|
[Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 09-03-2005 20:08]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 09-03-2005 20:08]
Deze plek is te koop.
? je hebt een ip laten vastzetten op basis van mac filtering bij de helpdesk? gewoon nieuwe mac doorgeven per mail. wordt zo gefixedKeeZ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:55:
sinds de installatie van mijn draytek vigor 2600+ modem heb ik -gelukkig- geen last meer, jammer genoeg is bij de switch wel mijn baste IP adres verloren gegaan, maar dat lag in de lijn der verwachting
http://specs.tweak.to/5253
[Voor 15% gewijzigd door Stefke op 22-02-2005 11:36]
nee, dat proces wordt door Bbned voltooid en staat los van TweakDSL.Dimmu schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:33:
Ik zie/lees dat de helpdesk van Tweakdsl een beetje onderbemand is, zou het daarom kunnen dat mijn dsllijn (iig vanochtend en gisteren 's avonds gecheckt) nog niet opgeleverd is?
Ok, dacht al zoiets, afwachten op Bbned dus dan maarTeckna schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:41:
[...]
nee, dat proces wordt door Bbned voltooid en staat los van TweakDSL.
Anoniem: 81359
Dat is de url... ik bedoel zoiets als:stefijn schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:18:
xxx.tweakdsl.nl?
[Voor 30% gewijzigd door Teckna op 22-02-2005 19:21]
ik niet !!!!!Dimmu schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:39:
* Anoniem: 10739 is blij met zijn TweakDSL verbinding *).
Het heeft eventjes geduurd, maar nu toch online...
Anoniem: 137888
[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 137888 op 22-02-2005 20:23]
Anoniem: 29171
Welke settings heb je allemaal ingevuld? Dus welke VPI en VCI, Welke BLES en welke profielpluisje2004 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:11:
@steven2
Ik had ook geen kiestoon. Volgens mij was het (bij mij) zo dat bij het kiezen van het bbned profiel de intellingen voor het VoDSL gedeelte overschreven werden (op 0 gezet). Handmatig de settings uit de manual overnemen in de VoDSL configuratie leverde mij een kiestoon op. (Signalering stond uit, moet dus aan).
Overigens: nummer portering is hier zeker niet vlekkeloos gegaan, de 24e nieuwe poging. Ik hoop dat ik dan nog kan bellen ;-)
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Hè hè welkom bij de club,LOLDimmu schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:39:
* Anoniem: 10739 is blij met zijn TweakDSL verbinding *).
Het heeft eventjes geduurd, maar nu toch online...
Tja achterstand... 't is weer wennen om het zo te zeggen, en heb gewoon niet gekeken wat er evt. te downloaden was..NLsandman schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 07:01:
[...]
Hè hè welkom bij de club,LOL
Al aan het downloaden? Je zult wel aardig achterstand hebben.
Anoniem: 85516
VoDSL
Status: Current TSM: elcp (started, unknown)
Anoniem: 85516 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:47:
Hmm.. sinds vanochtend geen telefoon meer. Kom niet door de Helpdesk heen vanwege drukte/ziekte. Anderen ook geen VoDSL meer? Ik heb:
[...]
Anoniem: 85516
Geachte heer *****,
Er is een algemene telefonie storing.
Verwachting is dat het binnen 4 uur opgelost is.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
-- Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (L.)
Je zou het proefondervindelijk kunnen vaststellen; probeer het. Je zou iig wel kiestoon op die poort 1 moeten krijgen/sniklaas schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:10:
ik heb recentelijk vodsl aangevraagd, heb al een bestaand abonnment bij tweak, tot nu toe geen bevestgingsbrief of iets dergelijks gekregen, echter de vodsl modem ligt al bij mij thuis.
Weet iemand of vodsl al zou kunnen werken , of moet je echt wachten op bericht van tweakdsl
/dev/null
Anoniem: 95067
dat ga ik maar eens proberen, ik blijf het een rare kwestie vinden, je vraagt iets aan , hoort vervolgens niks en als je na 4 weken een keer de helpdesk belt , krijg je zeker te horen , nou meneer dat werkt al lang hoor. Je betaalt ervoor , dan verwacht ik ook een beetje service en niet dat je alles zelf maar uit moet zoekenI_Stealth_I schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:13:
[...]
Je zou het proefondervindelijk kunnen vaststellen; probeer het. Je zou iig wel kiestoon op die poort 1 moeten krijgen/
VPI : 0steven2 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:13:
[...]
Welke settings heb je allemaal ingevuld? Dus welke VPI en VCI, Welke BLES en welke profiel
Tevens heb ik vandaag nog gebeld en ze hebben hiervoor een ticket aangemaakt. Het zal vandaag waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas nog niet
[Voor 14% gewijzigd door pluisje2004 op 23-02-2005 13:44]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Anoniem: 108283
Hebben ze dan al een ticket aan gemaakt en doorgezonden naar BBNet? Het lijkt mij dat er bij BBNet iets niet helemaal in orde is ingesteld.Anoniem: 108283 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:44:
Wij hebben sinds enige tijd ook TweakDSL + VoDSL inclusief een copperjet modem voor ISDN.
Echter hebben wij sinds de aansluiting geen telefoonverbinding. Ik heb meerdere malen naar de helpdesk gemaild, maar er niet uit gekomen omdat we gewoon geen duidelijk antwoord kregen.
Er werd wel iets gezecht over een zogenaamd "MSN" nummer wat ik in het modem zou moeten zetten, maar dit klinkt mij meer als onzin in de oren als ik eerlijk ben.
Ik heb ook al gebeld en toen werd er beloofd dat er de volgende dag terug gebeld zou worden. Ik wacht nu alweer 3dagen op het telefoontje en heb nog steeds niets gehoord.
Mijn vraag is nu of er uberhaubt instellingen zijn die ik in het modem moet maken om de telefoonverbinding aan de gang te krijgen. Het ADSL gebeuren staat op bridged (BBnet settings).
Ik heb de thuiscentrale gewoon op de ISDN aansluiting van het modem gehangen (zoals de helpdesk zei), maar dit geeft geen enkel signaal. Voor zover ik weet zit het hem niet in de bekabeling, want dit werkte met de KPN lijn uitstekend.
Iemand tips? Want ik wordt er nu toch wel erg sjaggerijnig van.
Ik denk dat ze wel hun best proberen te doen. Ze zitten nu immers ook met zieken.Anoniem: 108283 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:04:
Geen idee wat ze wel/niet bij de helpdesk hebben gedaan. Ik ben zoiezo over de communicatie met TweakDSL niet erg te spreken, maargoed, daarvoor ben ik niet hier.
Ze zeiden ook over mijn lijn (analoog) dat dit al zou moeten werken. Pas nadat ze een ticket hadden aangemaakt en verzonden hadden naar BBNet, was het probleem na navraag over de status vandaag in een keer opgelost.Mijn modem heeft 2 ISDN uitgangen (815-2B), de QuatroFox heeft een ISDN ingang, dus dit zou in theorie gewoon moeten werken, ook volgens de helpdesk. Anders had ik natuurlijk geen modem van 300euro genomen.
/dev/null
Anoniem: 81359
Inderdaad, een hogere upload zou wel lekker zijn.wagenveld schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:49:
Staat weer iets op de FP over ADSL2, gaat TweakDSL hier ook binnenkort mee testen? En zo ja, waar geef ik me op?Las dat er een aantal varianten zijn, denk dat mensen vooral geinteresseerd zijn in meer upload.
Verstandig anders ga je nog meer balen van die 56k modem ;-)Dimmu schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:03:
[...]
Tja achterstand... 't is weer wennen om het zo te zeggen, en heb gewoon niet gekeken wat er evt. te downloaden was..
Ben iig opgeschoten met me planning om dvdtjes te kijken
Bbned is al aan het testen sinds vorig jaar via surfnet, de verwachte uitrol is in de 2e helft van het jaar gepland.wagenveld schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:49:
Staat weer iets op de FP over ADSL2, gaat TweakDSL hier ook binnenkort mee testen? En zo ja, waar geef ik me op?Las dat er een aantal varianten zijn, denk dat mensen vooral geinteresseerd zijn in meer upload.
[Voor 43% gewijzigd door NLsandman op 24-02-2005 04:25]
Dat zal best wel, maar ik heb nu ca 4weken de internetaansluiting, maar nog steeds geen telefoon.Ik denk dat ze wel hun best proberen te doen. Ze zitten nu immers ook met zieken.
Ben in totaal 4 weken (van 21-01 tot 21-02 van adsl afgeweest).NLsandman schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 04:17:
[...]
Verstandig anders ga je nog meer balen van die 56k modem ;-)
Je zult wel door de voorraad dvd's heen zijn of niet, hoelang ben je nu in totaal van adsl af geweest?
ps, tevreden over de lijn?
[Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 24-02-2005 13:13]
Hmm waarschijnlijk de nieuwspagina van TweakDSL niet gelezen?Anoniem: 108283 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:46:
Ik heb nog steeds geen bericht terug van TweakDSL, het schiet echt niet op naar mijn idee.![]()
Het is toch niet normaal dat een bedrijf wat telecomdiensten levert, waar mensen en zelfs bedrijven afhankelijk van zijn, zo slecht te berijken is?
Ik zou dinsdag terug gebeld worden, heb nog steeds niets gehoord.![]()
Iemand tips om wel hun aandacht te kunnen wekken voor onze problemen?
Mijn vader heeft een bedrijf aan huis en die zit ook zonder telefoon, hij is enorm pissed en overweegt zelfs op van tweakdsl af testappen en geld terug te vragen.
Daarnaast; als je pa een bedrijf aan huis heeft, en het dus altijd draaiende wil hebben, snap ik niet dat jullie geen business-dsl/sdsl of hoe het ook heet nemen.. Kost wat meer, maar dan heb je iig geen 'downtime' , of iig; als je downtime hebt, en het duurt te lang, kan je geld terugeisen..21/02/2005: Helpdesk matig bereikbaar i.v.m. ziekte
Helaas, de griepepidemie heeft bij ons ook toegeslagen. En hard. Vorige week hebben we de helpdesk nog bezet kunnen houden middels bedrijfsparacetamol en aspirine van de zaak; vandaag was zelfs dat niet meer voldoende. In de loop van de week verwachten we weer langzaam aan terug te komen naar een normale bezetting. Houd er rekening mee, dat zowel de telefonische bereikbaarheid minder is als de response op email. Voorkeurs manier om ons te bereiken is momenteel per email.
Wat gaat dit voor een gevolgen hebben voor de huidige band met BBned?16/02/2005: Cambrium tekent contract met Tiscali Wholesale
Cambrium B.V., het moederbedrijf van TweakDSL heeft een contract met Tiscali Wholesale getekend voor de levering van DSL-verbindingen over het Tiscali-netwerk. Lees meer op de Cambrium website.
Ben ik ook benieuwd naarHoppyF schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:04:
Ik las op de Nieuwspagina van Tweakdsl.nl dit:
[...]
Wat gaat dit voor een gevolgen hebben voor de huidige band met BBned?
Krijgen met meer soorten abo's? Lagere kosten? Hogere snelheid?
Anoniem: 116336
[Voor 8% gewijzigd door ShadyNetworker op 24-02-2005 23:32]
It's always DNS...
Asus is een ethernet en de thomson 510 is een normale.ShadyNetworker schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:24:
Met het oog op de toekomst, welke van de 2 modems is het meest compatible met andere netwerken, mocht ik onverhoopt willen overstappen dan Tweak naar een ander netwerk, welke zijn eventueel te flashen?
Tenslotte, zou ik voor een lagere prijs ZELF nog een beter modem kunnen aanschaffen? Eventueel met Wireless(voor een hogere prijs)?
Mer kan ik atm niet echt verzinnen.
Ik hoop ASAP een keuze te maken, Sjello is al opgezegd =)
[Voor 18% gewijzigd door NLsandman op 25-02-2005 01:59]
Ik lees dit vaker dat er mensen zijn die incompletes hebben.geforce666 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:10:
op het begin d8 ik dat ze gewoon met de newsserver bezig waren, maar heb het nu nog steeds en begin er beetje moe van te worden!
doe ik iets fout, of heb ik soms iets gemist ? (btw heeft i.p.c gewoon altijd goed gewerkt)
of is dit meer iets voor belletje naar tweak ?![]()
(btw, dit krijg ik in newsleecher te zien:
* Unavail. : None of the article parts were available on the server(s) anymore (430 No such article).
[Voor 15% gewijzigd door NLsandman op 25-02-2005 02:00]
Ik heb er ook last van, het komt zelden voor dat ik geen shitload aan pars nodig heb... en maak ik verbinding met mn payed usenet service dan heb ik hier totaal geen last van.NLsandman schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:56:
[...]
Ik lees dit vaker dat er mensen zijn die incompletes hebben.
Ik download al weken nagenoeg compleet, af en toe een paar blokjes die missen.
Kun je aangeven welke groep en welke posting?
Hoe download je dat, met nzb?
Grabit search is namelijk heel slecht en er kunnen fouten in komen, newsleecher super search is dacht ik wel goed.
Ik gebruik zelf de laatste weken www.binsearch.net
Probeer het eens met VCI = 37 ? Dat stond in de handleiding. Ik had die 37 in 35 gewijzigd na een mailtje van de helpdesk, maar volgens mij klopt dat niet.Anoniem: 108283 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:55:
[...]
Deze instellingen doen het overigens ook niet voor mij.
[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 108283 op 25-02-2005 13:33]
[Voor 13% gewijzigd door Mich op 25-02-2005 14:20]
Anoniem: 104841
Als ik zo een wild figuur als jou aan de lijn krijg zou ik ook de verbinding verbreken. Fouten zijn er om opgelost te worden, maar als je je als een heethoofd gaat gedragen, dan bedank ik er ook voor. Die mensen op de helpdesk proberen jou te helpen, die hebben ook te maken met techniek, en de frustraties van de gebruikers.Anoniem: 104841 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:22:
Ik ben absoluut niet te spreken over vodsl en de helpdesk.![]()
Ik heb afgelopen week 2 keer gehad dat ik ineens een melding krijg als ik wil bellen.
"no money left on your account" De eerste keer was midden in het weekend, en dan is er geen helpdesk dus een half weekend niemand kunnen bellen. Het blijkt dus dat je gewoon een soort Prepaid verbinding hebt,en als je dan de helpdesk belt. vertellen ze je bij de eerste dat het niet meer voor zal komen en dat het "een foutje" was. als het dan vervolgens 3 dagen later (net als ik een belangrijk telefoontje moet plegen) weer gebeurd, word ik daar behoorlijk pissed van.Maar weer met helpdesk gebelt en daar vragen ze me dan dood leuk of ik een mailtje wil sturen met het verzoek of ze de limiet eraf willen halen. Nou om te beginnen ben ik nog nergens tegengekomen dat er uberhaupt een limiet zit op m'n vaste telfoonlijn. maar als dan na een hoop gebla heenenweer de
helpdesk gewoon de telefoon erop gooit terwijl ik m'n verhaal aan het doen ben,..... nou dan heb je mij op de kast.![]()
Als ik eerder om info vraagt wat er dan allemaal mogelijk is met vodsl, zit je 4 dagen op een mailtje met 3 regels text erin te wachten, waar je ook niet veel wijzer van word.
inmiddels een brief geschreven dat ik aan het einde van het eerste jaar mijn contract wil beeindigen. ik bel geen seconde meer met vodsl....
Als ik iedereen die nog Vodsl wil aanschaffen een tip mag geven.. doe het niet.
kpn is frustrerend maar dit is nog erger.
P.s. dit is mijn mening, er zullen best tevreden klanten zijn, maar ik ben er geen van.
You are NIJL-ed!
Dat is niet helemaal waar.Als jij netjes en beleefd blijft, doen ze dat bij tweak ook.
[Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 25-02-2005 17:35]
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
[Voor 33% gewijzigd door Sjowhan op 25-02-2005 17:40]
Anoniem: 138162
de crosskabel gebruiken anders krijg je problemen met je VoDSL.Anoniem: 138162 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:11:
Ik heb een vraagje,
heb al naar TweakDsl gebeld, maar deze geven 2 verschillende antwoorden..
De aansluiting vanaf het modem naar een router.
Moet dit met een Crosskabel of een gewone Netwerkkabel.
Bij de aanvraag is mij verteld, dat het met een gewone 1 op 1 netwerkkabel moet gebeuren.
Nu kreeg ik het modem thuis gestuurd met alleen een Cross kabel, dus ik heb de helpdesk gebeld, die mij vertelde dat het met een cross kabel moet worden aangesloten.
Wie heeft voor mij het juiste antwoord, alvast bedankt
Anoniem: 27474
nou het zijn gewoon de grotere groepen zoals boneless en nlNLsandman schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:56:
Ik lees dit vaker dat er mensen zijn die incompletes hebben.
Ik download al weken nagenoeg compleet, af en toe een paar blokjes die missen.
Kun je aangeven welke groep en welke posting?
Hoe download je dat, met nzb?
Grabit search is namelijk heel slecht en er kunnen fouten in komen, newsleecher super search is dacht ik wel goed.
Ik gebruik zelf de laatste weken www.binsearch.net
ja nou hij ziet em gewoon wel ook met de newsleecher search alleen zodra ik em dus wil downloaden (via NZB import) zegt i dat de articles ontbrekenD3NN1S schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:11:
Ik heb er ook last van, het komt zelden voor dat ik geen shitload aan pars nodig heb... en maak ik verbinding met mn payed usenet service dan heb ik hier totaal geen last van.
Overigens, wat ook een goede searcher is is http://usenetsearch.eweka.nl
Anoniem: 59362
Ik heb dat ook de laatste tijd met NZB's.. dan kan ie de artikellen niet vinden, maar als ik de headers ophaal staan ze er en kan ik ze gewoon downloaden.ja nou hij ziet em gewoon wel ook met de newsleecher search alleen zodra ik em dus wil downloaden (via NZB import) zegt i dat de articles ontbreken
Dat is wel vaker met nzb's, vooral als je eentje hebt die gemaakt is met YencPowerPost.. De exacte reden weet ik helaas niet, maar weet iig wel dat ik daarom zoveel mogelijk met Yenc-gemaakte nzb's mijdtj_bos schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:28:
[...]
Ik heb dat ook de laatste tijd met NZB's.. dan kan ie de artikellen niet vinden, maar als ik de headers ophaal staan ze er en kan ik ze gewoon downloaden.
Tweak kwa DSL en BEL doen het beide uitstekend. Absoluut geen klachtenVatt schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:38:
Bij mij werkt alles perfect, ik ben erg tevreden met tweakdsl.
Uptime: up 41 days, 21:11 (van m'n router)
Erg snel, ook de news server draait hier prima. Gisteren nog 2 DVD's gedownload met weinig problemen, ja een paar incompletes, maar dat heb je al gauw....
Ik ga verhuizen en neem op m'n nieuwe adres ook gelijk weer tweakdsl.
Het enige wat ik niet prettig vind is de instellingen pagina voor m'n mail enzo. Ik vind alles moeilijk te vinden, zonder GoT zou ik er niet achter gekomen zijn. Ze zouden zoiets als bij xs4all moeten maken, 1 inlogpagina waar je alle relevante instellingen van je account kan vinden/instellen/veranderen.
Ook is -waarschijnlijk door het griepvirus- de adminstratie niet helemaal bij. Ik heb nog een credit nota te goed. Toch schrijven ze abonnementsgeld af, terwijl mijn credit nota hoger is dan het abonnementsgeld.
Maar verder, perfecte verbinding. En in tegenstelling tot mijn ervaringen bij xs4all waar ik eerst zat, heeft tweakdsl wel een goede mailserver. Ik heb nog geen enkele time-out gehad.
Thumbs up voor tweakdsl. Zo, dat wilde ik even kwijt
[Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 26-02-2005 13:13]
/dev/null
Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.
Anoniem: 95067
Ik heb sinds de oplevering van mijn vodsl lijn soortgelijk probleem...Anoniem: 116336 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:50:
Ik kan sinds twee dagen niet meer bellen ( constant in gesprek-toon ) maar wel gebeld worden via mijn Pro&Bel abbo. ADSL-internet werkt wel en modem geeft geen storing aan.
Weghalen van het koppelblokje heeft ook geen effect. De KPN weet helemaal nergens van .![]()
Zijn er mensen met een sortgelijk probleem?
Ik heb mijn modem weer als router ingesteld en dan houdt de firewall in de router alles tegen, krijg dus geen meldingen meer van sygate.Anoniem: 27474 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:51:
Nlsandman,
Heb jij nog steeds last van die virus aanvallen en dergelijke??
Ieder dag deze meldingen hiero, afkomstig binnen het tweak netwerk. Tweak zegt er gewoon niets aan te kunnen doen omdat er zoveel zieken zijn , maar zeggen ook niet dat ze het later zullen oppikken.
Deze meldingen gaat het om :181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM
interface attempt detected.
En iets over een Lsasser buffer overflow.
Men zegt in een email dat ik moet mailen naar abuse@tweakdsl als het mij zo hoog zit , maar zoals jij ook al aangaf krijg je hier echt geen reaktie van.
Ik heb het niet over een eenmalige poortscan ofzoiets maar iets dat iedere dag weer meerdere malen voorkomt.
Dit lijkt toch nergen op.
zou wel fijn zijn dat ze dit soort dingen iets serieuser namen. Je zal maar je pc formateren en even het net opduiken om wat prgtjes te downloaden , heb je toch mooi een virus op je pc of een worm ofzoiets.
Had dit nog niet gemerkt omdat ik een betaalde nieuwsserver er nog bij heb, heb deze net even uitgeschakeld en zit bij Tweak inderdaad ook op 200-250 Kb/s(4-8 verbindingen). Hoger dan dat wordt het ook niet, heb er nu niet zoveel last van omdat ik samen met betaalde provider 800-850 trek maar als je alleen afhankelijk bent van de Tweak server is het wel erg irritant.Anoniem: 27474 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:29:
Ik merk zelf nu ook dat ik op 200kb/s aan het downen ben terwijl dat een maand geleden gewoon op 800kb/s ging.
Idem hier. Ik los het op door de batch vol te pompen en dan op werkdagen 's morgens aan te zetten als ik naar mijn werk ga. Dan trek ik mijn lijn bijna altijd gewoon dicht. In het weekend is het blijkbaar te druk met de huidige capaciteit.Shartar schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:40:
[...]
Had dit nog niet gemerkt omdat ik een betaalde nieuwsserver er nog bij heb, heb deze net even uitgeschakeld en zit bij Tweak inderdaad ook op 200-250 Kb/s(4-8 verbindingen). Hoger dan dat wordt het ook niet, heb er nu niet zoveel last van omdat ik samen met betaalde provider 800-850 trek maar als je alleen afhankelijk bent van de Tweak server is het wel erg irritant.
/dev/null
Ow je kan het gerust gebruiken hoor, ik gebruik het al vanaf de zomer. Begin dit jaar telnr. laten portering. Dit ging vlekkeloos. Ben _zeeeeeeer_ tevredenDimmu schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:00:
Hmm gelukkig maak ik dus nog geen gebruik van VoDSL
Lees al wel meer (zie tjah bijv) die problemen hebben met een 'softwarematige' blokkade, totdat die problemen echt zijn opgelost blijf ik nog daarnaast KPN betalen.. het zij zo
[Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 26-02-2005 23:16]
/dev/null
is de rekening niet om de 2 maanden ?I_Stealth_I schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 22:47:
Heeft iemand al een rekening/afschrijving gehad voor telefoonkosten VoDSL over de maand januari? Schiet niet echt op bij DEHELPDESK.INFO. Straks opeens een blokkade ofzow, dus mijn vraag; hoe zit dat met die lui van Budgetphone.
Ik dus ook. Voorheen had ik iedere maand een rekening van de telefoonkosten. Maar misschien hebben ze de frequentie gewijzigd? In ieder geval; jij hebt ook geen factuur van Januari, dus het zal dan wel in orde zijn. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat men om de twee maanden gaar facturen; het zijn zulke kleine bedragjes.kenles schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:14:
[...]
is de rekening niet om de 2 maanden ?
als ik inlog bij budgetphone,dan zie ik alleen de factuur van december staan.
/dev/null
Heb nog (officieel) nog geen brief/bericht gehad dat ik een VoDSL lijn heb, en wat dus precies me telefoonnummer isI_Stealth_I schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:13:
[...]
Ow je kan het gerust gebruiken hoor, ik gebruik het al vanaf de zomer. Begin dit jaar telnr. laten portering. Dit ging vlekkeloos. Ben _zeeeeeeer_ tevreden. Echter de nieuwere lichting van de 816-2 modems hebben wat last van echo op de lijn. Daar komt binnenkort een nieuwe firmware voor.
Super werkt het, en het scheelt een behoorlijke zak met geld. Geluidskwaliteit en diensten zijn gelijkwaardig, prijzen zijn ook wel oké. Strongsgevoeligheid? Na ik heb één keer eens een dooie lijn gehad+DSL; dit was na een powercycle reset weer opgelost. Ik ben er erg enthousiast erg.TweakDSL roeleert
Meestal hebben ze gelijk, maar dit zeggen ze meestal als eerste bij de helpdesk , en als he hier wat rondleest hebben meer mensen last van die trage downloads. Waarschijnlijk gewoon een capaciteits probleem bij tweak. Maar dat geef je niet zomaar toe natuurlijkkenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:00:
wie kan mij uitleg geven over de portscan?
het probleem is dat ik vanaf maandag een download heb van 200KB/s,terwijl ik een 8M/bit abbo heb.
alle aansluitingen zijn goed,weken lang was mijn download +/- 780 KB/s.
de helpdesk heeft een portscan uitgevoerd en zegt dat het probleem in de kabels of aansluitingen zit
de aansluiting zit boven op de ISRA punt en de kabel (cat5) is 50 cm.
Line status: TRAINED TRAINED TRAINED
Line type: ADSL ADSL ADSL
Configured DMT profile: A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
Trained downstream bitrate: 2048 kbps 2048 kbps 2048 kbps
Trained upstream bitrate: 1024 kbps 1024 kbps 1024 kbps
Downstream SNR margin: 8 dB 7.5 dB 7.5 dB
Upstream SNR margin: 26.5 dB 27 dB 27 dB
Downstream attenuation: 22.5 dB 22.5 dB 22.5 dB
Upstream attenuation: 33.5 dB 34 dB 34 dB
Downstream transmit power: 18.8 dBm 18.9 dBm 18.9 dBm
Upstream transmit power: 12.8 dBm 12.8 dBm 12.8 dBm
Admin status: up up up
Operational status: up up up
VC Status: Connected Connected Connected
Downstream ATM cells: 3224997257 2943296919 2943296919
Upstream ATM cells: 3564874633 3553788173 3553787723
5 min downstream troughput: 0 kbps 3 kbps 1 kbps
5 min upstream troughput: 0 kbps 2 kbps 1 kbps
DSL last change: 10 hours, 49:58.00 1 minute, 12.00 58.00 seconds
DSL changes: 9921 9894 9894
Init events: 2891 2882 2882
Near end LOS events: 486 481 481
Far end LOS events 0 0 0
Near end LOF events 0 0 0
Far end LOF events 2 2 2
Near end ES events 685432 685390 685390
Far end ES events 2877361 2877328 2877328
VC list:
Remote VPI/VCI: 1/377 1/377 1/377
Local VPI/VCI: 0/37 0/37 0/37
Remote NSAP address: 0x47009181000000000142265b7a00000104180700 0x47009181000000000142265b7a00000104180700 0x47009181000000000142265b7a00000104180700
Remote VPI/VCI: 2/123 2/123 2/123
Local VPI/VCI: 0/35 0/35 0/35
Remote NSAP address: 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300 0x47009181000000000142265b7a0000010b180300
Ik vind het wel erg opvallend dat je modem iedere keer perfect op 2048/1024 traint.kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:00:
Trained downstream bitrate: 2048 kbps 2048 kbps 2048 kbps
Trained upstream bitrate: 1024 kbps 1024 kbps 1024 kbps
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Dit is een copy/paste van de BBned tool om lijnen te bekijken vanaf de ISP kant.Crusader schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:55:
[...]
Ik vind het wel erg opvallend dat je modem iedere keer perfect op 2048/1024 traint.
Het lijkt mij niet zozeer een kabelprobleem, maar meer een fout waarbij je modem niet het 8/1 profiel heeft gekregen, maar het 2/1 profiel. Alsof je dus het 2/1 abonnement hebt.
BBned moet imho even een 8/1 profiel op je verbinding zetten.
Niet zo heel gek dus dat je modem niet boven de 2Mbps uit komt natuurlijk. 't Is overigens geen portscan maar een port-check (zo is het genoemd). Het zijn overigens drie moment opname achter elkaar die nu onoverzichtelijk bij elkaar staan hier.Configured DMT profile: A-D2048_U1024_D-ANY-ATUC_8DMT
Of je op die verbinding veel hoger zal halen dan 2Mbps betwijfel ik als bij 2Mbps je SNR al ~8dB bedraagt. Als hier een wide-open (dus 8064/1024 profiel) op wordt gezet ga je misschien naar 3Mbps maximaal met SNR van 4dB ongeveer wat mogelijk weer instabiliteit tot gevolg kan hebben.Downstream SNR margin: 8 dB 7.5 dB 7.5 dB
[Voor 35% gewijzigd door bjck op 27-02-2005 11:26]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat zeg ikbjck schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:20:
[...]
Dit is een copy/paste van de BBned tool om lijnen te bekijken vanaf de ISP kant.
Niet zo heel gek dus dat je modem niet boven de 2Mbps uit komt natuurlijk.
Quote kenles:Of je op die verbinding veel hoger zal halen dan 2Mbps betwijfel ik als bij 2Mbps je SNR al ~8dB bedraagt.
Trek je conclusiealle aansluitingen zijn goed,weken lang was mijn download +/- 780 KB/s
[Voor 31% gewijzigd door Crusader op 27-02-2005 15:17]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Kan bijna niet met die waarde 780KByte/s halen op die koperlijn. Kan nog iets schuiven van de upstream naar de downstream maar 7616Kbps lijkt me vrij onmogelijk. Gezien ook de volgende post:Crusader schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:15:
[...]
Dat zeg ik
Verkeerd profiel.
Quote bjck:
[...]
Quote kenles:
[...]
Trek je conclusie
Neem ik hier aan dat er op dit adres eerder een linesharing aansluiting was op een ISDN lijn icm een aansluiting via Demon. En nu waarschijnlijk op een andere koperlijn (ander aderpaar) deze aansluiting. Het is absoluut niet gezegd dat een tweede aansluiting op een andere koperpaar op dezelfde ISRA dezelfde lengte of kwaliteit heeft. Als deze via een ander verdeelpunt loopt kan hij zo 1000 meter langer zijn of wel 2000 meter langer.kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:49:
bedankt allemaal voor de reacties,maandag zal ik nog eens contact opnemen met de helpdesk.
ik heb alle kabels allemaal vervangen en aansluitingen gecontroleerd,maar geen resultaat,
bijna 2jaar was ik bij Demon daar had ik ook 8 Mbit met een downstream SNR margin van 8db op mijn isdn aansluiting en hier was totaal geen problemen.
ik weet het niet meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[Voor 15% gewijzigd door bjck op 27-02-2005 15:58]
[Voor 38% gewijzigd door kenles op 27-02-2005 16:19]
Toch netjes dat die lijn nog ~6500kbps haalt downstream en upstream bijna volledig. Kan er weinig zinnigs over zeggen waarom je nu een 2048/1024 profiel hebt helaas. Misschien was je DSL ook instabiel?kenles schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:05:
het is de zelfde koperen lijn gebleven,niks veranderd alleen de isdn-kast eruit.
de aansluiting is in december 2004 opgeleverd en tot maandag was dit gewoon goed.
een keer een storings melding gedaan 2 weken geleden vanwege dat VoDSL er telkens er mee kapte.
dit probleem is wel vanaf maandag over,misschien dat de monteurs van BBned hebben zitten kloje
dit waren de waarde van de portcheck van 4-1-2005 en 3-1-2005
door de helpdesk uitgevoerd
Trained downstream bitrate: 6752 kbps 6560 kbps
Trained upstream bitrate: 992 kbps 1024 kbps
Downstream SNR margin: 6 dB 7 dB
Upstream SNR margin: 5 dB 4 dB
Downstream attenuation: 22.5 dB 22.5 dB
Upstream attenuation: 33 dB 34 dB
Downstream transmit power: 19.1 dBm 13.2 dBm
Upstream transmit power: 12.8 dBm 12.8 dBm
[Voor 6% gewijzigd door bjck op 27-02-2005 16:43]
Via Colt is de basisgebieden indeling volgens mij identiek, maar weet dat niet zeker.Mister_T schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:10:
Ik heb een paar vraagjes over de VODSL lijn van Colt, die ik eigenlijk nergens kan terugvinden.![]()
Hanteert Colt telecom dezelfde basisgebieden als KPN dus bijv als je 010 als kengetal hebt ook 0180, 0181, 0182 enz of is dit alleen 010 en een andere vraag als ik bel naar iemand van bijv Scarlet die ook via bbned inbelt is het gesprek dan ook voor niks of is dit alleen als je via Colt alleen onderling belt![]()
Wat ik een beetje vreemd vind is dat het weekend tarief duurder moet zijn als KPN, of is mijn berekening verkeerd ?
Is het bellen naar een 0900 nummer trouwens hetzelfde als via KPN of moet je daarvoor nog een toeslag betalen.
Ik hoop dat hier iemand antwoord op kan geven.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details