TweakDSL *new and/or improved* deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Anoniem: 27474 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:54:
[...]gefeliciteerd! Ik hoop voor lang. ;) Hmm een beetje sarcasme mag toch wel
_/-\o_
'tuurlijk :*)
Wou ik net niet zeggen dat ik hoop dat dat zo blijft,
ik wou daar min of meer gewoon vanuitgaan...
ook dat de rest goed gaatkomen 8)7

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141640

niet om te klagen hoor (of toch) maar buiten dat ze niet reageren op mails ,of onzin verkopen aan de telefoon.
heb ik sedert gisteren de 700kB grens doorbroken het is nu 500 met pieken naar 600
dat is dus bijna de helft minder als een week geleden zit er nu toch zwaar aan te denken om naar eweka over te stapen .
het klantgerichte van een jaar geleden is er wel uit geloof ik

ga vooral zo door tweak dan kom je er wel

hier heb je mijn postcode 3085jk (denk niet dat het wat uitmaakt maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:14
- Eweka levert geen dsl meer
- Je wilt overstappen na enkele dagen 'problemen'? En jij denkt dat je dat bij een andere ISP nooit hebt?
- Dit is een algemeen BBned probleem; elke ISP heeft er last van

Soms moet ik toch wel een beetje lachen om zulk soort uitroepen hoor, taco123 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eweka levert gewoon dsl

http://www.eweka.nl/Consument/home.htm

hoezo enkele dagen

en wat is jouw belang bij tweak dsl

en we hebben het over de comunicatie van tweak .

ps dit is niet de eerste provider die ik heb gewisseld dus ik zit niet te roepen .ik zit gemmideld 16 uur per dag achter de pc dus die variatie in snelheid maakt zekker wat uit.maar zoals ik al zei ik val het meest over de helpdesk

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 141640 op 15-04-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Eweka is met grote schulden failliet gegaan, en heeft hun DSL verkocht. Probeer google maar eens ;)

Mijn belang? Niets...ik vind het alleen grappig dat jij zo weinig tolereert van een consumenten lijntje. Als jij 16 uur per dag het maximale moet kunnen halen, ga dan eens denken over 'n zakelijke verbinding met lagere/geen overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/12/04/F001.htm

Datum nieuwsfeit: 04-12-2004 Bron: Ingezonden persbericht

GRONINGEN, 20041204 -- Heerenveen, vandaag 2 november neemt DIS Europe Group de breedbandtak over van internetprovider Eweka. De overgenomen breedbandverbindingen (DSL) worden ondergebracht in dochteronderneming Fiberworld BV waar DIS Europe BV 100% aandeelhouder van is.

Let ook even op het taktisch gesjoemel met data. Geeft een beetje aan wat je van Fiberworld kunt verwachten. Je weet wel, de club die (delen van?) DutchDSL en Fast-XS overgenomen heeft, tot grote tevredenheid van de klanten.

Als je dan toch de forumsearch gevonden hebt, kijk even hoe men er bij Demon, Cistron/XS4All en Telebyte op het moment over denkt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zwijg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Burne schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:09:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/12/04/F001.htm

Datum nieuwsfeit: 04-12-2004 Bron: Ingezonden persbericht

GRONINGEN, 20041204 -- Heerenveen, vandaag 2 november neemt DIS Europe Group de breedbandtak over van internetprovider Eweka. De overgenomen breedbandverbindingen (DSL) worden ondergebracht in dochteronderneming Fiberworld BV waar DIS Europe BV 100% aandeelhouder van is.

Let ook even op het taktisch gesjoemel met data. Geeft een beetje aan wat je van Fiberworld kunt verwachten. Je weet wel, de club die (delen van?) DutchDSL en Fast-XS overgenomen heeft, tot grote tevredenheid van de klanten.

Als je dan toch de forumsearch gevonden hebt, kijk even hoe men er bij Demon, Cistron/XS4All en Telebyte op het moment over denkt.
Hahaha lijkt wel of er helemaal geen goede providers meer zijn, en geen 1 uitgezonderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Niet doen ;)
Ik heb de helpdesk tot nu toe nog niet nodig gehad dus ik kan je probleem niet bevestigen maar ik hoor ook steeds meer klachten over hun.
Vaak dezelfde klachten zoals je hier in het forum ook leest.
Mischien verbeter punten voor tweakdsl want voor velen is een helpdesk zeer belangrijk, het zijn niet allemaal tweakers die het zelf allemaal kunnen, er zijn de laatste tijd veel "gewone" klanten bij gekomen.
Dat soort klanten heeft vaak meer support nodig dan tot alleen het isra punt.

Maar nu mijn vraag:

Zijn de feeder stats nog te benaderen zoals vroeger, kan ze namelijk niet weer vinden en kwam er achter dat er ook een andere feeder is namelijk tweaknews.
Bestaat de cambrium feeder nog?

[ Voor 16% gewijzigd door NLsandman op 15-04-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geef gerust je commentaar; ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je alles een beetje in het juiste perspectief moet zien :)

Elke provider heeft z'n problemen; en daarbij zijn er dus nog BBned problemen die voor alle providers van toepassing zijn. En daarom vraag ik me af of het wle zo verstandig is om na zo'n klein probleempje direct over te stappen; andere providers zullen zulke kleine probleempjes ook kennen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Xandrios schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:49:
[...]

Geef gerust je commentaar; ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je alles een beetje in het juiste perspectief moet zien :)

Elke provider heeft z'n problemen; en daarbij zijn er dus nog BBned problemen die voor alle providers van toepassing zijn. En daarom vraag ik me af of het wle zo verstandig is om na zo'n klein probleempje direct over te stappen; andere providers zullen zulke kleine probleempjes ook kennen namelijk ;)
Je hebt het over een consumentenlijntje ... dat komt net over dat je dan geen eisen mag stellen en ook niets mag verwachten van de helpdesk. Dat vind ik vreemd.
Ik betaal een x bedrag per maand en mag daar een bepaalde service voor verwachten.
Dat is o.a. een helpdesk die bereikbaar is, en die zijn klanten informeert. Hoe maakt niet uit, van mij apart via SMS, voicemail weetikveel.

Iedereen heeft er begrip voor dat er iets uitstapt, zelfs als dit buiten de schuld van de ISP gebeurd.
De ISP blijft echter volledig verantwoordelijk want als klant sluit je een contract af met de ISP en niet met de netwerk provider (BBned).
Of de oorzaak bij BBned zit (of KPN, Tiscali e.d.) doet dus niet ter zake.
Dit geldt ook voor het VoDSL verhaal. De helpdesk is wederom het aanspreekpunt en niemand anders.

Het kan best zijn dat andere providers tegelijkertijd ook problemen hebben, dat is vervelend natuurlijk maar pleit je eigen provider niet vrij van zijn verantwoordelijkheid.

En misschien dat de klanten van TweakDSL inderdaad meer eisen stellen, dat mag ook want daar betalen we (graag) iets extra's voor.
Als we deze extra service en technische voorzieningen niet zouden willen zaten we wel bij een andere provider.

En ja, dit forum lijkt soms wel een klaag box maar je moet toch ergens je ei kwijt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
gerbruggeman schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:
PS voor management van TweakDSL:
1.Breng die facturering eens op orde !
Mijn online facturen staan nog steeds te boek als niet betaald, terwijl dat ruim een maand geleden is betaald /afgehouden van mijn rekening !
2. Graag de inlogggevens om de betaalde & lopende VODSL-rekening (telefoon-facturering) te kunnen bekijken, nog mooier als dat in het customer-menu van TweakDSL/Cambrium als optie wordt meegenomen.
Ook ik kreeg een nieuwe factuur terwijl ik al vooruit betaald had; de lijn was al opgeleverd, en dat kon pas na ontvangst van betaling. En dan een nieuwe factuur krijgen....BEETJE slordig.

En over die online facturen. Je moet er zelf achter komen dat dat weer via een of andere site loopt (budgetphone oid?!??).
Is het nou zo'n fucking moeite om effe op de site daar een vermelding van te zetten, of een briefje in het modemdoosje te steken met:

"VoDSL loopt via Budgetphone. U ontvangt binnen enkele weken logingegevens om uw facturen online te kunnen bekijken."

Ik heb er vandaag contact over gehad met de helpdesk:
1- de meneer aan de andere kant wist maar half waar ik het over had
2- na 4 weken verbinding krijg ik nu over waarschijnlijk 2 weken de gegevens van VoDSL, want waarschijnlijk lieten ze dat met een hoop andere users lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
stefijn schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:35:
[...]
Ook ik kreeg een nieuwe factuur terwijl ik al vooruit betaald had; de lijn was al opgeleverd, en dat kon pas na ontvangst van betaling. En dan een nieuwe factuur krijgen....BEETJE slordig.
Tja, toch mismanagement of te grote workload ?
En over die online facturen. Je moet er zelf achter komen dat dat weer via een of andere site loopt (budgetphone oid?!??).Is het nou zo'n fucking moeite om effe op de site daar een vermelding van te zetten, of een briefje in het modemdoosje te steken met:
"VoDSL loopt via Budgetphone. U ontvangt binnen enkele weken logingegevens om uw facturen online te kunnen bekijken."
Da's de reden waarom ik ook om integratie van het customermenu vraag.Als je als ISP zorgt dat vandaaruit je klanten goed en VOLLEDIG worden geïnformeerd scheelt dat veel rompslomp. Bovendien is dat volgens een kwestie van goede database-opbouw en beheer en dat zou in principe door 1 persoon bijgehouden kunnen worden.
Ik heb er vandaag contact over gehad met de helpdesk:
1- de meneer aan de andere kant wist maar half waar ik het over had
2- na 4 weken verbinding krijg ik nu over waarschijnlijk 2 weken de gegevens van VoDSL, want waarschijnlijk lieten ze dat met een hoop andere users lopen.
Again: mismanagement.... :X

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53
Is de snelheid nu weer goed bij TweakDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100075

Samplex schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:52:
Is de snelheid nu weer goed bij TweakDSL?
op 700K dingetje na loopt alles als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ben het er wel mee eens dat het customermenu een zootje is;
• het nieuws is een jaar oud
• DHCP werkt niet
• Navigeren met je back knop en je bent je frame kwijt
• Losse logins voor telefoon en mail
• grafisch is het waardeloos, maargoed dat is niet het belangrijkste

Ruim een jaar gelden kreeg ik al een brief dat de lay-out nog opgeleukt moest worden, maar ik kon alvast inloggen. Het ziet er nog steeds gelijk uit ;)

Ik snap best dat men prioriteiten stelt, maar neem dan een aantal freelance coders in de arm en beloon die met een jaar gratis DSL ofzow. Op got zijn genoeg goede coders of neem anders die mensen van React in de arm :P Niet dat ik er slechter om slaap hoor, als mijn internet en telefoon maar werkt >:)

* I_stealth_I kent wel een aantal scipters, coders en webdev die dat wel even willen opleuken

[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 16-04-2005 11:33 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Klopt het dat de telefoon het nog steeds niet doet, zijn er meer mensen die dit hebben. Duurt wel erg lang nu en geen nieuwe updates te vinden op de site

BurnHard heeft tel wel nodig want is net papa geworden :O :O en mensen proberen me te bellen en dat lukt dus niet :(

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BurnHard schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:41:
Klopt het dat de telefoon het nog steeds niet doet, zijn er meer mensen die dit hebben. Duurt wel erg lang nu en geen nieuwe updates te vinden op de site

BurnHard heeft tel wel nodig want is net papa geworden :O :O en mensen proberen me te bellen en dat lukt dus niet :(
Volgens mij ligt voicegateway II nog steeds op z'n gat. Ik zat woensdagavond zonder telefoon van 17-23:30uur is toen na diverse meldingen en telefoontjes van en naar BBned/TweakDSL wel gefixed. Hij doet het nog steeds. Denk dat BBned weer even een fikse trap moet hebben. Gefeliciteerd met je vaderschap _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 16-04-2005 12:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Gaat alles nu via budgetphone?? Kan ik via hun me telefoon door laten schakelen naar mobiel of is dat via colt telecom, ben die naam ook wel en paar keer tegengekomen

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139422

WaZt betreft VOIP: mijn lijn doet het wel en gebeld worden lukt ook. Alleen ik heb een juffrouw die in het engels zegt There is no Money left on this account. Wat dat nou weer is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 141640 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:29:
niet om te klagen hoor (of toch) maar buiten dat ze niet reageren op mails ,of onzin verkopen aan de telefoon.
heb ik sedert gisteren de 700kB grens doorbroken het is nu 500 met pieken naar 600
dat is dus bijna de helft minder als een week geleden zit er nu toch zwaar aan te denken om naar eweka over te stapen .
het klantgerichte van een jaar geleden is er wel uit geloof ik
Het is te merken dat jij geen enkele ervaring met eweka hebt anders had jij deze opmerking niet gemaakt. :D
Als er een isp is/was die een slechte helpdesk had (lees: onbereikbaarheid en als je ze aan de telefoon had dan werd je afgezeken) dan was het eweka wel.
Zelfs de verbinding was om te huilen. Verschrikkelijk veel disconnects.
Het is jammer dat de "eweka gebruikersgroep forum" niet meer bestaat, want dan kon je pas echt ellende lezen.

offtopic:
wordt het niet tijd voor deeltje 12?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Zondagskindje schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:42:
[...]
Als er een isp is/was die een slechte helpdesk had (lees: onbereikbaarheid en als je ze aan de telefoon had dan werd je afgezeken) dan was het eweka wel.
Het is jammer dat de "eweka gebruikersgroep forum" niet meer bestaat, want dan kon je pas echt ellende lezen.

offtopic:
Inderdaad, wat een bagger ISP was dat...

Bij mij was op een gegeven moment de lijn gewoon opgezegt.... foutje.... toen moest ik nog wachten totdat mijn lijn vrijgegeven was om daarna een andere ISP te nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 17-04-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 139422 schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:13:
WaZt betreft VOIP: mijn lijn doet het wel en gebeld worden lukt ook. Alleen ik heb een juffrouw die in het engels zegt There is no Money left on this account. Wat dat nou weer is.......
Dat heb je er meer dan 25 eurie doorheen gebelt ofzo ;) Er zit een limiet op die je kan ophogen als je wil. Zo kan je niet voor verrassingen komen te staan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
I_Stealth_I schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:59:
[...]Dat heb je er meer dan 25 eurie doorheen gebelt ofzo ;) Er zit een limiet op die je kan ophogen als je wil. Zo kan je niet voor verrassingen komen te staan.
Klopt, heb ik ook gehad.
Even bellen dus...

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115728

Zondagskindje schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:42:
[...]

Het is te merken dat jij geen enkele ervaring met eweka hebt anders had jij deze opmerking niet gemaakt. :D

offtopic:
En wat te denken van een helpdesk zoals zonnet hanteerde voor 75 eurocent/minuuut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 139422 schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:13:
Dat ben ik eerder tegengekomen in dit topic, je zou dan de helpdesk moeten bellen die er voor zorgt dat het weer gaat werken.

Dit soort amateuristische dingen zijn reden nummer 1 dat ik voorlopig via KPN blijf bellen. Ik wil niet afhankelijk zijn van een club die hun zaakjes niet op orde heeft.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
gerbruggeman schreef op zondag 17 april 2005 @ 03:20:
[...]

Klopt, heb ik ook gehad.
Even bellen dus...
Uhh.. hoe moet je dan de helpdesk bellen als je niet meer kan bellen? :)
Dat is net zoiets als een email versturen naar de helpdesk als je internet het niet doet ....

[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 17-04-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 115728 schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:58:
[...]

En wat te denken van een helpdesk zoals zonnet hanteerde voor 75 eurocent/minuuut!
Dat is ook geldklopperij. Bij eweka was het op een gegeven moment zo erg dat je naar de helpdesk "mocht" bellen tussen half 10 en 10 uur. En dan moest je een verdomde goede reden hebben om te bellen. Anders werd er vriendelijk verzocht om een mail te sturen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:11:
Dit soort amateuristische dingen zijn reden nummer 1 dat ik voorlopig via KPN blijf bellen. Ik wil niet afhankelijk zijn van een club die hun zaakjes niet op orde heeft.
KPN heeft jaren en jaren z'n zaakjes niet op orde gehad. Betaalnummers hebben vanaf het eerste moment problemen gegeven. Sinds kort staat er iets op de KPN website over dialers. Sinds kort wordt je gebeld als je belgedrag ingrijpend wijzigt. Dat terwijl 'het probleem' al iets langer speelt.

Jarenlang hebben bendes via CPS, via dialers, via inbraken in wijkverdelers en via gehackte bedrijfscentrales kapitalen gestolen van de klanten van KPN. KPN negeerde klachten, ontkende dat er problemen waren, of maakte mensen uit voor leugenaars.

In het diepste geheim zijn wijkverdelers begin jaren negentig voorzien van inbraaksignalering. Alle bezitters van telefooncentrales zijn benaderd over de beveiliging van hun centrale. Er is tonnen gestoken in software die afwijkend belgedrag signaleert. (En nog steeds grijpt die software niet in. Een telefoonrekening van 600.000 euro is nog altijd mogelijk, bij KPN.)

De afgelopen tien of vijftien jaar is er voor tientallen of honderden miljoenen euro's gefraudeert met telefonie in Nederland. En gedurende die hele periode heeft KPN keurig netjes als incassobureau voor de fraudeurs gespeeld.

Wie zijn er nu de 'amateurs'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05
Anoniem: 115728 schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:58:
[...]

Is inmiddels al 25 cent

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
't is maar wat je wil.
Je neemt een provider als Zonnet/Versatel en betaald relatief weinig voor je abo maar meer voor de helpdesk, of je kiest TweakDSL bv en betaald veel voor je abo maar kan dat wel gratis (VoDSL) naar de helpdesk bellen ...

Het abo bestaat niet alleen uit snelheid maar ook de bijkomende services tellen mee zoals een (goede!) newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:11:
[...]

Dat ben ik eerder tegengekomen in dit topic, je zou dan de helpdesk moeten bellen die er voor zorgt dat het weer gaat werken.

Die bellimiet is er met opzet opgezet, ter bescherming van de klant. Alle klanten zijn daar ook van op de hoogte gebracht middels een brief. Als je een hoger limiet wilde hebben, dan kon dat de eerste maal telefonisch gewijzigd worden, elke wijziging daarna moet schriftelijk. Wat is hier in $naam zo 'amateuristisch' aan? Ik noem het eerder klantvriendelijk _/-\o_

Bovendien bellen VoDSL-klanten de helpdesk slechts voor € 0,00 cent per minuut!

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 17-04-2005 16:27 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burne schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:28:
[...]

KPN heeft jaren en jaren z'n zaakjes niet op orde gehad. Betaalnummers hebben vanaf het eerste moment problemen gegeven. Sinds kort staat er iets op de KPN website over dialers. Sinds kort wordt je gebeld als je belgedrag ingrijpend wijzigt. Dat terwijl 'het probleem' al iets langer speelt.

Jarenlang hebben bendes via CPS, via dialers, via inbraken in wijkverdelers en via gehackte bedrijfscentrales kapitalen gestolen van de klanten van KPN. KPN negeerde klachten, ontkende dat er problemen waren, of maakte mensen uit voor leugenaars.

In het diepste geheim zijn wijkverdelers begin jaren negentig voorzien van inbraaksignalering. Alle bezitters van telefooncentrales zijn benaderd over de beveiliging van hun centrale. Er is tonnen gestoken in software die afwijkend belgedrag signaleert. (En nog steeds grijpt die software niet in. Een telefoonrekening van 600.000 euro is nog altijd mogelijk, bij KPN.)

De afgelopen tien of vijftien jaar is er voor tientallen of honderden miljoenen euro's gefraudeert met telefonie in Nederland. En gedurende die hele periode heeft KPN keurig netjes als incassobureau voor de fraudeurs gespeeld.

Maar je kan wel bellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:40:
[...]

Het abo bestaat niet alleen uit snelheid maar ook de bijkomende services tellen mee zoals een (goede!) newsserver.
Hmmm, heb je wel eens gekeken hoeveel storingen er de laatste maanden zijn geweest op de nieuwsserver? Ben het ermee eens dat er mensen zijn bij tweak die er veel aan doen om alles zeer goed te krijgen , maar die newsserver mankeert regelmatig wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 14:38
I_Stealth_I schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:23:
[...]

Die bellimiet is er met opzet opgezet, ter bescherming van de klant. Alle klanten zijn daar ook van op de hoogte gebracht middels een brief. Als je een hoger limiet wilde hebben, dan kon dat de eerste maal telefonisch gewijzigd worden, elke wijziging daarna moet schriftelijk. Wat is hier in $naam zo 'amateuristisch' aan? Ik noem het eerder klantvriendelijk _/-\o_

Bovendien bellen VoDSL-klanten de helpdesk slechts voor € 0,00 cent per minuut!
Hmm toch vreemd, heb niets vernomen (nummer van VoDSL, de voorwaarden enz) toen ik het abonnement+VoDSL nam; ik zou het opzich best makkelijk vinden als ze dat wel deden, gewoon een brief met de meeste vragen, inlognaam+ww, het nummer enz bij de andere brieven als je een nieuwe abonnee bent.. Dat scheelt een hoop ergernis bij nieuwe klanten :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 27474 schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:54:
[...]

Hmmm, heb je wel eens gekeken hoeveel storingen er de laatste maanden zijn geweest op de nieuwsserver? Ben het ermee eens dat er mensen zijn bij tweak die er veel aan doen om alles zeer goed te krijgen , maar die newsserver mankeert regelmatig wat aan.
Ja zeker dat heb ik gezien.
Tegelijkertijd zijn er toch ook een aantal verbeteringen aan de newsserver gedaan, dus dat is de positieve kant.
Het is gelukkig geen newsserver die neergezet wordt om er vervolgens niets meer aan te doen.
Dan trekt ie het gewoon op een gegeven moment niet meer. TweakDSL is dus wel min of meer verplicht deze newsserver te onderhouden en uit te breiden.
Zeker ook omdat er mensen zijn die een abo hebben afgesloten op de newsserver.

Ondanks de uitval af en toe en soms wat mindere performance ben ik er toch wel tevreden over.
Het aantal newsgroups is prima en ook de retentie is voldoende.
Kortom, ik zie de newsserver wel als toegevoegde waarde op bij abonnement.
Ik zou zeker overwegen naar een andere provider te gaan als TweakDSL zou besluiten te gaan stoppen met de newsserver.
Dat zullen ze echter niet doen omdat ze zelf ook wel zien dat dit een voorziening is waarvan goed gebruik gemaakt wordt.

Over VoDSL ben ik nog niet zo tevreden, dat heeft volgens mij gewoon te maken dat dit nog een te nieuw product is wat zich nog niet bewezen heeft.
Ik gebruik dus nog gewoon KPN om mee te bellen (wel met een carrier preselect 1609).

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 17-04-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Newsserver...hmmm

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met Planet, en daar worden niet alle groepen gevoerd. En ALS ze het al voeren ( a.b.dvdr bijv. ) kun je alleen leechen wat ANDERE abonnees gepost hebben Retentie en completion zijn maar zozo, en storingen wordt niet of nauwelijks over geïnformeerd.

Toen een collega van mij overwoog een abo bij zonnet te nemen, werd op zijn vraag hoe de kwaliteit van de binaries newsserver was, geantwoord: Newsserver? Wat bedoelt U daarmee meneer?

Nou, Demon capt zoals we allemaal weten, dus die verkopen je een raceauto, waarvan ze vervolgens de banden lek prikken.

@Home wil ik het al helemaal niet over hebben, en Wannadoo netzo.

Kijk, een Formule 1 auto gaat ook maar 1 of 2 races mee. De newsserver van Tweak vergelijk ik daar een beetje mee, want met zijn allen verslijten we een hoop hardware aan die kant :) Ze kunnen natuurlijk gaan cappen, dan gaat ie ook wat langer mee, maar dan zijn de klachten helemaal niet meer van de lucht .

Al met al hoor je mij niet klagen .

Edit: wordt het geen tijd voor deel 12? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115728 op 17-04-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

[...]

Maar je kan wel bellen, wat ik in 3 maand met Tweakdsl heb meegemaakt heb ik in 20 jaar nog niet met KPN meegemaakt.
Als je wilt stunten, prima, maar niet over de rug van de consument.
Dat kon je doen in de jaren 80, maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gerbruggeman schreef op zondag 17 april 2005 @ 03:20:
[...]

Klopt, heb ik ook gehad.
Even bellen dus...
Volkomen idioot, bescherming van de klant whatever, als ik er 25 euro doorheen wil jassen is dat mijn keuze.
Ik heb echt de verkeerde keuze gemaakt.
Jan. 2006 ben ik na 2 jaar pleithuizen bij Tweakdsl.
Ze zijn TE duur, je loopt tegen rare dingen aan als bel-limits.
Al met al een goeie les geweest, en dat anno 2005, terwijl ik toch al meer dan 10 jaar i'net heb.
Ik geloof het zelf niet 8)7 8)7

En helemaal niks ontvangen qua papieren waar de online rekening op te vragen is.
Je moet het bij Tweakdsl allemaal maar gewoon raden.

Een jaartje UltraDSL werkt bij hen prima, als je verandert en je neemt er ook nog telefonie bij, maak dan je borst maar nat, dat gaat een flinke tijd duren, en je krijgt nente info, uiteindelijk komt het wel goed want zelfs hier werkt het.
Maar reken gerust op een week of 2 geen i'net.
En niemand weet ergens van.
Je kunt 5x bellen, of 10x, ik denk dat Tweakdsl totaal geen invloed heeft bij BBned.
En dat zijn ambtenaren denk ik.

Anyway, het werkt hier dus jullie zoeken het maar lekker zelf uit met Tweakdsl (mhuhahahah)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 107119 op 18-04-2005 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118662

Haalde ik vorige week nog gemiddeld 750 kB/Sec DL, ik haal nu vanaf vrijdag gemiddeld 350 kB/Sec DL.

Ik geef het ook op, het stabiele is weg. Nog twee maanden zit het het erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108283

Ik heb zojuist verschillende tests gedaan met verschillende servers vanaf 2 verschillende internetverbindingen. Vanaf de TweakDSL server (FTP) gaat alles redelijk goed, echter vanaf 2 andere servers schiet het, met de TweakDSL lijn, echt niet op. :'(

Resultaat (10mb bin file):
FTP TweakDSL: 700kb/sec
Eigen 100mbit server: 193kb/sec (staat in amsterdam in rack)
Willekeurige testserver: 176kb/sec
Speedtest (10x): niet hoger dan 216kb/sec

Dezelfde tests heb ik op het werk geprobeerd (ADSL van tiscali) en hier werkte alles prima, hier haalde ik gewoon ca 400kb/sec (is de max).
Eerder haalde ik met mijn TweakADLS lijntje wel degelijk hogere snelheden (ca 700 tot 800kb/sec), dit is de laatste tijd alleen maar minder geworden en dit terwijl ik niets aan mijn pc, kabels, modem of router veranderd heb.

Heb de helpdesk gemaild over wat het probleem kan zijn. Hopelijk krijg ik zsm antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 107119 schreef op maandag 18 april 2005 @ 02:57:
Volkomen idioot, bescherming van de klant whatever, als ik er 25 euro doorheen wil jassen is dat mijn keuze.
Een aantal van de dialerboeren heeft internationale contacten bij telefoonmaatschappijen en maakt misbruik van de hogere tarieven voor internationale gesprekken. Vanatu, Guinea-Bissau en Madagaskar zijn bij naam genoemd. Het hoogste tarief wat tot nu to gebruikt is in dialer-fraude is €7.83 per minuut. Er zitten 43200 minuten in een maand. Da's €338400 euro voor een maandje bellen. Mijn 600.000 euro was niet overdreven. Dat bedrag is een keer binnengehaald door een dialer-fraudeur in 1 gesprek. Daar koop je een leuk huis voor, als je niet per se in de stad wilt wonen. Wat moeten kleine bedrijven als TweakDSL dan doen, volgens jou, om zich in te dekken tegen de schade van fraude? Van jou een bankgarantie voor €340.000 euro vragen, zodat ze zeker weten dat wat je ook doet je rekening betaalt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 108283 schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:13:
Eigen 100mbit server: 193kb/sec (staat in amsterdam in rack)
Ik heb dat net ook even zitten testen. Welliswaar met een omweggetje omdat m'n wireless nogal fluctueert, en ik het dus met de nogal gare wget op m'n linksys-router moet doen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# date ; wget -O /dev/null http://test.leaseweb.com/10mb.bin ; date
Mon Apr 18 12:43:51 UTC 2005
null                 100% |*****************************| 10240 KB    00:00 ETA
Mon Apr 18 12:44:05 UTC 2005

# date ; wget -O /dev/null http://media.nutz.nl/10mb.bin ; date
Mon Apr 18 12:47:35 UTC 2005
Mon Apr 18 12:47:48 UTC 2005

# date ; wget -O /dev/null http://test.sbp.leaseweb.net/10mb.bin ; date
Mon Apr 18 12:48:19 UTC 2005
Mon Apr 18 12:48:35 UTC 2005

De truuk hier is dat je de tijd bij het begin en het eind vergelijkt, en 10240(Kbyte) deelt door het aantal seconden.

10240/14 = 732Kbyte/s verkeer over peering
10240/13 = 788Kbyte/s verkeer naar zelfde datacenter
10240/16 = 640Kbyte/s verkeer via transit

Ik heb op grond van mijn metingen niet het idee dat er iets bijzonders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Op http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/speedcheck/ kan je ook een goede speedtest (10mb.bin/100mb.bin/1000mb.bin) doen. Hier op de universiteit haal ik bij 1000mb.bin een krappe 5mB/s, wat dus betekend dat het behoorlijk snel en betrouwbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108283

Dimmu schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:07:
Op http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/speedcheck/ kan je ook een goede speedtest (10mb.bin/100mb.bin/1000mb.bin) doen. Hier op de universiteit haal ik bij 1000mb.bin een krappe 5mB/s, wat dus betekend dat het behoorlijk snel en betrouwbaar is :)
Net gedaan, ik kom niet over de 210kb/sec... er is dus echt wel wat mis met mijn verbinding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anoniem: 108283 schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:10:
[...]

Net gedaan, ik kom niet over de 210kb/sec... er is dus echt wel wat mis met mijn verbinding. :(
inderdaad, dit is nl buiten het tweakdsl netwerk. Misschien dat een trace uitkomst biedt en er meer info los komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Speed bij NXS is wel lekker idd. ;) Goeie gasten trouwens daar. Ik trek daar vanuit met gemak 9 MB/s van die testsmurfer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
I_Stealth_I schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:31:
[...]

Speed bij NXS is wel lekker idd. ;) Goeie gasten trouwens daar. Ik trek daar vanuit met gemak 9 MB/s van die testsmurfer.
Daarom gebruik ik het meer dan speedtest/mordax; je weet dat het (qua download dan) een goede test is als je je verbinding wilt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

[...]

Laat ik het zo zeggen: in de afgelopen 10 jaar dat ik een abonnement bij KPN heb, heeft mijn lijn er nog NOOIT uitgelegen. Altijd heb ik kunnen bellen.
Als ik zie hoe vaak die rotzooi van BBned er uit ligt, weet ik genoeg.
En wou je beweren dat dialers onmogelijk zijn bij BBned? Ook ben ik nog niet gewaarschuwd door BBned voor het gevaar van dialers. Je moet de zaak niet helemaal verdraaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Crusader op 18-04-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

I_Stealth_I schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:23:
[...]

Ik heb anders nog nooit een brief gezien met betrekking tot mijn VoDSL aansluiting.
Leuk, zo'n klantvriendelijke bescherming, maar je moet er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 14:18

geforce666

a.k.a Jan (nl)

haal hier ook maar 200 kb (schommelt beetje tussen 195 en 210 in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit hier (3146 CC) op 740 kb gem.

via ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/ maar tussen de 510 en 540 kb

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 18-04-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
HoppyF schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:43:
[...]Uhh.. hoe moet je dan de helpdesk bellen als je niet meer kan bellen? :)
Dat is net zoiets als een email versturen naar de helpdesk als je internet het niet doet ....
Mobiel ?
Buurman ?
telefooncel ?
ofzo ?

Bovendien is bellen naar de helpdesk gratis (via het BBNED-netwerk)
en werkt dit ook als je "beltegoed op is"....

[ Voor 16% gewijzigd door gerbruggeman op 19-04-2005 01:33 ]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 17:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zijn er nog meer mensen met last op Tweak DSL netwerk ? OF ben ik de enige ? ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
traceroute to ************* (******), 64 hops max, 44 byte packets
 1  singel-gap-1-if2.router.demon.net (194.159.72.242)  1.719 ms  1.479 ms  1.737 ms
 2  ams1-access-1-ge-0-1-0-30.router.nl.demon.net (195.173.56.66)  2.474 ms  2.439 ms  2.449 ms
 3  tc1-core-2-at-2-1-1-0.router.nl.demon.net (82.161.255.25)  3.151 ms  3.457 ms  3.216 ms
 4  tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net (82.161.255.42)  3.387 ms  3.250 ms  3.400 ms
 5  amsix-01.net.cambrium.nl (195.69.145.169)  3.353 ms  3.291 ms  3.307 ms
 6  ring13.net.cambrium.nl (217.19.16.11)  9.971 ms  4.108 ms  4.297 ms
 7  cisco-10k1.net.cambrium.nl (217.19.16.42)  4.257 ms  4.048 ms  4.430 ms
 8  * * *
 9  cisco-10k1.net.cambrium.nl (217.19.16.42)  3.677 ms  *  40.941 ms

EDIT Postcode gebied 1443 Purmerend

[ Voor 89% gewijzigd door ShadowBumble op 19-04-2005 08:47 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108989

Sinds vanochtend heb ik helemaal geen ADSL-verbinding meer. Postcode 5581CR. 'ADSL-ledje' op mijn Copperjet 816-2p brandt niet. Paar minuutjes stekker uit het modem helpt niet.

Hebben meer mensen hier last van? Komt dit vanzelf weer goed? Of zal ik vanmiddag de helpdesk 'ns bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 108989 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 08:46:
Sinds vanochtend heb ik helemaal geen ADSL-verbinding meer. Postcode 5581CR. 'ADSL-ledje' op mijn Copperjet 816-2p brandt niet. Paar minuutjes stekker uit het modem helpt niet.

Hebben meer mensen hier last van? Komt dit vanzelf weer goed? Of zal ik vanmiddag de helpdesk 'ns bellen?
Dit had ik dus vorige week. Had wel een keer of 10 de modem stroomloos gemaakt, maar dat hielp niet.
Uit pure wanhoop probeerde ik het eens zonder netwerkkabel in de modem, et voilà, de verbinding kwam weer op.
Noem het toeval, ik was blij dat het werkte en heb de modem daarna niet meer durven resetten uit vrees voor weer een dode verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...Uit pure wanhoop probeerde ik het eens zonder netwerkkabel in de modem, et voilà, de verbinding kwam weer op.
Achter het modem zit bij mij nog een router, en daar heb ik natuurlijk ook de power uitgetrokken. En op verschillende manieren, volgordes, combinaties en permutaties weer aangesloten. Helaas hielp dat niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 108989 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:17:
[...]

Achter het modem zit bij mij nog een router, en daar heb ik natuurlijk ook de power uitgetrokken. En op verschillende manieren, volgordes, combinaties en permutaties weer aangesloten. Helaas hielp dat niets...
Een router erachter heeft niks te maken met je DSL Signaal ;) Zodra je werkelijke geen Signaal binnekrijgt op je ISRA punt ( dus de dikke KPN kabel ) bel de tweakdsl kan namelijk 2 dingen zijn ( Poort gecrashed op de DSLAM of storing in de lijn/splitterkaart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra je werkelijke geen Signaal binnekrijgt op je ISRA punt ( dus de dikke KPN kabel ) bel de tweakdsl kan namelijk 2 dingen zijn ( Poort gecrashed op de DSLAM of storing in de lijn/splitterkaart )
Voor het geval dat nog iets uit maakt: Ik kan wel gewoon gebeld worden via mijn KPN-telefoonnummer. Tweak's VoDSL telefoonnummer heb ik niet geprobeerd moet ik bekennen, maar ik verwacht dat dat wel niet zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 108989 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:37:
[...]

Voor het geval dat nog iets uit maakt: Ik kan wel gewoon gebeld worden via mijn KPN-telefoonnummer. Tweak's VoDSL telefoonnummer heb ik niet geprobeerd moet ik bekennen, maar ik verwacht dat dat wel niet zal werken...
Dat je Voice werkt is niet zo gek dit is namelijk een compleet ander signaal en een andere frequentie ik vermoed dat bij jouw het ook in de centrale zit maar de helpdesk zal ten alle tijden zeggen dan je eerst op het ISRA moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...maar de helpdesk zal ten alle tijden zeggen dan je eerst op het ISRA moet aansluiten.
Domme vraag waarschijnlijk: Wat houdt dat in???

Op dit moment komt er een lijn van de KPN uit de muur. Die zit rechtstreeks aangesloten op de splitter. De twee uitgangen van de splitter (phone + modem) gaan alle twee naar direct naar de Copperjet. De phone uit de Copperjet gaat naar een huistelefooncentrale (maar da's niet essentieel). De ethernet uit de Copperjet gaat naar een Sweex routertje (maar da's ook niet essentieel).
Het is een kleine moeite om mijn PC uit de router te trekken en direct in de Copperjet te stoppen, maar daar gaat natuurlijk niet het "ADSL-ledje" op het modem van branden.... (het 'Ethernet-ledje' op de Copperjet brandt overigens wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ISRA punt is je wandcontact doos dan althans als daar de KPN lijn binnekomt dus de stekker die vanuit de muur direct in je Copperjet das de ISRA test dus zonder splitter testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ISRA punt is je wandcontact doos dan althans als daar de KPN lijn binnekomt dus de stekker die vanuit de muur direct in je Copperjet das de ISRA test dus zonder splitter testen
Dus voor mij begrip: Steek de lijn van de KPN rechtstreeks in de Copperjet. Zonder splitter er tussen?

Kan zo'n splitter kapot dan? Ik heb zo'n ding nooit opengeschroefd, maar daar zit toch niet meer in dan een paar condensatortjes en spoeltjes die als laag- en hoog- doorlaat filter fungeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zon splitter gaat wel eens kapot inderdaad condensatortje wat stuk gaat is mijn ook overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:39:
[...]

Dat je Voice werkt is niet zo gek dit is namelijk een compleet ander signaal en een andere frequentie ik vermoed dat bij jouw het ook in de centrale zit maar de helpdesk zal ten alle tijden zeggen dan je eerst op het ISRA moet aansluiten.
Ik heb 2 weken geleden 4 dagen zonder internet gezeten terwijl mijn Voice wel werkte. Drie keer daags belde ik met de helpdesk en elke dag zouden ze me terugbellen. Wat dus niet gebeurde waardoor ik weer moest bellen.

Dag 1:
storing aangemeld - men zou intern ticket aanmaken en contact opnemen.
gebeurde niet. Zelf gebeld en men kwam met het verhaal dat modem wel intrainde maar niet voldoende om een IP te krijgen van de DHCP server. Men vroeg mij hoe mijn kabels liepen. UItgelegd en toen zei men: die 15m telefoonkabel tussen de wandcontactdoos en de modem is te lang. Daar mag max 2m tussenzitten vanaf ISRA punt tot aan modem. Netwerkkabel mocht wel langer zijn. Dus ik het ISRA punt losgemaakt, stekker erop, modem eraan en een nieuwe netwerkkabel gekocht. Alles aangesloten, probleem bleef. Kon wel bellen niet internetten. Wel 3 tientjes lichter.

Dag 2 en Dag 3:
meerdere keren gebeld. Gezegd dat ik kosten heb gemaakt door een onjuist advies. Men zou Dag 2 de ticket inschieten bij BBned. Diue zouden eea moeten oplossen want op de lijnmeting waren nu weer geen fouten te zien. Eind vd dag gebeld. Nog geen antwoord van BBned. Dag 3: weer gebeld. De juffrouw zei: Ooh...de tocket ligt nog hier. Ik zal em inschieten bij BBned. Eind van de dag weer geen reactie en ook geen internet.

Dag 4:
Geen internet. Gebeld. BBned had nog niet gereageerd. Omstreeks 14 uur geef ik een ipconfig/renew en zowaar....INTERNET! Gebeld met Tweak met vraag wat ze gedaan hadden. Antwoord, niks en BBned ook niet. Nou - daar kun je wat mee.

Ik heb vanaf het begin internet via ADSL. Vele providers gehad maar in al die jaren nog nooit zoveel storing gehad als de laatste 6 weken bij Tweak. Dat geeft de burger geen hoop en moed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mensen, we zijn al 'n tijdje over de 1000 replies heen; iemand zin om een nieuwe startpost te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alweer 1000...;-)

zou er als directeur van TweakDSL niet echt blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 139422 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:20:
alweer 1000...;-)

zou er als directeur van TweakDSL niet echt blij van worden.
En waarom niet dan?
Er staan ook zat positieve en nuttige posts in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wel, maar in de regel is men toch gematigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er eigenlijk al bekend wanneer nummerweergave gaat werken met Siemens toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

Tataa.......morgen zou mijn 2e lijn door de KPN opgeleverd gaan worden, en zou ook TweakDSL moeten werken.

Steek ik vanmiddag het stekkertje van mijn modem ff voor de gein om.......doet ie het al :D

Eindelijk na een dikke 3 maanden op TweakDSL...........alleen blijkt mijn Copperjet het niet te doen 8)7

Morgen maar ff bellen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 28897 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:41:
Tataa.......morgen zou mijn 2e lijn door de KPN opgeleverd gaan worden, en zou ook TweakDSL moeten werken.

Steek ik vanmiddag het stekkertje van mijn modem ff voor de gein om.......doet ie het al :D

Eindelijk na een dikke 3 maanden op TweakDSL...........alleen blijkt mijn Copperjet het niet te doen 8)7

Morgen maar ff bellen.......
Wat doet ie niet?
misschien kunnen we je helpen als je wat toelichting geeft...
Lampjes aan/uit, wat zie je op de webpagina van de modem e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg geen ATM-verbinding, of te wel het ADSL-lampje gaat niet branden.

Af en toe knippert het lampje wel.....dus hij probeert het wel.
Ik heb hier nog een Speedtouch en een Draytek modem liggen, en die krijgen wel een ATM-verbinding.

Ik zal morgen ff kijken wat het modem zelluf zegt.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 28897 op 19-04-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wel de juiste aansluitpoort gebruikt, en niet per ongeluk in een VoDSL poort gestoken? (Ervan uitgaande dat je oude modem een RJ11 connector heeft). De Copperject heeft voor het DSL signaal namelijk (meende ik) een RJ45 connector nodig. (Ben ik niet helemaal 100% zeker over overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

effe wat anders hoe lang duurt het bij jullie eer de helpdesk eens terugmaild?
ik heb nu al meerdere mailtjes verstuurd en het enigste wat ik terugkrijg
is dat t in behandeling is genomen
leuk maar geen antwoord
dus hoelang duurt het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Xandrios schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:22:
Wel de juiste aansluitpoort gebruikt, en niet per ongeluk in een VoDSL poort gestoken? (Ervan uitgaande dat je oude modem een RJ11 connector heeft). De Copperject heeft voor het DSL signaal namelijk (meende ik) een RJ45 connector nodig. (Ben ik niet helemaal 100% zeker over overigens).
De aansluiting in een RJ11 is toch min of meer gelijk aan een RJ45 :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 00:40
I_Stealth_I of warlock111, jullie hebben zo'n FSK naar DTMF convertor besteld? Al ontvangen? Graag hoor ik wat bevindingen van jullie. Krijg je alle nummers weer door, en wordt je eigen nummer nu ook in DTMF doorgestuurd, of nog steeds in FSK...? (het meesturen van mijn nummer staat aan zegt Tweak, alleen niemand ziet het...:S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
steven2 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:16:
[...]

De aansluiting in een RJ11 is toch min of meer gelijk aan een RJ45 :?
Behalve dat een RJ45 een slag groter is (Wordt gebruikt op een netwerkkabel) :)

Als het inderdaad zo is dat de Copperjet een RJ45 voor adsl-in gebruikt, en zijn oude modem een RJ11, dan past het niet. Dan moet ie hem in een RJ11 aansluiting hebben gedaan, en dat zijn de vodsl poorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 81359 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:09:
Is er eigenlijk al bekend wanneer nummerweergave gaat werken met Siemens toestellen?
ja ik heb een convertor besteld van FSK -> DTMF voor € 25,- euro. Maar heb nog niets gezien van die mensen. :( Ik ga die winkel ff mailen. Heb hier ook het hele huis behangen met Siemens dect.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg hier geen verbinding met de newsserver :'(

Staat geen melding van onderhoud o.i.d. op de nieuwspagina...

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

De news server is er wel maar loopt ..t een groep die ik binnen haal staat bestand er wel,
maar met binnen halen krijg ik error's. ;( :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Xandrios schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:38:
[...]

Behalve dat een RJ45 een slag groter is (Wordt gebruikt op een netwerkkabel) :)

Als het inderdaad zo is dat de Copperjet een RJ45 voor adsl-in gebruikt, en zijn oude modem een RJ11, dan past het niet. Dan moet ie hem in een RJ11 aansluiting hebben gedaan, en dat zijn de vodsl poorten :)
Past toch wel degelijk hoor :D. Ik heb mijn splitter via de twee witte kabeltjes die bij de modem geleverd werden aangesloten naar het modem. deze hebben als uiteinde een RJ11. Dit draait dus zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:34:
I_Stealth_I of warlock111, jullie hebben zo'n FSK naar DTMF convertor besteld? Al ontvangen? Graag hoor ik wat bevindingen van jullie. Krijg je alle nummers weer door, en wordt je eigen nummer nu ook in DTMF doorgestuurd, of nog steeds in FSK...? (het meesturen van mijn nummer staat aan zegt Tweak, alleen niemand ziet het...:S )
Ja, het ding doet het niet.
Ik kreeg na onvangst na enkele dagen de volgende mail:

=====================================================================
Geachte klant,

Van een aantal van u hebben wij klachten ontvangen over de werking van de converter ex 600.

Helaas hebben wij van de importeur en fabrikant van de converter nog geen reden voor het niet functioneren van de converter ontvangen. Het onderzoek naar het niet functioneren heeft nog niets opgeleverd in een test omgeving blijkt de converter wel goed te werken. Derhalve kunnen wij nog geen oplossing bieden voor het probleem. Wij denken dat dit op zijn mist ook nog wel een week kan gaan duren.

Wij willen u graag onderstaande mogelijkheden bieden:

1:
Indien u niet wilt wachten en uw geld teug wilt hebben kan dat natuurlijk.
In dat geval kunt de converter retourneren naar onderstaand adres. Wij maken
na ontvangst van de converter het totale aankoopbedrag plus Euro 3,- voor
de portokosten aan u over. Graag een briefje met naam afzender en uw rekeningnummer meessturen.

2:
Wij willen u de mogelijkheid bieden een Siemens telefoon bij ons te kopen tegen een gereduceerde prijs. Het betreft de Siemens C340 NL welke geschikt is voor nummerweergave via FSK en DTMF.
Normale prijs van deze telefoon is bij ons Euro 149,- ex. verzendkosten. Speciale prijs Euro 115,- inclusief verzendkosten, op basis van vooruitbetaling. www.limacom.nl/dect/siemens/c340.html
Bestellen middels een mailtje aub en niet via onze site. De converter kunt u, voor eigen rekening, aan ons retourneren en na ontvangst maken wij het gehele aankoopbedrag aan u over.

3:
Converter werkt bij u naar behoren, u hoeft niet te reageren maar u kunt binnen 14 dagen gebruik maken van bovenstaande aanbieding. ( ook als u de converter wilt behouden)

4:
U heeft problemen met de converter maar u wilt wachten op een oplossing en wenst op de hoogte gehouden te worden. Wij verzoeken u vriendelijk dit ons per email te laten weten.
info@limacom.nl

=====================================================================
Tot zover hun email.
Ik heb aangegeven dat ik hooguit 2 weken wil wachten voor een evt oplossing, anders wil ik alsnog m'n geld terug.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De CopperJet heeft ook een RJ11 als DSL-aansluiting.

Maar is was vanmorgen ff'ies bezig, en zo ineens na een minuut of 10 had ik verbinding.......en werkte het. Toen ik ff wat kabeltjes wilde omleggen moest de DSL-aansluiting er af en kreeg ik weer geen verbinding, en na een kwartiertje was ie er ineens weer.

Terwijl met mijn Draytek en Speedtouch de verbinding binnen een minuut opgebouwd is.

VoDSL ff geprobeerd, heb wel kiestoon, maar als ik een nummer draai krijg ik een ingesprektoon, dat zal nog wel geactiveerd moeten worden.

We wachten vandaag nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Martijn schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:34:
Nope, heb hem niet gekregen ivm de problemen die er waren. Ik kreeg hetzelfde mailtje.
Ik heb ook een profoon toestel getest; erg goedkoop ding maar FSK ondersteunen doet hij wel. Nummerweergave doet het dan als een trein ;) Maargoed, daarmee ben ik eigenlijk niet geholpen; ik wil mijn siemens toestellen op FSK hebben.

Dus of afwachten op Limcom, of een andere oplossing; koop een siemens C340 basisset en meld je huidige toestellen aan op dit basisstation. Je kan bijna iedere siemens serie aan elkaar hangen. Dus zal je ook nummerweergave hebben op je andere siemens toestellen.

UItaande nummerweergave heeft hier niets mee te maken Martijn, deze moet je even laten inschakelen via BBNed. Dus even bellen met Tweak, maken ze een ticket voor je aan en met ongeveer een dag of 5 zou het dan moeten werken. Standaardinstelling van BBned is namelijk jou nummer niet meezenden.

Owja, probeer niet een siemens toestel te kopen bij een regulier winkel want 99% kans dat het een Nederlands exemplaar is die alleen die diensten van KPN ondersteund, dus alleen DTMF. Via Belcompany heb ik ook een duitse versie getest van de C200 en die doet het ook niet op VoDSL. (Kan je aan het serienr controleren of je een nederlands, duitse of europese versie van siemens hebt?)

Profoon, philips, topcom, AEG, ranex zijn minder kieskeurig met nummerweergave dan Siemens. Je kan dus de suggestie van Limacom proberen, maak hem alleen heel voorzichtig open en bepreek of het mogelijk is het toestel te ruilen als nummerweergave dan ook niet werkt.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat de converter het wel doet in de testopstelling bij Limacom. Welke provider? Hebben de kopers allemaal dezelfde isp? Volgens mij heeft BBned een probleem met nummerweergave in haar switch. Maargoed dat is eenvoudig proefondervindelijk vast te stellen door zo'n converter van een klager ook eens te laten testen door Limacom en even te inventariseren welke telco de 'klagers' gebruiken.

En anders mag TweakDSL een ticket maken naar BBned over deze problemen. Want anders is er iets niet pluis bij BBned. FSK = FSK. (teminste dat zou het moeten zijn) Maargoed het zou ook kunnen zijn dat die converters moeilijk doen/defect zijn.

Waaom doet siemens zo moeilijk? Welke toestellen en versies hebben gewoon een normale dualmode?

[ Voor 40% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2005 09:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen ik gisteren avond thuis kwam deed alles het weer. Probleem is dus helemaal vanzelf opgelost. Als ik in de log-files van mijn router kijk, moet dat rond een uur of half 10 's ochtends gebeurd zijn.

Bedankt iedereen voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 23408 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:30:
effe wat anders hoe lang duurt het bij jullie eer de helpdesk eens terugmaild?
ik heb nu al meerdere mailtjes verstuurd en het enigste wat ik terugkrijg
is dat t in behandeling is genomen
leuk maar geen antwoord
dus hoelang duurt het bij jullie?
Je krijgt soms geen antwoord of het duurt lang. (helaas)
Wel het automatische antwoord dat de email in behandeling is genomen, dus je mag aannemen dat de vraag wel aangekomen is.
Ik denk dat het streven zou moeten zijn een email binnen 24 uur te beantwoorden, dat lijkt me redelijk. Het maakt daarbij niet uit of er al een oplossing gegeven is of dat het nog in behandeling is.
Een eerste reactie geeft je in ieder geval het idee dat er aan gewerkt wordt. En dat is prettig.

Voor dringende zaken kun je het beste bellen maar ook dat valt soms niet mee.
Zeker niet als er ergens een netwerk probleem is.
Het is zoals gezegd een RJ11 voor ADSL en VoDSL (met de labels, ADSL, phone 1, phone2).
Er staat ook een tekst bij de aansluiting dus het kan haast niet missen waar je de stekkertjes in moet doen.
Bij de RJ45 staat "Ethernet".

[ Voor 25% gewijzigd door HoppyF op 20-04-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb wel iets "grappigs".
Ook ik ben in het bezit van een Siemens Gigaset 3000. Nu kwam ik er dus gisteren achter dat inkomende nummerweergave hier op gewoon werkt.
Nou heb ik informatie ontvangen van T-DSL dat nummerweergave WEL werkt met de ISDN variant van VoDSL _/-\o_

Een mailtje naar de helpdesk en ook de uitgaande nummerweergave werkt.:)
Ik ben weer erg tevreden over T-DSL

Ik blijf benieuwd naar het persbericht van BBNed omtrend hun aDSL2+ plannen. De concurentie begint toch aardig aan de weg te timmeren en ook de uitgelekte plannen van KPN zouden BBNed toch weer wat hete adem in de nek moet bezorgen.

... to be continued?

[ Voor 55% gewijzigd door rally op 20-04-2005 14:46 . Reden: Nieuwe informatie van Tweak ontvangen ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 15-05 12:22
rally schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:20:
Ik heb wel iets "grappigs".
Ook ik ben in het bezit van een Siemens Gigaset 3000. Nu kwam ik er dus gisteren achter dat inkomende nummerweergave hier op gewoon werkt.
Nou heb ik informatie ontvangen van T-DSL dat nummerweergave WEL werkt met de ISDN variant van VoDSL _/-\o_

Een mailtje naar de helpdesk en ook de uitgaande nummerweergave werkt.:)
Ik ben weer erg tevreden over T-DSL

Ik blijf benieuwd naar het persbericht van BBNed omtrend hun aDSL2+ plannen. De concurentie begint toch aardig aan de weg te timmeren en ook de uitgelekte plannen van KPN zouden BBNed toch weer wat hete adem in de nek moet bezorgen.

... to be continued?
Wij wachten ook op ADSL-2 tarieven/plannen en zullen proberen z.s.m. met adsl-2+ produkten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:08:
[...]

Wij wachten ook op ADSL-2 tarieven/plannen en zullen proberen z.s.m. met adsl-2+ produkten te komen.
Versatel is al druk bezig, gister een telemarketier aan de lijn of ik 20 Mb ADSL via versatel wilde hebben + voetbal voor € 39,-. Die mensen konden dus al wel ADSL2+ aanbieden op mijn adres.

"Neen, ik heb al een hele goeie en ik hou niet van dat balletje trappen :Y) "

[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2005 16:25 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
I_Stealth_I schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:24:
[...]

Versatel is al druk bezig, gister een telemarketier aan de lijn of ik 20 Mb ADSL via versatel wilde hebben + voetbal voor € 39,-. Die mensen konden dus al wel ADSL2+ aanbieden op mijn adres.

Dat is niet duur :) 20Mb voor 39 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 00:40
I_Stealth_I schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:41:
[...]
UItaande nummerweergave heeft hier niets mee te maken Martijn, deze moet je even laten inschakelen via BBNed. Dus even bellen met Tweak, maken ze een ticket voor je aan en met ongeveer een dag of 5 zou het dan moeten werken. Standaardinstelling van BBned is namelijk jou nummer niet meezenden.
TweakDSL zegt dus iets totaal anders. Ook de uitgaande is FSK zeggen ze, en dat wordt dus door de meeste ontvangende telefoons niet gesnapt. Bij mij is het volgens Tweak ingeschakel, maar niemand krijgt m'n nummer door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Martijn schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:50:
[...]

TweakDSL zegt dus iets totaal anders. Ook de uitgaande is FSK zeggen ze, en dat wordt dus door de meeste ontvangende telefoons niet gesnapt. Bij mij is het volgens Tweak ingeschakel, maar niemand krijgt m'n nummer door...
Net even getest; idd wel vaag

T-mobile: wel
Orange: niet
KPN Hi: niet

Meer simkaarten heb ik niet :P

09091817 doet het hier ook niet, Om3ega

[ Voor 93% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2005 17:42 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik kan geen 0909 nummers meer draaien :( .. meer mensen daar last van?
Dit had ik in het begin ook.. daarna deed het het goed , en nu weer niet ..
Ik ben net te laat voor de helpdesk ... scheelde 10 seconden...

0909 1817 (5cpm) ..
Altijd ingesprek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om3ega schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:33:
Ik kan geen 0909 nummers meer draaien :( .. meer mensen daar last van?
Dit had ik in het begin ook.. daarna deed het het goed , en nu weer niet ..
Ik ben net te laat voor de helpdesk ... scheelde 10 seconden...

0909 1817 (5cpm) ..
Altijd ingesprek..
Hier netzo....met GSM kom ik op 'teledump' maar met vodsl in gesprek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 13:17

Mister_T

@+31180

zijn die 0900/0909 tarieven trouwens al ooit 'ns aangepast of staan die in de centrale nog steeds op een standaard van € 0,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mister_T schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:27:
zijn die 0900/0909 tarieven trouwens al ooit 'ns aangepast of staan die in de centrale nog steeds op een standaard van € 0,80
Twee meldingen aangemaakt richting onze vrienden; wel ontvangstbevestiging gekregen en melding dat ze het bericht hebben doorgestuurd; maar nog geen oplossing/creditering gezien. Het gaat allemaal niet meer zo snel met de mailafhandeling. Puntje ter verbetering jongens. Vragen zijn geen probleem, maar 'problemen; duren lang. Volgens mij staat er een behoorlijke backlog. 8)

Nou heeft zo'n meldig ook niet echt een prio; het is puur administratief. Mensen met technische problemen gaan uiteraard in alle redelijkheid voor.

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 20-04-2005 20:55 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I_Stealth_I schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:41:
[...]

Waaom doet siemens zo moeilijk? Welke toestellen en versies hebben gewoon een normale dualmode?
Dat zie je op http://www.kieskeurig.nl in 1 oogopslag 8)
Maar om nu alle toestellen te gaan inruilen omdat BBned er een troepje van maakt, laat BBned maar eerst zien dat ze alle protocollen ondersteunen, want naammelding werkte altijd perfect via KPN.
Ik gooi mijn Siemens toestellen niet zo aan de kant voor die Profoon prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I_Stealth_I schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:24:
[...]

€ 39,- ? Daar krijg je bij Tweakdsl 1Mbit/512Kbit + VoDSL voor.
Beetje achterhaald maar goed, we zien wel waar het schip strandt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
TweakDSL *new and/or improved* deel 12

Hier verder graag; dit topic zit overvol :Y)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.