Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.715 views sinds 30-01-2008

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:39
Het grote TweakDSL topic - Deel 11

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verdr niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:

NaamSnelheidMaandSetup
    TweakEL256Kb / 256KB€ 19,95€ 0,-
    Tweaklight512Kb / 256Kb€ 24,95€ 0,-
    SurfDSL1024Kb / 512Kb € 39,95€ 0,-
    ProDSL2048Kb /1024Kb* € 59,95€ 0,-
    UltraDSL2-8 Mb* / 1024Kb* € 69,95 € 0,-
    * = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

NaamSnelheidMaandSetup
    TweakEL & Bel 256Kb / 256KB€ 24,95€ 0,-
    Tweaklight & Bel 512Kb / 256Kb€ 29,95€ 0,-
    SurfDSL & Bel 1024Kb / 512Kb € 39,95€ 0,-
    ProDSL & Bel 2048Kb /1024Kb* € 59,95€ 0,-
    UltraDSL & Bel 2-8 Mb* / 1024Kb* € 69,95 € 0,-

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = Deze kosten zijn inclusief een VoDSL kanaal waarbij het kpn nummer geporteerd wordt, de kale koperkosten van KPN en krijg je een analoge copperjet modem

Ook kan er geleverd worden als er nog geen KPN aansluiting actief is. Dit kost eenmalig € 75,00

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (10 dagen retentie)
  • Geen download limiet
  • Standaard analoog VoDSL aansluiting, tenzij een losse aanvraag wordt gekozen

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.

Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned, in combinatie met KPN. Beide over het algemeen niet de meest snelle bedrijven.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het bijna altijd dus al.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned vallen, Om binnen het dekkingsgebied te vallen, zal de afstand tussen jou en de KPN centrale niet meer mogen bedragen dan 3-4KM.
    De snelste abonnementen zijn alleen mogelijk bij een afstand van maximaal 1-2KM.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Storingen?
    Check bij een storing ook eens de storing en onderhoudpagina van de website;
    storingen en onderhoud

[Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 09-03-2005 20:08]

• KeeZ
    • Registratie: Februari 2001
    • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

sinds de installatie van mijn draytek vigor 2600+ modem heb ik -gelukkig- geen last meer, jammer genoeg is bij de switch wel mijn baste IP adres verloren gegaan, maar dat lag in de lijn der verwachting

Deze plek is te koop.

• Teckna
    KeeZ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:55:
    sinds de installatie van mijn draytek vigor 2600+ modem heb ik -gelukkig- geen last meer, jammer genoeg is bij de switch wel mijn baste IP adres verloren gegaan, maar dat lag in de lijn der verwachting
    ? je hebt een ip laten vastzetten op basis van mac filtering bij de helpdesk? gewoon nieuwe mac doorgeven per mail. wordt zo gefixed

En nu ga ik weer een poging doen tot slapen :)

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Ik zie/lees dat de helpdesk van Tweakdsl een beetje onderbemand is, zou het daarom kunnen dat mijn dsllijn (iig vanochtend en gisteren 's avonds gecheckt) nog niet opgeleverd is?

http://specs.tweak.to/5253

• Stefke
    • Registratie: December 2000
    • Laatst online: 02-06 20:42
    Nog effe hier (stond nog in het oude topic), ik neem aan dat ik met een splittertje meerdere telefoons op de standaardmodem aan kan sluiten? (in ieder geval 1 telefoon en een computermodem)

[Voor 15% gewijzigd door Stefke op 22-02-2005 11:36]

• Teckna
    Dimmu schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:33:
    Ik zie/lees dat de helpdesk van Tweakdsl een beetje onderbemand is, zou het daarom kunnen dat mijn dsllijn (iig vanochtend en gisteren 's avonds gecheckt) nog niet opgeleverd is?
    nee, dat proces wordt door Bbned voltooid en staat los van TweakDSL.

• Sjowhan
    Teckna schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:41:
    [...]

nee, dat proces wordt door Bbned voltooid en staat los van TweakDSL.
    Ok, dacht al zoiets, afwachten op Bbned dus dan maar ;).

Trouwens, statistieken van de website op de TweakDSL-webserver zou te benaderen zijn via http://stats.subdomein.tweakdsl.nl . Bij mij werkt het niet, komt dat nog of is TweakDSL daar vanaf gestapt?

Anoniem: 81359

Weet iemand toevallig het pad van je website ruimte?

• Stefke
    xxx.tweakdsl.nl?

Dat is de url... ik bedoel zoiets als:
    /home/users/site/website.tweakdsl.nl/

• Teckna
    niet dat het zo een groot geheim is, maar waarvoor wil je het complete pad weten? php e.d. staat uit

voor een htaccess file

• Teckna
    stuur dan ff een mailtje naar info@tweakdsl.nl dan krijg je de complete padnaam ;)
    vergeet daarin niet ene postcode, klantnummer oid neer te zetten :)

[Voor 30% gewijzigd door Teckna op 22-02-2005 19:21]

• Sjowhan
    * Anoniem: 10739 is blij met zijn TweakDSL verbinding *).

Het heeft eventjes geduurd, maar nu toch online...

• kenles
    • Registratie: Januari 2005
    • Laatst online: 18-04 20:57
    Dimmu schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:39:

ik niet !!!!!
    Sinds gisteren is mijn snelheid 75% minder
    van 736 KB/s naar 210 KB/s
    ping is in orde 16 m/s
    ik snap er geen donder van.

Anoniem: 137888

hmmmz, volgens mij hebben ze zonder info de news specs aangepast
    kan niet hoger als met 4 treads DL

oef, foutje van mijn kant. had de specs van de server verkeerd ingevoerd,
    sorry voor de onrust 8)7

Heb nog wel steeds een verschikkelijke Echo op mijn telefoonlijn

[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 137888 op 22-02-2005 20:23]

Anoniem: 29171

De snelheid van de nieuwsserver en de retentie is bij mij erg slecht amper 2 dagen op het moment heb ik het idee.. Erg vervelend hopen dat dit gauw weer beter is.

• Teckna
    als tweaknews gebruiker heb je andere snelheden dan als tweakdsl gebruiker. Als tweakdsl gebruiker heb je een uncapped verbinding en een max van 8 threads en een retentie van 10 dagen. met welke nieuwsprogramma download je supermel?

• steven2
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 04-06 18:19
    pluisje2004 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:11:
    @steven2

Ik had ook geen kiestoon. Volgens mij was het (bij mij) zo dat bij het kiezen van het bbned profiel de intellingen voor het VoDSL gedeelte overschreven werden (op 0 gezet). Handmatig de settings uit de manual overnemen in de VoDSL configuratie leverde mij een kiestoon op. (Signalering stond uit, moet dus aan).

Overigens: nummer portering is hier zeker niet vlekkeloos gegaan, de 24e nieuwe poging. Ik hoop dat ik dan nog kan bellen ;-)
    Welke settings heb je allemaal ingevuld? Dus welke VPI en VCI, Welke BLES en welke profiel

Tevens heb ik vandaag nog gebeld en ze hebben hiervoor een ticket aangemaakt. Het zal vandaag waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas nog niet

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Anoniem: 81768

...

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 23-02-2005 00:54]

• Stefke
    Vandaag geld overgemaakt en bestelform de deur uit gedaan voor de 360-deal. Eens kijken hoe snel dat gaat :)

• NLsandman
    • Registratie: December 2003
    • Laatst online: 26-05 10:50
    Dimmu schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:39:

Hè hè welkom bij de club,LOL
    Al aan het downloaden? Je zult wel aardig achterstand hebben.

• Sjowhan
    NLsandman schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 07:01:
    [...]

Hè hè welkom bij de club,LOL
    Al aan het downloaden? Je zult wel aardig achterstand hebben.
    Tja achterstand... 't is weer wennen om het zo te zeggen, en heb gewoon niet gekeken wat er evt. te downloaden was..
    Ben iig opgeschoten met me planning om dvdtjes te kijken ;)

• sniklaas
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

ik heb recentelijk vodsl aangevraagd, heb al een bestaand abonnment bij tweak, tot nu toe geen bevestgingsbrief of iets dergelijks gekregen, echter de vodsl modem ligt al bij mij thuis.

Weet iemand of vodsl al zou kunnen werken , of moet je echt wachten op bericht van tweakdsl

• D3NN1S
    • Registratie: Oktober 2000
    • Niet online
    Is er al enig zicht op de echo'ende telefoon lijnen? ik begin het nu toch wel als bijzonder storend te ervaren :)

Anoniem: 85516

Hmm.. sinds vanochtend geen telefoon meer. Kom niet door de Helpdesk heen vanwege drukte/ziekte. Anderen ook geen VoDSL meer? Ik heb:
    VoDSL
    Status: Current TSM: elcp (started, unknown)

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

vodsl heb ik nog niet , maar wel mijn gewone adsl ligt eruit sinds vanochtend

Meer mensen last van storingen vandaag ????
    Anoniem: 85516 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:47:
    Hmm.. sinds vanochtend geen telefoon meer. Kom niet door de Helpdesk heen vanwege drukte/ziekte. Anderen ook geen VoDSL meer? Ik heb:

[...]

Anoniem: 85516

Geachte heer *****,

Er is een algemene telefonie storing.
    Verwachting is dat het binnen 4 uur opgelost is.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

-- Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (L.)

• I_stealth_I
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

sniklaas schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:10:
    ik heb recentelijk vodsl aangevraagd, heb al een bestaand abonnment bij tweak, tot nu toe geen bevestgingsbrief of iets dergelijks gekregen, echter de vodsl modem ligt al bij mij thuis.

Weet iemand of vodsl al zou kunnen werken , of moet je echt wachten op bericht van tweakdsl
    Je zou het proefondervindelijk kunnen vaststellen; probeer het. Je zou iig wel kiestoon op die poort 1 moeten krijgen/

/dev/null

Anoniem: 95067

Er zijn kennelijk nogal wat problemen met de foutloze oplevering van de VoDSL lijnen...
    Ik zit ook al tijdje te wachten, eerst werkten m'n beide (ex ISDN) nummers niet, nu nog steeds 1 niet :(
    Heb wel opheffingsbrief ontvangen van kpn, hoop dat m'n nieuwe lijntjes 't wel gaan doen voordat ik m'n oude kwijt ben.
    Haal trouwens met die copperjet maar 68 kB upload ofzo, terwijl ik met m'n oude speedtouch 93 kB haal ofzo, iemand anders hier (soortgelijke) ervaring mee ?

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

I_Stealth_I schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:13:
    [...]

Je zou het proefondervindelijk kunnen vaststellen; probeer het. Je zou iig wel kiestoon op die poort 1 moeten krijgen/
    dat ga ik maar eens proberen, ik blijf het een rare kwestie vinden, je vraagt iets aan , hoort vervolgens niks en als je na 4 weken een keer de helpdesk belt , krijg je zeker te horen , nou meneer dat werkt al lang hoor. Je betaalt ervoor , dan verwacht ik ook een beetje service en niet dat je alles zelf maar uit moet zoeken

• pluisje2004
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 10-05 19:43
    steven2 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:13:
    [...]

Welke settings heb je allemaal ingevuld? Dus welke VPI en VCI, Welke BLES en welke profiel

Tevens heb ik vandaag nog gebeld en ze hebben hiervoor een ticket aangemaakt. Het zal vandaag waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas nog niet
    VPI : 0
    VCI : 35
    PCR : 900
    CDVT : 2

Coder law : ALAW

Signaling
    BLES: ELCP
    Profile: ATM Forum-9

[Voor 14% gewijzigd door pluisje2004 op 23-02-2005 13:44]

• steven2
    Heb vadaag VoDSL aan het werken gekregen. BBNet heeft mijn ticket verwerkt en het probleem opgelost. Nu mag ik bellen om te zorgen dat mijn telnr. geporteerd gaat worden :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Anoniem: 108283

Wij hebben sinds enige tijd ook TweakDSL + VoDSL inclusief een copperjet modem voor ISDN.

Echter hebben wij sinds de aansluiting geen telefoonverbinding. Ik heb meerdere malen naar de helpdesk gemaild, maar er niet uit gekomen omdat we gewoon geen duidelijk antwoord kregen.
    Er werd wel iets gezecht over een zogenaamd "MSN" nummer wat ik in het modem zou moeten zetten, maar dit klinkt mij meer als onzin in de oren als ik eerlijk ben.

Ik heb ook al gebeld en toen werd er beloofd dat er de volgende dag terug gebeld zou worden. Ik wacht nu alweer 3dagen op het telefoontje en heb nog steeds niets gehoord.

Mijn vraag is nu of er uberhaubt instellingen zijn die ik in het modem moet maken om de telefoonverbinding aan de gang te krijgen. Het ADSL gebeuren staat op bridged (BBnet settings).

Ik heb de thuiscentrale gewoon op de ISDN aansluiting van het modem gehangen (zoals de helpdesk zei), maar dit geeft geen enkel signaal. Voor zover ik weet zit het hem niet in de bekabeling, want dit werkte met de KPN lijn uitstekend.

Iemand tips? Want ik wordt er nu toch wel erg sjaggerijnig van. :(

VPI : 0
    VCI : 35
    PCR : 900
    CDVT : 2

Coder law : ALAW

Signaling
    BLES: ELCP
    Profile: ATM Forum-9
    Deze instellingen doen het overigens ook niet voor mij. :/

• steven2
    Anoniem: 108283 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:44:
    Wij hebben sinds enige tijd ook TweakDSL + VoDSL inclusief een copperjet modem voor ISDN.

Echter hebben wij sinds de aansluiting geen telefoonverbinding. Ik heb meerdere malen naar de helpdesk gemaild, maar er niet uit gekomen omdat we gewoon geen duidelijk antwoord kregen.
    Er werd wel iets gezecht over een zogenaamd "MSN" nummer wat ik in het modem zou moeten zetten, maar dit klinkt mij meer als onzin in de oren als ik eerlijk ben.

Ik heb ook al gebeld en toen werd er beloofd dat er de volgende dag terug gebeld zou worden. Ik wacht nu alweer 3dagen op het telefoontje en heb nog steeds niets gehoord.

Mijn vraag is nu of er uberhaubt instellingen zijn die ik in het modem moet maken om de telefoonverbinding aan de gang te krijgen. Het ADSL gebeuren staat op bridged (BBnet settings).

Ik heb de thuiscentrale gewoon op de ISDN aansluiting van het modem gehangen (zoals de helpdesk zei), maar dit geeft geen enkel signaal. Voor zover ik weet zit het hem niet in de bekabeling, want dit werkte met de KPN lijn uitstekend.

Iemand tips? Want ik wordt er nu toch wel erg sjaggerijnig van. :(
    Hebben ze dan al een ticket aan gemaakt en doorgezonden naar BBNet? Het lijkt mij dat er bij BBNet iets niet helemaal in orde is ingesteld.

Die centrale waar je het over hebt, is dat soort van duofox? Want na ik kan herinneren kan je alleen analoge telefoon-aparatuur er aan hangen. Ik neem aan dat je een 816-2P hebt.

Geen idee wat ze wel/niet bij de helpdesk hebben gedaan. Ik ben zoiezo over de communicatie met TweakDSL niet erg te spreken, maargoed, daarvoor ben ik niet hier. :)

Mijn modem heeft 2 ISDN uitgangen (815-2B), de QuatroFox heeft een ISDN ingang, dus dit zou in theorie gewoon moeten werken, ook volgens de helpdesk. Anders had ik natuurlijk geen modem van 300euro genomen. :D

• steven2
    Anoniem: 108283 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:04:
    Geen idee wat ze wel/niet bij de helpdesk hebben gedaan. Ik ben zoiezo over de communicatie met TweakDSL niet erg te spreken, maargoed, daarvoor ben ik niet hier. :)
    Ik denk dat ze wel hun best proberen te doen. Ze zitten nu immers ook met zieken.
    Mijn modem heeft 2 ISDN uitgangen (815-2B), de QuatroFox heeft een ISDN ingang, dus dit zou in theorie gewoon moeten werken, ook volgens de helpdesk. Anders had ik natuurlijk geen modem van 300euro genomen. :D
    Ze zeiden ook over mijn lijn (analoog) dat dit al zou moeten werken. Pas nadat ze een ticket hadden aangemaakt en verzonden hadden naar BBNet, was het probleem na navraag over de status vandaag in een keer opgelost. :D

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BBned en iets oplossen? :X Volgens mij heeft de helpdesk nog steeds geen terugkoppeling op mijn ticket van nummerweergave meezenden. Echter werkt het al wel, nooit een belletje/mailtje.

Al moet ik zeggen, dan BBNed zijn leven langzaam lijkt te beteren. Het gaat wel steeds iets sneller met die tickets.

/dev/null

• steven2
    Bij mij heeft het nu 3 dgn geduurd totdat BBNet op de ticket gereageerd heeft. En inderdaad ik heb hier geen mail/belletje gehad van TweakDSL of BBNet. Blijkbaar moet je dat allemaal zelf testen.
    Maar het belangrijkste vind ik nu zelf dat het werkt :)
    Aan communiseren mag Tweak nog wat aandacht besteden denk ik.

• wagenveld
    • Registratie: Februari 2002
    • Niet online
    Staat weer iets op de FP over ADSL2, gaat TweakDSL hier ook binnenkort mee testen? En zo ja, waar geef ik me op? :P Las dat er een aantal varianten zijn, denk dat mensen vooral geinteresseerd zijn in meer upload.

wagenveld schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:49:
    Staat weer iets op de FP over ADSL2, gaat TweakDSL hier ook binnenkort mee testen? En zo ja, waar geef ik me op? :P Las dat er een aantal varianten zijn, denk dat mensen vooral geinteresseerd zijn in meer upload.
    Inderdaad, een hogere upload zou wel lekker zijn.

• NLsandman
    Dimmu schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:03:
    [...]

Tja achterstand... 't is weer wennen om het zo te zeggen, en heb gewoon niet gekeken wat er evt. te downloaden was..
    Ben iig opgeschoten met me planning om dvdtjes te kijken ;)
    Verstandig anders ga je nog meer balen van die 56k modem ;-)
    Je zult wel door de voorraad dvd's heen zijn of niet, hoelang ben je nu in totaal van adsl af geweest?

ps, tevreden over de lijn?
    wagenveld schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:49:
    Bbned is al aan het testen sinds vorig jaar via surfnet, de verwachte uitrol is in de 2e helft van het jaar gepland.
    Mijn gevoel zegt dat tweakdsl ook al bezig is met het voor bereiden, bandbreedte vretende news server die uit het adsl netwerk is gehaald, glasring werkzaamheden etc.
    Mischien dat ghandi of iemand anders dit kan bevestigen dat men met adsl2+ aan het voor bereiden is?

[Voor 43% gewijzigd door NLsandman op 24-02-2005 04:25]

Ik denk dat ze wel hun best proberen te doen. Ze zitten nu immers ook met zieken.
    Dat zal best wel, maar ik heb nu ca 4weken de internetaansluiting, maar nog steeds geen telefoon.
    Je kan me niet wijsmaken dat ze 4weken last hebben van zieken. :)

• Tito129
    • Registratie: November 2001
    • Laatst online: 19:31
    Hmm newsserver probs atm, krijg echt alles in compleet binnen. Maakt niet uit wat ik download.

Gisteravond was het nog goed.
    Meer mensen er last van?

• Sjowhan
    NLsandman schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 04:17:
    [...]

Verstandig anders ga je nog meer balen van die 56k modem ;-)
    Je zult wel door de voorraad dvd's heen zijn of niet, hoelang ben je nu in totaal van adsl af geweest?

ps, tevreden over de lijn?
    Ben in totaal 4 weken (van 21-01 tot 21-02 van adsl afgeweest).

Zover ik nu getest heb ja; 15-20 ms latency, tegenover 30-40ms bij versatel (alhoewel dit natuurlijk ook weinig zegt)
    Snelheden gemeten via een snelheids-test van Demon:
    Download 762,62 kB/s.
    Upload 108,36 kB/s.

Ik mag dus niet klagen ;)

[Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 24-02-2005 13:13]

Ik heb nog steeds geen bericht terug van TweakDSL, het schiet echt niet op naar mijn idee. :(

Het is toch niet normaal dat een bedrijf wat telecomdiensten levert, waar mensen en zelfs bedrijven afhankelijk van zijn, zo slecht te berijken is?
    Ik zou dinsdag terug gebeld worden, heb nog steeds niets gehoord. :'(

Iemand tips om wel hun aandacht te kunnen wekken voor onze problemen?
    Mijn vader heeft een bedrijf aan huis en die zit ook zonder telefoon, hij is enorm pissed en overweegt zelfs op van tweakdsl af testappen en geld terug te vragen.

• Sjowhan
    Anoniem: 108283 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:46:
    Ik heb nog steeds geen bericht terug van TweakDSL, het schiet echt niet op naar mijn idee. :(

Het is toch niet normaal dat een bedrijf wat telecomdiensten levert, waar mensen en zelfs bedrijven afhankelijk van zijn, zo slecht te berijken is?
    Ik zou dinsdag terug gebeld worden, heb nog steeds niets gehoord. :'(

Iemand tips om wel hun aandacht te kunnen wekken voor onze problemen?
    Mijn vader heeft een bedrijf aan huis en die zit ook zonder telefoon, hij is enorm pissed en overweegt zelfs op van tweakdsl af testappen en geld terug te vragen.
    Hmm waarschijnlijk de nieuwspagina van TweakDSL niet gelezen?
    21/02/2005: Helpdesk matig bereikbaar i.v.m. ziekte

Helaas, de griepepidemie heeft bij ons ook toegeslagen. En hard. Vorige week hebben we de helpdesk nog bezet kunnen houden middels bedrijfsparacetamol en aspirine van de zaak; vandaag was zelfs dat niet meer voldoende. In de loop van de week verwachten we weer langzaam aan terug te komen naar een normale bezetting. Houd er rekening mee, dat zowel de telefonische bereikbaarheid minder is als de response op email. Voorkeurs manier om ons te bereiken is momenteel per email.
    Daarnaast; als je pa een bedrijf aan huis heeft, en het dus altijd draaiende wil hebben, snap ik niet dat jullie geen business-dsl/sdsl of hoe het ook heet nemen.. Kost wat meer, maar dan heb je iig geen 'downtime' , of iig; als je downtime hebt, en het duurt te lang, kan je geld terugeisen..

Het is geen groot bedrijf en dus ook niet volledig afhankelijk van telecomdiensten, maar 4 weken geen telefoon/fax is wel wat lang.

Het zal ook best wel dat er veel zieken zijn, maar je maakt mij echt niet wijs dat die mensen al 3 weken ziek zijn, want vanaf dag 1 dat ik heb gemeld dat ik geen telefoon had heb ik nagenoeg geen response gehad.

Ik vind de heldesk/service en algemene documentatie ronduit slecht, als ik dit van te voren had geweten had ik nooit voor TweakDSL gekozen. Dan maar wat meer euro's in de maand kwijt voor een provider die wel geageerd op mail en wel terugbelt wanneer men dat beloofd.
    Ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat je doet wat je beloofd namelijk.

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    Ik las op de Nieuwspagina van Tweakdsl.nl dit:
    16/02/2005: Cambrium tekent contract met Tiscali Wholesale

Cambrium B.V., het moederbedrijf van TweakDSL heeft een contract met Tiscali Wholesale getekend voor de levering van DSL-verbindingen over het Tiscali-netwerk. Lees meer op de Cambrium website.
    Wat gaat dit voor een gevolgen hebben voor de huidige band met BBned?
    Krijgen met meer soorten abo's? Lagere kosten? Hogere snelheid?

• D3NN1S
    • Niet online
    HoppyF schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:04:
    Ik las op de Nieuwspagina van Tweakdsl.nl dit:

[...]

Wat gaat dit voor een gevolgen hebben voor de huidige band met BBned?
    Krijgen met meer soorten abo's? Lagere kosten? Hogere snelheid?
    Ben ik ook benieuwd naar :) want uit dat pdf'je wat er gelinkt staat kan ik ook geen relevante info voor de consument uithalen.

Anoniem: 116336

Ik kan sinds twee dagen niet meer bellen ( constant in gesprek-toon ) maar wel gebeld worden via mijn Pro&Bel abbo. ADSL-internet werkt wel en modem geeft geen storing aan.
    Weghalen van het koppelblokje heeft ook geen effect. De KPN weet helemaal nergens van . :(

Zijn er mensen met een sortgelijk probleem?

• ShadyNetworker
    • Registratie: November 2000
    • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Ik weet nog steeds niet of ik met Tweak of Demon moet gaan maar ik neig nu naar Tweak vanwege de uitgebreidere services.

Wel heb ik wat vraagjes:
    Ik wil alleen UltraDSL(PSTN) dus zonder enige telefonie, welk modem kan ik dan het beste mee bestellen?
    Die van Asus? En welk model zou ik dan krijgen?
    OF die van Alcatel, de 510 ?
    Welke van de 2 zijn Ethernet modems?
    -edit- Ik zie ner dat de Alcatel 510 slechts 832 Kbps haalt >_< dus dat lijkt me niet echt practisch.
    Gaat die van Asus sneller?

Met het oog op de toekomst, welke van de 2 modems is het meest compatible met andere netwerken, mocht ik onverhoopt willen overstappen dan Tweak naar een ander netwerk, welke zijn eventueel te flashen?

Tenslotte, zou ik voor een lagere prijs ZELF nog een beter modem kunnen aanschaffen? Eventueel met Wireless(voor een hogere prijs)?

Mer kan ik atm niet echt verzinnen.
    Ik hoop ASAP een keuze te maken, Sjello is al opgezegd =)

[Voor 8% gewijzigd door ShadyNetworker op 24-02-2005 23:32]

It's always DNS...

• geforce666
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 04-06 21:14

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he weet iemand waarom ik nu met alles wat ik van de newsserver wil downloaden "article not found" krijg ?
    het staat er gewoon op, me download valt ruim binnen de 10 dagen, en ja hij staat er al wel op
    alleen newsleecher en grab-it zeggen beiden hetzelfde, en heb het nu al 2 a 3 weken ofzo 8)7

op het begin d8 ik dat ze gewoon met de newsserver bezig waren, maar heb het nu nog steeds en begin er beetje moe van te worden!
    doe ik iets fout, of heb ik soms iets gemist ? (btw heeft i.p.c gewoon altijd goed gewerkt)
    of is dit meer iets voor belletje naar tweak ? ;)

(btw, dit krijg ik in newsleecher te zien:
    * Unavail. : None of the article parts were available on the server(s) anymore (430 No such article).

• NLsandman
    ShadyNetworker schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:24:
    Met het oog op de toekomst, welke van de 2 modems is het meest compatible met andere netwerken, mocht ik onverhoopt willen overstappen dan Tweak naar een ander netwerk, welke zijn eventueel te flashen?

Tenslotte, zou ik voor een lagere prijs ZELF nog een beter modem kunnen aanschaffen? Eventueel met Wireless(voor een hogere prijs)?

Mer kan ik atm niet echt verzinnen.
    Ik hoop ASAP een keuze te maken, Sjello is al opgezegd =)
    Asus is een ethernet en de thomson 510 is een normale.
    Die 510 is wel een modem die op alle netwerken werkt, babyxl, versatel, bbned en kpn.
    Upload is een beetje een apart verhaal, afhankelijk van de dslam in de centrale van je woon plaats kan de snelheid ook verschillen, met een cisco dslam haal je 860 kbit/s upload maar met een alcatel dslam haal je zo'n beetje 1024 kbit/s.
    Nu is helaas niet te zien wat voor een dslam er in de centrale zit van je woonplaats, je zou eventueel 1 van je buren kunnen vragen als die bbned adsl heeft, in de modem wordt dit weer gegeven.

Ik weet zo niet wat de prijzen zijn bij tweakdsl maar via pricewatch heb je een wireless alcatel modem voor 99 euro.
    Een 510 kost 50 euro.

[Voor 18% gewijzigd door NLsandman op 25-02-2005 01:59]

• NLsandman
    geforce666 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:10:
    op het begin d8 ik dat ze gewoon met de newsserver bezig waren, maar heb het nu nog steeds en begin er beetje moe van te worden!
    doe ik iets fout, of heb ik soms iets gemist ? (btw heeft i.p.c gewoon altijd goed gewerkt)
    of is dit meer iets voor belletje naar tweak ? ;)

(btw, dit krijg ik in newsleecher te zien:
    * Unavail. : None of the article parts were available on the server(s) anymore (430 No such article).
    Ik lees dit vaker dat er mensen zijn die incompletes hebben.
    Ik download al weken nagenoeg compleet, af en toe een paar blokjes die missen.

Kun je aangeven welke groep en welke posting?
    Hoe download je dat, met nzb?
    Grabit search is namelijk heel slecht en er kunnen fouten in komen, newsleecher super search is dacht ik wel goed.
    Ik gebruik zelf de laatste weken www.binsearch.net

[Voor 15% gewijzigd door NLsandman op 25-02-2005 02:00]

• D3NN1S
    • Niet online
    NLsandman schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:56:
    [...]

Grabit search is namelijk heel slecht en er kunnen fouten in komen, newsleecher super search is dacht ik wel goed.
    Ik heb er ook last van, het komt zelden voor dat ik geen shitload aan pars nodig heb... en maak ik verbinding met mn payed usenet service dan heb ik hier totaal geen last van.

Overigens, wat ook een goede searcher is is http://usenetsearch.eweka.nl :)

• pluisje2004
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 10-05 19:43
    Anoniem: 108283 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:55:
    [...]

Deze instellingen doen het overigens ook niet voor mij. :/
    Probeer het eens met VCI = 37 ? Dat stond in de handleiding. Ik had die 37 in 35 gewijzigd na een mailtje van de helpdesk, maar volgens mij klopt dat niet.

• Teckna
    Blue, heb jij toevallig een copperjet 815?

Ja inderdaad een copperjet 815 en het is inderdaad opgelost met de "37".

Maar ik blijf het een slechte zaak vinden dat die instellingen nergens te vinden zijn en dat het 3 weken moet duren voordat die instellingen achterhaald zijn. (er zat geen handleidings cd bij het modem, deze ontbrak)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 108283 op 25-02-2005 13:33]

• Mich
    • Laatst online: 01:18
    Hmmz ik heb vaag probleem. Ik kan op men homepage geen html bekijken in submappen.

vanaalst.tweakdsl.nl werkt maar vanaalst.tweakdsl.nl/kerst bijvoorbeeld niet :S en dat met alle submappen.

ben ik de enige of nie ?

OMG het werkt wel als je er nog een / achter zet. heel raar

[Voor 13% gewijzigd door Mich op 25-02-2005 14:20]

Anoniem: 104841

Ik ben absoluut niet te spreken over vodsl en de helpdesk. :r
    Ik heb afgelopen week 2 keer gehad dat ik ineens een melding krijg als ik wil bellen.
    "no money left on your account" De eerste keer was midden in het weekend, en dan is er geen helpdesk dus een half weekend niemand kunnen bellen. Het blijkt dus dat je gewoon een soort Prepaid verbinding hebt,en als je dan de helpdesk belt. vertellen ze je bij de eerste dat het niet meer voor zal komen en dat het "een foutje" was. als het dan vervolgens 3 dagen later (net als ik een belangrijk telefoontje moet plegen) weer gebeurd, word ik daar behoorlijk pissed van.Maar weer met helpdesk gebelt en daar vragen ze me dan dood leuk of ik een mailtje wil sturen met het verzoek of ze de limiet eraf willen halen. Nou om te beginnen ben ik nog nergens tegengekomen dat er uberhaupt een limiet zit op m'n vaste telfoonlijn. maar als dan na een hoop gebla heenenweer de
    helpdesk gewoon de telefoon erop gooit terwijl ik m'n verhaal aan het doen ben,..... nou dan heb je mij op de kast. :(

Als ik eerder om info vraagt wat er dan allemaal mogelijk is met vodsl, zit je 4 dagen op een mailtje met 3 regels text erin te wachten, waar je ook niet veel wijzer van word.
    inmiddels een brief geschreven dat ik aan het einde van het eerste jaar mijn contract wil beeindigen. ik bel geen seconde meer met vodsl....

Als ik iedereen die nog Vodsl wil aanschaffen een tip mag geven.. doe het niet.
    kpn is frustrerend maar dit is nog erger.

P.s. dit is mijn mening, er zullen best tevreden klanten zijn, maar ik ben er geen van.

• Nijl
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 104841 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:22:
    Ik ben absoluut niet te spreken over vodsl en de helpdesk. :r
    Ik heb afgelopen week 2 keer gehad dat ik ineens een melding krijg als ik wil bellen.
    "no money left on your account" De eerste keer was midden in het weekend, en dan is er geen helpdesk dus een half weekend niemand kunnen bellen. Het blijkt dus dat je gewoon een soort Prepaid verbinding hebt,en als je dan de helpdesk belt. vertellen ze je bij de eerste dat het niet meer voor zal komen en dat het "een foutje" was. als het dan vervolgens 3 dagen later (net als ik een belangrijk telefoontje moet plegen) weer gebeurd, word ik daar behoorlijk pissed van.Maar weer met helpdesk gebelt en daar vragen ze me dan dood leuk of ik een mailtje wil sturen met het verzoek of ze de limiet eraf willen halen. Nou om te beginnen ben ik nog nergens tegengekomen dat er uberhaupt een limiet zit op m'n vaste telfoonlijn. maar als dan na een hoop gebla heenenweer de
    helpdesk gewoon de telefoon erop gooit terwijl ik m'n verhaal aan het doen ben,..... nou dan heb je mij op de kast. :(

Als ik eerder om info vraagt wat er dan allemaal mogelijk is met vodsl, zit je 4 dagen op een mailtje met 3 regels text erin te wachten, waar je ook niet veel wijzer van word.
    inmiddels een brief geschreven dat ik aan het einde van het eerste jaar mijn contract wil beeindigen. ik bel geen seconde meer met vodsl....

Als ik iedereen die nog Vodsl wil aanschaffen een tip mag geven.. doe het niet.
    kpn is frustrerend maar dit is nog erger.

P.s. dit is mijn mening, er zullen best tevreden klanten zijn, maar ik ben er geen van.
    Als ik zo een wild figuur als jou aan de lijn krijg zou ik ook de verbinding verbreken. Fouten zijn er om opgelost te worden, maar als je je als een heethoofd gaat gedragen, dan bedank ik er ook voor. Die mensen op de helpdesk proberen jou te helpen, die hebben ook te maken met techniek, en de frustraties van de gebruikers.

Als jij netjes en beleefd blijft, doen ze dat bij tweak ook.

You are NIJL-ed!

Als jij netjes en beleefd blijft, doen ze dat bij tweak ook.
    Dat is niet helemaal waar.
    Mij is ook meerdere malen beloofd dat men terug zou bellen, dit is niet gedaan.
    Ik ben ten alle tijden netjes rustig gebleven, alleen de laatste week heb ik vriendelijk doch dringend verzocht of ze op wouden schieten met de reparatie van mijn telefoonlijn.

Gister belde ik en toen werd ook zomaar de verbinding verbroken. Direct terug gebeld en toen werd gezecht: "We bellen u zometeen terug", meer niet en er werdt direct opgehangen. Er is niet meer terug gebeld, dus ik heb vanmorgen zelf maar weer eens gebeld. Toen zijn we er na 3 weken eindelijk achter gekomen dat de 35 veranderd moest worden in 37.

Kortom: Een hoop slechte ervaringen.
    Mijn tip is ook: Neem geen telefonie via TweakDSL, hou dit lekker via de KPN. Internet is overigens prima van TweakDSL.

• Anoniem: 131049
    • Registratie: December 2004
    • Niet online
    Zijn er weer problemen met de verbinding :? ik kom niet op buitenlandse sites.

• Sjowhan
    Mja hier ook.. kan bijvoorbeeld niet op http://www.uptime-project.net en Gmail komen (oa)

[Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 25-02-2005 17:35]

• ViNcE
    • Registratie: Juli 1999
    • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Hier ook. World of warcraft doet het niet. thottbot bijv wel. Ik snap niet wat er aan de hand is...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
    Mijn BGG profiel

• Sjowhan
    Hij (gmail en uptime-project) doen het weer.. Zal wel hickje geweest zijn ;)

[Voor 33% gewijzigd door Sjowhan op 25-02-2005 17:40]

Anoniem: 138162

Ik heb een vraagje,
    heb al naar TweakDsl gebeld, maar deze geven 2 verschillende antwoorden..

De aansluiting vanaf het modem naar een router.

Moet dit met een Crosskabel of een gewone Netwerkkabel.

Bij de aanvraag is mij verteld, dat het met een gewone 1 op 1 netwerkkabel moet gebeuren.

Nu kreeg ik het modem thuis gestuurd met alleen een Cross kabel, dus ik heb de helpdesk gebeld, die mij vertelde dat het met een cross kabel moet worden aangesloten.

Wie heeft voor mij het juiste antwoord, alvast bedankt

• kenles
    Anoniem: 138162 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:11:
    Ik heb een vraagje,
    heb al naar TweakDsl gebeld, maar deze geven 2 verschillende antwoorden..

De aansluiting vanaf het modem naar een router.

Moet dit met een Crosskabel of een gewone Netwerkkabel.

Bij de aanvraag is mij verteld, dat het met een gewone 1 op 1 netwerkkabel moet gebeuren.

Nu kreeg ik het modem thuis gestuurd met alleen een Cross kabel, dus ik heb de helpdesk gebeld, die mij vertelde dat het met een cross kabel moet worden aangesloten.

Wie heeft voor mij het juiste antwoord, alvast bedankt
    de crosskabel gebruiken anders krijg je problemen met je VoDSL.
    ik heb zelf dit probleem gehad ,3 tot 4 keer op een dag viel de telefoon dood ,modem opstarten en dan had ik weer telefoon.
    na het plaatsen van de crosskabel is de telefoon niet meer uitgevallen.

Anoniem: 27474

Nlsandman,

Heb jij nog steeds last van die virus aanvallen en dergelijke??
    Ieder dag deze meldingen hiero, afkomstig binnen het tweak netwerk. Tweak zegt er gewoon niets aan te kunnen doen omdat er zoveel zieken zijn , maar zeggen ook niet dat ze het later zullen oppikken.
    Deze meldingen gaat het om :181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM
    interface attempt detected.

En iets over een Lsasser buffer overflow.

Men zegt in een email dat ik moet mailen naar abuse@tweakdsl als het mij zo hoog zit , maar zoals jij ook al aangaf krijg je hier echt geen reaktie van.
    Ik heb het niet over een eenmalige poortscan ofzoiets maar iets dat iedere dag weer meerdere malen voorkomt.
    Dit lijkt toch nergen op.
    zou wel fijn zijn dat ze dit soort dingen iets serieuser namen. Je zal maar je pc formateren en even het net opduiken om wat prgtjes te downloaden , heb je toch mooi een virus op je pc of een worm ofzoiets.

• geforce666
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 04-06 21:14

geforce666

a.k.a Jan (nl)

NLsandman schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:56:

nou het zijn gewoon de grotere groepen zoals boneless en nl
    alleen download via nzb, en ging altijd perfect, alleen nu dus niet meer
    alleen heb geen incompletes, hij zegt gewoon dat er NIX is met alles, gebruik newsleecher ervoor
    en die gaat dan naar "initializing" op elk article en download nix :'(
    D3NN1S schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:11:
    Ik heb er ook last van, het komt zelden voor dat ik geen shitload aan pars nodig heb... en maak ik verbinding met mn payed usenet service dan heb ik hier totaal geen last van.

Overigens, wat ook een goede searcher is is http://usenetsearch.eweka.nl :)
    ja nou hij ziet em gewoon wel ook met de newsleecher search alleen zodra ik em dus wil downloaden (via NZB import) zegt i dat de articles ontbreken

Anoniem: 59362

Voor de mensen die ook problemen met het ophalen van headers op matige snelheid, er komt -misschien- een onderhoud voor de news server heb ik begrepen na een mailwisseling met de helpdesk.
    Ik zelf haal de meeste headers met plus minus 50Kb/s van de server met grabit 1.5.1. Soms gaat het wel goed, meestal niet.

• j_bos
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 10:46
    ja nou hij ziet em gewoon wel ook met de newsleecher search alleen zodra ik em dus wil downloaden (via NZB import) zegt i dat de articles ontbreken
    Ik heb dat ook de laatste tijd met NZB's.. dan kan ie de artikellen niet vinden, maar als ik de headers ophaal staan ze er en kan ik ze gewoon downloaden.

• MrDirect
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 21:01
    Bij mij werkt alles perfect, ik ben erg tevreden met tweakdsl.
    Uptime: up 41 days, 21:11 (van m'n router)
    Erg snel, ook de news server draait hier prima. Gisteren nog 2 DVD's gedownload met weinig problemen, ja een paar incompletes, maar dat heb je al gauw....

Ik ga verhuizen en neem op m'n nieuwe adres ook gelijk weer tweakdsl.

Het enige wat ik niet prettig vind is de instellingen pagina voor m'n mail enzo. Ik vind alles moeilijk te vinden, zonder GoT zou ik er niet achter gekomen zijn. Ze zouden zoiets als bij xs4all moeten maken, 1 inlogpagina waar je alle relevante instellingen van je account kan vinden/instellen/veranderen.

Ook is -waarschijnlijk door het griepvirus- de adminstratie niet helemaal bij. Ik heb nog een credit nota te goed. Toch schrijven ze abonnementsgeld af, terwijl mijn credit nota hoger is dan het abonnementsgeld.

Maar verder, perfecte verbinding. En in tegenstelling tot mijn ervaringen bij xs4all waar ik eerst zat, heeft tweakdsl wel een goede mailserver. Ik heb nog geen enkele time-out gehad.

Thumbs up voor tweakdsl. Zo, dat wilde ik even kwijt ;)

• Sjowhan
    j_bos schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:28:
    [...]

Ik heb dat ook de laatste tijd met NZB's.. dan kan ie de artikellen niet vinden, maar als ik de headers ophaal staan ze er en kan ik ze gewoon downloaden.
    Dat is wel vaker met nzb's, vooral als je eentje hebt die gemaakt is met YencPowerPost.. De exacte reden weet ik helaas niet, maar weet iig wel dat ik daarom zoveel mogelijk met Yenc-gemaakte nzb's mijdt :)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Vatt schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:38:
    Bij mij werkt alles perfect, ik ben erg tevreden met tweakdsl.
    Uptime: up 41 days, 21:11 (van m'n router)
    Erg snel, ook de news server draait hier prima. Gisteren nog 2 DVD's gedownload met weinig problemen, ja een paar incompletes, maar dat heb je al gauw....

Ik ga verhuizen en neem op m'n nieuwe adres ook gelijk weer tweakdsl.

Het enige wat ik niet prettig vind is de instellingen pagina voor m'n mail enzo. Ik vind alles moeilijk te vinden, zonder GoT zou ik er niet achter gekomen zijn. Ze zouden zoiets als bij xs4all moeten maken, 1 inlogpagina waar je alle relevante instellingen van je account kan vinden/instellen/veranderen.

Ook is -waarschijnlijk door het griepvirus- de adminstratie niet helemaal bij. Ik heb nog een credit nota te goed. Toch schrijven ze abonnementsgeld af, terwijl mijn credit nota hoger is dan het abonnementsgeld.

Maar verder, perfecte verbinding. En in tegenstelling tot mijn ervaringen bij xs4all waar ik eerst zat, heeft tweakdsl wel een goede mailserver. Ik heb nog geen enkele time-out gehad.

Thumbs up voor tweakdsl. Zo, dat wilde ik even kwijt ;)
    Tweak kwa DSL en BEL doen het beide uitstekend. Absoluut geen klachten :) Zeer tevreden gebruiker. Tip zorg dat ze je creditnota niet verrekenen, maar gewoon aan je overmaken. Die abonnementsafschrijvingen zitten gewoon simpelweg in een batch. Bellen is veel effectiever in dit soort zaken. Heb dat ook wel eens gehad met creditnota's >:)

Verder ben ik idd ook voorstander van een gebruikersomgeving waarbij we mail, dns, dhcp en accountinfo + betaalinfo + telefoonspecificaties kunnen bekijken. Wat er nu staat kan ik (met alle respect) niet meer dan een grijs zootje scripts noemen.

Trouwens over die bellimiet waarover hier iemand uit z'n slof schoot, dat is mij gewoon netjes verteld en heb er ook een schrijven van gehad. Dus ik ga er van uit dat je dat eigenlijk hoorde te weten.

[Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 26-02-2005 13:13]

/dev/null

• kauffmann
    • Registratie: November 1999
    • Laatst online: 03-04 08:57

kauffmann

Dutch Power Chicken

Is er hier iets bekend over een storing bij TweakDSL? Ik krijg sinds afgelopen nacht geen verbinding meer. De router ziet wel ADSL, maar krijgt geen IP meer toegewezen. Dit is vannacht rond 01:45 ontstaan. Ik bel nu in via ISDN lijntje bij Wanadoo :'(

Mailtje naar helpdesk al verstuurd, maar krijg antwoord binnen twee werkdagen :| Helpdesk is alleen op werkdagen open en buiten kantoortijd krijg je een bandje. Moet je eerst een 1 of 2 ingeven of je een silver of gold SLA hebt. :( Op de site van TweakDSL staat ook geen info en hier op het forum zie ook al geen berichten. Kan het eventueel lokaal nog ergens aan liggen?

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Hmmm ,

Moet toch weer even iets van het hart wat gewoon voor veel gebruikers geldt , die ik in mijn kennissen kring heb.
    Tweak heeft eindelijk na een lange tijd de nieuwsserver na vele malen ellende op orde, en wat doen ze?
    Gaan ze abonnementen verkopen voor de nieuwsserver.Nu blijkt gewoon weer , en dat hoor ik ook van mensen met alleen een newsserver abbo dat het allemaal weer steeds trager gaat lopen en dat er gewoon weer capaciteits problemen zijn en derglijke.Een tweetal maanden geleden rade ik mijn kennisen aan om een abbotje op tweaknews te nemen , maar heb er nu na reactie van die mensen wel spijt van hoor.
    Ik merk zelf nu ook dat ik op 200kb/s aan het downen ben terwijl dat een maand geleden gewoon op 800kb/s ging.

Anoniem: 95067

Anoniem: 116336 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:50:
    Ik kan sinds twee dagen niet meer bellen ( constant in gesprek-toon ) maar wel gebeld worden via mijn Pro&Bel abbo. ADSL-internet werkt wel en modem geeft geen storing aan.
    Weghalen van het koppelblokje heeft ook geen effect. De KPN weet helemaal nergens van . :(

Zijn er mensen met een sortgelijk probleem?
    Ik heb sinds de oplevering van mijn vodsl lijn soortgelijk probleem...
    Ik heb 2 nummers, maar bij 1 van de 2 kan ik ook niet over naar buiten bellen nog steeds (gesprekstoon) :(
    Probleem schijnt te liggen bij voice provider van Tweak.

• NLsandman
    Anoniem: 27474 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:51:
    Nlsandman,

Heb jij nog steeds last van die virus aanvallen en dergelijke??
    Ieder dag deze meldingen hiero, afkomstig binnen het tweak netwerk. Tweak zegt er gewoon niets aan te kunnen doen omdat er zoveel zieken zijn , maar zeggen ook niet dat ze het later zullen oppikken.
    Deze meldingen gaat het om :181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM
    interface attempt detected.

En iets over een Lsasser buffer overflow.

Men zegt in een email dat ik moet mailen naar abuse@tweakdsl als het mij zo hoog zit , maar zoals jij ook al aangaf krijg je hier echt geen reaktie van.
    Ik heb het niet over een eenmalige poortscan ofzoiets maar iets dat iedere dag weer meerdere malen voorkomt.
    Dit lijkt toch nergen op.
    zou wel fijn zijn dat ze dit soort dingen iets serieuser namen. Je zal maar je pc formateren en even het net opduiken om wat prgtjes te downloaden , heb je toch mooi een virus op je pc of een worm ofzoiets.
    Ik heb mijn modem weer als router ingesteld en dan houdt de firewall in de router alles tegen, krijg dus geen meldingen meer van sygate.
    Sygate werkt dan alleen als extrusion detection.

Heb nog geen last gehad van die lsass meldingen, die zijn inderdaad vervelend als je net je pc hebt geformateerd, voordat je lsass update kunt halen heb je al de msblast worm te pakken.
    Kijk dat ze aan portscans weinig willen doen begrijp ik, portscans zijn niet verboden maar als het om zulke dingen als virus meldingen gaat dan mag men wel actief gaan optreden.
    Sygate schreeuwt ook niet zomaar zoals vele andere firewalls wel doen.

• Shartar
    • Laatst online: 17:47
    Anoniem: 27474 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:29:
    Ik merk zelf nu ook dat ik op 200kb/s aan het downen ben terwijl dat een maand geleden gewoon op 800kb/s ging.
    Had dit nog niet gemerkt omdat ik een betaalde nieuwsserver er nog bij heb, heb deze net even uitgeschakeld en zit bij Tweak inderdaad ook op 200-250 Kb/s(4-8 verbindingen). Hoger dan dat wordt het ook niet, heb er nu niet zoveel last van omdat ik samen met betaalde provider 800-850 trek maar als je alleen afhankelijk bent van de Tweak server is het wel erg irritant. :/

Nog even een vraagje over VoDSL nummerportering, heb nu al twee maanden UltraDSL + VoDSL en dat werkt prima, alleen mijn nummer is nog steeds niet geporteerd. Helpdesk al meerdere malen gebeld en alles is gereed gemaakt maar nog steeds niet geporteerd. Ik heb alleen een standaardbrief van KPN dat ik ADSL heb via een andere provider, meer niet. Ging het bij jullie ook zo langzaam vanuit KPN/Tweak? Suggesties? :)

• Azqi
    • Registratie: Oktober 1999
    • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Shartar schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:40:
    [...]

Had dit nog niet gemerkt omdat ik een betaalde nieuwsserver er nog bij heb, heb deze net even uitgeschakeld en zit bij Tweak inderdaad ook op 200-250 Kb/s(4-8 verbindingen). Hoger dan dat wordt het ook niet, heb er nu niet zoveel last van omdat ik samen met betaalde provider 800-850 trek maar als je alleen afhankelijk bent van de Tweak server is het wel erg irritant.
    Idem hier. Ik los het op door de batch vol te pompen en dan op werkdagen 's morgens aan te zetten als ik naar mijn werk ga. Dan trek ik mijn lijn bijna altijd gewoon dicht. In het weekend is het blijkbaar te druk met de huidige capaciteit.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Heeft iemand al een rekening/afschrijving gehad voor telefoonkosten VoDSL over de maand januari? Schiet niet echt op bij DEHELPDESK.INFO :O . Straks opeens een blokkade ofzow, dus mijn vraag; hoe zit dat met die lui van Budgetphone.

/dev/null

• Sjowhan
    Hmm gelukkig maak ik dus nog geen gebruik van VoDSL :P
    Lees al wel meer (zie tjah bijv) die problemen hebben met een 'softwarematige' blokkade, totdat die problemen echt zijn opgelost blijf ik nog daarnaast KPN betalen.. het zij zo :)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dimmu schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:00:
    Hmm gelukkig maak ik dus nog geen gebruik van VoDSL :P
    Lees al wel meer (zie tjah bijv) die problemen hebben met een 'softwarematige' blokkade, totdat die problemen echt zijn opgelost blijf ik nog daarnaast KPN betalen.. het zij zo :)
    Ow je kan het gerust gebruiken hoor, ik gebruik het al vanaf de zomer. Begin dit jaar telnr. laten portering. Dit ging vlekkeloos. Ben _zeeeeeeer_ tevreden 8). Echter de nieuwere lichting van de 816-2 modems hebben wat last van echo op de lijn. Daar komt binnenkort een nieuwe firmware voor.

Super werkt het, en het scheelt een behoorlijke zak met geld. Geluidskwaliteit en diensten zijn gelijkwaardig, prijzen zijn ook wel oké. Strongsgevoeligheid? Na ik heb één keer eens een dooie lijn gehad+DSL; dit was na een powercycle reset weer opgelost. Ik ben er erg enthousiast erg. _/-\o_ TweakDSL roeleert :7

[Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 26-02-2005 23:16]

/dev/null

• kenles
    I_Stealth_I schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 22:47:
    Heeft iemand al een rekening/afschrijving gehad voor telefoonkosten VoDSL over de maand januari? Schiet niet echt op bij DEHELPDESK.INFO :O . Straks opeens een blokkade ofzow, dus mijn vraag; hoe zit dat met die lui van Budgetphone.
    is de rekening niet om de 2 maanden ?

als ik inlog bij budgetphone,dan zie ik alleen de factuur van december staan.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

kenles schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:14:
    [...]

is de rekening niet om de 2 maanden ?

als ik inlog bij budgetphone,dan zie ik alleen de factuur van december staan.
    Ik dus ook. Voorheen had ik iedere maand een rekening van de telefoonkosten. Maar misschien hebben ze de frequentie gewijzigd? In ieder geval; jij hebt ook geen factuur van Januari, dus het zal dan wel in orde zijn. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat men om de twee maanden gaar facturen; het zijn zulke kleine bedragjes.

/dev/null

• Sjowhan
    I_Stealth_I schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:13:
    [...]

Ow je kan het gerust gebruiken hoor, ik gebruik het al vanaf de zomer. Begin dit jaar telnr. laten portering. Dit ging vlekkeloos. Ben _zeeeeeeer_ tevreden 8). Echter de nieuwere lichting van de 816-2 modems hebben wat last van echo op de lijn. Daar komt binnenkort een nieuwe firmware voor.

Super werkt het, en het scheelt een behoorlijke zak met geld. Geluidskwaliteit en diensten zijn gelijkwaardig, prijzen zijn ook wel oké. Strongsgevoeligheid? Na ik heb één keer eens een dooie lijn gehad+DSL; dit was na een powercycle reset weer opgelost. Ik ben er erg enthousiast erg. _/-\o_ TweakDSL roeleert :7
    Heb nog (officieel) nog geen brief/bericht gehad dat ik een VoDSL lijn heb, en wat dus precies me telefoonnummer is :P. Natuurlijk kan ik het zelf testen dmv bellen naar me mobiel, maar al met al kijk ik het liever nog even aan, ga het 'sporadisch' gebruiken iig en kijken of het me bevalt

Enige waar ik dus wel mee zit, stel dat er stroomuitval is, dan heb je dus geen telefoonaansluiting meer toch?

• kenles
    wie kan mij uitleg geven over de portscan?

het probleem is dat ik vanaf maandag een download heb van 200KB/s,terwijl ik een 8M/bit abbo heb.
    alle aansluitingen zijn goed,weken lang was mijn download +/- 780 KB/s.
    de helpdesk heeft een portscan uitgevoerd en zegt dat het probleem in de kabels of aansluitingen zit
    de aansluiting zit boven op de ISRA punt en de kabel (cat5) is 50 cm.

Line status: TRAINED TRAINED TRAINED
    Line type: ADSL ADSL ADSL
    Configured DMT profile: A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
    Trained downstream bitrate: 2048 kbps 2048 kbps 2048 kbps
    Trained upstream bitrate: 1024 kbps 1024 kbps 1024 kbps
    Downstream SNR margin: 8 dB 7.5 dB 7.5 dB
    Upstream SNR margin: 26.5 dB 27 dB 27 dB
    Downstream attenuation: 22.5 dB 22.5 dB 22.5 dB
    Upstream attenuation: 33.5 dB 34 dB 34 dB
    Downstream transmit power: 18.8 dBm 18.9 dBm 18.9 dBm
    Upstream transmit power: 12.8 dBm 12.8 dBm 12.8 dBm
    Admin status: up up up
    Operational status: up up up
    VC Status: Connected Connected Connected
    Downstream ATM cells: 3224997257 2943296919 2943296919
    Upstream ATM cells: 3564874633 3553788173 3553787723
    5 min downstream troughput: 0 kbps 3 kbps 1 kbps
    5 min upstream troughput: 0 kbps 2 kbps 1 kbps
    DSL last change: 10 hours, 49:58.00 1 minute, 12.00 58.00 seconds
    DSL changes: 9921 9894 9894
    Init events: 2891 2882 2882
    Near end LOS events: 486 481 481
    Far end LOS events 0 0 0
    Near end LOF events 0 0 0
    Far end LOF events 2 2 2
    Near end ES events 685432 685390 685390
    Far end ES events 2877361 2877328 2877328
    VC list:
    Remote VPI/VCI: 1/377 1/377 1/377
    Local VPI/VCI: 0/37 0/37 0/37
    Remote NSAP address: 0x47009181000000000142265b7a00000104180700 0x47009181000000000142265b7a00000104180700 0x47009181000000000142265b7a00000104180700
    Remote VPI/VCI: 2/123 2/123 2/123
    Local VPI/VCI: 0/35 0/35 0/35
    Remote NSAP address: 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300

kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:00:
    wie kan mij uitleg geven over de portscan?

het probleem is dat ik vanaf maandag een download heb van 200KB/s,terwijl ik een 8M/bit abbo heb.
    alle aansluitingen zijn goed,weken lang was mijn download +/- 780 KB/s.
    de helpdesk heeft een portscan uitgevoerd en zegt dat het probleem in de kabels of aansluitingen zit
    de aansluiting zit boven op de ISRA punt en de kabel (cat5) is 50 cm.

Line status: TRAINED TRAINED TRAINED
    Line type: ADSL ADSL ADSL
    Configured DMT profile: A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
    Upstream SNR margin: 26.5 dB 27 dB 27 dB
    Downstream attenuation: 22.5 dB 22.5 dB 22.5 dB
    Upstream attenuation: 33.5 dB 34 dB 34 dB
    Downstream transmit power: 18.8 dBm 18.9 dBm 18.9 dBm
    Upstream transmit power: 12.8 dBm 12.8 dBm 12.8 dBm
    Admin status: up up up
    Operational status: up up up
    VC Status: Connected Connected Connected
    Downstream ATM cells: 3224997257 2943296919 2943296919
    Upstream ATM cells: 3564874633 3553788173 3553787723
    5 min downstream troughput: 0 kbps 3 kbps 1 kbps
    5 min upstream troughput: 0 kbps 2 kbps 1 kbps
    DSL last change: 10 hours, 49:58.00 1 minute, 12.00 58.00 seconds
    DSL changes: 9921 9894 9894
    Init events: 2891 2882 2882
    Near end LOS events: 486 481 481
    Far end LOS events 0 0 0
    Near end LOF events 0 0 0
    Far end LOF events 2 2 2
    Near end ES events 685432 685390 685390
    Far end ES events 2877361 2877328 2877328
    VC list:
    Remote VPI/VCI: 1/377 1/377 1/377
    Local VPI/VCI: 0/37 0/37 0/37
    Remote NSAP address: 0x47009181000000000142265b7a00000104180700 0x47009181000000000142265b7a00000104180700 0x47009181000000000142265b7a00000104180700
    Remote VPI/VCI: 2/123 2/123 2/123
    Local VPI/VCI: 0/35 0/35 0/35
    Remote NSAP address: 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300
    Meestal hebben ze gelijk, maar dit zeggen ze meestal als eerste bij de helpdesk , en als he hier wat rondleest hebben meer mensen last van die trage downloads. Waarschijnlijk gewoon een capaciteits probleem bij tweak. Maar dat geef je niet zomaar toe natuurlijk :)

• Crusader
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:00:
    Ik vind het wel erg opvallend dat je modem iedere keer perfect op 2048/1024 traint.
    Het lijkt mij niet zozeer een kabelprobleem, maar meer een fout waarbij je modem niet het 8/1 profiel heeft gekregen, maar het 2/1 profiel. Alsof je dus het 2/1 abonnement hebt.
    BBned moet imho even een 8/1 profiel op je verbinding zetten.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• bjck
    • Laatst online: 09:56
    Crusader schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:55:
    [...]

Ik vind het wel erg opvallend dat je modem iedere keer perfect op 2048/1024 traint.
    Het lijkt mij niet zozeer een kabelprobleem, maar meer een fout waarbij je modem niet het 8/1 profiel heeft gekregen, maar het 2/1 profiel. Alsof je dus het 2/1 abonnement hebt.
    BBned moet imho even een 8/1 profiel op je verbinding zetten.
    Dit is een copy/paste van de BBned tool om lijnen te bekijken vanaf de ISP kant.

Heel duidelijk staat hier:
    Configured DMT profile: A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
    Niet zo heel gek dus dat je modem niet boven de 2Mbps uit komt natuurlijk. 't Is overigens geen portscan maar een port-check (zo is het genoemd). Het zijn overigens drie moment opname achter elkaar die nu onoverzichtelijk bij elkaar staan hier.
    Of je op die verbinding veel hoger zal halen dan 2Mbps betwijfel ik als bij 2Mbps je SNR al ~8dB bedraagt. Als hier een wide-open (dus 8064/1024 profiel) op wordt gezet ga je misschien naar 3Mbps maximaal met SNR van 4dB ongeveer wat mogelijk weer instabiliteit tot gevolg kan hebben.

Gezien je Attenuantion op je upstream hoger is dan je downstream (toch raar) lijkt er ook iets niet inorde aan je aansluiting/bekabeling tussen ISRA --> modem.

[Voor 35% gewijzigd door bjck op 27-02-2005 11:26]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Crusader
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:20:
    [...]

Dit is een copy/paste van de BBned tool om lijnen te bekijken vanaf de ISP kant.
    Niet zo heel gek dus dat je modem niet boven de 2Mbps uit komt natuurlijk.
    Dat zeg ik ;)
    Verkeerd profiel.

Quote bjck:
    Of je op die verbinding veel hoger zal halen dan 2Mbps betwijfel ik als bij 2Mbps je SNR al ~8dB bedraagt.
    Quote kenles:
    alle aansluitingen zijn goed,weken lang was mijn download +/- 780 KB/s
    Trek je conclusie :P

[Voor 31% gewijzigd door Crusader op 27-02-2005 15:17]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• kenles
    bedankt allemaal voor de reacties,maandag zal ik nog eens contact opnemen met de helpdesk.

ik heb alle kabels allemaal vervangen en aansluitingen gecontroleerd,maar geen resultaat,

bijna 2jaar was ik bij Demon daar had ik ook 8 Mbit met een downstream SNR margin van 8db op mijn isdn aansluiting en hier was totaal geen problemen.

ik weet het niet meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• bjck
    Crusader schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:15:
    [...]

Dat zeg ik ;)
    Verkeerd profiel.

Quote bjck:

[...]

Quote kenles:

[...]

Trek je conclusie :P
    Kan bijna niet met die waarde 780KByte/s halen op die koperlijn. Kan nog iets schuiven van de upstream naar de downstream maar 7616Kbps lijkt me vrij onmogelijk. Gezien ook de volgende post:
    kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:49:
    bedankt allemaal voor de reacties,maandag zal ik nog eens contact opnemen met de helpdesk.

ik heb alle kabels allemaal vervangen en aansluitingen gecontroleerd,maar geen resultaat,

bijna 2jaar was ik bij Demon daar had ik ook 8 Mbit met een downstream SNR margin van 8db op mijn isdn aansluiting en hier was totaal geen problemen.

ik weet het niet meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Neem ik hier aan dat er op dit adres eerder een linesharing aansluiting was op een ISDN lijn icm een aansluiting via Demon. En nu waarschijnlijk op een andere koperlijn (ander aderpaar) deze aansluiting. Het is absoluut niet gezegd dat een tweede aansluiting op een andere koperpaar op dezelfde ISRA dezelfde lengte of kwaliteit heeft. Als deze via een ander verdeelpunt loopt kan hij zo 1000 meter langer zijn of wel 2000 meter langer.

SNR zakt naarmate een verbinding hogere snelheden moet doen. Als je een 4Mbit verbinding hebt met een SNR van 10dB is die SNR 35dB als je diezelfde verbinding op 512/256 laat zetten. Als je dus bij 2048Kbps al een minimum van 4 - 8dB hebt is veel meer snelheid vrij lastig.

Mijn vraag aan kenles: Wat is de situatie? Andere verbinding waar je het over hebt (die op ISDN) was een andere koperlijn?

[Voor 15% gewijzigd door bjck op 27-02-2005 15:58]

• kenles
    [/quote]Mijn vraag aan kenles: Wat is de situatie? Andere verbinding waar je het over hebt (die op ISDN) was een andere koperlijn?[/quote]

het is de zelfde koperen lijn gebleven,niks veranderd alleen de isdn-kast eruit.
    de aansluiting is in december 2004 opgeleverd en tot maandag was dit gewoon goed.

een keer een storings melding gedaan 2 weken geleden vanwege dat VoDSL er telkens er mee kapte.
    dit probleem is wel vanaf maandag over,misschien dat de monteurs van BBned hebben zitten kloje

dit waren de waarde van de portcheck van 4-1-2005 en 3-1-2005
    door de helpdesk uitgevoerd
    Trained downstream bitrate: 6752 kbps 6560 kbps
    Trained upstream bitrate: 992 kbps 1024 kbps
    Downstream SNR margin: 6 dB 7 dB
    Upstream SNR margin: 5 dB 4 dB
    Downstream attenuation: 22.5 dB 22.5 dB
    Upstream attenuation: 33 dB 34 dB
    Downstream transmit power: 19.1 dBm 13.2 dBm
    Upstream transmit power: 12.8 dBm 12.8 dBm

[Voor 38% gewijzigd door kenles op 27-02-2005 16:19]

• Mister_T
    • Registratie: September 2004
    • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Ik heb een paar vraagjes over de VODSL lijn van Colt, die ik eigenlijk nergens kan terugvinden. :/

Hanteert Colt telecom dezelfde basisgebieden als KPN dus bijv als je 010 als kengetal hebt ook 0180, 0181, 0182 enz of is dit alleen 010 en een andere vraag als ik bel naar iemand van bijv Scarlet die ook via bbned inbelt is het gesprek dan ook voor niks of is dit alleen als je via Colt alleen onderling belt :?
    Wat ik een beetje vreemd vind is dat het weekend tarief duurder moet zijn als KPN, of is mijn berekening verkeerd ?

Is het bellen naar een 0900 nummer trouwens hetzelfde als via KPN of moet je daarvoor nog een toeslag betalen.
    Ik hoop dat hier iemand antwoord op kan geven. :)

• bjck
    kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:05:

het is de zelfde koperen lijn gebleven,niks veranderd alleen de isdn-kast eruit.
    de aansluiting is in december 2004 opgeleverd en tot maandag was dit gewoon goed.

een keer een storings melding gedaan 2 weken geleden vanwege dat VoDSL er telkens er mee kapte.
    dit probleem is wel vanaf maandag over,misschien dat de monteurs van BBned hebben zitten kloje

dit waren de waarde van de portcheck van 4-1-2005 en 3-1-2005
    door de helpdesk uitgevoerd
    Trained downstream bitrate: 6752 kbps 6560 kbps
    Trained upstream bitrate: 992 kbps 1024 kbps
    Downstream SNR margin: 6 dB 7 dB
    Upstream SNR margin: 5 dB 4 dB
    Downstream attenuation: 22.5 dB 22.5 dB
    Upstream attenuation: 33 dB 34 dB
    Downstream transmit power: 19.1 dBm 13.2 dBm
    Upstream transmit power: 12.8 dBm 12.8 dBm
    Toch netjes dat die lijn nog ~6500kbps haalt downstream en upstream bijna volledig. Kan er weinig zinnigs over zeggen waarom je nu een 2048/1024 profiel hebt helaas. Misschien was je DSL ook instabiel?

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 27-02-2005 16:43]

• Ghandi
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 13:39
    Mister_T schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:10:
    Ik heb een paar vraagjes over de VODSL lijn van Colt, die ik eigenlijk nergens kan terugvinden. :/

Hanteert Colt telecom dezelfde basisgebieden als KPN dus bijv als je 010 als kengetal hebt ook 0180, 0181, 0182 enz of is dit alleen 010 en een andere vraag als ik bel naar iemand van bijv Scarlet die ook via bbned inbelt is het gesprek dan ook voor niks of is dit alleen als je via Colt alleen onderling belt :?
    Wat ik een beetje vreemd vind is dat het weekend tarief duurder moet zijn als KPN, of is mijn berekening verkeerd ?

Is het bellen naar een 0900 nummer trouwens hetzelfde als via KPN of moet je daarvoor nog een toeslag betalen.
    Ik hoop dat hier iemand antwoord op kan geven. :)
    Via Colt is de basisgebieden indeling volgens mij identiek, maar weet dat niet zeker.

Als je naar een scarlet gebruiker op het bbned netwerk beld, is dit kosteloos; in ieder geval van Tweak naar de Scarlet gebruiker.

Het bellen naar een 0900 nummer is normaal gesproken gelijk aan de kpn tarieven; het kan voorkomen dat deze nummers verkeerd in het systeem staan. Je bent dan zo door het standaard tegoed heen en moet je even contact op nemen met de helpdesk. Deze kan dit voor je corrigeren indien incorrect.

Uit een andere thread, de bellimieten. De bellimiet mag door de helpdesk 1 keer verdubbeld worden, dus van 25 euro naar 50 euro gesprekskosten in de maand (per kanaal/msn). Daarboven word er gevraagd om een schriftelijk verzoek. De reden hiervoor is zowel bescherming van de gebruiker als bescherming van TweakDSL. De eerste echte uitschieters hebben we al weer gehad.

Morgen (maandag) hoop ik dat we een patch online voor de 816-2P, hebben die de echo weg haald; deze zal bij de mededelingen/onderhoud geplaatst worden.
    Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee