Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.159.826 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30
4tune schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:28:
Kort verhaal wel kort
865 is niet intelligent (wat kost de 960 bij Coolblue? )
960 is wel intelligent, kan goed met meerdere kamers omgaan en valt niet van de trap. Volgens de Coolblue specs kan hij stoppen, opladen en weer verder gaan (maar heb ik nog niet nodig gehad).
Maar, is wel buiten budget: 800 euro.

Ik heb 'm gekocht vanwege teleurstelling over de Neato (binnen vier jaar kapot vind ik te snel, plus andere kuren het laatste jaar, batterij te snel kapot enzo) en vanwege de goede reputatie & verkrijgbaarheid van vervangonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 00:20

fmb

DinoBe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:10:
Ik zoek enig advies ivm een vervangend toestel voor mijn Neato D5. Lang verhaal kort: in juni 2016 kochten ...
De Deebot R95 al bekeken?
Heeft ook een speciale zuigmond (zonder ronddraaiende borstel) om beter om te kunnen gaan met huishoudens met huisdieren en daardoor veel lange haren op de grond. Voldoet ook volledig aan je wensenlijst.

[ Voor 4% gewijzigd door fmb op 30-01-2017 13:05 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 09:00
Ik ben zelf al bijna 2 jaar een blijde Botvac gebruiker, geen enkel probleem. Doe je wel goed onderhoud?
Ja hoor, elke keer bakje legen, filter elke keer uitkloppen, zeker wekelijks de borstel eens controleren of er geen haren tussen gedraaid zitten. Met 20 dagen kom je niet eens aan de standaardlevensverwachting van 1 filter....
De Deebot R95 al bekeken?
Bij voorkeur zou ik iets kopen wat bij Coolblue verkocht wordt....

[ Voor 13% gewijzigd door DinoBe op 30-01-2017 13:36 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474132

Een Roomba 650 is niet duur (329 euro), maar wel degelijk en kan geprogrammeerd worden op dagbasis.

Dit is wel een domme robot, Maar statistisch gezien komt een domme robot ook wel overal, het is een andere aanpak. Je laat em meerdere dagen per week rondzwabberen, liefst als je zelf niet thuis bent, en de kans dat ie overal langskomt is vrijwel 100%. Browniaanse bewegingen... Of heb je zeer kwetsbare meubels?

Eventueel koop je er 2, eentje voor boven en beneden. Of: misschien twee tegelijk op dezelfde verdieping? :D

Zelf twijfel ik al maanden tussen een slimme 980 of twee domme robots (650's). Verschil is ook wel dat de 980's betere borstels en meer zuigkracht hebben maar vraag me sterk af of dat nodig is bij de vloer (gietvloer) die ik thuis heb.

Maar op zich vind ik de focus op 'slimme' robots die sommigen hier hebben niet altijd terecht want het gaat erom dat je vloer schoon is en daar werkt de statistische domme aanpak van de 650 met meerdere runs per week ook. Het ziet er intuitief alleen niet zo efficient uit, maar de slimme robots hebben ook hun beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:26
Anoniem: 474132 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:55:
Maar op zich vind ik de focus op 'slimme' robots die sommigen hier hebben niet altijd terecht want het gaat erom dat je vloer schoon is en daar werkt de statistische domme aanpak van de 650 met meerdere runs per week ook. Het ziet er intuitief alleen niet zo efficient uit, maar de slimme robots hebben ook hun beperkingen.
Hier ben ik het mee eens.
Altijd een 'domme' Roomba gehad, maar het was ook proper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 10:21
De Neato botvac connected had tot de laatste firmware ook last van een wegvallende WiFi connectie. Nu al een paar weken geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20
zeegerd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:06:
Is er nu niemand, nota bene op Tweakers, die heeft geprobeerd (of wil proberen) om z'n LG HomBot te hacken en/of vooral de geluidsbestanden te veranderen?

Ik ben zelf helaas geen programmeur maar hoe mooi is het als je de enkele tientallen geluiden naar eigen wens kunt veranderen? :)

Voor de liefhebber een paar bronnen en filmpjes:
Ik heb er een tijdje terug mee gespeeld. Zoals iemand hier al zei, het is leuk als er visite is die het nog niet gezien heeft, maar verder doe ik er niks meer extras mee.
YouTube: Robot vacuum cleaner SNES audio (LG HomBot)
YouTube: Robot vacuum cleaner StarWars audio (LG HomBot)

Zelf de bestanden omzetten naar het juiste audio formaat was me toen nog niet gelukt (vooral door gebrek aan tijd om leuke audio bestanden te vinden) maar op dat Duitse forum hebben ze al wat audio bestanden online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-07 01:10
Die nieuwe LG Hombot turbo + is wel degelijker in mapping geworden, hij slaat niets over precies en gaat intelligenter te werk. Mooie app precies ook
Zie maar YouTube: LG Hom-Bot Turbo+, Mapping Function (VRH950MSPCM, VR9647PS, VSR9640PS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Kan een eigenaar van een LG Hom Bot mij zeggen of de Hom Bot een echte stofzuiger is en geen vuil-bij-elkaar-veeg-machientje?

Ik heb een aantal videos zitten bekijken van de LG Hom Bot en het lijkt alsof dit apparaat geen stof opzuigt, maar eerder bij elkaar veegt met de 2 roterende borstels en dan naar binnen borstelt.

Wanneer een stofpluk een paar centimeter voor de mond van onze Neato lag werd deze duidelijk en krachtig naar binnen gezogen. Bij de videos die gezien heb van LG lijkt dat niet het geval te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 07-07 06:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben op zoek naar een stofzuigerrobot.
Ik wil sowieso een "slimme" dus niet als een kip zonder kop rondjes rijden, maar gestructureerd rijden.

Situatie:
Woonkamer, tussenstuk en keuken is open. Totaal 60m2.
Vloer van PVC met vloerverwarming.
Ligt altijd wel ergens wat meuk op de grond.
Bank is 15cm vrij van de grond.
Hebben 2 katten en een baby van bijna 8 maanden.
Vrouw heeft astma en stofallergie.

Welke heb ik in gedachten :
Neato Botvac (connected, D5, D3+)
Xiaomi mi

Welke raden jullie aan?
Is de D5 beter dan de "oude" connected?
Hoe houdt de Xiaomi zich tegen de Botvac?
Heb nu een xiaomi telefoon, bevalt perfect. Maar mn xiaomi mi (yi) ants camera bevalt met de standaard Firmware totaal niet. (verbinding problemen, slechte/geen vertaling enz)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Is de D5 beter dan de "oude" connected?
Ik heb een tijdje terug ook voor deze keuze gestaan. De oude connected is trouwens ook wat goedkoper. Heb uiteindelijk voor de D5 gekozen in de redenering dat dit een nieuw model is met 'lessons learned' uit de oudere generatie Neato's (D85, Connected).

Ik kan enkel vergelijken met de D85 en de wijzigingen zijn eerder beperkt: Li-ion batterij, iets beter filter ontwerp, een 'handvat' om hem op te tillen. De D5 reed wel vinniger (snellere bewegingen) dan de D85.

Echter: onze D85 ging na 6 maand stuk, onze D5 na 20 dagen. Ik zou toch voorzichtig zijn met Neato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Begrijp ik het trouwens goed dat het grootste verschil tussen de D3 en de D5 de filters zijn?
En als dat zo is, kan je dan de filters van de D5 ook in de D3 stoppen (zoals eerder ook kon bij de botvac's)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

Shunt

Boe

HellStorm666 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:06:
Begrijp ik het trouwens goed dat het grootste verschil tussen de D3 en de D5 de filters zijn?
En als dat zo is, kan je dan de filters van de D5 ook in de D3 stoppen (zoals eerder ook kon bij de botvac's)
Doorgaans is het zo bij Neato dat er enkel verschil zit in de borstels / filters tussen de modellen. (fysiek)
Met het Wifi gebeuren zit daar natuurlijk weer wat verschil in maar de onderdelen als bakjes filters en borstels zijn altijd uitwisselbaar geweest dus ik zou er vanuit gaan nu ook. Ik zou mij niets verbazen als de D3 ook gewoon wifi mogelijkheden heeft maar dit gewoon uitgezet is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 13:45
De iLife A4 is weer op voorraad in EU warehouse: http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Knoop doorgehakt.
Neato Botvac D5 Connected via Coolblue besteld.

De D3 heeft geen zijborstel.
Xiaomi is gek*t met een Chinese app en met garantie.

De R95 leek ook heel mooi te zijn, maar de mapping is voor mij niet handig. Hier in huis verplaatst er nogal vaak wat.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:46
HellStorm666 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:59:
De R95 leek ook heel mooi te zijn, maar de mapping is voor mij niet handig. Hier in huis verplaatst er nogal vaak wat.
[nieuwsgierig] Was een Hombot dan niks voor je geweest? Die scant niet alleen de vloer, maar ook het plafond. Meestal verandert er weinig aan het plafond, daarom blijft hij zoveel mogelijk hetzelfde patroon volgen. In cell-by-cell mode wordt de ruimte verdeeld in stukken van ongeveer 3x3 meter die dan stuk voor stuk in een zigzag patroon schoongemaakt worden. Mijn kamer-keuken van ongeveer 45 m2 doet hij in minder dan 30 minuten en dan is hij overal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
En ik heb daarnet een LG Hom Bot (VSR8604PG) besteld.....

Een domme Roomba zagen we echt niet zitten, het vertrouwen in Neato is niet meer zo hoog, dus LG dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

grun93 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:53:
[...]

[nieuwsgierig] Was een Hombot dan niks voor je geweest? Die scant niet alleen de vloer, maar ook het plafond. Meestal verandert er weinig aan het plafond, daarom blijft hij zoveel mogelijk hetzelfde patroon volgen. In cell-by-cell mode wordt de ruimte verdeeld in stukken van ongeveer 3x3 meter die dan stuk voor stuk in een zigzag patroon schoongemaakt worden. Mijn kamer-keuken van ongeveer 45 m2 doet hij in minder dan 30 minuten en dan is hij overal geweest.
Omdat deze niet zo'n laser systeem heeft en dus "dommer" rond rijdt.
Mocht de Botvac niet bevallen, of snel stuk zijn, dan is dit wel een alternatief (die ik eerlijk gezegd niet echt gezien had nog)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 23:37
vorige week knoop doorgehakt. keuze gemaakt tussen de Xiaomi en ilife V7. wilde in eerste instantie voor de Xiaomi gaan, maar omdat ik nul ervaring had met robot-stofzuigers en ik ook nog eens geen risico wilde nemen met inklaring/douane kosten, ben ik toch voor de V7 gegaan.

heb de V7 via gearbest (EU warehouse) besteld voor 128 euro.
ik heb inmiddels de V7 gisteren ontvangen en voor het slapen aangezet. vanochtend zag ik dat het bakje helemaal vol zat :-D had ik niet verwacht, dus ben wat dat betreft zeer tevreden. even aankijken hoe de V7 de komende tijd gaat doen. vrouwtje gaat zometeen "robo-cop" (zo noemen we hem voorlopig ;-p ) aanzetten op de eerste verdieping (slaapkamers). als het goed is heeft "hij" een cliff-sensor, dus hoef ik niet bang te zijn dat hij van de trap af gaat (fingers crossed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
SolarOrbiter schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:58:
vrouwtje gaat zometeen "robo-cop" (zo noemen we hem voorlopig ;-p ) aanzetten op de eerste verdieping
Gisteren de X5 besteld, tips voor namen zijn altijd welkom. Onze Roomba heette Snuffel, maar die kunnen we niet meer gebruiken nu natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Controleer goed of dat de opvangbak nadat je hem terug hebt geduwt niet toevallig weer omhoog flipt. Dit probleem hebben wij een tijd terug gehad. Oorzaak hiervan was dat er vuil was komen te zitten tussen de button die controleert of dat de opvangbak omhoog of omlaag staat. Zorg ook dat de ruimte waar je de opvangbak in plaatst goed hebt schoon gemaakt. Het kwam bij ons voor dat er een stukje kattegrit tussen kwam te zitten waardoor de bak niet meer naar beneden wilde ( logisch)
Dank voor je reactie. Uiteindelijk bleek het toch inderdaad een cryptische omschrijving te zijn voor 'vervang de batterij'. 8)7 Hij doet het nu weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik heb gisteren de Xiaomi besteld. Met dpd shipping besteld verkoper was er vrij zeker van dat er geen taxes zullen zijn. Ach ja ik ben voorbereid op 100 euro extra voor douanekosten. Dat heb ik voor over want volgens veel reviews is dit toch wel de beste robotstofzuiger.

328 euro betaald momenteel. Wel zien wel of er later iets bij komt.

En ja die Chinese app, er is een Chinese vertaling die je kan downloaden onofficieel .
Ik hoop wel dat Xiaomi eens officiële language files gaat lanceren voor zowel de app als de stofzuiger. Beetje vervelend dat die in het Chinees vanalles gaat roepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik heb de bluetooth app gebruikt van de V7. zeer handig, want je kunt hier de snelheid van het stofzuigen en de zuigkracht regelen, volgens mij niet mogelijk met de afstandsbediening. daarnaast kun je ook de batterij-status inzien. Heel mooi allemaal, alleen jammer dat het in het Chinees is. Heb me rot gezocht naar 'n Engelse versie, maar niet kunnen vinden. Weet iemand of deze überhaupt bestaat of dat er een onofficiële versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
teaser schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:05:
[...]

Gisteren de X5 besteld, tips voor namen zijn altijd welkom. Onze Roomba heette Snuffel, maar die kunnen we niet meer gebruiken nu natuurlijk 8)7
Tip: terminator :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Of Columbus, de ontdekkingsreiziger.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teaser
Ik hoop dat de iLife toch wat kindvriendelijker is dan de T-1000 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Hoeveel keer per dag/week laten jullie de robotstofzuiger werken?

ik doe dit inmiddels 2 keer per dag. 's ochtends de slaapkamers (1e verdieping). 's nachts de beneden verdieping. (ilife - V7)

ik vraag me af of het verstandig is om alvast een reserve-accu te bestellen? ik ben een beetje bang dat ik na 2/3 jaar (uiteraard hopende dat deze nog lang meegaat :-D) geen reserve-onderdelen meer kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Na wikken en wegen de LG VR64702LVMT Hom-Bot besteld voor 333,- bij Wehkamp.
Erg benieuwd, wordt mn eerste robotstofzuiger.
Deze gekozen ivm lage geluidsniveau en dat ie (middels een hack) via wifi te verbinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:20

rg-mohwa

Phoe Hé

Iemand al iets meer gezien van de Ilife A4S ? ik was van plan een A4 te kopen maar als binnen nu en een maand de nieuwe versie uit is wil ik daar best even mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 18:29
SolarOrbiter schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:55:

ik doe dit inmiddels 2 keer per dag. 's ochtends de slaapkamers (1e verdieping). 's nachts de beneden verdieping. (ilife - V7)

ik vraag me af of het verstandig is om alvast een reserve-accu te bestellen? ik ben een beetje bang dat ik na 2/3 jaar (uiteraard hopende dat deze nog lang meegaat :-D) geen reserve-onderdelen meer kan vinden.
Ik denk niet dat je je daar druk over hoeft te maken. De aftermarket op Aliexpress is gigantisch en houdt ook voor oudere producten nog lang stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zijn er bekende DIY projectjes voor een soort van garage voor een robotstofzuiger?
Lijkt me wel wat om de robot netjes uit het zicht in een afgesloten kistje (of onderste deel van een kast) te hebben, met een automatisch deurtje die vlak voor ie begint met zuigen open gaat en weer dicht als ie geparkeerd aan de lader staat. Denk dat het wel nodig is dat ie met base en al op een plaat naar buiten wordt geschoven zodat ie de base weer goed terug kan vinden. Meer mensen met dit idee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 17:44
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:15:
Zijn er bekende DIY projectjes voor een soort van garage voor een robotstofzuiger?
Lijkt me wel wat om de robot netjes uit het zicht in een afgesloten kistje (of onderste deel van een kast) te hebben, met een automatisch deurtje die vlak voor ie begint met zuigen open gaat en weer dicht als ie geparkeerd aan de lader staat. Denk dat het wel nodig is dat ie met base en al op een plaat naar buiten wordt geschoven zodat ie de base weer goed terug kan vinden. Meer mensen met dit idee gespeeld?
Nee dat gaat mij te ver :')

Hier staat hij onder een jaga radiator...
Vind je de robotstofzuiger zo lelijk ? ;)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:24
Denk dat het ook lastig wordt omdat robotzuigers ander last kunnen krijgen met het terugvinden van de base station. Moet zeggen mijn roomba is niet lelijk dus ik zie het niet al een probleem.

We gebruiken nu de roomba meer adhoc we zijn nog veel bezig in het huis en ons nieuwe huis is niet echt roomba vriendelijk. We hebben convector putten randjes niet net te hoog zijn waardoor hij vast loopt etc. Dus het is nog aan putsen tot we dat opgelost hebben. En ons vorige huis was een grote ruimte voor keuken eetkamer en woonkamer nu zijn het 4 ruimtes die dus minder handig. We gaan wel experimenten met die lighthouse feature misschien helpt dat om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Mijn Roomba stond elke dag aan, 2 keer per dag laten draaien was niet in te stellen.

Sinds ik een huishoudster heb voor eens in de 2 weken op dinsdag heb ik het schema aangepast.
Wel merk ik dat als hij elke dag schoonmaakt het minder efficient is. Ook stoot hij tegen sommige zaken zoals mijn bank poten en de vogelkooi vrij hard, dit omdat de sensor waarschijnlijk niks ziet, bij een muur mindert hij vaart.

Heb hem nu ingesteld op alleen de ma/wo/vrij, als ik er niet ben heb ik er ook geen last van.
Nu gaat hij denk ik ook iets langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 16-06 19:40

Hak

rg-mohwa schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:48:
Iemand al iets meer gezien van de Ilife A4S ? ik was van plan een A4 te kopen maar als binnen nu en een maand de nieuwe versie uit is wil ik daar best even mee wachten.
Zo ben ik ook heel benieuwd naar de A6. En vooral wat ie moet gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Hak schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:59:
[...]

Zo ben ik ook heel benieuwd naar de A6. En vooral wat ie moet gaan kosten.
Deze had medeTweaker BlackShadow al gevonden

Op een Duitse site gevonden voor 199 euro:
https://www.haushalts-robotic.de/ilife-beetles-a6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wow, dat had ik veel eerder moeten doen!
LG Hom-Bot bevalt me zeer goed, erg stil en wat een stof weet ie te vinden terwijl het eigenlijk schoon lijkt te zijn!
Weet zn weg goed te vinden en even op andere verdieping loslaten werkt ook goed.
Merk wel dat de borstels snel vollopen met haren (3 katten), dus die moeten we regelmatig schoonmaken.
Maar diep onder de indruk, de deurmat is echt superschoon en geen stofje meer te bekennen. Terwijl het een zogenaamde 'domme' robot is, weet ie zn weg goed te vinden en is duidelijk een tactiek te zien om overal te komen (zigzag mode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Er is een promotie bij Geekbuying voor 270 euro voor de Xiaomi Mi Robot. Hoeveel er voor de verzending bijkomt, weet ik niet. De actie loopt voor enkele dagen nog.

http://www.geekbuying.com...Robot---White-372010.html

Update: Verzending kost ongeveer 60-65 euro met DHL of TNT. Met EMS 114 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door blowk op 09-02-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iedere nacht de woonkamer, overdag en als ik thuiswerk zet ik 'm op de bovenverdieping(en) aan. Merk overigens wel dat de mijne (Roomba 650) wat kuren begint te vertonen welke ik steeds moeizamer verholpen krijg. Draait te vaak rondjes (sensoren schoonmaken helpt tijdelijk), rijdt vaak niet lekker terug naar zijn oplaadstation en stopt soms terwijl de helft nog niet gedaan is.

Binnenkort maar even heel goed poetsen van binnen en buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ibood heeft een aanbieding voor de iRobot Roomba 765 PET. Is dat nou een goede aanbieding of is het eigenlijk een te oud model?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
nog een voordeel van de bluetooth app (ilife V7) is de foutmelding die je kunt zien op je smartphone.
hierbij twee errors die ik had gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/c2lst3w95/Screenshot_20170204_102452.png
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/ra588300p/Screenshot_20170203_083520.png

[ Voor 31% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-02-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Exorcist schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:47:
[...]

Iedere nacht de woonkamer, overdag en als ik thuiswerk zet ik 'm op de bovenverdieping(en) aan. Merk overigens wel dat de mijne (Roomba 650) wat kuren begint te vertonen welke ik steeds moeizamer verholpen krijg. Draait te vaak rondjes (sensoren schoonmaken helpt tijdelijk), rijdt vaak niet lekker terug naar zijn oplaadstation en stopt soms terwijl de helft nog niet gedaan is.

Binnenkort maar even heel goed poetsen van binnen en buiten.
hoe lang heb je de Roomba?

[ Voor 58% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-02-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Medio 2014 gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Ik blijf me erover verbazen hoe duurzaam onze Roomba 560 is. Sinds 2008 draait hij zijn rondjes en het enige wat vervangen is zijn de accu's (denk 3x), het mechaniek (1x), en het motortje voor dat ronddraaiend borsteltje.

Ding zit natuurlijk vol krassen en ziet er niet echt mooi meer uit, maar dat mag.

Dat is al bijna 10 jaar!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:57:
nog een voordeel van de bluetooth app (ilife V7) is de foutmelding die je kunt zien op je smartphone.
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan dat ding nou ook dweilen of lijkt dat maar zo?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 06:38
rg-mohwa schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:08:
[...]

Deze had medeTweaker BlackShadow al gevonden

Op een Duitse site gevonden voor 199 euro:
https://www.haushalts-robotic.de/ilife-beetles-a6.html
Bij Amazon staan de A4S en de A6 al te koop.
Ik kreeg links via de chat met iLife.

Vraag me af hoe betrouwbaar die review kan zijn.

https://www.amazon.com/dp...g_lh?_encoding=UTF8&psc=1

https://www.amazon.com/gp...ef=s9_acsd_hps_bw_c_x_4_w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
DennusB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Kan dat ding nou ook dweilen of lijkt dat maar zo?
stofzuiger heeft een dweil functie. gisteren voor het eerst getest. doekje handmatig nat gemaakt en de keuken laten doen. zag er goed uit. echte hardnekkige vlekken kun je hier uiteraard niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Nelis00 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:10:
[...]

Bij Amazon staan de A4S en de A6 al te koop.
Ik kreeg links via de chat met iLife.

Vraag me af hoe betrouwbaar die review kan zijn.

https://www.amazon.com/dp...g_lh?_encoding=UTF8&psc=1

https://www.amazon.com/gp...ef=s9_acsd_hps_bw_c_x_4_w
Nu nog graag nog een stuk goedkoper bij Gearbest EU :*) en dan bestel ik er ook een :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerlijk gezegd onder ons, niet doorvertellen maar euhhhhh ik kan die App nergens vinden.
Heb jij de gouden tip?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Supertip schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Eerlijk gezegd onder ons, niet doorvertellen maar euhhhhh ik kan die App nergens vinden.
Heb jij de gouden tip?
het duurde ook even voordat ik m had gevonden :D QRcode app downloaden en vervolgens de qr-code op de doos inscannen, zo gaat deze naar de juiste website en kun je het downloaden.

anders heb je ook 2 links op deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27
Mijn Spider M607 was van de trap gereden, en nu heb ik een nieuwe Spider 2.0 toegestuurd gekregen van Bol.com. Ik kan nergens een verschil ontdekken met de vorige versie, op de prijs en kleur na.
Weet iemand wat het verschil is tussen de oude en nieuwe versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 03-07 09:23
Gisteren voor (bijna) 130 euro een Neato XV Signature (met Pro borstel) gekocht via Marktplaats. Wát een te gek ding zeg. M'n eerste robotstofzuiger en na alle research wist ik al wel dat ik perse de Neato wilde hebben.

Ding is 2 jaar oud en de batterij mag wel eens vervangen worden heb ik het idee. Volgens de specs haalt ie de 90 minuten maar als het 20 is, is het veel.

Wel een vraagje: gisteren (2e proefrondje) kwam ie niet aan bij z'n oplaadstation; hij was onderweg maar kwam de hoekpunt van een kast tegen die in een hoek van 45 graden tussen de robot en het laadstation zat, als je begrijpt wat ik bedoel, en Pluisje (zo heet m'n Neato vanaf nu) vond dat ik eerst z'n pad vrij moest maken.

Zou 'ie dat nog leren te vermijden? Of moet 'ie perse een directe line of sight behouden met het oplaadpunt?

EDIT: Nog een vraagje: ik heb een halfopen keuken, dus een deurpost zonder deur naar de keuken toe. Pluisje rijdt braaf de woonkamer door en op een gegeven moment rijdt ie wel keurig de keuken in, maar verder dan de breedte van de deurpost gaat ie niet. Ja, 2 meter in de lengte vooruit maar hij rijdt dan netjes weer terug de woonkamer in. Er zijn geen obstakels en hij zou zéker nog 4 meter naar links kunnen rijden als hij de deurpost gepasseerd is. Kwestie van gewenning/training ??

EDIT 2: nog een keertje laten lopen. Wat schetst mijn verbazing: ineens stonden de voerbakjes van de katten ergens anders. Blijkbaar heeft ie tóch de keuken gevonden. Stond netjes op te laden ... zojuist gezien dat ie klaar was met laden en linea recta terugrijdt naar de verre hoek van keuken om daar z'n programma af te maken. Ik moest tegen een muur slaan om me weer mannelijk te voelen, zo trots was ik op Pluisje.

[ Voor 36% gewijzigd door DigitalExorcist op 13-02-2017 14:42 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat de app voor Android of IOS?

Vind het jammer dat de IOS app nog steeds enkel in het chinees is.

Mijn Ilife v7 heeft laatste dagen moeite om zijn basis station terug te vinden, anderen hier ook last van?
Het gaat dan vooral om de laatste centimeters, hij maakt geen verbinding zeg zodat hij blijft zoeken.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Dat is de Android app. En die is ook enkel in het Chinees. Ik kom er overigens wel uit met behulp van Google translate.
Screenshot maken en vervolgens met translate App inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier de LG Hom bot of 'Rosie' (naar The Jetsons) binnen gekregen. Tof te zien hoe dit werkt en hoe ze haar rondjes maakt.
Ze kent de kamer nog niet helemaal, maar het gaat de goede kant op.
Laadstation en Roos passen prima onder de glazenkast, dus uit de loop en het zicht.

Van de week Rosie nog slimmer maken met de 'hack'.

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 14-02-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb de LG Hom Bot (a.k.a. Kruimel) nu een week en bevalt goed. Wat me gister wel opviel is dat hij in het donker de weg kwijt raakt. Heb via de wifi hack de map bekeken en de rechthoekige ruimte zag ik in verschillende rotaties verschijnen. Denk dat er dus een lamp aan moet blijven als je hem na zonsondergang aan zet, zeker als er drempels en andere zaken zijn waarmee hij zichzelf van zijn eigen pad af drukt.
Op zich logisch aangezien ie de naar boven gerichte camera voor oriëntatie gebruikt.

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 11:02
Cowboy_Henk schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:50:
Ik heb gisteren de Xiaomi besteld. Met dpd shipping besteld verkoper was er vrij zeker van dat er geen taxes zullen zijn. Ach ja ik ben voorbereid op 100 euro extra voor douanekosten. Dat heb ik voor over want volgens veel reviews is dit toch wel de beste robotstofzuiger.

328 euro betaald momenteel. Wel zien wel of er later iets bij komt.
En heb je extra betaald voor invoeren?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:54
DigitalExcorcist schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:03:
Gisteren voor (bijna) 130 euro een Neato XV Signature (met Pro borstel) gekocht via Marktplaats. Wát een te gek ding zeg. M'n eerste robotstofzuiger en na alle research wist ik al wel dat ik perse de Neato wilde hebben.
Waarom wilde je per se de Neato?

Reden waarom ik het vraag; ik ga dit jaar ook weer een robotstofzuiger aanschaffen. Ik heb vanaf 2012 ongeveer 2 jaar een Roomba 555 gehad; prima apparaat en deed het goed. Ik ben me nu weer wat aan het oriënteren en de markt is wel gigantisch ondertussen met heel veel aanbieders.

Iemand wellicht nog een link naar een kwalitatief goed onderzoek? Dan ga ik me weer wat updaten!

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-02-2017 10:41 ]

• Cowboy_Henk
Celica_T20 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:21:
[...]

En heb je extra betaald voor invoeren?
Dat zal ik pas weten als het hier aankomt 😊

• DigitalExorcist
StealthyPeanut schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:40:
[...]

Waarom wilde je per se de Neato?

Reden waarom ik het vraag; ik ga dit jaar ook weer een robotstofzuiger aanschaffen. Ik heb vanaf 2012 ongeveer 2 jaar een Roomba 555 gehad; prima apparaat en deed het goed. Ik ben me nu weer wat aan het oriënteren en de markt is wel gigantisch ondertussen met heel veel aanbieders.

Iemand wellicht nog een link naar een kwalitatief goed onderzoek? Dan ga ik me weer wat updaten!
Vanwege de gunstige prijs (ook zonder Marktplaats :) ). De XV Signature (Pro) was goed betaalbaar, onder de 400 euro. En omdat deze een kaart maakt van de kamer/omgeving en niet lukraak rondrijdt zoals de meeste robots in die prijsrange. De navigatie schijnt écht subliem te zijn. Mijn ervaring is dat ook wel, máár Pluisje raakt nog wel eens de weg kwijt halverwege de woonkamer onderweg naar zijn laadstation. Nu moet ie elke 10 minuten opladen omdat de batterijen vrijwel op zjin (nieuwe zijn onderweg! Hopelijk verhelpt dat het probleem).

Ook omdat deze robot écht het stof opzuigt ipv verplaatst. Het maakt een behoorlijke herrie maar je merkt aan de luchtuitlaat al dat er écht een stevige motor in zit die goed z'n werk doet.

TL;DR: de prijs + functionaliteit (mapping), de sterke motor en de algehele reviews.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• grun93
Vanaf donderdag 23 februari heeft Lidl een Vileda robotstofzuiger voor 79,99 euro in de aanbieding. Geen idee of het wat is.

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 11:02
Cowboy_Henk schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Dat zal ik pas weten als het hier aankomt 😊
Ok dus nog onderweg, laat je het hier weten als hij is aangekomen, ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:08:
Vanaf donderdag 23 februari heeft Lidl een Vileda robotstofzuiger voor 79,99 euro in de aanbieding. Geen idee of het wat is.
http://www.vileda.com/int/vileda-cleaning-robot-grey.html

Lijkt een Duits merk Wikipedia: Vileda

Duits pagina lijkt meer informatie te hebben

http://www.vileda.com/de/cleaning-robot-grau.html
Lieferumfang: Saugroboter, Ladegerät, Wartungspinsel, Ersatz-Staubfilter und Ersatz-Eckenbürste
Akku: 14,4V DC, 1700 mAh NiMH
Einsatzdauer bei vollständig aufgeladenem Akku: 80 Minuten
Ladedauer bei vollständig entladenen Akku: 4-5 Stunden
Ausgang Ladegerät: 24 V DC
Eingang Ladegerät: 100-240 V AC
Durchschnittliche Leistung: 19W ~ 25 W
Saugleistung: 3W
Luftführung: 63,6 dm³/min
Fassungsvermögen des Schmutzbehälters: 0,25l
Größe: 34x9 cm
TÜV Rheinland: GS geprüft
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-Tp60p4VDwA]

[ Voor 45% gewijzigd door Viper® op 16-02-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Vileda is wel erg bekend van z'n huishoudspullen .. of de robot wat is, denk het niet voor die prijs, maar je verbindt je naam niet zomaar aan zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:00:
Vileda is wel erg bekend van z'n huishoudspullen .. of de robot wat is, denk het niet voor die prijs, maar je verbindt je naam niet zomaar aan zoiets.
Precies, dat was ook mijn gedachte. Vileda als merk voor schoonmaak artikelen kende ik wel, maar niet van de robots. In die video durven ze het zelfs een intelligente robot te noemen. 'Intelligent' is een woord wat wij hier normaal gesproken reserveren voor robots die aan scannen, mapping en aan een of andere vorm van optimale routeberekening doen (toch?). In tegenstelling tot 'domme' robots die min of meer lukraak rondrijden en hopen dat ze uiteindelijk alle plekken bereikt hebben (wat overigens in de praktijk ook aardig lukt).

Minder dan 80 euro voor een intelligente robot van een goed merk klinkt idd haast te mooi om waar te zijn. Het lijkt me meer iets voor iemand die gewoon eens kennis wil maken met een robotstofzuiger. Bevalt het niet, dan kun je hem altijd weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
grun93 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Precies, dat was ook mijn gedachte. Vileda als merk voor schoonmaak artikelen kende ik wel, maar niet van de robots. In die video durven ze het zelfs een intelligente robot te noemen. 'Intelligent' is een woord wat wij hier normaal gesproken reserveren voor robots die aan scannen, mapping en aan een of andere vorm van optimale routeberekening doen (toch?). In tegenstelling tot 'domme' robots die min of meer lukraak rondrijden en hopen dat ze uiteindelijk alle plekken bereikt hebben (wat overigens in de praktijk ook aardig lukt).

Minder dan 80 euro voor een intelligente robot van een goed merk klinkt idd haast te mooi om waar te zijn. Het lijkt me meer iets voor iemand die gewoon eens kennis wil maken met een robotstofzuiger. Bevalt het niet, dan kun je hem altijd weer verkopen.
De website claimt alleen maar "intelligent navigation". Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Onze Rosie (LG Hombot 6240) heeft duidelijk moeite met navigeren in het donker. Ze was delen meerdere keren aan het doen. En toen ik de map van deze sessie zag, snapte ik waarom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0T9ufcQf5G4amBBr3J1bdfBn/full.png

Ik herken wel delen, maar het rechtergedeelte, hoort eigenlijk een kwartslag gedraaid te zijn.
Toch maar programmeren om overdag te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jelte schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:24:
Onze Rosie (LG Hombot 6240) heeft duidelijk moeite met navigeren in het donker. Ze was delen meerdere keren aan het doen. En toen ik de map van deze sessie zag, snapte ik waarom.

[afbeelding]

Ik herken wel delen, maar het rechtergedeelte, hoort eigenlijk een kwartslag gedraaid te zijn.
Precies zoals ik ook heb ervaren: CyBeRSPiN in "Robotstofzuigers"
Dus een paar lampen aan is een vereiste, anders heeft ie te weinig aanknopingspunten.
Viel me ook op dat het camerabeeld erg donker is, zeker geen 'low light' camera. Mn iphone geeft een duidelijker beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Jelte schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:24:

[afbeelding]

Dit is raar. Nooit gedacht dat dit voor problemen zou zorgen.
Hoe werkt deze precies om de map te maken?
De Xiaomi en vermoedelijk Neato werkt met laser. Ikzelf heb de Xiaomi en in het donker rijden vind het toestel geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
blowk schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:09:
[...]

Dit is raar. Nooit gedacht dat dit voor problemen zou zorgen.
Hoe werkt deze precies om de map te maken?
De Xiaomi en vermoedelijk Neato werkt met laser. Ikzelf heb de Xiaomi en in het donker rijden vind het toestel geen probleem.
Hoe het precies werkt weet ik niet. Maar de Hom Bot heeft open source software. En op een duits forum is er een hack gemaakt met een webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:01

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zit te kijken naar een nieuwe robot, mijn oude (cheapass) philips is kapot (in de vertraging unit zijn een paar tandwielen kapot).

Twijfel,sterk wat te kopen;
iRobot is meest bekende, echter heb je een hele dure nodig wil je een smart robot hebben.
Neato lees ik verschillende reacties over mbt betrouwbaarheid
Miele blijkt ook niet geweldig te zijn?. Vanuit veel huishoudelijke apparatuur hebben ze wel een goeie reputatie natuurlijk.
LG bied voor ~€450 een smart robot aan, echter zijn hier geen reserve onderdelen voor te krijgen (borstels b.v) ?.
Xiaomi is wel wat goedkoper, maar dan zit je met import en garantie.

LG VSR8604PG ziet er qua functies wel goed uit
iRobot Roomba® 866 is duur en niet smart (waarom niet gewoon de instap 650 kopen b.v.)

Kortom wat is een goeie robot om te kopen tot max ~€500?. Houtenvloer en geen dieren.
Programmeerbaar is wel een vereiste.

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 19-02-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Mijn neato (connected d5) heb ik nu een maand en ben er super blijf mee.
Doet t perfect en gaat tenminste logisch ter werk.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Tortelli schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:42:
LG bied voor ~€450 een smart robot aan, echter zijn hier geen reserve onderdelen voor te krijgen (borstels b.v) ?.
Hoe kom je daarbij? Als je googelt op 'hom bot spare parts' krijg je tientallen sites waar ze onderdelen verkopen, bijvoorbeeld deze of deze.

Overigens was mijn eigen hombot in de aanbieding bij coolblue als tweedekansje, voor 250 euro mocht hij mee naar huis. Destijds heb ik bij Conrad meteen een paar reserve onderdelen aangeschaft, zoals filters, borstels en een accu.

[ Voor 14% gewijzigd door grun93 op 19-02-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:01

Tortelli

mixing gas and haulin ass

grun93 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:14:
[...]

Hoe kom je daarbij? Als je googelt op 'hom bot spare parts' krijg je tientallen sites waar ze onderdelen verkopen, bijvoorbeeld deze of deze.

Overigens was mijn eigen hombot in de aanbieding bij coolblue als tweedekansje, voor 250 euro mocht hij mee naar huis. Destijds heb ik bij Conrad meteen een paar reserve onderdelen aangeschaft, zoals filters, borstels en een accu.
Niet verder gekeken dan mijn neus lang was blijkbaar 8)7.

Valt me op dat het slecht te vinden is wat exact de verschillen zijn tussen de verschillende LG modellen. De duurdere (~€450) modellen lijken een extra borstel te hebben tozv de ~€350 modellen. Daarnaast heb je wat andere kleurtjes, maar echt functionele verschillen zitten er volgens mij niet in?.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 19-02-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Mensen nog tips voor de ultra-high performance hepa filters voor de Neato Botvac D5?
Moet je originele hebben, of zijn er anderen die beter/net zo goed zijn?
Waar kan je ze 't beste kopen?
Zelfde vraag voor de borstels..

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:13
Hey, ik heb sinds vandaag een Neato Botvac D3+ Connected. Supertof ding :)

Als echte tweaker heb ik meteen in het verkeer zitten loeren met wireshark en gespeeld met o.a. pybotvac. ik heb ook de API documentatie gevonden op de website, en daarin vond ik o.a. een lijst met services die een robot kan ondersteunen. Er bestaat een service genaamd maps die mijn robot niet ondersteunt.

Dat terwijl in de documentatie nergens genoemd wordt welke modellen dit wel ondersteunen. Gezien ze allemaal (dezelfde?) LIDAR hebben zou ik verwachten dat ze dit theoretisch allemaal even goed kunnen. Zou het zo zijn dat deze feature kunstmatig alleen in de duurdere modellen zit? (zou stom zijn, want ze adverteren er niet mee) Zou het kunnen dat deze feature later komt in een firmware upgraden? (ik las ergens in een tweet dat er nog geen updates voor de hele Connected reeks is)

Verder mis ik nog wel meer services die potentieel erg tof zouden kunnen zijn, zoals manualCleaning - hiermee kun je de robot direct via een websocket-lijn aansturen, denk hierbij aan pijltjestoetsen.

Wat ik ook mis (en hier bestaat ook nog geen service voor in de documentatie) is realtime lidar data. Hiermee zou je (als je voordeur in het zicht is van het laadstation) kunnen detecteren wanneer de deur open gaat, en misschien zelfs een inbrekersalarm bouwen. De Botvac staat toch aan de lader stil te staan met z'n best wel toffe sensor bovenop. Zou tof zijn als je die meteen op deze manier kunt inzetten.

En ik heb ze ook nog via twitter lastig gevallen met een beveligingsdingetje. Ik heb de API endpoins door de SSL Labs test gehaald. De drie Beehive endpoints scoren netjes A+, maar de Nucleo scoort een F. Ik ben benieuwd hoe en hoe snel ze reageren...

[ Voor 10% gewijzigd door Peetz0r op 20-02-2017 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
blowk schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:36:
Er is een promotie bij Geekbuying voor 270 euro voor de Xiaomi Mi Robot. Hoeveel er voor de verzending bijkomt, weet ik niet. De actie loopt voor enkele dagen nog.

http://www.geekbuying.com...Robot---White-372010.html

Update: Verzending kost ongeveer 60-65 euro met DHL of TNT. Met EMS 114 euro.
Ik heb de verkoper op AliExpress gecontacteerd en de kortingscode is nog steeds geldig.
Mochten er nog mensen zijn die een Xiaomi Mi Robotstofzuiger willen aankopen via dezelfde webshop, vergeet niet de kortingscode “MIrobot- $ 5” te gebruiken.
De vermelde prijs is inclusief verzending met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 09-07 13:27
Die Xiaomi Mi ziet er erg goed uit zeg... heb ook even de filmpjes bekeken, en hij lijkt z'n werk erg goed te doen. Kun je daar ook een "wall" bij bestellen toevallig? Ik heb nu een Roomba die dankzij die "wall" niet in de keuken komt vanwege de water- en voederbak van onze katten. Anders stoot hij één keer tegen de waterbak aan en je hebt een waterballet ;)

Hij lijkt ook fors stiller te zijn dan onze Roomba trouwens. Waar die Roomba (870 zo uit het hoofd) het met 65dB doet, werkt deze Xiaomi Mi met 55dB. Ook niet vervelend!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Celica_T20 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Ok dus nog onderweg, laat je het hier weten als hij is aangekomen, ik ben wel benieuwd :)
Vandaag is de Xiaomi robot stofzuiger aangekomen! :*) Ik had op 1 februari besteld
EN!!!! GEEN INVOERRECHTEN moeten betalen!

Dus ik heb op aliexpress besteld van deze reseller
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.Gp6jXa

En dan heb ik seller shipping method genomen voor verzending = DPD. Hierbij heb ik dus niks extra moeten betalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
joramoudenaarde schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:39:
Die Xiaomi Mi ziet er erg goed uit zeg... heb ook even de filmpjes bekeken, en hij lijkt z'n werk erg goed te doen. Kun je daar ook een "wall" bij bestellen toevallig? Ik heb nu een Roomba die dankzij die "wall" niet in de keuken komt vanwege de water- en voederbak van onze katten. Anders stoot hij één keer tegen de waterbak aan en je hebt een waterballet ;)

Hij lijkt ook fors stiller te zijn dan onze Roomba trouwens. Waar die Roomba (870 zo uit het hoofd) het met 65dB doet, werkt deze Xiaomi Mi met 55dB. Ook niet vervelend!
bij Xiaomi heb je een magneetstrip die werkt als virtual wall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die had ik ook gezien @SolarOrbiter, maar om nou 2 meter magneetstrip op de vloer te leggen vind ik ook niet echt "je van het" :) Vandaar dat ik hoopte op een andere oplossing zoals een apparaat wat een signaal uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
joramoudenaarde schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:37:
Die had ik ook gezien @SolarOrbiter, maar om nou 2 meter magneetstrip op de vloer te leggen vind ik ook niet echt "je van het" :) Vandaar dat ik hoopte op een andere oplossing zoals een apparaat wat een signaal uitzendt.
Ik heb de kattenvoer bakken op een dienblad met voldoende hoge rand staan, die vervolgens op een rubber matje en afgebakend met wat magneetstrip. Kan niet fout gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@4tune Dan ken je m'n kater nog niet :D Die mept tegen alles wat los zit aan om mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
joramoudenaarde schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:39:

Wall, zijn idd magneetstrips. Voorlopig kan je geen virtuele muur instellen via de app. Ik denk ook niet dat dit er gaat komen aangezien het toestel de ruimte bij elke poetsbeurt inscant.
Hoe hoog is het bakje? Als het enkele cm hoog is (meer dan 3cm) dan zou het toestel in principe er rond rijden door te voelen met z'n bumper. Zelf heb ik enkel ervaring met rondslingerend speelgoed van de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Cowboy_Henk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Vandaag is de Xiaomi robot stofzuiger aangekomen! :*) Ik had op 1 februari besteld
EN!!!! GEEN INVOERRECHTEN moeten betalen!

Dus ik heb op aliexpress besteld van deze reseller
https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.Gp6jXa

En dan heb ik seller shipping method genomen voor verzending = DPD. Hierbij heb ik dus niks extra moeten betalen! :)
Super. Dit is dezelfde verkoper zoals vermeld waarmee je de kortingscode “MIrobot- $ 5”.
Ik wist niet dat het mogelijk was via DPD. Best wel ok voor 20 dagen.
Ik had geluk met DHL geen extra kost, maar toen was het niet mogelijk via DPD. Goede tip voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Iemand ervaring met de "compatible" ultra performance filters voor de Neato?
Bijv die van Amazon, eBay of Aliexpress

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er ook goedkopere (chinees) modellen die een kamer kunnen mappen en niet als een dwaas alle kanten op rijden?
Ik zit te zoeken en bij die Chinese robots staat b.v.: "ILIFE V5 Pro Intelligent Robotic Vacuum Cleaner" maar volgens zit daar niet de intelligentie in die ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
kaasaanfiets schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:39:
Zijn er ook goedkopere (chinees) modellen die een kamer kunnen mappen en niet als een dwaas alle kanten op rijden?
Ik zit te zoeken en bij die Chinese robots staat b.v.: "ILIFE V5 Pro Intelligent Robotic Vacuum Cleaner" maar volgens zit daar niet de intelligentie in die ik zoek
De Xiaomi is die te duur? (340 euro ongeveer) Want dit is toch momenteel de beste intelligente stofzuiger robot van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:13
Vandaag is de Neato D5 te koop voor €529 bij iBood, dat is slechts €30 duurder dan de D3 bij andere winkels. Is ineens een goedkope upgrade.

http://www.ibood.com/home...connected-stofzuiger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 12:53
Tortelli schreef op zondag 19 februari 2017 @ 12:42:
Zit te kijken naar een nieuwe robot, mijn oude (cheapass) philips is kapot (in de vertraging unit zijn een paar tandwielen kapot).

Twijfel,sterk wat te kopen;
iRobot is meest bekende, echter heb je een hele dure nodig wil je een smart robot hebben.
Neato lees ik verschillende reacties over mbt betrouwbaarheid
Miele blijkt ook niet geweldig te zijn?. Vanuit veel huishoudelijke apparatuur hebben ze wel een goeie reputatie natuurlijk.
Xiaomi is wel wat goedkoper, maar dan zit je met import en garantie.

LG VSR8604PG ziet er qua functies wel goed uit
iRobot Roomba® 866 is duur en niet smart (waarom niet gewoon de instap 650 kopen b.v.)

Kortom wat is een goeie robot om te kopen tot max ~€500?. Houtenvloer en geen dieren.
Programmeerbaar is wel een vereiste.
Ik heb hier 2 jaar zonder enig probleem een Neato rondrijden. Heb ook een iRobot gehad, mij veel te ruw. Kwaliteit daarvan weet ik niet, na een paar maanden van de hand gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
Peetz0r schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 03:47:
Vandaag is de Neato D5 te koop voor €529 bij iBood, dat is slechts €30 duurder dan de D3 bij andere winkels. Is ineens een goedkope upgrade.

http://www.ibood.com/home...connected-stofzuiger.html
Dat is wel een interessante aanbieding inderdaad! Ik heb er nu 4 op het oog (prijzen inclusief verzendkosten);

D3 - € 500,-
D5 - € 525,-
D75 - € 400,-
D85 - € 480,-

Het hele connected gebeuren boeit me niet echt en vind ik niet interessant genoeg om per se die te kopen. Wij hebben 2 katten en een hond, dus het zal wel minimaal de D85 worden.

Ik ben alleen niet echt overtuigd om voor de D3 of D5 te gaan, t.o.v. de D85. We hebben geen landhuis, dus qua oppervlakte valt het ook allemaal wel mee.

Hebben jullie nog bepaalde argumenten om juist voor de D3 of D5 te gaan, t.o.v. de D85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

Tazzios

..

Mijn Neato uit 2013 gister succesvol gerepareerd! 8)
Eerdere poging wilde niet echt lukken maar met loodsoldeer ging het vervangen van de condensators een stuk beter.
na dicht schroeven vond ik helaas nog wel een stukje plastic voor de bumper sensor O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
HellStorm666 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:50:
Iemand ervaring met de "compatible" ultra performance filters voor de Neato?
Bijv die van Amazon, eBay of Aliexpress
Ik heb er vorige week een aantal besteld bij Ali, laat wel horen of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Dit kost ongeveer evenveel als een Neato accupakket http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=33167

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Cowboy_Henk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:43:
[...]

De Xiaomi is die te duur? (340 euro ongeveer) Want dit is toch momenteel de beste intelligente stofzuiger robot van het moment.
Ja mijn budget ligt meer tussen de 150-200 euro.
Deze gaat niet automatisch terug naar zijn laadstation zeker?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:49
Cooe wie de Medion MD16292 wil kopen (kloon van de iLife V5), deze is nu voor 119 euro verkrijgbaar met kortingscode house10.

• Cowboy_Henk
Verdorie zeg, nu is mijn Xiaomi Robot stofzuiger van de trap gevallen van het eerste verdiep bij mij thuis! Ik dacht dat deze 3 trapsensoren had?

Ik had de robotstofzuiger in werking gesteld voor de eerste keer op het eerste verdiep, mijn vrouw was thuis en ik ging de kinderen van school halen.
Ineens kreeg ik bericht van mijn vrouw dat ze een luide klap hoorde en dat de stofzuiger van de trap was gevallen!

De schade valt wel mee maar toch teleurstellend want voor de rest is het wel een super apparaat/
Zie hier de schade

Muur waar hij op het einde van de trap tegen gebotst is
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/bokn2t6up/IMG_20170223_172429.jpg

Een kap in mijn zelfgeschilderde trap :/
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/49zwo6acx/IMG_20170223_172446.jpg

en de xiaomi heeft zelf een schaafwonde opgelopen :X
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/oina9w9o1/IMG_20170223_172557.jpg

En dit is de trap waar hij vanaf viel... toch iets wat de sensoren zouden moeten tegenhouden?
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/6h45c3fn5/IMG_20170223_172650.jpg

Maar de prestaties zelf van deze machine zijn echt steengoed te noemen. Hij volgt steeds een logisch patroon en helpt ons toch om elke dag een properder huis te hebben zonder moeite.
Dit vervangt natuurlijk niet de echte stofzuiger want onder kiertjes en hoeken kan hij niet echt komen. En de sterkere zuigkracht van een echte stofzuiger kan hij ook niet evenaren.

Hij heeft geen moeite van laagpolige tapijten van 1 cm, maar in de slaapkamer van mijn dochter kon hij echt niet op de hoogpolige tapijt van 3 cm komen.

Spijtig dat alles nog in het Chinees is, ik wil wel graag weten wat de vrouwenstem allemaal zit uit te kramen. Zelfde met de app, al heb ik stappen op Youtube gevolgd en is het nu 90%naar het Engels vertaald. Wel vervelend dat de smartphone dan ook in systeemtaal Engels moet staan want in het Nederlands gaat de app raar genoeg terug in het Chinees staan...
Waarom werkt Xiaomi niet aan de Engelse vertalingen? Ze doen dit toch wel voor de Xiaomi smartphones?

Nog een klein minpuntje. Ik heb spotcleaning in de keuken geprobeerd, ik had kruimels gemorst. Dus ik heb de robot van zijn laadstation gehaald en daar laten spotcleanen. Hij vond achteraf zijn weg niet meer terug naar het laadstation dat in de woonkamer staat!??
Er moet ook een goed wifi signaal in heel het huis zijn voor hem goed te bedienen, in de keuken is het wifi signaal niet optimaal dus ik kon de xiaomi niet "sturen" via remote control op de app naar zijn laadstation.
Ik heb de indruk dat hij de laadstation met zijn radar echt moet "zien" of vandaar uit vertrekken. Anders weet hij niet waar hij staat. Maar wat is dan het nut van spotcleanen? Niet echt handig dat je hem handmatig naar zijn laadstation moet brengen.

Sweep functie heb ik nog niet geprobeerd? Wat doet dit?

Dus kortom is het een zeer goed apparaat, heel intelligent, handig en goede zuiger. Maar wel een paar minpuntjes.
Spijtig van die misstap met die trap, nu vetrouw ik hem niet meer op het eerste verdiep. Of moet ik een virtual wall strip aan die eerste trede leggen telkens? Werkt dit goed?

Hier is de coverage map van de woonkamer + hal + keuken + wc. Je ziet goed dat de scanner geel goed werkt en dat zijn route intelligent is berekend. Je ziet ook goed de deuren die open staan.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/16976537_10154889401024404_129062540_n.png?oh=d024a2af6ccce946c72f124f214c080f&oe=58B20E47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:01
Ik heb van die Medion aanbieding van hierboven gebruik gemaakt. Vooral vanwege de 30 dagen niet tevreden-retour regeling. Mijn vriendin is namelijk nog geen fan van robotstofzuigers. Ik ben benieuwd of ze snel om is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 13:46
Ik heb die van Medion ook maar aangeschaft. Had bedacht op de ilife 6 te wachten maar de medion komt met garantie en uit nederland. Voor een eerste robosuckert is die 119 euro niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Hmm ik heb tóch nog wat issues met Pluisje (Neato XV Signature Pro).

Ik zal de situatie even voorleggen, misschien weet iemand een oplossing hiervoor..

Pluisje heb ik via Marktplaats op de kop getikt. "Ze" zat wat krap in z'n batterijen. Ze is nu 2 jaar oud en de accu's zijn nooit vervangen. Hierdoor moest Pluis elke 10 tot 15 minuten aan de lader en duurde het programma érg lang.

Het laadstation stond in de woonkamer. Als 'ie halverwege het zuigen ineens besloot om op te gaan laden kon ze het basisstation prima vinden. Opladen ging dan goed en daarna ging Pluis verder. Op zich geen probleem. Alleen, als Pluis klaar was kon ze het station ineens niet meer vinden en bleef dan halverwege de kamer (of de -half open- keuken) staan.

Nu heb ik vorige week Pluis voorzien van 2 nieuwe accu's (6 tientjes via Amazon.de, gratis levering, 3600mAh ipv de standaard 3200mAh!). Werkt prima, echter, in mijn gedachtengang zou Pluisje nu prima de lader moeten vinden én een heel zuigprogramma kunnen afmaken. Dat laatste klopt; na 45 minuten is Pluis nu gewoon 'klaar' met de benedenverdieping, máár ze kan de lader niet vinden en blijft weer halverwege de kamer, of keuken, staan piepen dat haar pad vrijgemaakt moet worden.

Ik heb nu het laadstation verplaatst naar de keuken waar ze ongehinderd, zo'n 2 meter vanaf een hoek en minstens 4 meter naar een andere hoek, vrij zicht heeft. Maar nog stééds snapt arme Pluis er he-le-maal niks van. Als ze leeg is rijdt ze gewoon compléét een andere kant op en waggelt de woonkamer in, om daar tegen het televisiemeubel aan te botsen en te vragen of die netjes opzij wil gaan..

Zelfs als ik Pluis anderhalve meter vóór haar laadstation neerzet en op 'Continue' druk, draait ze zich resoluut om en rijdt precies de andere kant op. Alsof ze totáál geen laadstation ziet.

Dit gebeurd nu al 3 dagen, de eerste 2 dagen snap ik nog dat de kaart opnieuw gemaakt moet worden maar onderhand is het wel irritant aan het worden..

Iemand enig idee? Ik heb vrij zicht, geen hoeken, weliswaar staat het laadstation tegen een radiator aan maar dat was in de woonkamer óók niet het geval toen het óók mis ging. De batterijcapaciteit is prima, Pluis geeft ook aan dat ze 'Finished Cleaning' is en dus niet tussentijds zonder spanning komt te zitten. Ze kan rustig de woonkamer inrijden op zoek naar het laadstation terwijl die toch écht voor d'r neus in de keuken staat...

Gisteravond heb ik het volgende al gedaan:

- Laser schoongemaakt volgens de Neato handleiding
- Radiator dichtgedraaid, misschien teveel warmte?
- Schedule op 05.00 uur 's ochtends gezet, want dan is de verwarming zéker nog niet aan
- Er schijnt géén zonlicht in de keuken, dus al helemaal niet op het basisstation
- Het basisstation zit klemvast onder de radiator met het achterste deel, dus het 'weerspiegelende' deel staat helemaal vrij en kan niet verschuiven bij aanrijdingen
- Nieuwe batterijen zijn vorige week dus al geplaatst, te weinig energie is geen oorzaak me dunkt

Pagina: 1 ... 48 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.