TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 5.419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:40:
[...]

Wie-weet in de toekomst.... (http://www.webwereld.nl/articles/31179/)

Dat is nog beetje voorbarig dat je postcode check moet doen. Als 't allemaal echt bestelbaar wordt via BBned moet er een mogelijkheid zijn om de beschikbaarheid van ADSL2+ te controleren. Even afwachten voor ons allen denk nog.
Het is denk ik maar goed dat er nu nog geen ADSL2+ postcode checker is dan zou je namelijk wel eens de conclusie kunnen trekken dat je helemaal nog geen ADSL2+ kan krijgen.
En met jou waarschijnlijk vele meer.
Zoals het artikel uit Webwereld laat zien kan TIS nu ongeveer 60% van de "huishoudens" voorzien van ADSL (niet ADSL2+).
Dat is al weinig vooral als je dit afzet tegen de landelijke dekking. Als ze nu eens een plaatje van NL laten zien met daarin de kleuren o.i.d. zul je wel schrikken. Grote witte stukken!!
Als je namelijk de grote steden pakt + een stuk van de randstad kom je al een heel eind met 60% van de huishoudens maar haal je bij lange na geen behoorlijke landelijke dekking.
Zelfde geldt voor BBned maar in mindere mate omdat zij nu al meer centrales hebben geschikt gemaakt en als ze dit doorzetten naar ADSL2+ zullen ze dus waarschijnlijk voorlopen op TIS.
We zullen het zien wie de race gaat winnen. Voorlopig staan ze allemaal nog op de startlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Ik kan me herinneren dat er 1 a 2 jaar terug een grote alcatel migratie was van bbned en dat alle centrales toen ADSL2 ready waren dat waren er best een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Volgens mij is Tiscali daar ook al mee bezig geweest, kan nog wel herinneren dat na 'onderhoud' we opeens een lagere upstream sync hadden hier. Kan het me niet meer goed herinneren maar had ergens gelezend dat dat zou komen doordat de nieuwe DSLAMs van UtStarcom (ADSL2+ ready) waren ofzo, en die oude van Alcatel (had toen ook een modem met Alcatel chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
schiffeb schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:38:
Ik kan me herinneren dat er 1 a 2 jaar terug een grote alcatel migratie was van bbned en dat alle centrales toen ADSL2 ready waren dat waren er best een hoop.
Een deel was dat toen, stuk of 90 staat mij bij van de ruim 400 die ze dekken. Zullen in de tussentijd wel veel meer gedaan hebben denk ik.

Als er nu dus in jou centrale alcatel staat (te herkennen bij BBned aan de lagere latency) kunnen ze daar ADSL2+ lijnkaarten in gaan bij-plaatsen om het zo beschikbaar/geschikt te maken. Staat er nu nog Cisco moet er nog veel meer gebeuren dan alleen kaarten plaatsen. Dit omdat ze alle huidige kaarten niet vervangen die niet ADSL2+ geschikt zijn.
P.K. schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:20:
Volgens mij is Tiscali daar ook al mee bezig geweest, kan nog wel herinneren dat na 'onderhoud' we opeens een lagere upstream sync hadden hier. Kan het me niet meer goed herinneren maar had ergens gelezend dat dat zou komen doordat de nieuwe DSLAMs van UtStarcom (ADSL2+ ready) waren ofzo, en die oude van Alcatel (had toen ook een modem met Alcatel chip).
Tiscali heeft heel veel omgebouwd van Cisco naar UTStarcom apparatuur al. En al die kaarten die daar zitten zijn al ADSL2+ geschikt nu.

Daar zit 't grote verschil tussen wel kunnen upgraden (of eerst 8/1 leveren en dan profiel aanpassen) en niet kunnen upgraden zomaar (BBned).

Jou modem kon iets beter overweg blijkbaar met de Cisco apparatuur dan met de UTStarcom apparatuur. Mooiste op Cisco & UTStarcom is modem met een Globespan chip of TexasInstruments. Mooiste op Alcatel werkt een modem met Alcatel chip zoals de ZyXEL 650 serie. 't Is vaak net die tientallen Kbps upstream extra of minder.

