Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.886 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

fvandenreek schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:34:
@whuzz na een paar neatos, kan ik wel zeggen dat een xiaomi beter navigeert... Alleen helaas geen Nederlandse ondersteuning
Ik heb inderdaad gisteren nog naar video's van die Xiaomi zitten kijken en ik was onder de indruk.
Geen nederlands is geen probleem, maar heeft deze ook geen engels? Ofwel alleen chinees? Mijn chinees laat... uh... iets te wensen over. ;)

Kon hem ook nergens in een NL webshop vinden. Moet je hem dan via een china/HK shop bestellen? In dat geval is garantie altijd wat tricky, wat ik bij zo'n duur apparaat toch wel een issue vindt.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:02
Whuzz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Ik heb inderdaad gisteren nog naar video's van die Xiaomi zitten kijken en ik was onder de indruk.
Geen nederlands is geen probleem, maar heeft deze ook geen engels? Ofwel alleen chinees? Mijn chinees laat... uh... iets te wensen over. ;)

Kon hem ook nergens in een NL webshop vinden. Moet je hem dan via een china/HK shop bestellen? In dat geval is garantie altijd wat tricky, wat ik bij zo'n duur apparaat toch wel een issue vindt.
Ik heb de Xiaomi gekocht op Aliexpress bij deze reseller
https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html

Ik heb gekozen om te verzenden met "seller shipping method", dan wordt het verzonden met DPD ipv DHL. Ik had niets moeten bij betalen, geen btw kosten, geen invoerrechten. Enkel de prijs van de robotstofzuiger zelf.
Als je DHL kiest dan wordt het sneller het geleverd maar er is meer kans op extra douanekosten.

En garantie is geen probleem. Je hebt zowiezo een jaar garantie dacht ik, maar natuurlijk moet je de verzendkosten zelf betalen.
Maar dat valt wel mee. Bij Postnl heb ik berekend dat dit 40 à 50 euro kost naar China.

En ja de robot praat in het Chinees en de app is normaal ook in het Chinees.

Maar ik heb de app zelf betaald naar het Nederlands.
Voorlopig enkel met geroote phones te doen. Maar ik heb wel een andere manier gevonden voor niet geroote phones die ik eerst moet testen

https://drive.google.com/...S0M5Znc/view?usp=drivesdk

1. Eerst de MI Home app installeren. Taal en locatie op mainland China zetten. Aanmelden of eerst registeren. Dan device toevoegen en zo wordt de originele plugin geïnstalleerd.
2. Gebruik een filemanager met root toegang. Navigeer naar
/Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134
3. Kijk naar het nummer van de apk dat daar geïnstalleerd staat. Het nummer van de vertaalde apk die je download moet hetzelfde zijn als de apk die in die folder staat. Dus het kan zijn dat je eerst nog de naam moet wijzigen.
4. Nadien het vertaalde bestand kopiëren en laten overschrijven over het originele bestand.

Het is zo goed als mogelijk vertaald. Sommige dingen zoals afbeeldingen met Chinese teken blijven momenteel Chinees. Dan zou ik eerst nieuwe afbeeldingen moeten maken.
En sommige zaken zijn hardcoded.
De stemmen van de robotstofzuiger zelf blijven Chinees, dat moet Xiaomi met een Firmware update ooit (waarschijnlijk nooit) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 01:46:
[...]

Ik heb de Xiaomi gekocht op Aliexpress bij deze reseller
https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html

Ik heb gekozen om te verzenden met "seller shipping method", dan wordt het verzonden met DPD ipv DHL. Ik had niets moeten bij betalen, geen btw kosten, geen invoerrechten. Enkel de prijs van de robotstofzuiger zelf.
Als je DHL kiest dan wordt het sneller het geleverd maar er is meer kans op extra douanekosten.

En garantie is geen probleem. Je hebt zowiezo een jaar garantie dacht ik, maar natuurlijk moet je de verzendkosten zelf betalen.
Maar dat valt wel mee. Bij Postnl heb ik berekend dat dit 40 à 50 euro kost naar China.

En ja de robot praat in het Chinees en de app is normaal ook in het Chinees.

Maar ik heb de app zelf betaald naar het Nederlands.
Voorlopig enkel met geroote phones te doen. Maar ik heb wel een andere manier gevonden voor niet geroote phones die ik eerst moet testen

https://drive.google.com/...S0M5Znc/view?usp=drivesdk

1. Eerst de MI Home app installeren. Taal en locatie op mainland China zetten. Aanmelden of eerst registeren. Dan device toevoegen en zo wordt de originele plugin geïnstalleerd.
2. Gebruik een filemanager met root toegang. Navigeer naar
/Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134
3. Kijk naar het nummer van de apk dat daar geïnstalleerd staat. Het nummer van de vertaalde apk die je download moet hetzelfde zijn als de apk die in die folder staat. Dus het kan zijn dat je eerst nog de naam moet wijzigen.
4. Nadien het vertaalde bestand kopiëren en laten overschrijven over het originele bestand.

Het is zo goed als mogelijk vertaald. Sommige dingen zoals afbeeldingen met Chinese teken blijven momenteel Chinees. Dan zou ik eerst nieuwe afbeeldingen moeten maken.
En sommige zaken zijn hardcoded.
De stemmen van de robotstofzuiger zelf blijven Chinees, dat moet Xiaomi met een Firmware update ooit (waarschijnlijk nooit) oplossen.
Bedankt voor de info, en natuurlijk het werk dat je al voor de app gedaan hebt. Klinkt als een interessant alternatief voor de neato. Wellicht dat hem nog wel aanschaf naast de neato. We hebben hier drie volwaardige verdiepingen, dus een tweede botje kan geen kwaad :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:15
Neato Botvac D3 voor 385 euro:
https://nl.pepper.com/aan...r-eur38565-amazonfr-39621

[ Voor 3% gewijzigd door The_Zohan op 19-03-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:55
goedemorgen luie vrienden op tweakers :+

hier ook de zoektocht gestart om mijn luiheid nog verder uit te breiden :9
alleen waar begin je, er zijn inmiddels zoveel verschillende soorten te verkrijgen.
ik hoop dus eigenlijk dat hier een robotstofzuiger guru zit die me een zet in de goede richting kan geven.
Wat ik zoek;
- automatisch laden
- weekprogramma (wil er niet elke dag mee moeten kloten)
eigenlijk wil ik dus gewoon eens in de zoveel tijd het reservoir legen en er verder geen omkijken naar hebben.
het goedkoopste model lijkt in mijn ogen de Roomba 650, of zijn er veel betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:17
Voor de Xiaomi mensen; er zijn nu ook "Voice packages" te downloaden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Acrstja.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GmlBEMT.png

Super handig, vooral dat alles in Chinees is (not). Maar misschien kan iemand de gedownloade packages aanpassen, who knows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:25

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Vandaag voor het eerst de neato botvac 85 open gemaakt na geconcludeerd te hebben dat a. de zijkant borstel niet meer draaide maar ik wel een ratelend geluid hoorde en b. ik geen garantie meer had. Nou dat was ook wel tijd ook, ik kwam erachter dat het lager van de borstel niet meer als lager functioneerde, die zat muur vast. Ik heb ook sinds dat ik de stofzuiger heb en hij elke nacht door het huis rijdt, niet echt onderhoud uitgevoerd anders dan de bak geleegd en eens in de zoveel maanden een nieuwe hepa filter erin gemikt. Ik kwam er dus achter dat de O-ring van de zijkant borstel simpelweg geknapt is doordat deze uitgedroogd was. Toen ik hem vast pakte brak hij in drie delen ipv de twee wat de initiële staat van de o-ring was.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw lager liefst twee want anders sta ik over een jaar weer met hetzelfde issue, nieuwe rubbers voor in de borstel, twee nieuwe o-aandrijfringen voor de zijkant borstel een nieuwe doorzichtig sleeprubber voor aan de onderkant etc etc.

Mijn vraag is waar kan ik deze (liefst genuine) neato parts kopen? Ik heb al door het topic gegrasduind maar kon niet wat vinden mbt neato parts. De meerste generieke parts kan ik wel vinden maar bijv. die aandrijf o-ringen voor de zijkant borstel vind ik alleen op e-bay onder het mom van "replacement" part. Ik zoek een NL/EU webshop waar ik alle zaken gewoon in 1x kan bestellen. Iemand een idee/ervaring hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door WeaZuL op 20-03-2017 19:23 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
WeaZuL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:37:
Vandaag voor het eerst de neato botvac 85 open gemaakt na geconcludeerd te hebben dat ik a. de zijkant borstel niet meer draaide maar ik wel een ratelend geluid hoorde en b. ik geen garantie meer had. Nou dat was ook wel tijd ook, ik kwam erachter dat het lager van de borstel niet meer als lager functioneerde, die zat muur vast. Ik heb ook sinds dat ik de stofzuiger heb en hij elke nacht door het huis rijdt, niet echt onderhoud uitgevoerd anders dan de bak geleegd en eens in de zoveel maanden een nieuwe hepa filter erin gemikt. Ik kwam er dus achter dat de O-ring van de zijkant borstel simpelweg geknapt is doordat deze uitgedroogd was. Toen ik hem vast pakte brak hij in drie delen ipv de twee wat die initiële staat van de o-ring was.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw lager liefst twee want anders sta ik over een jaar weer met hetzelfde issue, nieuwe borstels liefst twee nieuwe o-ringen voor de zijkant borstel een nieuwe doorsichtig sleeprubber voor aan de onderkant etc etc.

Mijn vraag is waar kan ik deze (liefst genuine) neato parts kopen? Ik heb al door het topic gegrasduind maar kon niet wat vinden mbt neato parts. De meerste generieke parts kan ik wel vinden maar bijv. die aandrijf o-ringen voor de zijkant borstel vind ik alleen op e-bay onder het mom van "replacement" part. Ik zoek een NL/EU webshop waar ik alle zaken gewoon in 1x kan bestellen. Iemand een idee/ervaring hiermee?
Als je over het lager van de hoofd borstel hebt, dat is een bekend fenomeen. Ik heb die meteen al vervangen. Vanavond heb ik een linkje voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

4tune schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Als je over het lager van de hoofd borstel hebt, dat is een bekend fenomeen. Ik heb die meteen al vervangen. Vanavond heb ik een linkje voor je
Ja die o.a. bedoel ik, ik zie je bericht graag tegemoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
injectx schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:34:

[afbeelding][afbeelding]

Super handig, vooral dat alles in Chinees is (not). Maar misschien kan iemand de gedownloade packages aanpassen, who knows..
Zou mooi zijn als deze files door de community kunnen worden aangepast inderdaad, Engelse stem zou wel prettig zijn..

Het is mij nog niet eens gelukt om de app in het Engels te krijgen (telefoon zonder root), heeft iemand hier tips voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Medjai op 20-03-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 21:36
Wat is jullie ervaring met robotstofzuigers op een groot oppervlakte (20 bij 20 meter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Medjai schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Zou mooi zijn als deze files door de community kunnen worden aangepast inderdaad, Engelse stem zou wel prettig zijn..

Het is mij nog niet eens gelukt om de app in het Engels te krijgen (telefoon zonder root), heeft iemand hier tips voor?
Weet niet of je een beetje Duits kent maar hier kun je de non-root oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
injectx schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Weet niet of je een beetje Duits kent maar hier kun je de non-root oplossing vinden.
Mijn Duits is redelijk, beter dan mijn Chinees iig.
Ik heb nog niet de hele post gelezen maar het lijkt er op dat de app dan in het Duits is, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Medjai schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Ik heb nog niet de hele post gelezen maar het lijkt er op dat de app dan in het Duits is, klopt dat?
Klopt, de Engelse apk kun je van hier downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
injectx schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Klopt, de Engelse apk kun je van hier downloaden.
Nice! Het is gelukt. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
WeaZuL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:45:
[...]

Ja die o.a. bedoel ik, ik zie je bericht graag tegemoet!
Het is de 688 2RS besteld bij Neita.

http://www.neita.nl/winkel/lagersmin2rs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Ik heb de iLife A4,deze vanavond voor ik wegging aangezet,toen deze leeg was stond hij onder de bank,weet iemand waarom hij niet terug naar zijn laadstation gaat?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk

[afbeelding][afbeelding]

Sommige zijn wel super grappig en klinken als meisjes in animés :D

Geeft wel hoop dat Xiaomi misschien eens een English voice pack gaat programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Super, bedankt en besteld. Nu op zoek naar de rest.

edit:
en binnen, past perfect! Super content mee,thnx!

[edit2] afgelopen weekend twee nieuwe o-ringen voor de zijkant borstel binnen gekregen en gemonteerd. De Botvat rijdt weer vrolijk rond, de o-ring was redelijk simpel te vervangen. Nu op zoek naar een set vervangende plastic bladen voor de multiborstel net een set Gummilippen besteld, _O- [/edit2]

Totale kosten tot nu toe voor een service beurt:

2x borstellager 688-2RS Botvac D85 10,15eur
2x o-ring side brush Botvac D85 7,58eur
1x Gummilippen Botvac D85 multibrush 13,85eur

Totaal nog geen 32eur inc. verzendkosten :O

[ Voor 84% gewijzigd door WeaZuL op 27-03-2017 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb nu een paar weken de medion kloon van de Ilife V5 in huis. Wat observaties:
- De zuigprestaties zijn prima, ons appartement is duidelijk schoner dan voorheen. Hij doet elke dag een rondje en komt onder de meeste kasten, het bed etc een stuk makkelijker dan ik met de stofzuiger. Hij schiet soms dingen weg met de borstels, maar dat komt later altijd wel goed als hij er in de goede hoek overheen rijdt.
- Hij is echt heel slecht in het terugvinden van het basis station. Waarschijnlijk omdat dat achter de tafel met stoelen staat vanuit het huis gezien. Hij komt toch regelmatig dat woud van stoelpoten niet door met z'n terugvind algoritme. Hij loopt ook heel vaak vast op snoeren en van allerlei andere dingen. Hij kwam ook steeds onder een bepaalde kast vast te zitten (omdat die niet waterpas stond en de achterkant lager was), maar die is nu waterpas en nu gebeurt het niet meer. Ik vind hem ook vaak in een random kamer of in de hal terug zonder dat hij is vastgelopen, dan is hij gewoon leeg voordat hij het station heeft gevonden.
- Hij komt niet over de hoge drempel van het toilet en de badkamer, maar als ik hem in die ruimte til rijdt hij die hoge drempel wel af, om vervolgens vast te komen te zitten.
- En nu het allervreemdste: Hij (of het basisstation dat heb ik niet getest) interfereert met de UPC box. Die box gaat vaak vanzelf aan, zappen of op het upc interactieve kanaal als de robot zijn werk doet. Erg vreemd. Je kan dus geen tv via die box kijken als hij aan staat, maar dat doen we toch niet. TV en receiver hebben nergens last van.
- Hij is wel een beetje fragiel, ik heb al een keer de handel van het bakje getrokken en ik zie de andere onderdelen van het bakje ook nog wel sneuvelen.

