Huishoudelijke waren feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36

Standeman

Vragen of opmerkingen over het reilen en zeilen binnen Huishoudelijke waren (HHW)? Dan ben je hier op de juiste plek. Aangezien HHW nog een vrij nieuw topic is horen wij graag jullie feedback over zaken die beter kunnen. Ontbreekt er bijvoorbeeld iets in de FAQ of is er iets anders binnen HHW wat je bezighoudt?

Wat kan ik in dit topic zoal kwijt :?
  • Feedback over de policy binnen HHW
  • Feedback op de moderatie binnen HHW
  • Algemene feedback, ideeën, opmerkingen en complimenten
Wat hoort er hier niet thuis :?
In discussie gaan over een specifiek slotje op een topic of modbreak is hier niet de bedoeling; hiervoor kun je de betrokken moderator contacteren via dm. Je beklag doen over een moderator hoort ook niet in dit topic thuis, ook hiervoor kun je de moderator contacteren via dm.

Specifieke zaken zoals een klacht over een user of een uit de hand lopen topic kan via TR. Bij zaken die spoed vereisen kun je terecht in schop een modje.

Tot slot
Er kunnen altijd meningsverschillen zijn echter wordt er wel verwacht dat hier op een beschaafde en respectvolle manier met elkaar word gediscussieerd.

Tenslotte: Vergeet vooral niet veel plezier te hebben in HHW en op GoT 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 29-09-2021 11:15 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:09
Zeehond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:51:
[modbreak]Zojuist zijn er een aantal reacties uit het topic verwijderd. Hieronder wat opheldering

- Reacties die gaan over het ontlopen van import heffing zijn niet toegestaan op het forum.
- Reacties over track en trace code en andere stappen in het verzend proces voegen weinig toe aan de discussie hier in dit topic waar we het over robotstofzuigers zelf hebben, dit is geen track en trace topic
[/modbreak]
Wat is er in godsnaam mis met het ontlopen van importheffing op een legale manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:55
Verkeerde topic :P

[ Voor 97% gewijzigd door derhenno op 02-07-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Worsteneter schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:04:
[...]

Wat is er in godsnaam mis met het ontlopen van importheffing op een legale manier?
Welke legale methode is er dan? De spullen komen uit China en zijn dusdanig duur dat er importheffingen betaald moeten worden.

Voor zover ik kan zien zijn dit je opties:
- Niet vanuit China, maar vanuit een EU-land importeren, maar dan moet je erop rekenen dat de heffingen al betaald zijn en de basisprijs dus hoger is.
- Importeren via een EU-land dat geen importheffingen rekent voor dit soort producten vanuit China, maar die zijn er niet voor zover ik weet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Wat betreft de berichten die over de verzending zelf gaan (levertijden en etc.) kun je zoals aangegeven een apart topic openen. In Robotstofzuigers zijn ze offtopic aangezien de discussie daar over robot stofzuigers zelf gaat. Hierbij dus zaken over importheffing ontlopen uiteraard er buiten houden

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Zeehond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:04:
Wat betreft de berichten die over de verzending zelf gaan (levertijden en etc.) kun je zoals aangegeven een apart topic openen. In Robotstofzuigers zijn ze offtopic aangezien de discussie daar over robot stofzuigers zelf gaat. Hierbij dus zaken over importheffing ontlopen uiteraard er buiten houden
Ik wil best wel een topic openen, maar EU Express in dit geval is gewoon legaal, er worden dan ook geen importheffingen ontlopen. Ik wil dit ff duidelijk hebben alvorens er (weer) onterecht wordt ingegrepen. Enige duidelijkheid hieromtrent is derhalve welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
derhenno schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Ik wil best wel een topic openen, maar EU Express in dit geval is gewoon legaal, er worden dan ook geen importheffingen ontlopen. Ik wil dit ff duidelijk hebben alvorens er (weer) onterecht wordt ingegrepen. Enige duidelijkheid hieromtrent is derhalve welkom. :)
Bij deze kun je een topic openen binnen witgoed waar gesproken kan worden over verzending/ leveringstijden. De invoermethodes die binnen het topic besproken worden dienen uiteraard legaal te zijn, het is aan de poster om er zeker van te zijn dat dit dus ook het geval is. Voor de crew is het niet te doen om alle methodes te polsen.

Wat betreft het ingrijpen van eerder wil ik er op wijzen dat er twee zaken speelde, een groot deel van de reacties is ook verwijderd omdat het topic niet langer meer over robot stofzuigers zelf ging maar voornamelijk nog over verzending (zie ook de 2de opmerking in de modbreak). Daarnaast was er twijfel bij een aantal reacties of er geprobeerd werd de import heffing te ontlopen (naast dat ze dus sowieso off-topic waren). Hierom is de eerste opmerking in de modbreak geplaatst dat reacties waarin wordt besproken hoe import heffing kan worden ontlopen niet zijn toegestaan op het forum om dit nog eens bij jullie onder de aandacht te brengen. Wel is er gezien dat het niet geheel lekker is gelopen en dit wordt als feedback meegenomen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 21:34
Zeehond schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:56:
[modbreak]
Gebruik s.v.p. de zoekfunctie even in dit topic voordat je een post aanmaakt om een kortingscode te delen. De kortingscode van hierboven is nu inmiddels al meerdere keren gemeld door verschillende gebruikers in dit topic in een losse post.[/modbreak]
Ik ben er zeker van dat die wel vaker werkt, maar de korting die er nu aan verbonden is is hoger dan 'normaal', vandaar dat ik deze nu apart heb geplaatst om anderen hier op te wijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door jnsvr op 04-08-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
jnsvr schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Ik ben er zeker van dat die wel vaker werkt, maar de korting die er nu aan verbonden is is hoger dan 'normaal', vandaar dat ik deze nu apart heb geplaatst om anderen hier op te wijzen.
Hoe vaak de code wel of niet werkt is niet zo zeer het probleem, echter randomg in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) prijzen & levertijden" is nog een prijs van €256 gemeld, een paar cent verschil. Als er nu een groter prijs verschil is dan een paar cent heb ik er niet zo'n moeite mee als dat gemeld wordt met prijs erbij want de code op zich zelf is al vaak genoemd in het topic.

De modbreak is overigens in zijn algemeen voor wie reageert en niet specifiek op jouw gericht, maar ik zal hem nog even verduidelijken.

Select * from fish

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Is dit topic nu alleen voor versie 2 of niet?
Naja, wij zijn super blij met de versie 1. En er komt geen versie 2 in huis. Maar dat we niet meer zonder een robot stofzuiger kunnen is wel duidelijk! :o

• derhenno
Medione1210 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:54:
Ik begrijp het niet helemaal! Versie 2 lijkt een ander apparaat met andere functies. Blijven versie 1 en 2 naast elkaar bestaan, wat logisch lijkt? Maar als dat zo is waarom is het versie 1 topic dan gesloten?
Dacuuu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:23:
Is dit topic nu alleen voor versie 2 of niet?
Naja, wij zijn super blij met de versie 1. En er komt geen versie 2 in huis. Maar dat we niet meer zonder een robot stofzuiger kunnen is wel duidelijk! :o
Heb contact opgenomen met de mod, wacht ff op de reactie :)

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Van wat ik begrepen heb blijft ook de 1 bestaan.
Dus wat dat betreft zou het denk ik wel logisch zijn om zowel een apart prijs als technisch voor zowel de 1 als de 2 te maken ...

• derhenno
smoken schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:38:
Van wat ik begrepen heb blijft ook de 1 bestaan.
Dus wat dat betreft zou het denk ik wel logisch zijn om zowel een apart prijs als technisch voor zowel de 1 als de 2 te maken ...
Dat kan ook naar ik heb begrepen, maar dat moet dan weer onder een aparte noemer tezamen worden gebracht, weet echter niet hoe ik dat moet doen. Wacht nog op antwoord van -zeehond ;)

• smoken
  • Laatst online: 16:56
Gaat vast en zeker helemaal goed komen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
derhenno schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:40:
[...]

Dat kan ook naar ik heb begrepen, maar dat moet dan weer onder een aparte noemer tezamen worden gebracht, weet echter niet hoe ik dat moet doen. Wacht nog op antwoord van -zeehond ;)
Heb protest aangetekend tegen dit beleid. De 1 is anders dan de 2 en om het diplomatiek te zeggen teleurstellend om zo een goed lopende discussie op slot te doen. :(

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Uitgebreidere reactie.
Een los topic over een merk is prima, maar 4 losse topics binnen witgoed over een merk is gewoon teveel die drukken dan de andere topics weg. Echter is er nu wel een topic reeks boven aan de pagina staat nu een pijltje welke naar deel 1 li kt zodat die wel blijft terug te vinden. Eventueel kan ts @derhenno voor meer duidelijkheid ook nog in de ts deel 1 expliciet benoemen.

In deel 2 kan dus ook over versie 1 gesproken worden, dat is geen probleem. Wanneer een nieuwe generatie uit komt kan er een nieuw topic in de reeks geopend worden waar dus ook nog discussie over de vorige generaties welkom is. Daarnaast mocht je een vroegere vraag hebben mag je ook gerust een los topic openen waar specifiek jouw vraag in beantwoord kan worden. Maar 4 vlot lopende ervaringen topics binnen witgoed over het zelfde merk zijn gewoon wat teveel van het goeie.

Select * from fish

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:14
Kun je dan niet ook de titel even fixen? Nu impliceert de titel heel duidelijk dat het topic alleen over versie 2 gaat.

Ik snap de gedachte achter de keuze, maar vind het een beetje slordig uitgevoerd zo. Waarom niet eerst even met de TS overleggen, in plaats van onaangekondigd een actief topic sluiten en zeggen dat iedereen maar verder moet in een ander topic dat daar door de TS niet voor bedoeld was en qua titel en startpost niet aansluit bij wat de moderators willen dat daar besproken wordt?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@Anakha eens dat een titel wijziging handig was geweest. Overleg was handig geweest in beide richtingen overigens aangezien wij graag vooraf een bericht zien als iemand een nieuw groot ervaringen/ discussie topic wilt openen tenzij er een nieuw wordt geopend omdat de vorige aan de 10.000 reacties limiet zit.

Ik heb de titel van het prijzen en levertijden topic gefixed aangezien dat zeker bij één topic wordt gehouden, voor het topic met de technische de discussie ben ik nog even in overleg.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Naar wat overleg gaat het Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) ook weer open en zijn er dus 3 topics, het technische discussie topic voor versie 1, het technische discussie topic voor versie 2 en het prijs en levertijden topic waarin over beide modellen gesproken kan worden.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Hi team! Na aanschaf van een Xiaomi robotstofzuiger wil ik mijn Neato XV-25 verkopen. Is het toegestaan om deze aan te bieden in het daarvoor bestemde topic, of moet dit in V&A? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51

InFamous

excommunicado

Dat kan in de V&A.

V&A op het forum is niet toegestaan behalve in V&A overig, maar dat is alleen bedoeld voor zaken die niet in de reguliere V&A kunnen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
DanielAlm schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:42:
[...]

[mbr]*Knip*, Dan ben je hier op de verkeerde plek. Op tweakers verwachten we inhoudelijke discussies en geen persoonlijke verwijten. Termen als zedeprediker mag je voor je houden[/mbr]
Nu de inhoud. Kwam dit artikel tegen https://www.apparata.nl/nieuws/helpen-lidar-sensoren-straks-jouw-mobiel-om-zeep-29655. Toch wel interessant dat dit speelt en had er nog helemaal niet bij stilgestaan.
Blijkbaar is de moderator op zijn teentjes getrapt. Zedenprediker terwijl er een zinnige discussie loopt is zeer relevant in deze. Ik beschouw het wegknippen dan ook als pure censuur en ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@DanielAlm Nee, jouw commentaar op de moderatie is ongewenst en hoort in het feedback forum of je kan de betreffende moderater per DM contacteren. Commentaar in het betreffende topic zelf is gewoon ongewenst en is daarom terecht weg geknipt. Dat heeft niks met censuur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
DanielAlm schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Blijkbaar is de moderator op zijn teentjes getrapt. Zedenprediker terwijl er een zinnige discussie loopt is zeer relevant in deze. Ik beschouw het wegknippen dan ook als pure censuur en ongewenst.
Als jij met persoonlijke verwijten discussiëren normaal vindt, of het gebruik van termen als Zedenprediker ben je hier op de verkeerde plek. Op Tweakers vinden we dat namelijk niet normaal.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Zeehond schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:02:
[...]

Als jij met persoonlijke verwijten discussiëren normaal vindt, of het gebruik van termen als Zedenprediker ben je hier op de verkeerde plek. Op Tweakers vinden we dat namelijk niet normaal.
Wat WE op tweaker normaal vinden, is gelukkig niet alleen aan jou om te bepalen. Jouw ingrijpen op een toon van hou het gezellig in plaats van bijvoorbeeld doorverwijzen naar een nieuw onderwerp of een al bestaand onderwerp of zelfs dit onderwerp (het feedback topic) was beter op zijn plaats geweest.Dat je dat wel doet noem ik zedenprediken. Ik bedoel daar helemaal niets verkeerd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@DanielAlm Dat bepalen wij dus zeker wel, wij hanteren namelijk gewoon het Het algemeen beleid.
Daarin staat: Het algemeen beleid #verbodenanders
Reacties die op een andere manier niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.
Jouw reactie in dat topic valt daar dus prima onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
DanielAlm schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Wat WE op tweaker normaal vinden, is gelukkig niet alleen aan jou om te bepalen. Jouw ingrijpen op een toon van hou het gezellig in plaats van bijvoorbeeld doorverwijzen naar een nieuw onderwerp of een al bestaand onderwerp of zelfs dit onderwerp (het feedback topic) was beter op zijn plaats geweest.Dat je dat wel doet noem ik zedenprediken. Ik bedoel daar helemaal niets verkeerd mee.
De modbreak is vrij letterlijk, "Mensen, houd het gezellig hier". Een aanwijzing over de manier waarop de discussie wordt gevoerd. Er valt dus weinig te verwijzen naar een ander topic. Iemand voor zedenprediker uitmaken is niet bepaald fatsoenlijk. Wanneer je het niet eens bent met de moderatie zijn er fatsoenlijkere manieren om je feedback te geven.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
waarom zit witgoed onder 'beeld & geluid'?

Bij een wasmachine of koelkast moet ik juist helemaal niet denken om te kijken in 'beeld en geluid' [dik gedrukt + icoontje in de forumlijst] - dus scrollde ik lekker verder.

Hoezo is 'beeld en geluid' een logische plek voor een doorsnee bezoeker die opzoek is naar witgoed? Ik kan me er niets bij voorstellen dat witgoed iets met beeld of geluid te maken heeft.

Waarom heet het niet gewoon 'beeld, geluid & witgoed' (of iets dergelijks)?

[ Voor 104% gewijzigd door CyberMania op 21-02-2019 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Bij gebrek aan een betere plek :)

Bij duurzame energie en domitica denk ik ook niet gelijk aan Beeld & Geluid. Het is historisch zo gegroeid en en we moeten het ergens kwijt. Beeld & Geluid dekt de lading al een tijdje niet meer en de subgroep "consumenten electronica" is dan al weer een stuk beter.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik had hier een reactie geschreven mbt. prijs en beschikbaarheid maar kennelijk wordt dat zonder enige melding verwijderd. Ik heb nu aanvullende informatie, maar ik vraag mij af of dat wel op prijs wordt gesteld. Ook andere bijdragen van mij, incl. score punten zijn verwijderd geworden.
Vooral het verwijderen zonder melding vindt ik laakbaar. Ook berichten van anderen zijn verwijderd geworden want op 11 en 12 nov waren hier vele berichten toegevoegd geworden, die nu allemaal weg zijn.

Ook het pluggen van Perfection technologie shop hierzo vindt ik uiterst twijfelachtig. Hebben zij er voor betaald of zo?

Ik had Tweakers toch beter ingeschat...

[ Voor 6% gewijzigd door bluelion op 15-11-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@bluelion je hebt in totaal 15 forum post geplaatst en ze staan er alle 15 nog. Weet je zeker dat je de reactie op Tweakers geplaatst hebt?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@bluelion Doel je op dit bericht? bluelion in "Robotstofzuigers"
Hier kan je al de door jou geplaatste berichten zien: https://gathering.tweaker...ind/poster/17875/messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Zeehond schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:46:
@bluelion je hebt in totaal 15 forum post geplaatst en ze staan er alle 15 nog. Weet je zeker dat je de reactie op Tweakers geplaatst hebt?
Nu staat mijn post onder een ander topic. Ook de vermiste posts staan nu onder een ander topic.
Toen ik keek en mijn kritiek plaatste zag ik via mijn profiel dat ik nog maar 1 post dit jaar geplaatst zou hebben. Nu staat van alles op andere plaatsen.
Het ging om posts in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden" . opvallend is het tijds gat tussen 11-nov en 18-nov. Mijn post kwam toen als eerste op pagina 61 terecht, maar bij page-refresh kwamen voorgaande posts ook op datzelfde pagina terecht.
Nu blijken de nodige posts over het kopen van robotstofzuigers bij AE shops en mogelijke prijzen en kortingen verplaatst te zijn van bovenstaande topic naar het algemene "robotstofzuigers" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
bluelion schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:17:
[...]

Nu staat mijn post onder een ander topic. Ook de vermiste posts staan nu onder een ander topic.
Toen ik keek en mijn kritiek plaatste zag ik via mijn profiel dat ik nog maar 1 post dit jaar geplaatst zou hebben. Nu staat van alles op andere plaatsen.
Het ging om posts in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden" . opvallend is het tijds gat tussen 11-nov en 18-nov. Mijn post kwam toen als eerste op pagina 61 terecht, maar bij page-refresh kwamen voorgaande posts ook op datzelfde pagina terecht.
Nu blijken de nodige posts over het kopen van robotstofzuigers bij AE shops en mogelijke prijzen en kortingen verplaatst te zijn van bovenstaande topic naar het algemene "robotstofzuigers" topic.
Ik heb jouw post hiernaartoe verplaats aangezien het niet te maken had met het topic waar deze geplaatst was. (even erbij moeten zetten)

Andere post zijn bij mij wetende niet verplaatsten. Het Xiaomi prijzen en levertijden topic is juist een plek om over prijzen te discussiëren van Xiaomi producten. Die posts gaan we niet zomaar verplaatsen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 08:41
Zeehond schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:49:
Even in zijn algemeen een kleine update :).

[modbreak]
We zien dat gebruikers hier discussiëren over het zelf uitvoeren van airconditioning montages waarbij er handelingen worden verricht die (mogelijk) door een erkende STEK installateur moeten worden uitgevoerd. Dit is uiteraard eigen verantwoordelijkheid. Echter het vragen en helpen (hoe goed bedoeld dan ook) bij het uitvoeren van handelingen die door een erkende STEK installateur moet gebeuren is niet de bedoeling. De wet is de wet en we werken daar op Tweakers niet om heen. Voor feedback hierop zie Witgoed feedbacktopic.
[/modbreak]
Jullie hebben in principe helemaal gelijk, aan de andere kant lijkt mij adviseren niet verboden.
En mensen die bedacht hebben het zelf te doen gaan het toch wel doen lijkt het mij beter om ze juist wel te adviseren.

Dat is mijn mening, maar uiteraard zal ik mij aan de regels houden :)

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
-Junkiexp- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Jullie hebben in principe helemaal gelijk, aan de andere kant lijkt mij adviseren niet verboden.
En mensen die bedacht hebben het zelf te doen gaan het toch wel doen lijkt het mij beter om ze juist wel te adviseren.

Dat is mijn mening, maar uiteraard zal ik mij aan de regels houden :)
Even naar het juiste topic. :).

In een dergelijk geval kan beter met klem geadviseerd worden het vooral niet zelf te gaan doen en een installateur in te schakelen. Anders wordt toch het zelf uitvoeren van handelingen die niet zijn toegestaan zelf uit te voeren gefaciliteerd.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Zeehond schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Even naar het juiste topic. :).

In een dergelijk geval kan beter met klem geadviseerd worden het vooral niet zelf te gaan doen en een installateur in te schakelen. Anders wordt toch het zelf uitvoeren van handelingen die niet zijn toegestaan zelf uit te voeren gefaciliteerd.
Zoals gezegd heb je een punt, echter vond (en vind) ik het ook wel de kracht van Tweakers om hier elkaar mee te helpen.
Er lopen ook nog een paar F-gassen mannen mee in het topic zelfs.

En daarnaast is de milieubelasting met die R32 setjes ook weer niet zo groot, ik heb voor de gein vorig week uitgerekend dat als de 500 gram in mijn R32 buiteunit de atmosfeer in zou gaan dit gelijk staat aan het rijden van 1000 kilometer met mijn 1.6 Euro 5 diesel.
Stelt dus niet zoveel voor :)

Dit wilde ik graag toch even meegeven, maar regels zijn regels :)

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
-Junkiexp- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:02:
[...]

Zoals gezegd heb je een punt, echter vond (en vind) ik het ook wel de kracht van Tweakers om hier elkaar mee te helpen.
Er lopen ook nog een paar F-gassen mannen mee in het topic zelfs.

En daarnaast is de milieubelasting met die R32 setjes ook weer niet zo groot, ik heb voor de gein vorig week uitgerekend dat als de 500 gram in mijn R32 buiteunit de atmosfeer in zou gaan dit gelijk staat aan het rijden van 1000 kilometer met mijn 1.6 Euro 5 diesel.
Stelt dus niet zoveel voor :)

Dit wilde ik graag toch even meegeven, maar regels zijn regels :)
Punt is dat ook al geeft iemand die f-gassen gecertificeerd is uitleg, zolang de gebruiker de handelingen zelf vericht is het wettelijk niet toegestaan. Daarom willen we het niet. Een discussie tussen gebruikers die f-gassen gecertificeerd zijn moet waarschijnlijk nog wel kunnen. Maar dat zullen ook andere discussies zijn, als "Hé ik wil een airco plaatsen, wat moet ik doen?" :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Zeehond schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Punt is dat ook al geeft iemand die f-gassen gecertificeerd is uitleg, zolang de gebruiker de handelingen zelf vericht is het wettelijk niet toegestaan. Daarom willen we het niet. Een discussie tussen gebruikers die f-gassen gecertificeerd zijn moet waarschijnlijk nog wel kunnen. Maar dat zullen ook andere discussies zijn, als "Hé ik wil een airco plaatsen, wat moet ik doen?" :).
Duidelijk, bedankt voor je reactie hierop.
Wellicht handig om dit ook nog ergens kenbaar te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
-Junkiexp- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:15:
[...]

Duidelijk, bedankt voor je reactie hierop.
Wellicht handig om dit ook nog ergens kenbaar te maken?
Ik ga even kijken hoe ik dat in de modbreak ga verwerken zonder vrijbrief te geven :).

Edit,
En done :).

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 01-07-2020 22:40 ]

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 02-05 11:50
@Zeehond vanwaar die modbreak? Zoals je zelf al aangeeft is het nu warm en vind ik het best interessant om te weten wat het verbruik is bij anderen en hoe ze dit meten, oftewel informatief. Ik had de indruk dat dat het idee een beetje was van een forum? Die berichten drogen vanzelf weer op na een paar dagen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@renzo4000 even naar het juiste topic.

Een constante stroom van verbruik cijfers en plaatjes laat enkel de meer inhoudelijke (technische) discussies over airco's ondersneeuwen. Dat het eens gepost wordt is niet zo zeer een probleem, maar als het topic verandert in een opsom topic met voornamelijk dergelijke posts gaat de toegevoegde waarde er wel een beetje van af. Zeker als het gigantische screenshots worden uit een applicatie waar doorheen gescrold moet worden, dat wordt het eerder irritant.

Discussies over hoe te meten is geen probleem, dat is een inhoudelijk technische discussie :).

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23
Wordt het niet eens tijd om het airco-topic samen te voegen met het LLWP-topic in DED? Het theoretische onderscheid is duidelijk, maar in de praktijk blijkt dat In beide topics wordt nagenoeg hetzelfde wordt besproken. Misschien dat het beter is om hier een centraal topic te openen voor mobiele/raam units, en splits in DED te doen?

Ik vind het onderscheid tussen verwarmen en koelen namelijk nogal arbitrair in dit geval, omdat het letterlijk dezelfde apparaten zijn.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-05 09:12

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:39:
Wordt het niet eens tijd om het airco-topic samen te voegen met het LLWP-topic in DED? Het theoretische onderscheid is duidelijk, maar in de praktijk blijkt dat In beide topics wordt nagenoeg hetzelfde wordt besproken. Misschien dat het beter is om hier een centraal topic te openen voor mobiele/raam units, en splits in DED te doen?

Ik vind het onderscheid tussen verwarmen en koelen namelijk nogal arbitrair in dit geval, omdat het letterlijk dezelfde apparaten zijn.
Eens, de topics lopen zeker in deze periode door elkaar wat bijzonder irritant is. Desnoods kan je het het grote airco topic hernoemen naar koelen met een airconditioning topic.

Hiermee blijft er een plek voor de huistuin en keuken monoblock units waarmee niet verwarmt wordt maar is het onderscheidt wel duidelijk.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
@HarmoniousVibe Beide topics zijn eigenlijk gewoon naast elkaar ontstaan een aantal jaar terug. Dat komt gedeeltelijk ook omdat het airconditioning topic ouder is dan het Witgoed forum zelf en in general chat is begonnen.

Één nieuw topic openen voor beide zou ik niet zo’n probleem mee hebben. We plaatsen dan gewoon een alias in witgoed die naar het topic in DED verwijst :). De boel mergen levert een onleesbare soep op waarschijnlijk, dus dat doen we maar niet :P.

Wel is het zo dat mensen die (nog) wat minder kennis van de materie hebben mogelijk niet weten wat een lucht lucht warmtepomp betekent.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zeehond schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:41:
@HarmoniousVibe Beide topics zijn eigenlijk gewoon naast elkaar ontstaan een aantal jaar terug. Dat komt gedeeltelijk ook omdat het airconditioning topic ouder is dan het Witgoed forum zelf en in general chat is begonnen.

Één nieuw topic openen voor beide zou ik niet zo’n probleem mee hebben. We plaatsen dan gewoon een alias in witgoed die naar het topic in DED verwijst :). De boel mergen levert een onleesbare soep op waarschijnlijk, dus dat doen we maar niet :P.

Wel is het zo dat mensen die (nog) wat minder kennis van de materie hebben mogelijk niet weten wat een lucht lucht warmtepomp betekent.
Bedankt voor de reactie. Ik bedoelde ook niet letterlijk het samenvoegen van de bestaande topics natuurlijk, maar beide topics sluiten en één nieuw topic openen. En je hebt helemaal gelijk over het LLWP-gedeelte dus dan zou dat iets als "Het grote lucht/lucht warmtepomp (airconditioner) topic" ofzo zou moeten komen te heten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:46:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik bedoelde ook niet letterlijk het samenvoegen van de bestaande topics natuurlijk, maar beide topics sluiten en één nieuw topic openen. En je hebt helemaal gelijk over het LLWP-gedeelte dus dan zou dat iets als "Het grote lucht/lucht warmtepomp (airconditioner) topic" ofzo zou moeten komen te heten.
Een dergelijke titel zou al kunnen, en het kan nog altijd bijgeschaafd worden :).

Wat mij betreft mag er aan een gezamenlijke topic gewerkt worden :).

@Glashelder @Notna dat jullie hiervan op de hoogte zijn.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien ook @mkleinman ff meenemen :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Bij dat topic is het mij niet echt goed duidelijk wie het allemaal nu echt onderhoud. Teveel topicstarters :P

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zeehond schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:46:
[...]

Bij dat topic is het mij niet echt goed duidelijk wie het allemaal nu echt onderhoud. Teveel topicstarters :P
Misschien maar een vergadertopic openen :p

Maar wat is nu het plan? Wie gaat een nieuwe TS starten? @HarmoniousVibe ? Ik wil er op zich wel weer wat tijd in steken om e.a. te combineren. Moeten dan even een lijstje met deelnemers samenstellen die willen bijdragen.

Voorstel:
@Notna
@HarmoniousVibe
@mkleinman
@Glashelder

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:51:
[...]

Misschien maar een vergadertopic openen :p

Maar wat is nu het plan? Wie gaat een nieuwe TS starten? @HarmoniousVibe ? Ik wil er op zich wel weer wat tijd in steken om e.a. te combineren. Moeten dan even een lijstje met deelnemers samenstellen die willen bijdragen.

Voorstel:
@Notna
@HarmoniousVibe
@mkleinman
@Glashelder
Ik hoop wel dat iemand van jullie de kar wilt trekken :). Makkelijkste is wellicht een dm aanmaken waarin jullie aan het topic kunnen werken. Gebruikers die willen bijdragen moeten zich dan even melden. Ik start nieuwe grote topics meestal de trashcan maar dat is hier minder een optie :P.

Het maximaal aantal topic starters is wel 10 als ik mij niet vergis.

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik maak er morgen of overmorgen even werk van!

In SM kan het wellicht? Als we daar meerdere TS’en eraan koppelen :p

[ Voor 44% gewijzigd door Glashelder op 05-12-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Glashelder schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:24:
Ik maak er morgen of overmorgen even werk van!

In SM kan het wellicht? Als we daar meerdere TS’en eraan koppelen :p
Doe maar dm, daarin werkt in principe ook alle ubb code en lopen jullie niet het risico met twee tegelijk de topic start te bewerken :)

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik doe graag mee! Kan er morgen ook tijd in stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
MarcoNTweaked schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:11:
[mbr]*Knip*, reageer gewoon niet als je niets fatsoenlijks toe te voegen hebt[/mbr]
Ik als TS kan @MarcoNTweaked geen ongelijk geven in de emoticon die hij plaatste. @Zeehond Jammer dat jij je er wel aan stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
jeroeningen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:42:
[...]

Ik als TS kan @MarcoNTweaked geen ongelijk geven in de emoticon die hij plaatste. @Zeehond Jammer dat jij je er wel aan stoort.
Dergelijke reacties voegen niet veel toe, zeker een dergelijke emoticon zonder verdere tekst toevoeging.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeningen
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-02 10:53
Zeehond schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:48:
[...]

Dergelijke reacties voegen niet veel toe, zeker een dergelijke emoticon zonder verdere tekst toevoeging.
Snap ik, heel belangrijk werk ook om dit soort reacties te bewerken... ;)

Of ga je nu deze reactie ook bewerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
jeroeningen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:02:
[...]

Snap ik, heel belangrijk werk ook om dit soort reacties te bewerken... ;)

Of ga je nu deze reactie ook bewerken ;)
Neuh, is niet mijn hobby of zo hoor :P.

Select * from fish

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Is er ook een wasmachine topic? :9

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Deze had ik niet opgemerkt, maar er is wel Het wastips, -discussie en ervaringen topic :).

Een specifiek "Groot wasmachine topic" is er verder niet. Weet ook niet of dat heel levensvatbaar is. Problemen zie ik liever al in een eigen topic omdat ze dan via de zoekfunctie eenvoudiger zijn terug te vinden :).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roixxxer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-02-2023
Beste

Ik ben echt 0,0 ervaren op dit forum.

Mijn vraag, kan ik een afzuigkap aansluiten op het ventiel in de keuken?
Ik heb met de verhuurder gemaild en deze zei dat ik geen mechanische ventilatie heb.

Wat gebeurt er dan precies met hetgeen wat wil afvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik erger me steeds aan de titel van deze thread:
Bora, het einde van de afzuigkap?
Het voelt als reclame.
Is het misschien een idee dat we deze titel iets veranderen?
bv: "Bora afzuigkappen" ofzo?

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Zeehond @Standeman hebben jullie een mening over bovenstaande?

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Juup schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:59:
@Zeehond @Standeman hebben jullie een mening over bovenstaande?
Kan mij vinden in wat je aangeeft dus ik heb de naam aangepast :). Standeman is geen moderator meer dus ik zal ook even die FAQ updaten.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik snap het sluiten van zo'n topic eigenlijk niet, enkel omdat het een tijdje geleden is dat er gereageerd is.
Het is niet dat het om een mislukte update van windows 7 gaat oid, dit topic gaat over een probleem van alle tijden om het zo maar uit te drukken.

Nu was de laatste toevoeging in principe wel ontopic en informatief maar gewoon wat laat.
Had die poster dan een nieuw topic moeten openen?
Sowieso lijkt het me veel handiger om alle info over dit onderwerp in één topic te houden.

Kortom, ik snap de noodzaak niet van het slotje.
Pagina: 1