TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.176 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
I_Stealth_I schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:13:
[...]

Wil je even op de tweakdsl website gaan kijken, je loopt achter met je info :) Thx
Er staat op zowel de site als hier in de topic "waarschuwing" een korte uitleg over de abo's.
Het is wel duidelijk dat de reeds bestaande abo's in prijs verlaagd worden maar er staat niet expliciet bij of dit ook voor de bestaande klanten geldt. Je zou het ook zo kunnen lezen dat dit alleen voor nieuw afgesloten abo's geldig is.
Zelfde geldt voor het Square abo, dit is 59.95 voor nieuwe abo's, maar als ik nu gewoon 59.95 (ProDSL) wil blijven betalen krijg ik dan de Square snelheid? (in feite een upgrade van het abo, ProDSL -> SquareDSL).

Ik denk dat Tweakdsl dit wel zal doen maar het staat (nog) niet gemeld bij de info.
Maar even wachten tot maandag denk ik, tenzij er hier een Tdsl-er is die het weet.
Ik zit overigens minder dan 1 jaar nu bij Tweakdsl als dit nog mocht uitmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 12-03-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:33:
Er staat op zowel de site als hier in de topic "waarschuwing" een korte uitleg over de abo's.
Het is wel duidelijk dat de reeds bestaande abo's in prijs verlaagd worden maar er staat niet expliciet bij of dit ook voor de bestaande klanten geldt. Je zou het ook zo kunnen lezen dat dit alleen voor nieuw afgesloten abo's geldig is.
Ik ben ook zeer benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Ik heb 2 weken geleden een 360-deal ProDSL+bel abonnement afgesloten en tot nu toe niet meer dan een brief ontvangen met login-gegevens. Nu is de actie verlengd en kost ditzelfde abonnement nog maar €480,-. Voor €600,- krijg je een SquareDSL+bel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:33:
[...]

Zelfde geldt voor het Square abo, dit is 59.95 voor nieuwe abo's, maar als ik nu gewoon 59.95 (ProDSL) wil blijven betalen krijg ik dan de Square snelheid? (in feite een upgrade van het abo, ProDSL -> SquareDSL).

Ik denk dat Tweakdsl dit wel zal doen maar het staat (nog) niet gemeld bij de info.
Maar even wachten tot maandag denk ik, tenzij er hier een Tdsl-er is die het weet.
Ik zit overigens minder dan 1 jaar nu bij Tweakdsl als dit nog mocht uitmaken.
Het is erg simpel, je hebt je handtekening gezet onder een pakketnaam. Als die prijs of snelheid veranderd dan is dat ook voor jou van toepassing. Als jij een square wilt, dan moet je daarvoor upgraden en daarvoor ga je weer een nieuw contract aan.

Andere mogelijkheden zijn vrijwel uitgesloten. Houd er rekening mee dat bij iedere wijziging positief of negatief je recht hebt je contract te ontbinden; omdat het simpelweg een éénzijdige wijziging is. Maar je zal wel gek zijn bij een snelheidsverhoging of prijsverlaging je abonnement op te gaan zeggen; m.a.w. het is een goede manier om je klanten te behouden en je concurrentiepositie te verbeteren.

Dat het alleen voor nieuwe klanten zouden gelden? Nee, vaak wel met negatieve wijzigen zoals prijsverhogingen, maar niet met dit soort wijzingen..

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 12-03-2005 22:15 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Dat tis-dsl ziet er wel interessant uit.
Mijn vraag is dus, hoe ver zijn de vorderingen met adsl2+ bij bbned en kunnen we dit binnen enkele maanden gaan verwachten of kan die uitrol nog wel een jaar in beslag nemen?
Hoe ver is babyxl met adsl2+, ligt die op het zelfde schema als bbned?
Ben namelijk zeer geinteresseerd in adsl2+ maar als dit nog een tijd gaat duren dan loont het mischien wel om zo'n tis dsl verbinding te nemen.
De overstap zou toch kostenloos en binnen een dag te realiseren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
I_Stealth_I schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:09:
[...]

Het is erg simpel, je hebt je handtekening gezet onder een pakketnaam. Als die prijs of snelheid veranderd dan is dat ook voor jou van toepassing. Als jij een square wilt, dan moet je daarvoor upgraden en daarvoor ga je weer een nieuw contract aan.

Andere mogelijkheden zijn vrijwel uitgesloten. Houd er rekening mee dat bij iedere wijziging positief of negatief je recht hebt je contract te ontbinden; omdat het simpelweg een éénzijdige wijziging is.
Niet correct. Je zult toch echt een aantoonbaar (nadelig) belang moeten hebben om bij een wijziging waar je objectief gezien beter van wordt de overeenkomst te kunnen ontbinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
StevenK schreef op zondag 13 maart 2005 @ 04:52:
[...]

Niet correct. Je zult toch echt een aantoonbaar (nadelig) belang moeten hebben om bij een wijziging waar je objectief gezien beter van wordt de overeenkomst te kunnen ontbinden.
Kan ik me iets bij voorstellen...
Maar de voorwaarden zijn nu voor nieuwe klanten beter geworden. De bestaande klanten zijn dus in feite nu "benadeeld" omdat ze te veel betalen voor een gelijkwaardig abo. Als voorbeeld ProDSL&Voice, nu € 10 goedkoper geworden.
Ik vergelijk het maar een beetje met een aantal KPN providers, meer snelheid voor dezelfde prijs dan wel een keus om dezelfde snelheid te houden en minder te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:38:
[...]

Kan ik me iets bij voorstellen...
Maar de voorwaarden zijn nu voor nieuwe klanten beter geworden. De bestaande klanten zijn dus in feite nu "benadeeld" omdat ze te veel betalen voor een gelijkwaardig abo. Als voorbeeld ProDSL&Voice, nu € 10 goedkoper geworden.
Ik vergelijk het maar een beetje met een aantal KPN providers, meer snelheid voor dezelfde prijs dan wel een keus om dezelfde snelheid te houden en minder te gaan betalen.
We zien het vanzelf op de factuur voor april, die zal over een krappe 15 dagen wel in de mailbox liggen. Het heeft weinig zin om er over te speculeren :D

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb problemen met het uploaden van binairies.
zijn er nog byzonderheden om te posten op new.tweakdsl.nl?
ik snap niet wat er mis gaat :?
ik ga nu mijn usenet account ff provberen kijken of het daar wel goed gaat

edit/laat maar ,ik was te ongeduldig, |:( de bestandjes staan er nu wel op :)

[ Voor 16% gewijzigd door erikdeperik op 13-03-2005 20:22 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Beetje vreemd, maar volgens de TweakDSL website ben ik wel geschikt voor het Tiscali netwerk en volgens de Tiscali website niet?

Zal ze morgen hier even over bellen, wat ik me alleen afvroeg was dit:

De TIS DSL Surf is niet 1Mbit/512kbit maar 3Mbit/1Mbit , TIS DSL Pro is in plaats van 2Mbit/1Mbit nu zelfs 5Mbit/768kbit!

Voor hoelang geldt dit dan?

Vindt het alleen jammer van die vermindering in upload, scheelt al gauw zo'n 30kb in upload.

Hoe zijn de bevinden over het tiscali netwerk trouwens?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik heb een beetje vreemd probleem met mijn e-mail? Weet iemand wat er mis gaat?
Ik kan nergens (behalve naar tweakdsl.nl) nog een mail sturen. Op alle andere mail krijg ik :

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: test
Sent: 14-3-2005 19:51

The following recipient(s) could not be reached:

'xxx@xxx.nl' on 14-3-2005 19:51
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

Uiteraard zijn de Xjes dan een geldig e-mail adres? Dit heb ik getest met meerdere email adressen op verschillende domeinen.

Ben ik geblacklist ofzo? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door om3ega op 14-03-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:08
Het lijkt erop dat ze (per ongeluk?) relay hebben uitgezet op de mailserver. Dan werkt hij als een "normale" mailserver, en accepteerd alleen mail voor domeinen die op die machine draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Zou kunnen.. maar mijn vriendin kan me wel mailen :) en ook naar andere e-mail addressen.. dus het lijkt het een plaatselijk probleempje is? .. zal wel even mailen naar de helpdesk.. dat ging geloof ik nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, is er ook een firmware update beschikbaar voor het Copperjet 815 modem? Blijkbaar is er een firmware beschikbaar voor de 816-2P ivm echo.. Hier hetzelfde probleem met een 815 ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
om3ega schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:56:
Zou kunnen.. maar mijn vriendin kan me wel mailen :) en ook naar andere e-mail addressen.. dus het lijkt het een plaatselijk probleempje is? .. zal wel even mailen naar de helpdesk.. dat ging geloof ik nog wel :)
In dat geval is er de kans dat jij een verkeerde (smtp)server ingesteld hebt staan. Welke in ieder geval zou moeten werken, is deze: mail.tweakdsl.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
nee , niets veranderda aan mijn settings :) ..
Mijn vriendin heeft een fysiek andere mailbox ... (eigen password) ..

Overigens lijkt het nu (weer) goed te gaan? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Is er ook een probleem met de nieuwsserver?
Telkens als ik wil zoeken met grabit geeft hij de volgende melding:

Protocol has been changed. Please download new release.

Aan grabit ligt het niet, deze is al de nieuwste versie.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Als ik het nieuwsbericht op tweakdsl lees gaan dus de prijzen van het ProDSL en SurfDSL abbonement omlaag omdat ze een nieuwe verbinding gaan introduceren.
Maar hoe zit het dan met het ultra abbonement? ik vind dat eigenlijk dat ALS je prijzen gaat verlagen dat je dat dan ook consequent voor alle abbonnementen moet doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
D3NN1S schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:08:
Als ik het nieuwsbericht op tweakdsl lees gaan dus de prijzen van het ProDSL en SurfDSL abbonement omlaag omdat ze een nieuwe verbinding gaan introduceren.
Maar hoe zit het dan met het ultra abbonement? ik vind dat eigenlijk dat ALS je prijzen gaat verlagen dat je dat dan ook consequent voor alle abbonnementen moet doen. :?
Als ik met een schuin oog richting Demon kijk, zie ik dat daar ook de prijzen voor de 1/512 en 2/1 ook verlaagd zijn, maar niet van de 8/1. Blijkbaar zijn de kosten van de 8/1 toch in verhouding nog te hoog om daarvoor ook een prijsverlaging te kunnen doorvoeren...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je nog in je Contractsduur van 1 jaar kan upgraden?

ADSL is op dit moment nog onderweg, (op dit moment Surf&Bel) maar upgraden naar Pro abbo lijkt me dan geen slechte keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden kan altijd, downgraden pas na een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:16:
Upgraden kan altijd, downgraden pas na een jaar
Ik heb nog een vraag uitstaan bij de Helpdesk over de veranderde abonnementen, maar even afwachten wat er uitkomt.
Als er iemand is die al wat weet hierover hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:16:
Ehm, is er ook een firmware update beschikbaar voor het Copperjet 815 modem? Blijkbaar is er een firmware beschikbaar voor de 816-2P ivm echo.. Hier hetzelfde probleem met een 815 ISDN.
Volgens mij ligt het niet aan je modem, maar aan de DSLAM oid. Ik heb na de firmware upgrade van mijn 816 nog steeds echo problemen. (ze zijn minder, maar het is er nog steeds. Laat ik het zo zeggen, als de huidige echo er was geweest toen ik was overgestapt had ik het zeker niet genomen, maar aangezien de oude echo zo iritant was, is het een verademing dat het minder is).

Tevens heb ik in de laatste 4 weken 2 mailtjes gezonden aan tweakdsl maar ze hebben denk ik niet echt veel zin om deze te beantwoorden. Nog door een bevestiging dat ze hem hebben ontvangen, nog een antwoord op mijn vragen.

Ik begin inmiddels echt te balen van tweakdsl. :( :(

A quick BrownFOX jumps over the lazy dog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
BrownFox schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Volgens mij ligt het niet aan je modem, maar aan de DSLAM oid. Ik heb na de firmware upgrade van mijn 816 nog steeds echo problemen. (ze zijn minder, maar het is er nog steeds. Laat ik het zo zeggen, als de huidige echo er was geweest toen ik was overgestapt had ik het zeker niet genomen, maar aangezien de oude echo zo iritant was, is het een verademing dat het minder is).

Tevens heb ik in de laatste 4 weken 2 mailtjes gezonden aan tweakdsl maar ze hebben denk ik niet echt veel zin om deze te beantwoorden. Nog door een bevestiging dat ze hem hebben ontvangen, nog een antwoord op mijn vragen.

Ik begin inmiddels echt te balen van tweakdsl. :( :(
Waar stuur je je mail heen? Voor zover ik weet hoor je direct een ticket-id terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Effe een vraagje: volgende week komt een KPN-monteur mijn aansluiting aanleggen, waarschijnlijk omdat ik op dit moment geen vaste telefoonlijn / abo heb.

De vorige bewoner heeft dat echter altijd wel gehad (ik ben 3 jaar geleden hier komen wonen, geen vaste lijn genomen), er zit hier dan ook een (naar mijn idee werkend) telefoonstopcontact in de muur, kabels in de meterkast etc.

Die kerel hoeft toch helemaal niet te komen? Ik heb daar nl. geen tijd voor, sterker, als ik een ochtend op die vent moet gaan zitten wachten kost me dat letterlijk 250 euro (!) :(
Iemand anders inschakelen is wat lastig, dus als die man eigenlijk niet hoeft te komen dan bel ik ze liever af of zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 15-03-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
stefijn schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:41:
Effe een vraagje: volgende week komt een KPN-monteur mijn aansluiting aanleggen, waarschijnlijk omdat ik op dit moment geen vaste telefoonlijn / abo heb.

De vorige bewoner heeft dat echter altijd wel gehad (ik ben 3 jaar geleden hier komen wonen, geen vaste lijn genomen), er zit hier dan ook een (naar mijn idee werkend) telefoonstopcontact in de muur, kabels in de meterkast etc.

Die kerel hoeft toch helemaal niet te komen? Ik heb daar nl. geen tijd voor, sterker, als ik een ochtend op die vent moet gaan zitten wachten kost me dat letterlijk 250 euro (!) :(
Iemand anders inschakelen is wat lastig, dus als die man eigenlijk niet hoeft te komen dan bel ik ze liever af of zo.
Bij oplevering van een kale datalijn zonder telefonie is het bij oplevering niet zeker welke aansluiting het is. Heel waarschijnlijk is het gewoon het aderpaar wat inderdaad is afgemonteerd waar de vorige bewoner telefonie over had. Maar dit moet gecontroleerd, getest, gelabeld worden voor oplevering van de koperlijn door KPN.

Met linesharing heb je dit niet omdat dan heel duidelijk is op welke lijn (bij je telefonie immers) je data zit. Sommige voordelen hebben ook minimale nadelen. Niemand anders die je 'aanwezig' kan laten zijn? Gaat immers alleen om toegang tot het pand lijkt me.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De welkom tekst op de tweaksite is aangepast; 1 woord masterlijk!! :D :D

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
bjck schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:59:
[...]

Bij oplevering van een kale datalijn zonder telefonie is het bij oplevering niet zeker welke aansluiting het is. Heel waarschijnlijk is het gewoon het aderpaar wat inderdaad is afgemonteerd waar de vorige bewoner telefonie over had. Maar dit moet gecontroleerd, getest, gelabeld worden voor oplevering van de koperlijn door KPN.

Met linesharing heb je dit niet omdat dan heel duidelijk is op welke lijn (bij je telefonie immers) je data zit. Sommige voordelen hebben ook minimale nadelen. Niemand anders die je 'aanwezig' kan laten zijn? Gaat immers alleen om toegang tot het pand lijkt me.
Nja, zal maar moeten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
Ghandi schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:27:
[...]

Waar stuur je je mail heen? Voor zover ik weet hoor je direct een ticket-id terug te krijgen.
Ik verstuur het naar info@tweakdsl.nl via webmail aangezien ik geen mail naar dat adres kan sturen via mijn eigen mailserver/domein (not acceptet... bla bla bla....) tevens stuur ik dan even een cc'tje naar mijn eigen normale mailbox en die komt gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Net TweakDSL helpdesk aan de lijn gehad, en ondanks dat het op hun site staat wordt het SURF DSL abonnement NIET in prijs verlaagd, dit was een foutje en wordt asap van de site gehaald... Wat een eikels zeg, 39,95 voor 1Mbit is echt niet meer van deze tijd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Martijn schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:39:
Net TweakDSL helpdesk aan de lijn gehad, en ondanks dat het op hun site staat wordt het SURF DSL abonnement NIET in prijs verlaagd, dit was een foutje en wordt asap van de site gehaald... Wat een eikels zeg, 39,95 voor 1Mbit is echt niet meer van deze tijd... :(
Dus eerst iedereen blij maken en dan moet je van de helpdesk horen dat het niet zo is?
Sorry hoor maar, Heren bij tweakdsl waar zijn jullie in godensnaam de afgelopen 2 maanden mee bezig?
Ik merk niets dan geklaag over problemen die niet opgelost worden, mail die niet beantwoord wordt, terugkerende problemen, en nu dit weer.
Is hier een verklaring voor? want de ' ziekte ' op de helpdesk zal inmiddels toch wel opgeklaard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff..... Gisteren te horen gekregen dat ADSL moet werken, vol enthousiasme naar huis!
Werkt het niet, nog ff helpdesk opgebeld, "denken" ze dat het in centrale verkeerd aangesloten is. Kost weer 5 werkdagen :( als het niet meer is.

Zometeen maar ff bellen of het niks anders kan zijn, laswerk oid :? :?

Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrownFox schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:37:
[...]

Ik verstuur het naar info@tweakdsl.nl via webmail aangezien ik geen mail naar dat adres kan sturen via mijn eigen mailserver/domein (not acceptet... bla bla bla....) tevens stuur ik dan even een cc'tje naar mijn eigen normale mailbox en die komt gewoon aan.
Ik heb gisteren ook een mail naar info@tweakdsl.nl gestuurd, en ook geen ticket nr gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je TIS DSL Pro bestelt krijg je in plaats van 2Mbit/1Mbit nu 5Mbit/768kbit geleverd voor € 39,95 per maand.

als je dat afzet tegen de prijzen van adsl van bbnet:
ProDSL
2Mbit/1Mbit € 49,95
SquareDSL
2-4Mbit/1Mbit € 59,95
UltraDSL
4-8Mbit/1Mbit € 69,95

je hoeft geen rekenwonder te zijn ....... :) of het is een hele strakke aanbieding , of bbnet is best duur :)

net ff update voor copperjet gedaan en echo is nu weg
edit 2 , met temp nummer is ook op vakantie nu , maar kan wel weer uitbellen dus gaat goed :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een kleine vraagje over de Tis ADSL. Ik heb nu ProDSL, alles werkt nu goed, maar ik zit na te denken over Tis ADSL. Stel dat ik overga naar Tis ADSL Pro, kan ik nog steeds gebruik maken van de nieuwgroepen? Of moet ik gebruiken gaan maken van die tiscalli nieuwsgroep?

Gr. Xanthus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:05:
Als je TIS DSL Pro bestelt krijg je in plaats van 2Mbit/1Mbit nu 5Mbit/768kbit geleverd voor € 39,95 per maand.

als je dat afzet tegen de prijzen van adsl van bbnet:
ProDSL
2Mbit/1Mbit € 49,95
SquareDSL
2-4Mbit/1Mbit € 59,95
UltraDSL
4-8Mbit/1Mbit € 69,95

je hoeft geen rekenwonder te zijn ....... :) of het is een hele strakke aanbieding , of bbnet is best duur :)

net ff update voor copperjet gedaan en echo is nu weg
edit 2 , met temp nummer is ook op vakantie nu , maar kan wel weer uitbellen dus gaat goed :D
Ja allemaal leuk en aardig die aanbieding van TIS(cali) maar je hebt er geen bal aan.
Als ik de postcode check doe zegt ie: "Jammer genoeg is het Tiscali-netwerk nog niet beschikbaar. Tiscali is ook zeer voordelig op het KPN-netwerk."

Hoezo voordelig?

Uiteraard heb ik al diverse keren navraag gedaan bij Tiscali waarom ze geen dekking hebben in mijn postcode gebied maar daar krijg je gewoon geen goed antwoord op.
En ik woon niet in een onderontwikkeld gebied. KPN en BBned leveren hier wel.

Misschien wordt het eens tijd dat Tiscali een kaartje van NL laat zien waar ze wel leveren dan wordt het misschien voor iedereen eens duidelijk.
Dit mag TweakDSL ook doen want tenslotte bieden ze nu TIS abo's aan en voorkom je dat mensen blij gemaakt worden met een dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

De problemen op het nieuwsplatform zouden opgelost moeten zijn, waar gisteren 15/03/2005 er geen enkel probeel vooor mij was is het vandaag brak, continu disconnects...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Ik zie niet in wat er mis zou kunnen zijn. Ik heb een paar keer alle newscaches herstart dus het kan zijn dat je er daarom afgemieterd werd.
Voor de rest ziet alles er momenteel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net thuis en kom erachter dat ik geen telefoonverbinding meer heb, meer mensen hier last van?

Regio Apeldoorn/Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:39:
Ik kom net thuis en kom erachter dat ik geen telefoonverbinding meer heb, meer mensen hier last van?

Geen problemen, regio Leeuwarden. Modem even opnieuw starten?

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 16-03-2005 19:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:39:

Hier ook niet, de hele dag is alles weggeweest, maar nu is het weer terug vanaf 4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mister_T schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:20:
[...]

Hier ook niet, de hele dag is alles weggeweest, maar nu is het weer terug vanaf 4 uur
Misschien werkzaamheden aan de telefonie switch Bbned? Heb je al een gechecked op nummerweergave? BBned heeft de belofte gemaakt DTMF-ondersteunding eind eerste kwartaal door te geven. Ben benieuwd, echter denk ik dat nog een hele klus gaat worden in 2 weken :D Nou houdt BBned zich vaker niet dan wel aan planningen, dus ik neem dat allemaal met een behoorlijk pak zout.

Kan me best voorstellen dat Cambrium/TweakDSL een overeenkomst heeft met Tiscali. Je hoeft niet veel denkvermogen te hebben om je te realiseren dat Tiscali een veel flexibelere partij is, dan die apen daaro in Hoofddorp. Bijkomend voordeel zijn de lagere tarieven en de ietsjes grotere dekking. :P

Ik heb opzich helemaal niks aan te merken op de technische afhandeling van BBned. Aanvragen, wijzigingen en storingen worden alleen zo sloom en slordig opgepakt. Daarnaast wordt je als eindleverancier bestempeld met 'Match partner' gemeuk. Als je heel goed je best doet en het BBned niet al te moeilijk maak je kans op een Match-partner status. Laten ze snel ophouden met dat gemeuk, en gewoon hun werk doen! Onder partnerschap versta ik namelijk heel wat anders. Ze willen zich graag bewijzen als grote concurrent van KPN ADSL, maar ze nemen helaas ook de burocratie over van die groene wc-borstels. Sorry, ben nou eenmaal zeer critisch.

Prachtig, prachtig dat TIS; laat BBned maar even behoorlijk poepie ruiken :9~ . Ze vragen er zelf om.

Ben zeeeeeeeer benieuwd naar de eerste TIS-lijnen en de ervaringen ;)

[ Voor 70% gewijzigd door I_stealth_I op 16-03-2005 22:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
*Tweak-perikelen*

16 februari: aanvraag 360-Deal (SurfDsl&Bel een jaar vooruit betalen)
21 februari: bedrag afgeschreven van mijn bankrekening
1 maart: gebeld of alles op 4 maart kan werken ivm verhuizing
2 maart: modem-"pakket" ontvangen
4 maart: geen ADSL of VODSL, gebeld
7 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld
10 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld
14 maart: KPN-monteur doet koperlijn/centrale-test, geen ADSL of VODSL, weer gebeld, ook gemeld dat ik nog steeds geen login-gegevens heb ontvangen...
15 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld
16 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld, Eric Dijkstra van de helpdesk slaat (weer) spijkers met koppen: om 16:30 werkt ADSL, echter geen VODSL ! Login-gegevens per post ontvangen.
Schijnbaar is men bij BBNED nogal traag met even een VODSL-switchje omzetten (software-matig?)

De snelheid laat wel zwaar te wensen over: gemiddeld net geen 400 kbit/s ofwel 50 Kbyte/s download, mooi K !
Bij mijn weten moet dit theoretisch 1024 kbit/s ofwel 128 Kbyte/s zijn.
Ik heb dus voor SurfDSL-snelheid betaald en krijg Tweaklight-snelheid !
Meteen maar weer gemailed.
En nu maar hopen dat dit snel goed gaat komen......
*zucht*

Trouwens: zijn er meer mensen die een veel te lage snelheid hebben ?

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

ik kan op dit moment nog steeds niet gebeld worden op mijn normale telefoonnummer, kan echter wel naar buiten bellen, en internetten gaat ook hartsikke prima.
Ik heb er afgelopen week vele malen over gebeld met de helpdesk echter zonder resultaat. Gisteren had ik iets meer succes , volgens mij had ik het opperhoofd van de helpdesk aan de lijn , en die wist mij te vertellen dat waarschijnlijk het ACS koppelblokje kaduuk is.

Er wordt een nieuwe opgestuurd. Normaal gesproken krijg je deze peroon niet aan de lijn, en kun je hem ook niet bereiken, echter wel als de beste man op zijn mobiel nummerherkenning aan heeft staan.

Dus zijn er mensen geinteresseerd in een 06 nummer van meneer helpdesk himself ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
sniklaas schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:14:
Dus zijn er mensen geinteresseerd in een 06 nummer van meneer helpdesk himself ????
ja graag, mail maar naar teckna@teckna.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]sniklaas schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:14:
ik kan op dit moment nog steeds niet gebeld worden op mijn normale telefoonnummer, kan echter wel naar buiten bellen, en internetten gaat ook hartsikke prima.
quote]

ik kon eergister alleen via bbnetwerk uitbellen , dat is nu keurig herstelt , alleen nu kan niemand me meer bellen zowel op temp nummer als oude kpn nummer
koppelstukje ertussen help hier ook niet , helpdesk al gemaild overigens dus wacht rustig af :)

denk overigens niet dat helpdesk opperhoofd meneer het leuk vind als je zijn 06 over het net gooit

Binnen 2 dagen oude kpn nummer online , das toch behoorlijk snel en nummerweergave werkt ook keurig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik kan op dit moment maar met 1 draadje downloaden van de newsserver. Hebben meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
graag !

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
I_Stealth_I schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:33:
[...]

Misschien werkzaamheden aan de telefonie switch Bbned? Heb je al een gechecked op nummerweergave? BBned heeft de belofte gemaakt DTMF-ondersteunding eind eerste kwartaal door te geven. Ben benieuwd, echter denk ik dat nog een hele klus gaat worden in 2 weken :D Nou houdt BBned zich vaker niet dan wel aan planningen, dus ik neem dat allemaal met een behoorlijk pak zout.
Ik heb nu ongeveer 6 weken VoDSL van Tweak, in eerste instantie kreeg ik helemaal geen nummermelding door (Philips Onis 300 DECT), maar sinds 3 weken krijg ik wel wat door, alleen het zijn alle cijfers BEHALVE de 3 :? Ik snap er helemaal niks van, bij Tweak snappen ze het ook niet... Mijn eigen nummer wordt niet meegestuurd naar andere mensen, is dit aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat lijkt me geen goed plan; Gelieve persoonsgegevens niet publiekelijk te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Het is al weer een tijdje geleden dat ik op de nieuwssectie van tweakdsl heb gekeken..

wat me nu opvalt.. Ik heb een dslpro abo... zonder voice..
Nu doen ze bij producten voorkomen dat er een verschil bestaat tussen dsl only en dsl&voice,
hoewel dit verschil er in prijs niet is. Dit is toch wel een beetje krom lijkt me... ?

Overigens hulde dat de prijs van het pro abo eindelijk iets omlaag gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

sun.dace schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:23:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik op de nieuwssectie van tweakdsl heb gekeken..

wat me nu opvalt.. Ik heb een dslpro abo... zonder voice..
Nu doen ze bij producten voorkomen dat er een verschil bestaat tussen dsl only en dsl&voice,
hoewel dit verschil er in prijs niet is. Dit is toch wel een beetje krom lijkt me... ?

Overigens hulde dat de prijs van het pro abo eindelijk iets omlaag gaat :)
De dienst VoDSL is 'gratis' omdat men uiteraard de inkomsten uit de belminuten ontvangt. ;) Als voor een telefoonlijn zelf een abonnementsprijs gekoppeld is, dan doet dat breuk aan het prijsvoordeel vergeleken met KPN-lijn en andere digitale/internet lijnen van concurrenten.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 17-03-2005 14:59 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
gerbruggeman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:11:
*Tweak-perikelen*
16 februari: aanvraag 360-Deal (SurfDsl&Bel een jaar vooruit betalen) - 21 februari: bedrag afgeschreven van mijn bankrekening - 1 maart: gebeld of alles op 4 maart kan werken ivm verhuizing - 2 maart: modem-"pakket" ontvangen - 4 maart: geen ADSL of VODSL, gebeld - 7 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld - 10 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld - 14 maart: KPN-monteur doet koperlijn/centrale-test, geen ADSL of VODSL, weer gebeld, ook gemeld dat ik nog steeds geen login-gegevens heb ontvangen... - 15 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld - 16 maart: geen ADSL of VODSL, weer gebeld, Eric Dijkstra van de helpdesk slaat (weer) spijkers met koppen: om 16:30 werkt ADSL, echter geen VODSL ! Login-gegevens per post ontvangen.
Schijnbaar is men bij BBNED nogal traag met even een VODSL-switchje omzetten (software-matig?)
De snelheid laat wel zwaar te wensen over: gemiddeld net geen 400 kbit/s ofwel 50 Kbyte/s download, mooi K !
Bij mijn weten moet dit theoretisch 1024 kbit/s ofwel 128 Kbyte/s zijn.
Ik heb dus voor SurfDSL-snelheid betaald en krijg Tweaklight-snelheid !
Meteen maar weer gemailed.
En nu maar hopen dat dit snel goed gaat komen......*zucht*

Trouwens: zijn er meer mensen die een veel te lage snelheid hebben ?
Vodsl werkt sinds vandaag ! Hulde voor Tweak...
Niet de schoonheidsprijs qua afhandelings-snelheid, maar dat lijkt eerder aan BBned te liggen dan aan Tweak.
Maar nu de download snelheid nog ! Ik kom nu op plm 437 kbite/s = 54,6 Kbyte/s.
Dat moet toch hoger kunnen ?
Bij TweakDSL zegt men dat men niks vreemds zien, gewoon een 1024-verbinding.
Maar metingen via speedtest.nl , internetten.nl en nuria.nl geven (nog steeds) een veel te lage downloadsnelheid.Rechtstreeks op het modem en 781 meter van de centrale.
De vergelijkingen met andere providers geeft als volgt aan: KLIK deze link
Tweak ontkent ieder probleem en wil nu nog wel "tracert's" van me. Die zal ik ze geven maar ik kan er niks mee...Jullie wel? (zie onder)
Weet iemand wat ik aan die downloadsnelheid kan doen/verbeteren ?
Test via Speedtest.nl
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 53.4 KByte/sec (=427 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 44.4 KByte/sec (=355 kbps)

Test via internetten.nl
17-3-2005 15:46 62,76 502,09 (A)DSL
17-3-2005 15:43 67,41 539,29 (A)DSL
16-3-2005 19:18 61,96 495,72 (A)DSL
16-3-2005 19:17 61,19 489,51 (A)DSL
16-3-2005 19:16 61,19 489,51 (A)DSL
16-3-2005 19:15 61,44 491,56 (A)DSL
16-3-2005 19:14 53,78 430,20 (A)DSL
16-3-2005 19:14 61,44 491,56 (A)DSL
16-3-2005 19:02 65,60 524,80 (A)DSL
16-3-2005 18:58 64,70 517,61 (A)DSL
16-3-2005 18:57 63,61 508,85 (A)DSL

Test via Nuria.nl
Downloaden: 2005-03-17 16:12:37 397 kbit/s
Uploaden: 2005-03-17 16:12:37 401 kbit/s

Tracert van diverse websites:
noot: Ja, mijn router zit ertussen, maar met of zonder maakt geen enkel verschil !:
C:\>tracert www.tweakdsl.nl

Tracing route to www.tweakdsl.nl [217.19.16.130]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms 10 ms <10 ms 192.168.62.1
2 30 ms 20 ms 20 ms 84.245.2.1
3 30 ms 20 ms 30 ms 82-197-223-25.dsl.cambrium.nl [82.197.223.25]
4 20 ms 31 ms 20 ms ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9]
5 30 ms 20 ms 20 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Trace complete.

C:\>tracert www.ebay.com

Tracing route to hp-core.ebay.com [66.135.192.123]

1 <10 ms 10 ms <10 ms 192.168.62.1
2 20 ms 20 ms 20 ms 84.245.2.1
3 20 ms 20 ms 20 ms 82-197-223-25.dsl.cambrium.nl [82.197.223.25]
4 30 ms 20 ms 30 ms core4.net.cambrium.nl [217.19.16.4]
5 30 ms 20 ms 50 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
6 20 ms 31 ms 30 ms ge-2-0-154.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net [212.72.44.113]
7 20 ms 30 ms 20 ms ae-0-55.mp1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.165.97]
8 30 ms 40 ms 30 ms as-1-0.bbr2.London1.Level3.net [212.187.128.25]
9 100 ms 101 ms 100 ms as-0-0.bbr1.NewYork1.Level3.net [4.68.128.106]
10 190 ms 171 ms 180 ms ae-0-0.bbr2.SanJose1.Level3.net [64.159.1.130]
11 171 ms 180 ms 170 ms ge-11-2.ipcolo2.SanJose1.Level3.net [4.68.123.170]
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * * Request timed out.
29 * * * Request timed out.
30 * * * Request timed out.

Trace complete.

C:\>tracert www.marktplaats.nl

Tracing route to www.marktplaats.nl [213.244.179.40]

1 <10 ms <10 ms 10 ms 192.168.62.1
2 30 ms 20 ms 30 ms 84.245.2.1
4 20 ms 30 ms 30 ms core4.net.cambrium.nl [217.19.16.4]
5 20 ms 30 ms 20 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
6 30 ms 30 ms 20 ms ge-2-0-154.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net [212.72.44.113]
7 20 ms 30 ms 21 ms unknown.Level3.net [213.244.164.214]
8 20 ms 30 ms 30 ms marktplaats.nl [213.244.179.40]

Trace complete.

C:\>tracert www.2ehands.nl

Tracing route to www.2ehands.nl [62.250.6.90]

1 10 ms <10 ms 10 ms 192.168.62.1
2 20 ms 20 ms 30 ms 84.245.2.1
4 20 ms 30 ms 30 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 20 ms 251 ms 30 ms nikhef.br01amsix.versatel.net [195.69.144.211]
6 20 ms 30 ms 20 ms unlabelled.versatel.net [62.58.151.142]
7 30 ms 20 ms 30 ms ge5-0-0.ar08asd2.versatel.net [62.58.63.66]
8 20 ms 31 ms 20 ms tty1.colocated.vuurwerk.net [62.250.6.90]

Trace complete.

C:\>tracert www.msn.nl

Tracing route to msn.nl [213.199.154.62]

1 <10 ms <10 ms 10 ms 192.168.62.1
2 20 ms 20 ms 30 ms 84.245.2.1
5 20 ms 30 ms 20 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
6 30 ms 40 ms 30 ms ge4-47.e600-2.ams5.trueserver.nl [213.239.138.145]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * igblmdistc7504.uk.msft.net [195.66.224.140] reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

C:\>tracert mail.lycos.nl

Tracing route to lmweb.vip.spray.net [212.78.202.252]

1 10 ms <10 ms <10 ms 192.168.62.1
5 20 ms 30 ms 21 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33]
6 30 ms 20 ms 30 ms ge1-0-v300.cr1.tc2-ams.nl.p80.net [217.75.99.81]
7 50 ms 50 ms 40 ms ge1-ams.cph.dk.p80.net [83.140.132.7]
8 60 ms 60 ms 50 ms route25.sw.q.p80.net [217.75.108.25]
9 150 ms 60 ms 50 ms rdist1-v113.lan.spray.net [212.78.192.86]
10 60 ms 50 ms 60 ms lmweb.vip.spray.net [212.78.202.252]

Trace complete.

C:\>tracert www.zeelandnet.nl

Tracing route to www.zeelandnet.nl [212.115.192.160]

2 20 ms 30 ms 20 ms 84.245.2.1
4 30 ms 20 ms 30 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 30 ms 30 ms 30 ms rtr-ams-01.zeelandnet.nl [195.69.145.125]
6 30 ms 30 ms 20 ms srvr-rtr1.zeelandnet.nl [62.238.255.194]
7 30 ms 30 ms 30 ms www.zeelandnet.nl [212.115.192.160]

Trace complete.

C:\>tracert www.wanadoo.nl

Tracing route to www.wanadoo.nl [194.134.35.183]

3 30 ms 20 ms 20 ms 82-197-223-25.dsl.cambrium.nl [82.197.223.25]
4 20 ms 31 ms 30 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 20 ms 30 ms 20 ms ams-ix.euro.net [195.69.144.70]
6 20 ms 30 ms 20 ms G3-2.cr2-asd2.nl.euro.net [194.134.162.194]
7 30 ms 20 ms 30 ms G2-1.dr2-asd2.nl.euro.net [194.134.162.114]
8 20 ms 30 ms 20 ms www4.wanadoo.nl [194.134.35.183]

Trace complete.

[ Voor 3% gewijzigd door gerbruggeman op 17-03-2005 16:40 ]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 21-08 18:10
Dat sommige traces niet voltooien zegt niet dat de sites niet bereikbaar zijn hoor. Ebay en MSN.nl staan razendsnel op m'n beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
gerbruggeman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:20:
[...]

Vodsl werkt sinds vandaag ! Hulde voor Tweak...
Niet de schoonheidsprijs qua afhandelings-snelheid, maar dat lijkt eerder aan BBned te liggen dan aan Tweak.
Maar nu de download snelheid nog ! Ik kom nu op plm 437 kbite/s = 54,6 Kbyte/s.
Dat moet toch hoger kunnen ?
Bij TweakDSL zegt men dat men niks vreemds zien, gewoon een 1024-verbinding.
Maar metingen via speedtest.nl , internetten.nl en nuria.nl geven (nog steeds) een veel te lage downloadsnelheid.Rechtstreeks op het modem en 781 meter van de centrale.
De vergelijkingen met andere providers geeft als volgt aan: KLIK deze link
Tweak ontkent ieder probleem en wil nu nog wel "tracert's" van me. Die zal ik ze geven maar ik kan er niks mee...Jullie wel? (zie onder)
Weet iemand wat ik aan die downloadsnelheid kan doen/verbeteren ?
Welk modem gebruik je? Als je inlogged op je modem, kun je zien op welke snelheid je lijn "traint". Dat is de effectieve snelheid die hij gebruiken kan. Die zou dus op 1024 moeten staan voor de download.

Je traceroutes zijn prima in orde; het lijkt er niet op dat het probleem een trage proxy of iets dergelijks is.

Weet je heel zeker dat je PC niet een windows servicepack automatisch aan het downloaden is, iemand anders op je thuisnetwerk die gebruik maakt van de verbinding etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nagevraagd hoe het zit met de veranderingen van abonnementen en prijzen voor wat betreft reeds afgesloten ProDSL abonnementen met de 360-deal actie. Tot voor kort kostte deze deal €600,- maar na de recente prijsverlaging is deze deal verlengd en is de prijs verlaagd tot €480,-. Men wil echter deze mensen (waaronder ik zelf) aan hun contract houden. Wij betalen nu dus meer dan iemand met een 'normaal' ProDSL abonnement.

Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in de houding die TweakDSL jegens haar klanten. Dit is niet de manier om klanten te binden, althans niet voor langere tijd, en het is nog maar de vraag in hoeverre deze handelswijze wetmatig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:07:
Heb een kleine vraagje over de Tis ADSL. Ik heb nu ProDSL, alles werkt nu goed, maar ik zit na te denken over Tis ADSL. Stel dat ik overga naar Tis ADSL Pro, kan ik nog steeds gebruik maken van de nieuwgroepen? Of moet ik gebruiken gaan maken van die tiscalli nieuwsgroep?

Gr. Xanthus
Het enigste verschil is dat inplaats bbned je verbinding levert dit nu door tiscali gebeurt voor de rest blijft alles het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:54:
[...]

Het enigste verschil is dat inplaats bbned je verbinding levert dit nu door tiscali gebeurt voor de rest blijft alles het zelfde.
Nadeel is als je VoDSL hebt, je niet naar zo'n Tiscali abbo kunt vanwege de voice.
Dus krijg je nu het fijne gevoel dat je gewoon genaaid bent, als ik de snelheden/prijzen vergelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:01:
[...]

Nadeel is als je VoDSL hebt, je niet naar zo'n Tiscali abbo kunt vanwege de voice.
Dus krijg je nu het fijne gevoel dat je gewoon genaaid bent, als ik de snelheden/prijzen vergelijk. 8)7
Als ik de nieuwsberichten goed begrijp, is het binnenkort ook mogelijk om via Tweakdsl over het Tiscali netwerk te bellen :) (Al dan niet via VoIP ipv VoDSL, geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:33:
Ik heb nagevraagd hoe het zit met de veranderingen van abonnementen en prijzen voor wat betreft reeds afgesloten ProDSL abonnementen met de 360-deal actie. Tot voor kort kostte deze deal €600,- maar na de recente prijsverlaging is deze deal verlengd en is de prijs verlaagd tot €480,-. Men wil echter deze mensen (waaronder ik zelf) aan hun contract houden. Wij betalen nu dus meer dan iemand met een 'normaal' ProDSL abonnement.

Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben in de houding die TweakDSL jegens haar klanten. Dit is niet de manier om klanten te binden, althans niet voor langere tijd, en het is nog maar de vraag in hoeverre deze handelswijze wetmatig is.
Als jij naar de winkel gaat en een stereo koopt in de aanbieding van 1750 voor 1500 euro, en een week later zie je dezelfde stereo voor 1250 euro, wat doe je dan? Je kunt hooguit klagen dat het niet aardig is dat je daar niet op gewezen bent, maar je hebt verder weinig rechten lijkt me.

Ik baal er ook van overigens, maar ja

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 17-03-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Dat gratis standaard oranje ding: Allied Data Copperjet 816-2P
Als je inlogged op je modem, kun je zien op welke snelheid je lijn "traint". Dat is de effectieve snelheid die hij gebruiken kan. Die zou dus op 1024 moeten staan voor de download.
Je bedoelt dit: (?)
Advanced DSL Port Configuration
--------------------------------------------------------------------------------
Return to basic attribute list...

Advanced Port Attributes
Name Value
Dsp Firmware Version A.27.4.11
Dsp Version 0x00000040
Connected true
Operational Mode t1.413
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x000000ad
Last Failed 0x000000fd
Tx Bit Rate 512000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 1207
Rx Cell Rate 2415
Phy TX Cell Count 858339
Phy RX Cell Count 3176207
Phy Cell Drop Count 0
Overall Failure 0
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 38.5 dB
Local Line Attn 23.5 dB
Local Tx Power 25 dB
Local Fast Channel Rx Rate 0
Local Fast Channel Tx Rate 0
Local Fast Channel FEC 0
Local Fast Channel CRC 0
Local Fast Channel HEC 0
Local Fast Channel NCD 0
Local Fast Channel OCD 0
Local Interleaved Channel Rx Rate 1024000
Local Interleaved Channel Tx Rate 512000
Local Interleaved Channel FEC 0
Local Interleaved Channel CRC 2
Local Interleaved Channel HEC 0
Local Interleaved Channel NCD 0
Local Interleaved Channel OCD 0
Remote SEF 0
Remote LOS 0
Remote Line Attn 17.0 dB
Remote SNR Margin 25 dB
Remote Fast Channel FEC 0
Remote Fast Channel CRC 0
Remote Fast Channel HEC 0
Remote Fast Channel NCD 0
Remote Interleaved Channel FEC 2
Remote Interleaved Channel CRC 1
Remote Interleaved Channel HEC 0
Remote Interleaved Channel NCD 0
Activate Line None Abort Start
Host Control Enable Disable
Auto Start false true
Failsafe false
Showtime Led None
PS Mode Inner Outer
Whip Disable Serial TCP
Whip Active Inactive
Action Startup SpectrumReverb SpectrumMedely SpectrumPilot
Standard G.Dmt G.Span G.Span+ t1.413 g.lite Multimode ALCTL_14 ALCTL ADI
Utopia Interface Level1 Level2
Ec Fdm Mode EC FDM
Max Bits Per Bin
Tx Start Bin
Tx End Bin
Rx Start Bin
Rx End Bin
Rx Auto Bin Adjust Enable Disable
Tx Attenuation
Bit Swap Enable Disable
Annex Type AnnexA
Max Down Rate
Physical Port 0
Retrain Enable Disable
Detect Noise Enable Disable
Capability Disable
Coding Gain auto 0 1 2 3 4 5 6 7
Framer Type Type0 Type1 Type2 Type3 Type3ET
Dying Gasp Disable Enable
Defaults None AnnexA
Reset Defaults false true
--------------------------------------------------------------------------------
Copyright (c) 2004 Allied Data Technologies Terms and conditions

Lijkt me ok, of niet ?
Je traceroutes zijn prima in orde; het lijkt er niet op dat het probleem een trage proxy of iets dergelijks is.
Dus dat is het ook al niet, maar wat is het dan wel ?
Weet je heel zeker dat je PC niet een windows servicepack automatisch aan het downloaden is, iemand anders op je thuisnetwerk die gebruik maakt van de verbinding etc?
Zeker weten !! 1000 % (ja, da's 10x zoveel als 100).
Waar kan/moet ik nog meer naar kijken ? (en dank voor je tips)

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:33:

Ja dat zou ff lekker worden .. ik verwacht toch echt wel dat TweakDSL aan hun bestaande ProDSL klanten ook het voordeel doorberekend.
De voorwaarden van het contract zijn immers aangepast, men levert nu een ProDSL voor een lager bedrag. Ik ben best bereid om hetzelfde te blijven betalen maar dan wel met een hogere snelheid.
Ik heb van de Helpdesk begrepen dat de FAQ aangepast zou worden.
Even afwachten totdat gebeurd is voordat de verkeerde conclusies getrokken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrownFox
Zeldzaam noem ik de nieuwe aanbiedingen.

Ze kunnen nog in veel gevallen niet een lijn met telefonie opleveren.
En terwijl ik nog met de problemen zit en nog steeds niet alles normaal heb werken komen er nieuwe aanbiedingen onder andere namen.
Nog ff en ik ga ze aansprakelijk stellen voor het geval dat ze in gebreken zijn gebleven voor het leveren van het totaal pakket.
En dan doel ik op het leveren van dezelfde kwaliteit telefonie zoals ze melden: " De kwaliteit is identiek aan die van een traditionele telefoonverbinding ".
Het is gewoon een telefonische ramp en ze zijn er zeker nog niet klaar voor. Reacties blijven uit van mailtjes.
Mijn collega zit nu 4 dagen zonder telefoon. Bellen naar tweak die het in behandeling heeft..... We zijn er mee bezig.....
Dan maar BBnet bellen..... Nee hoor dan moet u bij tweakdsl zijn wij kunnen niks voor u doen.....
Dan maar Colt bellen..... Nee hoor dan moet u bij tweakdsl zijn wij kunnen niks voor u doen....
Dan maar TweakDSL bellen..... Nee hoor het is in behandeling (de afgelopen dagen).
En als het dan wel zou werken dan zou je aan de lucht moeten ruiken dat het werkt zeker.... (voorals nog werkt het niet bij hem, dus we wachten gewoon nog op antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrownFox schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:41:
Zeldzaam noem ik de nieuwe aanbiedingen.

Ze kunnen nog in veel gevallen niet een lijn met telefonie opleveren.
En terwijl ik nog met de problemen zit en nog steeds niet alles normaal heb werken komen er nieuwe aanbiedingen onder andere namen.
Nog ff en ik ga ze aansprakelijk stellen voor het geval dat ze in gebreken zijn gebleven voor het leveren van het totaal pakket.
En dan doel ik op het leveren van dezelfde kwaliteit telefonie zoals ze melden: " De kwaliteit is identiek aan die van een traditionele telefoonverbinding ".
Het is gewoon een telefonische ramp en ze zijn er zeker nog niet klaar voor. Reacties blijven uit van mailtjes.
Mijn collega zit nu 4 dagen zonder telefoon. Bellen naar tweak die het in behandeling heeft..... We zijn er mee bezig.....
Dan maar BBnet bellen..... Nee hoor dan moet u bij tweakdsl zijn wij kunnen niks voor u doen.....
Dan maar Colt bellen..... Nee hoor dan moet u bij tweakdsl zijn wij kunnen niks voor u doen....
Dan maar TweakDSL bellen..... Nee hoor het is in behandeling (de afgelopen dagen).
En als het dan wel zou werken dan zou je aan de lucht moeten ruiken dat het werkt zeker.... (voorals nog werkt het niet bij hem, dus we wachten gewoon nog op antwoord).
4 dagen? Je loopt nogal te piepen, bij mij duurde het 4 weken :r 8)7
IP adres gone, niet terug, en na de nodige weken (toen ik eindelijk een IP adres kreeg) werd het telefonie gedeelte pas in gang gezet.
Drama, maar goed het werkt.
Zit er een jaar aan vast en dan zoek ik wel weer een ander.
Alhoewel ik in die 11 jaar internet geen verschil zie tussen welke provider dan ook, ze zijn echt allemaal even BRAK!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de website dat het een actie is, TIS DSL surf en pro. Krijg je deze snelheid een jaartje maar? en wordt het dan weer naar de standaard snelheid gezet na een jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag :

Ik wil van de KPN af (ISDN) en ik wil ook overstappen naar Voice/Bel. Mijn huidige abonnement is UltraDSL bij TweakDsl.

Contract loopt binnenkort af en nu heb ik twee keuzes.

1: Ik blijf bij TweakDsl en ik neem een ander abonnement maar wat zijn dan de kosten ? Ik heb de helpdesk gebeld en die vertelde me dat de kosten 39, 95 zouden zijn . Ik kan echter niets vinden op de site van Tweak. Ik heb toendertijd bij Tweak helaas 180 euro moeten betalen voor mijn huidige modem en voordat ik mijn modem ontvangen had was de prijs inmiddels gehalveerd maar die korting cq prijsverlaging van de modem was niet van toepassing voor mij omdat ik de modem al besteld had bij Tweak. En dat allemaal terwijl ik de modem nog niet eens in huis had. Afijn, dat was toen maar ik ben nu bang dat ik verkeerde informatie krijg en weer voor verrassingen (lees kosten) komt te staan.

2: Ik stap over naar Casema (10mb verbinding) en die komen binnenkort ook met Voice/bel en dat zonder extra kosten. Modems worden geplaatst in bruikleen. Eerste half jaar voor 49,95. Maar ik weet uit ervaring dat het gras NIET groener is bij welke buren dan ook. Maar die aanbiedingen he ... erg aantrekkelijk. Geen extra kosten.

Twijfel, twijfel ... en nog eens twijfel

Maar ik zie aanbiedingen bij Tweak voor nieuwe klanten ik wil wel eens een aanbieding zien voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:48:
[...]

Alhoewel ik in die 11 jaar internet geen verschil zie tussen welke provider dan ook, ze zijn echt allemaal even BRAK!
Het is absoluut niet brak! Produkten werken uitstekend, ben zeer tevreden! Ook over telefonie!

Echter is er geen goede bewaking van aanvragen/problemen en moet er veel geregeld worden tussen veel verschillende partijen, ja dat kost tijd. Geluld is een schone zaak. Maar ik ben met je eens dat daar heel veel te verbeteren is in de afwikkeltijd en bewaking van tickets.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij vlot de migratie ook niet zo voorspoedig, ik wil overstappen van Demon naar UltraDSL&Voice, maar hoe lang het nog gaat duren ..... ?? ......ik zou het niet weten.

Mijn 'geschiedenis' :

13-1. Aanvraag gedaan

14-1. Inloggegevens ontvangen, website en mail werken.

Toen werd het stil.

25-2. Maar eens ff gebeld voor de status, migratie zou de 22ste al hadden moeten plaatsvinden.

26-2. Mailtje : Migratie is opnieuw aangevraagd.

03-3. Mailtje : Nieuwe order is goedgekeurd.

09-3. Telefoontje : De migratie gaat de 14e plaats vinden.

14-3. Is niets gebeurd........geen migratie.

15-3. Gebeld waarom er niets gebeurt is......wordt terug gebeld.

16-3. Niet teruggebeld, weer ff bellen.....men weet niet wanneer er nu weer iets gaat beuren.
Het modem werdt afgeleverd.

En nu is het weer stil......ik heb gelukkig mijn Demonverbinding nog, maar wat en wanneer er nu iets gaat gebeuren weet niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik had toen ik het aangevraagd had na 2 1/2 week gelijk verbinding, en dat was in november vorig jaar. Sindsdien werkt het retesnel. Soms wel eens dat je effe maar op 200/300 kb/s gaat. Maargoed je hebt geen garantie voor 8 Mbit.

Daarnaast de helpdesk nog nooit nodig gehad. Ik snap ook niet dat mensen VoDSL nemen als je via bijvoorbeeld www.1649bellen.nl retegoedkoop kan bellen. VoDSL is in dat geval nog altijd duurder als via t vaste net. Voor 06 nummers gebruik ik mijn mobiele telefoonbundel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je op je homepage ruimte een phpBB forum maken?? kweet of php & mysql is geinstaleerd daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:32:
Kan je op je homepage ruimte een phpBB forum maken?? kweet of php & mysql is geinstaleerd daar?
Ik weet iig zeker dat er geen MySQL geinstalleerd is, of er ook geen php op wordt ondersteund weet ik niet..
Wat je zou kunnen doen is op je eigen pc thuis een webserver met Php en mysql installeren, en daarop het forum laten draaien. Anders is de optie 'hosting' denk het enige ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:32:
nee, webspace is puur statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dimmu schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:21:
[...]

Ik weet iig zeker dat er geen MySQL geinstalleerd is, of er ook geen php op wordt ondersteund weet ik niet..
Wat je zou kunnen doen is op je eigen pc thuis een webserver met Php en mysql installeren, en daarop het forum laten draaien. Anders is de optie 'hosting' denk het enige ;)
Waarom zou je dat op je tweak-ruimte willen? Voor > 7 euro in de maand heb je hostingpakket met alles erop + eraan met een NL-domein. Ik beid deze diensten ook aan via mijn bedrijf. Je kan ook PHP/MySQL ook krijgen via Tweak, maar dat is aanzienlijk duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 18-03-2005 15:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
j_bos schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:25:
Ik had toen ik het aangevraagd had na 2 1/2 week gelijk verbinding, en dat was in november vorig jaar. Sindsdien werkt het retesnel. Soms wel eens dat je effe maar op 200/300 kb/s gaat. Maargoed je hebt geen garantie voor 8 Mbit.

Daarnaast de helpdesk nog nooit nodig gehad. Ik snap ook niet dat mensen VoDSL nemen als je via bijvoorbeeld www.1649bellen.nl retegoedkoop kan bellen. VoDSL is in dat geval nog altijd duurder als via t vaste net. Voor 06 nummers gebruik ik mijn mobiele telefoonbundel wel.
Wel mee eens, ik heb ook VoDSL omdat het toevallig bij het abonnement zit maar ik gebruik het niet. Maar goed ook want als ik terug kijk naar de afgelopen maanden is er nogal eens iets mis gegaan en zou ik dus een aantal keren niet hebben kunnen bellen.
Behoorlijk lastig wel.
Kortom, ik vertrouw nog wel even op KPN totdat VoDSL danwel VoIP uit de kinderschoenen is.

Goedkoop bellen kun je inderdaad ook via het vaste net met 1609 0ct per minuut in de regio, 1ct in de rest van NL en 4,9ct start tarief.
Kan het nog goedkoper? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:12:
Als jij naar de winkel gaat en een stereo koopt in de aanbieding van 1750 voor 1500 euro, en een week later zie je dezelfde stereo voor 1250 euro, wat doe je dan? Je kunt hooguit klagen dat het niet aardig is dat je daar niet op gewezen bent, maar je hebt verder weinig rechten lijkt me.
Er is natuurlijk wel een verschil. Bij de aanschaf van de stereo ga je geen contract aan voor onbepaalde tijd, en dat doe je in het geval van TweakDSL wel. Of er juridisch ook voldoende grond is om het contract te ontbinden valt nog te bezien, maar los daarvan klopt de houding van TweakDSL vanuit een bedrijfs-economisch perspectief niet. Als ze inderdaad doen wat ze mij verteld hebben dan zijn ze de 360-deal klanten van het ProDSL abonnement binnen een jaar allemaal kwijt. Er zijn immers genoeg andere providers die je met open armen ontvangen, dus waarom zou je bij een provider blijven die je net een poot heeft uitgedraaid. De prijs die men betaald voor dit verlies van klanten is uiteindelijk veel groter dan de kosten die men nu zou moeten maken om bestaande klanten een restitutie dan wel een upgrade aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:24:
Er is natuurlijk wel een verschil. Bij de aanschaf van de stereo ga je geen contract aan voor onbepaalde tijd, en dat doe je in het geval van TweakDSL wel. Of er juridisch ook voldoende grond is om het contract te ontbinden valt nog te bezien.
die is er niet. Je hebt een jaarcontract afgesloten op basis van de toen geldende kosten p/maand.
Het staat de Service Provider vrij voordeel door te berekenen of niet, maar het is beslist niet zo dat ze dat verplicht zijn (wat sommigen hier schijnen te menen).
Het is wel "verstandiger" (commercieel gezien) om dat te doen en dat gebeurt ook wel.
De prijs die men betaald voor dit verlies van klanten is uiteindelijk veel groter dan de kosten die men nu zou moeten maken om bestaande klanten een restitutie dan wel een upgrade aan te bieden.
Maak maar een rekensommetje waar dat uit blijkt.

Als je het gaat vergelijken met Mobiel Providers heb je net zoveel overstappers na contract-einde, met net zo'n idioot variabel aanbod (ga maar eens wat AV topics doorneuzen, die verschijnen altijd zodra er prijswijzigingen zijn).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overstap van een kpn adsl provider naar tweakdsl.
Wat is de procedure nu precies. Iemand daar ervaring mee?
Op de website van tweakdsl begin je met een postcode check waarna een dsl aanvraag gedaan kan worden. Tevens kun je je huidige provider en service-id van je lijn opgeven dus tweakdsl weet dat je wilt migreren zou je zeggen. Maar wie zegt nou het abonnement bij je huidige provider op. Doet tweakdsl dat of doe je dat zelf en hoe borg je dat het een migratie wordt en geen afsluiting. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind de info op de tweakdsl site summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik denk dat het verstandig is om nog even te wachten tot alles uitgekristalliseerd is, waaronder de prijzen en korting en acties. Het verandert nu allemaal zo snel, dat het niet meer te volgen is, en je door nog effetjes te wachten enorm veel voordeel kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik zit met een probleempje met mijn netwerkinstellingen.
ik heb het copperjet 16-2 modem omgezet naar router,op de manier zoals op de tweaksite beschreven.
dus ook dns
nu heb ik als de netwerk ip op auto staat ,
op beide pc's internet,
alleen tussen de 2 pc's heb ik geen verbinding.
dus d8 ik handmatig ip instellen,(toch :? )
maar dit lukt niet.

ik heb als gateway 179.19.3.1
dns als in de openings post staat beschreven.
wat doe ik verkeerd?

ik zie trouwens bij netwerkverbindingen een pictogram "internet-gateway" erbij is gekomen.

oftopic/ ik heb tweakdsl,nu 2 maand en het werkt perfect,zowel snelheid als de nieuwsgroepen,zeer tevreden :)

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 20-03-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

erikdeprik schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:06:
ik zit met een probleempje met mijn netwerkinstellingen.
ik heb het copperjet 16-2 modem omgezet naar router,op de manier zoals op de tweaksite beschreven.
dus ook dns
nu heb ik als de netwerk ip op auto staat ,
op beide pc's internet,alleen tussen de 2 pc's heb ik geen verbinding.
dus d8 ik handmatig ip instellen,(toch :? )
maar dit lukt niet.

ik heb als gateway 179.19.3.1
dns als in de openings post staat beschreven.
wat doe ik verkeerd?

ik zie trouwens bij netwerkverbindingen een pictogram "internet-gateway" erbij is gekomen.

oftopic/ ik heb tweakdsl,nu 2 maand en het werkt perfect,zowel snelheid als de nieuwsgroepen,zeer tevreden :)
Ik zou DHCP-server op de router/modem even activeren, bovendien is het 172.x.x.x ipv 179.x.x.x :D

[ Voor 80% gewijzigd door I_stealth_I op 20-03-2005 12:44 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
I_Stealth_I schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:44:
[...]

Ik zou DHCP-server op de router/modem even activeren, bovendien is het 172.x.x.x ipv 179.x.x.x :D
|:( 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7

ja dan gaat het inderdaad niet werken :o

tnx

btw dhcp stond aan(haalde dns en dhcp door elkaar)
al die afkortingen ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweakdsl abonnement + voDSL over kaalkoper aangevraagd; nadat de KPN monteur langs was geweest binnen 3 dagen een internet verbinding en een werkend voDSL. Alleen heb ik nu geen idee wat mijn telefoonnummer is...! Als ik naar mijn mobiel bel is het nummer onderdrukt, en in de toegestuurde papieren van tweakdsl kan ik niets vinden. Ook in het online customer menu van tweakdsl staat het niet.

Is er een simpele manier om je telefoonnummer te achterhalen, of zal ik toch de helpdesk moeten bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Is mij ook overkomen...
Eigenlijk had je die gegevens volgens mij per post moeten hebben.
Ook ik heb de helpdesk gebeld, zo gepiept trouwens.
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:14:
Ik heb een tweakdsl abonnement + voDSL over kaalkoper aangevraagd; nadat de KPN monteur langs was geweest binnen 3 dagen een internet verbinding en een werkend voDSL. Alleen heb ik nu geen idee wat mijn telefoonnummer is...! Als ik naar mijn mobiel bel is het nummer onderdrukt, en in de toegestuurde papieren van tweakdsl kan ik niets vinden. Ook in het online customer menu van tweakdsl staat het niet.

Is er een simpele manier om je telefoonnummer te achterhalen, of zal ik toch de helpdesk moeten bellen?

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:09:
Overstap van een kpn adsl provider naar tweakdsl.
Wat is de procedure nu precies. Iemand daar ervaring mee?
Op de website van tweakdsl begin je met een postcode check waarna een dsl aanvraag gedaan kan worden. Tevens kun je je huidige provider en service-id van je lijn opgeven dus tweakdsl weet dat je wilt migreren zou je zeggen. Maar wie zegt nou het abonnement bij je huidige provider op. Doet tweakdsl dat of doe je dat zelf en hoe borg je dat het een migratie wordt en geen afsluiting. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind de info op de tweakdsl site summier.
Procedure is zoals je zei.
Ik heb mijn Wanadoo zelf opgezegd en bij TweakDSL ADSL en VODSL aangevraagt (scheelt weer overstapkoste). Zij hebben KPN(telefoon-aansluiting) opgezegd.
Procedure is dat nummerportering (en dus KPN-telefoon-opzegging) pas gebeurd als VODSL technisch goed werkt. Dat is helaas in mijn geval niet goed gegaan, dus ik zat ongeveer een weekzonder telefoon...
Werkend ADSL heeft tussen de 2 en 3 weken geduurd.
Dat zal bij migratie vast korter zijn of misschien helemaal naadloos...(?)
IMHO is het opzeggen van een ADSL-abo je eigen verantwoordelijkheid,
dus kijk naar de contract-afloop voordat je iets aanvraagt...

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he even een vraagje, ik ben de laatste tijd bezig met skype, je weet wel beetje babbelen via internet
alleen wat ik eigelijk altijd heb is dat ik redelijk vaak wegval..
en ligt echt aan mij, nu weet ik alleen niet of het aan me internetlijn ligt of me microfoon (philips 740K webcam) en skype
en nu lijkt mij die eerste het meest logische, aangezien er voorheen al sprake was van drops en hoge pingtijden etc (als ik zo dit topic doorlas en de voorgaande ook)
want die webcam heeft het altijd perfect gedaan en doe ik het gewoon via netwerk zijn er geen problemen, en aan skype kan het denk ik ook niet liggen want dan zouden degene waarmee ik praat het ook moeten hebben...

dus ik d8 ik doe effe tracertje, alleen horen die " * " er dan al te zijn (nog voor me modem toch ?)
voor de rest ziet het er allemaal wel netjes uit, maar merk afentoe wel es een drop in de verbinding alleen ik kan dit niet nagaan in het modem ofzo..(geen log of iets in de richting) en heb een Telindus 1121

>tracert www.zeelandnet.nl (gewoon random gepakt)

Tracing route to www.zeelandnet.nl [212.115.192.160]

1 * <1 ms * 192.168.1.1
2 15 ms 15 ms 15 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 16 ms 16 ms 16 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 17 ms 16 ms 16 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 21 ms 22 ms 20 ms rtr-ams-01.zeelandnet.nl [195.69.145.125]
6 19 ms 20 ms 19 ms srvr-rtr1.zeelandnet.nl [62.238.255.194]
7 52 ms 20 ms 21 ms www.zeelandnet.nl [212.115.192.160]

Trace complete.

&

>tracert tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]

1 * * <1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 15 ms 15 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 16 ms 15 ms 16 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 17 ms 16 ms 17 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 18 ms 18 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 17 ms 17 ms 17 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Effe een vraagje: ik heb de spullen van TweakDSL binnen, woensdag komt de KPN monteur. Daar wil ik dus niet bij zijn (absoluut geen tijd, ook niet op een andere dag) en vooralsnog heb ik niemand gevonden die vanaf 8u tot 13u de mogelijkheid heeft de monteur binnen te laten :(

De modem zit in de telefoonaansluiting hier in huis, maar ik krijg geen externe verbinding. Ik neem aan dat e.e.a. pas actief wordt als KPN aan TweakDSL doorgeeft dat de lijn werkt of zo?
Volgens de info van TweakDSL hoef ik iig aan de instellingen van de modem niets te wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

geforce666 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:03:
he even een vraagje, ik ben de laatste tijd bezig met skype, je weet wel beetje babbelen via internet
alleen wat ik eigelijk altijd heb is dat ik redelijk vaak wegval..
en ligt echt aan mij, nu weet ik alleen niet of het aan me internetlijn ligt of me microfoon (philips 740K webcam) en skype
en nu lijkt mij die eerste het meest logische, aangezien er voorheen al sprake was van drops en hoge pingtijden. *KNIP*
Ik ben fanatieke skype-gebruiker en heb geen problemen kunnen vinden met de geluidskwaliteit mbt drop-outs. Je mag me wel eens toevoegen, zie sig. kunnen we ff testen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op kosten gejaagt door vodsl ?
Sinds 10-12-2004 een vodsl abonnement bij tweakdsl.
Mijn KPN ab. laten omzetten naar budget.
jan -2005 torenhoge rekening van KPN.
Helpdesk tweakdsl gebeld , sry uw telefoonlijn is nog niet opgeleverd maar het probleem is binnen een paar dagen opgelost.
maart-2005 torenhoge rekening van KPN en dit terwijl ik dacht dat alleen binnenkomende gesprekken via KPN konden gaan.
21 maart 2005 heb ik wederom gebeld naar de helpdesk, fout toegegeven lijn is nog niet opgeleverd.
Het ligt niet aan ons maar aan de KPN maar wij gaan het voor u oplossen.
Op kosten gejaagt door KPN ? of eigen schuld ?
Wie denkt goedkoop uit te zijn ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha,

ik heb momenteel veel problemen met de verbinding, regelmatig ga ik de lijn af en hoopies lag.
Zijn er meer mensen met problemen ?
82.197.192.xxx

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep hier ook, ik word van msn gedisconnect, sommige sites zijn niet/slecht bereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Jep, hier ook problemen, ben er vandaag 3 keer uitgeknald op alle IP's, steeds weer terug naar huis om alle transfers aan te gooien, stream weer te reconnecten en alle IRC-sessies weer ops te laten verkrijgen. Heel gedoe, en net dus weer.. :O :O

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd websites ook slecht tot niet te openen....
hele tijd geleden dit, maar net met een leuk speel avondje.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 15:37
Meer mensen problemen met zeer tijdelijke (+/- 1 minuut) uitval van de verbinding?
Heb nu vandaag al een paar keer een korte onderbreking gehad (zojuist de laatste):
code:
1
2
3
4
5
6
7
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
  1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    23 ms    22 ms    22 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.

Na +/- 1 minuut krijg ik dan weer verbinding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    22 ms    22 ms    22 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3      *        *        *    Time-out bij opdracht.
  4      *      23 ms    23 ms  core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
  5    24 ms    23 ms    23 ms  cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]
  6    34 ms    36 ms    36 ms  10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
  7    24 ms    24 ms    23 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.

Zeer irritant, wordt elke keer uit World of Warcraft geknikkerd om deze reden. :'(

Edit: beetje laat gepost, ik heb dus ook problemen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Shartar op 21-03-2005 21:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ik meld ook even dat ik continu drop outs heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zal ik dan ook maar meedoen? :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ff een ping

Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=33ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=36ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=31ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=22ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=23ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=672ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=810ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=800ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=1654ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=1182ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=1852ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=2112ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=782ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=34ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=45ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=44ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=21ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=29ms TTL=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
21/03/2005 Netwerk problemen

22:06: Er zijn momenteel een aantal problemen op onze routers waardoor de internet verbindingen zo nu en dan enkele momenten plat kunnen liggen. We proberen deze problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Me too, regio Rotterdam Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

yep hier ook, alleen merk het wel pas de laatste 2 uur ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
23:15: De problemen zijn inmiddels opgelost en alles functioneert weer naar behoren.

Mooi zo :)

Ben wel erg benieuwd wat er nou precies aan de hand was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Teckna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:55:
21/03/2005 Netwerk problemen

22:06: Er zijn momenteel een aantal problemen op onze routers waardoor de internet verbindingen zo nu en dan enkele momenten plat kunnen liggen. We proberen deze problemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Heb er anders op dit moment ook heel veel last van dus het lijkt dat het nog niet verholpen is. Knal er de heletijd uit met wow :(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.