Ramen reinigen met osmose water toch droogvlekken

Pagina: 1
Acties:
  • 8.929 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Sinds kort heb ik een osmoseapparaat en di-filter om zelf osmosewater te produceren om oa de ramen/kozijnen te reinigen. Maar ondanks dat ik dit water gebruik blijven er nog steeds opdroog vlekken ontstaan.

Eerst dacht ik dat het water gewoonweg niet goed gefilterd wordt maar als ik een TDS meter het kraanwater meet dan heeft deze de waarde 286 PPM en het zelf geproduceerde osmosewater 8 PPM.
Een waarde onder de 12 PPM zou droog vlekken niet meer mogen ontstaan.

Heeft iemand een idee hoe dit alsnog zou kunnen ontstaan? Ik gebruik een zachte borstel en neem de ramen af met een karcher trekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApYNb8B30Sq_SNZxOvZBZZa3t2k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPrFHjpVPgPHK6TBU0gFk11E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW8CtCHvr-NuuNHE1HQUPshcFuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiBizxqZLbZVQaOo3bekZdXv.jpg?f=fotoalbum_tile

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
Wassen in de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schoonmaakmiddelen niet goed genoeg weggespoeld?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
klinkt allemaal heel technisch en ben niet helemaal thuis in de wereld van osmosewater.

Wat ik wel weet wat bij mij goed werkt is een oude truuk om als laatste het droog te wrijven met oude kranten, werkt perfect streeploos en vlekkenvrij gegarandeerd
https://www.kwadro.be/nl/...en-krantenpapier-of-ajuin

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27
Zeepresten van eerdere met de hand wasbeurten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

Croga

The Unreasonable Man

Ik zie de zin van osmosewater niet echt.... Zodra je het op het raam smeert ga je alsnog vele malen meer troep toevoegen dan dat er ooit uit de kraan gekomen is. En ga er maar van uit dat de tweede en derde keer er overheen gaan nogsteeds hetzelfde het geval is.

Kraanwater of osmosewater gaat geen enkel verschil maken in de droogvlekken. Die komen simpelweg door op de verkeerde manier je raam schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Nu online
Maar hoe krijgen professionele ramenlapper het wel voor elkaar zonder de ramen achteraf af te nemen met osmosewater?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:07
Over het algemeen moet je een aantal keer met osmose water wassen voordat je het gros van de opdroogvlekken wilt voorkomen omdat er vaak nog wel ergens kalk en zeep resten zitten van eerdere schoonmaakbeurten.

Denk er ook aan dat de slang waar het water door heen gaat misschien nog kalkresten bevat, of de emmer of de trekker.

Ik nam na de derde keer wassen een stukje van de bovenroosters mee waar dus een gigantische opdroog vlek door ontstond aangezien daar nog kalk en zeepresten zaten, de rest van de ramen waren (vrijwel) vlekvrij op wat kleine druppels na.

Ga het dus ook niet meer af doen, dat is nou juist de bedoeling: Je hoeft het niet droog te maken! Daarom dat men dit vaak i.c.m telescoopstelen gebruikt ook voor zonnepanelen.

Oh en gebruik dus ook geen zeep meer, dat is dus ook overbodig geworden borstel + osmose water zou voldoende moeten zijn.
Croga schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:00:
Ik zie de zin van osmosewater niet echt.... Zodra je het op het raam smeert ga je alsnog vele malen meer troep toevoegen dan dat er ooit uit de kraan gekomen is. En ga er maar van uit dat de tweede en derde keer er overheen gaan nogsteeds hetzelfde het geval is.

Kraanwater of osmosewater gaat geen enkel verschil maken in de droogvlekken. Die komen simpelweg door op de verkeerde manier je raam schoon te maken.
??? Osmose water is juist gefilterd water, er komt niks bij dat is de hele bedoeling 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Strykeforce op 11-04-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Klein beetje glasspoelmiddel(vaatwasser) toevoegen zodat de oppervlaktespanning van het water veel minder wordt. Als het goed is loopt dan 99% van het water van het raam, voordat het de kans heeft op te drogen.

Naspoelen met schoon regenwater kan ook, daar zit geen kalk in.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 11-04-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Strykeforce schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:45:

[...]

??? Osmose water is juist gefilterd water, er komt niks bij dat is de hele bedoeling 8)7
Hij doelt op hetzelfde dat jij ook aanhaalt: je maakt ook met osmosewater een boel vuil etc. los wat al op/rond het raam zat en dat geeft alsnog vlekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

pricewatch unsorted: Bosch GlassVac Ruitenreiniger

Niet de tip die je zoekt, maar krijg het hier altijd perfect streep loos mee. In een paar minuten heb ik alle ramen gedaan, veel eerder moeten aanschaffen :)

[ Voor 24% gewijzigd door souljah1h op 11-04-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:13:
Maar hoe krijgen professionele ramenlapper het wel voor elkaar zonder de ramen achteraf af te nemen met osmosewater?
Nu klagen mijn buren waar ramen door de professionele ramenlapper wordt schoongemaakt met osmosewater altijd dat ze vlekken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:25
Heel simpel, je krijgt alleen vlekken als het water vervuild is. Osmose water is schoon totdat het met troep in aanraking komt, daarom veel osmose water gebruiken.

Bij mijn auto maak ik altijd eerst schoon met normaal water en ik spoel op het eind af met een gieter osmose water van werk zodat ik niet hoef te drogen.

Bij de ramen wis ik eigelijk altijd wel, behoorlijk wat troep zit daar altijd op. Vergeet niet dat glazenwassers op hoogte werken met een Tukker systeem die op de slang zit aangesloten.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Nu online
souljah1h schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:41:
pricewatch unsorted: Bosch GlassVac Ruitenreiniger

Niet de tip die je zoekt, maar krijg het hier altijd perfect streep loos mee. In een paar minuten heb ik alle ramen gedaan, veel eerder moeten aanschaffen :)
Daar heb ik de Karcher variant van en gebruik deze nu om de ramen te drogen Maar ik wil juist helemaal over naar het osmosewater omdat het dan niet meer nodig is.

Ik ga komend weekend weer een poging wagen om veel meer osmose water te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mendelg
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb sinds kort ook precies zo’n ding en het probleem is dus dat hij veel te weinig water aanmaakt om het effectief te kunnen gebruiken
De glazenwasser spoelt het echt goed na met schoon water
Extra vervuiling wordt eerst losgeweekt met voorspoelen door het water op het raam te sproeien
Daarna wordt met de borstel alles bewassen en daarbij wordt dus “veel” Osmose water gebruikt evt kan daarna nog nagespoeld als dat echt nodig is
Het heeft dus geen zin om met een emmertje osmose water te gaan wassen als je het daarna niet af wil nemen omdat dat water na een keer “soppen” vervuild is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Mendelg dit topic is uit 2022 en gaat dus weer terug in de sloot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.