TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Roytjuh schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:44:
meer mensen met last van een kwakkelende verbinding ?

msn kom ik momenteel niet op en sites opvragen gaat rete traag, zat te spelen maar klapte uit de server
msn werkt hier ook niet .. sites.. mwoh.. is wel eens sneller geweest

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:09:
[...]

msn werkt hier ook niet .. sites.. mwoh.. is wel eens sneller geweest
MSN werkt hier wel, maar valt me wel op dat al mijn contacten niet online zijn (zijn geen Tweakdsl gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, heb gisteren via de helpdesk m'n mac adres doorgegeven om op die manier een vast IP te krijgen. Nu zijn we 36 uur verder, en heb nog steeds hetzelfde IP als voor de aanvraag, terwijl ik naar een hele andere range zou moeten gaan (ze hebben me verteld wat 't vaste IP zou gaan worden).

Nu wil ik graag weten hoelang 't duurt voordat Tweak z'n configuratie heeft aangepast, zodat ik m'n vaste IP'tje krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Men!! Zijn er nou nog mensen die geen DTMF nummerweergave hebben. Ik heb hier sinds oplevering van VoDSL (7 maart) inkomende nummerweergave op al mijn apparatuur (Tiptel 195, Siemens 4170 en Tiptel 811) Het voor elkaar krijgen van uitgaande nummerweergave is veel moeilijker :P (Al drie keer verzocht bij de helpdesk) Of schiet deze melding z'n doel nou volledig voorbij omdat ISDN niets met DTMF/FSK nummerweergave te maken heeft?

Oh ja, vandaag nummers geporteerd, is prima verlopen. Toen ik vanmorgen mezelf via KPN belde werkte dat, toen ik mezelf via Tweak belde werkte dat ook. :D Op hetzelfde nummer dus. De nummerroutering zat dus al netjes in het BBNed netwerk. Om 13.00 uur zou de portering uitgevoerd worden. Dat werd na een belletje met KPN 15.30, maar dat was ook alles wat 'misging' Had er behoorlijk de vinger op omdat er ook zakelijke nummers tussen zaten.

Trouwens, MSN lag er vanavond idd uit, maar niet alleen via Tweak, ook via dail up had ik probjes, zoals de MSN statuspagina aangaf.

Edit: typo's

[ Voor 7% gewijzigd door Maestro op 31-03-2005 00:00 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:42:
Vraagje, heb gisteren via de helpdesk m'n mac adres doorgegeven om op die manier een vast IP te krijgen. Nu zijn we 36 uur verder, en heb nog steeds hetzelfde IP als voor de aanvraag, terwijl ik naar een hele andere range zou moeten gaan (ze hebben me verteld wat 't vaste IP zou gaan worden).

Nu wil ik graag weten hoelang 't duurt voordat Tweak z'n configuratie heeft aangepast, zodat ik m'n vaste IP'tje krijg ?
De eerste keer dat ik er om vroeg zei men dat het binnen een half uurtje geregeld zou zijn. Niets dus.
Dag later weer gebeld, toen was het wel binnen een half uur geregeld.
Daarna even je modem resetten en je krijgt je nieuwe vaste ip.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
Xandrios schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:45:
efnet.xs4all.nl gooit mij er ook nog steeds elke 30 minuten (En vaak precies op de minuut!) eruit. 't is zelfs zo erg precies, dat het wel lijkt alsof ergens een scheduled iets elke 30 minuten draait :?

Andere mensen klappen er btw niet uit op die server; 't ding is wel stabiel dus :)
Ik heb ook last van dit probleem sinds ik tweak heb, iemand vertelde mij dat het aan m'n modem lag, maar als ik dit zo lees is dat dus niet helemaal het geval?

Ongeveer ieder uur op reconnect klikken wordt je in ieder geval niet vrolijk van...
Iemand die voor een oplossing kan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Is er al iets bekend over een eventuele snelheidsverhoging bij BBNed (en dan met name bij TweakDSL) ?

Vroeger liepen we behoorlijk voor op de KPN (prijs/snelheid) maar tegenwoordig liggen we aardig achter.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:02
Maestro schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:57:
Men!! Zijn er nou nog mensen die geen DTMF nummerweergave hebben. Ik heb hier sinds oplevering van VoDSL (7 maart) inkomende nummerweergave op al mijn apparatuur (Tiptel 195, Siemens 4170 en Tiptel 811) Het voor elkaar krijgen van uitgaande nummerweergave is veel moeilijker :P (Al drie keer verzocht bij de helpdesk) Of schiet deze melding z'n doel nou volledig voorbij omdat ISDN niets met DTMF/FSK nummerweergave te maken heeft?
ISDN heeft niks met DTMF te maken :)

Maar ik ben dinsdag geporteerd (van ISDN KPN naar analoog VoDSL) en ik heb ook gewoon inkomende nummer weergave.

Nu alleen nog de uitgaande.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Helaas, ik heb het helpdesk al twee keer gemailed maar een antwoord ho maar. Dus nu probeer ik het maar eens hier op het forum. Ik ga in Mei verhuizen naar mijn nieuwe woning en ben nu op zoek naar een nieuwe ISP. Naar aanleiding daarvan heb ik een paar korte vraagjes;

- hoe kan het dat ik tweakdsl niet tegenkom in allerlei websites waarbij je providers postcode checks kan doen? zoals www.adslwinkel.nl en www.internetten.nl. Het lijkt daardoor dat Tweakdsl geen ADSL aanbieden in die regio terwijl als ik via de website een check doe wel een resultaat krijg.

- Volgens de KPN is de afstand tot mijn huis 2500 meter (heb ik laten meten). Welke snelheden zijn er dan mogelijk? Via bbned check krijg ik slechts 512kbit als mogelijkheid, via Babyxl en KPN kan ik de 8mbit bestellen, maar is dit reël?

- wat is ongeveer de levertijd van een Internet verbinding en kan ik al voordat KPN de lijn actief maakt de bestelling doen of moet ik hierop wachten? Ik wil graag zo snel mogelijk online als ik in mijn nieuwe woning zit.

- is er een IRC chan oid waar veel gebruikers van tweakdsl zitten? altijd handig.

- tevens zie ik op de website het volgende: er zijn tijdelijk hogere snelheden voor tweakdsl TIS abbo's. Zoals te zien op de link: http://www.tweakdsl.nl/02.php?id=producten.tis_dsl . Volgens mij zit er echter een fout op, let namelijk;
Surf voor 30 EUR is tijdelijk 3MBIT/1MBIT
Pro voor 40 EUR is tijdelijk 5MBIT/0,75MBIT

Dit lijkt me tegenstrijdig want waarom heeft het dure abbo een lagere upload
dan het goedkopere?

Bedankt voor de reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

StevenK schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:06:
[...]

ISDN heeft niks met DTMF te maken :)

Maar ik ben dinsdag geporteerd (van ISDN KPN naar analoog VoDSL) en ik heb ook gewoon inkomende nummer weergave.

Nu alleen nog de uitgaande.
Ik heb wel uitgaande, maar juist geen inkomende. Ik heb een toestel wat alleen maar DTMF aankan.
Uitaande nummerweergave staat standaard uit. Als je Tweak even mailt, maken ze een ticket op naar BBned om uitgaande nummerweergave te activeren. Na een werkdag of 5 heb je dan ook uitgaande nummerweergave. Alleen s'avonds naar een mobiel heb je geen nummerweergave, omdat de mobiele nummers worden afgehandeld door een partij die de nummerweergave niet doorgeeft. De call routing van mobiel s'avonds gaat waarschijnlijk via een andere aanbieder.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Lord_Dain schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:29:
- is er een IRC chan oid waar veel gebruikers van tweakdsl zitten? altijd handig.
Weet alleen hierop het antwoord; dat is irc.tweakers.net #tweakdsl. Helaas zitten er (nog) weinig gebruikers in (stuk of 4 momenteel) dus echt druk is het niet :P

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Lord_Dain schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:29:
Helaas, ik heb het helpdesk al twee keer gemailed maar een antwoord ho maar. Dus nu probeer ik het maar eens hier op het forum. Ik ga in Mei verhuizen naar mijn nieuwe woning en ben nu op zoek naar een nieuwe ISP. Naar aanleiding daarvan heb ik een paar korte vraagjes;

- hoe kan het dat ik tweakdsl niet tegenkom in allerlei websites waarbij je providers postcode checks kan doen? zoals www.adslwinkel.nl en www.internetten.nl. Het lijkt daardoor dat Tweakdsl geen ADSL aanbieden in die regio terwijl als ik via de website een check doe wel een resultaat krijg.

@ omdat Cambrium niet wil betalen om op zo'n site te staan

- Volgens de KPN is de afstand tot mijn huis 2500 meter (heb ik laten meten). Welke snelheden zijn er dan mogelijk? Via bbned check krijg ik slechts 512kbit als mogelijkheid, via Babyxl en KPN kan ik de 8mbit bestellen, maar is dit reël?

@ Wees niet verbaasd als je minder dan 8 Mbit haalt, alles hangt en wurgt met de kwaliteit van het koper. BBned centrale kan verder weg staan dan die van BabyXL en KPN

- wat is ongeveer de levertijd van een Internet verbinding en kan ik al voordat KPN de lijn actief maakt de bestelling doen of moet ik hierop wachten? Ik wil graag zo snel mogelijk online als ik in mijn nieuwe woning zit.

15 tot 20 werkdagen

i do not know

- tevens zie ik op de website het volgende: er zijn tijdelijk hogere snelheden voor tweakdsl TIS abbo's. Zoals te zien op de link: http://www.tweakdsl.nl/02.php?id=producten.tis_dsl . Volgens mij zit er echter een fout op, let namelijk;
Surf voor 30 EUR is tijdelijk 3MBIT/1MBIT
Pro voor 40 EUR is tijdelijk 5MBIT/0,75MBIT

Dit lijkt me tegenstrijdig want waarom heeft het dure abbo een lagere upload dan het goedkopere?

Niet tegenstrijdig, kwestie van optellen. 3+1 = 4 of 5 + .75 = 6
Totaal een slimme verschuiving van up/down gebruik, en een goed profiel met weinig
te verwachten problemen ( schiet ik me hier in m'n voet ?) ....
Ze zouden zelfs kunnen kiezen voor een stevige 2+2 ( hoewel wat voor zin heeft een 2.3/2.3 SDSL dan moet je maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:08:
[...]

Weet alleen hierop het antwoord; dat is irc.tweakers.net #tweakdsl. Helaas zitten er (nog) weinig gebruikers in (stuk of 4 momenteel) dus echt druk is het niet :P
Wellicht leuk om tussen avond klussen door me ook eens in te melden,
behalve als ik storingsdienst draai, want dan bellen jullie niet ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouble schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:46:
Is er al iets bekend over een eventuele snelheidsverhoging bij BBNed (en dan met name bij TweakDSL) ?

Vroeger liepen we behoorlijk voor op de KPN (prijs/snelheid) maar tegenwoordig liggen we aardig achter.
Nope, nada. Ze liepen inderdaad voor, en KPN haalt nu bij.
Vergeet niet het KPN-deel in de KPN - DSL abbo's. Dat moet nog wel even mee worden gepakt in het doorrekenen.

Zo, en nu ga ik weer verder met de mail, en het DTMF nummerherkennings verhaal eens uitzoeken wat daar nu de status/planning van is.

