ShadowBumble schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:30:
[...]
Jawel hoor het is inderdaad heel makelijk en de oplossing is dat ik dus dan vrij snel naar een andere provider kan overstappen wat inhoud dat ik dus WEL adsl2+ kan krijgen zonder minimaal 160 Euro uit met zak te kloppen.
Ik ben benieuwd.
Ik ga niet 160 Euro betalen om me te laten upgraden naar ADSL2+ via een andere leverancier terwijl bbned wel degelijk die mogelijkheden heeft het is namelijk niks meer als in de centrale een ander profiel neer zetten op de DSLAM ( aangezien bbned ook gewoon op mijn centrale ADSL2+ kan leveren ).
Nu weet ik niet wie je bent, ook al heb ik jou (en dik 300 anderen) gisteren een mail gestuurd, maar volgens mij heb je iets nog niet helemaal door.
1. bbned biedt geen mogelijkheid voor bestaande klanten. Ook niet als die van ISP gaan verhuizen. De reden hiervoor is erg eenvoudig: ze kunnen het niet! Ze hebben intern nog niet eens een mogelijkheid om een klant van ADSL naar ADSL2+ te zetten, nog los van het kosten en opbrengstenverhaal.
2. Het is geen kwestie van een ander profiel. De klant moet worden aangesloten op een andere kaart, hiervoor moeten kabels worden losgehaald (kruisdraden) en weer vastgezet. Dat noemen ze dan een SIP-STIFT migratie als ik me niet vergis. Zo'n migratie kost zo richting de € 90,- ex BTW (Een verhuizing is hetzelfde en laat die nou € 110,- inclusief kosten bij Tweak)
3. Dit hele ADSL2+ is een introductieaanbieding, een product met een relatief belachelijk lage brutomarge, waar om de maandprijs zo laag mogelijk te houden alle extra's in eenmalige kosten zijn verwerkt. Dat is bij nagenoeg alle aanbieders zo. Bovendien is, voor zover ik weet, TweakDSL op dit moment de enige partij die ADSL2+ over het Tiscali-netwerk aanbied.
Bovendien is het niet echt fair tegenover je bestaande klanten om te zeggen nee jullie mogen niet upgraden van bbned maar jullie moeten wel iets minder dan het dubbele betaling voor een abonnement dat langzamer is dan het huidige abonnement, het enige wat we jullie wel kunnen bieden is een telco -telco migratie naar Tiscali maar dan moeten jullie 75 euro betalen + aanschaf andere apparatuur + raw copper fee's ( niet echt een probleem dit maar okay ).
Hoho, je gooit nu wel een heleboel dingen op 1 hoop, in 1 zin zonder leestekens...
We bieden al een flinke tijd een andere actie aan die eigenlijk hetzelfde doet:
Voor € 29,95 per maand krijg je een 3Mbit/1Mbit profiel over het netwerk van Tiscali. Over het bbned-netwerk heb je voor € 39,95 per maand 1Mbit/0,5Mbit. Dat is dus en goedkoper en 3x zo snel... Mag dat dan ook niet? Dus eigenlijk mogen we gewoon geen aanbiedingen doen als ik het doortrek?
Wat nu als we juist een goede deal hebben kunnen maken bij onze leverancier en hiermee nieuwe en bestaande klanten willen laten profiteren
waar mogelijk? Zijn we dan hufters omdat we bepaalde klanten, die helaas niet in aanmerking komen voor een dergelijke actie, buiten spel zetten? We bieden een zo goed mogelijke oplossing en ook al kunnen we niet iedereen tevreden stellen, doen we wel ons best. Om het nog een keer door te trekken: mogen we dan alleen een aanbieding doen als we daadwerkelijk alle klanten die we hebben hiermee tevreden stellen?
Overigens is kaal koper niet voor iedereen benodigd, als jij op dit moment al analoog hebt, of liever van KPN gebruik maakt (wat overigens goedkoper is), dan kan je dit doen. ADSL2+ van Tiscali of bbned kan niet geleverd worden over ISDN op dit moment, dus moeten sommige klanten hier bepaalde acties voor ondernemen als ze zo graag ADSL2+ willen hebben.
[...]
Staat nergens op de website dat dit een tijdelijk fase is er staat enkelt dat het niet kan.
Correct, er staat niet dat het niet kan, er staat ook niet dat het in de toekomst ook niet kan. Dit is netjes in het midden gelaten omdat als je zegt dat het in de toekomst wel kan, men wil weten wanneer dat is. En ook dat weten we niet.
overigens zeggen ze in de Email wel weer aansluit kosten te berekeken en op de site weer niet
Oh? Volgens mij wel.
[...]
en dit heeft betrekking op TIS ADSL2+
In de tekst staat:
Er zijn wel een paar dingen waarmee je rekening moet houden: We moeten administratiekosten in rekening brengen voor deze upgrade (€ 75,- eenmalig), bovendien vragen we een vergoeding van € 75,- als je besluit om de verbinding na het contractsjaar stop te zetten. Het ADSL2+ modem kunnen we voor je leveren, maar mag je ook zelf verzorgen.
Bovendien staat er ook een lijstje:
TIS ADSL2 FEATURES
- Eenmalige administratiekosten voor de upgrade naar TIS ADSL2 € 75,-
- ADSL2+ voor maar € 39,95 per maand, ook na het 1e jaar!
- Disconnectkosten, als je je abonnement beeindigt: € 75,- eenmalig.
- Downloadsnelheden tot wel 24 Mbit*.
- ADSL2+ modem vanaf € 79,-
- Voorbereid op telefonie.
- Gratis abonnement op onze nieuwsserver met 80.000+ groepen, snelheid tot maximaal 10Mbit.
- Mogelijkheid tot gebruik van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit voor € 9,95 extra per maand.
Ik zal in de FAQ verduidelijken dat dit voor nieuwe klanten geld en verduidelijken hoe het voor bestaande klanten is.