Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 2.763 views sinds 30-01-2008

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

Qwerty-273

Meukposter

Weet er iemand hoe je een Cisco SOHO97 kan instellen via de console voor TweakDSL? Ik kom er namelijk niet echt uit. Het lokale netwerk werkt zonder problemen. Hij ziet de ATM intreface die up is. Maar dan?

Instellingen Cisco SOHO97 icm TweakDSL

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• james potter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05-2015
james potter schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:15:
Hoi,

Ben ik in dit forum op de juiste plek om vragen te stellen over tweakdsl?
Ik heb problemen met het maken van de adsl verbinding naar het netwerk van tiscali.

Bedankt alvast voor de reacties.

Groetjes,
James Potter
Sorry, ik heb mijn bericht snel moeten posten.
Ik wilde jullie alleen laten weten dat ik vreemds heb gevonden in mijn handleiding.
In de handleiding zeggen dat ik moet kiezen voor vci nummer 0.34 terwijl niet te kiezen is in de lijst.
Ga maar eens bellen met die helpdesk. Jammer dat ie alleen tijdens kantooruren bereikbaar is. |:(

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

I_Stealth_I schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:13:
[...]

Voor dat bedrag in de maand leg ik met gemak 2x een ADSL2+ verbindinding neer. Dan heb ik ook 2048 upload, maar dan met een 30 tot 40 Mbit download en ben nog goedkoper uit dan Multikabel :D
maar doen moet je ook even de aansluitkosten, afsluitkosten en aanschaf van 2 modems doorberekenen.

weet je trouwens hoe je met een windows pc deze 2 verbindingen als 1 verbinding kan laten zien? zodat je daadwerkelijk met 40 mbit 1 file kan downloaden

[Voor 17% gewijzigd door Tetsuo55 op 11-07-2005 12:12]

Anoniem: 144737

Xandrios schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:11:
[...]

Ga eens even ergens anders lopen whinen zeg. Daarnaast zijn dit soort flames absoluut niet de bedoeling, de volgende keer heb je een OW aan je broek hangen.
sorry hoor, ik wist niet daqt je boos zou worden..........
weet nu dat ik alleen maar erg positief mag zijn. en dat alle negative ervaringen met tweak-dsl hier taboe zijn.....
Hoop toch wel dat ik mag laten weten waar het gras wel echt groen is, en waar de service niet is opgedroogt tot hooi.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 144737 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:35:
[...]

weet nu dat ik alleen maar erg positief mag zijn. en dat alle negative ervaringen met tweak-dsl hier taboe zijn.....
Hoop toch wel dat ik mag laten weten waar het gras wel echt groen is, en waar de service niet is opgedroogt tot hooi.
Er is een verschil tussen aangeven wat je niet aanstaat en een halve markting folder hier neer te zetten over een andere provider dit is niet toegestaan in welk forum of topic dan ook op GoT in zijn algeheel, en ook niks meer dan logisch.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
RIKZ schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:04:
Weet er iemand hoe je een Cisco SOHO97 kan instellen via de console voor TweakDSL? Ik kom er namelijk niet echt uit. Het lokale netwerk werkt zonder problemen. Hij ziet de ATM intreface die up is. Maar dan?

Instellingen Cisco SOHO97 icm TweakDSL
Tip: Haal voor €22.50 een Sitecom routertje bij de vobis ofzo. Zo'n cisco is grappig, maar vaak zwaar onhandig als je er geen ervaring mee hebt. De volgende stap is namelijk dat je binnenkort poort xxx moet forwarden, omdat je een videoconfrence hebt over 5 minuten. En dan zit je in de problemen ;)

Iig, als je verder wil gaan met die cisco: Als de ATM up is, is je verbinding in princiepe goed. Volgende stap is een DHCP request die je moet doen (De router dus). En, niet helemaal onbelangrijk, je moet Eth0 (WAN poort naar modem) aan Eth1 (Lan poort aan netwerk) koppelen via NAT.
Anoniem: 144737 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:35:
[...]

Je hoeft heus niet positief te zijn. Maar dingen als "helldesk" moet je achterwege laten. Thats all.

Xandrios schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:51:
[...]

Je hoeft heus niet positief te zijn. Maar dingen als "helldesk" moet je achterwege laten. Thats all.
klein freudiaans tik foutje,............ ;)
zal gelijk aanpassen hoor....

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
james potter schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:48:
.
In de handleiding zeggen dat ik moet kiezen voor vci nummer 0.34 terwijl niet te kiezen is in de lijst.
(
Klopt, gewoon even handmatig erin typen. Het is gewoon een tekstveld, dus zelf even 0.34 over die 0.35 typen.

Anoniem: 139157

Nummerweergave met siemens DECT omzetten van KPN-DTMF naar ETSI-FSK,
iemand al eerder gedaan?

Ik heb een gigaset 3015 en heb gelezen dat deze ingesteld kan worden
op FSK CLIP via een i2c programmer, maar het moet ook mogelijk zijn door
codes in te typen op de handset. In iedergeval is het mogelijk om SMS functies
aan te zetten via de handset.

Heeft iemand die codes?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Misschien een beetje off-topic voor TweakDSL maar wel interessant voor de hele ADSL2+ ontwikkelingen ... Ik las vandaag dat KPN (XS4ALL om precies te zijn), ook -zeer beperkt- ADSL2+ gaat leveren.
Nadeel: het kost maar liefst € 99,95 per maand :'(
Daar wordt je niet vrolijk van.
Het product heet ADSL Ultra en de faq kun je hier vinden http://www.xs4all.nl/adsl/faqultra.php

De overstap (binnen XS4ALL) wordt wel erg gemakkelijk gemaakt, daar kan TweakDSL/BBned en TIS nog wat van leren. Geen overstapkosten en een gratis modem :)
Ik weet niet of het maatgevend is voor de "grote overstap" die later zal volgen maar het is wel leuk om te weten.

Er staat letterlijk:
Wat houdt de introductieaanbieding precies in?
Als u zich aanmeldt voor maandag 25 juli, krijgt u het het speciale Multi PC-modem voor ADSL 2+ van XS4ALL cadeau. Er wijzigt niets aan uw bestaande contractsduur en u betaald geen overstapkosten.
Nu de prijs nog omlaag en dan gaat het echt gezellig worden....

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wat is ADSL Ultra?
ADSL Ultra is het nieuwe XS4ALL ADSL abonnement. ADSL Ultra is gebaseerd op ADSL2+ technologie en biedt naast een verbeterde stabilitieit ook hogere up- en downloadsnelheden.
ADSL Fast heeft al 1mbit upload, dus gaat KPN dan voor haar eigen providers wel een hogere upload snelheid toe staan :?

• HoppyF
Anoniem: 67663 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:12:
Zucht...

adsl...kabel...

Allemaal hebben ze voor de particulier, als max 1mbit upload.

Downloaden mag je zoveel als je wilt.

Maar als je een leuke blog-site hebt, en een eigen(klein) mailservertje, en je wilt ook nog online spelen, dan is de pret snelvoorbij.

De snelheid, b.v. 2Mbit die je dan nodig hebt, is algauw 800 euro per maand, en eenmalig 1600 euro aansluitkosten. (zakelijk dan, want particulier is dit er dus niet.)

Ik zou graag eens een BF2 server willen hebben ofzo... :-(

Vraag me af, wanneer dit ooit gaat komen...24 mbit downloaden is wel leuk, maar ja, daar heb je ook minder aan, aangezien je nu met minder, meer moet aansturen...
Neem gewoon een (goedkoop) colocatie pakket en zet je eigen server in een datacenter.
Je hebt dan 100 Mbps up en down, dus dat is geen beperking. De beperking zit em wel in het dataverkeer uiteraard maar als je niet meer dan 25 GB verstouwd kun je voor ca € 17/maand al terecht.
Dat heb ik zelf ook gedaan, supersnelle ping, goed voor de game-servers die er op draaien en geen herrie aan je kop vanwege een loeiende server die naast je staat te blazen.
Daarnaast kun je nog zat webservers er op kwijt, en als je (game)maatjes meebetalen is het zeker betaalbaar.

Anoniem: 115728

Anoniem: 144737 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 05:52:
[...]

multikabel -------> 2048 kbps upload.10 Mbps down a € 85,- per maand .(wel alleen via de kabel.) zelfs hebben ze flexibele contractperiode met een opzegtermijn van 1 maand (minimale contractduur 3 maanden)

Dit een erg oke bedrijf waar ze wel hun tech/adminstrative zaken wel goed op orde hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hun helpdesk is in juni uitstekend getest door de Consumentenbond. Weet in ieder geval hoe het oordeel zal luiden over de tweak-helpdesk. (niet terug bellen mailen ect ect ect.....)

check hun site.......

http://www.xxxxxxx.nl/con...-tra&l=3&m2=2&pp=internet
Hmmm....consumentenbond....
Dat is toch die club van het appels met peren vergelijken?
Hebben ze ook niet eens bijna een proces van Epson aan de broek gehad?
Volgens mij beweerde deze club ook al eens dat LCD tv's niet deugen.
Ze zijn denk ik zelfs in staat een P4 met een celeron te vergelijken, en tot hun stomme verbazing te concluderen dat de P4 sneller is!
Ja,ECHT iets om serieus te nemen.......

En deze instantie citeer jij om ons over te halen Tweak de rug toe te keren. LMFAO

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
HoppyF schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:23:
Misschien een beetje off-topic voor TweakDSL maar wel interessant voor de hele ADSL2+ ontwikkelingen ... Ik las vandaag dat KPN (XS4ALL om precies te zijn), ook -zeer beperkt- ADSL2+ gaat leveren.
Nadeel: het kost maar liefst € 99,95 per maand :'(
Daar wordt je niet vrolijk van.
Het product heet ADSL Ultra en de faq kun je hier vinden http://www.xs4all.nl/adsl/faqultra.php

De overstap (binnen XS4ALL) wordt wel erg gemakkelijk gemaakt, daar kan TweakDSL/BBned en TIS nog wat van leren. Geen overstapkosten en een gratis modem :)
Ik weet niet of het maatgevend is voor de "grote overstap" die later zal volgen maar het is wel leuk om te weten.

Er staat letterlijk:

[...]

Nu de prijs nog omlaag en dan gaat het echt gezellig worden....
Met zo'n prijs kan iedereen een modem cadeau doen natuurlijk. Alleen al met de eerste twee maanden €99 rekenen heb je een 'gratis' modem 'cadeau'. Overigens kan Tis-DSL straks gewoon geupgrade worden als ik goed ben geinformeerd. Waarom zou je anders nu al kunnen bestellen en alvast 8/1 geleverd kunnen krijgen tot het opengezet kan worden?
P.K. schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:30:
[...]

ADSL Fast heeft al 1mbit upload, dus gaat KPN dan voor haar eigen providers wel een hogere upload snelheid toe staan :?
ADSL Fast heeft maximaal 1Mbps upload, wat haalt iedereen gemiddeld? Zo'n 768 a 800Kbps gemiddeld ongeveer. Met ADSL2 (en dus ook 2+) gaan veel meer lijnen ook echt 1024Kbps of heel dichtbij halen. 't Klopt dus wel degelijk (een beetje).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
ik ben ook erg geinteresseerd in de adsl2+ aanbieding, maar zit nu nog bij xs4all /kpn
heeft tweakdsl een telco-to-telco procedure? en is die gratis of?
het modem dat ik al jaren heb is zon (getweakte) alcatel speedtouch home.
is die geschikt voor het tiscali/babyxl netwerk?
je krijgt eerst een 8mbit abbo voor 40 euro, maar zodra adsl2+ beschikbaar is word je dan verplicht om zon modem te kopen en over te gaan of wat?
ben maar studentje en moet nog maar zien of ik zoveel geld tegen die tijd heb

Anoniem: 115728 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:48:
[...]

