Whuzz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:11:
[...]
Ik heb inderdaad gisteren nog naar video's van die Xiaomi zitten kijken en ik was onder de indruk.
Geen nederlands is geen probleem, maar heeft deze ook geen engels? Ofwel alleen chinees? Mijn chinees laat... uh... iets te wensen over.
Kon hem ook nergens in een NL webshop vinden. Moet je hem dan via een china/HK shop bestellen? In dat geval is garantie altijd wat tricky, wat ik bij zo'n duur apparaat toch wel een issue vindt.
Ik heb de Xiaomi gekocht op Aliexpress bij deze reseller
https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html
Ik heb gekozen om te verzenden met "seller shipping method", dan wordt het verzonden met DPD ipv DHL. Ik had niets moeten bij betalen, geen btw kosten, geen invoerrechten. Enkel de prijs van de robotstofzuiger zelf.
Als je DHL kiest dan wordt het sneller het geleverd maar er is meer kans op extra douanekosten.
En garantie is geen probleem. Je hebt zowiezo een jaar garantie dacht ik, maar natuurlijk moet je de verzendkosten zelf betalen.
Maar dat valt wel mee. Bij Postnl heb ik berekend dat dit 40 à 50 euro kost naar China.
En ja de robot praat in het Chinees en de app is normaal ook in het Chinees.
Maar ik heb de app zelf betaald naar het Nederlands.
Voorlopig enkel met geroote phones te doen. Maar ik heb wel een andere manier gevonden voor niet geroote phones die ik eerst moet testen
https://drive.google.com/...S0M5Znc/view?usp=drivesdk
1. Eerst de MI Home app installeren. Taal en locatie op mainland China zetten. Aanmelden of eerst registeren. Dan device toevoegen en zo wordt de originele plugin geïnstalleerd.
2. Gebruik een filemanager met root toegang. Navigeer naar
/Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134
3. Kijk naar het nummer van de apk dat daar geïnstalleerd staat. Het nummer van de vertaalde apk die je download moet hetzelfde zijn als de apk die in die folder staat. Dus het kan zijn dat je eerst nog de naam moet wijzigen.
4. Nadien het vertaalde bestand kopiëren en laten overschrijven over het originele bestand.
Het is zo goed als mogelijk vertaald. Sommige dingen zoals afbeeldingen met Chinese teken blijven momenteel Chinees. Dan zou ik eerst nieuwe afbeeldingen moeten maken.
En sommige zaken zijn hardcoded.
De stemmen van de robotstofzuiger zelf blijven Chinees, dat moet Xiaomi met een Firmware update ooit (waarschijnlijk nooit) oplossen.