TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Wel, da'mooi allemaal. Zit al tijden te wachten tot ik over kan van hcc naar tweak en dat wil maar niet lukken. Komen ze nu met adsl 2(+). Nou mag als tegenprestatie voor alle tegenslag mijn abo wel gelijk in adsl 2 gezet worden. Maar dat zal wel niet zo makkelijk gaan.
Bovendien, dan moet ik nog langer wachten en dat kan echt niet.

Ik moet nu wachten, tot ze een nieuwe lijn hebben "geschoten". Het schijnt heel moeilijk/lastig te zijn adsl icm isdn,terwijl ik met mijn lekenhoofd dan zeg: dit is toch allebei digitaal, moet toch beter gaan dan icm analoog??
Maar ik las al iets (en hoorde door de telefoon ook al zoiets) dat het met frequentie ed te maken heeft, nou ja... het zal wel.
Iemand enig idee hoe lang zo iets gaat duren ? Ofwel zijn er meerdere mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt?

Grappige ( :+ ) hiervan is, dat als je dit soort zaken vraagt bij aanmelden het allemaal geen probleem is. Als je vertelt, dat je abo bij de hcc/kpn niet sneller kan omdat je isdn hebt is, dan is het geen probleem. Maar nu moet er een nieuwe lijn komen omdat er problemen zijn met de capaciteit. En nu zit ik dus sinds afgelopen maandag zonder internet.
Balen dus ... voor mij en mijn werkgever dus (ik ben thuiswerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Xandrios schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 03:11:

Om heel eerlijk te zijn: Ik heb zo'n gevoel dat die lijnen (vanuit BBned) ook nog wel omlaag gaan. 8Mbit verkopen voor een veel hogere prijs als 24Mbit is natuulijk niet realistisch; Dat gaat vast nog wel veranderen :)

24Mbit voor 40 euro is natuurlijk eigenlijk ook waanzin. Als je kijkt naar bandbreedte prijzen, dan klopt die verhouding totaal niet meer :P Ook al is de prijs per Mbit vreselijk gekelderd de laatste tijd / jaar...Onder de 2 euro is het echt nog niet gekomen.

Ik hoop dat TweakDSL rekening houdt met het feit dat gaandeweg het aanbod groeit, men ook meer dataverkeer gaat genereren. In het begin niet veel meer als de huidige 8Mbit klanten, maar dat gaat geheid groeien. Met deze snelheden komen nieuwe aspecten van 't internet beschikbaar voor de normale consument...en ik gok zo dat men over 'n jaar niet vreemd opkijkt van een gemiddeld dataverkeer van 2 tot 4 keer zoveel als nu.

'k hoop dat BBned de adsl2+ lijnen in ieder geval zo laag heeft geprijst, dat zelfs voor die 40 euro nog voldoende over is om 't netwerk zo snel en gelikt te houden als nu :)
Psies, als je dan ook nog eens de mogelijkheid krijgt om te gaan streamen dan zit je continu op 4 tot 8mbit/s afhankelijk van de kwaliteit van de stream.
Daarnaast kun je dan ook nog vanaf news downloaden en dan zit zo'n lijn aardig vol en dat continu.
Ik hoop ook voor tweakdsl dat bbned ze niet met veel bandbreedte kosten gaat lopen opzadelen, het moet toch ergens van betaald worden.
Welke 10Gbit lijnen? :)

Overboeking is het niet overigens; dan zou de overgang geleidelijker zijn geweest. Dit kwam in een keer zijn kop opsteken. Als het Tweakdsl netwerk snel genoeg is, de koppeling naar BBned nog niet tekortschiet....dan zal het inderdaad BBned zijn.

Dit herinnerd me overigens ergens aan: Is de overboeking al bekend die BBned gaat gebruiken bij deze nieuwe adsl2+ lijnen? :)
Upgrade of bbned backbone to multiple 10Gbps links
Dus dat wat er nu ligt wordt verdubbeld lijkt me?

Ik ben ook wel benieuwd naar die overboeking, zou dat de reden zijn van deze scherpe prijs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Wij willen graag overstappen op TweakDSL adsl2+, we hebben nu nog Demon via Babyxl, maar dit is al opgezegd en loopt op 8 mei af, die downtime is niet het probleem, maar ik vraag me af of dit problemen op gaat leveren, mbt het signaal op de lijn oid.
Zoja, valt wat aan te doen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Gompie98 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:19:

[knip]

Grappige ( :+ ) hiervan is, dat als je dit soort zaken vraagt bij aanmelden het allemaal geen probleem is. Als je vertelt, dat je abo bij de hcc/kpn niet sneller kan omdat je isdn hebt is, dan is het geen probleem. Maar nu moet er een nieuwe lijn komen omdat er problemen zijn met de capaciteit. En nu zit ik dus sinds afgelopen maandag zonder internet.
Balen dus ... voor mij en mijn werkgever dus (ik ben thuiswerker)
Dat KPN je niet sneller wil leveren over ISDN heeft te maken met de lijnlengte van de koperlijn tussen jou aansluiting en de telefooncentrale. Deze barricade zal je altijd hebben en houden op dat adres.
P.K. schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:16:
Wij willen graag overstappen op TweakDSL adsl2+, we hebben nu nog Demon via Babyxl, maar dit is al opgezegd en loopt op 8 mei af, die downtime is niet het probleem, maar ik vraag me af of dit problemen op gaat leveren, mbt het signaal op de lijn oid.
Zoja, valt wat aan te doen ? :)
Opgezegd per 8 mei, dus je signaal gaat van je lijn af. Overstappen is dan niet meer mogelijk, een opgezegde verbinding valt niet te migreren. Dat wordt zeker downtime op deze manier. Problemen met opleveren zal lijkt mij er niet zijn, lijn is immers dsl-vrij door je opzegging straks.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Zijn er weer array problemen geweest op 1 van de spoolers?
Hoor geregeld mensen met een tweaknews abo klagen over tijdelijke incompleets.
Blijkbaar vonden de arrays de verhuizing niet prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets op een rijtje zetten....

Als ik de ADSL2+ actie goed begrepen heb, betaal je daar inclusief 24Mbit newsserver verbinding en telefonie ongeveer 59 euro per maand voor.

(Het eerste jaar kost je lijn 39,95 euro (wat het daarna gaat kosten is nog niet bekend))

Conclusie:

Ik betaal nu voor een 8Mbit verbinding incl. telefonie 69,95... das 10 euro meer en 3 keer zo langszaam... (aansluitkosten er buiten gelaten)

Gaat Tweakdsl nog iets aan de huidige prijzen van de 8Mbit abonnementen doen (van de lopende abonnementen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Boldy: daar hebben we net een hele discussie over gehad een post of 20 terug :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dus, de bestaande klant kan ver(t)rekken.
Geloof me, dat doen ze ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 03:46:
Nou en? Da's toch de vrijheid die je hebt als klant?
Als je een product in de winkel koopt en een week later is ie bij de concurrent of dezelfde winkel de helft goedkoper, dan krijg je toch ook geen geld terug?

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 24-04-2005 08:35 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.
Ik vraag me ook af wat je allemaal met die snelheden moet binnenhalen, kijk als je er op afstand mee moet werken is het misschien wel lekker en voor videostreams maar ik kan me verder niet iets bedenken waarvoor ik dit nodig heb.
En als je na de inschrijvingstermijn te horen krijgt dat na 3 maanden de echte prijs 79 of 89 Euries wordt met nog 20 euries voor de newsserver en nog eenmalig 75 voor een tweede lijn en nog 10 voor de telefoon, ( en elke maand een harde schijf van 1Tb om alles op te slaan) tel dat allemaal eens bij elkaar.

Mocht het echt goedkoper worden dat zakken de rest van de prijzen ook wel, dat zullen we wel over een maand of 6 zien.
Voorlopig ben ik in ieder geval nog niet van plan om over te stappen, het gaat me snel zat dan maar een uurtje of wat langer downloaden de dag duurt 24 uur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op zondag 24 april 2005 @ 08:34:
[...]

Nou en? Da's toch de vrijheid die je hebt als klant?
Als je een product in de winkel koopt en een week later is ie bij de concurrent of dezelfde winkel de helft goedkoper, dan krijg je toch ook geen geld terug?
Zoals hier al gezegd is door Add, BBned bepaald grotendeels de acties. Ze zijn het zelf ook niet helemaal eens met deze gang van zaken. Ook dat je een nieuwe lijn moet aanvragen om over te stappen binnen hetzelfde netwerk is natuurlijk krankzinnig. Maargoed...BBned hé.

Reken maar dat er nog wel mogelijkheden voor bestaande klanten komen. BBned zal echt geen 126k DSL-lijnen willen missen :X. Je bent bent als consument altijd de sterkste in deze concurrentieslag; dus daar zou ik niet wakker van liggen; er zijn meerdere netwerken en ook meerdere ISP's. Het kan BBNed niet rotten of jij nou opzegt en bij een andere BBned ISP weer een aanvraag doet. De ISP's met een redelijk klantenbestand zijn hierdoor wel verliezer.

Enfin, ik ga ervan uit dat men dat wel wil voorkomen met een leuke regeling/actie.

Trouwens denk ik dat TweakDSL beter de opzegkosten kan schrappen dat komt echt erg amateuristisch over, ook op nieuwe klanten. Beetje van dezelfde kaliber als de jaarlijkse bijdrage voor administratiekosten bij SpeedXS.

[ Voor 27% gewijzigd door I_stealth_I op 24-04-2005 10:43 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
hoi,

lees de topics al een tijdje, en ben sinds half maart abbonee van tweakdsl. ik heb het allesgoedkoopste dsl&bel abbonement (nederlands... :) ) omdat ik in principe alleen maar een constante verbinding nodig heb (snelheid boeit stuk minder) en mijn vrouw graag langer wil bellen (mobiel prepay is duur....) leek het mij wel een oplossing.

nu is het echter al bijna mei, en werkt onze telefoon nog steeds niet. al een aantal mailtjes naar de helpdesk gestuurd, maar een oplossing heeft dat tot nu toe niet gebracht.

ik had eerst kaal koper (=geen abbonement bij KPN). er is een man van KPN langsgeweest, mijn internet doet het sinds 17 maart, officiele oplevering is 21 maart. nu had ik ondertussen al begrepen de activatie van de VoDSL lijn iets langer duurt, maar 1,5 maand?

ik krijg geen kiestoon. als ik de telefoon rechtstreeks in de muur plug hoor ik helemaal niks (en dat klopt...). heb in de handleiding het schema "zonder ACS" blokje gevolgd. telefoon op adsl splitter aansluiten, ook geen kiestoon.

hoe lang duurt het activeren van de lijn ongeveer? wat zijn de correcte VoDSL instellingen in een copperjet 816-2p modem? om het modem te resetten, gewoon stroom eraf? kan een firmware upgrade helpen?

postcode: 9713 PL

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 03:01:
Conclusie:

Ik betaal nu voor een 8Mbit verbinding incl. telefonie 69,95... das 10 euro meer en 3 keer zo langszaam... (aansluitkosten er buiten gelaten)

Gaat Tweakdsl nog iets aan de huidige prijzen van de 8Mbit abonnementen doen (van de lopende abonnementen)?
Wat ik een redelijke deal zou vinden is dat ik het UltraDSL abonnement blijf betalen maar dan wel de snelheid van ADSL2+ krijg (heb nog een driekwart jaar te gaan qua contract). Ik snap best dat ik een jaarcontract heb voor het (tot dan toe) snelste abonnement en wil dat ook wel blijven betalen, maar dan zou ik graag ook wel de snelheid hebben van het snelste abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

qrazi schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:42:
hoi,

lees de topics al een tijdje, en ben sinds half maart abbonee van tweakdsl. ik heb het allesgoedkoopste dsl&bel abbonement (nederlands... :) ) omdat ik in principe alleen maar een constante verbinding nodig heb (snelheid boeit stuk minder) en mijn vrouw graag langer wil bellen (mobiel prepay is duur....) leek het mij wel een oplossing.

nu is het echter al bijna mei, en werkt onze telefoon nog steeds niet. al een aantal mailtjes naar de helpdesk gestuurd, maar een oplossing heeft dat tot nu toe niet gebracht.

ik had eerst kaal koper (=geen abbonement bij KPN). er is een man van KPN langsgeweest, mijn internet doet het sinds 17 maart, officiele oplevering is 21 maart. nu had ik ondertussen al begrepen de activatie van de VoDSL lijn iets langer duurt, maar 1,5 maand?

ik krijg geen kiestoon. als ik de telefoon rechtstreeks in de muur plug hoor ik helemaal niks (en dat klopt...). heb in de handleiding het schema "zonder ACS" blokje gevolgd. telefoon op adsl splitter aansluiten, ook geen kiestoon.

hoe lang duurt het activeren van de lijn ongeveer? wat zijn de correcte VoDSL instellingen in een copperjet 816-2p modem? om het modem te resetten, gewoon stroom eraf? kan een firmware upgrade helpen?

postcode: 9713 PL
En als je de telefoon op lijn1 prikt van je modem? Waarom je uberhaupt een splitter gebruikt is me een raadsel. Die kan je wel weggooien, je hebt immers kaal koper; er is alleen maar DSL en geen KPN. Daarmaast heb je dat ACS-kabeltje ook niet nodig, je moet je telefoon rechtstreeks op het modem prikken. M.a.w. je hebt geen splitterrotzooi en ACS meer nodig bij kaalkoper; je hebt totaal verkeerd begrepen/aangesloten ;) Je telefoonlijn word verzorgd door het modem (het gaat immers over DSL) Dus is het niet meer dan logisch dat je je telefoon op het modem aansluit.

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 24-04-2005 10:51 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Shartar schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:43:
[...]

Wat ik een redelijke deal zou vinden is dat ik het UltraDSL abonnement blijf betalen maar dan wel de snelheid van ADSL2+ krijg (heb nog een driekwart jaar te gaan qua contract). Ik snap best dat ik een jaarcontract heb voor het (tot dan toe) snelste abonnement en wil dat ook wel blijven betalen, maar dan zou ik graag ook wel de snelheid hebben van het snelste abonnement.
Tja, voor het omschakelen rekent BBNed geld. Netals voor iedere andere upgrade/downgrade. De core-routers en nieuwe peerings groeien ook niet tussen de bloemkool. TweakDSL is geen stichting of liefdadigheidsinstelling dus logisch dat ze daar garanties voor willen hebben met een contractsverlening of met een éénmalig bedrag ;) Daarnaast is het maandbedrag fors lager en dus minder omzet x aantal abonnees. Reken maar uit, dus moet je wel nevenactiviteiten hebben als een telefoniedienst en newsserver.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 24-04-2005 11:01 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:42:
[...]

Dat KPN je niet sneller wil leveren over ISDN heeft te maken met de lijnlengte van de koperlijn tussen jou aansluiting en de telefooncentrale. Deze barricade zal je altijd hebben en houden op dat adres.
Mmmmm..... tsja, zal wel, ik heb inmiddels wel 15 verhalen gehoord (zo'n 10 van kpn/hcc en de rest van tweak) en allemaal anders. Feit is, dat ik 1645 m van de centrale zit, dat kpn het niet wil of kan leveren (icm isdn, wel analoog!) en dat tweak/bbned het wel kan. Alleen moeten ze nu een nieuwe lijn opzetten,want ......
Mijn verontwaardiging gaat om het feit, dat ik dit van te voren telefonisch heb gevraagd of dit geen problemen kon opleveren. Mij was (meerdere malen) verzekerd dat dit niet zo was en nu blijkt het dus niet zo maar te kunnen. Die nieuwe lijn aanvragen had men ook al kunnen doen toen ik nog aangesloten was (op kpn) en men wist dat deze problemen gingen komen. Dan had de overgang een stuk soepeler kunnen gaan.
Maar nee.... de overgang zou 1,5 uur tot max 1,5 dag duren.....

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 24-04-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gompie98 schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:05:
[...]

Mmmmm..... tsja, zal wel, ik heb inmiddels wel 15 verhalen gehoord (zo'n 10 van kpn/hcc en de rest van tweak) en allemaal anders. Feit is, dat ik 1645 m van de centrale zit, dat kpn het niet wil of kan leveren (icm isdn, wel analoog!) en dat tweak/bbned het wel kan. Alleen moeten ze nu een nieuwe lijn opzetten,want ......
Mijn verontwaardiging gaat om het feit, dat ik dit van te voren telefonisch heb gevraagd of dit geen problemen kon opleveren. Mij was (meerdere malen) verzekerd dat dit niet zo was en nu blijkt het dus niet zo maar te kunnen. Die nieuwe lijn aanvragen had men ook al kunnen doen toen ik nog aangesloten was (op kpn) en men wist dat deze problemen gingen komen. Dan had de overgang een stuk soepeler kunnen gaan.
Maar nee.... de overgang zou 1,5 uur tot max 1,5 dag duren.....
Of die lengte echt een feit is kan ik je zo vertellen dat het in veel gevallen niet sluitend is. De geschatte lengte van een postcode controle wijkt nog wel eens af met de praktijk. Je kan in sommige gevallen wel 50% erbij moeten tellen. Koperlijnen liggen niet altijd rechtoe-rechtaan. In mijn geval is een postcode controle 1900 meter en werkelijk is het 2500 meter. En er zijn ook niet direct conclusies aan te ontlenen, zo haalt de ene lijn van 1500 meter soms 'maar' 6Mbit en een andere van 2500 wel 8Mbit.

Alleen na levering zal de maximale snelheid van een lijn echt naar voren komen. Afwachten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 24-04-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:52:
[...]

Of die lengte echt een feit is kan ik je zo vertellen dat het in veel gevallen niet sluitend is. De geschatte lengte van een postcode controle wijkt nog wel eens af met de praktijk. Je kan in sommige gevallen wel 50% erbij moeten tellen. Koperlijnen liggen niet altijd rechtoe-rechtaan. In mijn geval is een postcode controle 1900 meter en werkelijk is het 2500 meter. En er zijn ook niet direct conclusies aan te ontlenen, zo haalt de ene lijn van 1500 meter soms 'maar' 6Mbit en een andere van 2500 wel 8Mbit.

Alleen na levering zal de maximale snelheid van een lijn echt naar voren komen. Afwachten dus.
Het is zelfs aderpaar afhankelijk en dslam afhankelijk. Ik heb hier twee lijnen liggen, een bbned wideopen en een tis 3Mbit (op 4100 Meter) en op de bbned haal ik maximaal 1.6Mbit; op tiscali ruim 2.6Mbit.

Beide op kaal koper en beide met z'n bbned modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ghandi schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:28:
[...]

Het is zelfs aderpaar afhankelijk en dslam afhankelijk. Ik heb hier twee lijnen liggen, een bbned wideopen en een tis 3Mbit (op 4100 Meter) en op de bbned haal ik maximaal 1.6Mbit; op tiscali ruim 2.6Mbit.

Beide op kaal koper en beide met z'n bbned modem.
Combinatie type DSLAM en gebruikte modem daarop kan ook nog uitmaken inderdaad. Maar jou verschil is wel heel groot. Zelfs kan het nog uitmaken welke software er gedraaid wordt in de apparatuur.

Soms is het tweede aderpaar exact gelijk qua lengte. Maar kwaliteit kan beter of slechter zijn voor DSL (ergens anders in de bundel kan hij zitten). Maar ken ook gevallen dat het tweede aderpaar gewoon een ruime kilometer langer is dan de eerste. ;)

Kortom, je kan het pas weten als je er DSL op zet.

en wat is nu je pimaire lijn?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-04-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Ik zal morgen eens bellen of het hier leverbaar is, zoja dan wordt het waarschijnlijk ook besteld :)

Is er trouwens al bekend welk modem er geleverd gaat worden ?
Ik kon er op de website niks over vinden.
(de ADSL2+ actie bedoel ik hiermee ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 24-04-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Xandrios

Volgens de specs zijn dit de (maximale) snelheden van ADSL:

ADSL => 8Mbps/1Mbps
ADSL2 => 12Mbps/1Mbps
ADSL2+ => 24Mbps/2Mbps

Als BBNed geen 2Mbps upload gaat leveren is het een gemiste kans voor ze.

Ik denk dat 99% van de mensen liever een hogere upload ziet, en een iets lagere down speed.
Bijv. 16Mbps/2Mbps

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 24-04-2005 19:56 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als dat nu eens niet mag of kan een hogere upstream dan 1Mbps omdat de extra bandbreedte in een stuk frequentiebereik moet komen wat niet is toegestaan gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:55:
Ik denk dat 99% van de mensen liever een hogere upload ziet, en een iets lagere down speed.
Bijv. 16Mbps/2Mbps
Het lijkt alsof de 'industrie' anders denkt dan de consument. Vanuit de industrie (isp's) hoor ik steeds dat ze met hoge downsnelheden willen leveren voor streaming video (goed, als er digitale televisie wordt bijgeleverd is dit ook wel logisch, en dan heb je er wel wat aan), maar ik heb behoefte aan een even grote upload. Ik draai zoals meer mensen een ftp-server voor het uitwisselen van grote bestanden, en wil graag ook een webserver draaien. ISP's zien consumenten als eindontvangers van 'uitzendingen' (een beetje het televisiedenken zeg maar), maar consumenten hoor ik vaak (vrienden, en hier op GoT) dat zij willen uitwisselen (bestanden uitwisselen, ftp-servers draaien, websites hosten, etc). Zijn jullie het hiermee eens? Waarom komen er geen ISP's met een upload die wat hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
Misschien komt er ook wel sdsl2+ ? ;)

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

idd, ik zie ook liever een hogere upload eigelijk :)

heb ik ook dan nog wat aan.. liever wat minder download snelheid en hogere upload, maar zo makkelijk gaat het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Voor ISP's is aan een hogere upload ook weinig te verdienen, je gaat dan nogmeer de hostingmarkt dwarszitten. Daar verdienen veel ISP's nu ook de euro's mee die ze in de consumenten DSL markt 'verliezen'.

Daarnaast kan je geen diensten aanbieden die upload vereisen als ISP. Consumenten zijn ook niet bereid om meer te betalen (niet als het er op aan komt) voor meer upstream ook. Misschien relatief kleine groepje hier @ GOT weer wel, maar dat is niet echt een spiegeling van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:16
Plus, als je de upstream verdubbelt....vliegt je p2p traffic ook omhoog, Niet iets dat een ISP graag wil bevorderen.

En idd, de 'normale' consument geeft niets om upload; dat zijn alleen een handjevol tweakers die een servertje willen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Denk niet dat een ISP zich heel druk maakt om de inhoud van elk pakketje en ook niet om P2P traffic daarom. Wel om de totale hoeveelheid verkeer, dat kost immers euro's. Bandbreedte koop je symetrisch in, dus de upstream kan opzich omhoog. Vaak wordt die upstream bandbreedte ook verkocht in hosting of usenet bijvoorbeeld. Dat ga je dan minderen door gebruik van de DSL klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 03:46:
Ik was er zelf vanuit gegaan dat we gewoon konden upgraden naar adsl2+ maar blijkbaar ziet bbned dit anders.
Vreemd want het lijkt me toch vrij normaal dat veel 8mbit klanten graag sneller willen.
Kijken wat tweakdsl kan doen voor bstaande klanten en als dat niet bevalt dan moet ik maar een andere oplossing zoeken en als dat betekent dat ik tweakdsl moet opzeggen dan moet het dan maar.
Zit al een tijd op adsl2+ te wachten en laat me dat niet door de neus boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bjck schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:18:
Denk niet dat een ISP zich heel druk maakt om de inhoud van elk pakketje en ook niet om P2P traffic daarom. Wel om de totale hoeveelheid verkeer, dat kost immers euro's. Bandbreedte koop je symetrisch in, dus de upstream kan opzich omhoog. Vaak wordt die upstream bandbreedte ook verkocht in hosting of usenet bijvoorbeeld. Dat ga je dan minderen door gebruik van de DSL klanten.
Bij een gemiddelde ISP is het p2p de grootste veroorzaker van dataverkeer. P2p werkt via het princiepe: Upload een MB, download een MB. Dus als je de upstream verdubbelt, verdubbelt ook het downstream-dataverkeer van P2P :)

De upstream zelf kost een ISP vrijwel niets inderdaad, maar de extra doenstream die door een upstreamverhoging gegenereerd wordt, wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 12-09 23:23
P.K. schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:46:
Ik zal morgen eens bellen of het hier leverbaar is, zoja dan wordt het waarschijnlijk ook besteld :)

Is er trouwens al bekend welk modem er geleverd gaat worden ?
Ik kon er op de website niks over vinden.
(de ADSL2+ actie bedoel ik hiermee ;) )
Ik denk een Allied Data Copperjet modem.
Copperjet 1616-2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
...Kans is ook dat het gewoon de 816-2P is hoor :) Die is simpelweg te flashen tot ADSL2+ modem.

Enige verschil is dat hij dan geen VoIP ondersteund. Maar dat geeft niet zo veel; BBned levert toch alleen VoDSL :)

[edit]
Tenminste, als Allied Data licentie-technisch toestaat dat een ISP op grote schaal die dingen om-flashed...dat zou mischien nog een hekel puntje kunnen zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 25-04-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Laatst online: 08-09 11:43
I_Stealth_I schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:46:
[...]

En als je de telefoon op lijn1 prikt van je modem? Waarom je uberhaupt een splitter gebruikt is me een raadsel. Die kan je wel weggooien, je hebt immers kaal koper; er is alleen maar DSL en geen KPN. Daarmaast heb je dat ACS-kabeltje ook niet nodig, je moet je telefoon rechtstreeks op het modem prikken. M.a.w. je hebt geen splitterrotzooi en ACS meer nodig bij kaalkoper; je hebt totaal verkeerd begrepen/aangesloten ;) Je telefoonlijn word verzorgd door het modem (het gaat immers over DSL) Dus is het niet meer dan logisch dat je je telefoon op het modem aansluit.
tsja, dit is de eerste keer dat ik zelf adsl aansluit, maar ik ben niet helemaal een newbie als het gaat om computers... :P

in elk geval, heb ik dus eerst de handleiding gevolgd, en dat werkt dus niet. inmiddels heb ik het ACS blokje er tussenuit gehaald.
de telefoon heb ik natuurlijk op het modem aangesloten, zowel poort 1 als poort 2 geprobeerd.

maar ik heb nog steeds geen kiestoon..... zoals ik eerder al vroeg, kan het aan de instellingen/firmware liggen? zou iemand die ook een copperjet 816-2p analoog (kaal koper) heeft, zijn instellingen kunnen posten? of moet ik toch echt wachten tot de helpdesk een antwoord heeft?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

qrazi schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:48:
[...]

tsja, dit is de eerste keer dat ik zelf adsl aansluit, maar ik ben niet helemaal een newbie als het gaat om computers... :P

in elk geval, heb ik dus eerst de handleiding gevolgd, en dat werkt dus niet. inmiddels heb ik het ACS blokje er tussenuit gehaald.
de telefoon heb ik natuurlijk op het modem aangesloten, zowel poort 1 als poort 2 geprobeerd.

maar ik heb nog steeds geen kiestoon..... zoals ik eerder al vroeg, kan het aan de instellingen/firmware liggen? zou iemand die ook een copperjet 816-2p analoog (kaal koper) heeft, zijn instellingen kunnen posten? of moet ik toch echt wachten tot de helpdesk een antwoord heeft?
Jep. :) Het gaat niet altijd even snel.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik had ook geen kiestoon toen mijn aansluiting werd opgeleverd. Gebeld met de helpdesk waarna het binnen enkele dagen werkte. Ligt echt niet aan jou of je instellingen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

fast-server schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:55:
ADSL2+ => 24Mbps/2Mbps

Als BBNed geen 2Mbps upload gaat leveren is het een gemiste kans voor ze.
Niemand gaat annex-J/L/M leveren.

Ik weet inmiddels waar de 2Mbps-verhalen vandaan komen. Er is een implementatie waarbij ook het spraakgedeelte gebruikt wordt voor dataverkeer (wat voor veel hoorbare storingen op spraaklijnen gaat zorgen) en waarbij tones op een andere wijze ingedeeld worden. Die varianten zijn dus G.992.3/4 annex-J/L/M. Niet bruikbaar op kabels waar ook bestaande telefonie, ADSL(1) en G.HSDSL op zit, en zeer beperkt in afstand.

Een gemiste kans die wel vereist dat je een parallel netwerk aanlegt om het te kunnen leveren. De vervangingswaarde van KPN's kopernet wordt geschat op 350.000.000.000 euro. Een parallel net zal hetzelfde kosten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Burne schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:52:
[...]

De vervangingswaarde van KPN's kopernet wordt geschat op 350.000.000.000 euro.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Ik weet inmiddels waar de 2Mbps-verhalen vandaan komen. Er is een implementatie waarbij ook het spraakgedeelte gebruikt wordt voor dataverkeer (wat voor veel hoorbare storingen op spraaklijnen gaat zorgen) en waarbij tones op een andere wijze ingedeeld worden. Die varianten zijn dus G.992.3/4 annex-J/L/M. Niet bruikbaar op kabels waar ook bestaande telefonie, ADSL(1) en G.HSDSL op zit, en zeer beperkt in afstand.

Een gemiste kans die wel vereist dat je een parallel netwerk aanlegt om het te kunnen leveren. De vervangingswaarde van KPN's kopernet wordt geschat op 350.000.000.000 euro. Een parallel net zal hetzelfde kosten.
ADSL standards
Standard name Standard type Downstream rate Upstream rate
ANSI T1.413 Issue 2 ADSL 8 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.1 ADSL (G.DMT) 8 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.2 ADSL Lite (G.Lite) 1.5 Mbit/s 0.5 Mbit/s
ITU G.992.3/4 ADSL2 12 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.3/4 Annex J ADSL2 12 Mbit/s 3.5 Mbit/s
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex L ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s

Additionally, the non-Annex ADSL2 and ADSL2+ support an extra 256 kbit/s of upstream if the bandwidth normally used for POTS voice calls is allocated for ADSL usage.

The downstream and upstream rates displayed are theoretical maximums. Note also that because DSLAM and ADSL modems may have been implemented based on differing or incomplete standards some manufacturers may advertise different speeds. For example, Ericsson has several devices that support non-standard upstream speeds of up to 2 Mbit/s in ADSL2 and ADSL2+.

Dit zouden de ADSL(2+) standaards moeten zijn.
Met die 1 Mbit/s zullen we het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

He bah jammer dacht ik eindelijk die kaal koper lijn volledig te kunnen benutten ;) zit toch geen spraak op :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ShadowBumble schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:04:
[...]

He bah jammer dacht ik eindelijk die kaal koper lijn volledig te kunnen benutten ;) zit toch geen spraak op :P
Maar andere mensen in de kabel hebben misschien wel spraak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Als in: Mensen die een telefoonlijn in dezelfde bundel hebben, zouden last van storing krijgen. Overspraak zoals dat dan heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ach ja het leven zit niet altijd mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Wat dacht je van een glasvezelnet, dan ben je in een keer van alle problemen af, aangelegd en gefinancierd en onderhouden door de overheid, waarop alle providers bandbreedte in kunnen huren.
Tada..., goed voor de werkgelegenheid en je ben in een klap van alle zakkenvullers :7 af die dan genoodzaakt zijn om de boel te sluiten door gebrek aan clandizie............................................of draaf ik nu een beetje door |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mister_T schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:19:
[...]

Wat dacht je van een glasvezelnet, dan ben je in een keer van alle problemen af, aangelegd en gefinancierd en onderhouden door de overheid, waarop alle providers bandbreedte in kunnen huren.
Tada..., goed voor de werkgelegenheid en je ben in een klap van alle zakkenvullers :7 af die dan genoodzaakt zijn om de boel te sluiten door gebrek aan clandizie............................................of draaf ik nu een beetje door |:(
Ach het zogenaamde Fiber to the Home Project zal nooit gesteunt worden door de overheid, ze hebben nu al moeite met de begroting laat staan als ze dat gaan doen. Toch jammer Zweden toonde al eerder aan de het zich snel terug verdient ( overheid glasvezel door het hele land ).

Overheid betaalde 50% daarvan dacht ik en de rest meosten de gezamelijke provider die erop wouden betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heeft TweakDSL eigenlijk al met Tiscali gesproken over ADSl2+? Het zou leuk zijn als het ook mogelijk zou zijn zo'n lijn via Tiscali te krijgen als die het uitbrengen :)

Al was het maar om een snelle migratie (dus een upgrade van de bestaande lijn) te hebben. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 25-04-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net een telefoontje van een vriend of Tweakdsl geen klanten meer wilde hebben....

Blijkt dat je wel alle abonnementen kan zien met de specificaties, maar nergens kan men een bestelling/order plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:47:
Kreeg net een telefoontje van een vriend of Tweakdsl geen klanten meer wilde hebben....

Blijkt dat je wel alle abonnementen kan zien met de specificaties, maar nergens kan men een bestelling/order plaatsen :)
Vreemd, zojuist getest nav jou post. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:47:

Stap 1 : Doe eerst de postcode check dan krijg je te zien welke abbo's mogelijk zijn op het aansluit adres
Stap 2 : Selecteer het gewenste abbo
Stap 3 : Druk op de bestel knop.
Stap 4 : Vul de correcte gegevens in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:54:
[...]

Ik zie het nu ook ja, eerst de postcode check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ghandi schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:54:
[...]

Hoe dan? Ik kan ook nergens een linkje ontdekken om mee te bestellen eigenlijk :o

* Xandrios gebruikt FireFox als browser, dat zou mischien iets kunnen uitmaken...

Nevermind, found it. Na de postcodecheck moet je het abonnement naar keuze aan de linkerkant aanklikken. Dan komt er een popup (Mischien heb je een popup-blocker?) met de registratie forms :)

'k moet zeggen dat een direct bestellinkje onder de abonnementsbeschrijving mischien wel handig zou zijn inderdaad....dit is wel ff zoeken zo :o ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Xandrios op 25-04-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Xandrios schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:55:
[...]

Hoe dan? Ik kan ook nergens een linkje ontdekken om mee te bestellen eigenlijk :o

* Xandrios gebruikt FireFox als browser, dat zou mischien iets kunnen uitmaken...

Nevermind, found it. Na de postcodecheck moet je het abonnement naar keuze aan de linkerkant aanklikken. Dan komt er een popup (Mischien heb je een popup-blocker?) met de registratie forms :)

'k moet zeggen dat een direct bestellinkje onder de abonnementsbeschrijving mischien wel handig zou zijn inderdaad....dit is wel ff zoeken zo :o ;)
Hmm mja, het is alleen te zien als je eerst een postcodecheck doet. Dan is er in het linkermenu de abonnementen te vinden die je kan nemen, wanneer je een van die aanklikt verschijnt er een popup met de bestelling :)

[ Voor 2% gewijzigd door Sjowhan op 25-04-2005 23:06 . Reden: te laat :P ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zo vind ik de navigatie van die hele site een beetje naadje. Je zoekt je een ongeluk bijvoorbeeld naar contactgegevens. Het hele menu staat bovenin beeld te pronken en waar zit die link naar contactinfo dan?? Tja, helemaal linksonderin in een klein lettertype.. sjonge, lekker doordacht.

Oh ja, en de storingsmeldingen staan onder "Nieuws". Heel logisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 26-04-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Crusader schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:13:
Zo vind ik de navigatie van die hele site een beetje naadje. Je zoekt je een ongeluk bijvoorbeeld naar contactgegevens. Het hele menu staat bovenin beeld te pronken en waar zit die link naar contactinfo dan?? Tja, helemaal linksonderin in een klein lettertype.. sjonge, lekker doordacht.

Net Windows toch ? Daar moet je ook op Start drukken om af te kunnen sluiten....lijkt me logisch. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:13:

Zit jij (net als ik) nog altijd met die schommelende 700 KB i.p.v. de voorheen 850 down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:44:
[...]

Zit jij (net als ik) nog altijd met die schommelende 700 KB i.p.v. de voorheen 850 down?
ook ik zit niet hoger dan 700 schommelend.. gaat al een paar weken zo

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zijn er meer mensen die het infopakket hebben aangevraagd, of lees ik er overheen? B)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is onderweg :) Ik kon ieg aangeven dat ik het modem niet nodig heb, weet niet of dat nog financiele gevolgen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infopakket zou eind van deze week aankomen, heb het vrijdag meteen aangevraagd. >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Net ff gebeld, en er is idd geen mogelijkheid om tot ADSL2 beschikbaar is een ander abo af te sluiten. Overigens raadde ze me af om ADSL2 te nemen omdat het sowieso pas in augustus beschikbaar komt (dat is nu al bekend dus), en dan nog niet gelijk in heel NL.
Dus dan ga ik maar voor een jaar een normaal abo afsluiten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik vernam gister vanochtend van InterNLnet (Surfsneladsl) dat adsl2+ pas vanaf juni aangevraagd kan worden door ISP's bij BBned.
Net als bij alle andere BBned providers zal het pas mogelijk zijn om aanvragen per juni a.s. in te leveren bij BBned.
De providers die nu met ADSL2+ stunten vertellen dit er vaak niet bij :-)
Ow en de newsserver van tweak ligt plat, unable to authenciate..

[ Voor 14% gewijzigd door j_bos op 26-04-2005 14:05 . Reden: gister=vanochtend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k denk dat e teveel connecties hebt openstaan of iets dergelijks; ik kan prima authenticaten op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:11:
Infopakket zou eind van deze week aankomen, heb het vrijdag meteen aangevraagd. >:)
Ik heb net gebeld en ze zijn op dit moment bezig met die informatiepakketten samen te stellen.
Enige teleurstellende is dat ze alleen de 1616-2P gratis geleverd gaat worden en de 1614-1B (vooralsnog) niet. Juist die laaste heb ik nodig om mijn ISDN apparatuur te blijven gebruiken.
De vriendelijke mevrouw vanTweakDSL zei aan de telefoon dat ze nog wel zouden kijken of er iets te regelen is met de andere modem. Om mijn ISDN apparatuur nu helemaal de deur uit te doen... beetje kostbaar (aan de andere kant... wellicht is nieuwe analoge apparatuur wel goedkoper >:) )

Kortom... we wachten even af tot het einde van de week :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Doe die ISDN toch de deur uit :P Neem VoDSL/VoIP.

Bij ISDN is er minder brandbreedte over voor je DSL signaal. Dit zorgt voor een lagere upload omdat dit aan het PSTN/ISDN gebied grenst.

[ Voor 14% gewijzigd door Chilly_Willy op 26-04-2005 15:46 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 12-09 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Chilly_Willy schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:46:
Doe die ISDN toch de deur uit :P Neem VoDSL/VoIP.

Bij ISDN is er minder brandbreedte over voor je DSL signaal. Dit zorgt voor een lagere upload omdat dit aan het PSTN/ISDN gebied grenst.
Hehehe... :) Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
Je kan DSL over een analoge lijn aanvragen. Dan kun je vervolgens een IAD nemen waar je OF POTS apparatuur OF ISDN apparatuur op aan kunt sluiten. Aangezien zowel die PSTN als ISDN over VoDSL gaan heb je niets meer met de bandbreedte te maken van je DSL verbinding.
Bovendien: Op dit moment heb ik ADSL over een ISDN lijn en trainde ik op 7616/1024 met een Netopia 4200. Met deze Copperjet 815 haal ik "slechts" 6192/1024. Dus wat dat betreft maakt het niet zo veel uit.
De enige reden voor mij om nu ADSL over een analoge lijn aan te vragen is simpel: ADSL2+ is (in het begin) alleen beschikbaar over een analoge lijn. Maar ik wil gewoon niet mijn ISDN apparatuur de deur uit doen (ook niet om praktische redenen) en dat hoeft dus in principe ook niet ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:11:
Er is mij verteld dat de infopakketten as vrijdag klaar zouden zijn.
Ik ben benieuwd wat daar zoal instaat.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:44:
[...]

Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Nu online
Vandaag om 17:10 thuis gekomen blijk ik niet op internet te kunnen en geen kiestoon op mijn telefoon. Ik kijken in de web-interface van de Copperjet modem. Daar werd netjes aangegeven bij DSL: Showtime, dus de lijn kwam wel op. Maar bij VoDSL stond hij wel gestart was, maar unknow :(
Zelfs na herstarten van het modem geen verbetering :(
Nu net weer thuisgekomen en heb ik gelukkig al weer telefoonsignaal en internet :)

Iemand een idee wat er aan de hand was?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Zondagskindje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:29:
Zijn er meer mensen die het infopakket hebben aangevraagd, of lees ik er overheen? B)
Ik heb ook het info pakket aangevraagd. Wat ik alleen wel weer storend vond toen ik eerst belde, dat men bij TweakDSL weer eens een beetje te hard van stapel loopt. Waarom zorgen jullie niet eerst alles op een rijtje te hebben voor ermee in de openheid te komen. Ik snap best wel dat de konkurrentie in de nek hijgt maar dit maakt zo'n amateuristische indruk op zowel de bestaande als potentiele klanten.
Er is nog helemaal niet bekend wat de kosten na dat eerste jaar zullen zijn. Als ik vraag wat die speciale aanbieding voor bestaande klanten inhoudt, blijkt daar ook nog niets over bekend.

Probeer te leren van jullie fouten TweakDSL !!

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Smallblock schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:16:
[...]

Ik heb ook het info pakket aangevraagd. Wat ik alleen wel weer storend vond toen ik eerst belde, dat men bij TweakDSL weer eens een beetje te hard van stapel loopt. Waarom zorgen jullie niet eerst alles op een rijtje te hebben voor ermee in de openheid te komen. Ik snap best wel dat de konkurrentie in de nek hijgt maar dit maakt zo'n amateuristische indruk op zowel de bestaande als potentiele klanten.
Er is nog helemaal niet bekend wat de kosten na dat eerste jaar zullen zijn. Als ik vraag wat die speciale aanbieding voor bestaande klanten inhoudt, blijkt daar ook nog niets over bekend.

Probeer te leren van jullie fouten TweakDSL !!
ik was zelf ook teleurgesteld door deze reactie.

Wel kreeg ik te horen dat deze ADSL2 aanbiedingen bedoeld zijn om nieuwe klanten te werven in het BBnet netwerk.

Daarom kunnen ADSL gebruikers niet overstappen zonder veel kosten (270 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tetsuo55 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:26:
[...]

Wel kreeg ik te horen dat deze ADSL2 aanbiedingen bedoeld zijn om nieuwe klanten te werven in het BBnet netwerk.

Waarom zou je niet over kunnen stappen van ADSL naar ADSL2?
Dat lijkt me huist een logische stap, zeker als je bij hetzelfde netwerk blijft (BBned).

KPN-BBned-Tiscali omzettingen lijken me wat complexer.
Ik neem wel aan dat je alleen kunt overstappen (upgraden) als je eerste 12 maanden termijn om is.
Maar goed dat is niet zo erg.
Ik wacht het info pakket af, ik heb het vorige week ook direct aangevraagd.

Ik denk dat de eerste die het pakket ontvangt wel genegen is deze info met de rest van de tweakers hier te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Zondagskindje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:10:
[...]

Er is mij verteld dat de infopakketten as vrijdag klaar zouden zijn.
Ik ben benieuwd wat daar zoal instaat.
Ik ook, ben er vanmiddag aan begonnen namelijk en ben nog niet echt verder dan een regel of 6-7 :P
Als jullie nou eens wat minder bellen, heb ik meer tijd om dat stuk te tikken. Daarbij.. overmorgen ga ik op vakantie dus euh... hmm dan zou een collega het over moeten nemen en ik zou niet weten wie. * Floor-is morgen geen telefoondienst :Y)
Tetsuo55 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:26:
[...]

Die kosten zijn nog onbekend voor zover ik weet, dus die 270 euro mag je best onthouden, maar het kan zomaar heel anders uitvallen. (Zowel positief als negatief, hoewel ik me dat laatste niet voor kan stellen, tenzij BBned al haar klanten -ISP's- over de zeik wil helpen :P)

[ Voor 37% gewijzigd door Floor-is op 27-04-2005 02:15 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
HoppyF schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:09:
[...]

Waarom zou je niet over kunnen stappen van ADSL naar ADSL2?
Dat lijkt me huist een logische stap, zeker als je bij hetzelfde netwerk blijft (BBned).

KPN-BBned-Tiscali omzettingen lijken me wat complexer.
Ik neem wel aan dat je alleen kunt overstappen (upgraden) als je eerste 12 maanden termijn om is.
Maar goed dat is niet zo erg.
Ik wacht het info pakket af, ik heb het vorige week ook direct aangevraagd.

Ik denk dat de eerste die het pakket ontvangt wel genegen is deze info met de rest van de tweakers hier te delen :)
Lees aub eerst de hele topic voordat je dit soort vragen gaat stellen, dit is al meerdere malen aan bod geweest... Eerst zoeken, dan pas vragen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Floris schreef op woensdag 27 april 2005 @ 02:13:
[...]

Ik ook, ben er vanmiddag aan begonnen namelijk en ben nog niet echt verder dan een regel of 6-7 :P
Als jullie nou eens wat minder bellen, heb ik meer tijd om dat stuk te tikken. Daarbij.. overmorgen ga ik op vakantie dus euh... hmm dan zou een collega het over moeten nemen en ik zou niet weten wie. * Zondagskindje morgen geen telefoondienst :Y)
Dan stel ik voor dat je je niet meer op GoT laat zien voordat je het pakketje klaar hebt. :P
Enne, prettige vakantie alvast :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...

Kan mijn ouders weer eens niet bellen. Krijg een vrouw aan de telefoon die zegt dat het nummer niet in gebruik is. (ook een Tweakdsl klant).

Edit: kan weer bellen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Floris schreef op woensdag 27 april 2005 @ 02:13:
[...]

Die kosten zijn nog onbekend voor zover ik weet, dus die 270 euro mag je best onthouden, maar het kan zomaar heel anders uitvallen. (Zowel positief als negatief, hoewel ik me dat laatste niet voor kan stellen, tenzij BBned al haar klanten -ISP's- over de zeik wil helpen :P)
Ik weet nog wel dat ik ging verhuizen van Amsterdam riochting purmerend en me tweakdsl mee verhuisde en ik een totale kosten post had van iets meer dan 500 Euro alleen om de lijn te laten verhuizen. ( Verhuiskosten 175,- Kaal Koper lijn afkopen abbo wat gewoon doorliep terwijl dit 9 weken heeft geduurt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al maanden ( vanaf november ) met Tweak aan het sukkelen om een fatsoenlijke VoDSL verbinding te krijgen ( in combinatie met mijn ProDsl wat ik nu al enkele jaren heb ) en elke keer heb ik telefoonuitval ( één keer al anderhalve week ); nu alweer de hele dag geen telefoonverbinding. Modem resetten helpt niet, ook schijn ik nog steeds niet overgezet te zijn, de helpdesk weet niks, de ( onoverzichtelijke ) website biedt geen uitkomst; het begint steeds meer op UPC te lijken. Tweak is langzamerhand goed waardeloos en duur bovendien. :(
Zou eigenlijk mijn contract per direkt willen opzeggen, omdat ze duidelijk hun verplichtingen niet nakomen, en de kosten op hen willen verhalen.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Hallo,

Ik zit sterk te denken om een T-IS DSL Surf abbo te nemen, maar ik kan alleen nergens vinden op de site welk modem ik daarbij krijg.

En kan iemand wat ervaringen van dit abbonement doorgeven, evenals het bijgeleverde modem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:16:
Hmmm...

Kan mijn ouders weer eens niet bellen. Krijg een vrouw aan de telefoon die zegt dat het nummer niet in gebruik is. (ook een Tweakdsl klant).

Edit: kan weer bellen...
Ik heb dit nu al een paar uur: de ene keer een 'nummer niet in gebruik' melding, dan weer een 'nummer niet bereikbaar'. grmbl.

Overigens ook geen kiestoon. En dat al vanaf een uur of half drie :(

En bereikbaar zijn ze ook al niet: 'welkom, gezien de drukte...bla...bla...later terug bellen.'

Ik ben geduldig, heb begrip voor het feit dat het redelijk nieuwe dienstverlening is, maar ik begin er wel een beetje flauw van de te worden.

[ Voor 34% gewijzigd door StevenK op 27-04-2005 17:16 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato-II
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2018
StevenK schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:13:
[...]

Overigens ook geen kiestoon. En dat al vanaf een uur of half drie :(

En bereikbaar zijn ze ook al niet: 'welkom, gezien de drukte...bla...bla...later terug bellen.'
Same here...

Nu kan ik me ergens wel voorstellen dat de helpdesk momenteel telefonisch slecht bereikbaar is (blijkbaar hebben meer mensen last van dit probleem en proberen we allemaal contact met de helpdesk te zoeken), maar een simpele melding op de website "Dit is het probleem, we werken er aan, om x.xx uur verwachten we het opgelost te hebben" lijkt mij een kleine moeite en vind ik op dat moment voldoende. Veel meer kan er waarschijnlijk toch niet gedaan worden, omdat er hard gewerkt wordt aan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Plato-II schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:33:
[...]

Same here...

Nu kan ik me ergens wel voorstellen dat de helpdesk momenteel telefonisch slecht bereikbaar is (blijkbaar hebben meer mensen last van dit probleem en proberen we allemaal contact met de helpdesk te zoeken), maar een simpele melding op de website "Dit is het probleem, we werken er aan, om x.xx uur verwachten we het opgelost te hebben" lijkt mij een kleine moeite en vind ik op dat moment voldoende. Veel meer kan er waarschijnlijk toch niet gedaan worden, omdat er hard gewerkt wordt aan de oplossing.
* StevenK kreeg te horen dat de storing pas bij T.dsl om 17.00 gemeld is; de storing bestaat vanaf 15.00 en wordt asap opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
StevenK schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:03:
[...]

* StevenK kreeg te horen dat de storing pas bij T.dsl om 17.00 gemeld is; de storing bestaat vanaf 15.00 en wordt asap opgelost :(
dan isset toch aangemeldt en bekend? :P

Het is misschien wat laat en traag (2uur tussen de storing>melding) maar als niemand weet dat de storing zich voordoet, houdt het natuurlijk op :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik heb eindelijk een slimme beslissing genomen. Ben weggegaan bij Tweakdsl.
Na eeuwig dezelfde bullshit te krijgen als ik er weer eens uitlag en nu al 10 dagen weer bezig ben om na 8 uur te kunnen internetten heb ik het gewoon opgezegd.
Ik heb spijt als haar op mijn kop dat ik ooit naar Tweakdsl en BBned ben gegaan. Sinds ik daar ben heb ik constant connectie problemen gehad lag de newsserver er vaker uit dan dat het werkte en is de support hopeloos door elke keer dezelfde vraag te stellen die je elke keer hetzelfde heb beantwoord.
Ja de boel is nu 2x doorgemeten en ja de lijn is overdag goed maar s'avonds dropt mijn SNR ratio rustig van 9 met 8/1 tot 2 en dus kan ik elke minuut gaan reconnecten als laatste leuke reactie was het dus of ik maar even af kon wachten tot na koninginnedag of 5 mei zodat BBned zijn ATM routers kon gaan upgraden en dan kijken of het dan wel ging. WTF is dat voor service een maand lang met hopeloos brakke internet zitten maar wel volle pond betalen.. Ik ga weer vrolijk naar XS4all.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beste mensen,

Sinds vanmiddag, hoelaat weet ik niet, heb ik geen TweakDSL ADSL verbinding meer. Wel branden alle groene lampjes op de modem. Uiteraard alles gereset en uit/aan gehad maar mocht niks helpen. Ik internet nu via een ISDN lijn.

Kan iemand bevestingen dat er eventuele problemen kunnen zijn? De site laat zich niet hier over spreken.

P.S. Eerlijk waar maar sinds 1 november 2002 zit ik bij Tweakdsl en altijd nooit problemen gehad. Dit is echt de eerste lange onderbreking voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Grappig, twee berichtjes die compleet tegenovergesteld van strekking zijn :)

Maarre, ik weet van geen problemen af, de boel draait zonder problemen bij mij.
De helpdesk bellen heeft nu geen zin, schijnt er erg druk te zijn vanwege telefonieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:03:
[...]

pas bij T.dsl om 17.00 gemeld is ??

Door klanten of door BBNed?

Als het door klanten pas om 17:00 gemeld is dan klopt daar geen reet van. Ik heb namelijk 2 keer gebeld. Om +- 15:25 en rond 16:00 uur.

Trouwens wel fijn zo'n storingspagina Tweak!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas nadat ik mijn aanvraag voor Tweak&Bel had gedaan kwam ik in dit topic terecht, en was bang dat ik een verkeerde keuze had gemaakt door de vele klachten die ik hier voorbij zag komen.

Het enige wat bij mij niet goed ging was de verhuizing, op 13 januari had ik mij aangemeld, maar pas op 21 april was de TweakDSL verbinding gereed (over nieuw kaal koper wat Tweak aangevraad heeft).

Ik mag zeggen dat ik zeer tevreden ben over de verbinding en VoDSL, alles werkt prima, snel en goed (ik realiseer mij wel het het 'nog' maar 6 dagen zijn).

Ook van de VoDSL storing waar jullie het nu over hebben heb ik dus niet...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Tweakdsl luisteren jullie nou a.u.b. is naar de klanten in deze topic reeks.
Er is al zoveel commentaar geweest op jullie dienstverlening naar de klant toe m.b.t. tot niet reageren, onoverzichtelijke website, afspraken niet nakomen, valse beloftes maken, storing te laat vermelden op de website, slechte bereikbaarheid enz enz. the list goes on and on.
Tuurlijk kunnen jullie dit in de wind blijven slaan onder het motto: 'Er zijn hier maar enkele klanten die dit soort problemen hebben' 'Het is niet onze schuld het is de schuld van BBned!' e.d. maar op deze manier schiet het niet echt op.

Sterker nog ik heb hiervoor bij Demon 1 jaar via BBned en bij Cistron 2 jaar via BBned gezeten en nog nooit zulke rare dingen meegemaakt als in de 3 maanden dat ik nu bij tweakdsl zit!!
Ook was in het geval DAT er eens een probleem was een helpdesk welke gewoon bereikbaar was en ook zijn afspraken nakwam.
Zoals hierboven al genoemd jullie gaan echt de kant op van UPC qua instelling en qua Netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 12-09 23:20
Eindelijk is vandaag mijn kaalkoper (betaald door tweak) opgeleverd. Internet werkt perfect , alleen kan nog niet bellen met Vodsl , ik kan wel gebeld worden maar als ik zelf wil bellen krijg ik steeds een ingesprek toon.

Is dit normaal of is er iets niet goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:10:
[...]

pas bij T.dsl om 17.00 gemeld is ??

Door klanten of door BBNed?
Door BBned/Colt of weet ik welke leverancier die telefoniestoring doorgeeft aan t.dsl
Als het door klanten pas om 17:00 gemeld is dan klopt daar geen reet van. Ik heb namelijk 2 keer gebeld. Om +- 15:25 en rond 16:00 uur.

ja, feest; ik denk echt met weemoed terug aan Cistron waar de meeste storingen gemeld werden nog voor je het zelf merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Om al die redenen als hierboven heb ik de hoop in Tweakdsl opgegeven. Teveel slappe excuses, van het ligt aan jou, de modem van u is niet goed, de verbinding tussen splitter en modem mag maar 1 meter zijn. Al kreeg ik vandeweek zelfs max 20 cm te horen :O
In 2 jaar tijd heb ik 3 modems versleten en een eurotje of 80 aan bekabeling en wat is het resultaat... nog steeds gezeik.
Om die reden heb ik mijn abo per direct opgezegd. nog 3 dagen met deze bagger werken en daarna is terug naar iets dat WEL werkt.
Dat Tweakers.net hier nog steeds aan meewerkt (naamsgewijs enzo) begrijp ik niet, want Tweakdsl kom nog niet eens in de buurt van hun schaduw wat dat betreft. Tis jammer ik had er veel meer van gehoopt dan dat ik nu heb ervaren.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:10:

Tweak neemt de klanten met klachten toch niet serieus! Deze klanten zeuren. Steeds vaker hoor en lees je dit soort dingen , alleen mensen zonder problemen (grootste deel) zijn erg tevreden. (logisch). Tweak luister toch eens naar die kleine groep!
Lees en hoor nu eens om je heen wat er de laatste maanden fout is gegaan!
Hier worden berichten door tweak medewerkers geplaatst en gelezen, dus waarom geven die tweak medewerkers die hier komen nooit geen antwoord op de vraag of er eens een goede storing hoofdstuk op hun site kan worden geplaatst?? De helpdesk medewerkers kunnen dit dan toch wel bijhouden of is het niveau daar te laag, of zitten er (wat ik eerder vermoed) te weinig mensen??
Je kan mij niet wijsmaken dat deze medewerkers, die ook in dit topic te vinden zijn, niet met hun collegas praten over wat ze hier lezen.
Service is heel belangrijk, en zeker voor mensen die 70 Euro (164gld) per maand betalen!
Ik raad (door de slechte service) in ieder geval mensen af om tweak te nemen, terwijl nog steeds mond op mond reklame de beste manier voor een bedrijf kan zijn om klanten te winnen.Dit moet je wel verdienen Tweak ,en niet doorgaan zoal Chello toen der tijd ook deed.

Gewoon mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Vind 't nu wel erg lang duren voor een telefonie-storing. Al ruim 6 uur. En nog steeds geen melding op de storingspagina :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Nu online
robertpNL schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:49:
Beste mensen,

Sinds vanmiddag, hoelaat weet ik niet, heb ik geen TweakDSL ADSL verbinding meer. Wel branden alle groene lampjes op de modem. Uiteraard alles gereset en uit/aan gehad maar mocht niks helpen. Ik internet nu via een ISDN lijn.

Kan iemand bevestingen dat er eventuele problemen kunnen zijn? De site laat zich niet hier over spreken.

P.S. Eerlijk waar maar sinds 1 november 2002 zit ik bij Tweakdsl en altijd nooit problemen gehad. Dit is echt de eerste lange onderbreking voor mij.
Ik had vandaag ook wederom weer dat ik geen telefoonverkeer en geen internet had vanaf 23:30 gisternacht tot 19:30 's avonds. Ik heb hier vandaag al over gebeld en daar werd mij verteld dat er niets over vermeld is. En dat terwijl ik toch wel degelijk gisteren middag laat (17:59) over gebeld had met de storingsdienst. Nu werkt het wel weer maar ik vraag me nu wel af wat hier de oorzaak eigenlijk van is. Want als ik mijn modem uitlees staat er verder geen foutmeldingen, behalve dat de VoDSL wel gestart is, maar unknown.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakker schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:01:
Teveel slappe excuses, van het ligt aan jou, de modem van u is niet goed, de verbinding tussen splitter en modem mag maar 1 meter zijn. Al kreeg ik vandeweek zelfs max 20 cm te horen :O
Dat van die 1 meter heb ik ook al een aantal keer gehoord. Vind het wel grappig dat ik er een tijd een meter of 10 normale telefoonkabel tussen heb gehad en mijn modem (afstand centrale ongeveer 2116 meter) op maximaal trainde.

Ik kreeg een compliment daarvoor en vertelde dat het gewoon bullshit is om een meter aan te houden.

Hetzelfde heb ik vroeger met de kabel ook al eens gehad... nee meneer de kabel mag maar max. maar 1 meter zijn. Toen had ik er 12 meter coax tussen zitten.

Zo aan de reacties hier te zien, zeker in de laatste paar berichten.. lijkt het mij verstandig van Tweakdsl om deze punten snel onder handen te nemen.

Zelf zit ik nog niet zo lang bij Tweakdsl, maar als het eind van het contractjaar in zicht was geweest... was het opzegbriefje nu onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Kan werken met een paar meter, maar kan ook niet. Gezien het een van de meest voorkomende oorzaak is van een instabiele verbinding of een verbinding met lagere snelheid dan noodzakelijk op die lijn wordt dit gewoon zo geadviseerd overal.

't Is gewoon om storingen tegen te gaan preventief. Beter gelijk optimaal dan later op een helpdesk horen: "het heeft altijd zo gewerkt" of "ik heb niets veranderd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds geen telefonie! Terugbellen op mijn 06 doen ze ook niet. TWEAK=UPC !!!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
StevenK schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:30:
ja, feest; ik denk echt met weemoed terug aan Cistron waar de meeste storingen gemeld werden nog voor je het zelf merkte.
Voor een jaar terug moest ik daar de storingen ook aflezen en dat als tweakdsl klant ;)
Er zijn in de tussentijd een hele boel dingen sterk verbeterd maar er zijn nog steeds heel veel dingen die beter kunnen, er staan er genoeg in dit topic.
Ik hoop alleen dat tweakdsl dat voor elkaar gaat krijgen, vodsl is momenteel een groot probleem en wie weet hoe het straks gaat met adsl2+, daar zie ik ook nog veel problemen in ontstaan.
Mijn ervaring tot nu toe is dat tweakdsl het bij drukte moeilijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Vragen over VODSL van TweakDSL/BBNED:

1. Wie weet er eigenlijk hoe het zit met bellen naar 0900-nummers ?
1a.bv bellen naar het 0900-servicenummer van bv abnamro kost 0,10ct pm.
Komen daar nog kosten bij van VODSL/BBNED bij ?
1b.Is dat eerder gemeld probleem van berekning van 0.80ct p/m voor alle 0900-nummers al opgelost ?

2. Is het zinvol om te bellen via de goedkope 0900 providers ?
bv telestunt is goedkoop buitenland maar ook nationaal (1 ct p/m starttik 5 ct p/m)
Of komen hier de kosten die tweakdsl rekent voor vaste telefonie nog eens bij ?

Bestemming Starttarief Piek Dal Weekend
Lokaal 3,89 ct 2,64 ct 1,37 ct 1,37 ct
Nationaal 4,89 ct 3,75 ct 1,84 ct 1,84 ct
Naar mobiel KPN 4,89 ct 24,99 ct 22,02 ct 22,02 ct
Naar mobiel overig 4,89 ct 24,99 ct 22,02 ct 22,02 ct

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
bjck schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:11:
't Kan werken met een paar meter, maar kan ook niet. Gezien het een van de meest voorkomende oorzaak is van een instabiele verbinding of een verbinding met lagere snelheid dan noodzakelijk op die lijn wordt dit gewoon zo geadviseerd overal.

't Is gewoon om storingen tegen te gaan preventief. Beter gelijk optimaal dan later op een helpdesk horen: "het heeft altijd zo gewerkt" of "ik heb niets veranderd".
Zelfs gehad vorige week nog dat iemand mij totaal niet geloofde dat die kabeltjes het probleem was omdat het altijd al gewerkt heeft. na enig aandringen heeft hij de kabeltjes toch vervangen en later teruggebeld om zijn exuses aan te bieden voor zijn koppigheid.

Het gaat beide kanten op, als je naar een helpdesk toe belt terwijl je het toch beter weet, kan je beter niet bellen, scheelt de helpdesk frustratie en jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
nu meer dan 3 week geleden heb ik een overstap aangevraagd van BBned naar tiscali via tweakdsl...

Ik heb gewoon helemaal niks gehoord van onze vrienden van tweakdsl...
ik heb geen nog modem ontvangen, geen ontvangst bevestiging oid....

dus, gister maar ff gebeld met twkdsl.. wisten ze nergens van.. de formulieren waren idd aangekomen.. maar was nog niks mee gedaan.. is toch NIET NORMAAL! :(
ze gaan mij nu (gister) terug bellen.. haha.. natuurlijk hebben ze dat niet gedaan..

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: