TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 5.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:17:
[...]

Exact hetzelfde 'probleem' als bij TIS dus. Mensen die nu 8Mbit krijgen moeten later omgeprikt worden op een ADSL2+-kaart. Dat was het hele idee achter nu 8Mbit en later 20Mbit. Eerst aansluiten, later hardware vervangen.
Niet helemaal. Aansluiting blijft immers gewoon zitten waar die zit en geen handmatige omzetting fysiek in de centrale van koperlijnen bij een upgrade naar een ADSL2+ lijn. En als de ADSL2+ geschikte hardware er al staat nu is het helemaal niets vervangen meer ook.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 20:23 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Xandrios schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:44:
Hier, een lijstje met mogelijkheden.
[...]
Mischien dat iemand zin heeft om even te controleren of ik niet ergens een vage fout heb gemaakt? :)
Ik heb nu BBned ADSL-1 op een analoge lijn.
- Wachten tot er BBned een goede aanbieding doet om je lijn te laten omzetten naar een adsl2+ poort. Gaat waarschijnlijk een eenmalig bedrag kosten.
- Je huidige lijn via een TTmigratie (Telco-Telco-migratie) laten overnemen door Tiscali ADSL2+. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Geen downtime, eenmalige kosten: €75.
- Je huidige verbinding opzeggen, en zodra DSL van de lijn is (1-2 weken), ADSL2+ aanvragen bij BBned of Tiscali. Nadeel: downtime. Voordeel: Geen extra kosten.
- Een extra lijn aanvragen (Bij KPN kost dat ongeveer 50 euro eenmalig, plus ~10 euro per maand voor belbudget. Of bij Tweakdsl (kaal-koper), dat kost 75 euro eenmalig, en 9.40 maandelijks. ). Op deze extra lijn ADSL2+ van BBned of tiscali aanvragen. Oude lijn opzeggen zodra nieuwe adsl2+ lijn werkt. Vereist: lijn ouder dan 12 maanden. Voordeel: geen downtime, nadeel: niet goedkoop.
Begrijp ik het goed dat als je je huidige ADSL BBned lijn opzegt je daarna gewoon ADSL2+ kan aanvragen? Kortom: dan ben je een nieuwe klant ipv een bestaande klant?

Ik heb hier nog een vrije ISDN lijn liggen waar geen ADSL overheen loopt, als ik deze lijn laat omzetten naar analoog zou ik daar dus ADSL2+ op kunnen aanvragen als ik het goed begrijp ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne aanbieding als je bij je abo telefonie hebt :( :( kan je weer terug naar de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:22:
[...]

Niet helemaal. Aansluiting blijft immers gewoon zitten waar die zit en geen handmatige omzetting fysiek in de centrale van koperlijnen bij een upgrade naar een ADSL2+ lijn. En als de ADSL2+ geschikte hardware er al staat nu is het helemaal niets vervangen meer ook.
He? :?
Waarom is de migratie van ADSL naar ADSL2+ dan zo moeilijk als er niets opgeprikt hoeft te worden? Ik had begrepen dat er juist wel diverse acties nodig waren om je om te laten zetten van ADSL naar ADSL2+.
Vandaar ook de relatief hoge kosten, eerst afsluiten en dan aansluiten, ook al kan dat kort achter elkaar.
Of zit er technisch zoveel verschil tussen TIS en BBned?
Dat kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:22:
Als ze dat doen ga je drama's krijgen. Alle andere klanten die geen ADSL2+ willen lopen het risico hun verbinding kwijt te raken. Hun modem is niet getest met ADSL2+ multiservice kaarten, en van een behoorlijk aantal modems is al duidelijk dat het niet, niet betrouwbaar of instabiel werkt. Mensen met oude alcatel modems(speedtouch home), oude e-techs(eerste generatie), oude copperjet(cp810) en oude Telindus(1120/1121) modems raken mogelijk hun verbinding kwijt. Erg leuk als omdat jij 20Mbit krijgt er van de 23 andere gebruikers 15 een nieuw modem mogen kopen.

Ik weet niet wat TIS gaat doen, maar kaarten swappen is vanwege de problemen met bestaande lijnen met oude modems geen echte optie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:28:
[...]

[...]

Begrijp ik het goed dat als je je huidige ADSL BBned lijn opzegt je daarna gewoon ADSL2+ kan aanvragen? Kortom: dan ben je een nieuwe klant ipv een bestaande klant?

Ik heb hier nog een vrije ISDN lijn liggen waar geen ADSL overheen loopt, als ik deze lijn laat omzetten naar analoog zou ik daar dus ADSL2+ op kunnen aanvragen als ik het goed begrijp ??
Enigste wat Xandrios daar nog mist is dat voor die actie er op die centrale wel nu beschikbaarheid van ADSL2+ moet zijn.

Doordat je lijn vrij is, kan die weer aangesloten worden op elke poort. Dus ook op een ADSL2+ poort, je bent dan soort van 'nieuwe klant' natuurlijk.
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:32:
[...]

He? :?
Waarom is de migratie van ADSL naar ADSL2+ dan zo moeilijk als er niets opgeprikt hoeft te worden? Ik had begrepen dat er juist wel diverse acties nodig waren om je om te laten zetten van ADSL naar ADSL2+.
Vandaar ook de relatief hoge kosten, eerst afsluiten en dan aansluiten, ook al kan dat kort achter elkaar.
En dat proces heel kort achter elkaar is ook een Telco-Telco migratie (TTM). Om jou telefoonlijn van poort te laten veranderen moet iemand (KPN) koperlijntjes losmaken, nieuwe aanleggen en vastzetten. Elke actie kost geld, vandaar ook de opheffingskosten bijvoorbeeld bij het opzeggen van een DSL abonnement/lijn.

Bij een TTM doe je het dus eigenlijk in één keer. Los en weer elders vastzetten. Nu mag/kan een TTM alleen niet van en naar dezelfde telco.
Of zit er technisch zoveel verschil tussen TIS en BBned?
Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Zeker dat er technisch verschil tussen zit. Hele opzet van netwerk, hele opzet van apparatuur en ADSL2+ geschiktheid, zo veel verschillen. Zelfs de keuze van DSLAM apparatuur is totaal verschillend in de centrales. Waar ze vroeger beide voor Cisco kozen (met totaal andere netwerk setup) kiest BBned voor Alcatel (net als KPN) en Tiscali voor UTStarcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViNcE schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:55:
Ok, ik klaag niet snel. Maar nu heeft de klantenservice het echt voor elkaar gekregen. Ik ben nu echt goed over de zeik.
TweakDSL heeft echt de slechtste service in de wereld. Ik kan niet begrijpen dat een bedrijf op deze manier met hun klanten om gaat en ik ga nu echt proberen of ik een officiele klacht kan indienen bij een leiding gevende. Geen directeur zou willen dat zijn personeel zo omgaat met z'n klanten.
Maar ik zal even uitleggen wat er de laatste tijd gaande is:

Ik zit al enkele maanden met een te langzame internet verbinding, ipv de 6 mbit die ik normaal heb, heb ik nu nog maar 1,5 mbit. Ik heb hier meerdere malen over gebeld en ze zouden het uitzoeken. Toen bleek er idd een fout in de administratie te zitten, maar nadat dit opgelost was had ik nog steeds een langzame verbinding.
Dus ik weer bellen. Elke keer kreeg ik weer tips hoe het opgelost kon worden, maar niks hielp.
Oplossingen die niks hielpen:
- nieuwe modem
- nieuwe kabels
- verschillende pc's geprobeerd
- Opstarten van knoppix cd
- splitter verwisseld/verwijderd
- poort reset

Volgens tweak heb ik een modem die op 8mbit intraind (of zoiets), bijna het maximale wat kan. Maar mijn uiteindelijke snelheid is nog niks veranderd. Ik heb de snelheid van 6mbit wel gehad, dus ik weet dat het kan.
Nu, na maanden wacht heb ik dan maar om een monteur gevraagd. Deze moet ik zelf betalen als het mijn probleem is, maar dat moet dan maar. Momenteel wil ik gewoon weer normaal downloaden.
Hierom heb ik afgelopen maandag gevraagd. Ik zou dezelfde dag of dinsdag worden teruggebeld worden. Disndag middag bel ik nog maar een keertje. Toen bleek er niks in de computer te staan, dus nog maar een keertje gevraag. Nu zou ik echt dinsdag of woensdag bericht krijgen. Vandaag is het woensdag en ik heb weer niks gehoord, dus ik bel maar weer. Krijg ik een dame aan de telefoon die mij belooft terug te bellen zodra ze meer weet. 100% vandaag. Nou, het is nu 1843 en ik heb nog niks gehoord. Hoe kunnen ze iemand vertellen dat je wordt terug gebeld en dan gewoon niet doen. En ik ben dan nog stom genoeg om dat te geloven.
Ik ben in de afgelopen maanden 1 keer terug gebeld. Toen ik daar een opmerking over maakte zei ze dat ze net nieuw was. Waarschijnlijk wist ze niet van het niet terug bellen beleid.
Mensen die mij niet geloven of denken dat ik overdrijf, mogen gewoon tweak bellen. Daar kan je vragen hoe lang mijn storing lijst. Ik heb echt al zo vaak gehad dat een bepaalde storing niet in de computer was opgeslagen, dat ik er meerdere keren om moest vragen en dat er weken voorbij gingen zonder enig contact. Laatst iemand die zelfs erg denigrerend tegen mij deed en dacht dat ik achterlijk was (hij vraagt wat mijn snelheid is, ik zeg 1,6 mbit. Nou meneer, dan internet u juist heel erg snel. Ik vraag hem hoe dat zo. Ik herhaal het no geen keer. 1,6mbit. Wordt het even stil. Dan begint hij allemaal oplossingen te bedenken, dat ik de snelheid anders maar een keer op speedtest.bbned.nl moet gaan kijken, want dan kan ik pas echt de snelheid meten. Toen ben ik dus echt kwaad geworden)

Ik kan niks anders doen dan wachten op de monteur, het maakt mij niet meer uit of het mijn schuld is of die van tweak. Ik wil alleen maar dat het probleem opgelost wordt. Zodat ik nooit meer met tweakdsl hoef te bellen.
1 ding heb ik wel geleerd, ik ga vanaf nu alle namen vragen van iedereen die ik aan de telefoon krijg. Misschien kunnen we er dan achter komen, wie iig zijn best doet en wie niet.
Ik leef met je mee hoor. Het trieste is dat je echt niet de enige bent. Ik heb ook nog nooit zoveel 'problemen'gehad mijn mijn verbinding als in mijn tweak-tijd.(nog negen maanden en dan mag ik pas weg :'( :'( :'( ) Dan ook nog een die te slecht functionerende helpdesk :O :Z . En dat mensen dit ook nog voor lief nemen is helemaal onglooflijk. :?
Ik denk ook dat het beste is om alle namen, tijden en kort de gespreks inhoud te noteren. Heb het eerst ook niet gedaan. maar ben nu al een flink dossier aan het opbouwen.

Heel veel sterkte met Tweak, ik hoop echt voor je dat er licht is aan het einde van de tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:20:
heeft iemand al een aanvraag formulier gehad voor tis adsl2+?
hahahahahah, grapig hoor....

denk dat je hem eerst zelf moet maken of ff zelf moet gaan ophalen daar in lelystad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:39:
[...]

Als ze dat doen ga je drama's krijgen. Alle andere klanten die geen ADSL2+ willen lopen het risico hun verbinding kwijt te raken. Hun modem is niet getest met ADSL2+ multiservice kaarten, en van een behoorlijk aantal modems is al duidelijk dat het niet, niet betrouwbaar of instabiel werkt. Mensen met oude alcatel modems(speedtouch home), oude e-techs(eerste generatie), oude copperjet(cp810) en oude Telindus(1120/1121) modems raken mogelijk hun verbinding kwijt. Erg leuk als omdat jij 20Mbit krijgt er van de 23 andere gebruikers 15 een nieuw modem mogen kopen.

Ik weet niet wat TIS gaat doen, maar kaarten swappen is vanwege de problemen met bestaande lijnen met oude modems geen echte optie.
Misschien dat ik wat over het hoofd zie hoor maar juist om dit wel te kunnen is tiscali al zijn Alcatels aan het uit faseren naar UT Starcom omdat deze juist niet die problemen hebben en wel multiservice ondersteunen en als je een alcatel centrale heb is het weer een ander verhaal, maar ergens moet ik je wel nageven Burne, UT Starcom heeft ook problemen maar niet de gene die jij nu bedoelt ;)

O ja na mijn razende verhaal hierboven ( paar posts omhoog ) heb ik besloten maar even af te wachten wat bbned gaat doen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-08 13:00

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 04:44:
[...]

hahahahahah, grapig hoor....

denk dat je hem eerst zelf moet maken of ff zelf moet gaan ophalen daar in lelystad.
???? Snap je niet echt hoor, heb mijn aanvraagformulier aangevraagd en die word gewoon opgestuurd. Slechte ervaring gehad ofzo?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:39:
[...]

Burne en bjck als ik me niet vergis werken jullie beide bij Tweakdsl toch?

==================================================
Overbodige tekst pleite 8)7
==================================================

[ Voor 23% gewijzigd door schiffeb op 14-07-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
schiffeb schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:06:
[...]

Burne en bjck als ik me niet vergis werken jullie beide bij Tweakdsl toch?
* bjck niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Hm ok dan trek ik mijn vorige boodschap terug:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Maar burne kan jij misschien vertellen wat de mogelijkheden zijn om nu te upgraden voor T-is DSL users in hun 1e jaar. Ik was altijd in de veronderstelling dat upgraden gratis was en dat er aan downgraden kosten zaten verbonden.

(Even los van nieuwe modem).

De Copperjet 816-2p was toch met firmware ADSL2+ te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
aanvraag voor tweaknews binnen 2 dagen in huis
aanvraag voor adsl2+ duurt nu al flink langer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
schiffeb schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:33:
Maar burne kan jij misschien vertellen wat de mogelijkheden zijn om nu te upgraden voor T-is DSL users in hun 1e jaar. Ik was altijd in de veronderstelling dat upgraden gratis was en dat er aan downgraden kosten zaten verbonden.

(Even los van nieuwe modem).

De Copperjet 816-2p was toch met firmware ADSL2+ te fixen?
Denk dat je die vraag beter aan Floris of Ghandi kan richten, gezien ook Burne niet bij TweakDSL werkt volgens mijn informatie.

De CJT816-2P werkt inderdaad op ADSL2+ verbindingen met nieuwe firmware (komt nog) voor annexA in ieder geval. Op TIS-DSL wordt de voice mogelijkheid alleen kompleet zinloos, maar modem werkt.

Kan geen uitspraken doen of het perfect werkt gezien er geen praktijk informatie is vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:41:
aanvraag voor tweaknews binnen 2 dagen in huis
aanvraag voor adsl2+ duurt nu al flink langer :(
bereid je maar vast voor......... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin een beetje zat te worden van die azijnpisser Buhuu....Je doet je nick alle eer aan zeg met je gejammer.
Ik ga een poosje pleite, en ik hoop na mijn vakantie nix meer te horen van die oetl#l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:24:
Ik begin een beetje zat te worden van die azijnpisser Buhuu....Je doet je nick alle eer aan zeg met je gejammer.
Ik ga een poosje pleite, en ik hoop na mijn vakantie nix meer te horen van die oetl#l.
ow, weer een gefrustreerde helpdekmedewerker. Geniet van de vakantie, die heb je zeker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:50:
[...]

ow, weer een gefrustreerde helpdekmedewerker. Geniet van de vakantie, die heb je zeker nodig.
Kom, laten we een beetje normaal doen naar elkaar toe! We zitten in een TweakDSL topic met mensen die graag dingen willen weten hierover of benieuwd zijn hoelang het allemaal duurt enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:00:
[...]

Kom, laten we een beetje normaal doen naar elkaar toe! We zitten in een TweakDSL topic met mensen die graag dingen willen weten hierover of benieuwd zijn hoelang het allemaal duurt enz...
er mag geen topic gestart worden met slechte ervaringen/klachten. Dus moet dat hier. Ook handig om te weten dat er wel heeeeel veel fout gaat bij tweak. Ik geef een tegen geluid aan mensen die de klachen van tweak erg verbloemen en bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:09:
[...]

er mag geen topic gestart worden met slechte ervaringen/klachten. Dus moet dat hier. Ook handig om te weten dat er wel heeeeel veel fout gaat bij tweak. Ik geef een tegen geluid aan mensen die de klachen van tweak erg verbloemen en bagataliseren.
Ok, slechte ervaringen mogen natuurlijk ook. Zolang het maar eerlijk is en niet te persoonlijk word naar de mensen hier, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:14:
[...]

Ok, slechte ervaringen mogen natuurlijk ook. Zolang het maar eerlijk is en niet te persoonlijk word naar de mensen hier, toch?
mee eens. Ik val niemand persoonlijk aan. Wel de slechte organisatie, administratie en helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
geef dan ook voorbeelden en ervaringen buuhuu en niet alleen maar dom lullen dat er van alles mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:20:
geef dan ook voorbeelden en ervaringen buuhuu en niet alleen maar dom lullen dat er van alles mis is
ga maar terug in de topics en je zal het lezen en ook moeten huilen.....Ik ga het niet allemaal weer voor jou herhalen.
Ik ben ook echt niet de enige met nog al vervelende probleempjes met tweak.(te snel uit hun jasje groeien?) Ik kan dan ook niet echt positief zijn over zaken waar ik rond uit erg ontevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 12:30
Jammer dat voice niet meer werkt dan.. dat zou voor mij betekenen dat ik geen lijn meer heb om mee te kunnen bellen als ik mee wil doen met deze actie...

dan zou ik weer een KPN lijn aan moeten vragen , nummer moeten laten porteren en kost het me uiteindelijk weer een hoop geld..

voip diensten zijn er (nog?) niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Ik krijg laatste paar dagen veel hickups met mijn verbinding.Ik heb nu tweakdsl Pro (2mbit).
Maar het lijkt wel of mijn verbinding om de paar minuten het effe niet doet 5 sec. Pagina's laden dan niet en na een poosje doet alles het weer perfect. Hoe kan dit komen?
Nog nooit dit gehad! Meestal is er dan onderhoud aan tweakdsl maar daar kan ik zie ik niks.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:32:
[...]

ga maar terug in de topics en je zal het lezen en ook moeten huilen.....Ik ga het niet allemaal weer voor jou herhalen.
Ik ben ook echt niet de enige met nog al vervelende probleempjes met tweak.(te snel uit hun jasje groeien?) Ik kan dan ook niet echt positief zijn over zaken waar ik rond uit erg ontevreden mee ben.
Als alles dan al in de vorige topics staat waarom dan nog doorgaan hou het een beetje actueel en opbouwend. En berichten als van dan kan je nog lang wachten heeft toch helemaal niemand wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56
Ik heb zelf thuis een Tweakdsl-ultra met voice. Voice gebruik ik (nog) niet, maar het ADSL-gedeelte werkt perfect thuis. Als ik een keer de helpdesk moet bellen, gaat dat ook erg flexibel.

Dat het niet (goed) werkt naar de zin van Buhuu, tjsa, dat is hij vs TweakDSL... Ik zou es aardig proberen te zijn, bij wijze van spreke proberen alles wat je hebt meegemaakt op papier te zetten en dat te faxen of te sturen met aantekenbewijs naar TweakDSL. Niets overdrijven, en de brief/fax interessant houden ook voor degene die de brieven leest. Zet daarbij een maximale periode dat ze krijgen om je te informeren over de stand van zake (3 weken is meer dan genoeg vaak) en wacht hun reactie af.
Zo kom je (vaak) veel verder dan dat je met een nare toon gaat bellen naar de helpdesk. Die mensen weten echt wel wat ze moeten doen met zulke ventjes...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

ShadowBumble schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:30:
[...]

Jawel hoor het is inderdaad heel makelijk en de oplossing is dat ik dus dan vrij snel naar een andere provider kan overstappen wat inhoud dat ik dus WEL adsl2+ kan krijgen zonder minimaal 160 Euro uit met zak te kloppen.
Ik ben benieuwd.
Ik ga niet 160 Euro betalen om me te laten upgraden naar ADSL2+ via een andere leverancier terwijl bbned wel degelijk die mogelijkheden heeft het is namelijk niks meer als in de centrale een ander profiel neer zetten op de DSLAM ( aangezien bbned ook gewoon op mijn centrale ADSL2+ kan leveren ).
Nu weet ik niet wie je bent, ook al heb ik jou (en dik 300 anderen) gisteren een mail gestuurd, maar volgens mij heb je iets nog niet helemaal door.
1. bbned biedt geen mogelijkheid voor bestaande klanten. Ook niet als die van ISP gaan verhuizen. De reden hiervoor is erg eenvoudig: ze kunnen het niet! Ze hebben intern nog niet eens een mogelijkheid om een klant van ADSL naar ADSL2+ te zetten, nog los van het kosten en opbrengstenverhaal.
2. Het is geen kwestie van een ander profiel. De klant moet worden aangesloten op een andere kaart, hiervoor moeten kabels worden losgehaald (kruisdraden) en weer vastgezet. Dat noemen ze dan een SIP-STIFT migratie als ik me niet vergis. Zo'n migratie kost zo richting de € 90,- ex BTW (Een verhuizing is hetzelfde en laat die nou € 110,- inclusief kosten bij Tweak)
3. Dit hele ADSL2+ is een introductieaanbieding, een product met een relatief belachelijk lage brutomarge, waar om de maandprijs zo laag mogelijk te houden alle extra's in eenmalige kosten zijn verwerkt. Dat is bij nagenoeg alle aanbieders zo. Bovendien is, voor zover ik weet, TweakDSL op dit moment de enige partij die ADSL2+ over het Tiscali-netwerk aanbied.
Bovendien is het niet echt fair tegenover je bestaande klanten om te zeggen nee jullie mogen niet upgraden van bbned maar jullie moeten wel iets minder dan het dubbele betaling voor een abonnement dat langzamer is dan het huidige abonnement, het enige wat we jullie wel kunnen bieden is een telco -telco migratie naar Tiscali maar dan moeten jullie 75 euro betalen + aanschaf andere apparatuur + raw copper fee's ( niet echt een probleem dit maar okay ).
Hoho, je gooit nu wel een heleboel dingen op 1 hoop, in 1 zin zonder leestekens...
We bieden al een flinke tijd een andere actie aan die eigenlijk hetzelfde doet:
Voor € 29,95 per maand krijg je een 3Mbit/1Mbit profiel over het netwerk van Tiscali. Over het bbned-netwerk heb je voor € 39,95 per maand 1Mbit/0,5Mbit. Dat is dus en goedkoper en 3x zo snel... Mag dat dan ook niet? Dus eigenlijk mogen we gewoon geen aanbiedingen doen als ik het doortrek?
Wat nu als we juist een goede deal hebben kunnen maken bij onze leverancier en hiermee nieuwe en bestaande klanten willen laten profiteren waar mogelijk? Zijn we dan hufters omdat we bepaalde klanten, die helaas niet in aanmerking komen voor een dergelijke actie, buiten spel zetten? We bieden een zo goed mogelijke oplossing en ook al kunnen we niet iedereen tevreden stellen, doen we wel ons best. Om het nog een keer door te trekken: mogen we dan alleen een aanbieding doen als we daadwerkelijk alle klanten die we hebben hiermee tevreden stellen?

Overigens is kaal koper niet voor iedereen benodigd, als jij op dit moment al analoog hebt, of liever van KPN gebruik maakt (wat overigens goedkoper is), dan kan je dit doen. ADSL2+ van Tiscali of bbned kan niet geleverd worden over ISDN op dit moment, dus moeten sommige klanten hier bepaalde acties voor ondernemen als ze zo graag ADSL2+ willen hebben.
[...]
Staat nergens op de website dat dit een tijdelijk fase is er staat enkelt dat het niet kan.
Correct, er staat niet dat het niet kan, er staat ook niet dat het in de toekomst ook niet kan. Dit is netjes in het midden gelaten omdat als je zegt dat het in de toekomst wel kan, men wil weten wanneer dat is. En ook dat weten we niet.
overigens zeggen ze in de Email wel weer aansluit kosten te berekeken en op de site weer niet
Oh? Volgens mij wel.
[...]

en dit heeft betrekking op TIS ADSL2+
In de tekst staat:
Er zijn wel een paar dingen waarmee je rekening moet houden: We moeten administratiekosten in rekening brengen voor deze upgrade (€ 75,- eenmalig), bovendien vragen we een vergoeding van € 75,- als je besluit om de verbinding na het contractsjaar stop te zetten. Het ADSL2+ modem kunnen we voor je leveren, maar mag je ook zelf verzorgen.
Bovendien staat er ook een lijstje:
TIS ADSL2 FEATURES
  • Eenmalige administratiekosten voor de upgrade naar TIS ADSL2 € 75,-
  • ADSL2+ voor maar € 39,95 per maand, ook na het 1e jaar!
  • Disconnectkosten, als je je abonnement beeindigt: € 75,- eenmalig.
  • Downloadsnelheden tot wel 24 Mbit*.
  • ADSL2+ modem vanaf € 79,-
  • Voorbereid op telefonie.
  • Gratis abonnement op onze nieuwsserver met 80.000+ groepen, snelheid tot maximaal 10Mbit.
  • Mogelijkheid tot gebruik van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit voor € 9,95 extra per maand.
Ik zal in de FAQ verduidelijken dat dit voor nieuwe klanten geld en verduidelijken hoe het voor bestaande klanten is.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:14:
[...]

Het wachten zal dan toch maar zijn totdat BBned ons de mogelijkheid gaat geven om te migreren. Dat doen ze ook niet voor niks natuurlijk dus dat zal wel op hetzelfde bedrag a € 75 euro gaan kosten. Dat vind ik nog geen ramp want die kosten verdien je wel weer terug vanwege het lagere maandbedrag.
Als bbned deze optie gaat bieden kan het ook zijn dat dit zomaar eens richting de 185 euro kan gaan kosten. Ze willen graag de kosten die ze maken terugverdienen, dat is heel raar ;)
Een modem heb je ook nodig, maar als je nu een Copperjet 816-2P hebt is de kans groot dat deze geupgrade kan worden naar ADSL2+, scheelt je ook weer zo'n € 80.
De firmware is nog niet uit maar komt wel uit, wel even oppassen met VoIP want dat heb je dan niet. Als dit geen rol speelt en je alleen internet wilt is het echter een goede optie.
De firmware voor de 816-2P heb ik al, alleen nog niet getest. Uiteraard zou je wel van VoIP gebruik kunnen maken met de 816-2P(i), maar niet door je telefoon direct in het modem te prikken. Je kunt dan kijken naar USB-telefoons bijvoorbeeld.
Ander alternatief is op dit moment alleen Versatel, maar of je dit ziet zitten ... (slechte newsserver e.d.).
Alternatieven op langere termijn zijn ADSL2+ via KPN, maar dat kan ook nog maanden duren.
ADSL2+ via KPN is aangekondigt door XS4all, voor een whopping € 95,- per maand ofzo. :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

schiffeb schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:45:
Ontstaat er al duidelijk mbt t-is dsl users die over willen stappen?

Ik heb naar aanleiding van mij vraag hierover een mail gehad dat het waarschijnlijk wel mogelijk wordt maar dat ze er nog niet helemaal uit zijn.

Het kan toch niet erg moeilijk zijn als t-is dsl user om een upgrade te krijgen lijkt mij niet meer dan een profiel vervangen? Tenzij je op een andere kast geprikt moet worden?

Welke modem gaat nu worden gebruikt door t-is om adsl 2+ te leveren en wat gaat deze kosten?
Ik zag dat de modemvraag al was beantwoord, hoewel ik daar ook graag nog een slag om de arm houd. Het is namelijk nog niet 100% duidelijk of deze wel de snelheid leveren die we willen bieden. Aangaande de mogelijkheid voor bestaande TIS-klanten: We willen deze klanten persoonlijk benaderen, het ziet er naar uit dat we voor hen (en jou dus ook) een hele leuke aanbieding in petto hebben. Veel meer dan dat kan ik er nog niet over zeggen omdat ik hier intern nog een accoord moet krijgen. :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:14:
[...]

Ik zag dat de modemvraag al was beantwoord, hoewel ik daar ook graag nog een slag om de arm houd. Het is namelijk nog niet 100% duidelijk of deze wel de snelheid leveren die we willen bieden. Aangaande de mogelijkheid voor bestaande TIS-klanten: We willen deze klanten persoonlijk benaderen, het ziet er naar uit dat we voor hen (en jou dus ook) een hele leuke aanbieding in petto hebben. Veel meer dan dat kan ik er nog niet over zeggen omdat ik hier intern nog een accoord moet krijgen. :D
Dussss voor degene die al een bestelling hebben geplaatst voor de Tis aanbieding (ja... ik dus ;) ) kan er nog het een en ander gaan veranderen?
Enig idee wanneer de orders ingeklopt gaan worden?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Striker2k2 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:20:
heeft iemand al een aanvraag formulier gehad voor tis adsl2+?
Nee.
HoppyF schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:28:
[...]

[...]

Dat laatste is zelfs de verstandigste optie, hoewel dat opzeggen wel € 75,- kost bij KPN.
Het is krom, maar bbned 'pikt het'...
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:28:
Fijne aanbieding als je bij je abo telefonie hebt :( :( kan je weer terug naar de KPN.
Zoals in de mail gezegd: we doen ons best om iedereen een goed aanbod te doen, helaas is het niet mogelijk daadwerkelijk iedereen tevreden te houden/stellen.

Vince: Ik kan niet de infolijn bellen en vragen om 'de problemen van Vince van GoT'. Ik ben best bereid ergens naar te kijken, maar zonder info kan ik niks. Hetzelfde geld overigens voor Buhuu. :)
Overigens BuHuu: zo grappig is dat niet, je hoeft hem echt niet zelf in elkaar te frutselen en TweakDSL zit niet in Lelystad, maar als jij daar graag heengaat: be my guest, ze schijnen er werelds mooie architectuur te hebben. :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rally schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:19:
[...]

Dussss voor degene die al een bestelling hebben geplaatst voor de Tis aanbieding (ja... ik dus ;) ) kan er nog het een en ander gaan veranderen?
Enig idee wanneer de orders ingeklopt gaan worden?
Rally, jou heb ik echt 23 keer langs zien komen in mail ofzo. Het faxnummer van Starbucks heb ik opgeslagen overigens, dat vind je vast niet erg he?
De mensen die al een TIS DSL verbinding hadden voor de aanbieding krijgen een aanbieding per mail, ik hoop dit komende week te kunnen doen, maar pin me er echt niet op vast. Het is hier een gekkenhuis met dat ADSL2. :) (In positieve zin inderdaad)
bjck schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:25:
[...]

* bjck niet in ieder geval.
Burne ook niet overigens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 14-07-2005 15:28 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
[...]

Thnx voor de duidelijke reactie gaan we het is even rustig afwachten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg Floris en sterkte met de 300+ verzoeken voor ADSL2+. :)

Dit is wat ik ook bedoelde met het wachten op een email of brief met een aanbod.
Met zo'n aantal kan je imo een leuke deal maken met bv. een modem frima die je dan pas kan melden.

Het is dus voor iedereen gewoon afwachten wat ADSL2+ betreft.
Of dat nu is op BBned of de overgang van BBned naar TIS en soms zelf van ISDN naar POTS.
Over een jaar lachen we hartelijk om de post in dit draadje. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
[...]

Ik zag dat de modemvraag al was beantwoord, hoewel ik daar ook graag nog een slag om de arm houd.
hoi floris bedankt voor de antwoorden
begrijp ik het goed dat nieuwe klanten geen aansluitkosten hebben maar de eventuele migratiekosten van 75 euro wel aan je worden doorberekend?
nu krijg ik nog voor een bepaald bedrag stagevergoeding en die word uitbetaald in pc spullen dus wilde ik een adsl2+ modem mee laten bestellen (de Alcatel Speedtouch 716g met voip of de Linksys WAG354G)
is dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:26:
[...]

Rally, jou heb ik echt 23 keer langs zien komen in mail ofzo. Het faxnummer van Starbucks heb ik opgeslagen overigens, dat vind je vast niet erg he?
De mensen die al een TIS DSL verbinding hadden voor de aanbieding krijgen een aanbieding per mail, ik hoop dit komende week te kunnen doen, maar pin me er echt niet op vast. Het is hier een gekkenhuis met dat ADSL2. :) (In positieve zin inderdaad)

[...]
Hahaha... er is een goede reden waarom je mij zo vaak hebt zien langskomen. Er is zoveel onduidelijkheid geweest dat ik geen enkel risico meer neem. Straks zit ik vast aan 23 ;) abonnementen.
Overigens geen enkel probleem als je het faxnummer van Starbucks hebt opgeslagen. Als je het maar niet plat Spammed :D
Stuur me maar een berichtje als je van Starbucks Coffee houdt >:)

[ Voor 4% gewijzigd door rally op 14-07-2005 19:12 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 00:15

(Hopelijk) Iets meer duidelijkheid in het ADSL2+ verhaal ;)

INDEX
  - Modems  
  - Aanbieders  

ADSL2+ op:  
  - Nieuwe verbinding  
  - Op een analoge lijn met BBned DSL  
  - Op een ISDN lijn met BBned DSL  
  - Op een NLS ("Kaal koper") lijn met BBned DSL  
  - Op een analoge lijn met Tiscali DSL  
  - Op een ISDN lijn met Tiscali DSL  
  - Op een NLS ("Kaal koper") lijn met Tiscali DSL  
  - Algemene puntjes  

MODEMS

Aangezien ADSL2+ nog redelijk in z'n kinderschoenen staat, is er qua modems nog niet veel bekend. Waarschijnlijk worden dit de meest gebruikte, maar ervaringen missen nog helaas.

• CPJ 816-2P --> Dit is het bekende oranje BBned modem met 2 VoDSL poorten. Door middel van een nieuwe firmware is dit modem te gebruiken met ADSL-1 Analoog, ADSL-1 ISDN of ADSL-2+ Analoog. De firmware voor deze laatste mode is nog niet beschikbaar voor het publiek, maar de eerste tests lijken zeer positief.
  • CPJ 1616-2P --> Het nieuwe adsl2+ modem van Allied-data. Ondersteund VoDSL, maar ook VoIP. Hiermee is dit modem ook geschikt voor gebruik met de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL. (Wordt binnenkort geintroduceerd).
  • Zyxel 2602R / 2602HW --> Dit worden de modems die TweakDSL gaat leveren voor respectievelijk 79 en 119 euro. (Ex. verzendkosten). Ze ondersteunen beide VoIP, en zijn daarmee geschikt voor gebruik met de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL. (Wordt binnenkort geintroduceerd).
    Beide modems kunnen als router worden gebruikt, en de 2602HW heeft als ook nog een 4 poorts switch en Wifi accesspoint onboard.

•  

Aanbieders

Op dit moment is Versatel de enige provider die in Nederland ook daadwerkelijk ADSL2+ al levert. Deze (enigzins gehaaste uitrol) hangt samen met het voetbalseizoen, dat Versatel als enige mag uitzenden. Dit gaan ze dus doen via IP, via ADSL2+.

Binnenkort komen hier de volgende providers bij, die ADSL2+ gaan leveren: BBned, Tiscali, UPC, Orange. Uitrol van deze netwerken is weinig van bekend, alsmede de opeleverdata. Tiscali en BBned zullen zeer waarschijnlijk wel binnen enkele maanden beginnen.

Tweakdsl zal leveren via de netwerken van BBned en Tiscali. Beide netwerken zijn van hoogwaardige kwaliteit, maar op dit moment heeft Tiscali een kleine voorsprong met een aantal extra mogelijkheden: Aansluiten op 8Mbit, tot adsl2+ beschikbaar is. Je lijn wordt dan vanzelf omgezet naar adsl2+. Prijs blijft de hele tijd hetzelfde, namelijk €39.95.

Nog helemaal geen DSL of deze wordt/is al opgeheven.

Heb je nu geen DSL, dan is het gemakkelijk om ADSL2+ te verkrijgen. Doe een postcodecheck op de TweakDSL website om te zien welke netwerken (BBned / Tiscali) er beschikbaar zijn. Let op dat Tiscali op dit moment al kan worden aangesloten (Mocht adsl2+ nog niet beschikbaar zijn, op 8Mbit tot het wle beschikbaar is). BBned kan nog niet worden aangesloten tot naast de normale besschikbaarheid ook de ADSL2+ beschikbaarheid is opgeleverd.

Na je keus gemaakt te hebben kan het normale aanmeld-process worden doorlopen.

Heb je een analoge telefoonlijn van KPN kan je de verbinding daarbij laten zetten (linesharing), heb je geen telefonie abonnement bij KPN kan je kiezen voor de NLS aansluiting (kaal-koper).

Aansluiten op een ANALOGE verbinding met op dit moment BBned actief.
        Doe de postcodecheck op de TweakDSL website, om te zien of ADSL2+ van Tiscali of BBned beschikbaar is.

1 Wacht tot BBned met een oplossing komt om je huidige verbinding te upgraden naar ADSL2+.
    Kosten: Waarschijnlijk €110
    Voordeel: Geen downtime
    Nadeel: Nu nog niet mogelijk

2 Je huidige lijn laten overzetten op het tiscali netwerk, dit heet een TT-Migratie. Je zult 8Mbit krijgen als ADSL2+ nog niet beschikbaar is. Zodra het dan beschikbaar komt, wordt je vanzelf overgezet naar 24Mbit.
    Kosten: €75 eenmalig
    Voordeel: Geen downtime, nu al beschikbaar.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned.

3 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali.
    Kosten: -
    Voordeel: Gratis!
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

4 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Kosten: Belbudget bij KPN is 10 euro/maand. Daarnaast is er ongeveer 50 euro kosten voor het aanvragen van de verbinding. Kies je ervoor om TweakDSL een nieuwe lijn te laten aanvragen (NLS - Kaalkoper), dan kost dat 75 euro eenmalig en €9.40 per maand.
    Voordeel: Absoluut geen downtime
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een ISDN verbinding met op dit moment BBned actief.
        Doe de postcodecheck op de TweakDSL website, om te zien of ADSL2+ van Tiscali of BBned beschikbaar is.

1 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, je lijn door KPN laten omzetten naar analoog. Daarna ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali..
    Kosten: Eenmalig bedrag om je lijn om te zetten. (€100?)
    Voordeel: ADSL2+ \o/
    Nadeel: Duur, downtime en geen ISDN meer.

2 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Kosten: Belbudget bij KPN is 10 euro/maand. Daarnaast is er ongeveer 50 euro kosten voor het aanvragen van de verbinding. Kies je ervoor om TweakDSL een nieuwe lijn te laten aanvragen (NLS - Kaalkoper), dan kost dat 75 euro eenmalig en €9.40 per maand.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een NLS verbinding met op dit moment BBned actief.

1
    ADSL2+ van BBned / Tiscali aanvragen op een eventueel aanwezige analoge telefoonlijn. Huidige verbinding opzeggen als ADSL2+ actief is.
    Kosten: Gratis
    Voordeel: Absoluut geen downtime, gratis

2
    Wacht tot BBned met een oplossing komt om je huidige verbinding te upgraden naar ADSL2+.
    Kosten: Waarschijnlijk €110

Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali.
    Kosten: €75 (NLS afsluiten & opnieuw aansluiten).
    Voordeel: Adsl2+ \o/
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij BBned. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.

Aansluiten op een ANALOGE verbinding met op dit moment Tiscali actief.

1 Wacht tot TweakDSL met een oplossing komt om je huidige abonnement te upgraden naar een ADSL2+ verbinding.
    Kosten: Waarschijnlijk gratis

2 Je huidige lijn laten overzetten op het BBned netwerk, dit heet een TT-Migratie.
    Kosten: €75 eenmalig
    Voordeel: Geen downtime, nu al beschikbaar.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij Tiscali.

3 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali.
    Kosten: -
    Voordeel: Gratis!
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij tiscali. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

4 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij tiscali. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een ISDN verbinding met op dit moment Tiscali actief.

1 Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, je lijn door KPN laten omzetten naar analoog. Daarna ADSL2+ aanvragen via BBned of Tiscali..
    Kosten: Eenmalig bedrag om je lijn om te zetten. (€100?)
    Voordeel: ADSL2+ \o/
    Nadeel: Duur, downtime en geen ISDN meer.

2 Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest bij tiscali. En het is niet goedkoop.

Aansluiten op een NLS verbinding met op dit moment Tiscali actief.

1
    Wacht tot TweakDSL met een oplossing komt om je huidige abonnement te upgraden naar een ADSL2+ verbinding.
    Kosten: Waarschijnlijk gratis

2
    ADSL2+ van BBned aanvragen op een eventueel aanwezige analoge telefoonlijn. Huidige verbinding opzeggen als ADSL2+ actief is.
    Kosten: Gratis
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En het is niet goedkoop.

3
    ADSL2+ van BBned aanvragen middels een telco-telco aanvraag.
    Kosten: €75
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En het is niet goedkoop.

Je huidige verbinding opzeggen. Zodra ADSL weg is, ADSL2+ aanvragen via BBned.
    Kosten: €75 (NLS afsluiten & opnieuw aansluiten).
    Voordeel: Adsl2+ \o/
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En je hebt een downtime van minimaal 2 weken.

Vraag een extra lijn aan bij KPN (Belbudget) of Tweakdsl (NLS, kaal-koper). Vraag ADSL2+ aan op deze nieuwe verbinding, en zeg je oude verbinding op zodra de nieuwe verbinding actief is.
    Nadeel: Je moet minimaal 12 maanden klant zijn geweest met het Tis-DSL abonnement. En het is niet goedkoop. Mogelijke overlappende periode met twee DSL lijnen.

Algemene puntjes:

BBned en Tiscali bieden beide nog geen ADSL2+ aan. Bij tiscali kun je echter al wel inschrijven, je krijgt dan 8Mbit (voor dezelfde prijs) totdat ADSl2+ beschikbaar is.

NLS aanvragen kost altijd 75 euro. Dus ook als je je huidige verbinding opzegt, en een week later opnieuw aanvraagt.

ADSL2+ is op dit moment nog niet mogelijk icm ISDN.

Vergeet niet dat bij het opzeggen van een huidige verbinding (dus ook als je verbinding wordt opgezegd omdat je naar een ander netwerk overgezet wordt (telco-telco) er afsluitkosten kunnen zijn.

In geval van BBned zou het kunnen zijn dat er nog geen ADSL2+ beschikbaarheid is tentijde van de actieperiode. Let ook op dat je niet opzegd en er dan achter komt dat je nog niet kan aanvragen.

Nu eerst ff een koud biertje...veel te warm voor dit soort dingen :X

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 14-07-2005 20:18 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
    ik mis het verhaal voor nieuwe gebruikers vanaf een ander netwerk
    en ben je verplicht om via tweakdsl een modem aan te schaffen of mag je op eigen risico er zelf 1 kopen?
    verder heel duidelijk, goed werk _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Striker2k2 op 14-07-2005 19:23 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Striker2k2 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:23:
    ik mis het verhaal voor nieuwe gebruikers vanaf een ander netwerk
    Opties andere ISP is afhankelijk aan welk DSL netwerk je hangt.

Nu Tiscali (BaByXL) dan kan je overstappen naar de aanbieding, gewoon aangeven dat je reeds DSL hebt.

Nu via andere ISP maar ook via 't BBned netwerk dan geld de opties 'heb al DSL via BBned'.

Nu KPN-DSL of Versatel dan kan je de bovenste optie zien. Je wordt nieuw abonnee en moet sowieso over van netwerk middels telco-telco (of opzeggen en aanvragen).

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 14-07-2005 20:19 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
    met "ander" bedoelde ik anderen dan bbned/tiscali dus idd kpn/versatel
    maar dank u het is dus zoals ik dacht
    als iemand nog zo vriendelijk zou kunnen zijn om mij duidelijkheid te verschaffen over mijn vraag over het modem, graag :)
    dan kan ik mijn definitieve bestelling aan m'n werkgever doorgeven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• smallblock
    • Registratie: September 1999
    • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Je bent vrij in je modemkeuze en hoeft niet bij Tweakdsl gekocht te worden.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:15:
    Welke ADSL2+ postcodecheck? Iemand die me een bril kan lenen? ;)

Ik vind het wel jammer dat TIS hier in mijn omgeving nog geen dekking geeft, ik zou maar al te graag dat 8 mbit abbo pakken en dan automatisch worden overgezet op 24 mbit!

Boeren hebben ook nooit mazzel O-)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:59:
    [...]

Welke ADSL2+ postcodecheck? Iemand die me een bril kan lenen? ;)

Ik vind het wel jammer dat TIS hier in mijn omgeving nog geen dekking geeft, ik zou maar al te graag dat 8 mbit abbo pakken en dan automatisch worden overgezet op 24 mbit!

Boeren hebben ook nooit mazzel O-)
    Wie-weet in de toekomst.... (http://www.webwereld.nl/articles/31179/)

Dat is nog beetje voorbarig dat je postcode check moet doen. Als 't allemaal echt bestelbaar wordt via BBned moet er een mogelijkheid zijn om de beschikbaarheid van ADSL2+ te controleren. Even afwachten voor ons allen denk nog.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik ISDN met BBNED, ik wil ISDN houden dus moet ik een nieuwe lijn hebben.

Is er een voordeel aan te geven om dit te doen via TweakDSL ten opzichte van een lijntje van KPN, het voordeel op het maandbedrag verdien je namelijk pas naar 102 maanden terug.

Zijn er nog meer voordelen behalve dat de rekening in dat geval van 1 partij komt

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:42:
    Momenteel heb ik ISDN met BBNED, ik wil ISDN houden dus moet ik een nieuwe lijn hebben.

Is er een voordeel aan te geven om dit te doen via TweakDSL ten opzichte van een lijntje van KPN, het voordeel op het maandbedrag verdien je namelijk pas naar 102 maanden terug.

Zijn er nog meer voordelen behalve dat de rekening in dat geval van 1 partij komt
    Voordeel zou misschien in verschil in aansluitkosten kunnen zitten? KPN-Belbudget kost dacht ik €45 aansluitkosten.

Als 't bij TweakDSL uitmaakt of je NLS besteld a €75 of als je linesharing wilt zijn er dan ook aansluitkosten? Qua aansluittijd mag het niet veel uitmaken, KPN heeft (mits 2e aderpaar er gewoon is natuurlijk) 5 werkdagen nodig voor aanleggen telefonie. Daarna DSL erbij aanleggen kost ook ongeveer een week.

Een NLS aanvraag duurt gemiddeld iets van 2 a 3 weken lees ik hier uit de ervaringen.

Mijn insteek is dat KPN toch die 9.50 wel krijgt, laat ze er dan ook maar wat voor doen elke twee maanden.... ;) Maar ik had al telefonie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 08:46 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:40:
    [...]

Wie-weet in de toekomst.... (http://www.webwereld.nl/articles/31179/)

Dat is nog beetje voorbarig dat je postcode check moet doen. Als 't allemaal echt bestelbaar wordt via BBned moet er een mogelijkheid zijn om de beschikbaarheid van ADSL2+ te controleren. Even afwachten voor ons allen denk nog.
    Het is denk ik maar goed dat er nu nog geen ADSL2+ postcode checker is dan zou je namelijk wel eens de conclusie kunnen trekken dat je helemaal nog geen ADSL2+ kan krijgen.
    En met jou waarschijnlijk vele meer.
    Zoals het artikel uit Webwereld laat zien kan TIS nu ongeveer 60% van de "huishoudens" voorzien van ADSL (niet ADSL2+).
    Dat is al weinig vooral als je dit afzet tegen de landelijke dekking. Als ze nu eens een plaatje van NL laten zien met daarin de kleuren o.i.d. zul je wel schrikken. Grote witte stukken!!
    Als je namelijk de grote steden pakt + een stuk van de randstad kom je al een heel eind met 60% van de huishoudens maar haal je bij lange na geen behoorlijke landelijke dekking.
    Zelfde geldt voor BBned maar in mindere mate omdat zij nu al meer centrales hebben geschikt gemaakt en als ze dit doorzetten naar ADSL2+ zullen ze dus waarschijnlijk voorlopen op TIS.
    We zullen het zien wie de race gaat winnen. Voorlopig staan ze allemaal nog op de startlijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• schiffeb
    Ik kan me herinneren dat er 1 a 2 jaar terug een grote alcatel migratie was van bbned en dat alle centrales toen ADSL2 ready waren dat waren er best een hoop.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• P.K.
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 21:46
    Volgens mij is Tiscali daar ook al mee bezig geweest, kan nog wel herinneren dat na 'onderhoud' we opeens een lagere upstream sync hadden hier. Kan het me niet meer goed herinneren maar had ergens gelezend dat dat zou komen doordat de nieuwe DSLAMs van UtStarcom (ADSL2+ ready) waren ofzo, en die oude van Alcatel (had toen ook een modem met Alcatel chip).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    schiffeb schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:38:
    Ik kan me herinneren dat er 1 a 2 jaar terug een grote alcatel migratie was van bbned en dat alle centrales toen ADSL2 ready waren dat waren er best een hoop.
    Een deel was dat toen, stuk of 90 staat mij bij van de ruim 400 die ze dekken. Zullen in de tussentijd wel veel meer gedaan hebben denk ik.

Als er nu dus in jou centrale alcatel staat (te herkennen bij BBned aan de lagere latency) kunnen ze daar ADSL2+ lijnkaarten in gaan bij-plaatsen om het zo beschikbaar/geschikt te maken. Staat er nu nog Cisco moet er nog veel meer gebeuren dan alleen kaarten plaatsen. Dit omdat ze alle huidige kaarten niet vervangen die niet ADSL2+ geschikt zijn.
    P.K. schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:20:
    Volgens mij is Tiscali daar ook al mee bezig geweest, kan nog wel herinneren dat na 'onderhoud' we opeens een lagere upstream sync hadden hier. Kan het me niet meer goed herinneren maar had ergens gelezend dat dat zou komen doordat de nieuwe DSLAMs van UtStarcom (ADSL2+ ready) waren ofzo, en die oude van Alcatel (had toen ook een modem met Alcatel chip).
    Tiscali heeft heel veel omgebouwd van Cisco naar UTStarcom apparatuur al. En al die kaarten die daar zitten zijn al ADSL2+ geschikt nu.

Daar zit 't grote verschil tussen wel kunnen upgraden (of eerst 8/1 leveren en dan profiel aanpassen) en niet kunnen upgraden zomaar (BBned).

Jou modem kon iets beter overweg blijkbaar met de Cisco apparatuur dan met de UTStarcom apparatuur. Mooiste op Cisco & UTStarcom is modem met een Globespan chip of TexasInstruments. Mooiste op Alcatel werkt een modem met Alcatel chip zoals de ZyXEL 650 serie. 't Is vaak net die tientallen Kbps upstream extra of minder.

Dit blijkt uit de praktijk, geen rechten aan te ontlenen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 12:27 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
    op welke termijn zouden we ongeveer de aanvraagpapieren in de bus kunnen verwachten?
    1 week, 2 weken, 4 weken, 6 weken, ........?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• 6killer
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 18-08 19:45
    Xandrios schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:15

knip

Nu eerst ff een koud biertje...veel te warm voor dit soort dingen :X
    Ok dat is heel duidelijk om een keuze te maken naar adsl2+, maar ik moet helaas weer even lastig zijn. Maar gaat er nog wat met de tarieven van de huidige abonnementen gebeuren? Ik heb nu ultra dsl a 70 euro per maand, maar de prijs van de adsl2+ aanbiedingen voor het eerste jaar zijn 40 euro en dat is hetzelfde tarief als het surf dsl abonnement.

Aangezien ik tevreden ben met mijn snelheid nu, en waarschijnlijk binnen een jaar moet verhuizen wilde ik de kat nog even uit de boom kijken en later overstappen. Maar het verschil van 30 euro per maand vind ik toch wel dusdanig groot om zeker te weten of het dan niet toch de moeite is om nu over te stappen (ook al zou 2+ nog niet leverbaar zijn, het zou me 30 euro per maand schelen dus).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• P.K.
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 21:46
    bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:21:

[...]

Tiscali heeft heel veel omgebouwd van Cisco naar UTStarcom apparatuur al. En al die kaarten die daar zitten zijn al ADSL2+ geschikt nu.

Daar zit 't grote verschil tussen wel kunnen upgraden (of eerst 8/1 leveren en dan profiel aanpassen) en niet kunnen upgraden zomaar (BBned).

Jou modem kon iets beter overweg blijkbaar met de Cisco apparatuur dan met de UTStarcom apparatuur. Mooiste op Cisco & UTStarcom is modem met een Globespan chip of TexasInstruments. Mooiste op Alcatel werkt een modem met Alcatel chip zoals de ZyXEL 650 serie. 't Is vaak net die tientallen Kbps upstream extra of minder.

Ah dan heb ik Cisco en Alcatel door elkaar gehaald, maar het modem was idd een ZyXEL 650 Serie (analoog).
    Eerst was de upstream 864kbps, na de ombouw was het 768kbps. Het is overigens al wel een jaar geleden, dat dit gebeurt is.

Mja hopelijk komen die inschrijfformulieren snel. :)
    Als je je inschrijf formulier terug stuurt neem ik aan dat ze zo snelmogelijk die 8mbit verbinding proberen te leveren ?

wachten duurt lang :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• wagenveld
    • Registratie: Februari 2002
    • Niet online
    Deze modem/router/accesspoint kun je ook wel bij het rijtje zetten:
    Linksys WAG54G:
    http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=667

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    wagenveld schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:37:
    Deze modem/router/accesspoint kun je ook wel bij het rijtje zetten:
    Linksys WAG54G:
    http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=667
    Weet je al dat hij werkt in de praktijk op beide netwerken dan?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL2+ nog niet beschikbaar op isdn .. las ik

half huis ligt onder de isdn hier :|

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• wagenveld
    • Registratie: Februari 2002
    • Niet online
    bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:39:
    [...]

ADSL wel, ADSL2 ready staat op de website/handleiding. Zou kunnen dat er eerst nog een firmware upgrade overheen moet.
    >>
    Supports new higher performance
    standards ADSL2 and
    ADSL2+

[ Voor 10% gewijzigd door wagenveld op 15-07-2005 14:53 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• NLsandman
    • Registratie: December 2003
    • Laatst online: 08-08 17:42

Hele mooie info, daar was ik net benieuwd naar omdat tis dus een andere dslam vendor gebruikt.
    Verschil bij mij was cisco 832kbit en alcatel 1mbit up en dat vond ik vrij veel.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

wagenveld schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:52:
    [...]

ADSL wel, ADSL2 ready staat op de website/handleiding. Zou kunnen dat er eerst nog een firmware upgrade overheen moet.
    >>
    Supports new higher performance
    standards ADSL2 and
    ADSL2+
    Heb ook een WAG54G, versie 1.2. Vanaf versie 2.0 is hij pas ADSL2(+) voorbereid, let dus wel op welke versie je nu precies hebt!

(Voor zover ik het nu kan nalezen op internet)

[ Voor 7% gewijzigd door Tags NL op 15-07-2005 15:28 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    NLsandman schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:16:
    [...]

Hele mooie info, daar was ik net benieuwd naar omdat tis dus een andere dslam vendor gebruikt.
    Verschil bij mij was cisco 832kbit en alcatel 1mbit up en dat vond ik vrij veel.
    Mjah. Let goed op dus voor de duidelijkheid:

BBned: Cisco & Alcatel (alles gaat naar Alcatel)
    Tiscali: Cisco & UTStarcom (alles gaan naar UTStarcom)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Martijn
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 23:44
    Ik heb op dit moment problemen met de mailserver van Tweak. Mail wordt wel verzonden, maar komt nergens aan... Nog meer mensen last van?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Magic666
    • Laatst online: 19-08 13:42

Magic666

No one's neighbour!

ff snel een vraagje: ik heb 5 dagen geleden een aanvraagformulier voor ADSL2+ aangevraagd, via de mail, maar nog niks ontvangen...

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik het formulier binnen heb?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:20:
    Ik heb op dit moment problemen met de mailserver van Tweak. Mail wordt wel verzonden, maar komt nergens aan... Nog meer mensen last van?
    Krijg nou tiete......Bij mij doet ie het ook niet.
    Gaan we ff in d gaten houden ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
    bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:39:
    [...]

bestaat er een kans dat een modem/router niet werkt dan die volgens de specificaties ads2+ ondersteund?? 8)7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tiscali/BabXL heeft voornamelijk AN-2000 in het land staan. Da's niet geschikt voor ADSL2+. Er is een AN2000-B1000 maar je moet zo ongeveer alles behalve het chassis vervangen om een bestaande AN2000 'om te bouwen' naar AN2000-B1000. De AN2000-B1000 wordt sinds een paar weken geleverd, volgens mijn informatie. Er zullen er dus nog niet veel in het land staan, en Tiscali/BabyXL zal ze site-voor-site moeten vervangen om ADSL2+ te kunnen leveren.

Waarmee ze exact hetzelfde 'probleem' hebben als andere telco's.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail doet het hier weer, maar dat wisten jullie vast al :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Martijn
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 23:44
    Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:33:
    Mail doet het hier weer, maar dat wisten jullie vast al :)
    Ja hier ook inderdaad ;), Floris, Ghandi, server plat gelegen?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Burne schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:39:
    [...]

Tiscali/BabXL heeft voornamelijk AN-2000 in het land staan. Da's niet geschikt voor ADSL2+. Er is een AN2000-B1000 maar je moet zo ongeveer alles behalve het chassis vervangen om een bestaande AN2000 'om te bouwen' naar AN2000-B1000. De AN2000-B1000 wordt sinds een paar weken geleverd, volgens mijn informatie. Er zullen er dus nog niet veel in het land staan, en Tiscali/BabyXL zal ze site-voor-site moeten vervangen om ADSL2+ te kunnen leveren.

Waarmee ze exact hetzelfde 'probleem' hebben als andere telco's.
    Vraag me af hoe Versatel dan al weken, zo niet maanden, kan leveren over UTstarcom dslams? ;) En volgens UTstarcom kan de standaard AN-2000 B820 (Zonder B1000 dus!) ook al netjes ADSL2+ aan :)

't Grote voordeel is dat alle poorten, ook waar nu abonnees op zitten, ADSL2+ geschikt zijn. En dus alleen van ander profiel hoeven te voorzien, om over te schakelen van adsl-1 naar adsl2+.
    Geen fysieke toegang tot de centrale of omzetten van koperlijnen naar andere poorten dus....wat bij BBned nodig blijft. (En dat voor elke klant die wil upgraden!).

Exact hetzelfde probleem is het dus niet. Tiscali moet hoogstens eenmalig die B1000 toevoegen, BBned moet voor elke klant erheen. (Met de nodige kosten).

[ Voor 61% gewijzigd door Xandrios op 15-07-2005 22:34 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. Zie heel veel incomplete files in de newsgroup alt.binaries.ftn (tot ongeveer 1 dag terug)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 23:25 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:21:
    Hmm.. Zie heel veel incomplete files in de newsgroup alt.binaries.ftn (tot ongeveer 1 dag terug)
    Onderhouds/Storingsmeldingen niet gezien?
    15/07/2005 14:00 Spoedonderhoud nieuwsplatform

Door omstandigheden zal er vanmiddag rond 14:00 spoedonderhoud worden gepleegd op het nieuwsplatform. Hierdoor zal deze ongeveer een kwartier offline zijn. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das lekker... valt er niets te downloaden...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:35:
    Das lekker... valt er niets te downloaden...
    Heb je tijd om eens wat te kijken ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:40:
    [...]

Heb je tijd om eens wat te kijken ;)
    Zal ik morgen tegen m'n vrouw zeggen ;), ik heb daar namelijk geen tijd voor (werk 14 uur p/d 7 daagjes in de week)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:15:
    Vraag me af hoe Versatel dan al weken, zo niet maanden, kan leveren over UTstarcom dslams? ;)
    Niet. Iedereen die van Versatel ADSL2+ heeft zit op een Samsung DSLAM. (voor zover ik weet.)

Hong Soon-Ho, Vice President van de Telecommunications Division van Samsung Electronics en Raj Raithatha, CEO van Versatel Telecom International, hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst hierover ondertekend. De oplossing die Samsung aanbiedt, bestaat uit de levering, integratie en installatie van diverse next-generation netwerkcomponenten, zoals softswitches, trunk gateways, DSLAMs (Digital Subscriber Line Access Multiplexers) en ethernetswitches. Samsung verschaft ook de IP settopboxen voor 'triple play' diensten (voice, televisie en breedbandinternet over een netwerk), broadcastservers en VoIP-terminals.
    En volgens UTstarcom kan de standaard AN-2000 B820 (Zonder B1000 dus!) ook al netjes ADSL2+ aan :)
    Je moet voor de gein eens zoeken wat het oudste persbericht over de B820 is wat je kunt vinden. Ik kom niet verder dan aankondigingen van getekende contracten met Russen en Indiers van eind februari 2005. Ook dit geeft je wel een idee sinds wanneer ADSL2/ADSL2+ daar speelt.

Nog een keer: Alle telco's zullen apparatuur moeten plaatsen of vervangen om ADSL2+ te kunnen leveren. Echt waar. Geloof me.

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 16-07-2005 03:24 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Dan nog blijft 't voordeel dat ze op die manier met het vervangen van één kaart per DSLAM alle poorten en dus ook huidige aansluitingen geschikt maken.

't Wordt interessant straks, zeker met zo'n hele strakke aanbieding van €40 per maand voor een wide-open lijn. Zelfs voor ADSL1 is het al een hele mooie prijs voor een wide-open verbinding.

* bjck Nieuwsgierig wat 't wordt als de aanbieding(en) afgelopen zijn voor abonnementsnaam en prijs.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil jij zeker zijn van een snelle TIS ADSL2 verbinding? Stuur dan een e-mail met je adresgegevens, zodat we een aanvraagformulier naar je toe kunnen sturen.

Hoelang duurt het voor dat ze aanvraagformulier toe sturen heb op 06-07-2005 emailtje gestuurt met adres enz enz. :O :z :Z

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Magic666 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:33:
    ff snel een vraagje: ik heb 5 dagen geleden een aanvraagformulier voor ADSL2+ aangevraagd, via de mail, maar nog niks ontvangen...

Hoe lang duurt het ongeveer voordat ik het formulier binnen heb?
    Als het een beetje meezit krijg je hem voor het einde van de week thuis. :)
    Martijn schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:37:
    [...]

Ja hier ook inderdaad ;), Floris, Ghandi, server plat gelegen?
    Ik heb niks langs zien komen eigenlijk, maar ik gebruik dan ook een van mijn eigen servers voor uitgaande mail...

[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 16-07-2005 14:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• A_K
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
    De eerste links in de startpost linken naar deel 11
    Bij diensten in de startpost staat (in dit deel) bv ProDSL & Bel maar die Bel is niet terug te vinden op de website van tweakdsl, of ben ik scheel? Heb niet deze hele thread doorgelezen..

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

A_K:
    30/06/2005 Voorlopige stop nieuwe aanvragen bbned in combinatie met VoDSL

Sinds geruime tijd ervaren wij in het nieuwe aanvraag proces van onze leverancier bbned verstoringen die niet voldoen aan onze kwaliteitseisen, denk hierbij aan oplevering Voice-kanalen, nummerporteringen etc. Derhalve hebben wij besloten om voor de produkten TweakDSL&Bel en TweakDSL Voice voorlopig geen nieuwe orders meer te accepteren. We zijn tot deze beslissing gekomen doordat we, ondanks het feit dat we al langere tijd met hen in gesprek zijn, niet de gewenste verbeteringen hebben kunnen constateren. In de huidige opzet hebben orders in combinatie met VoDSL zoveel begeleiding nodig dat dit een te grote weerslag heeft op onze organisatie. Door deze maatregel kunnen wij onze bestaande klanten alsook de nieuwe klanten die ADSL van ons wensen af te nemen beter ondersteunen. Wij verwachten dat bbned spoedig zijn processen zal verbeteren waardoor we deze stop kunnen opheffen.
    Bron: http://www.tweakdsl.nl/05.html

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 16-07-2005 14:51 ]

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    De startpost moet nodig geupdated worden, ja. Als ik binnenkort tijd heb zal ik dat eens gaan doen + nieuw vervolgtopic starten :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 10:32:
    Dan nog blijft 't voordeel dat ze op die manier met het vervangen van één kaart per DSLAM alle poorten en dus ook huidige aansluitingen geschikt maken.
    Nee. Ze zullen een deel of alle 24 lijnkaarten plus de bijbehorende splitterkaarten, de netwerk-kaart en de management-kaart moeten vervangen. Volgens mij heb ik dat al eens gezegd. Een lijnkaart is gewoon 4, 8, 24 of 48 modems op 1 kaart. Als die kaart ADSL-modems bevat zul je 'm moeten vervangen door een nieuwe kaart. Bestaande kaarten kunnen geen ADSL2+, en je netwerk-interface is te traag. Sites die nu aan STM-1 (155Mbps) zitten kunnen door 8 ADSL2+-gebruikers (=160Mbit) doodgedrukt worden. STM-4 wordt het minimum, en de wat grotere sites zullen gelijk naar STM-16 of -64 moeten. Van Amsterdam naar Groningen op STM-64 is verbijsteringwekkend duur. Je huidige management-kaart is ook te traag om een verviervoudiging van het verkeer te kunnen overleven, dus ook daar moet nieuw in.

Effectief moet je alles behalve het chassis en de voedingen vervangen.

Vergeet niet dat UTStarcom enkel IP doet, en dat QoS op IP geen spijkerharde bandbreedtegaranties *kan* leveren. De enige manier om je zakelijke verbindingen te 'beschermen' tegen ADSL2+ is met een overschot aan bandbreedte.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 16-07-2005 16:28 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit te overwegen gebruik te maken van de TIS-DSL ADSL2+ actie: E39,95 voor de gehele contractsduur! Da's wel iets anders dan Xs4all waar ik E99,95 p/m kwijt zou zijn.

Ik ben alleen een beetje bang voor de overstap Demon/BBNed -> TweakDSL/Tiscali... misschien kan ik maar beter een twee maanden proefabbo van @Home pakken, heb ik tenminste nog internet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    Floris schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:30:
    [...]

Als het een beetje meezit krijg je hem voor het einde van de week thuis. :)
    [...]

...
    @Floris
    Waarom zet je die aanvraagformulieren niet gewoon op de website?
    Als men een aanvraag wil doen is het een kwestie van het gewenste formulier downloaden, uitprinten, ondertekenen en opsturen.
    Gaat veel sneller en scheelt een hoop administratieve rompslomp voor TweakDSL.
    Je kunt als alternatief nog aanbieden de mensen een formulier te sturen die geen printer hebben of geen zin hebben om het te downloaden :)
    Dat zullen er echter niet veel zijn denk ik.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Wildfire schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:33:

Ik ben alleen een beetje bang voor de overstap Demon/BBNed -> TweakDSL/Tiscali... misschien kan ik maar beter een twee maanden proefabbo van @Home pakken, heb ik tenminste nog internet.
    Daar zou ik niet bang voor zijn. Demon heeft een maand opzegtermijn, slechtste geval is één maand dubbel betalen maar wel vlekkeloos over. Goedkoper dan proefabbo @Home denk ik.

Je zou dan meest trefzeker kunnen doen, aanvragen bij TweakDSL en als het is geleverd (dus je lijn omgeprikt is) gelijk opzeggen bij Demon.

Je kan eerder opzeggen al bij Demon, op het moment dat TweakDSL bevestiging heeft dat de overzetting goed gekeurd is (telco-telco migratie). Op dat moment is er ook een exacte datum van omzetten van je telefoonlijn van BBned naar Tiscali bekend en kan Demon/BBned je lijn niet meer opzeggen. Op dat moment kun je veilig je abonnement opzeggen zonder dat de omzetting in gevaar komt.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 17:12 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

HoppyF schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:36:
    [...]

@Floris
    Waarom zet je die aanvraagformulieren niet gewoon op de website?
    Als men een aanvraag wil doen is het een kwestie van het gewenste formulier downloaden, uitprinten, ondertekenen en opsturen.
    Gaat veel sneller en scheelt een hoop administratieve rompslomp voor TweakDSL.
    Je kunt als alternatief nog aanbieden de mensen een formulier te sturen die geen printer hebben of geen zin hebben om het te downloaden :)
    Dat zullen er echter niet veel zijn denk ik.
    Omdat de formulieren vaak worden uitgeprint, vervolgens mensen dingen beginnen door te strepen en er nieuwe dingen neerzetten. Als er dan iets misgaat zegt de klant 'we zijn overeengekomen dat' terwijl we dat helemaal niet zijn... Onze proef met de aanvraagformulieren voor ADSL2+ over bbned moest aantonen dat mensen dat niet zouden doen als ze een brief thuiskregen.
    Helaas is de proef niet bepaald gelukt, ik denk dat zo'n 12-15% van de mensen alsnog een opmerking heeft geplaatst op het formulier of iets heeft veranderd.
    Ik wilde eigenlijk een bestelroutine op de site erbij, maar vanwege een groot project dat hierop voorang heeft gaat dit ook niet gebeuren. Uiteindelijk zullen we de formulieren inderdaad ter download aan gaan bieden. Een ieder die een mail heeft gestuurd voor een dergelijk formulier krijgt deze echter wel (ook) thuisgezonden.

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Bijschrijven/aanpassen heeft lijkt mij twee redenen?
    1. Veranderen van de aangeboden dienst. Soort van proberen eigen ontwerp maken ipv willen bestellen wat wordt aangeboden.
    2. Een onduidelijkheid of onzekerheid toelichten / extra vermelden 'voor het geval dat'.
    Laat ik 'te grazen genomen door de kinderen met viltstiften voordat ik een envelope kon vinden maar even weg

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 19:26 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 16-08 15:08

fjs

PSN: ftltc

Weet iemand hoever het nu staat met adsl2?
    Ik heb mij een paar weken geleden opgegeven voor adsl2 (bbned), via de mail en heb zo'n kaart ingevuld die toen werd toegestuurd.

Ik meende te herinneren dat het halverwege juli uitgeleverd zou worden. Maar het zou ook wel leuk zijn om een bevestiging te krijgen van je opgave.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
    krijg je van tweakdsl bij een telco-telco migratie een bevestiging dat je lijn is overgenomen via post, mail?
    het is toch nodig dat je zelf nog bij je huidige provider opzegt of doet tweakdsl dat ook voor je?
    hoe lang ongeveer na aanvragen kan ik erop rekenen dat ik een bevestiging krijg?
    dit vraag ik omdat ik aankomende week de aanvraag in de bus kan verwachten volgens floris en daarna ben ik op vakantie. heb weinig zin om bij thuiskomt pas op te zeggen en een maand voor nix te moeten betalen

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Beter een maand dubbel betalen dan door de opzegging te vroeg doen heel je overstap niet door gaat. Dan heb je geen DSL als je thuiskomt....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 19:21:
    Bijschrijven/aanpassen heeft lijkt mij twee redenen?
    1. Veranderen van de aangeboden dienst. Soort van proberen eigen ontwerp maken ipv willen bestellen wat wordt aangeboden.
    2. Een onduidelijkheid of onzekerheid toelichten / extra vermelden 'voor het geval dat'.
    Laat ik 'te grazen genomen door de kinderen met viltstiften voordat ik een envelope kon vinden maar even weg
    Ik denk het laatste....
    Onduidelijkheid/onzekerheid geeft meestal aanleiding tot het veranderen van de tekst.

Ik denk dat het formulier zo duidelijk moet zijn dat er geen verwarring mogelijk is.
    Verder zijn meestal de algemene voorwaarden van toepassing dus die hoeven niet nogeens apart genoemd te worden op het formulier.
    Je zou op het formulier ook nog kunnen zetten dat iedere verandering/doorhaling door de klant het formulier ongeldig maakt waardoor de aanvraag niet geaccepteerd kan worden.

Als er zoiets in staat lijkt het me geen bezwaar dat het formulier gewoon te downloaden is.
    Als je het in PDF opmaakt kan de klant het ook niet eventjes aanpassen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• REDFISH
    • Registratie: Augustus 2001
    • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Stel ADSL 2 is niet beschikbaar, dan krijg je dus tijdelijk een Tis 8Mbit verbinding voor 40 euro. Zodra ADSL 2 beschikbaar is, dan krijg je het ook. Maar als je nu ISDN hebt, zou je dan ook gewoon die 8 Mbit kunnen krijgen voor 40 euro? :7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    REDFISH schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:51:
    Stel ADSL 2 is niet beschikbaar, dan krijg je dus tijdelijk een Tis 8Mbit verbinding voor 40 euro. Zodra ADSL 2 beschikbaar is, dan krijg je het ook. Maar als je nu ISDN hebt, zou je dan ook gewoon die 8 Mbit kunnen krijgen voor 40 euro? :7
    Lijkt me niet omdat er staat dat het alleen PSTN mogelijk is en dus ISDN uitgesloten in deze introductie actie.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu heb ik wat hulp nodig welke stappen ik moet ondernemen om te profiteren van ADSL2+ want ik zie het ff niet meer :-)

Mijn huidige situatie :

mijn provider is tweakdsl en ik heb een 8/1 verbinding over ISDN.
    Ik kan vanaf heden per maand opzeggen want jaarcontract zit erop.

Wat ik wil is:

ASDL2+ over het netwerk van TISCALI.
    Ik wil van de KPN af.

postcode check geeft dit weer: (ADSL2+ zie ik niet staan maar dat blijkt zo te horen)

ProDSL
    SquareDSL
    SurfDSL
    TweakEL
    TweakLight
    UltraDSL
    T-IS DSL Lite
    T-IS DSL Pro
    T-IS DSL Square
    T-IS DSL Surf
    T-IS DSL Ultra

Wat zijn nu de beste/voordeligste stappen om dit te verwezelijken en vooral welke volgorde moet ik aanhouden.

NLS (Nieuw Lijn Service) aanvragen (kosten = 75 euro + 9.40 per maand)
    Mijn huidige ISDN geheel opzeggen (kosten = 75 euro)

Heb ik bij die NLS dan nog abonnementskosten van de KPN, nee toch ?

Mijn abonnement over laten zetten naar TIS ADSL2 verbinding op de nieuwe NLS lijn (kosten 75 euro)

Nieuwe modem aanschaffen De Zyxell 2602HW (kosten = 119 euro)

Is er een voordeliger manier om over te stappen en zit ik goed met bovenstaande volgorde ?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• S!NN3R
    • Registratie: September 2002
    • Laatst online: 01-09-2020

S!NN3R

xqter

Ben ik de enige met ping/lag problemen?
    Als ik tweakers.net of andere sites ping krijg ik pieken van >200ms
    en soms timeouts :(
    Online gamen is niet te doen.
    Met bf2 verlies ik om het kwartier connectie met de server

ping naar tweakers.net:

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 583, Received = 583, Lost = 0 (0% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 7ms, Maximum = 778ms, Average = 13ms

toevallig geen timeout deze keer.
    ik zit in regio Amsterdam

P4T533|P4 2.53Ghz|512RIMMpc4200|R9800pro|IIyamaVMpro454|MX518

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• PureDJ
    • Registratie: Augustus 2004
    • Laatst online: 22-10-2020
    Nee je bent niet de enige..
    Het is weer vanouds brandhout...
    Tijdje is het goed gegaan sinds de verhuizing van Tweakdsl, maar nu is het dubbel zo slecht..
    Alleen vandaag al 26 lags gehad met ping tijden boven 500 ms (de meeste zitten zelfs boven een seconde :( ) naar mijn server bij widexs en zo gaat het al behoorlijk wat dagen.
    Tweak bellen heeft geen zin, heb de vorige tijd er ook weinig aan gehad... die weten toch niet waar het aan ligt...
    Ach ja, nog even en KPN geeft de lijnen vrij, kun je ook overstappen naar niet bbned aanbieders...
    Dan stap ik meteen over naar xs4all die heeft namelijk wel en degelijk netwerk... daar lukt zo'n streampje met eens in de week een klein hikje...

Over alle mensen die over willen stappen op tweakdsl...
    Wil je voor weinig veel kunnen downloaden, surfen en emailen... prima oplossing.., ze hebben een mooie aanbieding voor ADSL2...
    Verwacht je iets meer en wil je ook kunnen gamen... geen TweakDSL nemen |:(

ff een impressie...

Round Ping(max): 1307.1 ms , Packets Loss: 0 %
    Sun Jul 17 15:12:52 CEST 2005: Studio Stream onderbroken, backup wordt gestart
    Sun Jul 17 15:13:03 CEST 2005: Backup draait
    Sun Jul 17 15:13:07 CEST 2005: Studio Connectie is terug -> testen

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Sun Jul 17 15:16:18 CEST 2005: Backup gestopt
    Sun Jul 17 15:16:19 CEST 2005: Studio stream wordt gestart
    Round Ping(max): 1218.9 ms , Packets Loss: 0 %
    Sun Jul 17 15:52:53 CEST 2005: Studio Stream onderbroken, backup wordt gestart
    Sun Jul 17 15:53:04 CEST 2005: Backup draait

en zo paginas vol met log....

[ Voor 26% gewijzigd door PureDJ op 17-07-2005 17:48 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Nijl
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 17-08 08:44

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

het is hier al een tijd traag het surfen. net was de lijn ff down.. meer mensen last van gehad?

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:55:
    En nu heb ik wat hulp nodig welke stappen ik moet ondernemen om te profiteren van ADSL2+ want ik zie het ff niet meer :-)

Mijn huidige situatie :

mijn provider is tweakdsl en ik heb een 8/1 verbinding over ISDN.
    Ik kan vanaf heden per maand opzeggen want jaarcontract zit erop.

Wat ik wil is:

ASDL2+ over het netwerk van TISCALI.
    Ik wil van de KPN af.

postcode check geeft dit weer: (ADSL2+ zie ik niet staan maar dat blijkt zo te horen)

ProDSL
    SquareDSL
    SurfDSL
    TweakEL
    TweakLight
    UltraDSL
    T-IS DSL Lite
    T-IS DSL Pro
    T-IS DSL Square
    T-IS DSL Surf
    T-IS DSL Ultra

Wat zijn nu de beste/voordeligste stappen om dit te verwezelijken en vooral welke volgorde moet ik aanhouden.

NLS (Nieuw Lijn Service) aanvragen (kosten = 75 euro + 9.40 per maand)
    Mijn huidige ISDN geheel opzeggen (kosten = 75 euro)

Heb ik bij die NLS dan nog abonnementskosten van de KPN, nee toch ?

Mijn abonnement over laten zetten naar TIS ADSL2 verbinding op de nieuwe NLS lijn (kosten 75 euro)

Nieuwe modem aanschaffen De Zyxell 2602HW (kosten = 119 euro)

Is er een voordeliger manier om over te stappen en zit ik goed met bovenstaande volgorde ?
    Huidige verbinding opzeggen, vragen of ze het signaal er misschien al zo spoedig mogelijk af kunnen laten halen (dit ivm einddatum van actie).

Lijn DSL-vrij, om laten zetten door KPN naar analoog (belbudget a €9.50 p/m). Als dat gedaan is actie aanvraag doen voor Tis-DSL op analoog (annexA) met linesharing op je analoge belbudget lijn.

Als ik het goed begrijp heb je dan geen aansluitkosten en die €9.50 gaat direct naar KPN ipv via TweakDSL. Effectief komt het financieel op hetzelfde neer alleen heb je ook nog een KPN-abonnement voor hetzelfde geld. (niet mee bellen want tikken zijn duur met Belbudget, dan kanje beter Belbasis nemen).

Ook is het leveren van een linesharing lijn sneller dan NLS. En voor NLS moet er wel een tweede koperpaar beschikbaar zijn op je adres, mogelijk dat die er niet is. Je zit wel even zonder DSL, de periode dat KPN nodig heeft om je lijn om te zetten (remigreren). Dan de tijd (ong week) dat Tiscali nodig heeft om daar DSL op aan te leggen.

Andere optie, kostbaarder

Enigste andere optie is Tis-DSL NLS aan vragen (hopen dat er koperpaar is) en als dat draait andere lijn opzeggen bij TweakDSL en KPN je ISDN lijn opzeggen.

Resulteert in zekerheid, dubbelle kosten tijdelijk en je weet niet of de lengte & kwaliteit van de tweede koperlijn zal zijn....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    TweakDSL *new and/or improved* deel 13

Zullen we hier verder gaan? Dit topic is al veel te lang ;) :)
    Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: