Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

T.net PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 10:27

Standeman

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:42

Ragdoll

Vragen of opmerkingen over het reilen en zeilen binnen Witgoed (TFW)? Dan ben je hier op de juiste plek. Aangezien TFW nog een vrij nieuw topic is horen wij graag jullie feedback over zaken die beter kunnen. Ontbreekt er bijvoorbeeld iets in de FAQ of is er iets anders binnen TFW wat je bezighoudt?

Wat kan ik in dit topic zoal kwijt :?
  • Feedback over de policy binnen TFW
  • Feedback op de moderatie binnen TFW
  • Algemene feedback, ideeën, opmerkingen en complimenten
Wat hoort er hier niet thuis :?
In discussie gaan over een specifiek slotje op een topic of modbreak is hier niet de bedoeling; hiervoor kun je de betrokken moderator contacteren via dm. Je beklag doen over een moderator hoort ook niet in dit topic thuis, ook hiervoor kun je de moderator contacteren via dm.

Specifieke zaken zoals een klacht over een user of een uit de hand lopen topic kan via TR. Bij zaken die spoed vereisen kun je terecht in schop een modje.

Tot slot
Er kunnen altijd meningsverschillen zijn echter wordt er wel verwacht dat hier op een beschaafde en respectvolle manier met elkaar word gediscussieerd.

Tenslotte: Vergeet vooral niet veel plezier te hebben in TFW en op GoT 8)

Ed_L wijzigde deze reactie 25-05-2017 15:56 (3%)

Frontpagemoderatie forum | Discusie over witgoed, Themaforum Witgoed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:19
quote:
-zeehond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:51:
[modbreak]Zojuist zijn er een aantal reacties uit het topic verwijderd. Hieronder wat opheldering

- Reacties die gaan over het ontlopen van import heffing zijn niet toegestaan op het forum.
- Reacties over track en trace code en andere stappen in het verzend proces voegen weinig toe aan de discussie hier in dit topic waar we het over robotstofzuigers zelf hebben, dit is geen track en trace topic
[/modbreak]
Wat is er in godsnaam mis met het ontlopen van importheffing op een legale manier?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:56
Verkeerde topic :P

derhenno wijzigde deze reactie 02-07-2017 14:28 (97%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14:12

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
quote:
Worsteneter schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Wat is er in godsnaam mis met het ontlopen van importheffing op een legale manier?
Welke legale methode is er dan? De spullen komen uit China en zijn dusdanig duur dat er importheffingen betaald moeten worden.

Voor zover ik kan zien zijn dit je opties:
- Niet vanuit China, maar vanuit een EU-land importeren, maar dan moet je erop rekenen dat de heffingen al betaald zijn en de basisprijs dus hoger is.
- Importeren via een EU-land dat geen importheffingen rekent voor dit soort producten vanuit China, maar die zijn er niet voor zover ik weet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Wat betreft de berichten die over de verzending zelf gaan (levertijden en etc.) kun je zoals aangegeven een apart topic openen. In Robotstofzuigers zijn ze offtopic aangezien de discussie daar over robot stofzuigers zelf gaat. Hierbij dus zaken over importheffing ontlopen uiteraard er buiten houden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derhenno
quote:
-zeehond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:04:
Wat betreft de berichten die over de verzending zelf gaan (levertijden en etc.) kun je zoals aangegeven een apart topic openen. In Robotstofzuigers zijn ze offtopic aangezien de discussie daar over robot stofzuigers zelf gaat. Hierbij dus zaken over importheffing ontlopen uiteraard er buiten houden
Ik wil best wel een topic openen, maar EU Express in dit geval is gewoon legaal, er worden dan ook geen importheffingen ontlopen. Ik wil dit ff duidelijk hebben alvorens er (weer) onterecht wordt ingegrepen. Enige duidelijkheid hieromtrent is derhalve welkom. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
quote:
derhenno schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Ik wil best wel een topic openen, maar EU Express in dit geval is gewoon legaal, er worden dan ook geen importheffingen ontlopen. Ik wil dit ff duidelijk hebben alvorens er (weer) onterecht wordt ingegrepen. Enige duidelijkheid hieromtrent is derhalve welkom. :)
Bij deze kun je een topic openen binnen witgoed waar gesproken kan worden over verzending/ leveringstijden. De invoermethodes die binnen het topic besproken worden dienen uiteraard legaal te zijn, het is aan de poster om er zeker van te zijn dat dit dus ook het geval is. Voor de crew is het niet te doen om alle methodes te polsen.

Wat betreft het ingrijpen van eerder wil ik er op wijzen dat er twee zaken speelde, een groot deel van de reacties is ook verwijderd omdat het topic niet langer meer over robot stofzuigers zelf ging maar voornamelijk nog over verzending (zie ook de 2de opmerking in de modbreak). Daarnaast was er twijfel bij een aantal reacties of er geprobeerd werd de import heffing te ontlopen (naast dat ze dus sowieso off-topic waren). Hierom is de eerste opmerking in de modbreak geplaatst dat reacties waarin wordt besproken hoe import heffing kan worden ontlopen niet zijn toegestaan op het forum om dit nog eens bij jullie onder de aandacht te brengen. Wel is er gezien dat het niet geheel lekker is gelopen en dit wordt als feedback meegenomen.

• jnsvr
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-11 11:30
quote:
-zeehond schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:56:
[modbreak]
Gebruik s.v.p. de zoekfunctie even in dit topic voordat je een post aanmaakt om een kortingscode te delen. De kortingscode van hierboven is nu inmiddels al meerdere keren gemeld door verschillende gebruikers in dit topic in een losse post.[/modbreak]
Ik ben er zeker van dat die wel vaker werkt, maar de korting die er nu aan verbonden is is hoger dan 'normaal', vandaar dat ik deze nu apart heb geplaatst om anderen hier op te wijzen.

jnsvr wijzigde deze reactie 04-08-2017 16:16 (4%)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
quote:
jnsvr schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Ik ben er zeker van dat die wel vaker werkt, maar de korting die er nu aan verbonden is is hoger dan 'normaal', vandaar dat ik deze nu apart heb geplaatst om anderen hier op te wijzen.
Hoe vaak de code wel of niet werkt is niet zo zeer het probleem, echter randomg in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) prijzen & levertijden" is nog een prijs van ¤256 gemeld, een paar cent verschil. Als er nu een groter prijs verschil is dan een paar cent heb ik er niet zo'n moeite mee als dat gemeld wordt met prijs erbij want de code op zich zelf is al vaak genoemd in het topic.

De modbreak is overigens in zijn algemeen voor wie reageert en niet specifiek op jouw gericht, maar ik zal hem nog even verduidelijken.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Is dit topic nu alleen voor versie 2 of niet?
Naja, wij zijn super blij met de versie 1. En er komt geen versie 2 in huis. Maar dat we niet meer zonder een robot stofzuiger kunnen is wel duidelijk! :o

chinadiscount.net

• derhenno
quote:
Medione1210 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:54:
Ik begrijp het niet helemaal! Versie 2 lijkt een ander apparaat met andere functies. Blijven versie 1 en 2 naast elkaar bestaan, wat logisch lijkt? Maar als dat zo is waarom is het versie 1 topic dan gesloten?
quote:
Dacuuu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:23:
Is dit topic nu alleen voor versie 2 of niet?
Naja, wij zijn super blij met de versie 1. En er komt geen versie 2 in huis. Maar dat we niet meer zonder een robot stofzuiger kunnen is wel duidelijk! :o
Heb contact opgenomen met de mod, wacht ff op de reactie :)

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Van wat ik begrepen heb blijft ook de 1 bestaan.
Dus wat dat betreft zou het denk ik wel logisch zijn om zowel een apart prijs als technisch voor zowel de 1 als de 2 te maken ...

• derhenno
quote:
smoken schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:38:
Van wat ik begrepen heb blijft ook de 1 bestaan.
Dus wat dat betreft zou het denk ik wel logisch zijn om zowel een apart prijs als technisch voor zowel de 1 als de 2 te maken ...
Dat kan ook naar ik heb begrepen, maar dat moet dan weer onder een aparte noemer tezamen worden gebracht, weet echter niet hoe ik dat moet doen. Wacht nog op antwoord van -zeehond ;)

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Gaat vast en zeker helemaal goed komen!!

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:32
quote:
derhenno schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:40:
[...]

Dat kan ook naar ik heb begrepen, maar dat moet dan weer onder een aparte noemer tezamen worden gebracht, weet echter niet hoe ik dat moet doen. Wacht nog op antwoord van -zeehond ;)
Heb protest aangetekend tegen dit beleid. De 1 is anders dan de 2 en om het diplomatiek te zeggen teleurstellend om zo een goed lopende discussie op slot te doen. :(

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Uitgebreidere reactie.
Een los topic over een merk is prima, maar 4 losse topics binnen witgoed over een merk is gewoon teveel die drukken dan de andere topics weg. Echter is er nu wel een topic reeks boven aan de pagina staat nu een pijltje welke naar deel 1 li kt zodat die wel blijft terug te vinden. Eventueel kan ts @derhenno voor meer duidelijkheid ook nog in de ts deel 1 expliciet benoemen.

In deel 2 kan dus ook over versie 1 gesproken worden, dat is geen probleem. Wanneer een nieuwe generatie uit komt kan er een nieuw topic in de reeks geopend worden waar dus ook nog discussie over de vorige generaties welkom is. Daarnaast mocht je een vroegere vraag hebben mag je ook gerust een los topic openen waar specifiek jouw vraag in beantwoord kan worden. Maar 4 vlot lopende ervaringen topics binnen witgoed over het zelfde merk zijn gewoon wat teveel van het goeie.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:19
Kun je dan niet ook de titel even fixen? Nu impliceert de titel heel duidelijk dat het topic alleen over versie 2 gaat.

Ik snap de gedachte achter de keuze, maar vind het een beetje slordig uitgevoerd zo. Waarom niet eerst even met de TS overleggen, in plaats van onaangekondigd een actief topic sluiten en zeggen dat iedereen maar verder moet in een ander topic dat daar door de TS niet voor bedoeld was en qua titel en startpost niet aansluit bij wat de moderators willen dat daar besproken wordt?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
@Anakha eens dat een titel wijziging handig was geweest. Overleg was handig geweest in beide richtingen overigens aangezien wij graag vooraf een bericht zien als iemand een nieuw groot ervaringen/ discussie topic wilt openen tenzij er een nieuw wordt geopend omdat de vorige aan de 10.000 reacties limiet zit.

Ik heb de titel van het prijzen en levertijden topic gefixed aangezien dat zeker bij één topic wordt gehouden, voor het topic met de technische de discussie ben ik nog even in overleg.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Topicstarter
Naar wat overleg gaat het Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) ook weer open en zijn er dus 3 topics, het technische discussie topic voor versie 1, het technische discussie topic voor versie 2 en het prijs en levertijden topic waarin over beide modellen gesproken kan worden.

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*