|
[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 21-04-2005 12:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 21-04-2005 12:32 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Mister_T op 21-04-2005 21:09 ]
ik wacht gewoon even op de converter van LimacomAnoniem: 107119 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:40:
[...]
Dat zie je op http://www.kieskeurig.nl in 1 oogopslag![]()
Maar om nu alle toestellen te gaan inruilen omdat BBned er een troepje van maakt, laat BBned maar eerst zien dat ze alle protocollen ondersteunen, want naammelding werkte altijd perfect via KPN.
Ik gooi mijn Siemens toestellen niet zo aan de kant voor die Profoon prut.
/dev/null
Be my guest om 't te updatenMister_T schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:17:
Die tekst hierboven is trouwens zwaar verouderd
Er zijn veel meer abbo's bijgekomen ook BabyXL wordt niet genoemd
Anoniem: 65008
Bij deze heb je een zipje op je emailadres gekregen met inhoud
[ Voor 18% gewijzigd door Sjowhan op 21-04-2005 08:17 ]
http://specs.tweak.to/5253
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Dat mag je toch echt zelf bepalenjvdb1975 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:20:
Hij MOET volgens tweak in bridge mode staan......
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Thnx, heb de startpost geupdatedDimmu schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:12:
[...]
Bij deze heb je een zipje op je emailadres gekregen met inhoud. Op/aanmerkingen over de vernieuwde (zal echt wel wat vergeten zijn) tekst hoor ik graag
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Anoniem: 28897
Anoniem: 12748
Kijk eens onder het kopje instellingen die jemoet weten en dan het customer menuCrusader schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:57:
Is het misschien een idee om ook een link in de startpost te plaatsen naar de website waar je je telefoongegevens cq. factuur kan inzien? Ik weet namelijk nog steeds niet waar ik dat kan doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 21-04-2005 15:20 ]
Nou en nu TweakDSL nog!!Fiberworld start met triple play via adsl2+
Donderdag, 21 april 2005 - Fiberworld biedt sinds donderdag een adsl2+-abonnement aan met een snelheid tussen de 18 en 24 Mbps. De prijs bedraagt 44,95 euro per maand.
.........
De diensten worden aangeboden via het netwerk van BBned.........
Anoniem: 111186
Hoi MartijnMartijn schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:25:
OK mensen, hierbij een erg vaag probleem mbt FSK gebeuren op een Philips Onis 300 DECT.
Nummerherkenning werkt bij mij, alleen valt de 3 in een nummer af en toe weg. Een nummer met een 3 erin komt in ieder geval nooit helemaal goed door, altijd vallen er 1 of 2 drie-en weg... (2523803 wordt de ene keer 25280 en de andere keer 252803 etc maar nooit goed). Heel vaag, heeft iemand hier een idee van?
[ Voor 6% gewijzigd door Mister_T op 21-04-2005 18:27 ]
Anoniem: 142530
Jawel. Kijk eens op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510 : configuratie Wizard - Windows wizard voor Nederlandse configuraties, Download Configuratie Wizard voor firmware R4.2.7 (510 KB)jvdb1975 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:59:
Ik ben sinds een maandje ook een tweakdsl gebruiker (TIS DSL). Ik heb hier een vraagje over. Bij het abo kreeg ik een 1 poorts speedtouch 510. Mijn oude sweex modem/router werkt niet helemaal lekker, dus wil ik de speedtouch gaan gebruiken. Hiervoor moet ik echter een router aan het modem koppelen. Hebben jullie nog tips/adviezen voor een router die goed werkt icm de speedtouch 510?
Anoniem: 59362
Anoniem: 81359
Dan mag Tweakdsl .BBNed er dit ook wel gelijk bij doen.HoppyF schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:55:
[...]
Nou en nu TweakDSL nog!!
Als innovatieve en technisch vooruitlopende ISP verwacht ik wel wat binnenkort.
(en ook voor een redelijke prijs graag)
Lang niet alle centrales kunnen dus al ADSL2+ aan; die van mij iig nog nietquote: http://bbned.nlBBNED MAAKT WERK VAN ADSL2+
ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download bandbreedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mb per seconde.
BBned is eind 2004 begonnen met het testen van ADSL2+ op 5 locaties in Nederland. Het doel van de test is het toetsen van de ADSL2+ techniek in de praktijk en de aangenomen stabiliteit en extra winst op lange afstanden. De gegevens uit de testresultaten zullen worden gebruikt om de ADSL2+ portfolio te vormen.
Naast InterNLnet en Surfnet zijn Demon en Concepts ICT ADSL2+ trial partners. Deze technische proef met ADSL2+ is een eerste stap voor de uitrol van ADSL2+ in de eerste helft van 2005. Voor de test zijn een aantal centrales ingericht voor ADSL2+. De testgebruikers zijn zorgvuldig geselecteerd door de deelnemers aan de ADSL2+ trial. Daarbij is rekening gehouden met diverse gegevens, zoals huidige lijnsnelheid en de exacte afstand tot de centrale.
BBned zal halverwege 2005 haar wholesale DSL portfolio uitbreiden met ADSL2+. Met deze portfolio uitbreiding maakt BBned na de introductie van het product Voice over DSL, de tweede stap naar een stevig fundament voor Triple Play diensten en oplossingen. Wij houden u op de hoogte.
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 21-04-2005 20:19 ]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Fair use bellen is een mooie term, voor iets wat je niet door heel groot volume veel lager kan inkopen. Dus in tegenstelling, tot 'fair use dataverkeer', zal er op 'fair use bellen' scherper gekeken moeten worden.Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:18:
Fair use bellen? Lol
[...]
Lang niet alle centrales kunnen dus al ADSL2+ aan; die van mij iig nog niet
[ Voor 8% gewijzigd door Ghandi op 21-04-2005 23:39 ]
Bedankt voor de aankondiging Ghandi.Ghandi schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:14:
Voorlopige vooraankondiging TweakDSL aktie ADSL-2+
ADSL-2+ wideopen (16 - 24 Mbit) zal, zoals het er nu naar uit ziet, bij voorinschrijving 39.95 incl BTW gaan kosten op basis van Linesharing.
Levering is vanaf half juli 2005, mits leverbaar.
Dit is inclusief gratis modem en telefonie, op basis van linesharing.
Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van 9.10
Nummerportering is mogelijk tegen eenmalig een tarief van 10 euro.
Aanvragen op kaal koper, dus zonder KPN - eenmalig: 75,-, maandelijks 9.10 toeslag, indien mogelijk op locatie. (dus geen groot laswerk).
De contractsperiode bedraagd 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten van toepassing, indien de klant na 12 maanden de lijn opzegt. Deze zullen 75 euro bedragen.
Indien u langer dan 12 maanden klant bent bij TweakDSL (in juli), komt er een overstap/upgrade regeling.
Vanaf morgen in de loop van de dag staat op de site alle relevante informatie.
De newsserver is toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit; voor de echte leechers zal er een 20Mbit newsaccount komen, tegen een aparte vergoeding.
TweaKNews
TweakNews zal, zodra daar vraag naar is, ook gaan komen met een los newsabonnement voor niet TweakDSL gebruikers, met een maximum haalbare snelheid van 20Mbit. De verwachtte prijs hiervoor zal 19.95 zijn.
Men zet wel hoog in hoor. Is het zo dat de oude dsl-produkten goedkoper worden? De ISP markt lijkt wel in elkaar te donderen. Er is straks geen winst meer te halenGhandi schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:14:
ADSL-2+ wideopen (16 - 24 Mbit) zal, zoals het er nu naar uit ziet, bij voorinschrijving 39.95 incl BTW gaan kosten op basis van Linesharing.
[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 21-04-2005 23:41 ]
/dev/null
De aktie is zojuist bedacht en voorbereid; het is een voorintekening. Hoe alle tarieven er komende tijd uit gaan zien, is me nog niet duidelijk en het produkt is pas in juli leverbaar.HoppyF schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:28:
[...]
Bedankt voor de aankondiging Ghandi.
Goede zaak dat TweakDSL ook mee gaat doen, de vraag is natuurlijk wel hoe de verhouding zal zijn met de reeds bestaande abo's kwa prijs.
Feit dat ik nu net een aanvraag voor een upgrade heb lopen zit ook wel in de weg ..... maar goed daar is vast wel mee te leven.
Het is ook nog niet zeker of er overal ADSL2+ geleverd zal gaan worden ik neem aan dat de postcode check hierover wel uitsluitsel zal geven.
Het is dus bij mij een ciscoding, dus duurt nog ff; maarja, ben pas vanaf februari abonnee bij Tweak, dus moet nog een jaartjeXandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:33:
Als je verder geen dataverkeer genereerd, kun je een ping doen. Als je ping in de orde van 18ms is, zit je op een Cisco Dslam. Is je ping ~9ms, zit je op Alcatel.
Alcatel kan dmv een simpele upgrade ADSL2+ leveren, Cisco niet. Dus als je nu op Cisco zit, zul je moeten wachten tot je Dslam vervangen wordt...en dat kan even duren
Anoniem: 81359
Dat is minderGhandi schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:14:
Indien u langer dan 12 maanden klant bent bij TweakDSL (in juli), komt er een overstap/upgrade regeling.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 22-04-2005 00:06 ]
Anoniem: 62766
Kijk hier was ik op aan het wachten. Ben nu al 1,5 jaar klant bij Tweakdsl, dus ik ben wel benieuwd wat die overstap/upgrade optie zal zijn.Ghandi schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:14:
Vanaf morgen in de loop van de dag staat op de site alle relevante informatie.
De newsserver is toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit; voor de echte leechers zal er een 20Mbit newsaccount komen, tegen een aparte vergoeding.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-04-2005 00:50 ]
Ik snap niet echt je vraag als ik eerlijk ben, maar kan er wel naar gissen; de vergoeding die je moet betalen voor de 20mbit-toegang nieuwsserver is nog niet bekend voor tweakdsl gebruikers, dit wordt dus nog afwachtenAnoniem: 111186 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:46:
TweakNews zal, zodra daar vraag naar is, ook gaan komen met een los newsabonnement voor niet TweakDSL gebruikers, met een maximum haalbare snelheid van 20Mbit. De verwachtte prijs hiervoor zal 19.95 zijn.
Wat gaat de news server dan kosten voor wie zo abbo heeft € 19,95 voor iemand die niet bij tweakdsl zit maar wat gaat ons kosten die zo 20Mbit abbo nemen.![]()
![]()
Ik vind dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.22/04/2005 Vooraankondiging TweakDSL aktie ADSL2+
ADSL2+ is de snellere opvolger van het huidige ADSL, met downstreamsnelheden vanaf 16 tot wel 24Mbit! Wij hebben in samenwerking met BBned een introductieaanbieding gemaakt waarbij je tegen een wel heer scherp tarief van deze supersnelheden gebruik kunt maken.
Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste jaar voor € 39,95 per maand al ADSL2+ hebt. Dit is inclusief gratis modem en telefonie, de maandprijs is gebaseerd op linesharing en automatische incasso. Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van € 9,10 per maand.
Telefonie met je ADSL2+ verbinding is gewoon mogelijk, wel vragen we een kleine eenmalige vergoeding (€ 10,-) als je je nummer wilt porteren. Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand. Je huidige abonnement moet je bovendien zelf opzeggen. De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (€ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.
Ben je al langer dan een jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding! Ben je korter dan een jaar klant, dan moeten we helaas wachten tot je huidige abonnement langer dan een jaar loopt.
Voor Tweakklanten is de newsserver toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit. Je kunt tegen een meerprijs van € 9,95 de nieuwserver gebruiken met een maximale snelheid van 20Mbit.
De feitelijke levering van de dienst zal geschieden vanaf half juli 2005, mits leverbaar.
De voorinschrijving is op dit moment alleen mogelijk per telefoon, hiervoor hebben we een aktienummer in het leven geroepen: 036-5460086
TweakNews
TweakNews zal, zodra daar vraag naar is, ook gaan komen met een los newsabonnement voor niet TweakDSL gebruikers die 20Mbit willen gebruiken. De verwachtte prijs hiervoor zal € 19,95 zijn.
Anoniem: 139422
Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig.j_bos schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:31:
[...]
Ik vind dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.
Wat moet ik met een tweede lijn naast de lijn die ik al heb? en bovendien is het dan per maand 49 euro ipv 39 omdat je 9,10 bij moet betalen. En ik zie ook niet hoe het dan zit met je telefonie van KPN.. Gaat die dan op de nieuwe lijn?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-04-2005 13:58 ]
Anoniem: 27474
Hmm nou ik hoop maar dat er niet teveel mensen op volle snelheid van 20mb gaan leechen want dan zullen er wel weer problemen gaan onstaan met die newsserver. Pfff ik hou mijn hart vast.Anoniem: 111186 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:55:
[...]
Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig.
Dat bedrag van €75 is eenmalig die €9,10 is extra als kaal koper neemt bij tweakdsl om ook te kunnen bellen via tweakdsl.
De kosten zijn gewoon € 39,95 en als volle snelheid van de news server wil komt daar bij €9,95 meer niet.
Yup, en zolang ze niet een >95% completion aanbieden, denk ik ook niet dat dit werkbaar is.. krijg je met hogere snelheid de incomplete files binnenAnoniem: 27474 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:06:
[...]
Hmm nou ik hoop maar dat er niet teveel mensen op volle snelheid van 20mb gaan leechen want dan zullen er wel weer problemen gaan onstaan met die newsserver. Pfff ik hou mijn hart vast.
Dit klinkt negatief, maar kijk maar eens wat er de laatste maanden allemaal met de newsserver is gebeurt, dus ik denk wel dat de angst een beetje terecht is.
I don't like facts. They have a liberal bias.
TweakDSL handelt naar wat BBned haar aangeeft. Ze kunnen nog zo hard willen, maar als het van BBned niet mag of er een fikse boete aan hangt (uitbetalen huidige contract + afsluitkosten + boete) dan is het voor TweakDSL niet haalbaar om bestaande klanten een goed aanbod te doen.Anoniem: 139422 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:34:
Lekkere nieuwe aanbieding...NOT.
Wie nog geen jaar lid is mag niet upgraden en dus gewoon wachten en meer betalen dan de nieuwe aanbieding. Hoezo klantonvriendelijk?
Bericht hierboven
NogalBurne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
Leuk om te zien dat de mensen die (blijkens hun reacties) veel interesse in ADSL2+ hebben dat alleen maar willen om nog meer nog sneller nog meer films te downloaden.
Zou het downloaden van gestolen waar verslavend zijn?
Bericht hierboven
/dev/null
Tja waar is het anders voor? Als ze het ook gaan gebruiken voor digitale tv hou ik ook een beetje mijn hart voor vast.Je schijnt toch heel wat bandbreedte te moeten hebben om hoogwaardige kwaliteit digitale tv aan te bieden. Of zal het de kwaliteit van KPN en Digitenne zijn, wat leuk is voor een draagbaar tvtje op een boot of caravan , maar niet voor een groot formaat.?Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
Leuk om te zien dat de mensen die (blijkens hun reacties) veel interesse in ADSL2+ hebben dat alleen maar willen om nog meer nog sneller nog meer films te downloaden.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 22-04-2005 15:18 ]
Het downloaden wordt dan verleden tijd; het gaat meer naar streaming media, of TV on Demand ofzo.. Handig als ik een keer (in HQ! kwaliteit) een aflevering wil bekijken die ik heb gemist...Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
Ik zie niet in waarom daar ineens verandering in komen zal. Goede kwaliteit streaming video is met de huidige ADSL lijnen al prima mogelijk, toch gebeurd het niet. Waarschijnlijk omdat het véél bandbreede voor de server kost.Dimmu schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:16:
[...]
Het downloaden wordt dan verleden tijd; het gaat meer naar streaming media, of TV on Demand ofzo.. Handig als ik een keer (in HQ! kwaliteit) een aflevering wil bekijken die ik heb gemist...
Nadeel: op dit moment is streaming bijna overal maximaal 1Mbit/s, wil je deze fullscreen bekijken, resulteerd dat in vlakjes en vertekend beeld...
🌞🍃
Ik ben ook zeker van de partij nu 2 jaar lid van TweakDSL en ook zeker geintresseerd in ADSL2+ zou wel erg mooi zijn voor mijn BSD servertje jammer van de upload alleenBurne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
Leuk om te zien dat de mensen die (blijkens hun reacties) veel interesse in ADSL2+ hebben
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
/dev/null
[ Voor 42% gewijzigd door MrDirect op 22-04-2005 16:18 ]
Dat vroeg ik mij dus ook af...Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:23:
Thanks voor die info \o/
Wat ik me afvraag: Wat gebeurd er met de normale ADSL pakketten (8Mbit bijvoorbeeld?). Die zijn dan stukken duurder, en minder snel...
En blijft het dataverkeer "unlimited"? Met 20Mbit is heel wat meer dataverkeer te verzetten door de die-hard leecher. (Niet dat iedereen dat ook daadwerkelijk zal doen, maargoed).
Zelf heb ik sinds eind augustus vorig jaar TweakDSL, daarvoor een TrueDSL lijn...ik zal dan wel niet in die groep "Indien u langer dan 12 maanden klant" vallen, wel?
Betaal ik (als VoDSL klant) ook "porteringskosten" als ik mijn huidige nummer wil laten omzetten?Telefonie met je ADSL2+ verbinding is gewoon mogelijk, wel vragen we een kleine eenmalige vergoeding (€ 10,-) als je je nummer wilt porteren.
Da's ook heel mooi. Maar linesharing met wie? De buurt, de wijk, de stad/dorp, de provincie?de maandprijs is gebaseerd op linesharing
Lekker dan... uit wat hier staat begrijp ik het volgende:Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand.
Ook mooi: contractduur is 12 maanden. Zeg je na 12 maanden op, betaal je 75 euro "boete". IEDEREEN betaald dus 75 euro als men weg wil bij TweakDSL (tenminste, zo staat het er nu)De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (€ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.
9,95 per....Je kunt tegen een meerprijs van € 9,95 de nieuwserver gebruiken
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Dit begint met informatie over telefonie over adsl, maar in de volgende zin gaat het over gewoon adsl. Waar staat dat mensen die al een abonnement hebben, extra moeilijk moeten gaan doen om adsl2+ te nemen (en extra kosten van 9,10 per maand excl aansluitkosten). Ik ga ervan uit dat het voor de mensen die al een abonnement hebben dus veel meer extra gaat kosten kwa geld en moeite om over te stappen naar adsl2+ ?Telefonie met je ADSL2+ verbinding is gewoon mogelijk, wel vragen we een kleine eenmalige vergoeding (€ 10,-) als je je nummer wilt porteren. Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand. Je huidige abonnement moet je bovendien zelf opzeggen. De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (€ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.
Ben je al langer dan een jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding! Ben je korter dan een jaar klant, dan moeten we helaas wachten tot je huidige abonnement langer dan een jaar loopt.
[ Voor 11% gewijzigd door 6killer op 22-04-2005 16:24 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 59374
BBned & Versatel nu nog BaByXL en dan hebben we alle grote DSL leveranciers op het ADSL2+ platform, arme chello ze gaan het nog moeilijk krijgenErikRo schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:44:
Trouwens wel zielig voor chellodie dachten een grote klapper te gaan maken met 20mb aanbieding gaan versatel en tweak een beetje de boel verzieken.
Wat is concurrentie toch een mooi iets.
En wie levert dat?Dimmu schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:16:
Het downloaden wordt dan verleden tijd; het gaat meer naar streaming media, of TV on Demand ofzo..
I don't like facts. They have a liberal bias.
Anoniem: 59374
Ach ja zoals ik net las add heb je de helmpies al klaar gelegt , btw nog bedankt voor het mailtje hier te posten zullen velen waarderen ook ik ondanks dat ik hem ook al in mijn mailbox hadAnoniem: 59374 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:56:
De hele ADSL2 actie word niet door ons specifiek gevoerd maar door BBned markteting.
Zeg dus vooral vaak BBned als je BBned bedoelt. Vragen over wat Tweak zelf daar meer kan betekenen kan ik wel beantwoorden.
Ik doe op persoonlijke titel geen uitspraken over het 'vergeten' van de bestaande klanten.
(kenners voelen hier de expressie)
Het verhaal van de limieten is hier wel discussie punt, nog geen dingen over gehoord. Of we daadwerkelijk hier met meters/wijzers gaan werken?
Laten we dat maar via de website oid
Nou bij deze danBurne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:53:
[...]
En wie levert dat?
Maar het viel je dus niet op dat de eerste paar reacties over 20Mbit/s enkel en alleen over de invloed daarvan op de nieuwsserver gaan? Niemand die vraagt of er 8Mbit streaming TV ergens te krijgen is.
Als men op 8mbit streaming media gaat leveren verwacht ik op zijn minst wel HDTV kwaliteit6killer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:23:
[...]
Nou bij deze danIk ben er wel benieuwd naar, maar dan ook naar de kwaliteit. Ik ga er in ieder geval van uit dat tweakdsl zelf geen tv gaat uitzenden via adsl. Misschien een derde partij maar dat zal dan optioneel worden (en daarmee ook extra geld gaan kosten aan abonnement en apparatuur).
Waarschijnlijk vinden veel mensen 8 mbit nog te weinig en zien in adsl2+ daar weer verbetering in, maar in plaats van wat verontwaardigt te reageren zou ik er maar wat voordeel uit halen om adsl2+ te verkopen
Anoniem: 115728
HELEMAAL geen last van..heb alles gechecked....alleen porno nog niet....Anoniem: 111186 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:52:
21/04/2005 storing news platform
We zijn weer 24 uur verder krijg weer error's van bestanden die wel op staan maar niet binnen tehalen zijn.![]()
![]()
Nee hoor dat heet geen marketing maar gewoon een emailtje sturen naar de redactie van Webwereld (dat is wat Hoppy heeft gedaanI_Stealth_I schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:56:
en jahoor we staan op webwereld![]()
http://www.webwereld.nl/nieuws/21335.phtml
Zo, dat gaat snel. Dat heet marketing!
Met 8 Mbps mag je geen HDTV kwaliteit verwachten maar DVD kwaliteit, niet slecht natuurlijk.ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:24:
[...]
Als men op 8mbit streaming media gaat leveren verwacht ik op zijn minst wel HDTV kwaliteit
[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 22-04-2005 18:07 ]
Ik ook ja, minstens 480P. Probleem is alleen dat er in Nederland helemaal niks hdtv gemaakt wordt en series die in de VS HDTV zijn hier in gewone versies te zien bij de commercielen (24, CSI, Lost etc) dus echt HDTV zit er denk ik niet in, maar 480P (ik dacht PDTV) ziet er al beter uit dus laten we daarmee beginnen dan (is ook weer wat minder bits)ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:24:
[...]
Als men op 8mbit streaming media gaat leveren verwacht ik op zijn minst wel HDTV kwaliteit
tuurlijk valt het op; maar is het niet logisch aangezien naast een 'normale' nieuwsserver tweakdsl een kleine UsenetServiceProvider is, dat hier vragen over gesteld worden?Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:53:
[...]
En wie levert dat?
Maar het viel je dus niet op dat de eerste paar reacties over 20Mbit/s enkel en alleen over de invloed daarvan op de nieuwsserver gaan? Niemand die vraagt of er 8Mbit streaming TV ergens te krijgen is.
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 22-04-2005 19:59 ]
Het voordeel van een degelijk newsplatform is dat je meerdere readers kunt gebruiken. Dat zijn de servers waarmee je als klant verbinding maakt. En dat zijn de servers die veel CPU nodig hebbenDimmu schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:11:
Ik vraag me af hoeveel gebruikers er met 20Mbit willen gaan leechen vanaf Tweakdsl/tweaknews. Gaat de performance voor de langzamere (lees: tussen de 0.25&8Mbit-gebruikers) omlaag? Heeft de nieuwsserver zo'n grote capaciteit aan bandbreedte dat het geen punt zal zijn?
Bedenk wel, 50 klanten 20mbit is toch 1Gbit die er dan wordt gebruikt..
Uiteraard. Das toch niets nieuws...nu wordt ook zo'n 80% van 't internetverkeer door illegale zooi veroorzaakt?Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
Niet helemaal waar. Streaming TV kost je tussen de 2 en 4Mbit, iets dat voor de huidige snelheden (8Mbit max) een te hoog percentage is.Datafeest schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:08:
[...]
Ik zie niet in waarom daar ineens verandering in komen zal. Goede kwaliteit streaming video is met de huidige ADSL lijnen al prima mogelijk, toch gebeurd het niet. Waarschijnlijk omdat het véél bandbreede voor de server kost.
1Mbit is het maximale van ADSL / ADSL2 / ADSl2+.ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:09:
[...]
Ik ben ook zeker van de partij nu 2 jaar lid van TweakDSL en ook zeker geintresseerd in ADSL2+ zou wel erg mooi zijn voor mijn BSD servertje jammer van de upload alleen
Chello bied ook ADSl2+ aan. atm alleen in de randstad, maar dat zal vast nog wel uitbreiden. Daarnaast is 20Mbit ook prima mogelijk met het kabelsysteem.ShadowBumble schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:49:
[...]
BBned & Versatel nu nog BaByXL en dan hebben we alle grote DSL leveranciers op het ADSL2+ platform, arme chello ze gaan het nog moeilijk krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 22-04-2005 19:57 ]
Misschien is een nieuwsserver belangrijk voor tweak klanten??????Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:53:
[...]
En wie levert dat?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 22-04-2005 20:25 ]
Ik vindt dit ook zeer vreemd, tis dan wel een aktie maar wel ff 3 keer zo snel als ik nu heb en voor de helft van het geld.Vatt schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:15:
Ik snap alleen echt helemaal niets van die prijsstelling.
Zo goedkoop, zelfs nog goedkoper dan het bestaande snelste abonnement. Zou echt wel willen weten in welke richting we moeten denken na dat eerste introductie jaar...
Ik heb net T-IS DSL Pro genomen, en dat kost net zoveel (39.95) voor 5Mbit/0.75Mbit
(en dan alleen nog maar zo snel omdat er een actie is) , normaal is het maar 2Mbit/1Mbit!
(misschien kan ik er nog onderuit.... heb pas gisteren m'n formuliertje gefaxt)
Mischien gaat het onderhoud cq uitbreiding van de backbone van bbned wat opleveren?Crusader schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:09:
Sorry dat ik in herhaling val, maar ik heb nog geen reply gehad op m'n vraag of er al iets is te melden over het 700 kB/s probleem. Ik ben gewoon benieuwd, dat valt namelijk in het niet tussen alle berichtgevingen over de toekomstplannen van TweakDSL.
[ Voor 41% gewijzigd door NLsandman op 22-04-2005 21:16 ]
Anoniem: 132008
Kan ik je wel verklappen: het beste is om te wachten vooralsnog. BBNed heeft nog geen mogelijkheid geboden voor 'overlapperiodes' helaasAikon schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:35:
Vraag me af of er een mogelijkheid is om per zo snel mogelijk over te stappen op TweakDSL, en dan zodra adsl2 beschikbaar is daar op over te stappen.
Wil namelijk zo snel mogelijk van Chello af, en niet nog tot half juli wachten.
Maandag ff bellen dus
Hangt er vanaf hoe lang je je abonnement hebt, aan de hand daarvan is het heel heel moeilijk of een klein beetje moeilijkRoytjuh schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:43:
weet iemand de mogelijkheden als je al 8mbit heb bij tweakdsl via bbned en wil overstappen naar 20mbit ?
ik heb namelijk de huis telefoon al een tijdje niet meer.
en om weer een nieuw foonnr te nemen vind ik wat overdreven zelf.
Ik zit hier thuis ook via een cisco (ATM4/4 on UTWDSL01 (10.10.2.73, cisco) aldus de port-check), schijnbaar gaan ze die nog vervangen voor half juli. Ik ben benieuwd!DJSmiley schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:52:
Ik ben benieuwd.
Zit nu nog altijd op een Cisco DSLAM. Dus zolang die niet geupgraded wordt is hier (Nunspeet) geen ADSL2+ via BBNed mogelijk.
Moeilijk te zeggen, bij de meeste resellers ligt wel een lijst met upgrades, maar die mogen ze dan weer niet met klanten delen. Persoonlijk heb ik die lijst overigens al meer dan een jaar niet meer gezien...Versatel komt binnenkort wel (eind mei) en hun bieden wel adsl2+ aan. Ben benieuwd of BBNed nog een planning heeft om hier een nieuw dslam neer te gooien.
Over ISDN is heel lastig, dat legt Xandrios uit.Daarnaast.. bied BBNed ADSL2+ aan i.c.m. linesharing over isdn? Bij Versatel wordt expliciet vermeld dat ADSL2+ alleen icm analoge lijn kan.
Stabiliteit heb ik geen problemen mee. Datalimieten kent TweakDSL niet, echt niet: we meten niet eens.M'n huidige contract loopt in februari af. (3e jaar, telkens voor een jaar verlengd). Ik ga dus tegen die tijd kijken:
- Hoe is de stabiliteit in de praktijk
- Datalimieten
- Upgrademogelijkheden binnen BBNed. (heb al ADSL van BBNed, alleen geen 2+)
- Kosten na 't eerste jaar.
Of je doet zo'n NLS (nieuwe lijn) via BBned, die 75 euro is wel te overleven toch?In 't "ergste" geval moet ik een aparte analoge lijn aanvragen. Op zich geen punt, de huidige tarieven van ADSL2+ tesamen met een extra lijn zijn nog altijd goedkoper dan de "normale" 8Mbit ADSL tarieven
Ik hoor verschillende verhalen, mensen die op 2,8km nog 23Mbit halen. Mensen die op 1100m de 17amper halen... Je bekabeling is eenvoudigweg erg belangrijk.Tenslotte... ADSL2+ gebruikt hogere freq, dus "storingsgevoeliger" voor de capacitaire werking in de kabels. Ben benieuwd wat je uiteindelijk overhoud in mijn geval op 2.2 km... Zit nu met ADSL op 7600kbit over ISDN.
Kleine correctieXandrios schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:54:
[...]
Het voordeel van een degelijk newsplatform is dat je meerdere readers kunt gebruiken. Dat zijn de servers waarmee je als klant verbinding maakt. En dat zijn de servers die veel CPU nodig hebben
De opslag van de artikelen zelf gebeurd op een ander systeem; dat heeft ook voldoende snelheid. (uitgaande van 50MB/sec per HDD, kun je met een raidset van 16 schijven (= 1 dag retentie) al ruim 6.5Gbit halen. )
Anyway, readers zijn reletief goedkoop, standaard hardware, en kunnen zorgen dat veel mensen/connecties gemaakt kunnen worden
Thanks, die zocht ik vanmiddag nog[...]
1Mbit is het maximale van ADSL / ADSL2 / ADSl2+.
[afbeelding]
Dit is de frequentie die gebruikt wordt bij de ADSL(2+) standaard. ADSL2 gebruikt hetzelfde spectrum als ADSL. Maar hiermee is in ieder geval goed duidelijk wat de verschillen zijn.
Zoals je ziet is alle extra snelheid afkomstig van een extra frequentiegebied, die BOVEN de huidige frequentie zit. Dat verklaart ook waarom ADSL2+ zo slecht werkt op grote afstanden. (Hoe hoger de frequentie, hoe sneller die verloren gaat op grote afstanden).
Meer ook wel, maar ik moest vanavond wel in mijn knuistje lachen toen ik de abri's van UPC zag 'Utrecht krijgt sneller internet': Jup, van TweakDSL![...]
Chello bied ook ADSl2+ aan. atm alleen in de randstad, maar dat zal vast nog wel uitbreiden. Daarnaast is 20Mbit ook prima mogelijk met het kabelsysteem.![]()
Bericht hierboven
BBned wil nieuwe klanten op haar netwerk, dat is haar insteek van deze aanbieding. Mensen die overstappen vanaf andere netwerken dus. Wij hebben ze (onder andere vandaag weer) verteld dat men met dit soort acties de bestaande klanten voor het hoofd stoot. Logischerwijs krijg je uit de bestaande klantenkring vragen over wat we dan met ADSL-I gaan doen. Een 8Mbit lijn is immers duurder dan een nieuwe 16-24Mbit. Nu kunnen wij in het eerste contractjaar ook niet veel doen, maar daarna zullen veel klanten er voor kiezen om over te stappen op ADSL2+, waar eenvoudigweg minder marge op gemaakt wordt.NLsandman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:10:
[...]
Ik vindt dit ook zeer vreemd, tis dan wel een aktie maar wel ff 3 keer zo snel als ik nu heb en voor de helft van het geld.
Lijkt me ook niet dat ze het naar 1 jaar gaan verdrievoudigen.
Ben benieuwd wat ik als bestaande klant zou moeten gaan betalen.
Ik heb de laatste tijd met name in de avonden dat ik merk dat mijn snelheid niet optimaal is, maar midden in de nacht trek ik mijn DSL-lijntje met gemak vol. Dit is denk ik de overboekingsfactor waar we tegenaan lopen, het netwerk van TweakDSL (en anderen) kan eenvoudigweg de traffic makkelijk aan; er is genoeg capaciteit...[...]
Mischien gaat het onderhoud cq uitbreiding van de backbone van bbned wat opleveren?
Ik kom ook nog steeds niet boven die 6,2mbit uit, net of er een cap opzit.
Zolang ik nog met 8mbit zit zou ik wel graag zien dat er verbetering in komt, tis maar 100 kB/s maar toch.
Bericht hierboven
Zo'n gevoel kreeg ik ook al, het lijkt me namelijk stug dat de oude lijnen qua abo kosten nog verder omlaag kunnen, op die oude lijnen zijn winst marges al niet zo hoog door al die concurentie.Floris schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:57:
[...]
BBned wil nieuwe klanten op haar netwerk, dat is haar insteek van deze aanbieding. Mensen die overstappen vanaf andere netwerken dus. Wij hebben ze (onder andere vandaag weer) verteld dat men met dit soort acties de bestaande klanten voor het hoofd stoot. Logischerwijs krijg je uit de bestaande klantenkring vragen over wat we dan met ADSL-I gaan doen. Een 8Mbit lijn is immers duurder dan een nieuwe 16-24Mbit. Nu kunnen wij in het eerste contractjaar ook niet veel doen, maar daarna zullen veel klanten er voor kiezen om over te stappen op ADSL2+, waar eenvoudigweg minder marge op gemaakt wordt.
Een verdrievoudiging verwacht ik niet, ik denk zelf dat na een jaar de prijs tussen de 75 en 90 euro uit zal komen, maar pin me er vooral niet op vast!
Dat heb ik nou niet, ik heb altijd fullspeed, op alle tijden van de dag haal ik fullspeed en nooit last van drukte of zo alleen de laatste weken niet meer die 820 kB/s strak maar 730 kB/s strak.Ik heb de laatste tijd met name in de avonden dat ik merk dat mijn snelheid niet optimaal is, maar midden in de nacht trek ik mijn DSL-lijntje met gemak vol. Dit is denk ik de overboekingsfactor waar we tegenaan lopen, het netwerk van TweakDSL (en anderen) kan eenvoudigweg de traffic makkelijk aan; er is genoeg capaciteit...
