[quote]
Lord_Dain schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:29:
Helaas, ik heb het helpdesk al twee keer gemailed maar een antwoord ho maar. Dus nu probeer ik het maar eens hier op het forum. Ik ga in Mei verhuizen naar mijn nieuwe woning en ben nu op zoek naar een nieuwe ISP. Naar aanleiding daarvan heb ik een paar korte vraagjes;
- hoe kan het dat ik tweakdsl niet tegenkom in allerlei websites waarbij je providers postcode checks kan doen? zoals
www.adslwinkel.nl en
www.internetten.nl. Het lijkt daardoor dat Tweakdsl geen ADSL aanbieden in die regio terwijl als ik via de website een check doe wel een resultaat krijg.
@ omdat Cambrium niet wil betalen om op zo'n site te staan
- Volgens de KPN is de afstand tot mijn huis 2500 meter (heb ik laten meten). Welke snelheden zijn er dan mogelijk? Via bbned check krijg ik slechts 512kbit als mogelijkheid, via Babyxl en KPN kan ik de 8mbit bestellen, maar is dit reël?
@ Wees niet verbaasd als je minder dan 8 Mbit haalt, alles hangt en wurgt met de kwaliteit van het koper. BBned centrale kan verder weg staan dan die van BabyXL en KPN
- wat is ongeveer de levertijd van een Internet verbinding en kan ik al voordat KPN de lijn actief maakt de bestelling doen of moet ik hierop wachten? Ik wil graag zo snel mogelijk online als ik in mijn nieuwe woning zit.
15 tot 20 werkdagen
- is er een IRC chan oid waar veel gebruikers van tweakdsl zitten? altijd handig.
i do not know
- tevens zie ik op de website het volgende: er zijn tijdelijk hogere snelheden voor tweakdsl TIS abbo's. Zoals te zien op de link:
http://www.tweakdsl.nl/02.php?id=producten.tis_dsl . Volgens mij zit er echter een fout op, let namelijk;
Surf voor 30 EUR is tijdelijk 3MBIT/1MBIT
Pro voor 40 EUR is tijdelijk 5MBIT/0,75MBIT
Dit lijkt me tegenstrijdig want waarom heeft het dure abbo een lagere upload dan het goedkopere?
Niet tegenstrijdig, kwestie van optellen. 3+1 = 4 of 5 + .75 = 6
Totaal een slimme verschuiving van up/down gebruik, en een goed profiel met weinig
te verwachten problemen ( schiet ik me hier in m'n voet ?) ....
Ze zouden zelfs kunnen kiezen voor een stevige 2+2 ( hoewel wat voor zin heeft een 2.3/2.3 SDSL dan moet je maar denken.