een hond over de vloer. Dus absoluut een aanrader! Ik kon alleen niet tegen het "domme" gedeelte. Daarom is gisteren bij mij de Xiaomi binnengekomen. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de A4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
Dat ben ik wel, voor de bovenverdieping. Stuur me maar een DM, dan overleggen we even over de prijs (en overleg ik even met de directie, of ik niet voor mn beurt praat :P )

[ Voor 98% gewijzigd door Raymond op 03-05-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Gister is mijn Mi Robot binnengekomen, leuk ding! Ik krijg alleen de timer niet aan de praat. Hij doet niets op het ingestelde tijdstip. Moet ik rekening houden met een bepaalde timezone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
Lars Kremers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:56:
Gister is mijn Mi Robot binnengekomen, leuk ding! Ik krijg alleen de timer niet aan de praat. Hij doet niets op het ingestelde tijdstip. Moet ik rekening houden met een bepaalde timezone?
Doet'ie het wel een op een ander tijdstip dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
Raymond schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Doet'ie het wel een op een ander tijdstip dan?
Hij doet het prima als ik hem handmatig start, en hij reageert ook op alle commando's. Hij doet alleen niets met de timer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Voor de liefhebbers heb ik hier een eerste review geplaatst van mijn getweakte HomBot VR8601RR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Flash3d schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:59:
Mensen met een xiaomi mi robot: geeft deze een melding wanneer het stofreservoir vol is? Heb deze nog niet gehad (leeg hem ook regelmatig).
Yep. Melding komt op je telefoon tevoorschijn. We waren het vergeten te ledigen en kreeg hiervan een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Lars Kremers schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:14:
[...]

Hij doet het prima als ik hem handmatig start, en hij reageert ook op alle commando's. Hij doet alleen niets met de timer.
Misschien een domme vraag, maar staat de timer aan bij het schema aan? (Pull to refresh)
Hier start het telkens op om 9u zoals de tijd is aangegeven op de app.
PM gerust een screenshot van je app door (timer) hoe deze is ingesteld + welke firmware je gebruikt. Dan bekijk ik het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
blowk schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Yep. Melding komt op je telefoon tevoorschijn. We waren het vergeten te ledigen en kreeg hiervan een melding.
Grappig, andere user "fvandenreek" gaf aan van niet. Wie heeft er gelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Flash3d schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Grappig, andere user "fvandenreek" gaf aan van niet. Wie heeft er gelijk? :P
Anders ledig je het bakje voor een week niet en kijk of je een melding binnen krijgt? ;)
Zorg er wel voor dat 'notification' aanstaat in je app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

JPS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:15:
Voor de liefhebbers heb ik hier een eerste review geplaatst van mijn getweakte HomBot VR8601RR.
Thx, nu weet ik van het bestaan van de 'alternatieve web UI', die ga ik binnenkort eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Laatst online: 19-10-2024
JJnJ schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:55:
Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en heb zojuist de Mi vacuum besteld. Ben erg benieuwd en zal de ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
blowk schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:30:
[...]

Anders ledig je het bakje voor een week niet en kijk of je een melding binnen krijgt? ;)
Zorg er wel voor dat 'notification' aanstaat in je app.
Was mijn idee ook! Vind het nog steeds een super apparaat.

Pas 1 x een "probleem" gehad met de Xiaomi, Hij was een beetje de kluts kwijt naast mijn subwoofer (magnetisch veld) maar kreeg netjes een melding op de app. Weer op clean gedrukt en hij ging weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag de Xiaomi opgepikt bij de parcel shop. Daarna 40 minuten staan bekijken hoe het ding zijn werk doet. Werkelijk awesome en boven verwachting moet ik zeggen.

- Mooi stil in balanced mode
- Laser mapping is awesome
- Algoritme is top (eerst de randen van een area, dan banen trekken)
- Als er al wordt gebotst dan zie je de bot eerst afremmen en dan heel zachtjes "voelen"
- Blijft gewoon een cm van de kant die gescanned is.

In eerste instantie leek er geen vuiltje aan de lucht met de paneel gordijnen die ik eerder noemde, maar later bij een hoek helaas toch wel waar ik bang voor was. Een rondje om een plant, drukt even tegen paneel dat beetje opent, en de laser scanning ziet een nieuwe area. Gaat voorzichtig duwen, ziet dat hij er door kan, komt 20 cm later tot conclusie dat er toch een raam is en probeert om te draaien, helaas zijn de gordijnen dan alweer ver dicht en is hij de draad kwijt.
Dat zal vast niet iedere keer gebeuren, maar ik denk dat het een gevalletje magneetstrip zal worden. Ik neem aan dat iedere magneetstrip voldoet en ik niet die van Xiaomi nodig heb? Straks eens langs de Gamma om eens te proberen of dat werkt.

Overall, very impressive eerste run!

/edit
- 3rd party magnetische tape doet niks. Jammer, was proberen waard.
- Had een schedule van 02:00 's nachts ingesteld, dat blijkt dus 20:00 te zijn. In de app wordt dat gewoon weergegeven als started om 20:00 overigens. 6 uur tijdverschil? Heb nu een timer om 08:00 gezet, eens zien of hij vannacht een rondje gaat maken.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 04-05-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 06:48
Niemand hier een reactie op?? O-)
Robsta86 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:03:
Mijn vriendin is inmiddels in gaan zien dat een robot stofzuiger een welkome aanvulling zou kunnen zijn in ons huishouden. Met allebei een drukke full time baan ontbreekt s avonds regelmatig de zin om schoon te maken dus iets wat het makkelijker kan maken lijkt ons een goed idee.

We weten nog niet of we hem ook beneden willen gaan gebruiken, dit ivm onze hond. We zullen even moeten kijken hoe hij reageert op de stofzuiger. Ook lees je wel eens iets over een ongelukje met een huisdier waarna de robot de chaos nog even vergroot door alles door de hele kamer te verspreiden :+.

Nou zit ik te twijfelen wat te doen. Een iLife A4 achtig iets halen voor de bovenverdieping, of toch een wat duurder apparaat die beschikt over wat meer intelligentie zoals bijvoorbeeld een xiaomi.

De reden van mijn twijfels is dat de bovenverdieping uit 3 kamers en een overloop bestaat. Een "domme" robot weet natuurlijk niet echt waar hij is en wat hij al heeft gedaan. Ik ben bang dat hij dan ook niet alle kamers zal doen als hij niet de ruimtes in kan lezen.

Verder moet de robot wel beschikken over een goede afgrond detectie of een virtual wall die voor de trap geplaatst kan worden. Ik denk dat het apparaat een val van onze steile (huis uit 1934) trap niet goed zal overleven.

De vloer op de bovenverdieping bestaat uit een vlakke laminaatvoer welke netjes doorloopt vanaf de overloop de kamers in, zonder drempels.

Wellicht zullen we zoals meerdere mensen hier doen de robot toch af en toe beneden neerzetten als we met de hond weg zijn ofzo, maar dat moeten we nog even bekijken!

Lawaai vind in niet super belangrijk. Stiller is natuurlijk fijn maar hij zal met name zijn werk doen als wij er niet zijn. Een mogelijkheid om schema's te maken lijkt me wel prettig.

Ik hoop dat jullie me een zetje in de goede richting kunnen geven wat voor ons geschikt zou kunnen zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blowk
UltraSub schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:05:
Vandaag de Xiaomi opgepikt bij de parcel shop. Daarna 40 minuten staan bekijken hoe het ding zijn werk doet. Werkelijk awesome en boven verwachting moet ik zeggen.

- Mooi stil in balanced mode
- Laser mapping is awesome
- Algoritme is top (eerst de randen van een area, dan banen trekken)
- Als er al wordt gebotst dan zie je de bot eerst afremmen en dan heel zachtjes "voelen"
- Blijft gewoon een cm van de kant die gescanned is.

In eerste instantie leek er geen vuiltje aan de lucht met de paneel gordijnen die ik eerder noemde, maar later bij een hoek helaas toch wel waar ik bang voor was. Een rondje om een plant, drukt even tegen paneel dat beetje opent, en de laser scanning ziet een nieuwe area. Gaat voorzichtig duwen, ziet dat hij er door kan, komt 20 cm later tot conclusie dat er toch een raam is en probeert om te draaien, helaas zijn de gordijnen dan alweer ver dicht en is hij de draad kwijt.
Dat zal vast niet iedere keer gebeuren, maar ik denk dat het een gevalletje magneetstrip zal worden. Ik neem aan dat iedere magneetstrip voldoet en ik niet die van Xiaomi nodig heb? Straks eens langs de Gamma om eens te proberen of dat werkt.

Overall, very impressive eerste run!

/edit
- 3rd party magnetische tape doet niks. Jammer, was proberen waard.
- Had een schedule van 02:00 's nachts ingesteld, dat blijkt dus 20:00 te zijn. In de app wordt dat gewoon weergegeven als started om 20:00 overigens. 6 uur tijdverschil? Heb nu een timer om 08:00 gezet, eens zien of hij vannacht een rondje gaat maken.
Een vraagje, welk land staat ingesteld in je app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Robsta86 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:10:

[...]
Ik heb sinds vorige week de https://tweakers.net/pric...medion-life-md-16192.html in huis, een kloon van de Chuwi ILIFE V5, maar dan zonder dweil. 129 Euro, en garantie direct van Medion, leek mij beter dan via een Chinese webshop.

Het is een domme robot, maar met val- en muurdetectie. Je kan hem dagelijks op een vaste tijd programmeren, en hij gaat als hij bijna leeg is terug naar zijn basis (is hem tot nu toe een keer niet gelukt). Hij zuigt bij ons standaard op de 1e verdieping, maar ik zet hem soms ook op de 2e of de begane grond. Gewoon 2 uur zijn gang laten gaan, en hij komt vanzelf wel in iedere kamer. En wat hij vandaag mist, komt morgen wel :).

Maakt wel veel herrie vind ik, te veel om in dezelfde ruimte te zitten. Verzamelt veel vuil: om de dag toch wel het verzamelbakje leegmaken.

Voor 129 euro vind ik het een prima aankoop, ik erger me (nog) niet aan het soms inefficiënte gedrag. Je moet je huis wel een beetje aanpassen: geen losse snoeren, papier op de grond, kleding, schoenveters, etc. Maar dat is denk ik met elke robotstofzuiger. Ik zie nog niet in waarom ik een dure slimme zou kopen. Misschien als die zelf de trap op en af zou komen, maar dan kun je er beter meerdere kopen (zijn er volgens genoeg op dit forum die er meer dan een hebben :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Dijkhuis op 04-05-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 15:03
Alle Ecovacs producten zijn in de aanbieding bij Robocleaners
Heb zelf een Deebot slim gekocht voor 159 euro :D
Wel rekening houden met 8,50 euro verzendkosten ( geleverd door DPD )

Al met al ben ik super tevreden met mijn Deebot slim, gebruik hem op laminaat.
Wat een aanwinst. Doet zijn werk super !!!
Hij heeft wel wat moeite met de droogloop mat met omlijsting bij de voordeur maar dat kwam omdat ik reinigings doek er nog op had zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door taz3d_nl op 04-05-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@UltraSub Dat de xiaomi op de verkeerde tijd begint heeft wellicht te maken dat je bij installatie, bijvoorbeeld China Mainland hebt aangegeven. Veel van de xiaomi aansturingen gaan als het ware via de "xiaomi cloud".
Deze setting kun je aanpasen via de MIhome app, echter is er bij de originele app, aleen keuze uit Mainand China, Hong Kong, Taiwan, Singapore en India. Ik heb peroonlijk de timer functie nog niet gebruikt.

Even terug komende op de full bin melding; Na 40m2 zit er bij ons zoveel in het bakje, dat het zelfs onder tegen de borstel aan zit, dit is diverse malen gebeurt terwijl de Xiaomi vrolijk door blijft gaan. Ook staat het een aantal maanden geleden ook al bechreven in de thread dat dit een gemiste kans is.

Wat wel bijzonder is om te vermelden is dat na een van de laatste updates, er buiten de Engelse taal, er ook nog een full speed optie is bij gekomen in het settings menu, na het activeren van deze setting zuigt hij niet alleen nog iets harder, maar gaat hij ook weer wat sneller, waardoor de xiaomi nu meer als 1m2 per minuut schoon maakt.

Even nog een tipje aan de Xiaomi gebruikers, maak aan de onderzijde minimaal eens in de 2 weken je val sensoren schoon! Ervaringen van mij persoonlijk met Neato, heeft me geleerd dat een robot stofzuiger slecht is in het schoonmaken van trappen, hierdoor mag onze bot zelfs de overoop niet meer schoonmaken.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
@blowk @fvandenreek
Daar ligt het ook aan zag ik gisteravond. Land is ingesteld op Amerika, daar er nog geen Nederland is. En ik zag dat er ntp packets zijn verstuurd, dus neem aan dat de bot Amerika als timezone gebruikt, en de app gewoon de telefoonsettings. Ach ja, niks spannends, je moet het gewoon even weten. Zoals gezegd 08:00 ingesteld en het ding heeft vannacht netjes om 02:00 zijn rondjes gedraaid.

/edit
https://github.com/rytilahti/python-mirobo
Ik wilde vanavond eens gaan spelen om de Xiaomi in Home Assistant op te nemen. Kan die scheduling doen en andere slimmigheden. Maar ik zie nu dat je alleen de encryption key kunt discoveren als het apparaat nog niet is aangemeld. Hoop niet dat het of/of is. Wil de app ook blijven gebruiken in verband met map data. Ik laat het weten.

[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 05-05-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
UltraSub schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:01:
@blowk @fvandenreek
Daar ligt het ook aan zag ik gisteravond. Land is ingesteld op Amerika, daar er nog geen Nederland is. En ik zag dat er ntp packets zijn verstuurd, dus neem aan dat de bot Amerika als timezone gebruikt, en de app gewoon de telefoonsettings. Ach ja, niks spannends, je moet het gewoon even weten. Zoals gezegd 08:00 ingesteld en het ding heeft vannacht netjes om 02:00 zijn rondjes gedraaid.

/edit
https://github.com/rytilahti/python-mirobo
Ik wilde vanavond eens gaan spelen om de Xiaomi in Home Assistant op te nemen. Kan die scheduling doen en andere slimmigheden. Maar ik zie nu dat je alleen de encryption key kunt discoveren als het apparaat nog niet is aangemeld. Hoop niet dat het of/of is. Wil de app ook blijven gebruiken in verband met map data. Ik laat het weten.
Bedankt voor de info.
Bij mij is deze gewoon ingesteld op 'Mainland China' en neemt de tijd zoals deze wordt weergegeven op de app. Goed om te weten dat wanneer je VS gebruikt als land, dit een tijdsverschil heeft voor de tijdschema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:52
Na ongelofelijk veel reviews te hebben gezien en gelezen (over verschillende merken en modellen) de knoop doorgehakt en de xiaomi besteld (€390 Geekbuying es warehouse). Vooral de zuigkracht en het "slimme" gedeelte hebben me over de streep getrokken. Uiteindelijk duurder dan "domme" modellen (en omdat ik um in de EU heb besteld), maar geen gedoe en snel in huis. Ut blijft veel geld voor een "stofzuiger" maar je bent een gadgetfreak of je bent een gadgetfreak. Ben benieuwd :9

[ Voor 49% gewijzigd door derhenno op 05-05-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
3.3.6_003061 firmware is uit voor de Xiaomi mi robot. Heb even snel gezocht maar nog geen changelog kunnen vinden.

Update: ligt het aan mij of is ie sneller geworden?

Update 2: ligt aan mij, net even een ruimte gedaan maar zelfde tijd.

[ Voor 36% gewijzigd door Flash3d op 05-05-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Wel fijn dat xiaomi het produkt middels firmware-updates blijft verbeteren. Zijn de bezitters nog steeds tevreden? Stofzuigen jullie zelf ook nog of is de mi genoeg? Ben zelf voornamelijk benieuwd hoe goed mijn tapijten worden gecleand. Jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, kan de Xiaomi aansturen met Python vanaf mijn Mac, maar belangrijker; hij zit in Home Assistant! Jeuj. Tijdje proef draaien en kijken of het stabiel is, en dan heb ik timers en dnd enzovoorts niet meer nodig, dan kan Hass dat voor me regelen middels presence detection en andere automations. Awesome.

In short;
Wifi reset als het ding al eens aangemeld is geweest anders kun je het token niet krijgen wat nodig is om te decrypten. Na reset token achterhalen, dan gewoon aanmelden via de app en dan werken zowel cli/python alsook de app.

* UltraSub helemaal happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@derhenno bij de neato's, gebruikten we de stofzuiger nog eens per week, bij de xiaomi eens per anderhalve a twee weken. En dat is niet verkeerd met twee kids, twee katten en een hond. De xiaomi doet hier 95% tegel vloer. Wel staat de xiaomi op turbo+full speed anders is het resultaat minder.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
@fvandenreek , das idd helemaal niet verkeerd met zo'n full house! Op volle toeren laten draaien is ook wat ik van plan ben te gaan doen, wil het maximale resultaat. Dit klinkt wel veelbelovend moet ik zeggen, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
blowk schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor de info.
Bij mij is deze gewoon ingesteld op 'Mainland China' en neemt de tijd zoals deze wordt weergegeven op de app. Goed om te weten dat wanneer je VS gebruikt als land, dit een tijdsverschil heeft voor de tijdschema's
Ik heb mijn Mi Robot vandaag gereset, en ingesteld op Mainland China. Eindelijk met resultaat, maar wel met een tijdsverschil van 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Lars Kremers schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Ik heb mijn Mi Robot vandaag gereset, en ingesteld op Mainland China. Eindelijk met resultaat, maar wel met een tijdsverschil van 8 uur.
Bijzonder dat er nog steeds een tijdsverschil opzit van 8 uur. Zijn er nog gebruikers waarvan er 8 uur tijdsverschil is wanneer de app is ingesteld op 'Mainland China'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
blowk schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 15:54:
[...]

Bijzonder dat er nog steeds een tijdsverschil opzit van 8 uur. Zijn er nog gebruikers waarvan er 8 uur tijdsverschil is wanneer de app is ingesteld op 'Mainland China'?
Mogelijk verschil tussen de Android en iOS app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn Roomba 650 heeft net een nieuwe acco na 7j alleen 1 contactplaatje op de roomba lijkt wat te zijn verzonken in de roomba waardoor hij geen contact maakt op het oplaaddock. Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Foto? Kun je m terugbuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Lars Kremers schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:28:
[...]

Mogelijk verschil tussen de Android en iOS app?
Zou dit een verschil uitmaken? Ik gebruik Android (Miui).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Voor degene die overwegen om een Xiaomi Mi Robot aan te kopen. Of eentje extra ;) ...
De prijs voor de Xiaomi Mi Robot is nu ongeveer 325 euro inclusief verzending (https://www.aliexpress.co...e/344208_32756896771.html). Kies wel voor 'Seller's shipping method'; De verzending is gaat wat trager dan DHL, maar dit heeft wel zijn voordelen. :). Gebruik de QR code
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1D7Det3mj09uKzO.png
om 5$ korting te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door blowk op 08-05-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:18
+ de kosten van de douane / BTW denk ik ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
+ de eventuele kost (max 60 euro) Klopt. Bij DHL is dit percentage hoger dan bij bijvoorbeeld 'Seller's shipping method' (DPD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:30
Robsta86 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:10:

[...]
Ik heb een woonkamer van ~30m2 met daaraan een lange gang waaraan 2 kamers van ~ 10m2
Verder aan de woonkamer een keuken van ~6m2 met een vrij smalle doorgang (iets van 60 cm).
Sinds november een Ilife A4 rondrijden.

Vanwege de indeling best een uitdaging...
Maar hij staat altijd weer netjes op z'n basisstation en komt eigenlijk overal. (ik was daar ook sceptisch over voor ik hem kocht)
A4 is uitgerust met val sensoren, maar aangezien ik geen trap heb, weet ik niet hoe betrouwbaar ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:26

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb niet heel het topic doorgescrolled, maar kon de vraag zo snel niet vinden. Ik heb een bijkeuken die een klein stukje lager ligt en een afstapje heeft van 5 cm. Kan je een intelligente robot (zoals de Xiaomi bijvoorbeeld) hier af laten rijden en de ruimte schoon laten maken? Begrijp dat ik hem daarna wel zelf terug moet brengen naar zijn basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Je wil de robot dus vijf centimer naar beneden laten donderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nee dat houdt de valsensor toch echt tegen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
timovd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:02:
Je wil de robot dus vijf centimer naar beneden laten donderen?
Ik denk dat hij wilt weten of robot niet naar beneden valt, en gewoon in andere gedeelte handmatig kan aanzetten zonder dat die terug keert naar basis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Een robot met een valsensor zou theoretisch niet naar beneden vallen. Als de robot vervolgens terugmoet naar zn huisje, zal 'ie de route niet kunnen maken en er vervolgens mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
PnD schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:40:
Ik heb niet heel het topic doorgescrolled, maar kon de vraag zo snel niet vinden. Ik heb een bijkeuken die een klein stukje lager ligt en een afstapje heeft van 5 cm. Kan je een intelligente robot (zoals de Xiaomi bijvoorbeeld) hier af laten rijden en de ruimte schoon laten maken? Begrijp dat ik hem daarna wel zelf terug moet brengen naar zijn basisstation.
Dan zou je beter een schuine afloop voorzien. Zo kan de robot afrijden en oprijden. Hoeveel graden deze robot aankan zou ik moeten uittesten.
5cm is te hoog.
Anders ik dat deze ruimte wordt overgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
De mijne is helaas al onderweg vanuit Espana maar bij Gearbest is de Xiaomi Mi Robot Vacuum nu te krijgen voor € 313. . Met couponcode MIROBOT voor € 301 !!!!

Verzending verloopt via China - UK - NL (EU Express/Priority Line oftewel DPD) waardoor er geen extra kosten bij zouden moeten komen omdat deze reeds in de UK door gearbest worden voldaan (als ik het goed heb begrepen wordt in the UK op de gehele container een bedrag aan invoerkosten berekend welke ook reeds in de prijs is verdisconteerd. Vervolgens kan zonder verdere extra kosten naar Nederland worden uitgevoerd).

http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html?wid=21

[ Voor 35% gewijzigd door derhenno op 09-05-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 13:59
derhenno schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:32:
... (als ik het goed heb begrepen wordt in the UK op de gehele container een bedrag aan invoerkosten berekend welke ook reeds in de prijs is verdisconteerd. Vervolgens kan zonder verdere extra kosten naar Nederland worden uitgevoerd)...

heb je hier nog een bron bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
SolarOrbiter schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:19:
[...]
heb je hier nog een bron bij?
http://www.gearbestblog.de/faq/germany-express/ (Hoffentlich verstehen Sie Deutsch)

https://www.china-phone.n...t-review-experiences.html

https://www.facebook.com/...ay/posts/1075132529237650

Een vriend van me heeft de stofzuiger besteld bij Gearbest, deze gaat volgens tracking eerst naar the UK en komt dan naar NL.

[ Voor 18% gewijzigd door derhenno op 12-05-2017 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 09:45
Het Leoh-Paard schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:06:
Weet iemand hoe lang de batterijen van een Neato Botvac (85) mee moeten kunnen gaan? Ik heb het ding nu exact twee jaar, en hij weigert dienst. Ik krijg de melding 'Open de opvang en druk omlaag = AAN'. (Er zit een aan-/uit-schakelaar onder de opvangklep.) De schakelaar omzetten helpt niet; zo gauw hij weer aan staat, komt de melding terug.

Nou zijn er tientallen topics op Internet te vinden met dezelfde melding ('Please open my dirt bin & push switch DOWN to ON'), waar in de meeste gereageerd wordt dat de accu vervangen moet worden. (Heldere foutmelding dan he.) Maar blijkbaar is er in sommige gevallen iets anders aan de hand, want een aantal gebruikers schrijven dat een nieuwe accu niet helpt. Dus vind ik het wat zonde om onnodig zo'n ding à 50,- te bestellen.

Nu vind ik het best vroeg om na twee jaar de accu al te moeten afschrijven? Hij loopt gemiddeld anderhalve keer in de week, dat betekent hier zo'n vier à vijf keer laden, dus 200x tot nu toe.

Iemand een idee?
Ik had hier hetzelfde probleem na 1 jaar intensief gebruik.
Nieuwe accu besteld erin gezet en gekalibreerd.
Mijn botvac d85 werkt nu weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoetie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 16:02
Hoe doet de Xiaomi Mi Robot Vacuum het eigenlijk als je hem in bijvoorbeeld een losse kamer neerzet? Deze kamer is dan nog niet gemapt en ook zijn docking is er dan niet. Maakt hij dan een nieuwe map aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
Dan mapt hij de kamer. Doet hij iedere keer. Opstarten, en meteen mappen. Dan wordt de boel onderverdeeld in zones, die zone rijdt hij eerst de buitenranden, en dan met een baanpatroon inkleuren. Als zone klaar is naar een nieuwe zone. Tot alles gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
kan iemand mij vertellen wat de exacte hoogte is van de Xiaomi Mi, inclusief de sensor en wieltjes die de grond raken. waarom vraag ik dit? gezien ik een V7 heb en er tevreden mee ben?

Ik heb besloten om ook de Xiaomi te kopen. ik was in het begin niet overtuigd of ik echt wat zou hebben aan een stofzuiger robot uberhaupt. toen ben ik voor de V7 gegaan om het hele concept uit te proberen in mijn persoonlijke situatie (huis, kids, tegels, tijstip, aantal keren per dag/week etc). We (lees: mijn vrouw) zijn overtuigd en zien duidelijk de meerwaarde. Nu wil ik toch voor een slimme gaan, omdat de deze een betere navigatie heeft en de mapping lijkt me handig. Gaat sowieso een Xiaomi worden, omdat ik initieel na veel gevraag en uitzoek ook had gekozen tussen de V7 en Mi.

waarom afmeting? ik wil de exacte afmeting weten om te kijken of het onder mijn bank past. de V7 doet dit gemakkelijk en hij gaat ook tussen de stoelpoten in de keuken, dit moet ik ook goed meten. Zou namelijk zonde zijn als dit niet past :-)
daarnaast heb ik twee tapijten (niet hoogpollig), die zijn een centimeter of 2 dik (ga vanavond exact meten), en de V7 komt hier wel op, soms met moeite, maar hij klaart de klus altijd. Iemand ervaring met zo een soort tapijt?

de V7 ga ik eventueel op V&A zetten, of anders aan mijn ouders kado doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
SolarOrbiter schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:35:
kan iemand mij vertellen wat de exacte hoogte is van de Xiaomi Mi, inclusief de sensor en wieltjes die de grond raken. waarom vraag ik dit? gezien ik een V7 heb en er tevreden mee ben?

Ik heb besloten om ook de Xiaomi te kopen. ik was in het begin niet overtuigd of ik echt wat zou hebben aan een stofzuiger robot uberhaupt. toen ben ik voor de V7 gegaan om het hele concept uit te proberen in mijn persoonlijke situatie (huis, kids, tegels, tijstip, aantal keren per dag/week etc). We (lees: mijn vrouw) zijn overtuigd en zien duidelijk de meerwaarde. Nu wil ik toch voor een slimme gaan, omdat de deze een betere navigatie heeft en de mapping lijkt me handig. Gaat sowieso een Xiaomi worden, omdat ik initieel na veel gevraag en uitzoek ook had gekozen tussen de V7 en Mi.

waarom afmeting? ik wil de exacte afmeting weten om te kijken of het onder mijn bank past. de V7 doet dit gemakkelijk en hij gaat ook tussen de stoelpoten in de keuken, dit moet ik ook goed meten. Zou namelijk zonde zijn als dit niet past :-)
daarnaast heb ik twee tapijten (niet hoogpollig), die zijn een centimeter of 2 dik (ga vanavond exact meten), en de V7 komt hier wel op, soms met moeite, maar hij klaart de klus altijd. Iemand ervaring met zo een soort tapijt?

de V7 ga ik eventueel op V&A zetten, of anders aan mijn ouders kado doen.
De robot meet normaal een 96mm. De docking, indien je deze ook onder de sofa wenst te plaatsen, een 109mm.
Ik ga de afmeting nog eens nakijken of dit met de wieltjes volledig zijn uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
De mijne is helaas al onderweg vanuit Espana maar bij Gearbest is de Xiaomi Mi Robot Vacuum nu te krijgen voor € 313. . Met couponcode MIROBOT voor € 301 !!!!

Verzending verloopt via China - UK - NL (EU Express/Priority Line oftewel DPD) waardoor er geen extra kosten bij zouden moeten komen omdat deze reeds in de UK door gearbest worden voldaan (als ik het goed heb begrepen wordt in the UK op de gehele container een bedrag aan invoerkosten berekend welke ook reeds in de prijs is verdisconteerd. Vervolgens kan zonder verdere extra kosten naar Nederland worden uitgevoerd).

Is dit de prijs met verzendkosten inbegrepen? Ik vermoed dat er nog eens 30 euro bij komt voor verzending?
Indien dit het geval kon je het toestel voor 325 euro (- $5 dollar coupon, zie één van mijn vorige posts) bij https://nl.aliexpress.com...h-Mobile/32756896771.html op AliExpress. Ook een goede sales nadien en snelle respons op berichten! Via de 'seller's shipping method' gaat alles via DPD...

[ Voor 5% gewijzigd door blowk op 10-05-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Shipping Cost:FREE SHIPPING to Belgium Via Priority Line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09 08:39

Thanks ik heb deze besteld voor €301,- _/-\o_

We hadden een V7, maar mijn vriendin vond de V7 niet goed werken. Aangezien er soms wat achterbleef. En ze dacht dat zelf stofzuigen wel meeviel (appartement van 150 m2). Daarom de oude aan mijn ouders gegeven, die zijn er super blij mee.

En we zijn nu een maand verder en ik moet een nieuwe robotstofzuiger aanschaffen, omdat stofzuigen toch best veel werk was. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
RubenWwijk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:53:
[...]

We hadden een V7, maar mijn vriendin vond de V7 niet goed werken. Aangezien er soms wat achterbleef. En ze dacht dat zelf stofzuigen wel meeviel (appartement van 150 m2). Daarom de oude aan mijn ouders gegeven, die zijn er super blij mee.

En we zijn nu een maand verder en ik moet een nieuwe robotstofzuiger aanschaffen, omdat stofzuigen toch best veel werk was. :9~
Mag ik vragen wat je juist moet doen om geen verzendkosten bij te betalen? Wanneer ik kijk toont het altijd dat ik 30 euro extra verzendkosten erbovenop komt.

Update: ik kan geen gratis verzending aanduiding bij Gearbest. De goedkoopste verzending is 30 euro. +-320 euro (toestel + verzending - coupon) bij AliExpress lijkt me nog steeds de goedkoopste oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door blowk op 10-05-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Er komt trouwens een flashsale aan met robotstofzuigers, prijzen zijn nog niet bekend, staan nog vraagtekens bij:
http://www.gearbest.com/flash-sale.html

Link aangepast. Hou eens op met referral linkjes...

[ Voor 43% gewijzigd door Rone op 10-05-2017 16:39 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb zojuist gechat met de klantenservice van gearbest, maar ze geven aan dat je gewoon liable bent voor customs/taxes met shipping method "netherlands priority line" Misschien valt het in de praktijk mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenWwijk
blowk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:56:
[...]

Mag ik vragen wat je juist moet doen om geen verzendkosten bij te betalen? Wanneer ik kijk toont het altijd dat ik 30 euro extra verzendkosten erbovenop komt.

Update: ik kan geen gratis verzending aanduiding bij Gearbest. De goedkoopste verzending is 30 euro. +-320 euro (toestel + verzending - coupon) bij AliExpress lijkt me nog steeds de goedkoopste oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Gearbest.PNG

Ik kan uit deze optie kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
RubenWwijk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:53:
[...]

You're welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
SolarOrbiter schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:40:
ik heb zojuist gechat met de klantenservice van gearbest, maar ze geven aan dat je gewoon liable bent voor customs/taxes met shipping method "netherlands priority line" Misschien valt het in de praktijk mee ?
Mocht het zo zijn dat er extra kosten bijkomen (lijkt me raar daar het stuk UK-NL toch binnen de EU is) dan zal die vriend van me die extra kosten graag betalen. Het is en blijft een mooi, goed apparaat voor een fraktie van de prijs van de hele dure jongens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:05:
Er komt trouwens een flashsale aan met robotstofzuigers, prijzen zijn nog niet bekend, staan nog vraagtekens bij:
http://www.gearbest.com/flash-sale.html

Link aangepast
Prijzen kunnen bij Gearbest nogal eens fluctueren maar over het algemeen zijn het vaak dezelfde produkten die zo ongeveer het hele jaar door wel in een flashsale staan. Kort samengevat: veel zal het niet schelen :P

Betreft trouwens alleen maar iLife-modellen zo te zien...

[ Voor 17% gewijzigd door Rone op 10-05-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
RubenWwijk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:44:
[...]

[afbeelding]

Ik kan uit deze optie kiezen. :)
Ok, bedankt voor de info. Voor België is dit blijkbaar niet mogelijk. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik wel hoor
dafz0r schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:18:
Shipping Cost:FREE SHIPPING to Belgium Via Priority Line

[ Voor 20% gewijzigd door dafz0r op 10-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Hehe, wil je gratis doorsturen naar mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
30euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
Haha held! _/-\o_

Kan niet wachten op mijn Xiaomi! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Tapijten zijn 1.5 cm hoog.
Poten van de bank 13 cm, dus dat is geen issue. Afstand tussen de stoelpoten 36 cm, dus dit is ook geen issue.
Morgen ochtend ga ik de Xiaomi bestellen, wil ik met m'n N26 creditcard doen, de conversie rates hier zijn voordeliger dan mijn Abn creditcard. Ben sowieso van plan om het via AliExpress te bestellen, zie post van @blowk paar euro meer dan bij gearbest, maar dan heb je ook 3 jaar garantie via deze seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
SolarOrbiter schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:36:
@blowk paar euro meer dan bij gearbest, maar dan heb je ook 3 jaar garantie via deze seller.
Garantie streep ik weg, bij alles wat ik in China bestel. Geloof er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
stond daarnet free shipping maar nu staat er enkel die 27euro
enkel nog stock in china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
dafz0r schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:39:
stond daarnet free shipping maar nu staat er enkel die 27euro
enkel nog stock in china
Das expedited shipping, free shipping nog steeds aanwezig hier (zie keuzemenu verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik heb een botvac 85. Die is de hele tijd in de originele verpakking geweest (verhuizing e.d. duurde wat langer dan gepland). Bij aankoop heb ik hem wel getest, maar nu geeft hij een sensor error. Ik woon nu in het buitenland, daar kan ik niet zomaar naar een service punt gaan. Is zoiets ook zelf te maken? Vanuit Neaot zelf krijg ik nul hulp omdat officieel de garantie voorbij is, ook al heb ik hem al die tijd niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Zojuist de bestelling geplaatst voor de Xiaomi Mi Robot via aliexpress
volgens de N26 creditcard is 344.98USD = 316,42 EUR uiteindelijke exchange rate zal waarschijnlijk met een dag of twee bepaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
derhenno schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:20:
[...]

Das expedited shipping, free shipping nog steeds aanwezig hier (zie keuzemenu verzending)
free shipping was hier geen optie meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

wourk schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:58:
Ik heb een botvac 85. Die is de hele tijd in de originele verpakking geweest (verhuizing e.d. duurde wat langer dan gepland). Bij aankoop heb ik hem wel getest, maar nu geeft hij een sensor error. Ik woon nu in het buitenland, daar kan ik niet zomaar naar een service punt gaan. Is zoiets ook zelf te maken? Vanuit Neaot zelf krijg ik nul hulp omdat officieel de garantie voorbij is, ook al heb ik hem al die tijd niet gebruikt.
Neem even contact op direct met Neato.
Mochten die ook geen thuis geven hangt het heel sterk af wat voor sensor error het is er zijn best wat errors zelf te verhelpen maar voor andere errors heb je echt spare parts nodig zoals een laser / oogje / motortje.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phawieze
  • Laatst online: 02-10 16:32
Al een tijdje heb ik een Dirt Devil Spider. Nu merk ik dat ik te lui ben om hem iedere dag handmatig te starten, te legen en weer op te laden. Dus ben ik op zoek naar een upgrade. Nu lijken er geen goede opties te zijn onder de 300 euro, die echt verbetering brengen. Dus ben ik in de categorie 300 - 400 euro aan het kijken.

Hierbij lijkt de keuze te gaan tussen de Hombot, Roomba en Xiaomi.

Nu valt het me op dat de Hombot en Roomba al zeer lange tijd meegaan. Wat gevoelsmatig voor een gadget niet helemaal goed voelt :D. Is dit gek?

De Xiaomi lijkt het op intelligentie zeker te winnen. Op zuigkracht lijken ze allemaal redelijk gelijk. Aangezien ik geen huisdieren heb en een kleine ruimte (30m2) moeten dagelijkse rondjes er wel voor zorgen dat het meeste vuil opgezogen wordt. Mijn voorkeur gaat daarom naar de Xiaomi (ook zeker vanwege het hoge gadget gehalte :) )

Nu maak ik me alleen zorgen om mijn vloerkleed dat ik heb liggen. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20259300/

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn huidige Spider gaat er goed overheen, maar dit filmpje baart me enige zorgen. Zie vanaf 4:30.
YouTube: Three Way Robot Vacuum Challenge - Dyson vs iRobot vs Xiaomi
Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.