Anoniem: 107119
Waarom zou Tweak het anders aanbieden, denk je?Burne schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 107119 op 23-04-2005 03:03 ]
Wat ik begrepen heb, is dat niet heel Nederland BBned ADSL2+ dekking zal gaan hebben bij introductie. Het zou mooi zijn als BBned als de bliksem bezig gaat met upgraden, maar ik heb er nog weinig niets over gehoord eigenlijkFloris schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:52:
Ik zit hier thuis ook via een cisco (ATM4/4 on UTWDSL01 (10.10.2.73, cisco) aldus de port-check), schijnbaar gaan ze die nog vervangen voor half juli. Ik ben benieuwd!
Eigenlijk had ik het over iets anders, maar bij ISDN is dus het volgende aan de hand:Over ISDN is heel lastig, dat legt Xandrios uit.
Maar dan heb je nog maandelijks een 9 euro kostenpost voor een blanco lijn, of hoeft dat niet meer? (Zou erg mooi zijn!)Of je doet zo'n NLS (nieuwe lijn) via BBned, die 75 euro is wel te overleven toch?
De claim die TweakDSL hier maakt (16-24 Mbit) is nog behoorlijk gevaarlijk. Want ik kan garanderen dat er mensen gaan zijn die niet veel hoger komen als standaard ADSl(2). In feite valt er weinig extra te garanderen als op dit moment. Dus als je echt heel realistisch wilt zijn, zou je 2 - 24Mbit moeten gebruikenIk hoor verschillende verhalen, mensen die op 2,8km nog 23Mbit halen. Mensen die op 1100m de 17amper halen... Je bekabeling is eenvoudigweg erg belangrijk.
Interessante informatie, thanksKleine correctie
We hebben op dit moment 7 readers in gebruik, er zijn er nog 3 in aanbouw. Elke reader is voorzien van Dual Xeon 2.8 procs, enkele GB's geheugen, een stel SCSI en SATA disks (raptor's van 74GB) en natuurlijk Gbit kaarten.
Een spooler heeft elk 2 arrays aangesloten van 12 250GB disks, op het moment hebben we 6 spoolers in gebruik wat goed is voor ongeveer 11 dagen retentie.
Het spoolerplatform moet zo'n 4Gbit kunnen verstouwen, omdat we met caching readers werken (met 20-25% performancewinst) kunnen we met 7 readers zo'n 4,2Gbit wegrammen, als er 10 readers staan is dit maximaal zo'n 5Gbit (theoretisch zelfs 6-6,5Gbit). Door een ingenieus plan van de technici kunnen we waarschijnlijk nog een aantal upgrades doen welke telkens goed zijn voor zo'n 2,5Gbit richting de readers. (Dus telkens zo'n 3Gbit erbij!).
Het probleem is meer de loadbalancing, daar zullen we een lastige klus gaan hebben als we de 9Gbit grens gaan naderen; het platform moet schaalbaar zijn tot minstens het drievoudige van wat we nu hebben, dus ruim 20Gbit.
Tegen de tijd dat jullie dat helemaal voltrekken...
Toevallig; Nouja, alsjeblieftThanks, die zocht ik vanmiddag nog
Meer ook wel, maar ik moest vanavond wel in mijn knuistje lachen toen ik de abri's van UPC zag 'Utrecht krijgt sneller internet': Jup, van TweakDSL!
Om heel eerlijk te zijn: Ik heb zo'n gevoel dat die lijnen (vanuit BBned) ook nog wel omlaag gaan. 8Mbit verkopen voor een veel hogere prijs als 24Mbit is natuulijk niet realistisch; Dat gaat vast nog wel veranderenNLsandman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:25:
[...]
Zo'n gevoel kreeg ik ook al, het lijkt me namelijk stug dat de oude lijnen qua abo kosten nog verder omlaag kunnen, op die oude lijnen zijn winst marges al niet zo hoog door al die concurentie.
Welke 10Gbit lijnen?Ik vermoed zelf ook niet dat tweakdsl daar wat mee te maken heeft want niet iedereen heeft daar last van, ook zou het met ping tijden te merken moeten zijn en dat is absoluut niet het geval.
Ik heb zelf het gevoel dat bbned dingen aan het doen is binnen haar netwerk, beetje creatief met de bandbreedte omgaan ivm met adsl2+ werkzaamheden dus mischien als die 10gbit's lijnen in gebruik gaan worden genomen dat het beter word
Dat doe ik voor jeGhandi schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:54:
[...]
Sorry, m'n post was niet relevant. Maar hoe ik 'm weg moet halen is me niet duidelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 23-04-2005 03:17 ]
Reference number : NW20050529-001 RMA
Anoniem: 142623
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Anoniem: 28897
Anoniem: 142623
Als je je telefoon rechtstreeks op het modem aansluit, en naar je GSM belt....zie je dan je eigen nummer, of een "vreemd" ander nummer?Anoniem: 142623 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:25:
Update :
Als ik mijn telefoon opneem dan gaat inderdaad het phone1 lampje branden.
Ik kan zelfs naar buiten bellen als ik de telefoon rechtstreeks aan de modem aansluit.
Als ik naar mijn nummer bel (met mn GSM) dan gaat de telefoon niet over en (op mijn gsm wel kiestoon) dit probleem heb ik niet als ik de telefoon op de phone van de splitter zet...
Mijn voice status kan ik niet vinden middels de webinterface
ethernet up en dsl staat op showtime
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq