|
[Voor 128% gewijzigd door bjck op 18-07-2005 00:59]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[Voor 128% gewijzigd door bjck op 18-07-2005 00:59]
|
[Voor 20% gewijzigd door bjck op 20-07-2005 23:09]
Huidige verbinding opzeggen, vragen of ze het signaal er misschien al zo spoedig mogelijk af kunnen laten halen (dit ivm einddatum van actie).Anoniem: 118662 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:55:
En nu heb ik wat hulp nodig welke stappen ik moet ondernemen om te profiteren van ADSL2+ want ik zie het ff niet meer :-)
Mijn huidige situatie :
mijn provider is tweakdsl en ik heb een 8/1 verbinding over ISDN.
Ik kan vanaf heden per maand opzeggen want jaarcontract zit erop.
Wat ik wil is:
ASDL2+ over het netwerk van TISCALI.
Ik wil van de KPN af.
postcode check geeft dit weer: (ADSL2+ zie ik niet staan maar dat blijkt zo te horen)
ProDSL
SquareDSL
SurfDSL
TweakEL
TweakLight
UltraDSL
T-IS DSL Lite
T-IS DSL Pro
T-IS DSL Square
T-IS DSL Surf
T-IS DSL Ultra
Wat zijn nu de beste/voordeligste stappen om dit te verwezelijken en vooral welke volgorde moet ik aanhouden.
NLS (Nieuw Lijn Service) aanvragen (kosten = 75 euro + 9.40 per maand)
Mijn huidige ISDN geheel opzeggen (kosten = 75 euro)
Heb ik bij die NLS dan nog abonnementskosten van de KPN, nee toch ?
Mijn abonnement over laten zetten naar TIS ADSL2 verbinding op de nieuwe NLS lijn (kosten 75 euro)
Nieuwe modem aanschaffen De Zyxell 2602HW (kosten = 119 euro)
Is er een voordeliger manier om over te stappen en zit ik goed met bovenstaande volgorde ?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
/dev/null
hostnames heb je niet, alleen ipadressen. Als je een hostname wil, kan je een domein kopen waarna je het ipadres laat verwijzen naar je t-dsl ip.Striker2k2 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:38:
kan je op de customer pagina instellen dat je een vast ip wilt of moet je dat regelen met de helpdesk?
xs4all ondersteund het gebruik van hostnames, heeft tweakdsl dat ook toevallig?
je moet inderdaad bla@subdomein.tweakdsl.nl aanmaken in customer menu. de hoofdlogin@tweakdsl.nl is een catch-all adres (althans, als ik het goed heb), dus hoogst waarschijnlijk niet te gebruiken als emailadres.en hoe zit het precies met de email:
kan je nou zelf een hoofdlogin kiezen + pw en dan heb je een email adres hoofdlogin@tweakdsl.nl?
of moet je perse (bij customer?) zelf een subdomein kiezen en kan je alleen daarop pop boxen aanmaken? dus alleen bla@je_eigen subdomein.tweakdsl.nl en geen bla@tweakdsl.nl
en kan je email aliassen aanmaken?
http://specs.tweak.to/5253
Hoop dat 't duidelijk wasAnoniem: 118662 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:57:
@bjck, thanks
Anoniem: 118662
Bijna alles duidelijk :bjck schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:29:
[...]
Hoop dat 't duidelijk was't Is de meest simpele, snelste en goedkoopste manier. Alleen zal je om alle zo strak mogelijk te plannen even in de weer zijn met het bellen naar de diverse bedrijven om alles te regellen vlak achter elkaar
Zie mijn vraag hierboven aan Floris. Als Tis-DSL bij jou gewoon beschikbaar is, je opzegtermijn 1 maand betreft en TweakDSL deze week gaat beginnen met versturen van aanvraagformulieren kan je inderdaad stappen gaan ondernemen.Anoniem: 118662 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:20:
[...]
Bijna alles duidelijk :
Ik neem aan dat je met huidige verbinding opzeggen bedoelt dat ik tweak abbo op moet zeggen en het liefst zo rap mogelijk ivm DSL die eraf moet.
[Voor 93% gewijzigd door bjck op 18-07-2005 01:09]
[Voor 39% gewijzigd door Floor-is op 18-07-2005 00:32]
Bericht hierboven
hoofdlogin@tweakdsl.nl bestaat als e-mail adres niet. Ik heb net geprobeerd via m'n werk een mailtje daarnaar toe te sturen maar die komt gebounced terug.Dimmu schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:17:
je moet inderdaad bla@subdomein.tweakdsl.nl aanmaken in customer menu. de hoofdlogin@tweakdsl.nl is een catch-all adres (althans, als ik het goed heb), dus hoogst waarschijnlijk niet te gebruiken als emailadres.
Dus hebben we helemaal geen e-mail adres dat eindigt op @tweakdsl.nl ??Sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)
Anoniem: 118662
Vatt,Vatt schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:59:
[...]
hoofdlogin@tweakdsl.nl bestaat als e-mail adres niet. Ik heb net geprobeerd via m'n werk een mailtje daarnaar toe te sturen maar die komt gebounced terug.
[...]
Dus hebben we helemaal geen e-mail adres dat eindigt op @tweakdsl.nl ??
Het is toch erg, ik weet m'n e-mail adres niet eens....
Waar stuurt tweakdsl de e-mails naar toe eigenlijk? Het email adres wat je opgegeven hebt tijdens aanmelden? Wat als dat verloopt? Hoe weet tweak dan wat je nieuwe e-mail adres wordt?
Ik snap er echt niks van. Er moet toch een standaard e-mail adres zijn?
[Voor 21% gewijzigd door bjck op 18-07-2005 11:53]
Anoniem: 111186
Divide and conquer.
Beter geformuleerd: "Kosten voor de koperlijn/onderhoud/gebruik zitten in de KPN factuur".Striker2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:06:
die 58, kosten van linesharing zitten al in belbasis abo
Ah de betere discussies:PStriker2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:59:
liggen die hoge pingtijden aan tweakdsl of aan het netwerk (tiscali/bbned)?
[Voor 15% gewijzigd door schiffeb op 18-07-2005 17:56]
Als het een grote groep betreft kan er een bandbreedte gebrek op de link tussen tweakdsl en bbned/tiscali liggen.Striker2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:59:
liggen die hoge pingtijden aan tweakdsl of aan het netwerk (tiscali/bbned)?
Prima ping hier--- home.xandrios.net ping statistics ---
400 packets transmitted, 391 received, 2% packet loss, time 403146ms
rtt min/avg/max/mdev = 18.328/23.062/226.171/20.751 ms, pipe 2
[Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 18-07-2005 22:10]
Het kan verschillende oorzaken hebben bijv.Striker2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:28:
ik met kpn 10ms, dus die 13 voor tiscali is wat mij betreft prima
snap niet dat puredj dan van die hoge pings heeft.
wat ik dus bedoelde schiffeb; ligt dat mogelijk aan routers/switches van bbned/tiscali of ligt zo'n probleem eerder aan de kant van tweakdsl?
ik ben het natuurlijk wel met je eens dat als klant tweakdsl moet kijken voor een oplossing en bij problemen die niet van hun kant komen zij contact op moeten nemen met bbned/tiscli
Ja dat is logisch, maar het is niet logisch als je je lijn nog niet voor 10% van het max belast dat de ping eenorm schommeld tussen 20ms en 1500msschiffeb schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:56:
Verkeer op je lijn zorgt voor hogere pings dat lijkt me logisch. Zet je warme kraan helemaal open en je hebt heet water zet de koude ook open en het is niet meer zo heet.
Als jij je verbinding gebruikt voor downloads gaat je ping omhoog omdat er minder ruimte vrij is en ICMP gewoon niet zo'n hoge prio heeft.
20 - 1500 is misschien wat overdreven maar je vergeet dat als net jou tcp/ip pakketje wordt afgehandeld je ping pakketje even in de wacht wordt gezet. Tevens vergeet je overboeking je maakt niet alleen gebruik van jou verbinding na de centrale.PureDJ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:28:
[...]
Ja dat is logisch, maar het is niet logisch als je je lijn nog niet voor 10% van het max belast dat de ping eenorm schommeld tussen 20ms en 1500ms
[Voor 15% gewijzigd door schiffeb op 19-07-2005 11:56]
[Voor 44% gewijzigd door I_stealth_I op 19-07-2005 11:58]
/dev/null
[Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 19-07-2005 12:25]
/dev/null
[Voor 47% gewijzigd door I_stealth_I op 19-07-2005 13:49]
/dev/null
Van wie ga jij dan een koperlijn gebruiken voor je toegang? Of ga je de datapakketjes zelf heen en weer brengen naar de centrale? Postduiven?Striker2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:17:
als je nou dan nog af kon van die kosten voor het koper....
over een half jaar ofzo moet kpn het toch vrijgeven? ben je dan ook daarvan verlost of zal je altijd 10,- pm moeten blijven betalen omdat dat lijntje voor je deur van de kpn is?
Troubleshouten is bij de basis beginnen en uitsluiten. Alles testen en uitsluiten, niet dingen wegnemen om te kijken of dat het is. Kan ook combinatie van dingen zijn.PureDJ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:40:
Dan moet het haast wel iets in de central hier zijn... of m'n modem begint uit elkaar te vallen...
want het word met de minuut triester...
Ik zit nu al op een packets loss van gemiddeld 20% met uitschieters naar 80 tot 100%
Ping tijden zwabberen tussen 40 en 1000 ms
Net weer een complete restart gedaan (shaper,router,switch) al eens de shaper er tussen uit gemikt... bekabeling gecheckt... helaas was dat niet de oplossing...
Tweak stelde al voor om eens een andere modem te proberen, hopelijk is dat de oplossing
[Voor 36% gewijzigd door bjck op 19-07-2005 13:22]
Dit ben ik niet helemaal met je eens tuurlijk kan je dingen proberen zeker als je er een shaper tussen hebt staan maar kom op hey je neemt een dienst af en dat moet werken. Werkt het niet met de ene modem sturen ze maar een andere werkt dat ook niet komen ze maar langs.bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:21:
Troubleshouten is bij de basis beginnen en uitsluiten. Alles testen en uitsluiten, niet dingen wegnemen om te kijken of dat het is. Kan ook combinatie van dingen zijn.
Beginnen met modem met alleen nodige instellingen en één machine d'r aan. Andere machine ook proberen en andere kabel om uit te sluiten. Dan ander modem om modem uit te sluiten etc etc etc.
Komen ze maar langs? Heb jij enig idee met wat voor marges er gewerkt worden bij een gemiddelde ISP? Geen enkele ISP "komt langs" bij problemen. KPN mischien, bij fysieke lijntroubles. Maar bijvoorbeeld @home vraagt ook leuk 50+ euro als 'n moneur moet langskomen hoorschiffeb schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:24:
[...]
Dit ben ik niet helemaal met je eens tuurlijk kan je dingen proberen zeker als je er een shaper tussen hebt staan maar kom op hey je neemt een dienst af en dat moet werken. Werkt het niet met de ene modem sturen ze maar een andere werkt dat ook niet komen ze maar langs.
Marges lol ik betaal wat ze van me vragen te betalen. ISP heeft dan ook te leveren wat ze aanbieden. Enig id hoeveel ze besparen door geen volledige lijncontrole te doen voor oplevering van de verbinding;).Xandrios schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:04:
[...]
Komen ze maar langs? Heb jij enig idee met wat voor marges er gewerkt worden bij een gemiddelde ISP?
1. Je modem direct bij het ISRA neerzetten ok maar dan nog heeft de gemiddelde eindgebruiker een manier om dan ook daadwerkelijk te checken of het beter gaat pc? PC in de meterkast?Als een ADSL lijn erg instabiel is, zijn er een aantal zaken die de helpdesk doet (voor zover ik weet):
1. Modem direct aansluiten bij ISRA, zonder verdere apparatuur.
2. Modem vervangen
3. In overleg terugschakelen naar een trager abonnement.
Kans is minimaal, er zijn wel modems voor, maar de leveranciers waarmee wij hebben gesproken bieden het niet.Anoniem: 81768 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:19:
Is het in de toekomst mogelijk dat adsl2 op een isdn lijn kan?
Bericht hierboven
Er wordt door de ISP van te voren aangegeven dat het modem in de meterkast moet ja. Het is je eigen verantwoording als je hem dan ergens anders neerzet met een langere kabel.schiffeb schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:14:
[...]
Marges lol ik betaal wat ze van me vragen te betalen. ISP heeft dan ook te leveren wat ze aanbieden. Enig id hoeveel ze besparen door geen volledige lijncontrole te doen voor oplevering van de verbinding;).
[...]
1. Je modem direct bij het ISRA neerzetten ok maar dan nog heeft de gemiddelde eindgebruiker een manier om dan ook daadwerkelijk te checken of het beter gaat pc? PC in de meterkast?
Elk 8Mbit abonnement wordt geleverd als 2 - 8Mbit. Daar ga je je contract voor aan...dus zolang de snelheid boven de 2Mbit blijft heb je geen recht op ontbinding.3. Moet altijd kunnen tenzij klant niet accoord dan ontbinden van de overeenkomst leverancier kan niet leveren wat volgens de overeenkomst geleverd zou worden.
[Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 19-07-2005 16:44]
OKXandrios schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:43:
[...]
Er wordt door de ISP van te voren aangegeven dat het modem in de meterkast moet ja. Het is je eigen verantwoording als je hem dan ergens anders neerzet met een langere kabel.
pingtests door de lucht? Gamen door de lucht? ik niet iig:)Handig, Wlan modemMet een 802.11G (54Mbit) accesspoint kun je ook de ADSL2+ snelheid overal in het huis beschikbaar stellen, zonder lastige kabels.
Discussie ging over ping niet snelheid appels en peren. Maar qua snelheid heb je gelijk maar hogere snelheden zijn wel mogelijk met hoge pings helaas. BBNED had dat probleem maanden 2,5 jaar geleden. En dan kon je dus echt niet gamen!Elk 8Mbit abonnement wordt geleverd als 2 - 8Mbit. Daar ga je je contract voor aan...dus zolang de snelheid boven de 2Mbit blijft heb je geen recht op ontbinding.
Bij lagere snelheden uiteraard wel, maar dat komt vrijwel nooit voor. En als het al wel voorkomt, dan geeft vziw de ISP van te voren aan dat het een risico is (Grote afstand), en dat de klant die gok zelf neemt.
Ach ja als je alle aanbiedingen een half jaar van te voren zou kennen zou je niks meer kopen toch:)Ik weet overigens wat het is hoor. Mijn 8Mbit lijn is enkel stabiel op 5.5Mbit. Had ik beter een Tiscali 5Mbit abonnement van 39 euro kunnen hebben, zou 30 euro schelen per maand. Tja, ik wist dat door de afstand het een gok zou zijn...en helaas inderdaad pech gehad.
BBned problemen maanden lang? Kan mij alleen herinnerren dat Demon & BBned problemen hebben gekend maanden lang met latency en snelheden. Dat betrof echter niet alle ISP's toen die tijd. Of hebben we het over iets anders?schiffeb schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:53:
[...]
Discussie ging over ping niet snelheid appels en peren. Maar qua snelheid heb je gelijk maar hogere snelheden zijn wel mogelijk met hoge pings helaas. BBNED had dat probleem maanden 2,5 jaar geleden. En dan kon je dus echt niet gamen!
[...]
[Voor 29% gewijzigd door bjck op 19-07-2005 17:05]
Anoniem: 100075
heb toevallig eergister me modem een reboot gegeven nadat ik (bleek achteraf ) anderhalve dag ingesprek was, nu is het weer goedI_Stealth_I schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:51:
Ik moet juist even mijn complimenten geven. Het Tweak-netwerk draait zeer zeer zeer stabiel de laatste maanden. Absoluut geen klachten. Ook voice is aanzienlijk stabieler geworden. Kan wel merken dat er flink gesleuteld is aan de routers en mediagateways/Voice switches. Ik heb al maanden de stekker van mijn modem niet hoeven aanraken![]()
Goedzo
Daarnaast werk ik veel met VoIP (SIP/IAX2) en de gesprekken lopen gewoon goed op de verbinding. Rare delay-effecten of uitval heb ik nog niet kunnen waarnemen. En dan doe ik nog helemaal niets met QoS. (IAX2 roeleert trouwens enorm in NAT-omgevingen)
Dat heb ik uiteraard al eens gedaan, maar dat was helaas de oplossing ook niet..bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:21:
[...]
Van wie ga jij dan een koperlijn gebruiken voor je toegang? Of ga je de datapakketjes zelf heen en weer brengen naar de centrale? Postduiven?
Neem aan dat je wilt dat iemand bij problemen of kabelbreuken het netjes komt repareren toch? Telefooncentrale's zelf en andere zaken hoef jij niet voor te betalen? Je moet het gewoon bij je abonnements prijs bedenken, 't is er alleen niet als je telefonie hebt van KPN.
Misschien dat bedrag in de toekomst bijgesteld kan/moet worden, dacht dat de OPTA hier tijd geleden al eens met bezig is geweest.
[...]
Troubleshouten is bij de basis beginnen en uitsluiten. Alles testen en uitsluiten, niet dingen wegnemen om te kijken of dat het is. Kan ook combinatie van dingen zijn.
Beginnen met modem met alleen nodige instellingen en één machine d'r aan. Andere machine ook proberen en andere kabel om uit te sluiten. Dan ander modem om modem uit te sluiten etc etc etc.
Uuh tweak bood me al een modem aan te leen, dus dat is wel heel erg fijn en netjes.. (word dan wel de 3e )Striker2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:41:
koop er anders 1tje via marktplaats?
of heeft een vriend niet een modem ff snel te leen?
* Striker2k2 is still waiting with a little less patience each day for his application papers
Daar zijn ze echt makkelijk mee ik heb er toen 1 mee gehad van ze zonder andere in te leveren keer daarop 2 verschillende meegekregen echt super service.PureDJ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:11:
[...]
Uuh tweak bood me al een modem aan te leen, dus dat is wel heel erg fijn en netjes.. (word dan wel de 3e )
Ik zat toen idd bij Demon wist niet dat het providerrelated was info van Demon uit was beperkt tot wij hebben geen problemenbjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:01:
BBned problemen maanden lang? Kan mij alleen herinnerren dat Demon & BBned problemen hebben gekend maanden lang met latency en snelheden. Dat betrof echter niet alle ISP's toen die tijd. Of hebben we het over iets anders?
[Voor 3% gewijzigd door schiffeb op 20-07-2005 10:08]
Anoniem: 27474
En zouden ook op de webpagina komen te staan. Waarom iedereen apart melden, gewoon als één iemand straks even post: "Hij is hier te downloaden en ik heb hem per mail ontvangen."Floris schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:30:
[...]
Als het een beetje meezit krijg je hem voor het einde van de week thuis.
[...]
Nou, monteur is geweest en het is de schuld van TweakDSL (of eigenlijk BBNed).Ok, ik klaag niet snel. Maar nu heeft de klantenservice het echt voor elkaar gekregen. Ik ben nu echt goed over de zeik.
TweakDSL heeft echt de slechtste service in de wereld. Ik kan niet begrijpen dat een bedrijf op deze manier met hun klanten om gaat en ik ga nu echt proberen of ik een officiele klacht kan indienen bij een leiding gevende. Geen directeur zou willen dat zijn personeel zo omgaat met z'n klanten.
Maar ik zal even uitleggen wat er de laatste tijd gaande is:
Ik zit al enkele maanden met een te langzame internet verbinding, ipv de 6 mbit die ik normaal heb, heb ik nu nog maar 1,5 mbit. Ik heb hier meerdere malen over gebeld en ze zouden het uitzoeken. Toen bleek er idd een fout in de administratie te zitten, maar nadat dit opgelost was had ik nog steeds een langzame verbinding.
Dus ik weer bellen. Elke keer kreeg ik weer tips hoe het opgelost kon worden, maar niks hielp.
Oplossingen die niks hielpen:
- nieuwe modem
- nieuwe kabels
- verschillende pc's geprobeerd
- Opstarten van knoppix cd
- splitter verwisseld/verwijderd
- poort reset
Volgens tweak heb ik een modem die op 8mbit intraind (of zoiets), bijna het maximale wat kan. Maar mijn uiteindelijke snelheid is nog niks veranderd. Ik heb de snelheid van 6mbit wel gehad, dus ik weet dat het kan.
Nu, na maanden wacht heb ik dan maar om een monteur gevraagd. Deze moet ik zelf betalen als het mijn probleem is, maar dat moet dan maar. Momenteel wil ik gewoon weer normaal downloaden.
Hierom heb ik afgelopen maandag gevraagd. Ik zou dezelfde dag of dinsdag worden teruggebeld worden. Disndag middag bel ik nog maar een keertje. Toen bleek er niks in de computer te staan, dus nog maar een keertje gevraag. Nu zou ik echt dinsdag of woensdag bericht krijgen. Vandaag is het woensdag en ik heb weer niks gehoord, dus ik bel maar weer. Krijg ik een dame aan de telefoon die mij belooft terug te bellen zodra ze meer weet. 100% vandaag. Nou, het is nu 1843 en ik heb nog niks gehoord. Hoe kunnen ze iemand vertellen dat je wordt terug gebeld en dan gewoon niet doen. En ik ben dan nog stom genoeg om dat te geloven.
Ik ben in de afgelopen maanden 1 keer terug gebeld. Toen ik daar een opmerking over maakte zei ze dat ze net nieuw was. Waarschijnlijk wist ze niet van het niet terug bellen beleid.
Mensen die mij niet geloven of denken dat ik overdrijf, mogen gewoon tweak bellen. Daar kan je vragen hoe lang mijn storing lijst. Ik heb echt al zo vaak gehad dat een bepaalde storing niet in de computer was opgeslagen, dat ik er meerdere keren om moest vragen en dat er weken voorbij gingen zonder enig contact. Laatst iemand die zelfs erg denigrerend tegen mij deed en dacht dat ik achterlijk was (hij vraagt wat mijn snelheid is, ik zeg 1,6 mbit. Nou meneer, dan internet u juist heel erg snel. Ik vraag hem hoe dat zo. Ik herhaal het no geen keer. 1,6mbit. Wordt het even stil. Dan begint hij allemaal oplossingen te bedenken, dat ik de snelheid anders maar een keer op speedtest.bbned.nl moet gaan kijken, want dan kan ik pas echt de snelheid meten. Toen ben ik dus echt kwaad geworden)
Ik kan niks anders doen dan wachten op de monteur, het maakt mij niet meer uit of het mijn schuld is of die van tweak. Ik wil alleen maar dat het probleem opgelost wordt. Zodat ik nooit meer met tweakdsl hoef te bellen.
1 ding heb ik wel geleerd, ik ga vanaf nu alle namen vragen van iedereen die ik aan de telefoon krijg. Misschien kunnen we er dan achter komen, wie iig zijn best doet en wie niet.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Zijn probleem betreft een trage verbinding, dus gewoon sync en 2way trafficbjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:02:
Je hebt dus wel linesync maar geen verkeer over je lijn?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Is dat zo???Xandrios schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:34:
Bedenk dat die 40 euro voor adsl2+ een introductieaanbieding is (tot 15 augustus!). Na die datum zal het dus een stuk duurder zijn.
Behalve als je ADSL2+ over het Tiscali netwerk neemt natuurlijk:Xandrios schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:34:
Bedenk dat die 40 euro voor adsl2+ een introductieaanbieding is (tot 15 augustus!). Na die datum zal het dus een stuk duurder zijn.
Nu we ook ADSL2+ via het Tiscali netwerk bieden, kunnen we juist jullie een mooie aanbieding doen om van het snellere TIS ADSL2+ gebruik te maken. De reden waarom we dit doen over het netwerk van Tiscali is eenvoudig: Naast het feit dat Tiscali zich in de afgelopen maanden heeft bewezen als zijnde een zeer betrouwbare partner kunnen we nu ook zekerheid bieden over de prijs na het eerste contractsjaar, deze blijft namelijk € 39,95 per maand!
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Kijk es op de site van TweakDSL en lees dan de tekst onder het volgende kopje:jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:58:
kijk wij zitten hier dus met een probleem wij hebben net TweakDSL genomen, maar willen nu ADSL2... dit kan dus niet omdat wij klant zijn ..!! mijn vraag is ze zeggen dat je een aanbieding krijgt ofzow (voor bestaande klanten) wij hebben nu dusz een email naar tweak gestuurd.. weet iemand wat voorn aanbieding het is of heeft iemand die aanbieding al!?..
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
jah maar hij hebben geen TIS en willen het ook niet.. wij hadden een email gestuurd al lang geleden over over KPN ADSL2 maar nog steeds geen reply gekregen ik d8 mss weten jullie wat het is en of het goed isZondagskindje schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:07:
[...]
Kijk es op de site van TweakDSL en lees dan de tekst onder het volgende kopje:
"En zelfs: TIS ADSL2 voor bestaande klanten!"
Xandrios schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:34:
Een einddatum voor acties is veelal gewoon marketing, dat vind ik het probleem ook niet zo (eerder gaf iemand al aan dat die actie waarschijnlijk ook al verlengd gaat worden).bjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:34:
Als de aanbieding afgelopen is en niet meer bestelbaar zijn de prijzen van de normale abonnement toch gewoon weer gangbaar? Waarom zou je alles naar onder de €40 brengen als een aanbieding tijdelijk bestelbaar is
Whahahjimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:58:
kijk wij zitten hier dus met een probleem wij hebben net TweakDSL genomen, maar willen nu ADSL2...
[Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 20-07-2005 15:40]
/dev/null
[Voor 55% gewijzigd door bjck op 20-07-2005 15:45]
Tja, dan heb je een probleem..jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:32:
[...]
jah maar hij hebben geen TIS en willen het ook niet..
hoezo dan want het is tweaks schuld dat we die aanbieding niet hebben want zij hebben niet gereageerd.. maar mijn vraag is nogsteeds wat was die aanbieding.. (voor bestaande klanten dus)
Die vraag heb ik ook gestelt en toen kreeg ik een lap tekst terug dat het via TIS kan dus ik vermoed dat dat de aanbieding was/is waar ze het over hadden op de site.jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:46:
[...]
hoezo dan want het is tweaks schuld dat we die aanbieding niet hebben want zij hebben niet gereageerd.. maar mijn vraag is nogsteeds wat was die aanbieding.. (voor bestaande klanten dus)
ok tnx dan ga ik maar ff met moeders pratenShadowBumble schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:49:
[...]
Die vraag heb ik ook gestelt en toen kreeg ik een lap tekst terug dat het via TIS kan dus ik vermoed dat dat de aanbieding was/is waar ze het over hadden op de site.
[Voor 19% gewijzigd door jimbojansen op 20-07-2005 16:11]
[Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 20-07-2005 22:30]
/dev/null
Ik zou een minder belangrijke machine kiezen...I_Stealth_I schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:25:
Ik heb een probleempje. Ik constateer om de 1,5 minuut een drop-out in mijn BBned verbinding. Het zit hem in de internetlaag want VoDSL heeft geen problemen. Ik heb een IAX-verbinding openstaan over UDP. En ik constateer duidelijk problemen in de vorm van korte uitval in de IAX-verbinding. Tergelijkertijd heb ik dan een ping openstaan naar pop.tweakdsl.nl en contateer dan een time-out of een ping van over de 1000ms heen.
Reageren van de routers zelf heeft geen prio, ze zullen geen lagere prio geven aan een ICMP pakket dat jij er doorheen wilt hebben.Voor protocollen waar een flinke buffering wordt gebruikt, struikel je niet over die ene time-out; maar voor VoIP is het een probleem. Eerlijk gezegd denk ik dat het een issue is in de routering bij BBned. Waarom? Als ik namelijk vanaf een colocated machine uit Amsterdam dezelfde TweakDSL-server ping constateer ik geen problemen.
Zouden mensen met een TIS-verbinding iets willen testen? Zou je eens een 10 minuten een verbinding naar pop.tweakdsl.nl willen pingen? (Ja, ik weet dat er niet altijd prioriteit wordt gegeven aan ICMP door de routers van BBned/Tweak)
Anoniem: 119335
Wat wil je dan? 't Is een vooraankondiging. BBned zal eerst nog aan moeten geven op welke centrales het bestelbaar/beschikbaar is voordat je kan bestellen immers.Anoniem: 119335 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:07:
wat raar ik wacht nu precies 2 weken op de aanmeldingsformulieren voor adsl2+ van BBNED.
Is dit wel normaal?Hebben meer mensen hier last van.Ik heb maar een mailtje gestuurd want 2 weken is niet niks
Bericht hierboven
3 maal 30 seconden klinkt als een routeringsprotocol. Je hebt lokaal routing-daemons overal uitstaan?I_Stealth_I schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:25:
Ik constateer om de 1,5 minuut een drop-out in mijn BBned verbinding.
seven.home.nutz.nl (0.0.0.0)(tos=0x0 psize=64 bitpattern=0x00) Thu Jul 21 00:10:12 2005 Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. 192.168.0.1 0.0% 1002 0.8 0.8 0.8 13.9 1.2 2. 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl 0.3% 1002 15.0 16.7 14.0 49.8 5.1 3. bbned-01.net.cambrium.nl 0.3% 1002 15.5 23.6 14.7 148.3 38.5 4. ring11.net.cambrium.nl 0.3% 1002 16.1 23.8 15.0 149.4 48.4 5. customer.cambrium.nl 0.1% 1002 15.5 24.8 14.9 252.0 54.5
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ik constateer nu op dit moment geen problemen meer.Burne schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:25:
[...]
3 maal 30 seconden klinkt als een routeringsprotocol. Je hebt lokaal routing-daemons overal uitstaan?
RIP doet iedere 30 seconden een route-tabel, en RIPv2 ook, maar dan via multicast. Afhankelijk van de afmetingen van je broadcast-domein kan een RIP-daemon ergens voor bakken verkeer zorgen.. IGRP (en EIGRP?) doen hetzelfde, maar iedere 90 seconden.
Ik zie een minieme packetloss, maar niet iedere anderhalve minuut.
seven.home.nutz.nl (0.0.0.0)(tos=0x0 psize=64 bitpattern=0x00) Thu Jul 21 00:10:12 2005 Keys: Help Display mode Restart statistics Order of fields quit Packets Pings Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. 192.168.0.1 0.0% 1002 0.8 0.8 0.8 13.9 1.2 2. 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl 0.3% 1002 15.0 16.7 14.0 49.8 5.1 3. bbned-01.net.cambrium.nl 0.3% 1002 15.5 23.6 14.7 148.3 38.5 4. ring11.net.cambrium.nl 0.3% 1002 16.1 23.8 15.0 149.4 48.4 5. customer.cambrium.nl 0.1% 1002 15.5 24.8 14.9 252.0 54.5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Bezig met het traceren van de route naar www.tweakdsl.nl [217.19.16.130] via maximaal 30 hops: 0 godzilla.localserver.nl [10.0.0.103] 1 10.0.0.138 2 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1] 3 bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33] 4 ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9] 5 mx1.cambrium.nl [217.19.16.130] Statistieken worden nu gedurende een periode van 125 seconden berekend... Van bron - hier Dit knooppunt / deze verbinding Hop RTT Verl./verzonden Verloren/verz. Adres 0 godzilla.localserver.nl [10.0.0.103] 0/ 100 = 0% | 1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 10.0.0.138 0/ 100 = 0% | 2 25ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1] 0/ 100 = 0% | 3 28ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33] 0/ 100 = 0% | 4 28ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ring11.net.cambrium.nl [217.19.16.9] 0/ 100 = 0% | 5 30ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% mx1.cambrium.nl [217.19.16.130] |
[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 21-07-2005 01:03]
/dev/null
[Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 21-07-2005 01:07]
Ik heb het mailtje zelf geschreven, yay \o/Striker2k2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:58:
Na 10 dagen eindelijk antwoord
Beste xxxxxxxx,
We zullen je spoedig een pakket toezenden. Vanwege de overweldigende hoeveelheid aanvragen kan dit echter langer duren dan gehoopt.
Met vriendelijke groet,
Het TweakDSL Team
hopelijk komt het nog voor ik op vakantie ben.
Wanneer moeten de aanvraagpapieren uiterlijk terug zijn?
Correct, mede daardoor vinden wij het aanbod ook zo tofWildfire schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:59:
De prijzen van het huidige ADSL2+ aanbod (E39,95 voor de gehele contractsduur) gelden dus voor zolang je abonnee blijft: ADSL2+ voor E39,95 p/m --- netjes!
Bericht hierboven
[Voor 38% gewijzigd door Striker2k2 op 21-07-2005 01:15]
Wat kan ik eigenlijk het beste aan Demon schrijven wanneer ik mijn overeenkomst met hun opzeg? Ivm de overstap naar TweakDSL/Tiscali, ik moet dus duidelijk vermelden dat de lijn gemigreerd moet worden en dus expliciet NIET gesloopt moet worden.Striker2k2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:11:
15 augustus, dat moet net lukken
floris ben je bevoegd om een schatting te geven van het totaal aantal aanvragen?
* Striker2k2 is just curious
oh btw, had je eigenlijk moeten doorgeven dat je een telco-telco migratie nodig hebt of is dat (net zoals een modemkeuze?) een optie in het contract?
Bericht hierboven
Ik was al zo verbaasd dat ik om 22:38 een mailtje van jullie kreeg.Floris schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:44:
Okay guys, het is 23u40 ongeveer. Mijn collega en ik zijn vanaf vanmiddag 15u30 bezig geweest met mails. Er staan er nu nog 126 open, er zijn er dik 200 beantwoord. Morgen gaan we weer verder ... *sigh*
[Voor 25% gewijzigd door rally op 21-07-2005 09:42]
http://www.deyterra.com
Als je de algemen voorwaarden leest kun je altijd upgraden binnen het eerste jaar maar niet downgraden, ik ga ervanuit dat dit ook geld voor upgraden naar ADSL2+ mits ofcourse het beschikbaar is in jouw regio.schiffeb schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:25:
Maar hoe zit het nou met de T-is DSL users binnen 1e jaar?
Kunnen die upgraden naar ADSL2 en zo ja wat zijn nou de kosten?
You should be able to!ShadowBumble schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:41:
[...]
Als je de algemen voorwaarden leest kun je altijd upgraden binnen het eerste jaar maar niet downgraden, ik ga ervanuit dat dit ook geld voor upgraden naar ADSL2+ mits ofcourse het beschikbaar is in jouw regio.
Kies het meest zekere voor 't onzekere en zeg niets op nog. Opzeggen is opzeggen en niet 'aan geven dat je gaat overstappen'. Een opzegging verwerken is administratie & lijn afsluiten op gewenste opzegdatum. Vaak is het (nogsteeds) onlosmakelijk verbonden aan elkaar.Wildfire schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:53:
[...]
Wat kan ik eigenlijk het beste aan Demon schrijven wanneer ik mijn overeenkomst met hun opzeg? Ivm de overstap naar TweakDSL/Tiscali, ik moet dus duidelijk vermelden dat de lijn gemigreerd moet worden en dus expliciet NIET gesloopt moet worden.
Dat is nou 't hele mooie van de Tis-DSL actie. Als Tiscali netwerk beschikbaar is kan je het bestellen, je krijgt immmers eerst 8/1 tot ADSL2+ ook beschikbaar is.ShadowBumble schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:41:
[...]
Als je de algemen voorwaarden leest kun je altijd upgraden binnen het eerste jaar maar niet downgraden, ik ga ervanuit dat dit ook geld voor upgraden naar ADSL2+ mits ofcourse het beschikbaar is in jouw regio.
Ik heb in april of mei gebruik gemaakt van de TIS DSL 5Mbit/0.75Mbit voor 39,95/maand.bjck schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:01:
Dat is nou 't hele mooie van de Tis-DSL actie. Als Tiscali netwerk beschikbaar is kan je het bestellen, je krijgt immmers eerst 8/1 tot ADSL2+ ook beschikbaar is.
Er is nog geen telefonie mogelijk bij Tis-DSL, dus je zult naar KPN moeten met je telefonie. Of gewoon even geduld hebben tot de VoIP-diensten beschikbaar komen.J4CK4L schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:48:
Ik heb in januari of februari een verlenging gedaan naar DSL&BEL. Ik ga ook eens kijken of over kan naar TIS-ADSL2. Het is nl kwa prijs goedkoper en in de toekomst misschien een stuk sneller dan mijn ULTRA abo. Ik ben benieuwd. Ik heb het mailtje inmiddels verstuurd.
/dev/null
Die staat zegmaar op de website: www.tweakdsl.nl/adsl2/ ik weet niet of je die niet kunt openen ofzo, maar wat er staat leek mij duidelijk. Je moet uiteraard je huidige contract hebben uitgedient voor je ADSL2+ kunt krijgen...jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:41:
vind ik altijd zo leuk klinken "ik heb een probleem"en hoe moet je anders een zin beginnen.. maar mijn vraag was anders
dat we ADSL2 niet krijgen ben ik al overheen
maar die speciale aanbieding voor bestaande klanten wil ik weten wat dat is, want daar hebben we nog geen reply van gekregen..
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details