Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.890 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:11:
Hmm ik heb tóch nog wat issues met Pluisje (Neato XV Signature Pro).

Ik zal de situatie even voorleggen, misschien weet iemand een oplossing hiervoor..

Pluisje heb ik via Marktplaats op de kop getikt. "Ze" zat wat krap in z'n batterijen. Ze is nu 2 jaar oud en de accu's zijn nooit vervangen. Hierdoor moest Pluis elke 10 tot 15 minuten aan de lader en duurde het programma érg lang.

Het laadstation stond in de woonkamer. Als 'ie halverwege het zuigen ineens besloot om op te gaan laden kon ze het basisstation prima vinden. Opladen ging dan goed en daarna ging Pluis verder. Op zich geen probleem. Alleen, als Pluis klaar was kon ze het station ineens niet meer vinden en bleef dan halverwege de kamer (of de -half open- keuken) staan.

Nu heb ik vorige week Pluis voorzien van 2 nieuwe accu's (6 tientjes via Amazon.de, gratis levering, 3600mAh ipv de standaard 3200mAh!). Werkt prima, echter, in mijn gedachtengang zou Pluisje nu prima de lader moeten vinden én een heel zuigprogramma kunnen afmaken. Dat laatste klopt; na 45 minuten is Pluis nu gewoon 'klaar' met de benedenverdieping, máár ze kan de lader niet vinden en blijft weer halverwege de kamer, of keuken, staan piepen dat haar pad vrijgemaakt moet worden.

Ik heb nu het laadstation verplaatst naar de keuken waar ze ongehinderd, zo'n 2 meter vanaf een hoek en minstens 4 meter naar een andere hoek, vrij zicht heeft. Maar nog stééds snapt arme Pluis er he-le-maal niks van. Als ze leeg is rijdt ze gewoon compléét een andere kant op en waggelt de woonkamer in, om daar tegen het televisiemeubel aan te botsen en te vragen of die netjes opzij wil gaan..

Zelfs als ik Pluis anderhalve meter vóór haar laadstation neerzet en op 'Continue' druk, draait ze zich resoluut om en rijdt precies de andere kant op. Alsof ze totáál geen laadstation ziet.

Dit gebeurd nu al 3 dagen, de eerste 2 dagen snap ik nog dat de kaart opnieuw gemaakt moet worden maar onderhand is het wel irritant aan het worden..

Iemand enig idee? Ik heb vrij zicht, geen hoeken, weliswaar staat het laadstation tegen een radiator aan maar dat was in de woonkamer óók niet het geval toen het óók mis ging. De batterijcapaciteit is prima, Pluis geeft ook aan dat ze 'Finished Cleaning' is en dus niet tussentijds zonder spanning komt te zitten. Ze kan rustig de woonkamer inrijden op zoek naar het laadstation terwijl die toch écht voor d'r neus in de keuken staat...

Gisteravond heb ik het volgende al gedaan:

- Laser schoongemaakt volgens de Neato handleiding
- Radiator dichtgedraaid, misschien teveel warmte?
- Schedule op 05.00 uur 's ochtends gezet, want dan is de verwarming zéker nog niet aan
- Er schijnt géén zonlicht in de keuken, dus al helemaal niet op het basisstation
- Het basisstation zit klemvast onder de radiator met het achterste deel, dus het 'weerspiegelende' deel staat helemaal vrij en kan niet verschuiven bij aanrijdingen
- Nieuwe batterijen zijn vorige week dus al geplaatst, te weinig energie is geen oorzaak me dunkt
Heb je de andere sensoren ook na gekeken (er zit en sensor aan de onderkant) en de bots sensor. Lijkt mij niet gerelateerd maar you never know.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Webgnome schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Heb je de andere sensoren ook na gekeken (er zit en sensor aan de onderkant) en de bots sensor. Lijkt mij niet gerelateerd maar you never know.
Neen, nog niet -- de botssensor werkt op zich prima en de onderkant lijkt me ook niet zo'n probleem (aangezien er geen trappen zijn om af te kukelen) maar ik zal vanmiddag/vanavond even bekijken of daar iets te winnen valt :)

Overigens heb ik ook de weerkaatsende 'balk' in het laadstation nog niet schoongemaakt, ik zag al wel dat dat mogelijk wat zou kunnen helpen. Ook wil ik een stuk karton of evt een handdoek achter het laadstation hangen om te zien of misschien de radiator reflecteert (hoewel die mat wit geverfd is..).

Ik kom er overigens ook niet helemaal achter hoe het nu zit met die 'mapping'. Sommige bronnen suggereren dat de kaart bij elke beurt opnieuw gemaakt wordt, of evt. gereset kan worden met de on/off switch, of dat je de startknop 15-20 seconden ingedrukt moet houden voor een reset... ik neem aan dat het vervangen van de batterijen lang genoeg de power eraf heeft gehaald maar misschien heb ik dat ook te snel gedaan. De calibratie van 'New Battery' is wél uitgevoerd trouwens.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:30:
[...]

Neen, nog niet -- de botssensor werkt op zich prima en de onderkant lijkt me ook niet zo'n probleem (aangezien er geen trappen zijn om af te kukelen) maar ik zal vanmiddag/vanavond even bekijken of daar iets te winnen valt :)

Overigens heb ik ook de weerkaatsende 'balk' in het laadstation nog niet schoongemaakt, ik zag al wel dat dat mogelijk wat zou kunnen helpen. Ook wil ik een stuk karton of evt een handdoek achter het laadstation hangen om te zien of misschien de radiator reflecteert (hoewel die mat wit geverfd is..).

Ik kom er overigens ook niet helemaal achter hoe het nu zit met die 'mapping'. Sommige bronnen suggereren dat de kaart bij elke beurt opnieuw gemaakt wordt, of evt. gereset kan worden met de on/off switch, of dat je de startknop 15-20 seconden ingedrukt moet houden voor een reset... ik neem aan dat het vervangen van de batterijen lang genoeg de power eraf heeft gehaald maar misschien heb ik dat ook te snel gedaan. De calibratie van 'New Battery' is wél uitgevoerd trouwens.
In mijn beleving maakt een Neato altijd een nieuwe mapping aan aangezien onze Stoffie elke dag anders door het huis crossed. Dat is denk ik ook wel logisch gezien het feit dat in een huis ook levende dingen zijn en die willen nog wel eens dingen verplaatsen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Webgnome schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:56:
[...]

In mijn beleving maakt een Neato altijd een nieuwe mapping aan aangezien onze Stoffie elke dag anders door het huis crossed. Dat is denk ik ook wel logisch gezien het feit dat in een huis ook levende dingen zijn en die willen nog wel eens dingen verplaatsen.
Dat is het gekke; toen Pluisje nog in de woonkamer stond pakte ze elke keer precies hetzelfde patroon. Wellicht toeval, wellicht 'gewoon' een algoritme, maar je kon vantevoren voorspellen waar ze heen zou gaan. Ook tafel- en stoelpoten werd vakkundig omheen gereden. De eerste 2 dagen kwam ze ook niet in de keuken totdat ze inééns de deuropening (waar geen deur meer inzit trouwens) vond en sindsdien ook gewoon de keuken meepakte.

Ik zie ook bronnen die melding maken dat ze 'gaandeweg de week' beter gaat navigeren, dan zou je toch zeggen dat er iets van een leerproces (en dus een persistente 'kaart') moet zijn.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cowboy_Henk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:59:
Verdorie zeg, nu is mijn Xiaomi Robot stofzuiger van de trap gevallen van het eerste verdiep bij mij thuis! Ik dacht dat deze 3 trapsensoren had?

Ik had de robotstofzuiger in werking gesteld voor de eerste keer op het eerste verdiep, mijn vrouw was thuis en ik ging de kinderen van school halen.
Ineens kreeg ik bericht van mijn vrouw dat ze een luide klap hoorde en dat de stofzuiger van de trap was gevallen!

De schade valt wel mee maar toch teleurstellend want voor de rest is het wel een super apparaat/
Zie hier de schade

Muur waar hij op het einde van de trap tegen gebotst is
[afbeelding]

Een kap in mijn zelfgeschilderde trap :/
[afbeelding]

en de xiaomi heeft zelf een schaafwonde opgelopen :X
[afbeelding]

En dit is de trap waar hij vanaf viel... toch iets wat de sensoren zouden moeten tegenhouden?
[afbeelding]

Maar de prestaties zelf van deze machine zijn echt steengoed te noemen. Hij volgt steeds een logisch patroon en helpt ons toch om elke dag een properder huis te hebben zonder moeite.
Dit vervangt natuurlijk niet de echte stofzuiger want onder kiertjes en hoeken kan hij niet echt komen. En de sterkere zuigkracht van een echte stofzuiger kan hij ook niet evenaren.

Hij heeft geen moeite van laagpolige tapijten van 1 cm, maar in de slaapkamer van mijn dochter kon hij echt niet op de hoogpolige tapijt van 3 cm komen.

Spijtig dat alles nog in het Chinees is, ik wil wel graag weten wat de vrouwenstem allemaal zit uit te kramen. Zelfde met de app, al heb ik stappen op Youtube gevolgd en is het nu 90%naar het Engels vertaald. Wel vervelend dat de smartphone dan ook in systeemtaal Engels moet staan want in het Nederlands gaat de app raar genoeg terug in het Chinees staan...
Waarom werkt Xiaomi niet aan de Engelse vertalingen? Ze doen dit toch wel voor de Xiaomi smartphones?

Nog een klein minpuntje. Ik heb spotcleaning in de keuken geprobeerd, ik had kruimels gemorst. Dus ik heb de robot van zijn laadstation gehaald en daar laten spotcleanen. Hij vond achteraf zijn weg niet meer terug naar het laadstation dat in de woonkamer staat!??
Er moet ook een goed wifi signaal in heel het huis zijn voor hem goed te bedienen, in de keuken is het wifi signaal niet optimaal dus ik kon de xiaomi niet "sturen" via remote control op de app naar zijn laadstation.
Ik heb de indruk dat hij de laadstation met zijn radar echt moet "zien" of vandaar uit vertrekken. Anders weet hij niet waar hij staat. Maar wat is dan het nut van spotcleanen? Niet echt handig dat je hem handmatig naar zijn laadstation moet brengen.

Sweep functie heb ik nog niet geprobeerd? Wat doet dit?

Dus kortom is het een zeer goed apparaat, heel intelligent, handig en goede zuiger. Maar wel een paar minpuntjes.
Spijtig van die misstap met die trap, nu vetrouw ik hem niet meer op het eerste verdiep. Of moet ik een virtual wall strip aan die eerste trede leggen telkens? Werkt dit goed?

Hier is de coverage map van de woonkamer + hal + keuken + wc. Je ziet goed dat de scanner geel goed werkt en dat zijn route intelligent is berekend. Je ziet ook goed de deuren die open staan.

[afbeelding]
Zo te zien zou het moeten werken

Mogelijk ligt het aan de reflectie van bepaalde kleuren of oppervlakte.
Je zou hem eens kunnen testen op een tafel om te kijken of hij daar niet vanaf rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Mijn hombot is ook wel eens van de trap gedonderd. Mijn idee was dat hij het niet goed kon meten omdat het donker was op de bovenverdieping. Nu zet ik dus altijd licht aan als ik hem boven laat rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:55
Verdorie zeg, nu is mijn Xiaomi Robot stofzuiger van de trap gevallen van het eerste verdiep bij mij thuis! Ik dacht dat deze 3 trapsensoren had?
ik heb zelf de ilife v7. ik merk dat hij bij de ene trap ook moeite heeft. Ik heb en vergelijkbaar trap als op de foto, waar de laminaat ophoudt en daar boven op heb ik een aluminium profiel en vervolgens komt de eerste trede. De V7 is op dit stuk vastgelopen, en viel er bijna van af, het is dat ik erbij was die dag. Nu heb ik ook een trap op de andere verdieping, waar het laminaat over de eerste trede van trap loopt en ik de aluminium profiel dus aan het uiteinde heb geplaatst. hier heeft de V7 geen moeite mee en de sensor werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 15:57
Eerste ervaringen met de iLife X5:
- relatief stil tegenover onze oude Roomba. Zuigkracht zal ook wel navenant zijn maar we hebben geen tapijten meer dus dat is geen issue
- stofzuigen lijkt hij wel goed te doen
- laadstation staat nu in de berging (geen deur voorlopig) achter een muurtje van 30cm. De X5 vindt die hierachter niet terug, begint te piepen en je moet hem helpen
- kuisfunctie: bakje van 300 (?) ml is niet voldoende voor 35m², moet na een tijdje bijgevuld worden
- helaas is de kuisfunctie niets waard, vlekken blijven zichtbaar op de tegelvloer - en dan gaat het nog niet over hardnekkige vlekken
Desondanks vind ik em nog wel zijn prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 15:26
Dat is een nare val!
Ik heb het gevoel dat het bij jou ligt aan het randje bij de hoogste trede. Hij wil waarschijnlijk wel de bovenste trede oprijden omdat het niet zo hoog is. Als hij vervolgens die bovenste trede op wilt rijden valt hij gewoon van de trap af omdat de trede kort is.

Mogelijke fix is zo'n magneetband onder de metalen rand of onder het laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 04:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verdorie, mijn LG Hom Bot is ook net van de trap af gedonderd! :(
Nog geen 2 weken in gebruik en al vele malen succesvol gezogen bij de trap.

Plastic kap gebroken en hoor wat rammelen aan de binnenkant, lijkt het verder nog wel te doen.
Net gebeld met de winkel, die gaan reparatie inplannen.. Ben hem dan misschien wel 3 weken kwijt..

Wie zegt dat een nieuwe / gerepareerd niet weer hetzelfde overkomt.. balen...

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-03-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19
De oplaadcontacten van mijn Roomba 581 zijn versleten waardoor er erg snel vuil aan hecht hierdoor komt ie niet meer goed op z'n laadstation en kan ik elke ochtend aan de slag om de contacten te reiningen. Nou lijkt zo goed als elk onderdeel behalve de laadcontacten verkrijgbaar. Tips om dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v3UPPrY8YNa8LEcDvXoMQZ5D/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 25-02-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
HellStorm666 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:50:
Iemand ervaring met de "compatible" ultra performance filters voor de Neato?
Bijv die van Amazon, eBay of Aliexpress
Filters van AliExpress zijn binnen. Niet van dezelfde kwaliteit als de originele, maar wel OK.

Ik heb ook dit aangeschaft. Zie het als een aardigheidje, is geen vervanging van een echte dweil(robot).

[ Voor 10% gewijzigd door 4tune op 25-02-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bszz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:22:
De oplaadcontacten van mijn Roomba 581 zijn versleten waardoor er erg snel vuil aan hecht hierdoor komt ie niet meer goed op z'n laadstation en kan ik elke ochtend aan de slag om de contacten te reiningen. Nou lijkt zo goed als elk onderdeel behalve de laadcontacten verkrijgbaar. Tips om dit op te lossen?

[afbeelding]
Kun je ze niet licht opschuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Exorcist schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Kun je ze niet licht opschuren?
Ik denk dat ik ze dan zou moeten polijsten. Probleem is nu dat het te ruw is. Ben alleen bang dat het niet glad blijft en gaat corroderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
4tune schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Filters van AliExpress zijn binnen. Niet van dezelfde kwaliteit als de originele, maar wel OK.

Ik heb ook dit aangeschaft. Zie het als een aardigheidje, is geen vervanging van een echte dweil(robot).
Je hebt linkjes geplaatst naar snapshot-pagina's van de producten die je besteld hebt. Die kan je alleen zelf zien. Als ik erop klik moet ik inloggen en als ik dan als mezelf inlog krijg in een hele kale pageNotFound error.

Maar ik ben wel nieuwsgierig wat je dan besteld hebt, ik wil ook wel een dweilfunctie op mijn Neato ;)

Edit: met een beetje knutselen kan ik toch nog werkende links produceren: filters en dweil.

Edit2: ik heb er ook maar gelijk 3 besteld :p

[ Voor 13% gewijzigd door Peetz0r op 25-02-2017 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
Hehe, ik heb mijn links maar even aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

[...]

Filteren ze wel ongeveer even goed?
OK zou zelf voor de ultra-high performance hepa filters gaan (oa mesh voor t filter).
Maar t belangrijkste is dat ze wél goed filteren.
Mogen best wat minder lang mee gaan.

Dweil is een lol. Maar niet voor mij. Heb een karcher stoomreiniger ^_^

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Webgnome schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:23:
[...]

Ik heb het laadstation 30 cm opgeschoven (nu ruim 2,5 meter uit de ene, en nog 3,5 vanaf de andere muur) en tot nu toe werkt ie weer perfect. Kan zelfs vanuit de woonkamer in 1 ruk terug naar het laadstation. Bijzonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:22:

[afbeelding]
Contactspray. Vandaag ook voor het eerst van gehoord in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Manke schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Contactspray. Vandaag ook voor het eerst van gehoord in een ander topic.
OK, ik vraag me af of dat gaat helpen. Het lijkt me dat er dan juist meer vuil aan blijft zitten. Vandaag ook contact gehad met Roomba en zij hebben laten weten dat de contacten niet te vervangen zijn. Wel vroegen ze nog s/n en aankoopbon. Nu in afwachting van hun nieuwe reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:41
Hello,

Ik heb een Ilife A4 van een 3-tal maand oud en nu gaat plots de linker zijborstel niet meer. Dus deze is gestopt met draaien. Er zijn geen haren of dergelijke die het draaien blokkeren. Lijkt dus effectief het motortje te zijn.

Ik vond hier een foto van de binnenkant: http://www.fotos-hochladen.net/uploads/reptu0g1jfp5x.jpg
Dus lijkt me dat ik 1 van die gele motortjes nodig heb. Iemand enig idee waar/hoe ik dit zou kunnen vinden (als dit al ergens te verkrijgen is)?

Het enige dat ik hier nu kan op aflezen is SMC Motor.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emula
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:19
nieuwe speler op de robot stofzuiger markt.
Red dusty
ik heb er net een besteld vanwege de lage kosten van het apparaat. 299 euro op dit moment en er is een coupon beschikbaar van 100 euro

NIEUW! Robotstofzuiger Reddusty247: ACTIE!

Beschrijving
Haal nu de toekomst in huis met de REDDUSTY 247 Robotstofzuiger met Dweil module.

De REDDUSTY 247 is een geweldige robotstofzuiger van top kwaliteit. Dankzij de tegen elkaar in draaiende borstels en sterke zuigkracht is uw vloer razendsnel schoon. Bovendien kunt u met de meegeleverde dweil module uw vloer meteen dweilen! Aan de voorzijde wordt het stof opgezogen en aan de achterzijde de vloer gedweild. Uw hele huis is schoon en blinkend.

Stof, vuil en haren zijn geen probleem voor deze krachtpatser. Dankzij het uitgebreid aantal accessoires is geen situatie deze robot te gek. U heeft er geen omkijken naar, want de REDDUSTY 247 gaat zelf terug naar zijn laadstation om de accu weer op te laden.

GEBRUIK DE KORTINGSCODE "REDFRDIS16" VOOR 100 EURO KORTING!

http://www.reddusty.com/p...ty-robotstofzuiger-rd247/

ik laat het nog weten hoe het bevalt dit word in ieder geval mijn eerste robot stofzuiger(dweilrobot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Iemand ervaring met die reddusty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
De REDDUSTY 247 is een geweldige robotstofzuiger van top kwaliteit.
Dat maken we zélf wel uit 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Beschrijving bij bol.com. Kost daar €249, dus lijkt meer op stunt
Lijkt mij geen bijzondere aanbieding.

Specificaties REDDUSTY 247 robotstofzuiger:
•Afmetingen (cm): 35 x 9.5
•Gewicht (kg): 3.5
•Voltage: 240V
•Geluidsniveau: 60 dB
•Filter type: HEPA en membraam filter
•Batterij: 14.4V 2000 mAh Ni-MH
•In de doos: REDDUSTY247 Robotstofzuiger, Oplaadstation met netvoeding, handleiding, 4x zijborstels, 1x vuilcontainer, 2x HEPA filter, 1x membraan filter, 1x gewone zuigmond, 1x borstel zuigmond, 1x dweilmodule, 1x dweil, 1x afstandsbediening

Mindere accu dan iLife

[ Voor 3% gewijzigd door doggy1 op 01-03-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 21:40
bszz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:08:
[...]

Ik denk dat ik ze dan zou moeten polijsten. Probleem is nu dat het te ruw is. Ben alleen bang dat het niet glad blijft en gaat corroderen.
Beginnen met schuurpapier korrel400, korrel 1000, korrel 1500 en dan 2000.....dan zijn ze weer spiegelglad....vooral als je het schuurpapier een beetje nat maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Reactie LG klantenservice op mijn klacht dat mn Hom Bot van de trap gereden was:
Wij adviseren echter om de robotstofzuiger niet in de buurt van trappen, trapleuningen of andere gevaarlijke plekken te gebruiken, zoals ook aangegeven in de handleiding van het apparaat. Om deze situatie te voorkomen kan u de robotstofzuiger dus best niet in de buurt van de trap laten komen. Het apparaat is niet gemaakt om deze trap steeds te kunnen herkennen.
Eh...
Ding heeft 3 cliff sensors.. Die enkel en alleen tot doel hebben om niet van trappen te vallen.
Lekker simpel om naar de handleiding te verwijzen.
Ik mag toch verwachten dat ie niet van de trap rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
die vraag kan je natuurlijk altijd terug leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

pictuner schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:51:
die vraag kan je natuurlijk altijd terug leggen
Inderdaad, ben nog niet klaar met ze ;)
Maar wat is hier de ervaring? Rijden jullie robots wel gewoon langs een trapgat of is voorzichtigheid geboden?

inmiddels update gehad: CyBeRSPiN in "Robotstofzuigers"

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-03-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:55:
[...]

Maar wat is hier de ervaring? Rijden jullie robots wel gewoon langs een trapgat of is voorzichtigheid geboden?
Mijn oude Roomba 555 heeft de bovenverdieping erg vaak (70+ keer denk ik) schoongemaakt en is nooit van de trap af gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 04-10 17:20
Ik weet dat hij niet hoort te vallen, maar voor de zekerheid leg ik toch maar een op maat gezaagd plankje voor de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Mijn roomba is in 5 jaar nog nooit een trap afgereden. Daarentegen krijgt ie wel al hoogtevrees van een zwart kleedje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Inmiddels update van LG: het hoort niet te gebeuren en de handleiding is in conflict met advertenties. Blijkbaar zijn trappen een grijs gebied.. Wordt binnenkort door een productspecialist gebeld die me hopelijk tips kan geven hoe dit voorkomen kan worden. Ik verdenk de RVS hoeklijst op de bovenste trede ervan dat ie teveel reflecteert en zo in een bijzondere situatie de Cliff sensor valse info kan geven.
Toch weer goed gevoel nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Laatst online: 28-01-2021
Mijn xiaomi bot begint vandaag ineens overal tegen aante botsen, nadat hij het anderhalve week super heeft gedaan.
Het viel me op dat er wat updates zijn geweest... Heeft iemand hier nog meer last van?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 15:26
fvandenreek schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:26:
Mijn xiaomi bot begint vandaag ineens overal tegen aante botsen, nadat hij het anderhalve week super heeft gedaan.
Het viel me op dat er wat updates zijn geweest... Heeft iemand hier nog meer last van?
Ik heb ook een update gehad, maar merk geen opvallende verandering. Wat bedoel je met botsen? Volle snelheid ergens tegenaan rijden? Of het 'aftasten' van objecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Nee het is echt meer als aftasten... Raakt echt alles aan nu.. normaal alleen bij draaien, objecten, moeilijke hoeken. Frontaal remt hij wel wat, maar raakt daarna het object toch aab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waalp
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 01:19
[...]
Ik ben wel erg benieuwd hoe/of dit werkt... misschien zelf ook eens bestellen voor mijn Neato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
[...]

Mijn Ilife V7s en V5 stoppen allebei op tijd bij de trap. Eerste keer is wat eng omdat ie boven de afgrond zweeft, maar hij gaat op tijd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Definitief antwoord van LG:
-waarschuwing in handleiding ("niet in de buurt van trappen gebruiken") blijft leidend
-sensoren zitten er weliswaar op, maar kan toch mis gaan (sensor aan de voorkant, hij kan soms achteruit rijden)
-geen garantie als ie toch van de trap stuitert..

Meh.. Niet waar ik op had gehoopt.. :|
Hij werkt weer prima en gaat nu ook steeds goed bij de trap, maar echt gerust ben ik er nu niet meer op..
Kon mooi de hele bovenverdieping in een keer doen.

Nu dus mn eigen risico om dat zo te blijven doen.. Balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een LG (VR8604OB). Hij is 1 keer het trapgat ingereden en in 1 keer helemaal naar beneden gevallen. Gelukkig geen noemenswaardige schade (dikke vloerbedekking), maar wel erg vervelend. Het hele idee achter zo'n robot is natuurlijk dat hij zelf zijn werk doet en je er niet bij hoeft te blijven.

Enfin, sinds die ene keer is het niet meer gebeurd. We zorgen nu wel altijd voor goede verlichting bij het trapgat. Wellicht dat dat help, maar het kan ook toevel zijn. Ik durf het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
waalp schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:31:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd hoe/of dit werkt... misschien zelf ook eens bestellen voor mijn Neato
Laat ik maar meteen melden dat ik voor de test de ideale omstandigheden heb gecreëerd. Botvac deelt mijn keuken/woonkamer op in 3 blokken. Ik heb de dweil voor elk blok gereinigd en redelijk verzadigd met warm water en allesreiniger. Obstakels zo veel mogelijk weggehaald. Ook heb ik beide borstels verwijderd.

Resultaten zijn eigenlijk boven verwachting. Geen idee hoe een echte dweilrobot presteert, maar deze manier is zeker een optie.

Ik zou zeggen, gooi er eens € 3,26 tegenaan en probeer het zelf ;)

NB. Als je gedeeltelijk tapijt hebt is dit geen optie. De klittenband zou zich vast vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10 11:49
Ik heb momenteel de vrij simpele Dirt Devil robotstofzuiger, maar die is dus niet te programmeren of koppelen met de HomeWizard. Tijd dus voor een upgrade!

Vroeger was er voor de Roomba stofzuiger een Thinking Cleaner add on om hem "slim" te maken. Maar op de site van de Thinking Cleaner is deze niet meer leverbaar.

Zijn er ervaringen met (andere) robotstofzuigers i.c.m. de HomeWizard (HW)?

En van de mensen die ervaring hebben met de combi Roomba en Thinking Cleaner, voegt de HW verbinding wat toe of is een te programmeren robotstofzuiger (met eigen app) voldoende??

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CoachKoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:54:
Ik heb momenteel de vrij simpele Dirt Devil robotstofzuiger, maar die is dus niet te programmeren of koppelen met de HomeWizard. Tijd dus voor een upgrade!

Vroeger was er voor de Roomba stofzuiger een Thinking Cleaner add on om hem "slim" te maken. Maar op de site van de Thinking Cleaner is deze niet meer leverbaar.

Zijn er ervaringen met (andere) robotstofzuigers i.c.m. de HomeWizard (HW)?

En van de mensen die ervaring hebben met de combi Roomba en Thinking Cleaner, voegt de HW verbinding wat toe of is een te programmeren robotstofzuiger (met eigen app) voldoende??

Ben benieuwd!
Wat verwacht je precies? Wil je kunnen schedulen of heb je meer functies in gedachten?

Heb zelf de LG Hom Bot 'slim' gemaakt met een wifi stick, ik kan nu het volgende:
-starten / stop / pauze middels een eigen app (OpenHAB)
-kaart bekijken, meekijken met camera
-schedule per dag
-status monitoren (batterij %, WORKING/CHARGING/HOMING/STANDBY), hiermee stuur ik een pushbericht dat ie klaar is als ie boven is losgelaten (geen docking boven)

De ervaring is echter dat het toch altijd beter is als je er zelf bij bent als ie geactiveerd wordt, zodat je losse zooi van de grond kunt opruimen (hebben katten) en zorgen dat deuren in de juiste stand staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 12:02
Voor mensen die de Xiaomi Mi Vacuum Robot hebben: ik heb de app vertaald naar het Nederlands!

Het is de laatste versie van de app: 5370.apk

https://drive.google.com/...S0M5Znc/view?usp=drivesdk

1. Eerst de MI Home app installeren. Taal en locatie op mainland China zetten. Aanmelden of eerst registeren. Dan device toevoegen en zo wordt de originele plugin geïnstalleerd.
2. Gebruik een filemanager met root toegang. Navigeer naar
/Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134
3. Kijk naar het nummer van de apk dat daar geïnstalleerd staat. Het nummer van de vertaalde apk die je download moet hetzelfde zijn als de apk die in die folder staat. Dus het kan zijn dat je eerst nog de naam moet wijzigen.
4. Nadien het vertaalde bestand kopiëren en laten overschrijven over het originele bestand.

Het is zo goed als mogelijk vertaald. Sommige dingen zoals afbeeldingen met Chinese teken blijven momenteel Chinees. Dan zou ik eerst nieuwe afbeeldingen moeten maken.
En sommige zaken zijn hardcoded.
De stemmen van de robotstofzuiger zelf blijven Chinees, dat moet Xiaomi met een Firmware update ooit (waarschijnlijk nooit) oplossen.

Als je opmerkingen hebt qua vertaal werk, die zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
Gents (en ladies),

Ik heb een probleempje met de Neato Connected. Ofja eigenlijk met de nieuwe bank. Want de nieuwe bank is net een cm te laag. Daarbij komt ook nog dat het nieuwe vloerkleed een deel onder de bank en hocker ligt.

Afijn het gaat gewoon niet meer goed. Als botje de omgeving scant, dan gaat de lazer net onder de bank door. Hij denkt dus dat hij onder de bank door kan. Echter de ronde laser boven (de deksel eigenlijk) botst dan tegen de glimmende randen op. Als ik botje laat vertrekken vanaf de mat, gaat het ook steeds mis.

Nu kan ik wel een soort van zwarte plakplint binnen rondom de bank en hocker gaan plakken in de hoop dat de laser zo hier tegenaan komt, maar ik denk dat ie dan nog de plint er steeds af gaat rijden. Misschien, hoop ik, zijn er beter manieren. Een magneetstrip onder de vloerbedekking wil ik ook liefst niet want ik wil wel dat ie de vloerbedekking doet. Verder aan de zijkant is er dan nog steeds een probleem, want het vloerkleed ligt maar half onder de bank.

Hier wat foto's (van toevallig de hocker). Als ik m aanzet rijdt ie met de deksel tegen de glimmende rand an blijft dan dom door proberen en met zijn wielen de mat kapot draaien ;(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170306_172151.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170306_172158.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170306_172206.jpg

Wie weet een handige oplossing? _/-\o_
(een andere bot kopen die max 8cm hoog is, is voor mij de laatste optie natuurlijk :+ )

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
PCJR schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:39:
Gents (en ladies),

Ik heb een probleempje met de Neato Connected. Ofja eigenlijk met de nieuwe bank. Want de nieuwe bank is net een cm te laag. Daarbij komt ook nog dat het nieuwe vloerkleed een deel onder de bank en hocker ligt.

Afijn het gaat gewoon niet meer goed. Als botje de omgeving scant, dan gaat de lazer net onder de bank door. Hij denkt dus dat hij onder de bank door kan. Echter de ronde laser boven (de deksel eigenlijk) botst dan tegen de glimmende randen op. Als ik botje laat vertrekken vanaf de mat, gaat het ook steeds mis.

Nu kan ik wel een soort van zwarte plakplint binnen rondom de bank en hocker gaan plakken in de hoop dat de laser zo hier tegenaan komt, maar ik denk dat ie dan nog de plint er steeds af gaat rijden. Misschien, hoop ik, zijn er beter manieren. Een magneetstrip onder de vloerbedekking wil ik ook liefst niet want ik wil wel dat ie de vloerbedekking doet. Verder aan de zijkant is er dan nog steeds een probleem, want het vloerkleed ligt maar half onder de bank.

Hier wat foto's (van toevallig de hocker). Als ik m aanzet rijdt ie met de deksel tegen de glimmende rand an blijft dan dom door proberen en met zijn wielen de mat kapot draaien ;(

(een andere bot kopen die max 8cm hoog is, is voor mij de laatste optie natuurlijk :+ )
Tja dus onder de bank kan hij niet komen, dat staat vast.
Doe dan een magneetstrip, ONDER de glimmende rand, dat detecteert hij ook en dan botst hij er toch al niet tegen. Maar zo is het al minder opvallend dat er een strip gemonteerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:46:
[...]

Wat verwacht je precies? Wil je kunnen schedulen of heb je meer functies in gedachten?

Heb zelf de LG Hom Bot 'slim' gemaakt met een wifi stick, ik kan nu het volgende:
-schedule per dag
-status monitoren (batterij %, WORKING/CHARGING/HOMING/STANDBY), hiermee stuur ik een pushbericht dat ie klaar is als ie boven is losgelaten (geen docking boven)

De ervaring is echter dat het toch altijd beter is als je er zelf bij bent als ie geactiveerd wordt, zodat je losse zooi van de grond kunt opruimen (hebben katten) en zorgen dat deuren in de juiste stand staan.
Sowieso schedulen, maar ik gebruik thuis voor veel zaken Homewizard en Tasker dus als ik 'm daarin kan integreren zou het ideaal zijn. Of een zelfstandige app is ook een oplossing...

Middels een API (evt icm Tasker) kan je natuurlijk ook een hoop doen en zien.

Grote vraag is of een app wat toevoegt. Als je m handmatig eenmaal ingesteld hebt en in een schema zit is de meerwaarde van een app dat je alleen kan zien dat hij daadwerkelijk gewerkt heeft en wat gedaan is? Of kijk je er misschien helemaal niet naar om?

Ik wil max zo'n € 500 - 600 uitgeven. Grootste prijsverschillen zit in de extraatjes. Daarom algemene vraag: na opladen weer hervatten waar gebleven was. In mijn huis zijn de etages ca 30m2. Haalt de gemiddelde stofzuiger dat niet in 1x? Dus dat je het hervatten helemaal niet nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Na veel lezen om voor de iLife X5(evt 7 pro) te gaan, bij Gearbest EU, alleen kan ik nergens meer geldige kortingsbonnen vinden. Paar weken geleden kwam ik nog 15% kortingscodes tegen maar nu niet meer.
Zijn ze mss nog ergens te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CoachKoos schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:16:
[...]

Grote vraag is of een app wat toevoegt. Als je m handmatig eenmaal ingesteld hebt en in een schema zit is de meerwaarde van een app dat je alleen kan zien dat hij daadwerkelijk gewerkt heeft en wat gedaan is? Of kijk je er misschien helemaal niet naar om?
Ik denk dat je dat in het begin nog wel even doet omdat het geinig is, maar na een paar weken kijk je er niet meer naar om. Zeker geen 'must have' imho.. Je ziet zelf wel of er ergens nog stof ligt.
Wat ik nog wil doen ooit: schedulen middels Google Calendar.. Zodat ie niet los gaat als de werkster komt en je evt per dag makkelijk kunt schuiven met de schedule.
Ik wil max zo'n € 500 - 600 uitgeven. Grootste prijsverschillen zit in de extraatjes. Daarom algemene vraag: na opladen weer hervatten waar gebleven was. In mijn huis zijn de etages ca 30m2. Haalt de gemiddelde stofzuiger dat niet in 1x? Dus dat je het hervatten helemaal niet nodig hebt?
Waarom zou je de verdiepingen direct na elkaar willen doen?
Ik laat hem beneden zn gang gaan als er niemand thuis is zodat ie weer opgeladen is als we thuis zijn. Dan laten we hem boven op 2 verdiepingen los wanneer het uitkomt, die beide verdiepingen redt ie hier makkelijk (40-60% batterij over meestal).
Voor dat hervatten heb je heel wat meer oppervlak dan 30 m2 nodig wil dat nuttig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:40

rg-mohwa

Phoe Hé

doggy1 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:14:
Na veel lezen om voor de iLife X5(evt 7 pro) te gaan, bij Gearbest EU, alleen kan ik nergens meer geldige kortingsbonnen vinden. Paar weken geleden kwam ik nog 15% kortingscodes tegen maar nu niet meer.
Zijn ze mss nog ergens te vinden?
Als ik vragen mag, waarom een X5 / 7 Pro en geen A4/A4s ?
ikzelf ben ook op zoek naar een robotstofzuiger en ik had voor mezelf de A4s bedacht. vandaar dat ik benieuwd ben naar jou keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 17:03
rg-mohwa schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:38:
[...]

Als ik vragen mag, waarom een X5 / 7 Pro en geen A4/A4s ?
ikzelf ben ook op zoek naar een robotstofzuiger en ik had voor mezelf de A4s bedacht. vandaar dat ik benieuwd ben naar jou keuze.
De A6 zou het topmodel moeten zijn.
Daar wacht ik op.
Zou top moeten zijn volgens de eerste reviews.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb overal plavuizen en dan lijkt mij de mopfunctie een welkome aanvulling, plus nieuwer model(hopelijk beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:40

rg-mohwa

Phoe Hé

doggy1 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:29:
Ik heb overal plavuizen en dan lijkt mij de mopfunctie een welkome aanvulling, plus nieuwer model(hopelijk beter).
Wat ik begreep uit dit topic was de mopfunctie nou niet echt om naar huis te schrijven. daarnaast leek het mij een enge gedachten om een emmer water met wielen door me huis te laten gaan zonder dat ik thuis ben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
PCJR schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:39:
Gents (en ladies),

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De 2 suggesties geprobeerd:
- magneetstrip onder de vloerbedekking (dat bedoel je toch Cowboy_Henk ? ) maar dat detecteert botje niet...
- de 8 poten verhogen van de bank en hocker heb ik nu gedaan met stukken stevig karton, TommyGun. Maar er is iets van 1-1.5cm nodig, echt een hoop. Mede doordat de bank in het midden een paar mm lager doorzakt. Hier zijn dus aardig wat ptfe meubelglijders voor nodig ;( Weet niet of dat uitziet.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PCJR schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:06:
[...]

- magneetstrip onder de vloerbedekking (dat bedoel je toch Cowboy_Henk ? ) maar dat detecteert botje niet...
- de 8 poten verhogen van de bank en hocker heb ik nu gedaan met stukken stevig karton, TommyGun. Maar er is iets van 1-1.5cm nodig, echt een hoop. Mede doordat de bank in het midden een paar mm lager doorzakt. Hier zijn dus aardig wat ptfe meubelglijders voor nodig ;( Weet niet of dat uitziet.
Moet je even goede klosjes voor maken niet gaan stapelen met van die meubelglijders of karton.
Maar wijze les dus: neem je stofzuiger mee als je gaat shoppen voor een nieuwe bank! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:33:
[...]

Moet je even goede klosjes voor maken niet gaan stapelen met van die meubelglijders of karton.
Maar wijze les dus: neem je stofzuiger mee als je gaat shoppen voor een nieuwe bank! :P
Voor ik op de bank zat, had ik al gezien, dat ie 9cm ruimte had, en geen 10cm die nodig is ;)

Echter de bank konden we niet laten staan om deze reden. Dan maar wat klote om het zo op te lossen. OF niet, en dan moet er een andere bot komen die minder hoog is dan de Connected?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Mijn bank is gelukkig vrij hoog, maar mijn andere meubels en het bed zijn ook veel te laag. Daar zou al zo'n 3 tot 5cm bij moeten en dat ziet er inderdaad niet uit. Kun je de poten van jouw bankstel niet losschroeven en er wat tussen doen? Dan valt het niet op. Bij mijn massieve houten meubels gaat dat trucje niet op, maar ik zat eraan te denken om dat bij het bed wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:34
[...]

Onze "Annie"kon ook net niet onder onze bank. Bank had poten van 8 cm en Annie is ook 8 cm hoog. Bij de IKEA universele poten gehaald van 10 cm (bankpoten zijn blijkbaar vrij universeel, onze bank is niet van IKEA). Waren we geloof ik iets van €30 voor kwijt (12 poten), maar geld dubbel en dwars waard. Annie zuigt nu ook elke nacht onder de bank. Ik zou niet gaan klooien met verhogers o.i.d. gewoon wat € investeren in andere hogere poten. Onze bank is er niet eens lelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Timminator schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Onze "Annie"kon ook net niet onder onze bank. Bank had poten van 8 cm en Annie is ook 8 cm hoog. Bij de IKEA universele poten gehaald van 10 cm (bankpoten zijn blijkbaar vrij universeel, onze bank is niet van IKEA). Waren we geloof ik iets van €30 voor kwijt (12 poten), maar geld dubbel en dwars waard. Annie zuigt nu ook elke nacht onder de bank. Ik zou niet gaan klooien met verhogers o.i.d. gewoon wat € investeren in andere hogere poten. Onze bank is er niet eens lelijker op geworden.
Dit is toch een pak lastiger...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170310_113453.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170310_113502.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170310_114009.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20170310_114003.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door PCJR op 10-03-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Sinds deze week geüpgrade van m'n Dirt Devil naar de LG Hom-Bot VR64702LVMT. Wel een wat ouder model, maar toch een bewuste keuze.

Waar voor andere producten (TV, mobiel, internetaansluiting etc) vrij veel info en reviews te vinden zijn valt dat bij robotstofzuigers tegen. Zelfs op Tweakers zijn niet van alle types de specificaties beschikbaar en van maar paar modellen reviews. Deze LG had dat wel, plus dat ik graag via een app of API wilde kunnen aansturen. De meeste modellen die dat kunnen zijn tegen de € 600. Deze is met een hack vrij simpel te upgraden.

Het lijkt nu bijna een review, maar wil de volgende info die ik gevonden heb hier delen.
Android App voor besturing:
https://github.com/rampage128/hombot-control/releases
YouTube: Hombot 3.0 Android / Android Wear App

De hack met benodigde bestanden:
http://www.roboter-forum....354&viewfull=1#post107354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:46:
[...]

-schedule per dag
Ik heb de Hom Bot ook gekocht en de hack toegepast. Ik kan dus ook aansturen met de API commando's, maar hoe heb je het ingeregeld met het pushbericht??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

CoachKoos schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Ik heb de Hom Bot ook gekocht en de hack toegepast. Ik kan dus ook aansturen met de API commando's, maar hoe heb je het ingeregeld met het pushbericht??
Ik gebruik daarvoor mijn domoticasysteem, OpenHAB. Daarmee vraag ik de status continu uit. Als de status vervolgens van HOMING naar STANDBY gaat, dan weet ik dat ie klaar is en niet op een verdieping was waar een basisstation is (anders gaat ie naar CHARGING). Dan stuur ik via de myopenhab.org (kan ook met Pushover of andere service) een pushbericht naar de mobieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Cowboy_Henk schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:47:
Voor mensen die de Xiaomi Mi Vacuum Robot hebben: ik heb de app vertaald naar het Nederlands!

Het is de laatste versie van de app: 5370.apk

https://drive.google.com/...S0M5Znc/view?usp=drivesdk

1. Eerst de MI Home app installeren. Taal en locatie op mainland China zetten. Aanmelden of eerst registeren. Dan device toevoegen en zo wordt de originele plugin geïnstalleerd.
2. Gebruik een filemanager met root toegang. Navigeer naar
/Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134
3. Kijk naar het nummer van de apk dat daar geïnstalleerd staat. Het nummer van de vertaalde apk die je download moet hetzelfde zijn als de apk die in die folder staat. Dus het kan zijn dat je eerst nog de naam moet wijzigen.
4. Nadien het vertaalde bestand kopiëren en laten overschrijven over het originele bestand.

Het is zo goed als mogelijk vertaald. Sommige dingen zoals afbeeldingen met Chinese teken blijven momenteel Chinees. Dan zou ik eerst nieuwe afbeeldingen moeten maken.
En sommige zaken zijn hardcoded.
De stemmen van de robotstofzuiger zelf blijven Chinees, dat moet Xiaomi met een Firmware update ooit (waarschijnlijk nooit) oplossen.

Als je opmerkingen hebt qua vertaal werk, die zijn zeker welkom!
Even een vraagje,

De opgegeven /Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134 map zie ik niet staan in mijn toestel. Is deze wellicht alleen beschikbaar direct na de installatie? Ik gebruik een ES file manager met root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
fvandenreek schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Even een vraagje,

De opgegeven /Data/Data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/134 map zie ik niet staan in mijn toestel. Is deze wellicht alleen beschikbaar direct na de installatie? Ik gebruik een ES file manager met root toegang.
Yep. Eerst normaal installeren en registreren en dan de plugin apk vervangen door de vertaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:33:
[...]

Ik gebruik daarvoor mijn domoticasysteem, OpenHAB. Daarmee vraag ik de status continu uit. Als de status vervolgens van HOMING naar STANDBY gaat, dan weet ik dat ie klaar is en niet op een verdieping was waar een basisstation is (anders gaat ie naar CHARGING). Dan stuur ik via de myopenhab.org (kan ook met Pushover of andere service) een pushbericht naar de mobieltjes.
OK, thx! Maar je hebt het opvragen van de status niet gekoppeld aan het starten van stofzuiger, omdat je het continu opvraagt.

Ik zag inderdaad de JSON staan, nu nog de info ophalen en pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:04
[...]
Zoals ik het las, werd bedoeld om de magneetstrip onder de metalen onderstijl van de bank te plakken. Dus de magneetstrip zou boven de robot hangen. Geen idee of hij dat detecteert.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort (of in ieder geval ooit) voor nieuwe banken kijken. Goed idee om dan 'Botje' mee te nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Truus01 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:13:
[...]

Zoals ik het las, werd bedoeld om de magneetstrip onder de metalen onderstijl van de bank te plakken. Dus de magneetstrip zou boven de robot hangen. Geen idee of hij dat detecteert.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort (of in ieder geval ooit) voor nieuwe banken kijken. Goed idee om dan 'Botje' mee te nemen!
Yep dat bedoelde ik. Magneetstrip onder de bank zelf plakken, op de metalen rand van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Cowboy_Henk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Yep dat bedoelde ik. Magneetstrip onder de bank zelf plakken, op de metalen rand van de bank.
Ok, moet ik eens proberen!

Nadeel is dat ie dan niet onder de bank kan zuigen. Maar het is al beter dan steeds overal vastlopen/klem komen te zitten. Andere optie is dat ik een massief kokerprofiel van 25x25mm bestel en dan blokjes zaag en deze onder de poten plan zodat de bank en hocker net hoog genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Zojuist een update ontvangen op de Neato Botvac Connected D5.

Had op een hoop leuks gehoopt, maar helaas.... Volgens de changelog alleen maar zomertijd/wintertijd automatisch aangepast en meegenomen in de planning.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Cowboy_Henk schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Volgens mij gaat dat niet werken. Ik vermoed dat 'ie de magneetstrip met zijn onderkant 'voelt'.

Maar wie weet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 13-03-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen over de aanschaf van een robotstofzuiger, vooral in de praktische toepassing ervan. Iemand hier in omgeving Boxtel/Den Bosch/Eindhoven die binnenkort een paar dagen weg is waar ik de robotstofzuiger van kan lenen voor een kleine vergoeding? Dan kan ik eens kijken wat de praktische dingen zijn die ik tegenkom tijdens het gebruik en of ik er helemaal verliefd op wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

The_Zohan schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:30:
Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen over de aanschaf van een robotstofzuiger, vooral in de praktische toepassing ervan. Iemand hier in omgeving Boxtel/Den Bosch/Eindhoven die binnenkort een paar dagen weg is waar ik de robotstofzuiger van kan lenen voor een kleine vergoeding? Dan kan ik eens kijken wat de praktische dingen zijn die ik tegenkom tijdens het gebruik en of ik er helemaal verliefd op wordt :)
Ik heb nog een Grixx (Aldi-bot) liggen waar ik niets mee doe.

Eventueel kan je mijn Botvac D85 ook wel lenen, maar even een product van 600,- uitlenen is wel risicovol :P

Locatie = Lieshout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

FUUUUUUUUUUUUU, kom ik thuis, ligt onze Neato Botvac D85 onder aan de trap. Lidar + kapje er af, stofbakje er uit... zielig aangezicht :(

Heb hem weer in elkaar gezet, en hij hangt nu aan de lader, maar het zou me hoogelijk verbazen als ie het nog doet.
Geen idee hoe het kan, misschien een sensor malfunction.

Als ie het niet meer doet, dan maar op zoek naar een nieuwe. Ik weet niet of het nog een Neato wordt. Deze is al onze derde, nadat hij twee keer onder garantie vervangen is. Mooi ding, werkt prima, áls hij werkt. We hebben al eens een kapotte bumpsensor gehad, een kapot borsteltje en nu dus een zelfmoordpoging van de trap.

Iemand suggesties voor een alternatief? Hij moet in elk geval meerdere kamers kunnen doen, zelf de weg terugvinden naar de lader, te schedulen zijn en een beetje normaal met kattenharen om kunnen gaan.
70% laminaat, 20% plavuizen, 10% tapijt.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Whuzz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:29:
FUUUUUUUUUUUUU, kom ik thuis, ligt onze Neato Botvac D85 onder aan de trap. Lidar + kapje er af, stofbakje er uit... zielig aangezicht :(

Heb hem weer in elkaar gezet, en hij hangt nu aan de lader, maar het zou me hoogelijk verbazen als ie het nog doet.
Geen idee hoe het kan, misschien een sensor malfunction.

Als ie het niet meer doet, dan maar op zoek naar een nieuwe. Ik weet niet of het nog een Neato wordt. Deze is al onze derde, nadat hij twee keer onder garantie vervangen is. Mooi ding, werkt prima, áls hij werkt. We hebben al eens een kapotte bumpsensor gehad, een kapot borsteltje en nu dus een zelfmoordpoging van de trap.

Iemand suggesties voor een alternatief? Hij moet in elk geval meerdere kamers kunnen doen, zelf de weg terugvinden naar de lader, te schedulen zijn en een beetje normaal met kattenharen om kunnen gaan.
70% laminaat, 20% plavuizen, 10% tapijt.
Waarschijnlijk is hij achterwaarts van de trap ge reden(hebben alle robot stofzuigers eigenlijk wel last van).
Verder heb je ook gewoon garantie op dit soort problemen (neem dan wel contact op met Neato zelf).
En als hij niet meer werkt en je geen garantie meer hebt zou ik de kapotte neato graag over nemen.
Mijn Botvac 75 heeft een kapote bump sensor die ik graag wil vervangen en de lidar turret doet wat lastig de laatste tijd en de wieltjes mogen ook een beurtje krijgen.

Als alternatief zou je kunnen kijken naar de duurdere Irobot's die zijn ook intelligent. Anders de LG's maar let op ook die geven aan dat er het gevaar is dat ze achteruit de trap af rijden (daar zitten meestal geen drop sensoren.)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Shunt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Waarschijnlijk is hij achterwaarts van de trap ge reden(hebben alle robot stofzuigers eigenlijk wel last van).
Verder heb je ook gewoon garantie op dit soort problemen (neem dan wel contact op met Neato zelf).
En als hij niet meer werkt en je geen garantie meer hebt zou ik de kapotte neato graag over nemen.
Mijn Botvac 75 heeft een kapote bump sensor die ik graag wil vervangen en de lidar turret doet wat lastig de laatste tijd en de wieltjes mogen ook een beurtje krijgen.

Als alternatief zou je kunnen kijken naar de duurdere Irobot's die zijn ook intelligent. Anders de LG's maar let op ook die geven aan dat er het gevaar is dat ze achteruit de trap af rijden (daar zitten meestal geen drop sensoren.)
Hmm, achteruit zo kunnen, dat hebben we echter nog nooit meegemaakt. Zou het helpen om voor de trap zo'n magneetstrip te plaatsen? Lijkt me sterk dat hij die wél detecteert aan de achterkant...

Hij lijkt overigens nog te werken. Dat is dan wel redelijk ongelooflijk. 13 treden naar beneden gestuiterd, Lidar er uit geslagen en toch weer werken. Benieuwd nu wat er gebeurd als hij bij de trap komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Whuzz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:59:
[...]

Hmm, achteruit zo kunnen, dat hebben we echter nog nooit meegemaakt. Zou het helpen om voor de trap zo'n magneetstrip te plaatsen? Lijkt me sterk dat hij die wél detecteert aan de achterkant...

Hij lijkt overigens nog te werken. Dat is dan wel redelijk ongelooflijk. 13 treden naar beneden gestuiterd, Lidar er uit geslagen en toch weer werken. Benieuwd nu wat er gebeurd als hij bij de trap komt :P
Nee achterwaarts ziet hij de magneet strip op het zelfde moment dat hij van de trap rijd :D.
Wij denken er sterk over om het kinder hekje terug te zetten van de vorige bewoners ondanks we zelf geen kinderen hebben.

Loop alle oogjes voor drop detectie even na (zijn er 2 of 3 volgens mij) Even met een wattenstaafje schoon maken en kijken of er niet iets blokkeert.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Shunt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Nee achterwaarts ziet hij de magneet strip op het zelfde moment dat hij van de trap rijd :D.
Wij denken er sterk over om het kinder hekje terug te zetten van de vorige bewoners ondanks we zelf geen kinderen hebben.

Loop alle oogjes voor drop detectie even na (zijn er 2 of 3 volgens mij) Even met een wattenstaafje schoon maken en kijken of er niet iets blokkeert.
Zag er prima uit, echter heb ik het vermoeden dat hij een stukje plakband ergens heeft opgepikt dat het oog blokkeerde. Maar zeker weten doe je het nooit.
Ik heb wel eens gezien dat hij een keer een papiertje o.i.d. voor zich uit aan het schuiven was en dacht nog: "Als dat onder een "oog" gaat zitten en hij schuift het zo rond, dan ziet hij de trap nooit meer".

Ik heb ook wel eens gedacht aan een afzetting voor de trap. Nadeel is dat de katten daar dan ook last van hebben en die willen zeker in de winter toch wel lekker boven kunnen komen.

Overigens lijkt de borstel het niet meer te doen. Wellicht toch schade. Nog even nader onderzoeken.
Edit: Lijkt toch te werken. Ik ben stomverbaast dat hij die val heeft overleefd.

Ondertussen wat zitten googlen en ik denk dat áls we hem moesten vervangen het tóch weer een Neato zou worden. De navigatie, zuigkracht e.d. is toch wel wat ik zoek. Enige concurrent is eigenlijk de Roomba topmodellen, maar die zijn meteen weer een flink stuk duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door Whuzz op 14-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Jep en tegenwoordig is de D3 (de vroegere botvac 70/75) ook wifi connected + alle features volgens mij van de Botvac connected )

Ik hou me aanbevolen als hij het echt niet meer doet (kan ook een gokje wagen hem te fixen zonder enige vorm van garantie natuurlijk he)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
TommyGun schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb nog een Grixx (Aldi-bot) liggen waar ik niets mee doe.

Eventueel kan je mijn Botvac D85 ook wel lenen, maar even een product van 600,- uitlenen is wel risicovol :P

Locatie = Lieshout
Werkt die Grixx wel?
Botvac lijkt me echt super, echter gok ik dat ik met een budget van 200-300 euro beter een lagere prijsklasse kan uitproberen, anders is er kans dat ik bij die D85 een probleem niet heb die bij een goedkopere wel zou optreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@whuzz na een paar neatos, kan ik wel zeggen dat een xiaomi beter navigeert... Alleen helaas geen Nederlandse ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Shunt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:43:
Jep en tegenwoordig is de D3 (de vroegere botvac 70/75) ook wifi connected + alle features volgens mij van de Botvac connected )

Ik hou me aanbevolen als hij het echt niet meer doet (kan ook een gokje wagen hem te fixen zonder enige vorm van garantie natuurlijk he)
De D3 heeft geen zij-borstel.
Dit is naar mijn idee een flink gemis.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

The_Zohan schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:10:
[...]

Werkt die Grixx wel?
Botvac lijkt me echt super, echter gok ik dat ik met een budget van 200-300 euro beter een lagere prijsklasse kan uitproberen, anders is er kans dat ik bij die D85 een probleem niet heb die bij een goedkopere wel zou optreden
Begrijpelijk, maar de Grixx werkt wel degelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 12:20
Shunt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:43:

Behalve de zij-borstel mist hij ook een aantal van de connected-features zoals kaarten terugkrijgen via de app/api. Jammer, want de hardware is er gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
fvandenreek schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:34:
@whuzz na een paar neatos, kan ik wel zeggen dat een xiaomi beter navigeert... Alleen helaas geen Nederlandse ondersteuning
En hoe is het zuigresultaat tov Neato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18:27
Zodra de nieuwe bank er is hier, ga ik ook op zoek naar een andere stofzuigrobot.
Heb nu de Dirt Devil Spider en op zich werkt die prima. Maar het automatisch laden en starten mis ik toch wel.

Welke dan het handigst is (zit vooral te kijken in het lage segment, dus de iLife's) is nog best lastig te bepalen. Echt een makkelijke lijst om te kijken welke iLife het meest geschikt is bestaat naar mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Shunt schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Nadat mijn eerdere Neato van de trap gedonderd is, gebruik ik de magneetstrip.
En ik laat Botje eigenlijk altijd vanaf de trap beginnen, met zijn achterkant naar de trap. Hij maakt daar zijn start rondje, detecteert de magneetstrip en gaat dan de zijkanten af. Mij lijkt dat het dan niet nodig is dat hij nog achteruit bij de trap komt en de kans op vallen kleiner. (??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Hoe weet je dat? Of hoe doet ie t dan beter?
Is er een beter systeem dan de laser van Neato dan? Wist ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Truus01 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Nadat mijn eerdere Neato van de trap gedonderd is, gebruik ik de magneetstrip.
En ik laat Botje eigenlijk altijd vanaf de trap beginnen, met zijn achterkant naar de trap. Hij maakt daar zijn start rondje, detecteert de magneetstrip en gaat dan de zijkanten af. Mij lijkt dat het dan niet nodig is dat hij nog achteruit bij de trap komt en de kans op vallen kleiner. (??)
De kans is inderdaad kleiner zo maar soms kan zo'n Neato zich zooo heerlijk in de nesten werken dat hij bijna tegen de muren op klimt! Laatste keer dat me dat gebeurde stond mijn Neato recht op zijn kont te piepen dus verticaal ipv horizontaal op zijn pootjes.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Waah schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:57:
Zodra de nieuwe bank er is hier, ga ik ook op zoek naar een andere stofzuigrobot.
Heb nu de Dirt Devil Spider en op zich werkt die prima. Maar het automatisch laden en starten mis ik toch wel.

Welke dan het handigst is (zit vooral te kijken in het lage segment, dus de iLife's) is nog best lastig te bepalen. Echt een makkelijke lijst om te kijken welke iLife het meest geschikt is bestaat naar mijn weten niet.
Deze site al gezien? http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Shunt schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:03:
[...]

De kans is inderdaad kleiner zo maar soms kan zo'n Neato zich zooo heerlijk in de nesten werken dat hij bijna tegen de muren op klimt! Laatste keer dat me dat gebeurde stond mijn Neato recht op zijn kont te piepen dus verticaal ipv horizontaal op zijn pootjes.
Dat is waar.
Botje rijdt bij mij tegen m'n stoelpoten op en zet zich zo soms bijna verticaal klem tussen de poten en de tafel. (En de stoelpoten zijn beschadigd, maar ach, zijn al oude stoelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Sander schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:18:
[...]

En hoe is het zuigresultaat tov Neato?
Stillere borstel, en zuigkracht in drie standen te regelen, waarbij gevoelsmatig bij de normale stand deze gelijkwaardig is aan Neato of net iets beter. De geluidsproductie bij de normale stand is aanzienlijk minder tov Neato. De maximale stand geeft op matten of tapijt echt veel beter reslutaat als Neato.

De vergelijkingsfilmpjes op youtube geven mijn inziens wel een betrouwbare weergave.

@PCJR Softwarematig maakt hij net wat betere keuzes als de Neato, scheelt wellicht een kleine 10 min per 50 a 60 m2.(mijn laatste Neato was een botvac 75)

[ Voor 11% gewijzigd door fvandenreek op 15-03-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
TommyGun schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Begrijpelijk, maar de Grixx werkt wel degelijk ja.
Thanks voor het meedenken, ik houd het nog even in gedachten

Ondertussen ben ik nieuwe robotstofzuigers aan het bekijken om te zien welke het wordt áls ik er een koop.
Iemand ervaring met de iLife A4S?
Ik zie er veel goede reviews van, kost momenteel 199 euro op amazon.de (155€ + 10€ verzending op Gearbest met het risico op btw en invoerkosten), en heeft in principe alle dingen die ik erop wil hebben:
- Goede zuigkracht (deel van mijn appartement heeft laag tapijt, stenen vloer is soms wat ongelijk, dus dan is het handig als hij wat harder zuigt)
- Basisstation voor opladen
- Scheduling van de rondes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hspenkelink
  • Laatst online: 28-07 16:16
Mijn iLife A4 heeft sinds een tijdje dat een van de twee zijborstels niet meer ronddraaid. Nieuwe borstel opgezet, maar dit lijkt niet te helpen.
Ik vermoed dat de motor stuk is, maar zou na 2 maanden wel snel zijn.

Iemand anders ervaring met een kapotte zijborstel? -> enig idee waar ik een reserve motor kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
hspenkelink schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:
Mijn iLife A4 heeft sinds een tijdje dat een van de twee zijborstels niet meer ronddraaid. Nieuwe borstel opgezet, maar dit lijkt niet te helpen.
Ik vermoed dat de motor stuk is, maar zou na 2 maanden wel snel zijn.

Iemand anders ervaring met een kapotte zijborstel? -> enig idee waar ik een reserve motor kan kopen?
Garantie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hspenkelink
  • Laatst online: 28-07 16:16
Dan mag ik zelf de verzendkosten naar China betalen. Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Vanwege het bekijken van die Xiaomi op AliExpress, kwam ik ook deze tegen:
https://nl.aliexpress.com...ing-Auto/32737422336.html
Merk Arnagar, dweilen en zuigen, in drie types: Q1-1 geen water tank geen virtuele muur, Q1-2 met watertank geen virtuele muur, Q1-3 met watertank en met virtuele muur.
Heeft iemand deze al eens eerder gezien of zelf in huis? Het is dat ik mijn Neato heb en er blij mee ben, maar omdat deze ook de dweilfunctie heeft, vind ik die, vooral voor die prijs, toch best interessant. Ziet er in ieder geval niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
hspenkelink schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:20:
[...]

Dan mag ik zelf de verzendkosten naar China betalen. Geen optie dus.
Mocht je via PayPal hebben betaald, dan heb je de optie dat zij je verzendkosten terugbetalen aan je. Tot €30, - gaat dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Kan je dit wat meer onderbouwen?

Wij zijn ook aan het kijken naar een Robosto, maar komen juist bij de Neato uit omdat deze zo goed navigeert. :9
Pagina: 1 ... 49 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.