Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 2.764 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 143269

Jongens, wat een problemen,
Ik heb hetzelfde probleem,tiscali niet beschikbaar.(nog niet).

Maar jah,ik denk gewoon,ff een paar weken of maanden geduld en je krijgt wel een snellere verbinding met of zonder bbned of tiscali.Concurrentie is moordend.
Wacht maar af tot Versatel begint. De rest volgt of ze willen of niet.

Zou mooi zijn van Tweak als ze de bestaande klanten in ieder geval een 8 mb verbinding geven voor een hele leuke prijs.

De tijd zal het leren. Kunnen we alvast wennen aan een hogere snelheid en een gunstigere bankrekening.

Groeten,

Johan007

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
HoppyF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:00:
[...]

Ja oke, misschien is mijn uitspraak wat voorbarig en wat overdreven gesteld maar het feit is wel dat KPN wel is staat is geweest om in 99% van de centrales ADSL aan te leggen en de rest van de netwerkaanbieders niet. (BBned, Tiscali, Versatel e.d.).

Je zou dus kunnen zeggen dat ze gigantisch achter de feiten aanlopen of er gewoonweg geen zin in hebben. Anders hadden ze toch al lang op 80-90% dekking kunnen zitten?
Ik weet ook wel dat je dit niet in een paar weken kunt realiseren maar er is nu al zo'n tijd overheen dus ik vind het niet echt meer een excuus om te zeggen dat ze er geen tijd voor hebben gehad.

Wat is gewoon zwak vind ik het feit dat er wel hard geschreeuwd wordt van "WIJ hebben dit-en-dit product en dat is allemaal-zo-mooi" en als je er dan om komt is het niet beschikbaar.

Ik wil KPN niet verdedigen want zij doen precies hetzelfde nu met hun digitale TV.
Veel schreeuwen en (nog) weinig leveren. Ook daar is het zo dat men slechts een klein deel van NL voorziet.
Het zal allemaal wel bij de policy van deze bedrijven horen want het komt op allerlei gebied voor.
Iedere bewoner heeft er dus in meer of mindere mate mee te maken 't is maar net welk product je wilt en waar je woont.
(veel)Hogere prijsstelling per lijn bij KPN natuurlijk. Geld voor locatie gaat van de ene KPN afdeling gewoon naar de andere. Overal hebben ze al voldoende glas liggen voor telefonie, dus extra vezel in gebruik nemen voor DSL blijft geld ook weer binnen de onderneming etc etc etc.

't Is niet zo moeilijk beredeneren waarom KPN de dekking volledig heeft tov concurentie aanbieders.

En hoe interessant zal het zijn om dekking te verhogen in sommige gebieden? Je hebt immers wel X aansluitingen nodig om minimaal kostendekkend te zijn. En dan kan zelfs een centrale met 10.000 aansluitingen groot lijken, maar als er al 3 telco's opereren en ook een kabelaanbieder goede diensten levert kan het nog wel eens lastig zijn.

Vergeet niet dat het enorme invesesteringen zijn op breedband gebied, prijzen echt enorm laag zijn door de druk van de consumenten en de concurentie. Consumenten worden steeds veeleisender. Steeds meer voor weinuhg ;)

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 00:22]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
P.K. schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:25:
Die kreeg ik zaterdag ook (heb nog steeds geen antwoord btw), maar volgens mij ging dat over de ADSL2+ actie met BBNed, TIS ADSL2+ actie was op 30 juni nog niks van bekend he ;)
Ok, jammer dat ze dan niet ff een apart mailboxje aan maken er voor, staat zo slordig ;)
Je reageert in het TIS gedeelte en krijgt mail over bbned....

Laten we het er op houden dat door de primeur komt :)

[Voor 7% gewijzigd door NLsandman op 06-07-2005 02:06]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:00:
Ja oke, misschien is mijn uitspraak wat voorbarig en wat overdreven gesteld maar het feit is wel dat KPN wel is staat is geweest om in 99% van de centrales ADSL aan te leggen en de rest van de netwerkaanbieders niet. (BBned, Tiscali, Versatel e.d.).
Wil je een overzichtje van de rechtszaken die daar over geweest zijn? Danny ter Haar heeft ooit nog eens foto's lopen verzamelen van nummercentrales als bewijs dat KPN loog over het niet-beschikbaar zijn van ruimte in centrales, waarna de rechter KPN dwong weer een paar centrales extra beschikbaar te stellen, ook al ging dat ten koste van het leslokaal en de douches in de centrale in kwestie. (Hint: nagenoeg alle centrales hebben geen permanente bezetting, dus een douche voor de tientallen bezwete kabelaapjes is op z'n minst onzinning.)
Wat is gewoon zwak vind ik het feit dat er wel hard geschreeuwd wordt van "WIJ hebben dit-en-dit product en dat is allemaal-zo-mooi" en als je er dan om komt is het niet beschikbaar.
Dat is dan ook niet gedaan. De letterlijke tekst was: Vanaf juli 2005 zal worden gestart met het leveren van ADSL2+ aansluitingen. en dat staat nog steeds. Het "WIJ hebben dit-en-dit product" heb je (of anderen) toch echt zelf verzonnen. Niemand heeft beweert dat 'schrijf je in voor 1 juli' betekend dat je op 2 juli je aansluiting krijgt ofzo. Het is vanaf de allereerste dag allemaal duidelijk uitgelegd.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 14:08
Ik las dan net dat ze bestaande klanten over kunnen zetten naar TIS ADSL 2+, weet iemand nu hoe het zit met mensen die nog in hun eerste contract jaar zitten?

Heb zelf nl. sinds pak hem beet mei een TIS ADSL surf abbo, maar voor een tientje meer ziet dit er wel erg leuk uit..

Of moet ik eerst een jaartje wachten? (Wat ook wel begrijpelijk is... ergens... maar niet zo leuk alleen :Y) )

• bjck
aal schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:01:
Ik las dan net dat ze bestaande klanten over kunnen zetten naar TIS ADSL 2+, weet iemand nu hoe het zit met mensen die nog in hun eerste contract jaar zitten?

Heb zelf nl. sinds pak hem beet mei een TIS ADSL surf abbo, maar voor een tientje meer ziet dit er wel erg leuk uit..

Of moet ik eerst een jaartje wachten? (Wat ook wel begrijpelijk is... ergens... maar niet zo leuk alleen :Y) )
Lijkt mij te moeten kunnen toch? Je stapt alleen niet over of moet je aanmelden maar klinkt als een upgrade van abonnement. Je prijs per maand gaat omhoog & je snelheid gaat omhoog, een upgrade dus.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe zit het nu met die TIS ADSL2 ??
Op de site van tweakdsl staat wel dat je voorlopig een 8mbit aansluiting krijgt maar hoe weet je nu wanneer adsl2 beschikbaar komt?
Ik neem aan dat als via de postcodecheck TIS DSL als optie komt , dat ik hier in ieder geval op het Tiscali netwerk zit, maar wanneer ADSL2+ dan vervolgens beschikbaar is.......

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Exocet schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:13:
Hoe zit het nu met die TIS ADSL2 ??
Op de site van tweakdsl staat wel dat je voorlopig een 8mbit aansluiting krijgt maar hoe weet je nu wanneer adsl2 beschikbaar komt?
Ik neem aan dat als via de postcodecheck TIS DSL als optie komt , dat ik hier in ieder geval op het Tiscali netwerk zit, maar wanneer ADSL2+ dan vervolgens beschikbaar is.......
Sterker nog hoe gaan ze dit regelen met de bestaande abbo's voor bbned klanten ? Want over mij mailtje bijna anderhalve week verder heb ik nog steeds geen reactie ontvangen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
NLsandman schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:05:
[...]

Ok, jammer dat ze dan niet ff een apart mailboxje aan maken er voor, staat zo slordig ;)
Je reageert in het TIS gedeelte en krijgt mail over bbned....

Laten we het er op houden dat door de primeur komt :)
Heb nog steeds geen antwoord op het mailtje, dan maar ff bellen :O
Hopelijk kom ik dr nu wel door, laatste keer leek het net of en niemand was, dik een half uur was ik 4e beller.

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-10-2022
ik hoop dat ze bij tweakdsl dan wat betere snelheiden gaan leveren op de 20 mbit lijnen zit nu met een 8mbit lijn en max download is over de hele dag gemeten niet meer dan een magere 350 kb/s met een zeer hoge latency, naat tweakers.net heb ik een latency van 25 ms wat erg hoog is.

• bjck
adam76 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:01:
ik hoop dat ze bij tweakdsl dan wat betere snelheiden gaan leveren op de 20 mbit lijnen zit nu met een 8mbit lijn en max download is over de hele dag gemeten niet meer dan een magere 350 kb/s met een zeer hoge latency, naat tweakers.net heb ik een latency van 25 ms wat erg hoog is.
Als je nu 'maar' 3.5Mbps haalt op een koperlijn zal er met ADSL2+ wel meer uitkomen door beter gebruik van de beschikbare frequenties. Maar reken niet op >10Mbps zou ik zeggen. Lijn zal wel lang of beroerd zijn dan.

25ms is niet heel gek. Hang je waarschijnlijk aan een centrale waar (nog) Cisco apparatuur staat. Dan is 18 tot 25ms heel normaal als latency op een DSL lijn bij BBned.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 14:04]

• adam76
bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:03:
[...]

Als je nu 'maar' 3.5Mbps haalt op een koperlijn zal er met ADSL2+ wel meer uitkomen door beter gebruik van de beschikbare frequenties. Maar reken niet op >10Mbps zou ik zeggen. Lijn zal wel lang of beroerd zijn dan.

25ms is niet heel gek. Hang je waarschijnlijk aan een centrale waar (nog) Cisco apparatuur staat. Dan is 18 tot 25ms heel normaal als latency op een DSL lijn bij BBned.
ok ik kan daar wel inkomen, maar ik haalde een paar maanden geleden wel de volledige bandbreedte en de afstand van de tel centrale naar mn huis is ut ook niet, ik woon er bekant bovenop. in mijn historic system statistics heb ik de ping module gezet en die heb ik al een paar maanden lopen en ik zie duidelijk dat de tijden omhoog gaan. dus het ligt niet aan de apparatuur. het is nl sluimerend omhoog gelopen in de afgelopen maanden. als het een vervanging was of storing zou je grote verschillen moeten zien in een korte tijd. maar het ziet er gewoon naar uit dat de capaciteit vol is, en dan kan ik dus met adsl2 niet veel meer verwachten dan wat ik nu heb

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 227.6 KByte/sec
(=1821 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 96.0 KByte/sec
(=768 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 176.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar Gegevens opgeslagen ? 27.0 ms

hier de test van speedtest.

[Voor 41% gewijzigd door adam76 op 06-07-2005 14:13]

• bjck
Misschien capaciteit naar de centrale of iets anders in netwerk van telco of ISP. Misschien je router zelf die niet helemaal lekker verbinding maakt of het apparaat zelf.

Als je linesync wel >3.5Mbps is en je haalt de snelheid er niet uit zou het zelfs een ethernet probleem kunnen zijn gewoon achter je modem ergens.

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 12:40

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Is er iemand die een inschatting kan maken wat te halen is met adsl2 als je lijn 4300 meter van de centrale zit?
Ik heb nu met mijn ultra lijn max 600kb.
Die lijnlengte is de werkelijke lengte en niet de postcodecheck lengte.

Specs

• adam76
bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:21:
Misschien capaciteit naar de centrale of iets anders in netwerk van telco of ISP. Misschien je router zelf die niet helemaal lekker verbinding maakt of het apparaat zelf.

Als je linesync wel >3.5Mbps is en je haalt de snelheid er niet uit zou het zelfs een ethernet probleem kunnen zijn gewoon achter je modem ergens.
modem vervangen, snelheid in modem op 8mbits en directe kabelverbinding met mn pc vanaf het modem en geen routing en zo want moden staat in bridge dus ik zoek het verderop in het netwerk. vandaar mn opmerking ik verwacht niet al te veel van adsl2+ in combinatie met tweakdsl en de wijkcentrale van me

• Exocet
  • Niet online
Ik zie bij de postcode check op tweakdsl.nl helemaal de afstand tot de centrale niet (zoals in de startpost staat). Waar zou ik dat moeten zien?

En hoe kun je weten wanneer het Tiscali netwerk beschikbaar komt voor jouw postcode?

• adam76
Exocet schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:33:
Ik zie bij de postcode check op tweakdsl.nl helemaal de afstand tot de centrale niet (zoals in de startpost staat). Waar zou ik dat moeten zien?

En hoe kun je weten wanneer het Tiscali netwerk beschikbaar komt voor jouw postcode?
ik denk dat je dat bij tiscali na moet kijken. soms kan je ook wel via een tiscali partner nakijken of die wel leveren vaak kan de andere provider hem dan ook wel leveren.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
@Stalker
Voor een klein idee voor je snelheid nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland

@Exocet
En voor de afstand hier http://pcdb.bbned.nl/

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• bjck
Stalker schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:24:
Is er iemand die een inschatting kan maken wat te halen is met adsl2 als je lijn 4300 meter van de centrale zit?
Ik heb nu met mijn ultra lijn max 600kb.
Die lijnlengte is de werkelijke lengte en niet de postcodecheck lengte.
Hogere freqeunties werken dan niet tot beroerd slecht. Maar misschien komt er wel 800KByte/s uit je lijn opeens door het betere gebruik van de wel bruikbare frequenties die je nu al beschikbaar hebt.

• adam76
bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:44:
[...]

Hogere freqeunties werken dan niet tot beroerd slecht. Maar misschien komt er wel 800KByte/s uit je lijn opeens door het betere gebruik van de wel bruikbare frequenties die je nu al beschikbaar hebt.
hoe hoger de frequentie des te hoger te demping word. echter word er van het spectrum veel beter gebruik gemaakt door andere modulatie vormen toe te passen waardoor de afstanden wat groter kunnen zijn met een zo groot mogelijk spectrum. dus in theorie zou het wel mogelijk moeten zijn de volledige 8 mbit over adsl1 te trekken als er een andere manier van modulatie gebruikt word. er zijn ook al testen geweest die aantoonden dat er met het huidige protocol over een grotere afstand meer snelheid behaalt kan worden. en dat over het zelfde stukkie koper

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 12:40

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Eigenlijk heb ik een zeer goede verbinding voor de afstand dat ik van de centrale af zit.
Waar ik op hoop is dat ik streaming hdtv mogenlijk kan maken met adsl2.
Door die hoge frequenties ben ik bang dat het wel eens lager zou kunnen uitpakken dan wat ik nou heb.
Ik vraag dus eigenlijk, wordt het toch nog iets sneller zodat hdtv mogenlijk is?

Te snel geweest, is nu dus beantwoord, Bedankt.

[Voor 5% gewijzigd door Stalker op 06-07-2005 14:59]

Specs

• I_stealth_I
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

We zien het vanzelf wanneer en wie ADSL2+ kan leveren. Ik lig er niet wakker van hoor ;)

Ik heb nu Bel & DSL en de kaalkoper kosten worden door Tweak voldaan. Als ik overstap naar Tiscali kan je aan je water wel aanvoelen dat ik die kaalkoperkosten mag betalen. Ze zijn ook geen Sinterklaas bij Tweak natuurlijk 8)

En daarnaast is er nog geen voice beschikbaar via TIS, dus daar heb ik niets aan. Kortom, ik wacht geduldig af. Het aanbod blijft er wel.

suggestie aan Tweak:
Misschien een suggestie om ieder een briefje/mailtje te sturen zodra een centrale beschikbaar is, via Bnned of TIS?

/dev/null

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
Ben heel benieuwd hoe de snelheid gaat worden met adsl2+.
Als ik de eerste test resultaten zie van versatel dan zit men nog maar op 12mbit gemiddeld.

wat ik mij afvraag is:
Bij kabel overbrugt men de afstand doormiddel van versterkers, is zo iets niet mogelijk met adsl2+?

• bjck
Stalker schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:57:
[...]

Eigenlijk heb ik een zeer goede verbinding voor de afstand dat ik van de centrale af zit.
Waar ik op hoop is dat ik streaming hdtv mogenlijk kan maken met adsl2.
Door die hoge frequenties ben ik bang dat het wel eens lager zou kunnen uitpakken dan wat ik nou heb.
Ik vraag dus eigenlijk, wordt het toch nog iets sneller zodat hdtv mogenlijk is?

Te snel geweest, is nu dus beantwoord, Bedankt.
Lager uitvallen is zo goed als uitgesloten. Je gebruikt hetzelfde frequentiegebied als nu alleen beter en er komen nieuw te gebruiken (+) frequenties bij.

• adam76
NLsandman schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:21:
Ben heel benieuwd hoe de snelheid gaat worden met adsl2+.
Als ik de eerste test resultaten zie van versatel dan zit men nog maar op 12mbit gemiddeld.

wat ik mij afvraag is:
Bij kabel overbrugt men de afstand doormiddel van versterkers, is zo iets niet mogelijk met adsl2+?
antwoord is JA zoiets is mogelijk, maar dit is al zo. want de wijkcentrales die gebruikt worden die worden aangestuurd vanaf de glasvezel die door de centrale van de stad verdeelt word. dus het laatste stukje is niet altijd de afstand van de eigenlijke telefooncentrale naar jouw huis maar de afstand van het wijkverdeelpunt naar jouw huis. tot hier aan ligt glasvezel in de meeste gevallen, het laatste stukje om daar versterkers tussen te zetten is lastiger omdat het telefoon een ster netwerk is en geen seriele netwerk verbinding waar meerdere gebruikers ( de kabel in dit geval ) van het zelfde draadje gebruik maken, dit heeft als voordeel dat de lijn niet gedeelt word maar dat als nadeel heeft dat elke draad apart versterkt moet worden.

• bjck
Ik volg nog niet wat je bedoeld nu :?

Er zijn een aantal wijken zoals in Amersfoort, Wijchen en dacht ik ook Ypenburg bij Den Haag waar naar het wijkverdeelpunt geen koperlijnen maar glas ligt. Vrij handig bedacht omdat je geen lange lijnen hebt naar de aansluitingen maar voor DSL is het een no-go omdat de apparatuur in de telefooncentrale koper end-to-end nodig heeft.

Dan zou je DSL apparatuur in de wijkverdeelkast moeten gaan plaatsen (extreem handig voor VDSL natuurlijk), alleen gaat dat niet, mag dat niet of past dat helemaal niet.

Anoniem: 144893

BBned ADSL2+ beschikbaarheid:
ADSL2+ is vanaf juli bij u beschikbaar!
Aftand naar centrale: 1564 meter.

Klik hier voor de voorinschrijving.

Dit bij een postcodecheck van Fiberworld.. en bij speedxs krijg ik ook zoiets.

Ik wacht ff af..

Eigenlijk zit ik in een dilemma, ik ben al een paar jaar aangesloten op de lokale internetboer via de kabel. Nu is die overgenomen door Caiway en die voeren absurde download limieten. 20 of 40 gb per maand en daar betaal je dan 60 euro per maand voor. Dus ik wilde eerst gelijk op 8 mbit ADSL overstappen maar nu adsl 2+ zo dichtbij komt wil ik het wel even uitzitten. Ondertussen zit ik wel met die limiet, 1 gb eroverheen en ik moet 7 euro dokken..

Gelijk maar DU-Meter geinstalleerd, je snapt wel waarom.. Ik moet iig zo snel mogelijk van Caiway af.. Want ik ben een fervend downloader...

Dus zou ik moeten wachten op ADSL2+ en dus voorlopig ff absurd weinig downen of gewoon 8 mbit nemen asap. nemen (jaarcontract is ook jammer omdat de adsl2+ ontwikkelen goed van de grond komen nu) . Want straks wordt dat adsl2+ weer uitgesteld tot augustus of september en dan zit ik ondertussen met een duur en belachelijk (datalimiet) abonnement

Kan iemand me plz adviseren. _/-\o_

Oh ya op die afstand van 1,5 km .. Heb ik dan speeds die iig sneller zijn dan 8 mbit of kan ik dat wel vergeten.. Ik hoor allemaal van die verhalen dat je dichtbij de centrale moet zitten voor 20 mbit..

Plz enlighten me :)

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 144893 op 06-07-2005 18:14]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
I_Stealth_I schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:59:
We zien het vanzelf wanneer en wie ADSL2+ kan leveren. Ik lig er niet wakker van hoor ;)

Ik heb nu Bel & DSL en de kaalkoper kosten worden door Tweak voldaan. Als ik overstap naar Tiscali kan je aan je water wel aanvoelen dat ik die kaalkoperkosten mag betalen. Ze zijn ook geen Sinterklaas bij Tweak natuurlijk 8)

En daarnaast is er nog geen voice beschikbaar via TIS, dus daar heb ik niets aan. Kortom, ik wacht geduldig af. Het aanbod blijft er wel.

suggestie aan Tweak:
Misschien een suggestie om ieder een briefje/mailtje te sturen zodra een centrale beschikbaar is, via Bnned of TIS?
Iedereen een briefje/email sturen is niet nodig daar hebben ze toch een website voor?
Maak gewoon een overzicht van alle centrales (die bestaat al) en werk deze wekelijks bij voor zowel BBned als Tiscali en je bent klaar.
Niet alleen de centrales erin zitten die al gereed zijn voor ADSL2+ maar ook de planning dan krijg je ook geen gezeur van mensen die vragen "wanneer ben ik aan de beurt?".

Een (goede) postcode checker kan ook maar geeft meestal beperkte informatie.

• bjck
Op 1500 meter gewoon bestellen, voor die prijzen niet laten. En wat dan nog, dan komt er 15Mbps uit...

Hier geeft postcode check 1990meter (werkelijke kabellengte is ~2500meter) aan en komt 13Mbps uit nog.

Anders bestel je het via 't Tiscali netwerk, kan je het later gewoon omzetten en prijs is zelfde begrijp ik.

[Voor 33% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 19:25]

Helaas is het TIS-netwerk hier niet beschikbaar.. Gewoon maar op caiway doorboteren tot het eind juli / augustus echt beschikbaar is...?.. :/

• HoppyF
Anoniem: 144893 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:22:
Helaas is het TIS-netwerk hier niet beschikbaar.. Gewoon maar op caiway doorboteren tot het eind juli / augustus echt beschikbaar is...?.. :/
Verwacht je dat het TIS netwerk eind augustus beschikbaar is?
Ik zou maar even nagaan via de centrale waar je op zit of Tiscali wel geleverd kan/gaat worden.
Zie één van de eerdere topics met de links.

btw:
Zijn er problemen met de newsserver???
Ik krijg geen connect.
Opgelost!

[Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 06-07-2005 21:49]

ik dacht meer aan dit:

Want ik verwacht niet dat TIS hier any time soon zal komen. BBned is mijn enige uitweg..

• HoppyF
Anoniem: 144893 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:08:
ik dacht meer aan dit:

Afstand naar centrale: 1564 meter.

Want ik verwacht niet dat TIS hier any time soon zal komen. BBned is mijn enige uitweg..
Idd. BBned of misschien Versatel als de voetbalgekte voorbij is en het stabiel draait.
Wellicht is tegen die tijd ook KPN actief geworden met ADSL2+ en is er dan meer keus dan nu met daarbij leuke aanbiedingen.

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:27
Ik heb een vraagje over TIS adsl2 met betrekking tot de modem.
Ik heb nu thuis nog een 4 poorts Eetech modem, tot op heden doet ie het goed.
Maar als ik over ga stappen naar adsl2 moet ik dan overstappen naar een andere modem?

• bjck
xanthus666 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:31:
Ik heb een vraagje over TIS adsl2 met betrekking tot de modem.
Ik heb nu thuis nog een 4 poorts Eetech modem, tot op heden doet ie het goed.
Maar als ik over ga stappen naar adsl2 moet ik dan overstappen naar een andere modem?
Sluit je geen ander modem aan blijft je lijn op huidige ADSL standaard verbinden gewoon als het goed is.

Anoniem: 119335

Gisteren mailtje ontvangen:

Allereerst onze excuses voor het verlate antwoord, u kunt echter nog gebruik maken van de aanbieding via het netwerk van bbned zoals die tot 30 juni werd aangeboden. Op dit moment hebben we echter een nieuwe aanbieding via het netwerk van Tiscali (zie ook: www.tweakdsl.nl/adsl2/), welke voor u wellicht interessanter is. De drie grote verschillen met de aanbieding waarover u een mail heeft gestuurd zijn:
- Via het bbned-netwerk kunnen we telefonie leveren, hoewel de levering door onze leverancier op dit moment vaak niet goed verloopt. Onze nieuwe aanbieding geeft op dit moment nog geen mogelijkheid voor telefonie.
- De aanbieding via het bbned-netwerk bood je een gratis modem. De nieuwe aanbieding via het tiscali-netwerk biedt dit niet.
- De aanbieding via het netwerk van bbned had een vaste prijs voor het 1e contractsjaar, de prijs voor de periode hierna was onbekend. De aanbieding die we nu hebben via het Tiscali-netwerk biedt je echter ook duidelijheid voor deze periode, de prijs blijft namelijk gelijk.

Graag vernemen we uw voorkeur zodat we u de juiste formulieren toe kunnen zenden.

Zo interessanter is het toch niet als je kijkt naar de verschillen? :?
Aangezien ze allebei disconnectkosten hanteren

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 119335 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 02:15:
En dat is het enige wat je interesse heeft? :X

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Allereerst onze excuses voor het verlate antwoord, u kunt echter nog gebruik maken van de aanbieding via het netwerk van bbned zoals die tot 30 juni werd aangeboden. Op dit moment hebben we echter een nieuwe aanbieding via het netwerk van Tiscali (zie ook: www.tweakdsl.nl/adsl2/), welke voor u wellicht interessanter is. De drie grote verschillen met de aanbieding waarover u een mail heeft gestuurd zijn:
- Via het bbned-netwerk kunnen we telefonie leveren, hoewel de levering door onze leverancier op dit moment vaak niet goed verloopt. Onze nieuwe aanbieding geeft op dit moment nog geen mogelijkheid voor telefonie.
- De aanbieding via het bbned-netwerk bood je een gratis modem. De nieuwe aanbieding via het tiscali-netwerk biedt dit niet.
- De aanbieding via het netwerk van bbned had een vaste prijs voor het 1e contractsjaar, de prijs voor de periode hierna was onbekend. De aanbieding die we nu hebben via het Tiscali-netwerk biedt je echter ook duidelijheid voor deze periode, de prijs blijft namelijk gelijk.

Graag vernemen we uw voorkeur zodat we u de juiste formulieren toe kunnen zenden.

Ben ik niet met je eens.
Je weet wat de kosten zijn in het 2e jaar bij de Tiscali-aanbieding.
Bij de aanbieding van BBned moet je maar afwachten wat de kosten zijn.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
Telefonie lees je dat ze het tijdelijk niet meer aanbieden via BBned door problemen, dat verschil kan je wegstrepen lijkt me. Mede ook lees je VoIP ontwikkelingen en testen wat ook over Tis-DSL aangeboden kan worden omdat VoIP telco/ISP onafhankelijk is verder.

Alleen zelf modem aanschaffen is een verschil waar de BBned aanbieding in het voordeel is. Zou je zeg €80 aan een modem moeten uitgeven kan het zijn dat je dat na het eerste jaar zo terug verdiend als de abonnementskosten misschien wel verdubbellen per maand.

En Tis-DSL wordt gewoon al opgeleverd, ook als ADSL2+ nog niet beschikbaar is op jou centrale. Dan krijg je zo begrijp ik tot die tijd gewoon 8/1 geleverd en wordt bij beschikbaarkomen omgezet. BBned moet je wachten op de beschiikbaarheid.

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 02:48]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Zondagskindje schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:14:
[...]

Ben ik niet met je eens.
Dat is dus nog geen reden om naar Tiscali te gaan. Je weet nooit wat de markt over een jaar doet. Misschien wordt BBned zelfs nog goedkoper, het is gewoon niet van te voren te zeggen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Ik moet zeggen dat BBned me het afgelopen jaar meerdere malen behoorlijk teleurgesteld heeft....dat alleen al is voor mij een reden om op Tiscali over te stappen. Het is hier beschikbaar, dus over een paar weekjes aanvragen. Dan heb ik mooi oplevering tegen de tijd dat m'n BBned lijn is afgelopen :)

Anoniem: 21921

Viel tweak nou net ff 15 min ofzo uit? slechts enkele sites werkten hier nog.

Anoniem: 81359

Anoniem: 21921 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:29:
Viel tweak nou net ff 15 min ofzo uit? slechts enkele sites werkten hier nog.
Hier ook 2 keer.. was net een pagina aan het veranderen op een van mijn sites. Dacht dat ik iets verkeerd gedaan had, maar dat bleek niet het geval te zijn.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 07-07-2005 20:11]

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 23:38

Metzie

Nyaano !

Shit, de verbinding in haarlem is net geklapt. Ik kan nog wel met een andere maat, die ook teakdsl heeft over teamspeak praten. Maar we zijn beiden uit worldofwarcraft gegooid en kunnen niet meer op sites komen. Zelfs een ping naar tweakers.net had bijna 99% packetloss.

Nu opeens werkt het weer...

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ok, wie heeft er met z'n poten aan de kabeltjes gezeten in Amsterdam? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 119335

Zondagskindje schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:14:
[...]

Ben ik niet met je eens.
Je weet natuurlijk wel wat de kosten zijn in het 2e jaar bij de TIS aanbieding.
Maar je kan alsnog overstappen na het 1e jaar als de kosten omhoog gaan bij BBNED (wat ik niet denk), en bij beide aanbiedingen betaal je dan disconnectkosten.En bij BBNED krijg je ook nog eens een gratis modem.Dan is de keuze snel gemaakt als je niet EN modem EN afsluitkosten wilt betalen.

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 23:30
[07:24:10] * Disconnected
[07:25:48] *** Please wait while we process your connection.
[15:55:46] * Disconnected
[15:56:41] *** Please wait while we process your connection.
[15:58:13] * Disconnected
[15:58:33] *** Please wait while we process your connection.
[19:05:07] * Disconnected
[19:05:37] *** Please wait while we process your connection.
[19:07:07] * Disconnected
[19:07:28] *** Please wait while we process your connection.
[20:06:13] * Disconnected
[20:08:38] *** Please wait while we process your connection.

Dat was m'n lijstje voor vandaag ;)

https://www.hansvaneijsden.com

• bjck
Anoniem: 119335 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:15:
[...]

Maar je kan alsnog overstappen na het 1e jaar als de kosten omhoog gaan bij BBNED (wat ik niet denk), en bij beide aanbiedingen betaal je dan disconnectkosten.En bij BBNED krijg je ook nog eens een gratis modem.Dan is de keuze snel gemaakt als je niet EN modem EN afsluitkosten wilt betalen.
Vergeet niet dat de mensen die nu BBned hebben vaak al een Oranje modem hebben, nieuwe firmware is dan voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je denkt dat met VoIP portabiliteit en nummerbehoud geen probleem is? Dat wat de GSM-wereld een paar jaar terug heeft moeten leren, moet nu opnieuw geleerd worden door Vo<iets>-leveranciers. "Er is geen formulier voor" houdt niet in dat het onmogelijk is.
bjck schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:50:
Vergeet niet dat de mensen die nu BBned hebben vaak al een Oranje modem hebben, nieuwe firmware is dan voldoende.
Vergeet niet dat die firmware voor een ander modem bedoeld is, en dat er al mensen hun modem mee verknalt hebben. De 1616 is simpelweg een ander apparaat dan een 816-2P. Je krijgt geen support en geen garanties op de resultaten. Van niemand. Dus: geheel op eigen risico, en je risico is behoorlijk.

[Voor 42% gewijzigd door burne op 08-07-2005 02:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 02:45:
[...]

Je denkt dat met VoIP portabiliteit en nummerbehoud geen probleem is? Dat wat de GSM-wereld een paar jaar terug heeft moeten leren, moet nu opnieuw geleerd worden door Vo-leveranciers. "Er is geen formulier voor" houdt niet in dat het onmogelijk is.

[...]

Vergeet niet dat die firmware voor een ander modem bedoeld is, en dat er al mensen hun modem mee verknalt hebben. De 1616 is simpelweg een ander apparaat dan een 816-2P. Je krijgt geen support en geen garanties op de resultaten. Van niemand. Dus: geheel op eigen risico, en je risico is behoorlijk.
Nummers zijn regio gebonden, dat is en blijft (voorlopig?) zo. Lastig is het maar geen enorm probleem opzich. Controle is lastiger.... Op welke techniek je de spraak transporteert maakt niet uit, dit 'probleem' is en blijft toch.

Ik bedoelde meer dat of je nu via BBned, KPN, Versatel, Wanadoo welke telco, welke ISP dan ook verbonden bent je kan bellen.

Over 't 816-2P modem is gemeld vanaf 't begin dat deze net als zijn volledige (grote) broer de 1616 ADSL2+ geschikt zou zijn/worden. De firmware die nu al uit is is niet voor dit type inderdaad, was wel te verwachten dat velen het zouden proberen stug helaas natuurlijk. Ik ga er nogsteeds vanuit (tot een tegenbericht) dat de 816-2P uiteindelijk ook een ADSL2+ geschiktheid krijgt in de software.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 02:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
Burne schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 02:45:
Contact met Allied-Data leert ons dat ze al lang een speciale firmware hebben voor de 816-2P die adsl2+ ondersteund. Enige verschil met de 1616-2P zal zijn dat hij dan geen VoIP ondersteund, omdat het ding fysiek wat minder geheugen heeft.

Allied data heeft / wil die firmware nog niet echt vrijgeven helaas. Ik gok omdat ze wachten tot BBned hun adsl2+ lijnen gaan activeren. (Allied-data is ondertussen toch half van BBned oid :? )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:03:

(Allied-data is ondertussen toch half van BBned oid :? )
Postadres is nog wel verschillend ;)

Wel grappig opzich dat alle grotere aanbieders van telefonie met allemaal verschillende CPE's in de markt staan momenteel.

[Voor 24% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Hee ik zie nu wel dat het beschikbaar is in juli, het is nu juli.. Is er iemand al daadwerkelijk aangesloten?

Btw, is het een probleem als ik gemiddeld 100 GB per maand download bij tweakdsl..
( kan varieren van 30 tot 100 of soms een piek )
thx alvast

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 144893 op 08-07-2005 16:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
Nee, er is nog niemand aangesloten voor zover ik weet. BBned en Tiscali zijn nog niet begonnen met het opleveren van lijnen.

100GB is absoluut geen probleem, er zijn mensen die het 10 voudige doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 111186

Bel dan de ADSL2+ HotLine: (036) 546 00 86

Wat is hier het nut van als je toch alles via de email moet doen.
Bel je ze op om tevragen over tisadsl2 om de bbnet om tezetten naar tiscali ja dat moet een mailtje sturen.
En met de vraag wat daar mee gebeurt ja dan krijg email terug wat je in moet vullen en terug moet sturen ZET DAT GELIJK OP DE SITE NEER hoef niet eerst email testuren zo moeilijk is het toch niet. :O :? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Misschien was het meer als:

Bel of mail voor vragen. Mail voor 't aanvraag formulier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 94856

Hee allemaal of iedereen die zin heeft dit te lezen en er op te reageren.
Ik heb TweakDSL Surf&Bel en wist voor ik het nam dat ik binnen 1 jaar zou verhuizen. Ik heb dus voor ik het nam gebeld met TweakDSL en gevraag of alles zonder problemen verhuisd kon worden.
Nu was het moment daar en gaf ik mijn verhuizing door waarna bleek dat TweakDSL zo zeiden ze wel internet kon verhuizen maar niet mijn telefoonaansluiting (Voip?)
Dit is wel vrij belangrijk want ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zonder KPN klant te zijn TweakDSL klant te worden.
Dit(dat ze niet alles konder verhuizen) was voor mij reden op te zeggen. Dat accepteren ze niet want ze vinden zelf dat telefonie een gratis dienst is dus dat ik gebaseerd daarop nooit op kan/mag zeggen!
Later kreeg ik te horen dat ze telefonie ook wel mee kunnen verhuizen maar niet het nummer dus dat ik een nieuw nummer zou krijgen.
Maar ja..... ik heb al opgezegd. Ze hebben inmiddels verhuiskosten in rekening gebracht en ook het abonnementsbedrag voor de nieuwe maand. Wat nu te doen? Ben ik gek dat ik het niet ok vind dat ze me telefonie en internet leveren en vervolgens telefonie niet meer kunnen leveren terwijl ze gezegd hebben dat dat geen probleem zou zijn dat ik dan op wil zeggen?
Ik mail met info@tweakdsl.nl en ik kom niet verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Telefoonnummers mogen binnen een nummer gebied gewoon verhuisd worden. Buiten een nummer gebied moet je een nieuwe (net als bij KPN) omdat je ook een ander netnummer krijgt en hetzelfde nummer wel eens in gebruik kan zijn.

Telefonie wordt bij de dienst aangeboden als product en lijkt mij een beetje een vreemd standpunt dat het gratis en extra is. Waarom wordt het dan zo nadrukkelijk aangeboden? Heet het DSL&BEL? etc etc.

't Kan wel zijn dat het technisch nog lastig (lees onmogelijk is) om een nummer met een DSL verbinding mee te verhuizen, dat kan wel. Kies je gewoon een ander/nieuw nummer toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:03:
[...]

Contact met Allied-Data leert ons dat ze al lang een speciale firmware hebben voor de 816-2P die adsl2+ ondersteund. Enige verschil met de 1616-2P zal zijn dat hij dan geen VoIP ondersteund, omdat het ding fysiek wat minder geheugen heeft.

Allied data heeft / wil die firmware nog niet echt vrijgeven helaas. Ik gok omdat ze wachten tot BBned hun adsl2+ lijnen gaan activeren. (Allied-data is ondertussen toch half van BBned oid :? )
Misschien dat Allied Data liever eerst hun nieuwe Copperjet 1626-4P met ADSL2+ wil promoten waar ook VoDSL + VoIP in zit.
Daarna volgt wellicht de firmware voor de 816-2P.
Daar wacht ik dan wel even op het is zonde dat modem straks in de prullenbak te moeten gooien, dat ding werkt verder prima.

Hier meer info over Copperjet 1626-4P
http://www.allieddata.nl/...&productid=165&brandid=14

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Voornaamste verschillen tussen de 1616-2P en de 1624-2P is de looptrough voor een conventionele PSTN lijn (KPN nu nog dus) wat alleen kan icm VoDSL en niet met VoIP.

En de 4 poorten ipv 2 voor PSTN voice apparatuur. Kan niet ondekken of het gewoon 2 VoDSL & 2 VoIP is of alle 4 ook bijvoorbeeld VoIP gezet kan worden.

De 816-2P is van binnen exact gelijk aan de 1616-2P op 1 enkel geheugen chipje na die ontbreekt op de printplaat. Vermoedelijk is de firmware voor de 816-2P dus ook gelijk klaar omdat er alleen een module uitgehaald moet worden.

[Voor 27% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 21:52]

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 94856 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:46:
Hee allemaal of iedereen die zin heeft dit te lezen en er op te reageren.
Ik heb TweakDSL Surf&Bel en wist voor ik het nam dat ik binnen 1 jaar zou verhuizen. Ik heb dus voor ik het nam gebeld met TweakDSL en gevraag of alles zonder problemen verhuisd kon worden.
Nu was het moment daar en gaf ik mijn verhuizing door waarna bleek dat TweakDSL zo zeiden ze wel internet kon verhuizen maar niet mijn telefoonaansluiting (Voip?)
Dit is wel vrij belangrijk want ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zonder KPN klant te zijn TweakDSL klant te worden.
Dit(dat ze niet alles konder verhuizen) was voor mij reden op te zeggen. Dat accepteren ze niet want ze vinden zelf dat telefonie een gratis dienst is dus dat ik gebaseerd daarop nooit op kan/mag zeggen!
Later kreeg ik te horen dat ze telefonie ook wel mee kunnen verhuizen maar niet het nummer dus dat ik een nieuw nummer zou krijgen.
Maar ja..... ik heb al opgezegd. Ze hebben inmiddels verhuiskosten in rekening gebracht en ook het abonnementsbedrag voor de nieuwe maand. Wat nu te doen? Ben ik gek dat ik het niet ok vind dat ze me telefonie en internet leveren en vervolgens telefonie niet meer kunnen leveren terwijl ze gezegd hebben dat dat geen probleem zou zijn dat ik dan op wil zeggen?
Ik mail met info@tweakdsl.nl en ik kom niet verder.
Alles kan verhuisd worden, ook de telefoonaansluiting; alleen je nummer kan niet eenvoudig mee. Dit is een bbned implementatieprobleem, waar we, als tweakdsl tegenaan zijn gelopen; per 1 juli zou bbned dit opgelost moeten hebben.

De telefoniedienst is inderdaad een gratis dienst, welke als toevoeging op je abbo zit; opzeggen is alleen mogelijk op basis van niet leverbaarheid van DSL, maar dan worden de resterende maanden in rekening gebracht, want je bent gewoon een jaarcontract aangegaan.

Het verzoek wat je kan indienen is dat men jou huidige geporteerde nummer tracht te behouden en zodra de migratie software voor elkaar is, deze om zet. Dit zou namelijk deze maand voor elkaar moeten zijn - voor zover ik weet.

• Ghandi
Anoniem: 144893 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:30:
Hee ik zie nu wel dat het beschikbaar is in juli, het is nu juli.. Is er iemand al daadwerkelijk aangesloten?

Btw, is het een probleem als ik gemiddeld 100 GB per maand download bij tweakdsl..
( kan varieren van 30 tot 100 of soms een piek )
thx alvast
Ik zal je geruststellen. Download je suf. Met 100GB ben je een kleintje;) Gebruik wel even onze newsserver;) Die is compleet, gaat komende week naar 20 dagen retentie en is super snel.

• Ghandi
Anoniem: 119335 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:15:
[...]

Die keuze is inderdaad snel gemaakt. Op basis van ervaring en aanbieding zou ik dus voor het TIS netwerk gaan; Het levertraject is hierin veel soepeler.

Het provisioningsproces is beter en met VOIP heb je je telefonie voor elkaar. Wij komen als TweakVoice in de loop van Q3 met een VoIP aanbieding. (Ik bel zelf al vanaf december vorig jaar met deze dienst ... zonder problemen).

[Voor 5% gewijzigd door Ghandi op 09-07-2005 07:58]

• Ghandi
Anoniem: 144893 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:08:

Klik hier voor de voorinschrijving.

Dit bij een postcodecheck van Fiberworld.. en bij speedxs krijg ik ook zoiets.

Ik wacht ff af..

Eigenlijk zit ik in een dilemma, ik ben al een paar jaar aangesloten op de lokale internetboer via de kabel. Nu is die overgenomen door Caiway en die voeren absurde download limieten. 20 of 40 gb per maand en daar betaal je dan 60 euro per maand voor. Dus ik wilde eerst gelijk op 8 mbit ADSL overstappen maar nu adsl 2+ zo dichtbij komt wil ik het wel even uitzitten. Ondertussen zit ik wel met die limiet, 1 gb eroverheen en ik moet 7 euro dokken..

Gelijk maar DU-Meter geinstalleerd, je snapt wel waarom.. Ik moet iig zo snel mogelijk van Caiway af.. Want ik ben een fervend downloader...

Dus zou ik moeten wachten op ADSL2+ en dus voorlopig ff absurd weinig downen of gewoon 8 mbit nemen asap. nemen (jaarcontract is ook jammer omdat de adsl2+ ontwikkelen goed van de grond komen nu) . Want straks wordt dat adsl2+ weer uitgesteld tot augustus of september en dan zit ik ondertussen met een duur en belachelijk (datalimiet) abonnement

Kan iemand me plz adviseren. _/-\o_

Oh ya op die afstand van 1,5 km .. Heb ik dan speeds die iig sneller zijn dan 8 mbit of kan ik dat wel vergeten.. Ik hoor allemaal van die verhalen dat je dichtbij de centrale moet zitten voor 20 mbit..

Plz enlighten me :)
Kijk of je ook tiscali/babyxl netwerk kan krijgen en ga voor de ADSL-2+ aanbieding. Tweak kent geen download limiet.

• Ghandi

Op beide netwerken komt er in de loop van Q3 een VoIP aanbieding; we zijn er mee aan het testen en de eerste resultaten zijn bevredigend. Naar het KPN netwerk zijn er af en toe echo's en die moeten er nog uit. Zodra we voldoende tevreden zijn gaan we grootschalig testen en als die resultaten goed zijn, gaan we live.

Voor testers, houd na 15/8/05 de newspagina van tweakdsl in de gaten. Testen is op basis van gesprekskosten.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:12:
[...]

Op beide netwerken komt er in de loop van Q3 een VoIP aanbieding; we zijn er mee aan het testen en de eerste resultaten zijn bevredigend. Naar het KPN netwerk zijn er af en toe echo's en die moeten er nog uit. Zodra we voldoende tevreden zijn gaan we grootschalig testen en als die resultaten goed zijn, gaan we live.

Voor testers, houd na 15/8/05 de newspagina van tweakdsl in de gaten. Testen is op basis van gesprekskosten.
Over testen gesproken; ik heb een asterisk machine gemaakt met een aantal softphones en een SNOM360 (leuke VoIP-toestel!!) met een pass-through naar VoIP-buster. Uiteraard flink lopen testen, zowel uitgaand maar ook inkomend. Vandaag kreeg ik mijn T-mobile rekening gepresenteerd; € 81,67 Oeps! :+

/dev/null

• HoppyF
Ghandi schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:12:
[...]

Ja allemaal leuk en aardig maar de meeste mensen hebben GEEN geschikt VoiP modem dus zul je toch weer een nieuw modem moeten aanschaffen.
Het kan wel zo zijn dat TweakDSL het Tiscali netwerk opeens veel beter vindt maar daar hebben wij als huidige BBned gebruikers weinig aan.
Er is namelijk (no) geen goed migratie traject om van BBned naar TIS te gaan omdat de dekking gewoon weg verschillend is. Het ziet er ook niet naar uit dat Tiscali een gelijke dekking a la BBned gaat uitrollen. Tenzij ik er geheel naast zit natuurlijk en ze toch versneld de centrales gaan upgraden.

Ik zou er meer waarde aan hechten dat TweakDSL de technische en administrieve perikelen met BBned gaat oplossen voor zijn klanten want vergeet niet dat deze een contract zijn aangegaan met TweakDSL en niet met BBned, het is de taak van TweakDSL en BBned om de problemen op te lossen en de relatie te verbeteren.

Verder goed nieuws dat de newsserver retentie verder uitgebreid wordt.
Daarin is TweakDSL wel goed en daarom ben ik nog steeds klant :)

• Xandrios
Dat is goed nieuws Ghandi _o_ Dat de nieuwsserver geupgraded wordt is ook erg mooi :9

HoppyF > Bellen met VoIP kan ook zonder speciaal modem. Dan hang je simpelweg zo'n Skype-telefoonsetje aan je PC, kun je prima bellen. Of je koopt een VoIP gateway. Of losse VoIP toestellen :)

Uiteraard is in de meeste gevallen een bijpassend modem wel handiger, maar die kun je krijgen voor het (lage) bedrag van 79 euro :)

• bjck
Xandrios schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:13:
Dat is goed nieuws Ghandi _o_ Dat de nieuwsserver geupgraded wordt is ook erg mooi :9

HoppyF > Bellen met VoIP kan ook zonder speciaal modem. Dan hang je simpelweg zo'n Skype-telefoonsetje aan je PC, kun je prima bellen. Of je koopt een VoIP gateway. Of losse VoIP toestellen :)

Uiteraard is in de meeste gevallen een bijpassend modem wel handiger, maar die kun je krijgen voor het (lage) bedrag van 79 euro :)
Ik hoop eigenlijk dat er heel snel GSM/VoIP toestellen komen zoals BT nu heeft in de UK en FranseTelecom samen met MS aan 't wikkellen is. ZyXEL heeft al een geinige WiFi VoIP telefoon, beetje duur nog en mis de mobiele optie ;)

Modem met VoIP poorten is leuk, maar d'r hangt gelijk een DECT set aan. Waarom niet gelijk via WiFi en SIP in 't toestel regellen. Ook komen er steeds meer oplossingen met Voice poorten die je gewoon achter je bestaande modem kan hangen. Als bridge tussen bestaande modem en losse router of achter je router gewoon.

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 09-07-2005 14:20]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42
Ik vraag me af of er op de normale T-IS DSL ook op termijn een Telefonieoptie komt. Tiscali biedt dit zelf al wel aan op hun eigen abonnementen en aangezien we dus op hetzelfde netwerk zitten lijkt het mij niet onmogelijk... Of houdt tiscali zelf dit nog tegen om zelf nog wat zieltjes te scoren?

• bjck
EdwinB schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:22:
Ik vraag me af of er op de normale T-IS DSL ook op termijn een Telefonieoptie komt. Tiscali biedt dit zelf al wel aan op hun eigen abonnementen en aangezien we dus op hetzelfde netwerk zitten lijkt het mij niet onmogelijk... Of houdt tiscali zelf dit nog tegen om zelf nog wat zieltjes te scoren?
VoIP kan je nooit tegenhouden gezien de gesprekken over IP lopen. De telco (Tiscali) heeft niets te maken met de IP pakketten van TweakDSL op haar netwerk. En waarom zouden ze dat willen tegenhouden.

Je leest ook hierboven dat TweakDSL straks met een VoIP oplossing/dienst gaat komen voor al haar abonnees.

• Floor-is
  • Laatst online: 10:29
Ghandi schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:59:
[...]

Het verzoek wat je kan indienen is dat men jou huidige geporteerde nummer tracht te behouden en zodra de migratie software voor elkaar is, deze om zet. Dit zou namelijk deze maand voor elkaar moeten zijn - voor zover ik weet.
Afgelopen donderdag heb ik de handleiding hiervoor voor het eerst gezien, die kan niet meer dan een dag oud zijn geweest op dat moment. We kunnen nummers porteren, maar het is nog een handmatig proces, waar ik -zeker gezien het gebrek aan ervaing- nog niet heel veel vertrouwen in heb.
HoppyF schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:45:
[...]

Ja allemaal leuk en aardig maar de meeste mensen hebben GEEN geschikt VoiP modem dus zul je toch weer een nieuw modem moeten aanschaffen.
Het kan wel zo zijn dat TweakDSL het Tiscali netwerk opeens veel beter vindt maar daar hebben wij als huidige BBned gebruikers weinig aan.
Er is namelijk (no) geen goed migratie traject om van BBned naar TIS te gaan omdat de dekking gewoon weg verschillend is. Het ziet er ook niet naar uit dat Tiscali een gelijke dekking a la BBned gaat uitrollen. Tenzij ik er geheel naast zit natuurlijk en ze toch versneld de centrales gaan upgraden.

Ik zou er meer waarde aan hechten dat TweakDSL de technische en administrieve perikelen met BBned gaat oplossen voor zijn klanten want vergeet niet dat deze een contract zijn aangegaan met TweakDSL en niet met BBned, het is de taak van TweakDSL en BBned om de problemen op te lossen en de relatie te verbeteren.

Verder goed nieuws dat de newsserver retentie verder uitgebreid wordt.
Daarin is TweakDSL wel goed en daarom ben ik nog steeds klant :)
Okay, maar bekijk het eens zo: bbned biedt eenvoudigweg geen oplossing voor bestaande klanten op dit moment, dit kan zijn omdat het erg veel marge kost als alle klanten over stappen van de zware abonnementen naar ADSL2+ of omdat het technisch (nog) niet mogelijk is, omdat het proces door KPN in de weg wordt gezeten (dat wordt het, er loopt een zaak voor bij de OPTA), of nog iets anders. Wij zien echter veel vraag naar ADSL2+, niet alleen vanuit nieuwe klanten, maar ook vanuit de mensen die al klant zijn. Een vraag waar we niet omheen kunnen en niet omheen willen! De afgelopen weken heb ik me echt hard gemaakt voor juist die mensen, om een aanbieding te kunnen doen die prijstechnisch interressant is en een grote groep van de bestaande klanten aan zal spreken. Ik heb me suf gerekend, gepraat als brugman, speciale afspraken met leveranciers gemaakt (geforceerd haast) en echt mijn kop boven het maaiveld uitgestoken. Ja ik weet dat ik niet iedereen blij kan maken, dat krijg je nu eenmaal als je duizenden klanten hebt, maar jij lijkt echt alleen het negatieve te kunnen zien en dat stoort me.

Tiscali heeft inderdaad geen gelijke dekking, maar we bieden liever een oplossing die voor heel veel mensen soelaas bied dan helemaal niks. TweakDSL is bovendien al een fikse periode met bbned in gesprek om bepaalde processen te verbeteren, ik wil echt niet zeggen dat TweakDSL het perfect doet, maar vooralsnog kan ik dit ook over bbned niet zeggen; het probleem wordt echter altijd bij de contractspartij neergelegd. Gezien jij een klant bent van TweakDSL is dat dus bij TweakDSL, ook al wordt het probleem dat je hebt niet door TweakDSL veroorzaakt.

Hoewel Ghandi aangaf dat het een week zal duren voordat de uitbreiding er is wil ik een beetje een slag om de arm houden, de spoolers moeten namelijk nog gevuld en dat duurt toch echt een dag of 10. Daarbij kan er nog geklust worden aan de nieuwe spoolers tot dinsdag, waardoor het zo'n 10 dagen vanaf aanstaande dinsdag zou moeten zijn tot het moment dat de retentie verdubbeld wordt.
bjck schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:18:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat er heel snel GSM/VoIP toestellen komen zoals BT nu heeft in de UK en FranseTelecom samen met MS aan 't wikkellen is. ZyXEL heeft al een geinige WiFi VoIP telefoon, beetje duur nog en mis de mobiele optie ;)

Modem met VoIP poorten is leuk, maar d'r hangt gelijk een DECT set aan. Waarom niet gelijk via WiFi en SIP in 't toestel regellen. Ook komen er steeds meer oplossingen met Voice poorten die je gewoon achter je bestaande modem kan hangen. Als bridge tussen bestaande modem en losse router of achter je router gewoon.
Wij hebben zo'n Zyxell toestel getest en zijn er niet onverdeeld over: sommigen van ons vinden het top, anderen vinden het weer niks... Het is bovendien nogal een prijzig grapje!
bjck schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:26:
[...]

VoIP kan je nooit tegenhouden gezien de gesprekken over IP lopen. De telco (Tiscali) heeft niets te maken met de IP pakketten van TweakDSL op haar netwerk. En waarom zouden ze dat willen tegenhouden.

Je leest ook hierboven dat TweakDSL straks met een VoIP oplossing/dienst gaat komen voor al haar abonnees.
Wat dus aangeeft dat TweakDSL haar eigen oplossing voor deze klanten wil bieden in plaats van weer afhankelijk te zijn van een derde partij. Het is "leuk" om de schuld aan die partij te geven, maar het kost je ook vreselijk veel flexibiliteit en wellicht een stuk functionaliteit, maar vooral doortastendheid. :) Zoals Ghandi hierboven al aangeeft: we testen al maanden en hebben al flink ervaring opgedaan, maar zijn nog niet tevreden over de kwaliteit in sommige gevallen. Dat willen we opgelost hebben voor we een dergelijke dienst uit de alfa-status halen en een publieke beta-status aangaan. :)

[Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 09-07-2005 14:51]

Bericht hierboven

• HoppyF
Floris schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 14:46:
[...]

<knip>
Ja ik weet dat ik niet iedereen blij kan maken, dat krijg je nu eenmaal als je duizenden klanten hebt, maar jij lijkt echt alleen het negatieve te kunnen zien en dat stoort me.

Tiscali heeft inderdaad geen gelijke dekking, maar we bieden liever een oplossing die voor heel veel mensen soelaas bied dan helemaal niks. TweakDSL is bovendien al een fikse periode met bbned in gesprek om bepaalde processen te verbeteren, ik wil echt niet zeggen dat TweakDSL het perfect doet, maar vooralsnog kan ik dit ook over bbned niet zeggen; het probleem wordt echter altijd bij de contractspartij neergelegd. Gezien jij een klant bent van TweakDSL is dat dus bij TweakDSL, ook al wordt het probleem dat je hebt niet door TweakDSL veroorzaakt.
Ik waardeer je inzet Floris en ik denk ook wel dat TweakDSL zijn best doet.
Iedereen het naar zijn zin maken lukt nooit dat is logisch, maar het huidige migratie verhaal naar ADSL2+ is gewoonweg niet goed.
Je zegt ook al dat de dekking niet gelijk is, conclusie: veel mensen kunnen gewoonweg niet migreren naar TIS. Het gaat dus niet alleen maar om mijzelf maar om een veel grotere groep mensen.
Dat je zegt dat TweakDSL voor veel mensen een oplossing biedt is dus niet juist. Tenzij je bedoelt dat er meerdere smaken "gewoon" ADSL geleverd kunnen worden, dat is wel zo. Voor ADSL2+ blijft de huidige oplossing nog beperkt voor de massa.

Wat wel positief is het feit dat er ADSL2+ komt en ook dat er aan VoIP gewerkt wordt.
Daar is immers ook vraag na, het gaat niet alleen maar om het verhogen van de snelheid.
Dat er nu VoDSL is is juist maar ook dit draait niet altijd geweldig, dus VoIP zou een welkome aanvulling zijn.

Ik volg de ontwikkelingen dus kritisch en denk ook wel dat er op termijn voor de huidige klanten een oplossing komt, en dan een oplossing via TweakDSL en niet eentje waarbij je een andere provider moet gaan zoeken. Op dit moment zijn alle ADSL2+ aanbiedingen nog in de opstart fase en is het altijd een risico als je daarmee direct in zee gaat.
Over een paar maanden zou ik het zeker aandurven en is de migratie wellicht ook mogelijk.

• Xandrios
Ik moet zeggen dat sommige mensen hier ook wel hoge eisen stellen hoor. Als in: Omdat ik nu adsl kan ontvangen, behoor ik ook adsl2+ te kunnen krijgen.

Ze is het helaas niet. En dat is niet eens een keus van TweakDSL, maar van BBned/Tiscali. Waarvan de laatste overigens erg hard aan de weg timmert om flinke dekking mogelijk te maken.

En voor de mensen die geen adsl2+ kunnen krijgen: Denk eraan dat er ook best nog wel een kans is dat de BBned abonnementen in prijs omlaag gaan zodra adsl2+ in gebruik genomen wordt. Dus er is ook nog een flinke kans dat je straks je 8Mbit lijn voor mischien dezelfde prijs als dasl2+ kunt krijgen (Rond de 40 euro dus). Let wel, dit is een theorietje van mij, hoeft niet zo te zijn natuurlijk ;)
Hoewel Ghandi aangaf dat het een week zal duren voordat de uitbreiding er is wil ik een beetje een slag om de arm houden, de spoolers moeten namelijk nog gevuld en dat duurt toch echt een dag of 10. Daarbij kan er nog geklust worden aan de nieuwe spoolers tot dinsdag, waardoor het zo'n 10 dagen vanaf aanstaande dinsdag zou moeten zijn tot het moment dat de retentie verdubbeld wordt.
Een erg mooie ontwikkeling dit. De klanten zijn content met een extra lange retentie, tweakdsl is blij met de vermindering van transitverkeer naar usenetserver.com en consorten :)

[Voor 32% gewijzigd door Xandrios op 09-07-2005 16:07]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ghandi schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:59:
Alles kan verhuisd worden, ook de telefoonaansluiting; alleen je nummer kan niet eenvoudig mee. Dit is een bbned implementatieprobleem, waar we, als tweakdsl tegenaan zijn gelopen; per 1 juli zou bbned dit opgelost moeten hebben.
Hum. Ghandi? Je bent nog niet eens een telco in de zin van de Wet, en nu al loop je tegen uitspraken van de OPTA aan: })

Om te waarborgen dat de geografische nummers conform het nummerplan worden gebruikt, stelt het college voorwaarden aan VoIP dienstaanbieders voor het gebruik van geografische nummers. Deze voorwaarden volgen weliswaar uit het nummerplan, maar omdat VoIP diensten een nieuwe dienstsoort vormen, ziet het college de noodzaak om deze voorwaarden in de beleidsregels en bij de individuele beschikkingen expliciet te maken:
  1. Het is niet toegestaan om nummers uit een bepaald netnummergebied in gebruik te geven voor afname van de VoIP dienst in een ander netnummergebied of buiten Nederland.
  2. Nummerhouders moeten erop toezien dat eindgebruikers de nummers niet gebruiken buiten het betreffende netnummergebied. Hierbij wordt van de nummerhouder gevraagd het uiterste te doen wat in zijn mogelijkheden ligt.
  3. Nummerhouders moeten ervoor zorgen dat in het aanbod van VoIP diensten geen uiting plaatsvindt richting (potentiëele) klanten waarmee de indruk gewekt wordt dat het gebruik van de geografische nummers door de VoIP dienst niet is gebonden aan netnummergebieden of landsgrenzen.

Meeverhuizen van geografische VoDSL-nummers is geen formulierenkwestie, het is een mogelijk door de OPTA verboden handeling. En 'zonder netnummer' meeverhuizen stuit op andere problemen: Netnummers met verschillende lengtes of nummers die al door anderen in gebruik zijn. Het zou kunnen met VoIP en VoDSL, maar het mag niet, en je mag zelfs niet de indruk wekken dat het kan. Als iemand een nummer wil wat niet aan een geografische locatie gebonden is moet je 'm een 088 of 084-nummer geven, en anders moet het nummer gebruikt worden in de regio waar het nummer thuishoort. Dat is een van de redenen dat verhuizen van nummers zo lastig is. Er moet aan OPTA-regels voldaan worden.

[Voor 7% gewijzigd door burne op 09-07-2005 16:22]

Anoniem: 111186

Waarom duurt zo lang dat tweakdsl op me email antwoord geeft wil graag over stappen op tiscali netwerk zodat ik gebruik kan maken van die actie tisadsl2 en er over bellen heeft ook al geen zin.
Daar krijg je als antwoord moet je emailtje sturen met naam,adres,plaats enz lijkt er op dat ze ons vaste klanten niet willen op (Tiscali)adsl2 net werk. :O :/ :|

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik had vorige week een mailtje gestuurd en kreeg gister avond pas antwoord dat ze het op zouden sturen. Bellen heeft idd geen zin :'(

Mja ik hoop dat ze die 8 mbit lijnen snel opleveren, dan werkt iig internet, die super snelheid kan nog wel ff wachten.

• KroontjesPen
HoppyF schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:41:
..... knip
Je zegt ook al dat de dekking niet gelijk is, conclusie: veel mensen kunnen gewoonweg niet migreren naar TIS. Het gaat dus niet alleen maar om mijzelf maar om een veel grotere groep mensen.
Dat je zegt dat TweakDSL voor veel mensen een oplossing biedt is dus niet juist. Tenzij je bedoelt dat er meerdere smaken "gewoon" ADSL geleverd kunnen worden, dat is wel zo. Voor ADSL2+ blijft de huidige oplossing nog beperkt voor de massa.
knip .......
Drie keer het woord veel in drie keer een vage omschrijving en drie keer tegen TweakDSL.
Wij weten helemaal niet hoeveel mensen kunnen omschakelen naar TIS en hoeveel er pech hebben.

Zelf kan ik niet met ISDN over op ADSL2+ en dat geloof ik dan ook stellig ondanks dat er modems zijn die ADSL2+ met VoIP over ISDN aankunnen.
Ga nu de zonnesteek weken van Primafoon maar benutten om analoge telefoons te kopen.
Dan BBned en ISDN opzeggen en TIS aanvragen.
Hoop dat de temperatuur van de week lekker op loopt ivm de korting.

@ Zoetermeer & P.K.
Mailtjes om interesse te peilen voor een bepaald nieuw produkt mogen, itt storingsmeldingen, best langer op antwoord wachten. Juist het aantal ingezonden mails kan mede het antwoord bepalen.

@Tweak mensen.
Bedankt voor alle info. :)

[Voor 3% gewijzigd door KroontjesPen op 09-07-2005 20:49]

Stem blanco!

• HoppyF
Xandrios schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:02:
Ik moet zeggen dat sommige mensen hier ook wel hoge eisen stellen hoor. Als in: Omdat ik nu adsl kan ontvangen, behoor ik ook adsl2+ te kunnen krijgen.

Ze is het helaas niet. En dat is niet eens een keus van TweakDSL, maar van BBned/Tiscali. Waarvan de laatste overigens erg hard aan de weg timmert om flinke dekking mogelijk te maken.
Ben ik één van die personen die hoge eisen stellen? :)
Ik stel geen hoge eisen maar er worden verwachtingen gewekt niet die waargemaakt kunnen worden. Het is zoals gezegd een feit dat veel mensen niet kunnen migreren of helemaal nog geen ADSL2+ kunnen krijgen.
Dat is vooral bij de start van ADSL2+ zo, over een jaar is het misschien wel anders.
En voor de mensen die geen adsl2+ kunnen krijgen: Denk eraan dat er ook best nog wel een kans is dat de BBned abonnementen in prijs omlaag gaan zodra adsl2+ in gebruik genomen wordt. Dus er is ook nog een flinke kans dat je straks je 8Mbit lijn voor mischien dezelfde prijs als dasl2+ kunt krijgen (Rond de 40 euro dus). Let wel, dit is een theorietje van mij, hoeft niet zo te zijn natuurlijk ;)
Ja dat mag ik hopen dat de prijs van de gewone abo's omlaag gaat, maar ik twijfel.
Een paar maanden terug was er de upgrade van ProDSL naar SquareDSL.
Meer snelheid voor dezelfde prijs ja, maar wel met upgrade kosten a € 35.
Nietemin toch interessant want ik heb nu toch een hogere snelheid.
Dat de prijs t.o.v. van ADSL2+ hoog is nu eenmaal zo, dat is natuurlijk met opzet zo gedaan anders stapt er niemand over naar ADSL2+ het moet financieel ook aantrekkelijk zijn.
En het is te hopen dat daardoor de prijzen van de gewone abo's toch mee gaan dalen, in ieder geval op het zelfde nivo als ADSL2+.
Er speelt nog wel mee dat in de huidige ADSL abo's de afsluitkosten maandelijks verwerkt zijn, dus de "kale" prijs is in feite lager. (iets van 5 a 6 euro/maand).
Het is misschien een idee om de maandprijs voor gewone ADSL abo's na 12 maanden te verlagen omdat je dan de afsluitkosten al hebt betaald. Zodoende kun je de prijs toch drukken.
mmm .... dat nog niemand daar eerder op is gekomen :?

@Zoetermeer
Ik begrijp ook niet waarom de aanvraagprocedure voor ADSL2+ zo ingewikkeld moet zijn.
Laat de aanvragers gewoon via de website een PDF formulier downloaden en dit uitprinten en ondertekenen en dan per gewone post terugsturen. (handtekening zal wel noodzakelijk zijn omdat je een nieuw contract aangaat).

Veel sneller en handiger.
Heb je niemand nodig die onnodig veel emails moet lezen.

@KroontjesPen
Drie keer "drie keer" in één zin is ook twee keer te veel :)

Wat is daar mee wil zeggen is TIS onmogelijk de mensen die nu bij BBned zitten kan laten migreren.
Ze hebben immers (no) geen dekking. DAT is het probleem!
Als je het niet geloofd mag je rustig een aantal willekeurige postcodes checken van BBned gebruikers en dit bij de postcode check van TIS invoeren.
Ik hoop nog steeds dat TIS volgende week mijn centrale geschikt maakt natuurlijk dan zal ik graag overstappen, maar tot nu toe heb ik altijd nul op het rekest gekregen van Tiscali.
Dit staat los van ADSL2+ want voordat het ADSL2+ verhaal speelde heb ik al diverse malen bij Tiscali gevraagd of ze een planning hadden voor mijn centrale. Het antwoord was altijd zoiets als we weten het niet en hou de postcode check in de gaten.
Ik heb nooit een concrete planning gezien.

[Voor 25% gewijzigd door HoppyF op 09-07-2005 21:03]

Anoniem: 27474

P.K. schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:45:
Ik had vorige week een mailtje gestuurd en kreeg gister avond pas antwoord dat ze het op zouden sturen. Bellen heeft idd geen zin :'(

Mja ik hoop dat ze die 8 mbit lijnen snel opleveren, dan werkt iig internet, die super snelheid kan nog wel ff wachten.
Yep, hier ook 6 dagen moeten wachten op een excuse mail en dat ze het erg druk hebben. Men had beter een enveloppe kunnen pakken met een bestelformulier inplaats van een mailtje te typen dat het er spoedig aankomt. Ik blijf goede moed houden. ;)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KroontjesPen schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:47:
Zelf kan ik niet met ISDN over op ADSL2+ en dat geloof ik dan ook stellig ondanks dat er modems zijn die ADSL2+ met VoIP over ISDN aankunnen.
Er zijn er op dit moment precies 4 in Nederland. 1tje bij de importeur, en drie bij de drie potentieele aanbieders van ADSL2+. En met de huidige firmware zijn ze allevier niet stabiel genoeg om langer dan een paar uur gebruikt te kunnen worden. De twee andere leveranciers hebben nog geen modems geleverd, ook al zijn ze wel aangekondigd.

Het hele "probleem" is dat jullie teveel haast hebben. ADSL2+ over ISDN laat dat mooi zien. Er zijn vier met de hand gebouwde prototypes, en je geeft het nu al op want het duurt je te lang. Wat is er zo urgent dat je nu ADSL2+ moet hebben? Over drie maanden sla je jezelf voor de kop want je hebt een berg geld uitgegeven, en wat nu allemaal niet lijkt te kunnen is dan opeens heel normaal.

Ik heb destijds als een van de allereersten met ADSL over ISDN een hele, heleboel geld uitgegeven aan modems. Eerst een USB-modem van 249 euro want er was niets anders. Vervolgens een Ethernet-modem van 599 euro. En later nog eens 299 euro want dat Siemens-ding was alles behalve stabiel. Reken je mee? Kan ik nu 17 Alcatel 510i's voor kopen.

Wil je goed advies hebben? Wacht met ADSL2+ tot november of december. Dan heeft iedereen z'n spul drie maanden op de markt, loopt overal de uitrol, zijn de kinderziektes eruit, kun je probleemloos overstappen, zijn modems gewoon te krijgen en kost het allemaal de helft van wat je nu kwijt zou zijn.

• KroontjesPen
Het is hier niet echt die ADSL2+ maar wel de lagere prijs en dat in het licht van een inkomsten daling eind dit jaar. (Wel op zeer positieve gronden maar toch. :) )
ISDN is nu al duurder en je kan niet naar bel-buget als er later VoIP beschikbaar komt.

Stem blanco!

• HoppyF
Burne schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:26:
[...]

Er zijn er op dit moment precies 4 in Nederland. 1tje bij de importeur, en drie bij de drie potentieele aanbieders van ADSL2+. En met de huidige firmware zijn ze allevier niet stabiel genoeg om langer dan een paar uur gebruikt te kunnen worden. De twee andere leveranciers hebben nog geen modems geleverd, ook al zijn ze wel aangekondigd.

Het hele "probleem" is dat jullie teveel haast hebben. ADSL2+ over ISDN laat dat mooi zien. Er zijn vier met de hand gebouwde prototypes, en je geeft het nu al op want het duurt je te lang. Wat is er zo urgent dat je nu ADSL2+ moet hebben? Over drie maanden sla je jezelf voor de kop want je hebt een berg geld uitgegeven, en wat nu allemaal niet lijkt te kunnen is dan opeens heel normaal.

Ik heb destijds als een van de allereersten met ADSL over ISDN een hele, heleboel geld uitgegeven aan modems. Eerst een USB-modem van 249 euro want er was niets anders. Vervolgens een Ethernet-modem van 599 euro. En later nog eens 299 euro want dat Siemens-ding was alles behalve stabiel. Reken je mee? Kan ik nu 17 Alcatel 510i's voor kopen.

Wil je goed advies hebben? Wacht met ADSL2+ tot november of december. Dan heeft iedereen z'n spul drie maanden op de markt, loopt overal de uitrol, zijn de kinderziektes eruit, kun je probleemloos overstappen, zijn modems gewoon te krijgen en kost het allemaal de helft van wat je nu kwijt zou zijn.
Tjsa, ik denk dat er inderdaad nogal wat haken en ogen aan ADSL2+ over ISDN zitten.
Het is vast goedkoper om je ISDN lijn over te laten zetten naar analoog en je ISDN apparatuur aan de kant te schuiven.
En wat je zegt is ook wel waar, we moeten geen ADSL2+ hebben maar het wordt ons wel min of meer opgedrongen, zeker ook vanwege de scherpe prijsstelling.
Dat maakt ADSL2+ haast onweerstaanbaaar :)
Stel dat ADSL2+ nu aangeboden zou worden voor € 90 per maand, dan zou het allemaal zo'n vaart niet lopen want de meeste mensen denken dan laat maar zitten, mijn huidige snelheid is voldoende.
Het is het opvallende prijsverschil dat het aantrekkelijk maakt, ook al is die prijs misschien geforceerd laag gehouden en gaat deze over een jaar wellicht omhoog.

Anoniem: 67663

Zucht...

adsl...kabel...

Allemaal hebben ze voor de particulier, als max 1mbit upload.

Downloaden mag je zoveel als je wilt.

Maar als je een leuke blog-site hebt, en een eigen(klein) mailservertje, en je wilt ook nog online spelen, dan is de pret snelvoorbij.

De snelheid, b.v. 2Mbit die je dan nodig hebt, is algauw 800 euro per maand, en eenmalig 1600 euro aansluitkosten. (zakelijk dan, want particulier is dit er dus niet.)

Ik zou graag eens een BF2 server willen hebben ofzo... :-(

Vraag me af, wanneer dit ooit gaat komen...24 mbit downloaden is wel leuk, maar ja, daar heb je ook minder aan, aangezien je nu met minder, meer moet aansturen...

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 67663 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:12:
De snelheid, b.v. 2Mbit die je dan nodig hebt, is algauw 800 euro per maand, en eenmalig 1600 euro aansluitkosten. (zakelijk dan, want particulier is dit er dus niet.)
Niet overdrijven. Voor 182 euro en 7 cent in de maand heb je 2.3/2.3Mbit SDSL van TrueDSL (ook Cambrium). Aansluitkosten en de prijs van de SDSL-router staan niet op de website, overigens. Maar zeker geen 1600 euro.

Je *zou* dat kunnen combineren met een ADSL-lijn, zodat je 8 down en 2.3 up hebt, als je wilt, maar da's wel wat gesleutel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
Of gewoon colocaten die machine of een machine huren. Dat is de afgelopen jaren zo onwijs veel goedkoper geworden dat het zelfs voor de 'hobby gamer' betaalbaar is geworden. Zeker met een aantal tesamen als je in een clan gamed.

Thuis hosten heeft als enigste voordeel dat je zelf met een latency van 1ms meespeelt en dat je bij de machine kan om te rebooten.
KroontjesPen schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:47:
[...]

Drie keer het woord veel in drie keer een vage omschrijving en drie keer tegen TweakDSL.
Wij weten helemaal niet hoeveel mensen kunnen omschakelen naar TIS en hoeveel er pech hebben.

[...]
ADSL2+ kan wel in combinatie met ISDN linesharing. Wordt door Versatel niet gedaan, waarschijnlijk omdat ISDN linesharing veel minder vaak voorkomt dan PSTN linesharing. En ook zal steeds meer naar dedicated gaan in plaats van linesharing in de toekomst. Ook BBned heeft (dacht ik?) de keus gemaakt om het alleen dedicated of annexA linesharing aan te bieden.

Standaard is dedicated (kaal-koper) op annexA tevens zowel bij BBned als bij Tiscali. Dan zou je bijvoorbeeld annexB linesharing hebben, je telefoonnummer(s) laten porteren naar een VoIP platform en heb je een dedicated lijn op annexB.

Ook loopt ontwikkeling op annexB qua software (modem firmware ook) en hardware al jaren achter op annexA. 't Wordt minder gebruikt gewoon.

Verhuis je ooit en wordt er een nieuwe dedicated (kaal-koper ook wel genoemd) lijn aangevraagd heb je een ander modem nodig bijvoorbeeld als één van de mogelijke nadelen.
HoppyF schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:51:
[...]

Ben ik één van die personen die hoge eisen stellen? :)
Ik stel geen hoge eisen maar er worden verwachtingen gewekt niet die waargemaakt kunnen worden. Het is zoals gezegd een feit dat veel mensen niet kunnen migreren of helemaal nog geen ADSL2+ kunnen krijgen.
Dat is vooral bij de start van ADSL2+ zo, over een jaar is het misschien wel anders.

[...]
Ik gok dat zo'n 80% van de mensen die nu een BBned verbinding hebben ook Tiscali dekking hebben. Blijkbaar op jou adres nu nog niet, zo zijn er ook (niet veel) plekken waar het andersom is.

Blijkbaar heeft BBned een opzet dat bestaande lijnen niet door een ander profiel (upgrade) van nieuwe techniek als ADSL2+ gebruik kunnen maken. Dus lijnen moeten verplaatst worden binnen de centrale naar een andere poort, andere apparatuur. Soort Telco-Telco migratie van BBned naar BBned zegmaar wat dus niet kan.

Al zouden ze het beide graag willen kan je een bestaande klant/lijn dus niet zomaar omzetten/overzetten. En dat resulteert in deze hele discussie.

Ook zijn er nog voldoende centrale's in het BBned en Tisclai netwerk waar helemaal nog geen apparatuur staat geschikt voor ADSL2+. Al zou je beide netweken kunnen bestellen ben je nog niet verzekerd om een ADSL2+ geschikte verbinding te hebben.

Enigste grote verschil is tussen beide dat je via Tiscali alvast kan bestellen en een 8/1 verbinding krijgt en als het beschikbaar is soor van ge-upgrade kan worden simpel.

Je stelt geen hoge eisen opzich, je wil gewoon iets graag en blijkbaar kan het op jou adres niet zo 1,2,3... gemakkelijk geregeld worden zoals je zou willen. Opzich helemaal niet onbegrijpelijk denk voor iedereen.

[Voor 109% gewijzigd door bjck op 10-07-2005 00:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81768

iemand ook last van slome download speeds met ultra abbo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 144737

Anoniem: 67663 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:12:
Zucht...

adsl...kabel...

Allemaal hebben ze voor de particulier, als max 1mbit upload.

Downloaden mag je zoveel als je wilt.

Maar als je een leuke blog-site hebt, en een eigen(klein) mailservertje, en je wilt ook nog online spelen, dan is de pret snelvoorbij.

Ik zou graag eens een BF2 server willen hebben ofzo... :-(

Vraag me af, wanneer dit ooit gaat komen...24 mbit downloaden is wel leuk, maar ja, daar heb je ook minder aan, aangezien je nu met minder, meer moet aansturen...
multikabel -------> 2048 kbps upload.10 Mbps down a € 85,- per maand .(wel alleen via de kabel.) zelfs hebben ze flexibele contractperiode met een opzegtermijn van 1 maand (minimale contractduur 3 maanden)

Dit een erg oke bedrijf waar ze wel hun tech/adminstrative zaken wel goed op orde hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hun helpdesk is in juni uitstekend getest door de Consumentenbond. Weet in ieder geval hoe het oordeel zal luiden over de tweak-helpdesk. (niet terug bellen mailen ect ect ect.....)

check hun site.......

http://www.multikabel.nl/...-tra&l=3&m2=2&pp=internet

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 144737 op 11-07-2005 13:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 118662

Hee Buhuu, cool man ... als beste getest en 2 mb Up etc etc en dat voor 89 euro's . Je aanmelding gelijk verstuurd neem ik aan. Afijn, succes man het ga je goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 144737 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 05:52:
[...]
Dit een erg oke bedrijf waar ze wel hun tech/adminstrative zaken wel goed op orde hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hun helpdesk is in juni uitstekend getest door de Consumentenbond. Weet in ieder geval hoe het oordeel zal luiden over de tweak-helldesk. (niet terug bellen mailen ect ect ect.....)
Ga eens even ergens anders lopen whinen zeg. Daarnaast zijn dit soort flames absoluut niet de bedoeling, de volgende keer heb je een OW aan je broek hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 81768 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 01:45:
iemand ook last van slome download speeds met ultra abbo?
jep, ik merkte het al een tijdje

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81768

Nijl schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:57:
[...]

jep, ik merkte het al een tijdje
weet jij al wat het is dan. Mij download speed zitten nu maar rond de 200-250kB/s
Voorheen was het rond de 700-800kB/s. De upload speed is gewoon wel de normale snelheid.....
Ik heb me pc al gescand met hitman pro an mcafee antivirus, maar niks gevonden. Dus waarschijnlijk ligt het niet aan mij pc.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 10-07-2005 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• james potter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05-2015
Hoi,

Ben ik in dit forum op de juiste plek om vragen te stellen over tweakdsl?
Ik heb problemen met het maken van de adsl verbinding naar het netwerk van tiscali.

Bedankt alvast voor de reacties.

Groetjes,
James Potter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
james potter schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:15:
Hoi,

Ben ik in dit forum op de juiste plek om vragen te stellen over tweakdsl?
Ik heb problemen met het maken van de adsl verbinding naar het netwerk van tiscali.

Bedankt alvast voor de reacties.

Groetjes,
James Potter
Vragen mag altijd, maar geef duidelijk aan wat je gebruikt, wat je gedaan hebt etc. En ook hebben ISP's hier een helpdesk voor. 't Is niet de bedoeling dat de mensen op GOT je helpdesk worden natuurlijk.

Lees ook even onderstaande links goed door, de aanhef en de groetjes zijn vrij overbodig en ongewenst. Je mailt ons immers niet toch :?

Registratievoorwaarden: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Forumgedrag: Algemene gedragsregels (Netiquette)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:18:
Ook BBned heeft (dacht ik?) de keus gemaakt om het alleen dedicated of annexA linesharing aan te bieden.
Nee. Zoals eerder al aangegeven is de enige reden dat het nu niet aangeboden wordt het volledig ontbreken van modems, laat staan gecertificeerde exemplaren. Zodra die er zijn is ADSL2+ over ISDN gewoon te leveren, want de rest is er klaar voor.
Ook loopt ontwikkeling op annexB qua software (modem firmware ook) en hardware al jaren achter op annexA. 't Wordt minder gebruikt gewoon.
Da's onzin. Een annex-b modem is net zo stabiel als een POTS-modem, en traint op identieke snelheden, op hele extreme omstandigheden na. Ze hebben dezelfde toeters, bellen, mogelijkheden en uitbouwsels en wijken in niets af van hun POTS-broertjes.
Ik gok dat zo'n 80% van de mensen die nu een BBned verbinding hebben ook Tiscali dekking hebben.
Nummeriek gezien is het 55 of 60%.
Blijkbaar heeft BBned een opzet dat bestaande lijnen niet door een ander profiel (upgrade) van nieuwe techniek als ADSL2+ gebruik kunnen maken.
Niemand heeft die techniek. Een ADSL-poort zal onder geen enkele voorwaarde ooit als ADSL2+-poort gebruikt kunnen worden. Dat noemen ze 'nieuwe techniek'. Niemand verwacht met nieuwe microcode een P3 in een P4 te kunnen veranderen. Waarom doet hier een soortgelijk waanzin-verhaal nu voor de tweede keer de ronde?
Soort Telco-Telco migratie van BBned naar BBned zegmaar wat dus niet kan.
Wat nu nog niet kan, maar binnenkort wel. Al eerder aan de orde geweest: eerst moet de levering van nieuwe lijnen op orde zijn. Daarna gaat men een upgrade-traject uitrollen. Omdat bepaalde tweakers prostaatkanker krijgen als ze nog 14 dagen zonder 24Mbit zitten is dat aspect ondergesneeuwd in de verwijten. (Masturberen helpt prostaatkanker te voorkomen en wat doe je met 200 Gigabyte porno per dag?)

Na de zomer is overstappen op ADSL2+ geen probleem. Het hangt alleen van de OPTA en KPN af hoe duur dat exact wordt, maar in het ergste geval moet je denken aan de kosten van een verhuizing, volgens de geruchten. Wat het feitelijk ook is.
Ook zijn er nog voldoende centrale's in het BBned en Tisclai netwerk waar helemaal nog geen apparatuur staat geschikt voor ADSL2+. Al zou je beide netweken kunnen bestellen ben je nog niet verzekerd om een ADSL2+ geschikte verbinding te hebben.
En weer moet ik je terechtwijzen. Op dit exacte moment heeft geen van de providers ADSL2+apparatuur in den Lande. In grote hoeveelheden dan. Er zijn een handvol testlokaties voor iedere telco, en Versatel heeft een handvol lijnen opgeleverd. Even onder dat topic kijken laat je overigens mooi zien hoe soepel het daar loopt.

Alle vooringeschreven orders bij BBNed gaan binnenkort de molen in. Als iemand die op een Alcatel-centrale zit ADSL2+ bestelt heeft wordt daar een ADSL2+-kaart geplaatst. Alle centrales waar het mogelijk zou zijn ADSL2+ te krijgen, krijgen dus direct, op het moment dat het nodig is, de vereiste nieuwe ADSL2+-kaarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
We zullen er geen over-en-weer spelletje van gaan maken. Termen als terechtwijzen klinkt ook zo lekker beladen.
Burne schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:32:
[...]

Nee. Zoals eerder al aangegeven is de enige reden dat het nu niet aangeboden wordt het volledig ontbreken van modems, laat staan gecertificeerde exemplaren. Zodra die er zijn is ADSL2+ over ISDN gewoon te leveren, want de rest is er klaar voor.
Heb je het nu over de certificering van BBned zelf?
[...]

Nummeriek gezien is het 55 of 60%.

[...]

Niemand heeft die techniek. Een ADSL-poort zal onder geen enkele voorwaarde ooit als ADSL2+-poort gebruikt kunnen worden. Dat noemen ze 'nieuwe techniek'. Niemand verwacht met nieuwe microcode een P3 in een P4 te kunnen veranderen. Waarom doet hier een soortgelijk waanzin-verhaal nu voor de tweede keer de ronde?
Wel als je de huidige apparatuur/kaarten vervangt voor ADSL2/ADSL2+ geschikte modellen. Iedereen die er nu op zit configureer je op een ADSL profiel zoals nu en je kan iedereen omzetten met gemak. Dat is wat ik bedoelde te zeggen, niet dat een ADSL-poort ook nieuwe technieken aan zou moeten kunnen.
[...]

Wat nu nog niet kan, maar binnenkort wel. Al eerder aan de orde geweest: eerst moet de levering van nieuwe lijnen op orde zijn. Daarna gaat men een upgrade-traject uitrollen. Omdat bepaalde tweakers prostaatkanker krijgen als ze nog 14 dagen zonder 24Mbit zitten is dat aspect ondergesneeuwd in de verwijten. (Masturberen helpt prostaatkanker te voorkomen en wat doe je met 200 Gigabyte porno per dag?)

Na de zomer is overstappen op ADSL2+ geen probleem. Het hangt alleen van de OPTA en KPN af hoe duur dat exact wordt, maar in het ergste geval moet je denken aan de kosten van een verhuizing, volgens de geruchten. Wat het feitelijk ook is.
Dat is het gevaar van voorinschrijving en voor aankondigingen voor nieuwe abonnees. De bestaande komen dan altijd met vragen en verwijten als er voor die groep geen 'gemakkelijke' (lees snelle, goedkope) oplossing is om het ook te bestellen. Niet echt onlogisch natuurlijk.
[...]

En weer moet ik je terechtwijzen. Op dit exacte moment heeft geen van de providers ADSL2+apparatuur in den Lande. In grote hoeveelheden dan. Er zijn een handvol testlokaties voor iedere telco, en Versatel heeft een handvol lijnen opgeleverd. Even onder dat topic kijken laat je overigens mooi zien hoe soepel het daar loopt.

Alle vooringeschreven orders bij BBNed gaan binnenkort de molen in. Als iemand die op een Alcatel-centrale zit ADSL2+ bestelt heeft wordt daar een ADSL2+-kaart geplaatst. Alle centrales waar het mogelijk zou zijn ADSL2+ te krijgen, krijgen dus direct, op het moment dat het nodig is, de vereiste nieuwe ADSL2+-kaarten.
Hoeveel % van de centrales van die even ruim 400 hebben momenteel Alcatel apparatuur staan voor BBned?

...een handvol testlokaties voor iedere telco... Denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:43:
Heb je het nu over de certificering van BBned zelf?
Ik heb het over de vier handgesoldeerde prototypes. Meer modems zijn er niet, zo ongeveer, voor ADSL2+ over ISDN. Blader even terug.
Wel als je de huidige apparatuur/kaarten vervangt voor ADSL2/ADSL2+ geschikte modellen. Iedereen die er nu op zit configureer je op een ADSL profiel zoals nu en je kan iedereen omzetten met gemak.
En zo werkt het dus niet. 1: kosten. Je moet als willekeurige DSL-provider dan alle poorten die je hebt weggooien en vervangen door nieuw. De kosten daarvan zijn extreem onaantrekkelijk. Het kapitaal zit in de orde-grootte van 100.000.000 euro die je in de prullenbak gooit. 2: problemen. Iedereen met een speedtouch 330, een versie 1 e-tech en andere rommel als Billion, Eminent, Sweex en Belkin heeft dan geen ADSL meer. Die komen klagen, en nog terecht ook, en dus moet je iedere klager een nieuw ADSL (1!) modem geven om weer gebruik te kunnen maken van je dienst. Dus bovenop je 100 miljoen komt nog eens een bedrag X aan nieuwe modems voor mensen met oude modems die niet overweg kunnen met nieuwe DSL-kaarten.
...een handvol testlokaties voor iedere telco... Denk dat dat nog wel eens tegen kan vallen.
Oh?

• bjck
Burne schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:17:
[...]

Ik heb het over de vier handgesoldeerde prototypes. Meer modems zijn er niet, zo ongeveer, voor ADSL2+ over ISDN. Blader even terug.
Dacht toch echt dat ZyXEL al een heel scala had....
[...]

En zo werkt het dus niet. 1: kosten. Je moet als willekeurige DSL-provider dan alle poorten die je hebt weggooien en vervangen door nieuw. De kosten daarvan zijn extreem onaantrekkelijk. Het kapitaal zit in de orde-grootte van 100.000.000 euro die je in de prullenbak gooit. 2: problemen. Iedereen met een speedtouch 330, een versie 1 e-tech en andere rommel als Billion, Eminent, Sweex en Belkin heeft dan geen ADSL meer. Die komen klagen, en nog terecht ook, en dus moet je iedere klager een nieuw ADSL (1!) modem geven om weer gebruik te kunnen maken van je dienst. Dus bovenop je 100 miljoen komt nog eens een bedrag X aan nieuwe modems voor mensen met oude modems die niet overweg kunnen met nieuwe DSL-kaarten.
Veel fabrikanten als E-tech (op de V1 na dan), Sweex etc hebben al een firmware uit gebracht waar ze hun fouten hebben hersteld.
[...]

Oh?
Als ik de diversiteit van plaatsnamen op speedtest.nl kijk bij Versatel 20mb en zullen er vast nog veel meer zijn gezien niet iedereen zich aanmeld met gegevens die test lijkt het mij veel meer dan een handje vol testlocaties al.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 22:35
bjck schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:18:
Of gewoon colocaten die machine of een machine huren. Dat is de afgelopen jaren zo onwijs veel goedkoper geworden dat het zelfs voor de 'hobby gamer' betaalbaar is geworden. Zeker met een aantal tesamen als je in een clan gamed.

Thuis hosten heeft als enigste voordeel dat je zelf met een latency van 1ms meespeelt en dat je bij de machine kan om te rebooten.
Dat is allemaal wat te kort door de bocht. Hosten is idd goedkoper geworden maar je betaalt je scheel als je meer dan een paar GB per maand wilt kunnen verplaatsen. Bij Tweak kan ik voor iets van 70 euro zoveel GBs naar me toehalen als ik wil met 8Mb/s, als ik dat de andere kant op wil doen betaal ik iets van 300 euro per maand. Dat is nogal een verschil...

Verder is colocation in een hoop gevallen niet interessant. Wat als ik mijn mijn (grote) files wil kunnen vanaf m'n werk of vanaf de universiteit? Dan moet ik op de een of andere manier alles via m'n 1 Mbit up gesynced houden? Zelfde met b.v. een foto album. Dat draait nu over die 1Mbit up maar handig is anders. Dat in Amsterdam draaien is niet echt handig, dan moet weer die tig GB aan foto's via 1 Mbit naar Amsterdam toe.

Daarnaast is het gewoon suckig dat iedereen als pure consument wordt behandeld. Je moet maar afnemen wat anderen voor je maken. Zelf iets maken (b.v. video, muziek, etc, etc) is niet de bedoeling. Of ja, als je dat wel wilt doen moet je maar naar een duur hosting bedrijf en moet je alles door je upload-rietje bij je hoster zien te krijgen...

* bartvb wordt erg blij als hij eindelijk glas heeft.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 144737 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 05:52:
[...]

multikabel -------> 2048 kbps upload.10 Mbps down a € 85,- per maand .(wel alleen via de kabel.) zelfs hebben ze flexibele contractperiode met een opzegtermijn van 1 maand (minimale contractduur 3 maanden)
Voor dat bedrag in de maand leg ik met gemak 2x een ADSL2+ verbindinding neer. Dan heb ik ook 2048 upload, maar dan met een 30 tot 40 Mbit download en ben nog goedkoper uit dan Multikabel :D

/dev/null

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee