Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.160.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07 15:21

luigi87

Domotica Fanaticus

- J.W. - schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:56:
[...]

Heb meeste firmwares wel staan*, mocht het alsnog niet lukken met de laatste let me know..
Hier rijdt hij met firmware 11128 rond trouwens, werkt hier het beste.

*7714, 8180, 9785, 11128,13865,16552

Hier doet de Hombot al ruim 3 jaar goed z'n werk, batterij is ook nog prima.
CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:27:
[...]

Ik heb ook een Ubiquiti router, dus die combi werkt dan zou je zeggen ;)

Nee, dat is (denk ik) de officiële app, maar die werkt waarschijnlijk niet met de hack.

Er is een app gemaakt op basis van de hack. IP-adres invullen en hij maakt verbinding met je Hombot. Mijn Hombot is benaderbaar via een extern IP-adres, dus ik kan de app ook buitenshuis gebruiken.

Hier kan je de app vinden en een kort filmpje van het gebruik:
https://github.com/rampage128/hombot-control/releases
YouTube: Hombot 3.0 Android / Android Wear App
Thanks nog allebij, heb de fix nu uitgevoerd op firmware versie 16552 en draait nu prima iig.
Nu nog even afwachten wat die op termijn doet. Enkel is de accu blijkbaar zo verrot dat de hombot niet eens aangaat zonder op het laadstation te staan.
Als het goed is komen de onderdelen voor eind volgende week binnen _/-\o_

Enkel krijg ik het nog niet voor elkaar om de email functie te laten werken.
Bij een test email krijg ik altijd de volgende error:

code:
1
 2017/04/08 16:08:13 : send test : rc = -1 (err: invalid config)

Alle ingevoerde gegevens zijn correct:
Receiver: mijn emailadres
Smtp-Server: smtp.gmail.com
Smtp-User: username van me gmail (zonder de @gmail.com)
Smtp-Password: het juiste wachtwoord

Iemand een idee? of eventeel een tip voor een andere SMTP. (overigens deze config werkt prima met Domoticz op een rasp Pi)

App gelijk ook even gefixt en werkt ook prima :)
Zie alleen wel een hele vreemde map erin, alsof die in een ander huis heeft gereden :+

Kan je het map geheugen nog op de een of andere manier wissen? dat dus echt even een reset krijgt?

[ Voor 13% gewijzigd door luigi87 op 08-04-2017 16:11 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-07 09:06
CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:16:
Bij ons ook geen probleem... hebben normale stoelen met 4 poten. Komt zelfs onder de box ;)
1 laatste vraag, de ruimte die hij nodig heeft. 1,5/1,5 en 2 meter, hoe erg is het als dit miner is, heb jij die ruimte er wel omheen?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:30

backupdevice

Boeh!

Ik heb aan de zijkanten van het station minder dan 10 cm ruimte maar van voren wel een meter

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
En hij heeft daar geen problemen mee? We willen hem eigenlijk onder de box zetten, mooie plek leek ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:21
MyKey schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:00:
En hij heeft daar geen problemen mee? We willen hem eigenlijk onder de box zetten, mooie plek leek ons :)
Ik heb er ook eentje. Alleen de ruimte van voren is belangrijk, aan de zijkanten veel minder. Over de accu: nadat hij de kamer en open keuken van bijna 45 m2 gedaan heeft, is er nog ruim 60% over. Ik denk niet dat hij tussentijds bij hoeft te laden, tenzij je in een kasteel woont. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 23-07 14:30

backupdevice

Boeh!

MyKey schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:00:
Nope, werkt perfect. Houdt er wel rekening mee dat het Dock een hoge achterkant heeft .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Lijkt goed te werken. Gister avond even geprobeerd en hij doet goed zn werkt :) Ik ben bezig geweest om die wifi hack erop te krijgen, het installeren van de 'hack' gaat goed, hij geeft aan dat die gaat beginnen en zegt ook complete. Daarna stop ik een wifi usb stick erin, alleen stopt het hier, hij zou dan moeten aangeven dat die verbinding maakt en zou een ipnummer moeten zeggen (?), dit krijg ik alleen niet voor elkaar. Ik probeer 2 verschillende (een tp-link en een trust) stick, maar dit lukt niet. Net even geupdate naar de nieuwe versie 16552, maar ook daar gaat het niet goed helaas.

Enig idee wat dit probleem kan zijn? Op internet is er niet heel veel te vinden helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

MyKey schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:58:
Lijkt goed te werken. Gister avond even geprobeerd en hij doet goed zn werkt :) Ik ben bezig geweest om die wifi hack erop te krijgen, het installeren van de 'hack' gaat goed, hij geeft aan dat die gaat beginnen en zegt ook complete. Daarna stop ik een wifi usb stick erin, alleen stopt het hier, hij zou dan moeten aangeven dat die verbinding maakt en zou een ipnummer moeten zeggen (?), dit krijg ik alleen niet voor elkaar. Ik probeer 2 verschillende (een tp-link en een trust) stick, maar dit lukt niet. Net even geupdate naar de nieuwe versie
16552, maar ook daar gaat het niet goed helaas.

Enig idee wat dit probleem kan zijn? Op internet is er niet heel veel te vinden helaas..
Neem aan dat je de hombot wel reset na de update en voor dat je het stickje er in doet. Het beste werkt het met die kleine edimax stick.

Wat bij mij eerder ook fout ging is dat je de zip file met de hack op een schone usb moet zetten. En op de usb stick zelf moet uitpakken. Mogelijk maakt dit verschil. Bij mij toen ikbde hack voor het eerst uitvoerde wel iig.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
luigi87 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:24:
[...]

Neem aan dat je de hombot wel reset na de update en voor dat je het stickje er in doet. Het beste werkt het met die kleine edimax stick.

Wat bij mij eerder ook fout ging is dat je de zip file met de hack op een schone usb moet zetten. En op de usb stick zelf moet uitpakken. Mogelijk maakt dit verschil. Bij mij toen ikbde hack voor het eerst uitvoerde wel iig.
Het installeren gaat goed zegt hij, dus daar kan de fout hem dan niet in zitten denk ik? Ik heb 2 kleine sticks inderdaad voor de WiFi connectie.

Wat bedoel je met 'reset'? Ik zet hem helemaal uit en verwissel dan de sticks en zet hem dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

MyKey schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:29:
[...]

Het installeren gaat goed zegt hij, dus daar kan de fout hem dan niet in zitten denk ik? Ik heb 2 kleine sticks inderdaad voor de WiFi connectie.

Wat bedoel je met 'reset'? Ik zet hem helemaal uit en verwissel dan de sticks en zet hem dan weer aan.
Dat bedoelde ik met reset ja. Het zijn wel sticks die gadviseerd worden? Je heb de files ook aangepast voor een fixed ip?
Hij zou erna moeten zeggen starting remote connection. En erna de ip cijfer van de 4de reeks

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-07 15:53
MyKey schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:58:
Lijkt goed te werken. Gister avond even geprobeerd en hij doet goed zn werkt :) Ik ben bezig geweest om die wifi hack erop te krijgen, het installeren van de 'hack' gaat goed, hij geeft aan dat die gaat beginnen en zegt ook complete. Daarna stop ik een wifi usb stick erin, alleen stopt het hier, hij zou dan moeten aangeven dat die verbinding maakt en zou een ipnummer moeten zeggen (?), dit krijg ik alleen niet voor elkaar. Ik probeer 2 verschillende (een tp-link en een trust) stick, maar dit lukt niet. Net even geupdate naar de nieuwe versie 16552, maar ook daar gaat het niet goed helaas.

Bij mij was het ook even tobben om de hack werkend te krijgen. De firmware en versie van de hack moeten iig matchen...maar dat ligt voor de hand.

Je WiFi gegevens ingevuld in het txt bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
luigi87 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:47:
[...]

Dat bedoelde ik met reset ja. Het zijn wel sticks die gadviseerd worden? Je heb de files ook aangepast voor een fixed ip?
Hij zou erna moeten zeggen starting remote connection. En erna de ip cijfer van de 4de reeks
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat voor sticks dit zijn, ik heb ze al een lange tijd in huis liggen 8)7
Verder heb ik geen fixed ip gegevens, de install gaat goed, daarna verwissel ik hem naar WiFi usb, daarna hoor ik niks meer.

Ga het zo nogmaals proberen als die klaar is, ik heb de install usb opnieuw naar FAT32 geformat en het bestand op de usb uitgepakt, kijken of dat een verschil maakt. Anders maar kijken naar een andere WiFi usb-tje die wel zou moeten werken.
CoachKoos schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:54:
[...]

Bij mij was het ook even tobben om de hack werkend te krijgen. De firmware en versie van de hack moeten iig matchen...maar dat ligt voor de hand.

Je WiFi gegevens ingevuld in het txt bestand?
Ja gegevens staan ingevuld in dit conf bestand

[EDIT]

Werkt dus ook niet, iemand een advies welke in zou kunnen aanschaffen? Bij de action hebben ze vaak van die sticktjes liggen, worden deze ondersteund?

[ Voor 24% gewijzigd door MyKey op 09-04-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

MyKey schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:55:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat voor sticks dit zijn, ik heb ze al een lange tijd in huis liggen 8)7
Verder heb ik geen fixed ip gegevens, de install gaat goed, daarna verwissel ik hem naar WiFi usb, daarna hoor ik niks meer.

Ga het zo nogmaals proberen als die klaar is, ik heb de install usb opnieuw naar FAT32 geformat en het bestand op de usb uitgepakt, kijken of dat een verschil maakt. Anders maar kijken naar een andere WiFi usb-tje die wel zou moeten werken.

[...]

Ja gegevens staan ingevuld in dit conf bestand

[EDIT]

Werkt dus ook niet, iemand een advies welke in zou kunnen aanschaffen? Bij de action hebben ze vaak van die sticktjes liggen, worden deze ondersteund?
Dan denk ik dat het probleem in je stick zit. Er zijn maar een beperkt aantal chips ondersteund.

Raad je aan deze te kopen
https://www.amazon.de/EDI...IEEE802-11b/dp/B003MTTJOY

Deze is heel klein. Past goed en werkt beter dan de tp link versie.

Ze bezorgen gewoon in nederland bij amazon.de

Edit:
Deze kan dus niet in nederland worden bezorgd maar deze is wel ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door luigi87 op 09-04-2017 11:43 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 11:18

racoon

mooowwww

Mijn iLife A4 heeft het volgende probleem,als hij in het oplaadstation zit blijft een borstel doordraaien,iemand een idee wat er aan de hand is en hoe op te lossen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuber
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
Hoi allen, ook aan het kijken naar een robotstofzuiger, en kwam net zoals MyKey uit op die LG VR64702LVMT uit, ook omdat deze te hacken is. Nu zag ik bij Wehkamp ook de VSR8600RR staan, https://www.wehkamp.nl/hu...diumCode=85&MaatCode=0000
. Ongeveer even duur, maar allicht niet te hacken, zonder droog dweil functie en als mijn duits goed genoeg is, eigenlijk toch zonder timerfunctie (ook al zeggen de specs van wel). Iemand hier toevallig ervaring mee, en klopt mijn aanname dat de oudere VR64702LVMT toch de betere koop is?

Dank alvast!
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Kuber schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:09:
Hoi allen, ook aan het kijken naar een robotstofzuiger, en kwam net zoals MyKey uit op die LG VR64702LVMT uit, ook omdat deze te hacken is. Nu zag ik bij Wehkamp ook de VSR8600RR staan, https://www.wehkamp.nl/hu...diumCode=85&MaatCode=0000
. Ongeveer even duur, maar allicht niet te hacken, zonder droog dweil functie en als mijn duits goed genoeg is, eigenlijk toch zonder timerfunctie (ook al zeggen de specs van wel). Iemand hier toevallig ervaring mee, en klopt mijn aanname dat de oudere VR64702LVMT toch de betere koop is?

Dank alvast!
Stefan
Lijkt wel heel erg op een hombot 3.0 en dan zou de wifi hack ook moeten werken. Echter wordt die niet benoemd bij de hack.
Op google wordt je er ook niet echt wijzer uit. Dus geen idee of het kan

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:44
De 8600 wordt hier http://www.roboter-forum....erung-per-Weboberfl%E4che expliciet genoemd. Voor die prijs ga ik het in ieder geval proberen !

Enige probleem dat ik met een eerdere LG hombot had is dat hij nogal snel tegen lage drempels / poten aan blijft botsen. Staan wat tips op die site om motion.xml aan te passen; benieuwd of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

pc01 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:57:
De 8600 wordt hier http://www.roboter-forum....erung-per-Weboberfl%E4che expliciet genoemd. Voor die prijs ga ik het in ieder geval proberen !

Enige probleem dat ik met een eerdere LG hombot had is dat hij nogal snel tegen lage drempels / poten aan blijft botsen. Staan wat tips op die site om motion.xml aan te passen; benieuwd of dat gaat werken.
Zag inderdaad dat je via de webinterface de motion xml kan aan passen. Maar heb jij gevonden hoe je deze het beste kan aanpassen?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Hij komt morgen binnen & de wifi-stick denk ik iets later deze week. Zodra ik er uit ben laat ik het je weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

pc01 schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:24:
Hij komt morgen binnen & de wifi-stick denk ik iets later deze week. Zodra ik er uit ben laat ik het je weten ;)
Thanks ben benieuwd.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
pc01 schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:24:
Waar heb jij de wifi stick gehaald? Overal zitten weer torenhoge verzendkosten op een stickje van 9 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

MyKey schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:15:
[...]

Waar heb jij de wifi stick gehaald? Overal zitten weer torenhoge verzendkosten op een stickje van 9 euro :(
https://www.amazon.de/dp/...e_386171_51767411_TE_dp_1
Ik heb 12,14 incl verzending betaald 2 maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 23:03
racoon schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:43:
Mijn iLife A4 heeft het volgende probleem,als hij in het oplaadstation zit blijft een borstel doordraaien,iemand een idee wat er aan de hand is en hoe op te lossen?
laad je robot wel op?
dat heb ik een keer gehad met de v7, maar dit was omdat "robocop" niet op de contactpunt kwam, het laadstation verschoof steeds, stond niet goed tegen de muur aan.
ik zou de contactpunten goed schoonmaken. zowel op de robo als op je laadstation. daarnaast je laadstation goed strak tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

SolarOrbiter schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:14:
[...]

laad je robot wel op?
dat heb ik een keer gehad met de v7, maar dit was omdat "robocop" niet op de contactpunt kwam, het laadstation verschoof steeds, stond niet goed tegen de muur aan.
ik zou de contactpunten goed schoonmaken. zowel op de robo als op je laadstation. daarnaast je laadstation goed strak tegen de muur.
Bedankt, ga ik vanavond even proberen, volgens mij heeft hij altijd wel goed opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Oke, heb hem ergens gevonden voor 13 gevonden, die amazon verstuurd niet naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

MyKey schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:47:
[...]

Oke, heb hem ergens gevonden voor 13 gevonden, die amazon verstuurd niet naar Nederland.
offtopic:
Zeker weten van wel, woon zelf in NL dus kan het weten ;) Maar mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:49:
[...]

offtopic:
Zeker weten van wel, woon zelf in NL dus kan het weten ;) Maar mooi dat het gelukt is.
This item does not ship to Netherlands. Please check other sellers who may ship internationally. Learn more
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available. :(

Overigens, heb hem nu een aantal keren laten gaan, nu hebben wij stoelen en een krabpaal voor de katten waar hij op blijft vast hangen, hij denkt dat die erop kan komen, maar dat lukt hem niet waardoor hij halverwege vast komt te zitten, hij blijft dit ook 100 keer proberen, ook als ik hem er weer terug naast zet nadat die vast is komen te zitten.

Is hier iets aan te doen? Ik zou toch denken dat hij nu wel moet weten dat hij er niet op kan komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

MyKey schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:34:
[...]

This item does not ship to Netherlands. Please check other sellers who may ship internationally. Learn more
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available. :(

Overigens, heb hem nu een aantal keren laten gaan, nu hebben wij stoelen en een krabpaal voor de katten waar hij op blijft vast hangen, hij denkt dat die erop kan komen, maar dat lukt hem niet waardoor hij halverwege vast komt te zitten, hij blijft dit ook 100 keer proberen, ook als ik hem er weer terug naast zet nadat die vast is komen te zitten.

Is hier iets aan te doen? Ik zou toch denken dat hij nu wel moet weten dat hij er niet op kan komen? :?
je zou iets onder je krabpaal kunnen leggen, dat die net wat hoger is.
heb een zelfde soort probleem met een speaker voet en stoelpoot. Deze lopen schuin op en zijn erg dun, dus hij ziet ze slecht gaat er dan op en zit die nog wel eens vast op die locatie. ziet er wel zielig uit, staat die daar met ze bandjes net van de grond :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 14:02

rg-mohwa

Phoe Hé

vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een A4S besteld via amazon voor 199€ alleen word deze dan wel afgeleverd in duitsland (bij een of andere pakketdienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Kuber schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:09:

Dank alvast!
Stefan
Als de prijs (bijna) hetzelfde is, maar de "oude" VR64702 heeft extra functies, waarom neem je die dan niet? Bovendien heeft de oude meer vermogen...23 tegenover 14.

https://www.wehkamp.nl/Wi...1%2c870874&View=undefined

Ik heb het oude exemplaar gekocht en dat werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

racoon schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:10:
[...]

Bedankt, ga ik vanavond even proberen, volgens mij heeft hij altijd wel goed opgeladen.
Gedaan maar zodra ik de stofzuiger aanzet gaat het rechterborsteltje meteen draaien en blijft draaien,zelfs na het vervangen.

Iemand de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
MyKey schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:15:
[...]

Ik heb m hier. Verzendkosten van € 2,50 zijn redelijk te noemen... Maar hij was er wel de volgende dag (via de brievenbuspost :9 )

https://www.hardwarewebwi...-adapter-150mbps-usb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Edit: laat maar, ik dacht dat dit een ander topic was...

[ Voor 76% gewijzigd door Korvaag op 10-04-2017 18:18 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Even een vraag over de LG VR64702LVMT Hom-Bot , zuigt ie echt of is het gewoon een veredelde stoffer en blik?
Twijfel tussen de Lg of een Ecovacs Deebot m88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ik heb die deebot op proef gehad ; wat mij betreft echt een prul. Kris kras door huis en de helft overslaan. De LG werkt voor mij veel beter. Als je een echte stofzuiger wilt moet je voor een Samsung powerbot gaan (echter hoger en dus moeilijker onder meubels en meer moeite met hoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

pc01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:56:
Ik heb die deebot op proef gehad ; wat mij betreft echt een prul. Kris kras door huis en de helft overslaan. De LG werkt voor mij veel beter. Als je een echte stofzuiger wilt moet je voor een Samsung powerbot gaan (echter hoger en dus moeilijker onder meubels en meer moeite met hoeken)
Daar was ik inderdaad al bang voor nadat ik wat filmpjes van de Deebot had bekeken.
Denk dat de keus dan toch de Lg gaat worden.
Is er nog veel verschil tussen de LG VR64702LVMT en de VSR8600RR behalve de timer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
Ik heb de vsr8600rr nu thuis. Wat op valt (en ik niet duidelijk op de site vindt staan) is dat er geen afstandsbediening bij zit. Nou heb ik net de Android app geïnstalleerd en de hack er opgezet. Krijg helaas de wifi stick pas morgen dus dan kan ik pas zeggen of eea goed werkt. Maar als het werkt kan de timer volgens mij gewoon via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_IggY
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 11:08
pc01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:34:
Ik heb de vsr8600rr nu thuis. Wat op valt (en ik niet duidelijk op de site vindt staan) is dat er geen afstandsbediening bij zit. Nou heb ik net de Android app geïnstalleerd en de hack er opgezet. Krijg helaas de wifi stick pas morgen dus dan kan ik pas zeggen of eea goed werkt. Maar als het werkt kan de timer volgens mij gewoon via de app.
Ben benieuwd of het gaat werken, want dan bestel ik hem namelijk ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ondskapt schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:49:
Even een vraag over de LG VR64702LVMT Hom-Bot , zuigt ie echt of is het gewoon een veredelde stoffer en blik?
Hij zuigt wel (filter zit vol fijne stof) maar hij moet het van de rolborstel hebben, en die werkt prima moet ik zeggen.
Onze deurmat ziet er steeds prima uit en hij krijgt kattenharen eruit, wat met enkel zuigen niet zou zijn gelukt.

Als je tapijt hebt is ie minder geschikt, daar zuigt ie niet hard genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:39:
[...]

Hij zuigt wel (filter zit vol fijne stof) maar hij moet het van de rolborstel hebben, en die werkt prima moet ik zeggen.
Onze deurmat ziet er steeds prima uit en hij krijgt kattenharen eruit, wat met enkel zuigen niet zou zijn gelukt.

Als je tapijt hebt is ie minder geschikt, daar zuigt ie niet hard genoeg voor.
Door de borstel werkt hij op het tapijt juist prima. Het sisal kleed wat wij hebben en vol zat met kattenharen is nu weer helemaal fris. De borstel van de hombot daarentegen moet regelmatig schoongemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jelte schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:50:
[...]
Door de borstel werkt hij op het tapijt juist prima. Het sisal kleed wat wij hebben en vol zat met kattenharen is nu weer helemaal fris. De borstel van de hombot daarentegen moet regelmatig schoongemaakt worden.
Ja ok, optisch is het dan schoon, maar het echte stof hoopt zich dan waarschijnlijk op, dat bedoelde ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:14:
[...]

Ja ok, optisch is het dan schoon, maar het echte stof hoopt zich dan waarschijnlijk op, dat bedoelde ik ;)
Dat echte stof komt ook wel mee met de borstel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Trouwens, volgens mij staat in de handleiding wel dat er een AB bij moet zitten... anders zou je zonder de wifi hack een erg simpel apparaat hebben, al moet je hem steeds op het apparaat aan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Cowboy_Henk schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:28:
[...]

Ja de versie die ik gebruik is een verouderde versie inderdaad. De snelheid waarmee de plugins worden geupdate gaat sneller dan ik tijd heb om te vertalen.
Er zijn geen nadelen, mijn versie werkte perfect al weet ik niet of die nog compatible is met de laatste mi home app.

Je kan eerlijkheidshalve het beste de laatste plugin installeren van deze kerel die er de tijd en passie in brengt om het telkens naar het Engels te vertalen.

YouTube: Xiaomi Mi Robot vacuum - Mijia - English interface
Inderdaad, de updates lopen snel na elkaar.
Ik heb de laatste versie klaar gezet en jouw vertalingen erin meegenomen. Nog niet alles is hierin vertaald.

https://drive.google.com/...Ssv1qbG02RMTZkRklSYVN5cmM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kijk nog eens in de doos, LG verpakt het als een puzzel.. had zelf bijna aantal reserveonderdelen weggegooid.. die zaten onder het piepschuim in de bodem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:45:
[...]

Kijk nog eens in de doos, LG verpakt het als een puzzel.. had zelf bijna aantal reserveonderdelen weggegooid.. die zaten onder het piepschuim in de bodem..
Reserve onderdelen? wat heb je reserve dan?
Volgens mij heb ik nooit reserve onderdelen gekregen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 06:57
Onlangs een Eovacs Slim gekocht als 2e robot stofzuiger voor de verdieping. Ik moet zeggen dat ik tot nog toe erg tevreden ben, hij is dunner (6cm) dan de LG waardoor hij makkelijk onder het bed komt e.d. Heeft geen problemen met laagpolig tapijt op onze slaapkamer en hij vindt altijd zijn laadstation terug. Doordat er geen borstel inzit hoef je hem ook niet elke week grondig schoon te maken, scheelt een hoop werk. Ik leeg alleen het bakje elke 2 dagen.

We hebben 3 kamers en een overloop boven, ca 60m2 en hij komt overal. De bediening e.d. is allemaal vrij basis, je stelt een timer in door op het gewenste dagelijkste tijdstip op een knop op de remote te drukken, beetje knullig mocht je het midden in de nacht willen doen. Maar het werkt. Voor de prijs kan ik deze zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

luigi87 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:34:
[...]

Reserve onderdelen? wat heb je reserve dan?
Volgens mij heb ik nooit reserve onderdelen gekregen.
1x filter, 1x linker draaiende borstel, 1x rechter draaiende borstel
De VR64702LVMT heb ik het dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:21:
[...]

1x filter, 1x linker draaiende borstel, 1x rechter draaiende borstel
De VR64702LVMT heb ik het dan over.
Hmm ga ik toch zo eens kijken of ik toevallig de doos nog heb met reserve onderdeeltjes :P
Heb wel andere ouder type, maar mogelijk leverde ze dan nog mee :P

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-07 23:27
XeNoBiTe schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:14:
Helaas ontdekt dat de iLife A4 niet tegen vocht kan. Dochterlief had een ongelukje en daar kwamen we te laat achter. De A4 had al een mooi spoor getrokken door de kamer en gaf even later de geest. Niet meer aan de praat te krijgen, teveel vocht opgezogen. Bij Gearbest is hij momenteel jammer genoeg niet in de aanbieding, maar zonder is ook geen optie. Wat ben je snel gewend aan zo'n ding! Bijna een eerste levensbehoefte met kleine kinderen haha.
Ik heb info gekregen van Gearbest dat de A4 niet meer verkocht zal worden.
Thank you for contacting Gearbest about your order.

We are sorry to inform you that this item is no longer available and has been discontinued.

To resolve this we can offer you the following 3 solutions:
Option 1: Choose an alternative product(s) of the equivalent value.We will give you a 10USD discount .
If you choose this option, please give us the link of the product you would like and let us know the size/color/verison you need.
If there is any price difference with the original item, we will either refund it to you or send you an invoice to cover the difference.

Option 2: Accept partial refund to your online Wallet as store credit.
We can refund you USD10 to your wallet and reward you with extra points(e.g. If your refund is USD 1=2 points, USD 3=3*2 points=>get 6 points etc). This amount can be used for your future orders.

To know more about your Wallet see here: http://www.gearbest.com/about/gb-wallet.html

We can refund you to your Wallet within 24 hours.

Option 3: Refund to your original payment account.

Would you please let us know your decision. We look forward to hearing from you soon.

Best regards,

Eva
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
Ik heb echter wel een borstel motortje nodig, want de mijne is kapot... Dus mocht je er echt niets meer mee kunnen aanvangen dan ben ik wel geïnteresseerd in een borstel motortje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Nog een vraag tbv LG VR64702LVMT, als beneden het laadstation staan. Kan je hem dan ook gewoon boven aan de trap neerzetten, dat ie alle slaapkamers mee pakt? Of moet ie dan beneden alles weer "leren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Heeft iemand voor die HomBot ook een engelse website die informatie heeft? Dat duitse forum is best lastig te lezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc01
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:45:
[...]

2x goed nieuws :) Er lag inderdaad een afstandsbediening op de bodem van de doos & de hack werkt prima. Er op zetten ging heel soepel volgens de instructies op het duitse forum. Via de webinterface kan een schedule voor schoonmaken gezet worden.

Motion.xml en de andere xml files kunnen makkelijk via de webinterface bewerkt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door pc01 op 11-04-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

pc01 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:36:
[...]

2x goed nieuws :) Er lag inderdaad een afstandsbediening op de bodem van de doos & de hack werkt prima. Er op zetten ging heel soepel volgens de instructies op het duitse forum. Via de webinterface kan een schedule voor schoonmaken gezet worden.

Motion.xml en de andere xml files kunnen makkelijk via de webinterface bewerkt worden.
Is er een reden voor waarom je voor de VSR8600RR hebt gekozen ipv de VR64702LVMT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ondskapt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:51:
[...]

Is er een reden voor waarom je voor de VSR8600RR hebt gekozen ipv de VR64702LVMT?
Enige reden is dat ik liever een nieuwer model heb (er vanuitgaande dat daar altijd wel een verbetering vs de vorige in zou moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ondskapt schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:13:
Nog een vraag tbv LG VR64702LVMT, als beneden het laadstation staan. Kan je hem dan ook gewoon boven aan de trap neerzetten, dat ie alle slaapkamers mee pakt? Of moet ie dan beneden alles weer "leren"
Ja kan prima, doe ik ook.
Dat leren moet je met korrel zout nemen, hij gaat volgens mij toch steeds weer op verkenning... hij gebruikt mogelijk wel oude 'kaarten' om effectiever in een bekende ruimte te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

racoon schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:59:
[...]

Gedaan maar zodra ik de stofzuiger aanzet gaat het rechterborsteltje meteen draaien en blijft draaien,zelfs na het vervangen.

Iemand de tip
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Wel apart dat die er niet bij zit. Bij mijn 64702 zit in de basisunit een uitsparing voor de AB. Zit dat er wel?

Middels de app is de LG inderdaad te programmeren, zelfs een stuk makkelijker dan via de AB. Dan moet je allerlei stappen doorlopen en in de app vink je gewoon de dagen aan en zet je de begintijd en schoonmaakpatroon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ondskapt schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:49:
Hij zuigt naar mijn idee echt, tenminste dit is de opbrengst van 2 dagen stofzuigen (dinsdags en donderdags):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ryAcfNTViPcbvgfZbZkgu4jE/full.jpg

NB: ik heb een houten vloer, maar de deurmat en hondenkleed (IKEA) zijn ook schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hij zuigt vooral de stof op die de borstel doet opwaaien, hij heeft geen zuigmond die direct tegen de vloer zit, en hij heeft onvoldoende zuigkracht om "om de borstel heen" nog stof omhoog te zuigen uit dik tapijt. Maar vraag me af hoe de andere robotzuigers dat beter doen.
Het resultaat is echter prima. In huis enkel harde vloeren muv van de deurmat (kortpolig tapijt), beide doet ie goed al laat ie nog wel wat achter. Vooral kattenbakkorrels pakt ie niet altijd allemaal mee (schieten soms ook weg uit de draaiborstels naar een plek waar ie al was geweest).
Bij ons is het bakje trouwens dubbel zo vol na 1 dag (maar hebben 3 katten die in en uit lopen :P)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-04-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
MyKey schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:29:
Heeft iemand voor die HomBot ook een engelse website die informatie heeft? Dat duitse forum is best lastig te lezen
De tweede post op dat forum is in het Engels... Even doorscrollen!

En hier nog een Engelse versie:
http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

In iedergeval de LG VR64702LVMT besteld en wifi stick.. bedankt voor de feedback allemaal. Misschien een noob vraag. Maar kan ik die Hom-Bot 3 wifi mod firmware op deze gebruiken. Is gewoon een algemene mod? Of heb je echt specifieke per model? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ondskapt schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:01:
In iedergeval de LG VR64702LVMT besteld en wifi stick.. bedankt voor de feedback allemaal. Misschien een noob vraag. Maar kan ik die Hom-Bot 3 wifi mod firmware op deze gebruiken. Is gewoon een algemene mod? Of heb je echt specifieke per model? Alvast bedankt
Is een algemene mod. Gewoon de instructies op het duitse forum volgen. Is erg simpel ! Laat maar weten als een stap niet helder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:25
Ik ben nog niet heel erg thuis in de robotstofzuigerwereld, maar omdat ik een stuk groter ga wonen wel op zoek. Nu heb ik al wat gelezen, op een lijstje gezet, enz, maar deze ben ik eigenlijk nergens tegengekomen.

http://nl-nl.forum.ibood....botstofzuiger-zelflerend/

Iemand deze al in gebruik?

Edit: Is een model uit 2013, daarom wellicht zo weinig over bekend.

[ Voor 9% gewijzigd door robkrekel op 13-04-2017 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
[b][message=50895751,noline]
Iemand deze al in gebruik?

Edit: Is een model uit 2013, daarom wellicht zo weinig over bekend.
Volgens de LG site is het een nieuw model ; het design is wel hetzelfde als alle andere hombots (dat zal wel uit 2013 zijn). Ik heb momenteel de VSR8600 en in het verleden ook al eens andere modellen geprobeerd. Ze lijken allemaal erg op elkaar; de accessoires in de doos maken het verschil (en het nieuwe topmodel heeft wifi / besturing via een app --> wat op de goedkopere ook via de hack te doen is).

Ik vind het een prima robot; enige storende dat de hombots af&toe doen is dat ze blijven proberen een lage hindernis (luidsprekerstand etc..) te berijden. Verder maakt hij prima & intelligent schoon ! (beter dan bijvoorbeeld de philips bots die kris/kras rondrijden ; echter een echte stofzuiger is voor mij de samsung powerbot , deze maken veel beter schoon op tapijt; zijn echter ook een stuk hoger & lomper & komen slechter in hoeken)

Ik weet overigens niet hoe "goed" deze aanbieding nou echt is; op de wehkamp site is de VR8600 333 euro. Het model bij ibood lijkt alleen te verschillen door een extra borstel ; het is niet duidelijk op de lg site of de droogdweil er bij zit (specs spreken zich tegen). Alhoewel ik de droogdweil functie persoonlijlk vrij nutteloos vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Vreemd, als ik kijk komt ie wel uit 2013 http://www.lg.com/nl/stofzuigers/lg-VR8601RR-hom-bot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z4FcqC9nJg3nqmFcaGr0tuRN/thumb.png

Of zullen ze een recent model deze prijs(?) alsnog toekennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Er staat nieuw model bij deze op de overzichtpagina op de LG website, maar ook design Award uit 2013. Ik weet het ook niet zeker, maar die dingen zien er al jaren (op de kleur na) hetzelfde uit. Ik vermoed dat het alleen op design slaat.

[ Voor 12% gewijzigd door pc01 op 13-04-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Vandaag is de LG Hombot VR8601RR bij iBood in de aanbieding voor 350e. Kan iemand dit aanbod beoordelen tov de concurrentie?

[Edit] Lijkt te gaan om ouder model in nieuw jasje, zonder noemenswaardige technische innovatie?

[ Voor 78% gewijzigd door JPS op 13-04-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
@pc01 Je hebt gelijk denk ik. Ik heb de VSR8600RR en de VR8601RR vergeleken op de site van LG. Goede aankoop voor deze prijs denk ik zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UCGGxOWCLCgVJDT7jBoqDZOj/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 10:50
Nieuwe update voor de Xiaomi; werkelijk alles vertaald in Engels nu! (regio naar US zetten).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ArqpHl.png

[ Voor 22% gewijzigd door injectx op 13-04-2017 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 17:32
injectx schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:18:
Nieuwe update voor de Xiaomi; werkelijk alles vertaald in Engels nu! (regio naar US zetten).
[afbeelding]
Wow! Ook de plugin? En met regio bedoel je in de Mi Home app? (Kan het zelf niet testen die van mij is onderweg van AliExpress). Wel toevallig had xiaomi vorige week gemaild over de plugin en het ontbreken van de Engelse vertaling. Heb ik geregeld voor jullie _O-

[ Voor 23% gewijzigd door Flash3d op 13-04-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 10:50
Flash3d schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:58:
[...]
Wow! Ook de plugin? En met regio bedoel je in de Mi Home app? (Kan het zelf niet testen die van mij is onderweg van AliExpress). Wel toevallig had xiaomi vorige week gemaild over de plugin en het ontbreken van de Engelse vertaling. Heb ik geregeld voor jullie _O-
Haha thanks! Yes zowel de plugin als de app volledig in Engels. Dus ja ook de voice vanaf nu in Engels. Al kon ik deze wel eerst niet vinden via de Android app maar via de iOS app is ie wel te activeren(raar maar denk dat ze een geleidelijke rollout doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flash3d
injectx schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:27:
[...]

Haha thanks! Yes zowel de plugin als de app volledig in Engels. Dus ja ook de voice vanaf nu in Engels. Al kon ik deze wel eerst niet vinden via de Android app maar via de iOS app is ie wel te activeren(raar maar denk dat ze een geleidelijke rollout doen).
Zat net op Duits forum te lezen dat Android na ios nu ook de spraak update in het Engels zou moeten hebben:
http://www.roboter-forum....englisch-einstellen/page5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
robkrekel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:28:
@pc01 Je hebt gelijk denk ik. Ik heb de VSR8600RR en de VR8601RR vergeleken op de site van LG. Goede aankoop voor deze prijs denk ik zo.
[afbeelding]
Lijkt mij ook een prima prijs en model ! ; voor de officiele retail prijs (eur599 ? ) is het mij totaal onduideljk wat de meerwaarde tegenover VR8601 voor eur 333 op wehkamp is ? Die extra borstel en timer kan het niet zijn... Ik vind LG helaas heel onduidelijk in de specs. Maar de ibood aanbieding prima dus !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

pc01 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:57:
[...]

Lijkt mij ook een prima prijs en model ! ; voor de officiele retail prijs (eur599 ? ) is het mij totaal onduideljk wat de meerwaarde tegenover VR8601 voor eur 333 op wehkamp is ? Die extra borstel en timer kan het niet zijn... Ik vind LG helaas heel onduidelijk in de specs. Maar de ibood aanbieding prima dus !!
Inderdaad, zo spectaculair is dit aanbod niet als je voor nog minder die versie bij Wehkamp kunt kopen. Neemt niet weg dat ik deze wel wil gaan bestellen om eens te zien of het wat is.

Kan iemand vertellen waar die optionele mopfunctie nou nuttig voor is? In welke gevallen heb ik daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Kan iemand vertellen waar die optionele mopfunctie nou nuttig voor is? In welke gevallen heb ik daar wat aan?
Dat is een droog stoffen doekje dat over de grond wrijft. Ik heb het op laminaat getest; doekje werd zwart; dus de vloer was niet goed schoon ;) Maar ik betwijfel dat het door het doekje verder goed schoon wordt; denk dat toch beter gewoon water & schoonmaakmiddel voor nodig is. Ik zelf betwijfel dus de echt toegevoegde waarde hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:26
[afbeelding]
Fantastisch nieuws. Eindelijk komt Xiaomi ermee. Ik vind de stem nog niet zo natuurlijk klinken maar nu is alles tenminste verstaanbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

pc01 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:17:
[...]

Dat is een droog stoffen doekje dat over de grond wrijft. Ik heb het op laminaat getest; doekje werd zwart; dus de vloer was niet goed schoon ;) Maar ik betwijfel dat het door het doekje verder goed schoon wordt; denk dat toch beter gewoon water & schoonmaakmiddel voor nodig is. Ik zelf betwijfel dus de echt toegevoegde waarde hiervan.
OK, lijkt me dan niet erg nuttig. Hombot wel besteld en ben benieuwd. Blijkbaar is er meer animo want ik zie net dat ie is uitverkocht bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
[afbeelding]
Super. Xiaomi blijft maar updaten. Mi Robot zal binnenkort ook op de Internationale website (Mi.com) staan wat betekent dat die voor VS en misschien later voor Europa officieel zal beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Dag allemaal. Ik heb ondertussen heel wat reviews gelezen op Coolblue maar kom er niet uit. Ik zoek een Robot Stofzuiger die niet botst. Ik heb namelijk een speciale drinkbak voor de katten, een fontein van Keramiek in de kleur wit. Deze mag niet stuk gaan. Andere drinkbakken worden namelijk leeggeschept. Vandaar is het voor mij belangrijk dat ik een Robot vind die niet botst.

Hoe staat het eigenlijk met het vastlopen tussen stoelpoten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Ronaldcycling schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:25:
Vandaar is het voor mij belangrijk dat ik een Robot vind die niet botst.
Het veiligst lijkt me om de plek van de fontein af te bakenen met een virtual wall of magneetstrips. Of schroef vier plankjes aan elkaar die je tijdens een schoonmaakbeurt even rondom de fontein plaatst. Ik heb nog niet gehoord van een robot die echt nooit botst. Maar het hangt ook veel af van de vorm en grootte van het obstakel, en de hoek waarmee de robot nadert. Soms ziet hij het wel, en in een enkel geval weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ronaldcycling schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:25:
Dag allemaal. Ik heb ondertussen heel wat reviews gelezen op Coolblue maar kom er niet uit. Ik zoek een Robot Stofzuiger die niet botst. Ik heb namelijk een speciale drinkbak voor de katten, een fontein van Keramiek in de kleur wit. Deze mag niet stuk gaan. Andere drinkbakken worden namelijk leeggeschept. Vandaar is het voor mij belangrijk dat ik een Robot vind die niet botst.

Hoe staat het eigenlijk met het vastlopen tussen stoelpoten?
Ik denk dat er geen een robot is die helemaal niet botst, tenzij je dus met een virtual wall of magneetstrip werkt, maar dat moet ook maar net passen. Zijn toch fysieke afzettingen die je in je kamer moet plaatsen.

In principe botst mijn Hombot niet tegen muren of zo, maar kleine zaken "ziet" hij niet altijd. Zoals een tafel of stoelpoot.

Vastlopen tussen stoelen valt mee. Wij schuiven wel op de dagen dat ie aan gaat onze (4) stoelen tegen elkaar. Dan lijken het maar 6 poten in plaats van 8 en dat kan toch weer iets schelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 16:13

Cis

CoachKoos schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:56:
[...]
Vastlopen tussen stoelen valt mee. Wij schuiven wel op de dagen dat ie aan gaat onze (4) stoelen tegen elkaar. Dan lijken het maar 6 poten in plaats van 8 en dat kan toch weer iets schelen. ;)
Dan zijn het toch 9 poten, of op zn minst 7? Of heb jij driepoot-stoelen? :)
Wij doen hetzelfde overigens. Stoelen allemaal naar 1 kant, tegen de tafelpoten aan.
Vaas van de grond op de tafel. Wipstoel en speelmat leggen we op de bank. Scheelt allemaal weer stofzuigen achteraf :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
grun93 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:37:
[...]

Het veiligst lijkt me om de plek van de fontein af te bakenen met een virtual wall of magneetstrips. Of schroef vier plankjes aan elkaar die je tijdens een schoonmaakbeurt even rondom de fontein plaatst. Ik heb nog niet gehoord van een robot die echt nooit botst. Maar het hangt ook veel af van de vorm en grootte van het obstakel, en de hoek waarmee de robot nadert. Soms ziet hij het wel, en in een enkel geval weer wat minder.
Dus afbakenen met magneetstrips helpt echt? Deze kan ik dus aan het fontein plakken of moet dit op de grond geplakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ronaldcycling schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:04:
Dus afbakenen met magneetstrips helpt echt? Deze kan ik dus aan het fontein plakken of moet dit op de grond geplakt worden?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, want mijn robot (hombot) herkent ze niet. Een merk als Neato wel. Ze worden vooral gebruikt door kleedjes af te bakenen waar de robot problemen mee heeft, de strip plak je dan onder de randen. Afgaande op de berichten hier, werkt dat best goed maar dat zullen de Neato bezitters je vast zelf beter kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Bedankt. Ik zie nu ook dat alleen de Neato en Miele magneetstrips herkent. Dus dan zou ik een keuze moeten maken tussen de Neato en Miele.

Hebben jullie nog advies welke ik zou kunnen nemen. Ik heb twee katten die die af en toe in de rui zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Ronaldcycling schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:24:
Bedankt. Ik zie nu ook dat alleen de Neato en Miele magneetstrips herkent. Dus dan zou ik een keuze moeten maken tussen de Neato en Miele.

Hebben jullie nog advies welke ik zou kunnen nemen. Ik heb twee katten die die af en toe in de rui zijn.
Die van Xiaomi herkent ook magneetstrips. :D

Indien je een enkel wil kiezen tussen Neato en Miele zou mijn persoonlijke keuze Neato zijn. Indien je zou kiezen tussen Neato en Xiaomi, dan Xiaomi gezien de heel scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
blowk schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:17:
[...]

Die van Xiaomi herkent ook magneetstrips. :D

Indien je een enkel wil kiezen tussen Neato en Miele zou mijn persoonlijke keuze Neato zijn. Indien je zou kiezen tussen Neato en Xiaomi, dan Xiaomi gezien de heel scherpe prijs.
De kwaliteit van Xiaomi komt zon beetje overeen met de Neato? En waar kan ik deze het beste kopen?
Ik zie dat er twee soorten zijn. De automatische en aspirador. Welke van de twee zou ik dan moeten hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Ronaldcycling op 14-04-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Ik heb de Xiaomi op Aliexpress (https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html) gekocht. (kortingscode “MIrobot- $ 5”).
Ik heb enkel ervaring met Xiaomi productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk, maar had Neato D3 en D5 Connected (https://www.neatorobotics...ries/botvac-d5-connected/) vergeleken enkel op specs en reviews. Uiteindelijk Xiaomi gekocht wegens zijn scherpe prijs.
Beide toestellen brengen de ruimte in kaart om daarna optimaal de vloer te stofzuigen. Indien er objecten worden verplaatst, dan gaat deze errond. Sommige toestellen, zoals deze van LG, onthouden de ruimtes, maar met kinderen is het speelgoed niet altijd op dezelfde plaats :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Cis schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:03:
[...]

Dan zijn het toch 9 poten, of op zn minst 7? Of heb jij driepoot-stoelen? :)
Wij doen hetzelfde overigens. Stoelen allemaal naar 1 kant, tegen de tafelpoten aan.
Vaas van de grond op de tafel. Wipstoel en speelmat leggen we op de bank. Scheelt allemaal weer stofzuigen achteraf :)
1 stoel heeft 4 poten, dus 2 stoelen hebben er 8. Als 2 tegen elkaar schuif dan staan ze met 2 poten tegen elkaar. Dan blijven er 6 poten voor die 2 stoelen over... Toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
blowk schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:17:
Ik heb de Xiaomi op Aliexpress (https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html) gekocht. (kortingscode “MIrobot- $ 5”).
Ik heb enkel ervaring met Xiaomi productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk, maar had Neato D3 en D5 Connected (https://www.neatorobotics...ries/botvac-d5-connected/) vergeleken enkel op specs en reviews. Uiteindelijk Xiaomi gekocht wegens zijn scherpe prijs.
Beide toestellen brengen de ruimte in kaart om daarna optimaal de vloer te stofzuigen. Indien er objecten worden verplaatst, dan gaat deze errond. Sommige toestellen, zoals deze van LG, onthouden de ruimtes, maar met kinderen is het speelgoed niet altijd op dezelfde plaats :).
Ik heb de Xiaomi vandaag binnen gehad via bovenstaande leverancier van Alie. Besteld op 3-4, dus 11 dagen levertijd. Heb naar aanleiding van adviezen hier niet dhl gekozen maar "seller method", die gaat met dpd. Ben zelf nog in het buitenland en volgens mijn collega was het €28 bijbetalen aan dpd.

Update: die €28 was een geintje, geen extra kosten dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 16:13

Cis

CoachKoos schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:31:
[...]

1 stoel heeft 4 poten, dus 2 stoelen hebben er 8. Als 2 tegen elkaar schuif dan staan ze met 2 poten tegen elkaar. Dan blijven er 6 poten voor die 2 stoelen over... Toch? ;)
Ah! Op zich wel. Maar ik was gemakshalve uitgegaan van 4 stoelen, ipv 2 :)
We zitten iig op dezelfde lijn :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07 20:37
Ik wil overgaan tot aanschaf van een hombot van LG, echter krijg ik de verschillen tussen de typenr's niet geheel helder. Ik was net te laat met de iBood van gisteren, maar ook daar kwam weer een 'nieuw' type-nummer tevoorschijn.

Wat is nu echt het verschil tussen;
  • VR8601RR -> 349 euro iBood (niet meer verkrijgbaar)
  • VSR8600RR -> 333 euro Wehkamp
  • VR8600OB -> 599 coolblue
Tussen deze (en nog enkele meer) kan ik geen verschillen vinden op de sites van LG/Coolblue etc.. Wil hem wel graag kunnen modden middels die wifi-hack. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Flash3d schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:59:
[...]

Ik heb de Xiaomi vandaag binnen gehad via bovenstaande leverancier van Alie. Besteld op 3-4, dus 11 dagen levertijd. Heb naar aanleiding van adviezen hier niet dhl gekozen maar "seller method", die gaat met dpd. Ben zelf nog in het buitenland en volgens mijn collega was het €28 bijbetalen aan dpd.

Update: die €28 was een geintje, geen extra kosten dus!
Super! De "seller method" is idd een beter optie. Sinds gisteren kan je eenvoudig de app in het Engels instellen en kan je de 'stem' ook in het Engels wijzigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
Werkt die App nu al beter van Xiaomi of moet je nog steeds al die stappen doornemen zoals eerst de oude versie installeren en dan die andere ivm de Engelse taal of bestaat er al een NL taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

brentnl schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:34:
Ik wil overgaan tot aanschaf van een hombot van LG, echter krijg ik de verschillen tussen de typenr's niet geheel helder. Ik was net te laat met de iBood van gisteren, maar ook daar kwam weer een 'nieuw' type-nummer tevoorschijn.

Wat is nu echt het verschil tussen;
  • VR8601RR -> 349 euro iBood (niet meer verkrijgbaar)
  • VSR8600RR -> 333 euro Wehkamp
  • VR8600OB -> 599 coolblue
Tussen deze (en nog enkele meer) kan ik geen verschillen vinden op de sites van LG/Coolblue etc.. Wil hem wel graag kunnen modden middels die wifi-hack. :>
Je hebt ook de VR6470LVMT nog, ook rond de 333 euro bij Wehkamp. Die is zeker te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56
Ronaldcycling schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:00:
Werkt die App nu al beter van Xiaomi of moet je nog steeds al die stappen doornemen zoals eerst de oude versie installeren en dan die andere ivm de Engelse taal of bestaat er al een NL taal?
De app is nu officieel in het Engels, dus geen handmatig gedoe meer nodig. En de stem kun je ook Engels kiezen, die kun je instellen in de settings van de app. Werkt perfect! NL taal is er niet (en ik denk niet dat die er gaat komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 21:59
Ik ben na 8 maand nog steeds zeer tevreden over mijn Neato Botvac Connected uit Engeland gehaald voor 475 euro incl. shipping.

Ik maakte de borstel altijd op een omslachtige manier schoon totdat ik erachter kwam dat je hem op een heel eenvoudige manier kunt verwijderen :X
Het schoonmaken gaat een stuk beter nu.

Afgelopen weekend waren de 2 honden van mijn ouders hier een weekendje, ze moest heel even wennen aan de stofzuiger maar daarna liggen ze gewoon lekker in de mand. Met de drinkbak was het wel even oppassen, want deze is van chrome en dat ziet de Neato lastig (de kleine chromen pootjes van de bank en stoel ziet hij wel goed). De drinkbank heb ik op het aanrecht gezet.

De zijborstel begin na 8 maand wel wat uit te dunnen, ook het filter heeft zijn beste tijd gehad (volgens mij adviseren ze om het filter elke 3 maand te vervangen.
Ik heb deze set op Ebay besteld om eens te proberen: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Niet veel geld voor 5 filters en zijborstels. Ik ga deze eens proberen, heb nog een setje Neato filters liggen die bij de aankoop in de doos zaten dus kan altijd switchen.

Zijn er meer mensen met een Neato die hun filters en borstels op Ebay halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:26
Medjai schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:16:
[...]

De app is nu officieel in het Engels, dus geen handmatig gedoe meer nodig. En de stem kun je ook Engels kiezen, die kun je instellen in de settings van de app. Werkt perfect! NL taal is er niet (en ik denk niet dat die er gaat komen)
Inderdaad. Wel eerst de app op United States zetten en dan de app in English zetten. Super makkelijk nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Mijn Xiaomi Vacuum is nog onderweg vanuit China, dus goed nieuws over die Engelse app!
Heeft iemand al gespeeld met goedkopere/thirdparty magneetstrips? Op Banggood staan bijvoorbeeld
magneetstrips voor maar een paar dollar, terwijl die officiele van Xiaomi al snel $20+ zijn...
Pagina: 1 ... 51 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.