Hmmm....consumentenbond....
Dat is toch die club van het appels met peren vergelijken?
Hebben ze ook niet eens bijna een proces van Epson aan de broek gehad?
Volgens mij beweerde deze club ook al eens dat LCD tv's niet deugen.
Ze zijn denk ik zelfs in staat een P4 met een celeron te vergelijken, en tot hun stomme verbazing te concluderen dat de P4 sneller is!
Ja,ECHT iets om serieus te nemen.......

En deze instantie citeer jij om ons over te halen Tweak de rug toe te keren. LMFAO
zo moeilijk is het niet om een onderzoek te houden naar de helpdesk van een ISP.
Is natuurlijk voor de helpdesk medewerkers hier niet zo leuk te horen dat ze hun werk niet echt goed naar behoren uit voeren. Kijk naar de vele klachten hier op dit forum.(niet terug bellen, tegenstrijdige informatie,ect ect.)

Niemand hoeft van mij Tweak de rug toe te keren, ik geef gewoon uitgebreid antwoord op de vraag van DaWizzkid.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Wat zal ik lachen als na zo'n onderzoek blijkt dat TweakDSL er goed uitkomt.
Natuurlijk worden er wel eens zaken niet goed ingeschat of verkeerd gedaan.
Ben ook wel eens op het matje geroepen door de baas in de 39 jaar dat ik nu werk.
Eén keer zelfs een officieel onderzoek door een derde partij en dat ga je niet in de kouwe kleren zitten.
Maar goed, alle klagers hier zijn natuurlijk zelf 100% fout loos.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik weet het niet meer.. Ik wil wel sneller internet.. maar hoe betrouwbaar is dat adsl2+ dan van bijv tweakdsl ?

Mijn huidige is @home breedband, 5mbit down / 600kbit up. Gaat wel lekker.. Bijna nooit last van downtimes en 50mb aan webspace.

Ik lees van ADSL2+ voor 39.95 p / maand. Tot nu toe zou je dan een 8/1 mbit verbinding meekrijgen + gebruik van newsgroup. Zit hier geen btw bij dan ? Dat het ook op 47.95 uitkomt ?

Verders zou het adsl2 zodra het beschikbaar is hetzelfde prijs blijven.. Dat is wel erg handig.

:X als ik een postcode check uitvoer kom ik producten uit (8/1) die 59.95 p m kosten ... :?

[Voor 9% gewijzigd door Jism op 12-07-2005 06:35]

M'n magische bol werken.

• bjck
Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:42:
ik ben ook erg geinteresseerd in de adsl2+ aanbieding, maar zit nu nog bij xs4all /kpn
heeft tweakdsl een telco-to-telco procedure? en is die gratis of?
het modem dat ik al jaren heb is zon (getweakte) alcatel speedtouch home.
is die geschikt voor het tiscali/babyxl netwerk?
je krijgt eerst een 8mbit abbo voor 40 euro, maar zodra adsl2+ beschikbaar is word je dan verplicht om zon modem te kopen en over te gaan of wat?
ben maar studentje en moet nog maar zien of ik zoveel geld tegen die tijd heb
TweakDSL ondersteunt al tijden de telco-telco migratie voor een overstap. Tegen gewoon de normale aansluitkosten dacht ik. (even afgezien van acties).

ST HOME werkt op BaByXL, maar is wel heel erg uit de tijd en de ISDN variant werkt maar met één firmware, de aller laatste. De ST HOME kan ook alleen als bridge werken op die instellingen, dus niet als router!

Beesje heeft z'n beste tijd wel gehad, misschien gelijk kijken of overleggen met Tweak bij inschrijven voor een aanschaf van een nieuw type.
lism schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 06:26:

Verders zou het adsl2 zodra het beschikbaar is hetzelfde prijs blijven.. Dat is wel erg handig.
Tis-DSL variant wel, BBned vooralsnog even niet die mogelijkheid.
:X als ik een postcode check uitvoer kom ik producten uit (8/1) die 59.95 p m kosten ... :?
Is ook een voorinschrijving/aankondiging nog. Staat ook niet als product genoemd tussen de 'normale' abonnementen ;) Je kan wel zien of BBned en / of Tiscali (Tis-DSL) leverbaar is op jou adres middels de postcode check.

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Is er al iets bekend over een daadwerkelijke oplevering? Zou wel fijn zijn om te weten wanneer ik weer kan internetten thuis :D Zit nu namelijk zonder door een verhuizing :|

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:57
Meer mensen problemen om nieuwe mailboxen aan te maken?, kan niet inloggen

verder wel super tevreden hoor :*) :*)

[Voor 4% gewijzigd door BurnHard op 12-07-2005 11:24]

BurnHard.nl ICT Solutions

Anoniem: 27474

Iemand al een inschrijf formulier gekregen ivm TIS adsl2 aktie ??

• Striker2k2
nee
en helaas kost telco-telco migratie 75 euro
dat word me te duur als ik dan zelf ook nog eens een adsl2+ modem moet gaan kopen
dan maar naar telebyte of fiberworld

• bjck
Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:36:
nee
en helaas kost telco-telco migratie 75 euro
dat word me te duur als ik dan zelf ook nog eens een adsl2+ modem moet gaan kopen
dan maar naar telebyte of fiberworld
Als je nu al op BBned bent aangesloten kan je ook niet zomaar naar de ADSL2+ aanbieding van fiberworld/telebyte of andere ISP dan TweakDSL stappen natuurlijk. Ook dat is geen telco-telo-migratie maar een isp-isp migratie, dan zit je nogsteeds op dezelfde ADSL poort ipv ADSL2+ poort.

• Striker2k2
heb nu xs4all / kpn
zit te twijfelen tussen telebyte 8mbit voor 35 of tweakdsl adsl2 voor 40pm
fiberworld is geen optie meer na wat ervaringen te hebben gelezen
bij telebyte krijg ik of een modem gratis of de migratie
bij tweak moet ik dus zeker een modem kopen en hopen dat ze het zo strak mogelijk na afsluiten xs4all kunnen aansluiten zodat ik zo min mogelijk downtime heb
kan iemand me vertellen (uit ervaring?) of dat mogelijk is?
wat ook een beslissende factor is is de nieuwsserver. Die van telebyte heeft een slechtere retentie dan newszilla maar meer dumpgroepen. Hoe zit dat met de tweakdsl nieuwserver?

[Voor 6% gewijzigd door Striker2k2 op 12-07-2005 14:33]

• bjck
Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:31:
heb nu xs4all / kpn
zit te twijfelen tussen telebyte 8mbit voor 35 of tweakdsl adsl2 voor 40pm
fiberworld is geen optie meer na wat ervaringen te hebben gelezen
bij telebyte krijg ik of een modem gratis of de migratie
bij tweak moet ik dus zeker een modem kopen en hopen dat ze het zo strak mogelijk na afsluiten xs4all kunnen aansluiten zodat ik zo min mogelijk downtime heb
kan iemand me vertellen (uit ervaring?) of dat mogelijk is?
Dan moet je dus een telco-telco overstap doen en dus moet de oude provider juist niets afsluiten. Dan kan een lijn omgezet worden en heb je 15 minuten downtijd maar. Als je verbinding eerst wordt opgezegd/gesloopt moet hij daarna weer aangesloten worden en duurt het ~2 weken gemiddeld. Niet handig dus...

Eerst overstap regellen en laten bevestigen (dan heb je ook datum!) en dan pas opzeggen is meest veilig. En vuistregel blijft: "Een verbinding die gepland staat voor opheffing kan niet meer overgezet worden naar een ander netwerk of ISP".
wat ook een beslissende factor is is de nieuwsserver. Die van telebyte heeft een slechtere retentie dan newszilla maar meer dumpgroepen. Hoe zit dat met de tweakdsl nieuwserver?
Als je keuze tussen Telebyte & TweakDSL is zeker Tweak.

• Striker2k2
ok bedankt. Kan je me ook vertellen of er downgrade kosten zijn na het 1e jaar? weet niet hoe lang ik nog thuis woon en me pa heeft geen ads2+ nodig

dan nu maar eens op zoek naar een goed analoog adsl2+ modem voor max 90 euro die ook voip etc ondersteund. Iemand toevallig een suggestie?

• bjck
Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:54:
ok bedankt. Kan je me ook vertellen of er downgrade kosten zijn na het 1e jaar? weet niet hoe lang ik nog thuis woon en me pa heeft geen ads2+ nodig

dan nu maar eens op zoek naar een goed analoog adsl2+ modem voor max 90 euro die ook voip etc ondersteund. Iemand toevallig een suggestie?
Dat zijn misschien wel vragen die lastig zijn nog zo-vroeg in dit stadium. Kan je downgraden straks bij BBned gezien het andere/aparte poorten/lijnkaarten zijn naar lagere abonnementen. Kan je het verhuizen naar ander adres als daar nog geen ADSL2+ beschikbaar is naar gewoon abonnement? Dat soort scenarios, wie-weet of ze al uitgewerkt zijn...

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Krijg je ook een bevestiging als je je opgegeven hebt voor adsl2?
Ik ben benieuwd wanner het geleverd gaat worden.

To boldly go where no man has gone before...

• Striker2k2
hoe zit het trouwens na je contractsperiode?
word dat stilzwijgend weer verlengd met een jaar of kan je gewoon per maand opzeggen?
zit daar nog een verschil tussen bij tiscali en bbned?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Neen allebei hetzelfde, na het eerste jaar kan je per maand opzeggen.

• Striker2k2
das helemaal top, bedankt voor het antwoord
hoop dat ik snel de inloggevens voor het proef abbonement van tweaknews krijg dan kan ik me pa zeker overtuigen

• HoppyF
Striker2k2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:45:
das helemaal top, bedankt voor het antwoord
hoop dat ik snel de inloggevens voor het proef abbonement van tweaknews krijg dan kan ik me pa zeker overtuigen
Ik weet niet waar je woont maar controleer wel van te voren of je de aanbiedingen van BBned en TIS van ADSL2+ wel op je adres kunt krijgen.
De dekking is nog maar matig, dus het kan best zijn dat je nog niet aan de beurt bent en dat zou jammer zijn.
Als je nieuwe klant bent bij TweakDSL zit je wel goed :P
Je kunt dan voordelig aan een abo komen en natuurlijk gebruik maken van de newsserver.
Die is prima, niks over aan te merken.

• Striker2k2
ja ik ga een nieuwe klant worden
tiscali/babyxl netwerk is hier al wel verkrijgbaar alleen adsl2+ nog niet? weet niet waar ik dat kan controleren eigenlijk
bbned levert hier adsl2+ einde maand op dus ik neem aan dat tiscali vast ook niet ver achter is?

zat te denken aan dit nieuwe modem/router
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=230
zijn nog maar weinig adsl2+ modem/routers met voip en evt wireless
deze is helaas ook pas vanaf september leverbaar

[Voor 11% gewijzigd door Striker2k2 op 13-07-2005 00:14]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Allereerst wil ik jou namens TweakDSL mijn excuses aanbieden voor de verlate
reactie op de door jou gestuurde e-mail. We hebben ervoor gekozen om jou als
bestaande klant van TweakDSL/bbned pas te benaderen als we een duidelijk aanbod
konden doen. Bovendien hebben we besloten om eerst de storingen die voortkwamen
uit het orderproces van bbned zo ver mogelijk op te lossen alvorens we met deze
aanbieding zouden komen. Dit eenvoudigweg omdat we jou de juiste aandacht willen
geven. Nu we dan eindelijk zover zijn hopen we dat je het aanbod dat we je
kunnen doen op prijs stelt en dat jij er net zo blij mee bent als wij.

Momenteel biedt TweakDSL via haar website de mogelijkheid voor nieuwe en
bestaande klanten om gebruik te maken van TIS ADSL2. Dit is ADSL2+ over het
netwerk van Tiscali (voorheen BabyXL) met een snelheid van maximaal 24Mbit.
Omdat TIS ADSL2 geleverd wordt over het netwerk van Tiscali, zetten we eerst je
verbinding om naar een 2-8Mbit verbinding over het Tiscali-netwerk. Zodra
TIS ADSL2 beschikbaar is zetten we je zo snel mogelijk over naar ADSL2+ over het
netwerk van Tiscali en kan jij volop genieten van TIS ADSL2.
De maandkosten voor TIS ADSL2 zijn € 39,95 gedurende de gehele
contractsperiode, dus ook als je van de 2-8Mbit verbinding gebruik maakt. We
vragen eenmalige administratiekosten voor het omzetten naar TIS ADSL2, welke €
75,- bedragen. Bovendien moet je rekening houden met afsluitkosten van € 75,-
als je je TIS ADSL2 abonnement besluit op te zeggen.

Helaas is de dekking van het Tiscali-netwerk iets kleiner dan dat van bbned,
daarom kan het zijn dat TIS ADSL2 voor jou (nog) niet beschikbaar is. Bovendien
levert TweakDSL op dit moment nog geen telefoniediensten over dit netwerk, we
zijn een VoIP-dienst aan het ontwikkelen en hopen deze binnen enkele maanden aan
te kunnen bieden. Kwalitatief is het netwerk van Tiscali zeer goed vergelijkbaar
met het netwerk van bbned, beide leveren erg goede ADSL-diensten.

Als je TIS ADSL2 wilt bestellen moet je er goed rekening mee houden dat we dit
product alleen kunnen leveren over een analoge (POTS/PSTN) verbinding. Als je op
dit moment van ISDN gebruik maakt zijn er drie scenario's mogelijk:
- Je laat KPN je ISDN-verbinding omzetten in analoog. Dit kost ongeveer € 75,-
eenmalig en heeft als nadeel dat je natuurlijk geen ISDN-functionaliteit meer
hebt, maar ook dat je wellicht nieuwe toestellen moet aanschaffen, dat je een
aantal telefoonnummers kwijt zult raken en daarnaast moet je rekening houden met
een downtime voor je ADSL-verbinding van minstens een drietal dagen.
- Je vraagt bij KPN een nieuwe analoge verbinding aan. Dit kost € 47,55
eenmalig en € 9,67 per maand.
- Je bestelt een zogenaamde NLS (Nieuw Lijn Service). Wij laten KPN dan een
nieuw koperpaar activeren en leveren hierover de TIS ADSL2 verbinding. Hieraan
zijn wel kosten verbonden: € 75,- eenmalig en € 9,40 bovenop je
abonnementskosten per maand.

Bovendien moet je rekening houden met het volgende:
- Het overzetten van je huidige verbinding naar de TIS ADSL2 verbinding is
helaas niet gratis. Wij vragen voor de upgrade eenmalig € 75,-
- Als je besluit je TIS ADSL2 abonnement op te zeggen moeten we afsluitkosten in
rekening brengen. Deze bedragen € 75,-
- Je kan van de nieuwsserver gebruik maken met een maximale snelheid van 10Mbit,
tegen en vergoeding van € 9,95 per maand kunnen we dit opwaarderen naar
maximaal 20Mbit.
- Je kunt kiezen uit twee verschillende modems:
De Zyxell 2602R voor € 79,- ex verzendkosten (1x ethernet, 2x VoIP)
De Zyxell 2602HW voor € 119,- ex verzendkosten (4x Ethernet, 2x VoIP, WLAN)
- Eventuele kosten voor het aanleggen en huren van een koperpaar zijn niet in de
maandkosten verrekend.

Mocht je nog vragen hebben, reageer dan alsjeblieft op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Het TweakDSL Team
Kreeg net een mailtje van de helpdesk van TweakDSL ( na bijna 3 weken ), en ik vind dit dus een redelijk onbeschoft aanbod, dit houd namelijk in dat Als je nu via bbned verbonden bent a 69,95 Euro per maand, je niet kan upgraden naar bevoorbeeld ADSL2+ van bbned want dit staan hun niet toe , nou kunnen hun je wel aanbieden om naar TIS ADSL2+ te gaan maar dit kost je minimaal 75 euro aansluit kosten + 79 of 119 Euro voor een Modem.

Sorry Heren het was altijd gezellig en ik ben 3 jaar trouw klant geweest maar ik ga zoeken naar een alternatief ben het eerlijk gezegt een beetje zat.

• bjck
ShadowBumble schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:57:
[...]

Kreeg net een mailtje van de helpdesk van TweakDSL ( na bijna 3 weken ), en ik vind dit dus een redelijk onbeschoft aanbod, dit houd namelijk in dat Als je nu via bbned verbonden bent a 69,95 Euro per maand, je niet kan upgraden naar bevoorbeeld ADSL2+ van bbned want dit staan hun niet toe , nou kunnen hun je wel aanbieden om naar TIS ADSL2+ te gaan maar dit kost je minimaal 75 euro aansluit kosten + 79 of 119 Euro voor een Modem.

Sorry Heren het was altijd gezellig en ik ben 3 jaar trouw klant geweest maar ik ga zoeken naar een alternatief ben het eerlijk gezegt een beetje zat.
Je hebt nu iets waar je blij mee bent (al die tijd). Je wil iets en kan het niet gemakkelijk & goedkoop krijgen zomaar. En gelijk ga je weg :?

Hetzelfde probleem om aan een ADSL2+ aanbieding mee te doen heb je bij elke ISP omdat je nu immers al een aansluiting hebt en op BBned die (nu nog!) het niet mogelijk maakt om gemakkelijk te upgraden/overstappen. Opstappen is wel heel gemakkelijk en mijn inziens ook geen stap dichterbij een oplossing.

• KroontjesPen
Als jij dit een onbeschoft aanbod vind ShadowBumble zegt dat meer over jouw dan over TweakDSL.
Omdat je op dit moment nog niet kan upgraden naar ADSL2+ over BBned bieden ze mensen die kost wat het kost graag ADSL2+ willen een mogelijkheid aan.

Jouw, en mijn contract, loopt over BBned voor die prijs van € 69,95. Wil je minder betalen dan zal je eerst even moeten inversteren.
Dat ADSL2+ modem en die upgrade kosten moet je ook betalen als BBned later gaat upgraden hoor.

Stem blanco!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:14:
Opstappen is wel heel gemakkelijk en mijn inziens ook geen stap dichterbij een oplossing.
Jawel hoor het is inderdaad heel makelijk en de oplossing is dat ik dus dan vrij snel naar een andere provider kan overstappen wat inhoud dat ik dus WEL adsl2+ kan krijgen zonder minimaal 160 Euro uit met zak te kloppen.

Ik ga niet 160 Euro betalen om me te laten upgraden naar ADSL2+ via een andere leverancier terwijl bbned wel degelijk die mogelijkheden heeft het is namelijk niks meer als in de centrale een ander profiel neer zetten op de DSLAM ( aangezien bbned ook gewoon op mijn centrale ADSL2+ kan leveren ).

Bovendien is het niet echt fair tegenover je bestaande klanten om te zeggen nee jullie mogen niet upgraden van bbned maar jullie moeten wel iets minder dan het dubbele betaling voor een abonnement dat langzamer is dan het huidige abonnement, het enige wat we jullie wel kunnen bieden is een telco -telco migratie naar Tiscali maar dan moeten jullie 75 euro betalen + aanschaf andere apparatuur + raw copper fee's ( niet echt een probleem dit maar okay ).
KroontjesPen schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:23:
Omdat je op dit moment nog niet kan upgraden naar ADSL2+ over BBned bieden ze mensen die kost wat het kost graag ADSL2+ willen een mogelijkheid aan.
Staat nergens op de website dat dit een tijdelijk fase is er staat enkelt dat het niet kan.

overigens zeggen ze in de Email wel weer aansluit kosten te berekeken en op de site weer niet
Q: Hoe zit het met de aansluitkosten?
A: Aansluiten is gratis. Vanwege de scherpe prijs van de introductieaanbieding, moeten we je wel afsluitkosten ten bedrage van € 75,- in rekening brengen als je ADSL2+ op wilt opzeggen.
en dit heeft betrekking op TIS ADSL2+

[Voor 26% gewijzigd door ShadowBumble op 13-07-2005 14:33]

• HoppyF
ShadowBumble schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:30:
[...]

Jawel hoor het is inderdaad heel makelijk en de oplossing is dat ik dus dan vrij snel naar een andere provider kan overstappen wat inhoud dat ik dus WEL adsl2+ kan krijgen zonder minimaal 160 Euro uit met zak te kloppen.

Ik ga niet 160 Euro betalen om me te laten upgraden naar ADSL2+ via een andere leverancier terwijl bbned wel degelijk die mogelijkheden heeft het is namelijk niks meer als in de centrale een ander profiel neer zetten op de DSLAM ( aangezien bbned ook gewoon op mijn centrale ADSL2+ kan leveren ).

Bovendien is het niet echt fair tegenover je bestaande klanten om te zeggen nee jullie mogen niet upgraden van bbned maar jullie moeten wel iets minder dan het dubbele betaling voor een abonnement dat langzamer is dan het huidige abonnement, het enige wat we jullie wel kunnen bieden is een telco -telco migratie naar Tiscali maar dan moeten jullie 75 euro betalen + aanschaf andere apparatuur + raw copper fee's ( niet echt een probleem dit maar okay ).

[...]

Staat nergens op de website dat dit een tijdelijk fase is er staat enkelt dat het niet kan.

overigens zeggen ze in de Email wel weer aansluit kosten te berekeken en op de site weer niet

[...]

Het is inderdaad een aanbod waar je niet zo veel aan hebt.
Het is echter een aanbod, en of dit nu duur is of niet moet je zelf bepalen.

Zoals al eerder een paar bladzijden terug hier is gezegd geldt dit upgrade verhaal volgens mij nog steeds maar voor mensen die ook daadwerkelijk TIS in hun centrale hebben zitten en dat zijn er helaas nog veel te weinig ook al wordt er gemakkelijk gezegd "dat de dekking iets minder is".
"Iets" is nogal een rekbaar begrip.

Het wachten zal dan toch maar zijn totdat BBned ons de mogelijkheid gaat geven om te migreren. Dat doen ze ook niet voor niks natuurlijk dus dat zal wel op hetzelfde bedrag a € 75 euro gaan kosten. Dat vind ik nog geen ramp want die kosten verdien je wel weer terug vanwege het lagere maandbedrag.
Een modem heb je ook nodig, maar als je nu een Copperjet 816-2P hebt is de kans groot dat deze geupgrade kan worden naar ADSL2+, scheelt je ook weer zo'n € 80.
De firmware is nog niet uit maar komt wel uit, wel even oppassen met VoIP want dat heb je dan niet. Als dit geen rol speelt en je alleen internet wilt is het echter een goede optie.

Ander alternatief is op dit moment alleen Versatel, maar of je dit ziet zitten ... (slechte newsserver e.d.).
Alternatieven op langere termijn zijn ADSL2+ via KPN, maar dat kan ook nog maanden duren.

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 11:27
Ontstaat er al duidelijk mbt t-is dsl users die over willen stappen?

Ik heb naar aanleiding van mij vraag hierover een mail gehad dat het waarschijnlijk wel mogelijk wordt maar dat ze er nog niet helemaal uit zijn.

Het kan toch niet erg moeilijk zijn als t-is dsl user om een upgrade te krijgen lijkt mij niet meer dan een profiel vervangen? Tenzij je op een andere kast geprikt moet worden?

Welke modem gaat nu worden gebruikt door t-is om adsl 2+ te leveren en wat gaat deze kosten?

• Xandrios
Als je op een adsl2+-geschikte dslam zit, lijkt me dat je zonder problemen kunt upgraden, ook in het eerste contractsjaar.
Dat is nu namelijk ook gewoon het geval (Voor de adsl-1 pakketten) :)

Modems:
- Je kunt kiezen uit twee verschillende modems:
De Zyxell 2602R voor € 79,- ex verzendkosten (1x ethernet, 2x VoIP)
De Zyxell 2602HW voor € 119,- ex verzendkosten (4x Ethernet, 2x VoIP, WLAN)

• bjck
[...]

Dat is nu juist het hele probleem, 't is bij BBned niet een kwestie van ander profiel omdat ze niet alle huidige in gebruik zijnde lijnkaarten/apparatuur vervangen. Jou lijn zal dus overgezet moeten worden. En dat proces is er nu juist net even niet nog.

Doe je dus een ISP-ISP migratie behoudt je wel je aansluiting maar zit je nogsteeds op dezelfde ADSL1 geschikte poort aangesloten en moet je nogsteeds wachten op de overstap/upgrade mogelijkheid.
Dat klinkt raar, maar is heel fair blijkt. Vandaag koop je voldoende afwasmiddel voor een heel jaar a 20 flessen * €5. Een prima deal is dat op dat moment.

Een week later komt er voor mensen die dan beslissen een aanbieding waar de flessen nog €4 kosten.

Aanbiedingen zijn er altijd om nieuwe mensen aan te sluiten.

Als je nu gewoon geduld hebt komt er via Tweak vast wel een mogelijkheid bij BBned om ook bestaande lijnen voor een vergoeding om te laten prikken. Dus of kiezen nu alvast naar Tis-DSL of gewoon wachten wat er op je af komt.

Of opzeggen en opnieuw aanvragen voor ADSL2+.

[Voor 41% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 17:05]

• schiffeb
schiffeb schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:45:

Ik heb naar aanleiding van mij vraag hierover een mail gehad dat het waarschijnlijk wel mogelijk wordt maar dat ze er nog niet helemaal uit zijn.

Het kan toch niet erg moeilijk zijn als t-is dsl user om een upgrade te krijgen lijkt mij niet meer dan een profiel vervangen? Tenzij je op een andere kast geprikt moet worden?

Welke modem gaat nu worden gebruikt door t-is om adsl 2+ te leveren en wat gaat deze kosten?
Wat ik nu begrijp uit een nieuwe mail van tweakdsl is dat je wel op een andere kaart geprikt moet worden vreemd maar dat zal wel te maken hebben met wat bjck 1 post hierboven beschrijft dat ze niet alle kaarten vervangen. Dat maakt het verhaal dan iets lastiger dan een profiel vervangen.

• bjck
schiffeb schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:06:
[...]

Wat ik nu begrijp uit een nieuwe mail van tweakdsl is dat je wel op een andere kaart geprikt moet worden vreemd maar dat zal wel te maken hebben met wat bjck 1 post hierboven beschrijft dat ze niet alle kaarten vervangen. Dat maakt het verhaal dan iets lastiger dan een profiel vervangen.
Dat is 't geval bij BBned. Tiscali kiest andere opzet, vandaar dat je eerst gewoon opgeleverd kan worden met ADSL 8/1 en later je lijn een ander profiel krijgt.

• Xandrios
Hier, een lijstje met mogelijkheden.
Ik heb nu BBned ADSL-1 op een analoge lijn.
- Wachten tot er BBned een goede aanbieding doet om je lijn te laten omzetten naar een adsl2+ poort. Gaat waarschijnlijk een eenmalig bedrag kosten.
- Je huidige lijn via een TTmigratie (Telco-Telco-migratie) laten overnemen door Tiscali ADSL2+. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Geen downtime, eenmalige kosten: €75.
- Je huidige verbinding opzeggen, en zodra DSL van de lijn is (Dat kan Tweak in princiepe op een bepaalde dag plannen), ADSL2+ aanvragen bij BBned of Tiscali. (Mits beschikbaar bij BBned op dat moment, eerst checken dan opzeggen). Nadeel: downtime.(1-2 weken) Voordeel: Geen extra kosten.
- Een extra lijn aanvragen (Bij KPN kost dat ongeveer 50 euro eenmalig, plus ~10 euro per maand voor belbudget. Of bij Tweakdsl (kaal-koper), dat kost 75 euro eenmalig, en 9.40 maandelijks. ). Op deze extra lijn ADSL2+ van BBned of tiscali aanvragen. Oude lijn opzeggen zodra nieuwe adsl2+ lijn werkt. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Voordeel: geen downtime, nadeel: niet goedkoop.

Ik heb nu BBned ADSL-1 op een ISDN lijn.
- Huidige dsl opzeggen, en je ISDN lijn laten omzetten naar analoog. (Kosten: ???). Dan BBned / Tiscali adsl2+ aanvragen. Nadeel: Downtime, kosten.
- Een extra lijn aanvragen (Bij KPN kost dat ongeveer 50 euro eenmalig, plus ~10 euro per maand voor belbudget. Of bij Tweakdsl (kaal-koper), dat kost 75 euro eenmalig, en 9.40 maandelijks. ). Op deze extra lijn ADSL2+ van BBned of tiscali aanvragen. Oude lijn opzeggen zodra nieuwe adsl2+ lijn werkt. Voordeel: geen downtime, nadeel: niet goedkoop.

Ik heb nu BBned ADSL-1 op een kaalkoper lijn.
- ADSL2+ laten aanleggen op een eventueel aanwezige analoge telefoonlijn. Als dat werkt, oude verbinding opzeggen.
- Wachten tot er BBned een goede aanbieding doet om je lijn te laten omzetten naar een adsl2+ poort. Gaat waarschijnlijk een eenmalig bedrag kosten.
- Je huidige verbinding opzeggen, en zodra DSL van de lijn is, ADSL2+ aanvragen bij BBned of Tiscali. Nadeel: downtime en kaalkoper opnieuw aanleggen/activeren (€75)
- Een extra lijn aanvragen (Bij KPN kost dat ongeveer 50 euro eenmalig, plus ~10 euro per maand voor belbudget. Of bij Tweakdsl (kaal-koper), dat kost 75 euro eenmalig, en 9.40 maandelijks. ). Op deze extra lijn ADSL2+ van BBned of tiscali aanvragen. Oude lijn opzeggen zodra nieuwe adsl2+ lijn werkt. Voordeel: geen downtime, nadeel: niet goedkoop.

Ik heb nu Tiscali ADSL-1 op een analoge lijn.
- Wachten tot er Tiscali een goede aanbieding doet om je lijn te laten upgraden naar adsl2+. Waarschijnlijk gratis.
- Je huidige lijn via een TTmigratie (Telco-Telco-migratie) laten overnemen door BBned ADSL2+. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Geen downtime, eenmalige kosten: €75.
- Een extra lijn aanvragen (Bij KPN kost dat ongeveer 50 euro eenmalig, plus ~10 euro per maand voor belbudget. Of bij Tweakdsl (kaal-koper), dat kost 75 euro eenmalig, en 9.40 maandelijks. ). Op deze extra lijn ADSL2+ van BBned of tiscali aanvragen. Oude lijn opzeggen zodra nieuwe adsl2+ lijn werkt. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Voordeel: geen downtime, nadeel: niet goedkoop.

Ik heb nu Tiscali ADSL-1 op een ISDN lijn.
- Je ISDN lijn laten omzetten naar analoog, en wachten op een aanbieding van Tiscali (Kosten: ???)

Ik heb nu Tiscali ADSL-1 op een kaalkoper lijn.
- Wachten tot er Tiscali een goede aanbieding doet om je lijn te laten upgraden naar adsl2+. Waarschijnlijk gratis.
- ADSL2+ laten aanleggen op een eventueel aanwezige analoge telefoonlijn. Als dat werkt, oude verbinding opzeggen.
- Je huidige verbinding opzeggen, en zodra DSL van de lijn is (1-2 weken), ADSL2+ aanvragen bij BBned of Tiscali. Nadeel: downtime en kaalkoper opnieuw aanleggen/activeren (€75)
Mischien dat iemand zin heeft om even te controleren of ik niet ergens een vage fout heb gemaakt? :)

[Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 13-07-2005 23:17]

• schiffeb
bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:24:
[...]

Dat is 't geval bij BBned. Tiscali kiest andere opzet, vandaar dat je eerst gewoon opgeleverd kan worden met ADSL 8/1 en later je lijn een ander profiel krijgt.

• schiffeb
Ok dat ging lekker:)

Begrijp ik het goed dat je bj T-is DSL wel gewoon door middel van een profiel opladen over kan worden gezet???

• KroontjesPen
@Xandrios
Ik heb nu BBned ADSL-1 op een ISDN lijn.

(Heeft nog alleen zin voor overgaan naar TIS.)
Eerst moet die ADSL-1 lijn worden opgezegd.
Dan van ISDN naar POTS
Vervolgens TIS ADSL2+ aanvragen.(Misschien tijdelijk TIS ADSL-1, waar wel een ADSL over POTS modem voor nodig is.)
Houdt dus wel down-tijd in.

Stem blanco!

• Xandrios
Thanks, fixed :)

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ok, ik klaag niet snel. Maar nu heeft de klantenservice het echt voor elkaar gekregen. Ik ben nu echt goed over de zeik.
TweakDSL heeft echt de slechtste service in de wereld. Ik kan niet begrijpen dat een bedrijf op deze manier met hun klanten om gaat en ik ga nu echt proberen of ik een officiele klacht kan indienen bij een leiding gevende. Geen directeur zou willen dat zijn personeel zo omgaat met z'n klanten.
Maar ik zal even uitleggen wat er de laatste tijd gaande is:

Ik zit al enkele maanden met een te langzame internet verbinding, ipv de 6 mbit die ik normaal heb, heb ik nu nog maar 1,5 mbit. Ik heb hier meerdere malen over gebeld en ze zouden het uitzoeken. Toen bleek er idd een fout in de administratie te zitten, maar nadat dit opgelost was had ik nog steeds een langzame verbinding.
Dus ik weer bellen. Elke keer kreeg ik weer tips hoe het opgelost kon worden, maar niks hielp.
Oplossingen die niks hielpen:
- nieuwe modem
- nieuwe kabels
- verschillende pc's geprobeerd
- Opstarten van knoppix cd
- splitter verwisseld/verwijderd
- poort reset

Volgens tweak heb ik een modem die op 8mbit intraind (of zoiets), bijna het maximale wat kan. Maar mijn uiteindelijke snelheid is nog niks veranderd. Ik heb de snelheid van 6mbit wel gehad, dus ik weet dat het kan.
Nu, na maanden wacht heb ik dan maar om een monteur gevraagd. Deze moet ik zelf betalen als het mijn probleem is, maar dat moet dan maar. Momenteel wil ik gewoon weer normaal downloaden.
Hierom heb ik afgelopen maandag gevraagd. Ik zou dezelfde dag of dinsdag worden teruggebeld worden. Disndag middag bel ik nog maar een keertje. Toen bleek er niks in de computer te staan, dus nog maar een keertje gevraag. Nu zou ik echt dinsdag of woensdag bericht krijgen. Vandaag is het woensdag en ik heb weer niks gehoord, dus ik bel maar weer. Krijg ik een dame aan de telefoon die mij belooft terug te bellen zodra ze meer weet. 100% vandaag. Nou, het is nu 1843 en ik heb nog niks gehoord. Hoe kunnen ze iemand vertellen dat je wordt terug gebeld en dan gewoon niet doen. En ik ben dan nog stom genoeg om dat te geloven.
Ik ben in de afgelopen maanden 1 keer terug gebeld. Toen ik daar een opmerking over maakte zei ze dat ze net nieuw was. Waarschijnlijk wist ze niet van het niet terug bellen beleid.
Mensen die mij niet geloven of denken dat ik overdrijf, mogen gewoon tweak bellen. Daar kan je vragen hoe lang mijn storing lijst. Ik heb echt al zo vaak gehad dat een bepaalde storing niet in de computer was opgeslagen, dat ik er meerdere keren om moest vragen en dat er weken voorbij gingen zonder enig contact. Laatst iemand die zelfs erg denigrerend tegen mij deed en dacht dat ik achterlijk was (hij vraagt wat mijn snelheid is, ik zeg 1,6 mbit. Nou meneer, dan internet u juist heel erg snel. Ik vraag hem hoe dat zo. Ik herhaal het no geen keer. 1,6mbit. Wordt het even stil. Dan begint hij allemaal oplossingen te bedenken, dat ik de snelheid anders maar een keer op speedtest.bbned.nl moet gaan kijken, want dan kan ik pas echt de snelheid meten. Toen ben ik dus echt kwaad geworden)

Ik kan niks anders doen dan wachten op de monteur, het maakt mij niet meer uit of het mijn schuld is of die van tweak. Ik wil alleen maar dat het probleem opgelost wordt. Zodat ik nooit meer met tweakdsl hoef te bellen.
1 ding heb ik wel geleerd, ik ga vanaf nu alle namen vragen van iedereen die ik aan de telefoon krijg. Misschien kunnen we er dan achter komen, wie iig zijn best doet en wie niet.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Striker2k2
heeft iemand al een aanvraag formulier gehad voor tis adsl2+?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:02:
't is bij BBned niet een kwestie van ander profiel omdat ze niet alle huidige in gebruik zijnde lijnkaarten/apparatuur vervangen.
Exact hetzelfde 'probleem' als bij TIS dus. Mensen die nu 8Mbit krijgen moeten later omgeprikt worden op een ADSL2+-kaart. Dat was het hele idee achter nu 8Mbit en later 20Mbit. Eerst aansluiten, later hardware vervangen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:17:
[...]

Exact hetzelfde 'probleem' als bij TIS dus. Mensen die nu 8Mbit krijgen moeten later omgeprikt worden op een ADSL2+-kaart. Dat was het hele idee achter nu 8Mbit en later 20Mbit. Eerst aansluiten, later hardware vervangen.
Niet helemaal. Aansluiting blijft immers gewoon zitten waar die zit en geen handmatige omzetting fysiek in de centrale van koperlijnen bij een upgrade naar een ADSL2+ lijn. En als de ADSL2+ geschikte hardware er al staat nu is het helemaal niets vervangen meer ook.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 20:23]

• HoppyF
Xandrios schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:44:
Hier, een lijstje met mogelijkheden.
[...]
Mischien dat iemand zin heeft om even te controleren of ik niet ergens een vage fout heb gemaakt? :)
Ik heb nu BBned ADSL-1 op een analoge lijn.
- Je huidige lijn via een TTmigratie (Telco-Telco-migratie) laten overnemen door Tiscali ADSL2+. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Geen downtime, eenmalige kosten: €75.
- Je huidige verbinding opzeggen, en zodra DSL van de lijn is (1-2 weken), ADSL2+ aanvragen bij BBned of Tiscali. Nadeel: downtime. Voordeel: Geen extra kosten.
Begrijp ik het goed dat als je je huidige ADSL BBned lijn opzegt je daarna gewoon ADSL2+ kan aanvragen? Kortom: dan ben je een nieuwe klant ipv een bestaande klant?

Ik heb hier nog een vrije ISDN lijn liggen waar geen ADSL overheen loopt, als ik deze lijn laat omzetten naar analoog zou ik daar dus ADSL2+ op kunnen aanvragen als ik het goed begrijp ??

Anoniem: 81359

Fijne aanbieding als je bij je abo telefonie hebt :( :( kan je weer terug naar de KPN.

• HoppyF
bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:22:
[...]

Niet helemaal. Aansluiting blijft immers gewoon zitten waar die zit en geen handmatige omzetting fysiek in de centrale van koperlijnen bij een upgrade naar een ADSL2+ lijn. En als de ADSL2+ geschikte hardware er al staat nu is het helemaal niets vervangen meer ook.
He? :?
Waarom is de migratie van ADSL naar ADSL2+ dan zo moeilijk als er niets opgeprikt hoeft te worden? Ik had begrepen dat er juist wel diverse acties nodig waren om je om te laten zetten van ADSL naar ADSL2+.
Vandaar ook de relatief hoge kosten, eerst afsluiten en dan aansluiten, ook al kan dat kort achter elkaar.
Of zit er technisch zoveel verschil tussen TIS en BBned?
Dat kan ik me haast niet voorstellen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:22:
Als ze dat doen ga je drama's krijgen. Alle andere klanten die geen ADSL2+ willen lopen het risico hun verbinding kwijt te raken. Hun modem is niet getest met ADSL2+ multiservice kaarten, en van een behoorlijk aantal modems is al duidelijk dat het niet, niet betrouwbaar of instabiel werkt. Mensen met oude alcatel modems(speedtouch home), oude e-techs(eerste generatie), oude copperjet(cp810) en oude Telindus(1120/1121) modems raken mogelijk hun verbinding kwijt. Erg leuk als omdat jij 20Mbit krijgt er van de 23 andere gebruikers 15 een nieuw modem mogen kopen.

Ik weet niet wat TIS gaat doen, maar kaarten swappen is vanwege de problemen met bestaande lijnen met oude modems geen echte optie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:28:
[...]

[...]

Begrijp ik het goed dat als je je huidige ADSL BBned lijn opzegt je daarna gewoon ADSL2+ kan aanvragen? Kortom: dan ben je een nieuwe klant ipv een bestaande klant?

Ik heb hier nog een vrije ISDN lijn liggen waar geen ADSL overheen loopt, als ik deze lijn laat omzetten naar analoog zou ik daar dus ADSL2+ op kunnen aanvragen als ik het goed begrijp ??
Enigste wat Xandrios daar nog mist is dat voor die actie er op die centrale wel nu beschikbaarheid van ADSL2+ moet zijn.

Doordat je lijn vrij is, kan die weer aangesloten worden op elke poort. Dus ook op een ADSL2+ poort, je bent dan soort van 'nieuwe klant' natuurlijk.
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:32:
[...]

He? :?
Waarom is de migratie van ADSL naar ADSL2+ dan zo moeilijk als er niets opgeprikt hoeft te worden? Ik had begrepen dat er juist wel diverse acties nodig waren om je om te laten zetten van ADSL naar ADSL2+.
Vandaar ook de relatief hoge kosten, eerst afsluiten en dan aansluiten, ook al kan dat kort achter elkaar.
En dat proces heel kort achter elkaar is ook een Telco-Telco migratie (TTM). Om jou telefoonlijn van poort te laten veranderen moet iemand (KPN) koperlijntjes losmaken, nieuwe aanleggen en vastzetten. Elke actie kost geld, vandaar ook de opheffingskosten bijvoorbeeld bij het opzeggen van een DSL abonnement/lijn.

Bij een TTM doe je het dus eigenlijk in één keer. Los en weer elders vastzetten. Nu mag/kan een TTM alleen niet van en naar dezelfde telco.
Of zit er technisch zoveel verschil tussen TIS en BBned?
Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Zeker dat er technisch verschil tussen zit. Hele opzet van netwerk, hele opzet van apparatuur en ADSL2+ geschiktheid, zo veel verschillen. Zelfs de keuze van DSLAM apparatuur is totaal verschillend in de centrales. Waar ze vroeger beide voor Cisco kozen (met totaal andere netwerk setup) kiest BBned voor Alcatel (net als KPN) en Tiscali voor UTStarcom.

ViNcE schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:55:
Ok, ik klaag niet snel. Maar nu heeft de klantenservice het echt voor elkaar gekregen. Ik ben nu echt goed over de zeik.
TweakDSL heeft echt de slechtste service in de wereld. Ik kan niet begrijpen dat een bedrijf op deze manier met hun klanten om gaat en ik ga nu echt proberen of ik een officiele klacht kan indienen bij een leiding gevende. Geen directeur zou willen dat zijn personeel zo omgaat met z'n klanten.
Maar ik zal even uitleggen wat er de laatste tijd gaande is:

Ik zit al enkele maanden met een te langzame internet verbinding, ipv de 6 mbit die ik normaal heb, heb ik nu nog maar 1,5 mbit. Ik heb hier meerdere malen over gebeld en ze zouden het uitzoeken. Toen bleek er idd een fout in de administratie te zitten, maar nadat dit opgelost was had ik nog steeds een langzame verbinding.
Dus ik weer bellen. Elke keer kreeg ik weer tips hoe het opgelost kon worden, maar niks hielp.
Oplossingen die niks hielpen:
- nieuwe modem
- nieuwe kabels
- verschillende pc's geprobeerd
- Opstarten van knoppix cd
- splitter verwisseld/verwijderd
- poort reset

Volgens tweak heb ik een modem die op 8mbit intraind (of zoiets), bijna het maximale wat kan. Maar mijn uiteindelijke snelheid is nog niks veranderd. Ik heb de snelheid van 6mbit wel gehad, dus ik weet dat het kan.
Nu, na maanden wacht heb ik dan maar om een monteur gevraagd. Deze moet ik zelf betalen als het mijn probleem is, maar dat moet dan maar. Momenteel wil ik gewoon weer normaal downloaden.
Hierom heb ik afgelopen maandag gevraagd. Ik zou dezelfde dag of dinsdag worden teruggebeld worden. Disndag middag bel ik nog maar een keertje. Toen bleek er niks in de computer te staan, dus nog maar een keertje gevraag. Nu zou ik echt dinsdag of woensdag bericht krijgen. Vandaag is het woensdag en ik heb weer niks gehoord, dus ik bel maar weer. Krijg ik een dame aan de telefoon die mij belooft terug te bellen zodra ze meer weet. 100% vandaag. Nou, het is nu 1843 en ik heb nog niks gehoord. Hoe kunnen ze iemand vertellen dat je wordt terug gebeld en dan gewoon niet doen. En ik ben dan nog stom genoeg om dat te geloven.
Ik ben in de afgelopen maanden 1 keer terug gebeld. Toen ik daar een opmerking over maakte zei ze dat ze net nieuw was. Waarschijnlijk wist ze niet van het niet terug bellen beleid.
Mensen die mij niet geloven of denken dat ik overdrijf, mogen gewoon tweak bellen. Daar kan je vragen hoe lang mijn storing lijst. Ik heb echt al zo vaak gehad dat een bepaalde storing niet in de computer was opgeslagen, dat ik er meerdere keren om moest vragen en dat er weken voorbij gingen zonder enig contact. Laatst iemand die zelfs erg denigrerend tegen mij deed en dacht dat ik achterlijk was (hij vraagt wat mijn snelheid is, ik zeg 1,6 mbit. Nou meneer, dan internet u juist heel erg snel. Ik vraag hem hoe dat zo. Ik herhaal het no geen keer. 1,6mbit. Wordt het even stil. Dan begint hij allemaal oplossingen te bedenken, dat ik de snelheid anders maar een keer op speedtest.bbned.nl moet gaan kijken, want dan kan ik pas echt de snelheid meten. Toen ben ik dus echt kwaad geworden)

Ik kan niks anders doen dan wachten op de monteur, het maakt mij niet meer uit of het mijn schuld is of die van tweak. Ik wil alleen maar dat het probleem opgelost wordt. Zodat ik nooit meer met tweakdsl hoef te bellen.
1 ding heb ik wel geleerd, ik ga vanaf nu alle namen vragen van iedereen die ik aan de telefoon krijg. Misschien kunnen we er dan achter komen, wie iig zijn best doet en wie niet.
Ik leef met je mee hoor. Het trieste is dat je echt niet de enige bent. Ik heb ook nog nooit zoveel 'problemen'gehad mijn mijn verbinding als in mijn tweak-tijd.(nog negen maanden en dan mag ik pas weg :'( :'( :'( ) Dan ook nog een die te slecht functionerende helpdesk :O :Z . En dat mensen dit ook nog voor lief nemen is helemaal onglooflijk. :?
Ik denk ook dat het beste is om alle namen, tijden en kort de gespreks inhoud te noteren. Heb het eerst ook niet gedaan. maar ben nu al een flink dossier aan het opbouwen.

Heel veel sterkte met Tweak, ik hoop echt voor je dat er licht is aan het einde van de tunnel.

Striker2k2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:20:
hahahahahah, grapig hoor....

denk dat je hem eerst zelf moet maken of ff zelf moet gaan ophalen daar in lelystad.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144737 op 14-07-2005 04:45]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:39:
[...]

Als ze dat doen ga je drama's krijgen. Alle andere klanten die geen ADSL2+ willen lopen het risico hun verbinding kwijt te raken. Hun modem is niet getest met ADSL2+ multiservice kaarten, en van een behoorlijk aantal modems is al duidelijk dat het niet, niet betrouwbaar of instabiel werkt. Mensen met oude alcatel modems(speedtouch home), oude e-techs(eerste generatie), oude copperjet(cp810) en oude Telindus(1120/1121) modems raken mogelijk hun verbinding kwijt. Erg leuk als omdat jij 20Mbit krijgt er van de 23 andere gebruikers 15 een nieuw modem mogen kopen.

Ik weet niet wat TIS gaat doen, maar kaarten swappen is vanwege de problemen met bestaande lijnen met oude modems geen echte optie.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie hoor maar juist om dit wel te kunnen is tiscali al zijn Alcatels aan het uit faseren naar UT Starcom omdat deze juist niet die problemen hebben en wel multiservice ondersteunen en als je een alcatel centrale heb is het weer een ander verhaal, maar ergens moet ik je wel nageven Burne, UT Starcom heeft ook problemen maar niet de gene die jij nu bedoelt ;)

O ja na mijn razende verhaal hierboven ( paar posts omhoog ) heb ik besloten maar even af te wachten wat bbned gaat doen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 144737 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 04:44:
[...]

hahahahahah, grapig hoor....

denk dat je hem eerst zelf moet maken of ff zelf moet gaan ophalen daar in lelystad.
???? Snap je niet echt hoor, heb mijn aanvraagformulier aangevraagd en die word gewoon opgestuurd. Slechte ervaring gehad ofzo?

https://powershellisfun.com

• schiffeb
Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:39:
[...]

Burne en bjck als ik me niet vergis werken jullie beide bij Tweakdsl toch?

==================================================
Overbodige tekst pleite 8)7
==================================================

[Voor 23% gewijzigd door schiffeb op 14-07-2005 10:30]

• bjck
schiffeb schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:06:
[...]

Burne en bjck als ik me niet vergis werken jullie beide bij Tweakdsl toch?
* bjck niet in ieder geval.

• schiffeb
Hm ok dan trek ik mijn vorige boodschap terug:P

• schiffeb
Maar burne kan jij misschien vertellen wat de mogelijkheden zijn om nu te upgraden voor T-is DSL users in hun 1e jaar. Ik was altijd in de veronderstelling dat upgraden gratis was en dat er aan downgraden kosten zaten verbonden.

(Even los van nieuwe modem).

De Copperjet 816-2p was toch met firmware ADSL2+ te fixen?

• Striker2k2
aanvraag voor tweaknews binnen 2 dagen in huis
aanvraag voor adsl2+ duurt nu al flink langer :(

• bjck
schiffeb schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:33:
Maar burne kan jij misschien vertellen wat de mogelijkheden zijn om nu te upgraden voor T-is DSL users in hun 1e jaar. Ik was altijd in de veronderstelling dat upgraden gratis was en dat er aan downgraden kosten zaten verbonden.

(Even los van nieuwe modem).

De Copperjet 816-2p was toch met firmware ADSL2+ te fixen?
Denk dat je die vraag beter aan Floris of Ghandi kan richten, gezien ook Burne niet bij TweakDSL werkt volgens mijn informatie.

De CJT816-2P werkt inderdaad op ADSL2+ verbindingen met nieuwe firmware (komt nog) voor annexA in ieder geval. Op TIS-DSL wordt de voice mogelijkheid alleen kompleet zinloos, maar modem werkt.

Kan geen uitspraken doen of het perfect werkt gezien er geen praktijk informatie is vooralsnog

Striker2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:41:
aanvraag voor tweaknews binnen 2 dagen in huis
aanvraag voor adsl2+ duurt nu al flink langer :(
bereid je maar vast voor......... :'(

Anoniem: 115728

Ik begin een beetje zat te worden van die azijnpisser Buhuu....Je doet je nick alle eer aan zeg met je gejammer.
Ik ga een poosje pleite, en ik hoop na mijn vakantie nix meer te horen van die oetl#l.

Anoniem: 115728 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:24:
Ik begin een beetje zat te worden van die azijnpisser Buhuu....Je doet je nick alle eer aan zeg met je gejammer.
Ik ga een poosje pleite, en ik hoop na mijn vakantie nix meer te horen van die oetl#l.
ow, weer een gefrustreerde helpdekmedewerker. Geniet van de vakantie, die heb je zeker nodig.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 144737 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:50:
[...]

ow, weer een gefrustreerde helpdekmedewerker. Geniet van de vakantie, die heb je zeker nodig.
Kom, laten we een beetje normaal doen naar elkaar toe! We zitten in een TweakDSL topic met mensen die graag dingen willen weten hierover of benieuwd zijn hoelang het allemaal duurt enz...

-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:00:
[...]

Kom, laten we een beetje normaal doen naar elkaar toe! We zitten in een TweakDSL topic met mensen die graag dingen willen weten hierover of benieuwd zijn hoelang het allemaal duurt enz...
er mag geen topic gestart worden met slechte ervaringen/klachten. Dus moet dat hier. Ook handig om te weten dat er wel heeeeel veel fout gaat bij tweak. Ik geef een tegen geluid aan mensen die de klachen van tweak erg verbloemen en bagatelliseren.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 144737 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:09:
[...]

er mag geen topic gestart worden met slechte ervaringen/klachten. Dus moet dat hier. Ook handig om te weten dat er wel heeeeel veel fout gaat bij tweak. Ik geef een tegen geluid aan mensen die de klachen van tweak erg verbloemen en bagataliseren.
Ok, slechte ervaringen mogen natuurlijk ook. Zolang het maar eerlijk is en niet te persoonlijk word naar de mensen hier, toch?

-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:14:
[...]

Ok, slechte ervaringen mogen natuurlijk ook. Zolang het maar eerlijk is en niet te persoonlijk word naar de mensen hier, toch?
mee eens. Ik val niemand persoonlijk aan. Wel de slechte organisatie, administratie en helpdesk.

• Striker2k2
geef dan ook voorbeelden en ervaringen buuhuu en niet alleen maar dom lullen dat er van alles mis is

Striker2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:20:
geef dan ook voorbeelden en ervaringen buuhuu en niet alleen maar dom lullen dat er van alles mis is
ga maar terug in de topics en je zal het lezen en ook moeten huilen.....Ik ga het niet allemaal weer voor jou herhalen.
Ik ben ook echt niet de enige met nog al vervelende probleempjes met tweak.(te snel uit hun jasje groeien?) Ik kan dan ook niet echt positief zijn over zaken waar ik rond uit erg ontevreden mee ben.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Jammer dat voice niet meer werkt dan.. dat zou voor mij betekenen dat ik geen lijn meer heb om mee te kunnen bellen als ik mee wil doen met deze actie...

dan zou ik weer een KPN lijn aan moeten vragen , nummer moeten laten porteren en kost het me uiteindelijk weer een hoop geld..

voip diensten zijn er (nog?) niet....

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:27
Ik krijg laatste paar dagen veel hickups met mijn verbinding.Ik heb nu tweakdsl Pro (2mbit).
Maar het lijkt wel of mijn verbinding om de paar minuten het effe niet doet 5 sec. Pagina's laden dan niet en na een poosje doet alles het weer perfect. Hoe kan dit komen?
Nog nooit dit gehad! Meestal is er dan onderhoud aan tweakdsl maar daar kan ik zie ik niks.
Iemand een oplossing?

• schiffeb
Anoniem: 144737 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:32:
[...]

ga maar terug in de topics en je zal het lezen en ook moeten huilen.....Ik ga het niet allemaal weer voor jou herhalen.
Ik ben ook echt niet de enige met nog al vervelende probleempjes met tweak.(te snel uit hun jasje groeien?) Ik kan dan ook niet echt positief zijn over zaken waar ik rond uit erg ontevreden mee ben.
Als alles dan al in de vorige topics staat waarom dan nog doorgaan hou het een beetje actueel en opbouwend. En berichten als van dan kan je nog lang wachten heeft toch helemaal niemand wat aan?

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
Ik heb zelf thuis een Tweakdsl-ultra met voice. Voice gebruik ik (nog) niet, maar het ADSL-gedeelte werkt perfect thuis. Als ik een keer de helpdesk moet bellen, gaat dat ook erg flexibel.

Dat het niet (goed) werkt naar de zin van Buhuu, tjsa, dat is hij vs TweakDSL... Ik zou es aardig proberen te zijn, bij wijze van spreke proberen alles wat je hebt meegemaakt op papier te zetten en dat te faxen of te sturen met aantekenbewijs naar TweakDSL. Niets overdrijven, en de brief/fax interessant houden ook voor degene die de brieven leest. Zet daarbij een maximale periode dat ze krijgen om je te informeren over de stand van zake (3 weken is meer dan genoeg vaak) en wacht hun reactie af.
Zo kom je (vaak) veel verder dan dat je met een nare toon gaat bellen naar de helpdesk. Die mensen weten echt wel wat ze moeten doen met zulke ventjes...

http://specs.tweak.to/5253

• Floor-is
  • Laatst online: 10:29
[...]

Ik ben benieuwd.
Nu weet ik niet wie je bent, ook al heb ik jou (en dik 300 anderen) gisteren een mail gestuurd, maar volgens mij heb je iets nog niet helemaal door.
1. bbned biedt geen mogelijkheid voor bestaande klanten. Ook niet als die van ISP gaan verhuizen. De reden hiervoor is erg eenvoudig: ze kunnen het niet! Ze hebben intern nog niet eens een mogelijkheid om een klant van ADSL naar ADSL2+ te zetten, nog los van het kosten en opbrengstenverhaal.
2. Het is geen kwestie van een ander profiel. De klant moet worden aangesloten op een andere kaart, hiervoor moeten kabels worden losgehaald (kruisdraden) en weer vastgezet. Dat noemen ze dan een SIP-STIFT migratie als ik me niet vergis. Zo'n migratie kost zo richting de € 90,- ex BTW (Een verhuizing is hetzelfde en laat die nou € 110,- inclusief kosten bij Tweak)
3. Dit hele ADSL2+ is een introductieaanbieding, een product met een relatief belachelijk lage brutomarge, waar om de maandprijs zo laag mogelijk te houden alle extra's in eenmalige kosten zijn verwerkt. Dat is bij nagenoeg alle aanbieders zo. Bovendien is, voor zover ik weet, TweakDSL op dit moment de enige partij die ADSL2+ over het Tiscali-netwerk aanbied.
Hoho, je gooit nu wel een heleboel dingen op 1 hoop, in 1 zin zonder leestekens...
We bieden al een flinke tijd een andere actie aan die eigenlijk hetzelfde doet:
Voor € 29,95 per maand krijg je een 3Mbit/1Mbit profiel over het netwerk van Tiscali. Over het bbned-netwerk heb je voor € 39,95 per maand 1Mbit/0,5Mbit. Dat is dus en goedkoper en 3x zo snel... Mag dat dan ook niet? Dus eigenlijk mogen we gewoon geen aanbiedingen doen als ik het doortrek?
Wat nu als we juist een goede deal hebben kunnen maken bij onze leverancier en hiermee nieuwe en bestaande klanten willen laten profiteren waar mogelijk? Zijn we dan hufters omdat we bepaalde klanten, die helaas niet in aanmerking komen voor een dergelijke actie, buiten spel zetten? We bieden een zo goed mogelijke oplossing en ook al kunnen we niet iedereen tevreden stellen, doen we wel ons best. Om het nog een keer door te trekken: mogen we dan alleen een aanbieding doen als we daadwerkelijk alle klanten die we hebben hiermee tevreden stellen?

Overigens is kaal koper niet voor iedereen benodigd, als jij op dit moment al analoog hebt, of liever van KPN gebruik maakt (wat overigens goedkoper is), dan kan je dit doen. ADSL2+ van Tiscali of bbned kan niet geleverd worden over ISDN op dit moment, dus moeten sommige klanten hier bepaalde acties voor ondernemen als ze zo graag ADSL2+ willen hebben.
[...]
Correct, er staat niet dat het niet kan, er staat ook niet dat het in de toekomst ook niet kan. Dit is netjes in het midden gelaten omdat als je zegt dat het in de toekomst wel kan, men wil weten wanneer dat is. En ook dat weten we niet.
Oh? Volgens mij wel.
[...]

In de tekst staat:
Er zijn wel een paar dingen waarmee je rekening moet houden: We moeten administratiekosten in rekening brengen voor deze upgrade (€ 75,- eenmalig), bovendien vragen we een vergoeding van € 75,- als je besluit om de verbinding na het contractsjaar stop te zetten. Het ADSL2+ modem kunnen we voor je leveren, maar mag je ook zelf verzorgen.
Bovendien staat er ook een lijstje:
TIS ADSL2 FEATURES
  • Eenmalige administratiekosten voor de upgrade naar TIS ADSL2 € 75,-
  • ADSL2+ voor maar € 39,95 per maand, ook na het 1e jaar!
  • Disconnectkosten, als je je abonnement beeindigt: € 75,- eenmalig.
  • Downloadsnelheden tot wel 24 Mbit*.
  • ADSL2+ modem vanaf € 79,-
  • Voorbereid op telefonie.
  • Gratis abonnement op onze nieuwsserver met 80.000+ groepen, snelheid tot maximaal 10Mbit.
  • Mogelijkheid tot gebruik van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit voor € 9,95 extra per maand.
Ik zal in de FAQ verduidelijken dat dit voor nieuwe klanten geld en verduidelijken hoe het voor bestaande klanten is.

Bericht hierboven

• Floor-is
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:14:
[...]

Het wachten zal dan toch maar zijn totdat BBned ons de mogelijkheid gaat geven om te migreren. Dat doen ze ook niet voor niks natuurlijk dus dat zal wel op hetzelfde bedrag a € 75 euro gaan kosten. Dat vind ik nog geen ramp want die kosten verdien je wel weer terug vanwege het lagere maandbedrag.
Als bbned deze optie gaat bieden kan het ook zijn dat dit zomaar eens richting de 185 euro kan gaan kosten. Ze willen graag de kosten die ze maken terugverdienen, dat is heel raar ;)
Een modem heb je ook nodig, maar als je nu een Copperjet 816-2P hebt is de kans groot dat deze geupgrade kan worden naar ADSL2+, scheelt je ook weer zo'n € 80.
De firmware is nog niet uit maar komt wel uit, wel even oppassen met VoIP want dat heb je dan niet. Als dit geen rol speelt en je alleen internet wilt is het echter een goede optie.
De firmware voor de 816-2P heb ik al, alleen nog niet getest. Uiteraard zou je wel van VoIP gebruik kunnen maken met de 816-2P(i), maar niet door je telefoon direct in het modem te prikken. Je kunt dan kijken naar USB-telefoons bijvoorbeeld.
Ander alternatief is op dit moment alleen Versatel, maar of je dit ziet zitten ... (slechte newsserver e.d.).
Alternatieven op langere termijn zijn ADSL2+ via KPN, maar dat kan ook nog maanden duren.
ADSL2+ via KPN is aangekondigt door XS4all, voor een whopping € 95,- per maand ofzo. :Y)

Bericht hierboven

• Floor-is
schiffeb schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:45:

Ik zag dat de modemvraag al was beantwoord, hoewel ik daar ook graag nog een slag om de arm houd. Het is namelijk nog niet 100% duidelijk of deze wel de snelheid leveren die we willen bieden. Aangaande de mogelijkheid voor bestaande TIS-klanten: We willen deze klanten persoonlijk benaderen, het ziet er naar uit dat we voor hen (en jou dus ook) een hele leuke aanbieding in petto hebben. Veel meer dan dat kan ik er nog niet over zeggen omdat ik hier intern nog een accoord moet krijgen. :D

Bericht hierboven

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:14:
[...]

Ik zag dat de modemvraag al was beantwoord, hoewel ik daar ook graag nog een slag om de arm houd. Het is namelijk nog niet 100% duidelijk of deze wel de snelheid leveren die we willen bieden. Aangaande de mogelijkheid voor bestaande TIS-klanten: We willen deze klanten persoonlijk benaderen, het ziet er naar uit dat we voor hen (en jou dus ook) een hele leuke aanbieding in petto hebben. Veel meer dan dat kan ik er nog niet over zeggen omdat ik hier intern nog een accoord moet krijgen. :D
Dussss voor degene die al een bestelling hebben geplaatst voor de Tis aanbieding (ja... ik dus ;) ) kan er nog het een en ander gaan veranderen?
Enig idee wanneer de orders ingeklopt gaan worden?

http://www.deyterra.com

• Floor-is
Striker2k2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:20:
Nee.
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:28:
[...]

[...]

Dat laatste is zelfs de verstandigste optie, hoewel dat opzeggen wel € 75,- kost bij KPN.
Het is krom, maar bbned 'pikt het'...
Anoniem: 81359 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:28:
Fijne aanbieding als je bij je abo telefonie hebt :( :( kan je weer terug naar de KPN.
Zoals in de mail gezegd: we doen ons best om iedereen een goed aanbod te doen, helaas is het niet mogelijk daadwerkelijk iedereen tevreden te houden/stellen.

Vince: Ik kan niet de infolijn bellen en vragen om 'de problemen van Vince van GoT'. Ik ben best bereid ergens naar te kijken, maar zonder info kan ik niks. Hetzelfde geld overigens voor Buhuu. :)
Overigens BuHuu: zo grappig is dat niet, je hoeft hem echt niet zelf in elkaar te frutselen en TweakDSL zit niet in Lelystad, maar als jij daar graag heengaat: be my guest, ze schijnen er werelds mooie architectuur te hebben. :Y)

Bericht hierboven

• Floor-is
rally schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:19:
[...]

Dussss voor degene die al een bestelling hebben geplaatst voor de Tis aanbieding (ja... ik dus ;) ) kan er nog het een en ander gaan veranderen?
Enig idee wanneer de orders ingeklopt gaan worden?
Rally, jou heb ik echt 23 keer langs zien komen in mail ofzo. Het faxnummer van Starbucks heb ik opgeslagen overigens, dat vind je vast niet erg he?
De mensen die al een TIS DSL verbinding hadden voor de aanbieding krijgen een aanbieding per mail, ik hoop dit komende week te kunnen doen, maar pin me er echt niet op vast. Het is hier een gekkenhuis met dat ADSL2. :) (In positieve zin inderdaad)
bjck schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:25:
[...]

* bjck niet in ieder geval.
Burne ook niet overigens :)

[Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 14-07-2005 15:28]

Bericht hierboven

• schiffeb
[...]

Thnx voor de duidelijke reactie gaan we het is even rustig afwachten. _/-\o_

• KroontjesPen
Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg Floris en sterkte met de 300+ verzoeken voor ADSL2+. :)

Dit is wat ik ook bedoelde met het wachten op een email of brief met een aanbod.
Met zo'n aantal kan je imo een leuke deal maken met bv. een modem frima die je dan pas kan melden.

Het is dus voor iedereen gewoon afwachten wat ADSL2+ betreft.
Of dat nu is op BBned of de overgang van BBned naar TIS en soms zelf van ISDN naar POTS.
Over een jaar lachen we hartelijk om de post in dit draadje. :)

Stem blanco!

• Striker2k2
[...]

Ik zag dat de modemvraag al was beantwoord, hoewel ik daar ook graag nog een slag om de arm houd.
hoi floris bedankt voor de antwoorden
begrijp ik het goed dat nieuwe klanten geen aansluitkosten hebben maar de eventuele migratiekosten van 75 euro wel aan je worden doorberekend?
nu krijg ik nog voor een bepaald bedrag stagevergoeding en die word uitbetaald in pc spullen dus wilde ik een adsl2+ modem mee laten bestellen (de Alcatel Speedtouch 716g met voip of de Linksys WAG354G)
is dat geen probleem?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:26:
[...]

Rally, jou heb ik echt 23 keer langs zien komen in mail ofzo. Het faxnummer van Starbucks heb ik opgeslagen overigens, dat vind je vast niet erg he?
De mensen die al een TIS DSL verbinding hadden voor de aanbieding krijgen een aanbieding per mail, ik hoop dit komende week te kunnen doen, maar pin me er echt niet op vast. Het is hier een gekkenhuis met dat ADSL2. :) (In positieve zin inderdaad)

[...]
Hahaha... er is een goede reden waarom je mij zo vaak hebt zien langskomen. Er is zoveel onduidelijkheid geweest dat ik geen enkel risico meer neem. Straks zit ik vast aan 23 ;) abonnementen.
Overigens geen enkel probleem als je het faxnummer van Starbucks hebt opgeslagen. Als je het maar niet plat Spammed :D
Stuur me maar een berichtje als je van Starbucks Coffee houdt >:)

[Voor 4% gewijzigd door rally op 14-07-2005 19:12]

http://www.deyterra.com

• Xandrios

(Hopelijk) Iets meer duidelijkheid in het ADSL2+ verhaal ;)

INDEX
  - Modems  
  - Aanbieders  

ADSL2+ op:  
  - Nieuwe verbinding  
  - Op een analoge lijn met BBned DSL  
  - Op een ISDN lijn met BBned DSL  
  - Op een NLS ("Kaal koper") lijn met BBned DSL  
  - Op een analoge lijn met Tiscali DSL  
  - Op een ISDN lijn met Tiscali DSL  
  - Op een NLS ("Kaal koper") lijn met Tiscali DSL  
  - Algemene puntjes  

MODEMS

Aangezien ADSL2+ nog redelijk in z'n kinderschoenen staat, is er qua modems nog niet veel bekend. Waarschijnlijk worden dit de meest gebruikte, maar ervaringen missen nog helaas.

• CPJ 816-2P --> Dit is het bekende oranje BBned modem met 2 VoDSL poorten. Door middel van een nieuwe firmware is dit modem te gebruiken met ADSL-1 Analoog, ADSL-1 ISDN of ADSL-2+ Analoog. De firmware voor deze laatste mode is nog niet beschikbaar voor het publiek, maar de eerste tests lijken zeer positief.
  • CPJ 1616-2P --> Het nieuwe adsl2+ modem van Allied-data. Ondersteund VoDSL, maar ook VoIP. Hiermee is dit modem ook geschikt voor gebruik met de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL. (Wordt binnenkort geintroduceerd).
  • Zyxel 2602R / 2602HW --> Dit worden de modems die TweakDSL gaat leveren voor respectievelijk 79 en 119 euro. (Ex. verzendkosten). Ze ondersteunen beide VoIP, en zijn daarmee geschikt voor gebruik met de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL. (Wordt binnenkort geintroduceerd).
    Beide modems kunnen als router worden gebruikt, en de 2602HW heeft als ook nog een 4 poorts switch en Wifi accesspoint onboard.

•  

Aanbieders

Op dit moment is Versatel de enige provider die in Nederland ook daadwerkelijk ADSL2+ al levert. Deze (enigzins gehaaste uitrol) hangt samen met het voetbalseizoen, dat Versatel als enige mag uitzenden. Dit gaan ze dus doen via IP, via ADSL2+.

Binnenkort komen hier de volgende providers bij, die ADSL2+ gaan leveren: BBned, Tiscali, UPC, Orange. Uitrol van deze netwerken is weinig van bekend, alsmede de opeleverdata. Tiscali en BBned zullen zeer waarschijnlijk wel binnen enkele maanden beginnen.

Tweakdsl zal leveren via de netwerken van BBned en Tiscali. Beide netwerken zijn van hoogwaardige kwaliteit, maar op dit moment heeft Tiscali een kleine voorsprong met een aantal extra mogelijkheden: Aansluiten op 8Mbit, tot adsl2+ beschikbaar is. Je lijn wordt dan vanzelf omgezet naar adsl2+. Prijs blijft de hele tijd hetzelfde, namelijk €39.95.

Nog helemaal geen DSL of deze wordt/is al opgeheven.

Heb je nu geen DSL, dan is het gemakkelijk om ADSL2+ te verkrijgen. Doe een postcodecheck op de TweakDSL website om te zien welke netwerken (BBned / Tiscali) er beschikbaar zijn. Let op dat Tiscali op dit moment al kan worden aangesloten (Mocht adsl2+ nog niet beschikbaar zijn, op 8Mbit tot het wle beschikbaar is). BBned kan nog niet worden aangesloten tot naast de normale besschikbaarheid ook de ADSL2+ beschikbaarheid is opgeleverd.

Na je keus gemaakt te hebben kan het normale aanmeld-process worden doorlopen.

Heb je een analoge telefoonlijn van KPN kan je de verbinding daarbij laten zetten (linesharing), heb je geen telefonie abonnement bij KPN kan je kiezen voor de NLS aansluiting (kaal-koper).

Aansluiten op een ANALOGE verbinding met op dit moment BBned actief.
        Doe de postcodecheck op de TweakDSL website, om te zien of ADSL2+ van Tiscali of BBned beschikbaar is.

1 Wacht tot BBned met een oplossing komt om je huidige verbinding te upgraden naar ADSL2+.
    Kosten: Waarschijnlijk €110
    Voordeel: Geen downtime
    Nadeel: Nu nog niet mogelijk

2 Je huidige lijn laten overzetten op het tiscali netwerk, dit heet een TT-Migratie. Je zult 8Mbit krijgen als ADSL2+ nog niet beschikbaar is. Zodra het dan beschikbaar komt, wordt je vanzelf overgezet naar 24Mbit.
    Kosten: €75 eenmalig
    Voordeel: Geen downtime, nu al beschikbaar.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned.

3 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali.
    Kosten: -
    Voordeel: Gratis!
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

4 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Kosten: Belbudget bij KPN is 10 euro/maand. Daarnaast is er ongeveer 50 euro kosten voor het aanvragen van de verbinding. Kies je ervoor om TweakDSL een nieuwe lijn te laten aanvragen (NLS - Kaalkoper), dan kost dat 75 euro eenmalig en €9.40 per maand.
    Voordeel: Absoluut geen downtime
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een ISDN verbinding met op dit moment BBned actief.
        Doe de postcodecheck op de TweakDSL website, om te zien of ADSL2+ van Tiscali of BBned beschikbaar is.

1 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, je lijn door KPN laten omzetten naar analoog. Daarna ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali..
    Kosten: Eenmalig bedrag om je lijn om te zetten. (€100?)
    Voordeel: ADSL2+ \o/
    Nadeel: Duur, downtime en geen ISDN meer.

2 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Kosten: Belbudget bij KPN is 10 euro/maand. Daarnaast is er ongeveer 50 euro kosten voor het aanvragen van de verbinding. Kies je ervoor om TweakDSL een nieuwe lijn te laten aanvragen (NLS - Kaalkoper), dan kost dat 75 euro eenmalig en €9.40 per maand.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een NLS verbinding met op dit moment BBned actief.

1
    ADSL2+ van BBned / Tiscali aanvragen op een eventueel aanwezige analoge telefoonlijn. Huidige verbinding opzeggen als ADSL2+ actief is.
    Kosten: Gratis
    Voordeel: Absoluut geen downtime, gratis

2
    Wacht tot BBned met een oplossing komt om je huidige verbinding te upgraden naar ADSL2+.
    Kosten: Waarschijnlijk €110

Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali.
    Kosten: €75 (NLS afsluiten & opnieuw aansluiten).
    Voordeel: Adsl2+ \o/
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.

Aansluiten op een ANALOGE verbinding met op dit moment Tiscali actief.

1 Wacht tot TweakDSL met een oplossing komt om je huidige abonnement te upgraden naar een ADSL2+ verbinding.
    Kosten: Waarschijnlijk gratis

2 Je huidige lijn laten overzetten op het BBned netwerk, dit heet een TT-Migratie.
    Kosten: €75 eenmalig
    Voordeel: Geen downtime, nu al beschikbaar.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij Tiscali.

3 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali.
    Kosten: -
    Voordeel: Gratis!
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij tiscali. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

4 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij tiscali. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een ISDN verbinding met op dit moment Tiscali actief.

1 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, je lijn door KPN laten omzetten naar analoog. Daarna ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali..
    Kosten: Eenmalig bedrag om je lijn om te zetten. (€100?)
    Voordeel: ADSL2+ \o/
    Nadeel: Duur, downtime en geen ISDN meer.

2 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij tiscali. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een NLS verbinding met op dit moment Tiscali actief.

1
    Wacht tot TweakDSL met een oplossing komt om je huidige abonnement te upgraden naar een ADSL2+ verbinding.
    Kosten: Waarschijnlijk gratis

2
    ADSL2+ van BBned aanvragen op een eventueel aanwezige analoge telefoonlijn. Huidige verbinding opzeggen als ADSL2+ actief is.
    Kosten: Gratis
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En het is niet goedkoop.

3
    ADSL2+ van BBned aanvragen middels een telco-telco aanvraag.
    Kosten: €75
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En het is niet goedkoop.

Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned.
    Kosten: €75 (NLS afsluiten & opnieuw aansluiten).
    Voordeel: Adsl2+ \o/
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En het is niet goedkoop. Mogelijke overlappende periode met twee DSL lijnen.

Algemene puntjes:

BBned en Tiscali bieden beide nog geen ADSL2+ aan. Bij tiscali kun je echter al wel inschrijven, je krijgt dan 8Mbit (voor dezelfde prijs) totdat ADSl2+ beschikbaar is.

NLS aanvragen kost altijd 75 euro. Dus ook als je je huidige verbinding opzegt, en een week later opnieuw aanvraagt.

ADSL2+ is op dit moment nog niet mogelijk icm ISDN.

Vergeet niet dat bij het opzeggen van een huidige verbinding (dus ook als je verbinding wordt opgezegd omdat je naar een ander netwerk overgezet wordt (telco-telco) er afsluitkosten kunnen zijn.

In geval van BBned zou het kunnen zijn dat er nog geen ADSL2+ beschikbaarheid is tentijde van de actieperiode. Let ook op dat je niet opzegd en er dan achter komt dat je nog niet kan aanvragen.

Nu eerst ff een koud biertje...veel te warm voor dit soort dingen :X

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 14-07-2005 20:18]

• Striker2k2
    ik mis het verhaal voor nieuwe gebruikers vanaf een ander netwerk
    en ben je verplicht om via tweakdsl een modem aan te schaffen of mag je op eigen risico er zelf 1 kopen?
    verder heel duidelijk, goed werk _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door Striker2k2 op 14-07-2005 19:23]

• bjck
    Striker2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:23:
    ik mis het verhaal voor nieuwe gebruikers vanaf een ander netwerk
    Opties andere ISP is afhankelijk aan welk DSL netwerk je hangt.

Nu Tiscali (BaByXL) dan kan je overstappen naar de aanbieding, gewoon aangeven dat je reeds DSL hebt.

Nu via andere ISP maar ook via 't BBned netwerk dan geld de opties 'heb al DSL via BBned'.

Nu KPN-DSL of Versatel dan kan je de bovenste optie zien. Je wordt nieuw abonnee en moet sowieso over van netwerk middels telco-telco (of opzeggen en aanvragen).

[Voor 21% gewijzigd door bjck op 14-07-2005 20:19]

• Striker2k2
    met "ander" bedoelde ik anderen dan bbned/tiscali dus idd kpn/versatel
    maar dank u het is dus zoals ik dacht
    als iemand nog zo vriendelijk zou kunnen zijn om mij duidelijkheid te verschaffen over mijn vraag over het modem, graag :)
    dan kan ik mijn definitieve bestelling aan m'n werkgever doorgeven

• smallblock
    • Registratie: September 1999
    • Laatst online: 02-06 17:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Je bent vrij in je modemkeuze en hoeft niet bij Tweakdsl gekocht te worden.

Leuke lamp, overigens !!

Anoniem: 144893

Xandrios schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:15:
    Welke ADSL2+ postcodecheck? Iemand die me een bril kan lenen? ;)

Ik vind het wel jammer dat TIS hier in mijn omgeving nog geen dekking geeft, ik zou maar al te graag dat 8 mbit abbo pakken en dan automatisch worden overgezet op 24 mbit!

Boeren hebben ook nooit mazzel O-)

• bjck
    Anoniem: 144893 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:59:
    [...]

Welke ADSL2+ postcodecheck? Iemand die me een bril kan lenen? ;)

Ik vind het wel jammer dat TIS hier in mijn omgeving nog geen dekking geeft, ik zou maar al te graag dat 8 mbit abbo pakken en dan automatisch worden overgezet op 24 mbit!

Boeren hebben ook nooit mazzel O-)
    Wie-weet in de toekomst.... (http://www.webwereld.nl/articles/31179/)

Dat is nog beetje voorbarig dat je postcode check moet doen. Als 't allemaal echt bestelbaar wordt via BBned moet er een mogelijkheid zijn om de beschikbaarheid van ADSL2+ te controleren. Even afwachten voor ons allen denk nog.

Anoniem: 12748

Momenteel heb ik ISDN met BBNED, ik wil ISDN houden dus moet ik een nieuwe lijn hebben.

Is er een voordeel aan te geven om dit te doen via TweakDSL ten opzichte van een lijntje van KPN, het voordeel op het maandbedrag verdien je namelijk pas naar 102 maanden terug.

Zijn er nog meer voordelen behalve dat de rekening in dat geval van 1 partij komt

• bjck
    Anoniem: 12748 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:42:
    Momenteel heb ik ISDN met BBNED, ik wil ISDN houden dus moet ik een nieuwe lijn hebben.

Is er een voordeel aan te geven om dit te doen via TweakDSL ten opzichte van een lijntje van KPN, het voordeel op het maandbedrag verdien je namelijk pas naar 102 maanden terug.

Zijn er nog meer voordelen behalve dat de rekening in dat geval van 1 partij komt
    Voordeel zou misschien in verschil in aansluitkosten kunnen zitten? KPN-Belbudget kost dacht ik €45 aansluitkosten.

Als 't bij TweakDSL uitmaakt of je NLS besteld a €75 of als je linesharing wilt zijn er dan ook aansluitkosten? Qua aansluittijd mag het niet veel uitmaken, KPN heeft (mits 2e aderpaar er gewoon is natuurlijk) 5 werkdagen nodig voor aanleggen telefonie. Daarna DSL erbij aanleggen kost ook ongeveer een week.

Een NLS aanvraag duurt gemiddeld iets van 2 a 3 weken lees ik hier uit de ervaringen.

Mijn insteek is dat KPN toch die 9.50 wel krijgt, laat ze er dan ook maar wat voor doen elke twee maanden.... ;) Maar ik had al telefonie ;)

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 08:46]

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee