TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wie hebben er nog meer tweakdsl aangeschaft als " kaalkoper"

Kreeg gister een brief van KPN dat er een monteur langs komt, en dat duurt nog een paar weken :r

Is dat normaal? want ik wacht al 2 weken op me verbinding en duurt zo nog langer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:29:
Hmmm ,

Moet toch weer even iets van het hart wat gewoon voor veel gebruikers geldt , die ik in mijn kennissen kring heb.
Tweak heeft eindelijk na een lange tijd de nieuwsserver na vele malen ellende op orde, en wat doen ze?
Gaan ze abonnementen verkopen voor de nieuwsserver.Nu blijkt gewoon weer , en dat hoor ik ook van mensen met alleen een newsserver abbo dat het allemaal weer steeds trager gaat lopen en dat er gewoon weer capaciteits problemen zijn en derglijke.Een tweetal maanden geleden rade ik mijn kennisen aan om een abbotje op tweaknews te nemen , maar heb er nu na reactie van die mensen wel spijt van hoor.
Ik merk zelf nu ook dat ik op 200kb/s aan het downen ben terwijl dat een maand geleden gewoon op 800kb/s ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dubbele post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:44:

Kreeg gister een brief van KPN dat er een monteur langs komt, en dat duurt nog een paar weken :r

Is dat normaal? want ik wacht al 2 weken op me verbinding en duurt zo nog langer ;(
yup..anderhalve week terug aangevraagd, 9 maart komt de KPN langs, ze belden vorige week vrijdag om een afspraak te maken om de lijn door te meten oid.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mij hebben ze niet geinformeerd over die bellimiet vooraf in ieder geval.
Volgens de helpdesk wordt ie schijnbaar normaal gesproken automatisch verhoogd, zodat je er geen last van hebt.
Ik heb wel met dat Copperjet modem een ~25 kB lagere upload waar ze niets aan kunnen doen kennelijk. Mooi belachelijk vind ik, als ze dat van tevoren erbij hadden verteld 'meneer uw upload zal wel met 25 kByte/s lager worden had ik er waarschijnlijik nog wel even over na gedacht :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Wordt die dan van je bandbreedte van je ADSL afgepikt ?
Is dat alleen tijdens het bellen of ook als je de hoorn erop hebt liggen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

nieuwserver plat??

ik krijg ineens errors..

unable to authenticate

EDIT: Hij is weer online

[ Voor 17% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-02-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetsuo55 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:20:
nieuwserver plat??

ik krijg ineens errors..

unable to authenticate

EDIT: Hij is weer online
Nee , ik kom er wel op , maar het ondehoud wat ze vandaag hebben gedaan heeft in ieder geval mij weer niet op mijn snelheid gebracht wat ik de laatste 2 maanden gewend was. Lekker abootjes verkopen , kunnen we allemaal tenminste nog een stapje terug in snelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoi, ben me aan het aanmelden, en ineens schiet me te binnen dat ik hierover niets heb gelezen:

Is bSMTP beschikbaar bij TweakDSL? Of heb je bij TweakDSL de mogelijkheid om een MX record voor je subdomein te laten aanmaken? En indien wel, is dit kosteloos? En indien niet, dan ben ik dus gedoemd tot POPpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:44:

Tsja dan heb je nog mazzel.... wacht al 2 maanden op mijn abbonnement....

Tweak vertelde me eerst dat het allemaal in orde was, 2-3 weken. Daarna moest mijn kaalkoper "aangelegd" worden, nog eens 2-3 weken. En nu moet er groot "Laswerk" verricht worden. nog een maandje erbij... :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
krflyer schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:39:
Hoi, ben me aan het aanmelden, en ineens schiet me te binnen dat ik hierover niets heb gelezen:

Is bSMTP beschikbaar bij TweakDSL? Of heb je bij TweakDSL de mogelijkheid om een MX record voor je subdomein te laten aanmaken? En indien wel, is dit kosteloos? En indien niet, dan ben ik dus gedoemd tot POPpen?
Bij het voltooien moet ik 2 documenten downloaden. Dat resulteert in twee bestandjes van 7K, die volgens Acrobat beschadigd zijn. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
TimmyUt schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Tsja dan heb je nog mazzel.... wacht al 2 maanden op mijn abbonnement....

Tweak vertelde me eerst dat het allemaal in orde was, 2-3 weken. Daarna moest mijn kaalkoper "aangelegd" worden, nog eens 2-3 weken. En nu moet er groot "Laswerk" verricht worden. nog een maandje erbij... :'( .
Ik hoop dat het bij mij wat eerder gaat...vorige week besteld, nog @home tot eind maart, dus in totaal 5 weken (volgens opgave van TweakDSL 14 dagen, dus die marge lijkt me ruim voldoende voor ze!)

Het zou wel kut zijn als ik alsnog zonder internet kom. In eerste instantie las ik goeie dingen over Tweakdsl en reageerde hun helpdeks in 2 minuten op een mail, de laatste 2 weken lijkt het wel alsof het helemaal kut is met al die negatieve ervaringen ineens in dit topic :(

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 28-02-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghandi schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:32:
[...]

Morgen (maandag) hoop ik dat we een patch online voor de 816-2P, hebben die de echo weg haald; deze zal bij de mededelingen/onderhoud geplaatst worden.
Is hier al wat meer over bekend? :)

ik hoop echt zsm van dat praten in badcel idee af te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Ik wou net in mijn customer-menu inloggen maar ik krijg een foutmelding:

Warning: Unknown(): write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

Dit krijg ik dan in het welkomsscherm en hij logt dan gelijk weer uit.

Tevens ook problemen met de mailboxen. Daar staan mijn emailadressen niet meer in. Als ik dan er een wil aan maken zij een lege plaatst waar delete achter staan en een foutmelding:

mailbox
Warning: ftp_fput(): Transfer complete. in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 121

Warning: ftp_chdir(): SITE CHMOD command successful in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 124

Warning: ftp_fput(): CWD command successful. in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 158

Warning: ftp_chdir(): SITE CHMOD command successful in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 205

Heeft iemand hier ook last van :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
stefijn schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:13:
Het zou wel kut zijn als ik alsnog zonder internet kom. In eerste instantie las ik goeie dingen over Tweakdsl en reageerde hun helpdeks in 2 minuten op een mail, de laatste 2 weken lijkt het wel alsof het helemaal kut is met al die negatieve ervaringen ineens in dit topic :(
De laatste twee weken is de helpdesk ook zeer onbemand geweest en zijn er zelfs mensen geweest die ziek vanuit huis nog mail hebben weggewerkt zodat dat nog een beetje doorstroomt. laat staan dat dat niet is met mensen die al pissig zijn en nog pissiger reageren aan de telefoon omdat ze niet vrij rap geholpen zijn waarbij je met een zeer beperkt aantal mensen alsnog toch probeert de telefoon zo goed mogelijk open te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Teckna op 28-02-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Op dit moment kan ik ook al de website van TweakDSL niet bereiken :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Teckna schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:55:
[...]

De laatste twee weken is de helpdesk ook zeer onbemand geweest en zijn er zelfs mensen geweest die ziek vanuit huis nog mail hebben weggewerkt zodat dat nog een beetje doorstroomt. laat staan dat dat niet is met mensen die al pissig zijn en nog pissiger reageren aan de telefoon omdat ze niet vrij rap geholpen zijn waarbij je met een zeer beperkt aantal mensen alsnog toch probeert de telefoon zo goed mogelijk open te houden.
Het gaat mij meer om berichten over het niet goed functioneren van het ADSL of VoDSL abonnement, niet de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uiteraard is dit fijn om te horen.Maar is echt geen excuus, maar meer een kwestie van onderbemand zijn om ,"jawel" geld uit te besparen. Men kan toch ook mensen van een uitzendburea of dergelijke inroepen enzo. Ja ik weet dat dat niet altijd helpt maar geeft wel aan dat Tweak echt klantvriendelijk bezig wilt zijn en in ieder gevaldat dan uitstraalt, wat natuurlijk de ontevreden mensen met klachten ""die serieus genomen moeten worden" een positiver beeld geeft van Tweak.
Deze mensen kunnen in ieder geval de klanten te woord staan wat klant vriendelijker is.
Ik vind het woord mail weggwerken ook zoiets.
Ikzelf heb een mailtje ontvangen dat er niets word gedaan aan een constante poortscan via tweakds ip adressen omdat er teveel zieken zijn. Meldingen over Lsasser virussen maakt allemaal niet uit.
Als ik er last van had , moest ik maar naar abuse mailen , waar ik nog geen 1 keer een reactie van heb gehad. En dit duurt maar voort , dag in en dag uit.
Sorry hoor, maar dit zie ik als mail wegwerken.
Ik wel wel benadrukken dat ik niet negatief ben ingesteld maar zo word je op die manier wel een beetje.
Als proffesioneel bedrijf kan en mag je je niet door ziekte laten beinvloeden.
En wat betreft de newsserver , waarom zegt nu nooit iemand hier wat ermee aan de hand is. Hij word echt wel steeds trager en dat hoor ik ook steeds vaker bij kennisen. Dit is altijd s'avonds het geval wat toch moet duiden op capaciteits problemen? Stop dan lekker met die abonnementen uit te geven , of moeten bestaande klanten maar weer wat inleveren?
Gewoon mijn mening

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Lijkt erop dat het probleem verholpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Wat ik gewoon ronduit onbeschoft vind of de helpdesk het nou druk heeft of niet is : De wachttijd bedraagt meer als xx minuten de verbinding word verbroken.

Al wil ik 8 uur inn de wacht gaan hangen is dat toch echt mijn keus

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Nou nou, wat een nare berichten over Tdsl allemaal.
Zoals ik vaker gezegd heb denk ik dat Tdsl een beetje gebukt gaat onder zijn populariteit. Ik heb Tdsl en ga over twee maanden verhuizen, ik weet niet of ik het abbo verleng. Maar wat is een goede/goedkoop alternatief :?

Dat de helpdesk moeilijk bereikbaar is en kortaf zijn tekenen dat de organisatie schijnbara nog niet volwassen genoeg is. Als je geen problemen hebt, heb je een kleine helpdesk nodig

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn er hier mensen die op moment ook lag hebben? Ik kan wel inloggen in WoW maar gewoon nie praten of wat dan ook door de lag, Vrienden van me hebben nergens last van.

Hmmm nou ja kom er gewoon niet in, pakketjes komen gewoon niet aan als ik pin naar planet.nl tweakdsl.nl tweakers.net maakt verder niet uit. Hoop dat het snel opgelost word.

[ Voor 36% gewijzigd door WeAreLegion op 28-02-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

WeAreLegion schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:40:
Zijn er hier mensen die op moment ook lag hebben? Ik kan wel inloggen in WoW maar gewoon nie praten of wat dan ook door de lag, Vrienden van me hebben nergens last van.
Het ging bij mij op het begin van de avond (half 8 tot half 9) de 1e 5 minuten niet best, maar daarna pijnloos. Ping 78-132ms op Doomhammer.

Newsserver daarna de hele avond op max speed overigens. ~815 Kbyte/s

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 28-02-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met mijn aangevraagde VoDSL nu al bijna een week niet bellen ( steeds in gesprek ), maar wel gebeld worden. Tweak reageert niet op mail. Vindt deze club hard achteruitgaan qua service en klantvriendelijkheid ( en duur ook ), heb al een beetje spijt van mijn nieuwe abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb gewoon nog steeds problemen. Time outs bij het pingen naar websites, of oplopende getallen naar de 175ms. Afwachten maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:40:
Ik kan met mijn aangevraagde VoDSL nu al bijna een week niet bellen ( steeds in gesprek ), maar wel gebeld worden.
Op aanraden van mij heeft een familielid ook een Tweakdsl abo genomen met voice en die kan maar 3 telefoonnummers bellen en de rest is ook ingesprek.

Wat ShadowBumble al vertelde "Al wil ik 8 uur in de wacht gaan hangen is dat toch echt mijn keus" daar sta ik volledig achter... Telkens opnieuw het nummer draaien en weer dezelfde (irri) tekst te horen vind ik zelf ook vervellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

steven2 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:52:
Ik wou net in mijn customer-menu inloggen maar ik krijg een foutmelding:

Warning: Unknown(): write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

Dit krijg ik dan in het welkomsscherm en hij logt dan gelijk weer uit.

Tevens ook problemen met de mailboxen. Daar staan mijn emailadressen niet meer in. Als ik dan er een wil aan maken zij een lege plaatst waar delete achter staan en een foutmelding:

mailbox
Warning: ftp_fput(): Transfer complete. in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 121

Warning: ftp_chdir(): SITE CHMOD command successful in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 124

Warning: ftp_fput(): CWD command successful. in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 158

Warning: ftp_chdir(): SITE CHMOD command successful in /home/httpd/wcc/www/php/main.php on line 205

Heeft iemand hier ook last van :(
Echt dat hele customer menu dat is een schande eerste orde, wat een rotzooi:
- Die newsberichten zijn stokoud
- De reverse DNS en DHCP opties werken niet
- Die hardware bestel optie is helemaal lachwekkend
- Mailboxen zijn er niet te beheren (Is ergens weer een andere verdwaalde tool voor)
- Geen website stats
- Geen verbruik van je VoDSL-lijn
- Overzicht van je lopende tickets(?)

Het is gewoon half afgemaakte omgeving, eens heeft men eens het idee gehad het te ontwikkelen; maar toen is verdere ontwikkeling stil komen te staan. >:)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:40:
Ik kan met mijn aangevraagde VoDSL nu al bijna een week niet bellen ( steeds in gesprek ), maar wel gebeld worden. Tweak reageert niet op mail. Vindt deze club hard achteruitgaan qua service en klantvriendelijkheid ( en duur ook ), heb al een beetje spijt van mijn nieuwe abbo.
tip:stuur geen mail maar bel, ik heb de afgelopen week 3 keer gebeld naar de helpdesk, 3 x maximaal 5 minuten moeten wachten , kan nu gelukkig weer naar alle nummers bellen.

Echter adsl doet het nog steeds niet , dit kan nog 3 tot 5 werkdagen duren, er zit wel een signaal op de lijn , wanneer ik mijn laptop direct aansluit op de modem, krijg ik een mooie 169. Storing is als het goed is doorgegeven aan bbned.

we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
I_Stealth_I schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:44:
[...]

Echt dat hele customer menu dat is een schande eerste orde, wat een rotzooi:
- Die newsberichten zijn stokoud
- De reverse DNS en DHCP opties werken niet
- Die hardware bestel optie is helemaal lachwekkend
- Mailboxen zijn er niet te beheren (Is ergens weer een andere verdwaalde tool voor)
- Geen website stats
- Geen verbruik van je VoDSL-lijn
- Overzicht van je lopende tickets(?)

Het is gewoon half afgemaakte omgeving, eens heeft men eens het idee gehad het te ontwikkelen; maar toen is verdere ontwikkeling stil komen te staan. >:)
Iig zijn de websitestats wel werkend, maar netter was zeker wel het integreren in het customer menu..
Hoop dat ze binnenkort het wel gaan verbeteren, hoelang kijk ik al niet naar 'verplaatsing naar secure server'? :P

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pim. schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:35:
Nou nou, wat een nare berichten over Tdsl allemaal.
Zoals ik vaker gezegd heb denk ik dat Tdsl een beetje gebukt gaat onder zijn populariteit.
Ik heb begrepen dat de afgelopen weken driekwart van de helpdesk (en de rest van het bedrijf) ziek in bed heeft gelezen. Je kunt je vast wel voorstellen dat dat een hoop achterstanden oplevert die eerst wegmoeten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

Burne schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:04:
[...]

Ik heb begrepen dat de afgelopen weken driekwart van de helpdesk (en de rest van het bedrijf) ziek in bed heeft gelezen. Je kunt je vast wel voorstellen dat dat een hoop achterstanden oplevert die eerst wegmoeten.
wat hebben ze dan in "bed gelezen" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:04:
[...]

Dames en heren van Cambrium bereid u maar voor op de verplichte griepprik deze herfst :/ :Y)
Dit overkomt men vast niet een tweede keer, duur grapje.

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 01-03-2005 11:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
sniklaas schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:08:
[...]

Zinstechnisch zou ik denken dat Burne 'gelegen' heeft bedoeld ipv gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sniklaas schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk het boek van William J. Pardee...
To Satisfy & Delight Your Customer:
How to Manage for Customer Value

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Bouncing connection

sinds ongeveer een uur, wegvallende verbinding, lijkt weer om core3 te gaan maar heb nog niet getest of binnenlandse sites wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm en ik heb weer zelfde probleem als gister avond, pakketjes die niet aankomen, latency 0 in games. en noem maarop. Gisteravond half 12 was het afgelopen tot nu.

lijkt er op dat routing naar buitenland problemen heeft. Want ik kan sites zoals microsoft.com en amazon.com wel bezoeken maar niet pingen of wat dan ook.

[ Voor 33% gewijzigd door WeAreLegion op 01-03-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tetsuo55 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:55:
Bouncing connection

sinds ongeveer een uur, wegvallende verbinding, lijkt weer om core3 te gaan maar heb nog niet getest of binnenlandse sites wel werken
MSN gaat hier ook op z'n plaat. Nou is dat niet echt representatief om daaruit de conclusie te trekken dat er netwerkproblemen zijn aan ISP zijnde.

edit: het wordt nu wel minder leuk, ik denk dat er een switch staat te klapperen in Telecity..! Wie gaat hem resetten?

edit2: het is weer rustig :) Overbelast of overspannen router?

[ Voor 21% gewijzigd door I_stealth_I op 01-03-2005 18:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah, ik hoop het. Gamen op deze manier is geen doen :( maar goed wacht wel weer geduldig af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hmm ik heb er geen tot weinig last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
I_Stealth_I schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:38:
[...]

MSN gaat hier ook op z'n plaat. Nou is dat niet echt representatief om daaruit de conclusie te trekken dat er netwerkproblemen zijn aan ISP zijnde.

edit: het wordt nu wel minder leuk, ik denk dat er een switch staat te klapperen in Telecity..! Wie gaat hem resetten?

edit2: het is weer rustig :) Overbelast of overspannen router?
Ik ben vooral benieuwd of nu de performance beter is dan voorgaande tijd en dan met name voor de gamers.

Verder ben ik benieuwd of de newsserver vanavond wel weer lekker mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:06:
Hmmm en ik heb weer zelfde probleem als gister avond, pakketjes die niet aankomen, latency 0 in games. en noem maarop. Gisteravond half 12 was het afgelopen tot nu.

lijkt er op dat routing naar buitenland problemen heeft. Want ik kan sites zoals microsoft.com en amazon.com wel bezoeken maar niet pingen of wat dan ook.
microsoft.com pingen gaat idd moeilijk worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:37:
[...]

microsoft.com pingen gaat idd moeilijk worden :+
Die staat altijd "uit" ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:25:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of nu de performance beter is dan voorgaande tijd en dan met name voor de gamers.

Nieuwsserver weer erg traag vanavond.Headers op halen op 25kb/s. Mijn normale download de laatste tijd was 750 kb/s . Laatste 1.5 week op max 300 kb/s met 8 treads. Altijd treed het probleem savonds op. Ghandi dit is toch een capaciteits probleem?
dank je voor al je uitleg hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:25:
[...]

Hij gaat alhier fullspeed dus 850 +. Is alweer een hele tijd geleden dat ie 's-avonds zo strak, snel en stabiel draaide. Lijkt voorshands dat het probleem boven water is c.q. gefixed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hij gaat inderdaad wel lekker, al moet ik zeggen dat ik em net pas aangezet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:56:
[...]

Hij gaat alhier fullspeed dus 850 +. Is alweer een hele tijd geleden dat ie 's-avonds zo strak, snel en stabiel draaide. Lijkt voorshands dat het probleem boven water is c.q. gefixed _/-\o_
Dat idee had ik zelf ook; we hebben zelf ook getest namelijk.

Ok, wat was er aan de hand. We zochten een speld en wisten niet welke kleur kop deze moest hebben.

We hebben een vrij strak draaiende ring tussen telecity 1, telecity 2 en redbus, ondertussen hier en daar 2Gbit en komende weken overal naar 2Gbit.

Toch, ondanks de ruime overcapaciteit, 'voelde' het hier en daar niet goed, voornamelijk op het newsplatform. Er zou capaciteit moeten staan voor ruim 2.5Gbit

Vorige week, na het bijplaatsen van een 5e caching reader, nam de totale capaciteit plotseling niet noemingswaardig toe.

De trunk tussen het newsplatform en de ring op Redbus is toen verhoogd naar 3Gbit; toen dit niet uitmaakte is de Allied 9812T switch (zie eerdere posts) ritueel verwijderd.

Een mooie nieuwe HP-switch, welke we hadden besteld op de groei (HP-3400CL) voor alleen het newsplatform, was op de plaats gehangen.

Ook toen nam de capaciteit niet toe.

Onze verwachting was dat het bij de Loadbalancer lag; dat was de conclusie na afgelopen weekend. Eigenlijk al weken aan het zoeken naar de speld, maar wel de verkeerde.

Voor tweakdsl hebben we de snelste caching reader apart geschakeld, buiten de loadbalancer om. Voor alleen het DSL netwerk zou dat meer dan voldoende moeten zijn; traagheid voor tweakers snap ik dan ook niet helemaal, zeker niet omdat we daar zelf op testen.

Eigenlijk om een nieuwe loadbalancer te bouwen, had ik aan onze vaste transit leverancier (trueserver) gevraagd of zij een oude alpine hadden om mee te testen. (Alpine's kunnen loadbalancing en doen dat in hardware).

Om een lang verhaal kort te maken; ik heb een Alpine geleend met 2 4-poorts gbic-blades en hoopte dat hij een 16 poorts blade had liggen. Doodleuk zegt hij: dat red je niet met jou hoeveelheid verkeer... 16 poort blades hebben een overboekingsfaktor.... Dat hebben ... switches ook (mijn alternatievenlijst)

Het engelse woord hiervoor is overcommitted en googlen op 'overcommitted extreme gm-16' gaf resultaten. Leverancier gebeld en nadat ik uitgeraasd was heb ik maar opgehangen. Dat leek me redelijk.

Daarna een goede bak koffie gedronken en een grondige blik op ons netwerk geworpen. Waar zouden knelpunten kunnen zitten, naast ons newsplatform.

Op telecity 2 hebben we rond circa 1700 wat omgeprikt, wat een korte hikje gaf en waar wat mensen over geschreven hebben. Daarnaast hebben we wat spul voor de newsfeeder verdeeld; denk dat we daar achteraf geen last hadden.

Vervolgens naar RedBus gegaan en daar wat dingen verplaatst naar andere switches en ook daar de verdeling aangepast. In de loop van de avond, bleef de boel steken op een bepaalde limiet en uiteindelijk zijn we met een twee man sterke delegatie rond een uurtje of half elf vanavond op de colo gaan testen. De nieuwe HP switch deed na wat fysieke aandacht de trunk naar core5 wel goed en vanaf dat moment loopt tweaknews ook weer helemaal strak.

Nu de grote vraag: waren er capaciteitsproblemen? Wij zagen ze niet en hopen het nu gefixed te hebben. Ook nu weet ik nog steeds niet hoe ik dit zou moeten zien. Ook voor mij is het de eerste keer dat een leverancier spreekt van 'overboeking' op groepen interfaces op een switch.

Concreet: wie hebben er last van gehad:
Voor de RedBus locatie:
- het newsplatform

Voor het TweakDSL netwerk:
Nog geen terugmelding van de gamers of het netwerk strakker is

Ok, ook voor mij is het nu nachtrust en ga de komende week afbouwen naar een verdiende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hartelijk dank voor je uitleg Ghandi en een fijne wel verdiende vakantie gewenst. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
I_Stealth_I schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:05:
[...]

Dames en heren van Cambrium bereid u maar voor op de verplichte griepprik deze herfst :/ :Y)
Dit overkomt men vast niet een tweede keer, duur grapje.
Helaas dat zal ze niet helpen.
Ik heb vorig jaar voor het eerst een griep prik gehad omdat ik ook vaak de griep heb, nou dat heeft geholpen, 2 maal geveld door buikgriep en 1 maal door de griep die nu heerst en dat in 2 maanden tijd.
Ghandi schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:08:
[...]

Ok, wat was er aan de hand. We zochten een speld en wisten niet welke kleur kop deze moest hebben.

Ok, ook voor mij is het nu nachtrust en ga de komende week afbouwen naar een verdiende vakantie.
Bedankt voor de duidelijke en interessante uitleg!

Je blijft toch wel bereikbaar he op je vakantie plek? :o

[ Voor 30% gewijzigd door NLsandman op 02-03-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
Ligt het aan mij, of kan ik nu geen mailtjes meer versturen plotseling.

Ook is de laatste tijd zoals eerder vermeld vaak problemen tijdens het gamen, momenten dat ik host en dat mensen klagen over plotse LAG zijn aan de dagelijkse orde. Ligt dit aan tweak?

Over die mailtjes naar de helpdesk kan ik inderdaad iets bevestigen, bellen is gewoon beter aangezien je daar wel geholpen wordt. (en dat is niet van de laatste 3 "griep" dagen, maar ook gewoon een halve maand terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik moet altijd zo lachen als ik argumenten zie van mensen dat ze VoDSL vrezen omdat wanneer de spanning uitvalt ze niet meer kunnen bellen :D

Waarom moet ik lachen?

Als de spanning wegvalt is dat ongeveer voor een uurtje of 1 a 2 gemiddeld. Dan bel je wat later :)
Als je toch moet bellen pak je toch even je mobieltje.. (als de zendmasten in de buurt nog wel werken)

Ook hebben de meeste vaste telefoons (vooral de draadloze dect) een eigen voeding op 230v en als de spanning wegvalt zal deze ook niet meer werken :)

Voor die selecte groep die dan nog wel via de KPN wil bellen moeten maar eens zichzelf afvragen hoe vaak de stroom uitvalt bij jou thuis ;) ...

Zo dat moest er even uit :D .. Deze opmerking volgt op een reactie die ik (veel) eerder in deze post zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
om3ega schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:25:
Ik moet altijd zo lachen als ik argumenten zie van mensen dat ze VoDSL vrezen omdat wanneer de spanning uitvalt ze niet meer kunnen bellen :D

Waarom moet ik lachen?

Als de spanning wegvalt is dat ongeveer voor een uurtje of 1 a 2 gemiddeld. Dan bel je wat later :)
Als je toch moet bellen pak je toch even je mobieltje.. (als de zendmasten in de buurt nog wel werken)

Ook hebben de meeste vaste telefoons (vooral de draadloze dect) een eigen voeding op 230v en als de spanning wegvalt zal deze ook niet meer werken :)

Voor die selecte groep die dan nog wel via de KPN wil bellen moeten maar eens zichzelf afvragen hoe vaak de stroom uitvalt bij jou thuis ;) ...

Zo dat moest er even uit :D .. Deze opmerking volgt op een reactie die ik (veel) eerder in deze post zag :)
Je hebt ook helemaal gelijk, opmerking was ook van mij, bij nader inzien was het best sukkelig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hartelijk dank voor je verhelderende betoog en alvast een rustige welverdiende vakantie gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Ook bedankt voor de duidelijke uitleg.

mijn ping is wel gelijk gebleven

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=151ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=25ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=24ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=24ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=47ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=28ms TTL=57
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=27ms TTL=57

Tracing route to www.tweakdsl.nl [217.19.16.130]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 21 ms 42 ms 24 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 24 ms 23 ms 23 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 24 ms 38 ms 29 ms ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9]
5 25 ms 23 ms 23 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Trace complete.

Pinging 10.0.0.2 with 32 bytes of data:

Reply from 10.0.0.2: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 10.0.0.2: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 10.0.0.2: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ik ga nu games testen en dan post ik later of het goed ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

Als ik mijn IP door de helpdesk laat koppelen aan m'n MAC adres, hou ik dan het adres wat ik op dat moment heb of krijg ik een ander?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

om3ega schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:25:
Helaas is er wel een wettelijke verplichting voor Telco's om tijdens een stroomuitval de mogelijkheid te hebben om 112 te bellen (als mensen dan thuis geen toestel hebben dat niet zonder 220v kan functioneren is dat uiteraard niet het probleem van de telco).
Aangezien VoDSL & VoIP (nog) niet onder de telecomwet vallen hebben de ISP nog even uitstel van executie. Dit is door de minister nog niet ingesteld om de ontwikkeling van VoIP & VoDSL te stimuleren. Je kunt er zeker van zijn dat binnen enkele jaren deze verplichting wel gaat komen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Crusader schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:20:
Als ik mijn IP door de helpdesk laat koppelen aan m'n MAC adres, hou ik dan het adres wat ik op dat moment heb of krijg ik een ander?
Je krijgt eenmalig een nieuwe, je komt in een andere pool terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:13:
[...]

Helaas is er wel een wettelijke verplichting voor Telco's om tijdens een stroomuitval de mogelijkheid te hebben om 112 te bellen (als mensen dan thuis geen toestel hebben dat niet zonder 220v kan functioneren is dat uiteraard niet het probleem van de telco).
Aangezien VoDSL & VoIP (nog) niet onder de telecomwet vallen hebben de ISP nog even uitstel van executie. Dit is door de minister nog niet ingesteld om de ontwikkeling van VoIP & VoDSL te stimuleren. Je kunt er zeker van zijn dat binnen enkele jaren deze verplichting wel gaat komen.
Tegen dat moment hebben we vast al ADSL2+; misschien zit er dan wel een batterij in de copperjet zodat we bijv. 5 uren stroom houden als de netvoeding wegvalt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

[...]
Ehh , wanneer komt nu die upgrade voor de copperjet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
I_Stealth_I schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:51:
[...]

Tegen dat moment hebben we vast al ADSL2+; misschien zit er dan wel een batterij in de copperjet zodat we bijv. 5 uren stroom houden als de netvoeding wegvalt.
UPS op je modem (en telefoontoestel) en laptopje kan je blijven bellen en online :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
sniklaas schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:08:
[...]

Ehh , wanneer komt nu die upgrade voor de copperjet ???
ftp://ftp.tweakdsl.nl/updates/816-2p/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas

sniklaas

asjemenou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
code:
1
2
3
4
5
6
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo) 
Software version: 6.02 RC1 

DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based) 
Ethernet: 1 10/100Mbit/s  
Voice: 2 POTS (VoATM)

Hij zit er in .. alles werkt nog :) .. morgen even testen of die echo wat minder / weg is :)
Edit : Complimentje voor de duidelijke handleiding overigens! _/-\o_

Edit2 : jammer van mijn 186 dagen uptime :P .. maar stabiel als een huis i.i.g. die copperjets..

[ Voor 25% gewijzigd door om3ega op 02-03-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:39:
code:
1
2
3
4
5
6
Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo) 
Software version: 6.02 RC1 

DSL: 1 ADSL1 over PSTN (ATM-based) 
Ethernet: 1 10/100Mbit/s  
Voice: 2 POTS (VoATM)

Hij zit er in .. alles werkt nog :) .. morgen even testen of die echo wat minder / weg is :)
Edit : Complimentje voor de duidelijke handleiding overigens! _/-\o_

Edit2 : jammer van mijn 186 dagen uptime :P .. maar stabiel als een huis i.i.g. die copperjets..
Hoe verstandig is het om te upgraden als je geen klachten hebt? Zitten er nieuwe snufjes in?
186 dagen uptime woei, die van mij slaat exact om de 4 weken vast. Voor volgens mij ligt dat eerder aan de DSLAM bij mijn centrale.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Teckna schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:38:
[...]

Vanmiddag om 17:15 uur geregeld dat ik een vast adres krijg, maar ik heb nu nog steeds m'n oude adres. Medewerker zei dat het een kwartiertje kon duren, maar dit duurt wel erg lang.
Ik heb m'n router en modem al tig keer gereset.
Is dit iets dat vaker voorkomt of moet ik morgen maar weer even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:55:
[...]

Vanmiddag om 17:15 uur geregeld dat ik een vast adres krijg, maar ik heb nu nog steeds m'n oude adres. Medewerker zei dat het een kwartiertje kon duren, maar dit duurt wel erg lang.
Ik heb m'n router en modem al tig keer gereset.
Is dit iets dat vaker voorkomt of moet ik morgen maar weer even bellen?
Kan maar 1 ding zijn; verkeerd of typo in het mac-adres.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Even wat feedback van mij over de newsserver:

Hij is sneller dan de vorige 2 weken. Het is 20:30 uur en de pieken zitten weer op 830k het is nog steeds geen constante 830k zoals de laatste maanden.
De snelheid varieert elke seconde, 790,830,690,750,830,590,650,830,700, etc. Kortom 1 grote sinus beweging volgens Newsleecher.
Kan dus beter, maar het is nu in ieder geval weer prettig dloaden. Want de gemiddelde snelheid ligt weer hoog :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

I_Stealth_I schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:33:
[...]

Kan maar 1 ding zijn; verkeerd of typo in het mac-adres.
Ik gaf aan de medewerker mijn huidige IP adres, waarna hij mij vertelde welk MAC adres hij binnen zag komen in de DHCP logs. Dat adres kwam 100% overeen met het adres van mijn router.
Deze optie is dus uitgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

I_Stealth_I schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:36:
[...]

Hoe verstandig is het om te upgraden als je geen klachten hebt? Zitten er nieuwe snufjes in?
186 dagen uptime woei, die van mij slaat exact om de 4 weken vast. Voor volgens mij ligt dat eerder aan de DSLAM bij mijn centrale.
moet je alles opnieuw configureren of staat direct alles goed of is het wijs om alle interne pagina's van die Copperjet even af te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mister_T schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:41:
[...]

moet je alles opnieuw configureren of staat direct alles goed of is het wijs om alle interne pagina's van die Copperjet even af te drukken.
Op de TweakDSL site staat dat alleen mensen met echo op de lijn er verstandig aan doen, de firmware te upgraden. Is er ook ergens een changelog?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb mijn modem in bridge mode staan. Er zitten 3 files in de ZIp die hierboven gepost is. 1 is de daadwerkelijke firmware , 1 is een config file die alle instellingen goed zet voor BBned , en een handleiding.

Ik gebruik mijn modem niet als router , of firewall of wat dan ook.. puur als bridge. Ik had dan ook geen additionele instellingen die ik moest aanpassen. Het werkte gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Update net gedaan.
Volgens mij zit het ook niet in het modem, maar na de upgrade is de echt wel minder.

Inmiddels ben ik uit het stadion, maar heb het gevoel dat ik nu steeds op de WC zit te bellen :(

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BrownFox schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:14:
Update net gedaan.
Volgens mij zit het ook niet in het modem, maar na de upgrade is de echt wel minder.

Inmiddels ben ik uit het stadion, maar heb het gevoel dat ik nu steeds op de WC zit te bellen :(
Vaag, dat alleen bepaalde releases van het modem het stadion/wc/badkamer geluid hebben. Vreemd genoeg heb ik niks te klagen over geluidskwaliteit of opmerkingen gekregen van gesprekspartners.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Teckna schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:38:
[...]

Vandaag ook mijn MAC van mijn router doorgebeld. Ik had gisteren al mijn router aangesloten op mijn router en kwam toen al in de 217.19.23.x pool. Na het MAC doorgeven kon ik ook niet direct verbinding maken, maar na een totale reset van mijn router wel weer. Eigenlijk wel raar dat mijn router al in deze 217 pool kwam, want ik heb gisteren ook mijn laptop en pc aan de pc gehad en deze kwamen allebei in de 82.x.x.x pool :?

Overigens waar kan je de factuurgegevens bekijken van je VoDSL? Ik heb hier nog geen gegevens van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
I_Stealth_I schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:57:
[...]

Op de TweakDSL site staat dat alleen mensen met echo op de lijn er verstandig aan doen, de firmware te upgraden. Is er ook ergens een changelog?
Ik draai nu op mijn modem SR1, is er eigenlijk veel verschil tussen deze en SR2 / SR3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

steven2 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:30:
[...]

Overigens waar kan je de factuurgegevens bekijken van je VoDSL? Ik heb hier nog geen gegevens van gezien.
Even mailen naar de helpdesk met je CB-nummer, dan komt dat vast wel in orde.
steven2 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Ik draai nu op mijn modem SR1, is er eigenlijk veel verschil tussen deze en SR2 / SR3 ?
Ik kan nergens een changelog vinden. Daarnaast als het goed werkt, niet upgraden ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal nu weer de "normale" avondsnelheid vanaf de newsserver van ongeveer 350 KB i.p.v. de gebruikelijke 850+ KB.

Dus de constatering gisterenavond dat het probleem van de laatste paar weken van de trage newsserver in de avonduren boven water was/is, is klaarblijkelijk ietwat voorbarig geweest????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ik post alleen even dat in iedergeval 1 van mijn char's de hele dag, van 11:00 tot 22:00 online is gebleven

alles lijkt dus weer stabiel voor gaming

de andere ging wel dc, maar als het aan tweak lag waren ze beiden dc gegaan

[ Voor 5% gewijzigd door Tetsuo55 op 02-03-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
headers met 10 kb/s is ook niet echt ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:57:
Ik haal nu weer de "normale" avondsnelheid vanaf de newsserver van ongeveer 350 KB i.p.v. de gebruikelijke 850+ KB.

Dus de constatering gisterenavond dat het probleem van de laatste paar weken van de trage newsserver in de avonduren boven water was/is, is klaarblijkelijk ietwat voorbarig geweest????
Je hebt gelijk het is nu 23.00 uur en nu zit ik tussen de 180k en 400k ipv 800k

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:10:
[...]

Je hebt gelijk het is nu 23.00 uur en nu zit ik tussen de 180k en 400k ipv 800k
idem hier, (rond 01:20 uur)

maar ik ben er van overtuigd dat alles goed komt, tot die tijd ga ik sneeuwballen gooien richting sassenheim (dimnu, bukken helpt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Hee.. die upgrade van het modem is wel een hele verbetering voor wat de echo betreft. Deze is nagenoeg verdwenen. Een hele lichte reverb hoor ik nog wel , maar enkel als het geluid van de telefoon te hard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 01:15:
[...]

idem hier, (rond 01:20 uur)

maar ik ben er van overtuigd dat alles goed komt, tot die tijd ga ik sneeuwballen gooien richting sassenheim (dimnu, bukken helpt niet)
Het is nu 12:00 uur en het is nu wel constant 800k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
ErikRo schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:10:Je hebt gelijk het is nu 23.00 uur en nu zit ik tussen de 180k en 400k ipv 800k
Er lijken wat problemen te zijn met de loadbalancer. Het achterliggende netwerk functioneert naar behoren. We zijn nog bezig met het tunen van het ding. Ooit komt het goed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Fr1ek schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:39:
[...]

Er lijken wat problemen te zijn met de loadbalancer. Het achterliggende netwerk functioneert naar behoren. We zijn nog bezig met het tunen van het ding. Ooit komt het goed }:O
OK, ik geloof je ;) We wachten het rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Ik moet zeggen dat het er nu beter uitziet dan gister om deze tijd. Momenteel zit ik met 804kb/s te leechen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ben ook blij dat ik vandaag vrij ben heb ik mooi tijd om veel filmpjes te downen nu de snelheid nog goed is. Sneeuwballen gooien gaat ook vervelen en dan zijn ene aantal filmpjes wel welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Okee, mijn probleem met het vaste ip adres is ook opgelost. Bij de tweede keer bellen met de helpdesk is het geregeld.

Maar ik zit nu nog met een probleem waarbij ik wel gebeld kan worden over VoDSL, maar zelf niet kan bellen. Ik krijg wel een kiestoon maar na het intoetsen van het nummer krijg ik een onderbroken toon.
Heb het al doorgegeven, maar ik vroeg me af of anderen dit ook eens hebben meegemaakt. M'n verbinding is deze week opgeleverd dus het zal nog een kinderziekte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:21:
Okee, mijn probleem met het vaste ip adres is ook opgelost. Bij de tweede keer bellen met de helpdesk is het geregeld.

Maar ik zit nu nog met een probleem waarbij ik wel gebeld kan worden over VoDSL, maar zelf niet kan bellen. Ik krijg wel een kiestoon maar na het intoetsen van het nummer krijg ik een onderbroken toon.
Heb het al doorgegeven, maar ik vroeg me af of anderen dit ook eens hebben meegemaakt. M'n verbinding is deze week opgeleverd dus het zal nog een kinderziekte zijn.
Volgens mij is dit bijna standaard het geval. Dat men het pas activeert als je erom verzoekt. Mag wel opgenomen worden in de startpost, dit verhaal lees ik inmiddels al x keer binnen een aantal weken. :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
Ik had idd hetzelfde probleem. Ik heb het laten liggen totdat mijn nummer vrijgegeven werd en gekoppeld werd aan de VoDSL. Op het moment toen dat gebeurde kon ik gelijk bellen via VoDSL zonder dat ik daarover in contact ben getreden met TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb geen nummerportering aangevraagd omdat ik nog een jaar vast zit aan KPN.
Maar goed, ik kan dus gewoon bellen via KPN en heb er geen haast mee. Er wordt aan gewerkt, alleen heb ik geen idee hoe lang dat kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb zojuist 2 brieven gekregen:

- 1 aan mij gericht: of ik de papieren aanvraag nog wil insturen (al gedaan!)
- 1 aan mijn bedrijf gericht: logingegevens customermenu, en mailgegevens

Als ik nu in het customermenu kijk, dan zie ik 2 ADSLlijnen, 1 op mijn adres (=mijn bedrijfsadres), en 1 zonder adres.

Zitten ze daar te pitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Maar ik zit nu nog met een probleem waarbij ik wel gebeld kan worden over VoDSL, maar zelf niet kan bellen. Ik krijg wel een kiestoon maar na het intoetsen van het nummer krijg ik een onderbroken toon.
Hier precies het omgekeerde...
Volgens KPN zou de lijn vandaag afgesloten worden. Kan wel van binnen naar buiten bellen... Gaat perfect! Maar van buiten naar binnen geeft een ingesprek-toon. Als ik naar het modem kijk (Copperjet 815) zie ik bij het bellen van buiten naar binnen wel een lampje aanspringen van ISDN1/2.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Nog maals het aansluitschema doorlopen :?

Is er trouwens al bekend of Tdsl ook een 2 Mbit abbo gaat leveren voor 35 euro á la Demon ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenles schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:56:
[...]

de crosskabel gebruiken anders krijg je problemen met je VoDSL.
ik heb zelf dit probleem gehad ,3 tot 4 keer op een dag viel de telefoon dood ,modem opstarten en dan had ik weer telefoon.
na het plaatsen van de crosskabel is de telefoon niet meer uitgevallen.
Wat heeft de VoDSL verbinding te maken met de ethernet-verbinding van modem naar router? Geen r**t! Je krijgt een cross cable om het modem rechtstreeks aan te sluiten op een pc. Mocht er tussen je modem en je pc('s) een router zitten neem hiervoor dan een straight! Vanaf je router naar je pc's kunnen vaak beide gebruikt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Pim. schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:58:

Bedankt voor deze super-tip! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf vodsl + tweakdsl ultra... maar nu krijg ik steeds telefoonrekeningen van kpn, hoe zit dat dan ? ik heb geprobeerd om de helpdesk te bellen maar iedereen schijnt geveld te zijn door de griep, waarschijnlijk op de skivakantie opgelopen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
stefijn schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:00:
Ik heb zojuist 2 brieven gekregen:

- 1 aan mij gericht: of ik de papieren aanvraag nog wil insturen (al gedaan!)
- 1 aan mijn bedrijf gericht: logingegevens customermenu, en mailgegevens

Als ik nu in het customermenu kijk, dan zie ik 2 ADSLlijnen, 1 op mijn adres (=mijn bedrijfsadres), en 1 zonder adres.

Zitten ze daar te pitten?
Degene zonder adres is je VoDSL
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:42:
ik heb zelf vodsl + tweakdsl ultra... maar nu krijg ik steeds telefoonrekeningen van kpn, hoe zit dat dan ? ik heb geprobeerd om de helpdesk te bellen maar iedereen schijnt geveld te zijn door de griep, waarschijnlijk op de skivakantie opgelopen hehe
Is je nummer al geporteerd? Als dat nog niet zo is, dan is dat je probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik het ik zou niet voor de portering zorgen... maar ik krijg ook natuurlijk niemand van de helpdesk te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:04:
Pim. schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:58:

Bedankt voor deze super-tip! :Z
we zijn op het forum om elkaar te helpen en niet om af tezeiken
stomme opmerkingen kunnen we zelf wel plaatsen. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:01:
weet ik het ik zou niet voor de portering zorgen... maar ik krijg ook natuurlijk niemand van de helpdesk te pakken...
Vreemd, gisteren en vandaag de helpdesk moeten bellen, tot drie keer toe en steeds kreeg ik iemand aan de lijn binnen 5 minuten...
Trof je het nét niet ;)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.