Dit blijkt uit de praktijk, geen rechten aan te ontlenen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 12:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
op welke termijn zouden we ongeveer de aanvraagpapieren in de bus kunnen verwachten?
1 week, 2 weken, 4 weken, 6 weken, ........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Xandrios schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:15

knip

Nu eerst ff een koud biertje...veel te warm voor dit soort dingen :X
Ok dat is heel duidelijk om een keuze te maken naar adsl2+, maar ik moet helaas weer even lastig zijn. Maar gaat er nog wat met de tarieven van de huidige abonnementen gebeuren? Ik heb nu ultra dsl a 70 euro per maand, maar de prijs van de adsl2+ aanbiedingen voor het eerste jaar zijn 40 euro en dat is hetzelfde tarief als het surf dsl abonnement.

Aangezien ik tevreden ben met mijn snelheid nu, en waarschijnlijk binnen een jaar moet verhuizen wilde ik de kat nog even uit de boom kijken en later overstappen. Maar het verschil van 30 euro per maand vind ik toch wel dusdanig groot om zeker te weten of het dan niet toch de moeite is om nu over te stappen (ook al zou 2+ nog niet leverbaar zijn, het zou me 30 euro per maand schelen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:21:

[...]

Tiscali heeft heel veel omgebouwd van Cisco naar UTStarcom apparatuur al. En al die kaarten die daar zitten zijn al ADSL2+ geschikt nu.

Daar zit 't grote verschil tussen wel kunnen upgraden (of eerst 8/1 leveren en dan profiel aanpassen) en niet kunnen upgraden zomaar (BBned).

Jou modem kon iets beter overweg blijkbaar met de Cisco apparatuur dan met de UTStarcom apparatuur. Mooiste op Cisco & UTStarcom is modem met een Globespan chip of TexasInstruments. Mooiste op Alcatel werkt een modem met Alcatel chip zoals de ZyXEL 650 serie. 't Is vaak net die tientallen Kbps upstream extra of minder.

Ah dan heb ik Cisco en Alcatel door elkaar gehaald, maar het modem was idd een ZyXEL 650 Serie (analoog).
Eerst was de upstream 864kbps, na de ombouw was het 768kbps. Het is overigens al wel een jaar geleden, dat dit gebeurt is.

Mja hopelijk komen die inschrijfformulieren snel. :)
Als je je inschrijf formulier terug stuurt neem ik aan dat ze zo snelmogelijk die 8mbit verbinding proberen te leveren ?

wachten duurt lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Deze modem/router/accesspoint kun je ook wel bij het rijtje zetten:
Linksys WAG54G:
http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wagenveld schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:37:
Deze modem/router/accesspoint kun je ook wel bij het rijtje zetten:
Linksys WAG54G:
http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=667
Weet je al dat hij werkt in de praktijk op beide netwerken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL2+ nog niet beschikbaar op isdn .. las ik

half huis ligt onder de isdn hier :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:39:
[...]

ADSL wel, ADSL2 ready staat op de website/handleiding. Zou kunnen dat er eerst nog een firmware upgrade overheen moet.
>>
Supports new higher performance
standards ADSL2 and
ADSL2+

[ Voor 10% gewijzigd door wagenveld op 15-07-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42

Hele mooie info, daar was ik net benieuwd naar omdat tis dus een andere dslam vendor gebruikt.
Verschil bij mij was cisco 832kbit en alcatel 1mbit up en dat vond ik vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

wagenveld schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:52:
[...]

ADSL wel, ADSL2 ready staat op de website/handleiding. Zou kunnen dat er eerst nog een firmware upgrade overheen moet.
>>
Supports new higher performance
standards ADSL2 and
ADSL2+
Heb ook een WAG54G, versie 1.2. Vanaf versie 2.0 is hij pas ADSL2(+) voorbereid, let dus wel op welke versie je nu precies hebt!

(Voor zover ik het nu kan nalezen op internet)

[ Voor 7% gewijzigd door Tags NL op 15-07-2005 15:28 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NLsandman schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:16:
[...]

Hele mooie info, daar was ik net benieuwd naar omdat tis dus een andere dslam vendor gebruikt.
Verschil bij mij was cisco 832kbit en alcatel 1mbit up en dat vond ik vrij veel.
Mjah. Let goed op dus voor de duidelijkheid:

BBned: Cisco & Alcatel (alles gaat naar Alcatel)
Tiscali: Cisco & UTStarcom (alles gaan naar UTStarcom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Ik heb op dit moment problemen met de mailserver van Tweak. Mail wordt wel verzonden, maar komt nergens aan... Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Magic666

No one's neighbour!

ff snel een vraagje: ik heb 5 dagen geleden een aanvraagformulier voor ADSL2+ aangevraagd, via de mail, maar nog niks ontvangen...

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik het formulier binnen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:20:
Ik heb op dit moment problemen met de mailserver van Tweak. Mail wordt wel verzonden, maar komt nergens aan... Nog meer mensen last van?
Krijg nou tiete......Bij mij doet ie het ook niet.
Gaan we ff in d gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:39:
[...]

bestaat er een kans dat een modem/router niet werkt dan die volgens de specificaties ads2+ ondersteund?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tiscali/BabXL heeft voornamelijk AN-2000 in het land staan. Da's niet geschikt voor ADSL2+. Er is een AN2000-B1000 maar je moet zo ongeveer alles behalve het chassis vervangen om een bestaande AN2000 'om te bouwen' naar AN2000-B1000. De AN2000-B1000 wordt sinds een paar weken geleverd, volgens mijn informatie. Er zullen er dus nog niet veel in het land staan, en Tiscali/BabyXL zal ze site-voor-site moeten vervangen om ADSL2+ te kunnen leveren.

Waarmee ze exact hetzelfde 'probleem' hebben als andere telco's.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail doet het hier weer, maar dat wisten jullie vast al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:33:
Mail doet het hier weer, maar dat wisten jullie vast al :)
Ja hier ook inderdaad ;), Floris, Ghandi, server plat gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:08
Burne schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:39:
[...]

Tiscali/BabXL heeft voornamelijk AN-2000 in het land staan. Da's niet geschikt voor ADSL2+. Er is een AN2000-B1000 maar je moet zo ongeveer alles behalve het chassis vervangen om een bestaande AN2000 'om te bouwen' naar AN2000-B1000. De AN2000-B1000 wordt sinds een paar weken geleverd, volgens mijn informatie. Er zullen er dus nog niet veel in het land staan, en Tiscali/BabyXL zal ze site-voor-site moeten vervangen om ADSL2+ te kunnen leveren.

Waarmee ze exact hetzelfde 'probleem' hebben als andere telco's.
Vraag me af hoe Versatel dan al weken, zo niet maanden, kan leveren over UTstarcom dslams? ;) En volgens UTstarcom kan de standaard AN-2000 B820 (Zonder B1000 dus!) ook al netjes ADSL2+ aan :)

't Grote voordeel is dat alle poorten, ook waar nu abonnees op zitten, ADSL2+ geschikt zijn. En dus alleen van ander profiel hoeven te voorzien, om over te schakelen van adsl-1 naar adsl2+.
Geen fysieke toegang tot de centrale of omzetten van koperlijnen naar andere poorten dus....wat bij BBned nodig blijft. (En dat voor elke klant die wil upgraden!).

Exact hetzelfde probleem is het dus niet. Tiscali moet hoogstens eenmalig die B1000 toevoegen, BBned moet voor elke klant erheen. (Met de nodige kosten).

[ Voor 61% gewijzigd door Xandrios op 15-07-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Zie heel veel incomplete files in de newsgroup alt.binaries.ftn (tot ongeveer 1 dag terug)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:21:
Hmm.. Zie heel veel incomplete files in de newsgroup alt.binaries.ftn (tot ongeveer 1 dag terug)
Onderhouds/Storingsmeldingen niet gezien?
15/07/2005 14:00 Spoedonderhoud nieuwsplatform

Door omstandigheden zal er vanmiddag rond 14:00 spoedonderhoud worden gepleegd op het nieuwsplatform. Hierdoor zal deze ongeveer een kwartier offline zijn. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das lekker... valt er niets te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:35:
Das lekker... valt er niets te downloaden...
Heb je tijd om eens wat te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:40:
[...]

Heb je tijd om eens wat te kijken ;)
Zal ik morgen tegen m'n vrouw zeggen ;), ik heb daar namelijk geen tijd voor (werk 14 uur p/d 7 daagjes in de week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:15:
Vraag me af hoe Versatel dan al weken, zo niet maanden, kan leveren over UTstarcom dslams? ;)
Niet. Iedereen die van Versatel ADSL2+ heeft zit op een Samsung DSLAM. (voor zover ik weet.)

Hong Soon-Ho, Vice President van de Telecommunications Division van Samsung Electronics en Raj Raithatha, CEO van Versatel Telecom International, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst hierover ondertekend. De oplossing die Samsung aanbiedt, bestaat uit de levering, integratie en installatie van diverse next-generation netwerkcomponenten, zoals softswitches, trunk gateways, DSLAMs (Digital Subscriber Line Access Multiplexers) en ethernetswitches. Samsung verschaft ook de IP settopboxen voor 'triple play' diensten (voice, televisie en breedbandinternet over een netwerk), broadcastservers en VoIP-terminals.
En volgens UTstarcom kan de standaard AN-2000 B820 (Zonder B1000 dus!) ook al netjes ADSL2+ aan :)
Je moet voor de gein eens zoeken wat het oudste persbericht over de B820 is wat je kunt vinden. Ik kom niet verder dan aankondigingen van getekende contracten met Russen en Indiers van eind februari 2005. Ook dit geeft je wel een idee sinds wanneer ADSL2/ADSL2+ daar speelt.

Nog een keer: Alle telco's zullen apparatuur moeten plaatsen of vervangen om ADSL2+ te kunnen leveren. Echt waar. Geloof me.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 16-07-2005 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan nog blijft 't voordeel dat ze op die manier met het vervangen van één kaart per DSLAM alle poorten en dus ook huidige aansluitingen geschikt maken.

't Wordt interessant straks, zeker met zo'n hele strakke aanbieding van €40 per maand voor een wide-open lijn. Zelfs voor ADSL1 is het al een hele mooie prijs voor een wide-open verbinding.

* bjck Nieuwsgierig wat 't wordt als de aanbieding(en) afgelopen zijn voor abonnementsnaam en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil jij zeker zijn van een snelle TIS ADSL2 verbinding? Stuur dan een e-mail met je adresgegevens, zodat we een aanvraagformulier naar je toe kunnen sturen.

Hoelang duurt het voor dat ze aanvraagformulier toe sturen heb op 06-07-2005 emailtje gestuurt met adres enz enz. :O :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Magic666 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:33:
ff snel een vraagje: ik heb 5 dagen geleden een aanvraagformulier voor ADSL2+ aangevraagd, via de mail, maar nog niks ontvangen...

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik het formulier binnen heb?
Als het een beetje meezit krijg je hem voor het einde van de week thuis. :)
Martijn schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:37:
[...]

Ja hier ook inderdaad ;), Floris, Ghandi, server plat gelegen?
Ik heb niks langs zien komen eigenlijk, maar ik gebruik dan ook een van mijn eigen servers voor uitgaande mail...

[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 16-07-2005 14:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De eerste links in de startpost linken naar deel 11
Bij diensten in de startpost staat (in dit deel) bv ProDSL & Bel maar die Bel is niet terug te vinden op de website van tweakdsl, of ben ik scheel? Heb niet deze hele thread doorgelezen..

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

A_K:
30/06/2005 Voorlopige stop nieuwe aanvragen bbned in combinatie met VoDSL

Sinds geruime tijd ervaren wij in het nieuwe aanvraag proces van onze leverancier bbned verstoringen die niet voldoen aan onze kwaliteitseisen, denk hierbij aan oplevering Voice-kanalen, nummerporteringen etc. Derhalve hebben wij besloten om voor de produkten TweakDSL&Bel en TweakDSL Voice voorlopig geen nieuwe orders meer te accepteren. We zijn tot deze beslissing gekomen doordat we, ondanks het feit dat we al langere tijd met hen in gesprek zijn, niet de gewenste verbeteringen hebben kunnen constateren. In de huidige opzet hebben orders in combinatie met VoDSL zoveel begeleiding nodig dat dit een te grote weerslag heeft op onze organisatie. Door deze maatregel kunnen wij onze bestaande klanten alsook de nieuwe klanten die ADSL van ons wensen af te nemen beter ondersteunen. Wij verwachten dat bbned spoedig zijn processen zal verbeteren waardoor we deze stop kunnen opheffen.
Bron: http://www.tweakdsl.nl/05.html

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 16-07-2005 14:51 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De startpost moet nodig geupdated worden, ja. Als ik binnenkort tijd heb zal ik dat eens gaan doen + nieuw vervolgtopic starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 10:32:
Dan nog blijft 't voordeel dat ze op die manier met het vervangen van één kaart per DSLAM alle poorten en dus ook huidige aansluitingen geschikt maken.
Nee. Ze zullen een deel of alle 24 lijnkaarten plus de bijbehorende splitterkaarten, de netwerk-kaart en de management-kaart moeten vervangen. Volgens mij heb ik dat al eens gezegd. Een lijnkaart is gewoon 4, 8, 24 of 48 modems op 1 kaart. Als die kaart ADSL-modems bevat zul je 'm moeten vervangen door een nieuwe kaart. Bestaande kaarten kunnen geen ADSL2+, en je netwerk-interface is te traag. Sites die nu aan STM-1 (155Mbps) zitten kunnen door 8 ADSL2+-gebruikers (=160Mbit) doodgedrukt worden. STM-4 wordt het minimum, en de wat grotere sites zullen gelijk naar STM-16 of -64 moeten. Van Amsterdam naar Groningen op STM-64 is verbijsteringwekkend duur. Je huidige management-kaart is ook te traag om een verviervoudiging van het verkeer te kunnen overleven, dus ook daar moet nieuw in.

Effectief moet je alles behalve het chassis en de voedingen vervangen.

Vergeet niet dat UTStarcom enkel IP doet, en dat QoS op IP geen spijkerharde bandbreedtegaranties *kan* leveren. De enige manier om je zakelijke verbindingen te 'beschermen' tegen ADSL2+ is met een overschot aan bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 16-07-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit te overwegen gebruik te maken van de TIS-DSL ADSL2+ actie: E39,95 voor de gehele contractsduur! Da's wel iets anders dan Xs4all waar ik E99,95 p/m kwijt zou zijn.

Ik ben alleen een beetje bang voor de overstap Demon/BBNed -> TweakDSL/Tiscali... misschien kan ik maar beter een twee maanden proefabbo van @Home pakken, heb ik tenminste nog internet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Floris schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:30:
[...]

Als het een beetje meezit krijg je hem voor het einde van de week thuis. :)
[...]

...
@Floris
Waarom zet je die aanvraagformulieren niet gewoon op de website?
Als men een aanvraag wil doen is het een kwestie van het gewenste formulier downloaden, uitprinten, ondertekenen en opsturen.
Gaat veel sneller en scheelt een hoop administratieve rompslomp voor TweakDSL.
Je kunt als alternatief nog aanbieden de mensen een formulier te sturen die geen printer hebben of geen zin hebben om het te downloaden :)
Dat zullen er echter niet veel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:33:

Ik ben alleen een beetje bang voor de overstap Demon/BBNed -> TweakDSL/Tiscali... misschien kan ik maar beter een twee maanden proefabbo van @Home pakken, heb ik tenminste nog internet.
Daar zou ik niet bang voor zijn. Demon heeft een maand opzegtermijn, slechtste geval is één maand dubbel betalen maar wel vlekkeloos over. Goedkoper dan proefabbo @Home denk ik.

Je zou dan meest trefzeker kunnen doen, aanvragen bij TweakDSL en als het is geleverd (dus je lijn omgeprikt is) gelijk opzeggen bij Demon.

Je kan eerder opzeggen al bij Demon, op het moment dat TweakDSL bevestiging heeft dat de overzetting goed gekeurd is (telco-telco migratie). Op dat moment is er ook een exacte datum van omzetten van je telefoonlijn van BBned naar Tiscali bekend en kan Demon/BBned je lijn niet meer opzeggen. Op dat moment kun je veilig je abonnement opzeggen zonder dat de omzetting in gevaar komt.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

HoppyF schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:36:
[...]

@Floris
Waarom zet je die aanvraagformulieren niet gewoon op de website?
Als men een aanvraag wil doen is het een kwestie van het gewenste formulier downloaden, uitprinten, ondertekenen en opsturen.
Gaat veel sneller en scheelt een hoop administratieve rompslomp voor TweakDSL.
Je kunt als alternatief nog aanbieden de mensen een formulier te sturen die geen printer hebben of geen zin hebben om het te downloaden :)
Dat zullen er echter niet veel zijn denk ik.
Omdat de formulieren vaak worden uitgeprint, vervolgens mensen dingen beginnen door te strepen en er nieuwe dingen neerzetten. Als er dan iets misgaat zegt de klant 'we zijn overeengekomen dat' terwijl we dat helemaal niet zijn... Onze proef met de aanvraagformulieren voor ADSL2+ over bbned moest aantonen dat mensen dat niet zouden doen als ze een brief thuiskregen.
Helaas is de proef niet bepaald gelukt, ik denk dat zo'n 12-15% van de mensen alsnog een opmerking heeft geplaatst op het formulier of iets heeft veranderd.
Ik wilde eigenlijk een bestelroutine op de site erbij, maar vanwege een groot project dat hierop voorang heeft gaat dit ook niet gebeuren. Uiteindelijk zullen we de formulieren inderdaad ter download aan gaan bieden. Een ieder die een mail heeft gestuurd voor een dergelijk formulier krijgt deze echter wel (ook) thuisgezonden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bijschrijven/aanpassen heeft lijkt mij twee redenen?
  1. Veranderen van de aangeboden dienst. Soort van proberen eigen ontwerp maken ipv willen bestellen wat wordt aangeboden.
  2. Een onduidelijkheid of onzekerheid toelichten / extra vermelden 'voor het geval dat'.
Laat ik 'te grazen genomen door de kinderen met viltstiften voordat ik een envelope kon vinden maar even weg

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Weet iemand hoever het nu staat met adsl2?
Ik heb mij een paar weken geleden opgegeven voor adsl2 (bbned), via de mail en heb zo'n kaart ingevuld die toen werd toegestuurd.

Ik meende te herinneren dat het halverwege juli uitgeleverd zou worden. Maar het zou ook wel leuk zijn om een bevestiging te krijgen van je opgave.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
krijg je van tweakdsl bij een telco-telco migratie een bevestiging dat je lijn is overgenomen via post, mail?
het is toch nodig dat je zelf nog bij je huidige provider opzegt of doet tweakdsl dat ook voor je?
hoe lang ongeveer na aanvragen kan ik erop rekenen dat ik een bevestiging krijg?
dit vraag ik omdat ik aankomende week de aanvraag in de bus kan verwachten volgens floris en daarna ben ik op vakantie. heb weinig zin om bij thuiskomt pas op te zeggen en een maand voor nix te moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Beter een maand dubbel betalen dan door de opzegging te vroeg doen heel je overstap niet door gaat. Dan heb je geen DSL als je thuiskomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:21:
Bijschrijven/aanpassen heeft lijkt mij twee redenen?
  1. Veranderen van de aangeboden dienst. Soort van proberen eigen ontwerp maken ipv willen bestellen wat wordt aangeboden.
  2. Een onduidelijkheid of onzekerheid toelichten / extra vermelden 'voor het geval dat'.
Laat ik 'te grazen genomen door de kinderen met viltstiften voordat ik een envelope kon vinden maar even weg
Ik denk het laatste....
Onduidelijkheid/onzekerheid geeft meestal aanleiding tot het veranderen van de tekst.

Ik denk dat het formulier zo duidelijk moet zijn dat er geen verwarring mogelijk is.
Verder zijn meestal de algemene voorwaarden van toepassing dus die hoeven niet nogeens apart genoemd te worden op het formulier.
Je zou op het formulier ook nog kunnen zetten dat iedere verandering/doorhaling door de klant het formulier ongeldig maakt waardoor de aanvraag niet geaccepteerd kan worden.

Als er zoiets in staat lijkt het me geen bezwaar dat het formulier gewoon te downloaden is.
Als je het in PDF opmaakt kan de klant het ook niet eventjes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Stel ADSL 2 is niet beschikbaar, dan krijg je dus tijdelijk een Tis 8Mbit verbinding voor 40 euro. Zodra ADSL 2 beschikbaar is, dan krijg je het ook. Maar als je nu ISDN hebt, zou je dan ook gewoon die 8 Mbit kunnen krijgen voor 40 euro? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:51:
Stel ADSL 2 is niet beschikbaar, dan krijg je dus tijdelijk een Tis 8Mbit verbinding voor 40 euro. Zodra ADSL 2 beschikbaar is, dan krijg je het ook. Maar als je nu ISDN hebt, zou je dan ook gewoon die 8 Mbit kunnen krijgen voor 40 euro? :7
Lijkt me niet omdat er staat dat het alleen PSTN mogelijk is en dus ISDN uitgesloten in deze introductie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu heb ik wat hulp nodig welke stappen ik moet ondernemen om te profiteren van ADSL2+ want ik zie het ff niet meer :-)

Mijn huidige situatie :

mijn provider is tweakdsl en ik heb een 8/1 verbinding over ISDN.
Ik kan vanaf heden per maand opzeggen want jaarcontract zit erop.

Wat ik wil is:

ASDL2+ over het netwerk van TISCALI.
Ik wil van de KPN af.

postcode check geeft dit weer: (ADSL2+ zie ik niet staan maar dat blijkt zo te horen)

ProDSL
SquareDSL
SurfDSL
TweakEL
TweakLight
UltraDSL
T-IS DSL Lite
T-IS DSL Pro
T-IS DSL Square
T-IS DSL Surf
T-IS DSL Ultra

Wat zijn nu de beste/voordeligste stappen om dit te verwezelijken en vooral welke volgorde moet ik aanhouden.

NLS (Nieuw Lijn Service) aanvragen (kosten = 75 euro + 9.40 per maand)
Mijn huidige ISDN geheel opzeggen (kosten = 75 euro)

Heb ik bij die NLS dan nog abonnementskosten van de KPN, nee toch ?

Mijn abonnement over laten zetten naar TIS ADSL2 verbinding op de nieuwe NLS lijn (kosten 75 euro)

Nieuwe modem aanschaffen De Zyxell 2602HW (kosten = 119 euro)

Is er een voordeliger manier om over te stappen en zit ik goed met bovenstaande volgorde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S!NN3R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09-2020

S!NN3R

xqter

Ben ik de enige met ping/lag problemen?
Als ik tweakers.net of andere sites ping krijg ik pieken van >200ms
en soms timeouts :(
Online gamen is niet te doen.
Met bf2 verlies ik om het kwartier connectie met de server

ping naar tweakers.net:

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 583, Received = 583, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 778ms, Average = 13ms

toevallig geen timeout deze keer.
ik zit in regio Amsterdam

P4T533|P4 2.53Ghz|512RIMMpc4200|R9800pro|IIyamaVMpro454|MX518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Nee je bent niet de enige..
Het is weer vanouds brandhout...
Tijdje is het goed gegaan sinds de verhuizing van Tweakdsl, maar nu is het dubbel zo slecht..
Alleen vandaag al 26 lags gehad met ping tijden boven 500 ms (de meeste zitten zelfs boven een seconde :( ) naar mijn server bij widexs en zo gaat het al behoorlijk wat dagen.
Tweak bellen heeft geen zin, heb de vorige tijd er ook weinig aan gehad... die weten toch niet waar het aan ligt...
Ach ja, nog even en KPN geeft de lijnen vrij, kun je ook overstappen naar niet bbned aanbieders...
Dan stap ik meteen over naar xs4all die heeft namelijk wel en degelijk netwerk... daar lukt zo'n streampje met eens in de week een klein hikje...

Over alle mensen die over willen stappen op tweakdsl...
Wil je voor weinig veel kunnen downloaden, surfen en emailen... prima oplossing.., ze hebben een mooie aanbieding voor ADSL2...
Verwacht je iets meer en wil je ook kunnen gamen... geen TweakDSL nemen |:(

ff een impressie...

Round Ping(max): 1307.1 ms , Packets Loss: 0 %
Sun Jul 17 15:12:52 CEST 2005: Studio Stream onderbroken, backup wordt gestart
Sun Jul 17 15:13:03 CEST 2005: Backup draait
Sun Jul 17 15:13:07 CEST 2005: Studio Connectie is terug -> testen

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Sun Jul 17 15:16:18 CEST 2005: Backup gestopt
Sun Jul 17 15:16:19 CEST 2005: Studio stream wordt gestart
Round Ping(max): 1218.9 ms , Packets Loss: 0 %
Sun Jul 17 15:52:53 CEST 2005: Studio Stream onderbroken, backup wordt gestart
Sun Jul 17 15:53:04 CEST 2005: Backup draait

en zo paginas vol met log....

[ Voor 26% gewijzigd door PureDJ op 17-07-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

het is hier al een tijd traag het surfen. net was de lijn ff down.. meer mensen last van gehad?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:55:
En nu heb ik wat hulp nodig welke stappen ik moet ondernemen om te profiteren van ADSL2+ want ik zie het ff niet meer :-)

Mijn huidige situatie :

mijn provider is tweakdsl en ik heb een 8/1 verbinding over ISDN.
Ik kan vanaf heden per maand opzeggen want jaarcontract zit erop.

Wat ik wil is:

ASDL2+ over het netwerk van TISCALI.
Ik wil van de KPN af.

postcode check geeft dit weer: (ADSL2+ zie ik niet staan maar dat blijkt zo te horen)

ProDSL
SquareDSL
SurfDSL
TweakEL
TweakLight
UltraDSL
T-IS DSL Lite
T-IS DSL Pro
T-IS DSL Square
T-IS DSL Surf
T-IS DSL Ultra

Wat zijn nu de beste/voordeligste stappen om dit te verwezelijken en vooral welke volgorde moet ik aanhouden.

NLS (Nieuw Lijn Service) aanvragen (kosten = 75 euro + 9.40 per maand)
Mijn huidige ISDN geheel opzeggen (kosten = 75 euro)

Heb ik bij die NLS dan nog abonnementskosten van de KPN, nee toch ?

Mijn abonnement over laten zetten naar TIS ADSL2 verbinding op de nieuwe NLS lijn (kosten 75 euro)

Nieuwe modem aanschaffen De Zyxell 2602HW (kosten = 119 euro)

Is er een voordeliger manier om over te stappen en zit ik goed met bovenstaande volgorde ?
Huidige verbinding opzeggen, vragen of ze het signaal er misschien al zo spoedig mogelijk af kunnen laten halen (dit ivm einddatum van actie).

Lijn DSL-vrij, om laten zetten door KPN naar analoog (belbudget a €9.50 p/m). Als dat gedaan is actie aanvraag doen voor Tis-DSL op analoog (annexA) met linesharing op je analoge belbudget lijn.

Als ik het goed begrijp heb je dan geen aansluitkosten en die €9.50 gaat direct naar KPN ipv via TweakDSL. Effectief komt het financieel op hetzelfde neer alleen heb je ook nog een KPN-abonnement voor hetzelfde geld. (niet mee bellen want tikken zijn duur met Belbudget, dan kanje beter Belbasis nemen).

Ook is het leveren van een linesharing lijn sneller dan NLS. En voor NLS moet er wel een tweede koperpaar beschikbaar zijn op je adres, mogelijk dat die er niet is. Je zit wel even zonder DSL, de periode dat KPN nodig heeft om je lijn om te zetten (remigreren). Dan de tijd (ong week) dat Tiscali nodig heeft om daar DSL op aan te leggen.

Andere optie, kostbaarder

Enigste andere optie is Tis-DSL NLS aan vragen (hopen dat er koperpaar is) en als dat draait andere lijn opzeggen bij TweakDSL en KPN je ISDN lijn opzeggen.

Resulteert in zekerheid, dubbelle kosten tijdelijk en je weet niet of de lengte & kwaliteit van de tweede koperlijn zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
TweakDSL *new and/or improved* deel 13

Zullen we hier verder gaan? Dit topic is al veel te lang ;) :)
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: