TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Vanmorgen was er niet/nauwelijks internet tot een minuut geleden? (half 7 tot kwart voor 7?, voor half 7 weet ik niet :-) )

Toch nog een hickupje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Azqi schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 06:47:
Vanmorgen was er niet/nauwelijks internet tot een minuut geleden? (half 7 tot kwart voor 7?, voor half 7 weet ik niet :-) )

Toch nog een hickupje?
Mischien onderhoud in de centrale in je stadt door bbned?
Om half zeven de pc aan gezet en ik was meteen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij in duidelijke verwoordingen kunnen uitleggen hoe ik via mijn router (usr 8054) in het menu van mijn copperjet (816-2P) kan komen.
Ik heb er veel over gelezen gelezen en geprobeerd maar kom gewoon niet in het menu.
Ik neem aan dat als ik dit werkend heb ik het programa remotely control dan ook werkend kan krijgen dus vanaf andere locatie inloggen.

verder wil ik even aangeven dat ik sinds 10 februari bij tweakdsl zit en ben er tot nu toe zeer tevreden over, probleem met modem gehad wat heel snel en correct door de helpdesk is opgelost door de dag erna al een nieuw modem te laten bezorgen.
Het telefoneren lukt nog niet maar las dat je daarvoor in de meeste gevallen de helpdesk even moet bellen om de zaak om te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Beste 4us

Je modem heeft (als je daar niets aan hebt gewijzigd) het ip adres : 172.19.3.1

Verander het IP adres van je computer naar : 172.19.3.2 Subnet 255.255.0.0 , gateway en DNS niet nodig.

Kijk nu of je je modem kan pingen. Zoja ,..

Verwijder alle proxy instellingen (mocht je die aan hebben staan) van je PC , disable alle firewalls en andere toeters en bellen die in en uitgaand verkeer kunnen blokeren en open internet explorer , mozilla of een andere webbrowser.

Tik in : http://172.19.3.1

En voila.. je zit in je modem.

Oh , lees ik net dat je er een router tussen hebt zitten.. 8)7 .. nou , deze er dan even tussen uit halen maar hey :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

om3ega schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:00:
Beste 4us

Verander het IP adres van je computer naar : 172.19.3.2 Subnet 255.255.255.0 , gateway en DNS niet nodig.

.
mag het een keer 255 minder zijn , 3 keer gaat nie werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
sniklaas schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:52:
[...]

mag het een keer 255 minder zijn , 3 keer gaat nie werken
Je hebt gelijk :) .. sorry.. the force of habit zal ik maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande is allemaal een paar keer geprobeerd ,
het subnetnr geeft ie automatisch goed, ik kan echter niet pingen (krijg timeout)
met deze instellingen krijg ik echter geen verbinding meer enkel als ik hem op automatisch ip toewijzen zet.
router er tussenuit halen kan wel maar dan moet ik weer cross cable gaan leggen ( of router uit meterkast verplaatsen)en ik kan me niet voorstellen dat dit zo niet werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ghandi schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:08:
[...]

<snip lang verhaal>

Concreet: wie hebben er last van gehad:
Voor de RedBus locatie:
- het newsplatform

Voor het TweakDSL netwerk:
Nog geen terugmelding van de gamers of het netwerk strakker is
Newsplatform draait als een 'tiet' om het zo maar even te zeggen. Weinig klachten van mijn kant..
Het netwerk is iig strakker als bij Versatel het geval is, ben dus supertevreden :*).
Op een colocated gameserver in NL heb ik tussen de 8 en 15ms responstijd, in de avonduren is't wel wat hoger, maar dat kan natuurlijk ook aan de server/locatie zelf liggen :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Dimmu schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:21:
[...]

Newsplatform draait als een 'tiet' om het zo maar even te zeggen. Weinig klachten van mijn kant..
Het netwerk is iig strakker als bij Versatel het geval is, ben dus supertevreden :*).
Op een colocated gameserver in NL heb ik tussen de 8 en 15ms responstijd, in de avonduren is't wel wat hoger, maar dat kan natuurlijk ook aan de server/locatie zelf liggen :)
news.tweakdsl.nl is omgezet naar een andere loadbalancer vanaf ongeveer nu; zie hiervoor de mededelingenpagina op de website.

Naast de netwerkaanpassingen van afgelopen dagen, bleek toch de loadbalancer het ook erg druk te hebben.

We zijn benieuwd hoe dit zich houd, maar de oude loadbalancer is ook beschikbaar in geval van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:17

Crusader

Arc Nature

Ghandi schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:38:
news.tweakdsl.nl is omgezet naar een andere loadbalancer vanaf ongeveer nu; zie hiervoor de mededelingenpagina op de website.
Het zal wel aan mij liggen, maar de enige manier waarop ik de storingspagina kan vinden is via de startpost van dit topic.
De navigatie van www.tweakdsl.nl vind ik niet echt fijn. Ik zocht me eerst een breuk naar de contactinfo via het menu bovenin. Nee, wat blijkt, is de contactinfo verstopt op een onlogische plaats linksonderin.
Nu lees ik iets over de mededelingenpagina. Waar kan ik die nou vinden?
Als ik gewoon navigeer via www.tweakdsl.nl dan kan ik 'm niet vinden.
Dus, hoe kom ik via de homepage www.tweakdsl.nl op de storingspagina en de mededelingenpagina (of zijn dat twee begrippen voor dezelfde pagina)?

Aha.. onder Nieuws is wat terug te vinden.
Waarom heet dat niet gewoon "Storingen" of "Mededelingen"?

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 04-03-2005 15:26 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
TimmyUt schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Tsja dan heb je nog mazzel.... wacht al 2 maanden op mijn abbonnement....

Tweak vertelde me eerst dat het allemaal in orde was, 2-3 weken. Daarna moest mijn kaalkoper "aangelegd" worden, nog eens 2-3 weken. En nu moet er groot "Laswerk" verricht worden. nog een maandje erbij... :'( .
Helaas, kreeg vandaag een telefoontje van een kerel van BBned.. Zij konden het Laswerk niet voor mij verrichten. Ik moest eerst een analoge lijn laten aanleggen door KPN (heb ik in een ver verleden al een keer laten doen...... 8)7 ). Probleem is alleen dat KPN dat niet doet zonder dat ik een abbonnement neem, goedkoopste 9,78 per maand. Kost me dus op jaarbasis 110 Eur. + aansluitkosten 45 = 155 Euro extra........ :( :( :(

Iemand hier ervaring mee of andere ideeen. Dit betekend voor mij namelijk dat ik verplicht ben om een KPN abbonnement te nemen. Nou is dat geld nog tot daaraantoe... heb alleen niet zoveel zin in KPN.... :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik ben er ook weer , ff verhuist, alles perfect geregeld deze keer niets dan lof en complimenten

ben blij dat ik weer online ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

TimmyUt schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:06:
[...]

Helaas, kreeg vandaag een telefoontje van een kerel van BBned.. Zij konden het Laswerk niet voor mij verrichten. Ik moest eerst een analoge lijn laten aanleggen door KPN (heb ik in een ver verleden al een keer laten doen...... 8)7 ). Probleem is alleen dat KPN dat niet doet zonder dat ik een abbonnement neem, goedkoopste 9,78 per maand. Kost me dus op jaarbasis 110 Eur. + aansluitkosten 45 = 155 Euro extra........ :( :( :(

Iemand hier ervaring mee of andere ideeen. Dit betekend voor mij namelijk dat ik verplicht ben om een KPN abbonnement te nemen. Nou is dat geld nog tot daaraantoe... heb alleen niet zoveel zin in KPN.... :X :X
Vage zaak, kaalkoper is toch kaalkoper. Waarom kan het ineens wel als je een KPN abbo hebt. Zeker nu BBned je gewoon een aanbeveling doet op een spraakabbo af te sluiten bij de concurrent hahaha :D :+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eenTweakDSL Ultra & Bel abbo. Over de adsl verbinding ben ik 100% tevreden. Alleen het modem, een Copperjet 816-2p in een raar BBned doosje. Dit ding maakt al vanaf het begin een vreemd sissend geluid. Volgend de helpdesk van TweakDSL hebben zij van de fabrikant gehoord dat dit normaal is (??????). Hebben meer gebruikers hier problemen mee?
Over het Bel gedeelte van mijn abbo ben ik 100% ONTEVREDEN. Als je na jaren afscheid neemt van de KPN, heb je dar toch wel een apart gevoel bij. Je neemt afscheid van iets vertrouwds als altijd gewoon de telefoon opnemen en kunnen bellen en gebeld worden. Dat is nu even anders. Sinds 2 maart heeft KPN de schaar erin gezet. Sinds die tijd heb ik ook geen kiestoon meer, kan ik dus niet bellen. Als ik met een GSM inbel op mijn geporteerde nummer, krijg ik na lange tijd een ingesprekstoon. Inbellen op het door Tweak verstrekte tijdelijke nummer geeft ook een ingesprekstoon. Dan krijg je het drama met de helpdesk. Ik heb er best begrip voor dat er zieken zijn en dat mensen met vakantie gaan, maar als je dan een HD medewerker aan de lijn hebt, verwacht je wel dat je geholpen wordt en niet afgescheept wordt met de mededeling "het zou moeten werken meneer" Daar schiet ik dus geen kiestoon mee op.
Na een aantal malen bellen, merk je dat de HD medewerkers ook wat korzelig worden en wordt je verzocht om vrijdagmiddag terug te bellen. Ik weet nu waarom. Om 16:45 uur beginnen met bellen, konstant van de lijn af gegooid worden omdat er teveel bellers zijn en vervolgens om 17:25 uur: U bent de eerst volgende (in het Engels) Ah thank GOD gelukkig nog net voor sluiting iemand aan de lijn. Nou vergeet dat maar. Vanaf 17:25 tot 17:30 de mededeling dat ik de volgende in lijn was en om 17:30 werd gewoon de verbinding verbroken. Klantgericht en stipt zijn ze wel bij TweakDSL. Mijn baas zou dat minder waarderen. Maar goed voorlopig zit ik ook het weekend zonder vaste lijn telefoon. Dat is prettig omdat ook je schoonmoeder niet kan bellen, maar ik raak toch redelijk pissed off over deze NAADLOZE overgang. Ik denk dat die "naad" op dit moment op een andere plek gezocht moet worden.
Dan het gebrek aan informatie. Een aantal malen aan de HD gevraagd wat ik van mijn VoDSL abbo mag verwachten. De functionaliteiten e.d. Ja dat moeten we nog regelen is dan het antwoord. Maar je vraag beantwoorden doen ze niet.
Je moet zelf, vooral via dit forum, maar aan je informatie komen. Hier lees ik bijvoorbeeld dat de telefonie door budgetphone gedaan wordt. Ik lees ook dat je daar een inlognaam en code voor zou (moeten?) krijgen. Nou die heb ik niet. Ik kom Colt tegen. Wat is Colt?
Dan de oplossing voor de kiestoon, die mogelijk in de modeminstellingen zou kunnen zitten. Ik had een sprankje hoop dat dat mijn telefoon-ellende zou oplossen, maar helaas, de instellingen stonden goed en mijn lijn blijft dood.
Dan maar weer wachten tot maandag, waarbij ik vroeger uit mijn werk moet komen om nog op tijd met de Helpdesk te kunnen bellen. En dan maar hopen dat ik weer niet zolang "hang" dat ik om 17:25 uur weer first in line ben en vervolgens de stekker eruit gaat.
Het zal wel een jong bedrijf zijn, dat TweakDSL. Veel jonge bedrijven gaan ten onder aan hun eigen succes, omdat ze niet tijdig hebben ingespeeld op de expansie van hun bedrijf. Dat is jammer. Ik zou best nog wel wat goede, gratis tips kunnen geven om de service naar de klant te verbeteren als ze maar wilden luisteren......
Eentje geef ik er in ieder geval: een emailtje na afhandeling van de ticket zou handig zijn. Ik heb er nog geen mogen ontvangen.
Veel Bel en Internetplezier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dat lucht op heh :) .. ff je hart luchten :)

Ik begrijp je frustratie. Ik heb zelf ook wat opstart problemen gehad met VoDSL , maar ik was in de luxe mogelijkheid om gewoon mijn KPN te kunnen gebruiken daar ik deze nog niet had laten porteren.

Toen het VoDSL gedeelte goed werkte werd alles netjes omgezet en heb ik geen problemen meer ondervonden. Ik kreeg een brief thuis met een inlognaam en password om mijn facturen en belgedrag op te vragen (wat erg grappig is want zodra je de foon neerlegt en je drukt op f5 , dan zie je je gesprek en kosten staan)

Nu met het ruisende copperjet modem upgrade heb ik ook geen last meer van echo.. dus ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt. het kan dus wel , een superstabiele internet en telefoon lijn .. Ik hoop dan ook dat je snel en goed geholpen wordt voor deze klachten.

Overigens het ruisen van het mode.... Hij staat bij mij in de meterkast (waar de KPN binnenkomt) dus ik had er zowiezo geen last van ...maar het is wel aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Effe een vraagje over dat VoDSL....hier ligt nog wel een ouwe KPN-lijn (van de vroegere telefoon van vorige bewoner), maar ik heb hier geen vaste lijn op liggen (nu kabel van @home en mobiele foon).

Er hoeft dus niet geporteerd te worden, alleen een nieuwe ADSL/VoDSL aansluiten...is er een redelijke kans dat dit een beetje probleemloos gaat werken? Qua telefoon bedoel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:55:
Ik heb eenTweakDSL Ultra & Bel abbo. Over de adsl verbinding ben ik 100% tevreden. Alleen het modem, een Copperjet 816-2p in een raar BBned doosje. Dit ding maakt al vanaf het begin een vreemd sissend geluid. Volgend de helpdesk van TweakDSL hebben zij van de fabrikant gehoord dat dit normaal is (??????). Hebben meer gebruikers hier problemen mee?
Over het Bel gedeelte van mijn abbo ben ik 100% ONTEVREDEN. Als je na jaren afscheid neemt van de KPN, heb je dar toch wel een apart gevoel bij. Je neemt afscheid van iets vertrouwds als altijd gewoon de telefoon opnemen en kunnen bellen en gebeld worden. Dat is nu even anders. Sinds 2 maart heeft KPN de schaar erin gezet. Sinds die tijd heb ik ook geen kiestoon meer, kan ik dus niet bellen. Als ik met een GSM inbel op mijn geporteerde nummer, krijg ik na lange tijd een ingesprekstoon. Inbellen op het door Tweak verstrekte tijdelijke nummer geeft ook een ingesprekstoon. Dan krijg je het drama met de helpdesk. Ik heb er best begrip voor dat er zieken zijn en dat mensen met vakantie gaan, maar als je dan een HD medewerker aan de lijn hebt, verwacht je wel dat je geholpen wordt en niet afgescheept wordt met de mededeling "het zou moeten werken meneer" Daar schiet ik dus geen kiestoon mee op.
Na een aantal malen bellen, merk je dat de HD medewerkers ook wat korzelig worden en wordt je verzocht om vrijdagmiddag terug te bellen. Ik weet nu waarom. Om 16:45 uur beginnen met bellen, konstant van de lijn af gegooid worden omdat er teveel bellers zijn en vervolgens om 17:25 uur: U bent de eerst volgende (in het Engels) Ah thank GOD gelukkig nog net voor sluiting iemand aan de lijn. Nou vergeet dat maar. Vanaf 17:25 tot 17:30 de mededeling dat ik de volgende in lijn was en om 17:30 werd gewoon de verbinding verbroken. Klantgericht en stipt zijn ze wel bij TweakDSL. Mijn baas zou dat minder waarderen. Maar goed voorlopig zit ik ook het weekend zonder vaste lijn telefoon. Dat is prettig omdat ook je schoonmoeder niet kan bellen, maar ik raak toch redelijk pissed off over deze NAADLOZE overgang. Ik denk dat die "naad" op dit moment op een andere plek gezocht moet worden.
Dan het gebrek aan informatie. Een aantal malen aan de HD gevraagd wat ik van mijn VoDSL abbo mag verwachten. De functionaliteiten e.d. Ja dat moeten we nog regelen is dan het antwoord. Maar je vraag beantwoorden doen ze niet.
Je moet zelf, vooral via dit forum, maar aan je informatie komen. Hier lees ik bijvoorbeeld dat de telefonie door budgetphone gedaan wordt. Ik lees ook dat je daar een inlognaam en code voor zou (moeten?) krijgen. Nou die heb ik niet. Ik kom Colt tegen. Wat is Colt?
Dan de oplossing voor de kiestoon, die mogelijk in de modeminstellingen zou kunnen zitten. Ik had een sprankje hoop dat dat mijn telefoon-ellende zou oplossen, maar helaas, de instellingen stonden goed en mijn lijn blijft dood.
Dan maar weer wachten tot maandag, waarbij ik vroeger uit mijn werk moet komen om nog op tijd met de Helpdesk te kunnen bellen. En dan maar hopen dat ik weer niet zolang "hang" dat ik om 17:25 uur weer first in line ben en vervolgens de stekker eruit gaat.
Het zal wel een jong bedrijf zijn, dat TweakDSL. Veel jonge bedrijven gaan ten onder aan hun eigen succes, omdat ze niet tijdig hebben ingespeeld op de expansie van hun bedrijf. Dat is jammer. Ik zou best nog wel wat goede, gratis tips kunnen geven om de service naar de klant te verbeteren als ze maar wilden luisteren......
Eentje geef ik er in ieder geval: een emailtje na afhandeling van de ticket zou handig zijn. Ik heb er nog geen mogen ontvangen.
Had je voor het opzeggen van de kpn-lijn wel kiestoon op de BEL-lijn? Dit kon je zien door even te kijken naar je modem als je de telefoon oppakte en bij het modem te kijken of er een oranje lampje ging branden. Als dit niet zo was, dan was die BEL niet geactiveerd. Hier had dan een ticket van gemaakt moeten worden naar BBNet. Ik heb namelijk het zelfde meegemaakt en ik had dit ook eerder op het forum gemeld. Dit heft mij ongeveer 4 dagn geduurd voordat BBNet dit opgelost had.
Nu heb ik dus wel en kiestoon en ik heb Tweak gevraagd of ze de portering in actie willen zetten. Dit gaat waarschijn ook 2 wkn duren. Ik hoop dat dit naadloos gaat gebeuren.
Het blijkt hieruit dat je van eigen kant het traject van het overgaan van KPN naar TweakDSL heel nauw moet proberen te volgen.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mag je van Tweak verwachten als je konstant word aangevallen met virussen en poortscans?
het gaat echter om een 5 tal ipadressen binnen het tweaknetwerk die al weken hiermee bezig zijn
Uiteraard zit er ook wel eens een ander tweak ip adres tussen wat denk ik te maken heeft met dat diegene geen fast ip adres heeft.
Dit zijn de meldingen die ik krijg van sygate firewall:
[214] Incoming LSASS buffer overflow exploit attempt detected
[181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM interface attempt detected

Tweak zegt die mensen te hebben geinformeerd hierover (waar ik aan twijfel) omdat het nog steeds lekker doorgaat . Heel deze week is het weer raak! Elke 10 minuten vliegen de waarschuwingen van sygate om je oren.
Tweak zegt dat die mensen verantwoordelijk zijn dus er niets aan te kunnen doen.
Ik vraag mij af , of dit zo is. Zulke mensen moeten toch geblokkeerd kunnen worden na een aantal keer?
Tweak moet mij toch ook een stukje veiligheid aanbieden binnen hun eigen netwerk?
Ook kreeg ik te horen dat het achterhalen van een ip adres wel 10minuten in beslag nam en dat ze daarom niet iedere aanval gingen achterhalen , maar hier is het anders. Ik word kontstant belaagd.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:54:
Wat mag je van Tweak verwachten als je konstant word aangevallen met virussen en poortscans?
het gaat echter om een 5 tal ipadressen binnen het tweaknetwerk die al weken hiermee bezig zijn
Uiteraard zit er ook wel eens een ander tweak ip adres tussen wat denk ik te maken heeft met dat diegene geen fast ip adres heeft.
Dit zijn de meldingen die ik krijg van sygate firewall:
[214] Incoming LSASS buffer overflow exploit attempt detected
[181.1] Inbound DCE BIND to potentially vulnerable RPC DCOM interface attempt detected

Tweak zegt die mensen te hebben geinformeerd hierover (waar ik aan twijfel) omdat het nog steeds lekker doorgaat . Heel deze week is het weer raak! Elke 10 minuten vliegen de waarschuwingen van sygate om je oren.
Tweak zegt dat die mensen verantwoordelijk zijn dus er niets aan te kunnen doen.
Ik vraag mij af , of dit zo is. Zulke mensen moeten toch geblokkeerd kunnen worden na een aantal keer?
Tweak moet mij toch ook een stukje veiligheid aanbieden binnen hun eigen netwerk?
Ook kreeg ik te horen dat het achterhalen van een ip adres wel 10minuten in beslag nam en dat ze daarom niet iedere aanval gingen achterhalen , maar hier is het anders. Ik word kontstant belaagd.

Iemand?
misschien kan je dit gebruiken

User Control Panel F.A.Q Home Search Members Forum Support

Sygate Product Forums > Knowledge Base > Sygate Personal Firewall Pro and Sygate Personal Firewall > Frequently Asked Questions > How to protect against the Microsoft RPC vulnerability

Author Thread

08-13-2003 10:50 PM Visit Chris's homepage| Find posts by Chris| Add Chris to your buddy list Edit | Quote

Chris
Administrator

Registered: Feb 2002
How to protect against the Microsoft RPC vulnerability
Products:
Sygate® Personal Firewall STD
Sygate® Personal Firewall PRO

Operating systems:
Microsoft Windows NT® 4.0
Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Services Edition
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server™ 2003

Vulnerability Technical Details:

There is vulnerability in the part of RPC that deals with message exchange over TCP/IP. This failure is caused by incorrect handling of malformed messages. This particular vulnerability affects a Distributed Component Object Model (DCOM) interface with RPC which listens on TCP/IP port 135, 139 or 445.

This interface handles DCOM object activation requests that are sent by client machines (such as Universal Naming Convention (UNC) paths) to the server. An attacker who successfully exploited this vulnerability would be able to run code with Local System privileges on an affected system.

The DCOM interface with RPC typically runs with system privileges. As a result of the buffer overflow condition a remote attacker could potentially execute code with the same privileges that the DCOM interface is running with.

For more complete information, please reference:
http://www.securityfocus.com/bid/8205/exploit/

Configuration Details:

Sygate Personal Firewall STD and Sygate Personal Firewall PRO are able to stop this vulnerability with default settings of network neighborhood file and print sharing disabled within SPF.

If a user needs to use network neighborhood file sharing the following can be done to prevent the vulnerability using Sygate software products:

Note: No action is needed if you are running Sygate Personal Firewall STD or Sygate Person Firewall PRO with Network Neighborhood file and print sharing disabled within SPF.

For users of Sygate Personal Firewall and Personal Firewall PRO you should use the following steps to restrict access to DCOM by creating an application rule under the “Applications” button, to only allow trusted IP’s to communicate with the Windows “Generic Host Processes” application. (Note: For NT users please use the "Distribute COM Services - RpcSs.exe" application):

1) Select the “Applications” button on the main screen.
2) Highlight the “Generic Host Processes for Win32 service”.
3) Select the “Advanced” button on the Applications Panel.
4) Type IP addresses of the trusted systems which you need to file and print share with in the “Application Restrictions” box for “Trusted IPs for Applications”.
5) Click “OK” to close the “Advanced settings panel”.
6) Click “OK” again on the “Application Panel”

Note: An IDS signature (IDS.SN# 1.0.1039) has been created to detect and block this vulnerability (Buffer Overrun In RPC Interface Could Allow Code Execution), which SPF users can download through the "Tools" and "Update Signature" tab on the SPF user console.

Click the following link to download a copy of Sygate Security Bulletin SS20030731-0005 .

For those who believe that they are infected with the MSBlaster Worm you can use the following tool to remove it. W32.Blaster.Worm Removal Tool

Note: For maxim protection against this Vulnerability it is recommended that you also download and install the Microsoft (823980) Patch. Microsoft (823980) Patch

http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

Keywords:
RPC, DCOM, MS03-026

Last edited by Jeremy on 08-28-2003 at 06:25 PM

Report this post to a moderator | IP: Logged

All times are GMT [Western Europe Time, London, Casablanca].

Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Rate This Thread:
Select a rating... 5 .. Best 4 3 .. Average 2 1 .. Worst

Forum Rules: You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts HTML code is disabled
vB code is allowed
Smilies are allowed
[IMG] code is allowed

Home/Small Business Enterprise Security Download & Buy Service & Support Resellers/Partners About Sygate Home

©2001-2004 Sygate Technologies, Inc. Privacy Statement.
Powered by: vBulletin Version 2.2.6
Copyright ©2000, 2001, Jelsoft Enterprises Limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Even reageren;
*knip*
Colt is de maatschappij die de telefonie intern regelt bij BBned. Dus binnen het BBned netwerk. Vandaar dat die naam ook bovenkomt drijven bij nummerportering. De offnet telefoonverbindingen worden door Budgetphone verzorgd. Zij factureren deze offnet gespreken voor TweakDSL onder de naam 'De Helpdesk.info'

Je moet een kiestoon krijgen, je moet minimaal On-net kunnen bellen, zoniet dan zit er iets behoorlijk scheef bij BBned. Dit kan je zelf ook zien als je de status regel ziet boven aan de VoDSL-pagina van de Copperjet modem. Tja dat moet hersteld worden door BBned. Als je geluk hebt fixen die dat binnen een 10 werkdagen.

Als je kiestoon hebt, dan stap 2; kan je off-net bellen? Zoniet dan zit er iets fout bij Budgetphone. Ook voor belbeperkingen 06-/09xx-nummers is een zaak dat door Budgetphone wordt geregeld.

Nummerportering is hier absoluut naadloos gebeurt. Echt hulde aan TweakDSL! Portering was hier binnen 6 dagen in orde. Over de kwaliteit van de lijn ben ik absoluut super tevreden; het werkt gewoon goed. Geen echo's, helder geluid, factureren gaat goed. Opties doen het goed. Waar ik minder blij mee ben is de nummerweergave voor DTMF, maar dat is (als men de beloften nakomt) eind maart in orde. Ik heb één keer een storing gehad, toen was het binnen 4 uur gefixed en had ik om 23:50 nog een BBned vent aan de lijn. 100% tevreden gebruiker; DSL&Bel roeleert _/-\o_. Ik kan het iedereen aanbevelen!
.[/quote]
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:54:
Dat is eigen schuld van TweakDSL; noem het eerder een security issue. Het is erg fout dat je niet direct kan zien wie er achter een IP-adres hangt. Demon en Chello werken met een provisioning systeem; dwz je krijgt een IP-adres uit een private IP-range totdat je je registreerd. Dan koppelen ze je gebruikersnaam vast aan het MAC-adres van je modem. Zo weet je altijd welke IP-adressen door wie in gebruik zijn. Pas als je geregistreerd bent, krijg je pas een public waarmee je je daadwerkelijk het net op kunt.

Ik zou zelf als ISP zeker MAC-adressen gaan koppelen aan gebruikers. Wil je meer ip-adressen hebben voor bridge modus; dan moet je eerst maar even naar een adres x.tweakdsl.nl om die IP-adressen te koppelen op MAC.

Leuk als er straks een gerechtelijke opsporingsinstantie op de deur klopt op Randstad 22-133 met een process verbaal namens een officier van Justitie en je moet de gebruiker achter een IP-adres hebben op een bepaalde datum+tijdstip. Lekker zoeken in je lease table ;) En daarna nagaan welke klant er echter een het beruchte MAC-adres hangt!

Zo'n systeem is een koekje om te realiseren! Je deelt via DHCP 10-adressen uit met een DNS-server die alle input omzet naar je registratiepagina bijv. www.nu.nl -> prov.tweakdsl.nl. Klant klopt zijn gebruikersnaam in en zet zijn IP-adres vast op MAC-adres. Die invoer prop je in een DB. die DHCP kijkt of een mac-adres vast staat en heeft dan de statische gegevens met Public-IP. Is er geen enty? Dan krijg je een 10-adres met een DNS die alles omzet naar je provisioning pagina. Eenmaal invoer ingeklopt? Klant moet dan even zijn modem/pc opnieuw starten. Tadaa..je hebt een goede IP-administratie! Niet betalende of abuse-klantjes? verwijder de enty's en disable het provisioning account! 8) Zo kan je ook restricties leggen aan IP-adressen; bijv. maximaal 5 enty's (IP-adressen) per account en dan kan je ze als bedrijf ook eens gaan factureren.

Abuse beleid is zeer soft idd. Gewoon een mailtje sturen naar gebruiker en dan gewoon SMTP of andere poorten dichtzetten en pas weer openzetten als je gebruiker schriftelijk verklaard dat hij maatregelen heeft getroffen! Deze methode is zeer doeltreffend en geeft direct resultaat! Als je het niet zo aanpakt staat binnen no-time je IP-range op de RBL/SBL. Dan heb je pas een probleem....vraag Trans-IP maar >:)

[ Voor 30% gewijzigd door I_stealth_I op 05-03-2005 14:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 17:17

Crusader

Arc Nature

Ik heb er geen problemen mee, maar hoor het ook. Het is volkomen normaal.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:35:
[...]

Ik heb er geen problemen mee, maar hoor het ook. Het is volkomen normaal.
Er zit een erg ijverig processortje in; wat voor NAT en A/D-D/A-omzetting moet zorgen zodat je kan bellen over je lijntje. Modem is maar tijdelijk, volgend jaar hebben we vast weer een nieuwe nodig voor adsl2+; misschien sisst die wel niet/minder.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
I_Stealth_I schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:25:
Ik zou zelf als ISP zeker MAC-adressen gaan koppelen aan gebruikers. Wil je meer ip-adressen hebben voor bridge modus; dan moet je eerst maar even naar een adres x.tweakdsl.nl om die IP-adressen te koppelen op MAC.
Waarvoor zou je dan meerdere ip adressen willen?
En als ik gewoon een router ertussen doe merkt niemand dat ik met meerdere computers op die verbinding zit, en kunnen ze het alsnog niet factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Meer mensen problemen met de popserver ???

EDIT:
Na herstart pc was het in orde. Ik denk dat de DNS cache geflushed moest worden.

[ Voor 52% gewijzigd door smallblock op 05-03-2005 19:59 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenles schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:12:
[...]

misschien kan je dit gebruiken

User Control Panel F.A.Q Home Search Members Forum Support

Sygate Product Forums > Knowledge Base > Sygate Personal Firewall Pro and Sygate Personal Firewall > Frequently Asked Questions > How to protect against the Microsoft RPC vulnerability

Author Thread

08-13-2003 10:50 PM Visit Chris's homepage| Find posts by Chris| Add Chris to your buddy list Edit | Quote

Chris
Administrator

Registered: Feb 2002
How to protect against the Microsoft RPC vulnerability
Products:
Sygate® Personal Firewall STD
Sygate® Personal Firewall PRO

Operating systems:
Microsoft Windows NT® 4.0
Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Services Edition
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server™ 2003

Vulnerability Technical Details:

There is vulnerability in the part of RPC that deals with message exchange over TCP/IP. This failure is caused by incorrect handling of malformed messages. This particular vulnerability affects a Distributed Component Object Model (DCOM) interface with RPC which listens on TCP/IP port 135, 139 or 445.

This interface handles DCOM object activation requests that are sent by client machines (such as Universal Naming Convention (UNC) paths) to the server. An attacker who successfully exploited this vulnerability would be able to run code with Local System privileges on an affected system.

The DCOM interface with RPC typically runs with system privileges. As a result of the buffer overflow condition a remote attacker could potentially execute code with the same privileges that the DCOM interface is running with.

For more complete information, please reference:
http://www.securityfocus.com/bid/8205/exploit/

Configuration Details:

Sygate Personal Firewall STD and Sygate Personal Firewall PRO are able to stop this vulnerability with default settings of network neighborhood file and print sharing disabled within SPF.

If a user needs to use network neighborhood file sharing the following can be done to prevent the vulnerability using Sygate software products:

Note: No action is needed if you are running Sygate Personal Firewall STD or Sygate Person Firewall PRO with Network Neighborhood file and print sharing disabled within SPF.

For users of Sygate Personal Firewall and Personal Firewall PRO you should use the following steps to restrict access to DCOM by creating an application rule under the “Applications” button, to only allow trusted IP’s to communicate with the Windows “Generic Host Processes” application. (Note: For NT users please use the "Distribute COM Services - RpcSs.exe" application):

1) Select the “Applications” button on the main screen.
2) Highlight the “Generic Host Processes for Win32 service”.
3) Select the “Advanced” button on the Applications Panel.
4) Type IP addresses of the trusted systems which you need to file and print share with in the “Application Restrictions” box for “Trusted IPs for Applications”.
5) Click “OK” to close the “Advanced settings panel”.
6) Click “OK” again on the “Application Panel”

Note: An IDS signature (IDS.SN# 1.0.1039) has been created to detect and block this vulnerability (Buffer Overrun In RPC Interface Could Allow Code Execution), which SPF users can download through the "Tools" and "Update Signature" tab on the SPF user console.

Click the following link to download a copy of Sygate Security Bulletin SS20030731-0005 .

For those who believe that they are infected with the MSBlaster Worm you can use the following tool to remove it. W32.Blaster.Worm Removal Tool

Note: For maxim protection against this Vulnerability it is recommended that you also download and install the Microsoft (823980) Patch. Microsoft (823980) Patch

http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

Keywords:
RPC, DCOM, MS03-026

Last edited by Jeremy on 08-28-2003 at 06:25 PM

Report this post to a moderator | IP: Logged

All times are GMT [Western Europe Time, London, Casablanca].

Show Printable Version | Email this Page | Subscribe to this Thread

Rate This Thread:
Select a rating... 5 .. Best 4 3 .. Average 2 1 .. Worst

Forum Rules: You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts HTML code is disabled
vB code is allowed
Smilies are allowed
[IMG] code is allowed

Home/Small Business Enterprise Security Download & Buy Service & Support Resellers/Partners About Sygate Home

©2001-2004 Sygate Technologies, Inc. Privacy Statement.
Powered by: vBulletin Version 2.2.6
Copyright ©2000, 2001, Jelsoft Enterprises Limited.
Bedankt kenless maar de meldingen van aanvallen gaan gewoon door. Ik ga maar weer mailen naar tweak en hopen dat ze het een keer serieus willen nemen. En deze mensen inderdaad waarschuwen en anders blokkeren , want duurt mij wel te lang nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reageren;

[...]

Abuse beleid is zeer soft idd. Gewoon een mailtje sturen naar gebruiker en dan gewoon SMTP of andere poorten dichtzetten en pas weer openzetten als je gebruiker schriftelijk verklaard dat hij maatregelen heeft getroffen! Deze methode is zeer doeltreffend en geeft direct resultaat! Als je het niet zo aanpakt staat binnen no-time je IP-range op de RBL/SBL. Dan heb je pas een probleem....vraag Trans-IP maar >:)
Nou ik ga maar weer mailen , maar heb slechte hoop bij tweak. Aanvallen gaan gewoon weer door.
Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Smallblock schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:33:
Meer mensen problemen met de popserver ???
Nope, gebruik je outlook (express)? Gek genoeg komt het 1x op de zoveel pogingen wel voor dat hij even niet kan syncen met de POP3-server. Probeer je het direct opnieuw, dan is er niks aan de hand.

Deze meldingen heb ik ook wel eens bij andere mailservers.

Bij Thunderbird heb ik deze 'problemen' niet kunnen reproduceren.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:21:
[...]

Nou ik ga maar weer mailen , maar heb slechte hoop bij tweak. Aanvallen gaan gewoon weer door.
Bedankt in ieder geval
Probeer het eens op abuse@tweakdsl.nl

[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 05-03-2005 19:29 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al wat meer bekend over nummerweergave ??? eerste kwartaal zou bbned ook nummerweergave supporten via het DTMF systeem ?? dat zou dus maximaal aan het eind van deze maand komen ... is daar al een bevestiging van of is het maar weer afwachten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien nog een tip vwb DSL&Bel? Hier werkt nu alles muv gebeld kunnen worden! Ik ben dus inmiddels een week niet bereikbaar. Dit terwijl ik wel kan uitbellen. Als ik van buitenaf gebeld worden gaat wel het isdn lampje aan van de copperjet 815.
We gebruiken een Siemens ISDN huiscentrale. Deze is aangesloten op poort 1/2. Kan iemand please iets roepen of wellicht in het modem iets moet worden ingesteld? Of in de huiscentrale misschien? Help! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:55:
is er al wat meer bekend over nummerweergave ??? eerste kwartaal zou bbned ook nummerweergave supporten via het DTMF systeem ?? dat zou dus maximaal aan het eind van deze maand komen ... is daar al een bevestiging van of is het maar weer afwachten ???
Als BBned haar afspraken nakomt wel...dan zou het eind maart moeten werken!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:25:
Heeft iemand misschien nog een tip vwb DSL&Bel? Hier werkt nu alles muv gebeld kunnen worden! Ik ben dus inmiddels een week niet bereikbaar. Dit terwijl ik wel kan uitbellen. Als ik van buitenaf gebeld worden gaat wel het isdn lampje aan van de copperjet 815.
We gebruiken een Siemens ISDN huiscentrale. Deze is aangesloten op poort 1/2. Kan iemand please iets roepen of wellicht in het modem iets moet worden ingesteld? Of in de huiscentrale misschien? Help! :(
Volgens mij heb je zelf je probleem zelf al opgelost. Als je belt en het lijn lampje gaat branden dus dan zou het wel zo kunnen zijn dat de MSN nummers verkeerd in je centrale staat! Deze moet je anders instellen dan bij de KPN!!

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
I_Stealth_I schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:56:
[...]

Als BBned haar afspraken nakomt wel...dan zou het eind maart moeten werken!
[...]

Volgens mij heb je zelf je probleem zelf al opgelost. Als je belt en het lijn lampje gaat branden dus dan zou het wel zo kunnen zijn dat de MSN nummers verkeerd in je centrale staat! Deze moet je anders instellen dan bij de KPN!!
hier moet je je de nul van het netnummer weg laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
I_Stealth_I schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:23:

[...]

Probeer het eens op abuse@tweakdsl.nl
Ik meen me te herinneren dat hij dat allang heeft gedaan, maar er 1: geen autoreply/auto-mail komt dat het binnen is gekomen en 2: dat hij geen feedback erop heeft gehad..

Mijn mening: slechte zaak, ik zou als ISP zijnde juist wel daar strikt in zijn, en alle email die daarheen gestuurd wordt in ieder geval serieus nemen. Als er een 'groot' bedrijf een abuse stuurt naar tweakdsl, en er niet op gereageerd wordt, zou het bedrijf wel eens de IPrange kunnen blokkeren (althans, dat zou ik dan doen). Je hebt dan als ISP zijnde een groot probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:38:
[...]

Ik meen me te herinneren dat hij dat allang heeft gedaan, maar er 1: geen autoreply/auto-mail komt dat het binnen is gekomen en 2: dat hij geen feedback erop heeft gehad..

Mijn mening: slechte zaak, ik zou als ISP zijnde juist wel daar strikt in zijn, en alle email die daarheen gestuurd wordt in ieder geval serieus nemen. Als er een 'groot' bedrijf een abuse stuurt naar tweakdsl, en er niet op gereageerd wordt, zou het bedrijf wel eens de IPrange kunnen blokkeren (althans, dat zou ik dan doen). Je hebt dan als ISP zijnde een groot probleem ;)
En zo is het Dimmu. Komt geen reactie via abuse.Nlsandmand heeft hier ook al eens naar gemaild en kreeg ook geen reactie.
Ik ga gewoon weer mailen en afwachten. Ik hou dit forum op de hoogte van de aanpak van Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 08:21:
[...]

En zo is het Dimmu. Komt geen reactie via abuse.Nlsandmand heeft hier ook al eens naar gemaild en kreeg ook geen reactie.
Ik ga gewoon weer mailen en afwachten. Ik hou dit forum op de hoogte van de aanpak van Tweak
abuse@cambrium.nl moet zeker beantwoord worden, deze staan namelijk in de Ripe Whois.
http://www.ripe.net/fcgi-...cambrium&do_search=Search
Use abuse@cambrium.nl for abuse-related issues
Dat moet je eens proberen, ik weet bijna zeker dat je dan meer kans hebt. Ik kan niet geloven dat Cambrium abuse berichten (tegen de ripe voorwaarden in) zou negeren. Dat kan ik niet geloven. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door I_stealth_I op 06-03-2005 10:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
I_Stealth_I schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:30:
[...]

abuse@cambrium.nl moet zeker beantwoord worden, deze staan namelijk in de Ripe Whois.
http://www.ripe.net/fcgi-...cambrium&do_search=Search

[...]

Dat moet je eens proberen, ik weet bijna zeker dat je dan meer kans hebt. Ik kan niet geloven dat Cambrium abuse berichten (tegen de ripe voorwaarden in) zou negeren. Dat kan ik niet geloven. ;)
Maar is het niet vreemd dat je niet naar je eigen ISP-abuse afdeling kan mailen, maar een 'hogerop' gelegen (als ik het goed heb; de aanbieder van het netwer) 'provider' moet gebruiken voor je abuses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:29

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:25:
Uit vorig deel gevonden : Ghandi in "TweakDSL *new and/or improved* deel 10"
Misschien helpt het hier ook.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:42:
[...]

Maar is het niet vreemd dat je niet naar je eigen ISP-abuse afdeling kan mailen, maar een 'hogerop' gelegen (als ik het goed heb; de aanbieder van het netwer) 'provider' moet gebruiken voor je abuses?
Ik heb net gemaild naat cambrium,Zal hier melden wanneer en hoe er aktie word ondernomen. Ik blijf mijn twijfels houden of er wat word gedaan , maar ik hou hoop.
Dank voor jullie reacties

Misschien dat de kenner hier aan deze ipadressen iets kunnen zien , want dit zijn ze:
kan het ook niet zo zijn dat er iets in de centrale een virus heeft ofzo, Ik zeg ook maar wat?
82.197.194.113
82.197.194.200
82.197.194.183
82.197.194.123
82.197.194.140
82.197.194.222
82.197.194.110

In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, de ene verbinding (van mn ouders) werkt nu goed. Het bleek aan de firmware te liggen van de Siemens Gigaset 4170.

Nu mijn lijntje nog... Ik heb sinds 3 weken Ultra&Bel. Maar het Bel gedeelte moet nog opgeleverd worden blijkbaar. Heb een 815 modem ontvangen (zonder ACS blokje, zonder manual etc), en zonder VoDSL instellingen. Wanneer ik de schakeling gebruik met ACS en splitter krijg ik wel een kiestoon. Echter welk nummer ik ook draai, een engelse vrouw verteld me in continue loop "The number you've dialed is incorrect). Die kiestoon daar ging het blijkbaar om. Ik heb niets gehoord van een tijdelijk nummer... Maar is het niet zo dat ik na de initiele oplevering sowieso via een tijdelijk nummer moet kunnen bellen. En na portering, het ACS blokje eruit, Splitter eruit en werken? Ik heb voor nu maar weer de old-skool methode gehanteerd, splitter naar dsl modem en naar nt1 kastje... Maar ik wil die KPN rekeningen niet meer zien... Wat duurt dat? :)

Aan de Copperjet 815i hangt een KPN QuattroVOX III. Hier staan meerdere MSNs ingesteld. Maar volgens mij standaard zonder '0'. De nul kun je instellen om direct een buitenlijn te selecteren. Graag wat tips van mensen die ook een quattrovox 3 hebben en wat ze hebben moeten aanpassen om het werkend te krijgen.

Thanks!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[message=22921445,noline]kroetie schreef op zondag 06 maart 2005 @ :

Misschien dat de kenner hier aan deze ipadressen iets kunnen zien , want dit zijn ze:
kan het ook niet zo zijn dat er iets in de centrale een virus heeft ofzo, Ik zeg ook maar wat?
82.197.194.113
82.197.194.200
82.197.194.183
82.197.194.123
82.197.194.140
82.197.194.222
82.197.194.110
Zitten wel degelijk in een Cambrium netblock maar als ik heel eerlijk ben: Mij boeit t echt geen fuck.
Daar heb je een firewall voor.
In het geval van een NAT router heb je het toch al over non-related traffic dus dat wordt standaard gedropped.

Helaas moet ik als medewerker bij een ISP + sysadmin regelmatig constateren dat ongelofelijk veel eindgebruikers nog steeds geen hol snappen van basic security en vrolijk hun internet aansluiting met een bridged modem NIET goed configgen.

File+ printersharing en netBT broadcasts / "scans" zie ik gemiddeld 1x per 3 minuten voorbij komen, en als er weer eens een Sober variantje uit is nemen de activiteiten van andere backdoors ook weer toe.

Hoe ver moet je als ISP gaan, zonder (uiteraard) door mensen weer als bemoeizuchtig te worden gezien? (met name het publiek hier dus ;) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat ik dan niet snap, is dat het mensen van het eigen netwerk zijn. Of het moeten van die eieren zijn die niks snappen en allemaal trojans op hun pc hebben staan. Mijn huidige provider zei gewoon: ons netwerk lag plat door deze trojan of virus of whatever, U dient dit op te lossen, anders kicken we gewoon.

Ik moet zeggen dat ik als not TDSL persoon toch iets heb van: ja, ik hoor alleen maar problemen, zal ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
REDFISH schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:26:
Wat ik dan niet snap, is dat het mensen van het eigen netwerk zijn. Of het moeten van die eieren zijn die niks snappen en allemaal trojans op hun pc hebben staan. Mijn huidige provider zei gewoon: ons netwerk lag plat door deze trojan of virus of whatever, U dient dit op te lossen, anders kicken we gewoon.

Ik moet zeggen dat ik als not TDSL persoon toch iets heb van: ja, ik hoor alleen maar problemen, zal ik het wel doen.
Wat zal je doen :?

Als je het over het wel of niet abonneren op TweakDSL hebt, zou ik volmondig "neem TweakDSL" zeggen. Ben er erg tevreden over (heb het UltraDSL-abonnement sinds 22-02) en heb nog geen moment spijt gehad. Lekker snel, stabiel en nog geen uitval mee mogen maken..
Dat er nou (soms) wat specifieke problemen zijn (buiten de 'virusaanvallen'), dat heb je bij elke provider wel, en dmv een router zit je al veel beter 'beveiligd' op het internet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 07-03-2005 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Dat is eigen schuld van TweakDSL; noem het eerder een security issue. Het is erg fout dat je niet direct kan zien wie er achter een IP-adres hangt. Demon en Chello werken met een provisioning systeem; dwz je krijgt een IP-adres uit een private IP-range totdat je je registreerd. Dan koppelen ze je gebruikersnaam vast aan het MAC-adres van je modem. Zo weet je altijd welke IP-adressen door wie in gebruik zijn. Pas als je geregistreerd bent, krijg je pas een public waarmee je je daadwerkelijk het net op kunt.
Waarom is dat een security issue? En hoezo kun je niet meteen zien wie achter welk IP hangt?
We willen/hoeven niet te weten wie op welk moment achter welk IP hangt over het algemeen. En als we dat wel willen weten, is het gewoon een kwestie van de dhcp log greppen en het circuitid checken (dat is het veld waarin bbned vermeldt wat de vpi/vci is van de gebruiker en dat staat in onze database geregistreerd). Daarnaast vind ik de nadelen van administratieve overhead niet opwegen tegen de voordelen van een geregistreerd IP voor alle gebruikers.
Eigenlijk wil je (als ISP zijnde) maar 1 IP op een dsl lijn. Ik zie het nut niet van meerdere IP's.
Leuk als er straks een gerechtelijke opsporingsinstantie op de deur klopt op Randstad 22-133 met een process verbaal namens een officier van Justitie en je moet de gebruiker achter een IP-adres hebben op een bepaalde datum+tijdstip. Lekker zoeken in je lease table ;) En daarna nagaan welke klant er echter een het beruchte MAC-adres hangt!
Als je een degelijke log database bijhoudt, is dat ook geen enkel probleem. Toevallig doen wij dat, dus het is geen big deal.
Zo'n systeem is een koekje om te realiseren! Je deelt via DHCP 10-adressen uit met een DNS-server die alle input omzet naar je registratiepagina bijv. www.nu.nl -> prov.tweakdsl.nl. Klant klopt zijn gebruikersnaam in en zet zijn IP-adres vast op MAC-adres. Die invoer prop je in een DB. die DHCP kijkt of een mac-adres vast staat en heeft dan de statische gegevens met Public-IP. Is er geen enty? Dan krijg je een 10-adres met een DNS die alles omzet naar je provisioning pagina. Eenmaal invoer ingeklopt? Klant moet dan even zijn modem/pc opnieuw starten. Tadaa..je hebt een goede IP-administratie! Niet betalende of abuse-klantjes? verwijder de enty's en disable het provisioning account! 8) Zo kan je ook restricties leggen aan IP-adressen; bijv. maximaal 5 enty's (IP-adressen) per account en dan kan je ze als bedrijf ook eens gaan factureren.
Je kent zeker de RIPE regel niet die stelt dat je eindklanten niet mag factureren voor IP gebruik? Daarnaast is het redelijk simpel op een DSL lijn gewoon uit te zetten. Desnoods via een nullroute op de DSL router.
Het komt zelden voor dat er een hele IP range wordt ge-rbl'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right, de patch heeft qua echo nog geen hout geholpen.
Nu dus het modem maar richting aansluitpunt verkassen, kijken of dat het probleem opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vraagje: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn router niet over zijn nek gaat van de vele connections door torrents?

Ik heb zelf een linksys wrt54g, en heb binnen 3 dagen 2x gehad dat me router gewoon stopte met werken, en ik dus handmatig de stroom eraf moest halen en erop moest zetten omdat hij gewoon vast stond. Is het verminderen van connections genoeg of moet ik nog aan andere dingen gaan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Dimmu schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:48:
Vraagje: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn router niet over zijn nek gaat van de vele connections door torrents?
Dat ligt aan o.a. de hoeveelheid geheugen in de router. Je moet het aantal toegelaten connecties in eMule, BT (of welk progsel dan ook) verminderen zodat de router minder connecties hoeft aan te maken en de kans dus kleiner wordt dat hij over de zuiger gaat.

Andere optie is een router kopen die een groter aantal connecties aankan. Vaak zijn deze echter iets kostbaarder.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Ligt de newsserver er nu uit? Krijg de hele tijd unable to connect te zien. Telnet news.tweakdsl.nl 119 geeft een connection failed aan.

Heb net de nieuwe firmware van de Copperjet opgezet en weet dus niet of het misschien daar aan ligt. :?

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Laatst online: 11:18
klopt, ligt eruit! tenminste, kan hier ook al een uur niet meer connecten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Gelukkig... ligt het dus in ieder geval niet aan die firmware upgrade. :)

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Laatst online: 11:18
niet zo gelukkig ;) tenminste, ik vind het niet zo prettig!

Staat ook niets over op de site trouwens... Ben benieuwd of het nog lang gaat duren, en of er weer eens articles missen.

EDIT: 14:25 - News is weer up

[ Voor 9% gewijzigd door TakutoRadiance op 08-03-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Bij mij is het echo probleem met de nieuwe firmware opgelost... en tot mijn verbazing werkt sinds vanmiddag de nummerweergave op mijn (Philips DECT) telefoon!
Het wordt nog wel wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
ziekloon schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:16:
Bij mij is het echo probleem met de nieuwe firmware opgelost... en tot mijn verbazing werkt sinds vanmiddag de nummerweergave op mijn (Philips DECT) telefoon!
welke philips dect heb jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

C O O L :*) BBned heeft jou switch geupgrade zeker met DTMF-ondersteuning

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:28:
[...]

C O O L :*) BBned heeft jou switch geupgrade zeker met DTMF-ondersteuning
Nu de rest nog :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik was trouwens bij een andere aanstaande tweakdsller het spulletje aan het installeren en er vielen mij een paar dingen op :

Omdat ik bij de eerste generatie gebruikers zit zag e.e.a. er wat anders uit. Tegenwoordig krijg je een stikkervel met tweakdsl stickers :) .. (leuke actie!) .. Een mooi boekje met aansluit mogelijkheden , storingsnummers en EHBO ... :) ..

Dat ziet er toch goed uit allemaal.. :) .. Ik denk dat het voortraject en opstart procedé erg belangrijk zijn om het vertrouwen van de klant te winnen .. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo'n sticker vel wil ik ook wel ;) Staat leuk op me Case Naast Asus Kingston Thermaltake Sapphire powered :p

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowBumble op 09-03-2005 09:32 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Demon en Chello werken met een provisioning systeem; dwz je krijgt een IP-adres uit een private IP-range totdat je je registreerd.
Demon heeft het een paar maanden terug afgeschaft voor nieuwe klanten. Teveel gezeur, teveel administratieve rompslomp, te vaak gebruikers die hun verbinding sloopten. Ze hebben het vervangen door een systeem wat erg veel op dat van TweakDSL lijkt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
ShadowBumble schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:29:
Zo'n sticker vel wil ik ook wel ;) Staat leuk op me Case Naast Asus Kingston Thermaltake Sapphire powered :p
Stuur maar even een mailtje naar info@tweakdsl.nl, er valt vast wel iets te regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is er bekend of er ook Tweakdsl komt in de uithoeken van nederland en zoja wanneer dit gebeurd? Bij ons in Borculo(pc 7271) zijn slechts 2 pakketten leverbaar: Chello Classic op een lijntje van UPC(en wat voor lijntje, internet ligt er half de tijd uit :X ) en Planet ADSL via KPN. Slechts 2 aanbieders hier dus, en beide prutskwaliteit.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)
Ik heb begin februari een overstap van demon naar Tweakdsl aangevraagd.
Maandagmorgen (7-3) was demon inderdaad uit, maar heb nog steeds
geen modem ontvangen, en krijg het oude modem ook niet aan de praat.
Gaat dus echt langer duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ik heb hier al een tijdje nummerweergave, alleen krijg ik af en toe rare voorloopcijfers bijv een 06 nummer wordt 0016 , zijn er meer en als je met #31# naar mijn VODSL nummer belt krijg je tòch nummerweergave, zijn er meer die dit hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in December vorig jaar een vodsl abbo bij tweakdsl aangevraagd. Heb mijn kpn abbo opgezegd. Voor dat het modem er was heb ik enkele keren moeten bellen. ;( Wat behoorlijk tegenviel. Begreep dat er aardig wat zieken waren. Nu werkt het internet sinds 23 februari. :) Alleen kan ik nog steeds niet bellen. Heb wel een kiestoon maar als ik een nr heb ingetoetst krijg ik ingesprektoon. Nu heb ik gebeld met tweakdsl en daar kreeg ik te horen dat het nog geactiveerd moest worden omdat het nog in nieuw was doen ze dat pas als de lijn geactiveerd is. Nu is dit al weer een paar weken geleden en het werkt nog steeds niet en contact met de helpdesk is ongeveer onmogelijk. :? Iemand hier ervaring mee of een oplossinkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Bellen, ik heb daar goede ervaring mee, alhoewel het tegenwoordig steeds langer duurt om ze te pakken te krijgen, gewoon blijven proberen en anders mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

ShadowBumble schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:29:
je mag de mijne wel hebbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:50:
Is er bekend of er ook Tweakdsl komt in de uithoeken van nederland en zoja wanneer dit gebeurd? Bij ons in Borculo(pc 7271) zijn slechts 2 pakketten leverbaar: Chello Classic op een lijntje van UPC(en wat voor lijntje, internet ligt er half de tijd uit :X ) en Planet ADSL via KPN. Slechts 2 aanbieders hier dus, en beide prutskwaliteit.
Ahem, ff een vraag: Wat versta jij onder prutskwaliteit? Ik heb namelijk 2 jaar lang een Planet abbo gehad, zonder dat de verbinding ook maar 1 seconde down was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:10:
Ik was trouwens bij een andere aanstaande tweakdsller het spulletje aan het installeren en er vielen mij een paar dingen op :

Omdat ik bij de eerste generatie gebruikers zit zag e.e.a. er wat anders uit. Tegenwoordig krijg je een stikkervel met tweakdsl stickers :) .. (leuke actie!) .. Een mooi boekje met aansluit mogelijkheden , storingsnummers en EHBO ... :) ..

Dat ziet er toch goed uit allemaal.. :) .. Ik denk dat het voortraject en opstart procedé erg belangrijk zijn om het vertrouwen van de klant te winnen .. ..
Echt wel ;) Ben heel erg tevreden met TweakDSL; gaat al dik 2 jaar goed. Nu de nummerweergave nog even en het helemaal compleet.

De aanbieding van Tiscali is anders ook wel aantrekkelijk 29 eurie voor een 4Mbit pijp+telefonie. Al heb ik me twijfels bij de stabiliteit van dat VoIP-platform. Gezien de promotiecampagne...proberen ze klanten te werven op de prijs ipv reputatie.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
kenles schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:33:
[...]

welke philips dect heb jij ?
Ik heb een Philips DECT 515. Had ik speciaal genomen omdat die ook FSK-nummerweergave aankon. Helaas werkte ook dit niet. Maar sinds gistermiddag doet de nummerweergave het... :)
Mijn "uitgaande" nummerweergave werk alleen nog niet. Moet ik dat via de helpdesk regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:38:
[...]

Vandaag een mail gehad van cambrium en ze zijn er gelukkig mee bezig en ik heb gelijk al resultaat.
Er zijn mensen gemaild en gebeld en er schijnen ook mensen te zijn geblokkeerd zoals ik eruit begrijp.
Er was zelfs iemand die mij mailde om zijn excuus aan te bieden wat nu ook weer niet hoefde want deze meneer was zich van geen kwaad bewust dat ie een virus op zijn pc had en mij steeds aanvalde.En zo zullen er wel meer zijn die het absoluut niet weten. Ik moet wel zeggen dat ik nu naar abuse@cambrium heb gemaild en nu wel een reactie kreeg zoals je kan lezen.
Kijk dit noem ik nu service!! Ga zo door en nogmaals dank voor de inzet cambrium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Mooi, dat mogen ze dan in Meppel ook wel even komen doen. Ik word helemaal GEK 8)7 van die echo ook na firmware upgrade en met mij een heleboel andere mensen die niet te spreken zijn over de overstap van kpn naar bbnet telefonie.

Ze waren snel met aansluiten, maar reageren op mail ho maar. :Z :Z :Z

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:50:
... en Planet ADSL via KPN. Slechts 2 aanbieders hier dus, en beide prutskwaliteit.
Als je Planet kan krijgen op ADSL van KPN kan je ook XS4ALL krijgen.
Beter dan XS4ALL krijg je het niet, dus ik zou niet klagen als ik jou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BrownFox schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:05:
[...]

Mooi, dat mogen ze dan in Meppel ook wel even komen doen. Ik word helemaal GEK 8)7 van die echo ook na firmware upgrade en met mij een heleboel andere mensen die niet te spreken zijn over de overstap van kpn naar bbnet telefonie.

Ze waren snel met aansluiten, maar reageren op mail ho maar. :Z :Z :Z
* vergeet mijn reactie * te voorbarig :D

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 10-03-2005 07:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek dat je ooit verbaasd zou zijn als je een kiestoon uit je telefoon hoort komen, Maar het gebeurde mij vandaag. Na veelvuldig bellen met de HD van Tweakdsl..... Vorige week was mij al toegezegd dat het binnen twee dagen geregeld zou zijn. Daar zaten we dus een dag naast. Maar we gaan het controleren middels een testcall. Dat zijn we dus weer even vergeten. Mij was toegezegd dat de nummerportering gelukt was en dat dat nou net het probleem zou zijn van mijn verbindingsproblemen (????) Maar goed: als u een kiestoon heeft, bent u weer gewoon bereikbaar onder uw oude KPN nummer". Forget it! Wel een kiestoon, maar van buitenaf alleen bereikbaar onder het tijdelijke nummer van Tweak. Mijn oude KPN nummer geeft alleen een ingesprekstoon. Daar had men dus achter kunnen komen als er een terstcall uitgevoerd zou zijn. Je kunt het nog net zo druk hebben vanwege zieken en dergelijke, maar als je je werk doet, doe het dan goed. Dit levert alleen maar teleurgestelde klanten op, die morgen gewoon weer aan de Heldesk moeten hangen. 1 geluk voor mij in dit geval, de verbinding is onnet dus volgens mij gratis.
SeeU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Is er ergens een hulpfile of een site waar ik kan lezen wat ik allemaal kan met mijn VODSL lijn want ik moet hier nu dus vanuit het forum overal zoeken *21 en *61 zou moeten werken , maar hoe ? en wat is *67 dat zegt mij niets. Kan ik ook een SMS versturen met een vastnet telefoon en ontvangen en werkt een 5 ook bij ingesprek is er een voicemail en dat soort vragen, en zijn er nog andere dingen die ik kan doen met die lijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_T schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:47:
Is er ergens een hulpfile of een site waar ik kan lezen wat ik allemaal kan met mijn VODSL lijn want ik moet hier nu dus vanuit het forum overal zoeken *21 en *61 zou moeten werken , maar hoe ? en wat is *67 dat zegt mij niets. Kan ik ook een SMS versturen met een vastnet telefoon en ontvangen en werkt een 5 ook bij ingesprek is er een voicemail en dat soort vragen, en zijn er nog andere dingen die ik kan doen met die lijn ???
Ik zal je ergenis besparen. Hier mijn vraagstelling aan de HD en hun antwoord:
--------------------------
>1. ik heb DSL en Bel, maar wat zijn nu precies de functionaliteiten
>> van mijn telefoonverbinding. Ik kom wel ergens op de pagina van
>> BBned de opmerking tegen dat *21 enz. ook ondersteund wordt, maar
>> ik zou het prettig vinden om een totaal overzicht te hebben van
>> wat ik in huis gehaald heb. Is er bijvoorbeeld ook de mogelijkheid
>> van een antwoordapparaat (zoals bij KPN) of "5" terugbellen bij in
>> gesprek enz.;

Dat moeten we inderdaad nog even verzorgen. We zijn met nog wat testen bezig
voor ook andere functies en hopen dan alles op in ieder geval de website
te gaan plaatsen.
------------------------

Tot zover het antwoord. Nou daar kun je toch mee vooruit niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
I_Stealth_I schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 23:44:
[...]

Vage zaak, kaalkoper is toch kaalkoper. Waarom kan het ineens wel als je een KPN abbo hebt. Zeker nu BBned je gewoon een aanbeveling doet op een spraakabbo af te sluiten bij de concurrent hahaha :D :+
Euh Ja, dat dacht ik ook maar ze krijgen van BBned door dat er groot Laswerk verricht moet worden en dat zouden ze dan weer uitbesteden aan KPN maar die wil het alleen doen als er een abbo bijgeleverd word (BBned ook maar dan kost het met 550 Eur????).

Vind het allemaal een beetje raar ik zou als consument toch de vrijheid moeten hebben om te kiezen??? Nu wordt ik dus semi-verplicht om een KPN abbo te nemen omdat ik anders geen analoge lijn heb waarover TweakDSL mij kan aansluiten op het BBned Netwerk..... maar niemand anders ervaringen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
dus....so far so good.....eergister is de KPN geweest voor het doormeten van de lijn.
Toevallig op de zaak nog een bbned modem liggen zonder splitter...ik ram vanaaf het zaakie in de lucht en verrek...ik ben online :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb het al eerder gevraagd, en mischien het antwoord gemist maar gaat Tdsl nog een actie opzetten a'la tiscali of Demon ??

Ik vind het nog steeds raar dat de 2 Mbit variant zoveel afwijkt bij de rest

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Pim. schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:03:
Ik heb het al eerder gevraagd, en mischien het antwoord gemist maar gaat Tdsl nog een actie opzetten a'la tiscali of Demon ??

Erg mooie website heeft Demon (dat wel even genoemd worden :9~)

Demon is met het 2048-abonnement € 25,- per maand goedkoper; ja dat is inderdaad best wel een heel erg groot verschil. Nou zit er geen VoDSL bij. Best wel duur als ik nu 59 euro per maand betaal.

Mocht dat verschil over een jaar nog zo groot zijn, dan zou ik best eens een overstap overwegen :X :X
Laat ik hopen dat ze binnen dat termijn de prijzen hebben aangepast, want het bevalt me verder uitstekend bij Tweak. Maar dat wisten jullie al :)

[ Voor 28% gewijzigd door I_stealth_I op 11-03-2005 11:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ff vraagje , kan ik niet gewoon mij huidige adsl modem smc Barricade blijven gebruiken met 4 poorts router erin , en dan de nieuwe copperjet alleen gebruiken voor het telefoon gebeuren , of gaat dat never nooit niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:35:
ik had ff vraagje , kan ik niet gewoon mij huidige adsl modem smc Barricade blijven gebruiken met 4 poorts router erin , en dan de nieuwe copperjet alleen gebruiken voor het telefoon gebeuren , of gaat dat never nooit niet werken :)
Ja zolang je de modem in bridge-modus laat staan (standaard modus) kan je er gewoon je routertje op aanpluggen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:35:
Je kunt de SMC dus NIET blijven gebruiken i.c.m. VoDSL. Die modem is nl een IAD (Internet Access Device) en is nodig om het internet en telefoonverkeer te routeren. Dat kan hij niet doen als er eerst een modem aan hangt die die functionaliteit niet heeft.
Tenzij die SMC ook gewoon als router te gebruiken is (zonder de modemfunctie) kan je er eigenlijk niets meer mee :(
Andere optie is VoDSL niet te gebruiken en VoIP te gebruiken, maar dat was je vraag niet

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadeye schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:29:
dus....so far so good.....eergister is de KPN geweest voor het doormeten van de lijn.
Toevallig op de zaak nog een bbned modem liggen zonder splitter...ik ram vanaaf het zaakie in de lucht en verrek...ik ben online :)
Whahaha, dat meen je niet.

Bij mij is KPN Woensdag geweest, zometeen effe iets eerder van werk af en modem ophalen van postkantoor! Misschien kan ik ook al online _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:16:
[...]

Whahaha, dat meen je niet.

Bij mij is KPN Woensdag geweest, zometeen effe iets eerder van werk af en modem ophalen van postkantoor! Misschien kan ik ook al online _/-\o_
Hoelang heeft er tussen de komst van de KPN en je aanvraag voor TweakADSL gezeten ? Ik heb ruim 2 weken geleden ADSL aangevraagd bij Tweak (en behalve de ontvangst van mijn login-gegevens voor tweakdsl.nl, over aansluiting zelf of iets dergelijks nog niets gehoord), en wat ik begrijp uit dit topic is 't zo dat KPN eerst de lijn moet komen doormeten, als je geen KPN abbo hebt (wat bij mij 't geval is).

Maar zit nu al een tijdje zonder internet en daar wil ik vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

I_Stealth_I schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Demon is met het 2048-abonnement € 25,- per maand goedkoper; ja dat is inderdaad best wel een heel erg groot verschil. Nou zit er geen VoDSL bij. Best wel duur als ik nu 59 euro per maand betaal.

Mocht dat verschil over een jaar nog zo groot zijn, dan zou ik best eens een overstap overwegen :X :X
Laat ik hopen dat ze binnen dat termijn de prijzen hebben aangepast, want het bevalt me verder uitstekend bij Tweak. Maar dat wisten jullie al :)
edit:

Ik zie nu pas dat er een zooi abbo's bij gekomen zijn. maar eens ff neuzen !

[ Voor 24% gewijzigd door Pim. op 11-03-2005 19:00 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:20
Hier een niet zo gelukkige nieuwe tweakdsl gebruiker.

Op 11 februari gemigreerd van een andere Cambrium ISP naar Tweakdsl. Alles werkt.
15 februari geen ADSL verbinding meer, na bijna elke dag twee keer gebeld te hebben Eindelijk op 8 maart weer verbinding (nog geen telefoon) vandaag weer problemen heb wel ADSL verbinding maar krijg geen ipadres.

Helpdesk is zeer slecht bereikbaar.
De facturen voor mijn Ulta-DSL komen wel door maar dat is dan ook het enige.
Voor kleine bedrijven die afhankelijk zijn van een internet verbinding kan ik deze provider zeker niet aanbevelen. Ben inmiddels bijna alweer gewend om in te bellen, nadat ik de web en mailserver elders heb ondergebracht.

[ Voor 1% gewijzigd door Pieter Holtrop op 11-03-2005 19:56 . Reden: typo ]

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 12-09 23:23
Pim. schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:03:

11/03/2005 Introductie SquareDSL abonnement

Vandaag introduceert TweakDSL ook een nieuw abonnement op het BBNed-netwerk: SquareDSL. Met SquareDSL kan je downloaden tot 4Mbit/s en uploaden met snelheden tot 1Mbit/s. SquareDSL kost € 59,95 per maand.
Ik heb nu ProDSL, dus 2048/1024 abo, kan ik nu voor dezelfde prijs over naar SquareDSL??

Misschien wordt het dan toch nog gezellig bij TweakDSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Hoelang heeft er tussen de komst van de KPN en je aanvraag voor TweakADSL gezeten ? Ik heb ruim 2 weken geleden ADSL aangevraagd bij Tweak (en behalve de ontvangst van mijn login-gegevens voor tweakdsl.nl, over aansluiting zelf of iets dergelijks nog niets gehoord), en wat ik begrijp uit dit topic is 't zo dat KPN eerst de lijn moet komen doormeten, als je geen KPN abbo hebt (wat bij mij 't geval is).

Maar zit nu al een tijdje zonder internet en daar wil ik vanaf ;)
Krap 3 weken...ergens half feb aangevraagd en 9 maart kwamen ze doormeten.

Ik wacht nu rustig op mn modem die ik van Tweak moet krijgen...tot die tijd voldoet mn leenmodempje ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Pieter Holtrop schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:53:
Hier een niet zo gelukkige nieuwe tweakdsl gebruiker.
........
Voor kleine bedrijven die afhankelijk zijn van een internet verbinding kan ik deze provider zeker niet aanbevelen. Ben inmiddels bijna alweer gewend om in te bellen, nadat ik de web en mailserver elders heb ondergebracht.
Sorry, maar hier ben ik het dus niet mee eens.
Het bedrijf waarbij ik werk, heeft ruim een jaar het Ultradsl-abbo naar volle tevredenheid.
We hebben, zover ik weet, 1x een paar dagen er uit gelegen en dat is alweer maanden terug.
En dat was niet eens de schuld van TweakDSL maar van een KPNmonteur die in de wijkcentrale had zitten wroeten.
Voor TweakDSL hadden we Eweka als ISP en in die tijd lag de verbinding om de haverklap er uit.
Dus wij waren wel blij dat we overgestapt zijn naar TweakDSL. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

I_Stealth_I schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Ze konden me wel gehoord hebben, hahahahahaha :9 8) ROFLOL, ga zo door :+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:02
I_Stealth_I schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:46:
[...]

Ze konden me wel gehoord hebben, hahahahahaha :9 8) ROFLOL, ga zo door :+
Of ze hebben mijn gedachten gelezen, want ik was al serieus naar het uitkijken naar iets anders.

De overstap van 2Mbit/1Mbit (BBNed) naar 3Mbit/1Mbit (Tiscali) lijkt mij wel aantrekkelijk, want ik mag toch aannemen dat op dit netwerk dezelfde kwaliteit wordt behaald.

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BobDay schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:56:
[...]

Of ze hebben mijn gedachten gelezen, want ik was al serieus naar het uitkijken naar iets anders.

De overstap van 2Mbit/1Mbit (BBNed) naar 3Mbit/1Mbit (Tiscali) lijkt mij wel aantrekkelijk, want ik mag toch aannemen dat op dit netwerk dezelfde kwaliteit wordt behaald.
Ik denk niet dat het netwerk hetzelfde is. Je zal gebruik maken van de tiscali diensten zoals POP, SMTP, HTTP etc. Maar misschien is de fysieke verbinding wel van Tweak. Maargoed, daar komen we wel achter.
Vandaag introduceert TweakDSL TIS DSL, ADSL via het netwerk van Tiscali.
Tiscali maakt volgens mij ook gebruik van KPN en BByXL? Ze zeggen dat zij over een eigen 'netwerk' beschikken, maar dat is vrij vaag; bij wijze van spreken kan een Vlan bij een andere isp ook al onder eigen netwerk vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 12-03-2005 11:34 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 Maart: kwam KPN, alles goed zei hij.
10 Maar: Postbode langs, ik op werk :(
11 Maart: Modem ophalen van post kantoor, en kreeg mailtje om 14.30 van tweakdsl:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL
orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer 10734 voor de
TweakDSL-verbinding op postcode ****PR**4 zal naar verwachting op
2005-03-11 worden opgeleverd.

Vol enthousiasme naar huis, maar geen verbinding hoor :( Oranje lampje wil maar niet branden.

Modem rechtstreeks op KPN aansluiting aangesloten.

Moet ik zelf nog wat doen? of hoe kan ik controleren dat dit klopt dat ik nog geen dsl heb?
tleek ook allemaal te snel te gaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp best dat TweakDSL met de markt mee moet.. Maar als ze doorgaan zoals ze nu bezig zijn graven ze hun eigen graf... IMHO! Het lijkt me voor Tweak veel verstandiger eerst de producten die op dit moment worden aangeboden goed uit te werken. Een duidelijke en recente FAQ is binnen een week geregeld. De informatievoorziening naar de klanten toe is ronduit slecht! Dit kan echt niet!

Het is dat de meesten onder ons redelijk de weg weten te vinden, maar voor leken is TweakDSL op dit moment absoluut niet aan te raden! Als iets niet werkt na oplevering ben je de klos!

Ik ben overigens tevreden met Tweak, al werkt na twee maanden mijn voice gedeelte nog steeds niet. Hiervoor had ik een gewone ultradsl lijn altijd zonder problemen. Bij mijn aanvraag zijn door Tweak dingen geadviseerd die achteraf niet mogelijk bleken, hierdoor heeft de oplevering sowieso al drie weken vertraging opgelopen. En nu maakt BBNED het werk blijkbaar niet af.

De informatieverstrekking moet ECHT verbeterd worden anders gaat het de verkeerde kant op! Nergens vind je info over de werking van VoDSL. Het zou zo mooi zijn om aan de hand van wat praktijkvoorbeelden te zien hoe het VoDSL gedeelte thuis geconfigureerd moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 14-2-2005 Tweakdsl ProDsl & Bel aangevraagd en tot nu alleen maar een bevestigingsbrief met login en password, een stickervel en een factuur van 0 euro voor het modem ontvangen.

Vorige week heb ik gemaild met de helpdesk voor de status en ze zeiden dat het bij BBned nog steeds op status 2 staat. Weet iemand wat dit inhoud?

Ik heb een kpn lijn, met adsl via cistron/xs4all over bbned lijnen, dus dit zou toch gewoon een isp - isp portering moeten zijn??

Ik kan nergens vinden wat status 2 bij BBned betekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
I_Stealth_I schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:28:
[...]

Ik denk niet dat het netwerk hetzelfde is. Je zal gebruik maken van de tiscali diensten zoals POP, SMTP, HTTP etc. Maar misschien is de fysieke verbinding wel van Tweak. Maargoed, daar komen we wel achter.

[...]

Tiscali maakt volgens mij ook gebruik van KPN en BByXL? Ze zeggen dat zij over een eigen 'netwerk' beschikken, maar dat is vrij vaag; bij wijze van spreken kan een Vlan bij een andere isp ook al onder eigen netwerk vallen.
Tiscali heeft een eigen DSL netwerk, genaamd BabyXL :)

Kortom, als je dus een Tweakdsl-Tiscali abonnement krijgt, vervult Tiscali alleen de taak die BBned op dit moment voor de lijnen vervult. Ze verzorgen alleen de lijn vanaf je centrale tot aan de tweakdsl backbone.

Je kunt dus geowon gebruik maken van de Tweakdsl usenetserver, email etc etc :)

Wil je overstappen van een Tweak-BBned lijn naar een Tweak-Tiscali lijn, dan moet je BBned lijn wel minimaal 12 maanden oud zijn. Wegens de jaarcontracten etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 12-09 23:23
BobDay schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:56:
[...]

Tiscali kan misschien interessant zijn, maar is in mijn postcode gebied niet leverbaar.
Volgens mij is Tiscali maar in een klein deel van nederland beschikbaar.
Op zich geen probleem ik wil wel op BBned blijven zitten, maar het is mij nog steeds niet duidelijk wat Tweakdsl met de bestaande klanten wil/gaat doen.

Ga ik nu (m.i.v. 11 maart) minder betalen of krijg ik een hogere snelheid??
De FAQ op Tweakdsl.nl heeft hier niks over te melden.
Ik denk dat het voor veel mensen wel goed is om te weten waar je aan toe bent.
De gebruiker zal neem ik aan ook een keus moeten maken wat ie wil.

Ik zat al te wachten op een actie van BBned dan wel Tweakdsl en ben ook blij dat die er nu is.
Altijd beter daar noodgedwongen naar het KPN netwerk terug te moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Waarom zou je minder gaan betalen of een hogere snelheid krijgen? Hoezo denk je dat er iets gaat veranderen op 't bbned-netwerk?

Dat Demon al hun 2Mbit klanten gratis upgraded naar het nieuwe 4Mbit profiel van BBned...das hun zaak. Maar het is dus niet zo dat de snelheid van de 2Mbit abonnement verhoogt wordt, er is een 4Mbit abonnement bijgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:45:
Ik begrijp best dat TweakDSL met de markt mee moet.. Maar als ze doorgaan zoals ze nu bezig zijn graven ze hun eigen graf... IMHO! Het lijkt me voor Tweak veel verstandiger eerst de producten die op dit moment worden aangeboden goed uit te werken. Een duidelijke en recente FAQ is binnen een week geregeld. De informatievoorziening naar de klanten toe is ronduit slecht! Dit kan echt niet!

Het is dat de meesten onder ons redelijk de weg weten te vinden, maar voor leken is TweakDSL op dit moment absoluut niet aan te raden! Als iets niet werkt na oplevering ben je de klos!

Ik ben overigens tevreden met Tweak, al werkt na twee maanden mijn voice gedeelte nog steeds niet. Hiervoor had ik een gewone ultradsl lijn altijd zonder problemen. Bij mijn aanvraag zijn door Tweak dingen geadviseerd die achteraf niet mogelijk bleken, hierdoor heeft de oplevering sowieso al drie weken vertraging opgelopen. En nu maakt BBNED het werk blijkbaar niet af.

De informatieverstrekking moet ECHT verbeterd worden anders gaat het de verkeerde kant op! Nergens vind je info over de werking van VoDSL. Het zou zo mooi zijn om aan de hand van wat praktijkvoorbeelden te zien hoe het VoDSL gedeelte thuis geconfigureerd moet worden...
Yup, kan me hier inderdaad in vinden. Hier is de overgang van Wanadoo via KPN naar TweakDSL gladjes verlopen, al kostte het wat tijd. Half januari aangevraagd, Kosten voor de modem werden 1 februari afgeschreven, dus heb maar even gebeld dat ze 'm dan ook wel vast op mochten sturen ;)
7 maart overgegaan. ADSL downtime was minimaal, en de ADSL verbinding was gelijk goed. Tot vandaag uitsluitend de inloggegevens voor customer en mail gekregen. En een status op de site die nooit veranderd lijkt te zijn :) Geen VoDSL modemsettings, mogelijkheden enz... Ach, een béétje uitvinden vind ik niet erg :)

Nou, heel mooi, VoDSL (ISDN i.c.m. Copperjet 815) maar eens even proberen! ISDN toestel aangesloten, maar helaas, nog geen kiestoon. En dan moet je dus via een forum uitvinden dat je de VCI voor VoDSL toch echt op 37 i.p.v. 35 moet hebben om een en ander werkend te krijgen. 't Was wel de oplossing: Ik kon uitgaand bellen, zowel on-net als off-net werkten reeds. Toch maar even met de helpdesk gebeld voor m'n tijdelijke nummer, zodat ik kon testen welke functionaliteiten wel en niet werkten. Nou, ik kan het kort houden. niet, niet, niet, niet.... :(

Voor de meereisende gebruiker is goed te merken dat VoDSL nog een jong product is. Ik had de mazzel dat net op de dag van oplevering BBNed DTMF ondersteuning heeft gefixed, maar da's samen met het doorschakelen ook het enige wat als aanvullende dienst beschikbaar lijkt. Meest vervelende vond ik wel dat ik met m'n zowel met mijn Tiptel 195 als Siemens 4170 centrale geen tweede kanaal kon beleggen. Het lijkt alsof de IAD / het netwerk moeite heeft om een lijntje in de wacht te zetten en de tweede beschikbaar te geven. Nou had ik geen zin om de eventuele komst van meer functies af te wachten. Bijvoorbeeld het parkeren in het netwerk van een gesprek (zo verbond ik door vanaf Tiptel naar een HS op de 4170) werkt niet en dat ga ik missen. Ik heb veel van de 'tekortkomingen' weten te omzeilen door een Tiptel 811 centrale met interne S0 bus tussen IAD en de randapparaten te plaatsen: Deze vangt veel van de ISDN comfortfuncties op en heeft (gelukkig) geen moeite om twee lijnen aan te spreken. Ik kwam 'm vrij voordelig om Marktplaats tegen, maar samen met de IAD (199,--) is het ISDN voordeel het eerste jaar wel weg.

Overigens ben ik van mening dat het gebrek aan informatie niet aan TweakDSL te wijten is: Ook op de helpdesk en bij andere BBNed VoDSL aanbieders lijkt er niet veel bekend aangaande dit soort dingen, dus blijkbaar blijft BBNed ook achter met de informatievoorziening. Je zou TweakDSL kunnen verwijten dat ze te laks zijn in het verkrijgen van dit soort info, maar er is veel gaande en dan schiet het constante zeuren bij BBNed er wel eens bij in, weet ik het :P

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn ma heeft toevallig ook een Siemens 4170 centrale. Daar werkte het al helemaal niet. Heb toen de meest recente firmware in de Siemens geplaatst en alles werkt... :) Nu ik nog met mn Ericsson BT260 en Quattrovox III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:01:
Waarom zou je minder gaan betalen of een hogere snelheid krijgen? Hoezo denk je dat er iets gaat veranderen op 't bbned-netwerk?

Dat Demon al hun 2Mbit klanten gratis upgraded naar het nieuwe 4Mbit profiel van BBned...das hun zaak. Maar het is dus niet zo dat de snelheid van de 2Mbit abonnement verhoogt wordt, er is een 4Mbit abonnement bijgekomen :)
Wil je even op de tweakdsl website gaan kijken, je loopt achter met je info :) Thx

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
I_Stealth_I schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:13:
[...]

Wil je even op de tweakdsl website gaan kijken, je loopt achter met je info :) Thx
Ok, sorry...had door het tiscali-news dat een beetje gemist :+
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.