Xandrios schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:02:
Ik moet zeggen dat sommige mensen hier ook wel hoge eisen stellen hoor. Als in: Omdat ik nu adsl kan ontvangen, behoor ik ook adsl2+ te kunnen krijgen.
Ze is het helaas niet. En dat is niet eens een keus van TweakDSL, maar van BBned/Tiscali. Waarvan de laatste overigens erg hard aan de weg timmert om flinke dekking mogelijk te maken.
Ben ik één van die personen die hoge eisen stellen?

Ik stel geen hoge eisen maar er worden verwachtingen gewekt niet die waargemaakt kunnen worden. Het is zoals gezegd een feit dat veel mensen niet kunnen migreren of helemaal nog geen ADSL2+ kunnen krijgen.
Dat is vooral bij de start van ADSL2+ zo, over een jaar is het misschien wel anders.
En voor de mensen die geen adsl2+ kunnen krijgen: Denk eraan dat er ook best nog wel een kans is dat de BBned abonnementen in prijs omlaag gaan zodra adsl2+ in gebruik genomen wordt. Dus er is ook nog een flinke kans dat je straks je 8Mbit lijn voor mischien dezelfde prijs als dasl2+ kunt krijgen (Rond de 40 euro dus). Let wel, dit is een theorietje van mij, hoeft niet zo te zijn natuurlijk

Ja dat mag ik hopen dat de prijs van de gewone abo's omlaag gaat, maar ik twijfel.
Een paar maanden terug was er de upgrade van ProDSL naar SquareDSL.
Meer snelheid voor dezelfde prijs ja, maar wel met upgrade kosten a € 35.
Nietemin toch interessant want ik heb nu toch een hogere snelheid.
Dat de prijs t.o.v. van ADSL2+ hoog is nu eenmaal zo, dat is natuurlijk met opzet zo gedaan anders stapt er niemand over naar ADSL2+ het moet financieel ook aantrekkelijk zijn.
En het is te hopen dat daardoor de prijzen van de gewone abo's toch mee gaan dalen, in ieder geval op het zelfde nivo als ADSL2+.
Er speelt nog wel mee dat in de huidige ADSL abo's de afsluitkosten maandelijks verwerkt zijn, dus de "kale" prijs is in feite lager. (iets van 5 a 6 euro/maand).
Het is misschien een idee om de maandprijs voor gewone ADSL abo's na 12 maanden te verlagen omdat je dan de afsluitkosten al hebt betaald. Zodoende kun je de prijs toch drukken.
mmm .... dat nog niemand daar eerder op is gekomen
@Zoetermeer
Ik begrijp ook niet waarom de aanvraagprocedure voor ADSL2+ zo ingewikkeld moet zijn.
Laat de aanvragers gewoon via de website een PDF formulier downloaden en dit uitprinten en ondertekenen en dan per gewone post terugsturen. (handtekening zal wel noodzakelijk zijn omdat je een nieuw contract aangaat).
Veel sneller en handiger.
Heb je niemand nodig die onnodig veel emails moet lezen.
@KroontjesPen
Drie keer "drie keer" in één zin is ook twee keer te veel
Wat is daar mee wil zeggen is TIS onmogelijk de mensen die nu bij BBned zitten kan laten migreren.
Ze hebben immers (no) geen dekking. DAT is het probleem!
Als je het niet geloofd mag je rustig een aantal willekeurige postcodes checken van BBned gebruikers en dit bij de postcode check van TIS invoeren.
Ik hoop nog steeds dat TIS volgende week mijn centrale geschikt maakt natuurlijk dan zal ik graag overstappen, maar tot nu toe heb ik altijd nul op het rekest gekregen van Tiscali.
Dit staat los van ADSL2+ want voordat het ADSL2+ verhaal speelde heb ik al diverse malen bij Tiscali gevraagd of ze een planning hadden voor mijn centrale. Het antwoord was altijd zoiets als we weten het niet en hou de postcode check in de gaten.
Ik heb nooit een concrete planning gezien.
[Voor 25% gewijzigd door HoppyF op 09-07-2005 21:03]