Ben er voor 120 euro wel tevreden mee.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 20-03-2017 19:58 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:40:
Hmmm mijn Neato vindt mijn nieuwe barcelona chairs niet leuk, hij rijdt zich steeds omhoog tegen de stoelpoten (dat zijn een soort skischansjes).
Iemand ervaring met die magnetische strip in kleine stukje? Zo'n zwarte band in de kamer is ook niets.
Na bijna vier jaar ben ik erachter - ik heb van die kleine neodium magneetjes in de vloerbeschermers van de barcelona stoelen geschoven aan de bovenkant. Ze rijdt en nog wel een beetje op maar niet meer zover dat ze vast komt te zitten.
Had om dit probleem de Neato eigenlijk al aan de kant gezet maar nu met nieuwe accu's wilde ik het toch weer eens proberen, toch wel fijn zo een ding als je een hond hebt die steeds een half strand mee naar binnen brengt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Medjai schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Hoi, ik heb ook enkele instructies op productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk

[afbeelding][afbeelding]

Welke versie van de firmware is deze? Is dit v5798
Anders bekijk ik even of het mogelijk is iets te vertalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:35
knetsooj schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:47:
[...]

Ik had hier ook last van met de eetkamerstoelen. Nadat ik al de WLAN hack had toegepast was het vrij eenvoudig om de diverse settings in motion.xml aan te passen daarna is de Hombot nooit meer vast gelopen. (+/- 2 maanden dagelijks gebruik.)

Alle informatie heb ik hier gevonden.
Mag ik vragen welke waardes je hebt aangepast? Die van mij rijd zich vast tussen de poten. Ik ben al FF aan het aanpassen maar nog niet de beste settings gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
blowk schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Welke versie van de firmware is deze? Is dit v5798
Anders bekijk ik even of het mogelijk is iets te vertalen...
v5798 inderdaad. Had al in de app folder gezocht maar kon zo snel niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
injectx schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:09:
[...]

v5798 inderdaad. Had al in de app folder gezocht maar kon zo snel niets vinden.
Thanks!
Ik vond enkel een mapje met app_voice_pkg maar ik zal de bestanden die erin staan moeten analyseren... Ik weet niet of er daar iets nuttig in zal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb de iLife A4,als ik op plan druk en deze dan op 10:00 zet gaat hij dan elke dag om 10:00 zijn ronde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

racoon schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:44:
Ik heb de iLife A4,als ik op plan druk en deze dan op 10:00 zet gaat hij dan elke dag om 10:00 zijn ronde doen?
Ja.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 08:36
Ik had wat reserve onderdelen voor onze Ilife v7 besteld bij Gearbest. Nu hebben ze, ik neem aan per ongeluk, dit http://www.gearbest.com/brushes/pp_415377.html opgestuurd naast de goede spulletjes. De side brushes lijken ook op de V7 te passen ook al zijn ze iets anders. De borstel en die PCS filters heb ik volgens mij niks aan.
Kan ik daar iemand blij mee maken? Ik ga het niet opsturen, het kan opgehaald worden in Utrecht.

Is opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Voor de iLife kan je ook contact opnemen met de fabrikant: http://en.chuwi.com/support/ticket.html
Maat van me had de primary mesh filter per ongeluk weggemieterd en kreeg kosteloos een nieuwe opgestuurd. Duurde wel weer 3 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bedankt,gaan we dat maar eens instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vanmorgen om 10:00 stond hij nog in zijn oplaadstation terwijl hij wel ingesteld was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

racoon schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Vanmorgen om 10:00 stond hij nog in zijn oplaadstation terwijl hij wel ingesteld was
De klok op de A4 ook goed ingesteld?

Let erop dat als je de klok of planning instelt, dat de A4 piept ter bevestiging, anders stel je het wel in op de afstandsbediening maar dat is niet genoeg, je opdracht moet echt door de A4 ontvangen worden op het moment van instellen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

KhaZ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Let erop dat als je de klok of planning instelt, dat de A4 piept ter bevestiging, anders stel je het wel in op de afstandsbediening maar dat is niet genoeg, je opdracht moet echt door de A4 ontvangen worden op het moment van instellen.
Ik heb hem aangezet via clean en toen ingesteld,toen begon hij te piepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
KhaZ schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:39:
[...]

En als je de stroom van de dock afgehaald hebt, moet je de ilife opnieuw instellen.

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mede naar aanleiding van dit topic ben ik geïnspireerd geraakt tot het aanschaffen van een eenvoudige robot stofzuiger. Ik denk aan de Chuwi iLife V5S/pro vanwege de dweilfunctionaliteit - niet dat ik hier veel van verwacht maar voor die paar euro meer ten opzichte van de V5 lijkt me dat best fijn.
Nu is 'ie bij Gearbest alleen in het Chinese warehouse te koop, en gezien de ± 40 euro aan invoerkosten die mogelijkerwijs erbij komen (op basis van julile ervaringen) zou ik toch graag het apparaat uit het Europese warehouse kopen.

Het is vast koffiedik kijken, maar hebben jullie ervaring of het lang duurt eer dat de vooraad in het Europese warehouse weer aangevuld wordt? En gaat alternatief het Spaanse warehouse goed met invoerkosten?

Mocht dit niet lukken, wijk ik waarschijnlijk uit naar de Medion V5-kloon die gewoon bij Bol.com te koop is.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Gullie007 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:06:
Het is vast koffiedik kijken, maar hebben jullie ervaring of het lang duurt eer dat de vooraad in het Europese warehouse weer aangevuld wordt? En gaat alternatief het Spaanse warehouse goed met invoerkosten?
Binnen de EU heb je geen invoerkosten, dus met het Spaanse Warehouse zou je goed zitten! Wat betreft voorraad is er geen peil op te trekken, qua tijden niet maar ook wat betreft aantallen niet. Geduld en geluk hebben is het beste advies ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Daannn1987 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:09:
[...]

En als je de stroom van de dock afgehaald hebt, moet je de ilife opnieuw instellen.
Dat was dus het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 20:58

CasGas

.

Iemand die wel eens bij Neato een RMA heeft gedaan, ervaring mee?

