Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.863 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:53:
Ik ben na 8 maand nog steeds zeer tevreden over mijn Neato Botvac Connected uit Engeland gehaald voor 475 euro incl. shipping.

Ik maakte de borstel altijd op een omslachtige manier schoon totdat ik erachter kwam dat je hem op een heel eenvoudige manier kunt verwijderen :X
Het schoonmaken gaat een stuk beter nu.

Afgelopen weekend waren de 2 honden van mijn ouders hier een weekendje, ze moest heel even wennen aan de stofzuiger maar daarna liggen ze gewoon lekker in de mand. Met de drinkbak was het wel even oppassen, want deze is van chrome en dat ziet de Neato lastig (de kleine chromen pootjes van de bank en stoel ziet hij wel goed). De drinkbank heb ik op het aanrecht gezet.

De zijborstel begin na 8 maand wel wat uit te dunnen, ook het filter heeft zijn beste tijd gehad (volgens mij adviseren ze om het filter elke 3 maand te vervangen.
Ik heb deze set op Ebay besteld om eens te proberen: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Niet veel geld voor 5 filters en zijborstels. Ik ga deze eens proberen, heb nog een setje Neato filters liggen die bij de aankoop in de doos zaten dus kan altijd switchen.
Chrome is inderdaad een probleem. Soms blijft 'ie wel een minuut lang mijn bank aanrijden...

Maar wat bedoel je qua schoonmaken van de borstel? Enige issue bij mij zijn de lange haren van m'n vriendin... die draaien altijd om de borstel heen.
Zijn er meer mensen met een Neato die hun filters en borstels op Ebay halen?
:Y

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TommyGun schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:06:
[...]
Enige issue bij mij zijn de lange haren van m'n vriendin... die draaien altijd om de borstel heen.
Tondeuse doet wonderen :+

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-10 07:42
Ben je er gelijk permanent van af denk ik ;)
Moet je wel ineens de hypotheek alleen ophoesten

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:13:
[...]

Je hebt ook de VR6470LVMT nog, ook rond de 333 euro bij Wehkamp. Die is zeker te modden.
Klopt haha, nog meer keus :+ Maar iemand die weet of er noemenswaardige verschillen zijn? Anders bestel ik er gewoon één O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Iemand ervaring met de hom bot dweilfuncitie? Wil eens kijken hoe dit werkt etc, er staat alleen bij ' Om schade aan tapijten van het klittenband of vuilafgifte van de dweil te voorkomen, reinigt u het tapijt niet als de dweilhouder of dweil is bevestigd.'

Hoe zorg ik er voor dat hij dit niet doet? Ik had al zon vermoeden dat die het tapijt niet gedaan moest worden en dacht dat hij dit wellicht zelf zou vermeiden, maar dit doet hij dus niet?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:29
MyKey schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:19:
Hoe zorg ik er voor dat hij dit niet doet? Ik had al zon vermoeden dat die het tapijt niet gedaan moest worden en dacht dat hij dit wellicht zelf zou vermeiden, maar dit doet hij dus niet?
Kennelijk niet dan. Met de dweil heb ik geen ervaring, maar als mijn hombot op een matje komt, gaat automatisch de turbo stand aan (lees: hij zuigt harder) en weer uit als hij eraf rijdt. Hij herkent de mat dus wel, dan zou je denken dat het makkelijk te programmeren is dat bij gebruik van de dweil de mat vermeden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:55
grun93 schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:56:
[...]

Kennelijk niet dan. Met de dweil heb ik geen ervaring, maar als mijn hombot op een matje komt, gaat automatisch de turbo stand aan (lees: hij zuigt harder) en weer uit als hij eraf rijdt. Hij herkent de mat dus wel, dan zou je denken dat het makkelijk te programmeren is dat bij gebruik van de dweil de mat vermeden moet worden.
hij vermijdt automatisch hoogteverschillen als de dweil er opzit. Dus in principe zou hij tapijt automatisch moeten vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
pc01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:34:
Ik heb de vsr8600rr nu thuis. Wat op valt (en ik niet duidelijk op de site vindt staan) is dat er geen afstandsbediening bij zit. Nou heb ik net de Android app geïnstalleerd en de hack er opgezet. Krijg helaas de wifi stick pas morgen dus dan kan ik pas zeggen of eea goed werkt. Maar als het werkt kan de timer volgens mij gewoon via de app.
Ik ben heel benieuwd of de hack gelukt is. Heb je het nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Unity2 schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:09:
[...]

Ik ben heel benieuwd of de hack gelukt is. Heb je het nog kunnen proberen?
ja werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Fijn te horen 😊 heb hem net besteld. Welke wifi stick heb je ervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:21
TommyGun schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:06:
[...]

Chrome is inderdaad een probleem. Soms blijft 'ie wel een minuut lang mijn bank aanrijden...

Maar wat bedoel je qua schoonmaken van de borstel? Enige issue bij mij zijn de lange haren van m'n vriendin... die draaien altijd om de borstel heen.

[...]

:Y
Hij rijdt er bij mijn bank en stoelpoten niet tegen aan. Maar de chromen drinkbank ging hij wel tegenaan rijden. Heb dit even getest toen de bak leeg was.
Hoe bevallen de filters en zijborstels jou? Ik zie wel Neato op de filters staan maar vraag me af of ze echt zijn.

Ik bedoelde dat ik altijd de haren er uit moest pulken zonder de grote borstel te verwijderen. Toen ik erachter kwam dat je de plastic houder over de borstel heen er zo af kunt klikken werd het schoonmaken een stuk makkelijker. Maak je vaak de borstel schoon? Ik doe het meestal elke 2 weken omdat er zoals je aangeeft veel haren omheen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:20:
[...]

Inderdaad. Wel eerst de app op United States zetten en dan de app in English zetten. Super makkelijk nu
Je hoeft niet meteen naar United States te zetten. Mainland China lukt ook voor degene die reeds andere apparaten van Xiaomi heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Justinski schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:21:
Mijn Xiaomi Vacuum is nog onderweg vanuit China, dus goed nieuws over die Engelse app!
Heeft iemand al gespeeld met goedkopere/thirdparty magneetstrips? Op Banggood staan bijvoorbeeld
magneetstrips voor maar een paar dollar, terwijl die officiele van Xiaomi al snel $20+ zijn...
Op Geekbuying kan je ze voor ongeveer 12 euro aankopen. http://www.geekbuying.com...-Virtual-Wall-372401.html

Anders magneetstrips kopen die voldoende Gauss heeft (300 of meer) en dit zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Unity2 schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:13:
Fijn te horen 😊 heb hem net besteld. Welke wifi stick heb je ervoor gebruikt?
De edimax stick die ook hier boven genoemd wordt en op het Duitse forum. Voor ongeveer 13e besteld in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:19:
[...]

Hij rijdt er bij mijn bank en stoelpoten niet tegen aan. Maar de chromen drinkbank ging hij wel tegenaan rijden. Heb dit even getest toen de bak leeg was.
Hoe bevallen de filters en zijborstels jou? Ik zie wel Neato op de filters staan maar vraag me af of ze echt zijn.
Bevallen prima, al weet ik niet of het exact dezelfde zijn als die in het artikel waar jij naar linkte. Maar doorgaans durf ik het met filters en zo wel aan. Electronica is een ander verhaal, maar volgens mij kan er vrij weinig mis gaan met een filter.
Ik bedoelde dat ik altijd de haren er uit moest pulken zonder de grote borstel te verwijderen. Toen ik erachter kwam dat je de plastic houder over de borstel heen er zo af kunt klikken werd het schoonmaken een stuk makkelijker. Maak je vaak de borstel schoon? Ik doe het meestal elke 2 weken omdat er zoals je aangeeft veel haren omheen draaien.
Ah, op die manier. Dat wist ik dan weer wel, staat ook in het boekje ;) Ik denk 1x per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik ben een tijdje op zoek naar een 2e Robot voor de boven verdieping. Beneden heb ik de Roomba 780 waar ik erg tevreden over ben.

Nu was ik aan het kijken voor een iLife, alleen zit ik met de scheduling te kijken, hier kan je niet instellen 2x in de week om 2.00AM ? Dit is een must voor mij.

Welke alternatieven hebben we nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
pc01 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:18:
[...]

De edimax stick die ook hier boven genoemd wordt en op het Duitse forum. Voor ongeveer 13e besteld in NL.
Ook die is bij mij onderweg (net als de VSR8600RR). Met welke firmware heb jij de hack uitgevoerd? Kan sowieso geen firmware vinden op de site van LG voor de VSR8600 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

DaYwaLkUr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:44:
Ik ben een tijdje op zoek naar een 2e Robot voor de boven verdieping. Beneden heb ik de Roomba 780 waar ik erg tevreden over ben.

Nu was ik aan het kijken voor een iLife, alleen zit ik met de scheduling te kijken, hier kan je niet instellen 2x in de week om 2.00AM ? Dit is een must voor mij.

LG Hombot 6470 / 86xx, rond de 350 euro. Is met een hack 'smart' te maken, en dan kun je met de webapp die op de robot zelf draait de scheduling per dag instellen. Zie o.a. http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
brentnl schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:03:
[...]

Ook die is bij mij onderweg (net als de VSR8600RR). Met welke firmware heb jij de hack uitgevoerd? Kan sowieso geen firmware vinden op de site van LG voor de VSR8600 ..
Met de laatste versie die op het Duitse forum staat. Die is generiek voor alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
pc01 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:08:
[...]

Met de laatste versie die op het Duitse forum staat. Die is generiek voor alle modellen.
Hij is nu z'n eerste ronde aan het rijden, navigeert tot dusver perfect. Hij noemt het alleen de 'zigzagmodus'; hoe krijg ik dat ding in 'learningmode' ? Dat zou die moeten gaan als hij vanaf het basisstation start, maar geen idee of hij dat ook doet.

Hoogpolig tapijt heeft hij wel moeite mee, maar dat wist ik van te voren; dat tapijt gaat er toch uit. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

pc01 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:21:
[...]

Is een algemene mod. Gewoon de instructies op het duitse forum volgen. Is erg simpel ! Laat maar weten als een stap niet helder is
Toch nog even een vraag. Heb de Mod toegepast en wifi werkende. Nu alleen het probleem als ik de schedule instel, dat de stofzuiger niet uit slaapstand komt. Hoe kan ik dit aanpassen of uitzetten? denk dat ie het wifi contact verliest in standby modus. Alvast bedankt.
Even getest maar hij doet het ook niet uit Stand by modus :/

[ Voor 5% gewijzigd door Ondskapt op 18-04-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
brentnl schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:22:
[...]hoe krijg ik dat ding in 'learningmode' ?
Learning modus is geen modus die je zelf kunt selecteren; dat zou automatisch achter de schermen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ondskapt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:23:
[...]

Toch nog even een vraag. Heb de Mod toegepast en wifi werkende. Nu alleen het probleem als ik de schedule instel, dat de stofzuiger niet uit slaapstand komt. Hoe kan ik dit aanpassen of uitzetten? denk dat ie het wifi contact verliest in standby modus. Alvast bedankt.
Dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.... Wel dat de tijd soms verspringt; maar dat is op te lossen met een ntp-scriptje dat ook op het forum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ondskapt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:23:
[...]

Als ie correct in zn laadstation staat dan gaat ie niet op stand-by, anders wel. En in stand-by idd geen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Hmm... bedankt. heb em even opnieuw opgestart en nu reageert ie wel weer via de webserver. alle functie knoppen deden het ook niet, ook niet via mijn android telefoon. Map had ie wel geupdate, als ook de last clean tijd, dus neem aan dat ie gewoon via wifi verbonden was. Misschien dat mijn router er raar op reageert

[ Voor 8% gewijzigd door Ondskapt op 18-04-2017 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Voor de mensen die bij ING sparen, de Philips is nu in de aanbieding FC8715/01
voor 183 euro

https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6717015#127554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Viper® schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:17:
Voor de mensen die bij ING sparen, de Philips is nu in de aanbieding FC8715/01
voor 183 euro

https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6717015#127554
Mooi prijsje
Werkt volgens mij niet met magneetstrips.

Hoe zijn de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ondskapt schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:42:
Misschien dat mijn router er raar op reageert
Je hebt de bot wel een vast ip-adres in de router toegekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Iemand al de banggood aanbieding op de Xaiomi al gezien? Ze geven aan 23% korting te geven en daar kost hij nu €363,29, ik heb zelf geen idee of dat een mooie aanbieding is.

http://www.banggood.com/O...PP-Control-p-1098131.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

grun93 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:46:
[...]

Je hebt de bot wel een vast ip-adres in de router toegekend?
Ja, de bot krijgt een vast ip adres van mijn router. Kijken hoe lang ie het nu volhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:44:

De Xiaomi Mi Robot (nu ongeveer 320 euro met verzending) kan je verschillende programma's instellen wanneer deze moet werken. Let wel op dat de meeste toestellen niet altijd de trap zien en soms afvalt. Beter om iets ervoor te plaatsen zodat hij er niet af rijdt of werken met een magneetstrip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
twimj schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:06:
Iemand al de banggood aanbieding op de Xaiomi al gezien? Ze geven aan 23% korting te geven en daar kost hij nu €363,29, ik heb zelf geen idee of dat een mooie aanbieding is.

http://www.banggood.com/O...PP-Control-p-1098131.html
Voor ongeveer 320 euro met verzending vind je het toestel op https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 13:26
blowk schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:21:
[...]

De Xiaomi Mi Robot (nu ongeveer 320 euro met verzending) kan je verschillende programma's instellen wanneer deze moet werken. Let wel op dat de meeste toestellen niet altijd de trap zien en soms afvalt. Beter om iets ervoor te plaatsen zodat hij er niet af rijdt of werken met een magneetstrip.
Goeie tip, ik ben sowieso al een Xiaomi fan :-) wel natuurlijk kans op invoerrechten waardoor die een stuk duurder kan uitvallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
DaYwaLkUr schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:48:
[...]

Goeie tip, ik ben sowieso al een Xiaomi fan :-) wel natuurlijk kans op invoerrechten waardoor die een stuk duurder kan uitvallen..
Met de 'seller shipping method' zou de kans kleiner zijn, maar de kans blijft. Extra kost zou rond de 60 euro zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brentnl
Zojuist m'n LG VSR8600RR gebricked lijkt het .. (Productcode VR6550LV.ARDQEEU).
Wist niet zeker welke firmware erop stond, dus wilde voordat ik de wifi-mod uitvoerde eerst de (in mijn ogen) nieuwste firmware erop zetten. Volgens de fora was dat versie 16552. Update gaat goed, krijg netjes een voice-bevestiging 'update geslaagd', maar daarna doet de bot niets meer na hem aan/uit gezet te hebben. De lampjes bovenop knipperen om beurten, en meer doet hij niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Kan nergens een andere/nieuwe firmware versie vinden. Update kan ik wel opnieuw uitvoeren, maar dat lijkt geen effect te hebben.

UPDATE: inmiddels via Taiwanese site een versie 16222 gevonden, en na installeren reageert 'robbie' in ieder geval weer. Nu alleen kijken waar ik de nieuwste FW voor mijn versie vandaan haal..

Is het mogelijk een backup te maken van de huidige firmware? Anders zou ik het ontzettend waarderen als iemand met een vergelijkbare hombot met recente FW dat wil doen _/-\o_ Volgens mij is die firmware redelijk universeel, aangezien ik bij 15 verschillende types op de Taiwanese, Duitse, Franse en NL-talige site van LG, die FW 16552 tegenkom. :+

[ Voor 33% gewijzigd door brentnl op 21-04-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

brentnl schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:36:
Zojuist m'n LG VSR8600RR gebricked lijkt het .. (Productcode VR6550LV.ARDQEEU).
Wist niet zeker welke firmware erop stond, dus wilde voordat ik de wifi-mod uitvoerde eerst de (in mijn ogen) nieuwste firmware erop zetten. Volgens de fora was dat versie 16552. Update gaat goed, krijg netjes een voice-bevestiging 'update geslaagd', maar daarna doet de bot niets meer na hem aan/uit gezet te hebben. De lampjes bovenop knipperen om beurten, en meer doet hij niet.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Kan nergens een andere/nieuwe firmware versie vinden. Update kan ik wel opnieuw uitvoeren, maar dat lijkt geen effect te hebben.

UPDATE: inmiddels via Taiwanese site een versie 16222 gevonden, en na installeren reageert 'robbie' in ieder geval weer. Nu alleen kijken waar ik de nieuwste FW voor mijn versie vandaan haal..

Is het mogelijk een backup te maken van de huidige firmware? Anders zou ik het ontzettend waarderen als iemand met een vergelijkbare hombot met recente FW dat wil doen _/-\o_ Volgens mij is die firmware redelijk universeel, aangezien ik bij 15 verschillende types op de Taiwanese, Duitse, Franse en NL-talige site van LG, die FW 16552 tegenkom. :+
Volgens mij als je de hacken gebruikt, krijg je een extra map op je usb stick genaamd old.
Volgens mij is dat je orginele firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Ondskapt schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:34:
[...]

Volgens mij als je de hacken gebruikt, krijg je een extra map op je usb stick genaamd old.
Volgens mij is dat je orginele firmware
Als iemand die nog heeft, zou dat top zijn. Ik heb namelijk éérst de firmware 'upgrade' gedaan (dacht ik :+ ) en daarna pas met de hack aan de gang gegaan. Ik heb dus alleen een 'old' map van een 'old' firmware 8)7

En hoe zet je die precies terug? Want dat zijn niet die update.sh/.dat/.axf files, maar 3 andere files (dropbearmulti, rc.local en run_hit.sh)

[ Voor 13% gewijzigd door brentnl op 21-04-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Even een kleine update over mijn pas ontvangen Xiaomi Mi Robot, wat een geweldig ding!!! _/-\o_
Installatie is super eenvoudig (alles van de software is nu ook in het Engels[tekst/spraak]) en wat doet ie het goed. Al mijn ruimtes geprobeerd en het resultaat is super, ben iedere keer verbaast wat ik in het stofreservoir zie.

De in-app handleiding/instructievideo is zelfs handig, vroeg me af waarom hij sommige ruimtes 2x doet en in de handleiding (welke tweaker leest deze nu ook ;)) stond netjes dat wanneer de eerste run onder de 10 minuten is de robot nog een run doet.
Ook de spot cleaning werkt goed, ding neerzetten en de home knop even inhouden, deed het eerst via de app maar dit is nog sneller!

Heb bijna alle sessies nog zitten meekijken 8)7, wat een gaaf ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Flash3d schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:03:
Even een kleine update over mijn pas ontvangen Xiaomi Mi Robot, wat een geweldig ding!!! _/-\o_
Ik wacht nog op vergelijkingen met de Neato modellen. Niet dat ik mijn D85 al wil vervangen, maar als deze van Xiamio nog slimmer is... wie weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Ik heb trouwens wel vaak dat de Hom-Bot het met de Franse slag doet. Dat ie soms wel stukken overslaat.
Meer mensen hier last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Ondskapt op 21-04-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

brentnl schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:55:
[...]

Als iemand die nog heeft, zou dat top zijn. Ik heb namelijk éérst de firmware 'upgrade' gedaan (dacht ik :+ ) en daarna pas met de hack aan de gang gegaan. Ik heb dus alleen een 'old' map van een 'old' firmware 8)7

En hoe zet je die precies terug? Want dat zijn niet die update.sh/.dat/.axf files, maar 3 andere files (dropbearmulti, rc.local en run_hit.sh)
Welke firmware versie wil je hebben dan? Ik heb van een medetweaker hier bijna alle versies nu gekregen. Bij LG is alleen de laatste te downloaden.
Dus welke wil je hebben?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ondskapt schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:04:
Ik heb trouwens wel vaak dat de Hom-Bot het met de Franse slag doet. Dat ie soms wel stukken overslaat.
Nee, niet echt. Bij mij maakt hij iedere keer netjes schoon, verdeeld in segmenten van ongeveer 3x3 meter. Hierbij wordt niks overgeslagen, de indeling van de ruimte verandert eigenlijk ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
luigi87 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:36:
[...]

Welke firmware versie wil je hebben dan? Ik heb van een medetweaker hier bijna alle versies nu gekregen. Bij LG is alleen de laatste te downloaden.
Dus welke wil je hebben?
Dat weet ik niet exact, omdat ik niet weet waar mijn VSR8600RR mee is geleverd. Ik weet alleen dat toen ik FW 16522 erop wilde zetten, de update geslaagd is, maar daarna m'n hombot nergens meer op reageerde. Dus ik vermoed dat er een andere/nieuwere versie op stond. Nu dus 16222 draaiend, maar lijkt daardoor niet meer automatisch op turbo te springen als hij over tapijt rijdt.

Las op het duitse forum over 17635 die goed werkt op een VR8600R (dus hopelijk ook op een VSR). Verder kwam ik ook nog 17341 tegen. :+
Ondskapt schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:04:
Daar heb ik geen last van. Ik heb hem wel gisteren op de bovenverdieping gezet, deed hij perfect, echter heb ik hem na 1.5u maar weer naar beneden gehaald, want hij bleef maar doorgaan terwijl hij alles al 3x had gehad. Weet niet of hij automatisch stopt als hij niet op dezelfde verdieping staat als het laadstation?

[ Voor 32% gewijzigd door brentnl op 22-04-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
blowk schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:23:
[...]

Voor ongeveer 320 euro met verzending vind je het toestel op https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html
Was dat een aanbieding dan of zo, want ik zie toch echt 370 staan nu?

Iemand die de Xiaomi heeft geintegreerd met domotica trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
UltraSub schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:03:
[...]

http://www.gearbest.com/r...546.html?utm_source=tt_de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daar kost hij met shipping 386. :)
Ik ga het eens in de gaten houden. Laatst een paar reviews van gezien, waar de Xiaomi structureel beter was dan de dure topmodellen van Roomba en Neato.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flash3d
[...]

Staat je valuta op euro en er zijn twee uitvoeringen: basis en met extra borstels/filter.
Kies "seller method" bij de shipment opties (bij mij 10 dagen met DPD en geen extra kosten douane).

[ Voor 4% gewijzigd door Flash3d op 22-04-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hah, that did the trick. Thanks!

/edit
https://github.com/rytilahti/python-mirobo
Nice!

[ Voor 48% gewijzigd door UltraSub op 22-04-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
[...]

Met de wissel zie ik dat nu ongeveer op 330 euro uitkomt zonder extra's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Ik zou persoonlijk niet kopen op Gearbest. In het verleden geen goede support/aftersales gehad. Na verkoop geen/slechte communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
blowk schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:13:
[...]

Ik zou persoonlijk niet kopen op Gearbest. In het verleden geen goede support/aftersales gehad. Na verkoop geen/slechte communicatie.
Mm met mijn iLife A4 via Gearbest goede ervaringen gehad... Hij was hier gisteren voor 301 euro te krijgen, maar zie dat de coupon nu niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
blowk schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:13:
[...]

Net besteld op de link die jij gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Razer schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:14:
[...]

Mm met mijn iLife A4 via Gearbest goede ervaringen gehad... Hij was hier gisteren voor 301 euro te krijgen, maar zie dat de coupon nu niet meer werkt.
De verkoop verliep wel vlot, maar nadien problemen gehad. Teruggestuurd. Na 2-tal weken was het toestel bij hen terug (via tracking), maar ze zeiden na een paar weken nog steeds niks te hebben ontvangen. Na probleem bij Paypal te deponeren, noch geen reactie. Uiteindelijk naar politie moeten gaan van Paypal om probleem formeel te bevestigen. Na 3 maanden uiteindelijk bedrag teruggekregen van Paypal, maar niks vernomen van Gearbest zelf. Van een goede aftersales gesproken. ;)

Ik hoop dat het nu beter verloopt, maar ik heb er geen vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
UltraSub schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:23:
[...]

Net besteld op de link die jij gaf :)
Super! Bij vragen zal Vance je normaal wel snel van antwoord zijn.
Vergeet de coupon MIrobot- $ 5. De kost van een extra zijborsteltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 11:49

Illusion

(the art of)

Sinds september de Ilife A4 in gebruik (ca 2 keer per maand, dus 15 rondjes?), maar nu is hij stukkig.

Hij rijdt geen lange rechte stukken meer, maar korte stukjes en dan steeds keren. Daardoor komt hij nergens meer, én komt hij niet meer terug op z'n dock.

Sensoren lijken allemaal schoon te zijn. Voorkant is schoon, 3 sensors op de onderkant zijn ook schoon.

Ik heb de voorkant er al een keer afgehaald, en het stuk tussen de leds en de bumper schoongemaakt, maar dat was niet heel vies.

Net een ticket op gearbest aangemaakt, maar weet niet of dat de snelste route is. Iemand tips?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Heb je het voorwieltje er al uit gehaald? Daar zit ook een sensor onder waar veel stof gaat zitten. Je kan hem er uit wippen met een schroevendraaier bijvoorbeeld. Is gewoon een asje die er in gedrukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
Hier boven rijdt al een half jaartje onze iLife A4 rond. Superding, indertijd voor 120 EUR op de kop kunnen tikken en dat ding doet echt magnifiek goed zijn werk op het bovenverdiep.

Zijn er eigenlijk nog zo van die 'steals' die prijs/kwaliteit goed liggen? 300 eur voor een robotje vind ik namelijk nogal veel of ik ben verwend met de prijs indertijd van de A4(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sta ik me net te bedenken of mijn huis bot proof is, dat leek zo te zijn, tot ik de gordijnen bekeek. Zijn panelen die een cm of 4-5 boven de grond eindigen. Als het ding daar langs gaat rijden of tegenaan gaat schuren kan het snel messy worden denk ik. Ervaringen daarmee?
Hoop eigenlijk dat de Xiaomi ze scanned, en er dan gewoon niet eens aan komt. Maar ja. :/
Damn, nog wel ff wachten voor hij hier is. Grr.
* UltraSub is niet zo geduldig

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 23-04-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Satch schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:56:
Heb je het voorwieltje er al uit gehaald? Daar zit ook een sensor onder waar veel stof gaat zitten. Je kan hem er uit wippen met een schroevendraaier bijvoorbeeld. Is gewoon een asje die er in gedrukt is.
Nu wel! Lijkt te helpen...
voorwiel

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 5 jaar een Neato XV-15 Pet and Allergy Robostofzuiger.

Ik ben altijd heel tevreden van dit toestel geweest, ik heb drie huisdieren en zonder deze robot is dat tweedagelijks stofzuigen minimum. Met de robotstofzuiger werd ons huis dagelijks automatisch gestofzuigd en deed ik het in het weekend nog een keertje manueel.

Nu sinds korte tijd krijg ik de error "My vision was blocked. Please press OKAY (3000)".
Na nazicht blijkt dat de LIDAR turret (draaiende laseroog) totaal niet meer ronddraait.
Is er iemand die een goede repairshop weet (liefst belgie)?
Een nieuw toestel kost toch al gauw rond de €500, ik hoop dat een rapir van dit probleem toch maar max een derde van dat bedrag zal kosten.

Een nieuw toestel kost me toch al gauw rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:45:
Ik heb nu 5 jaar een Neato XV-15 Pet and Allergy Robostofzuiger.

Ik ben altijd heel tevreden van dit toestel geweest, ik heb drie huisdieren en zonder deze robot is dat tweedagelijks stofzuigen minimum. Met de robotstofzuiger werd ons huis dagelijks automatisch gestofzuigd en deed ik het in het weekend nog een keertje manueel.

Nu sinds korte tijd krijg ik de error "My vision was blocked. Please press OKAY (3000)".
Na nazicht blijkt dat de LIDAR turret (draaiende laseroog) totaal niet meer ronddraait.
Is er iemand die een goede repairshop weet (liefst belgie)?
Een nieuw toestel kost toch al gauw rond de €500, ik hoop dat een rapir van dit probleem toch maar max een derde van dat bedrag zal kosten.

Een nieuw toestel kost me toch al gauw rond
Het enige wat je nodig hebt is een nieuw motortje.
Ergens in dit topic heb ik een linkje gedeeld van een ebay artiekel hier van.
Het is wat schroef werk en wat soldeer werk maar niet heel moeilijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04
Ik heb een aantal weken geleden de A4s besteld via Gearbest. Ik kreeg vorige week een mailtje dat vanwege een probleem met de leverancier deze niet leverbaar is.

Als ik verder zoek op Gearbest, zie ik de 'normale' A4, maar geen van de varianten kan naar Nederland worden verstuurd. Ook via Amazon kan ik er niet aan komen.

Dus wie kan mij helpen? Ik zag hierboven de Philips staan met rentepunten. Op zich een goede deal, maar er staat expliciet iets vermeld over haren (en laten wij nou net een kat hebben). Welke alternatieven zijn er verder nog meer in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
Dirickteur schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:41:
Ik heb een aantal weken geleden de A4s besteld via Gearbest. Ik kreeg vorige week een mailtje dat vanwege een probleem met de leverancier deze niet leverbaar is.

Als ik verder zoek op Gearbest, zie ik de 'normale' A4, maar geen van de varianten kan naar Nederland worden verstuurd. Ook via Amazon kan ik er niet aan komen.

Dus wie kan mij helpen? Ik zag hierboven de Philips staan met rentepunten. Op zich een goede deal, maar er staat expliciet iets vermeld over haren (en laten wij nou net een kat hebben). Welke alternatieven zijn er verder nog meer in deze prijsklasse?
De MEDION Robot stofzuiger MD 16192 zou een kopie moeten zijn van de Ilife A5, gewoon via Bol.com te bestellen voor EUR 129.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
Flash3d schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:54:
[...]

Staat je valuta op euro en er zijn twee uitvoeringen: basis en met extra borstels/filter.
Kies "seller method" bij de shipment opties (bij mij 10 dagen met DPD en geen extra kosten douane).
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om via DPD te zenden? De bot is nu weer beschikbaar voor 310 euro maar begrijp niet hoe ik het beste met de belastingen om kan gaan? Ik zie uberhaubt geen twee uitvoeringen? Ik zie allen maar DHL verzend opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Dutchkiller schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:40:
[...]

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om via DPD te zenden? De bot is nu weer beschikbaar voor 310 euro maar begrijp niet hoe ik het beste met de belastingen om kan gaan? Ik zie uberhaubt geen twee uitvoeringen? Ik zie allen maar DHL verzend opties?
Voor de zoveelste keer ;) :
  1. Link Ali
  2. Zet valuta op euro (niet noodzakelijk maar anders denk je huh? waarom issie nu zo duur).
  3. Kies kleur (uitvoering zonder extra's/met extra's) en stekkertype (EU).
  4. Kies Seller's Shipping Method bij verzending methode (klein pijltje achter DHL).
  5. Gebruik de kortingscode MIrobot- $ 5 bij het afrekenen (5 euro/dollar korting).
Wacht een dag of 10 en daar is ie.

[ Voor 4% gewijzigd door Flash3d op 24-04-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Er is er vandaag eentje in de aanbieding bij de telegraaf:

http://aanbiedingen.teleg...l&utm_campaign=2017-04-26

Iemand enig idee welke dit is?

Afbeeldingslocatie: https://static.groupdeal.nl/media/catalog/product/cache/13/image/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/r/o/robotstofzuiger_maart_hoofd_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dijkhuis schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:50:
Er is er vandaag eentje in de aanbieding bij de telegraaf:

http://aanbiedingen.teleg...l&utm_campaign=2017-04-26

Iemand enig idee welke dit is?

[afbeelding]
Tja...

Afbeeldingslocatie: https://static.groupdeal.nl/media/wysiwyg/Robotstofzuiger_maart_tekst_V2.jpg

Aidbot-R527 misschien? ;)

http://list.qoo10.sg/item...ART-MOP-ROBOTIC/501672533

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 26-04-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
TommyGun schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:54:
[...]

Tja...

Aidbot-R527 misschien? ;)
Aidbot R527 had ik er ook uitgehaald, maar die naam komt nog geen enkele keer op dit forum voor... dus geen ervaringsdeskundigen hier.

Maar zo te zien is het dus geen kloon van een ilife etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ziet er wel erg simpel uit. Geen eens valsensoren dus niet te gebruiken op etages met een trapgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45

timovd

Voorsprong door techniek

Zojuist firmware 16222 op mijn LG Hombot VR8601 gezet. Vervolgens de bekende WiFi-hack versie voor 16552 er op gezet, waarbij ik lg.srv heb vervangen voor de nieuwste webinterface (2.51).
Met andere firmware-versies was het device bricked. En dat zuigt enorm!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan ken je definitie van bricken niet.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

En dat zuigt enorm!
Prima toch..? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat doet hij dan niet bij een nieuwere firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
UltraSub schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:05:
Sta ik me net te bedenken of mijn huis bot proof is, dat leek zo te zijn, tot ik de gordijnen bekeek. Zijn panelen die een cm of 4-5 boven de grond eindigen. Als het ding daar langs gaat rijden of tegenaan gaat schuren kan het snel messy worden denk ik. Ervaringen daarmee?
Hoop eigenlijk dat de Xiaomi ze scanned, en er dan gewoon niet eens aan komt. Maar ja. :/
Damn, nog wel ff wachten voor hij hier is. Grr.
* UltraSub is niet zo geduldig
Weet niet wat je bedoeld met 'panelen', maar ik heb dunne vitrage achtige gordijnen en als 'ie daar tegen aankomt gaat hij heel voorzichtig/langzaam doorduwen. Werkt in mijn geval perfect, want mij maakt dus ook onder de gordijnen schoon.

Enige waar ik problemen mee heb is mijn vloerkleed, deze is 1.2cm hoog en daar krijgt hij helaas niet genoeg grip om er op te klimmen. Ik zit er aan te denken om iets van een wig-randje/ramp voor te maken, die ik dan onder mijn bank leg... hopelijk lost dat mijn probleem op :)

Niet mijn filmpje, maar wel exact hetzelfde probleem: YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum - Probleme mit Teppichen / problems with carp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Justinski schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:11:
[...]

Weet niet wat je bedoeld met 'panelen', maar ik heb dunne vitrage achtige gordijnen en als 'ie daar tegen aankomt gaat hij heel voorzichtig/langzaam doorduwen. Werkt in mijn geval perfect, want mij maakt dus ook onder de gordijnen schoon.

Enige waar ik problemen mee heb is mijn vloerkleed, deze is 1.2cm hoog en daar krijgt hij helaas niet genoeg grip om er op te klimmen. Ik zit er aan te denken om iets van een wig-randje/ramp voor te maken, die ik dan onder mijn bank leg... hopelijk lost dat mijn probleem op :)

Niet mijn filmpje, maar wel exact hetzelfde probleem: YouTube: Xiaomi Mi Robot Vacuum - Probleme mit Teppichen / problems with carp...
Afbeeldingslocatie: https://www.louverdrape.nl/wp-content/uploads/2016/09/Louverdrape-Paneelgordijnen-3.jpg
Das een voorbeeld van paneelgordijnen. Als die dicht zijn is het niet bepaald handig als de bot er achter kruipt of er tegenaan gaat rijden/duwen. Duimen dat hij het als een wand scanned dus.
Vloerkleden heb ik niet, dus dat gaat hier gelukkig geen issue zijn.

Weet iemand trouwens waarom tracking vanuit China altijd zo'n drama is? Ze hebben altijd wel een tracking nummer, maar waar je niks mee kunt. Irritant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29
Op iBOOD waren ze vandaag in de war zeker. De originele Botvac Connected voor € 380,- De deal van dit jaar, uiteraard al uitverkocht. Ben benieuwd hoe dit voor de kopers afloopt.

http://www.ibood.com/nl/n...ato-botvac-connected.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Nu online
Ik heb een iLife A4 in de aanbieding, staat wel op marktplaats. In verband met omstandigheden houden we het toch bij alleen de Neato :).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groene
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10 13:20
UltraSub schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:41:
[...]

Weet iemand trouwens waarom tracking vanuit China altijd zo'n drama is? Ze hebben altijd wel een tracking nummer, maar waar je niks mee kunt. Irritant. :)
Ik heb de Xiaomi afgelopen zaterdagmiddag besteld, bij dezelfde verkoper volgens mij. Woensdag bericht gehad dat deze was verzonden, inclusief een tracking nummer dat niet werkte idd. Maar ik zag zojuist dat het nummer was veranderd en nu werkt het wel. Mijn status staat nu op transit (2 days).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
iBOOD heeft de Neato Botvac D5 Connected Robotstofzuiger in de aanbieding. Voor € 529 lijkt goedkoop ten opzichte van de concurrentie...

http://www.ibood.com/home...connected-stofzuiger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Onze LG Hombot nu een paar dagen in gebruik en hij/zij bevalt goed. Onze bank is klaarblijkelijk net een paar milimeter te laag voor de robot (door het afgeronde design) en blijft daar soms vastlopen. Is dit iets dat vanzelf beter wordt, omdat de robot zelflerend is?
Ik ontdek dit pas als we een paar uur van huis zijn, of de volgende ochtend en er al wel een hele map van het huis is gemaakt. Alles is dus al gezogen.
Hiervoor hadden we een "domme" robot die wel onder de bank past en waarvan de (mechanische) bumper een fractie hoger is dan het apparaat zelf.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
UltraSub schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:41:
Weet iemand trouwens waarom tracking vanuit China altijd zo'n drama is? Ze hebben altijd wel een tracking nummer, maar waar je niks mee kunt.
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb wel eens gelezen dat chinese leveranciers verplicht zijn een trackingnummer te vermelden. Soms vullen ze zomaar wat in, of anders een magazijnnummer of zoiets. Maar bij de wat duurdere artikelen, zeg boven de 20 euro, kloppen de trackingnummers vaak wel. Dat is tenminste wel mijn ervaring. Nummers die alleen uit cijfers bestaan niet, maar als het nummer begint en eindigt met een paar letters zoals NL of CN kun je ze gewoon volgen in de PostNL app of op je computer.
timovd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:54:
Onze LG Hombot nu een paar dagen in gebruik en hij/zij bevalt goed. Onze bank is klaarblijkelijk net een paar milimeter te laag voor de robot (door het afgeronde design) en blijft daar soms vastlopen. Is dit iets dat vanzelf beter wordt, omdat de robot zelflerend is?
Lijkt me niet. Hoe wil je een hardware probleem softwarematig oplossen? Misschien is het mogelijk de bank wat op te hogen door viltdoppen oid onder de poten te plakken?

[ Voor 41% gewijzigd door grun93 op 28-04-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb er al viltjes onder zitten, maar ik kan ze wellicht op elkaar plakken. Bij de houtkachel wordt dat lastig en lelijk. daar leg ik nu steeds een kussen voor, omdat er anders erg veel krassen op de robot komen.
Bij de bank heb ik het idee dat hij allen vast komt te zitten bij de dwarsbalken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
timovd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:53:
Bij de bank heb ik het idee dat hij allen vast komt te zitten bij de dwarsbalken.
Sowieso zou ik er de eerste paar keer even bij blijven om het gedrag van de robot te observeren, dan kom je er snel genoeg achter waar de knelpunten zijn. Bijvoorbeeld in het weekend. Pas als de knelpunten verholpen zijn, kun je de robot met een gerust hart alleen laten werken. Het zijn soms net kinderen, je moet ze eerst opvoeden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Morgen of vanavond meer weer in de gaten houden.
Toch is het een design-failure van LG om de robot een kleine bolling te geven. De klep had bijvoorbeeld volledig vlak gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Iemand ooit gemeten aan de voeding van een Neoto XV-15? De batterijen werden minder dus hiervoor nieuwe gehaald maar de bot wil niet meer laden. Niet via de base en niet via de plug. Het lijkt erop dat de batterijen niet geladen worden zover ik kan nameten. Iemand zo gauw een idee welk onderdeel er kapot kan zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
timovd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:53:
Ik heb er al viltjes onder zitten, maar ik kan ze wellicht op elkaar plakken. Bij de houtkachel wordt dat lastig en lelijk. daar leg ik nu steeds een kussen voor, omdat er anders erg veel krassen op de robot komen.
Zaag de pootjes van de bank af zodat die lager wordt. Probleem ook opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09 08:11
Hey mensen, ik heb een probleem met de A4. Ik heb hem ongeveer 6 maanden nou en na 4 of 5 maanden ging hij raar gedrag tonen. Ik heb hem schedualed om elke dag om 9 uur rond te gaan rijden maar hij doet nou niet meer de hele kamer. Het volgende gebeurd:

YouTube: ILIFE A4 Vacuum Cleaner wrong

Hij blijft maar in deze stand staan, hij wil niet meer de hele kamer rond gaan. Als ik tijdens dat hij bezig is op het knopje druk om de randen ook te gaan doen (dus het programma kiezen via de afstandsbediening) dan doet hij het wel goed, maar als ik dit niet doet dus niet. Ik heb hem al 5x stroom eraf en eraan gedaan via de knop maar hij blijft dit maar doen.

Is er een manier om hier van af te komen? Om hem naar fabrieksinstellingen te zetten of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
Satch schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:56:
Probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjongeh
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09 08:11
Zat echt niet normaal veel stof daar, maar lijkt erop dat hij het nou weer normaal doet!!

Echt bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Er zit een sensor achter dat balletje dat bijhoudt of hij zich nog verplaatst (ivm vastlopers). Als er stof voor zit ziet die sensor niets en krijg je het zenuwachtig op en neer gedraai. In mijn ervaring moet je dat om de zoveel maanden controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
Ik heb de LG Hom Bot met WiFi hack. Als ik m boven aan zet doet hij prima zijn werk maar omdat hij niet naar z'n docking station terug kan, gaat hij in stand-by. Dan is ie ook niet meer via WiFi benaderbaar..dus kan niet op m'n werk zien of het goed gegaan is...

Iemand n idee of je de stand-by tijd kan aanpassen of evt helemaal uit zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Mensen met een xiaomi mi robot: geeft deze een melding wanneer het stofreservoir vol is? Heb deze nog niet gehad (leeg hem ook regelmatig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@flash3d De xiaomi heeft geen "bin full" melding.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smspeter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Peoples,

na een dag of 3 lezen besloten dat het de Neato D3 gaat worden, ik zit echter nog met 1 lastig punt.

Mijn beneden verdieping is verdeeld in 2 stukken, woonkamer zelf en keuken\gang. Ze zijn verdeeld omdat de woonkamer een centimeter of 2 a 3 lager ligt dan de keuken\gang, middels een recht opstaande rand. Ik verwacht niet dat de D3 in staat is de klim te maken, wanneer ik de D3 handmatig op de keukenvloer zet, is hij in staat om dat gedeelte als apart stuk in te leren? (of maakt hij sowieso de afdaling op enig moment om niet meer terug te kunnen keren?) Probleem lijkt mij echter wel dat ik altijd een handmatige actie moet doen om allebei de stukken te laten zuigen, en dat is nou niet echt het idee achter een robot lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

smspeter schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:16:
Peoples,

na een dag of 3 lezen besloten dat het de Neato D3 gaat worden, ik zit echter nog met 1 lastig punt.

Mijn beneden verdieping is verdeeld in 2 stukken, woonkamer zelf en keuken\gang. Ze zijn verdeeld omdat de woonkamer een centimeter of 2 a 3 lager ligt dan de keuken\gang, middels een recht opstaande rand. Ik verwacht niet dat de D3 in staat is de klim te maken, wanneer ik de D3 handmatig op de keukenvloer zet, is hij in staat om dat gedeelte als apart stuk in te leren? (of maakt hij sowieso de afdaling op enig moment om niet meer terug te kunnen keren?) Probleem lijkt mij echter wel dat ik altijd een handmatige actie moet doen om allebei de stukken te laten zuigen, en dat is nou niet echt het idee achter een robot lijkt mij.
En die rand mooi schuin laten lopen is geen optie? Lijkt me sowieso een nare drempel om in huis te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Hoe doen jullie het eigenlijk met verschillende verdiepingen? Kan je de robot gewoon afwisselen tussen de verdiepingen of zal de robot daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het ligt eraan welke robot, ik heb de iLife A4 en dat is gewoon een 'domme' robot. Ik zet die eens per week boven neer en laat 'm daar zijn rondje lopen tot de accu leeg is. Dan zet ik hem beneden weer in de lader, waar hij gewoon iedere nacht zijn rondje draait.

De uitgebreidere robots die de ruimte in kaart brengen kan het problematischer zijn, al kunnen ze hier wel mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn hombot rijdt ook ongeveer wekelijks een rondje boven, geen probleem daarmee. Die zou 'slim' moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 13:59
Xepos schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:54:
Hoe doen jullie het eigenlijk met verschillende verdiepingen? Kan je de robot gewoon afwisselen tussen de verdiepingen of zal de robot daar problemen mee hebben?
heb ook een domme robot, ilife V7. laadstation staat beneden. in de nacht werkt de robot beneden, en tot in de ochtend laad het op. vervolgens breng ik het in de ochtend naar boven en laat ik het werken tot deze leeg is. wanneer ik in de middag thuis ben zet ik de robot weer beneden op het station. en dan weer het zelfde liedje. (tussentijds uiteraard bakje legen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Hm interessant! Dan ga ik denk maar eens kijken naar een potentiële robotje om in huis te halen. Bedankt voor jullie inzichten.
Pagina: 1 ... 52 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.