Bericht hierboven
Of mijn proxy moet gek doen of je hebt nog een edit op de webpage lokaal op je pc gesaved. Ik zie nergens op de site iets over bestaande klanten op het T-IS DSL netwerk! Het stukje voor bestaande klanten geeft aan "dan zetten we je eerst over op het Tiscali netwerk" dus slaat op BBNED klanten.Floris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:47:
[...]
Die staat zegmaar op de website: www.tweakdsl.nl/adsl2/ ik weet niet of je die niet kunt openen ofzo, maar wat er staat leek mij duidelijk. Je moet uiteraard je huidige contract hebben uitgedient voor je ADSL2+ kunt krijgen...
Het uitdienen van het huidige contract geldt dus ook voor Tis-DSL klanten???
Rally zou Add wel bedoelen. Ik zou ook nog een keer komenFloris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:54:
Rally: het koffie-voorstel komt mij niet bekend voor, toch jammer.
Een mailtje kan je sturen naar floris@tweakers.net voor meer gewouwel

/dev/null
Voorstel was een post in het vorige topic. Maar inmiddels zou alles weer rechtgezet moeten zijnI_Stealth_I schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:14:
[...]
Rally zou Add wel bedoelen. Ik zou ook nog een keer komen. Ik kom nog wel eens langs op een ritje naar TeleCity. Koffie en koeken zouden klaar staan
. Doe Add maar even de groeten van mij
http://www.deyterra.com
Sorry, je hebt gelijk, er staat niet expliciet iets vermeld voor de TIS DSL klanten. Dit moet ik eigenlijk nog een keer toevoegen. Het is bekend dat deze ook binnen het jaarcontract kunnen overstappen naar TIS ADSL2. Overigens geld dan die € 75,- nog wel.schiffeb schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:13:
[...]
Of mijn proxy moet gek doen of je hebt nog een edit op de webpage lokaal op je pc gesaved. Ik zie nergens op de site iets over bestaande klanten op het T-IS DSL netwerk! Het stukje voor bestaande klanten geeft aan "dan zetten we je eerst over op het Tiscali netwerk" dus slaat op BBNED klanten.
Het uitdienen van het huidige contract geldt dus ook voor Tis-DSL klanten???
Nou ik heb met Rally 'een paar mails' uitgewisseld en ik denk dat ik er eentje over het hoofd heb gezien; die moet dan door een collega zijn opgepakt en niet door mij. Add is wel van de koffie verder jaI_Stealth_I schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:14:
[...]
Rally zou Add wel bedoelen. Ik zou ook nog een keer komen. Ik kom nog wel eens langs op een ritje naar TeleCity. Koffie en koeken zouden klaar staan
. Doe Add maar even de groeten van mij
Bericht hierboven
Dat is geen probleem. Neem ik gewoon geen telefoon meer en wacht ik wel op VoIP.I_Stealth_I schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:54:
[...]
Er is nog geen telefonie mogelijk bij Tis-DSL, dus je zult naar KPN moeten met je telefonie. Of gewoon even geduld hebben tot de VoIP-diensten beschikbaar komen.
Dan kan je toch gewoon overstappen op Tis-DSL middels een telco-telco migratie.J4CK4L schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:12:
[...]
Dat is geen probleem. Neem ik gewoon geen telefoon meer en wacht ik wel op VoIP.
"... een verlenging gedaan naar ..." die snap ik niet. Zit je nu nog wel of niet in eerste abonnements jaar?J4CK4L schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:48:
Ik heb in januari of februari een verlenging gedaan naar DSL&BEL. Ik ga ook eens kijken of over kan naar TIS-ADSL2. Het is nl kwa prijs goedkoper en in de toekomst misschien een stuk sneller dan mijn ULTRA abo. Ik ben benieuwd. Ik heb het mailtje inmiddels verstuurd.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik zit niet meer in mijn eerste jaar, maar om van een ULTRA-DSL naar een ULTRA-DSL&BEL abo te gaan moest ik mijn abonnement met een jaar verlengen.bjck schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:34:
[...]
Dan kan je toch gewoon overstappen op Tis-DSL middels een telco-telco migratie.
[...]
"... een verlenging gedaan naar ..." die snap ik niet. Zit je nu nog wel of niet in eerste abonnements jaar?
Vreemd dat die €75,- dan nog wel geldt aangezien het dan net zo duur is als een nieuwe aansluiting bij Tiscali (BBNED naar Tiscali) het gaat nu alleen maar om profiel wijzigen. Maar goed voor een +/- 5 x zo snelle verbinding heb ik het dan eenmalig wel over.Floris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:04:
[...]
Sorry, je hebt gelijk, er staat niet expliciet iets vermeld voor de TIS DSL klanten. Dit moet ik eigenlijk nog een keer toevoegen. Het is bekend dat deze ook binnen het jaarcontract kunnen overstappen naar TIS ADSL2. Overigens geld dan die € 75,- nog wel.
Ik heb nog een copperslet 816-2p liggen dat scheelt ook weer in kosten neem ik wel een nieuwe als jullie met voip
Anoniem: 149860
Heb zelf al 2 jaar UltraDSL, en sinds january Ultra & Bel met 2 analoge poorten aktief.
Ben zeer tevreden met de adsl data lijn, echter met de VoDSL kom ik nog wel eens wat problemen tegen. Zoals dat ik bepaalde nummers niet kan bellen ! 084- bv maar ook 0044846 nummers en ga zo maar door.
Leuk als m'n klant een 084 nummer heeft en mijn hoofdkantoor in engeland zit met 0044846 !
maar ok. daar kan ik nog wel mee leven. Echter maak ik me kwaad om 2 dingen.
1. Nummerweergave, nee meneer komt in maart, (in april) nee meneer komt in July (mei) nee meneer komt pas in september.
Wat een toko !
2. ADSL2+ leuk allemaal, maar maak je FAQ wel compleet, er staat alleen vermeld telefonie voorbereid. Ja en dan ? hoe zit het met bestaande klanten die overwillen naar ADSL2+ met VoDSL ?
kunnen mijn nummers ook mee ? Ja neemt u maar een nieuwe lijn voor ADSL2+ leuk en m'n telefoon dan ?
Verder vind ik dat ze de prijs voor Ultra aan moeten passen, ten opzichte van ADSL2+ is het belachelijk. zeg niet het is een aanbieding, want de concurent geeft ook 2e en 3e jaar zelfde prijs.
Dus.
Wanneer Nummerweergave ?
Wanneer Ultra naar beneden in prijs ?
/mamoman
Dan overstappen naar Tis-DSL is de vraag of je het hele jaar nog moet betalen natuurlijk.J4CK4L schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:42:
[...]
Ik zit niet meer in mijn eerste jaar, maar om van een ULTRA-DSL naar een ULTRA-DSL&BEL abo te gaan moest ik mijn abonnement met een jaar verlengen.
Ik zou blij zijn dat het konschiffeb schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:11:
[...]
Vreemd dat die €75,- dan nog wel geldt aangezien het dan net zo duur is als een nieuwe aansluiting bij Tiscali (BBNED naar Tiscali) het gaat nu alleen maar om profiel wijzigen. Maar goed voor een +/- 5 x zo snelle verbinding heb ik het dan eenmalig wel over.
Ik heb nog een copperslet 816-2p liggen dat scheelt ook weer in kosten neem ik wel een nieuwe als jullie met voipkomen:)
[kort-door-deb-ocht]Het zou kunnen dat meneer niet heeft bij hoeven tekenen voor een jaar. Neemt niet weg dat de situatie vrij ruk is...bjck schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:23:
[...]
Dan overstappen naar Tis-DSL is de vraag of je het hele jaar nog moet betalen natuurlijk.
[/kort-door-de-bocht]
[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 21-07-2005 14:38 ]
Bericht hierboven
Anoniem: 81359
Inderdaad, dat nummerweergave verhaal begint mij ook een beetje te irriteren.... en nee ik koop geen andere toetstellen.Anoniem: 149860 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:18:
Echter maak ik me kwaad om 2 dingen.
1. Nummerweergave, nee meneer komt in maart, (in april) nee meneer komt in July (mei) nee meneer komt pas in september.
Wat een toko !
2. ADSL2+ leuk allemaal, maar maak je FAQ wel compleet, er staat alleen vermeld telefonie voorbereid. Ja en dan ? hoe zit het met bestaande klanten die overwillen naar ADSL2+ met VoDSL ?
kunnen mijn nummers ook mee ? Ja neemt u maar een nieuwe lijn voor ADSL2+ leuk en m'n telefoon dan ?
Verder vind ik dat ze de prijs voor Ultra aan moeten passen, ten opzichte van ADSL2+ is het belachelijk. zeg niet het is een aanbieding, want de concurent geeft ook 2e en 3e jaar zelfde prijs.
Dus.
Wanneer Nummerweergave ?
Wanneer Ultra naar beneden in prijs ?
/mamoman
Ik vind dat de klanten met VoDSL een beetje in de steek worden gelaten. Je kan wel overstappen naar Tis, maar dan heb ik geen telefonie meer....
Zelf zie ik het niet zo zitten om terug te gaan naar de KPN ivm de kosten, dus zit er niets anders op om gewoon het abonnement zo te laten voor wat het is.
Soms lees ik hier wel de verhalen over de slechte support. Heb zelf ook wel eens meerdere keren moeten bellen/mailen, maar tot nu toe uiteindelijk wel naar tevredenheid geholpen. Vandaag bijvoorbeeld eindelijk telefonisch de toezegging gekregen dat ik het teveel betaalde 0900 tarief terug ga krijgen, heb er sinds eind April paar keer over gemaild maar nu wel netjes onverwacht telefoontje gehad dat ik het dus terug krijg. Aan de ene kant storend dat je er soms wat meer moeite voor moet doen, aan de andere kant super dat het dus uiteindelijk wel netjes opgelost wordt!
Anoniem: 28897
Er is toch geen specificatie van de telefoonkosten ?
[ Voor 4% gewijzigd door Shartar op 21-07-2005 18:36 ]
Niet vreemd, wat het is het Engels equivalent van een 0900-nummer. En de meeste betaalnummers zijn nog altijd niet vanuit het buitenland te bellen, tenzij beide telco's afspraken maken over het over en weer vergoeden van de (veel hogere) gesprekskosten.Anoniem: 149860 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:18:
maar ook 0044846 nummers
Zelfde verhaal. Overeenkomst tussen telco's over verrekening van gesprekskosten. Omdat je geen terugvalmogelijk hebt op KPN ben je afhankelijk van het bestaan van die overeenkomst, en die is er nog niet. Je hebt hetzelfde probleem met het overgrote deel van de VoIP-aanbieders en met een behoorlijk aantal CPS-partijen.Leuk als m'n klant een 084 nummer heeft
Je kunt in 170 landen in de wereld een telefoon kopen, die meenemen, aansluiten, en zien dat je nummerweergave werkt. Dankzij KPN is Nederland exact de enige uitzondering. En dat verwijt je Cambrium?1. Nummerweergave, nee meneer komt in maart, (in april) nee meneer komt in July (mei) nee meneer komt pas in september.
Wat een toko !
Werkt hier sinds juni 2004 vlekkeloos. Ook analoog. M'n Philips DECT kun je een landcode voeren. Geef 'm de code voor Belgie en nummerherkenning werkt gewoon.Wanneer Nummerweergave ?
[ Voor 8% gewijzigd door burne op 21-07-2005 23:49 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Nummerweergave zou na een aantal maanden gaan werken met alle toestellen. Maar telkens stelde Tweakdsl dit uit.Burne schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:47:
[...]
[...]
Je kunt in 170 landen in de wereld een telefoon kopen, die meenemen, aansluiten, en zien dat je nummerweergave werkt. Dankzij KPN is Nederland exact de enige uitzondering. En dat verwijt je Cambrium?
Als Tweakdsl vanaf het begin had gezegt dat het maar met een aantal merken zou werken, dan was er niets aan de hand geweest!
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 22-07-2005 00:25 ]
BBned is hier foutief in geweest ze hebben altijd volgehouden dat ze zouden komen met een switch-update die DTMF-zou ondersteunen. Deze zou in januari '05 erop komen, toen was het maart '05 en nu is het najaar '05. De nieuwste geruchten is dat BBned de huidige switches niet geschikt krijgt voor DTMF. Er zouden andere switches komen aan het eind van het jaar.Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:25:
[...]
Nummerweergave zou na een aantal maanden gaan werken met alle toestellen. Maar telkens stelde Tweakdsl dit uit.
Als Tweakdsl vanaf het begin had gezegt dat het maar met een aantal merken zou werken, dan was er niets aan de hand geweest!
Ach, ik lig er niet meer wakker van hoor, ik bel gratis door heel europa naar alle vaste telefoons met in en uitgaande nummerweergave. Over een paar jaar is een VoIP-account bij je ISP net zo standaard als je e-mailadres. Nu nog beter systeem voor nummerporteringen en we zijn er helemaal. Als we al even een opsomming van aan VoIP-deelnemende ISP geven; Wanadoo, Tiscali, KPN Internetbellen, Chello, HCCnet, fiberworld, eweka, en straks ook Tweak.
[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 22-07-2005 01:48 ]
/dev/null
Dan koop je alleen een nieuwe basisstation van hetzelfde merk en dan kan je via DECT/GAP in veel gevallen je oude zooi weer op een nieuwe basis aanmelden.Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:45:
[...]
Lekker makkelijk als je 4 draadloze toestellen in huis hebt.
/dev/null
Het is jammer dat er bij de Tis aanbieding geen VoIP / Telefonie zit, want dan zou ik een tijd zonder telefoon komen te zitten.I_Stealth_I schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:39:
Ach, ik lig er niet meer wakker van hoor, ik bel gratis door heel europa naar alle vaste telefoons met in en uitgaande nummerweergave. Over een paar jaar is een VoIP-account bij je ISP net zo standaard als je e-mailadres. Nu nog beter systeem voor nummerporteringen en we zijn er helemaal. Als we al even een opsomming van aan VoIP-deelnemende ISP geven; Wanadoo, Tiscali, KPN Internetbellen, Chello, HCCnet, fiberworld, eweka, en straks ook Tweak.
Zit er bij VoIP eigenlijk nummerweergave?
Kom zeg, beetje tweaker moet iets weten te fixen met een lamp en lens om die tekst van de display levensgroot op je muur te krijgenAnoniem: 81359 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:45:
[...]
Lekker makkelijk als je 4 draadloze toestellen in huis hebt.
Anoniem: 27474
Weer een kwestie van miscommunicatie! Ook het verhaal van Tisadsl2 omzetting is toch erg vaag.Er zijn mensen (waaronder ikzelf) dezelfde dag als dat het op de site stond vermeld een mail hebben gestuurt met verzoek om de papieren hiervoor thuisgestuurt te krijgen.Ik blijf het toch erg klungelig vinden dat men na 3 weken dit nog niet heeft gedaan. Ik heb wel netjes een mail gekregen dat het erg druk is , maar het is naar mijn mening ,weer niet eerst goed geregeld.Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:25:
[...]
Nummerweergave zou na een aantal maanden gaan werken met alle toestellen. Maar telkens stelde Tweakdsl dit uit.
Ik hou hoop.
Iemand een idee of er ooit ADSL2+ over Bitstreamlijnen aangeboden gaat worden?
En dan bedoel ik tegen normale consumenten prijzen en niet tegen die woeker prijzen die er nu voor gevraagt worden!
Ik snap ook nog steeds niet waarom hiero in zo'n klein dorpje Bitstreamlijnen aangelegt zijn en waarom deze niet worden vrijgegeven voor normaal gebruik voor normale prijzen door KPN.
iemand anders hier last van?
Als er Bitstream is is er ook KPN-DSL gewoon particulier. En ook KPN maakt voor einde van de zomer 20 centrales geschikt voor ADSL2+ en voor einde van 't jaar zo'n 200. Beetje prijzig zijn ze wel als XS4all nu aangeeft dat ADSL ULTRA gewoon €99 per maand moet gaan kosten....BigB schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:48:
Ik zit hier in een gebied waar Bitstream lijnen liggen, er is hier dus geen BBned, Tiscali of Versatel beschikbaar.
Iemand een idee of er ooit ADSL2+ over Bitstreamlijnen aangeboden gaat worden?
En dan bedoel ik tegen normale consumenten prijzen en niet tegen die woeker prijzen die er nu voor gevraagt worden!
Ik snap ook nog steeds niet waarom hiero in zo'n klein dorpje Bitstreamlijnen aangelegt zijn en waarom deze niet worden vrijgegeven voor normaal gebruik voor normale prijzen door KPN.
Je kan niet alles hebben in een klein dorpje (helaas) vaak.
Dat betekend dus zodra er Bitstream lijnen liggen er geen andere aanbieders dan KPN(incl alle KPN dochters en dergelijke) op die lijn zitten voor particulieren en dat lijkt mij weer een geval van monopoly of niet eerlijke concurentie.
Aangezien bijv BBned nooit voor de zelfde prijs ADSL kan aanbieden op die Bitstream lijnen als KPN.
KPN heeft eigen DSL netwerk (KPN-DSL) en biedt daar via partners en zelf particuliere lijnen op aan.
En ze bieden bitstream diensten aan naar partners. 't Is maar net wat je kiest opzich.
't Komt er gewoon op neer dat op jou centrale alleen KPN-DSL beschikbaar is en BBned/Tiscali/Versatel/Wanadoo er nog geen eigen apparatuur heeft staan. Dus ben je aangewezen op KPN-DSL alleen (nog).
't Zal best voorkomen zo'n situatie. Niet zo heel gek als je bedenkt dat er ~1300 telefooncentrales zijn in 't vaste telefonie netwerk. KPN heeft ze allemaal (op 1 na nog) geschikt voor DSL, BBned en Tiscali <500 beide.
[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 22-07-2005 11:43 ]
KPN heeft twee ADSL-netwerken. Mickeystream en Bitstream (voorheen Epacity). Bitstream is een kopie van het netwerk van BBNed, qua opzet, omdat het niveau van zakelijke diensten niet te garanderen is in de opzet van het Mickeystream-netwerk. Bitstream wordt alleen aan het bedrijfsleven geleverd.bjck schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:41:
KPN heeft eigen DSL netwerk (KPN-DSL) en biedt daar via partners en zelf particuliere lijnen op aan.
Dat klopt inderdaad, ik bedoelde eigenlijk voornamelijk te zeggen dat als er Bitstream geleverd kan worden kan er ook Mickeystream geleverd worden tegen 'normalere' prijzen voor de particulier.Burne schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:49:
[...]
KPN heeft twee ADSL-netwerken. Mickeystream en Bitstream (voorheen Epacity). Bitstream is een kopie van het netwerk van BBNed, qua opzet, omdat het niveau van zakelijke diensten niet te garanderen is in de opzet van het Mickeystream-netwerk. Bitstream wordt alleen aan het bedrijfsleven geleverd.
7/22/2005 2:13:37 PM Resetting hanging (121 seconds of inactivity) connection on the "news.tweakdsl.nl" server.
komt iemend dit bekend voor?
Hee dat probleem heb ik ook. Hij wil met geen mogelijkheid meer op 2048/1024 trainen.. Van de een op de andere dag.. Ik had het aanleg van een bouw terrein al de schuld gegeven.. Zijn er dingen die ik kan checken? Of is mijn copperjet ook gaar aan het worden?I_Stealth_I schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:14:
Mijn copperjet was ook veroorzaker van lagere snelheden. Ding wilde niet meer goed trainen op 2048/1024 terwijl settings op BBned's default stonden. Van de ene op de andere week is het gebeurt.
In overleg en op advies van de helpdesk (toen René) de modem laten wisselen. Sindsdien problemen opgelost.
Erg netjes hoor, ik hoor iedereen wel erg mopperen op de helpdesk blabla. Maar je wordt er gewoon netjes behandeld, mits je zelf ook gewoon vriendelijk/redelijk bent.
Het is zo irritant als helpdesker dat mensen aannames doen "Jah maar, ik heb niets veranderd!", "Het heeft altijd zo gewerkt!", "Er is niemand aan die kabels geweest" Arrgh snotneus, zoek het eerst eens bij jezelf (nofi)
Ja, je verbinding heeft even een hikje/disconnect gehad, en dan blijft je download-thread hangen. Dit is in ieder geval niet de veroorzaker van corrupte bestandenTetsuo55 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:10:
Mijn incompletes worden veroorzaakt door deze error in newsleecher
7/22/2005 2:13:37 PM Resetting hanging (121 seconds of inactivity) connection on the "news.tweakdsl.nl" server.
komt iemend dit bekend voor?
als ik grabit gebruik is alles complete
ViNcE schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:38:
[...]
Nou, monteur is geweest en het is de schuld van TweakDSL (of eigenlijk BBNed).
De lijn van wijkcentrale naar huis is wel goed, maar van wijkcentrale naar grote lijn is waarschijnlijk niet goed. Had ik nu twee maanden geleden maar een monteur gevraagd.
Wil iemand nog wedden hoe lang dit gaat duren, voor ze het oplossen?
Ik ga dus ook bellen en vragen voor een monteur. Waar en hoe ik het ook aansluit, verbinding blijft baggur. Tis alleen de vraag hoe snel er dan wat aan gedaan wordt.ShadowBumble schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:06:
[...]
Zijn probleem betreft een trage verbinding, dus gewoon sync en 2way traffic
[ Voor 62% gewijzigd door REDFISH op 22-07-2005 23:55 ]
Uhm, was onderbreking achter de DSLAMs naar 't netwerk toe. Heeft echt niets te maken met intrainen van je modem verders.REDFISH schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:47:
Bij mij lag TisDSL internet er dus uit hoewel mijn wijk niet in de lijst staat. Nog steeds is het niet vooruit te branden. Ook mijn upload die al waardeloos was, traint nu nog lager. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het begint op een drama te lijken.
Welke centrale? Kan zijn dat er één ontbreekt in de lijst.
En reset je modem even, kijken of lijnsnelheid dan weer beetje terug komt. Ook kan je verwachten dat iedereen nu even tegelijk weer online komt wat wellicht even een beetje stress geeft.
Anoniem: 45366
Ik heb er ook door uitgelegen (Groningen) maar hier is de boel weer up and running en de snelheden zijn niet raar (en netjes geinformeerd over de oorzaak - thx Friek - ) Netjes opgelost hierREDFISH schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:47:
Bij mij lag TisDSL internet er dus uit hoewel mijn wijk niet in de lijst staat. Nog steeds is het niet vooruit te branden. Ook mijn upload die al waardeloos was, traint nu nog lager. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het begint op een drama te lijken.
Was Landgraaf - Schaesberg, en het Nieuwenhagen in Heerlen-Nieuwenhagen hoort ook bij Landgraaf. Hij traint weer op oude speed 832/3392 gelukkig, maar helaas zijn de Dslams waarschijnlijk nog allemaal hetzelfde, en is het nog allemaal bij het oude. Ook maar eens een onderzoekje laten starten.bjck schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:53:
[...]
Uhm, was onderbreking achter de DSLAMs naar 't netwerk toe. Heeft echt niets te maken met intrainen van je modem verders.
Welke centrale? Kan zijn dat er één ontbreekt in de lijst.
En reset je modem even, kijken of lijnsnelheid dan weer beetje terug komt. Ook kan je verwachten dat iedereen nu even tegelijk weer online komt wat wellicht even een beetje stress geeft.
[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 23-07-2005 00:00 ]
Heerlen-Nieuwenhagen bedient Landgraaf en staat netjes gemeld toch? En je snelheid is op je linesync prima. Haal je up & down snelheid niet ofzo?REDFISH schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:57:
[...]
Was Landgraaf - Schaesberg, en het Nieuwenhagen in Heerlen-Nieuwenhagen hoort ook bij Landgraaf. Hij traint weer op oude speed 832/3392 gelukkig, maar helaas zijn de Dslams waarschijnlijk nog allemaal hetzelfde, en is het nog allemaal bij het oude. Ook maar eens een onderzoekje laten starten.
Bouwen betekend vaak bronbemaling of andere dingen die invloed op de grondwaterspiegel hebben. Kan invloed hebben. Je modem kan aan het overlijden zijn. Je kunt een breuk in een kabeltje hebben, te lange kabels, storing van parallel lopende netsnoeren, je splitter kan stuk zijn, je kunt je DECT basis station te dicht bij je modem hebben staan. Enzovoort enzovoort.om3ega schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:14:
Hee dat probleem heb ik ook. Hij wil met geen mogelijkheid meer op 2048/1024 trainen.. Van de een op de andere dag.. Ik had het aanleg van een bouw terrein al de schuld gegeven.. Zijn er dingen die ik kan checken? Of is mijn copperjet ook gaar aan het worden?
Ik werk van het weekend m'n aantekeningen nog eens een beetje verder uit. Kijken of daar een handleidinkje van te maken is.
Net als I_Stealth_I en om3ega heb ik ook dat mijn modem niet meer trained op 2048/1024, ook na rebooten van mijn modem (dit is overigens geen copperjet, maar een e-tech) trained deze weer op: 2048/864.Burne schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:50:
[...]
Bouwen betekend vaak bronbemaling of andere dingen die invloed op de grondwaterspiegel hebben. Kan invloed hebben. Je modem kan aan het overlijden zijn. Je kunt een breuk in een kabeltje hebben, te lange kabels, storing van parallel lopende netsnoeren, je splitter kan stuk zijn, je kunt je DECT basis station te dicht bij je modem hebben staan. Enzovoort enzovoort.
Ik werk van het weekend m'n aantekeningen nog eens een beetje verder uit. Kijken of daar een handleidinkje van te maken is.spoiler:foutzoeken doe je door eliminatie.
I_Stealth_I en om3ega wonen wij toevallig een hetzelfde gebied? Ik woon in de buurt van Almelo.
43% of all statistics are worthless
Nee ik woon in friesland dus dat is niet in dezelfde buurt. Toevallig was ik in de luxe van een andere (oude) speedtouch 510. Omdat de signaalwaarden uitstekend te noemen waren, de instellingen naar BBned's default stonden en ik ook al een nieuwere firmware had getest; heb ik de helpdesk gebelt. Toen de lijn op 20 cm van de ISRA aangesloten. Idemdito. Terwijl de speedtouch perfect was. Helpdesker was vriendelijk, heeft overleg gehad en heeft mij een nieuwe copperjet opgestuurd. Natuurlijk was het door de speedtouch erg makkelijk te testen en was het 'hap klaar' om een conclusie te laten trekken door de helpdesk. Bingo!BobDay schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:42:
[...]
Net als I_Stealth_I en om3ega heb ik ook dat mijn modem niet meer trained op 2048/1024, ook na rebooten van mijn modem (dit is overigens geen copperjet, maar een e-tech) trained deze weer op: 2048/864.
I_Stealth_I en om3ega wonen wij toevallig een hetzelfde gebied? Ik woon in de buurt van Almelo.
Probleem solved.
Kennelijk is er na een jaar draaien iets 'suf' geworden in het interne cirquit van de modem; transistortje ofzo. Het lag niet aan de voeding, want ik gebruik dezelfde adapter. En ik gebruik ook dezelfde configuratie; want ik heb de configuratie van de oude copperjet geimporteerd.
[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 23-07-2005 11:27 ]
/dev/null
Ik zag dat SpeedTouch met de 700 en 710 komt (met VoDSL), nu nog ff wachten tot ie te koop is, dan stap ik weer over naar een echt modem
Ik ga nog eens even kijken of ik wat instellingen kan veranderen
Voor de geintresseerden :
1
2
3
4
5
6
7
8
| Tx Bit Rate 992000 Rx Bit Rate 1856000 Local SNR Margin 37.0 dB Local Line Attn 20.5 dB Raw Attn 0.0 dB Local Tx Power 10.3 dB Remote Line Attn 18.0 dB Remote SNR Margin 6 dB |
Olee.. 2048/1024 .... alsof de duvel er mee speelt
[ Voor 31% gewijzigd door om3ega op 23-07-2005 12:24 ]
Ondertussen is er al 5 gig binnen van denewserver en alles is compleet
het lijkt er dus op dat newsleecher niet goed om gaat met de newsserver van TweakDSL
De 710-serie is vanaf aanstaande maandag leverbaar in Nederland. Ik wacht met spanning af op de eerste ervaringen hiero. Ik ben niet van plan een ander modem aan te schaffen; zo slecht heb ik het absoluut niet met mijn Copperjet om er ongeveer € 170 voor neer te gaan leggen. Die 710 is wel erg groot uitgevallen, ongeveer vergelijkbaar met de Zyxel 2602-series die door Tweak aangeboden wordt ism TisDSL. Persoonlijk zou ik nog even wachten met het aanschaffen van de 710; eerst even wachten tot de kinderziekten eruit zijn.Anoniem: 28897 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 12:11:
Mijn Copperjet haalt ook niet de snelheden die mijn SpeedTouch en Draytek wel halen (scheelt ongeveer 100 - 150 kBs) , ben dan ook absoluut niet tevreden met mijn CopperJet.
Ik zag dat SpeedTouch met de 700 en 710 komt (met VoDSL), nu nog ff wachten tot ie te koop is, dan stap ik weer over naar een echt modem
Met mijn Copperjet doet het opzich prima hoor. Alleen eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat mijn Speedtouch 510 veel betrouwbaarder was. Ik heb hem nooit hoeven resetten. Lijn speed was altijd (rekeninghouden met de technische upstreambeperking) optimaal. In het totaal; gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit, kwaliteit van de firmwares vind ik toch dat Speedtouch toch echt de betere modem. In heb in totaal ongeveer 6 modems gebruikt in 3 jaar; E-tech (2x; wat een fiasco-ding), Alcatel Speedtouch 510 (1x; wat een geweldig apparaat!
Natuurlijk zijn er ook wel nadelen; bijvoorbeeld de uitval van de 510-serie na een paar jaar doordat er onderdelen letterlijk opbranden. Daarnaast heb je met de Copperjet weer meer functionaliteiten, maar dat zal voor 90% gebruikers niet boeien. Mijn nieuwe modem wordt zeker weer een Speedtouch
[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 23-07-2005 13:52 ]
/dev/null
Ik woon in Almelo (Zit op Almelo-schelfhorst centrale, BBNed), en dara is niets veranderd aan 't intrainen. 5.6 Mbit down, 1024Kbit upBobDay schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 09:42:
[...]
Net als I_Stealth_I en om3ega heb ik ook dat mijn modem niet meer trained op 2048/1024, ook na rebooten van mijn modem (dit is overigens geen copperjet, maar een e-tech) trained deze weer op: 2048/864.
Newsleecher gaat bij mij prima icm de TweakDSL newsserver. Denk dat er anders ook wel meer meldingen van incomplete bestanden zouden zijn.Tetsuo55 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:28:
Update op de news problematiek
het lijkt er dus op dat newsleecher niet goed om gaat met de newsserver van TweakDSL
Ik verwacht dat jou Newsleecher installatie niet helemaal lekker was of iets dergelijks
Anoniem: 100075
net ff dvdtje gedownload, en stuk of 5 files die niet compleet zijn, gebeurt veel vaker laatste tijd, dacht altijd dat het aan de nieuws server lag, maar begin nu toch echt te twijfelen (gebruik ook newsleecher )Tetsuo55 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:28:
Update op de news problematiek
me kiestoon van me vdsl is op vakantie voor de 2e keer deze week, vond het al verdacht rustig
Status: Current TSM: elcp (started, not established)
ff modem een reboot geven zien of dat helpt
edit:reboot werkt Status: Current TSM: elcp (started, established) , vaag
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100075 op 23-07-2005 14:22 ]
Nee, ik woon niet in Almelo, maar in een kleine plaats in de buurt. Ik zal mijn snelheid nog even in de gaten houden en anders de helpdesk raadplegen.Xandrios schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:09:
[...]
Ik woon in Almelo (Zit op Almelo-schelfhorst centrale, BBNed), en dara is niets veranderd aan 't intrainen. 5.6 Mbit down, 1024Kbit upZit je toevallig op dezelfde centrale?
43% of all statistics are worthless
Het is altijd een gok of je file wel of niet complete binnenkomt.
ik zag op forum van newsleecher dat meer mensen last hebben van dit probleem, en dat newsleecher incompatibel is met sommige news-servers
als de server error 400 afgeeft aan newsleecher dan houd die het voor gezien, grabit heeft geen last van dit probleem. newsleecher kan gewoon niet omgaan met error 400,
Daarnaast is het zo dat newsleecher zelfs errorvrij een incomplete bestand opleverd.
Grabit is 100% complete tenzij je al van te voren ziet dat er een file incompete is.
Dan is de vraag waarom geeft de newsserver error 400 af?
Het kan bijna niet aan mijn verbinding liggen, want ik speel continu een online game en bij de minste packetloss of disconnect knalt die gelijk eruit, en aangezien dat niet gebeurd lijkt mijn verbinding OK
het maakt trouwens ook niet uit of ik 1 of 8 draadjes gebruik.
[ Voor 17% gewijzigd door Tetsuo55 op 23-07-2005 15:12 ]
Nou... ik heb toevallig gistermiddag de SpeedTouch 716g binnengekregen (dankzij een goede relatie met de importeurI_Stealth_I schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:37:
[...]
De 710-serie is vanaf aanstaande maandag leverbaar in Nederland. Ik wacht met spanning af op de eerste ervaringen hiero. Ik ben niet van plan een ander modem aan te schaffen; zo slecht heb ik het absoluut niet met mijn Copperjet om er ongeveer € 170 voor neer te gaan leggen. Die 710 is wel erg groot uitgevallen, ongeveer vergelijkbaar met de Zyxel 2602-series die door Tweak aangeboden wordt ism TisDSL. Persoonlijk zou ik nog even wachten met het aanschaffen van de 710; eerst even wachten tot de kinderziekten eruit zijn.
Zeer eenvoudig te configuren, VoIP (Zowel FXO als FXS zodat je eventueel ook nog via het PSTN netwerk kunt bellen), 54g Wireless Access Point, Router, Autoconfiguring aDSL modem (geschikt woor aDSL, aDSL2 en aDSL2+). Zeer ZEER mooi spul
Overigens ben ik op geen enkele manier verbonden met SpeedTouch. Ik was altijd een grote AlliedData fan, totdat ze die lelijke (en herriemakende) oranje 81x serie op de markt brachten
Verder nog een klein latency puntje. Als ik BF2 speel over mijn BBNed lijn, dan wordt ik er met grote regelmaat uit geknikkerd met de mededeling "there is a problem with your connection".
Nou heb ik gisteren al het BF2 verkeer naar mijn kabel aanlsluiting gerouteerd (ik heb twee internet verbindingen, via een HotBrick loadbalancer) en echt *nergens* meer last van.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Ik ben normaal gesproken een van de laaste die klaagt, maar dit is echt zwaar irritant.
Ik merk wel soms dat de lijn eruit ligt, maar dit is maar 1-2 keer voorgekomen, dus laat ik het maar liggen op een lokaal probleem (torrents, downloaden etc).rally schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:17:
[...]
Verder nog een klein latency puntje. Als ik BF2 speel over mijn BBNed lijn, dan wordt ik er met grote regelmaat uit geknikkerd met de mededeling "there is a problem with your connection".
Nou heb ik gisteren al het BF2 verkeer naar mijn kabel aanlsluiting gerouteerd (ik heb twee internet verbindingen, via een HotBrick loadbalancer) en echt *nergens* meer last van.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Ik ben normaal gesproken een van de laaste die klaagt, maar dit is echt zwaar irritant.
Qua latency heb ik weinig tot geen problemen, ik speel 's avonds in de piekuren vaak een potje Call of duty / call of duty UO (op een NL-server, gehost in Rotterdam) maar heb niet echt gemerkt dat ik er ooit uit zou liggen. Het komt wel es voor dat als ik de tabknop gebruik, ik me ping eventjes tot 200 zie schieten, maar dat heeft ook geen problemen opgeleverd so far.
http://specs.tweak.to/5253
Je hebt niet toevallig al een adsl2+ lijn om een speedtest te doen, wel?
Als de apparatuur in de centrale veranderd of er een ISDN10 of ISDN30 lijn wordt geactiveerd in dezelfde kabels kan je hem kwijt zijn al.
Dat weet ik... ik ben nu bezig met wat experimenten met VoDSL. Voor de rest ziet het apparaat er goed uit. Ik ben onder de indruk van de ontwikkelingen bij Alcatel hoorXandrios schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:33:
Jij hebt de 716g al? Damn....dan heb je daarmee een redelijke primeur in de tweakgemeenschap. Boel mensen wachten nog op 'n sample
Je hebt niet toevallig al een adsl2+ lijn om een speedtest te doen, wel?
En wat betreft die aDSL2+ speedtest: Laat maar komen ik ben he-le-maal klaar voor de pilot
ik hoorde dat zyxel modems heel stabiel zijn met zeer lage latency
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 480 / 224
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 16.0
Attenuation (dB) up/down = 24.5 / 32.5
Noise Margin (dB) up/down = 10.0 / 26.0
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 1 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 283 / 0
Loss of link (remote) = 0
Speedtest Resultaten: woohoo
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 23.2 KByte/sec
(=186 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 12.4 KByte/sec
(=99 kbps)
jezus, ik kan bijna nog beter inbellen. Maar hopen dat het weer beter wordt, maar na die uitval van gisteren is het eigenlijk niet meer goed geweest.
[ Voor 67% gewijzigd door REDFISH op 23-07-2005 16:07 ]
De adsl1 modems wel ja, het gerucht gaat dat sommige adsl2+ modellen nog enkele kleine problemen hebben op dit moment. Maarja wat wil je, allemaal nog nieuw...net uit betastatus zegmaarTetsuo55 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:53:
Wat kan je momenteel als de beste adsl(2+) modem beschouwen?
ik hoorde dat zyxel modems heel stabiel zijn met zeer lage latency
Goedkope, simpele modems zijn de Speedtouch 516 modellen. Die kosten 61 euro. Hebben helaas totaal geen extra functies, is dus echt puur modem/router. Geen Wifi, geen VoDSL geen VoIP.
De speedtouch 716G is een uitgebreid model, met Wifi en VoIP/VoDSL. Die is echt op dit moment nog niet echt verkrijgbaar, en de kosten zullen een stuk hoger liggen.
Een andere optie is natuurlijk de 816-2P omflashen naar ADSL2+ modem. Ik heb al een tijdje de firmware voor ADSL2+ in m'n bezit, als iemand een ADSL2+ lijn actief heeft en wil testen: mail me even.
Nadeel hiervan is dat je geen VoIP hebt met dit modem (wel VoDSL). Het schijnt echter dat je als die-hard tweaker hem wel kunt ombouwen tot 1616-2P (Extra ram-module erop solderen)....maar das een nogal risicovol truucje
[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 23-07-2005 16:01 ]
Anoniem: 2185
Het blijft een mooi verhaal met tweakdsl. Duurt ruim 3 weken voordat je je geld terug krijg en je moet er dan wederom eerst over bellen. Geen enkele reden kunnen geven waarom de migratie na ruim 3,5 maand nog niet gelukt is. Nog maar te zwijgen over de ruim 3 1/3 maand rente over E199,- daar kan ik ook naar fluiten omdat het bedrag schijbbaar in hun ogen te klein is. Erg jammer dat de rechtbijstandsverzekering er ook niet op in wilt gaan. Nouja kassa en de ombudsman dus maar benaderd.Grappig om dit topic te zien terwijl ik net de ontvangst bevestiging van mijn annulering binnen krijg. Na ruim 3 maanden wachten op een ISP-ISP migratie ga ik maar andere alternatieven zoeken. Heb diverse malen contact met de helpdesk gehad, ja inderdaad altijd netjes en beleeft te woord gestaan, maar nooit achter de echte reden gekomen waarom het zolang duurde. Afspraak om terug gebelt te worden is ook nooit nagekomen.
Afijn misschien maar eens kijken of ADSL2+ over een nieuwe lijn een mogelijkheid is, dan neem ik het nieuwe telefoonnummer wel voorlief.
Over de info over tis-dsl2+ zwijg ik maar, dat is nu bijna 2 weken later en volgens de helldesk moet ik maar rustig wachten op een reactie c.q. snailmail.
Ik weet niet wat erger is Eweka die na een aantal jaar een gedeelte verkoopt aan Fiberworld en na het voldoen van al je finacieele verplichtingen (t.o.v. Eweka) een dag later geen ADSL meer te hebben, omdat het toevallig (volgens Eweka) wederom Fiberworld's schuld is. Of 4 maanden te wachten op een migratie zonder ook maar een bericht.
De klant is koning is echt iets van de vorige eeuw want daar is de laatste jaren/maanden niets meer van te bekenen! Het is tijd om als consument duidelijk te maken wie de salarissen betalen.
Als je lijn onderuit klapt en je hebt deze waardes opeens op je lijn... Is je modem niet gewoon gaar? Je aansluiting tussen ISRA <--> splitter <--> modem gaar of enorm verlengd (dus gaar). Ergens stekkertje niet lekker van een kabeltje? Of kabeltje zelf ergens gaar?REDFISH schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:58:
Het drama gaat verder, dit is wel heel zuur. Had net een disconnect en nu krijg ik dus dit
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 480 / 224
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 16.0
Attenuation (dB) up/down = 24.5 / 32.5
Noise Margin (dB) up/down = 10.0 / 26.0
jezus, ik kan bijna nog beter inbellen. Maar hopen dat het weer beter wordt, maar na die uitval van gisteren is het eigenlijk niet meer goed geweest.
Modem firmware heel oud?
[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 16:52 ]
Ik heb ook het probleem, dat LineSync verkrijgen wel 15 minuten duurt, ook al de geadviseerde downgrade toegapst maar niets helpt. Als ik mijn Speedtouch of Draytek aansluit heb ik binnen een minuut LineSync.
Nu wil het geval dat mijn vader nu ook TweakDSL&Bel heeft gekregen en hij heeft met zijn Copperjet wel direct LineSync, heb ik ff voor de grap zijn Copperjet bij mij thuis aangesloten en dan duurt het ook 15 minuten, dus ligt niet aan het modem.
Ik heb het modem met 20 cm kabel direct op het ISRA-punt aangesloten, maar blijft 15 minuten duren, en dus niet met mijn ander modems, maar die hebben geen VoDSL, dus niet handig voor mij.
Het bovenstaande heb ik ook al gemeld aan de Tweak-helpdesk......krijg ik het advies om het modem te downgraden......die hebben mijn mail dus niet gelezen, want ik had vermeld dat dat ook niet helpt.....ze zien 15 minuten en LineSync staan en direct het standaard antwoord terug.
Nope, de nieuwe 700-serie van Alcatel Speedtouch kan dus VoDSL & VoIP. Als klap op de vuurpijl is hij uiteraard ook ADSL2+ ready.Anoniem: 28897 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:45:
Het probleem is dat er geen andere modems zijn met VoDSL, dus je bent wel genoodzaakt die Copperjet te gebruiken.
/dev/null
Blijkbaar ligt het dus niet specifiek bij de modem hardware of software versie. Je vader zit misschien op een andere centrale met andere apparatuur dan mogelijk?Anoniem: 28897 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:45:
Het probleem is dat er geen andere modems zijn met VoDSL, dus je bent wel genoodzaakt die Copperjet te gebruiken.
Ik heb ook het probleem, dat LineSync verkrijgen wel 15 minuten duurt, ook al de geadviseerde downgrade toegapst maar niets helpt. Als ik mijn Speedtouch of Draytek aansluit heb ik binnen een minuut LineSync.
Nu wil het geval dat mijn vader nu ook TweakDSL&Bel heeft gekregen en hij heeft met zijn Copperjet wel direct LineSync, heb ik ff voor de grap zijn Copperjet bij mij thuis aangesloten en dan duurt het ook 15 minuten, dus ligt niet aan het modem.
Ik heb het modem met 20 cm kabel direct op het ISRA-punt aangesloten, maar blijft 15 minuten duren, en dus niet met mijn ander modems, maar die hebben geen VoDSL, dus niet handig voor mij.
Het bovenstaande heb ik ook al gemeld aan de Tweak-helpdesk......krijg ik het advies om het modem te downgraden......die hebben mijn mail dus niet gelezen, want ik had vermeld dat dat ook niet helpt.....ze zien 15 minuten en LineSync staan en direct het standaard antwoord terug.
Je zou wel eens in die CJT kunnen kijken om hem op de ADSL kant niet op 'multimode' maar vast op G.DMT kunnen zetten. Mogelijk dat hij daar lang over doet in de 'discussie' met de DLSAM over welke standaard.
Nee dat is crap volgensmij en kan zijn dat de DSLAM dat ook niet toelaat. Soms werkt bij BBned ook T1.143, maar dat zou ook niet moeten kunnen in NL eigenlijk. En als je een afwijkende vast zet in je modem, en opeens die niet meer gebruikt mag en kan worden zoek je je een ongeluk....Xandrios schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:57:
Desnoods zou je ook nog het G.DMT.Lite protocol kunnen gebruiken. Mag officieel niet, maar werkt vaak wel volgensmij(Tot iets van 2Mbit meende ik)
Gewoon G.DMT vastzetten
[ Voor 76% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 18:05 ]
/dev/null
http://www.google.nl/sear...uch+710&btnG=Zoeken&meta=bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:03:
* bjck Leest hier dat de 716g VoDSL zou moeten kunnen maar staat nergens in specs toch?
[...]
Nee dat is crap volgensmij en kan zijn dat de DSLAM dat ook niet toelaat. Soms werkt bij BBned ook T1.143, maar dat zou ook niet moeten kunnen in NL eigenlijk. En als je een afwijkende vast zet in je modem, en opeens die niet meer gebruikt mag en kan worden zoek je je een ongeluk....
Gewoon G.DMT vastzetten
2e link, zie PDF
/dev/null
Mijn vader zit wel op dezelfde telefooncentrale, maar volgens mij ook op andere DSLAM.
Hij had wat vertraging met zijn aanvraag omdat de telefooncentrale 'vol zat', ik had ook richting Tweak aangegeven dat het misschien zit in de combinatie modem/DSLAM, misschien een handige tip voor ze, om misschien tot een oplossing te komen.
Maar zoals ik al zei.......ze hebben dat waarschijnlijk niet eens in mijn mailtje gelezen.
Andere DSLAM wellicht en andere kaart. Maar zelfde type apparatuur. Bij mijn weten zet BBned niet Cisco & Alcatel naast elkaar in een centrale. Dan vervangen ze die Cisco's die er al stonden ook gelijk gezien de ruimte lijkt mij.Anoniem: 28897 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:07:
Had ik ook al geprobeerd om hem vast op G.DMT te zetten, maar niets helpt.
Mijn vader zit wel op dezelfde telefooncentrale, maar volgens mij ook op andere DSLAM.
Hij had wat vertraging met zijn aanvraag omdat de telefooncentrale 'vol zat', ik had ook richting Tweak aangegeven dat het misschien zit in de combinatie modem/DSLAM, misschien een handige tip voor ze, om misschien tot een oplossing te komen.
Maar zoals ik al zei.......ze hebben dat waarschijnlijk niet eens in mijn mailtje gelezen.
15 Minuten is echt niet gezond en onwijs lastig/vervelend. Misschien kan Tweak dit eens bij BBned voorleggen.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 18:10 ]
Voice-over-DSL features (700, 710, 720)
Das niet de 716
Dat bedoelde ikXandrios schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:13:
[...]
Voice-over-DSL features (700, 710, 720)
Das niet de 716
PDF gaat over "700 Series" en daar zijn verschillende smaken in verkrijgbaar. Welk type nu wat is en of er 1-tje is die beide kan
http://www.speedtouch.com/pdf%5Cdatasheet716_716g.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 18:15 ]
Die synct automatisch op G.DMT @ 8064/928 (soms 896) (werkt ook op T1.143)
Heb ook een Cjet 816-P2.
Die synct automatisch op T1.143 @ 8064/992 (soms 960). Als ik die hard op G.DMT zet, synct ie ineens @ 8064/1024 (wel meer CRC errors).
Daarnaast is het inderdaad vreemd dat die 816-P2 met 6.02 firmware er erg lang over doet om te trainen. Met de default firmware traint ie in één keer goed.
(oud CistroN/XS4all) lijn.
Die errors zorgen ervoor dat er effectief minder % van de bandbreedte te gebruiken is, kans is dus groot dat je effectieve snelheid hoger is als je hem iets lager laat intrainenDie synct automatisch op T1.143 @ 8064/992 (soms 960). Als ik die hard op G.DMT zet, synct ie ineens @ 8064/1024 (wel meer CRC errors).
Als 't er teveel zijn per tijdseenheid zal je lijn vanzelf opnieuw intrainen stapje lager.Xandrios schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:21:
[...]
Die errors zorgen ervoor dat er effectief minder % van de bandbreedte te gebruiken is, kans is dus groot dat je effectieve snelheid hoger is als je hem iets lager laat intrainen
De SNR waarden waren altijd al zo. Maar toen trainde het modem nog op 3392/832, ook al haalde ik die speed up nooit van zijn leven. Die trainwaarden waren gewoon zonder ook iets aan te veranderen, ben nergens aan geweest. Nu ineens 23 kb down en 12 up. Ik zit op 10 cm van de isra. telefoon is wel gewoon normaal. Ik ben pas anderhalve maand klant bij Tweak, maar niet naar tevreden heid. Modem misschien gaar, ja misschien.....bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:51:
[...]
Als je lijn onderuit klapt en je hebt deze waardes opeens op je lijn... Is je modem niet gewoon gaar? Je aansluiting tussen ISRA <--> splitter <--> modem gaar of enorm verlengd (dus gaar). Ergens stekkertje niet lekker van een kabeltje? Of kabeltje zelf ergens gaar?
Modem firmware heel oud?
Maandag maar effe bellen.
't Kan echt van alles zijn. 't Zou zomaar 't kabeltje kunnen zijn wat door de taiwanese jeugd niet goed in elkaar gezet is tussen je splitter en modem.REDFISH schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:47:
[...]
De SNR waarden waren altijd al zo. Maar toen trainde het modem nog op 3392/832, ook al haalde ik die speed up nooit van zijn leven. Die trainwaarden waren gewoon zonder ook iets aan te veranderen, ben nergens aan geweest. Nu ineens 23 kb down en 12 up. Ik zit op 10 cm van de isra. telefoon is wel gewoon normaal. Ik ben pas anderhalve maand klant bij Tweak, maar niet naar tevreden heid. Modem misschien gaar, ja misschien.....
Maandag maar effe bellen.
Als je waardes op 3392/832 hetzelfde zijn als nu lijkt het heel erg dat je signaal dus echt minder is geworden. Anders hadden die SNR waardes veel hoger moeten zijn door de lagere snelheid op je lijn.
De bbned CopperJet 816-2P maakt een zacht sissend geluid tijdens gebruik. Dit is bekend maar is niet schadelijk voor het product of de werking van het product en derhalve geen defect. Indien u het sissende geluid toch door Allied Data Technologies wilt laten verwijderen kunt u gebruik maken van onderstaande procedure.I_Stealth_I schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:04:
Trouwens je kan je Copperjet 816-2P laten behandelen tegen het geluid. Na een behandeling bij Allied Data en € 25,- armer; krijg jij je modem terug als stille variant. Het stond op de site van Demon. Dus als je geintresseerd bent, doe je even voor als Demon klant en dan krijg je de adresgegevens wel los en het bankreknr.
Maak Euro 20,= incl. btw over op bankrekening NL86RABO 0327203854 t.n.v. Allied Data Technologies te Spijkenisse onder vermelding van uw RMA nummer. Vervolgens stuurt u het product op naar de RMA Afdeling zoals vermeld op het RMA formulier.
Na ontvangst van uw betaling en product zullen wij overgaan tot aanpassing van het product. Het aangepaste product wordt zo snel mogelijk aan u geretourneerd. Voor de volledigheid vermelden wij dat het opsturen van het product naar Allied Data Technologies voor uw rekening komt. Het retour zenden van het product binnen Nederland is in de prijs inbegrepen.
Met vriendelijke groet,
Allied Data Technologies
Niks bijzonders gewoon Allied Data mailen en dan krijg je de respons van hierboven. Ik dacht in het begin dat er wat aan de hand was, maar die sis is normaal.
Vanmorgen was VoDSL weg , en na een modem reset kon ik weer bellen, maar wat blijkt "DE ECHOHOHOHOH IS VERDWENEN " dus blijkbaar zijn ze ergens mee bezig geweest
Tja, alleen nu even uitvinden wat de boosdoener is
Als je een schroevendraaier op het spoeltje zet wordt het geluid ook anders. Ik denk dat ze er een ander spoeltje op zetten.......
Iemand het al laten doen en gezien wat er veranderd was ?
Zoiets is idd prima zelf te fixen
Zijn toch vast wel meer middeltjes die de boel niet aantasten maar wel uitharden te vinden. Ik vermoed dat zelfs haarlak de truuk zou kunnen doen.Hans van Eijsden schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:11:
Als het goed is, gieten ze het spoeltje vol met epoxyhars. Dit zorgt ervoor dat het spoeltje niet meer kan resoneren, en dat de trillingen gedempt worden. Wat je zou kunnen doen, is in het spoeltje kaarsvet laten lopen en hard laten worden.
Lijmpistoolbjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:33:
[...]
Zijn toch vast wel meer middeltjes die de boel niet aantasten maar wel uitharden te vinden. Ik vermoed dat zelfs haarlak de truuk zou kunnen doen.
Leuke lamp, overigens !!
Inmiddels even uitgetest. Nu modem direct op isra aangesloten, waarden zijn weer ongeveer hetzelfde 3392 en 800. En nu komt de clou, ik sluit alles weer aan zoals het was, en ineens weer 3392 en 832. Erg vaag. Maar goed het werkt weer op de bijbehorende snelheden zij het met nog altijd een slechte upload.bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:49:
[...]
't Kan echt van alles zijn. 't Zou zomaar 't kabeltje kunnen zijn wat door de taiwanese jeugd niet goed in elkaar gezet is tussen je splitter en modem.
Als je waardes op 3392/832 hetzelfde zijn als nu lijkt het heel erg dat je signaal dus echt minder is geworden. Anders hadden die SNR waardes veel hoger moeten zijn door de lagere snelheid op je lijn.
Uh REDFISH jij doet al die moeite om maar (32/8) = 4 kB/s?REDFISH schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:52:
[...]
Inmiddels even uitgetest. Nu modem direct op isra aangesloten, waarden zijn weer ongeveer hetzelfde 3392 en 800. En nu komt de clou, ik sluit alles weer aan zoals het was, en ineens weer 3392 en 832. Erg vaag. Maar goed het werkt weer op de bijbehorende snelheden zij het met nog altijd een slechte upload.
Maar als je modem op een andere snelheid traint en de uitwijk is echt veel groter dan die 32kbits, trek dan gewoon alle telefoons los achter je ISRA, sluit je modem rechtstreeks aan zonder splitter. Je bent dan misschien niet telefonisch bereikbaar, maar daarvoor kan je bijvoorbeeld je lijn even doorschakelen naar mobiel ofzo.
[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 24-07-2005 09:53 ]
/dev/null
~800Kbps is heel normaal voor een ADSL lijn als maximale upload!
Gemiddeld zit iedereen op 768, 800, 832, 864 of 896Kbps. Niets vreemds aan, weinigen halen de 960 of 1024Kbps door een perfecte combinatie van apparatuur (dus modem keuze die 't beste aansluit op de apparatuur aan de andere kant van 't koperlijntje).
Als je je modem 10x opnieuw opstart kan je 5x 800 krijgen en toevallig 5x 832.
Je hebt helemaal geen slechte upload, je hebt juist een heel normale prima upload.
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 09:53 ]
[ Voor 15% gewijzigd door REDFISH op 24-07-2005 10:14 ]
Misschien ergens een netwerk verbinding gaar? Of switch er tussen die een herstart nodig heeft?
Opzich is het heer simpel; als de modem goed traint en de signaalwaarden van de modem zijn goed, dan moet je gewoon die snelheden halen. Cambrium heeft genoeg bandbreedte en ze knijpen geen verbindingen, dus dat is vrij makkelijk te uit te sluiten.REDFISH schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:28:
Ja of iets met de verbinding naar mijn huis toe. Ik heb het echt al op alle mogelijke manieren aangesloten in huis en naar 3 verschillende pc's met allemaal hetzelfde resultaat -> slechte upload. Uiteraard heb ik geen p2p draaien als ik mijn èchte snelheid wil testen. Zelfs booten in linux en dan speedtest draaien levert hetzelfde resultaat, dus ik ben vrij radeloos. Weet ook niet hoe en wat als er iets aan de verbinding buitenshuis schort.
Heb je al eens een andere UTP-kabel getest? Gebruik je een router? Andere modem getest? Firmware al eens geupdate? Heb je het juiste profiel/instellingen staan in je modem?
/dev/null
Als je modem 'goed' traint, is de snelheid tot aan je modem ook daadwerkelijk goed. In dit geval dus 832Kbit, 75KB/sec. Mocht je dat niet halen, zit het probleem zeer waarschijnlijk lokaal...je modem, router, wireless AP, switch, kabels...kan vanalles zijn. Of natuurlijk dat een vreemd programma (Of andere PC) de uploadsnelheid op dat moment verbruikt.REDFISH schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:28:
Ja of iets met de verbinding naar mijn huis toe. Ik heb het echt al op alle mogelijke manieren aangesloten in huis en naar 3 verschillende pc's met allemaal hetzelfde resultaat -> slechte upload. Uiteraard heb ik geen p2p draaien als ik mijn èchte snelheid wil testen. Zelfs booten in linux en dan speedtest draaien levert hetzelfde resultaat, dus ik ben vrij radeloos. Weet ook niet hoe en wat als er iets aan de verbinding buitenshuis schort.
Dit topic is gesloten.
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069
of in de sticky:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test