Mijn botvac connected had een 9006 error, opgestuurd en nu wacht ik al bijna een maand op een "swap unit". Die gasten (duitse firma die hun RMA's afhandelt volgens mij) komt niet verder dan "we are still waiting for swap unit". Maar niemand kan mijn vraag beantwoorden over hoe lang dit nog zou kunnen duren..

Ding gebruik ik echt naar volle tevredenheid, dus ook geen stofzuiger meer in huis, maar nu begint dat vegen mij wel een beetje de strot uit te hangen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 20:46
Ik heb een probleem met mijn ilife A4 dat de rechter borstel niet meer draait. Volgens mij is enkel het brush motortje kapot. Ik nam contact op met Gearbest voor garantie (is nog maar 4 a 5 maand oud), maar ze zijn niet echt behulpzaam...

Ik kreeg trouwens vandaag het nieuws dat de Ilife A4 er uit gaat en dus niet meer gekocht zal kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 18:08
CasGas schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:53:
Iemand die wel eens bij Neato een RMA heeft gedaan, ervaring mee?

Mijn botvac connected had een 9006 error, opgestuurd en nu wacht ik al bijna een maand op een "swap unit". Die gasten (duitse firma die hun RMA's afhandelt volgens mij) komt niet verder dan "we are still waiting for swap unit". Maar niemand kan mijn vraag beantwoorden over hoe lang dit nog zou kunnen duren..

Ding gebruik ik echt naar volle tevredenheid, dus ook geen stofzuiger meer in huis, maar nu begint dat vegen mij wel een beetje de strot uit te hangen..
Probeer ze even via de chat te bereiken. (Nederlands)
Ze kunnen je dan snel helpen. En mijn ervaring is dat je binnen 1 week al een nieuwe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
De Xiaomi Vacuum is vanaf nu ook in de US regio te gebruiken(instellen in App). De interface ziet er hierdoor een stuk cleaner uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tKik78u.png

En.. notificaties in het Engels :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eC6pbMv.png

Download link met vertaling van US region apk: download.
Credits: Olimpiu-Cristian Mihai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Panzer Dean schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:00:
[...]

Binnen de EU heb je geen invoerkosten, dus met het Spaanse Warehouse zou je goed zitten! Wat betreft voorraad is er geen peil op te trekken, qua tijden niet maar ook wat betreft aantallen niet. Geduld en geluk hebben is het beste advies ;-)
Ik heb al niet zoveel geduld, maar het werd beloond! Dacht ik. De Chuwa iLife V5 Pro is nu op voorraad bij het ES-warehouse, dus ik dacht hoera! Maar helaas helaas, "cannot ship to The Netherlands". Duuusssss. Uit China? geen probleem! Uit Spanje? ¡No comprendre señor! * Gullie007 wacht leidzaam tot EU op voorraad komt..

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:24

SJB

argon007 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:10:
Ik heb een probleem met mijn ilife A4 dat de rechter borstel niet meer draait. Volgens mij is enkel het brush motortje kapot. Ik nam contact op met Gearbest voor garantie (is nog maar 4 a 5 maand oud), maar ze zijn niet echt behulpzaam...

Ik kreeg trouwens vandaag het nieuws dat de Ilife A4 er uit gaat en dus niet meer gekocht zal kunnen worden.
Ik heb precies hetzelfde met mijn A4 robot. Een van de brushes is er mee gestopt. Ik heb direct contact gezocht met iLife (had ook gekocht bij Gearbest) en iLife heeft me twee nieuwe motoren gestuurd. Deze zijn makkelijk zelf te vervangen.

Helaas heeft dat het probleem bij mij niet opgelost.. en ben nu ook met Gearbest aan het mailen voor een oplossing. Ze kunnen gratis repareren, maar dan moet je de robot zelf naar China opsturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gents,
ik heb sinds een tijdje een Ilife a4 en die gebruik ik nieteens vaak moet ik zeggen.
De laatste keren dat ik hem laat rondrijden valt het mij op dat hij na een meter denkt dat hij ergens tegenaan lijkt te rijden en vervolgens naar links of naar rechts uitwijkt. Hij komt dus niet meer de keuken uit lijkt het...
Ik heb de valsensoren al afgeplakt om te kijken of dit het was (heb toch geen hoogteverschillen) maar dat maakte geen bal uit.
Iemand soortgelijke ervaringen en/of een oplossing toevallig?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

SJB schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn A4 robot. Een van de brushes is er mee gestopt. Ik heb direct contact gezocht met iLife (had ook gekocht bij Gearbest) en iLife heeft me twee nieuwe motoren gestuurd. Deze zijn makkelijk zelf te vervangen.

Helaas heeft dat het probleem bij mij niet opgelost.. en ben nu ook met Gearbest aan het mailen voor een oplossing. Ze kunnen gratis repareren, maar dan moet je de robot zelf naar China opsturen..
Zelfde hier, het lijkt erop dat er maar 3 volt ipv 15 (uit mijn hoofd, tijdje geleden) uit de printplaat komt.

[ Voor 0% gewijzigd door Mark309 op 31-03-2017 22:42 . Reden: Typo ]

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58
DRuw schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:54:
Gents,
ik heb sinds een tijdje een Ilife a4 en die gebruik ik nieteens vaak moet ik zeggen.
De laatste keren dat ik hem laat rondrijden valt het mij op dat hij na een meter denkt dat hij ergens tegenaan lijkt te rijden en vervolgens naar links of naar rechts uitwijkt. Hij komt dus niet meer de keuken uit lijkt het...
Ik heb de valsensoren al afgeplakt om te kijken of dit het was (heb toch geen hoogteverwschillen) maar dat maakte geen bal uit.
Onderste gedeelte van deze post:
dnhaas in "Robotstofzuigers"

Voor mij was dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
DRuw schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:54:
Gents,
Ik heb de valsensoren al afgeplakt om te kijken of dit het was (heb toch geen hoogteverschillen) maar dat maakte geen bal uit.
Inderdaad even de bumper erafhalen en dan de 'raampjes' waar de sensoren doorheen 'kijken' en de sensoren zelf even schoonmaken. Waarschijnlijk zit daar stof op zodat de robot denkt dat hij ergens tegen aan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Top! Ik ga het proberen. Dank voor de hulp jongens!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10 11:49
De Roomba 876 in de aanbieding bij Ibood.

Geen idee of de prijs scherp is... ;)

http://nl-nl.forum.ibood....omba-876-robotstofzuiger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 09:45
DRuw schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:41:
Top! Ik ga het proberen. Dank voor de hulp jongens!
Bij mij was de oplossing om het voorwieltje eruit te halen en daar alle stof te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 20:46
SJB schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Wat is het adres/site waar je ilife kan op contacteren. Zou het graag toch ook eens proberen. Ik stuur de unit niet op naar China om dan bij het terugsturen nog eens de douane te moeten passeren ook... Ik heb deze uiteindelijk gekocht uit een EU warehouse, dus zou ik eigenlijk ook EU verzending moeten krijgen. Of toch al zeker EU garantie (wat ze dus niet geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Haha er zijn nu ook leuke stickers voor de Xiaomi :) Wel nogal duur

https://nl.aliexpress.com.../2413001_32748467317.html

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1gbNZOXXXXXazXXXXq6xXFXXXi/XIAOMI-MI-robotic-vacuum-cleaner-cute-sticker.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.solidrop.net/photo-6/xiaomi-mi-robotic-vacuum-cleaner-cute-sticker-xiaomi-robotic-vacuum-cleaner-protective-film-23-models-can-be-selected.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB11E9yQXXXXXbrXXXXq6xXFXXXQ/XIAOMI-MI-robotic-vacuum-cleaner-cute-sticker-xiaomi-robotic-vacuum-cleaner-protective-film-23-models-can.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1b0LaNFXXXXclXFXXq6xXFXXXq/229293278/HTB1b0LaNFXXXXclXFXXq6xXFXXXq.jpg?width=750&height=257&size=67988&hash=68995

[ Voor 59% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

Meh, sinds gisteren ook de "Please clear my path. (2011)" melding op mijn D85. Hopelijk hoeft 'ie niet terug :'(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 15:26
injectx schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:24:
De Xiaomi Vacuum is vanaf nu ook in de US regio te gebruiken(instellen in App). De interface ziet er hierdoor een stuk cleaner uit:
[afbeelding]

En.. notificaties in het Engels :)
[afbeelding]

Download link met vertaling van US region apk: download.
Credits: Olimpiu-Cristian Mihai
Ziet er goed uit.
Het is mij niet helemaal duidelijk; is de app ingesteld in US region vertaald naar het Engels, of moet je dat nog handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds september heb ik, naar volle tevredenheid, een ILIFE A4 aan het werk. Echter sinds vorige week houdt het op. Als ik handmatig het linkerwiel iets draai en daarna de robot aan het werk zet, gaat het goed op de rechte lijn.

Echter zodra de robot draait, stopt het linker wiel geheel. Daarna doet de robot met de rechter wiel nog een poging om een rondje te draaien, maar dat lukt uiteraard niet. Het resultaat is dus dat de robot na een paar meter staat te piepen en stopt met een rode led.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb het wiel er al eens uitgehaald en de motor draait (met de hand) af en toe best stroef. De rechter draait altijd soepel.

Het vreemde is dus dat de motor niet geheel stuk is, anders zou de robot nooit van z'n plek af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Celica_T20 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:31:
[...]

Ziet er goed uit.
Het is mij niet helemaal duidelijk; is de app ingesteld in US region vertaald naar het Engels, of moet je dat nog handmatig doen?
De app (Mi Home) is wel vertaald naar Engels + notificaties. De Mi Vacuum plugin zelf is echter nog steeds Chinees zonder aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009

SJB

argon007 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:44:
[...]

Wat is het adres/site waar je ilife kan op contacteren. Zou het graag toch ook eens proberen. Ik stuur de unit niet op naar China om dan bij het terugsturen nog eens de douane te moeten passeren ook... Ik heb deze uiteindelijk gekocht uit een EU warehouse, dus zou ik eigenlijk ook EU verzending moeten krijgen. Of toch al zeker EU garantie (wat ze dus niet geven).
http://www.iliferobot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kennen jullie de JISIWEI I3 Smart Robotic Vacuum Cleaner?

Van €157 naar €99 euro vanuit EU warehouse (dus geen invoer geneuzel):
http://www.gearbest.com/r....html?wid=3&lkid=10624322

Zou het wat kunnen zijn voor deze prijs?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
injectx schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:26:
[...]

De app (Mi Home) is wel vertaald naar Engels + notificaties. De Mi Vacuum plugin zelf is echter nog steeds Chinees zonder aanpassing.
Het lukt me dit keer niet plugin handmatig in het engels te krijgen. Welke apk moet ik nu gebruiken? de 181.apk of de 5798.apk uit de mod folder van die download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

dfrenner schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:52:
Kennen jullie de JISIWEI I3 Smart Robotic Vacuum Cleaner?

Van €157 naar €99 euro vanuit EU warehouse (dus geen invoer geneuzel):
http://www.gearbest.com/r....html?wid=3&lkid=10624322

Zou het wat kunnen zijn voor deze prijs?
Die wordt zelfs nog wat goedkoper met couponcode JISIWEI3EU :)

Ik had 'm zelf ook gezien, op dit moment samen met de iLife V1 best goedkoop. Maar de reviews van die JISIWEI zijn niet zo denderend en de bijbehorende app schijnt nogal brak te zijn.

Die iLife V1 lijkt mij wel wat, maar daar zit dan weer geen dock bij. Ben benieuwd of een iets hogere iLife versie met dock in de aanbieding komt voor +/- 100 €...

[ Voor 18% gewijzigd door Shaffy op 05-04-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shaffy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:00:
[...]

Ik had 'm zelf ook gezien, op dit moment samen met de iLife V1 best goedkoop. Maar de reviews van die JISIWEI zijn niet zo denderend en de bijbehorende app schijnt nogal brak te zijn.

Die iLife V1 lijkt mij wel wat, maar daar zit dan weer geen dock bij. Ben benieuwd of een iets hogere iLife versie met dock in de aanbieding komt voor +/- 100 €...
Kijk, dankjewel voor de code. Maar is het niet een kwestie van eenmalig instellen en daarna niet meer aanraken dan? Er zit nog een afstandsbediening bij zie ik, dus op zich vind ik de app minder belangrijk . Of zijn er zaken waar de app echt voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Medjai schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:58:
[...]

Het lukt me dit keer niet plugin handmatig in het engels te krijgen. Welke apk moet ik nu gebruiken? de 181.apk of de 5798.apk uit de mod folder van die download.
Heb je root? Zo ja, kun je zien welke file in je App directory staat, bij mij was dit bij de US regio de 181.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
injectx schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:37:
[...]

Heb je root? Zo ja, kun je zien welke file in je App directory staat, bij mij was dit bij de US regio de 181.
Nieuwste is zelfs 199.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Nee ik heb geen root, ik gebruik de manier die op dat Duitse forum staat beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Henk,

Mijn Xiaomi is onderweg vanuit China en ik heb een paar vragen over je aangepaste apk, ik gebruik Android met root:

Na installatie van de Mi app vanuit de Playstore en het toevoegen van het device (kan pas als ik deze binnen heb denk ik?). Dan kijk ik in de eerder aangegeven map en daar staat een apk met een versie nummer.

Ik pak dan jouw aangepaste apk en geef deze de bovenstaande bestandsnaam en kopieer deze over de aanwezige apk, juist?

Betekend dat je dan een oudere plugin gebruikt? Zo ja heeft dit nog nadelen?
En betekend dit dat je eigenlijk bij elke nieuwe plugin deze weer moet vertalen?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
Mijn Neato Botvac 70E werkt sinds een week niet meer en geeft de code "3000"
Alle mogelijkheden uit de handleiding al geprobeerd om het in orde te maken. (ook met tips van winkel) Zelf vermoed ik dat de afstandlaser motor stuk is.
Hij is 2,5 jaar oud en valt buiten de garantie. (Destijds gekocht voor ongeveer 450 euro)

De winkel geeft aan dat er geen officiële onderdelen of reparatie ateliers zijn in de Benelux.
Min of meer een gevalletje, jammer maar helaas.....
Hebben jullie nog tips ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Flash3d schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:37:
[...]

Henk,

Mijn Xiaomi is onderweg vanuit China en ik heb een paar vragen over je aangepaste apk, ik gebruik Android met root:

Na installatie van de Mi app vanuit de Playstore en het toevoegen van het device (kan pas als ik deze binnen heb denk ik?). Dan kijk ik in de eerder aangegeven map en daar staat een apk met een versie nummer.

Ik pak dan jouw aangepaste apk en geef deze de bovenstaande bestandsnaam en kopieer deze over de aanwezige apk, juist?

Betekend dat je dan een oudere plugin gebruikt? Zo ja heeft dit nog nadelen?
En betekend dit dat je eigenlijk bij elke nieuwe plugin deze weer moet vertalen?

dank!
Ja de versie die ik gebruik is een verouderde versie inderdaad. De snelheid waarmee de plugins worden geupdate gaat sneller dan ik tijd heb om te vertalen.
Er zijn geen nadelen, mijn versie werkte perfect al weet ik niet of die nog compatible is met de laatste mi home app.

Je kan eerlijkheidshalve het beste de laatste plugin installeren van deze kerel die er de tijd en passie in brengt om het telkens naar het Engels te vertalen.

YouTube: Xiaomi Mi Robot vacuum - Mijia - English interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Tinuske schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:18:
Mijn Neato Botvac 70E werkt sinds een week niet meer en geeft de code "3000"
Alle mogelijkheden uit de handleiding al geprobeerd om het in orde te maken. (ook met tips van winkel) Zelf vermoed ik dat de afstandlaser motor stuk is.
Hij is 2,5 jaar oud en valt buiten de garantie. (Destijds gekocht voor ongeveer 450 euro)

De winkel geeft aan dat er geen officiële onderdelen of reparatie ateliers zijn in de Benelux.
Min of meer een gevalletje, jammer maar helaas.....
Hebben jullie nog tips ?
Vision blocked kan alles zijn van kapotte motor tot kapotte laser of een volledige failure van de lidar unit.
Er zijn verschillende reparaties maar geen bedrijven die ik zo weet die het doen.
Ik heb zelf wisselend succes met het repareren van neato's. Mocht je hem liever niet zelf willen repareren zou ik hem graag overnemen voor onderdelen voor mijn botvac 85 die nieuwe motoren / wielen nodig heeft.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:23:
Meh, sinds gisteren ook de "Please clear my path. (2011)" melding op mijn D85. Hopelijk hoeft 'ie niet terug :'(
Vanochtend opnieuw aangezet, leek in orde... ben na 5 minuten naar het werk gegaan dus hopelijk is 'ie netjes klaar en terug op z'n docking als ik vanavond thuis kom.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:40

backupdevice

No Risk , Full Push

Sinds zaterdag een HomBot. Wat een genot, hadden wij al jaren eerder moeten doen.

De eerste keer deed hij een paar dingen waarvan je dacht " dat kan de volgende keer beter ". En wat blijkt , de volgende keer deed hij het ook beter.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 23:27

luigi87

Domotica Fanaticus

Zijn er hier mensen met LG Hombot's en ervaringen met onderdelen ergens vandaan te halen?
Kwam wel een website tegen, helaas in Spanje maar ze hebben wel alle onderdelen.

Iemand een idee waar ik ook de parts zou kunnen krijgen en dan met name de accu, en de trim cover (rode rand).

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Shaffy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:00:
[...]

iLife V1 EU warehouse €82
http://www.gearbest.com/r....html?wid=3&lkid=10626532

Met code "RBTV1" €63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik woon nu al een tijdje in mijn nieuwbouwwoning, owv een rommeltje beneden in de berging waar de kattenbak staat heb ik de iLife A4 naar boven verplaatst, allemaal laminaat en ding gaat daar prima d:)b . Alleen... Is het normaal dat dat ding soms midden in de kamer even besluit om tegen een onzichtbare muur aan te rijden en om te draaien? Dat had ik dus nooit aan de hand beneden op tegels. Wat ik me wel bedenk ik is dat er onder het laminaat een plastic doek/mat ligt en dat die mat afgetaped is. Detecteren die robots iets?
Die moet je handmatig zelf inpluggen?

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 06-04-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
HyperBart schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:00:
Volgens mij wel ja...
Alleen die prijs in combinatie met de EU warehouse (geen import geneuzel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

luigi87 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:29:
Zijn er hier mensen met LG Hombot's en ervaringen met onderdelen ergens vandaan te halen?
Kwam wel een website tegen, helaas in Spanje maar ze hebben wel alle onderdelen.

Iemand een idee waar ik ook de parts zou kunnen krijgen en dan met name de accu, en de trim cover (rode rand).
Met dank aan Catch22

http://www.ebay.nl/usr/piokrza89?
http://www.ebay.nl/sch/m....313&_nkw=hom+bot&_sacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Nu online
HyperBart schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:00:
Ik woon nu al een tijdje in mijn nieuwbouwwoning, owv een rommeltje beneden in de berging waar de kattenbak staat heb ik de iLife A4 naar boven verplaatst, allemaal laminaat en ding gaat daar prima d:)b . Alleen... Is het normaal dat dat ding soms midden in de kamer even besluit om tegen een onzichtbare muur aan te rijden en om te draaien? Dat had ik dus nooit aan de hand beneden op tegels. Wat ik me wel bedenk ik is dat er onder het laminaat een plastic doek/mat ligt en dat die mat afgetaped is. Detecteren die robots iets?

[...]

http://www.bestcordlessvacuumguide.com/ilife-v1-review/

Idd zelf inpluggen.. wel geinig zoiets voor de bovenverdieping bijv.
Nu haal ik de a4 van beneden en laat die boven rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Thanks, was hem al tegen gekomen. Maar die heeft helaas geen kappen.
Mijn hombot heeft ruzie gehad met een beugel van de radiator, waar je dan weer veels te laat achter komt. dus zitten echt groeven in de kap |:(

Denk dat het dan toch hier wordt bestellen.
Komt dan 17 euro verzending bij blijkbaar. Staat hier ook een viedo turtorial over hoe je hem in elkaar en uit elkaar kan krijgen

[ Voor 30% gewijzigd door luigi87 op 06-04-2017 15:46 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Daannn1987 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:36:
[...]

http://www.bestcordlessvacuumguide.com/ilife-v1-review/

Idd zelf inpluggen.. wel geinig zoiets voor de bovenverdieping bijv.
Nu haal ik de a4 van beneden en laat die boven rijden..
Hier was het tapijt (bekend grijs groot tapijt van ikea met lange polen) altijd een probleem voor die iLife. Daarnaast ligt nu in de berging een tapijtje voor de kat haar poten wat "af te borstelen" want anders ligt het hele huis vol met zand, maar dat tapijtje zelf vindt de iLife ook niet zo interessant. :/

En toen had ik zoiets van fuck it, ik zet 'm boven en daar doet hij nu iedere dag zijn tourtje :) .

