Je hebt helemaal gelijk....Xcuus, post heb ik aangepast .
Verwijderd
Ik haal zelfs maar 550/600kb/s met die test file! Was normaal gewoon 800 kb/s!!Crusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:02:
Mag ik bij deze even een oproep doen aan iedereen die last heeft van de 700 kB limiet om even de helpdesk te mailen/bellen, anders gebeurt er echt weinig vrees ik.
Nu 5 minuten later weer wel 800kb/s!
Dit gaat ook zo op de newsserver heen en weer. Soms staat zelfs alles stil
Ik ben bang dat je weer tegen een muur praat, bij de helpdesk Crusader!
Sorry ik klaag niet meer bij de helpdesk en zit mijn tijd wel uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:12 ]
Ik haal hier 750-800kB/s met me tweakDSL verbinding vanaf de nieuwsserver. Geen enkel probleem dus.
Me trace:
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 16 ms 15 ms 16 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 16 ms 23 ms 16 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 17 ms 16 ms 16 ms ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9]
5 16 ms 16 ms 22 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]
Testbestand 100mb.bin vanaf de tweakdsl pubftpserver:
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 2 minutes 44 seconds (629,5 KB/s)
Nou moet ik zeggen dat de transfer niet helemaal strak liep, blijkbaar niet genoeg bandbreedte op die public ftpserver?
Me trace:
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 16 ms 15 ms 16 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 16 ms 23 ms 16 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 17 ms 16 ms 16 ms ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9]
5 16 ms 16 ms 22 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]
Testbestand 100mb.bin vanaf de tweakdsl pubftpserver:
Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 2 minutes 44 seconds (629,5 KB/s)
Nou moet ik zeggen dat de transfer niet helemaal strak liep, blijkbaar niet genoeg bandbreedte op die public ftpserver?
[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 06-04-2005 17:45 ]
http://specs.tweak.to/5253
Ik heb ook een testje gedaan met de testfile en ik kom niet boven de 500 KBps uit.
Gisteravond heb ik geprobeerd iets te downloaden uit de nieuwsgroepen, en dat ging er traag : +/- 100 KBps. Misschien dat het vanavond beter gaat.
Verder ben ik uiterst tevreden met TweakDSL en ik hoop dat ADSL2 binnenkort ook bij TweakDSL te verkrijgen is.
Gisteravond heb ik geprobeerd iets te downloaden uit de nieuwsgroepen, en dat ging er traag : +/- 100 KBps. Misschien dat het vanavond beter gaat.
Verder ben ik uiterst tevreden met TweakDSL en ik hoop dat ADSL2 binnenkort ook bij TweakDSL te verkrijgen is.
edit:
tsss add, ik blijf gebak/taart jullie kant opsturen.
ik wil nu weleens gebak van jullie
tsss add, ik blijf gebak/taart jullie kant opsturen.
ik wil nu weleens gebak van jullie
[ Voor 15% gewijzigd door Zondagskindje op 06-04-2005 17:50 ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Je mag ons mailen met relevante gegevens.
Maar ... Ga er gerust vanuit dat wij dit ook lezen, en wel degelijk
onze conclusies trekken.
Sommige van jullie hebben al lang door hoe groot de groep hier is
en welke inzet er gebeurd en nog zal gebeuren.
Voor twijfelaars, koffie is bruin, zelf gebak meenemen.
Wellicht als extra dienst moeten we eens een woensdagavond
praatgroep in gaan stellen
Naar de helpdesk van de EO verwijzen lijkt me geen verstandige zet.
/me werkt nog wel bij Cambrium. Maar is meer bezig met mail
en storingsmeldingen verwerken dan hier respons te leveren.
En je zal niet geloven hoeveel makkelijker hier op een degelijke
manier je meldingen neerleggen werkt dan via de mail/telefoon
ingang. Het zou je echt verbazen.....
onze conclusies trekken.
Sommige van jullie hebben al lang door hoe groot de groep hier is
en welke inzet er gebeurd en nog zal gebeuren.
Voor twijfelaars, koffie is bruin, zelf gebak meenemen.
Wellicht als extra dienst moeten we eens een woensdagavond
praatgroep in gaan stellen
Naar de helpdesk van de EO verwijzen lijkt me geen verstandige zet.
/me werkt nog wel bij Cambrium. Maar is meer bezig met mail
en storingsmeldingen verwerken dan hier respons te leveren.
En je zal niet geloven hoeveel makkelijker hier op een degelijke
Fantastisch, maar wat zijn dan de conclusies?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:46:
Je mag ons mailen met relevante gegevens.
onze conclusies trekken.
Dit snap ik niet helemaal...En je zal niet geloven hoeveel makkelijker hier op een degelijke
If it ain't broken, play with it till it breaks.
En het verschil tussen 2.80 en 2.54 Gigabyte per uur is je zoveel aandacht, energie, tijd en ergernis waard?Crusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:49:
Het is ergens in het netwerk dat de boel op 700 kB/s houdt. Nee, er wordt niet gecapped, dat weet ik, maar er moet gewoon iets zijn wat niet lekker zit.
6 van de hoeveel in totaal? Ik gebruik m'n DSL heel erg intensief (het is m'n werk per slot van rekening), maar ik heb nog niet gemerkt dat er *iets* aan de hand is. En inderdaad, die testfile komt met 736Kbyte/s binnen. Godgod. Wat een ramp.Inmiddels is van 6 mensen hier bekend dat ze er ook last van hebben.
Als je nu eens op http://tinyurl.com/49woa kijkt. Zie je 1 provider die valsspeelt, en gemiddelde snelheden van diverse 8Mbit-aanbieders die allemaal ongeveer gelijk zijn. Allemaal tussen de 600 en 650Kbyte/s gemiddeld over een redelijk aantal klanten. De gemiddelde klant zit onder jouw snelheid. Omdat 'ie te ver van de centrale woont, slordige bekabeling heeft, of een minder goed modem.
Je eerste melding is nu 30 uur oud. Wat voor wonderen verwacht je eigenlijk?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Alhoewel ik het wel redelijk met je eens ben Burne, vind ik wel dat iets als dit besproken mag worden.
Als 24/7 bijna 20% van je download snelheid weg is (van 850 naar 700), is dat vervelend, zeker als je weet dat het technisch niet aan jou lijn ligt. En daar heeft een gemiddelde snelheid verder niets mee te maken
Maar idd, als het nu een periode van 30 uur nog maar is, valt er natuurlijk nog niet direct iets te verwachten. Maar een berichtje van een van de technici zou fijn zijn, zodat we weten dat eraan gewerkt wordt
Maargoed ik ben 't er mee eens dat een aantal mensen hier in een vreselijk korte tijdsperiode een veel te grote keet schoppen
Als 24/7 bijna 20% van je download snelheid weg is (van 850 naar 700), is dat vervelend, zeker als je weet dat het technisch niet aan jou lijn ligt. En daar heeft een gemiddelde snelheid verder niets mee te maken
Maar idd, als het nu een periode van 30 uur nog maar is, valt er natuurlijk nog niet direct iets te verwachten. Maar een berichtje van een van de technici zou fijn zijn, zodat we weten dat eraan gewerkt wordt
Maargoed ik ben 't er mee eens dat een aantal mensen hier in een vreselijk korte tijdsperiode een veel te grote keet schoppen
Ik sluit me bij Xandrios aan.
Alleen moet je niet vergeten Burne, dat ik dit al een week aan het aankijken ben. Ik ben niet meteen gaan rondschoppen, maar ben geduldig gaan afwachten.
En nog steeds heb ik een hoop geduld. Het is precies wat Xandrios zegt, ik zou graag een reactie van TweakDSL willen krijgen, het idee hebben dat dit serieus genomen wordt. Want bij de helpdesk ben ik tegen een spreekwoordelijke muur aangelopen, telefonisch althans. Op mijn mail is nog niet gereageerd en dat wacht ik ook gewoon af.
Ik vind het gewoon geen fijn idee dat er een stuk snelheid weg is en ik weet dat het niet aan mij ligt. Natuurlijk vergaat de wereld niet, overdrijven is ook een vak. Maar als jouw auto (als je die hebt) opeens niet meer harder gaat dan 80 km/u, zeg je dan ook "och, hij rijdt toch nog" en laat het erbij?
En het is mij niet zoveel ergernis waard, want ik ben totaal niet geergerd.
Ik heb nog steeds het volle vertrouwen in TweakDSL.
En je wou toch niet zeggen dat je die tests van speedtest.nl en dus hun resultaten serieus neemt?
Als je daar de downloadtest doet, krijg je steeds weer andere waarden, die op z'n minst 25% uit elkaar liggen.
Alleen moet je niet vergeten Burne, dat ik dit al een week aan het aankijken ben. Ik ben niet meteen gaan rondschoppen, maar ben geduldig gaan afwachten.
En nog steeds heb ik een hoop geduld. Het is precies wat Xandrios zegt, ik zou graag een reactie van TweakDSL willen krijgen, het idee hebben dat dit serieus genomen wordt. Want bij de helpdesk ben ik tegen een spreekwoordelijke muur aangelopen, telefonisch althans. Op mijn mail is nog niet gereageerd en dat wacht ik ook gewoon af.
Ik vind het gewoon geen fijn idee dat er een stuk snelheid weg is en ik weet dat het niet aan mij ligt. Natuurlijk vergaat de wereld niet, overdrijven is ook een vak. Maar als jouw auto (als je die hebt) opeens niet meer harder gaat dan 80 km/u, zeg je dan ook "och, hij rijdt toch nog" en laat het erbij?
En het is mij niet zoveel ergernis waard, want ik ben totaal niet geergerd.
Ik heb nog steeds het volle vertrouwen in TweakDSL.
6 van de x inderdaad, maar je geeft zelf al aan dat je nog niet hebt gemerkt dat er iets aan de hand is, dus hoeveel mensen zouden er nog meer niks in de gaten hebben? Ik denk dat je dat niet moet onderschatten.Burne schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:15:
[...]
6 van de hoeveel in totaal? Ik gebruik m'n DSL heel erg intensief (het is m'n werk per slot van rekening), maar ik heb nog niet gemerkt dat er *iets* aan de hand is. En inderdaad, die testfile komt met 736Kbyte/s binnen. Godgod. Wat een ramp.
En je wou toch niet zeggen dat je die tests van speedtest.nl en dus hun resultaten serieus neemt?
Als je daar de downloadtest doet, krijg je steeds weer andere waarden, die op z'n minst 25% uit elkaar liggen.
[ Voor 34% gewijzigd door Crusader op 06-04-2005 19:11 ]
Verwijderd
Misschien een reactie van de helpdesk??? Ik weet het niet hoor. En zeker niet van "Ach meneer wat zeurt u nou, het is toch nog snel. Met alle respect Burne maar dat mag je toch op zijn minst verwachten?[b]
Je eerste melding is nu 30 uur oud. Wat voor wonderen verwacht je eigenlijk?
Mijn enige bezwaar is de manier waarop. Zoals gezegd: ik gebruik 15 uur per dag internet. Ik zit nu even thuis, en ben de hele dag dingen via die verbinding aan het doen. Zelfs de dagelijkse mirror van de distro waarvoor ik beta-test doet er niet merkbaar langer of korter over, terwijl dat op maandagnacht toch snel een gigabyte is. Het enige waar je het aan zou kunnen merken is news, en verrek, het scheelt 300 megabyte per uur.Xandrios schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:41:
Alhoewel ik het wel redelijk met je eens ben Burne, vind ik wel dat iets als dit besproken mag worden.
23:59 diezelfde dag reageert Ghandi. Met een bevestiging, een vraag om meer specifieke informatie en traceroutes. Er is binnen 14 uur gereageerd door de meneer die verantwoordelijk is voor het netwerk. Wat wil men nog meer?Maar idd, als het nu een periode van 30 uur nog maar is, valt er natuurlijk nog niet direct iets te verwachten. Maar een berichtje van een van de technici zou fijn zijn, zodat we weten dat eraan gewerkt wordt
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Dit word een gebed zonder eind! Ik stop ermee. crusader welkom in de wereld die Tweak heet. Succes!
Bedankt! Ik durf het nog wel even aan.
Burne, waar zegt die meneer die verantwoordelijk is voor het netwerk dat ie er daadwerkelijk iets aan gaat doen of zelfs aan het doen is?
Hij vroeg alleen meer info, that's all. Maar daarna blijft het stil en dat is jammer.
Ik waardeer zeker het feit dat Ghandi (en andere medewerkers) hun neus hier laten zien en mee willen werken, maar ietsjes meer terugkoppeling zou zeker gewaardeerd worden.
Ik vind je houding iets te arrogant ten opzichte van gebruikers die (zoals het een tweaker betaamt) het maximale uit hun verbinding willen halen. Jij mag er dan geen waarde aan hechten, anderen misschien wel.
Burne, waar zegt die meneer die verantwoordelijk is voor het netwerk dat ie er daadwerkelijk iets aan gaat doen of zelfs aan het doen is?
Hij vroeg alleen meer info, that's all. Maar daarna blijft het stil en dat is jammer.
Ik waardeer zeker het feit dat Ghandi (en andere medewerkers) hun neus hier laten zien en mee willen werken, maar ietsjes meer terugkoppeling zou zeker gewaardeerd worden.
Ik vind je houding iets te arrogant ten opzichte van gebruikers die (zoals het een tweaker betaamt) het maximale uit hun verbinding willen halen. Jij mag er dan geen waarde aan hechten, anderen misschien wel.
Schrijf mij er ook maar bij. Heb ff getest en inderdaad ik zit ook ongeveer 80 a 200 KB/s lager, dan twee weken geleden.Crusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:19:
Even samengevat de 6 mensen die nu last hebben van de 700 kB/s "limiet":
- j_bos
- Blomstra
- Nobodie
- Crusader
- Kroetie??
- J4CK4L
Nog meer?
Er kan niet meer gesproken worden over een incident lijkt me...
[ Voor 3% gewijzigd door steven2 op 06-04-2005 20:10 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Juist omdat er melding gemaakt wordt van 24/7 een vertraging, is het aan ons als technisch team om uit te zoeken of er sprake is van een vertraging, binnen het netwerk of dat dit bijvoorbeeld een bbned aangelegenheid is waar meerder ISP's last van hebben.Xandrios schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:41:
Maar idd, als het nu een periode van 30 uur nog maar is, valt er natuurlijk nog niet direct iets te verwachten. Maar een berichtje van een van de technici zou fijn zijn, zodat we weten dat eraan gewerkt wordt![]()
Dus ons eerste punt is: is er vertraging, zo ja, waar treed deze op en wat is er vanaf het moment van vertraging veranderd, waardoor we daar last van zouden kunnen hebben.
Het tweede punt wat dan speelt is het plegen van onderhoud in een werkend netwerk; van onderhoud heeft iedereen last en moet dus geplanned worden indien er geen sprake is van calamiteiten. Het is dan al wel handig als je weet wat je wilt gaan proberen te veranderen en waar het idee is wat dit mogelijkerwijs dan zou veroorzaken. En we moeten wel verschil kunnen meten.
De mensen, die weten waar de grafieken staan, kunnen gewoon zien dat er op alle netwerkdelen meer dan ruimte zat is.
-- edit --
O ja, onze testserver, lijkt door intensief mailverkeer niet een betrouwbare meetbron.
M'n collega is intern aan het testen geweest en haalde over het netwerk 450Mbit aan verkeer (extra), zonder dat dat hinder gaf.
[ Voor 9% gewijzigd door Ghandi op 06-04-2005 21:23 ]
Ik weet niet waar ze staan, maar uit de ping responsetijden die ik gaf is inderdaad op te maken dat het geen congestion is, voorzover je die responsetijden voor dit soort analyses kan gebruiken.Ghandi schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:22:
[...]
De mensen, die weten waar de grafieken staan, kunnen gewoon zien dat er op alle netwerkdelen meer dan ruimte zat is.
Bedankt voor je reactie overigens.
Verwijderd
Net thuis en modem vandaag uitgehad.
Sync na reboot weer op 8064 down/1024 up.
Met testfile van ftp tweakserver haal ik nu maar rond de 260!!... dat is dus meer dan een halvering.
Bij test vanaf cistron ftp 100 mb file ook onder de 300.
Terwijl ik (tesamen met andere posters) tot afgelopen zaterdag netjes rond de 850 haalde.
En dat 15 maanden aan een stuk.
Heb er wel alle vertrouwen in dat het goedkomt en inderdaad om nu terstond het hele netwerk plat te gooien is onnodig.
Er zal vast wel ruimte zijn in een onderhoudswindow mits zoals Ghandi al zei de vinger kan worden gelegd op de zere plek.
Sync na reboot weer op 8064 down/1024 up.
Met testfile van ftp tweakserver haal ik nu maar rond de 260!!... dat is dus meer dan een halvering.
Bij test vanaf cistron ftp 100 mb file ook onder de 300.
Terwijl ik (tesamen met andere posters) tot afgelopen zaterdag netjes rond de 850 haalde.
En dat 15 maanden aan een stuk.
Heb er wel alle vertrouwen in dat het goedkomt en inderdaad om nu terstond het hele netwerk plat te gooien is onnodig.
Er zal vast wel ruimte zijn in een onderhoudswindow mits zoals Ghandi al zei de vinger kan worden gelegd op de zere plek.
Ghandi schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:22:
[...]
O ja, onze testserver, lijkt door intensief mailverkeer niet een betrouwbare meetbron.
M'n collega is intern aan het testen geweest en haalde over het netwerk 450Mbit aan verkeer (extra), zonder dat dat hinder gaf.

Dat is te merken; ftp://tweakdsl.nl max 160 kB/s (2Mbit lijn)
http://test.leaseweb.com/100mb.bin max en stabiel 224 kB/s
[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 06-04-2005 23:29 ]
/dev/null
Verwijderd
vanaf test.leaseweb.com testfile max 680 KB....is dus nog altijd een stuk minder als de 850 die het voor zaterdag was.I_Stealth_I schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:26:
[...]
Dat is te merken; ftp://tweakdsl.nl max 160 kB/s (2Mbit lijn)
http://test.leaseweb.com/100mb.bin max en stabiel 224 kB/s
Edit:
Net nog wat testjes gedaan.
Line sync netjes 8064 down.
Diverse testfiles van div. servers geprobeerd, doch ik heb nog steeds helaas de "begrenzing" op rond de 700 KB i.p.v. de 850 die het altijd was.
