TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.178 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Het loopt hier op dit moment ook nog verre van optimaal; veel websites onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:15
ff een algemeen vraagje:

wat is het verschil tussen de 360-deal (surfdsl-versie voor €360/jr) en SurfDSL&Bel (€39,95/mnd)?

Want SurfDSL&Bel is per maand €10,- duurder. Maar ik kan uit de website geen verschil opmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
het verschil is de actie...360 deal is het hele jaar vooruit betalen...dus korting.
Doe je dat niet, dan betaal je gewoon 39,95 per maand.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diederik88 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:41:
ff een algemeen vraagje:

wat is het verschil tussen de 360-deal (surfdsl-versie voor €360/jr) en SurfDSL&Bel (€39,95/mnd)?

Want SurfDSL&Bel is per maand €10,- duurder. Maar ik kan uit de website geen verschil opmaken...
De 360-deal betaal je in een keer vooruit. Dat is in principe goedkoper tenzij men besluit om binnenkort de prijzen weer aan te passen, wat mij en anderen reeds eerder is overkomen. Dan krijg je doodleuk te horen dat je pech hebt gehad, ook al betaal je dan relatief meer dan het maandabonnement. Op hun site lees je "Niemand wil toch geconfronteerd worden met extra kosten of incomplete informatie?", maar dat is niet meer dan reclametaal. Ik dacht dat TweakDSL anders was dan andere providers, maar dat blijkt tot nu toe helaas niet zo te zijn.

Denk dus 2x na voordat je aan zo'n 360-deal begint. Het lijkt interessant, maar er zit een adder onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Dat van die pagina's onberijkbaar zijn klopt als een huis (helaas).

Na een refresh komen ze wel binnen maar toch K#$%TE...

Overigens heb ik een vraagje over de DNS server(s) van cambrium.

Ik gebruik ze maar niet meer want de resolving heb ik zo m'n vraagtekens over.

Wanneer ik een ping "hutsefluts.nl" of "bestaatechtniethoor.com" krijg ik toch een reply... nl:

textnews.cambrium.nl [217.19.16.135]

Ook een nslookup eindigt met een time-out... vreemd...

Ondertussen heb ik 199.166.29.3 en 199.166.28.10 maar aangewezen in de DNS forwarder..

Hebben meer mensen dit?

Excuus,excuus

Ondertussen ben ik erachter dat pingen naar *.*.tweakdsl.nl altijd naar textnews.cambrium.nl [217.19.16.135] gaat.

Kan iemand dan nog de volgende nslookup verklaren?
> server 217.19.16.131
Default Server: customer.cambrium.nl
Address: 217.19.16.131

> watdan.xs4all.nl
Server: customer.cambrium.nl
Address: 217.19.16.131

Non-authoritative answer:
Name: watdan.xs4all.nl.techweb.tweakdsl.nl
Address: 217.19.23.65

kweet niet (denk het niet) of "watdan.xs4all.nl" bestaat maar er wordt gerefereerd naar mijn eigen IP.

tnx!

[ Voor 35% gewijzigd door Lekkerbek op 23-03-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

kloppen die 0900 tarieven ondertussen al, ik heb het idee dat ze standaard allemaal op 0.80 € staan.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Als ik hutsefluts.nl intik krijg ik

Een pagina van Ordina Creative solutions

Jou 2e link bestaat gewoon niet...

Ik gebruik de volgende DNS servers :

217.19.16.131 en 132

Nooit problemen mee gehad trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik gebruik er altijd twee van twee verschillende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
j_bos schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:39:
Ik gebruik er altijd twee van twee verschillende aanbieders.
Even voor de info van wat er fout ging maandag avond. Om de een of andere reden - welke is ons nog niet duidelijk - stopte maandag avond rond een uurtje of 5 de AMSIX link er mee. Vol automatisch werd er overgeschakeld op backupverbindingen. Een deel ging weg over de NL-IX, een heel fors deel over Transit (internationaal verkeer).

Het probleem met de AMSIX was vrij snel verholpen, alleen toen schakelden de routers niet meer terug; ons dataverkeer bleef vooral weggaan over de internationale verbindingen op Telecity 2; de andere locaties (RedBus/Telecity 1, waaronder bbned) gingen goed.

Tijdens het zoeken naar het probleem heeft de switch op Telecity 1, waar onder andere bbned aan hangt een paar keer een update gekregen. Deze updates vertragen het verkeer soms; in ieder geval de pingtijden en responsetijden worden dan langer (lang)

We hebben al het transit - op dat moment een 800Mbit+ - omgeleid naar RedBus over de backup verbinding en nog steeds werd de situatie niet als verwacht; na enig zoeken hebben we een paar configuratiewijzigingen aangebracht en daarna schakelde de routes weer naar de door ons gewenste situatie. Het was toen al een uurtje of half 11.

Buiten heel grote fluctuaties in ping- en responsetijden is de downtime minimaal geweest. DNS resolving is even traag geweest.

Positief is dat de omschakeling naar andere verbindingen in de meeste gevallen helemaal vlekkeloos verliep.

--

Vanmorgen hebben we om half 7 de segmenten telecity 1-telecity 2 en telecity 2 - redbus verdubbeld naar 2 Gigabit; om 5 over half 8 waren deze werkzaamheden afgerond.

--

Ergens in de loop van volgende week zal er een hernieuwde aankondiging komen van de verhuizing van de newsserver naar 4 nieuwe racks; reken dan op meer dan 6 uur downtime op dit platform.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghandi op 23-03-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Thanks voor de uitgebreide info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Super, thanks voor de info inderdaad _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Vandaag is KPN langsgeweest, en mn modem is nu online, echter nog zonder verbinding. Moet ik nu nog IP-gegevens van TweakDSL krijgen de komende dagen, of zou e.e.a. nu al online moeten zijn? :?

Verder: volgens TweakDSL zou de modem al goed ingesteld staan. De modem staat nu niet op DHCP. Volgens de site van TweakDSL zou in XP het IP-adres automatisch toegewezen moeten worden. Dat spreekt nogal tegen. Verder is er geen omschrijving op de site van TweakDSL te vinden hoe je het modem op DHCP zet. Staat wel in de manual, maar ook die heb ik zelf op internet moeten zoeken. Kan wel iets handiger imo.

Ik moet nu handmatig 172.19.3.2 als IP instellen, anders kom ik logischerwijs helemaal niet op het modem. Wat moet het nou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

stefijn schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:14:
Vandaag is KPN langsgeweest, en mn modem is nu online, echter nog zonder verbinding. Moet ik nu nog IP-gegevens van TweakDSL krijgen de komende dagen, of zou e.e.a. nu al online moeten zijn? :?

Verder: volgens TweakDSL zou de modem al goed ingesteld staan. De modem staat nu niet op DHCP. Volgens de site van TweakDSL zou in XP het IP-adres automatisch toegewezen moeten worden. Dat spreekt nogal tegen. Verder is er geen omschrijving op de site van TweakDSL te vinden hoe je het modem op DHCP zet. Staat wel in de manual, maar ook die heb ik zelf op internet moeten zoeken. Kan wel iets handiger imo.

Ik moet nu handmatig 172.19.3.2 als IP instellen, anders kom ik logischerwijs helemaal niet op het modem. Wat moet het nou zijn?
Het modem wordt in bridge-modus afgeleverd. Je pc moet een IP-adres krijgen van Tweak. Het wordt dus plug 'n play afgeleverd. Alleen moet je wel even oppassen met een onboard netwerkkaart, veel onboard kaartjes hebben met de std microsoft driver allemaal hetzelfde mac-adres.

Als jij je kaart even insteld op dhcp-automatisch ip verkrijgen, dan moet het goed gaan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb vanavond wat problemen met de newsserver (news.tweakdsl.nl)
Pingen gaat prima, 9 a 10ms maar de doorvoersnelheid is slecht.
Af en toe een piek naar de max snelheid en daarna weer 0.

Ook Counterstrike e.d. gaat niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
I_Stealth_I schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:41:
[...]

Het modem wordt in bridge-modus afgeleverd. Je pc moet een IP-adres krijgen van Tweak. Het wordt dus plug 'n play afgeleverd. Alleen moet je wel even oppassen met een onboard netwerkkaart, veel onboard kaartjes hebben met de std microsoft driver allemaal hetzelfde mac-adres.

Als jij je kaart even insteld op dhcp-automatisch ip verkrijgen, dan moet het goed gaan.
ah...en kan ik daarna dat IP opnemen in mn router? (met nagebootst MAC-adres?)
Of moet ik dan het modem in die router-modus zetten?

en hoe zit dat dan als ik zo meteen dat doe, en daarna een andere computer aan het modem hang? (ander MAC adres dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 23-03-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
HoppyF schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:48:
Ik heb vanavond wat problemen met de newsserver (news.tweakdsl.nl)
Pingen gaat prima, 9 a 10ms maar de doorvoersnelheid is slecht.
Af en toe een piek naar de max snelheid en daarna weer 0.

Ook Counterstrike e.d. gaat niet lekker.
Viel me ook op, hij's niet optimaal qua snelheid momenteel.. Normaal loopt het hartstikke goed door, heb ik een hele stabiele lijn als ik met 2 lijntjes download, maar momenteel is het net een beestje dat niet weet waar hij heen wil: start > stop > start > stop.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, na ruim twee maanden eindelijk VoDSL opgeleverd.. Blij! Vraagje: nummerherkenning thuis werkte direct. Maar het lijkt erop dat mijn nummer niet wordt meegezonden als ik zelf bel.. Kan ik dit instellen ergens? En hoe kan ik een MSN nummer op een ISDN poort van de Copperjet programmeren? Kan hier niets over vinden.. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:06:
Goh, na ruim twee maanden eindelijk VoDSL opgeleverd.. Blij! Vraagje: nummerherkenning thuis werkte direct. Maar het lijkt erop dat mijn nummer niet wordt meegezonden als ik zelf bel.. Kan ik dit instellen ergens? En hoe kan ik een MSN nummer op een ISDN poort van de Copperjet programmeren? Kan hier niets over vinden.. Thanks!
Ik heb dit zelf nog niet getest, maar ... inkomend is het 7 cijferig (of 6 cijferig); uitgaand msn is 9 cijferig.

Staat al maanden op m'n testlijstje; niet aan toegekomen of dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

stefijn schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:10:
[...]

ah...en kan ik daarna dat IP opnemen in mn router? (met nagebootst MAC-adres?)
Of moet ik dan het modem in die router-modus zetten?

en hoe zit dat dan als ik zo meteen dat doe, en daarna een andere computer aan het modem hang? (ander MAC adres dus)
Psies je kan je router er gewoon achter hangen met evt. mac-spoof. De router-modus van de copperjet zelf vind ik niet zo'n suc6. Bij actief P2P gaat die vaak op z'n gat door teveel connecties en de VoDSL gaat dan ook kraken. Gewoon een router erachter zetten dus
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:06:
BBned (Colt) zet nummeronderdrukking standaard aan, moet je even bellen met de dames van Tweak, dan maken ze een melding. Ongeveer een weekje later is het dat ineens gefixed >:)

[ Voor 51% gewijzigd door I_stealth_I op 23-03-2005 21:39 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, dat werkt inderdaad, beide routers krijgen direct IP toegewezen (zonder MAC te faken)

Maar gelijk al niet echt tevreden.

1024/512 kbits = 100/40 kb/s .. nogal slechte score ;( maar goed, dat zien we maar effe aan

Zojuist had ik mijn laptop achter mijn oude router aan het modem gehangen: verbinding. Daarbij tweakers.net en speedtest.nl bekeken.

Nu heb ik mijn normale computer achter mijn NIEUWE router aan het modem gehangen: verbinding. Ik kom echter op geen enkele site, behalve tweakers en speedtest...toeval? Iets met DNS instellingen? Ik heb de DNSen van de TS ingesteld op het modem, die staan ook in de router

Btw...hoe kom ik nu op het modem? De router verdeelt een 192.168.1.1 netwerk naar mijn computer, maar dat modem heeft nu nog steeds het 172.19.3.1 ip?

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 23-03-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al mogelijk nummers door te schakelen bij VoDSL en zo ja, hoe? Zelfde *21* lijkt niet te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

stefijn schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:41:
Ja, dat werkt inderdaad, beide routers krijgen direct IP toegewezen (zonder MAC te faken)

Maar gelijk al niet echt tevreden.

1024/512 kbits = 100/40 kb/s .. nogal slechte score ;(

Zojuist had ik mijn laptop achter mijn oude router aan het modem gehangen: verbinding. Daarbij tweakers.net en speedtest.nl bekeken.

Nu heb ik mijn normale computer achter mijn NIEUWE router aan het modem gehangen: verbinding. Ik kom echter op geen enkele site, behalve tweakers en speedtest...toeval? Iets met DNS instellingen? Ik heb de DNSen van de TS ingesteld.

Btw...hoe kom ik nu op het modem? De router verdeelt een 192.168.1.1 netwerk naar mijn computer, maar dat modem heeft nu nog steeds het 172.19.3.1 ip?
Wil je wel even representatieve tests doen? Speedtest.nl bleh :O Zet even een FTP verbinding op bijv. naar de homepage server van Tweak en blaas dan ff 10 MB uphoog en trek deze weer neer. Ik erger me matenloos aan webbased snelheidstesters, het zijn letterlijk piek en dalwaarden :r Negen keer testen, is 9 totaal andere waarden. Daarnaast ben ik niet echt fan van Leaseweb, maar fat terzijde.

Als je je modem wil bereiken achter je router dan zal je het modem een andere IP en subnetmast moeten geven, bijvoorbeeld 192.168.1.254 in subnet 255.255.0.0. Moet je wel weer even je router er tussen uit halen op je modem in te kunnen stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 23-03-2005 21:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Met FTP naar mijn domein bij Tweakdsl haal ik 105/52kb/s. Ik dacht dat ADSL veel strakker op de limieten zat? Is niet echt de 125/64 die mijn verbinding "belooft"

Zelfs @home kabel had 58kb/s up op een 512 up abo.

Zal wel een keer een mailtje richting Tweak sturen als het zo blijft.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 23-03-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook TweakDSL 1024/512 ....

Ik red 107kb/s down en 44kb/s up

Ben ook nog niet echt tevreden, TweakDSL raden inderdaad aan om via FTP van tweak te testen, maar ik heb zelfde snelheid als bij speedtest

Dus ik ga morgen ff mailtje terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Uhmz, dat is een heel normale snelheid. De ADSL techniek heeft "overhead". Kabel heeft dat veel minder.

Om de mogelijke, effectieve snelheid uit te rekenen (vuistregel), moet je het aantal Kbits delen door 10 ipv 8. Oftewel:

1024 / 512 wordt: 102KB/sec / 51KB/sec :)

Dit is bij elke provider het geval overigens, ligt gewoon aan de adsl techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
O :( Ik dacht dat juist kabel daar meer last van had.

Ik zie overigens bij andere mensen (Demon, Wanadoo) wel hogere snelheden (dus dichter op de limiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wanadoo is een ander verhaal. Die werkt via KPN. Als je dan bijvoorbeeld 1024Kbit koopt, krijg je in feite iets van 1200 kbit. Zodat je in de praktijk inderdaad die 125KB/sec haalt :)

Demon gebruikt oa Tiscali, en die doet, meende ik, hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dimmu schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:26:
[...]

Viel me ook op, hij's niet optimaal qua snelheid momenteel.. Normaal loopt het hartstikke goed door, heb ik een hele stabiele lijn als ik met 2 lijntjes download, maar momenteel is het net een beestje dat niet weet waar hij heen wil: start > stop > start > stop.
De snelheid is weer naar normaal teruggekeerd.
Er zal dus wel iets hersteld zijn, het kan ook zijn dat niet iedereen er last van heeft gehad.
Incidentje zullen we maar denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAN iedereen die niet meer gebeld kan worden op KPN nummer

vraag: Is dan de firmware versie van de 816-2p aangepast ?

ik heb zojuist ontdekt dat ik ook niet meer op KPN nr bereikbaar ben. Als ik modem uitzet, dan wel.
Verder kan ik alles: bellen en internetten.

Ik heb onlangs de 6.02 RC1 firmware in het modem geladen.

blijkbaar heeft dat er iets mee te maken

het mooie komt nog : ik kan niet terug naar 6.00 SR2 ik krijg dan een foutmelding !!!!!

Meer mensen met deze ervaring cq een oplossing ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:52:

Ik heb deze situatie ook gehad toen ik mijn modemfirmware van de update voorzien had. 'k moest echter nog een weekje wachten tot ik volledig op VoDSL (nummerportering) over zou gaan dus heb er niet bijzonder veel meer aan gedaan. Nu kan ik via VoDSL bellen/gebeld worden dus die inkomende lijn werkt wel weer.
Ik zit zelf meer te denken aan de BBNed settings die je kunt updaten, kun je die misschien nog naar vorige waarden terug zetten?

[ Voor 2% gewijzigd door Shartar op 24-03-2005 00:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:52:

vraag: Is dan de firmware versie van de 816-2p aangepast ?

ik heb zojuist ontdekt dat ik ook niet meer op KPN nr bereikbaar ben. Als ik modem uitzet, dan wel.
Verder kan ik alles: bellen en internetten.

Ik heb onlangs de 6.02 RC1 firmware in het modem geladen.

blijkbaar heeft dat er iets mee te maken

het mooie komt nog : ik kan niet terug naar 6.00 SR2 ik krijg dan een foutmelding !!!!!

Staat er niet een recovery tool op de webpagina van AlliedData? Dan kan je daarmee terug naar de 6.00 SR1 en opnieuw beginnen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 07:02:
[...]

Staat er niet een recovery tool op de webpagina van AlliedData? Dan kan je daarmee terug naar de 6.00 SR1 en opnieuw beginnen.
ja daarmee is het gelukt om terug te gaan naar SR1 ! ( wel ff cross-cable gebruiken bij zulke zaken en geen hub's etc. tussen de verbinding ! )

en daarmee ben ik ook weer bereikbaar via mijn KPN nummer !

dus forumgenoten.....de oorzaak was de 6.02 SR1 FIRMWARE versie voor het geval je niet bereikbaar bent op KPN nummer !

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 25-03-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahem...volgens mij is de newsserver op z'n plaat gegaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
HoppyF schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:16:
[...]

De snelheid is weer naar normaal teruggekeerd.
Er zal dus wel iets hersteld zijn, het kan ook zijn dat niet iedereen er last van heeft gehad.
Incidentje zullen we maar denken :)
Mja,later idd wel.. Ik zag iig dat me downloads vanochtend goed binnen waren gekomen, 25blockjes nodig dus viel opzich wel mee :).

Enige wat ik nu weer hoor van anderen (zit op me stage momenteel) dat de nieuwsserver momenteel niet tot nauwelijks werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:49:
[...]

Mja,later idd wel.. Ik zag iig dat me downloads vanochtend goed binnen waren gekomen, 25blockjes nodig dus viel opzich wel mee :).

Enige wat ik nu weer hoor van anderen (zit op me stage momenteel) dat de nieuwsserver momenteel niet tot nauwelijks werkt..
Tja het gaat weer lekker met de newsserver! De problemen komen weer steeds vaker en helaas ook met regelmaat weer voorbij! En maar abonnementen verkopen voor een lullige 7 euro per maand.
Kunnen ze niet beter meer abonnement geld vragen en minder nieuwe klanten nemen?
Uiteraard zeg ik niet dat dat de oorzaak is van de problemen, want dat kan ik niet weten.maar als dat niet zo is , vind ik dat je beter eerst kan zorgen dat die newsserver perfekt is, voordat je er meerdere klanten bij haalt.
Iedereen was blij eind vorig jaat dat ie eindelijk als een speer liep en erg stabiel was. Helaas heeft dit niet al te lang mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik heb een belbasis abonnement, en ik wil gewoon aan ADSL abonnement nemen.
Bellen doe ik gewoon via KPN, dat is met behulp van carrier select (zoals 1601 of 1649) zelfs nog goedkoper dan bellen via DSL.

Welk abonnement moet ik dan nemen?
Wat is het verschil tussen TIS DSL, DSL&VOICE en DSL Only?

Ik weet niet goed wat de verschillen zijn.
Ik denk dat ik 1 van die 3 varianten kan gebruiken zonder problemen, maar zeker weten doe ik het niet.

Heeft iemand van jullie dit misschien al eens uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Vatt schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:20:
Ik heb een belbasis abonnement, en ik wil gewoon aan ADSL abonnement nemen.
Bellen doe ik gewoon via KPN, dat is met behulp van carrier select (zoals 1601 of 1649) zelfs nog goedkoper dan bellen via DSL.

Welk abonnement moet ik dan nemen?
Wat is het verschil tussen TIS DSL, DSL&VOICE en DSL Only?

Ik weet niet goed wat de verschillen zijn.
Ik denk dat ik 1 van die 3 varianten kan gebruiken zonder problemen, maar zeker weten doe ik het niet.

Heeft iemand van jullie dit misschien al eens uitgezocht?
Om van de Tweakdiensten gebruik te maken, moet je met Tweak verbonden worden; Tweak heeft een contract met drie partijen die de verbinding van jou huis naar het tweaknetwerk verzorgen:
• BBned (ADSL)
• Tiscali (ADSL)
@home (Kabel) via de TV-kabel in het @home verzorgingsgebied
Deze bovengenoemde partijen zorgen dat jou telefoonlijn geschikt wordt gemaakt en dat je daar een modem op aan kan sluiten. Via het modem sta je dan in verbinding met het TweakDSL netwerk 8)
Deze partijen regelen dus de 'oprit' zegmaar.

Via een BBned oprit kan je de volgende produkten krijgen:

DSL Only: Alleen internet. Kan gewoon naast je KPN lijn geleverd worden. Telefonie zal gewoon ouderwets via KPN verlopen. Je krijgt van Tweak alleen een rekening van het abonnement internet (100% bedrag). Telefonie blijft dus gewoon via KPN gefactureerd worden.
(Dus als je gewoon wilt internetten en de rest gewoon het oude wilt laten)

DSL & Voice: Internet + een VoDSL spraaklijn met behoud van KPN telefonie. Je krijgt er een extra telefoonlijn (+extra telefoonnummer) bij via je adsl-modem. Geen veranderingen aan je KPN abonnement. KPN stuurt de rekening voor je KPN telefonie, mocht je gebelt hebben via de VoDSL lijn, dan krijg je die kosten uiteraard via Tweak gefactureerd. (Dus je krijgt een telefoonlijn via Tweak erbij, maar je houdt ook gewoon het kpn-abonnement erbij, zodat je VoDSL kan proberen en je KPN lijn nog gewoon achter de hand houdt al een soort 'back-up' :D)

DSL & Bel combipakket bellen en Internetten; alles via Tweak en niks meer met KPN te maken hebben. 1 factuur, alle diensten. Tweak plukt bij KPN je nummer weg en regelt de opzegging van KPN. (Dus je gaat volledig over op tweak, je KPN abbonnent wordt door Tweak opgezegd en je KPN-nummer blijf je gewoon houden bij telefonie van Tweak.)

Via een Tiscali oprit kan je de volgende produkten krijgen:

Tis-DSL:ADSL waarbij alleen de oprit naar het internet via Tiscali wordt verzorgd, maar je wel via het tweaknetwerk gebruik kan maken van alle tweakdiensten. Je hebt verder niks met Tiscali te maken. Je KPN lijn blijft bestaan icl. je abonnement, je DSL wordt er alleen bij-op gezet. (line sharing) (Dus bijna gelijk aan DSL-Only, maar dan wordt de oprit verzorgd door Tiscali wat goedkoper is dan via BBned) Via T-DSL kan je niet bellen, je zult dus je KPN abo moeten behouden als je een vaste lijn wilt hebben)

Via een @home oprit kan je de volgende produkten krijgen:

zie www.tweakable.nl

Mag dit in de faq? :)

[ Voor 92% gewijzigd door I_stealth_I op 25-03-2005 12:03 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Is er al iemand die antwoord heeft op de vraag hoe TweakDSL omgaat met bestaande klanten en de nieuwe abonnementsvormen die ze nu aanbieden?

Ik krijg geen reactie op mijn emails van TweakDSL, behalve het antwoord dat ze dit in een FAQ gaan opnemen (wat nog niet is gebeurd..)

Mischien moet ik maar even wachten op ADSL 2+, dat wil zeggen als BBned een keertje tijd en zin heeft want ze zijn alleen maar druk met VoDSL, VoIP e.d.
Nu ze Rits telecom hebben overgenomen hebben ze misschien weer wat tijd over voor de "gewone" internet consument. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik word moe dat al de hele week de news groepen kut lopen film,spel,programma staat er wel op als je het zoek ga binnen halen krijg alleen maar error via grabit. :'( :? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:39:
[...]

ja daarmee is het gelukt om terug te gaan naar SR1 ! ( wel ff cross-cable gebruiken bij zulke zaken en geen hub's etc. tussen de verbinding ! )

en daarmee ben ik ook weer bereikbaar via mijn KPN nummer !

dus forumgenoten.....de oorzaak was de 6.02 SR1 FIRMWARE versie voor het geval je niet bereikbaar bent op KPN nummer !
Kan ook in het flashen hebben gezeten. Heb het met een 816 ook gezien dat hij niets meer wil of doet (je kan instellen wat je wilt) na het upgraden. Terug naar SR1 en dan nog een keer upgraden werkte het prima. (vooral had ik dit naar ISDN toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Het is al eens eerder langsgekomen, maar ik kan het niet meer vinden: hoe kom je aan je telefoonnummer?

En hoe worden de belkosten doorberekend? Gespecificeerde rekening per maand of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

stefijn schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:10:
Het is al eens eerder langsgekomen, maar ik kan het niet meer vinden: hoe kom je aan je telefoonnummer?

En hoe worden de belkosten doorberekend? Gespecificeerde rekening per maand of zo?
Heb je nou nog steeds niet met Tweak gebelt? Het bellen van Tweak is helemaal gratis vanaf je vodsl lijn. :D. Je kan net nergens bekijken als je nummer niet meegezonden wordt bij nummerweergave. Rekening gaat via je tweaknota. Specificatie is realtime online te raadplegen.Echt realtime, neerleggen en f5 drukken, whoppa!

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 25-03-2005 23:31 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Weet iemand welke TweakDSL akties er zijn na 31-3-2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
I_Stealth_I schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:29:
[...]

Heb je nou nog steeds niet met Tweak gebelt? Het bellen van Tweak is helemaal gratis vanaf je vodsl lijn. :D. Je kan net nergens bekijken als je nummer niet meegezonden wordt bij nummerweergave. Rekening gaat via je tweaknota. Specificatie is realtime online te raadplegen.Echt realtime, neerleggen en f5 drukken, whoppa!
Ik had gisterenavond pas een telefoon aangesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:18:
En ik word moe dat al de hele week de news groepen kut lopen film,spel,programma staat er wel op als je het zoek ga binnen halen krijg alleen maar error via grabit. :'( :? :'(
ZUCHT......En ik maar denken dat we van dat grammaticaal geblunder verlost waren…..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:28:
[...]

ZUCHT......En ik maar denken dat we van dat grammaticaal geblunder verlost waren…..
sparx59 wijzigde dit bericht 26-03-2005 15:29 (16%)
Blijkbaar was je zelf ook aan het blunderen .... nog even snel wat aangepast? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:56:
[...]

[...]

Blijkbaar was je zelf ook aan het blunderen .... nog even snel wat aangepast? :*)
Nope, was alleen een . vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Zijn er meer mensen die op dit moment traag internet hebben, met hikjes? news lijkt wel goed te gaan.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ja, IRC klapt er hier elke 30 minuten uit ongeveer, idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Crest schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:44:
Volgens mij gaat in ieder geval de tiscali aktie doorlopen; ik zou verder de site in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Nijl schreef op zondag 27 maart 2005 @ 13:54:
Zijn er meer mensen die op dit moment traag internet hebben, met hikjes? news lijkt wel goed te gaan.
Even voor je gekeken, maar voor zover wij kunnen zien, zijn er en helemaal geen storingen of problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Xandrios schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:04:
Ja, IRC klapt er hier elke 30 minuten uit ongeveer, idd
nice.. dan ben ik niet de enige :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ghandi schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:22:
[...]

Even voor je gekeken, maar voor zover wij kunnen zien, zijn er en helemaal geen storingen of problemen.
Op het eerste gezicht gaat alles hier ook goed; streaming radio werkt prima bijvoorbeeld (via openpeering, "reasonnet.com" naar breedband.xfm.nl).
Maar sinds vanochtend 09.30 vanochtend heeft irc (efnet.xs4all.nl) bij mij wel elke 30 minuten moeten re-connecten. 'k zal eens een ping laten lopen naar xs4all :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 27-03-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

[...]

streamen met radio 538 wil al helemaal niet, elke 5 seconden is hij weer stil. router en modem reset hebben niets geholpen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het lijkt erop dat 'n ping netjes doorloopt op 't moment dat IRC re-connect. Beetje vreemd. Kansje dat 't in mijn geval aan xs4all ligt, of, dat m'n icmp ping geen last heeft van eventuele tcp problemen oid.... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 27-03-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

[...]

online gamen is onmogelijk op dit moment

telkens disconnects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Newsserver:
headers ophalen gaat maar met 22 kB/s , downloaden gaat gelukkig wel op volle snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nijl schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:44:
[...]

streamen met radio 538 wil al helemaal niet, elke 5 seconden is hij weer stil. router en modem reset hebben niets geholpen.
Streamen van SlamFM! gaat perfect, maar dat is powered by TrueServer; dus gewoon bijna intern verkeer :9

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
bij mij doet xfm het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ik heb nog steeds problemen...

continu timeouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 69.59.185.108: bytes=32 tijd=196 ms TTL=114
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 69.59.185.108: bytes=32 tijd=199 ms TTL=114
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 69.59.185.108: bytes=32 tijd=198 ms TTL=114
Antwoord van 69.59.185.108: bytes=32 tijd=197 ms TTL=114
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 69.59.185.108: bytes=32 tijd=198 ms TTL=114
Time-out bij opdracht.

C:\Documents and Settings\AsianRulez>tracert 69.59.185.108

Bezig met het traceren van de route naar customer-reverse-entry.69.59.185.108 [6
9.59.185.108]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 21 ms 22 ms 23 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 22 ms 23 ms 23 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 24 ms 23 ms 23 ms core4.net.cambrium.nl [217.19.16.4]
5 24 ms 23 ms 23 ms ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
6 27 ms 37 ms 35 ms ge4-47.e600-2.ams5.trueserver.nl [213.239.138.14
5]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * 55 ms so-1-2-0.0.cjr02.ldn001.flagtel.com [62.216.128.
185]
9 * * 47 ms so-1-3-0.0.cjr02.ldn004.flagtel.com [62.216.128.
198]
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 173 ms 173 ms 172 ms p16-0-1-2.r20.plalca01.us.bb.verio.net [129.250.
2.192]
12 173 ms 185 ms 172 ms ge-1-1.a04.plalca01.us.ra.verio.net [129.250.28.
91]
13 172 ms 171 ms 171 ms ge-6-3.a04.plalca01.us.ce.verio.net [140.174.41.
102]
14 172 ms 171 ms 174 ms access1-ge0-0-2.sfo2.servepath.net [69.59.136.2]

15 174 ms 174 ms 173 ms customer-reverse-entry.69.59.185.108 [69.59.185.
108]

De trace is voltooid.

een vriend op multikabel heeft geen enkel probleem

[ Voor 48% gewijzigd door Tetsuo55 op 27-03-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
Tetsuo55 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:48:
ik heb nog steeds problemen...

continu timeouts
Hier ook nog steeds, al de hele dag. Moet wat aan de hand zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

hier valt nu steeds de verbinding weg ..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Even wat positieve geluiden, ik heb werkelijk nergens last van. Ook niet gehad trouwens, nog nooit met TweakDSL.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Pinging 69.59.185.108 with 32 bytes of data:

Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=185ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=183ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=184ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=186ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=188ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=290ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=189ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=218ms TTL=114

Ping statistics for 69.59.185.108:
    Packets: Sent = 18, Received = 18, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 183ms, Maximum = 290ms, Average = 193ms

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:04:
Even wat positieve geluiden, ik heb werkelijk nergens last van. Ook niet gehad trouwens, nog nooit met TweakDSL.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Pinging 69.59.185.108 with 32 bytes of data:

Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=183ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=184ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=188ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=290ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=189ms TTL=114
Reply from 69.59.185.108: bytes=32 time=218ms TTL=114

Ping statistics for 69.59.185.108:
    Packets: Sent = 18, Received = 18, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 183ms, Maximum = 290ms, Average = 193ms
Zie je die 185ms-jes niet over het hoofd? Of ben je zo hard aan het up/downen :P

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik ben overigens erg tevreden over de game experience met World of Warcraft i.c.m. Tweakdsl. (Als ik het vergelijk met klachten die KPN based gamers er vaak over hebben en at Homers.) Ik heb eigenlijk nooit last van lag meer, op de eerste week dat ik het speelde na dan.

Overigens niet de laagste ping van iedereen, maar wel een van de meest stabiele.

Overigens werkt de newsserver hier maar op halve kracht vandaag. (420 Kbyte/s)

[ Voor 11% gewijzigd door Azqi op 27-03-2005 22:43 . Reden: NewserverT verhaaltje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:20:
[...]

Zie je die 185ms-jes niet over het hoofd? Of ben je zo hard aan het up/downen :P
IP wordt ook niet echt naast de deur fysiek gebruikt. Zelf 't netwerk is niet aansluitend/naast de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tetsuo55 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:04:
een vriend op multikabel heeft geen enkel probleem
Dan zul je toch eens bij Flap Telecom moeten klagen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
HOST:                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
[..]
  3. 62.216.147.201                8.0%   100    2.2   1.7   0.9  15.7   2.1
  4. so-1-2-0.0.cjr02.ldn001.flag  9.0%   100   23.3  25.3  22.6  71.1   7.6
  5. so-1-3-0.0.cjr02.ldn004.flag 11.0%   100   23.6  23.4  22.5  38.5   1.9
  6. so-2-1-0.0.cjr01.nyc005.flag 17.0%   100   91.6  93.3  90.9 140.2   7.0
  7. so-2-1-0.0.cjr02.lax001.flag 18.0%   100  162.1 162.6 161.5 176.7   2.6
  8. so-0-3-0.0.ejr02.pao001.flag 10.0%   100  173.3 174.0 173.0 189.4   2.5
  9. border-core2-ge1-0.sfo2.serv 14.1%    99  174.5 174.6 173.8 175.8   0.5
 10. access1-ge0-1-3.sfo2.servepa  7.1%    98  174.9 175.7 174.0 228.1   5.6
 11. customer-reverse-entry.69.59 17.3%    98  174.3 175.4 174.0 177.9   0.6

Want ook vanaf een andere provider is het klote. (zelfs vanaf xs4all lijkt het nergens op..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

I_Stealth_I schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:20:
[...]

Ik heb geen idee waar die host staat, ik gebruikte gewoon het IP adres uit de post van Tetsuo55.
Bovendien vind ik het een stabiele ping, zonder packetloss.
Maar speciaal voor jou: ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.tweakdsl.nl [217.19.16.130] with 32 bytes of data:

Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=9ms TTL=60

Ping statistics for 217.19.16.130:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Average = 9ms

Pingtijden vind ik (behalve bij games) niet bijster interessant, zolang het stabiel is.
Neem mijn usenetprovider, daar haal ik het maximale uit mijn 8 Mbit downstream, terwijl de ping ook niet laag te noemen is. Maar die ping is wel bijzonder stabiel te noemen, uitgezonderd een uitschieter hier en daar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Pinging www.usenetserver.com [63.223.6.42] with 32 bytes of data:

Reply from 63.223.6.42: bytes=32 time=228ms TTL=48
Reply from 63.223.6.42: bytes=32 time=127ms TTL=48
Reply from 63.223.6.42: bytes=32 time=126ms TTL=48
Reply from 63.223.6.42: bytes=32 time=275ms TTL=48

Ping statistics for 63.223.6.42:
    Packets: Sent = 12, Received = 12, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 126ms, Maximum = 275ms, Average = 147ms

[ Voor 46% gewijzigd door Crusader op 28-03-2005 00:38 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik snap er niets meer van, nog steeds geen streaming die normaal is bij radio 538.. zijn er mensen die deze zender eens willen proberen en kijken wat hun resultaten zijn bij tweakdsl?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Nijl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:12:
ik snap er niets meer van, nog steeds geen streaming die normaal is bij radio 538.. zijn er mensen die deze zender eens willen proberen en kijken wat hun resultaten zijn bij tweakdsl?
Net even geprobeerd, maar werkt prima. Ik luister nu 3 minuten, dus misschien nog niet lang genoeg, maar alles werkt voor zover.
media player 9, tweak ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb een prima stream :), alleen een knipperlicht verbinding om de 5 seconden valt de verbinding even weg om daarna even met hoge snelheid alles weer in te halen en daarna weer 4 seconden normale stream en dan valt het weer weg en begint het weer van voorafaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 09:44
Net een uur geluisterd naar de 538-stream zonder problemen.

Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Mister_T schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:07:
Ik heb een prima stream :), alleen een knipperlicht verbinding om de 5 seconden valt de verbinding even weg om daarna even met hoge snelheid alles weer in te halen en daarna weer 4 seconden normale stream en dan valt het weer weg en begint het weer van voorafaan :(
en dat hoor ik dus in de muziek.. verrie vreemd.. kzal eens kijken of er met cache wat te doen is, maar dit is nog nooit zo geweest, werkte altijd namelijk..

maargoed.. ben afgezien van dit zeer content met tweak hoor :P

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:12:
Ben nu met 850KB aan het leechen met newsbinpro, en 538 speelt zonder hickups.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik heb nu ongeveer 6 weken VoDSL van Tweak, in eerste instantie kreeg ik helemaal geen nummermelding door (Philips Onis 300 DECT), maar sinds 3 weken krijg ik wel wat door, alleen het zijn alle cijfers BEHALVE de 3 :? Ik snap er helemaal niks van, bij Tweak snappen ze het ook niet... Mijn eigen nummer wordt niet meegestuurd naar andere mensen, is dit aan te zetten?
Hè,.... dat is inderdaad waar de drie (3) doet het bij mij ook niet. Ik ga me nu ook afvragen als BBned DMTF doorgeeft stoppen ze dan met FSK of werkt dit ook door elkaar en hoe kan ik zien wat ik heb, ik vermoed FSK want ik heb er twee toestellen aan hangen en de ene is een dual toestel en die geeft wel nummerweergave ( op de 3 na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
efnet.xs4all.nl gooit mij er ook nog steeds elke 30 minuten (En vaak precies op de minuut!) eruit. 't is zelfs zo erg precies, dat het wel lijkt alsof ergens een scheduled iets elke 30 minuten draait :?

Andere mensen klappen er btw niet uit op die server; 't ding is wel stabiel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zaterdag ofzo stond er in xs4all.general een verhaal van iemand die hetzelfde probleem had, als ik het me goed herinner..

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
En ik heb datzelfde probleem ook.. maar ff naar irc.servercentral.net verbonden en geen problemen..

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillende streams aangehad, geen problemen hier...Ultra abo.
Nieuwsgroepen zijn ook geen probleem....staat al het hele paasweekend aan, zonder een vuiltje aan de lucht. Maar ja dat hoeft niet zoveel te zeggen aangezien het UNS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:02
Zo, ben zojuist gemigreerd van ISDN naar VoDSL (analoog) en die omschakeling is zonder enig probleem verlopen :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen last van hogere telefoon(gespreks)kosten dan normaal, zonder meer gebeld te hebben?

Kosten zijn 2 maal zo hoog als voorheen bij de KPN.

Volgende week toch maar eens even bellen, want volgens mij klopt er geen rxxx van die gesprekskosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:28:
Hebben er meer mensen last van hogere telefoon(gespreks)kosten dan normaal, zonder meer gebeld te hebben?

Volgende week toch maar eens even bellen, want volgens mij klopt er geen rxxx van die gesprekskosten.
Je kan online je gesprekstarieven nakijken.

Het kan zijn dat je 0900 nummers hebt gehad, die tegen verkeerde tarieven in het systeem staan, maar alle gesprekstarieven kan je gewoon online checken.

Mocht je er niet uit komen, bel dan in de loop van de middag even de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Als ik vandaag besluit om een TweakDSL&bel van 4mbit te nemen en over een maand besluit ik om naar 8 mbit te gaan. Kan dat dan? Of moet ik eerst een jaar wachten?
En als ik dat doe met een 360-deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Crest schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:44:
Ja ik, maar ik mag dat natuurlijk niet melden.

Waarschijnlijk verlengen we de 360-Deal niet langer, DSL&BEL waarschijnlijk wel. De TIS DSL actie loopt nog en ergens in April, misschien begin mei pas, introduceren we weer een heel nieuw truukje :)
Crest schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:02:
Als ik vandaag besluit om een TweakDSL&bel van 4mbit te nemen en over een maand besluit ik om naar 8 mbit te gaan. Kan dat dan? Of moet ik eerst een jaar wachten?
En als ik dat doe met een 360-deal?
Upgraden kan natuurlijk altijd, ook tijdens je jaarcontract, graag zelfs. Downgraden is lastiger, want dat kost TweakDSL ook geld.

[ Voor 36% gewijzigd door Floor-is op 30-03-2005 05:51 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Floris schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 05:50:
[...]
...
[...]

Upgraden kan natuurlijk altijd, ook tijdens je jaarcontract, graag zelfs. Downgraden is lastiger, want dat kost TweakDSL ook geld.
Is dat zo???
Ik krijg nog steeds geen antwoord van TweakDSL op mijn vraag over de huidige abo's.
Ik wil wel upgraden naar een Square abo, dus voor 59,95 en dan een hogere snelheid krijgen dan ik nu heb. (ProDSL).
Ik zit nog binnen het jaarcontract maar wil best wel upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Let er wel op dat upgraden naar een abo op een ander netwerk (Tiscali bijv.) niet mogelijk is in 't eerste jaar. Maar van BBned 2Mbit naar BBned 4 Mbit zou geen probleem moeten zijn idd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:28:

Ja, als je een keer een 0900 nummer hebt gebeld dan wordt dat standaard voor 0.80 €p/min afgerekend als het systeem het niet kent en dan telt het hard aan :( .
Ik heb twee weken dat ook ervaren met een 0900 nummer dat 0,01€ p/min zegt te zijn.
Ik heb erover gemaild en zou antwoord krijgen, maar dat laat ook al 2 weken op zich wachten :Z
Ik heb ergens in een vorige topic er ook iets over gelezen van |-Stealth-| die heeft dat ook gehad, misschien kan die vertellen hoe dat verder is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Sow.. op een ander forum is te lezen dat Eweka de retentie heeft opgeschroeft naar 23dagen van haar newsserver, en dat tegen dezelfde prijs. Zou tweakdsl/tweaknews kunnen volgen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sjowhan op 30-03-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_T schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:02:
[...]

Ja, als je een keer een 0900 nummer hebt gebeld dan wordt dat standaard voor 0.80 €p/min afgerekend als het systeem het niet kent en dan telt het hard aan :( .
Ik heb twee weken dat ook ervaren met een 0900 nummer dat 0,01€ p/min zegt te zijn.
Ik heb erover gemaild en zou antwoord krijgen, maar dat laat ook al 2 weken op zich wachten :Z
Ik heb ergens in een vorige topic er ook iets over gelezen van |-Stealth-| die heeft dat ook gehad, misschien kan die vertellen hoe dat verder is afgelopen.
Ik bel morgen Tweakdsl even op om dit na te trekken (ben ook mijn inloggegevens kwijt om de online telefoon bill :-) te bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mister_T schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:02:
[...]

Ik heb nog niks van mijn melding gehoord. Dus ben maar eens even gaat polsen. Ze konden de melding niet vinden; ik echter ook niet meer in mijn Outbox. Omdat men ook graag naar hûûs wilde, is mij vriendelijk verzocht een nieuw ticket te bakken. Bij deze. Dus ben benieuwd, ach komt wel gaud 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dimmu schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:15:
Sow.. op een ander forum is te lezen dat Eweka de retentie heeft opgeschroeft naar 23dagen van haar newsserver, en dat tegen dezelfde prijs. Zou tweakdsl/tweaknews kunnen volgen? :P
Mischien niet helemaal ontopic; maar werkt dat ook al daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Floris schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 05:50:
[...]

Ja ik, maar ik mag dat natuurlijk niet melden.

Waarschijnlijk verlengen we de 360-Deal niet langer, DSL&BEL waarschijnlijk wel. De TIS DSL actie loopt nog en ergens in April, misschien begin mei pas, introduceren we weer een heel nieuw truukje :)

[...]

En het nieuwe truukje is misschien VOIP er bij? Gratis, net als Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Xandrios schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:05:
[...]

Mischien niet helemaal ontopic; maar werkt dat ook al daadwerkelijk?
Dat is natuurlijk een goede vraag waarop ik het antwoord schuldig moet blijven :+ . Denk niet dat ze gaan adverteren met 23dagen als het echt niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Waarom kan Tiscali VOIP aanbieden waarmee je gratis kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland en moet je bij TweakDSL&Bel via VoDSL wel betalen voor bellen naar vaste nummers?
Zal VoDSL in de toekomst ook gratis zijn, net als bellen via VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Crest schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:38:
Waarom kan Tiscali VOIP aanbieden waarmee je gratis kunt bellen naar alle vaste nummers in Nederland en moet je bij TweakDSL&Bel via VoDSL wel betalen voor bellen naar vaste nummers?
Ik denk dat het voor het " systeem " VOIP of VoDSL weinig uitmaakt.
Meer, dat je via het KPNnet ( offnet ) belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mister_T schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:38:
[...]

Ik denk dat het voor het " systeem " VOIP of VoDSL weinig uitmaakt.
De manier van de 'data' (gesprek is digitaal ook gewoon data) vervoert maakt inderdaad niets uit. Of je het nu via IP pakketjes overbrengt (VoIP) of via ATM pakketjes (VoDSL/VoATM) of desnoods via een touwtje met twee blikjes aan het uiteinde maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

meer mensen met last van een kwakkelende verbinding ?

msn kom ik momenteel niet op en sites opvragen gaat rete traag, zat te spelen maar klapte uit de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Crest schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:38:
Gratis of niet gratis aanbieden is een rekensom.

Als ik bijvoorbeeld mijn huidige telefoonrekening bekijk is het een bedragje voor 'nationaal'; een fors bedrag voor bellen naar mobiel, wat voor service nummers en een klein beetje internationaal.

Wat er wordt aangeboden is bellen naar vaste nummers binnen nederland met een fair use policy. Bijvoorbeeld onze collega ISP, Scarlet doet dat. Daar kost 'onze 360 deal' per jaar 120 euro duurder.

Dat zijn overigens vergelijkbare produkten, dus inclusief opgezegd KPN.

Een Tiscali vereist voor hun produkt dat je linesharing houd. Je moet dus je belbasis omzetten in een belbudget voor maximum rendement; je betaald dan - zonder kpn ook nog 30 euro + 9.75 voor kaal koper = 39.xx euro.

Vergeet je je belbasis om te zetten, dan betaal je 30 + 18 is 48 euro.
De tiscali aktie is voor zover ik weet per 1/4 over

Voor 9 euro kan je behoorlijk nationaal bellen; de aanbieding gaat om alle vaste aansluitingen excl servicenummers, dus geen 090X, 084/087/088, 06XX etc

-- Edit --

Dan ben ik nog even verder aan het spitten geweest. In de tiscali actie wordt een multipc modem meegeleverd, dus geen VoIP modem... Die mag je tegen meerprijs bij kopen.

Het Voicemodem + aansluitkosten kunnen middels een voucher in het pakket teruggevraagd worden. De modem + aansluitkosten zijn 173 euro; je kan 143 euro terugkrijgen. Verder moet je de rekening downloaden, uitprinten en een kopie daarvan opsturen + nog iets.

Dus de eerste faktuur betaal je 173 euro + 29.95 is bijna 200 euro.

Over de fair use policy wordt in ruime bewoordingen geschreven dat je niet te veel, niet te regelmatig en niet te lang mag bellen, zulks ter beoordeling van Tiscali. Als ze nou gewoon een getal neer zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Ghandi op 30-03-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:54:
[...]

Gratis of niet gratis aanbieden is een rekensom.

Als ik bijvoorbeeld mijn huidige telefoonrekening bekijk is het een bedragje voor 'nationaal'; een fors bedrag voor bellen naar mobiel, wat voor service nummers en een klein beetje internationaal.

Wat er wordt aangeboden is bellen naar vaste nummers binnen nederland met een fair use policy. Bijvoorbeeld onze collega ISP, Scarlet doet dat. Daar kost 'onze 360 deal' per jaar 120 euro duurder.

Dat zijn overigens vergelijkbare produkten, dus inclusief opgezegd KPN.

Een Tiscali vereist voor hun produkt dat je linesharing houd. Je moet dus je belbasis omzetten in een belbudget voor maximum rendement; je betaald dan - zonder kpn ook nog 30 euro + 9.75 voor kaal koper = 39.xx euro.

Vergeet je je belbasis om te zetten, dan betaal je 30 + 18 is 48 euro.
De tiscali aktie is voor zover ik weet per 1/4 over

Voor 9 euro kan je behoorlijk nationaal bellen; de aanbieding gaat om alle vaste aansluitingen excl servicenummers, dus geen 090X, 084/087/088, 06XX etc
M.a.w. je bent nu vaak goedkoper uit, zonder dat het woord 'gratis' in de mond genomen hoeft te worden zoals bij de concurent >:).

Daarnaast zijn er behoorlijk veel kinderziektes met VoIP voor vaste telefonie. Wanadoo, Tiscali en UPC hebben behoorlijk wat aanloopproblemen/kinderziekten met VoIP. Terwijl mijn VoDSL het _perfect_ doet geen klachten Hulde _/-\o_

Hoever staat het alleen met de DTMF bij BBned? Hebben we daar al wat meer info over Cambrium mensen?

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 30-03-2005 22:09 ]

/dev/null

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.