Zie BBned storingXandrios schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:14:
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met m'n lijn; haal de volle mep (ruim 600KB/sec). Overigens lijkt het "traagheid" probleem zich ook voor te doen bij andere providers nu
Anoniem: 59374
Dear customer,
We have to do emergency maintenance on the core routers to resolve some issues in the network.
This will give a short outage for the customers of about 10 seconds.
The time frame is between 16:30 and 17:30
Activity description : Emergency maintenance on the core routers
Affected services : All ip connectivity
Impact : No Traffic
Reason : To resolve some issues in the network
Date of work : April 13, 2005
Timeframe (CET) : 16:30 - 16:30
Duration : Approximately 10 seconds
We apologise for the inconvenience.
We have to do emergency maintenance on the core routers to resolve some issues in the network.
This will give a short outage for the customers of about 10 seconds.
The time frame is between 16:30 and 17:30
Activity description : Emergency maintenance on the core routers
Affected services : All ip connectivity
Impact : No Traffic
Reason : To resolve some issues in the network
Date of work : April 13, 2005
Timeframe (CET) : 16:30 - 16:30
Duration : Approximately 10 seconds
We apologise for the inconvenience.
Anoniem: 59374
[quote]gerbruggeman schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:52:
[...]
Praat geen onzin, er zou met mij contact opgenomen worden en dat gebeurt gewoon niet.
* Anoniem: 59374 had het aangemeld bij $monteur. Daar is dan het wachten op
[...]
Ik klaag niet, ieg niet zoals velen hier wel doen.Reden dat ik melding maak is omdat "add" hier een soort van oproep doet omtrent snelheidsproblemen en daar heb ik op gereageerd.That's all ...
Verder hoop ik hier mensen te treffen die vergelijkbare ervaringen hebben en die misschien tips hebben of er uiteindelijk zelf iets mee kunnen.
Het snelheidsprobleem. hmmm, daar zijn we fijn door bbned overtroefd.
Overigens is het wel een plan van Ger om inderdaad een faq te maken hoe en wat met aansturen van monteurs ( KPN/BBned/Anders )
Daar had ik graag tijd voor, maar dan moeten de HH carriers niet steeds oxide strooien
[...]
Praat geen onzin, er zou met mij contact opgenomen worden en dat gebeurt gewoon niet.
[...]
Ik klaag niet, ieg niet zoals velen hier wel doen.Reden dat ik melding maak is omdat "add" hier een soort van oproep doet omtrent snelheidsproblemen en daar heb ik op gereageerd.That's all ...
Verder hoop ik hier mensen te treffen die vergelijkbare ervaringen hebben en die misschien tips hebben of er uiteindelijk zelf iets mee kunnen.
Overigens is het wel een plan van Ger om inderdaad een faq te maken hoe en wat met aansturen van monteurs ( KPN/BBned/Anders )
Daar had ik graag tijd voor, maar dan moeten de HH carriers niet steeds oxide strooien
Anoniem: 100075
"Het snelheidsprobleem. hmmm, daar zijn we fijn door bbned overtroefd."
dat klinkt niet goed..................
ben overigens na een hele dag 56k speed , weer een factor 100 sneller
dat klinkt niet goed..................
ben overigens na een hele dag 56k speed , weer een factor 100 sneller

De snelheid is weer terug, maar nu is VODSL weer zo dood als een pier. 

Kiestoon hier ook foetsie!Mister_T schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:15:
De snelheid is weer terug, maar nu is VODSL weer zo dood als een pier.
edit; hij doet het alweer 17:23
edit; hij is weer weg 17:34
hij doe het weer. Maar volgens mij loopt een kaart te flippen in die media gateway
[Voor 39% gewijzigd door I_stealth_I op 13-04-2005 17:50]
/dev/null
Ik vraag me eigenlijk af hoe 'populair' TweakDSL is. Het lijkt mij dat je toch redelijk wat klanten nodig hebt als ISP, maar ik ken niemand die TweakDSL kent en zie nooit reclame.
Ik overweeg trouwens om van Chello over te stappen naar TweakDSL, naar: "TIS DSL Pro is in plaats van 2Mbit/1Mbit nu zelfs 5Mbit/768kbit!"
Vind het alleen vaag dat de upload lager is met een actie
Maar wel mooie snelheden voor 40euro, maar hoe stabiel zijn deze snelheden via Tiscali (waar ik een niet al te hoge dunk van heb)?
Ik overweeg trouwens om van Chello over te stappen naar TweakDSL, naar: "TIS DSL Pro is in plaats van 2Mbit/1Mbit nu zelfs 5Mbit/768kbit!"
Vind het alleen vaag dat de upload lager is met een actie

Ik denk dat de doelgroep van TweakDSL een andere is dan voor de doorsnee internet gebruiker die al snel tevreden is met Chello/Planet/Wanadoo o.i.d.Aikon schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:44:
Ik vraag me eigenlijk af hoe 'populair' TweakDSL is. Het lijkt mij dat je toch redelijk wat klanten nodig hebt als ISP, maar ik ken niemand die TweakDSL kent en zie nooit reclame.
Vind het alleen vaag dat de upload lager is met een actieMaar wel mooie snelheden voor 40euro, maar hoe stabiel zijn deze snelheden via Tiscali (waar ik een niet al te hoge dunk van heb)?
Dat wil nog niet zeggen dat TweakDSL de ideale provider is maar ze doen in ieder geval hun best.
Of de samenwerking met Tiscali zo geweldig is moeten we maar afwachten, ik heb er persoonlijk niet zoveel vertrouwen in maar het kan meevallen. Bovendien is de dekking die Tiscali biedt veel minder dan van BBned. Het hangt er maar net vanaf waar je woont of je er gebruik van kunt maken.
Klein detail, maar toch

Als je de postcode check doet krijg je dit soort vage berichten "Jammer genoeg is het Tiscali-netwerk nog niet beschikbaar. Tiscali is ook zeer voordelig op het KPN-netwerk."
Als je daarover navraag doet bij Tiscali krijg je zeer vage antwoorden, een reden voor mij om af te haken.
Je zou ook kunnen overwegen een abo te nemen op het BBned netwerk.
Over het algemeen toch wel stabiel te noemen.
Zoals gezegd is de doelgroep beperkt, dus ik verwacht niet dat TweakDSL binnenkort te zien is in TV reclames zoals Het Net, Chello e.d.
Niet erg want van mij mogen mollen klemmen zetten om die mollen van Chello te vangen

VoDSL is stuk. De kiestoon is net een knipperlicht, 5 minuten wel, 5 minuten niet 
Tjonge jonge BBned, waar zijn jullie mee bezig. Het lijkt wel Windows
Meer mensen met VoDSL troubles sinds vanmiddag?

[Voor 46% gewijzigd door I_stealth_I op 13-04-2005 18:31]
/dev/null
Als ik vanaf een mobiele telefoon naar mijn huisnummer bel krijg ik :
Deze mobiele telefoon is niet beschikbaar
Overigens heb ik op het vaste toestel geen kiestoon al vanaf een uurtje of 1600h schat ik
..
Ik ga eens even het modem resetten.
Deze mobiele telefoon is niet beschikbaar

Overigens heb ik op het vaste toestel geen kiestoon al vanaf een uurtje of 1600h schat ik

Ik ga eens even het modem resetten.
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
Vanmiddag nog meer dan 2 uur aan het bellen geweest zonder problemen, nu word ik net gebeld op mijn mobiel met de vraag of ik afgesloten ben. Iemand die probeert te bellen krijgt drie oplopende toontjes achter elkaar. 
19:17 alles schijnt weer te werken

19:17 alles schijnt weer te werken
[Voor 10% gewijzigd door Mister_T op 13-04-2005 19:17]
Nee klopt, maar een ISP brengt - lijkt mij - behoorlijk wat kosten met zich mee, waardoor je toch flink wat klanten nodig hebt, waaronder dus doorsnee gebruikers.HoppyF schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:56:
[...]
Ik denk dat de doelgroep van TweakDSL een andere is dan voor de doorsnee internet gebruiker die al snel tevreden is met Chello/Planet/Wanadoo o.i.d.
Op adsl.nl kan je adsl vergelijken, er staat vanalles tussen, maar geen TweakDSL.
Ja, weet ik. Maar wel een stuk duurder.Je zou ook kunnen overwegen een abo te nemen op het BBned netwerk.
Over het algemeen toch wel stabiel te noemen.
Voor een beetje snelheid betaal je al 60euro/maand en dan nog aansluitkosten en modemkosten.
[Voor 6% gewijzigd door Aikon op 13-04-2005 18:51]
Anoniem: 81359
Yep, hier in Maassluis ookI_Stealth_I schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:04:
VoDSL is stuk. De kiestoon is net een knipperlicht, 5 minuten wel, 5 minuten niet

Beetje meer info op de nieuwspagina hierover zou geen kwaad kunnen!
[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 13-04-2005 19:46]
Hier geen problemen ook niet met VoDSL maar een collega van mij had wel problemen.Anoniem: 36887 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:41:
Ja hier in de achterhoek ook problemen.
Het is me wel opgevallen dat de TDSL Helpdesk zeer moeilijk te bereiken was.
Wel een stemmetje met de mededeling dat het "erg druk" was maar daarna niets meer, verbinding verbroken.
Dat zou aan kunnen geven dat er vanmiddag wel wat problemen geweest zijn.
Ik denk niet alleen bij TweakDSL maar volgens mij ook bij andere providers die BBned gebruiken.
En inderdaad een beetje uitleg op de website zou geen kwaad kunnen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
De Helpdesk zou ivm het het "te druk berichtje" als je belt, ook een korte melding kunnen geven dat er netwerk problemen o.i.d. zijn, dat scheelt een hoop onnodige telefoontjes en ergernis.
Kleine moeite lijkt me.
Is dit toeval? 
In en rond Bergschenhoek, Bleiswijk en een deel van Rotterdam zitten 10.000 mensen sinds vanochtend zonder vaste telefoonverbinding. In Bergschenhoek is volgens een woordvoerder van KPN een storing in een glasvezelkabel. Hierdoor liggen ook de mobiele telefonie en internet eruit.
"Wat de oorzaak is, weten we nog niet. Er is een ploeg technici onderweg. Het kan nog een uur tot anderhalf uur duren voordat we duidelijkheid hebben", aldus de woordvoerder.
(Fok)
Mijn telefoon doet het weer
(Oh ik zit in Rotterdam.. )
zal wel toeval zijn of gebruikt vodsl dezelfde glasvezel?

In en rond Bergschenhoek, Bleiswijk en een deel van Rotterdam zitten 10.000 mensen sinds vanochtend zonder vaste telefoonverbinding. In Bergschenhoek is volgens een woordvoerder van KPN een storing in een glasvezelkabel. Hierdoor liggen ook de mobiele telefonie en internet eruit.
"Wat de oorzaak is, weten we nog niet. Er is een ploeg technici onderweg. Het kan nog een uur tot anderhalf uur duren voordat we duidelijkheid hebben", aldus de woordvoerder.
(Fok)

[Voor 11% gewijzigd door om3ega op 13-04-2005 20:43]
Hij doet het hier nog niet, beetje jammer dit Tweak, naja BBnedom3ega schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:42:
Is dit toeval?
(Fok)

Nogmaals maar even de storingsvoicemail ingesproken; hopen nu dat er iemand actie kan ondernemen/info kan verstrekken.
[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 13-04-2005 20:55]
/dev/null
Anoniem: 27474
Tweak meld helaas bijna alles achteraf! Meestal als het probleem weer is verholpen. Ook staat er nog steeds niets over dat er veel mensen last hebben van een wat tragere verbinding.Ik volg deze postings al heel lang , en er zijn ook mensen van tweakdsl die deze posts lezen, dus ik snap niet waarom ze dat niet proberen anders te doen. Ik ben trouwens best benieuwd hoeveel mensen op de helpdesk zitten en vraag mij af of die mensen niet gelijk een berichtje op de tweaksite kunnen zetten als er iets is. Zoveel werk is dat nu ook weer niet.HoppyF schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:48:
[...]
Hier geen problemen ook niet met VoDSL maar een collega van mij had wel problemen.
Het is me wel opgevallen dat de TDSL Helpdesk zeer moeilijk te bereiken was.
Wel een stemmetje met de mededeling dat het "erg druk" was maar daarna niets meer, verbinding verbroken.
Dat zou aan kunnen geven dat er vanmiddag wel wat problemen geweest zijn.
Ik denk niet alleen bij TweakDSL maar volgens mij ook bij andere providers die BBned gebruiken.
En inderdaad een beetje uitleg op de website zou geen kwaad kunnen, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
De Helpdesk zou ivm het het "te druk berichtje" als je belt, ook een korte melding kunnen geven dat er netwerk problemen o.i.d. zijn, dat scheelt een hoop onnodige telefoontjes en ergernis.
Kleine moeite lijkt me.
Is er iemand die het volgende kan verklaren?
mijn alcatel speedtouch 510 krijgt in router mode geen ipadres. Tenminste daar lijkt het op als ik via de web interface in de router kijk.
In bridge mode krijgt mijn desktop wel een ip address, maar mijn laptop in eerste instantie niet. Ook niet nadat ik de speedtouch opnieuw geconfigureerd heb en na etterlijke IPCONFIG /RENEW's.
Echter na ruim een uur spontaan wel. (zonder dat ik me er van bewust ben dat ik iets veranderd heb
)
mijn alcatel speedtouch 510 krijgt in router mode geen ipadres. Tenminste daar lijkt het op als ik via de web interface in de router kijk.
In bridge mode krijgt mijn desktop wel een ip address, maar mijn laptop in eerste instantie niet. Ook niet nadat ik de speedtouch opnieuw geconfigureerd heb en na etterlijke IPCONFIG /RENEW's.
Echter na ruim een uur spontaan wel. (zonder dat ik me er van bewust ben dat ik iets veranderd heb

Even over VoDSL;
Ik heb BBeyond gebelt, deze hebben me doorverbonden met BBned network control. Die gast heeft me lijn even uitgelezen. Ik heb gezegd dat er meerdere klanten geen kiestoon hebben door het land. Die gast heeft een ticket aangemaakt en zou het doorzetten. Best aardig, dat hij mij van BBeyond toch wilde helpen.
Ik heb BBeyond gebelt, deze hebben me doorverbonden met BBned network control. Die gast heeft me lijn even uitgelezen. Ik heb gezegd dat er meerdere klanten geen kiestoon hebben door het land. Die gast heeft een ticket aangemaakt en zou het doorzetten. Best aardig, dat hij mij van BBeyond toch wilde helpen.

/dev/null
De foon is nu weer dood hier 

Misschien wel. Bij kabelbreuk is het vaak een hele bundel dat tegelijk kapot getrokken wordt. Kan best zijn dat BBned daar ook een vezeltje in heeft zitten wat gebruikt wordt tussen een centrale en een knooppunt. Dan valt heel de connectie naar die (of meerdere) centrale weg en heb je geen data en geen voice meer.om3ega schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:42:
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik bel vanwege mijn werk veel bedrijven in de regio rotterdam , Berkel enz enz.
Doordat ik vanmorgen weinig klanten te pakken kreeg zijn wij verder wezen informerenb en
er schijnt een heipaal in een kabel geslagen te zijn
Doordat ik vanmorgen weinig klanten te pakken kreeg zijn wij verder wezen informerenb en
er schijnt een heipaal in een kabel geslagen te zijn
Techna ffies gevraagd via IRC #tweakdsl, hij heeft geen dienst, maar hij weet ook nog van niets. Twee keer Cambrium storingsvoicemail ingesproken; ook nog geen results.
Owjah..dat storingsnummer kunnen ze wel opheffen, dat heeft toch geen nut. Blijkbaar hebben ze geen klanten met een SLA, dus ze luisteren het ook maar niet af.
edit; ik heb de werking van het nummer niet begrepen. Als je geen nummer hebt, moet je direct inspreken en dan wordt er een voicemail gestuurd naar de betr. waakdienst man. Bij een sla wordt er gelijk één opgetrommeld.
Heb het tegen die knakker van BBned gezegd, dat ik ongeveer 10 mensen al heb gezien met dezelfde problemen. Hij zou het escaleren naar andere mensjes.Gn!uz schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:11:
Hier in Baarn is de lijn ook dood... Meerdere tweakers btw...
Agree, nu lijkt het net of men gewoon nog van niets weet. terwijl er iets collectiefs speelt. Nogmaals die BBned gast zei dat hij nog niet meerdere meldingen heeft gehad hierover. Ook stond er nog geen storingsmelding voor.Anoniem: 81359 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:14:
Moet ff wat kwijt:
Ik vind het verdomme gewoon schandalig dat er nog steeds niets op de nieuwspagina staat.
Owjah..dat storingsnummer kunnen ze wel opheffen, dat heeft toch geen nut. Blijkbaar hebben ze geen klanten met een SLA, dus ze luisteren het ook maar niet af.
edit; ik heb de werking van het nummer niet begrepen. Als je geen nummer hebt, moet je direct inspreken en dan wordt er een voicemail gestuurd naar de betr. waakdienst man. Bij een sla wordt er gelijk één opgetrommeld.
[Voor 100% gewijzigd door I_stealth_I op 13-04-2005 23:46]
/dev/null
Moet ff wat kwijt:
Ik vind het verdomme gewoon schandalig dat er nog steeds niets op de nieuwspagina staat.
Op dit moment is er een storing met een aantal telefoonlijnen bij bbned, die zijn hiervan op de hoogte en proberen asap alles weer te herstellen... (je hebt geen kiestoon o.a.)
Hé VoDSL werkt weer. Alleen jammer dat BBned pas alarm slaat als je ze belt. Toch wel beetje knullig dat ik via de helpdesk van de concurrent een storing moet melden. Gelukkig was deze gast zo aardig om me te helpen toen ik hem een ordernummer gaf. Meestal is er geen weg te bewandelen rechtstreeks met BBned/Bbeyond.
/dev/null
inmiddels zal het voor de meesten weer werken, en voor diegenen waar het niet werkt maximaal een uurtje duren.
Hier ( 3146 CC ) nog een dode lijn, maargoed ze zijn er mee bezig....I_Stealth_I schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:11:
Hé VoDSL werkt weer.
Anoniem: 107119
Ik hoop voor BBned dat ze er dit jaar niet TE vaak uitliggen met VoDSL want dan presteert KPN toch wel beter met minder dan 1 storing per 5 jaar.
Bellen kan ik wel, maar ik heb een upload van <1kb/s al de hele avond (en daarmee ook een bagger download!)
En net nu ik hem eens DRINGEND nodig heb!
(zul je altijd net zien)

[Voor 15% gewijzigd door Stefke op 14-04-2005 00:03]
Dat valt wel mee, dit is de eerste grote storing sinds juli '04. Als het tijdens kantooruren was gebeurt was het niet van deze duur geweest. Daar mogen ze van mij wel wat voor verzinnen bij tweak.Anoniem: 107119 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:46:
Ik hoop voor BBned dat ze er dit jaar niet TE vaak uitliggen met VoDSL want dan presteert KPN toch wel beter met minder dan 1 storing per 5 jaar.
/dev/null
Wacht even, lees eerst even verder...Anoniem: 59374 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:30:
gerbruggeman schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:52:
[...]
Which means excactly ?[...]
Nou goed, zsm, want goed informeren van je klanten scheelt de helpdesk ook een hoop workload, lijkt me...Overigens is het wel een plan van Ger om inderdaad een faq te maken hoe en wat met aansturen van monteurs ( KPN/BBned/Anders )
Affijn even een update !
Eerst even de Systeem-Noten:
PC1=Asus P4C800 (PIV) de Luxe met onboard (Intel Gigabit) ethernet met WinXP/Win2K
PC2= Asus P2B (PIII) met LevelOne Fast Ethernet met Win98
Laptop=Toshiba Satellite Pro 4600 (PIII) met onboard Intel Pro/100 VE Ethernet met Win2K
Na diverse downloadtests vanaf ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
met mijn PC's EN laptop met/zonder router hetvolgende:
A.
Verschil PC1&2-Laptop
Opvallend is dat ik met mijn PC's plm 10-15 kbyte/s sneller download dan met mijn laptop.
Of de router ertussen zit maakt in beide gevallen niks(kabel)/niet zoveel(wifi) uit.
Vreemde is dat dit (verschil PC1&2-Laptop) met mijn wanadoo-lite
(1152k destijds, via speedtouch modem+ zelfde router)
geen enkel verschil maakte,nu scheelt het zo'n 10-20 kbyte/s.
Enig idee waar dit aan kan liggen ?
B.
Op PC1 valt me bovendien op:
1)download begint met 11kbyte/s
2)snelle stijging (1sec) 300-400 kbyte/s
3a)meestal snelle daling (1sec) naar plm 65-70 kbyte/s
3b)soms langzame daling (gedurende de begin van de gehele/gedeeltelijke download) naar 65-70 kbyte/s...
C.
Op PC2 valt me bovendien op:
1)download begint met 110-120 kbyte/s
2)snelle daling (enkele seconden) naar plm 65-70 kbyte/s
Hoewel met de PC's iets betere resultaten worden bereikt
halen ze bij-lange-na de theoretische downloadsnelheid van 128 kbyte/s niet ,
ofwel praktische van plm 105-110kbyte/s ook niet.
Dat scheelt nog altijd zo'n 40-50 kbyte/s.
D.
NB: sinds dat de storing van vandaag (telefoon-modem-snelheid) is opgelost,
haal ik nog maar een upload van plm 0,9 kbyte/s (7kbps)
Weer een andere storing ?
Dus wat nu ? Toch maar een monteur ?
Of moet ik nog iets anders proberen/testen/tweaken ?
Jullie tips (van elke ervaringsdeskundige) zijn welkom !
Ik hoor iedereen maar klagen over telefonie...
Maar omdat ik vanmiddag ook last had van de maximale 5 kB/s download en een helder licht zei dat het resetten van de modem zou helpen, zit ik gvd nu in te bellen via een 56 kbps modempie.
Mijn ADSL modem traint niet meer in. De helpdesk zei vanmiddag dat er een landelijk probleem was. Maar waarom hoor ik dan niemand hier waarvan de modem ook niet meer intraint??
Omdat die mensen er ook uitliggen? Dan heb je toch nog wel een modem of andere manier om internet te checken?
Ik baal hier wel van. Die 700 kB/s kon ik mee leven, maar ik heb nu helemaal geen ADSL meer.
Telefonie kan me aan m'n derrière oxideren.
Maar omdat ik vanmiddag ook last had van de maximale 5 kB/s download en een helder licht zei dat het resetten van de modem zou helpen, zit ik gvd nu in te bellen via een 56 kbps modempie.
Mijn ADSL modem traint niet meer in. De helpdesk zei vanmiddag dat er een landelijk probleem was. Maar waarom hoor ik dan niemand hier waarvan de modem ook niet meer intraint??
Omdat die mensen er ook uitliggen? Dan heb je toch nog wel een modem of andere manier om internet te checken?
Ik baal hier wel van. Die 700 kB/s kon ik mee leven, maar ik heb nu helemaal geen ADSL meer.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik kom er nog niet uit met de uitgaande nummerweergave. Ik heb hier ISDN over VoDSL (Met een Copperjet 815 dus), waarbij inkomende nummerweergave vanaf het moment van oplevering heeft gewerkt.
Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om uitgaande nummerweergave te laten werken. De TweakDSL helpdesk heeft de setting(s) al meerdere keren nagegekeken en elke keer komt er netjes naar voren dat uitgaande nummerweergave vrij staat voor alle MSN's. Maar helaas, in de praktijk is het anders.
Nou weet ik dat er bij uitgaande nummerweergave wel eens erg specifiek naar het meegezonden MSN nummer wordt gekeken, daarom het ik verschillende pogingen gedaan om mijn MSN's voor het uitgaande gedeelte in te stellen. Er even van uitgaande dat ik als nummer 038-1234567 heb, heb ik de combinaties 0381234567, 381234567, 0031381234567, 31381234567, 1234567 en zelfs 234567 geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Ik heb bij elk nummer zowel naar een ander toestel op mijn ISDN lijn gebeld (waarop nummerweergave werkt) als naar mijn mobiele aansluiting, maar het blijft 'Privénummer belt' aangeven. Ik heb het zowel via een Tiptel telefooncentrale geprobeerd als via een Tiptel 195 ISDN toestel direct op de S0 bus van de Copperjet.
Nou wil ik voordat ik dit probleem opnieuw bij de helpdesk ga aankaarten eerst even wat reacties/tips van andere VoDSL ISDN gebruikers afwachten, zodat ik zeker weet dat het hier niet lokaal zit.
Overigens wil ik even kwijt dat het beeld wat ik hier op het forum krijg van het functioneren van de helpdesk absoluut niet strookt met m'n eigen ervaringen. Oh ja, er gaat zeker wel eens wat mis. Maar het gebrek aan communicatie en hulpvaardigheid was bij mij toch niet echt merkbaar. Ik ben best wel een veeleisende gebruiker en -op de nummerweergave na- zijn alle puntjes (en dat zijn er me toch teveel om hier uit te typen
) die ik heb aangestipt opgelost, met feedback en al. Binnen enkele dagen. Alleen zouden er inderdaad eens storingsmeldingen op de site geplaatst moeten worden zodra er een storing (opgemerkt) is, en niet sommige storingen vermelden zodra deze opgelost zijn. VoDSL heeft er hier niet uitgelegen vandaag, maar zou er ook flink van balen als de telefonie hier plat ligt en het maar gewoon afwachten is omdat er nergens enige informatie van je provider beschikbaar is.
@Crusader: Herkenbaar! Weet niet of de oorzaak hetzelfde is, maar enige weken geleden had ik het probleem van niet opnieuw kunnen intrainen ook: Heb de modem een half uur van stroom en netwerk gehaald en daarna opnieuw aangesloten en ingesteld (Quick Setup wizard gedraaid) Na enige moeite (~ 7 minuten) trainde het modem opnieuw in en pas 22 minuten later kreeg ik een IP adres van de DHCP server. Misschien een poging waard?
Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om uitgaande nummerweergave te laten werken. De TweakDSL helpdesk heeft de setting(s) al meerdere keren nagegekeken en elke keer komt er netjes naar voren dat uitgaande nummerweergave vrij staat voor alle MSN's. Maar helaas, in de praktijk is het anders.
Nou weet ik dat er bij uitgaande nummerweergave wel eens erg specifiek naar het meegezonden MSN nummer wordt gekeken, daarom het ik verschillende pogingen gedaan om mijn MSN's voor het uitgaande gedeelte in te stellen. Er even van uitgaande dat ik als nummer 038-1234567 heb, heb ik de combinaties 0381234567, 381234567, 0031381234567, 31381234567, 1234567 en zelfs 234567 geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Ik heb bij elk nummer zowel naar een ander toestel op mijn ISDN lijn gebeld (waarop nummerweergave werkt) als naar mijn mobiele aansluiting, maar het blijft 'Privénummer belt' aangeven. Ik heb het zowel via een Tiptel telefooncentrale geprobeerd als via een Tiptel 195 ISDN toestel direct op de S0 bus van de Copperjet.
Nou wil ik voordat ik dit probleem opnieuw bij de helpdesk ga aankaarten eerst even wat reacties/tips van andere VoDSL ISDN gebruikers afwachten, zodat ik zeker weet dat het hier niet lokaal zit.
Overigens wil ik even kwijt dat het beeld wat ik hier op het forum krijg van het functioneren van de helpdesk absoluut niet strookt met m'n eigen ervaringen. Oh ja, er gaat zeker wel eens wat mis. Maar het gebrek aan communicatie en hulpvaardigheid was bij mij toch niet echt merkbaar. Ik ben best wel een veeleisende gebruiker en -op de nummerweergave na- zijn alle puntjes (en dat zijn er me toch teveel om hier uit te typen

@Crusader: Herkenbaar! Weet niet of de oorzaak hetzelfde is, maar enige weken geleden had ik het probleem van niet opnieuw kunnen intrainen ook: Heb de modem een half uur van stroom en netwerk gehaald en daarna opnieuw aangesloten en ingesteld (Quick Setup wizard gedraaid) Na enige moeite (~ 7 minuten) trainde het modem opnieuw in en pas 22 minuten later kreeg ik een IP adres van de DHCP server. Misschien een poging waard?
[Voor 10% gewijzigd door Maestro op 14-04-2005 00:16]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Nee hoor, het gaat niet alleen over VoDSL telefonie problemen.Crusader schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:09:
Ik hoor iedereen maar klagen over telefonie...
Er zijn volgens mij vandaag twee problemen geweest.
1. zeer langzame ADSL verbindingen (paar KBs), maar nog wel VoDSL.
2. uitval van de VoDSL lijn, dus geen telefonie
Of er een relatie is tussen deze twee problemen weet ik niet, het kunnen twee los staande problemen zijn. Neemt niet weg dat het vervelend is natuurlijk en dat het blijkbaar ook een grote groep mensen treft.
De meldingen van Voice problemen bij BBned staan inmiddels wel op de website van TDSL.
Over de ADSL problemen staat niets.
@Crusader: zit je in de regio Almere?
Heb beide ondervondenHoppyF schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:25:
[...]
Nee hoor, het gaat niet alleen over VoDSL telefonie problemen.
Nu is er (mogelijk) een 3e (??):
upload is bij nu nog maar 0.9 kbyte/s (7 kbit/s)
ik zit in de regio Middelburg.
Had ik maar een langzame verbinding, ik heb nu helemaal geen verbinding, de modem traint niet in.HoppyF schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:25:
[...]
Nee hoor, het gaat niet alleen over VoDSL telefonie problemen.
Of er een relatie is tussen deze twee problemen weet ik niet, het kunnen twee los staande problemen zijn. Neemt niet weg dat het vervelend is natuurlijk en dat het blijkbaar ook een grote groep mensen treft.
De meldingen van Voice problemen bij BBned staan inmiddels wel op de website van TDSL.
Over de ADSL problemen staat niets.
@Crusader: zit je in de regio Almere?
Ik woon in Zoetermeer, niet echt in de buurt van Almere

If it ain't broken, play with it till it breaks.
ADSL2+ ook bij andere aanbieders beschikbaar
Woensdag 13 April 2005 - 12:50 - Bron: Computable
Alternatieve DSL-aanbieders mogen officieel van start met het snelle ADSL2+ nu zij hun contracten met KPN vernieuwd hebben. VDSL heeft een minder centrale rol gekregen dan KPN graag wilde.
Het is KPN niet gelukt om VDSL een centrale rol te geven bij deze nieuwe contracten. De bestaande overeenkomsten met KPN voor gebruik van diens wijkcentrales voldoen niet langer, omdat nieuwe DSL-varianten hun grotere doorvoercapaciteit danken aan een forse uitbreiding van het signaal-spectrum in de koperdraden.
KPN stelde DSL-aanbieders voor ADSL2+ te reserveren voor aansluitingen binnen een straal van 1,5 kilometer om de wijkcentrales heen en VDSL te gebruiken voor de langere afstanden. "Hier heeft KPN veel commentaar op gekregen", zegt Arthur van de Ende, commercieel directeur van BBned. Alternatieve aanbieders als BBned en Versatel zetten hun kaarten volledig op ADSL2+ en willen ook de langere afstanden met deze ADSL-variant bedienen.
Het gebruik van ADSL2+ met bijbehorend breder spectrumgebruik is nu als extra bepaling toegevoegd aan de bestaande contracten voor de wijkcentrales. Verder gaan de aanbieders gezamenlijk een nieuwe VDSL-standaard onderzoeken, die minder spectrumoverlap heeft op de koperdraden met ADSL2+.
KPN onthoudt zich - zoals gebruikelijk bij dergelijke contracten - van commentaar. Versatel verwacht dat het binnen enkele weken met ADSL2+ verbindingen voor bedrijven komt. BBned wacht tot juni, zodat het de nieuwe ADSL-variant op alle plekken in zijn netwerk aan kan bieden.
Woensdag 13 April 2005 - 12:50 - Bron: Computable
Alternatieve DSL-aanbieders mogen officieel van start met het snelle ADSL2+ nu zij hun contracten met KPN vernieuwd hebben. VDSL heeft een minder centrale rol gekregen dan KPN graag wilde.
Het is KPN niet gelukt om VDSL een centrale rol te geven bij deze nieuwe contracten. De bestaande overeenkomsten met KPN voor gebruik van diens wijkcentrales voldoen niet langer, omdat nieuwe DSL-varianten hun grotere doorvoercapaciteit danken aan een forse uitbreiding van het signaal-spectrum in de koperdraden.
KPN stelde DSL-aanbieders voor ADSL2+ te reserveren voor aansluitingen binnen een straal van 1,5 kilometer om de wijkcentrales heen en VDSL te gebruiken voor de langere afstanden. "Hier heeft KPN veel commentaar op gekregen", zegt Arthur van de Ende, commercieel directeur van BBned. Alternatieve aanbieders als BBned en Versatel zetten hun kaarten volledig op ADSL2+ en willen ook de langere afstanden met deze ADSL-variant bedienen.
Het gebruik van ADSL2+ met bijbehorend breder spectrumgebruik is nu als extra bepaling toegevoegd aan de bestaande contracten voor de wijkcentrales. Verder gaan de aanbieders gezamenlijk een nieuwe VDSL-standaard onderzoeken, die minder spectrumoverlap heeft op de koperdraden met ADSL2+.
KPN onthoudt zich - zoals gebruikelijk bij dergelijke contracten - van commentaar. Versatel verwacht dat het binnen enkele weken met ADSL2+ verbindingen voor bedrijven komt. BBned wacht tot juni, zodat het de nieuwe ADSL-variant op alle plekken in zijn netwerk aan kan bieden.
Afgelopen nacht leek het opgelost. Ik kon om 01.00 weer gebruik maken van telefonie.
Vanochtend 08.10 helaas weer niet mogelijk.
Locatie Amersfoort.
Vanochtend 08.10 helaas weer niet mogelijk.

Op alle plekken nog welkenles schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:33:
..........

Ik hoop dat BBned e.e.a. goed onder controle kan houden.
Dat wil niet zeggen dat iedereen massaal zal gaan overstappen op ADSL2+ maar ook een klein aantal kan voor een groot aantal problemen zorgen.
wat gebruik je als client? IE?(*brrr*..). Of doe je dat met wget oid (ja da's er ook voor win32) ?gerbruggeman schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:58:
Na diverse downloadtests vanaf ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
laptop= tragere HDD, lagere busspeed?A.
Verschil PC1&2-Laptop
Opvallend is dat ik met mijn PC's plm 10-15 kbyte/s sneller download dan met mijn laptop.
Enig idee waar dit aan kan liggen ?
Even afgezien van het punt dat je uiteindelijke snelheid beter een gemiddelde aangeeft nog even dit:B.
Op PC1 valt me bovendien op:
1)download begint met 11kbyte/s
2)snelle stijging (1sec) 300-400 kbyte/s
3a)meestal snelle daling (1sec) naar plm 65-70 kbyte/s
3b)soms langzame daling (gedurende de begin van de gehele/gedeeltelijke download) naar 65-70 kbyte/s...
Als je zoals ik nu vermoed inderdaad je browser als FTP client gebruikt kom je tegen het prachtige (hum) caching van je browser aan te lopen.
Overigens zegt die 300 dus niks. Ik kan met firefox zelfs een 1.2Mbit downspeed genereren als ik maar lang genoeg wacht met aangeven waar ik de desbetreffende file wil saven

Test alsjeblieft eens met wget; daar krijg je een duidelijker gemiddelde uit en betrouwbaarder waarden dan via een webbrowser.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hier (3146 CC) ook nog nietAnoniem: 36887 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 08:51:
Telefonie werkt bij mij nog steeds niet. Ook niet na reset van modem.

Extra:
Tweakdsl haal dat irritante bericht van jullie telefooncentrale en laat de mensen gewoon wachten als ze willen!
[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 14-04-2005 13:45]
Zojuist bevestiging ontvangen van de helpdesk. Telefonie problemen zijn nog niet opgelost.
Melding op de Tweakdsl-site is nog van vannacht.
ftp gewoon met ieBackSlash32 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:27:
[...]
wat gebruik je als client? IE?(*brrr*..). Of doe je dat met wget oid (ja da's er ook voor win32) ?
[...]
C'mon dude ! Ik kan met mijn laptop wel Video-capturen&editen, maar dan zou ik niet fatsoenlijk kunnen downloaden ? Get real !laptop= tragere HDD, lagere busspeed?
Wil ik best eens doen.......[...]
Even afgezien van het punt dat je uiteindelijke snelheid beter een gemiddelde aangeeft nog even dit:
Als je zoals ik nu vermoed inderdaad je browser als FTP client gebruikt kom je tegen het prachtige (hum) caching van je browser aan te lopen.
Overigens zegt die 300 dus niks. Ik kan met firefox zelfs een 1.2Mbit downspeed genereren als ik maar lang genoeg wacht met aangeven waar ik de desbetreffende file wil saven
Test alsjeblieft eens met wget; daar krijg je een duidelijker gemiddelde uit en betrouwbaarder waarden dan via een webbrowser.
Dus weer eens deze: ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
Nou ja zeg: met wget downloaden = net geen 30kbyte/s !
Ikzelf gebruik voor eigen FTP-gebruik meestal het oude freeware WSftp_le,
datarate: plm 50kbyte/s (zelfde resultaat als met ie)
resultaten wget:
F:\soft\ftp\!wget19-windows>wget -m -k ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
--13:47:47-- ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
=> `ftp.tweakdsl.nl/test/.listing'
Resolving ftp.tweakdsl.nl... 217.19.16.135
Connecting to ftp.tweakdsl.nl[217.19.16.135]:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD /test ... done.
==> PORT ... done. ==> LIST ... done.
[ <=> ] 314 --.--K/s
13:47:47 (306.64 KB/s) - `ftp.tweakdsl.nl/test/.listing' saved [314]
--13:47:47-- ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin
=> `ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin'
==> CWD not required.
==> PORT ... done. ==> RETR 10mb.bin ... done.
Length: 10,485,760
100%[====================================>] 10,485,760 28.54K/s ETA 00:00
13:53:55 (27.85 KB/s) - `ftp.tweakdsl.nl/test/10mb.bin' saved [10485760]
FINISHED --13:53:55--
Downloaded: 10,486,074 bytes in 2 files
Converted 0 files in 0.00 seconds.
[Voor 6% gewijzigd door gerbruggeman op 14-04-2005 13:59]
Artikel op webwereld:
http://www.webwereld.nl/nieuws/21265.phtml
BBned getroffen door storing
Donderdag, 14 april 2005 - Internetters die gebruikmaken van het netwerk van BBned hebben last gehad van technische problemen. Daardoor hadden ze geen of een zeer trage toegang tot internet...
http://www.webwereld.nl/nieuws/21265.phtml
BBned getroffen door storing
Donderdag, 14 april 2005 - Internetters die gebruikmaken van het netwerk van BBned hebben last gehad van technische problemen. Daardoor hadden ze geen of een zeer trage toegang tot internet...
Ik ben al bij tweakdsl sinds het bestaat... toen was het allemaal nog klein enzo.. (en goed)
Ik heb me vorige week laten overschakelen naar het Tiscali netwerk..
Ik krijg van de jongens gewoon niks qua ontvangst bevestiging ofzo..
bel ik de helpdesk op.. die doet een beetje ongeïnteresseerd...
wat is er aan de hand met de jongens?
Audi A8 W12 6.0
Anoniem: 139157
Heb eindelijk bericht dat ik op 27 april aangesloten wordt.
Migratie heeft dan ruim 2 maanden geduurd en ik heb dan
een 7 dikke weken geen internet gehad.
Nu gaan ze ADSL2+ bieden, nou mensen suc6 met de overstap...
Trouwens http://ondersteuning.tweakdsl.nl/ geeft wel een eenduidig antwoord? ;-)
Michel.
Migratie heeft dan ruim 2 maanden geduurd en ik heb dan
een 7 dikke weken geen internet gehad.
Nu gaan ze ADSL2+ bieden, nou mensen suc6 met de overstap...
Trouwens http://ondersteuning.tweakdsl.nl/ geeft wel een eenduidig antwoord? ;-)
Michel.
Anoniem: 107119
Waarschijnlijk zijn ze ietwat ongesteld van alle klachtendelyver schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:29:
Ik ben al bij tweakdsl sinds het bestaat... toen was het allemaal nog klein enzo.. (en goed)

Nu al 2 dagen een upload van minder dan 1kb/s, down wordt daardoor afgeknepen naar <30kb/s. In de praktijk kan ik vrijwel niets meer met die upload (mail, internet etc)
Ik zit in Tilburg, zijn er meer mensen die in die buurt wonen en daar last van hebben?
Ik zit in Tilburg, zijn er meer mensen die in die buurt wonen en daar last van hebben?
[Voor 6% gewijzigd door Stefke op 14-04-2005 18:06]
Gisteren even een 2 tal filmpje gedownload (ja downloaden mag!) van de server. Van de 190 files zijn er precies 12 compleet de rest mist allemaal het een en ander . Hier is niet tegenaan te parren. Maar ja volgens tweak gaat het met de newserver weer goed , want ik zie geen meldingen op tweakdsl. 

Oisterwijk hier , maar helemaal nergens last van gehad.stefijn schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:05:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 14 2005 om 19:15:12 UTC+0200)
Download : 614.1 KByte/sec
Upload : 69.8 KByte/sec
Ik heb gemaild, maar nog geen reactie gehad. Zal morgen overdag maar eens bellen.
edit: mijn upload is seondenlang helemaal dood, en dan ineens een piekje van 5-10kb. Zo kom ik aan een gemiddelde van < 1kb/s
edit: mijn upload is seondenlang helemaal dood, en dan ineens een piekje van 5-10kb. Zo kom ik aan een gemiddelde van < 1kb/s
[Voor 45% gewijzigd door Stefke op 14-04-2005 20:48]
Helaas, hier nog steeds niet (3812 HM)Anoniem: 81359 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:42:
Telefoon doet het gelukkig weer (3146CC)

zijn de storingen plaatselijk of landelijk ,want ik heb totaal geen storingen gehad.
geen server ,internet of telefoon storing , alles werkt als een zonnetje .
dl 795 KB/d
ul 110 KB/s
via server 8 draadjes
telefoon verkeer is niet uit geweest.
ik zit in regio Haarlem
dl 795 KB/d
ul 110 KB/s
via server 8 draadjes
ik zit in regio Haarlem
Lijkt mij dus niet landelijkkenles schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:12:
zijn de storingen plaatselijk of landelijk ,want ik heb totaal geen storingen gehad.
dl 795 KB/d
ul 110 KB/s
via server 8 draadjes
ik zit in regio Haarlem

Hier in Haarlem ook geen probs met TweakDSL ultra, maar elders in H'lem wel een probleem met een Demon verbinding. Hier is de verbinding sinds gisternacht dramatisch met een PL van meer dan 50%, er kan nauwelijks iets fatsoenlijks met de lijn gedaan worden... Dus het is wel landelijk, maar dan weer niet overal ofzo 

Een hele zooooi
Het probleem doet zich zo te lezen landelijk voor maar niet in het gehele land, dat is iets anders.BlackB1rd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:29:
Hier in Haarlem ook geen probs met TweakDSL ultra, maar elders in H'lem wel een probleem met een Demon verbinding. Hier is de verbinding sinds gisternacht dramatisch met een PL van meer dan 50%, er kan nauwelijks iets fatsoenlijks met de lijn gedaan worden... Dus het is wel landelijk, maar dan weer niet overal ofzo
De één heeft er dus last van en de ander niet.
Vraag me ook niet hoe dat kan ik weet het niet. Raar is het wel omdat het onwaarschijnlijk lijkt dat BBned opeens meerdere switches/routers/DSLAM o.i.d. tegelijkertijd aan het vervangen of upgraden is.
Als dat wel zo is zijn ze echt verkeerd bezig want daarmee neem je een groot risico.
Wellicht dat er een techneut is die hier meer van weet en (eventueel achteraf) kan mededelen wat er aan de hand geweest is.
We worden namelijk niet echt veel wijzer van de ISP's (TweakDSL, Demon, XS4All) die niet erg scheutig zijn met het verstrekken van informatie.
Nogmaals: zet het op de site als er iets stuk is of als er onderhoud gedaan wordt!!!
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat BBned stiekem op de achtergrond bezig is om zijn apparatuur gereed te maken voor ADSL2+ om daarmee binnenkort de concurrentie voor proberen te zijn. Wie namelijk het eerst komt met een aantrekkelijk pakket kan klanten binnen halen.
Maar vergeet niet: klanten binnen halen is mooi, maar klanten behouden is veel belangrijker.
Ik heb er begrip voor dat er een technisch probleem kan optreden alles kan immers stuk gaan maar communiceer dit wel goed naar je klanten.
Geen vage boodschapjes als je de helpdesk belt graag.
Edit:
BBeyond en Demon melden nu dat er wel wat gaat gebeuren, ik vraag me af of wij (TweakDSL)
daar ook mee te maken zullen krijgen.
14-04-2005 Spoedonderhoud op het netwerk (19:30 uur)
Om de problemen op het netwerk van onze netwerkleverancier te verhelpen gaat BBned in de nacht van 14 op 15 april tussen 02:00 en 05:00 uur spoedwerkzaamheden verrichten.
BBned gaat hierbij een zeer groot deel van haar netwerk resetten.
Dit heeft tot gevolg dat ook een groot deel van de BBeyond lijnen, korte onderbrekingen kunnen ondervinden.
Deze onderbrekingen zullen een tijdsduur hebben van enkele seconden tot een paar minuten.
Hierna moeten de verbindingen vanzelf weer tot stand komen.
Mocht uw verbinding hierna niet goed werken, dan kan een reset van uw modem het probleem verhelpen.
Als de reset van uw modem niet het beoogde resultaat geeft, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk onder nummer 0900-BBEYOND (0900-2239663)
[Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 14-04-2005 22:34]
Heb ik ook last van (Middelburg)stefijn schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:05:
Nu al 2 dagen een upload van minder dan 1kb/s, down wordt daardoor afgeknepen naar <30kb/s. In de praktijk kan ik vrijwel niets meer met die upload (mail, internet etc)
Ik dacht dat de storingen verholpen waren ?
speedtest.nl:
download 42,9 Kbyte/s (moet zijn 128 Kbyte/s, is al vanaf begin aansluiting ondermaats, 16 maart)
upload 0.4 Kbyte/s (moet zijn 64 Kbyte/s, storing ? Vind nergens een melding....)
[Voor 19% gewijzigd door gerbruggeman op 14-04-2005 23:37]
Yes please !!HoppyF schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:26:
[...]
Wellicht dat er een techneut is die hier meer van weet en (eventueel achteraf) kan mededelen wat er aan de hand geweest is.
We worden namelijk niet echt veel wijzer van de ISP's (TweakDSL, Demon, XS4All) die niet erg scheutig zijn met het verstrekken van informatie.
Nogmaals: zet het op de site als er iets stuk is of als er onderhoud gedaan wordt!!!
Mijn idee !Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat BBned stiekem op de achtergrond bezig is om zijn apparatuur gereed te maken voor ADSL2+ om daarmee binnenkort de concurrentie voor proberen te zijn. Wie namelijk het eerst komt met een aantrekkelijk pakket kan klanten binnen halen.
Maar vergeet niet: klanten binnen halen is mooi, maar klanten behouden is veel belangrijker.
Ik ben overgestapt van KPN (wanadoo) naar BBNED (tweakdsl), niet in de laatste plaats vanwege VODSL en de lagere kosten, maar ook vanwege de "betrouwbare & snelle verbindingen".
http://www.bbned.nl/content/consumenten.shtml :
"Kwaliteit is meetbaar..."
"Kortom als u een betrouwbare en snelle aansluiting wilt, dan kiest u voor een bbned aansluiting..."
"Gegarandeerde snelheid / Flexibele snelheid..."
Laatste slogans van BBNED blijken in mijn geval helemaal niet op te gaan, en als ik alle problemen die ik heb en heb gehad bijelkaar optel en ik kijk hoe de concurrentie in de markt staat vraag ik me af of me dit alle bloed zweet en tranen wel waard is geweest.
Hou me ten goede:
Ik heb alle begrip voor de vooruitgang der techniek (upgrades) en kleine snelgroeiende ISP's met hun eigen specifieke problemen, maar veel gekker moet het niet worden. Als dit komende tijd niet gaat verbeteren zal ik weer moeten switchen, wat op zich niet zo erg is, maar dat dit soepel gaat kan ik nou ook weer niet zeggen.
En of ik bij het BBNED-netwerk blijf is al helemaal de vraag (tot nog toe heb ik daar geen reden toe).
Yeppers !Ik heb er begrip voor dat er een technisch probleem kan optreden alles kan immers stuk gaan maar communiceer dit wel goed naar je klanten.
Geen vage boodschapjes als je de helpdesk belt graag.
Volgens mij moet BBNED zich eens realiseren dat zij de ISP goed moeten informeren, zodat deze hun klanten op de hoogte kunnen stellen.
TweakDSL: wat te denken van een nieuwsbrief & storingen systeem per email en VODSL/telefoon (info-nummer met storing-statussen) ?
[Voor 13% gewijzigd door gerbruggeman op 15-04-2005 00:02]
Iemand enig idee of telefonie alweer zou moeten werken? Hier in Amersfoort (Centrale Zielhorst) nog steeds zo dood als een pier (modem al uitgezet en weer aan).
voicegateway 2 heeft nog steeds problemen, andere storingen zijn opgelost *klopt af.
En hoe weet ik of ik op deze voicegateway zit en dit dus oorzaak van mijn problemen is? Inmiddels drie dagen zonder telefoon. Het duurt toch wat lang nu...
Overigens iets anders: ben ik de enige die doorheeft dat 'ondersteuning' op www.tweakdsl.nl naar een pagina verwijst die al dagen een 'Internal Server Error' geeft?
Overigens iets anders: ben ik de enige die doorheeft dat 'ondersteuning' op www.tweakdsl.nl naar een pagina verwijst die al dagen een 'Internal Server Error' geeft?
Anoniem: 23408
heeft iemand al iets vernomen die van pro-dsl naar squaredsl (incl voice)
overwilde stappen
heb mijn brief inmiddels 1.5 week geleden verzonden
nog geen bevestigingsmailtje ofzo
overwilde stappen

De pagina 'ondersteuning is niet meer dan een lap tekst:pluisje2004 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:43:
En hoe weet ik of ik op deze voicegateway zit en dit dus oorzaak van mijn problemen is? Inmiddels drie dagen zonder telefoon. Het duurt toch wat lang nu...
Daarnaast komen er een aantal opties tevoorschijn in het linkermenu, waaronder :Ondersteuning
Via het menu kan je verschillende soorten informatie vinden die wellicht wat vragen kunnen beantwoorden als je onverhoopt tegen een probleem aanloopt.
Bij instellingen kunt u informatie vinden hoe je jouw computer of modem moet instellen. Bij FAQ (Frequently Asked Questions) kan je meer informatie vinden over de gebruikte termen.
Update 19/01/2005:
De FAQ is geupdate; er zijn 3 vragen bij gekomen. Lees deze eerst alsjeblieft voor dat je naar de helpdesk belt.
Als je de dingen wilt lezen die betrekking hebben tot de nieuwsserver, evt. onderhoud-windows en/of voice, moet je het menuitem 'nieuws' gebruikenInstellingen
FAQ
Mailboxen
Customer menu
Verhuizen? *

Het is inderdaad wel wat warrig, maar een klein zelfonderzoekje is nooit weggenomen he

http://specs.tweak.to/5253
Zie zojuist op Webwereld dat Versatel ook 20Mbit gaat leveren, i.c.m. live voetbal voor slechts 39,95 per maand (1e jaar dan).
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/21270.phtml
Om eerlijk te zijn steekt mijn 8Mbit BBNed/Tweak abonnementje daar maar een beetje schril tegen af. Ik hoop dat BBNed wel de tegenaanval gaat inzetten, anders zal ik toch wel een overstap gaan overwegen.
Zonder twijfel zal BBNed wel met "iets" gaan komen, maar nu er van alle belangrijke spelers al plannen zijn onthult (of uitgelekt), verwacht ik toch wel iets van BBNed.
Bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/21270.phtml
Om eerlijk te zijn steekt mijn 8Mbit BBNed/Tweak abonnementje daar maar een beetje schril tegen af. Ik hoop dat BBNed wel de tegenaanval gaat inzetten, anders zal ik toch wel een overstap gaan overwegen.
Zonder twijfel zal BBNed wel met "iets" gaan komen, maar nu er van alle belangrijke spelers al plannen zijn onthult (of uitgelekt), verwacht ik toch wel iets van BBNed.
http://www.deyterra.com
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar info@ en nog steeds geen antwoord .
Denk dat ik toch maar geen abonnement neem dan.
Misschien weten jullie het, als je nu die actie neemt van TIS DSL 5mbit/768kbit , geldt die snelheid voor altijd, of is dat maar voor een jaar?
Ter "geruststelling", ook ik woon in Amersfoort en zit zonder telefonie. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan jou/ons.pluisje2004 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:43:

Daarnaast stokt mijn DL op 60%.

Ha bedankt voor de moeite maar ik weet wat er op staat. Tot vanmorgen gaf deze pagina toch echt een 'Internal Server Error' en dat staat zo slordig. Maar na mijn posting hier vanmorgen deed ie het ineens weer! Toevallig he?!Dimmu schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:22:
[...]
Het is inderdaad wel wat warrig, maar een klein zelfonderzoekje is nooit weggenomen he

Ach, misschien waren er een hoop zieken?Vatt schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:56:
[...]
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar info@ en nog steeds geen antwoord .

je krijgt antwoord als je geduld hebt.
Snelheid is voor altijd, welk mailtje was dat? heb je wel een autoresponse gekregen?Vatt schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:56:
[...]
Misschien weten jullie het, als je nu die actie neemt van TIS DSL 5mbit/768kbit , geldt die snelheid voor altijd, of is dat maar voor een jaar?
Nee niets van vernomen, en ik heb ook een brief + het formulier teruggestuurd.Anoniem: 23408 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:04:
heeft iemand al iets vernomen die van pro-dsl naar squaredsl (incl voice)
overwilde stappen
Volgens een reactie hier in het forum zou er al wel SquareDSL (nieuw) geleverd zijn.
Het zou inderdaad prettig zijn als we een bevestiging zouden ontvangen met een datum daarin wanneer het nieuwe SquareDSL abo geactiveerd gaat worden.
Gezien de dikke problemen de afgelopen dagen heeft het waarschijnlijk niet veel zin om de helpdesk hier nu mee lastig te vallen.
[Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 15-04-2005 12:45]
Nog altijd geen update van de nieuwspagina. Dit is SLECHT
.
Ik geloof best dat er bij Tweak een aantal mensen van goede wil zitten die keihard werken om de problemen op te lossen maar hoe kun je jezelf als provider nu serieus nemen als je niet eens in staat bent om een nieuwspagina een beetje actueel te houden? Het is zo makkelijk: gewoon even melden wat de problemen zijn, wat de aard van de problemen is, welke gebruikers getroffen zijn, wat er gedaan wordt om het op te lossen en wat de verwachte tijd is om het op te lossen.
Dat scheelt zoveel onrust! Kun je meteen je eigen helpdesk ook een beetje ontlasten...
Dit is al de zoveelste slechte ervaring met Tweak in de korte tijd dat ik klant ben ("vastgelopen" aanvraag, missende documentatie, niet soepel verlopen migratie, problemen met de facturatie, niet of uiterst laat reageren op mail en dan nog misinformatie geven ook...).
Volgende keer bedenk iemand zich wel een tweede keer voordat deze vol vertrouwen een jaarcontract afsluit...
Sorry hoor, het bovenstaande klinkt misschien wat onaardig maar zo ervaar ik dit als 'klant' nou eenmaal. Op zich draag ik tweak een warm hart toe maar dit moet ook gezegd kunnen worden denk ik.

Ik geloof best dat er bij Tweak een aantal mensen van goede wil zitten die keihard werken om de problemen op te lossen maar hoe kun je jezelf als provider nu serieus nemen als je niet eens in staat bent om een nieuwspagina een beetje actueel te houden? Het is zo makkelijk: gewoon even melden wat de problemen zijn, wat de aard van de problemen is, welke gebruikers getroffen zijn, wat er gedaan wordt om het op te lossen en wat de verwachte tijd is om het op te lossen.
Dat scheelt zoveel onrust! Kun je meteen je eigen helpdesk ook een beetje ontlasten...
Dit is al de zoveelste slechte ervaring met Tweak in de korte tijd dat ik klant ben ("vastgelopen" aanvraag, missende documentatie, niet soepel verlopen migratie, problemen met de facturatie, niet of uiterst laat reageren op mail en dan nog misinformatie geven ook...).
Volgende keer bedenk iemand zich wel een tweede keer voordat deze vol vertrouwen een jaarcontract afsluit...
Sorry hoor, het bovenstaande klinkt misschien wat onaardig maar zo ervaar ik dit als 'klant' nou eenmaal. Op zich draag ik tweak een warm hart toe maar dit moet ook gezegd kunnen worden denk ik.
Hier het lastige ventje uit Middelburg weer eens.... 
Dit keer met goed nieuws.
Niet omdat "men" hier op mijn berichtjes zit te wachten,
maar omdat ik vaker hoor dat alleen klachten geventileerd worden
Dus om deze spiraal maar eens te doorbreken...
Op miraculeuze wijze zijn mijn datarates vandaag op niveau !!
Speedtest:
download 92 - 106 Kbyte/s (was gem 50kb/s)
upload 40-45 Kbyte/s (was gem 40 kb/s)
connection 550-600 Conn/min
Ping 25-35 ms
Wat kan een mens toch blij zijn met eenvoudige dingen.
Aan de andere kant: mag ook wel na ruim een maand van troubles en gedoe,
zeker omdat ik voor deze snelheden betaal/heb betaald !
Mijn verzoek (en ik denk velen met mij) aan met name de verantwoordelijken bij BBNED
(ook TweakDSL) blijft echter nog steeds:
Informeer je mensen goed, zodat zij je klanten goed kunnen informeren !
Dat is het halve werk en voorkomt indianenverhalen en ander giswerk...
Ik ben en blijf toch benieuwd omtrent het hoe & waarom van deze storing en de oplossing ervan,
dus dat zou ik graag van TweakDSL en/of BBNED vernemen...
Ik weet niet wat jullie gedaan hebben, maar aan een ieder die eraan heeft meegeholpen:
BEDANKT !!
groeten van een tevreden klant uit Middelburg
PS voor management van TweakDSL:
1.Breng die facturering eens op orde !
Mijn online facturen staan nog steeds te boek als niet betaald, terwijl dat ruim een maand geleden is betaald /afgehouden van mijn rekening !
2. Graag de inlogggevens om de betaalde & lopende VODSL-rekening (telefoon-facturering) te kunnen bekijken, nog mooier als dat in het customer-menu van TweakDSL/Cambrium als optie wordt meegenomen.

Dus om deze spiraal maar eens te doorbreken...

Speedtest:
Ping 25-35 ms
Wat kan een mens toch blij zijn met eenvoudige dingen.

Mijn verzoek (en ik denk velen met mij) aan met name de verantwoordelijken bij BBNED
Ik ben en blijf toch benieuwd omtrent het hoe & waarom van deze storing en de oplossing ervan,
Ik weet niet wat jullie gedaan hebben, maar aan een ieder die eraan heeft meegeholpen:

Mijn online facturen staan nog steeds te boek als niet betaald, terwijl dat ruim een maand geleden is betaald /afgehouden van mijn rekening !
2. Graag de inlogggevens om de betaalde & lopende VODSL-rekening (telefoon-facturering) te kunnen bekijken, nog mooier als dat in het customer-menu van TweakDSL/Cambrium als optie wordt meegenomen.
[Voor 18% gewijzigd door gerbruggeman op 15-04-2005 14:46]
gefeliciteerd! Ik hoop voor lang.gerbruggeman schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:
Hier het lastige ventje uit Middelburg weer eens....
Dus om deze spiraal maar eens te doorbreken...![]()
Speedtest:
Ping 25-35 ms
Wat kan een mens toch blij zijn met eenvoudige dingen.![]()
BEDANKT !!
![]()

'tuurlijkAnoniem: 27474 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:54:
[...]gefeliciteerd! Ik hoop voor lang.Hmm een beetje sarcasme mag toch wel

Wou ik net niet zeggen dat ik hoop dat dat zo blijft,
ik wou daar min of meer gewoon vanuitgaan...
ook dat de rest goed gaatkomen

Anoniem: 141640
niet om te klagen hoor (of toch) maar buiten dat ze niet reageren op mails ,of onzin verkopen aan de telefoon.
heb ik sedert gisteren de 700kB grens doorbroken het is nu 500 met pieken naar 600
dat is dus bijna de helft minder als een week geleden zit er nu toch zwaar aan te denken om naar eweka over te stapen .
het klantgerichte van een jaar geleden is er wel uit geloof ik
ga vooral zo door tweak dan kom je er wel
hier heb je mijn postcode 3085jk (denk niet dat het wat uitmaakt maar toch)
heb ik sedert gisteren de 700kB grens doorbroken het is nu 500 met pieken naar 600
dat is dus bijna de helft minder als een week geleden zit er nu toch zwaar aan te denken om naar eweka over te stapen .
het klantgerichte van een jaar geleden is er wel uit geloof ik
ga vooral zo door tweak dan kom je er wel
hier heb je mijn postcode 3085jk (denk niet dat het wat uitmaakt maar toch)
- Eweka levert geen dsl meer
- Je wilt overstappen na enkele dagen 'problemen'? En jij denkt dat je dat bij een andere ISP nooit hebt?
- Dit is een algemeen BBned probleem; elke ISP heeft er last van
Soms moet ik toch wel een beetje lachen om zulk soort uitroepen hoor, taco123
- Je wilt overstappen na enkele dagen 'problemen'? En jij denkt dat je dat bij een andere ISP nooit hebt?
- Dit is een algemeen BBned probleem; elke ISP heeft er last van
Soms moet ik toch wel een beetje lachen om zulk soort uitroepen hoor, taco123

Anoniem: 141640
eweka levert gewoon dsl
http://www.eweka.nl/Consument/home.htm
hoezo enkele dagen
en wat is jouw belang bij tweak dsl
en we hebben het over de comunicatie van tweak .
ps dit is niet de eerste provider die ik heb gewisseld dus ik zit niet te roepen .ik zit gemmideld 16 uur per dag achter de pc dus die variatie in snelheid maakt zekker wat uit.maar zoals ik al zei ik val het meest over de helpdesk
http://www.eweka.nl/Consument/home.htm
hoezo enkele dagen
en wat is jouw belang bij tweak dsl
en we hebben het over de comunicatie van tweak .
ps dit is niet de eerste provider die ik heb gewisseld dus ik zit niet te roepen .ik zit gemmideld 16 uur per dag achter de pc dus die variatie in snelheid maakt zekker wat uit.maar zoals ik al zei ik val het meest over de helpdesk
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 141640 op 15-04-2005 18:50]
Eweka is met grote schulden failliet gegaan, en heeft hun DSL verkocht. Probeer google maar eens 
Mijn belang? Niets...ik vind het alleen grappig dat jij zo weinig tolereert van een consumenten lijntje. Als jij 16 uur per dag het maximale moet kunnen halen, ga dan eens denken over 'n zakelijke verbinding met lagere/geen overboeking.

Mijn belang? Niets...ik vind het alleen grappig dat jij zo weinig tolereert van een consumenten lijntje. Als jij 16 uur per dag het maximale moet kunnen halen, ga dan eens denken over 'n zakelijke verbinding met lagere/geen overboeking.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/12/04/F001.htm
Datum nieuwsfeit: 04-12-2004 Bron: Ingezonden persbericht
GRONINGEN, 20041204 -- Heerenveen, vandaag 2 november neemt DIS Europe Group de breedbandtak over van internetprovider Eweka. De overgenomen breedbandverbindingen (DSL) worden ondergebracht in dochteronderneming Fiberworld BV waar DIS Europe BV 100% aandeelhouder van is.
Let ook even op het taktisch gesjoemel met data. Geeft een beetje aan wat je van Fiberworld kunt verwachten. Je weet wel, de club die (delen van?) DutchDSL en Fast-XS overgenomen heeft, tot grote tevredenheid van de klanten.
Als je dan toch de forumsearch gevonden hebt, kijk even hoe men er bij Demon, Cistron/XS4All en Telebyte op het moment over denkt.
GRONINGEN, 20041204 -- Heerenveen, vandaag 2 november neemt DIS Europe Group de breedbandtak over van internetprovider Eweka. De overgenomen breedbandverbindingen (DSL) worden ondergebracht in dochteronderneming Fiberworld BV waar DIS Europe BV 100% aandeelhouder van is.
Let ook even op het taktisch gesjoemel met data. Geeft een beetje aan wat je van Fiberworld kunt verwachten. Je weet wel, de club die (delen van?) DutchDSL en Fast-XS overgenomen heeft, tot grote tevredenheid van de klanten.
Als je dan toch de forumsearch gevonden hebt, kijk even hoe men er bij Demon, Cistron/XS4All en Telebyte op het moment over denkt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hahaha lijkt wel of er helemaal geen goede providers meer zijn, en geen 1 uitgezonderdBurne schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:09:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2004/12/04/F001.htm

Niet doen

Ik heb de helpdesk tot nu toe nog niet nodig gehad dus ik kan je probleem niet bevestigen maar ik hoor ook steeds meer klachten over hun.
Vaak dezelfde klachten zoals je hier in het forum ook leest.
Mischien verbeter punten voor tweakdsl want voor velen is een helpdesk zeer belangrijk, het zijn niet allemaal tweakers die het zelf allemaal kunnen, er zijn de laatste tijd veel "gewone" klanten bij gekomen.
Dat soort klanten heeft vaak meer support nodig dan tot alleen het isra punt.
Maar nu mijn vraag:
Zijn de feeder stats nog te benaderen zoals vroeger, kan ze namelijk niet weer vinden en kwam er achter dat er ook een andere feeder is namelijk tweaknews.
Bestaat de cambrium feeder nog?
[Voor 16% gewijzigd door NLsandman op 15-04-2005 19:55]
Geef gerust je commentaar; ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je alles een beetje in het juiste perspectief moet zien

Elke provider heeft z'n problemen; en daarbij zijn er dus nog BBned problemen die voor alle providers van toepassing zijn. En daarom vraag ik me af of het wle zo verstandig is om na zo'n klein probleempje direct over te stappen; andere providers zullen zulke kleine probleempjes ook kennen namelijk

Je hebt het over een consumentenlijntje ... dat komt net over dat je dan geen eisen mag stellen en ook niets mag verwachten van de helpdesk. Dat vind ik vreemd.Xandrios schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:49:
[...]
Geef gerust je commentaar; ik wil alleen maar even duidelijk maken dat je alles een beetje in het juiste perspectief moet zien![]()
Elke provider heeft z'n problemen; en daarbij zijn er dus nog BBned problemen die voor alle providers van toepassing zijn. En daarom vraag ik me af of het wle zo verstandig is om na zo'n klein probleempje direct over te stappen; andere providers zullen zulke kleine probleempjes ook kennen namelijk
Ik betaal een x bedrag per maand en mag daar een bepaalde service voor verwachten.
Dat is o.a. een helpdesk die bereikbaar is, en die zijn klanten informeert. Hoe maakt niet uit, van mij apart via SMS, voicemail weetikveel.
Iedereen heeft er begrip voor dat er iets uitstapt, zelfs als dit buiten de schuld van de ISP gebeurd.
De ISP blijft echter volledig verantwoordelijk want als klant sluit je een contract af met de ISP en niet met de netwerk provider (BBned).
Of de oorzaak bij BBned zit (of KPN, Tiscali e.d.) doet dus niet ter zake.
Dit geldt ook voor het VoDSL verhaal. De helpdesk is wederom het aanspreekpunt en niemand anders.
Het kan best zijn dat andere providers tegelijkertijd ook problemen hebben, dat is vervelend natuurlijk maar pleit je eigen provider niet vrij van zijn verantwoordelijkheid.
En misschien dat de klanten van TweakDSL inderdaad meer eisen stellen, dat mag ook want daar betalen we (graag) iets extra's voor.
Als we deze extra service en technische voorzieningen niet zouden willen zaten we wel bij een andere provider.
En ja, dit forum lijkt soms wel een klaag box maar je moet toch ergens je ei kwijt?

Ook ik kreeg een nieuwe factuur terwijl ik al vooruit betaald had; de lijn was al opgeleverd, en dat kon pas na ontvangst van betaling. En dan een nieuwe factuur krijgen....BEETJE slordig.gerbruggeman schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:
En over die online facturen. Je moet er zelf achter komen dat dat weer via een of andere site loopt (budgetphone oid?!??).
Is het nou zo'n fucking moeite om effe op de site daar een vermelding van te zetten, of een briefje in het modemdoosje te steken met:
"VoDSL loopt via Budgetphone. U ontvangt binnen enkele weken logingegevens om uw facturen online te kunnen bekijken."
Ik heb er vandaag contact over gehad met de helpdesk:
1- de meneer aan de andere kant wist maar half waar ik het over had
2- na 4 weken verbinding krijg ik nu over waarschijnlijk 2 weken de gegevens van VoDSL, want waarschijnlijk lieten ze dat met een hoop andere users lopen.
Tja, toch mismanagement of te grote workload ?stefijn schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:35:
[...]
Ook ik kreeg een nieuwe factuur terwijl ik al vooruit betaald had; de lijn was al opgeleverd, en dat kon pas na ontvangst van betaling. En dan een nieuwe factuur krijgen....BEETJE slordig.
Da's de reden waarom ik ook om integratie van het customermenu vraag.Als je als ISP zorgt dat vandaaruit je klanten goed en VOLLEDIG worden geïnformeerd scheelt dat veel rompslomp. Bovendien is dat volgens een kwestie van goede database-opbouw en beheer en dat zou in principe door 1 persoon bijgehouden kunnen worden.En over die online facturen. Je moet er zelf achter komen dat dat weer via een of andere site loopt (budgetphone oid?!??).Is het nou zo'n fucking moeite om effe op de site daar een vermelding van te zetten, of een briefje in het modemdoosje te steken met:
"VoDSL loopt via Budgetphone. U ontvangt binnen enkele weken logingegevens om uw facturen online te kunnen bekijken."
Again: mismanagement....Ik heb er vandaag contact over gehad met de helpdesk:
1- de meneer aan de andere kant wist maar half waar ik het over had
2- na 4 weken verbinding krijg ik nu over waarschijnlijk 2 weken de gegevens van VoDSL, want waarschijnlijk lieten ze dat met een hoop andere users lopen.

Anoniem: 100075
op 700K dingetje na loopt alles als een treinSamplex schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:52:
Is de snelheid nu weer goed bij TweakDSL?
Ben het er wel mee eens dat het customermenu een zootje is;
• het nieuws is een jaar oud
• DHCP werkt niet
• Navigeren met je back knop en je bent je frame kwijt
• Losse logins voor telefoon en mail
• grafisch is het waardeloos, maargoed dat is niet het belangrijkste
Ruim een jaar gelden kreeg ik al een brief dat de lay-out nog opgeleukt moest worden, maar ik kon alvast inloggen. Het ziet er nog steeds gelijk uit
Ik snap best dat men prioriteiten stelt, maar neem dan een aantal freelance coders in de arm en beloon die met een jaar gratis DSL ofzow. Op got zijn genoeg goede coders of neem anders die mensen van React in de arm
Niet dat ik er slechter om slaap hoor, als mijn internet en telefoon maar werkt 
* I_stealth_I kent wel een aantal scipters, coders en webdev die dat wel even willen opleuken
• het nieuws is een jaar oud
• DHCP werkt niet
• Navigeren met je back knop en je bent je frame kwijt
• Losse logins voor telefoon en mail
• grafisch is het waardeloos, maargoed dat is niet het belangrijkste
Ruim een jaar gelden kreeg ik al een brief dat de lay-out nog opgeleukt moest worden, maar ik kon alvast inloggen. Het ziet er nog steeds gelijk uit

Ik snap best dat men prioriteiten stelt, maar neem dan een aantal freelance coders in de arm en beloon die met een jaar gratis DSL ofzow. Op got zijn genoeg goede coders of neem anders die mensen van React in de arm

* I_stealth_I kent wel een aantal scipters, coders en webdev die dat wel even willen opleuken
[Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 16-04-2005 11:33]
/dev/null
Klopt het dat de telefoon het nog steeds niet doet, zijn er meer mensen die dit hebben. Duurt wel erg lang nu en geen nieuwe updates te vinden op de site
BurnHard heeft tel wel nodig want is net papa geworden
en mensen proberen me te bellen en dat lukt dus niet
BurnHard heeft tel wel nodig want is net papa geworden

Volgens mij ligt voicegateway II nog steeds op z'n gat. Ik zat woensdagavond zonder telefoon van 17-23:30uur is toen na diverse meldingen en telefoontjes van en naar BBned/TweakDSL wel gefixed. Hij doet het nog steeds. Denk dat BBned weer even een fikse trap moet hebben. Gefeliciteerd met je vaderschapBurnHard schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:41:
Klopt het dat de telefoon het nog steeds niet doet, zijn er meer mensen die dit hebben. Duurt wel erg lang nu en geen nieuwe updates te vinden op de site
BurnHard heeft tel wel nodig want is net papa geworden![]()
en mensen proberen me te bellen en dat lukt dus niet
![]()

[Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 16-04-2005 12:00]
/dev/null
Gaat alles nu via budgetphone?? Kan ik via hun me telefoon door laten schakelen naar mobiel of is dat via colt telecom, ben die naam ook wel en paar keer tegengekomen
Anoniem: 139422
WaZt betreft VOIP: mijn lijn doet het wel en gebeld worden lukt ook. Alleen ik heb een juffrouw die in het engels zegt There is no Money left on this account. Wat dat nou weer is.......
Dit topic is gesloten.