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 06-04-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Nu online
HyperBart schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:45:
[...]

Hier was het tapijt (bekend grijs groot tapijt van ikea met lange polen) altijd een probleem voor die iLife. Daarnaast ligt nu in de berging een tapijtje voor de kat haar poten wat "af te borstelen" want anders ligt het hele huis vol met zand, maar dat tapijtje zelf vindt de iLife ook niet zo interessant. :/

En toen had ik zoiets van fuck it, ik zet 'm boven en daar doet hij nu iedere dag zijn tourtje :) .
Dat tapijt heb ik ook gehad ja :) Nu weer een ikea tapijt en dat gaat prima:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50277393/

BTW de v5 heeft wel een dock en is op ebay ook niet eens heel duur
http://www.ebay.nl/itm/IL...ing-Machine-/222199195127
*edit stuurt wss niet naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 17:07
Hey allen,

Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger.

Nu zie ik deze bij wehkamp. > http://tinyurl.com/jvrchar
Aangezien wij een hond en 2 katten hebben, en een dochtertje van 7 maanden die straks begint met kruipen etc leek mij dit wel een goede keuze. Reviews lijken ook niet heel slecht. Heeft iemand hier ervaring met deze?

Zijn er misschien nieuwere modelen die rond deze prijs zitten die ik zou moeten bekijken? We hebben beneden en boven laminaat en een kleed liggen, zou deze ook het kleed doen denken jullie?

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

- J.W. - schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Heb inderdaad geen release notes gezien (nog nooit overigens).

Firmware staat er op, ben benieuwd..
In mijn ervaring met vorige firmwares is hoger niet altijd beter, maar anders downgrade ik wel weer :)
Ff een oude koe uit de sloot halen.

Maar heb jij toevallig de 13865 firmware nog ergens staan? Deze is niet meer te vinden en heb hem nodig om de wifi hack uit te voeren.

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
luigi87 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:37:
[...]

Maar heb jij toevallig de 13865 firmware nog ergens staan? Deze is niet meer te vinden en heb hem nodig om de wifi hack uit te voeren.
Dat probleem met de juist firmware voor de hack had ik ook, maar als je in die forumpost kijkt bij de Duitse uitleg (DUITS), dan staan onderaan die post de bestanden die je nodig hebt. Waaronder een hack voor de laatste Firmwareversie. Moet je wel even lid worden van het forum...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
MyKey schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:32:
Hey allen,

Aangezien wij een hond en 2 katten hebben, en een dochtertje van 7 maanden die straks begint met kruipen etc leek mij dit wel een goede keuze. Reviews lijken ook niet heel slecht. Heeft iemand hier ervaring met deze?

Zijn er misschien nieuwere modelen die rond deze prijs zitten die ik zou moeten bekijken? We hebben beneden en boven laminaat en een kleed liggen, zou deze ook het kleed doen denken jullie?
Ik heb deze vorige maand aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Middels de Wifi hack kan je m ook via een (Android) app of website besturen en een schema instellen. Was voor mij wel een wens om dat te kunnen, maar andere modellen die dat standaard hebben zijn gelijk € 100 - € 200 duurder.

Wij hebben ook een hond (en een zoontje van 8 ;)) en dat gaat prima. De hond heeft een kleed welke gewoon mee genomen wordt en de stofzuiger neemt ook de mat bij de voordeur makkelijk mee. Detecteert dat het een kleed is en gaat dan in de Turbo modus! Loopt soms wel vast op het kleed van de hond, maar dat kleed ligt ook ingesloten tussen de bank en de TV-kast, dus het is ook wel een apart hoekje.

Als ik op de op kijk app zie ik dat alle hoeken gedaan worden. Hierbij 1 foto van de kaart en 1 foto van de opvangbak na 2 beurten (op dinsdag en donderdag):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lt7KhiTZONHRghf5tLhFIOwq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ryAcfNTViPcbvgfZbZkgu4jE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:
[...]

Dat probleem met de juist firmware voor de hack had ik ook, maar als je in die forumpost kijkt bij de Duitse uitleg (DUITS), dan staan onderaan die post de bestanden die je nodig hebt. Waaronder een hack voor de laatste Firmwareversie. Moet je wel even lid worden van het forum...
die had ik inderdaad ook gevonden, maar zag ook veel berichten dat het niet goed werkte met de laatste firmware versie 16552.
Heb jij de hack nu werkend en uitgevoerd met de firmware versie 16552?
is die bij jou stabiel? ik heb de hack eerder uitgevoerd maar verloor na verloop van tijd altijd de wifi verbinding. maak wel gebruik van de aanbevolen wifi dongle.
MyKey schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:32:
Hey allen,

CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb deze vorige maand aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Middels de Wifi hack kan je m ook via een (Android) app of website besturen en een schema instellen. Was voor mij wel een wens om dat te kunnen, maar andere modellen die dat standaard hebben zijn gelijk € 100 - € 200 duurder.

Wij hebben ook een hond (en een zoontje van 8 ;)) en dat gaat prima. De hond heeft een kleed welke gewoon mee genomen wordt en de stofzuiger neemt ook de mat bij de voordeur makkelijk mee. Detecteert dat het een kleed is en gaat dan in de Turbo modus! Loopt soms wel vast op het kleed van de hond, maar dat kleed ligt ook ingesloten tussen de bank en de TV-kast, dus het is ook wel een apart hoekje.

Als ik op de op kijk app zie ik dat alle hoeken gedaan worden. Hierbij 1 foto van de kaart en 1 foto van de opvangbak na 2 beurten (op dinsdag en donderdag):
[afbeelding]
[afbeelding]
Om hier gelijk even op aan te haken.
Ik heb de LG hombot nu bijna 2 jaar en ben er heel tervreden mee. hij maakt echt goed schoon. Je merkt duidelijk verschil als die gereden heeft.
1 nadeel, de parts zijn soms wat moeilijk te vinden. Mijn hombot heeft ruzie gehad met een radiator beugel en de kap is zwaar beschadigd hierdoor. Heb nu na een jaar eindelijk een shop in Spanje gevonden die het verkoopt en naar Nederland kan sturen.
Ook de accu ga ik nu vervangen omdat deze inmiddels wel wat slecht is bij ons. (bij een maat van me is die nog prima, heeft die iets eerder dan mij gekocht).

Maar de LG hombot is geen miskoop, zelfs de hoekjes doet die best netjes.

[ Voor 58% gewijzigd door luigi87 op 07-04-2017 11:13 ]

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
luigi87 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:07:
[...]

die had ik inderdaad ook gevonden, maar zag ook veel berichten dat het niet goed werkte met de laatste firmware versie 16552.
Heb jij de hack nu werkend en uitgevoerd met de firmware versie 16552?
is die bij jou stabiel? ik heb de hack eerder uitgevoerd maar verloor na verloop van tijd altijd de wifi verbinding. maak wel gebruik van de aanbevolen wifi dongle.
Ow, okay. Ik had de hack via een NL site en daar stond alleen de software voor de oude firmware. Dus moest even zoeken naar die voor laatste firmware versie. Had de firmware al geupdate en kon geen manier vinden om te downgraden.

Ik heb m inderdaad werkend met firmware 16552, met dezelfde EDIMAX dongle als jij gebruikt. Heb geen last met een wegvallende wifi verbinding. Sinds begin maart in gebruik en tot nu toe iig niet. Kan m nu zelfs via internet aansturen en middels de Android app.

Gisteren kreeg ik geen verbinding, maar toen was hij vastgelopen in de hoek op een kleed. Batterij leeg en dus ook geen wifi. Maar zodra op de oplader geplaatst gelijk weer online....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:30:
[...]

Ow, okay. Ik had de hack via een NL site en daar stond alleen de software voor de oude firmware. Dus moest even zoeken naar die voor laatste firmware versie. Had de firmware al geupdate en kon geen manier vinden om te downgraden.

Ik heb m inderdaad werkend met firmware 16552, met dezelfde EDIMAX dongle als jij gebruikt. Heb geen last met een wegvallende wifi verbinding. Sinds begin maart in gebruik en tot nu toe iig niet. Kan m nu zelfs via internet aansturen en middels de Android app.

Gisteren kreeg ik geen verbinding, maar toen was hij vastgelopen in de hoek op een kleed. Batterij leeg en dus ook geen wifi. Maar zodra op de oplader geplaatst gelijk weer online....
Oke mogelijk dat het lag aan de combi met de wifi router van destijds. Heb deze nu ook vervangen met ubiquiti spullen dus dat moet ook een stuk beter werken.
Thanks voor je info, ik ga de hack dan nog eens een keer fixen met hack voor de 16552 firmware.

Qua app gebruik je deze zeker?
Ben benieuwd, want zou volgens de how to ook de Camera kunnen benaderen.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
luigi87 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:39:
[...]

Qua app gebruik je deze zeker?
Ben benieuwd, want zou volgens de how to ook de Camera kunnen benaderen.
Ik heb ook een Ubiquiti router, dus die combi werkt dan zou je zeggen ;)

Nee, dat is (denk ik) de officiële app, maar die werkt waarschijnlijk niet met de hack.

Er is een app gemaakt op basis van de hack. IP-adres invullen en hij maakt verbinding met je Hombot. Mijn Hombot is benaderbaar via een extern IP-adres, dus ik kan de app ook buitenshuis gebruiken.

Hier kan je de app vinden en een kort filmpje van het gebruik:
https://github.com/rampage128/hombot-control/releases
YouTube: Hombot 3.0 Android / Android Wear App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
CoachKoos schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:06:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks voor je reactie. Zie veel positieve dingen over deze dus denk dat ik hem ga aanschaffen :) Had ook gelezen over die app inderdaad, dat is ook zeker handig.

Gaat deze ook verder na het opladen waar hij gebleven is of niet? Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is, maar haalt hij het in 1x? Ik heb namelijk geen idee wat de accuduur van deze dingen is en hoelang ze nodig hebben met het schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Bij mij doet hij over 7 bij 12 meter een uurtje. Dit is wel een tegelvloer met twee tafels in de woonkamer en 1 tafel in de keuken. En ja , als hij leeg is voordat hij klaar is gaat hij eerst weer opladen en daarna verder waar hij nog niet geweest is.

Bij mij pas 1 X voorgekomen nadat hij eerst de hele bovenverdieping had gedaan en daarna de gehele beneden verdieping mocht doen. Lees , gang , woonkamer (7 x 12) , keuken, bijkeuken en kantoor.

[ Voor 59% gewijzigd door backupdevice op 07-04-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
MyKey schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:56:
[...]

Thanks voor je reactie. Zie veel positieve dingen over deze dus denk dat ik hem ga aanschaffen :) Had ook gelezen over die app inderdaad, dat is ook zeker handig.

Gaat deze ook verder na het opladen waar hij gebleven is of niet? Ik weet niet hoe groot jouw woonkamer is, maar haalt hij het in 1x? Ik heb namelijk geen idee wat de accuduur van deze dingen is en hoelang ze nodig hebben met het schoonmaken
Bij mij was de combinatie van de prijs en de hack ideaal bij deze. Recensies ook positief, maar altijd lastig aangezien je weinig hebt aan "hij zuigt goed" >:)

Mijn woonkamer inc gang en keuken is 5.5 bij 8. Hij staat programmeerd als we weg zijn, maar in de app zie ik dat het circa en half uur werk is. Hij zou terug moeten gaan als dat nodig is, maar hier hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Top, valt dus nog mee dan. In ieder geval goed dat die verder gaat waar die gebleven is dan. Hoe zit het met tafels met stoelen in de woonkamer? Gaat hij daar wel proberen onder te komen? Onze tafelstoelen kan die moeilijk onder komen, gaat hem dit lukken (https://www.goossenswonen...ures/large/8140546-01.jpg) ongeveer zoals deze poten hebben wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Bij mij geen problemen met stoelen. Hlgaat er gewoon onder door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Bij ons ook geen probleem... hebben normale stoelen met 4 poten. Komt zelfs onder de box ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:30
luigi87 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:37:
[...]

Heb meeste firmwares wel staan*, mocht het alsnog niet lukken met de laatste let me know..
Hier rijdt hij met firmware 11128 rond trouwens, werkt hier het beste.

*7714, 8180, 9785, 11128,13865,16552

Hier doet de Hombot al ruim 3 jaar goed z'n werk, batterij is ook nog prima.

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 07-04-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

- J.W. - schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:56:
[...]

Heb meeste firmwares wel staan*, mocht het alsnog niet lukken met de laatste let me know..
Hier rijdt hij met firmware 11128 rond trouwens, werkt hier het beste.

*7714, 8180, 9785, 11128,13865,16552

Hier doet de Hombot al ruim 3 jaar goed z'n werk, batterij is ook nog prima.
Dat is wel super :*) Ga hem denk ik eerst maar proberen met de laatste versie van de firmware te fixen.
Maar zou de andere firmware versies wel van je willen hebben. Dan kan ik eventueel downgraden. (Heb je gePMt)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Enig idee hoe ik checken welke fw versie mijn honing heeft? Kan dan niet echt in de manual vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Helaas ontdekt dat de iLife A4 niet tegen vocht kan. Dochterlief had een ongelukje en daar kwamen we te laat achter. De A4 had al een mooi spoor getrokken door de kamer en gaf even later de geest. Niet meer aan de praat te krijgen, teveel vocht opgezogen. Bij Gearbest is hij momenteel jammer genoeg niet in de aanbieding, maar zonder is ook geen optie. Wat ben je snel gewend aan zo'n ding! Bijna een eerste levensbehoefte met kleine kinderen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:15
De eerste week met de iLife V1 zit er op. Geen app, geen docking station, maar een verademing vergeleken met zelf stofzuigen. In een uur heb ik het hele huis gepoetst. Alle vloeroppervlakken gebeuren door de V1, al het doekjeswerk doe ik zelf. Hij heeft wat moeite met de (hoge) deurmat en kabels houdt hij al helemaal niet van, maar verder werktie top. De zuigkracht is sterker dan van mijn normale stofzuiger
Pagina: 1 ... 50 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.