@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
add, thanks for the info. ben het echter niet met je eens dat het 'slimme verschuivingen' zijn, omdat als de download omhoog gaat, je evenredig je upload omhoog wil (ik d8 altijd dat er een 8:1 verhouding moest zijn ofzo, maar kan ook 16:1 zijn).

dat irc kanaal zou meer gepromote moeten worden, dan kunnen gebruikers ervaringen uitwisselen en elkaar daar helpen en kunnen nieuwe potentiele klanten daar makkelijk hun vragen kwijt. ik zal er zelf eens gaan idlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:17:
Nope, nada. Ze liepen inderdaad voor, en KPN haalt nu bij.
Vergeet niet het KPN-deel in de KPN - DSL abbo's. Dat moet nog wel even mee worden gepakt in het doorrekenen.
@
Als ik tweakdsl met xs4all bekijk:
Tweakdsl XS4ALL
1024/512 1600/512
€39,95 €39,95
No downloadlimit No downloadlimit

Bij beide is het totaalbedrag

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Ik krijg net de factuur van de maand april op mijn electronische deurmat maar...er is niets gewijzigd!

ProDSL PSTN Voice is nog steeds € 59,95. :'(
Ik had verwacht dat er wel een herberekening zou plaatsvinden. (gerekend vanaf 11 maart).
Niet dus.

Nog even ter herinnering (zie TweakDSL website)
11/03/2005 Prijsverlaging ProDSL

Door de introductie van het SquareDSL abonnement en het verkrijgen van een inkoopvoordeel hebben we besloten de prijs voor ProDSL te verlagen. In onze ogen is het altijd goed als je meer snelheid voor je geld kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:08:

@ Wees niet verbaasd als je minder dan 8 Mbit haalt, alles hangt en wurgt met de kwaliteit van het koper. BBned centrale kan verder weg staan dan die van BabyXL en KPN
Uhm :? Voor zover ik weet staat dat altijf op dezelfde lokatie, hoogstens 5 meter verderop in een uitbouwlokatie ?
Lord_Dain schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:53:
add, thanks for the info. ben het echter niet met je eens dat het 'slimme verschuivingen' zijn, omdat als de download omhoog gaat, je evenredig je upload omhoog wil (ik d8 altijd dat er een 8:1 verhouding moest zijn ofzo, maar kan ook 16:1 zijn).

dat irc kanaal zou meer gepromote moeten worden, dan kunnen gebruikers ervaringen uitwisselen en elkaar daar helpen en kunnen nieuwe potentiele klanten daar makkelijk hun vragen kwijt. ik zal er zelf eens gaan idlen :)
Om je volledige downloadsnelheid te halen heb je lang geen 1:8 nodig idd. Hangt ook af van het protocol dat je gebruikt. Lang is 8/0.5Mbit geleverd door BBned, dan ging ook prima destijds :)

Het doel van die iets lagere uploadsnelheid is simpel:
- Hoe sneller de downstream, hoe instabieler de lijn.
- Bovenstaand effect wordt flink versterkt als de upload ook op z'n max zit

Dus door de upload van het snelste pakket iets te verlagen (En voor vrijwel iedereen is 0.75Mbit echt meer dan voldoende) is het resultaat een veel stabielere lijn. Of gemiddeld over 'n X aantal lijnen een lager percentag met problemen :)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:10:
[...]

Zal ik jou vannacht om een uurtje of 3 eens uit je bed bellen dan? :* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel 5 Duur van de overeenkomst

Een contract met TweakDSL wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.

Kleine vraag tussen door voor maat van me die wil naar andere provider houd dit in dat na het jaar dat je dan per maand kan op zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Bij mij ligt de newsserver er nu uit... Werkzaamheden zouden vandaag toch overdag gebeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Martijn schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:14:
Bij mij ligt de newsserver er nu uit... Werkzaamheden zouden vandaag toch overdag gebeuren??
Werkt inmiddels alweer volgens mij. Zonder noemenswaardige downtijd zeiden ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 12-09 13:42
WieMie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:15:
[...]

Werkt inmiddels alweer volgens mij. Zonder noemenswaardige downtijd zeiden ze :)
Weer even werkend inderdaad, maar nu weer down...

en weer up... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn op 31-03-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bij mij hapert ie nog steeds, helaas. Ik heb ook soms onverklaarbaar hoge pingtijden...meeste 7 of 8 ms maar soms vliegt ie omhoog naar 180 ms, en ik kom zelfs tot 800 ms tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
bij mij ligt het er ook uit,maar gelukkig heb ik giganews nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Bij mij ligt 't er nu ook uit...

fuck! Nieuwe aflevering Lost is net gepost!

Wat is de verwachting over de lengte van de downtime?

.../edit....en twee minuten later werkt 'ie weer...

[ Voor 49% gewijzigd door Nick|IA op 31-03-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Daniel schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:48:
Bij mij hapert ie nog steeds, helaas. Ik heb ook soms onverklaarbaar hoge pingtijden...meeste 7 of 8 ms maar soms vliegt ie omhoog naar 180 ms, en ik kom zelfs tot 800 ms tegen.
Hetzelfde heb ik ook last van inderdaad. Niet alleen de newsserver; maar ook de verbinding zelf heeft vlagen van vertraging ...

[edit]
Nieuwsserver werkt weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 31-03-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
kenles schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:54:
bij mij ligt het er ook uit,maar gelukkig heb ik giganews nog
de newsserver loopt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup hier ook :s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=26 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=36 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=38 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1078 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=1025 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=736 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=26 ms TTL=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:10:
[...]

Weet je welke datum het na 23:59 wordt? 1 April, dus je bent gewaarschuwd :D Ik hoop dat je collega's je een rustige nacht toewensen ;)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:17:
[...]

Zo, en nu ga ik weer verder met de mail, en het DTMF nummerherkennings verhaal eens uitzoeken wat daar nu de status/planning van is.

@
Ben hééél erg benieuwd :)
HoppyF schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:23:
Ik krijg net de factuur van de maand april op mijn electronische deurmat maar...er is niets gewijzigd!

ProDSL PSTN Voice is nog steeds € 59,95. :'(
Ik had verwacht dat er wel een herberekening zou plaatsvinden. (gerekend vanaf 11 maart).
Niet dus.

[...]
Hier ook hoor..same story. Ben benieuwd ;)

[ Voor 41% gewijzigd door I_stealth_I op 31-03-2005 23:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:02
Kleine vraag tussen door voor maat van me die wil naar andere provider houd dit in dat na het jaar dat je dan per maand kan op zeggen.
correct

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als je een beetje tussen de regels door leest op de tweakpagina is er dus wel een capaciteits probleem op de newsserver. Lekker hoor! En maar abbotjes uitgeven voor 7 euro! Zit nog een 9 maanden vast aan tweak en dan maar snel iets anders zoeken, want er is de laatste tijd weer veel loos.Als je de storing pagina ziet dan is er regelmatig weer wat loos. Mensen met Casema/ Wanadoo (Cable) hebben vanacht weer een upgrade gehad. Mijn maat haalt nu op de tweak newserver een download snelheid van 1600kb/s. Dat is pas lekker leechen voor een 7 euro per maand. (zolang de server up blijft).
Lijkt erop dat casema nu ver voorop ligt in vergelijking met adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
Nou de newsserver is nu weer dood, kan niet eens connecten meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Tito schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:20:
Nou de newsserver is nu weer dood, kan niet eens connecten meer..
grapje zeker?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar welke groepen gaan jullie vaak op de nieuwsgroepen van tweakdsl??
Ben benieuwd, Geen p0rn in ieder geval :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:26:
tsss geeneens :P
Ik zit op tekst (wat alt.nl-groepen) en binaries; binaries verschilt wel wat ik benodigd vind en waar wat gepost wordt (dankzij newzbin.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:26:
De top 300 van tweakdsl/news gebruikers staat op de website van http://www.tweaknews.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:29:
Hmm, als je een beetje tussen de regels door leest op de tweakpagina is er dus wel een capaciteits probleem op de newsserver. Lekker hoor! En maar abbotjes uitgeven voor 7 euro! Zit nog een 9 maanden vast aan tweak en dan maar snel iets anders zoeken, want er is de laatste tijd weer veel loos.Als je de storing pagina ziet dan is er regelmatig weer wat loos. Mensen met Casema/ Wanadoo (Cable) hebben vanacht weer een upgrade gehad. Mijn maat haalt nu op de tweak newserver een download snelheid van 1600kb/s. Dat is pas lekker leechen voor een 7 euro per maand. (zolang de server up blijft).
Croetie, waarom denk je dat ik gisteravond samen met collega extra dozen ben wezen ophangen. En volgende week weer ....

Hmmm, we moeten daar nog eens foto's van maken, van wat er allemaal staat.
Het is uitermate fraai en steeds meer aan het worden. Jammer dat het naar andere racks moet gaan, maar dat doen we wel met $werkzaamheden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]I_Stealth_I schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:49:
[...]

Weet je welke datum het na 23:59 wordt? 1 April, dus je bent gewaarschuwd :D Ik hoop dat je collega's je een rustige nacht toewensen ;)

Jij denkt dat ik gek ben ?

Ik had geen storingsdienst ( evil grin )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 21-08 18:10
Bij mij is de verbinding vandaag ff flink bagger.. Gister was het ook al niks.
Ik ga maar eens lekker in de tuin zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:33:
Bij mij is de verbinding vandaag ff flink bagger.. Gister was het ook al niks.
Ik ga maar eens lekker in de tuin zitten denk ik.
5 min downstream troughput: 2324 kbps
5 min upstream troughput: 866 kbps

Mwoah, dat valt wel mee vinnik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:10:
[...]

Croetie, waarom denk je dat ik gisteravond samen met collega extra dozen ben wezen ophangen. En volgende week weer ....

Hmmm, we moeten daar nog eens foto's van maken, van wat er allemaal staat.
Het is uitermate fraai en steeds meer aan het worden. Jammer dat het naar andere racks moet gaan, maar dat doen we wel met $werkzaamheden mee.
Goed om te horen , maar wel te laat. dat ding draait eindelijk lekker(Na maanden) en nu weer vaak problemen de laatste tijd.
Maar goed dit staat op de tweaksite:
31/03/2005 Traag netwerk

Momenteel kan er zo nu en dan vertraging optreden in het ADSL netwerk. Dit lijkt veroorzaakt te worden door een onstabiele router. Om deze reden wordt de betreffende router rond 9:00 morgen gereboot. De reboot zal maximaal 5 minuten in beslag nemen.

Als ik nu hier heen wilt surfen,http://us.imdb.com of http://www.usenetserver.com/ of http://www.kissworld.com.au/ en nog vele andere kan ik wel eerst even de hond gaan uitlaten voordat de pagina is opgehaalt.. Voor hem wel leuk! ;) .
Maar ik vind het iets minder geinig :'(
Heeft dit met de "router" te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verbinding loopt prima hier atm :)

Sinds enkele wegen werkt m'n Giganews account niet meer; maar tot nu toe valt de newsserver me ook totaal niet tegen. Retentie is nog niet de 50 dagen van giganews (;)), maar voor de eerste 10 dagen werkt 't prima eigenlijk :)

Eweka maakt er op dit moment een potje van, zo blijkt. Maar ben wel benieuwd of Cambrium de newsserver ook gaat upgraden als Eweka daadwerkelijk de 23 dagen retentie gaat halen :)

[edit]
Correctie: bovenstaande sites zijn idd erg traag. www.usenetserver.com gaat ook wel via 'n hele vreemde route eigenlijk. "pccwbtn.net" als transit? Nooit van gehoord...en hun website is ook dood. Beetje vreemd :?

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 01-04-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
zijn ze bij het aanmaken van m'n Account VoDSL vergeten :(

nu moet ik weer een week of wat wachten tot die het doet :'(

ik ga poepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik weet niet welke leeftijd jij hebt mogen bereiken burp2001....maar gelieve een beetje normaal te communiceren hier. Laatste waarschuwing voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

meer mensen last dat dit de 2de dag is dat msn niet online wil ?

verder merk ik weinig van problemen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roytjuh schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:09:
meer mensen last dat dit de 2de dag is dat msn niet online wil ?

verder merk ik weinig van problemen namelijk
yep wil niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
MSN is hier ook dood inderdaad. However, het schijnt bij meerdere providers een probleem te zijn. Kansje dus dat 't probleem simpelweg bij 't MSN netwerk zelf zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik post ook meestal hier om te zien of ik de enige ben voordat ik ga zitten puzzelen of hier iets mis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Vreemd, MSN werkt hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nieuwe maatregel van Cambrium voor last-minute betalers. Zie het als een hint. Voor die gebruikers worden de MSN poorten geblokkeerd. Ik zou ze maar even mailen of bellen naar Cambrium

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 01-04-2005 17:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:51:
[...]

Nieuwe maatregel van Cambrium voor last-minute betalers. Zie het als een hint. Voor die gebruikers worden de MSN poorten geblokkeerd. Ik zou ze maar even mailen of bellen naar Cambrium
LMFAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Laatst online: 04-04 07:50
[...]

Ja klopt! Is een nieuwe maatregel die op 1 APRIL ingegaan is ;)
Overigens kan ik ook niet op MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Laatst online: 04-04 07:50
Maar webmessenger doet het wel gewoon? Misschien toch iets met de poortjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

pluisje2004 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:35:
Maar webmessenger doet het wel gewoon? Misschien toch iets met de poortjes?
Psies dat zeg ik, log maar eens even in op customer.cambrium.nl om te zien of je al je factuurtjes wel afgeschreven zijn. Ik heb hetzelfde gehad.

Je zou het volgende kunnen testen; pak even een 2 nameservers van een andere isp en klop die gewoon even statisch in je machine. Of probeer even even de verbinding te 'herstellen' in XP met de gelijknamige optie zodat alle cache gewist word.

Hier werkt ie wel; zie deze netstat -a
TCP godzilla:1043 baym-cs107.msgr.hotmail.com:1863 ESTABLISHED
Begin aardig gelijk te krijgen hé? :X

[ Voor 51% gewijzigd door I_stealth_I op 01-04-2005 18:50 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
msn werkt hier nu prima overigens als ik "baym-cs107.msgr.hotmail.com" als server instel, in plaats van "messenger.hotmail.com".

Heeft weinig met tweakdsl te maken dus; simpelweg microsoft die "messenger.hotmail.com" niet op orde heeft, redirect naar de verkeerde inlogserver of weet ik wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Uhhhh, ja......ik gebruik niet MSN messenger,maar Trillian, dus waar jullie het over hebben ....

edit: sorry 't muntje valt wat laat, andere server, ik wist geeneens dat die bestond |:( zo kom je nog ;s wat te weten :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Mister_T op 01-04-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

CuteShakira schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:59:
Ik weet niet welke leeftijd jij hebt mogen bereiken burp2001....maar gelieve een beetje normaal te communiceren hier. Laatste waarschuwing voor jou!
ik heb buikkrampje.. van het lachen.. hier werkt btw alles weer..ik kan weer lachen

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
CuteShakira schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:32:
MSN is hier ook dood inderdaad. However, het schijnt bij meerdere providers een probleem te zijn. Kansje dus dat 't probleem simpelweg bij 't MSN netwerk zelf zit :)
Eh, misschien een stomme vraag als techneut, maar hoe ... kan ik dat testen vanaf een linux PC.

Alhoewel 'k er vanuit ga dat anderen er naar gekeken hebben, zou ik toch graag willen weten hoe ik dat check. En hoe ik dat vanaf linux kan doen. Ik ben al jaren een IRC gebruiker; MSN heb ik tot op heden altijd kunnen negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

[...]

... kikker in je bil.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

http://messenger.msn.nl/Status.aspx
Alle systemen zijn stabiel en draaien.
Gister stond hier idd dat de messenger.msn.com aanmeld smurfer eruit lag; lijkt dus opgelost.(waarom staat dat stabiel er zo nadrukkelijk bij? >:) )

Erg super die XXL mailboxen van XS4ALL maar ik vind 500MB voor een mailbox erg doorgetrokken. Met een 50 of 100 MB zou ik ook al erg blij wezen. IMAP zou ook zeer wenselijk zijn bij Tweak. (hint hint ;) ) Het overgrote deel van mijn accounts lees ik al uit via imap, ideaal! :)

[ Voor 38% gewijzigd door I_stealth_I op 02-04-2005 09:57 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:29:
Is dat 1600 kilobit of kilobyte, casema en wanadoo cable hebben toch maar maximaal 10mbit?
Als dit toch 20mbit is dan zou tweaknews van mij begrenst mogen worden tot 8mbit maximaal.
Van die capaciteits problemen zouden we toch geen last van mogen hebben, we zitten toch op een aparte cache reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hmm heb sinds een halfuurtje last van 'authentication failed' op de nieuwsserver. Wat is er aan de hand?

edit: blijkbaar is mijn newsreader vuig aan het doen...

[ Voor 27% gewijzigd door Sjowhan op 02-04-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ghandi schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:22:
[...]

Eh, misschien een stomme vraag als techneut, maar hoe ... kan ik dat testen vanaf een linux PC.

Alhoewel 'k er vanuit ga dat anderen er naar gekeken hebben, zou ik toch graag willen weten hoe ik dat check. En hoe ik dat vanaf linux kan doen. Ik ben al jaren een IRC gebruiker; MSN heb ik tot op heden altijd kunnen negeren.
Als je onder x werkt, kun je "Gaim" gebruiken. In de console kun je een ruwe test doen: "Telnet messenger.hotmail.com 1863" :)

Dat laatste werkte gister dus ook niet, verbinding gaf een time-out. Blijkbaar omdat die server plat lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan Xandrios Admin Netwerken bij tweakdsl zijn een paar nieuwe abbo's bij gekomen, voorbeeld T-IS DSL Ultra en T-IS DSL Square en T-IS DSL Pro kunnen wij hier ook naar over stappen.
Zag ergens staan dat je langer dan een jaar klant bent bij tweakdsl ken je dan overstappen naar tis dsl.
En dat dan ook gebruik mag maken van tweak news klopt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:19:
Een vraagje aan Xandrios Admin Netwerken bij tweakdsl zijn een paar nieuwe abbo's bij gekomen, voorbeeld T-IS DSL Ultra en T-IS DSL Square en T-IS DSL Pro kunnen wij hier ook naar over stappen.
Zag ergens staan dat je langer dan een jaar klant bent bij tweakdsl ken je dan overstappen naar tis dsl.
zie voorwaarden van de TIS:
Voorwaarden voor deelname aan TIS DSL-actie:

De actie geldt enkel voor nieuwe contractanten van TweakDSL die zich in de actieperiode aanmelden en waarvan het adres geschikt is voor TweakDSL. Ben je al klant? Dan kan je alleen gebruik maken van de TIS DSL acties als je langer dan een jaar klant bent bij TweakDSL (of 6 maanden in het geval van Tweakable).
Je krijgt een modem dat geschikt is voor het Tiscali-netwerk. Hierdoor kan het zijn dat jij als bestaande klant ook een nieuw modem moet aanschaffen.
De actie geldt alleen voor de TweakDSL Doe-Het-Zelf installatiepakketten. Als je je verbinding wil laten installeren door een monteur van Tweak zijn hieraan kosten verbonden.
Je kunt dus niet even snel van je huidige BBned abo naar TIS switchen.
Wel logisch.
Wat wel kan is een upgrade doen van je huidige abo naar een nieuw abo (ook BBned).
Dat kan ook binnen de minimale contractstermijn van 12 maanden. (volgens de Helpdesk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:19:
HoppyF beantwoord 't al :) En als aanvulling: Je hebt dan idd gewoon nog toegang tot de newsserver.

Overigens ben ik niet werkzaam bij TweakDSL of iets dergelijks. Je mag me best dingetjes vragen erover, maar ik blijf gewoon een TweakDSL user die net zoveel ervan afweet als ieder ander hier op 't forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een wat tragere verbinding sinds gisteren??

Haal down sinds gisteren rond de 700 tot 725 KB, getest van diverse servers o.a. testserver van tweak.

Haal normaliter altijd rond de 850 KB.

Line synct gewoon netjes op 8064 down/ 1024 up.

Een vertrager ergens in tweak netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:01:
Meer mensen last van een wat tragere verbinding sinds gisteren??

Haal down sinds gisteren rond de 700 tot 725 KB, getest van diverse servers o.a. testserver van tweak.

Haal normaliter altijd rond de 850 KB.

Line synct gewoon netjes op 8064 down/ 1024 up.

Een vertrager ergens in tweak netwerk?
Yep, viel mij gister ook al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ligt de nieuwsserver op dit moment bij iedereen plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Jah ligt er bij mij ook uit.

Hij is nog wel te pingen.

C:\Documents and Settings\NLsandman>ping news.tweakdsl.nl

Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.19.16.66] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.16.66: bytes=32 tijd=34 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.66: bytes=32 tijd=15 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.66: bytes=32 tijd=16 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 217.19.16.66:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 34ms, Gemiddelde = 20ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
NLsandman schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:44:
Jah ligt er bij mij ook uit.

Hij is nog wel te pingen.

C:\Documents and Settings\NLsandman>ping news.tweakdsl.nl

Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.19.16.66] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.16.66: bytes=32 tijd=34 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.66: bytes=32 tijd=16 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 217.19.16.66:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 15ms, Maximum = 34ms, Gemiddelde = 20ms
Ligt het dus niet aan mij! :)

Verdorie zit hier met een huis vol visite te wachten tot ik het filmpie binnen heb :P moest nog ong. 15 minuten downloaden.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nieuwsserver doet het weer, bij mij althans :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Zondagskindje schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:57:
Nieuwsserver doet het weer, bij mij althans :)
Hier ook maar op 1/8 ste van de snelheid ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
LOL was ook net bezig met een spel cold fear aan het halen ;)
Maar hij werkt weer, payserver kan weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Hm..

Probeerde net naar Bulgarije te bellen (of eigenlijk naar een bulgaarse nulzes, die momenteel in NL zit) en dat kon niet :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat voor 'n error kreeg je? Wel 't juiste nummer gebruikt, inc. alle pre-dingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Xandrios schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:31:
Wat voor 'n error kreeg je? Wel 't juiste nummer gebruikt, inc. alle pre-dingen? :)
Vage in-gesprek toon; vanaf m'n mobiel kreeg ik 'm meteen te pakken.

edit: net nog ff in telefoongeheugen gecontroleerd en heb echt het goede nummer getikt.

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 03-04-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
De newsserver hikte inderdaad.. 400 errors enzo. Misschien al aan het voorbereiden op morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Dimmu schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:38:
De newsserver hikte inderdaad.. 400 errors enzo. Misschien al aan het voorbereiden op morgen?
Nee, helaas waren we niet aan het voorbereiden op morgen. Alle voorbereidingen waren al getroffen. Dit is een typisch geval van pure pech.

Onze collega's sprongen er overigens snel op in; het probleem??? is binnen een half uurtje opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ghandi schreef op maandag 04 april 2005 @ 00:10:
[...]

Nee, helaas waren we niet aan het voorbereiden op morgen. Alle voorbereidingen waren al getroffen. Dit is een typisch geval van pure pech.

Onze collega's sprongen er overigens snel op in; het probleem??? is binnen een half uurtje opgepakt.
mja inderdaad.. het was dat ik actief achter de pc zat, anders had ik het misschien helemaal niet gemerkt. Toppie gewoon dat het probleem opgelost werd, en dat op een zondagavond :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik vroeg me eigenlijk het volgende af.

Ik heb 2 systemen en daar wil ik graag 2 aparte IP nummers van krijgen. Ik koop dan ook zo'n 4 ports alcatel router. Heb ik dan inderdaad gewoon 2 IP adressen als ik een extra pc bij plug?

Thnx voor de moeite!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er storing is op news server ken niks binnen halen ook geen refresh van een groep lukt niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat ik mij afvraag is of het nieuwe abonnementtarief van ProDSL alleen voor nieuwe of óok voor echte die-hard/supporting/fanatieke oude abonnees. (doorhalen wat niet van toepassing is :*) )

Zoniet, dan kan ik dus het beste gaan upgraden :)

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 04-04-2005 11:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:07:
Klopt het dat er storing is op news server ken niks binnen halen ook geen refresh van een groep lukt niet. :?
Net wakker? :o

29/03/2005 Onderhoud nieuwsplatform 4 april

Maandag 4 april zullen we 's morgens rond een uur of 8 beginnen met het verplaatsen van het newsplatform naar een aantal nieuwe racks. De groei van de afgelopen tijd maakt het noodzakelijk om de indeling in de racks anders te maken om toekomstige groei te kunnen waarborgen. Deze werkzaamheden zullen minimaal enkele uren in beslag nemen; voor de zekerheid houden we rekening met een eindtijd van 17.00

Een andere vraag voor tweakdsl, wat is jullie standpunt met betrekking tot de brein vorderingen?
Sturen jullie ook zo maar die mailtjes door naar de klant zoals alle grote providers blijken te gaan doen of doen jullie dit alleen doormiddel van een rechterlijk bevel?
Aangzien brein een private stichting is en geen rechterlijke instantie kan ik er van uitgaan dat jullie dit dus niet doorsturen naar de klanten?

[ Voor 24% gewijzigd door NLsandman op 04-04-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:14:
[...]

Net wakker? :o

Maandag 4 april zullen we 's morgens rond een uur of 8 beginnen met het verplaatsen van het newsplatform naar een aantal nieuwe racks. De groei van de afgelopen tijd maakt het noodzakelijk om de indeling in de racks anders te maken om toekomstige groei te kunnen waarborgen. Deze werkzaamheden zullen minimaal enkele uren in beslag nemen; voor de zekerheid houden we rekening met een eindtijd van 17.00

Een andere vraag voor tweakdsl, wat is jullie standpunt met betrekking tot de brein vorderingen?
Sturen jullie ook zo maar die mailtjes door naar de klant zoals alle grote providers blijken te gaan doen of doen jullie dit alleen doormiddel van een rechterlijk bevel?
Aangzien brein een private stichting is en geen rechterlijke instantie kan ik er van uitgaan dat jullie dit dus niet doorsturen naar de klanten?
Klopt je heb gelijk nog niet helemaal wakker. :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
-nickx- schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:23:
Ik vroeg me eigenlijk het volgende af.

Ik heb 2 systemen en daar wil ik graag 2 aparte IP nummers van krijgen. Ik koop dan ook zo'n 4 ports alcatel router. Heb ik dan inderdaad gewoon 2 IP adressen als ik een extra pc bij plug?

Thnx voor de moeite!
Dan vroeg ik mij ook af of het niet mogelijk is om VPN te gebruiken bij het duurdere abbo of dat ook is ingekort? Welke beperkingen zijn er op het duurste abbo?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt vandaag de tragere verbinding ook gefixed??? Zie eerdere post en bevestiging van Crusader.

Ben ge(ver) wend altijd fullspeed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Hoeveel trager is jou verbinding op dit moment dan? :) Ik heb nergens last van, haal 't max van de verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:22:
Hoeveel trager is jou verbinding op dit moment dan? :) Ik heb nergens last van, haal 't max van de verbinding....
heb nu geen actuele meting...zit op werk.

Vanochtend vroeg rond 7.30 uur toen ik thuis testte was mijn max 700 tot 750, terwijl het normaal, al 15 maanden, rond de 850 is. Die vertraging is er sinds zaterdagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 21-08 18:10
-nickx- schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:31:
[...]

Dan vroeg ik mij ook af of het niet mogelijk is om VPN te gebruiken bij het duurdere abbo of dat ook is ingekort? Welke beperkingen zijn er op het duurste abbo?
Er zitten geen beperkingen op TweakDSL abbonementen...?

Als je een TweakDSL abonnement neemt krijg je:

• Een vast IP-adres, mits gewenst
• Geen datalimieten, ook geen fair-use-policies
• Toegang tot onze eigen nieuwsserver met 10 dagen retentie, zonder snelheidslimieten en filters
• 100MB ruimte voor je homepage en mail, inclusief een onbeperkt aantal e-mail adressen op je subdomein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik kan sinds vanmorgen niets op news doen, heb mijn computer met alles er op nieuw geinstalleerd.. maar ik kan niks. ik wordt helemaal gek. internetten lukt wel, msn ook.. ook email werkt. maar ik krijg geen connectie met news. ik heb alles er tussen uit gehaald en direkt op het internet gezeten, maar nog geen nieuws.

eh help ? B)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:53

Neo

NLsandman schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:14:
[...]

Staat een paar post boven je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29/03/2005 Onderhoud nieuwsplatform 31 maart

Ter uitbreiding van de capaciteit van ons nieuwsplatform zullen we aanstaande donderdag een drietal nieuwe caching readers installeren, waardoor ook de loadbalancing nogmaals moet worden aangepast. De onstuimige groei van het aantal gebruikers op het platform maakt het noodzakelijk snel uit te breiden om capaciteitsproblemen te voorkomen. Het onderhoud zal overdag plaatsvinden en geen noemingswaardige downtime geven.

staat te lezen bij tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 22:48
ik ben nu al bijna twee maanden bezig om demon over gezet te krijgen naar tweakdsl. Nu is per 10-04 demon op gezegd en zit ik dus zonder internet.
Ze zijn nu dus al een hele tijd bezig om de migratie op te starten , en laatst kreeg ik het volgende mailtje....

"Hierbij willen wij je op de hoogte stellen dat, zoals je wellicht reeds gemerkt zult hebben, je migratie-aanvraag vertraagd is. Momenteel lopen deze aanvragen vast bij bbned door een systeemfout.
Derhalve hebben wij een workaround bedacht waardoor wij de lijnen nu aanvragen met zgn. kaal koper. Naast je huidige DSL-lijn zal een 2e lijn bij KPN aangevraagd worden. De hiervoor te maken kosten zijn voor onze rekening.
We zullen je op de hoogte houden.

Excuses voor het ongemak."

Is er nog iets wat ik kan doen om er een beetje druk achter te zetten , want ik word er nu wel een beetje moe van. Ik heb al heel lang begrip en geduld getoond voor de situatie maar het geduld begint nu langzaam op te raken.
Want ik begin er over na te denken om alles af te blazen en ergens anders een abbo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dancis schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:46:
ik ben nu al bijna twee maanden bezig om demon over gezet te krijgen naar tweakdsl. Nu is per 10-04 demon op gezegd en zit ik dus zonder internet.
Ze zijn nu dus al een hele tijd bezig om de migratie op te starten , en laatst kreeg ik het volgende mailtje....

"Hierbij willen wij je op de hoogte stellen dat, zoals je wellicht reeds gemerkt zult hebben, je migratie-aanvraag vertraagd is. Momenteel lopen deze aanvragen vast bij bbned door een systeemfout.
Derhalve hebben wij een workaround bedacht waardoor wij de lijnen nu aanvragen met zgn. kaal koper. Naast je huidige DSL-lijn zal een 2e lijn bij KPN aangevraagd worden. De hiervoor te maken kosten zijn voor onze rekening.
We zullen je op de hoogte houden.

Excuses voor het ongemak."

Is er nog iets wat ik kan doen om er een beetje druk achter te zetten , want ik word er nu wel een beetje moe van. Ik heb al heel lang begrip en geduld getoond voor de situatie maar het geduld begint nu langzaam op te raken.
Want ik begin er over na te denken om alles af te blazen en ergens anders een abbo af te sluiten.
Toch netjes dat ze een tweede aderpaar activeren van jou KPN bedrading? Je hoeft straks niet eens een splitter te gebruiken en KPN komt waarschijnlijk ook nog bij je langs op de signaalwaarden op te meter. Super. :D Helaas komt het wel eens voor dat de oplevertijden erg oplopen, ik heb het bijna twee jaar geleden aangevraagd tezamen met een KPN-abo. Daarna kwam er ook nog een storing om de hoek kijken bij BBned, waar ze na 2 nieuwe modems achter kwamen. Heb er negen weken op zitten wachten >:)

Alles is netjes opgelost met een excuusbrief en financiele tegemoedkoming; al met al doet TweakDSL het super, ook VoDSL. Zeker het wachten waard.

Leuk he? ERP-systemen die niet meewerken ipv dat ze er even iemand heensturen om die gegevens in je profiel updaten naar Tweak. :X

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 04-04-2005 17:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze werkzaamheden zullen minimaal enkele uren in beslag nemen; voor de zekerheid houden we rekening met een eindtijd van 17.00

Mmm 17:40 nog steeds error news server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

04/04/2005 Uitloop onderhoud newsplatform

Helaas duurt het onderhoud aan het newsplatform langer dan verwacht. Het zal dan ook wat langer duren voordat alles weer in de lucht is. Naar verwachting zal het platform rond 19:30 weer volledig operationeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:03:
[...]

Toch netjes dat ze een tweede aderpaar activeren van jou KPN bedrading? Je hoeft straks niet eens een splitter te gebruiken en KPN komt waarschijnlijk ook nog bij je langs op de signaalwaarden op te meter. Super. :D Helaas komt het wel eens voor dat de oplevertijden erg oplopen, ik heb het bijna twee jaar geleden aangevraagd tezamen met een KPN-abo. Daarna kwam er ook nog een storing om de hoek kijken bij BBned, waar ze na 2 nieuwe modems achter kwamen. Heb er negen weken op zitten wachten >:)

Alles is netjes opgelost met een excuusbrief en financiele tegemoedkoming; al met al doet TweakDSL het super, ook VoDSL. Zeker het wachten waard.

Leuk he? ERP-systemen die niet meewerken ipv dat ze er even iemand heensturen om die gegevens in je profiel updaten naar Tweak. :X
Tuurlijk is het leuk dat ze je op die manier willen helpen , maar kan mij goed indenken dat je er na 2 maanden wel erg moe van word. En vooral als je altijd maar te horen krijg dat het aan bbned ligt.
Misschien is dat wel zo , maar dan moet tweak maar meer druk bij bbned gaan uitoefenen! Zal niet makkelijk zijn ,maar op zon manier heb je wel een makkelijk afschuif systeem.
Is Demon zo slecht dan??
Ik zoek namelijk een andere provider als mij abbo (9 maanden nog) is verlopen want heb het gehad met Tweak en zeker met de nieuwsserver die ze zo de hemel inprezen toen ik daar lid wilde worden 14 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:39:
Deze werkzaamheden zullen minimaal enkele uren in beslag nemen; voor de zekerheid houden we rekening met een eindtijd van 17.00

Mmm 17:40 nog steeds error news server.
Onderhoud loopt uit; staat een vernieuwde aankondiging op de site.

Hopelijk morgen ook de foto's van het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Foto's zouden leuk zijn ja :) Ben wel benieuwd hoeveel racks er ondertussen gevuld zijn :D
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.