Succes met zoeken en hopelijk repareren van dit probleem.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 07:17 ]
Bij mij 215 KB/s bij Tweak en 217 KB/s bij test.leaseweb.com.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:30:
[...]
vanaf test.leaseweb.com testfile max 680 KB....is dus nog altijd een stuk minder als de 850 die het voor zaterdag was.
Dit op een 2 Mbps lijn.
Nagenoeg geen verschil, het is echter wel 23:30 misschien maakt dat nog iets uit.
Wat moet 'ie dan doen ? In z'n glazen bol kijken wat het probleem is, en daarna met z'n magic wand dat probleem oplossen ?Crusader schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:31:
Bedankt! Ik durf het nog wel even aan.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Ik kreeg gisteren van KPN een telefoontje dat ze de 20e langs komen om de 2e lijn op te leveren en te meten.......A3_h schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:48:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Van demon naar tweakdsl. Eerste gedeelte liep vlekkeloos. Inlog account geregeld info mailtjes enzo. Toen werd het stil en opeens een Bbned probleem. Krijg nu asap een 2de kpn telefoonlijn op kosten van tweakdsl omdat de isp-isp migratie van demon naar tweak niet wil werken. Schijnt bij veel migraties fout te gaan!!. Kortom mijn demon account al afgemeld want binnen een 1 maand was de migratie een feit vertelde de tweakdsl medewerker mij . Nou niet dus. Maand is voorbij en nog steeds geen vooruit gang (demon asdl werkt nog wel ondanks dat afgelopen had moeten zijn op 31 maart ????) Oplevertijd voor een 2de kpn lijn is 20 werkdagen. ARRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHH.
Kortom een niet zo goed begin. Maar we wachten af.
Jij snapt het helemaal. Erg lollig.StevenK schreef op donderdag 07 april 2005 @ 07:38:
[...]
Wat moet 'ie dan doen ? In z'n glazen bol kijken wat het probleem is, en daarna met z'n magic wand dat probleem oplossen ?
Verwijderd
Hmmmmz ook net even een paar testbestandjes gedaan en bij mij gaat hij ook niet zo hard maar... Bij de nieuwsgroepen wel.
Maar ik heb er niet zoveel last van als jullie denk ook dat het bij mij een momentopname is..
Trek rond de 800-820
Maar ik heb er niet zoveel last van als jullie denk ook dat het bij mij een momentopname is..
Trek rond de 800-820
Verwijderd
Omdat ik VoDSL wilde ben ik overgestapt van Demon naar Tweak.
Begin februari heb ik dit aangevraagd, en demon bevestigde mijn
opzegging per 7 maart, ik werdt ook afgesloten op 7 maart.
Tweak gemeelt hoe het met de migratie stond, hebben toen de
bbned aanvraag geactiveerd. Er gebeurde daarna niet veel...
Na een paar keer vragen kwam als antwoord dat er wel eens iets mis
gaat met de poortconfiguratie, er is toen een trouble ticket aangemaakt
want volgens de status was de migratie al uitgevoerd.
Uiteindelijk is eea bij bbned neergelegd door de tweak directie voor een escalatie.
Volgens BBned is het een diep liggend probleem en niet zo 1 2 3 opgelost.
Eind maart kwam er bericht van tweak dat ze een 2e lijn gaan aanvragen,
blijkbaar is de verwachting dat BBned voorlopig hun problemen niet kunnen oplossen...
Helaas is er niks gezegd over hoe lang het duurt voordat die 2e lijn opgeleverd wordt.
Hier las ik dat KPN er ongeveer 20 dagen over doet, en voor DSL is de gemiddelde levertijd 6 weken!
Ik vrees dus dat ik deze maand ook nog wel zonder internet zal zitten...
Intussen zit ik met een sjagereinige vrouw die niet bij haar forums en de bank kan,
mijn moeder die onze dochter niet kan zien (heb een webserver thuis) en pendel ik
de email heen en weer op een USB memory stick.
Dankjewel BBned!
Jullie kunnen verder vast wel begrijpen dat ik af en toe de neiging heb om zelf in de
centrale te kijken of er nog wel een lijntje zit tussen mijn lijn en de DSLAM en eens
een keer de technisch directeur van BBned te bellen...
Michel.
Uiteindelijk is eea bij bbned neergelegd door de tweak directie voor een escalatie.
blijkbaar is de verwachting dat BBned voorlopig hun problemen niet kunnen oplossen...
Helaas is er niks gezegd over hoe lang het duurt voordat die 2e lijn opgeleverd wordt.
Hier las ik dat KPN er ongeveer 20 dagen over doet, en voor DSL is de gemiddelde levertijd 6 weken!
Intussen zit ik met een sjagereinige vrouw die niet bij haar forums en de bank kan,
mijn moeder die onze dochter niet kan zien (heb een webserver thuis) en pendel ik
Dankjewel BBned!
Jullie kunnen verder vast wel begrijpen dat ik af en toe de neiging heb om zelf in de
centrale te kijken of er nog wel een lijntje zit tussen mijn lijn en de DSLAM en eens
Michel.
Verwijderd
De 29e maart heb ik een mailtje van Tweak gekregen dat ze een 2e lijn voor mij gaan aanvragen, op 6 april een telefoontje van KPN dat ze op 20 april de nieuwe lijn komen testen en opleveren, en 7 april een mailtje van Tweak dat op 20 april ook de DSL-lijn opgeleverd gaat worden.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:16:
Omdat ik VoDSL wilde ben ik overgestapt van Demon naar Tweak.
Dankjewel BBned!
Michel.
Dus iets meer dan 3 weken.......
Wordt je na een jaar terug gezet naar de standaard 2/1 Mbit of blijft je verbinding zo snel?De TIS DSL Surf is niet 1Mbit/512kbit maar 3Mbit/1Mbit , TIS DSL Pro is in plaats van 2Mbit/1Mbit nu zelfs 5Mbit/768kbit!
[ Voor 30% gewijzigd door MrDirect op 07-04-2005 15:16 ]
Verwijderd
Ik heb hier hetzelfde probleem(Rotterdam)
Eerst snelheden van 850> maar nu max 700 en erg schommelend.
Ik hoop ook dat dit wordt opgelost
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 18:56 ]
Ik heb dat mailtje ook gehad , ook op 29 maart dat ze een 2e lijn ging aanvragen. Maar tot op heden nog niks gehoord van KPN , dus ik hoop maar dat ze net zo snel zijn als bij jou. Want per 10-4 is mijn dsl bij demon opgezegd.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:40:
[...]
De 29e maart heb ik een mailtje van Tweak gekregen dat ze een 2e lijn voor mij gaan aanvragen, op 6 april een telefoontje van KPN dat ze op 20 april de nieuwe lijn komen testen en opleveren, en 7 april een mailtje van Tweak dat op 20 april ook de DSL-lijn opgeleverd gaat worden.
Hebben we bij Demon ook last vanVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:55:
Ik heb hier hetzelfde probleem(Rotterdam)
Hmm.. zo maar een kort vraagje: vanmiddag toen de nieuwe webmail/horde online was, kon ik direct inloggen. Nu lukt het niet meer, terwijl ik weet dat ik me user/pass goed ingevuld heb.
Iemand anders die ook daarmee problemen heeft?
http://specs.tweak.to/5253
Had op irc kanaal ook al gevraagd en het klopt.
edit:
Lees nu pas je ondertitel Dimmu.
Lees nu pas je ondertitel Dimmu.

[ Voor 43% gewijzigd door KroontjesPen op 07-04-2005 23:47 ]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Beter! Dat squirrelmail is echt niets waard. Horde werkt echt zo vreselijk fijn. Nu nog de IMAP-poortjes open en we kunnen POP3 helemaal laten opdoeken.Dimmu schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:33:
Hmm.. zo maar een kort vraagje: vanmiddag toen de nieuwe webmail/horde online was, kon ik direct inloggen. Nu lukt het niet meer, terwijl ik weet dat ik me user/pass goed ingevuld heb.
/dev/null
Dan moet ik eerst een cursus imap gaan volgen. 
Heb totaal geen idee wat dat inhoud. Maar dat zal m'n leeftijd wel zijn.
Heb totaal geen idee wat dat inhoud. Maar dat zal m'n leeftijd wel zijn.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Zo, nu mag ik kijken hoe ze met telefonie-storingen omgaan 
Probeerde zojuist te bellen, maar m'n telefoon ligt eruit: geen kiestoon, niet bereikbaar
Probeerde zojuist te bellen, maar m'n telefoon ligt eruit: geen kiestoon, niet bereikbaar
Zelfde geld voor mij, ik heb ook geen telefoon meer. Als ik belt vanaf mijn werk naar de helpdesk kom ik er ook niet door, want het is daar te drukStevenK schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:17:
Zo, nu mag ik kijken hoe ze met telefonie-storingen omgaan
Als je overigens de spanning er even af haalt en er weer op, dan krijg je heel even wel een kiestoon. Maar als je gaat bellen is het weer raak, geen kiestoon.
Ik krijg nu wel even het idee, dat er een aantal dingen goed misgaan bij tweak. lagere snelheid op internet en nu geen telefoon meer. Ik ben benieuwd of dit ligt bij BBNet
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Verwijderd
/me is al aan het rond bellen.
Oorzaak nog niet gevonden, alle partijen zijn geinformeerd.
Het is overigens door heel nederland, dus geen locaal probleem.
Oorzaak nog niet gevonden, alle partijen zijn geinformeerd.
Het is overigens door heel nederland, dus geen locaal probleem.
Verwijderd
Even een andere vraag aan iedereen.
De mensen met het snelheidsprobleem. Kunnen/willen jullie even aangeven in welke stad/regio jullie zitten. We krijgen het vermoeden dat het daaraan gerelateerd is namelijk.
En jullie nicks zitten hier niet in de database, dus voor mij verrekt lastig om te zien aan welke centrale je vast hangt.
Mag evt. via mail ( subject netwerk - add )
Met dan als tekst alleen je postcode
Kan ik (met beheer) daar ook even mee aan de slag.
ps. Ghandi moest naar de begrafenis van de paus logischerwijze, dus het moet maar even met de mindere goden
De mensen met het snelheidsprobleem. Kunnen/willen jullie even aangeven in welke stad/regio jullie zitten. We krijgen het vermoeden dat het daaraan gerelateerd is namelijk.
En jullie nicks zitten hier niet in de database, dus voor mij verrekt lastig om te zien aan welke centrale je vast hangt.
ps. Ghandi moest naar de begrafenis van de paus logischerwijze, dus het moet maar even met de mindere goden
Hier net zo: dan heb je even kiestoon maar na twee keer overgaan is 't weer over/steven2 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:03:
[...]
Zelfde geld voor mij, ik heb ook geen telefoon meer. Als ik belt vanaf mijn werk naar de helpdesk kom ik er ook niet door, want het is daar te druk![]()
Als je overigens de spanning er even af haalt en er weer op, dan krijg je heel even wel een kiestoon. Maar als je gaat bellen is het weer raak, geen kiestoon.
Verwijderd
Postcode 1974. UltraDSL 2-8Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:49:
Verwijderd
Ok, het is niet regio gebonden dus.
Heb al 5 meldingen over het hele land te pakken.
We gaan verder zoeken.
Heb al 5 meldingen over het hele land te pakken.
We gaan verder zoeken.
Postcode 7423ZB, Deventer, UltraDSL
Verwijderd
Juist JA
Er is hoop. Dit komt zojuist binnen
Dear customer,
We are currently experiencing an outage on one of the voice gateway's.
About 10% of the voice custommers are affected. No calls possible.
Affected locations :
Affected services : voice over dsl
Symptoms : 10 % of the voice custommers are affected, no call's are possible
Start time of outage : 11:21
Outage resolved : asap
Outage reason : problem with one the voicegateway interfaces
Er is hoop. Dit komt zojuist binnen
Dear customer,
We are currently experiencing an outage on one of the voice gateway's.
About 10% of the voice custommers are affected. No calls possible.
Affected locations :
Affected services : voice over dsl
Symptoms : 10 % of the voice custommers are affected, no call's are possible
Outage resolved : asap
Outage reason : problem with one the voicegateway interfaces
Verwijderd
Leuk, dat is een centrale waar geen poortcheck mogelijk is.steven2 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:16:
Postcode 7423ZB, Deventer, UltraDSL
Een blanco stem dus
F*ck them. Hebben ze een SLA ofzo ? Probleem speelt al zeker vanaf 9.00Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:17:
Verwijderd
Automatisch systeem. Tijd van plaatsing in het systeem.StevenK schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:20:
[...]
F*ck them. Hebben ze een SLA ofzo ? Probleem speelt al zeker vanaf 9.00
Eerst loop je tegen de analyse aan. En voor het bij het juiste loket is.
Na ja, probleem onderkend. Verder met het snelheidsprobleem.
Verwijderd
Jammer dan.
Optie 1 : Het is op een DSLAM in een bepaalde centrale
Conclusie. Nee ( Ijmuiden en Schiedam en anderen delen niet een centrale )
Optie 2 : Het is aan een specifieke switch gebonden.
Conclusie. Nee ( meldingen vanuit meerdere NRP's ontvangen )
Optie 3 : Ons netwerk
Conclusie, voorzichtig Nee. Binnen ons eigen netwerk halen we de goede
snelheden. Maar dat is op onze ring.
Optie 4 : De koppeling naar de carrier(s)
In onderzoek. We zijn al aan het bellen en mailen naar engineers.
Later meer, nu weer terug in andere problemen.
Iedereen bedankt voor de snelle respons en hulp.
We kunnen in ieder 2 opties afstrepen.
Optie 1 : Het is op een DSLAM in een bepaalde centrale
Conclusie. Nee ( Ijmuiden en Schiedam en anderen delen niet een centrale )
Optie 2 : Het is aan een specifieke switch gebonden.
Conclusie. Nee ( meldingen vanuit meerdere NRP's ontvangen )
Optie 3 : Ons netwerk
Conclusie, voorzichtig Nee. Binnen ons eigen netwerk halen we de goede
snelheden. Maar dat is op onze ring.
Optie 4 : De koppeling naar de carrier(s)
In onderzoek. We zijn al aan het bellen en mailen naar engineers.
Later meer, nu weer terug in andere problemen.
Iedereen bedankt voor de snelle respons en hulp.
We kunnen in ieder 2 opties afstrepen.
Verwijderd
Ik heb helaas nog geen telefoon van KPN gehad...Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:40:
De 29e maart heb ik een mailtje van Tweak gekregen dat ze een 2e lijn voor mij gaan aanvragen, op 6 april een telefoontje van KPN dat ze op 20 april de nieuwe lijn komen testen en opleveren, en 7 april een mailtje van Tweak dat op 20 april ook de DSL-lijn opgeleverd gaat worden.
Maar als ze bellen duurt het nog 2 weken voordat ze opleveren...
Vraagje aan add:
Wat krijg je als je een poortcheck doet op: 9736BA37
Ik heb er wel degelijk last van. Kan het niet op een andere manier bewezen worden?Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:19:
[...]
Leuk, dat is een centrale waar geen poortcheck mogelijk is.
Een blanco stem dus
Verwijderd
Oh, dat bedoelde ik niet. Wat ik bedoelde was dat ik niet weet op welke NRP je zit. Maar wel je woonplaats. Maar zoals je al zag, zat daar het probleem niet.steven2 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:03:
[...]
Ik heb er wel degelijk last van. Kan het niet op een andere manier bewezen worden?
Je staat wel op mijn lijst, indien we het probleem met andere partijen moeten doorzoeken.
Ik denk heus wel aan je, maar geen foto van je op mijn dashoard
4906, Oosterhout NBr, UltraDSL&BELVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:49:
Taart voor Add
Staat er trouwens een spam-filter op info@tweakdsl.nl. Ik had een hele leuke tip gemaild, maar die krijg ik niet terug als ticket
[ Voor 40% gewijzigd door I_stealth_I op 08-04-2005 13:27 ]
/dev/null
Dacht het niet; nog steeds geen kiestoon hier. Dus geef die taart maar terug
[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 08-04-2005 13:26 ]
Omdat ik thuis toestellen heb die uitsluitend op DTMF-nummerweergave kan werken en BBned DTMF naar waarschijnlijk eind september 2005 een nieuwe switch krijgt die DTMF kan doorgeven zocht ik naar een oplossing;
*tromgeroffel* Tadaaa de Universele FSK-DTMF converter! Het kastje heeft 2x RJ11 aansluitingen en die hang je gewoon tussen je telefoon en je VoDSL modem en klaar. Het kastje zal de nummerweergave in DTMF weergeven op het toestel na het tweede rinkelsignaal. Perfect!
Kosten € 20,- + € 5.- verzendkosten. Via Limacom.nl te bestellen.
http://www.limacom.nl/dect/siemens/ex600.html
Ik heb hem vandaag ook besteld en ben benieuwd naar het resultaat.
Als je één toestel hebt, is het niet echt aantrekkelijk maar ik heb voor €250,- aan dect-toestellen
*tromgeroffel* Tadaaa de Universele FSK-DTMF converter! Het kastje heeft 2x RJ11 aansluitingen en die hang je gewoon tussen je telefoon en je VoDSL modem en klaar. Het kastje zal de nummerweergave in DTMF weergeven op het toestel na het tweede rinkelsignaal. Perfect!
Ik heb hem vandaag ook besteld en ben benieuwd naar het resultaat.
Als je één toestel hebt, is het niet echt aantrekkelijk maar ik heb voor €250,- aan dect-toestellen
[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 08-04-2005 13:39 ]
/dev/null
Hebben de mensen bij wie het nog niet werkt, even het modem gerestart? Ik kan me voorstellen dat dat het opnieuw-aanmelden bevorderd oid
Nu zit ik wel te bellenStevenK schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:26:
[...]
Dacht het niet; nog steeds geen kiestoon hier. Dus geef die taart maar terug
Verwijderd
hmmm, het lijkt op een tweede verstoring.
Zeker een andere ploeg van 10%
Ik ga even een goedendag opduiken, en wat meppen uitdelen.
Leuk he, zo'n live helpdesk
Sla ze niet te hard, anders krijgen we vast geen adsl2 van BBned.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:41:
hmmm, het lijkt op een tweede verstoring.
Inkomend en uitgaand no problems kunnen waarnemen in Leeuwarden.
/dev/null
Verwijderd
Was dat woensdag avond ?I_Stealth_I schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:22:
[...]
Taart voor Add
Staat er trouwens een spam-filter op info@tweakdsl.nl. Ik had een hele leuke tip gemaild, maar die krijg ik niet terug als ticketIk denk dattie niet door de spamfilter is gekomen en /dev/null is gegaan.
Want toen lag het ticket systeem op z'n gat.
't Is bij mij trouwens gaan werken zonder modem-reset.Xandrios schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:38:
Hebben de mensen bij wie het nog niet werkt, even het modem gerestart? Ik kan me voorstellen dat dat het opnieuw-aanmelden bevorderd oid
Nieuwe firmware Copperjet 816-2p
Ik heb altijd al gezegd dat die routermodus niet deugde; dat zou nu opgelost moeten zijn.
Wie voelt zich geroepen voor proefkonijn? Ik durf het niet omdat ik er nu ook mee moet bellen
Ik heb deze nog niet getest. Gebruik voor eigen risico!Als Nederlandse fabrikant van o.a. ADSL modems nemen wij de reakties van onze CopperJet gebruikers serieus.
In dit forum (en ook andere) kwamen regelmatig klachten binnen over de router functionaliteit van de CopperJet 816-2P (oranje kastje van bbned). We hebben daarom eens gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn en hebben inmiddels een 3-tal fouten gecorrigeerd.
Voor de experts onder u: deze hebben te maken met DNS relay, DNS client en DHCP renew en hierdoor kan de internetverbinding stoppen. Een reboot or IPCONFIG/RENEW lost het probleem tijdelijk weer op. Dit komt name voor in een Windows XP SP2 omgeving.
De nieuwe firmware met de bugfixes zal binnenkort op onze website te downloaden zijn. De firmware versie is 6.02 (zonder toevoegingen). Hiermee zullen veel gebruikers onze 816-2P als router kunnen gaan gebruiken.
De nieuwe firmware 6.02 is vanaf 5 april 2005 te downloaden van onze ftp site ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm
Met vriendelijke groet,
Allied Data Technologies
Ik heb altijd al gezegd dat die routermodus niet deugde; dat zou nu opgelost moeten zijn.
Wie voelt zich geroepen voor proefkonijn? Ik durf het niet omdat ik er nu ook mee moet bellen
[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 08-04-2005 14:03 ]
/dev/null
Maar hier wordt nog wel aktie voor ondernomen?Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:08:
[...]
Oh, dat bedoelde ik niet. Wat ik bedoelde was dat ik niet weet op welke NRP je zit. Maar wel je woonplaats. Maar zoals je al zag, zat daar het probleem niet.
Je staat wel op mijn lijst, indien we het probleem met andere partijen moeten doorzoeken.
Ik denk heus wel aan je, maar geen foto van je op mijn dashoard
2718 HAVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:15:
Mag ik nog meer melders ?
Ik begin een patroon te ontdekken, maar heb nog wat meer meldingen nodig.
En voor we kunnen meppen, moet de stok stevig genoeg zijn.
Telefoontje naar huis gedaan en antwoordaparaat ingesproken, dus het lijkt erop dat het bij mij nu ook opgelost is
Natuurlijk, 2641 GE en 2642 BSVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:15:
Mag ik nog meer melders ?
Ik begin een patroon te ontdekken, maar heb nog wat meer meldingen nodig.
En voor we kunnen meppen, moet de stok stevig genoeg zijn.
Have fun
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Ik had vanochtend al een mailtje van je gehad, waavoor mijn hartelijke dank, dus zit wellicht al in het storingsbestand, maar volledigheidshalve:Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:49:
5751 HR
Verwijderd
Ik zal het straks eens gaan proberen.I_Stealth_I schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:57:
[...]
Ik heb deze nog niet getest. Gebruik voor eigen risico!
Heb hem ge update. hij liep de 1e keer tijdens de update vast op 23%I_Stealth_I schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:57:
[...]
Internet en Telefoon doen het nog
Heb je het modem al gereset? Verder nog nieuwe dingen te bespeuren?D3NN1S schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:26:
[...]
Heb hem ge update. hij liep de 1e keer tijdens de update vast op 23%daarna nog een keer gedaan toen liep ie gewoon door.
Internet en Telefoon doen het nog
/dev/null
Verwijderd
Bij mij werkt het ook prima.
Ik probeer nu alleen de Copperjet (in Router mode) te laten werken met m'n Draytek 2900 (router).
Ik probeer nu alleen de Copperjet (in Router mode) te laten werken met m'n Draytek 2900 (router).
Verwijderd
Zojuist ook hier de firmware-upgrade uitgevoerd. Sowieso moet je de Copperjet resetten. Zonder problemen en ook telefonie werkt prima.I_Stealth_I schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:57:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 17:25 ]
3812KLVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:49:
haal nu vanaf tweak ftp maar 450 tot 550 kb wat normaal tegen de 800kb aan zit
Snelheidsmeting van ftp.tweakdsl.nl blijkt ook niet 100% betrouwbaar te zijn.
Ik zou het even met nieuwsgroepen proberen, als die goed draait tenminste.
Ik zou het even met nieuwsgroepen proberen, als die goed draait tenminste.
Verwijderd
Ik woon in Arnhem zit op centrale De Laar (750 meter van centrale), heb sinds een week ook last van mindere snelheden .Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:49:
650-750 schommelend) (8Mbit verbinding , modem (c-jet 816-2p) synct wel netjes op 8064/1024 )
Add, had je nog meegekregen dat iemand hier meldde dat hij als Demon abonnee er ook last van heeft?
Klinkt als een BBned probleem.
Klinkt als een BBned probleem.
Ik meld me dan ook maar even, 2564KG, Den Haag
Is het trouwens ook mogelijk om het domein naam account.tweakdsl.nl te laten koppelen aan je IP.
Ik wil namelijk mijn eigen servers draaien. De webspace van tweakdsl gebruik ik toch niet.
Ik wil namelijk mijn eigen servers draaien. De webspace van tweakdsl gebruik ik toch niet.
Verwijderd
Hmmm kan het niet laten om toch even te klagen! Enne ook om mijn respect te uitten tegenover ADD, die wel ons het idee geeft ( en doet) om het probleem te vinden. Nu downen van de newsserver is weer zo instabiel. Ik heb momenten van 720 kb/s maar ook van totale stilstand en van 350 kb/s.
Wel vind ik het vreemd dat op de tweakdsl pagina weer niets staat vermeld terwijl er toch mensen die ook dit forum weten te vinden er last van hebben.
Wat de newsserver betreft, staat er alleen maar dat het wat uitloopt met de werkzaamheden , maar naar mijn idee en wat andere mensen die ik ken is het erg slecht gesteld met de server op dit moment.
Meldingen over maximum connections reached en iets met host cache. komen niet alleen bij mij voor.
Zelfs surfen word zo nu en dan erg traag.
Wel vind ik het vreemd dat op de tweakdsl pagina weer niets staat vermeld terwijl er toch mensen die ook dit forum weten te vinden er last van hebben.
Wat de newsserver betreft, staat er alleen maar dat het wat uitloopt met de werkzaamheden , maar naar mijn idee en wat andere mensen die ik ken is het erg slecht gesteld met de server op dit moment.
Meldingen over maximum connections reached en iets met host cache. komen niet alleen bij mij voor.
Zelfs surfen word zo nu en dan erg traag.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 20:21 ]
Verwijderd
Lijkt me helemaal toppie, heb er ook gelijk 1 besteldI_Stealth_I schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:35:
Omdat ik thuis toestellen heb die uitsluitend op DTMF-nummerweergave kan werken en BBned DTMF naar waarschijnlijk eind september 2005 een nieuwe switch krijgt die DTMF kan doorgeven zocht ik naar een oplossing;
is er na de update geen echo problemen tijdens telefoneren,want ik ben blij met de oude updateVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:25:
[...]
Zojuist ook hier de firmware-upgrade uitgevoerd. Sowieso moet je de Copperjet resetten. Zonder problemen en ook telefonie werkt prima.
Nee, niet standaard.Goodfella schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:05:
Is het trouwens ook mogelijk om het domein naam account.tweakdsl.nl te laten koppelen aan je IP.
Wat wel kan is om gewoon een eigen domeinnaampje registreren. Dien dit verzoek even via de helpdesk mail in.
Zit dat standaard in het abonnement, de mogelijkheid om een eigen .nl domein te registreren, of zijn daar extra kosten aan verbonden?Ghandi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:55:
[...]
Nee, niet standaard.
Wat wel kan is om gewoon een eigen domeinnaampje registreren. Dien dit verzoek even via de helpdesk mail in.
Verwijderd
Ter info een snelheidsmeeting: van ftp.tweakdsl.nl het 100mb.bin bestand geleeched met 400Kb/sec. Dit is op een 8MB abbo van postcode 4816 EB. In de weken hiervoor was 650k/sec normaal.
Shit jammer, ik kan me nu ff geen domein naam veroorloven, studentje he.Ghandi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:55:
[...]
Nee, niet standaard.
Ik wil namelijk een Exchange 2003 server opzetten en heb daar voor een qualified domain name nodig of voldoet mijn 217-19-xx-xxx.dsl.cambrium.nl ook, zodat ik een email krijg als admin@217-19-xx-xxx.dsl.cambrium.nl
voor meer info wat ik wil bereiken [rml][ 2003] Configuratie server/applicaties om virtueel te werken[/rml]
snelheids meting via ftp 790KB/s
eindelijk weer mijn oude snelheid terug na 3 maanden
postcode 2033CE
postcode 2033CE
Ok, kunnen anderen dat conformeren?kenles schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:12:
snelheids meting via ftp 790KB/s
postcode 2033CE![]()
![]()
Er zijn binnen onze organisatie met mensen van bbned hierover namelijk in overleg geweest
Verwijderd
Kom toevallig net thuis...even testrondje gedaan langs de gebruikelijke testservers. (cistron c.s.)Ghandi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:27:
[...]
Ok, kunnen anderen dat conformeren?
Er zijn binnen onze organisatie met mensen van bbned hierover namelijk in overleg geweest
Zit nog steeds rond de schommelende 650 tot 700 i.p.v. de al 15 maanden gebruikelijke stabiele 850.
5751 HR
Het is momenteel behoorlijk slechter geworden.Ghandi schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:27:
[...]
Ok, kunnen anderen dat conformeren?
Ik schommel enorm tussen de 400 en 600 kB/s, terwijl mijn modem traint op 8032 kbps.
Met news open ik 8 threads op news.tweakdsl.nl en 8 op news.usenetserver.com, met alle 16 threads kom ik niet hoger dan 450 a 500 kB/s. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar het is niet best
2718 HA
newsserver doet het bij mij perfect !!
gisteren voor het EERST OOIT een dvd helemaal volledig binnengehaald, nix hoeven reparen !!
alleen met de snelheid is het altijd maar "magertjes" geweest, heb eigelijk nog nooit boven de 700kb gezeten (alleen enkele uitschieter)
het modem (Telindus 1121) traint (alhoewel ik nog steeds niet snap hoe je zo'n ding traint) op de 7264 kbps
alleen het stomme is, is dat een maat van mij ook tweakdsl heeft, met een alcatel modem, hij 1900 m van de centrale af zit en ikke 900m, en zijn modem om de 6912 kbps traint, maar hij wel hogere snelheden haalt
(allebij gewoon Tweak Ultra uiteraard
)
rara hoe kant dit....want ik weet het niet meer....
gisteren voor het EERST OOIT een dvd helemaal volledig binnengehaald, nix hoeven reparen !!
alleen met de snelheid is het altijd maar "magertjes" geweest, heb eigelijk nog nooit boven de 700kb gezeten (alleen enkele uitschieter)
het modem (Telindus 1121) traint (alhoewel ik nog steeds niet snap hoe je zo'n ding traint) op de 7264 kbps
alleen het stomme is, is dat een maat van mij ook tweakdsl heeft, met een alcatel modem, hij 1900 m van de centrale af zit en ikke 900m, en zijn modem om de 6912 kbps traint, maar hij wel hogere snelheden haalt
(allebij gewoon Tweak Ultra uiteraard
rara hoe kant dit....want ik weet het niet meer....
Meer errors op je verbinding, ergens anders een probleem (ethernet vanaf je modem fixed staan de poorten?) misschien.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Is voor een kleine € 20/jaar wel bekeken hoorCrusader schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:57:
[...]
Zit dat standaard in het abonnement, de mogelijkheid om een eigen .nl domein te registreren, of zijn daar extra kosten aan verbonden?
/dev/null
www.transip.nl, domeintjes vanaf 5.99 euro
Als je 'n creditcard hebt: www.ev1servers.net, daar registreer ik m'n .com's etc altijd; $6.50. Werkt perfect
Dit topic is gesloten.