zelfde hier , zal wel een router zijn oid , usenetserver is ook verdacht traag hier komt niet boven de 300k uit met 4 login terwijl ik dat normaal met 1 draadje haal ( probleem kan ook bij usenetserver zelf liggen uiteraard ) tis allemaal net ff langzamer idd rond de 750Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:55:
[...]
heb nu geen actuele meting...zit op werk.
Vanochtend vroeg rond 7.30 uur toen ik thuis testte was mijn max 700 tot 750, terwijl het normaal, al 15 maanden, rond de 850 is. Die vertraging is er sinds zaterdagochtend.
Verwijderd
Er zijn ergere dingen in het leven dan een dagje zonder newsserver. Wat dacht je van de jongens die al de hele dag aan het verbouwen cq verhuizen zijn daar in telecity. Respect.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:43:
04/04/2005 Uitloop onderhoud newsplatform
Helaas duurt het onderhoud aan het newsplatform langer dan verwacht. Het zal dan ook wat langer duren voordat alles weer in de lucht is. Naar verwachting zal het platform rond 19:30 weer volledig operationeel zijn.
Neem maar een biertje op mijn kosten.
Op zich is demon niet zo slecht , alleen is het zo dat er niks veranderd aan het pakket of prijs die ze bieden voor de 8 mb , terwijl de lagere pakketten of een prijs verlaging hebben gehad of een snelheids verhoging.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:45:
[...]
Tuurlijk is het leuk dat ze je op die manier willen helpen , maar kan mij goed indenken dat je er na 2 maanden wel erg moe van word. En vooral als je altijd maar te horen krijg dat het aan bbned ligt.
Misschien is dat wel zo , maar dan moet tweak maar meer druk bij bbned gaan uitoefenen! Zal niet makkelijk zijn ,maar op zon manier heb je wel een makkelijk afschuif systeem.
Is Demon zo slecht dan??
Ik zoek namelijk een andere provider als mij abbo (9 maanden nog) is verlopen want heb het gehad met Tweak en zeker met de nieuwsserver die ze zo de hemel inprezen toen ik daar lid wilde worden 14 maanden geleden.
Ook is demon niet van plan om VoDsl aan te gaan bieden. En nu krijg ik bij tweak voor een paar euro meer ook nog vodsl erbij. Lekker makkelijk alles in een pakket. En de tijdelijke oplossing van 2 draadjes bij de newsserver duurt ook nog steeds voort. Ik heb dan wel geen 8mbit lijn genomen voor de newsserver , maar het gaat er bij mij niet in dat de "tijdelijke" oplossing nu al bijna 1,5 jaar duurt.
[ Voor 30% gewijzigd door Dancis op 04-04-2005 19:20 ]
Volgens mij ... hoor jij gewoon 4 threads te hebben op de newsserver als tweakdsl gebruiker en hoor je op een 8Mbit lijn normaliter toch wel je lijn redelijk vol te kunnen trekken.Dancis schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:19:
[...]
Op zich is demon niet zo slecht , alleen is het zo dat er niks veranderd aan het pakket of prijs die ze bieden voor de 8 mb , terwijl de lagere pakketten of een prijs verlaging hebben gehad of een snelheids verhoging.
Ook is demon niet van plan om VoDsl aan te gaan bieden. En nu krijg ik bij tweak voor een paar euro meer ook nog vodsl erbij. Lekker makkelijk alles in een pakket. En de tijdelijke oplossing van 2 draadjes bij de newsserver duurt ook nog steeds voort. Ik heb dan wel geen 8mbit lijn genomen voor de newsserver , maar het gaat er bij mij niet in dat de "tijdelijke" oplossing nu al bijna 1,5 jaar duurt.
Klinkt allemaal geweldig, maar dan heb ik nog 1 vraagje en dan ben ik super blij.j_bos schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:04:
[...]
Er zitten geen beperkingen op TweakDSL abbonementen...?
Als je een TweakDSL abonnement neemt krijg je:
• Een vast IP-adres, mits gewenst
• Geen datalimieten, ook geen fair-use-policies
• Toegang tot onze eigen nieuwsserver met 10 dagen retentie, zonder snelheidslimieten en filters
• 100MB ruimte voor je homepage en mail, inclusief een onbeperkt aantal e-mail adressen op je subdomein
Ik heb 2 servers en ik koop dan (een vriend heeft dit ook) zo'n speedtouch router. Als ik dan 2 computers er in steek dan krijgen mijn 2 computers ook elk een apart ip adres toch?
Als iemand mij dit kan bevestigen ben ik super blij!!
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Ik denk dat hij het over de Demon newsserver heeft, die is 2 threadsGhandi schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:24:
[...]
Volgens mij ... hoor jij gewoon 4 threads te hebben op de newsserver als tweakdsl gebruiker en hoor je op een 8Mbit lijn normaliter toch wel je lijn redelijk vol te kunnen trekken.
Je kunt je modem in bridge-mode zetten. Elke PC die je dan aansluit op dat modem (zonder router dus!) krijgt een IPadres.-nickx- schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:27:
[...]
Klinkt allemaal geweldig, maar dan heb ik nog 1 vraagje en dan ben ik super blij.
Ik heb 2 servers en ik koop dan (een vriend heeft dit ook) zo'n speedtouch router. Als ik dan 2 computers er in steek dan krijgen mijn 2 computers ook elk een apart ip adres toch?
Als iemand mij dit kan bevestigen ben ik super blij!!
Maar! Je krijgt maar 1 vast IP-adres. Je kunt dus wel op die tweede een server zetten, maar de kans is groot dat je af en toe een ander IP krijgt daarop.
Als je een router gebruikt, kun je maar 1 extern Ip-adres gebruiken. Wel kun je dan meerdere PC's / servers aansluiten, en bereikbaar maken dmv het mappen van poorten. Helaas kun je elke poort maar 1x mappen, dus slechts een van de twee servers zal dan poort 80 kunnen gebruiken.
Nu nog beetje stabiele data transfer en dan is het weer goedAMD user schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:40:
Jongens de nieuwsserver is weer up!
Misschien niet zown snuggere opmerking van mij
, maar door de downtime van vandaag, is het dan mogelijk dat ik veel article not found fouten krijg!?

Volgens mij is news.tweakdsl.nl weer plat...
code:
1
2
3
| Pinging news.tweakdsl.nl [217.19.16.66] with 32 bytes of data: Request timed out. |
[ Voor 55% gewijzigd door C00KW4US op 04-04-2005 20:06 ]
Ik denk het ook .. bv het netwerkkabeltje erin stekenAMD user schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:11:
Dat zou best kunnen ik denk dat er nog het één en ander moet gebeuren bij TweakNews.
Ik denk dat de server eerst weer vol moet lopen vanaf een andere en dat duurt waarschijnlijk een paar uur dag(en)Conan schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:00:
Misschien niet zown snuggere opmerking van mij, maar door de downtime van vandaag, is het dan mogelijk dat ik veel article not found fouten krijg!?
Dat had ik ook al gemerkt.. Ga morgen wel weer verder.Mister_T schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat de server eerst weer vol moet lopen vanaf een andere en dat duurt waarschijnlijk een paar uur dag(en)
Hoelang duurt dat, of zijn nu alle oude posts gewoon weg, en komen er alleen maar nieuwe op?
Net even de headers uit a.b.ftd gehaald; ruim 400kB/s voor headers.. Dus geen last hier.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:39:
Jippie, hij doet t weer!!! Headers ophalen op 1.22KB/S!!!
Top hoor!
Vooral doorgaan
http://specs.tweak.to/5253
Mja, volgensmij is het niet zo nuttig om hier nu elke keer te laten weten dat het nog niet goed werkt. ze zijn er nog druk mee, laat het ze eerst maar even afmaken
Jammer zeg, voor het eerst sinds dagen weer 2 goeje films klaarstaan voor download..doet 'ie het niet!
Wat is nou niet snap; hoe kan het nou dat die tarieven van die 0900-nummers zo'n probleem is? Steeds weer ontdek ik dat er een veel te hoog bedrag geschreven is.
Het is toch zo dat er ergens een beheerder is voor die service nummers met bijbehorende tarief? Volgens mij doet de opta of KPN dat. Het is toch niet zo moeilijk je telefooncentrale te linken aan een centrale DB? Of een DB te importeren met de correcte tarieven?
Vaag hoor.
Opzich nog niet zo ramp dat die tarieven fout berekend worden. Mits het maar correct gefactureerd word. Maar je mag er achteraan hollen om het te laten corrigeren. Het zou wel zo netjes zijn alle VoDSL-klanten even een mailtje te sturen over de 090x-nummers;
Bijvoorbeeld;
"Het is gebleken dat de tarieven van 090x-service niet altijd correct gehanteerd worden.Mogelijk heeft u voor sommige service nummers meer betaald. Wij zijn druk bezig om hiervoor in samenwerking met onze leverancier een oplossing te vinden. Mocht u teveel betaald hebben, dan kunt u dat melden via de e-mail. We zullen het dan zo spoedig mogelijk aan u crediteren...ofzo"
Is toch niet zo moeilijk? Het is wel zo netjes en zo eerlijk!
Zo ben ik namelijk door deze fout ongeveer € 4,- in totaal extra gefactureerd afgelopen maanden.
Het is toch zo dat er ergens een beheerder is voor die service nummers met bijbehorende tarief? Volgens mij doet de opta of KPN dat. Het is toch niet zo moeilijk je telefooncentrale te linken aan een centrale DB? Of een DB te importeren met de correcte tarieven?
Vaag hoor.
Bijvoorbeeld;
"Het is gebleken dat de tarieven van 090x-service niet altijd correct gehanteerd worden.Mogelijk heeft u voor sommige service nummers meer betaald. Wij zijn druk bezig om hiervoor in samenwerking met onze leverancier een oplossing te vinden. Mocht u teveel betaald hebben, dan kunt u dat melden via de e-mail. We zullen het dan zo spoedig mogelijk aan u crediteren...ofzo"
Is toch niet zo moeilijk? Het is wel zo netjes en zo eerlijk!
[ Voor 51% gewijzigd door I_stealth_I op 04-04-2005 22:14 ]
/dev/null
Ja dat lijkt me ook heel normaal.Xandrios schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:51:
Uhmz, dat is een heel normale snelheid. De ADSL techniek heeft "overhead". Kabel heeft dat veel minder.
Om de mogelijke, effectieve snelheid uit te rekenen (vuistregel), moet je het aantal Kbits delen door 10 ipv 8. Oftewel:
1024 / 512 wordt: 102KB/sec / 51KB/sec
Dit is bij elke provider het geval overigens, ligt gewoon aan de adsl techniek...
Ik kom echter bij een 1024/512 verbinding niet sneller uit dan 51kbyte/s en 39kbyte/s.
Dus als iemand weet wat ik hieraan kan doen hou ik me aanbevolen !
Ellende is dat ik voor een jaar betaald heb, dus ik kom er waarschijnlijk niet zomaar vanaf.
Liever nog zie ik dat ze het probleem oplossen, maar het werkt bij Tweak/Cambrium/Bbned/Kpn allemaal zo traag als dikke...........................
[ Voor 19% gewijzigd door gerbruggeman op 04-04-2005 22:19 ]
ik heb een 0900 nummer gebeld voor € 0.01 per/minuut en wat zie ikI_Stealth_I schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:02:
Wat is nou niet snap; hoe kan het nou dat die tarieven van die 0900-nummers zo'n probleem is? Steeds weer ontdek ik dat er een veel te hoog bedrag geschreven is.
Vaag hoor.Opzich nog niet zo ramp dat die tarieven fout berekend worden. Mits het maar correct gefactureerd word. Maar je mag er achteraan hollen om het te laten corrigeren. Het zou wel zo netjes zijn alle VoDSL-klanten even een mailtje te sturen over de 090x-nummers;
Bijvoorbeeld;
Is toch niet zo moeilijk? Het is wel zo netjes en zo eerlijk!Zo ben ik namelijk door deze fout ongeveer € 4,- in totaal extra gefactureerd afgelopen maanden.
Datum en tijdstip Telefoonnummer Bestemming Gespreksduur Tarief Bedrag
--------------------------------------------------------------------------------
1.
2. 2005-04-04 10:03:41 319098810 Nederland 00:39 0.8 1.82
4. 2005-04-03 09:59:05 319090011 Nederland 05:14 0.8 5.49
--------------------------------------------------------------------------------
[ Voor 15% gewijzigd door kenles op 04-04-2005 22:50 ]
Vaak doen ze het wel zo, dan halen ze articelen bij een collega weg omdat de feed niet langer als enkele uren vast kan worden gehouden.Mister_T schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat de server eerst weer vol moet lopen vanaf een andere en dat duurt waarschijnlijk een paar uur dag(en)
Mischien dat ghandi wat inside info kan geven hoe zo iets precies gaat?
Dat zou wel leuk zijn ja. Hoe wordt (niet te technisch natuurlijkNLsandman schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:57:
[...]
Vaak doen ze het wel zo, dan halen ze articelen bij een collega weg omdat de feed niet langer als enkele uren vast kan worden gehouden.
Mischien dat ghandi wat inside info kan geven hoe zo iets precies gaat?
Dit ging inderdaad over de demon newsserverXandrios schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:31:
[...]
Ik denk dat hij het over de Demon newsserver heeft, die is 2 threads
Een beetje meer respect voor de mensen die er keihard aan (over)werken mag ook wel hoor...Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:39:
Jippie, hij doet t weer!!! Headers ophalen op 1.22KB/S!!!
Top hoor!
Vooral doorgaan
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik mag eindelijk verhuizen van mijn ISP (eweka) naar een andere bbned provider maar wat is de speed van 8mb adsl bij tweakdsl?
Niet dat de ATM vol zit 's avonds en geen 8mbit maar haalt en op 4mbit zit enzo..
Zijn er vaak storingen?
Niet dat de ATM vol zit 's avonds en geen 8mbit maar haalt en op 4mbit zit enzo..
Zijn er vaak storingen?
Mja, dat bedoel ik dus. Cambrium aardige mensen, ben zeer tevreden over ze. Echter ben ik van mening dat je hier niet omheen kunt om hierover je mond te houden. Het gros van de mensen heeft het (nog) niet in de gaten en heeft het vertrouwen in de berekening/facturen.kenles schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:46:
[...]
ik heb een 0900 nummer gebeld voor € 0.01 per/minuut en wat zie ik
1.

Gewoon even een kort helder meeltje met excuses naar alle VoDSllers en op de online specificatie wijzen. Zodat klanten het kunnen checken en aan de bel kunnen trekken. Vroeg of laat komt het toch wel boven en dan heb je als isp veel meer administratief werk om het recht te zetten. Het is wel zo netjes om het gewoon even te melden
Trouwens, bij mij gaat het ook om 09090011, zeker het nummer van die Beatrix-loterij bende.
[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 04-04-2005 23:12 ]
/dev/null
Waar kun je eigenlijk de telefoonspecificatie bekijken?
schriftelijk krijg je de inlog gegevens .bij eerste de factuur van de telefoon gesprekken van TWEAKDSLCrusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:10:
Waar kun je eigenlijk de telefoonspecificatie bekijken?
Verwijderd
Hier sluit ik me bij aanCrusader schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:05:
[...]
Een beetje meer respect voor de mensen die er keihard aan (over)werken mag ook wel hoor...
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde mailtje gehad, ik ben al drie maanden bezig met de migratie van Demon naar TweakDSL.Dancis schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:46:
ik ben nu al bijna twee maanden bezig om demon over gezet te krijgen naar tweakdsl. Nu is per 10-04 demon op gezegd en zit ik dus zonder internet.
Ze zijn nu dus al een hele tijd bezig om de migratie op te starten , en laatst kreeg ik het volgende mailtje....
"Hierbij willen wij je op de hoogte stellen dat, zoals je wellicht reeds gemerkt zult hebben, je migratie-aanvraag vertraagd is. Momenteel lopen deze aanvragen vast bij bbned door een systeemfout.
Derhalve hebben wij een workaround bedacht waardoor wij de lijnen nu aanvragen met zgn. kaal koper. Naast je huidige DSL-lijn zal een 2e lijn bij KPN aangevraagd worden. De hiervoor te maken kosten zijn voor onze rekening.
We zullen je op de hoogte houden.
Excuses voor het ongemak."
Ik heb mijn Demon nog niet opgezegd, heb dus nog steeds internet, maar had het wel liever anders gezien.
Het is niet anders....maar er wordt aan gewerkt.....
tweakdsl is eweka niet.. 8mbit is bij mij altijd 8 mbit .. smorgens en savonds.. en smiddagsSamplex schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:06:
Ik mag eindelijk verhuizen van mijn ISP (eweka) naar een andere bbned provider maar wat is de speed van 8mb adsl bij tweakdsl?
Zijn er vaak storingen?
You are NIJL-ed!
Dat zeg ik ook niet want bij eweka prima speeds.. alleen door de overname met Fiberworld is het een puinhoop.Nijl schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:45:
[...]
tweakdsl is eweka niet.. 8mbit is bij mij altijd 8 mbit .. smorgens en savonds.. en smiddags
Daarom ga ik weg alleen wil wel weten of de speeds enzo goed zijn en of er vaaak downtime is
Downtime: zover ik klant ben (vanaf februari) heb ik 1keer een echte downtime (alhoewel; het was meer een traag netwerk) meegemaakt. Niet echt om wakker van te liggen dus.
Ik heb dus nog steeds dat de downloadsnelheid rond de 700 kB/s blijft steken.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:33:
Wordt vandaag de tragere verbinding ook gefixed??? Zie eerdere post en bevestiging van Crusader.
Ben ge(ver) wend altijd fullspeed....
Tot vorige week was het altijd 815 kB/s.
Meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
jah, tis allemaal net ff wat langzamer allemaal , normaal 800 + nu rond de 750Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:55:
[...]
Ik heb dus nog steeds dat de downloadsnelheid rond de 700 kB/s blijft steken.
Tot vorige week was het altijd 815 kB/s.
Meer mensen die dit hebben?
Ik heb zelfs de indruk dat het netwerk gewoon iets trager is en dat het niet aan de newsserver ligt.
Wanneer ik namelijk 8 threads tegelijk open op news.tweakdsl.nl PLUS 8 threads van news.usenetserver.com, in totaal dus 16 threads, dan kom ik ook niet boven de 700 kB/s uit.
Modem en router zojuist gereset maar het mocht niet helpen. Ik train wel gewoon op 8064 down.
Wanneer ik namelijk 8 threads tegelijk open op news.tweakdsl.nl PLUS 8 threads van news.usenetserver.com, in totaal dus 16 threads, dan kom ik ook niet boven de 700 kB/s uit.
Modem en router zojuist gereset maar het mocht niet helpen. Ik train wel gewoon op 8064 down.
Verwijderd
mijn modem traint ook max
newsserver ligt het niet aan die loopt als een trein
news.usenetserver.com komt per draadje niet boven de 85k uit hier en dat was vorige week een stuk hoger , maar zoals al eerder gemeld kan ook een probleem bij news.usenetserver.com zijn
ftp sites komen ook niet boven de 750 uit
en niet iedereen heeft het , dus grote kans dat we op dezelfde router/locatie zitten , en dat die het beetje zwaar heeft
newsserver ligt het niet aan die loopt als een trein
news.usenetserver.com komt per draadje niet boven de 85k uit hier en dat was vorige week een stuk hoger , maar zoals al eerder gemeld kan ook een probleem bij news.usenetserver.com zijn
ftp sites komen ook niet boven de 750 uit
en niet iedereen heeft het , dus grote kans dat we op dezelfde router/locatie zitten , en dat die het beetje zwaar heeft
Als ik dit zo hoor ga ik denk ik dan niet naar tweakdsl als dit soort problemen erzijn
Dit zijn geen problemen, maar incidenten en wat zich ook nog eens voordoet bij een groep zeer actieve posters hiero. De mensen die niets te klagen hebben hoor je bijna nooit in zulke topics. Zo werkt dat nou eenmaal.Samplex schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:55:
Als ik dit zo hoor ga ik denk ik dan niet naar tweakdsl als dit soort problemen erzijn
Bovendien is het een 2-8Mbit verbinding dus er is geen garantie op 8 Mbit, maar op 2 Mbit. Dus ik vind dit gedoe over die 100kB/s een beetje overtrokken maargoed dat is persoonlijk
[ Voor 27% gewijzigd door I_stealth_I op 05-04-2005 11:11 ]
/dev/null
Nu bij eweka haal ik altijd netjes 800kb/sI_Stealth_I schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:06:
[...]
Dit zijn geen problemen, maar incidenten en wat zich ook nog eens voordoet bij een groep zeer actieve posters hiero. De mensen die niets te klagen hebben hoor je bijna nooit in zulke topics. Zo werkt dat nou eenmaal.
Bovendien is het een 2-8Mbit verbinding dus er is geen garantie op 8 Mbit, maar op 2 Mbit. Dus ik vind dit gedoe over die 100kB/s een beetje overtrokken maargoed dat is persoonlijkHet is boven redelijk dat je minimaal 80% van de maximale opgegeven snelheid krijgt.
kan natuurlijk ook de afstand centrale - huis adres liggen bij die personen.
ik kijk hier zelf zo op de KPN centrale vanuit mijn hobby kamer
Verwijderd
preciesI_Stealth_I schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:06:
[...]
Dit zijn geen problemen, maar incidenten en wat zich ook nog eens voordoet bij een groep zeer actieve posters hiero. De mensen die niets te klagen hebben hoor je bijna nooit in zulke topics. Zo werkt dat nou eenmaal.
Bovendien is het een 2-8Mbit verbinding dus er is geen garantie op 8 Mbit, maar op 2 Mbit. Dus ik vind dit gedoe over die 100kB/s een beetje overtrokken maargoed dat is persoonlijkHet is boven redelijk dat je minimaal 80% van de maximale opgegeven snelheid krijgt.
ik heb ook niks te klagen , internet loopt als een raket hier , telefoon werkt perfect , verhuizing perfect verlopen, zelfs factuur klopt, ik constateer gewoon dat het iets langzamer loopt als normaal
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 172.19.3.1
2 19 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 19 ms 18 ms 17 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 19 ms 18 ms 17 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 20 ms 30 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 19 ms 19 ms 19 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
verklaart veel
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 12:34 ]
Ik ben dik tevreden hoor 
Alleen hoop ik wel dat dit incident binnen een maandje of zo toch wel verholpen is.
Een volle router lijkt me onlogisch op dit tijdstip.
Alleen hoop ik wel dat dit incident binnen een maandje of zo toch wel verholpen is.
Een volle router lijkt me onlogisch op dit tijdstip.
Kun je eens een traceroute posten dan?Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:49:
Die van mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms 2 ms 2 ms router.-edit-.nl [192.168.1.1] 2 9 ms 8 ms 9 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1] 3 10 ms 10 ms 11 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33] 4 10 ms 10 ms 10 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1] 5 21 ms 17 ms 17 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163] 6 11 ms 11 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete. |
edit: sorry.. had mijn vorige post willen editten i.p.v. een nieuwe te maken

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 05-04-2005 12:18 . Reden: Even je prive-domain weggehaalt ;-) ]
Verwijderd
Sluit mij bij aan...verder werkt het altijd prima, alleen is de verbinding dus ongeveer 100 tot 125 KB langzamer als het afgelopen jaar.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:18:
[...]
precies
ik heb ook niks te klagen , internet loopt als een raket hier , telefoon werkt perfect , verhuizing perfect verlopen, zelfs factuur klopt, ik constateer gewoon dat het iets langzamer loopt als normaal
Bij mij dus ook nog steeds...lijkt mij dat wij van de posters alhier de 3 "gelukkigen" zijn en wij drieën aan dezelfde router hangen?
Hebben jullie er al een mailtje/telefoontje aan gewaagd?
Kan natuurlijk wel raden wat er gezegd gaat worden. Nee dank je.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:55:
[...]
Hebben jullie er al een mailtje/telefoontje aan gewaagd?
Edit:
Godsamme!!
Had het kunnen weten. Heb gebeld en het antwoord was natuurlijk dat het binnen de marges valt.
Ze kunnen en willen er niks aan doen omdat ik de enige ben die gebeld heeft. Ik zeg dus dat er in dit topic meerdere mensen zijn die er last van hebben en het antwoord daarop was dat GoT niet de klantenservice van TweakDSL is.
Dus, als je dezelfde problemen hebt, BELLEN!!
Willen er a.u.b. wat meer mensen traceroutes hier neerplempen, zowel de mensen die geen problemen hebben als de mensen die wel problemen hebben. Eens kijken of het inderdaad een routerprobleem zou kunnen zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door Crusader op 05-04-2005 13:27 ]
Geen garantie op hoe hoog de modem traint ja.I_Stealth_I schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:06:
[...]
Maar ik train (net als anderen) op het maximale 8064.
Dan moet ik toch op 800 kB/s kunnen downloaden van die newsserver?
En dat lukt dus niet, en dat heeft IMHO niets met garanties te maken maar gewoon met een netwerkprobleem ergens tussen de newsserver en mijn aansluiting.
Verwijderd
Heb er een telefoontje aangewaagd...na de bekende verhalen heeft de helpdeskmedewerker overleg gepleegd met de 2de lijn engineer. Deze zou kijken of er sprake is van een probleem(pje) en zo ja kijken of het te fixen is.Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:55:
[...]
K
Willen er a.u.b. wat meer mensen traceroutes hier neerplempen, zowel de mensen die geen problemen hebben als de mensen die wel problemen hebben. Eens kijken of het inderdaad een routerprobleem zou kunnen zijn.
Zit nu op werk dus traceroute gaat nu niet...pc staat bij mij overdag gewoon uit.
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.4
2 18 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 19 ms 19 ms 19 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 19 ms 19 ms 18 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 20 ms 20 ms 32 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 20 ms 20 ms 20 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.4
2 18 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 19 ms 19 ms 19 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 19 ms 19 ms 18 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 20 ms 20 ms 32 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 20 ms 20 ms 20 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
Bedankt voor je trace j_bos, maar heb jij wel of geen problemen?
Theoretisch zou ik zeggen van wel maar ik kan me niet herinneren dat je er iets over hebt geschreven...
Theoretisch zou ik zeggen van wel maar ik kan me niet herinneren dat je er iets over hebt geschreven...
Mij hadden ze dus verteld dat ik demon gewoon kon opzeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 06:13:
[...]
Ik heb precies hetzelfde mailtje gehad, ik ben al drie maanden bezig met de migratie van Demon naar TweakDSL.
Ik heb mijn Demon nog niet opgezegd, heb dus nog steeds internet, maar had het wel liever anders gezien.
En hoe lang duurt 't voor je de eerste telefonie-faktuur krijgt ?kenles schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:31:
[...]
schriftelijk krijg je de inlog gegevens .bij eerste de factuur van de telefoon gesprekken van TWEAKDSL
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Does 'overbooking' ring a bell ?Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:16:
[...]
Geen garantie op hoe hoog de modem traint ja.
Maar ik train (net als anderen) op het maximale 8064.
Dan moet ik toch op 800 kB/s kunnen downloaden van die newsserver?
En dat lukt dus niet, en dat heeft IMHO niets met garanties te maken maar gewoon met een netwerkprobleem ergens tussen de newsserver en mijn aansluiting.
Laatste keer dat ik keek gaf BBNed een garatie van 4% op basis van 2 MB, ofwel: een overboeking van 1:25.I_Stealth_I schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:06:
[...]
Hmm naar het onderhoud aan de newsserver is het vandaag niet echt goed gekomen.
Heb een instabiele verbinding. De download is niet echt stabiel, allemaal golven.
Net of er bandbreedte te weinig is.Hopelijk komt het snel weer goed.
Heb een hele poos gewoon een goede verbinding naar de newsserver gehad
Heb een instabiele verbinding. De download is niet echt stabiel, allemaal golven.
Net of er bandbreedte te weinig is.Hopelijk komt het snel weer goed.
Heb een hele poos gewoon een goede verbinding naar de newsserver gehad
Verwijderd
Tegenwoordig is het 4-8Mbit verbinding, dus kan je al wat meer verwachten, maar als ie van 800+ naar 750 gaat...ach, vroeger zat ik bij casema dat was pas huilen, dus ik lig er niet wakker van dat ik nu iets langzamer kan dowloadenI_Stealth_I schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:06:
[...]
Nope, out of the question.
Dan zou ik er op bepaalde drukke momenten last van moeten hebben, maar het is consequent 24/7.
Bovendien zijn mijn pings steevast 9 ms en lijkt mij van congestion geen sprake.
Chello bied een abbo van 20mbit voor 80euro. Gaat tweakers ook zoiets binnenkort aanbieden? 20mbit mag best wat meer kosten, 100 euro ofzo. Dan meld ik meteen aan.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik kreeg vandaag een brief van TweakDSL met het aanbod om mijn huidige ProDSL om te zetten naar SquareDSL. Prima denk je!
maar ....
TweakDSL rekent voor deze omzetting (=upgrade) wel € 35.
Dit vind ik eigenlijk wel veel vooral als je bedenkt dat een upgrade normaal gesproken gratis zou moeten zijn. Er verandert verder niets (behalve de snelheid) dus veel inspanning van TweakDSL is er naar mijn mening niet voor nodig.
Ik kan me voorstellen dat ze een downgrade niet graag willen maar wat is er mis met een upgrade?
Ik krijg de "keus" om op ProDSL te blijven zitten maar dat wel voor de SquareDSL prijs (a € 59,95)
In feite is dat ook niet zo fijn.
Al me al vind ik deze "actie" van TweakDSL niet zo geweldig goed uitpakken voor bestaande klanten.
Ben ik de enige die hier zo over denkt?
Veel keus heb ik niet dus ik zal de upgrade maar gaan aanvragen.
Tenslotte levert dat wel meer snelheid op voor de prijs die ik nu betaal.
maar ....
TweakDSL rekent voor deze omzetting (=upgrade) wel € 35.
Dit vind ik eigenlijk wel veel vooral als je bedenkt dat een upgrade normaal gesproken gratis zou moeten zijn. Er verandert verder niets (behalve de snelheid) dus veel inspanning van TweakDSL is er naar mijn mening niet voor nodig.
Ik kan me voorstellen dat ze een downgrade niet graag willen maar wat is er mis met een upgrade?
Ik krijg de "keus" om op ProDSL te blijven zitten maar dat wel voor de SquareDSL prijs (a € 59,95)
In feite is dat ook niet zo fijn.
Al me al vind ik deze "actie" van TweakDSL niet zo geweldig goed uitpakken voor bestaande klanten.
Ben ik de enige die hier zo over denkt?
Veel keus heb ik niet dus ik zal de upgrade maar gaan aanvragen.
Tenslotte levert dat wel meer snelheid op voor de prijs die ik nu betaal.
Vandaag een brief in mijn brievenbus of ik als ProDSL klant over wil op SquareDSL. Hiervoor moet ik eenmalig 35 euro betalen maar dan krijg ik ook 2-4Mbit upload en 1Mbit download en moet ik 59,95 per maand aan abo betalen.
Als ik niet over ga maar op ProDSL blijf, 2Mbit upload en 1Mbit download, moet ik ook 59,95 euro per maand aan abo blijven betalen terwijl Tweakdsl op hun "Nieuws" pagina hadden aangegeven dat de prijs van ProDSL omlaag gaat naar 49,95 euro.
Word ik hier nu en poot uitgedraaid of is het een typo van iemand in de brief.
Ik wil graag ProDSL voor de nieuwe lagere prijs.
Wie weet het!!!
<edit>gelijktijdige posting met hierboven </edit>
Als ik niet over ga maar op ProDSL blijf, 2Mbit upload en 1Mbit download, moet ik ook 59,95 euro per maand aan abo blijven betalen terwijl Tweakdsl op hun "Nieuws" pagina hadden aangegeven dat de prijs van ProDSL omlaag gaat naar 49,95 euro.
11/03/2005 Prijsverlaging ProDSL Door de introductie van het SquareDSL abonnement en het verkrijgen van een inkoopvoordeel hebben we besloten de prijs voor ProDSL te verlagen. In onze ogen is het altijd goed als je meer snelheid voor je geld kunt krijgen. |
Word ik hier nu en poot uitgedraaid of is het een typo van iemand in de brief.
Ik wil graag ProDSL voor de nieuwe lagere prijs.
Wie weet het!!!
<edit>gelijktijdige posting met hierboven </edit>
[ Voor 6% gewijzigd door tweakmiv op 05-04-2005 17:49 ]
Verwijderd
Heb ik ook!! Maar wees nou eens reeel!! Dit duurt en duurt maar voort!Crusader schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:05:
[...]
Een beetje meer respect voor de mensen die er keihard aan (over)werken mag ook wel hoor...
Ik wil best wat betalen voor een 2-4mbit upgrade (gezien de vorige upgrade en zijn perikelen komt er vast weer een hoop administratie bij kijken), maar dan moet ook de optie open blijven om gewoon minder te gaan betalen. Nu voel ik me gedwongen over te stappen op 2-4Mbit omdat de andere optie (10 euro / maand teveel betalen) gewoon geen aantrekkelijk en reeel alternatief is.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
| traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets 1 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl (82.197.204.1) 7.644 ms 8.368 ms 8.282 ms 2 bbned-01.net.cambrium.nl (217.19.16.33) 9.116 ms 9.175 ms 8.427 ms 3 core1.net.cambrium.nl (217.19.16.1) 9.282 ms 9.647 ms 9.924 ms 4 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl (195.69.144.163) 15.399 ms 22.328 ms 15.888 ms 5 www.tweakers.net (213.239.154.35) 9.169 ms 12.233 ms 10.111 ms Trace complete |
Ik heb naar bepaalde gameservers dat mijn ping om de paar seconden ff naar de 200 of meer schiet.... iemand meer ervaring mee of tips?
Dit is mn ping naar een gameserver wat afentoe omhoog schiet...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=296 ttl=59 time=10.6 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=297 ttl=59 time=10.3 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=298 ttl=59 time=11.8 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=299 ttl=59 time=11.4 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=300 ttl=59 time=11.0 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=301 ttl=59 time=123.6 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=302 ttl=59 time=10.9 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=303 ttl=59 time=12.3 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=304 ttl=59 time=10.7 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=305 ttl=59 time=10.8 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=306 ttl=59 time=11.1 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=307 ttl=59 time=11.7 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=308 ttl=59 time=10.4 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=309 ttl=59 time=11.2 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=310 ttl=59 time=10.8 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=311 ttl=59 time=11.1 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=312 ttl=59 time=11.5 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=313 ttl=59 time=10.4 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=314 ttl=59 time=11.2 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=315 ttl=59 time=10.8 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=316 ttl=59 time=10.0 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=317 ttl=59 time=10.3 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=318 ttl=59 time=11.0 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=319 ttl=59 time=11.1 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=320 ttl=59 time=10.8 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=321 ttl=59 time=122.9 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=322 ttl=59 time=10.3 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=323 ttl=59 time=10.3 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=324 ttl=59 time=11.4 ms 64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=325 ttl=59 time=11.3 ms |
Als iemand een idee heeft? er zit een linksys router tussen... maar als ik ping van de router heb ik ook al uitschieters....
Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over tweakdsl en kan ik ze alleen maar aanraden!
Hmmm...vreemd dat jij 35 euro moet betalen.HoppyF schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:41:
Ik kreeg vandaag een brief van TweakDSL met het aanbod om mijn huidige ProDSL om te zetten naar SquareDSL. Prima denk je!
maar ....
TweakDSL rekent voor deze omzetting (=upgrade) wel € 35..
Ook ik kreeg een brief van Tweak of mijn ProDSL (2 Mbit) wil upgrarden naar SquareDSL (2-4 Mbit) maar wel gratis. In de brief wordt 35 euro helemaal niet genoemd. Sterker nog, de eerste zin staart letterlijk "gratis upgraden".
Als ik dat doe, blijf ik 59,95 euro per maand betalen. Wil ik blijven bij ProDSL, dan ga ik een tientje per maand minder betalen.
Tenslotte kreeg ik ook nog de mogelijkheid om een modem aan te schaffen voor VoDSL.
Wat ik ga kiezen weet ik nog niet. Maar ik vraag mij wel af of ik bij het kiezen voor SquareDSL weer verplicht bent om een jaar aan te blijven. Daar ga ik wel even over bellen.
Dan neem je toch een payserver, heb ik ook gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:43:
[...]
Heb ik ook!! Maar wees nou eens reeel!! Dit duurt en duurt maar voort!
Je doet alsof je leven van die newsserver afhangt
[ Voor 10% gewijzigd door Crusader op 05-04-2005 19:56 ]
Verwijderd
Onzin, mijn leven hangt er niet van af.! Ik heb ook een payserver.. Maar het gaat om het idee dat ze abbotjes uitgeven terwijl dat ding bijna nooit lang lekker draait, en ook vertellen als je belt hoe goed die newsserver wel niet is. Nou hij is in mijn 2 jaar lid , precies 3 maanden goed geweest en daarna en daarvoor niet. Ik dacht verleden jaar dat alle problemen weg waren en hij was toen ook erg stabiel en snel, maar ga niet vertellen om klanten binnen te halen dat die zo geweldig is en dat (ik twijfelde toen tussen cistron of tweak) bij andere providers niet alle groepen worden ondersteund enz enz enz.! Tweak word net een Chello achtig iets van een 2tal jaar geleden.Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:55:
[...]
Dan neem je toch een payserver, heb ik ook gedaan.
Je doet alsof je leven van die newsserver afhangt
1 Storingen worden niet of te laat gemeld!
2 Het aantal netwerk problemen!! (kijk eens op de tweak pagina!)
2 Problemen liggen bijna altijd bij BBNED
3 Helpdesk is ouwe jongens krentebrood (maar er word vaak niets meteen met klachten gedaan)
Maar als je blijft klagen er uiteindelijk wel wat aan gedaan word!!
4 facturatie problemen komen ook regelmatig voor. (lees alle topics maar eens door)
Voor alle duidelijkheid!! Ik spreek niet alleen voor mezelf, maar helaas ook uit eigen ervaring!
ja, ik heb kennisen de tweaknewsserver verleden jaar aangeraden, maar die klagen nu ook dat ze er mee gaan nokken omdat het gewoon k.... is. En dat ze altijd van die standaard antwoorden krijgen als ze bellen naar de helpdesk dat er niets aan de hand is . Maar deze mensen konstateren wel dat ze met hun newsserver abbotje problemen hebben en dat dan later weer bevestigd zien op de site.
Dat ie niet lekker werkt is een feit, maar maak het dan ook niet mooier dan dat het is.
Geef het gewoon toe, dat er capaciteits problemen zijn of wat dan ook.
Ben nu ook even aan het downen van de server , maar dat gaat nu van 700kb/s naar 200 en naar 0 en dan weer omhoog. Oftewel super instabiel!
Sorry als ik erg negatief klink, maar ik meld ook dat ik laatst na veel aandringen eindelijk geholpen ben en nu niet meer word lastig gevallen met poortscans en dergelijke. Nogmaals mijn dank hiervoor , maar het heeft wel 6 weken moeten duren.
Hier hetzelfde probleem. Van demon naar tweakdsl. Eerste gedeelte liep vlekkeloos. Inlog account geregeld info mailtjes enzo. Toen werd het stil en opeens een Bbned probleem. Krijg nu asap een 2de kpn telefoonlijn op kosten van tweakdsl omdat de isp-isp migratie van demon naar tweak niet wil werken. Schijnt bij veel migraties fout te gaan!!. Kortom mijn demon account al afgemeld want binnen een 1 maand was de migratie een feit vertelde de tweakdsl medewerker mij . Nou niet dus. Maand is voorbij en nog steeds geen vooruit gang (demon asdl werkt nog wel ondanks dat afgelopen had moeten zijn op 31 maart ????) Oplevertijd voor een 2de kpn lijn is 20 werkdagen. ARRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHH.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 06:13:
[...]
Ik heb precies hetzelfde mailtje gehad, ik ben al drie maanden bezig met de migratie van Demon naar TweakDSL.
Kortom een niet zo goed begin. Maar we wachten af.
Verwijderd
Het kan ook zo zijn dat de meeste klanten de weg naar tweakers.net niet weten te vinden, dus ook hun goede en slechte ervaringen niet kwijt kunnen! Tip voor tweak, maak een Forum op de tweak site. Of toch maar beter van niet?I_Stealth_I schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:06:
[...]
Niks gratis hier...robertpNL schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:45:
[...]
Hmmm...vreemd dat jij 35 euro moet betalen.
Ook ik kreeg een brief van Tweak of mijn ProDSL (2 Mbit) wil upgraden naar SquareDSL (2-4 Mbit) maar wel gratis. In de brief wordt 35 euro helemaal niet genoemd. Sterker nog, de eerste zin staat letterlijk "gratis upgraden".
Als ik dat doe, blijf ik 59,95 euro per maand betalen. Wil ik blijven bij ProDSL, dan ga ik een tientje per maand minder betalen.
Tenslotte kreeg ik ook nog de mogelijkheid om een modem aan te schaffen voor VoDSL.
Wat ik ga kiezen weet ik nog niet. Maar ik vraag mij wel af of ik bij het kiezen voor SquareDSL weer verplicht bent om een jaar aan te blijven. Daar ga ik wel even over bellen.
Ik wil de brief wel even inscannen maar het staat er echt.
In één van de bovenstaand posts staat nog een reactie van een tweakdsl-er die dezelfde brief heeft ontvangen als ik. (Tweakmiv
Wat wel kan zijn is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen abo's die minder dan 12 maanden lopen en meer dan 12 maanden. Je hebt immers na 12 maanden een 1 maand opzegtermijn en meer niet.
Mijn (ProDSL) abo loopt minder dan 1 jaar, ik moet nog een paar maanden, maar toch ...
Zoals gezegd heb ik begrip voor het feit dat TDSL niet alles gratis hoeft te doen maar een upgrade zou naar mijn mening altijd gratis moeten zijn.
Dat verhaal over VoDSL staat ook in de brief maar dat heb ik niet nodig. Ik heb al een VoDSL modem geleverd gekregen. (Copperjet 816).
Voor klanten met een langer lopend contract kan dit wel van toepassing zijn.
Kroetie, ik ben nu twee maanden abonnee en heb nog geen enkele keer problemen gehad met die newsserver. Vandaar dat ik er wat anders tegen aan kijk. Ik download ongeveer 200 GB per maand, dus maak ook regelmatig gebruik van die newsserver.
Maar ik vind het erger dat het probleem dat enkelen waaronder ik zelf het probleem hebben dat de modem traint op 8064 kbps en toch niet harder kunnen downloaden dan 700 kB/s. Waar ligt dat aan? Nog erger: dat wordt gewoon afgewimpeld door de helpdesk.
Maar ik vind het erger dat het probleem dat enkelen waaronder ik zelf het probleem hebben dat de modem traint op 8064 kbps en toch niet harder kunnen downloaden dan 700 kB/s. Waar ligt dat aan? Nog erger: dat wordt gewoon afgewimpeld door de helpdesk.
Verwijderd
Sorry, ik weet het ook niet. Mijn advies is, zoals ik boven schreef, blijven klagen als je duidelijk verschillen merkt in je verbinding en je niet laten afwimpelen. Ga ook niet hier teveel klagen want dat word je ook niet in dank afgenomen door sommige tweakdsl medewerkers!Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:05:
Kroetie, ik ben nu twee maanden abonnee en heb nog geen enkele keer problemen gehad met die newsserver. Vandaar dat ik er wat anders tegen aan kijk. Ik download ongeveer 200 GB per maand, dus maak ook regelmatig gebruik van die newsserver.
Succes!
Verwijderd
Net thuis en trace gedaan:Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:54:
[...]
Kun je eens een traceroute posten dan?
Die van mij:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 2 ms 2 ms 2 ms router.-edit-.nl [192.168.1.1] 2 9 ms 8 ms 9 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1] 3 10 ms 10 ms 11 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33] 4 10 ms 10 ms 10 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1] 5 21 ms 17 ms 17 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163] 6 11 ms 11 ms 10 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete.
edit: sorry.. had mijn vorige post willen editten i.p.v. een nieuwe te maken
2 1 - 192.168.1.1 Unknown
3 2 - 82.197.204.1 Almere 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl
4 3 - 217.19.16.33 Almere bbned-01.net.cambrium.nl
5 3 - 217.19.16.1 Almere core1.net.cambrium.nl
6 4 - 195.69.144.163 AMSTERDAM 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl
7 5 1 213.239.154.35 Amersfoort www.tweakers.net
lijkt mij dat we hetzelfde pad volgen?
Speed is nu hier terwijl line sync gewoon strak 8064 zelfs gezakt naar onder de 700.
Overbelasting lijkt mij niet omdat ie dezelfde speed geeft 's-ochtends om 6.30 uur?
Dan ligt de "normale" internetter nog op een oor.
Precies, we hebben hetzelfde pad, ik wou alleen nog van j_bos weten of ie nou wel of geen problemen heeft, omdat hij ook hetzelfde pad heeft.
Overbelasting lijkt mij ook uitgesloten. Ook in de daluren heb ik er last van, sinds een weekje ofzo. Hoe lang speelt het nou bij jou?
Overbelasting lijkt mij ook uitgesloten. Ook in de daluren heb ik er last van, sinds een weekje ofzo. Hoe lang speelt het nou bij jou?
[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 05-04-2005 21:59 ]
Verwijderd
Zat je daar nog maar ! Mijn kennis haalt nu gewoon 1800kb/s met de kabel van Casema en ook op "piek" tijden.Soms zelf uitschieters boven de 2000kb/sVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:09:
[...]
Tegenwoordig is het 4-8Mbit verbinding, dus kan je al wat meer verwachten, maar als ie van 800+ naar 750 gaat...ach, vroeger zat ik bij casema dat was pas huilen, dus ik lig er niet wakker van dat ik nu iets langzamer kan dowloaden
Voor dit 'onderzoek', zijn nog een paar andere dingen ook van belang om te weten:Crusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:58:
Precies, we hebben hetzelfde pad, ik wou alleen nog van j_bos weten of ie nou wel of geen problemen heeft, omdat hij ook hetzelfde pad heeft.
1. traint het modem op een lagere snelheid dan voorheen; zo ja, dan is dit het eerst mogelijke punt van het tragere netwerk.
2. mocht het modem dezelfde snelheid behouden hebben, probeer dan eens een ftp sessie te starten naar ftp.tweakdsl.nl/test en daar de testbestanden down te loaden. Dit moet op normale snelheid kunnen.
3. treed het 'probleem' op naar specifieke locaties, of naar alle plekken.
Ben je gamer, hoe gaat gamen.
Je beroepen op de anonieme meerderheid is een truuk die je zo van Joseph Goebels afgekeken zou kunnen hebben. Hoewel die 'm natuurlijk ook weer van andere populisten of propagandisten afgekeken heeft. Als argument in een discussie stelt het natuurlijk niets voor.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:53:
Het kan ook zo zijn dat de meeste klanten de weg naar tweakers.net niet weten te vinden,
Als je 100 willekeurige abonnees belt zul je 98 of 99 tevreden klanten aan de lijn krijgen. Of omgekeerd: In een willekeurige week gaat 80 procent van de aandacht naar een paar (5 tot 10) luid schreeuwende klanten. Het overgrote deel (een paar honderd) belt de helpdesk, stelt z'n vraag, krijgt z'n antwoord en is klaar. Datzelfde zie je hier terug. Het overgrote deel van de postings komt van een klein groepje mensen wat in de loop der maanden niets anders doet dan klagen, klagen, klagen, klagen en niet te vergeten: klagen.
Laat ik dan ook mezelf maar eens als voorbeeld nemen. Wat doe ik als de nieuwsserver het niet doet? Niets. Iets anders. Boek lezen, tv kijken, iemand bellen en de kroeg in, stukje schrijven. Weet ik veel. Wat het ook is, ik kan er niets aan doen, en me er druk over maken en na een uur frustratie hier gaan lopen gallen lost niets op.
Ik zat net even in de nieuwsgroep van een andere provider te kijken. Exact hetzelfde patroon. Een kleine groep trouwe azijnpissers wat zich inmiddels wel afvraagt waarom er geen personeel van die ISP meer in nieuwsgroepen post. Gokje: zouden die helpdeskers het inmiddels zat zijn om dag na dag, week na week, maand na maand door dezelfde 150 altijd-wat figuren afgezeken te worden?
Even iets anders, Kroetie. Is een nieuwsserver een beeldhouwwerk of een machine? Ofwel: maak je zo'n ding en is het dan af en hoef je er niets meer aan te doen, of is het iets wat slijt, waar dingen fout gaan, waar aan gesmeert en gerepareert moet worden? Als jij verwacht dat 'ie op moment X klaar is kan ik je nu al voorspellen dat je nog jaren en jaren van ongelimiteerde frustratie voor de boeg hebt. Goedbedoelde hint: zet die PC eens uit en ga eens een keer met een paar vrienden biljarten. Veel leuker dan je op zitten naaien over een ontbrekend part in alt.binaries.dvd.versgestolen.films.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik sluit me bij Burne aan, prima stukje zo. Ik denk dat ik dan bij de andere 98/99% hoor: geen problemen gehad en heerlijk internet. En een nieuwsserver die er is als ik hem nodig heb.
Verwijderd
Zoals ik al eens eerder zei! Klagen over tweak word je hier niet in dank afgenomen! Mensen die klagen over de newsserver of wat dan ook zijn zeikers( Azijnpissers!)! Zelfs als je ook wel eens iets positiefs meld. Ja zo gaan sommige medewerkers van tweak met leden om, of in ieder geval zo word er over gedacht als het niet naar HUN zin gaat.Burne schreef op woensdag 06 april 2005 @ 02:56:
[...]
Je beroepen op de anonieme meerderheid is een truuk die je zo van Joseph Goebels afgekeken zou kunnen hebben. Hoewel die 'm natuurlijk ook weer van andere populisten of propagandisten afgekeken heeft. Als argument in een discussie stelt het natuurlijk niets voor.
Als je 100 willekeurige abonnees belt zul je 98 of 99 tevreden klanten aan de lijn krijgen. Of omgekeerd: In een willekeurige week gaat 80 procent van de aandacht naar een paar (5 tot 10) luid schreeuwende klanten. Het overgrote deel (een paar honderd) belt de helpdesk, stelt z'n vraag, krijgt z'n antwoord en is klaar. Datzelfde zie je hier terug. Het overgrote deel van de postings komt van een klein groepje mensen wat in de loop der maanden niets anders doet dan klagen, klagen, klagen, klagen en niet te vergeten: klagen.
Laat ik dan ook mezelf maar eens als voorbeeld nemen. Wat doe ik als de nieuwsserver het niet doet? Niets. Iets anders. Boek lezen, tv kijken, iemand bellen en de kroeg in, stukje schrijven. Weet ik veel. Wat het ook is, ik kan er niets aan doen, en me er druk over maken en na een uur frustratie hier gaan lopen gallen lost niets op.
Ik zat net even in de nieuwsgroep van een andere provider te kijken. Exact hetzelfde patroon. Een kleine groep trouwe azijnpissers wat zich inmiddels wel afvraagt waarom er geen personeel van die ISP meer in nieuwsgroepen post. Gokje: zouden die helpdeskers het inmiddels zat zijn om dag na dag, week na week, maand na maand door dezelfde 150 altijd-wat figuren afgezeken te worden?
Even iets anders, Kroetie. Is een nieuwsserver een beeldhouwwerk of een machine? Ofwel: maak je zo'n ding en is het dan af en hoef je er niets meer aan te doen, of is het iets wat slijt, waar dingen fout gaan, waar aan gesmeert en gerepareert moet worden? Als jij verwacht dat 'ie op moment X klaar is kan ik je nu al voorspellen dat je nog jaren en jaren van ongelimiteerde frustratie voor de boeg hebt. Goedbedoelde hint: zet die PC eens uit en ga eens een keer met een paar vrienden biljarten. Veel leuker dan je op zitten naaien over een ontbrekend part in alt.binaries.dvd.versgestolen.films.
Negatiefe dingen MAG NIET! Mensen als je een tweak abbo neemt op de newsserver en het werkt vaak niet lekker ben je gewaarschuwd. Het schijnt bij tweak normaal te zijn.
Uiteraard gaat het bij het overgrote deel wel goed. Het is te hopen dat je niet in de catogorie azijnseikers valt als je een mindere verbinding of een ander probleem hebt.
Ik heb op andere newsservers geen problemen. Er zijn dus isp providers waar niet al te vaak problemen zijn.
Burne , ik beroep mij niet op de anonieme meerderheid !! Waar staat dat dan? Heb ik nooit gezegd! Maar ik baseer het wel op een 4tal mensen in mijn kennissenkring die de zelfde problemen ervaren.
Maargoed, de kleine groep met problemen word dus niet serieus genomen. Dank je voor je eerlijkheid!
Verwijderd
1 modem traint precies hetzelfdeGhandi schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:59:
[...]
Voor dit 'onderzoek', zijn nog een paar andere dingen ook van belang om te weten:
1. traint het modem op een lagere snelheid dan voorheen; zo ja, dan is dit het eerst mogelijke punt van het tragere netwerk.
2. mocht het modem dezelfde snelheid behouden hebben, probeer dan eens een ftp sessie te starten naar ftp.tweakdsl.nl/test en daar de testbestanden down te loaden. Dit moet op normale snelheid kunnen.
2 Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 02:22 (719,15 KBps) heel veel pieken en dalen in de snelheid, normaal constant )
3 probleem treed op naar alle locaties
100 mbit nl ftptje Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 01:07 (733,22 KBps)
ben geen gamer
gisteravond was ik ff wat aan het downloaden van de nieuws server en kwam ik niet boven de 400kb uit met 4 logins
en nu komt niks boven de 740 uit , terwijl ik vorige week toch echt 800+ downloade
hoop dat je er wat mee kan
Als reactie op je bericht gooi ik even mijn mailtje naar de helpdesk hier online, staan antwoorden in op al deze vragenGhandi schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:59:
[...]
Voor dit 'onderzoek', zijn nog een paar andere dingen ook van belang om te weten:
Verder ben ik gamer en moet ik zeggen dat ik nog niet gespeeld heb, maar een ping naar bijvoorbeeld www.tweakdsl.nl geeft een hele mooie 9 ms terug. www.tweakers.net laat een 15 ms zien, dus daar ben ik erg tevreden mee. Geeft mij tevens de indruk dat het geen congestion is...tot vorige week heb ik altijd het maximale uit mijn verbinding kunnen halen.
Mijn modem traint op 8032 kbps downstream, waardoor ik altijd met ruim 800 kB/s van de newsserver af kon downloaden.
Nog steeds is mijn modem op die snelheid getraint, maar sinds vorige week zijn de downloadsnelheden met bijna 15% afgenomen.
De maximale downloadsnelheid die ik nu haal is ongeveer 700 kB/s.
Dit heb ik o.a. met het 100 MB testbestand van ftp.tweakdsl.nl, en ftp.xs4all.nl en de nieuwsgroepen, echter de ftp snelheid ligt nog lager.
Wanneer ik download met 8 threads vanaf news.tweakdsl.nl én 8 threads vanaf news.usenetserver.com, dus 16 threads in totaal, dan nog komt de snelheid niet boven de 725 kB/s uit.
Ik ben niet de enige, getuige de reacties op TweakDSL *new and/or improved* deel 11.
Ik zou het op prijs stellen als er enig onderzoek kan plaatsvinden. Dit doet zich namelijk 24/7 voor en niet op bepaalde momenten van de dag en het is nu al ongeveer een week zo.
Eén pc heb ik opnieuw geïnstalleerd zonder dat het hielp en twee andere pc's hebben ook dit probleem, ik heb dus niet de indruk dat het aan mijn apparatuur ligt. Maar nogmaals, ook anderen ervaren dit. Modem en router (Linksys WRT54G) zijn gereset (stroomloos gemaakt).
Mijn aansluiting bevindt zich op postcode 2718 HA, huisnummer XX.
Een traceroute:
Tracing route to www.tweakdsl.nl [217.19.16.130]
over a maximum of 30 hops:
1 18 ms 16 ms 2 ms router.famboogaard.nl [192.168.1.1]
2 9 ms 9 ms 9 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 9 ms 22 ms 9 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 10 ms 10 ms 10 ms ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9]
5 10 ms 26 ms 17 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]
Trace complete.
Een antwoord dat dit binnen marges valt vind ik niet acceptabel, omdat het tot vorige week prima heeft gewerkt. Als mijn verbinding opgeleverd zou zijn met deze waarden zou ik dat nog accepteren, maar er heeft zich nu duidelijk een verslechtering van de verbinding voorgedaan. 15% Snelheidsverlies is niet gering.
Wat de FTP snelheid betreft, het bestand 100mb.bin vanaf ftp.tweakdsl.nl gaat met deze snelheid (modem getraint op 8032 kbps downstream!):

Als we dan toch screenshots aan het maken zijn, hier de snelheid van de news (let op: de max. speed die je ziet is mijn hard voorgeconfigureerde waarde in options).

Zoals je ziet gaat het de hele tijd rond die snelheid.
[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 06-04-2005 10:49 ]
1. Mij modem traint netje 8064 dit doet hij al maanden zo, dus daar geen verandering.Ghandi schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:59:
[...]
2. Ik het dit vandaag 2 keer getest en kwam bijde keren gemiddeld uit op 716 voor de test bestand van 100mb. voorheen lag dit boven de 800
3. treed op alle tijden voor en naar alle plekken.
Ben een gamer, heb alleen geen last van ping problemen.
Vindt het niet erg dat ik niet de volle snelheid haal, maar wil dan wel een duidelijke verklaring voor krijgen. Mocht je nog meer nodig hebben dan hoor ik het graag.
oja voordat ik vergeet ben een tevrede tweakdsl gebruiker
Verwijderd
Dat is wel raar, want de snelste verbinding daar is 10Mbit dan zal ik uitkomen op een 1200 kb/s ongeveer. En het nadeel van casema was vooral de administratie en bij meerdere gebruikers gaat de snelheid (voor mijn gevoel) exponetieel omlaag. en volgens mij doen ze bij mijn download gedrag ook wel moeilijkVerwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:18:
[...]
Zat je daar nog maar ! Mijn kennis haalt nu gewoon 1800kb/s met de kabel van Casema en ook op "piek" tijden.Soms zelf uitschieters boven de 2000kb/s
BTW ik ben ook een tevreden Tweakdsl Abonnee houder
Ik zou zeggen Tweak ga zo door, kijk alleen wel een beetje om je heen, want mensen gaan voor een klein iets al weg bij "hun" provider, zeker omdat ze leuke dingen krijgen bij een ander ofzo. Service is het beste cadeau wat ik me kan voorstellen iig. (en natuurlijk lagere prijzen, maar ja dat is iets hollands geloof ik)
Ben ook tevreden, maar wel benieuwd hoe snel er dan een oplossing komt voor de "700 kB/s limiet"Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:15:
[...]
BTW ik ben ook een tevreden Tweakdsl Abonnee houderen als er wat is, dan is er altijd snel een oplossing...
daar ben ik ook benieuwd naarCrusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:32:
[...]
Ben ook tevreden, maar wel benieuwd hoe snel er dan een oplossing komt voor de "700 kB/s limiet"
Ik ben benieuwd of TweakDSL begin volgende maand ook ADSL2 gaat aanbieden 
Gezien dit nieuwsbericht, heeft KPN vanaf die datum het telefonie-net vrijgegeven voor ADSL2/2+. En dat was (afaik) het enige waar BBned nog op moest wachten. De meeste/alle dslams zijn voor zover ik weet al adsl2 geschikt
Nouja, we zullen zien...maar 't zou erg leuk zijn iig
Gezien dit nieuwsbericht, heeft KPN vanaf die datum het telefonie-net vrijgegeven voor ADSL2/2+. En dat was (afaik) het enige waar BBned nog op moest wachten. De meeste/alle dslams zijn voor zover ik weet al adsl2 geschikt
Precies, ik ben ook benieuwd. Momenteel heb ik in m'n nieuwe huis nog geen ADSL en ik zit eigenlijk te wachten op de eerste provider die zegt dat ie ADSL2 gaat aanbieden, dan schrijf ik me al gelijk in. Bij voorkeur bij tweakdsl, dit forum van tweakers.net speelt bij mijn keuze een grote rol om te kiezen voor hun.
[ Voor 47% gewijzigd door MrDirect op 06-04-2005 11:59 ]
Of het er nou komt of niet; het veranderd niets aan de prijs. Ik bedoel het zal er niet goedkoper op worden. Iemand zal toch het nieuwe modem moeten betalenXandrios schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:36:
Ik ben benieuwd of TweakDSL begin volgende maand ook ADSL2 gaat aanbieden
Wat is trouwens de maximale afstand met adsl en adsl2(+) waarover full service geboden wordt?
[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 06-04-2005 13:40 ]
/dev/null
Ik heb net ook even de testfile gedownload van de tweak FTP.. Bij mij kwam ie met een uitschieter op 730 kb/s. Verder was het rond de 700.
Wel steeds dipjes in de verbinding, naar 500 kb/s, 100 kb/s en 400 kb/s.
Ik game een paar keer per week, maar dan is het meestal gewoon goed.
I_Stealth_I schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:24:
[...]
Gaat toch lekker zo, lekker snel,
(jah..DTMF-caller id).
Een stabiele ISP die wel naar zn klanten luisterd, de problemen niet op de lange baan schuift, welke wel de goede tarieven heeft voor 0900 nummers wat werkelijk bespottelijk is! dat dat niet eens naar buiten wordt gebracht! en alle mensen maar vrolijk hun TE dure factuurtjes betalen.
Een ISP welke als deze zijn nieuwsserver promoot ook zorgt dat deze gewoon naar behoren werkt en niet elke keer weer 1 of 2x in onderhoud moet.
En een ISP die netjes naar zn klanten luisterd in plaats van met een kluitje in het riet te sturen, want gek genoeg ligt het altijd aan iets of iemand anders.
[...]
Gaat toch lekker zo, lekker snel,
betrouwbaar,j_bos schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:34:
Ik heb net ook even de testfile gedownload van de tweak FTP.. Bij mij kwam ie met een uitschieter op 730 kb/s. Verder was het rond de 700.
D3NN1S schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:18:
Is er al enig zicht op de echo'ende telefoon lijnen? ik begin het nu toch wel als bijzonder storend te ervaren
WeAreLegion schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:06:
Hmmm en ik heb weer zelfde probleem als gister avond, pakketjes die niet aankomen, latency 0 in games. en noem maarop. Gisteravond half 12 was het afgelopen tot nu.
lijkt er op dat routing naar buitenland problemen heeft. Want ik kan sites zoals microsoft.com en amazon.com wel bezoeken maar niet pingen of wat dan ook.
goedkoop bellen,Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:29:
Hmmm ,
Moet toch weer even iets van het hart wat gewoon voor veel gebruikers geldt , die ik in mijn kennissen kring heb.
Tweak heeft eindelijk na een lange tijd de nieuwsserver na vele malen ellende op orde, en wat doen ze?
Gaan ze abonnementen verkopen voor de nieuwsserver.Nu blijkt gewoon weer , en dat hoor ik ook van mensen met alleen een newsserver abbo dat het allemaal weer steeds trager gaat lopen en dat er gewoon weer capaciteits problemen zijn en derglijke.Een tweetal maanden geleden rade ik mijn kennisen aan om een abbotje op tweaknews te nemen , maar heb er nu na reactie van die mensen wel spijt van hoor.
Ik merk zelf nu ook dat ik op 200kb/s aan het downen ben terwijl dat een maand geleden gewoon op 800kb/s ging.
veel servicekenles schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:46:
[...]
ik heb een 0900 nummer gebeld voor € 0.01 per/minuut en wat zie ik
1.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:46:
Ik heb nog steeds geen bericht terug van TweakDSL, het schiet echt niet op naar mijn idee.![]()
Het is toch niet normaal dat een bedrijf wat telecomdiensten levert, waar mensen en zelfs bedrijven afhankelijk van zijn, zo slecht te berijken is?
Ik zou dinsdag terug gebeld worden, heb nog steeds niets gehoord.![]()
Iemand tips om wel hun aandacht te kunnen wekken voor onze problemen?
Mijn vader heeft een bedrijf aan huis en die zit ook zonder telefoon, hij is enorm pissed en overweegt zelfs op van tweakdsl af testappen en geld terug te vragen.
wat wil een tweaker nog meerCrusader schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:55:
[...]
Kan natuurlijk wel raden wat er gezegd gaat worden. Nee dank je.
Edit:
Godsamme!!
Had het kunnen weten. Heb gebeld en het antwoord was natuurlijk dat het binnen de marges valt.
Ze kunnen en willen er niks aan doen omdat ik de enige ben die gebeld heeft. Ik zeg dus dat er in dit topic meerdere mensen zijn die er last van hebben en het antwoord daarop was dat GoT niet de klantenservice van TweakDSL is.
Een stabiele ISP die wel naar zn klanten luisterd, de problemen niet op de lange baan schuift, welke wel de goede tarieven heeft voor 0900 nummers wat werkelijk bespottelijk is! dat dat niet eens naar buiten wordt gebracht! en alle mensen maar vrolijk hun TE dure factuurtjes betalen.
Een ISP welke als deze zijn nieuwsserver promoot ook zorgt dat deze gewoon naar behoren werkt en niet elke keer weer 1 of 2x in onderhoud moet.
En een ISP die netjes naar zn klanten luisterd in plaats van met een kluitje in het riet te sturen, want gek genoeg ligt het altijd aan iets of iemand anders.
Ik werk al een hele tijd ergens anders.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:54:
medewerkers
Even samengevat de 8 mensen die nu last hebben van de 700 kB/s "limiet":
- j_bos
- Blomstra
- Nobodie
- Crusader
- Kroetie??
- J4CK4L
- Steven2
- Burne
Nog meer?
Er kan niet meer gesproken worden over een incident lijkt me...
- j_bos
- Blomstra
- Nobodie
- Crusader
- Kroetie??
- J4CK4L
- Steven2
- Burne
Nog meer?
[ Voor 14% gewijzigd door Crusader op 06-04-2005 20:04 ]
Ik ben sinds afgelopen week ook ongeveer 80KB snelheid kwijt.Crusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:19:
Even samengevat de mensen die nu last hebben van de 700 kB/s "limiet":
- j_bos
- Blomstra
- Nobodie
- Crusader
- Kroetie??
Nog meer?
Afhankelijk van wie het zegt 2000 tot 2500 foot, ofwel 700-800 meter.I_Stealth_I schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:24:
Wat is trouwens de maximale afstand met adsl en adsl2(+) waarover full service geboden wordt?
Anders zeur je evenD3NN1S schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:57:
I_Stealth_I schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:24:
• Die tarieven is gewoon een bugje, dat zullen ze echt wel fixen/kortsluiten met die telco.
• Dat TweakDSL niet naar de klanten zou luisteren? Sorry, maar daar is absoluut geen sprake van; eerder het tegenovergestelde.
• Die newsserver werkt goed, alleen jah het heeft wel eens onderhoud nodig. Daarnaast is een newsserver vrij complex met spoolers en disk-arrays. Jij zou het liefst de server redundant zien, helaas dat is niet haalbaar, daar zal je zelf voor moeten zorgen met een tweede account elders; als je 24/7 je DVD's binnen wil trekken.
• Kluitje in het riet sturen; dat is erg duidelijk zeg. Helaas moet je wel eens wachten om iets voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld door een actie van een leverancier. Nu denken sommigen dat ze voor alles een SLA krijgen á la 99,9% met 4 uur on-site support. Helaas, je hebt niet de enige die wel een s iets gedaan moet krijgen.
Ik werk zelf ook op een helpdesk en krijg daar wel vaker gemopper over me heen van ongeveer gelijke inhoud. Mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer, beginnen gelijk te zeuren ook al is het maar over een mugje. Kom op zeg, D3NN1S graag allles wel even in verhouding laten.
/dev/null
Just my 2 centsI_Stealth_I schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:24:
[...]
Anders zeur je even![]()
Anders hemel je tweakdsl even op in ELKE post die je in dit topic doet
• Die tarieven is gewoon een bugje, dat zullen ze echt wel fixen/kortsluiten met die telco.
Gewoon een bugje? waarom lees je daar niets over op de nieuws pagina? Waarom sturen ze niet even een e-mail of bericht aan de users zodat ze dr in elk geval van op de hoogte zijn en er rekening mee kunnen houden/controleren! En daarbij komt dat dit al heel lang bekend is, en het is schandalig te noemen dat dit nog niet opgelost is.
• Dat TweakDSL niet naar de klanten zou luisteren? Sorry, maar daar is absoluut geen sprake van; eerder het tegenovergestelde.
Ik lees hier al meerde delen van dit topic mee, en de keren dat er geklaagd wordt dat er heel slecht tot niet gecommuniceerd wordt naar klanten is niet meer te tellen.
• Die newsserver werkt goed, alleen jah het heeft wel eens onderhoud nodig. Daarnaast is een newsserver vrij complex met spoolers en disk-arrays. Jij zou het liefst de server redundant zien, helaas dat is niet haalbaar, daar zal je zelf voor moeten zorgen met een tweede account elders; als je 24/7 je DVD's binnen wil trekken.
En wat nou als je een gebruiker bent die WEL gewoon een los nieuws account afsluit? moet die dan ook nog maar een andere newsserver erbij nemen? Daarbij komt dat hun promoten met hun lage prijzen en een optel som maken op de website in vergelijking met de kpn prijzen dat hier al 7 euro per maand bij je abbonements geld zit voor de nieuwsserver dus iedere abbonee IS een betalende gebruiker op de newsserver en dan mag je ook wel verwachten dat hij werkt, ander moeten de abbo prijzen maar met 7 euro omlaag en de newserver als optie geven.
• Kluitje in het riet sturen; dat is erg duidelijk zeg. Helaas moet je wel eens wachten om iets voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld door een actie van een leverancier. Nu denken sommigen dat ze voor alles een SLA krijgen á la 99,9% met 4 uur on-site support. Helaas, je hebt niet de enige die wel een s iets gedaan moet krijgen.
hier ben ik het mee eens, maar tevens ook mee oneens. Tuurlijk ben je soms afhankelijk van een externe leverancier, maar geef dan niet aan dat probleem X. binnen een week opgelost is, en dat je vervolgens nog 3 weken moet wachten.
Mensen aan het lijntje houden heet dat ook wel, en dat kom je hier ook zeer regelmatig tegen in dit draadje.
Ik werk zelf ook op een helpdesk en krijg daar wel vaker gemopper over me heen van ongeveer gelijke inhoud. Mensen hebben tegenwoordig geen geduld meer, beginnen gelijk te zeuren ook al is het maar over een mugje. Kom op zeg, D3NN1S graag allles wel even in verhouding laten.
Ik probeer juist alles in verhouding hier te zetten, bedenk wel dat er meer mensen zijn met tweakdsl en daarbij ook de problemen welke NIET op GoT zitten of NIET dit draadje volgen.
Mag ik bij deze even een oproep doen aan iedereen die last heeft van de 700 kB limiet om even de helpdesk te mailen/bellen, anders gebeurt er echt weinig vrees ik.
Verwijderd
Ik lees ECHT met open mond dit draadje.Crusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:02:
Mag ik bij deze even een oproep doen aan iedereen die last heeft van de 700 kB limiet om even de helpdesk te mailen/bellen, anders gebeurt er echt weinig vrees ik.
Tweak heeft als enige een newsplatform waar wij met elkaar op VOLLE snelheid kunnen leechen. De retentie is 10 hele dagen....PAR files ZELDEN nodig....Mensen van Tweak posten hier openlijk problemen en hoe ze opgelost zijn/worden.
Nu halen ze de newsserver een dagdeel uit de lucht om het ding op toekomstige uitbreidingen voor te bereiden. Het kreng is weer online, en het gezeur is niet van de lucht.... Het draait hier vanaf het online komen gisteren op 835 KB /sec, dus ze hebben hun zaakjes goed voor elkaar!
Verwijderd
'Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:27:
[...]
Ik lees ECHT met open mond dit draadje.
Tweak heeft als enige een newsplatform waar wij met elkaar op VOLLE snelheid kunnen leechen. De retentie is 10 hele dagen....PAR files ZELDEN nodig....Mensen van Tweak posten hier openlijk problemen en hoe ze opgelost zijn/worden.
Nu halen ze de newsserver een dagdeel uit de lucht om het ding op toekomstige uitbreidingen voor te bereiden. Het kreng is weer online, en het gezeur is niet van de lucht....700 KB grens...PFFT! Het draait hier vanaf het online komen gisteren op 835 KB /sec, dus ze hebben hun zaakjes goed voor elkaar!
nieuwsserver is niks mis mee , ergens op de route is iets niet helemaal lekker

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:04 . Reden: was niet lief ]
Als je deze draad wat langer volgt, dan weet je dat het niet aan de newsserver ligt.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:27:
[...]
Ik lees ECHT met open mond dit draadje.
Nu halen ze de newsserver een dagdeel uit de lucht om het ding op toekomstige uitbreidingen voor te bereiden. Het kreng is weer online, en het gezeur is niet van de lucht....700 KB grens...PFFT! Het draait hier vanaf het online komen gisteren op 835 KB /sec, dus ze hebben hun zaakjes goed voor elkaar!
Het is ergens in het netwerk dat de boel op 700 kB/s houdt. Nee, er wordt niet gecapped, dat weet ik, maar er moet gewoon iets zijn wat niet lekker zit.
Inmiddels is van 6 mensen hier bekend dat ze er ook last van hebben.
Het maakt niet uit wat je doet, FTP, news, whatever, gewoon maximaal 700 kB/s, ook al traint de modem op 8064 kbps.
Nee, geen spyware, op verschillende vers geinstalleerde pc's is dit het geval. Troep als Kazaa *kuch* gebruik ik van m'n lang zal ze leven niet.
Een iets genuanceerdere reactie had ook wel gemogen.
[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 06-04-2005 16:50 ]
Dit topic is gesloten.