TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 21:41
Het grote TweakDSL topic - Deel 12

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verdr niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:

NaamSnelheidMaandSetup
    TweakEL256Kb / 256KB€ 19,95€ 0,-
    Tweaklight512Kb / 256Kb€ 24,95€ 0,-
    SurfDSL1024Kb / 512Kb € 39,95€ 0,-
    ProDSL2048Kb /1024Kb* € 49,95€ 0,-

SquareDSL
    2-4MB /1024Kb* € 59,95€ 0,-
    UltraDSL2-8 Mb* / 1024Kb* € 69,95 € 0,-
    * = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

NaamSnelheidMaandSetup
    TweakEL & Bel 256Kb / 256KB€ 24,95€ 0,-
    Tweaklight & Bel 512Kb / 256Kb€ 29,95€ 0,-
    SurfDSL & Bel 1024Kb / 512Kb€ 39,95€ 0,-
    ProDSL & Bel 2048Kb /1024Kb*€ 49,95€ 0,-
    SquareDSL & Bel 2-4Mb / 1024Kb*€ 59,95€ 0,-
    UltraDSL & Bel 2-8 Mb* / 1024Kb*€ 69,95 € 0,-

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = Deze kosten zijn inclusief een VoDSL kanaal waarbij het kpn nummer geporteerd wordt, de kale koperkosten van KPN en krijg je een analoge copperjet modem

NaamSnelheid MaandSetup
    T-IS DSL Lite 512Kb / 256KB€ 19,95€ 0,-
    T-IS DSL Surf 1024Kb/512Kb€ 29,95**€ 0,-
    T-IS DSL Pro 2048b / 1024Kb€ 39,95***€ 0,-
    T-IS DSL Square 2-4 Mb /1024Kb*€ 49,95€ 0,-
    T-IS DSL Ultra 4-8 Mb* / 1024Kb*€ 69,95€ 0,-
    * = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.**=3MB/1MB actie tot 30april voor dezelfde prijs. ***=5MB/0.75MB actie tot 30 april voor dezelfde prijs. Ook kan er geleverd worden als er nog geen KPN aansluiting actief is. Dit kost eenmalig € 75,00

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (10 dagen retentie)
  • Geen download limiet
  • Standaard analoog VoDSL aansluiting, tenzij een losse aanvraag wordt gekozen

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.

Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned, in combinatie met KPN. Beide over het algemeen niet de meest snelle bedrijven.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het bijna altijd dus al.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

News (usenet)

Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned vallen, Om binnen het dekkingsgebied te vallen, zal de afstand tussen jou en de KPN centrale niet meer mogen bedragen dan 3-4KM.
    De snelste abonnementen zijn alleen mogelijk bij een afstand van maximaal 1-2KM.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Storingen?
    Check bij een storing ook eens de storing en onderhoudpagina van de website;
    storingen en onderhoud

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 21-04-2005 12:32 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T
    • Registratie: September 2004
    • Laatst online: 01-07 10:56

Mister_T

@+31180

Die tekst hierboven is trouwens een stuk verbeterd ;)
    Ook BabyXL staat er nu op :>

[ Voor 46% gewijzigd door Mister_T op 21-04-2005 21:09 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 08-07 09:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 107119 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:40:
    [...]

Dat zie je op http://www.kieskeurig.nl in 1 oogopslag 8)
    Maar om nu alle toestellen te gaan inruilen omdat BBned er een troepje van maakt, laat BBned maar eerst zien dat ze alle protocollen ondersteunen, want naammelding werkte altijd perfect via KPN.
    Ik gooi mijn Siemens toestellen niet zo aan de kant voor die Profoon prut.
    ik wacht gewoon even op de converter van Limacom

/dev/null

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
    • Registratie: Oktober 2000
    • Niet online
    Nog even over die 0900 tarieven van standaar 0,80 cent. is er iemand van Tweak die dit hier in dit topic kan bevestigen of ontkrachten of dit nog steeds geld?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Mister_T schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:17:
    Die tekst hierboven is trouwens zwaar verouderd
    Er zijn veel meer abbo's bijgekomen ook BabyXL wordt niet genoemd
    Be my guest om 't te updaten B) :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65008

Ik ben onlangs overgestapt van tweakdsl naar Demon.. (met enige tijd daartussen) en met als argument, dat na een hele verbouwing in het netwerk van tweakdsl/Bbnet mijn verbinding er erg slecht aan toe was.. daarvoor prijsde ik tweakdsl de hemel in...

Hetgeen wat gebeurd is, is mij nog niet helemaal duidelijk, niet dat het mij nog veel boeit, maar misschien dat anderen er hier iets aan hebben...
    Ze hebben een aantal dingen aan gepast in het netwerk, omdat de aanvraag groter was dan het aanbod in lijntjes, ook moesten bepaalde punten andere hardware komen.. nou allemaal prima..
    voordat dit gebeurde had ik met mijn tweakdsl abbo (1024 / 2048) abbo een up van 95Kb/s en een down van ca. 190Kbs. Helemaal prima voor mij, aangezien ik een game servertje voor mijn vrienden groep draaide, en een FTPtje buiten game tijden :D... nou was ik via email geinformeerd over de werkzaamheden, en maakte mij niet uit.. wat moet gebeuren, moet gebeuren.. dus geen verbinding... volgende dag. nog geen verbinding. einde van de dag. jah verbinding.. en ff testen..
    Upload.. 55Kb/s... Downlaod. 190Kb/s... ikke niet zo blij.. ik denk misschien zijn ze nog bezig, dus ik ff tot een paar dagen later wachten, vervolgens weer getest.. max upload 60Kb/s. en download was nog prima op 190/200 Kb/s... dus ikke bellen.

had ongeveer 6 verschillende mensen aan de telefoon gehad, die allemaal wat anders zeiden...
    1, BBnet het verkeerde aansluiting doorgevoerd (512Mbit up. ipv 1024Mbit up)
    2, Het lag aan mijn router, die moest firmware upgrade (gedaan, geen resultaat)
    3, Het was niet zodusdanig laag, dat ze er iets mee gingen doen.
    4, Het zou aan mijn computer liggen, en dat ik alles op nieuw moest installeren. (gedaan geen resultaat)
    5, Er zou toch iets verkeerds gegaan zijn met de upgrade in hun netwerk, en ze zouden het zo snel mogelijk uitzoekken.
    6, deze beweerde dat er helemaal niets aan de hand was, en dat alles prima werkte..
    uiteindelijk ben ik bij tweakdsl weg gegaan, aangezien ik op een locatie tijdelijk ging wonen, waar zij mij geen levering konden geven, kon ik per direct opzeggen.. (voorzover daar niet moeilijk over gedaan werd)

Het is mij dus nogsteeds niet duidelijk wat er nou precies gebeurd is, maar kennelijk wisten ze dat bij tweakdsl ook niet, en bij BBnet konden ze me ook niet helpen..

Misschien dat iemand hier nog iets aan heeft..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65008

Oja. ik heb ook nog screen shots van de Tracert-route voor de verandering en na de verandering.. met een heel groot verschil, en een laggy node, die niet reageerd..

Zodra ik ze gevonden heb, post ik ze..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 13:14
    Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:02:
    [...]

Be my guest om 't te updaten B) :)
    Bij deze heb je een zipje op je emailadres gekregen met inhoud ;). Op/aanmerkingen over de vernieuwde (zal echt wel wat vergeten zijn) tekst hoor ik graag :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjowhan op 21-04-2005 08:17 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 29-06 17:58

jvdb1975

tsja.........

Ik ben sinds een maandje ook een tweakdsl gebruiker (TIS DSL). Ik heb hier een vraagje over. Bij het abo kreeg ik een 1 poorts speedtouch 510. Mijn oude sweex modem/router werkt niet helemaal lekker, dus wil ik de speedtouch gaan gebruiken. Hiervoor moet ik echter een router aan het modem koppelen. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een router die goed werkt icm de speedtouch 510?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• wagenveld
    • Registratie: Februari 2002
    • Niet online
    De 510 is volgens mij een router, hoef je alleen maar een switch aan te hangen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Nee, dat werkt dus niet. Dan krijg ik allemaal openbare ipadressen van tweak en dat wil ik niet. Ik wil mn eigen interne ip range.
    Volgens tweak was het in eerste instantie ook met een switch/hub op te lossen. Later gaven ze toe dat als je een interne range wilt, je er een router aan moet hangen....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• StevenK
    • Laatst online: 13:28
    Je kunt met configuratie-bestanden die 510 als bridge of router configureren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Hij MOET volgens tweak in bridge mode staan......

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• StevenK
    • Laatst online: 13:28
    jvdb1975 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:20:
    Hij MOET volgens tweak in bridge mode staan......
    Dat mag je toch echt zelf bepalen :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

nou, ik heb dat dus van de week geprobeert. DHCP server aangemaakt, router config, etc.
    Krijg netjes een ip van de speedtouch. Alleen krijgt de speedtouch geen internet verbinding. Zodra ik em dan op bridged zet, werkt alles wel weer, maar alleen als ik de dhcp server uitzet en ik weer een adres krijg van tweak...... |:( 8)7

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Dimmu schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:12:
    [...]

Bij deze heb je een zipje op je emailadres gekregen met inhoud ;). Op/aanmerkingen over de vernieuwde (zal echt wel wat vergeten zijn) tekst hoor ik graag :)
    Thnx, heb de startpost geupdated :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Maestro
    • Laatst online: 12:05

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

Wat een ellende, dat nummerweergave verhaal. Ik ben dus al vanaf het begin bezig om uitgaande nummerweergave aan de slag te krijgen. Het betreft ISDN over VoDSL. Het inkomende nummerweergave-gebeuren werkt vanaf het begin naar behoren, het uitgaande heeft nog nooit gewerkt. Heb er al diverse keren contact over gehad met de helpdesk, maar daar krijg ik niets anders te horen dan dat het uitgaande nummerweergave-gebeuren vrij staat en gewoon zou moeten werken. Nou, niet dus! Heb al vele mogelijke configuraties geprobeerd, maar alle zonder resultaat.

Waar ik misschien nog wel het meest van gefrustreerd raak, is dat de helpdesk het telkens op het DTMF/FSK verhaal gooit. Volgens mij werkt ISDN CLI heel anders en heeft dit niks met niet-ondersteunde BBNed switches te maken (is dit zo?) Ze kunnen me ook niet uitleggen waarom ik zelfs geen nummerweergave krijg als ik van MSN1 naar MSN2 bel (En ja, vanaf een toestel waarop inkomende CLI werkt naar een toestel waar ook inkomende CLI werkt: "PRIVENUMMER BELT" Aaargh!!! Het is volgens mij heel simpel: Er staat in het netwerk iets niet goed, maar als zowel BBNed als Tweak beweert dat alles goed staat en BBNed een storingsticket voor dit verhaal er gelijk weer uit schijnt te gooien ("Het is een DTMF/FSK probleem"), dan begin je weinig natuurlijk. Bende!

Daarnaast: Werkt doorschakelen nu wél of niet? Als ik probeer door te schakelen (of uberhaupt alleen maar een * toets), krijg ik een "MSN foutief" melding op mijn toestel met vele geprobeerde MSN combi's (van 6 tot 13 karakters) Iets zegt mij dat deze problemen wel eens gerelateerd aan elkaar zouden kunnen zijn. Immers: Voor uitgaande CLI is het ook nodig een (correct) MSN nummer mee te zenden.

Ik zou het zeer waarderen als een aantal VoDSL ISDN gebruikers waarbij uitgaande CLI en doorschakelen wél naar behoren werkt even wat info neerkalken over gebruikte instellingen, apparatuur ed. Zo kan ik evt. nog wat meer proberen of (beter) aangeven dat er echt iets mis is aan de andere kant. Ik durf er met de helpdesk maar niet meer over te bellen, het manneke wat ik vanmorgen aan de lijn had was al enigszins gefrustreerd dat ie voor de 423e keer het DTMF/FSK verhaal moest uitleggen en dat werd erger toen ik aangaf dat het er niets mee te maken had. Sorry joh, ik wil gewoon graag m'n spullen aan het werk hebben en iets zegt me dat dat best kan. Trouwens daarna wel weer goed door een collega van 'm geholpen :) , maar nog geen oplossing.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Crusader
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 10:16

Crusader

Arc Nature

Is het misschien een idee om ook een link in de startpost te plaatsen naar de website waar je je telefoongegevens cq. factuur kan inzien? Ik weet namelijk nog steeds niet waar ik dat kan doen.

Trouwens, is er al voortgang te melden over het 700 kB/s gebeuren?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

Iemand een idee welke VoDSL modems verkrijgbaar zijn ? Ik ben niet zo weg van die Copperjet 816-2 :'(

Ik ben nogal een fan van Draytek routers/modems maar navraag bij Draytek liet zien dat zij geen VoDSL-modems zullen gaan uitbrengen omdat volgens hun VoIP de toekomst wordt.

Ik heb één ander merk VoDSL-modem kunnen vinden maar is voor mij een onbekend merk en heb geen idee waar deze verkrijgbaar zijn : http://www.dataflex.com/proddsl.php?prod=ViNE1102a-VoDSL

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12748

Crusader schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:57:
    Is het misschien een idee om ook een link in de startpost te plaatsen naar de website waar je je telefoongegevens cq. factuur kan inzien? Ik weet namelijk nog steeds niet waar ik dat kan doen.
    Kijk eens onder het kopje instellingen die jemoet weten en dan het customer menu >:)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Daar ben ik nog nooit telefoniezaken tegengekomen... Maar ik zal het vanavond nog eens checken :)
    Met factuur bedoel ik de telefoonkosten, niet mijn ADSL abonnement...

[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 21-04-2005 15:20 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 09-07 11:42
    Fiberworld start met triple play via adsl2+
    Donderdag, 21 april 2005 - Fiberworld biedt sinds donderdag een adsl2+-abonnement aan met een snelheid tussen de 18 en 24 Mbps. De prijs bedraagt 44,95 euro per maand.
    .........
    De diensten worden aangeboden via het netwerk van BBned.........
    Nou en nu TweakDSL nog!!
    Als innovatieve en technisch vooruitlopende ISP verwacht ik wel wat binnenkort.
    (en ook voor een redelijke prijs graag)

BTW: ik wacht nog op mn upgrade naar SquareDSL of zullen we dr maar meteen ADSL2+ van maken? Moet kunnen voor die prijs nietwaar?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• wagenveld
    • Niet online
    ^^with stupid

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Martijn
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 15:22
    OK mensen, hierbij een erg vaag probleem mbt FSK gebeuren op een Philips Onis 300 DECT.

Nummerherkenning werkt bij mij, alleen valt de 3 in een nummer af en toe weg. Een nummer met een 3 erin komt in ieder geval nooit helemaal goed door, altijd vallen er 1 of 2 drie-en weg... (2523803 wordt de ene keer 25280 en de andere keer 252803 etc maar nooit goed). Heel vaag, heeft iemand hier een idee van?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

21/04/2005 storing news platform
    We zijn weer 24 uur verder krijg weer error's van bestanden die wel op staan maar niet binnen tehalen zijn. :'( :? :'(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mister_T
    • Registratie: September 2004
    • Laatst online: 01-07 10:56

Mister_T

@+31180

Martijn schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:25:
    OK mensen, hierbij een erg vaag probleem mbt FSK gebeuren op een Philips Onis 300 DECT.

Nummerherkenning werkt bij mij, alleen valt de 3 in een nummer af en toe weg. Een nummer met een 3 erin komt in ieder geval nooit helemaal goed door, altijd vallen er 1 of 2 drie-en weg... (2523803 wordt de ene keer 25280 en de andere keer 252803 etc maar nooit goed). Heel vaag, heeft iemand hier een idee van?
    Hoi Martijn
    Ik heb hier hetzelfde probleem met het wegvallen van de 3 en af en toe een raar voorloopnummer bij een 06 kpnnummer 01651...... ipv 0651.....
    Ik heb trouwens een ProFoon TX 910 dus het lijkt me niet iets van de telefoon zelf

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_T op 21-04-2005 18:27 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142530

jvdb1975 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:59:
    Ik ben sinds een maandje ook een tweakdsl gebruiker (TIS DSL). Ik heb hier een vraagje over. Bij het abo kreeg ik een 1 poorts speedtouch 510. Mijn oude sweex modem/router werkt niet helemaal lekker, dus wil ik de speedtouch gaan gebruiken. Hiervoor moet ik echter een router aan het modem koppelen. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een router die goed werkt icm de speedtouch 510?
    Jawel. Kijk eens op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 : configuratie Wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties, Download Configuratie Wizard voor firmware R4.2.7 (510 KB)

Met dat tooltje kun je de 510 zowel in bridged mode instellen (aan de WAN-zijde) als router (aan de LAN-zijde)

Bart

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

ervaren jullie ook dat het updaten van groepen op de news server erg traag gaat? bij mij meestal zo rond de 30 KB/s.
    Het downloaden van binaries gaat gewoon 800+ KB/s :).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

HoppyF schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:55:
    [...]

Nou en nu TweakDSL nog!!
    Als innovatieve en technisch vooruitlopende ISP verwacht ik wel wat binnenkort.
    (en ook voor een redelijke prijs graag)
    Dan mag Tweakdsl .BBNed er dit ook wel gelijk bij doen.

Gratis bellen naar alle vaste telefoontoestellen in Nederland: JA (*)
    Optioneel 30 TV kanalen € 6,95 p/m
    (*) - Fair Use - Met uitzonderin van servicenummers als 08xx, 09xx en 06760

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Fair use bellen? Lol :D
    BBNED MAAKT WERK VAN ADSL2+
    ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download bandbreedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mb per seconde.

BBned is eind 2004 begonnen met het testen van ADSL2+ op 5 locaties in Nederland. Het doel van de test is het toetsen van de ADSL2+ techniek in de praktijk en de aangenomen stabiliteit en extra winst op lange afstanden. De gegevens uit de testresultaten zullen worden gebruikt om de ADSL2+ portfolio te vormen.

Naast InterNLnet en Surfnet zijn Demon en Concepts ICT ADSL2+ trial partners. Deze technische proef met ADSL2+ is een eerste stap voor de uitrol van ADSL2+ in de eerste helft van 2005. Voor de test zijn een aantal centrales ingericht voor ADSL2+. De testgebruikers zijn zorgvuldig geselecteerd door de deelnemers aan de ADSL2+ trial. Daarbij is rekening gehouden met diverse gegevens, zoals huidige lijnsnelheid en de exacte afstand tot de centrale.

BBned zal halverwege 2005 haar wholesale DSL portfolio uitbreiden met ADSL2+. Met deze portfolio uitbreiding maakt BBned na de introductie van het product Voice over DSL, de tweede stap naar een stevig fundament voor Triple Play diensten en oplossingen. Wij houden u op de hoogte.
    Lang niet alle centrales kunnen dus al ADSL2+ aan; die van mij iig nog niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 21-04-2005 20:19 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• wagenveld
    • Niet online
    Ben weer stom bezig, wsftp deed raar en ik killde em een paar keer, fijn dat ie de connectie laat open staan :S Heb nu dus een 530 fout, too many connections(4). Hoe lang duurt dat nog?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• steven2
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 04-06 06:20
    Gisteren weer eens gebeld over mijn probleem dat ik een bepaald 0900 nummer niet kan bellen. Het gaat namelijk over het nummer van @Home (0900-8112). Nu werd ik dezelfde dag teruggebeld dat het inderdaad niet zou lukken, want @home houd dit tegen. Nu is het met dit nummer nog niet zo erg want ik zou het niet meer gaan bellen, maar geldt dit ook voor andere nummer via het Essent netwerk :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ghandi
    • Laatst online: 24-06 15:51
    Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:18:
    Fair use bellen? Lol :D

[...]

Lang niet alle centrales kunnen dus al ADSL2+ aan; die van mij iig nog niet :P
    Fair use bellen is een mooie term, voor iets wat je niet door heel groot volume veel lager kan inkopen. Dus in tegenstelling, tot 'fair use dataverkeer', zal er op 'fair use bellen' scherper gekeken moeten worden.

Het is dan ook redelijker om bijvoorbeeld het aantal minuten er bij te vermelden, wat men onder 'fair' verstaat; helaas gebeurt dat niet.

Om nou de telefoonlijn als babyfoon te gebruiken naar de buren, daar zal men bijvoorbeeld vrij snel over gaan klagen.

ADSL-2+ zal waarschijnlijk, door Versatel, versneld uitgerold gaan worden en zodra ons prijzen bekend zijn, zullen wij onze produkten er ook op aanpassen.

Zelf bel ik zowel met VoDSL als met VoIP (Draytek router) en over dat laatste ben ik erg tevreden; het leuke ervan is, dat het ook op het Tiscali netwerk werkt.

We (TweakDSL) hebben een VoIP gateway staan, waar een aantal testgebruikers op online zitten en die werkt perfect.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ghandi
    Voorlopige vooraankondiging TweakDSL aktie ADSL-2+

ADSL-2+ wideopen (16 - 24 Mbit) zal, zoals het er nu naar uit ziet, bij voorinschrijving 39.95 incl BTW gaan kosten op basis van Linesharing.

Levering is vanaf half juli 2005, mits leverbaar. Vanaf 9.30 is een aktienummer bemand op 036-5460086

Dit is inclusief gratis modem en telefonie, op basis van linesharing.
    Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van 9.10

Nummerportering is mogelijk tegen eenmalig een tarief van 10 euro.

Aanvragen op kaal koper, dus zonder KPN - eenmalig: 75,-, maandelijks 9.10 toeslag, indien mogelijk op locatie. (dus geen groot laswerk).

De contractsperiode bedraagd 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten van toepassing, indien de klant na 12 maanden de lijn opzegt. Deze zullen 75 euro bedragen.

Indien u langer dan 12 maanden klant bent bij TweakDSL (in juli), komt er een overstap/upgrade regeling.

Vanaf morgen in de loop van de dag staat op de site alle relevante informatie.

De newsserver is toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit; voor de echte leechers zal er een 20Mbit newsaccount komen, tegen een aparte vergoeding.

TweaKNews

TweakNews zal, zodra daar vraag naar is, ook gaan komen met een los newsabonnement voor niet TweakDSL gebruikers, met een maximum haalbare snelheid van 20Mbit. De verwachtte prijs hiervoor zal 19.95 zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghandi op 21-04-2005 23:39 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    :o Thanks voor die info \o/

Wat ik me afvraag: Wat gebeurd er met de normale ADSL pakketten (8Mbit bijvoorbeeld?). Die zijn dan stukken duurder, en minder snel... :)

En blijft het dataverkeer "unlimited"? Met 20Mbit is heel wat meer dataverkeer te verzetten door de die-hard leecher. (Niet dat iedereen dat ook daadwerkelijk zal doen, maargoed).

Zelf heb ik sinds eind augustus vorig jaar TweakDSL, daarvoor een TrueDSL lijn...ik zal dan wel niet in die groep "Indien u langer dan 12 maanden klant" vallen, wel? ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• pinodambini
    • Registratie: Oktober 2000
    • Laatst online: 11-06 10:13

pinodambini

Dr. Z. Vago

En zal ook niet gelden voor de mensen via myadsl zeker? Zou leuk zijn als dat wel zo zou zijn.
    Is toch bij dezelfde provider. ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Neehoor, is niet dezelfde provider...heel ander product ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    Ghandi schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:14:

ADSL-2+ wideopen (16 - 24 Mbit) zal, zoals het er nu naar uit ziet, bij voorinschrijving 39.95 incl BTW gaan kosten op basis van Linesharing.

Levering is vanaf half juli 2005, mits leverbaar.

Dit is inclusief gratis modem en telefonie, op basis van linesharing.
    Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van 9.10

Nummerportering is mogelijk tegen eenmalig een tarief van 10 euro.

Aanvragen op kaal koper, dus zonder KPN - eenmalig: 75,-, maandelijks 9.10 toeslag, indien mogelijk op locatie. (dus geen groot laswerk).

De contractsperiode bedraagd 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten van toepassing, indien de klant na 12 maanden de lijn opzegt. Deze zullen 75 euro bedragen.

Indien u langer dan 12 maanden klant bent bij TweakDSL (in juli), komt er een overstap/upgrade regeling.

De newsserver is toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit; voor de echte leechers zal er een 20Mbit newsaccount komen, tegen een aparte vergoeding.

TweaKNews

TweakNews zal, zodra daar vraag naar is, ook gaan komen met een los newsabonnement voor niet TweakDSL gebruikers, met een maximum haalbare snelheid van 20Mbit. De verwachtte prijs hiervoor zal 19.95 zijn.
    Bedankt voor de aankondiging Ghandi.
    Goede zaak dat TweakDSL ook mee gaat doen, de vraag is natuurlijk wel hoe de verhouding zal zijn met de reeds bestaande abo's kwa prijs.
    Feit dat ik nu net een aanvraag voor een upgrade heb lopen zit ook wel in de weg ..... maar goed daar is vast wel mee te leven.
    Het is ook nog niet zeker of er overal ADSL2+ geleverd zal gaan worden ik neem aan dat de postcode check hierover wel uitsluitsel zal geven.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Als je verder geen dataverkeer genereerd, kun je een ping doen. Als je ping in de orde van 18ms is, zit je op een Cisco Dslam. Is je ping ~9ms, zit je op Alcatel.

Alcatel kan dmv een simpele upgrade ADSL2+ leveren, Cisco niet. Dus als je nu op Cisco zit, zul je moeten wachten tot je Dslam vervangen wordt...en dat kan even duren ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Men zet wel hoog in hoor. Is het zo dat de oude dsl-produkten goedkoper worden? De ISP markt lijkt wel in elkaar te donderen. Er is straks geen winst meer te halen

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 21-04-2005 23:41 ]

/dev/null

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Ghandi
    HoppyF schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:28:
    [...]

Bedankt voor de aankondiging Ghandi.
    Goede zaak dat TweakDSL ook mee gaat doen, de vraag is natuurlijk wel hoe de verhouding zal zijn met de reeds bestaande abo's kwa prijs.
    Feit dat ik nu net een aanvraag voor een upgrade heb lopen zit ook wel in de weg ..... maar goed daar is vast wel mee te leven.
    Het is ook nog niet zeker of er overal ADSL2+ geleverd zal gaan worden ik neem aan dat de postcode check hierover wel uitsluitsel zal geven.
    De aktie is zojuist bedacht en voorbereid; het is een voorintekening. Hoe alle tarieven er komende tijd uit gaan zien, is me nog niet duidelijk en het produkt is pas in juli leverbaar.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:33:
    Als je verder geen dataverkeer genereerd, kun je een ping doen. Als je ping in de orde van 18ms is, zit je op een Cisco Dslam. Is je ping ~9ms, zit je op Alcatel.

Alcatel kan dmv een simpele upgrade ADSL2+ leveren, Cisco niet. Dus als je nu op Cisco zit, zul je moeten wachten tot je Dslam vervangen wordt...en dat kan even duren ;)
    Het is dus bij mij een ciscoding, dus duurt nog ff; maarja, ben pas vanaf februari abonnee bij Tweak, dus moet nog een jaartje ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Dat is minder :'(

Zit pas sinds november bij Tweakdsl...

Maar wel goed dat er nu informatie aan zit te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 22-04-2005 00:06 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62766

Kijk hier was ik op aan het wachten. Ben nu al 1,5 jaar klant bij Tweakdsl, dus ik ben wel benieuwd wat die overstap/upgrade optie zal zijn.
    Ook lijkt dat newsaccount ding me wel leuk, maar eerst eens kijken wat usenetserver met deze snelheid zal gaan doen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Wat gaat de news server dan kosten voor wie zo abbo heeft € 19,95 voor iemand die niet bij tweakdsl zit maar wat gaat ons kosten die zo 20Mbit abbo nemen. B) :9~ B)

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-04-2005 00:50 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    Anoniem: 111186 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:46:

Wat gaat de news server dan kosten voor wie zo abbo heeft € 19,95 voor iemand die niet bij tweakdsl zit maar wat gaat ons kosten die zo 20Mbit abbo nemen. B) :9~ B)
    Ik snap niet echt je vraag als ik eerlijk ben, maar kan er wel naar gissen; de vergoeding die je moet betalen voor de 20mbit-toegang nieuwsserver is nog niet bekend voor tweakdsl gebruikers, dit wordt dus nog afwachten ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• j_bos
    • Laatst online: 05-06 14:32
    22/04/2005 Vooraankondiging TweakDSL aktie ADSL2+

ADSL2+ is de snellere opvolger van het huidige ADSL, met downstreamsnelheden vanaf 16 tot wel 24Mbit! Wij hebben in samenwerking met BBned een introductieaanbieding gemaakt waarbij je tegen een wel heer scherp tarief van deze supersnelheden gebruik kunt maken.

Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste jaar voor € 39,95 per maand al ADSL2+ hebt. Dit is inclusief gratis modem en telefonie, de maandprijs is gebaseerd op linesharing en automatische incasso. Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van € 9,10 per maand.

Telefonie met je ADSL2+ verbinding is gewoon mogelijk, wel vragen we een kleine eenmalige vergoeding (€ 10,-) als je je nummer wilt porteren. Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand. Je huidige abonnement moet je bovendien zelf opzeggen. De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (€ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.

Ben je al langer dan een jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding! Ben je korter dan een jaar klant, dan moeten we helaas wachten tot je huidige abonnement langer dan een jaar loopt.

Voor Tweakklanten is de newsserver toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit. Je kunt tegen een meerprijs van € 9,95 de nieuwserver gebruiken met een maximale snelheid van 20Mbit.

De feitelijke levering van de dienst zal geschieden vanaf half juli 2005, mits leverbaar.
    De voorinschrijving is op dit moment alleen mogelijk per telefoon, hiervoor hebben we een aktienummer in het leven geroepen: 036-5460086

TweakNews

TweakNews zal, zodra daar vraag naar is, ook gaan komen met een los newsabonnement voor niet TweakDSL gebruikers die 20Mbit willen gebruiken. De verwachtte prijs hiervoor zal € 19,95 zijn.
    Ik vind dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.
    Wat moet ik met een tweede lijn naast de lijn die ik al heb? en bovendien is het dan per maand 49 euro ipv 39 omdat je 9,10 bij moet betalen. En ik zie ook niet hoe het dan zit met je telefonie van KPN.. Gaat die dan op de nieuwe lijn?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139422

Lekkere nieuwe aanbieding...NOT.
    Wie nog geen jaar lid is mag niet upgraden en dus gewoon wachten en meer betalen dan de nieuwe aanbieding. Hoezo klantonvriendelijk?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

j_bos schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:31:
    [...]

Ik vind dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.
    Wat moet ik met een tweede lijn naast de lijn die ik al heb? en bovendien is het dan per maand 49 euro ipv 39 omdat je 9,10 bij moet betalen. En ik zie ook niet hoe het dan zit met je telefonie van KPN.. Gaat die dan op de nieuwe lijn?
    Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig.
    Dat bedrag van €75 is eenmalig die €9,10 is extra als kaal koper neemt bij tweakdsl om ook te kunnen bellen via tweakdsl.
    De kosten zijn gewoon € 39,95 en als volle snelheid van de news server wil komt daar bij €9,95 meer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-04-2005 13:58 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Anoniem: 111186 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:55:
    [...]

Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig.
    Dat bedrag van €75 is eenmalig die €9,10 is extra als kaal koper neemt bij tweakdsl om ook te kunnen bellen via tweakdsl.
    De kosten zijn gewoon € 39,95 en als volle snelheid van de news server wil komt daar bij €9,95 meer niet.
    Hmm nou ik hoop maar dat er niet teveel mensen op volle snelheid van 20mb gaan leechen want dan zullen er wel weer problemen gaan onstaan met die newsserver. Pfff ik hou mijn hart vast.
    Dit klinkt negatief, maar kijk maar eens wat er de laatste maanden allemaal met de newsserver is gebeurt, dus ik denk wel dat de angst een beetje terecht is.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    Ik vraag me af hoeveel gebruikers er met 20Mbit willen gaan leechen vanaf Tweakdsl/tweaknews. Gaat de performance voor de langzamere (lees: tussen de 0.25&8Mbit-gebruikers) omlaag? Heeft de nieuwsserver zo'n grote capaciteit aan bandbreedte dat het geen punt zal zijn?
    Bedenk wel, 50 klanten 20mbit is toch 1Gbit die er dan wordt gebruikt..

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    Anoniem: 27474 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:06:
    [...]

Hmm nou ik hoop maar dat er niet teveel mensen op volle snelheid van 20mb gaan leechen want dan zullen er wel weer problemen gaan onstaan met die newsserver. Pfff ik hou mijn hart vast.
    Dit klinkt negatief, maar kijk maar eens wat er de laatste maanden allemaal met de newsserver is gebeurt, dus ik denk wel dat de angst een beetje terecht is.
    Yup, en zolang ze niet een >95% completion aanbieden, denk ik ook niet dat dit werkbaar is.. krijg je met hogere snelheid de incomplete files binnen :P

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Leuk om te zien dat de mensen die (blijkens hun reacties) veel interesse in ADSL2+ hebben dat alleen maar willen om nog meer nog sneller nog meer films te downloaden.

Zou het downloaden van gestolen waar verslavend zijn?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is
    • Laatst online: 09-07 10:38

Floor-is

5.2

Anoniem: 139422 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:34:
    Lekkere nieuwe aanbieding...NOT.
    Wie nog geen jaar lid is mag niet upgraden en dus gewoon wachten en meer betalen dan de nieuwe aanbieding. Hoezo klantonvriendelijk?
    TweakDSL handelt naar wat BBned haar aangeeft. Ze kunnen nog zo hard willen, maar als het van BBned niet mag of er een fikse boete aan hangt (uitbetalen huidige contract + afsluitkosten + boete) dan is het voor TweakDSL niet haalbaar om bestaande klanten een goed aanbod te doen.

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
    Leuk om te zien dat de mensen die (blijkens hun reacties) veel interesse in ADSL2+ hebben dat alleen maar willen om nog meer nog sneller nog meer films te downloaden.

Nogal ;)

Die nieuwsserver, daar wordt druk aan gewerkt :)

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

en jahoor we staan op webwereld :P

http://www.webwereld.nl/nieuws/21335.phtml

Zo, dat gaat snel. Dat heet marketing! >:)

/dev/null

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Tja waar is het anders voor? Als ze het ook gaan gebruiken voor digitale tv hou ik ook een beetje mijn hart voor vast.Je schijnt toch heel wat bandbreedte te moeten hebben om hoogwaardige kwaliteit digitale tv aan te bieden. Of zal het de kwaliteit van KPN en Digitenne zijn, wat leuk is voor een draagbaar tvtje op een boot of caravan , maar niet voor een groot formaat.?
    Gestolen waar? Hoezo gestolen?
    Enne downloaden is legaal. Vraag maar stichting Brein.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 22-04-2005 15:18 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan

Het downloaden wordt dan verleden tijd; het gaat meer naar streaming media, of TV on Demand ofzo.. Handig als ik een keer (in HQ! kwaliteit) een aflevering wil bekijken die ik heb gemist...
    Nadeel: op dit moment is streaming bijna overal maximaal 1Mbit/s, wil je deze fullscreen bekijken, resulteerd dat in vlakjes en vertekend beeld...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• kamerplant
    • Registratie: Juli 2001
    • Niet online
    Dimmu schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:16:
    [...]

Het downloaden wordt dan verleden tijd; het gaat meer naar streaming media, of TV on Demand ofzo.. Handig als ik een keer (in HQ! kwaliteit) een aflevering wil bekijken die ik heb gemist...
    Nadeel: op dit moment is streaming bijna overal maximaal 1Mbit/s, wil je deze fullscreen bekijken, resulteerd dat in vlakjes en vertekend beeld...
    Ik zie niet in waarom daar ineens verandering in komen zal. Goede kwaliteit streaming video is met de huidige ADSL lijnen al prima mogelijk, toch gebeurd het niet. Waarschijnlijk omdat het véél bandbreede voor de server kost. :P

🌞🍃

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
    • Registratie: Juni 2001

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Leuk om te zien dat de mensen die (blijkens hun reacties) veel interesse in ADSL2+ hebben
    Ik ben ook zeker van de partij nu 2 jaar lid van TweakDSL en ook zeker geintresseerd in ADSL2+ zou wel erg mooi zijn voor mijn BSD servertje jammer van de upload alleen ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb net even een informatiepakketje eengevraagd bij Tweak. Er zou meer informatie beschikbaar komen voor de huidige abonnees. Ik stap toch niet direct over; ik kijk even een aantal maanden de kat uit de boom. (BBned kennende >:) ) Hopelijk wordt met ADSL2+ net zo stiebel als zijn voortgangert.

/dev/null

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MrDirect
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 15:27
    Ik snap alleen echt helemaal niets van die prijsstelling.
    Zo goedkoop, zelfs nog goedkoper dan het bestaande snelste abonnement. Zou echt wel willen weten in welke richting we moeten denken na dat eerste introductie jaar...

Ik heb net T-IS DSL Pro genomen, en dat kost net zoveel (39.95) voor 5Mbit/0.75Mbit
    (en dan alleen nog maar zo snel omdat er een actie is) , normaal is het maar 2Mbit/1Mbit!
    (misschien kan ik er nog onderuit.... heb pas gisteren m'n formuliertje gefaxt)

[ Voor 42% gewijzigd door MrDirect op 22-04-2005 16:18 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• MetalRush
    • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:23:
    :o Thanks voor die info \o/

Wat ik me afvraag: Wat gebeurd er met de normale ADSL pakketten (8Mbit bijvoorbeeld?). Die zijn dan stukken duurder, en minder snel... :)

En blijft het dataverkeer "unlimited"? Met 20Mbit is heel wat meer dataverkeer te verzetten door de die-hard leecher. (Niet dat iedereen dat ook daadwerkelijk zal doen, maargoed).

Zelf heb ik sinds eind augustus vorig jaar TweakDSL, daarvoor een TrueDSL lijn...ik zal dan wel niet in die groep "Indien u langer dan 12 maanden klant" vallen, wel? ;)
    Dat vroeg ik mij dus ook af...

Ik ben zelf echt net overgestapt naar VoDSL (met de nodige problemen overigens... bijna om de week dat mijn verbinding er volledig uitligt... en uiteraard altijd `s-avonds :() en uitgerekend nu komen ze met deze aanbieding. Hoe zit het dan met mijn huidige abbo? Kan ik zomaar overstappen? (momenteel de 8mbit verbinding).
    Voor mijn nieuwe VoDSL heb ik net ook een nieuwe lijn laten aanleggen (ik hoor KPN nu nog steeds vloeken :P) maar dat was om zelf geen downtime te hebben (ik heb hier een paar servers draaien en heb ook een maand dubbele kosten gehad). Moet er voor deze nieuwe aansluiting weer de hele stoep open? (ik kan mij voorstellen dat het standaard koper van KPN niet toereikend is...)
    Telefonie met je ADSL2+ verbinding is gewoon mogelijk, wel vragen we een kleine eenmalige vergoeding (€ 10,-) als je je nummer wilt porteren.
    Betaal ik (als VoDSL klant) ook "porteringskosten" als ik mijn huidige nummer wil laten omzetten?
    de maandprijs is gebaseerd op linesharing
    Da's ook heel mooi. Maar linesharing met wie? De buurt, de wijk, de stad/dorp, de provincie?
    Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand.
    Lekker dan... uit wat hier staat begrijp ik het volgende:
    Iedere internetter die via BBNed zijn/haar verbinding heeft (TweakDSL danwel anders), betaald, bij het afsluiten van dit nieuwe abbonement, altijd 75 euro eenmalig en 9,10 euro per maand extra (wegens het verplicht aan laten leggen van een nieuwe lijn/koper) = maandbedrag van 49,05 euro :(
    De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (€ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.
    Ook mooi: contractduur is 12 maanden. Zeg je na 12 maanden op, betaal je 75 euro "boete". IEDEREEN betaald dus 75 euro als men weg wil bij TweakDSL (tenminste, zo staat het er nu)
    Je kunt tegen een meerprijs van € 9,95 de nieuwserver gebruiken
    9,95 per.... :? week/maand/jaar/aansluiting ? (ik verwacht per maand... maar dat lees ik nergens).
    En zoals Xandrios zich hierboven ook al afvroeg:
    "Unlimited" (lees overigens: 2,4 Gig/maand max) lijkt mij bij deze lijnen ook niet meer haalbaar.
    Weer terug naar de "fair-use" ? and if so: wat is dan "fair" (pro rata?).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• 6killer
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 12:25
    Ik begrijp toch nog iets niet helemaal.
    Telefonie met je ADSL2+ verbinding is gewoon mogelijk, wel vragen we een kleine eenmalige vergoeding (€ 10,-) als je je nummer wilt porteren. Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand. Je huidige abonnement moet je bovendien zelf opzeggen. De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (€ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.

Ben je al langer dan een jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding! Ben je korter dan een jaar klant, dan moeten we helaas wachten tot je huidige abonnement langer dan een jaar loopt.
    Dit begint met informatie over telefonie over adsl, maar in de volgende zin gaat het over gewoon adsl. Waar staat dat mensen die al een abonnement hebben, extra moeilijk moeten gaan doen om adsl2+ te nemen (en extra kosten van 9,10 per maand excl aansluitkosten). Ik ga ervan uit dat het voor de mensen die al een abonnement hebben dus veel meer extra gaat kosten kwa geld en moeite om over te stappen naar adsl2+ ?

Dat korter dan een jaar lid snap, zal ook met BBNed voorwaarden te maken hebben, maar langer dan een jaar lid en passende aanbieding dat houdt met de vorige alinea in dat deze personen (waaronder ik dus) zonder extra kosten geen adsl2+ kunnen krijgen?

Overigens snap ik dat er nu even snel gehandeld is door Tweakdsl door de marketingcampagne van Versatel (vandaar ook de voorinschrijving met dezelfde prijs ;)) Maar ik vind er nog erg veel onduidelijkheden in het bericht zitten, voornamelijk voor bestaande abonnee's. Dus hier maar even een tip :): sla niet de boot mis met het focussen op nieuwe klanten aantrekken en het vergeten van bestaande klanten (>1 jaar), deze kunnen zo opstappen natuurlijk.

Waar het mij nu om te doen is, is de abonnementstarieven, 8mbit is 69,95 en (bijna) 2 tot 3x zo snel adsl2+ wordt 39,95. Dat is een erg groot verschil als je het mij vraagt. Sluit me ook aan bij I_Stealth_I dat dit nog wel eens een leuke concurrentiestrijd met prijsoorlog kan betekenen waar een paar providers zich goed in (kunnen) verslikken. (het is dat versatels variant nog slecht leverbaar is, als ze dat beter voor elkaar gehad hadden, hadden ze een behoorlijk slag kunnen slaan mijn inziens)

[ Voor 11% gewijzigd door 6killer op 22-04-2005 16:24 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ErikRo
    • Laatst online: 20-05 15:08
    Wat zou nou de "boete" als je al overstapt van adsl naar adsl2 terwijl je pas een half jaar lid bent?
    Ik bedoel we kunnen wel moeilijk doen tegen tweak terwijl bbned de schuldige hierin is.
    Maar als een vroegtijdige overstap "aantal maanden nog te gaan" x (69,95 - 39,95) kost ga ik niet al te moeilijk doen en stap ik lekker vroegtijdig over.

Trouwens wel zielig voor chello ;) die dachten een grote klapper te gaan maken met 20mb aanbieding gaan versatel en tweak een beetje de boel verzieken.
    Wat is concurrentie toch een mooi iets.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59374

U bent allen gewaarschuwd.
    (komt ook op de onderhoud pagina)

Dear customer,

Hereby we would like to inform you about planned maintenance activities on our network.

Reference number : NW20050529-001 RMA

Activity description : Upgrade of bbned backbone to multiple 10Gbps links
    Affected services : All bbned connections

Impact : Multiple interruptions of less than 15 minutes can occur
    Reason : Planned Maintenance

Date of work : 29-05-2005
    Timeframe (CET) : 00:00 - 06:00
    Duration : 5 hours

We apologise for the inconvenience.

For further information, please do not contact directly:

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ErikRo schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:44:
    Trouwens wel zielig voor chello ;) die dachten een grote klapper te gaan maken met 20mb aanbieding gaan versatel en tweak een beetje de boel verzieken.
    Wat is concurrentie toch een mooi iets.
    BBned & Versatel nu nog BaByXL en dan hebben we alle grote DSL leveranciers op het ADSL2+ platform, arme chello ze gaan het nog moeilijk krijgen ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dimmu schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:16:
    Het downloaden wordt dan verleden tijd; het gaat meer naar streaming media, of TV on Demand ofzo..
    En wie levert dat?

Maar het viel je dus niet op dat de eerste paar reacties over 20Mbit/s enkel en alleen over de invloed daarvan op de nieuwsserver gaan? Niemand die vraagt of er 8Mbit streaming TV ergens te krijgen is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59374

De hele ADSL2 actie word niet door ons specifiek gevoerd maar door BBned markteting.
    Zeg dus vooral vaak BBned als je BBned bedoelt. Vragen over wat Tweak zelf daar meer kan betekenen kan ik wel beantwoorden.

Ik doe op persoonlijke titel geen uitspraken over het 'vergeten' van de bestaande klanten.
    (kenners voelen hier de expressie)

Het verhaal van de limieten is hier wel discussie punt, nog geen dingen over gehoord. Of we daadwerkelijk hier met meters/wijzers gaan werken?

Laten we dat maar via de website oid

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 59374 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:56:
    De hele ADSL2 actie word niet door ons specifiek gevoerd maar door BBned markteting.
    Zeg dus vooral vaak BBned als je BBned bedoelt. Vragen over wat Tweak zelf daar meer kan betekenen kan ik wel beantwoorden.

Ik doe op persoonlijke titel geen uitspraken over het 'vergeten' van de bestaande klanten.
    (kenners voelen hier de expressie)

Het verhaal van de limieten is hier wel discussie punt, nog geen dingen over gehoord. Of we daadwerkelijk hier met meters/wijzers gaan werken?

Laten we dat maar via de website oid
    Ach ja zoals ik net las add heb je de helmpies al klaar gelegt , btw nog bedankt voor het mailtje hier te posten zullen velen waarderen ook ik ondanks dat ik hem ook al in mijn mailbox had ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• 6killer
    Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:53:
    [...]

En wie levert dat?

Maar het viel je dus niet op dat de eerste paar reacties over 20Mbit/s enkel en alleen over de invloed daarvan op de nieuwsserver gaan? Niemand die vraagt of er 8Mbit streaming TV ergens te krijgen is.
    Nou bij deze dan :) Ik ben er wel benieuwd naar, maar dan ook naar de kwaliteit. Ik ga er in ieder geval van uit dat tweakdsl zelf geen tv gaat uitzenden via adsl. Misschien een derde partij maar dat zal dan optioneel worden (en daarmee ook extra geld gaan kosten aan abonnement en apparatuur).

Waarschijnlijk vinden veel mensen 8 mbit nog te weinig en zien in adsl2+ daar weer verbetering in, maar in plaats van wat verontwaardigt te reageren zou ik er maar wat voordeel uit halen om adsl2+ te verkopen ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Vind het alleen jammer dat de upload maar 1 Mbit blijft

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

6killer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:23:
    [...]

Nou bij deze dan :) Ik ben er wel benieuwd naar, maar dan ook naar de kwaliteit. Ik ga er in ieder geval van uit dat tweakdsl zelf geen tv gaat uitzenden via adsl. Misschien een derde partij maar dat zal dan optioneel worden (en daarmee ook extra geld gaan kosten aan abonnement en apparatuur).

Waarschijnlijk vinden veel mensen 8 mbit nog te weinig en zien in adsl2+ daar weer verbetering in, maar in plaats van wat verontwaardigt te reageren zou ik er maar wat voordeel uit halen om adsl2+ te verkopen ;)
    Als men op 8mbit streaming media gaat leveren verwacht ik op zijn minst wel HDTV kwaliteit ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115728

Anoniem: 111186 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:52:
    21/04/2005 storing news platform
    We zijn weer 24 uur verder krijg weer error's van bestanden die wel op staan maar niet binnen tehalen zijn. :'( :? :'(
    HELEMAAL geen last van..heb alles gechecked....alleen porno nog niet....

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    I_Stealth_I schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:56:
    en jahoor we staan op webwereld :P

http://www.webwereld.nl/nieuws/21335.phtml

Zo, dat gaat snel. Dat heet marketing! >:)
    Nee hoor dat heet geen marketing maar gewoon een emailtje sturen naar de redactie van Webwereld (dat is wat Hoppy heeft gedaan :) )

Ik heb me overigens ook (telefonisch) aangemeld bij TweakDSL want ik zie wel wat in ADSL2+ en nee.... niet alleen om nog meer films e.d. de downloaden.
    ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:24:
    [...]

Als men op 8mbit streaming media gaat leveren verwacht ik op zijn minst wel HDTV kwaliteit ;)
    Met 8 Mbps mag je geen HDTV kwaliteit verwachten maar DVD kwaliteit, niet slecht natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 22-04-2005 18:07 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• 6killer
    ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:24:
    [...]

Ik ook ja, minstens 480P. Probleem is alleen dat er in Nederland helemaal niks hdtv gemaakt wordt en series die in de VS HDTV zijn hier in gewone versies te zien bij de commercielen (24, CSI, Lost etc) dus echt HDTV zit er denk ik niet in, maar 480P (ik dacht PDTV) ziet er al beter uit dus laten we daarmee beginnen dan (is ook weer wat minder bits)

Maar we dwalen nu wel erg af, dus maar weer wat over tweakdsl bespreken ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    [...]

En wie levert dat?

tuurlijk valt het op; maar is het niet logisch aangezien naast een 'normale' nieuwsserver tweakdsl een kleine UsenetServiceProvider is, dat hier vragen over gesteld worden?

En natuurlijk vraag ik het me ook af, anders zou ik het natuurlijk niet aankaartten ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Aikon
    • Niet online
    Vraag me af of er een mogelijkheid is om per zo snel mogelijk over te stappen op TweakDSL, en dan zodra adsl2 beschikbaar is daar op over te stappen.
    Wil namelijk zo snel mogelijk van Chello af, en niet nog tot half juli wachten.

Maandag ff bellen dus :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
    • Laatst online: 04-07 16:36

SNEAK-NL

galloooooooooooo

weet iemand de mogelijkheden als je al 8mbit heb bij tweakdsl via bbned en wil overstappen naar 20mbit ?

ik heb namelijk de huis telefoon al een tijdje niet meer.
    en om weer een nieuw foonnr te nemen vind ik wat overdreven zelf.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 13:30
    Ik ben benieuwd.

Zit nu nog altijd op een Cisco DSLAM. Dus zolang die niet geupgraded wordt is hier (Nunspeet) geen ADSL2+ via BBNed mogelijk.

Versatel komt binnenkort wel (eind mei) en hun bieden wel adsl2+ aan. Ben benieuwd of BBNed nog een planning heeft om hier een nieuw dslam neer te gooien.

Daarnaast.. bied BBNed ADSL2+ aan i.c.m. linesharing over isdn? Bij Versatel wordt expliciet vermeld dat ADSL2+ alleen icm analoge lijn kan.

M'n huidige contract loopt in februari af. (3e jaar, telkens voor een jaar verlengd). Ik ga dus tegen die tijd kijken:
    - Hoe is de stabiliteit in de praktijk
    - Datalimieten
    - Upgrademogelijkheden binnen BBNed. (heb al ADSL van BBNed, alleen geen 2+)
    - Kosten na 't eerste jaar.

In 't "ergste" geval moet ik een aparte analoge lijn aanvragen. Op zich geen punt, de huidige tarieven van ADSL2+ tesamen met een extra lijn zijn nog altijd goedkoper dan de "normale" 8Mbit ADSL tarieven ;)

Tenslotte... ADSL2+ gebruikt hogere freq, dus "storingsgevoeliger" voor de capacitaire werking in de kabels. Ben benieuwd wat je uiteindelijk overhoud in mijn geval op 2.2 km... Zit nu met ADSL op 7600kbit over ISDN.

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 22-04-2005 19:59 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Dimmu schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:11:
    Ik vraag me af hoeveel gebruikers er met 20Mbit willen gaan leechen vanaf Tweakdsl/tweaknews. Gaat de performance voor de langzamere (lees: tussen de 0.25&8Mbit-gebruikers) omlaag? Heeft de nieuwsserver zo'n grote capaciteit aan bandbreedte dat het geen punt zal zijn?
    Bedenk wel, 50 klanten 20mbit is toch 1Gbit die er dan wordt gebruikt..
    Het voordeel van een degelijk newsplatform is dat je meerdere readers kunt gebruiken. Dat zijn de servers waarmee je als klant verbinding maakt. En dat zijn de servers die veel CPU nodig hebben :)

De opslag van de artikelen zelf gebeurd op een ander systeem; dat heeft ook voldoende snelheid. (uitgaande van 50MB/sec per HDD, kun je met een raidset van 16 schijven (= 1 dag retentie) al ruim 6.5Gbit halen. )

Anyway, readers zijn reletief goedkoop, standaard hardware, en kunnen zorgen dat veel mensen/connecties gemaakt kunnen worden :)

Uiteraard. Das toch niets nieuws...nu wordt ook zo'n 80% van 't internetverkeer door illegale zooi veroorzaakt? :)
    Datafeest schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:08:
    [...]

Ik zie niet in waarom daar ineens verandering in komen zal. Goede kwaliteit streaming video is met de huidige ADSL lijnen al prima mogelijk, toch gebeurd het niet. Waarschijnlijk omdat het véél bandbreede voor de server kost. :P
    Niet helemaal waar. Streaming TV kost je tussen de 2 en 4Mbit, iets dat voor de huidige snelheden (8Mbit max) een te hoog percentage is.

Ik denk ook niet dat men nu aan HDTV etc moet gaan denken (Ook omdat de gemiddelde gebruiker echt geen 24 Mbit zal halen...mischien 16, maar ik verwacht nog lager). Maar nu wordt het gebruik van standaard Mpeg2 streams (DVD dus) wel goed mogelijk.

Overigens moet je niet verwachten straks via internet direct veel TV te kunnen kijken; veel huidige zenders staan distributie over IP niet toe. Oa grote zenders als CNN.
    Mishcien zullen in het begin zelfs wel eerst nieuwe zenders opkomen via Internet. Pas later zullen de grote zenders volgen (verwacht ik), als er ook goede voorzieningen zijn om die videostreams te termineren @ je TV :)
    ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:09:
    [...]

Ik ben ook zeker van de partij nu 2 jaar lid van TweakDSL en ook zeker geintresseerd in ADSL2+ zou wel erg mooi zijn voor mijn BSD servertje jammer van de upload alleen ;)
    1Mbit is het maximale van ADSL / ADSL2 / ADSl2+.

Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/adsl_standaard.JPG

Dit is de frequentie die gebruikt wordt bij de ADSL(2+) standaard. ADSL2 gebruikt hetzelfde spectrum als ADSL. Maar hiermee is in ieder geval goed duidelijk wat de verschillen zijn.

Zoals je ziet is alle extra snelheid afkomstig van een extra frequentiegebied, die BOVEN de huidige frequentie zit. Dat verklaart ook waarom ADSL2+ zo slecht werkt op grote afstanden. (Hoe hoger de frequentie, hoe sneller die verloren gaat op grote afstanden).
    ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:49:
    [...]

BBned & Versatel nu nog BaByXL en dan hebben we alle grote DSL leveranciers op het ADSL2+ platform, arme chello ze gaan het nog moeilijk krijgen ;)
    Chello bied ook ADSl2+ aan. atm alleen in de randstad, maar dat zal vast nog wel uitbreiden. Daarnaast is 20Mbit ook prima mogelijk met het kabelsysteem. ;) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 22-04-2005 19:57 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sorry dat ik in herhaling val, maar ik heb nog geen reply gehad op m'n vraag of er al iets is te melden over het 700 kB/s probleem. Ik ben gewoon benieuwd, dat valt namelijk in het niet tussen alle berichtgevingen over de toekomstplannen van TweakDSL.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

:)
    [...]

En wie levert dat?

Misschien is een nieuwsserver belangrijk voor tweak klanten?????? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 22-04-2005 20:25 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• NLsandman
    • Registratie: December 2003
    • Laatst online: 06-07 17:20
    Vatt schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:15:
    Ik snap alleen echt helemaal niets van die prijsstelling.
    Zo goedkoop, zelfs nog goedkoper dan het bestaande snelste abonnement. Zou echt wel willen weten in welke richting we moeten denken na dat eerste introductie jaar...

Ik heb net T-IS DSL Pro genomen, en dat kost net zoveel (39.95) voor 5Mbit/0.75Mbit
    (en dan alleen nog maar zo snel omdat er een actie is) , normaal is het maar 2Mbit/1Mbit!
    (misschien kan ik er nog onderuit.... heb pas gisteren m'n formuliertje gefaxt)
    Ik vindt dit ook zeer vreemd, tis dan wel een aktie maar wel ff 3 keer zo snel als ik nu heb en voor de helft van het geld.
    Lijkt me ook niet dat ze het naar 1 jaar gaan verdrievoudigen.
    Ben benieuwd wat ik als bestaande klant zou moeten gaan betalen.
    Crusader schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:09:
    Sorry dat ik in herhaling val, maar ik heb nog geen reply gehad op m'n vraag of er al iets is te melden over het 700 kB/s probleem. Ik ben gewoon benieuwd, dat valt namelijk in het niet tussen alle berichtgevingen over de toekomstplannen van TweakDSL.
    Mischien gaat het onderhoud cq uitbreiding van de backbone van bbned wat opleveren?
    Ik kom ook nog steeds niet boven die 6,2mbit uit, net of er een cap opzit.
    Zolang ik nog met 8mbit zit zou ik wel graag zien dat er verbetering in komt, tis maar 100 kB/s maar toch.

[ Voor 41% gewijzigd door NLsandman op 22-04-2005 21:16 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132008

Ik kan niks meer van de newsserver afhalen, bij meer mensen hetzelfde?

postcode 1445PR

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
    • Laatst online: 04-07 16:36

SNEAK-NL

galloooooooooooo

news server gebruik ik niet maar surfen gaat momenteel rete traag

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

deja-vu

Dit keer ga ik maar niet m'n modem resetten, de vorige keer zat ik 24 uur zonder internet en bleek het toch aan BBned te liggen.
    Wat een gekut de laatste tijd daar zeg :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Aikon schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:35:
    Vraag me af of er een mogelijkheid is om per zo snel mogelijk over te stappen op TweakDSL, en dan zodra adsl2 beschikbaar is daar op over te stappen.
    Wil namelijk zo snel mogelijk van Chello af, en niet nog tot half juli wachten.

Maandag ff bellen dus :)
    Kan ik je wel verklappen: het beste is om te wachten vooralsnog. BBNed heeft nog geen mogelijkheid geboden voor 'overlapperiodes' helaas :/
    Roytjuh schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:43:
    weet iemand de mogelijkheden als je al 8mbit heb bij tweakdsl via bbned en wil overstappen naar 20mbit ?

ik heb namelijk de huis telefoon al een tijdje niet meer.
    en om weer een nieuw foonnr te nemen vind ik wat overdreven zelf.
    Hangt er vanaf hoe lang je je abonnement hebt, aan de hand daarvan is het heel heel moeilijk of een klein beetje moeilijk :)
    DJSmiley schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:52:
    Ik ben benieuwd.

Zit nu nog altijd op een Cisco DSLAM. Dus zolang die niet geupgraded wordt is hier (Nunspeet) geen ADSL2+ via BBNed mogelijk.
    Ik zit hier thuis ook via een cisco (ATM4/4 on UTWDSL01 (10.10.2.73, cisco) aldus de port-check), schijnbaar gaan ze die nog vervangen voor half juli. Ik ben benieuwd!
    Versatel komt binnenkort wel (eind mei) en hun bieden wel adsl2+ aan. Ben benieuwd of BBNed nog een planning heeft om hier een nieuw dslam neer te gooien.
    Moeilijk te zeggen, bij de meeste resellers ligt wel een lijst met upgrades, maar die mogen ze dan weer niet met klanten delen. Persoonlijk heb ik die lijst overigens al meer dan een jaar niet meer gezien...
    Daarnaast.. bied BBNed ADSL2+ aan i.c.m. linesharing over isdn? Bij Versatel wordt expliciet vermeld dat ADSL2+ alleen icm analoge lijn kan.
    Over ISDN is heel lastig, dat legt Xandrios uit. :)
    M'n huidige contract loopt in februari af. (3e jaar, telkens voor een jaar verlengd). Ik ga dus tegen die tijd kijken:
    - Hoe is de stabiliteit in de praktijk
    - Datalimieten
    - Upgrademogelijkheden binnen BBNed. (heb al ADSL van BBNed, alleen geen 2+)
    - Kosten na 't eerste jaar.
    Stabiliteit heb ik geen problemen mee. Datalimieten kent TweakDSL niet, echt niet: we meten niet eens. :D Upgrademogelijkheden is iets waar BB zelf ook eens normaal en fatsoenlijk duidelijkheid over moet geven, hopelijk hebben we komende week meer informatie, ook over de prijs na het introductiejaar.
    In 't "ergste" geval moet ik een aparte analoge lijn aanvragen. Op zich geen punt, de huidige tarieven van ADSL2+ tesamen met een extra lijn zijn nog altijd goedkoper dan de "normale" 8Mbit ADSL tarieven ;)
    Of je doet zo'n NLS (nieuwe lijn) via BBned, die 75 euro is wel te overleven toch?
    Tenslotte... ADSL2+ gebruikt hogere freq, dus "storingsgevoeliger" voor de capacitaire werking in de kabels. Ben benieuwd wat je uiteindelijk overhoud in mijn geval op 2.2 km... Zit nu met ADSL op 7600kbit over ISDN.
    Ik hoor verschillende verhalen, mensen die op 2,8km nog 23Mbit halen. Mensen die op 1100m de 17amper halen... Je bekabeling is eenvoudigweg erg belangrijk.
    Xandrios schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:54:
    [...]

Het voordeel van een degelijk newsplatform is dat je meerdere readers kunt gebruiken. Dat zijn de servers waarmee je als klant verbinding maakt. En dat zijn de servers die veel CPU nodig hebben :)

De opslag van de artikelen zelf gebeurd op een ander systeem; dat heeft ook voldoende snelheid. (uitgaande van 50MB/sec per HDD, kun je met een raidset van 16 schijven (= 1 dag retentie) al ruim 6.5Gbit halen. )

Anyway, readers zijn reletief goedkoop, standaard hardware, en kunnen zorgen dat veel mensen/connecties gemaakt kunnen worden :)
    Kleine correctie :)
    We hebben op dit moment 7 readers in gebruik, er zijn er nog 3 in aanbouw. Elke reader is voorzien van Dual Xeon 2.8 procs, enkele GB's geheugen, een stel SCSI en SATA disks (raptor's van 74GB) en natuurlijk Gbit kaarten.
    Een spooler heeft elk 2 arrays aangesloten van 12 250GB disks, op het moment hebben we 6 spoolers in gebruik wat goed is voor ongeveer 11 dagen retentie.

Het spoolerplatform moet zo'n 4Gbit kunnen verstouwen, omdat we met caching readers werken (met 20-25% performancewinst) kunnen we met 7 readers zo'n 4,2Gbit wegrammen, als er 10 readers staan is dit maximaal zo'n 5Gbit (theoretisch zelfs 6-6,5Gbit). Door een ingenieus plan van de technici kunnen we waarschijnlijk nog een aantal upgrades doen welke telkens goed zijn voor zo'n 2,5Gbit richting de readers. (Dus telkens zo'n 3Gbit erbij!).
    Het probleem is meer de loadbalancing, daar zullen we een lastige klus gaan hebben als we de 9Gbit grens gaan naderen; het platform moet schaalbaar zijn tot minstens het drievoudige van wat we nu hebben, dus ruim 20Gbit.

Tegen de tijd dat jullie dat helemaal voltrekken... ;)
    [...]

1Mbit is het maximale van ADSL / ADSL2 / ADSl2+.

[afbeelding]

Dit is de frequentie die gebruikt wordt bij de ADSL(2+) standaard. ADSL2 gebruikt hetzelfde spectrum als ADSL. Maar hiermee is in ieder geval goed duidelijk wat de verschillen zijn.

Zoals je ziet is alle extra snelheid afkomstig van een extra frequentiegebied, die BOVEN de huidige frequentie zit. Dat verklaart ook waarom ADSL2+ zo slecht werkt op grote afstanden. (Hoe hoger de frequentie, hoe sneller die verloren gaat op grote afstanden).
    Thanks, die zocht ik vanmiddag nog :)
    [...]

Chello bied ook ADSl2+ aan. atm alleen in de randstad, maar dat zal vast nog wel uitbreiden. Daarnaast is 20Mbit ook prima mogelijk met het kabelsysteem. ;) :)
    Meer ook wel, maar ik moest vanavond wel in mijn knuistje lachen toen ik de abri's van UPC zag 'Utrecht krijgt sneller internet': Jup, van TweakDSL!

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

NLsandman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:10:
    [...]

Ik vindt dit ook zeer vreemd, tis dan wel een aktie maar wel ff 3 keer zo snel als ik nu heb en voor de helft van het geld.
    Lijkt me ook niet dat ze het naar 1 jaar gaan verdrievoudigen.
    Ben benieuwd wat ik als bestaande klant zou moeten gaan betalen.
    BBned wil nieuwe klanten op haar netwerk, dat is haar insteek van deze aanbieding. Mensen die overstappen vanaf andere netwerken dus. Wij hebben ze (onder andere vandaag weer) verteld dat men met dit soort acties de bestaande klanten voor het hoofd stoot. Logischerwijs krijg je uit de bestaande klantenkring vragen over wat we dan met ADSL-I gaan doen. Een 8Mbit lijn is immers duurder dan een nieuwe 16-24Mbit. Nu kunnen wij in het eerste contractjaar ook niet veel doen, maar daarna zullen veel klanten er voor kiezen om over te stappen op ADSL2+, waar eenvoudigweg minder marge op gemaakt wordt.

Een verdrievoudiging verwacht ik niet, ik denk zelf dat na een jaar de prijs tussen de 75 en 90 euro uit zal komen, maar pin me er vooral niet op vast!
    [...]

Mischien gaat het onderhoud cq uitbreiding van de backbone van bbned wat opleveren?
    Ik kom ook nog steeds niet boven die 6,2mbit uit, net of er een cap opzit.
    Zolang ik nog met 8mbit zit zou ik wel graag zien dat er verbetering in komt, tis maar 100 kB/s maar toch.
    Ik heb de laatste tijd met name in de avonden dat ik merk dat mijn snelheid niet optimaal is, maar midden in de nacht trek ik mijn DSL-lijntje met gemak vol. Dit is denk ik de overboekingsfactor waar we tegenaan lopen, het netwerk van TweakDSL (en anderen) kan eenvoudigweg de traffic makkelijk aan; er is genoeg capaciteit...

Bericht hierboven

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• NLsandman
    • Registratie: December 2003
    • Laatst online: 06-07 17:20
    Floris schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:57:
    [...]

BBned wil nieuwe klanten op haar netwerk, dat is haar insteek van deze aanbieding. Mensen die overstappen vanaf andere netwerken dus. Wij hebben ze (onder andere vandaag weer) verteld dat men met dit soort acties de bestaande klanten voor het hoofd stoot. Logischerwijs krijg je uit de bestaande klantenkring vragen over wat we dan met ADSL-I gaan doen. Een 8Mbit lijn is immers duurder dan een nieuwe 16-24Mbit. Nu kunnen wij in het eerste contractjaar ook niet veel doen, maar daarna zullen veel klanten er voor kiezen om over te stappen op ADSL2+, waar eenvoudigweg minder marge op gemaakt wordt.

Een verdrievoudiging verwacht ik niet, ik denk zelf dat na een jaar de prijs tussen de 75 en 90 euro uit zal komen, maar pin me er vooral niet op vast!
    Zo'n gevoel kreeg ik ook al, het lijkt me namelijk stug dat de oude lijnen qua abo kosten nog verder omlaag kunnen, op die oude lijnen zijn winst marges al niet zo hoog door al die concurentie.
    Ik heb de laatste tijd met name in de avonden dat ik merk dat mijn snelheid niet optimaal is, maar midden in de nacht trek ik mijn DSL-lijntje met gemak vol. Dit is denk ik de overboekingsfactor waar we tegenaan lopen, het netwerk van TweakDSL (en anderen) kan eenvoudigweg de traffic makkelijk aan; er is genoeg capaciteit...
    Dat heb ik nou niet, ik heb altijd fullspeed, op alle tijden van de dag haal ik fullspeed en nooit last van drukte of zo alleen de laatste weken niet meer die 820 kB/s strak maar 730 kB/s strak.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tripje72/low%20speed.JPG

Ik vermoed zelf ook niet dat tweakdsl daar wat mee te maken heeft want niet iedereen heeft daar last van, ook zou het met ping tijden te merken moeten zijn en dat is absoluut niet het geval.
    Ik heb zelf het gevoel dat bbned dingen aan het doen is binnen haar netwerk, beetje creatief met de bandbreedte omgaan ivm met adsl2+ werkzaamheden dus mischien als die 10gbit's lijnen in gebruik gaan worden genomen dat het beter word ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

Waarom zou Tweak het anders aanbieden, denk je? 8)7
    Maar laat ze het eerst maar eens allemaal waarmaken.
    Vooralsnog mikt Tweak er momenteel elke maand een andere vorm van actie in, de users weten voorlopig even niet meer waar ze aan toe zijn.
    Of was dat de bedoeling? In dat geval had Tweak een goed GSM provider kunnen zijn.
    Ze kunnen beter wat aan de bestaande prijzen doen, want 39,95 voor 1Mbit/512Kbit is niet meer van deze tijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 107119 op 23-04-2005 03:03 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Floris schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:52:
    Ik zit hier thuis ook via een cisco (ATM4/4 on UTWDSL01 (10.10.2.73, cisco) aldus de port-check), schijnbaar gaan ze die nog vervangen voor half juli. Ik ben benieuwd!
    Wat ik begrepen heb, is dat niet heel Nederland BBned ADSL2+ dekking zal gaan hebben bij introductie. Het zou mooi zijn als BBned als de bliksem bezig gaat met upgraden, maar ik heb er nog weinig niets over gehoord eigenlijk :?

Ze zitten nu nog met bijna 50% aan Cisco (voor zover ik weet). Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat ze dat gaan upgraden tegen die tijd. Worden dat dan dure & starre alcatel's (Die in gebruik zijn bij de andere 50%), of zullen ze vooruit denken en mischien wel met een ander in zee gaan? Er zijn enkele zeer interessante spelers bijgekomen de afgelopen tijd... :)
    Over ISDN is heel lastig, dat legt Xandrios uit. :)
    Eigenlijk had ik het over iets anders, maar bij ISDN is dus het volgende aan de hand:
    Het ISDN-deel neemt een ander (groter) frequentiegebied in beslag. Resultaat is dat het DSL signaal hoger in de frequentieband komt te zitten. (Daarom zijn ISDN-dsl lijnen over het algemeen ook iets trager!).
    Zou je adsl2+ over ISDN willen doen, wordt er nog een hogere frequrntie gebruikt. En waarschijnlijk is die TE hoog, of heeft het alleen effect op een zeer korte afstand.

Overigens zou theorethisch ADSL2 (zonder plus) wel prima over ISDN moeten kunnen: Die gebruikt namelijk hetzelfde frequentiegebied als normaal ADSL. (Meende ik) :)
    Of je doet zo'n NLS (nieuwe lijn) via BBned, die 75 euro is wel te overleven toch?
    Maar dan heb je nog maandelijks een 9 euro kostenpost voor een blanco lijn, of hoeft dat niet meer? (Zou erg mooi zijn!) :)
    Ik hoor verschillende verhalen, mensen die op 2,8km nog 23Mbit halen. Mensen die op 1100m de 17amper halen... Je bekabeling is eenvoudigweg erg belangrijk.
    De claim die TweakDSL hier maakt (16-24 Mbit) is nog behoorlijk gevaarlijk. Want ik kan garanderen dat er mensen gaan zijn die niet veel hoger komen als standaard ADSl(2). In feite valt er weinig extra te garanderen als op dit moment. Dus als je echt heel realistisch wilt zijn, zou je 2 - 24Mbit moeten gebruiken :)
    Kleine correctie :)
    We hebben op dit moment 7 readers in gebruik, er zijn er nog 3 in aanbouw. Elke reader is voorzien van Dual Xeon 2.8 procs, enkele GB's geheugen, een stel SCSI en SATA disks (raptor's van 74GB) en natuurlijk Gbit kaarten.
    Een spooler heeft elk 2 arrays aangesloten van 12 250GB disks, op het moment hebben we 6 spoolers in gebruik wat goed is voor ongeveer 11 dagen retentie.

Het spoolerplatform moet zo'n 4Gbit kunnen verstouwen, omdat we met caching readers werken (met 20-25% performancewinst) kunnen we met 7 readers zo'n 4,2Gbit wegrammen, als er 10 readers staan is dit maximaal zo'n 5Gbit (theoretisch zelfs 6-6,5Gbit). Door een ingenieus plan van de technici kunnen we waarschijnlijk nog een aantal upgrades doen welke telkens goed zijn voor zo'n 2,5Gbit richting de readers. (Dus telkens zo'n 3Gbit erbij!).
    Het probleem is meer de loadbalancing, daar zullen we een lastige klus gaan hebben als we de 9Gbit grens gaan naderen; het platform moet schaalbaar zijn tot minstens het drievoudige van wat we nu hebben, dus ruim 20Gbit.

Tegen de tijd dat jullie dat helemaal voltrekken... ;)
    Interessante informatie, thanks :)

Ik ging uit van 73GB scsi schijven in de spoolers; maar SATA schijven zullen inderdaad ook wel voldoen. Mits je bereid bent geregeld schijven te vervangen ;)

Over de loadbalancers: Je zou op een gegeven moment de splitsing kunnen maken tussen DSL klanten en externe nieuwsklanten. Elk met een eigen loadbalancer en reader-set :)

Maargoed, ooit ga je dan alsnog tegen die (2 maal) 10Gbit limiet aanlopen. Goedkope oplossing is meerdere loadbalancers en reader-setjes te maken, en de klanten erover verdelen.
    In princiepe hetzelfde als Eweka doet dus; alleen zetten zij elke klant direct vast op een reader. Een klant vastzetten op een Loadbalancer die enkele 10tallen readers balanced is veel voordeliger natuurlijk :)
    Thanks, die zocht ik vanmiddag nog :)
    Toevallig; Nouja, alsjeblieft ;)
    Meer ook wel, maar ik moest vanavond wel in mijn knuistje lachen toen ik de abri's van UPC zag 'Utrecht krijgt sneller internet': Jup, van TweakDSL!
    :D
    NLsandman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:25:
    [...]

Zo'n gevoel kreeg ik ook al, het lijkt me namelijk stug dat de oude lijnen qua abo kosten nog verder omlaag kunnen, op die oude lijnen zijn winst marges al niet zo hoog door al die concurentie.
    Om heel eerlijk te zijn: Ik heb zo'n gevoel dat die lijnen (vanuit BBned) ook nog wel omlaag gaan. 8Mbit verkopen voor een veel hogere prijs als 24Mbit is natuulijk niet realistisch; Dat gaat vast nog wel veranderen :)

24Mbit voor 40 euro is natuurlijk eigenlijk ook waanzin. Als je kijkt naar bandbreedte prijzen, dan klopt die verhouding totaal niet meer :P Ook al is de prijs per Mbit vreselijk gekelderd de laatste tijd / jaar...Onder de 2 euro is het echt nog niet gekomen.

Ik hoop dat TweakDSL rekening houdt met het feit dat gaandeweg het aanbod groeit, men ook meer dataverkeer gaat genereren. In het begin niet veel meer als de huidige 8Mbit klanten, maar dat gaat geheid groeien. Met deze snelheden komen nieuwe aspecten van 't internet beschikbaar voor de normale consument...en ik gok zo dat men over 'n jaar niet vreemd opkijkt van een gemiddeld dataverkeer van 2 tot 4 keer zoveel als nu.

'k hoop dat BBned de adsl2+ lijnen in ieder geval zo laag heeft geprijst, dat zelfs voor die 40 euro nog voldoende over is om 't netwerk zo snel en gelikt te houden als nu :)
    Ik vermoed zelf ook niet dat tweakdsl daar wat mee te maken heeft want niet iedereen heeft daar last van, ook zou het met ping tijden te merken moeten zijn en dat is absoluut niet het geval.
    Ik heb zelf het gevoel dat bbned dingen aan het doen is binnen haar netwerk, beetje creatief met de bandbreedte omgaan ivm met adsl2+ werkzaamheden dus mischien als die 10gbit's lijnen in gebruik gaan worden genomen dat het beter word ;)
    Welke 10Gbit lijnen? :)

Overboeking is het niet overigens; dan zou de overgang geleidelijker zijn geweest. Dit kwam in een keer zijn kop opsteken. Als het Tweakdsl netwerk snel genoeg is, de koppeling naar BBned nog niet tekortschiet....dan zal het inderdaad BBned zijn.

Dit herinnerd me overigens ergens aan: Is de overboeking al bekend die BBned gaat gebruiken bij deze nieuwe adsl2+ lijnen? :)
    Ghandi schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:54:
    [...]

Sorry, m'n post was niet relevant. Maar hoe ik 'm weg moet halen is me niet duidelijk.
    Dat doe ik voor je :* ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 23-04-2005 03:17 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Reference number : NW20050529-001 RMA

Activity description : Upgrade of bbned backbone to multiple 10Gbps links
    Affected services : All bbned connections

Impact : Multiple interruptions of less than 15 minutes can occur
    Reason : Planned Maintenance

Date of work : 29-05-2005
    Timeframe (CET) : 00:00 - 06:00
    Duration : 5 hours

Die 10 GBiT lijnen ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142623

Help !!!

Ik had een surfpro abonnement en ben nu overgegaan op DSL en BEL
    Mijn modem heb ik middels de handleiding en splitter aan gesloeten op het 'kale' kpn koper.
    ADSL signaal op modem brand en ik kan internetten.
    Als ik echter mijn telefoon op het modem aansluit blijft de lijn dood (led brand niet)
    Als ik de telefoon direct op het kale kpn koper aansluit of op de phone uitgang van de splitter kan ik gewoon bellen.

Ik heb bericht gekregen dat mijn nummer geporteerd is en van KPN dat ze mij per 19 april zouden afkoppelen...

Wat is er mis, moet ik iets in de configuratie van het modem wijzigen ?
    Zodra ik het modem ertussen plaats kan ik niet meer bellen.... :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• E-jey
    • Niet online
    IK snap niet dat die adsl2+ lijnen wel allemaal voor 40 euro aangeboden kunnen worden, maar de huidige 8mbit lijnen niet. Daar betaal je op zijn minst 55 euro voor. Wat is hiervan de reden?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Telefoon aangesloten op de eeste Voice poort? Gaat op het modem ht Voice1 lampje branden als je de hoorn opneemt?

Wat zegt het modem als je erop inlogged over de Voice status?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 06:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wauw, ik kan niet wachten totdat het juli is.
    Want ik wil die ADSL2+ wel.
    Hoe sneller de verbinding hoe beter. 8)
    Het downloaden is inderdaad verslavend, Burne, ik geef het toe.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

Da's een lekkere uitbreiding......meerdere 10 Gbit lijnen.......de backbone bestaat al uit een 10 Gbit lijn....ben benieuwd hoeveel er dan bij komen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142623

Update :

Als ik mijn telefoon opneem dan gaat inderdaad het phone1 lampje branden.
    Ik kan zelfs naar buiten bellen als ik de telefoon rechtstreeks aan de modem aansluit.
    Als ik naar mijn nummer bel (met mn GSM) dan gaat de telefoon niet over en (op mijn gsm wel kiestoon) dit probleem heb ik niet als ik de telefoon op de phone van de splitter zet...
    Mijn voice status kan ik niet vinden middels de webinterface

ethernet up en dsl staat op showtime :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Anoniem: 142623 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:25:
    Update :

Als ik mijn telefoon opneem dan gaat inderdaad het phone1 lampje branden.
    Ik kan zelfs naar buiten bellen als ik de telefoon rechtstreeks aan de modem aansluit.
    Als ik naar mijn nummer bel (met mn GSM) dan gaat de telefoon niet over en (op mijn gsm wel kiestoon) dit probleem heb ik niet als ik de telefoon op de phone van de splitter zet...
    Mijn voice status kan ik niet vinden middels de webinterface

ethernet up en dsl staat op showtime :(
    Als je je telefoon rechtstreeks op het modem aansluit, en naar je GSM belt....zie je dan je eigen nummer, of een "vreemd" ander nummer?

Als je telefoon op de splitter zit, en dan via je GSM bereikbaar is op het nummer dat eigenlijk naar VoDSL geporteerd zou moeten zijn...is de portering simpelweg nog niet geweest.

Voice-status in 't modem is verder niet belangrijk als je via VoDSL wel kunt bellen; dat is dan allemaal wel prima :)
    Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: