TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Ik spring nog even terug op de Tweakdsl Tis 24Mbit-aanbieding....

Op de Tiscali site staat dat er telefonie geleverd kan worden, maar waarom dan niet bij die Tweakdsl Tis aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Er staat op de tweak site wel klaar voor telefonie...
Maar als je via het TIS netwerk gaat moet t toch mogelijk zijn om te bellen lijkt me? Is dat ook bij de 24 Mbit was idd ook mijn vraag..
En wanneer gaan ze dan uiteindelijk 24 Mbit leveren? Ik wil wel eens iemand horen die t heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
Tetsuo55 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:17:
Ik moet echt van mijn etech af, iemand nog een adsl1 modem/routertje over die beter is dan etech?
Gewoon een asus baksteen he, die doen t altijd.
Geen gekut pluggen en gaan. Ik snap niet wat iedereen met die dure routers wilt, ik heb nog steeds een linux bakje die alles deelt, switchje eraan, klaar. En wat kost zo'n P166 rammelbak nou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 11:17

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

j_bos schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:22:
[...]

Gewoon een asus baksteen he, die doen t altijd.
Geen gekut pluggen en gaan. Ik snap niet wat iedereen met die dure routers wilt, ik heb nog steeds een linux bakje die alles deelt, switchje eraan, klaar. En wat kost zo'n P166 rammelbak nou :D
Die van mij was 55 euro en neemt haast geen stroom. Jou router is duurder zelfs. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 81359 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:09:
Ik spring nog even terug op de Tweakdsl Tis 24Mbit-aanbieding....

Op de Tiscali site staat dat er telefonie geleverd kan worden, maar waarom dan niet bij die Tweakdsl Tis aanbieding?
Via BBned heeft TweakDSL altijd VoDSL geleverd. Dit kan omdat BBned deze mogelijkheid aanbiedt op haar ATM netwerk. (tijdelijk even niet wordt het geleverd nu).

't Tiscali netwerk is IP gebaseerd en dan is VoDSL (ook wel VoATM genoemd) niet mogelijk. Wel zijn er natuurlijk VoIP oplossingen mogelijk. TweakDSL is hier heel druk mee aan het testen om dit aan te kunnen bieden straks.

VoIP is natuurlijk ook mogelijk op een verbinding via BBned, geen probleem.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:04:
En wat heb je achter je modem hangen? Was toch een 510i?
Yup
Misschien ergens een netwerk verbinding gaar?
Zie hieronder
Of switch er tussen die een herstart nodig heeft?
Ook zonder switch ertussen geen resultaat.
I_Stealth_I schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:06:
[...]

Opzich is het heer simpel; als de modem goed traint en de signaalwaarden van de modem zijn goed, dan moet je gewoon die snelheden halen. Cambrium heeft genoeg bandbreedte en ze knijpen geen verbindingen, dus dat is vrij makkelijk te uit te sluiten.
Heb je al eens een andere UTP-kabel getest?
Al 5 stuks, inclusief de gewone gele UTP kabels van het pakket zelf. Mijn zelf in elkaar gezette UTP kabel haalt over het netwerk gewoon 7MB/s. Die loopt nu naar de router zelf. Maar aangezien ik hem ook al direct op de pc aangesloten heb en geen verbetering, zal de factor UTP kabel ook wel geen rol spelen.
Ja, maar zonder router, direct op pc geen verschil.
Nee, helaas heb ik die optie niet.
Is niet uit voor 510i op dit moment
I_Stealth_I schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:06:
Heb je het juiste profiel/instellingen staan in je modem?
via het menuutje tiscali netwerk wat neerkomt op bridged routering 0.34. Ik had ook 2 versies van de setup software. Eentje moest je netwerk kiezen, de ander mode en routering.
Xandrios schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:16:
Als je modem 'goed' traint, is de snelheid tot aan je modem ook daadwerkelijk goed. In dit geval dus 832Kbit, 75KB/sec
832/8 is toch 104? Of zie ik iets over het hoofd? Zelfs al was het 75 dan was ik supergelukkig.
Xandrios schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:16:
. Mocht je dat niet halen, zit het probleem zeer waarschijnlijk lokaal...je modem, router, wireless AP, switch, kabels...kan vanalles zijn. Of natuurlijk dat een vreemd programma (Of andere PC) de uploadsnelheid op dat moment verbruikt.
Ik heb het ook al zo aangesloten: ISRA -> Modem -> PC. Beter kan ik het niet uitsluiten. En zelfs toen slechts een gemiddelde upload van +/- 30 met uitschieters naar 18 oid.

Ik zou waarschijnlijk ook dezelfde vragen stellen. Maar ik herinner de mensen nog even aan het verhaal van Vince, waarbij zijn modem ook netjes op 6Mbit/1Mbit trainde, en de verbinding naar de DSLAM zelf ook goed was, maar de verbinding naar het netwerk zelf vanaf de DSLAM wat rot was, en hij ook waardeloze speeds haalde. Maar het kan inderdaad dat het nog net aan het modem ligt, dat is op het moment niet voor mij uit te sluiten. Ik heb wel nog een PTSN modem hier liggen(verkeerde pakket gestuurd door tweak), maar die werkt uiteraard niet op mijn ISDN lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
832Kbps / 8 = 104KByte/s inderdaad.

Dat gaat ook echt wel door je lijn heen. Alleen wat jij bekijkt is het aantal KBytes per seconde dat op je hardeschijf wordt geschreven als voor jou bruikbare data. Er zit nog zo'n 10 a 15% aan overhead op voor ethernet en 'DSL'. Elk datapakketje heeft nog een 'adreslabeltje' dat jij niet opslaat maar wel door je lijn moet.

Delen door 10 (of 9.6) komt beter in de richting en voor 't gemak met 10 rekenen.

Is er een kans dat 't PC gerelateerd is?

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik denk het eigenlijk niet. Ik heb het al op 3 verschillende pc's geprobeerd, waaronder geboot naar linux met een boot cd. Allemaal direct op het modem aangesloten. Mijn router is gewoon een linux bak, en als het daardoor loopt is de download gewoon prima, zodra die eenmaal loopt, en de upload blijft slecht.

Ik heb echt al zoveel combinaties geprobeerd, om al het mogelijk dat in mijn huis ook maar een factor kan betekenen uit te sluiten. Denk je dat het nut heeft om dit probleem aan de helpdesk voor te leggen, wat kan ik het beste doen?

[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 24-07-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt zo goed als alles uitgesloten. Meerdere netwerk kaarten, meerdere kabels, meerdere PC's, meerdere OS'en. Alleen de modem zou nu nog kunnen of 't moet bij TweakDSL/Tiscali liggen.

Zou ze uitleggen wat je allemaal hebt uitgesloten en op welke manier. Dat je graag een ander modem ter test zou ontvangen omdat je die zelf niet hebt en niemand in je omgeving kent om die even te lenen.

Mocht dat niet helpen kunnen ze het samen met Tiscali verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:04
Wat anders, ik heb nu al weer problemen met de Tweak Mailserver... Mail wordt wel geaccepteerd (outlook verzend het) maar komt niet aan... Week geleden ook gehad ofzo, en toen kwam het allemaal 6 uur later aan ofzo... Fijn, zo'n mailserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Martijn schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:26:
Wat anders, ik heb nu al weer problemen met de Tweak Mailserver... Mail wordt wel geaccepteerd (outlook verzend het) maar komt niet aan... Week geleden ook gehad ofzo, en toen kwam het allemaal 6 uur later aan ofzo... Fijn, zo'n mailserver...
En nu afwachten of meer mensen 't melden voordat je zeker weet of deze uitspraak ook enigzinds klopt natuurlijk. Misschien is de ontvangende mailserver offline, druk, ongebreikbaar of wat dan ook. Misschien is er heel iets anders aan de hand dan de conclusie dat het aan de uitgaande mailserver van je ISP ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik zie dat er een firmware upgrade is voor de 510i V4
met de lampjes aan de bovenkant. Ik vind ze voor boven zitten, half op de voorkant half op de bovenkant, terwijl de V3 ze alleen voren heeft zitten schijnt. Nu is mijn vraag: vind je dit de bovenkant? Ik zie geen V4 op de onderkant of iets dergelijks in een labeltje staan.

Hmm laat maar, op de site van speedtouch zelf stond al een plaatje met de lampjes in het midden duidelijk op de bovenkant van het modem. Dus ik heb de V3, geen update dus :(

Edit 2, jezus ik ben gaar, het is de V5 die op de site staat.

Ik heb deze: is dit de V4?

Afbeeldingslocatie: http://onlywomenshould.servebeer.com/pics/modem.jpg

Zie het al, de V4 ziet er hetzelfde uit als de V5, dus met lampjes bovenkant. Ik V3, geen update. Zelf hulp, toch handig.

Ik vroeg me trouwens af, ik kreeg de NAT ook al niet aan de praat met mijn modem, dus misschien dat dat aangeeft dat hij brak kan zijn? Naja kan natuurlijk aan tig dingen liggen, maar misschien een hint.

[ Voor 62% gewijzigd door REDFISH op 24-07-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:32:
[...]

En nu afwachten of meer mensen 't melden voordat je zeker weet of deze uitspraak ook enigzinds klopt natuurlijk. Misschien is de ontvangende mailserver offline, druk, ongebreikbaar of wat dan ook. Misschien is er heel iets anders aan de hand dan de conclusie dat het aan de uitgaande mailserver van je ISP ligt....
Nou, ik had het vorige week dus ook, dus logisch dat ik deze conclusie trek... Niet gaan mierenneuken he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Martijn schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:26:
ik kan nu helemaal nixs versturen.. krijg een mooie error :(
The connection to the server has failed. Account: 'pop.mytweakers.net', Server: 'smtp.tweakdsl.nl', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:34:
Ik zie dat er een firmware upgrade is voor de 510i V4
met de lampjes aan de bovenkant. Ik vind ze voor boven zitten, half op de voorkant half op de bovenkant, terwijl de V3 ze alleen voren heeft zitten schijnt. Nu is mijn vraag: vind je dit de bovenkant? Ik zie geen V4 op de onderkant of iets dergelijks in een labeltje staan.

Hmm laat maar, op de site van speedtouch zelf stond al een plaatje met de lampjes in het midden duidelijk op de bovenkant van het modem. Dus ik heb de V3, geen update dus :(

Edit 2, jezus ik ben gaar, het is de V5 die op de site staat.

[afbeelding]

Zie het al, de V4 ziet er hetzelfde uit als de V5, dus met lampjes bovenkant. Ik V3, geen update. Zelf hulp, toch handig.

Ik vroeg me trouwens af, ik kreeg de NAT ook al niet aan de praat met mijn modem, dus misschien dat dat aangeeft dat hij brak kan zijn? Naja kan natuurlijk aan tig dingen liggen, maar misschien een hint.
Is dat wel een 510? Lijkt meer op een 516i of 536i of 546i.

En ligt er nu een hele cluwe plat telefoonsnoer (wit/gelig) achter je modem bij die stekkerdoos? Een stekkerdoos met elektronica d'r in die als hij niet goed afgeschermd is zo dicht bij je telefoonkabel je lijn nog wel eens kan verstoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Naja kan natuurlijk aan tig dingen liggen,
Afgaande op je foto kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voorspellen dat je een hoop winst kunt halen met je bekabeling. Als dat creme-kleurige opgerolde snoertje inderdaad aan je modem zit heb je niet geluistert naar wat de helpdesk je vertelt heeft. KORT en GEEN PLATTE KABEL. })

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 15:49
Kan iemand mij vertellen tot wanneer de actie van TIS adsl2 loopt?
Ik heb op dit moment namelijk een bbned adsl verbinding bij Concepts ICT lopen. Deze heb ik opgezegd en deze is als het goed is per 27 augustus afgelopen. Het liefts wil ik zonder downtime over, maar ik denk dat dit niet meer haalbaar is. Nu hoop ik alleen dat de actie van TweakDsl via TIS lang genoeg loopt om hem voor 39,95 aan te kunnen vragen. Of kan ik dit nu al doen en vragen of ze hem "on hold" kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 07:18:
[...]

Is dat wel een 510? Lijkt meer op een 516i of 536i of 546i.

En ligt er nu een hele cluwe plat telefoonsnoer (wit/gelig) achter je modem bij die stekkerdoos? Een stekkerdoos met elektronica d'r in die als hij niet goed afgeschermd is zo dicht bij je telefoonkabel je lijn nog wel eens kan verstoren...
Ah ja het is ook een 516i, nog maar es checken voor update. Vriend van me had de 510i, dus daar was ik even mee in de war.

Het is inderdaad een kabelbrei achter de pc, maar ik heb hem zeg maar ook in een andere kamer aangesloten waar geen enkele apparatuur lag of kabels, en dat werkte ook niet.
Burne schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:06:
[...]

Afgaande op je foto kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voorspellen dat je een hoop winst kunt halen met je bekabeling. Als dat creme-kleurige opgerolde snoertje inderdaad aan je modem zit heb je niet geluistert naar wat de helpdesk je verteld heeft. KORT en GEEN PLATTE KABEL. })
Helpdesk heeft me nog niks verteld.
Dus die meegeleverde kabeltjes bij het pakket moet je standaard weggooien want die zijn niet goed(te lang en plat)? Mooie pakketten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Plat snoer kan wel, maar dan met lengtes van maximaal 1 a 2 meter om problemen te voorkomen.

Veel mensen gaan er 20 meter van aanleggen in huis en ook nog eens door een pijpje in de muur trekken helaas. Kabels leg je, die trek je niet (kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
gvd, me VoDSL ligt plat... Gaat om kast in Eindhoven (Aalsterweg), nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144477

vodsl ligt er ook uit in winschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55

rally

Deyterra Consultancy

hullepim schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:33:
Kan iemand mij vertellen tot wanneer de actie van TIS adsl2 loopt?
Ik heb op dit moment namelijk een bbned adsl verbinding bij Concepts ICT lopen. Deze heb ik opgezegd en deze is als het goed is per 27 augustus afgelopen. Het liefts wil ik zonder downtime over, maar ik denk dat dit niet meer haalbaar is. Nu hoop ik alleen dat de actie van TweakDsl via TIS lang genoeg loopt om hem voor 39,95 aan te kunnen vragen. Of kan ik dit nu al doen en vragen of ze hem "on hold" kunnen zetten?
We wachten met z'n allen nog op de aanvraag formulieren :)

Maar naar ik begrijp is het T-DSL team op het moment nogal druk met het beantwoorden van onze (vele) mailtjes ;)
Nog heeeeel even wachten dus O-)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Kan iemand mij vertellen wanneer ADSL2 nu geleverd gaat worden. Ik heb me opgegeven voor de BBned variant.

Maar ik hoor helemaal niks meer. En ik zit nu al een maand zonder snel internet.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:20:
Kan iemand mij vertellen wanneer ADSL2 nu geleverd gaat worden. Ik heb me opgegeven voor de BBned variant.

Maar ik hoor helemaal niks meer. En ik zit nu al een maand zonder snel internet.
Hoe kan je je daar nu-al voor opgeven? Je weet nog niet eens welke centrale's ze het beschikbaar hebben om je bestelling te kunnen plaatsen. Je hebt gemaild waarschijnlijk 'dat je het graag zou willen hebben als het mogelijk is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

VoDSL in Veendam ook onderuit ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:20
Hebben diegenen met VoDSL storing al iets aan de helpdek laten weten? Mailtje of belletje via mobiel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149860

den haag geen problemen met VoDSL, werkt als een zonnetje.

/mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hier niet een VoDSL storing (meer). Nou ik het circa 1,5 uur later. Centrale Lw-centrum

[ Voor 20% gewijzigd door I_stealth_I op 25-07-2005 14:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:02:
Hebben diegenen met VoDSL storing al iets aan de helpdek laten weten? Mailtje of belletje via mobiel? :)
Is niet meer nodig ...... werkt alweer ...... en gelukkig had ik mijn VoIP nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn vraag:

> Hallo,
>
> Ik heb inmiddels al een paar jaar Tweakdsl 8Mb lijn.
> ben laatst (jan) overgestapt naar ultra & bel, nu ben ik uiteraard
> geintreseerd in adsl2+ zeker gezien de prijs.
>
> Kan ik mijn huidige 2 telefoonlijnen van Voice over DSL ook overzetten

> ? (dus nummer behoud)
>
> zoniet wanneer is dit wel mogelijk ?

antwoord van helpdesk na 2 weken wachten.

Op dit moment is dat helaas niet mogelijk. Dit wordt wel het geval zodra
wij oze VoIP-diensten introduceren, of zodra bbned ons een mogelijkheid
een dergelijk traject aan bestaande klanten te bieden. Helaas is op dit
moment niet in te schatten wat eerder het geval zal zijn; ons
VoIP-dienstenpakket duurt nog een aantal maanden.

Sorry dat we geen leuker nieuws hebben,
Met vriendelijke groet,
Het TweakDSL Team

:'( :'( :'(

/mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:16
fjs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:20:

Voor TIS Adsl2 wachten we ondertussen nu al meer dan 3 weken op een inschrijf formulier :O

Trouwens is er buiten Versatel toch nog niemand die al echt ADSL2+ levert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

P.K. schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:49:
Trouwens is er buiten Versatel toch nog niemand die al echt ADSL2+ levert ?
Dat klopt Versatel is op dit moment de enige die ADSL2+ levert

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Storing in Groningen is ook opgelost.
In wat gesprekken met Tdsl is me verteld dat ADSL2 niet eerder komt dan januari 2006. En ik moet zelfs zien of ze dat wel gaan halen. Ik geloof er niets van.

Communicatie zijn ze extreem slecht in bij Tdsl. Je zou denken dat ze voor die 70 euro (155 gulden per maand) iets beter hun best zouden doen. Ik hoop namelijk dat ze hun best niet doen, als dit hun best is dan is het droevig gesteld daar

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
22/07/2005 16:05 Storing bbned

Momenteel ondervinden we last van onderbrekingen op een aantal bbned routers. Hierdoor kan het voorkomen dat de ADSL verbindingen voor korte tijd plat zijn. We zijn hierover navraag aan het doen bij bbned. Dit geldt niet voor klanten met een Tiscali lijn.
Update 16:15: De oorzaak van de onderbrekingen is bij bbned onbekend. Zodra bbned meer weet, zal dit gemeld worden op deze pagina.
als ik aan het quaken ben heb ik elke 2 minuten ongeveer een onderbreking van 1 seconde :(
hebben meer mensen hier last van :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S!NN3R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09-2020

S!NN3R

xqter

ik heb ook zeer veel last van lag...
zelfs als ik tweakers.net ping krijg ik afentoe Request timed out en heel veel pieken >200ms :(
nu al 2 weken aan de gang.

ping naar tweakers.net

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 76, Received = 75, Lost = 1 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 155ms, Average = 15ms

[ Voor 43% gewijzigd door S!NN3R op 25-07-2005 18:24 ]

P4T533|P4 2.53Ghz|512RIMMpc4200|R9800pro|IIyamaVMpro454|MX518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Voor TIS Adsl2 wachten we ondertussen nu al meer dan 3 weken op een inschrijf formulier :O

Hier nog een we zouden afgelopen week al wat binnen krijgen is nu al weer dinsdag gaat zeker via de flessen post of zo. :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ja ik snap het ook niet... ze kunnen toch een pdf bestandje online zetten...... we kunnen het dan toch downloaden.. waarom zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:35:
[...]

Hoe kan je je daar nu-al voor opgeven? Je weet nog niet eens welke centrale's ze het beschikbaar hebben om je bestelling te kunnen plaatsen. Je hebt gemaild waarschijnlijk 'dat je het graag zou willen hebben als het mogelijk is'.
Hoezo? Tijdens het bellen met Tweak werd mij verteld dat het in juli/augustus zou worden geleverd. En ik heb mij opgegeven via Mail en via de antwoordkaart die je moest opsturen!

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je kunt sowieso niet meer zonder downtijd over. Op 27 augustus komt er een KPNner je DSL slopen, ongeacht aan welke ISP hij dan zit. Dat is de consequentie van een opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 111186 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:01:

Hier nog een we zouden afgelopen week al wat binnen krijgen is nu al weer dinsdag gaat zeker via de flessen post of zo. :z :Z
Gaat mij echt niet om die 24mbit, maar dat we hier uberhaupt maar een vaste verbinding krijgen, in die 3 weken had dat makkelijk gerealiseerd kunnen worden.Ik snap best dat het door de drukte wat langer kan duren, maar maak dan iig dat inschrijf formulier af, en zet het desnoods online.
Er is nu toch al wel een tijdje bekend welke modems er tegen welke prijs geleverd gaan worden bij de TIS actie.
Dit is nou niet echt een geweldige kennis making met Tweak, als je al 3 weken moet wachten op zon lullig formuliertje...

Naja, als het meezat eind vorige week, ik hoop dat het nu begin deze week wordt (morgen of woensdag dus ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je lijn vrij is kan het leveren van linesharing in een week geregeld zijn weer. 't Valt ook wel weer mee opzich.
Pim. schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:55:
Storing in Groningen is ook opgelost.
In wat gesprekken met Tdsl is me verteld dat ADSL2 niet eerder komt dan januari 2006. En ik moet zelfs zien of ze dat wel gaan halen. Ik geloof er niets van.

Communicatie zijn ze extreem slecht in bij Tdsl. Je zou denken dat ze voor die 70 euro (155 gulden per maand) iets beter hun best zouden doen. Ik hoop namelijk dat ze hun best niet doen, als dit hun best is dan is het droevig gesteld daar
Nieuwigheid vermoed ik en data geven is altijd lastig. Maar begin 2006 voor ADSL2+ lijnen is wel erg verweg mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38
ShadowBumble schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:51:
[...]

Dat klopt Versatel is op dit moment de enige die ADSL2+ levert
Ik begin me ook ernstig zorgen te maken over BBned.
Ze beloven veel maar komen hun beloftes niet na.

Er is nog niemand die ADSL2+ via BBned heeft en ik lees op andere sites dat ze hun oplevering hebben uitgesteld naar augustus ipv juli.
http://www3.telebyte.nl/news.php?displayID=73

Een ADSL2+ postcode checker is er ook nog steeds niet bij TweakDSL dit moet je bij de concurrent zoeken. Ik dit geval Telebyte bijvoorbeeld: http://www3.telebyte.nl/postcode.php

Nu zegt de postcode check niet zoveel want als men aangeeft ADSL2+ te leveren en het gewoon opschuift heb je nog niks....
KPN waardeert ruim 1 mln lijnen op naar ADSL2+

De Franse telecomfabrikant Alcatel voert een grote upgrade uit op de ADSL breedbandinfrastructuur van KPN ter voorbereiding op de levering van triple play-diensten in Nederland.

Alcatel gaat zogeheten multi-DSL-kaarten leveren, die ervoor zorgen dat de ADSL-technologieën van verschillende KPN-partners met elkaar kunnen samenwerken.

Het contract omvat een opwaardering van in totaal 1,3 miljoen DSL-lijnen waardoor het mogelijk wordt een grotere bandbreedte aan te bieden.

Met deze opwaardering kan KPN straks aan ongeveer 70 procent van alle Nederlandse huishoudens een ADSL2+ verbinding leveren. Met de zogeheten ADSL2+-technologie worden downloadsnelheden tot 20 megabit per seconde mogelijk. Gebruikers van het snelle netwerk kunnen, behalve internetten, ook televisiekijken en telefoneren. Het telecombedrijf verwacht zo'n 70 procent van de ADSL-centrales op het vernieuwde netwerk te hebben aangesloten aan het eind van 2005.

KPN heeft nog niet bekendgemaakt wanneer de dienstverlening op ADSL2+ van start gaat, noch met welke bedrijven KPN onderhandelt over televisie-, muziek en filmcontracten.
Concurrent Versatel, dat deze week door Tele2 is overgenomen, biedt al wel ADSL2+ op haar eigen netwerk, waarbij straks gratis Live Eredivisievoetbal gekeken kan worden. Het abonnement dat nog niet overal in Nederland verkrijgbaar is, heet Versatel 20Mb ADSL + gratis Live Eredivisievoetbal en kost €39,95 per maand.

KPN-dochter XS4ALL biedt sinds vorige week reeds op beperkte schaal toegang tot KPN's ADSL2+-netwerk. Maximaal 100 Xs4all-abonnees kunnen voor 99 euro per maand een abonnement nemen op 'Ultra'.
Misschien kunnen we beter nog een paar maandjes wachten op KPN....
Die lijken in ieder geval een grotere dekking te gaan leveren dan BBned en al helemaal meer dan TIS.
70% van de 1300 centrales is toch ruim 900 centrales en dat zie ik zowel BBned als TIS nog niet doen.

[ Voor 57% gewijzigd door HoppyF op 25-07-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 07:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Pim. schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:55:
Mag ik uit deze post opmaken dat ze niet hun best doen om te leveren waar jij die €70 voor betaal?
En waarom hoop jij dat ze hun best niet doen? Om te blijven mopperen in de draadje?

[ Voor 16% gewijzigd door KroontjesPen op 25-07-2005 20:09 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

erikdeprik schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:27:
[...]

als ik aan het quaken ben heb ik elke 2 minuten ongeveer een onderbreking van 1 seconde :(
hebben meer mensen hier last van :?
Ja klopt, ik heb dit ook ondervonden maar dan met een VoIP-verbinding. Ik snap niet wat het kan zijn hoor. Het doet zich alleen op internet niveau voor. Op VoATM merk ik geen geen problemen. Ik ben absoluut niet zo'n 'bit-neuker' die geilt op lage pings en gelijk gaat lopen mekkeren bij de helpdesk als er een 'vuiltje' op de lijn zit. Maar het is mij ook opgevallen, 1x in de ongeveer 2 minuten is de verbinding kort-stondig even een halve seconde weg.

Overigens doet het probleem zich alleen tussen 17:00 en 24:00 uur voor. Nogmaals, het is niet een verschrikkelijk probleem, maar zou wel handig zijn als er eens een case gemaakt wordt voor de vrienden in hoofddorp ;)

Voor TCP-georienteerde verbindingen is het te verwaarlozen, echter bij online gaming of VoIP is het minder.

[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 25-07-2005 22:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
yep heb ik ook gemerkt, erg irritant bij online gamen..
Vooral bij bf2 daar is het meestal auto kick als je ping even tehoog is, waardoor je elke keer na 15 minuten ofzo weer van de server af ligt.

Heeeeeeeel heeeeel lang totaal nergens last van gehad maar vanavond is het niet goed:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Wildfire

Joy to the world!

Die TIS ADSL2+ aanbieding, ik mag hopen dat die nog geldt ook al krijg je door die overbelasting bij TweakDSL de formulieren wel erg laat toegestuurd... ik lees dat er hier sommigen al weken (!!) op zitten te wachten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:09:
Die TIS ADSL2+ aanbieding, ik mag hopen dat die nog geldt ook al krijg je door die overbelasting bij TweakDSL de formulieren wel erg laat toegestuurd... ik lees dat er hier sommigen al weken (!!) op zitten te wachten.
Wat ik begrijp is dat ze ook op de website komen te staan. En idereen die krijgt ze vast ook per mail dezelfde dag (of linkje in mail). Lijkt me heel sterk dat je niet kan aanmelden door overbelasting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Wacht ook op antwoord...

Ben van plan over te stappen van Demon 8Mbit naar de adsl2+ variant van tweakdsl.
Moet zeggen dat als ik deze draad doorneem dat het lijkt alsof ze de zaakjes in hun toko toch niet echt optimaal voor mekaar hebben.
Vrees dus met grote vreze.

Zelf verwacht ik dat de aanbieding gewoon voort zal duren.
Prijzen blijven over meerdere jaren hetzelfde beweren ze en een modem moet je toch zelf kopen om nog maar te zwijgen over de afsluitkosten.
Zie dus niet echt gebeuren dat het aanbod vanaf 16/08 duurder uit zal pakken.

Maarre, deugen hun nieuwsservers een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:17:
[...]

Wat ik begrijp is dat ze ook op de website komen te staan. En idereen die krijgt ze vast ook per mail dezelfde dag (of linkje in mail). Lijkt me heel sterk dat je niet kan aanmelden door overbelasting ;)
Aanmelden voor TISADSL2 kan altijd , het duurt alleen erg treurig lang voor er actie word ondernomen! Zal deze actie te voorbarig zijn geweest omdat ze geen klanten aan Versatel of anderen kwijt willen raken en ons gewoon even aan het lijntje houden?? Volgens mij is er na 3/4 weken nog niemand die een inschrijfformulier heeft gehad of wel?
Ik blijf het erg vreemd vinden en zeker omdat er niemand hier van Tweak hier reageert, terwijl ze dat wel regelmatig doen als iemand hier op het forum ergens helemaal fout mee zit. In de mailtjes van Tweak geven ze alleen maar aan dat het erg druk is, maar als je de drukte na 3/4 weken nog niet onder de knie hebt is er volgens mij structureel iets mis of vertel je niet helemaal de waarheid.
Afwachten maar weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 26-07-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 13:13
Anoniem: 7175 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 05:13:
Wacht ook op antwoord...

Ben van plan over te stappen van Demon 8Mbit naar de adsl2+ variant van tweakdsl.
Moet zeggen dat als ik deze draad doorneem dat het lijkt alsof ze de zaakjes in hun toko toch niet echt optimaal voor mekaar hebben.
Vrees dus met grote vreze.

Zelf verwacht ik dat de aanbieding gewoon voort zal duren.
Prijzen blijven over meerdere jaren hetzelfde beweren ze en een modem moet je toch zelf kopen om nog maar te zwijgen over de afsluitkosten.
Zie dus niet echt gebeuren dat het aanbod vanaf 16/08 duurder uit zal pakken.
In ieder geval is het bij Tiscali zover dat het tweede jaar ook hetzelfde (dus de 39 euro) bedrag gevraagd wordt voor de 20mbit. Bij BBned is nog niets zeker.
Daarnaast zijn er mensen die hoog van de toren blazen omdat de formulieren nog niet opgestuurd zijn, of niet goed gelezen hebben. Probeer jij maar als kleine ISP een grote 20mbit uitrol te doen, dat gaat ook niet in 1 dag lukken. Dat Versatel nou al uitrolt is hun pakkie aan, ik zie het liever goed geregeld en een week later dan nu en dat dan er grote problemen nog komen...
Maarre, deugen hun nieuwsservers een beetje?
In september gaat de retentie naar 30 dagen in alle groepen, in augustus (bijna nu dus) naar 20 dagen. Als Tweakdsl-abonnee heb je 8lijntjes tot beschikking, die zeker weten de 8mbit vollopen.
Voor 9.95/mnd extra kan je met 20mbit downloaden.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjowhan op 26-07-2005 10:58 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het reageren van de mensen van Tweak is imo een bonus voor ons en geen verplichten voor Tweak.
En als er dan iets wordt uitgelegd dan wordt dat niet geloofd. Maar ja, zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KroontjesPen schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:55:
Het reageren van de mensen van Tweak is imo een bonus voor ons en geen verplichten voor Tweak.
En als er dan iets wordt uitgelegd dan wordt dat niet geloofd. Maar ja, zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal.
Hou je er ook rekening mee dat dit geen officieel communicatie middel is en dat tweakdsl gewoon simpel weg niet alle feiten/suggesties hier mag posten omdat het niet naar buiten gebracht mag worden. Dit is een punt die veel mensen ook ontschieten omdat ze al iets anders weten maar tweak dit niet bevestigd.

Kortom je hebt helemaal gelijk dat Tweak bashen niet altijd nodig is ( alhoewel * ShadowBumble kijkt naar zijn eigen posts in vorige thread ) okay frustratie is tot daar aan toe dus niet meegnomen :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Vanmorgen weer wakker, internet niet vooruit te branden. Ik kijk in modem, staat de waardes weeer op enorm lage gekke waarden. 1140 down en 500 up oid. Heel gek aangezien ik zeg maar nergens aan ben geweest, en alleen wat heb zitten downloaden die nacht. Resetten helpt niet, ik moet per se de kabel eruit trekken en opnieuw aansluiten. Inmiddels met de helpdesk gebeld en ik krijg binnenkort een ander modem toegestuurd. Kan ik die eens proberen. Ik ben benieuwd. Tot nu toe mooi afgehandeld. Hopelijk komt een oplossing ook binnenkort in zicht.

Update: Ok ik werd vanmiddag gebeld door iemand die de lijn door aan het meten was. En dat was gewoon goed. Download was gewoon prima, maar daar had ik al geen problemen mee, upload was iets minder maar nog altijd iets van 900 nog wat. Het probleem zou dus bij mij moeten liggen. Firewall uit, virusscanner uit, linux geboot, alles afgesloten, direct op isra modem pc, maar helaas. Ze wisten het ook niet. En een ander modem werd niet zomaar gestuurd als de waarden goed waren. Maar ik was dus effe vergeten te vertellen dat toen ik nog kabel erbij had, ik gewoon de utp van kabel inplugde, en stabiel internet had, upload gewoon constant 28. Plugde ik Tweak in, hield het stabiele ermee op en had ik gekke speeds en traag browsen. Zo'n 15 up naar iemand met een 20Mbit verbinding. Dus in feite is nog niet uitgesloten dat het modem brak is. Misschien moet ik er maar gewoon eentje bij een winkel halen, testen en dan kijken of het beter is en dan terugbrengen aangezien ik er waarschijnlijk geen via tweak ga krijgen :(

Ik zou ook nog op het verkeerde profiel kunnen zitten, maar dat betwijfel ik een beetje aangezien ik zeg maar gewoon via p2p met 100 openstaande verbindingen wel 75 up haal, maar op een single file transfer is dat onmogelijk. Blah.

[ Voor 55% gewijzigd door REDFISH op 26-07-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Dimmu schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:48:
[...]

Daarnaast zijn er mensen die hoog van de toren blazen omdat de formulieren nog niet opgestuurd zijn, of niet goed gelezen hebben. Probeer jij maar als kleine ISP een grote 20mbit uitrol te doen, dat gaat ook niet in 1 dag lukken.
Ooo dit staat op hun site:
"Wil jij zeker zijn van een snelle TIS ADSL2 verbinding? Stuur dan een e-mail met je adresgegevens, zodat we een aanvraagformulier naar je toe kunnen sturen. Ook voor je vragen kan je ons mailen. Heb je liever iemand aan de telefoon? Bel dan de ADSL2+ HotLine"

Ik wist niet dat als ik zeker wilde zijn van adsl2 moest reageren om daarna 4 weken te wachten op een inschrijfformulier, waarvan NOG niet bekend is wanneer ze worden verstuurt omdat het nu al 4 weken heel erg druk is bij Tweak. Wie gelooft dat nou? Of de formulieren zijn er gewoon nog niet of er is iets anders aan de hand , maar doe klanten niet af met zo'n dom antwoord! Misschien zijn de Tweak medewerkers op vakantie?? Als ze ziek zijn ligt daar ook alles stil zoals een aantal maanden geleden. En als het dan zo druk is, is er toch structueel iets fout. Tuurlijk zijn er hier mensen die Tweakalleen maar verdedigen, maar ook Tweak doet goede dingen , maar ook heel veel domme dingen wat klantenservice betreft en dat mag ook gemeld worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Denk dat elk antwoord wat zij geven voor dom wordt gezien als het niet beantwoord aan de vewachtingen.
Als er een fout zou zijn gemaakt is het misschien de onderschatting van het grootte aantal verzoeken om ADSL2+. Juist in de vakantie. Daar zijn ze dan niet de enige in gezien Scarlet.
Dat aantal heeft opzich weer een voordeel ivm te verkrijgen korting op het modem.

Toen er een keuze gemaakt was kwam er een tegenslag dat het modem niet de max snelheid zou kunnen halen. Het zou dus best kunnen dat het uitsturen van het inschrijfformulier daardoor vertraagt is om te kijken naar een ander type wat weer de prijs beínvloed.
Zelf ben ik er voorlopig van overtuigd dat iedereen die een mailtje heeft gestuurd voor ADSL2+ dat gewoon onder de aktie voorwaarden zal krijgen. Kan wel begrijpen dat je zekerheid wil hebben dat je mail is aan gekomen maar daar is dat ticket systeem toch voor?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ticketsysteem, laat me niet lachen.

Heb voorheen een aantal keren moeten mailen omdat 0900 niet werkte, heb toen zelf maar gebeld na 3 weken wachten, nee meneer dit ticket nummer ken ik niet.

/mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:59:
Vanmorgen weer wakker, internet niet vooruit te branden. Ik kijk in modem, staat de waardes weeer op enorm lage gekke waarden. 1140 down en 500 up oid. Heel gek aangezien ik zeg maar nergens aan ben geweest, en alleen wat heb zitten downloaden die nacht. Resetten helpt niet, ik moet per se de kabel eruit trekken en opnieuw aansluiten. Inmiddels met de helpdesk gebeld en ik krijg binnenkort een ander modem toegestuurd. Kan ik die eens proberen. Ik ben benieuwd. Tot nu toe mooi afgehandeld. Hopelijk komt een oplossing ook binnenkort in zicht.

Update: Ok ik werd vanmiddag gebeld door iemand die de lijn door aan het meten was. En dat was gewoon goed. Download was gewoon prima, maar daar had ik al geen problemen mee, upload was iets minder maar nog altijd iets van 900 nog wat. Het probleem zou dus bij mij moeten liggen. Firewall uit, virusscanner uit, linux geboot, alles afgesloten, direct op isra modem pc, maar helaas. Ze wisten het ook niet. En een ander modem werd niet zomaar gestuurd als de waarden goed waren. Maar ik was dus effe vergeten te vertellen dat toen ik nog kabel erbij had, ik gewoon de utp van kabel inplugde, en stabiel internet had, upload gewoon constant 28. Plugde ik Tweak in, hield het stabiele ermee op en had ik gekke speeds en traag browsen. Zo'n 15 up naar iemand met een 20Mbit verbinding. Dus in feite is nog niet uitgesloten dat het modem brak is. Misschien moet ik er maar gewoon eentje bij een winkel halen, testen en dan kijken of het beter is en dan terugbrengen aangezien ik er waarschijnlijk geen via tweak ga krijgen :(

Ik zou ook nog op het verkeerde profiel kunnen zitten, maar dat betwijfel ik een beetje aangezien ik zeg maar gewoon via p2p met 100 openstaande verbindingen wel 75 up haal, maar op een single file transfer is dat onmogelijk. Blah.
't Is wel heel raar dat je modem af en toe gewoon heel laag de lijn opbouwt. Dat zou sowieso niet moeten kunnen of er is meer aan de hand met je modem of de lijn zelf.

Het feit dat je de snelheid niet haalt in een single thread is gewoon heel raar, maar 'k zou het toch echt bij 't modem zoeken. Je zou eens kunnen proberen je netwerk kaart op 10Mbit-half te zetten naar je modem toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja ik snap er ook geen reet van, niks of niemand is eraan gekomen. Ineens heb ik zeg maar 230 error seconds of iets dergelijks in de diagnostics staan. Half duplex hielp helaas ook niet. Uploaden naar de ftp van tweak, 30, 28, 4, 17, 18 etc. Niet om naar huis te schrijven. En ik denk ook niet dat het ergens in een instelling van mijn pc zit, aangezien ik toen ik gewoon nog kabel hier tegelijk had liggen, ik kabel inplugde en het browsen als een trein ging, ik dsl inplug het browsen vaak bleef hangen, vooral plaatjes langzaam gaan. Ik moet maar eens kijken of een winkel hier in de buurt zo'n speedtouch verkoopt, dan kan ik die uitproberen, ik weet verder niemand hier die ook zo'n verbinding heeft helaas.

Alleen een beetje verwarrend dat ze aan de helpdesk na overleg zeggen een nieuw modem op te sturen, terwijl ik daarna gebeld wordt, dat dat niet gedaan wordt. Ik wacht even af. Het ticket bij tiscali loopt ook nog, dus misschien hoor ik daar nog iets van.

Oh ja, nog een vraag, wat meet een lijnmeting eigenlijk? De snelheid van waar tot waar? Inclusief modem? Of is het niet uit te sluiten dat het modem ook een factor is?

[ Voor 34% gewijzigd door REDFISH op 26-07-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:52:
Het feit dat je de snelheid niet haalt in een single thread is gewoon heel raar, maar 'k zou het toch echt bij 't modem zoeken.
Ik ben nog nooit een modem tegengekomen wat z'n maximale snelheid niet aankon, los van Usb-modems. En ik heb toch wel een paar modems gezien. Testen met een ander modem lijkt me het slimst op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is ook mijn mening. PC, kabels, instellingen, OS etc etc etc is allemaal uitgesloten en getest. Volgende stap is de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zou iemand een lijst van compatible modems kunnen geven voor het tiscali netwerk. De alcatel speedtouch modems zijn slechts in 4 winkels te koop volgens de pricewatch, en geen in de buurt. Misschien kan ik zeggen dat ze de prijs gewoon afboeken, en mocht het aan het modem liggen dat er iets te regelen is? 100 euro vind ik best, als ik maar fatsoendelijk internet heb...... :>

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 26-07-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou ook via marktplaats een ZyXEL 650 (R of H33) kunnen zoeken. Kosten meestal rond de €35. Je mist dan wel de ADSL2+ mogelijkheid die deze wel (zegt te kunnen) kan.

Of gewoon een Alcatel 510i scoren, ook zelfde wat je nu hebt alleen de ADSL2+ mogelijkheid niet.

Of de helpdesk nog eens bellen, je hebt immers alles uitgesloten/getest verder. Als zij niets kunnen vinden of bedenken zullen ze toch ook samen met jou 't modem moeten gaan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-07 18:15

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Bestaat er bij TweakDSL ook een mogelijkheid tot migratie?

dus van de ene snelheid naar de andere?

en zo ja hoeveel kost dat? dit soort informatie zijn ze vergeten op de website te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Laatst online: 20:32
sinds vandaag er achter gekomen dat als ik gebeld wordt (vodsl). dat de beller de telefoon al 3 keer over hoort gaan, Voordat mijn telefoon over gaat.

helaas hangen de mensen na 4 a 5 keer overgaan op en mis ik dus wat telefoontjes.
(lekker rustig O-) ) maar af en toe irritant.

zijn er meer gebruikers die hier last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, hier net zo ...... vond het al zo vreemd dat iedereen zo snel ophing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
gelukkig niet alleen, :+

Nu maar iedereen die me kan bellen (familie) maar ff doorgeven dat ze ongeveer 8 x moeten laten overgaan.

iig geen gezeik met aanbiedingen via de foon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Is dat toevallig sinds die downtime van (ik geloof) gister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Volgens mij ligt dat aan het voip protocol

want dit gebeurd ook via de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tetsuo55 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:37:
Volgens mij ligt dat aan het voip protocol

want dit gebeurd ook via de kabel
Tuurlijk, geef een VoIP protocol de schuld bij VoDSL gebruik. Een protocol dat heel veel gebruikt wordt en waar geen enkele melding over is met problemen of incorrectheid.

Apparatuur of configuraties kan je de schuld geven. Niet een protocol, anders zou niemand 't gebruiken immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
Xandrios schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:59:
Is dat toevallig sinds die downtime van (ik geloof) gister?
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen...

volgens mij niet, omdat ik wel vaker net naast de telefoon graaide en dan een
gewone beltoon mocht ontvangen...

wel even de helpdesk gebeld en die geeft aan dat dit normaal is (right) dit komt
door de voicegateways.. nu kan je mij veel wijs maken maar dit geloof ik niet echt.
waarom zou dit dan niet zijn bij ingesprek. dit krijgt de beller wel direkt te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Het kan niet aan de apparatuur liggen

want bij kabel gebruiken we compleet andere systemen als bij ADSL en toch gaat hij bij ons ook 3x over voordat de gebruiker hem voor het eerst hoort overgaan.

Omdat wij het ook irri vinden hebben we de modemfabriekant gevraagd om een oplossing te vinden.

Maar als hetzelfde bij adsl gebeurd zal het niet aan het modem liggen lijkt mij

Ps

Net gebeld met tweak, migratie kost 70 euro binnen eerste contractjaar, en daarna 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik bel hier ook met VoIP en rinkelt gelijk als hij over gaat gewoon. 't Kan prima werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Slowmotion schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:20:
[...]

dit durf ik niet met zekerheid te zeggen...

volgens mij niet, omdat ik wel vaker net naast de telefoon graaide en dan een
gewone beltoon mocht ontvangen...

wel even de helpdesk gebeld en die geeft aan dat dit normaal is (right) dit komt
door de voicegateways.. nu kan je mij veel wijs maken maar dit geloof ik niet echt.
waarom zou dit dan niet zijn bij ingesprek. dit krijgt de beller wel direkt te horen.
Wat zitten we weer te ouwehoeren over VoDSL. Er is niet mis mee hoor. Vanaf mobel naar huis heb ik bij de 2e overgang een ringtone. Dat is altijd al zo geweest bij mij. Bel ik vanaf het VoIP-buster netwerk, dan gaat hij direct over en is er geen vertraging in het overgang en de ringtone. Conclusie het ligt gewoon aan de betreffende telco transit. De VoDSL gesprekken worden in Duitsland het PSTN-netwerk opgezet bij Colt. Wellicht dat het bij de ene VoiceGateway anders verloopt dan de andere.

VoDSL is tot nu toe de stabielste vorm van modern telefoneren. Geloof me, ik heb vanwege mijn werk veel met VoIP te maken. Het is een drama om het voor het publieke domein stabiel op te zetten zonder echo's en met behoud van diensten die je tegenwoordig mag verwachten.Ik hoef alleen maar even te noemen; LiveBox, KPN webbox, @home digitale telefonie, tiscalie VoIP? Stuk voor stuk drama's. :)

[ Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 27-07-2005 11:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
I_Stealth_I schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Wat zitten we weer te ouwehoeren over VoDSL. Er is niet mis mee hoor. Vanaf mobel naar huis heb ik bij de 2e overgang een ringtone. Dat is altijd al zo geweest bij mij. Bel ik vanaf het VoIP-buster netwerk, dan gaat hij direct over en is er geen vertraging in het overgang en de ringtone. Conclusie het ligt gewoon aan de betreffende telco transit. De VoDSL gesprekken worden in Duitsland het PSTN-netwerk opgezet bij Colt. Wellicht dat het bij de ene VoiceGateway anders verloopt dan de andere.
als je dit al als ouwehoeren beschouwt... als je een vraag stelt aan de lezers hier...

de verbinding (telefoneren werkt perfect niets over te klagen) maar ik vindt het raar dat iedereen een andere overgangs tijd heeft. zoals jij aangeef dat er bij jou maar 2x overgaat en bij Bjck direct. klopt er imo iets niet.. maar er valt wel mee te leven... en het was gewoon een vraag.. :)

en ja zelfs als ik met voip vanuit de zaak naar huis belt..

[ Voor 4% gewijzigd door Slowmotion op 27-07-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:04:
[...]

VoDSL is tot nu toe de stabielste vorm van modern telefoneren. Geloof me, ik heb vanwege mijn werk veel met VoIP te maken. Het is een drama om het voor het publieke domein stabiel op te zetten zonder echo's en met behoud van diensten die je tegenwoordig mag verwachten.Ik hoef alleen maar even te noemen; LiveBox, KPN webbox, @home digitale telefonie, tiscalie VoIP? Stuk voor stuk drama's. :)
Dat ligt niet aan VoIP maar aan de snelheid van uitrollen/aanbieden en de soms het niet oporde zijn van systemen of hardware nog. 't Moet allemaal opeens en in razend tempo natuurlijk.

Ook VoDSL heeft technisch gezien de voordelen tov VoIP inderdaad, maar de problemen administratief etc zijn ook daar net zo goed aanwezig. En technische problemen ontstaan net zo goed met VoDSL als hardware faalt of voice-gateways niet optimaal functioneren of software issues hebben.

Je leest altijd gruwel verhalen, ook over 'digitaal bellen' zoals 't nu aan de man wordt gebracht. Livebox is mijn inziens gewoon niet goed getest en te-vroeg gelanceerd. KPN is nogsteeds een test-fase met beperkt groepje aansluitingen. @Home is direct gestopt met aanbieden (heel netjes) en gaat verder met development/onderzoek. En je laatste voorbeeld werkt hier overigens perfect. Neemt niet weg dat 't bij andere problemen kan hebben natuurlijk.

Een VoDSL aansluiting is tijdelijk bij TweakDSL niet meer te bestellen, zal vast voor niets zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

BHQ

[afbeelding]

Fout fout, de SpeedTouch 510 v3 ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.newcom.pr.it/images/speedtouch_home.jpg
voor zover ik weet..
Jij hebt volgens mij een 516 of 546, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100075

Slowmotion schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:43:
sinds vandaag er achter gekomen dat als ik gebeld wordt (vodsl). dat de beller de telefoon al 3 keer over hoort gaan, Voordat mijn telefoon over gaat.

helaas hangen de mensen na 4 a 5 keer overgaan op en mis ik dus wat telefoontjes.
(lekker rustig O-) ) maar af en toe irritant.

zijn er meer gebruikers die hier last van hebben ?
dat roep ik al 4 maanden :)
als ik nu naar een kpn nummer bel word mijn nummer meegezonden , zal wel weer wat nieuws zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139157

de verbinding (telefoneren werkt perfect niets over te klagen) maar ik vindt het raar dat iedereen een andere overgangs tijd heeft. zoals jij aangeef dat er bij jou maar 2x overgaat en bij Bjck direct. klopt er imo iets niet.. maar er valt wel mee te leven... en het was gewoon een vraag.. :)
Denk erom dat veel telefoons niet reageren op het eerste belsignaal omdat daarna de nummerweergave data komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En bij DTMF komt eerst 't nummer en daarna pas de bel. Misschien dat daar inderdaad 't verschil in zit en het probleem dus bij 't toestel zou kunnen liggen zelfs (gezien FSK ipv DTMF nummer weergave)?
Yapser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:31:
[...]

Fout fout, de SpeedTouch 510 v3 ziet er zo uit:

[afbeelding]
voor zover ik weet..
Jij hebt volgens mij een 516 of 546, maar pin me er niet op vast.
http://www.newcom.pr.it/images/speedtouch_home.jpg

't Naampje zegt 't al, dit is de ST HOME ;)

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het ligt 100% aan het toestel, probeer het volgende maar eens, 'mensen die klagen over het late overgaan'

Ga met je neus voor je copperjet liggen, pak je mobieltje erbij en ga maar eens bellen. Meteen dat je de je mobiel hoort overgaan is er ook een knipperende Lijn 1 led. Veel toestellen zullen blijven wachten met rinkelen totdat ze de nummerweergave hebben gevonden. Hang er maar eens een ander toestel aan. Ik het exact hetzelfde ervaren met zijn huiscentrale en een siemens c200 terwijl een ander toestel wel bij de eerste ring overgaat.

Mijn compliment hoor, enkelen hiero weten iedere dag wel iets te vinden waarop je weer kan zeuren :+. (nofi)
Dan is het de nieuwsserver, dan de slechte communicatie, dan gaat het over de ADSL2+ formulieren, dan gaat het over de echo, dan gaat het over time-outs, nu over een trage ringtone :O

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 27-07-2005 14:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
I_Stealth_I schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:58:
Mijn compliment hoor, enkelen hiero weten iedere dag wel iets te vinden waarop je weer kan zeuren :+. (nofi)
Dan is het de nieuwsserver, dan de slechte communicatie, dan gaat het over de ADSL2+ formulieren, dan gaat het over de echo, dan gaat het over time-outs, nu over een trage ringtone :O
Zucht dit is wel heel makkelijk. Die kerel heeft toch gewoon een probleem help hem zonder geijk te gaan lopen bitchslappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat men problemen die ze ondervinden kenbaar maken en ter discussie stellen is juist goed natuurlijk. Alleen trekken sommigen direct conclusies dat het 'daar dan aan moet liggen' of dat het nooit meer goed komt en dat soort uitspraken.

Iedereen helpt elkaar, en elkaar 'afbekken' brengt niemand ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Het ligt 100% aan het toestel, probeer het volgende maar eens, 'mensen die klagen over het late overgaan'

Ga met je neus voor je copperjet liggen, pak je mobieltje erbij en ga maar eens bellen. Meteen dat je de je mobiel hoort overgaan is er ook een knipperende Lijn 1 led. Veel toestellen zullen blijven wachten met rinkelen totdat ze de nummerweergave hebben gevonden. Hang er maar eens een ander toestel aan. Ik het exact hetzelfde ervaren met zijn huiscentrale en een siemens c200 terwijl een ander toestel wel bij de eerste ring overgaat.

Weet je toevallig andere toestellen die dit hebben? dan kunnen wij het ook testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

In het testlab hebben we een test uitgevoerd

6 verschillende telefoons getest

ze gingen allemaal over bij de eerste ring

het lijkt dus niet aan de telefoons te liggen

NB dit was wel VOIP over de kabel

Als de mensen die hier last van hebben aangeven welke telefoons zij hebben dan kunnen wij die mischien ook testen.

Want ik heb weleens gehoord dat mensen bij ons hier last van hebben, maar dat is alweer een tijd geleden

[ Voor 15% gewijzigd door Tetsuo55 op 27-07-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Gaat juist om VoDSL, omdat BBned daar (nogsteeds) alleen FSK nummerweergave heeft draaien. Wat je nu test is een VoIP verbinding met compleet andere hardware (geen CJT816-2P) en waarschijnlijk wel gewoon DTMF nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100075

I_Stealth_I heeft wel een punt, in mijn oude huis had ik 2 telefoons , 1 cheapie bagger ding ( die meteen overging ) en dit aldi medion setje , die na 1 keer overgaan hem pakte, echter dat was met kpn. Vodsl duurd gewoon langer hier soms wel 3/5 keer , en volgens mij is ook afhankelijk of je met 06 belt ( sneller ) of kpn/chello lijntje (langzamer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

nee nee wij gebruiken alleen FSK

Wij stuuren eerst een ring en daarna het FSK packet.

Getest met KNP naar ons, van onzelf naar ons en via mobiel naar ons

met onze toestellen hadden we dit probleem niet, we hebben 2 siemens modellen getest maar we hadden helaas geen c200

Maar zoals ik al zei heb ik weleens deze klacht gehoord, dat de beller al meermalen heeft horen overgaan terwijl de klant nog niets heeft gehoord.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de manier waarop het FSK pakket verzonden word naar de telefoon.

[ Voor 86% gewijzigd door Tetsuo55 op 27-07-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion

Knap dat je zonder te weten welk toestel ik heb dat het hieraan ligt _/-\o_

maar mijn Lijn 1 led gaat dus niet branden bij het eerste overgaan op mijn mobiel..

ik ga wel ff een ander toestel proberen, of dat dit het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:52

Tacoos

i am i

Als de YCL splitter ontbreekt, kun je dan wel verbinding maken met tweak?
Ik vraag dit omdat vandaag mijn Copperjet modem is aangekomen en dat in de verpakking niet de YCL splitter zat die wel vermeld wordt bij de inhoud.
Aangezien bij 'wat te doen bij storingen' geadviseerd wordt om te testen zonder splitter, zou je kunnen denken dat 'ie niet echt nodig is, maar ik moet me nog aanmelden en dat wil ik niet verprutsen :P

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Die splitter KAN jegebruiken als je beide lijnen op één toestel wil gebruiken. Dus inkomend via KPN en uitgaand via VoDSL. Uiteraard kan je ook rechtstreeks een toestel in de modem prikken; dan is het dus een apparte losstaande telefoonlijn. Ideaal voor mensen die geen 2e toestel hebben, die kunnen met die splitter beide lijnen gebruiken op één toestel.

[ Voor 20% gewijzigd door I_stealth_I op 27-07-2005 22:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Met splitter kan je een toestel op je KPN-lijn en je DSL modem aansluiten. Zonder splitter is het een of/of situatie. Dus alleen je modem, of een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 22:52

Tacoos

i am i

Hmm, lees nu dat tweak 't toch fijn vindt als ik die splitter gebruik:
'...gelieve deze ook weer te gebruiken. De splitter is tevens een zekering tegen overspanning en zorg voor betere waardes op uw ADSL verbinding'

Bovendien werkt dan onze vaste lijn niet meer...

Toch jammer als ik nog langer moet wachten, modem was al te laat verstuurd :(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Laatst online: 27-06 16:44
Hee, ik krijg geen verbinding meer?

als ik hem van mijn static ip afhaal krijg ik wel een Ip,gw en DNS.
die kan ik ook pingen maar voor de rest doet hij niks meer?

(zit nu op een inbelverbinding :( )

zijn er meer mensen met problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen problemen hier. Je krijgt dus wel IP etc via DHCP, maar kunt niet 'netten? Wat krijg je als je in een dos-prompt typed: "tracert www.tweakers.net" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er is een hikje geweest vanmiddag, kan zijn dat 't daarom niet meer werkt je static IP. Moet sowieso via DHCP lopen in princiepe. Routers pakken route op aan de hand van DHCP paketten. Dus router reload en je moet weer lease aanvragen sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik snap niet hoe ze ADSL2+ zo goedkoop aan kunnen bieden. Voor 8mbit via het huidige adsl protocol betaal je minimaal 55 euro, maar voor 24mbit via adsl2+ betaal je maar 40 euro :? Hoe kan dat opeens zo goedkoop? Dataverkeer wordt niet goedkoper door de nieuwe techniek. Waar halen ze zoveel winst vandaan? Eerst dacht ik dat het gewoon stunten was, maar aangezien ze het nu ook langer dan een jaar voor die prijs aanbieden kan dat het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Uhm, meer snelheid betekend niet dat je ook meer dataverkeer genereerd ;)

Daarnaast is het wel een stunt, want na de 15e (?) wordt het wel duurder. Alleen diegenen die voor de 15e een abonnement afsluiten hebben ook na het eerste jaar die lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:23:

Daarnaast is het wel een stunt, want na de 15e (?) wordt het wel duurder. Alleen diegenen die voor de 15e een abonnement afsluiten hebben ook na het eerste jaar die lage prijs.
Gauw overstappen dus... zodra ik m'n formulier heb (waar blijft dat ding nou?!?) meld ik me meteen aan, ik ga weg bij Demon (E65 p/m voor een 8mbit lijn) en dan dus over naar TweakDSL (E39,95 p/m voor een ADSL2+ 20mbit lijn)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Xandrios schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:23:

Dan ga ik morgen nog eens bellen met Tweak....
Kijken of ze een oplossing hebben voor het VoDSL verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Wat word de prijs na de 15de?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op: