TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 17:16
Wegens groot succes verlengen wij de actie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12748

Waar komt die datum van de 15de vandaan, die kan ik namelijk niet terugvinden.

Ik zal wel weer eens niet goed lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Dat weet niemand natuurlijk. Gezien Versatel ook voor €39 blijft aanbieden lijkt het is het de vraag of er andere prijs zal komen. Of zal ULTRA misschien ADSL2+ wide-open worden bijvoorbeeld na de actie. Er zijn tal van scenario's denkbaar en niet zinnig om te speculeren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 11:17

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 81359 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 02:58:
[...]

Dan ga ik morgen nog eens bellen met Tweak....
Kijken of ze een oplossing hebben voor het VoDSL verhaal.
Dat hebben er al 100x voor u gedaan met dezelfde vraag. Het antwoord is 'Helaas, meneer <naam., we kunnen u geen spraakdiensten aanbieden op het Tiscali netwerk. We zijn zelf bezig met het opzetten van een VoIP-dienst, wat over een aantal maanden pas live zal gaan. U zult helaas moet afwachten op deze ontwikkelen, of wachten op het moment dat de huidige provider van uw lijn, BBned de mogelijk biedt ADSL2+ aan te sluiten in combinatie met voice." :)

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 28-07-2005 10:47 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:09:
[...]

Dat weet niemand natuurlijk. Gezien Versatel ook voor €39 blijft aanbieden lijkt het is het de vraag of er andere prijs zal komen. Of zal ULTRA misschien ADSL2+ wide-open worden bijvoorbeeld na de actie. Er zijn tal van scenario's denkbaar en niet zinnig om te speculeren.
Je komt in je posts een beetje cynisch over (nofi).

Wat wel een paar zinnige vragen zijn:
1. Tot welke datum duurt de actie?
2. Waar blijven de formulieren om in te schrijven?

Ik ben het overigens wel met een paar posters eens dat deze acties net even iets te snel (en dus slecht voorbereid) uit de grond zijn gestampt om tegenwicht te bieden aan Versatel.
Tot nu toe wordt er weinig van de beloften waargemaakt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 07:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Als er op de BBned site iets wordt aangekondigd wordt er nl. gelijk van uitgegaan dat Tweak direct volgt.
O wacht, niet volgt maar voorop loopt. ;)

Stel dat Tweak een volgende uitbreiding niet direct zal volgen dan weet ik wat de klachten zullen zijn.
"Die en die IP 'hebben' dit en dat waarom heeft Tweak dat nog niet."
"Nou als Tweak niet mee doet dan ga ik wel rond kijken."
"Waar kan ik mij alvast inschrijven voor het geval dat Tweak het ook gaat leveren."

[ Voor 6% gewijzigd door KroontjesPen op 28-07-2005 11:34 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

KroontjesPen schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:33:
Als er op de BBned site iets wordt aangekondigd wordt er nl. gelijk van uitgegaan dat Tweak direct volgt.
O wacht, niet volgt maar voorop loopt. ;)

Stel dat Tweak een volgende uitbreiding niet direct zal volgen dan weet ik wat de klachten zullen zijn.
"Die en die IP 'hebben' dit en dat waarom heeft Tweak dat nog niet."
"Nou als Tweak niet mee doet dan ga ik wel rond kijken."
"Waar kan ik mij alvast inschrijven voor het geval dat Tweak het ook gaat leveren."
Nee Kroontjespen, je reply is net even te goedkoop >:)

Er wordt (teminste niet door mij) autmatisch van uit gegaan dat als BBNed een aankondiging doet, Tweak direct volgt. Het lijkt eerder omgekeerd: BBNed doet een aankondiging en Tweak volgt direct.
Om meteen een argument dicht te timmeren: Dat dit onder druk van de vraag van klanten gebeurt rechtvaardigd een snelle aankondiging niet. Kunnen/willen jullie iets niet waarmaken communiceer dan niets (of communiceer dat jullie nog geen mededelingen willen/kunnen doen).

Nu zijn jullie al maanden aan het dralen en adverteren met ADSL2+ met allerlei grootse aankondigingen (mag ik je aan de T-DSL frontpage herinneren http://www.tweakdsl.nl) om deze vervolgens niet/nauwelijks/veel te laat waar te maken. De TIS aanbieding staat er al geruime tijd op (wederom met een aankondiging van een fantastische aanbieding) maar er is nog niemand die zich heeft kunnen inschrijven omdat de formulieren nog niet bestaan/zijn verstuurd, terwijl er wel wordt geimpliceerd dat dit mogelijk is.

Vergis je niet in de klanten van T-DSL. Dit zijn de early adopters. Deze mensen betalen allemaal meer voor hun internetverbinding (eerlijk is eerlijk... T-DSL is niet de goedkoopste provider) en verwachten daar ook een premium produkt voor. T-DSL profileert zich als de ISP voor DE tweaker, en moet zich er dan ook goed bewust van zijn dat deze mensen vooraan staan als er nieuwe technologieen worden geintroduceerd. Mijns inziens is aDSL2+ daar een van (evenal VoDSL, waar de tweakers zich ook vol op hebben gestort volgens mij).

Tot zover mijn betoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

I_Stealth_I schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:46:
[...]

Dat hebben er al 100x voor u gedaan met dezelfde vraag. Het antwoord is 'Helaas, meneer <naam., we kunnen u geen spraakdiensten aanbieden op het Tiscali netwerk. We zijn zelf bezig met het opzetten van een VoIP-dienst, wat over een aantal maanden pas live zal gaan. U zult helaas moet afwachten op deze ontwikkelen, of wachten op het moment dat de huidige provider van uw lijn, BBned de mogelijk biedt ADSL2+ aan te sluiten in combinatie met voice." :)
Dat weet ik, heb zelf ook gebeld...

Waar het mij om ging is of er geen oplossing bedacht kon worden voor de Tweak VoDSL klanten, zodat zij niet buiten de boot zouden vallen met die aanbieding (die eerst tot de 15e augustus liep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
E-jey schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:21:
Ik snap niet hoe ze ADSL2+ zo goedkoop aan kunnen bieden. Voor 8mbit via het huidige adsl protocol betaal je minimaal 55 euro, maar voor 24mbit via adsl2+ betaal je maar 40 euro :? Hoe kan dat opeens zo goedkoop? Dataverkeer wordt niet goedkoper door de nieuwe techniek. Waar halen ze zoveel winst vandaan? Eerst dacht ik dat het gewoon stunten was, maar aangezien ze het nu ook langer dan een jaar voor die prijs aanbieden kan dat het niet zijn.
Ik had me vraag ook naar de tweakdsl helpdesk gestuurd en hier is het antwoord. Ik heb nog nooit zo goed en snel antwoord gehad op een vraag bij de helpdesk van een provider. Alleen daarvoor zou ik al bijna overstappen :P
Goedemorgen,

De reden dat het zo laag in prijs is, is omdat het een introductieaanbod is. ADSL2+ is "de" ADSL van de toekomst, daar is ook in de prijs al rekening mee gehouden. Omdat we klanten aanbieden dat ze ook NA het 1e contractjaar op deze prijs blijven zitten, moet deze natuurlijk niet achteraf een kater op gaan leveren.
Om eerlijk te zijn is de prijs nu dermate laag dat we er geen marge op hebben, maar net zoals de prijzen van het "gewone" ADSL, is de verwachting dat ze zullen gaan zakken in de toekomst. Het is de bedoeling dat men dan een prijs betaald die redelijk te noemen is en daarom hebben we daar nu alvast met dit aanbod op ingespeeld.

Verder zijn de opstartkosten natuurlijk voor veel mensen een belemmering; er is immers een ander modem nodig en zou je reeds klant bij ons zijn geweest, dan betaal je ook nog 75 euro voor de overstap. Deze drempel willen we graag zo laag mogelijk houden en daarom moeten we (in tegenstelling tot onze andere abonnementen) ook afsluitkosten in rekening brengen wanneer iemand opzegt.

Wanneer je overstapt van HCC zal je enkele dagen zonder internet zitten. Dit kan helaas niet anders, want ook al bereiden wij je lijn helemaal voor, dan nog kunnen we de laatste zaken pas opstarten en testen op een vrije lijn. Mocht je besluiten om je in te schrijven voor ADSL2+, dan zetten we je nu eerst op een snelle normale ADSL verbinding. De overstap van het normale ADSL naar ADSL2+ zul je geen down-tijd van krijgen.

Ik hoop dat je voldoende informatie hebt gekregen, maar mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.
Verder wil ik je nog even de tip geven om bij de keus tussen ADSL2+ via het netwerk van Tiscali of BBned te gaan voor het abonnement via het netwerk van Tiscali. Wij verwachten dat daar in de toekomst de beste resultaten uit behaald gaan worden, maar de keus blijft natuurlijk geheel aan jezelf.

Met vriendelijke groet,
de Helpdesk/JZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 15:49
Ik kreeg net dit mailtje :

Beste Pim,

Vanwege de overweldigend hoeveelheid aanvragen zijn wij niet staat geweest om tot op heden een aanvraagformulier te versturen. Echter verwachten wij binnen nu en volgende week de formulieren te versturen. Dus vragen wij nog even om uw geduld.
Vanaf het moment u dit formulier aan ons retourneert zetten wij het proces op de gewenste datum in gang, waarbij een wachttijd van maximaal 3 weken staat.

Met vriendelijke groet,

Het Tweakdsl Team

Klinkt dan toch wel weer goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 18:15

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Weet iemand of IPV6 werkt over TweakDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:18

Crusader

Arc Nature

Tetsuo55 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:17:
Weet iemand of IPV6 werkt over TweakDSL?
Via tunneling zal het ongetwijfeld lukken. Zolang er maar IPv4 pakketjes over de lijn gaan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 16:20
...let wel op dat je je modem dan in Bridge-mode zet. Ipv6 tunneling werkt via NAT niet. (Tenzij je NAT router dat specifiek ondersteund, wat er maar zeer weinig doen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

hullepim schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:14:
Ik kreeg net dit mailtje :

Beste Pim,

Vanwege de overweldigend hoeveelheid aanvragen zijn wij niet staat geweest om tot op heden een aanvraagformulier te versturen. Echter verwachten wij binnen nu en volgende week de formulieren te versturen. Dus vragen wij nog even om uw geduld.
Vanaf het moment u dit formulier aan ons retourneert zetten wij het proces op de gewenste datum in gang, waarbij een wachttijd van maximaal 3 weken staat.

Met vriendelijke groet,

Het Tweakdsl Team

Klinkt dan toch wel weer goed....
HAHA jij hebt deze week gehad ik afgelopen week HAHA laat me niet lachen we worden aan het lijntje gehouden door tweakdsl. |:( :r :( })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Anoniem: 111186 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:31:
[...]

HAHA jij hebt deze week gehad ik afgelopen week HAHA laat me niet lachen we worden aan het lijntje gehouden door tweakdsl. |:( :r :( })
Ach centrale meerzicht heeft toch nog geen ADSL2 dus relaxed:P:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 07-07 13:13
Anoniem: 111186 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:31:
[...]

dus?
Ze hebben een reden (overweldigende drukte), en alleen versatel levert momenteel werkende ADSL2+ verbindingen uit. Ga dan daar heen als je dit niet bevalt ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dimmu schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:14:
[...]

dus?
Ze hebben een reden (overweldigende drukte), en alleen versatel levert momenteel werkende ADSL2+ verbindingen uit. Ga dan daar heen als je dit niet bevalt ;)
Mag ik de gene met die keuze heel veel plezier (en succes) wensen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schiffeb schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:53:
[...]

[b]Ach centrale meerzicht heeft toch nog geen ADSL2 dus relaxed:P:)
LOL ik zit op centrale van palenstein en die wel. :O :z :*)
Postcode 2724**
Huisnummer **
Centrale Zoetermeer-Palenstein
Afstand tot de centrale 1089 meter

ADSL
ADSL beschikbaar PSTN (analoog) Ja
ADSL beschikbaar ISDN Ja
Maximale ADSL snelheid beschikbaar 2-8M/1Mb

ADSL^2
ADSL^2 beschikbaar PSTN (analoog) Ja
ADSL^2 beschikbaar ISDN Nee

edit:
quote gefixed

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zoetermeer-Palenstein tref je het wel inderdaad. Ook voor Tiscali is Zoetermeer-Palenstein & Zoetermeer-Centrum al omgebouwd. Zoetermeer-Meerzicht ook toevalig niet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Dimmu schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:14:
[...]

dus?
Ja , je moet je eigen gewoon laten voorliegen, menig Tweak klant vind dat normaal hier.
Te druk?? Jaja al vanaf de dag dat men het op de site had gezet. Goed overdacht/beleid hoor!
Toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een andere optie hadden ze ook niet echt. Niet aankondigen is ook geen optie natuurlijk. Dan gaat iedereen constant vragen wanneer ze eens gaan komen met. Of waarom ze niet mee doen met andere ISP's.

Vragen of abonnements geld om laag kan omdat elders het weer eens goedkoper is. En zo kan je nog wel even door gaan. De veel te vroege vooraankondiging is ingezet door meerdere BBned partners. En wachten is soms vervelend lang als je een fijn stukje worst wordt voorgehouden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

The plot thickens. Ik heb het modem bij iemand anders geprobeerd, en het werkte gewoon op full speed. Dus ik denk dat gewoon de kabel vanaf de wijkverdeelkast tot mijn huis brak is. Ik heb nogmaals allerhande aansluitmethodes geprobeerd in huis, maar het leverde geen resultaat op. Ik heb het gewoon goed aangesloten. Echt irritant. En blijkbaar ligt het ook nog niet eens aan het modem. Ik ben ten einde raad. Dit is echt zuur. Bekabeling in huis uitgesloten, Modem, splitter, pc, ik kom er niet uit. Dus nogmaals de vraag, wat meet een lijnmeting, tot hoever???? Dit kan misschien bepalend zijn voor de oplossing tot mijn trage upload. Als dit gewoon tot de wijkcentrale is, dan is er misschien nog hoop dat mijn aansluiting op de centrale brak is of iets dergelijks. Er is in ieder geval al een geschiedenis bekend van een erg vochtige verdeelkast hier in de buurt, die vaker problemen opleverde, maar waarom dit nu precies de upload enkel beïnvloedt?................. echt supervaag, en ook erg lastig te beantwoorden. Misschien moet ik gewoon maar een monteur laten komen, die nieuwe kabel trekt in huis, om uit te sluiten dat het aan de kabels hier in huis ligt. Ik heb al zoveel geprobeerd, maar het werkt gewoon niet goed. Bah. Radeloos.. Dat ben ik nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je lijn gewoon de normale syncsnelheid haalt is je lijn prima.

Op wat voor lijn heb je je modem getest? Ook een lijn op 't Tiscali netwerk en zelfde centrale? Anders test je nogsteeds op een andere lijn die niet 't zelfde is als die van jezelf qua lijn zelf maar ook qua apparatuur combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REDFISH schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:15:
Misschien moet ik gewoon maar een monteur laten komen, die nieuwe kabel trekt in huis, om uit te sluiten dat het aan de kabels hier in huis ligt.
Waarom kun je niet een dagje zonder internet? Pak je modem op, hang 'm met het kortste kabeltje wat je hebt direct aan het IS/RA, zet 'm aan, bel de helpdesk en vraag of ze een portcheck bewaren, en bel een dag later weer met dezelfde vraag. Geen grote hoeveelheden errors en het ligt aan je bekabeling, wel grote hoeveelheden errors en het ligt aan je telefoonlijn of DSLAM-poort. Goed, je bent een dag niet te bellen, en internetten kan alleen als je een lange ethernetkabel hebt, maar je hebt wel duidelijk hoe of wat.

Overigens is bovenstaande iets wat er niet in te slaan lijkt het, bij DSL-helpdesken en gebruikers. Systematisch foutzoeken helpt zo verschikkelijk veel tijdsverspilling te voorkomen.

Eens kijken of ik een zinnig verhaal van m'n aantekeningen weet te maken.

Je verbinding bestaat uit een aantal domeinen, en ieder domein heeft z'n eigen verantwoordelijke.

internet>--<ISP>--<DSL-Telco>--<KPN>--<ISP>--<Klant
 » AMS-IX en Transit-providers
            » Routers, DHCP en DNS
                  » transport, DSLAM en CO-splitter
                               » koperdraad naar de klant en kruisdraden
                                      » splitter en modem
                                             » PC bij klant

Foutzoeken doe je (los van een paar hele snelle basis-controles) door van rechts naar links de domeinen na te lopen. De meeste ISP's doen niet veel met het klant-domein, daar is de klant zelf verantwoordelijk voor.

Het begint dus met het modem bij de klant. Dsl over een koperdraadje is een laagjes-cake, en internet (TCP/IP) is het bovenste laagje in de cake.
  • Eerste laag : de fysieke verbinding.
    Is er sync? Welke SNR-margins en demping wordt er door modem en DSLAM gemeten? Werken DSLAM en modem goed met elkaar (het gezeur over gecertificeerde modems en de juiste firmware..) Treden er andere fouten op over de ATM-verbinding naar het modem? Houden modem en DSLAM contact, of klappert de lijn?
  • Tweede laag : ATM of MPLS.
    Is vanuit het Telco-netwerk verkeer naar het modem mogelijk? Is vanuit het ISP-netwerk verkeer naar het modem mogelijk?
  • Derde laag: layers 2/3 van TCP/IP.
    Doet het modem DHCP- of PPP LCP requests? Komen die aan bij de ISP? Verstuurt die antwoord? Komt dat antwoord aan?
  • Vierde laag: TCP/IP
    Komt er een route van het internet naar het modem en terug? Vervoert die IP-verkeer?
Vrijwel alle storingen zitten in laag 1 of 3/4, en een enkele keer in laag 2. Bij BBNed is de afspraak dat de ISP vanaf het IS/RA tot aan het modem controleert, samen met de gebruiker. Hoe het bij andere Telco's zit weet ik wegens gebrek aan ervaring niet. (Zoals jullie weten heb ik Cambrium verlaten voordat de eerste TIS-lijnen geleverd werden.)

In lagen 3/4 zitten de meest voorkomende fouten. Foute instellingen in het modem, een gecrashed modem of corrupte instellingen in het modem, of, voor de bridge-gebruikers, op de PC. Etechs en Drayteks hebben een ander probleem, maar verwant. Resetten helpt niet, en de instellingen lijken goed te staan. Als je het modem terugzet op fabrieksdefaults en opnieuw configt werkt het weer, tot de volgende keer dat je modem vastloopt. Mijn theorie is dat het modem een deel van z'n flashgeheugen overschrijft met onzin.

Als het probleem in laag 1 lijkt te zitten en de ISP komt er samen met de klant niet uit, dan wordt er een monteur op pad gestuurd voor een lijnmeting. Een lijnmeting houdt in dat de monteur de klantapparatuur losmaakt, z'n eigen tester aan de lijn hangt, en kijkt of die sync krijgt, en met welke meetwaardes.

Als de ISP het vooronderzoek goed gedaan heeft moet de monteur altijd vaststellen dat het inderdaad aan de telefoonlijn of de DSLAM ligt. (De praktijk is natuurlijk anders. ISP's of klanten begrijpen het niet, gaan uit van vooronderstellingen, en Tweakers zijn wat dat betreft bijna de meest vervelende klanten. Alleen nep-ITers zijn erger.. }) Of ze slaan dingen over maar vullen het antwoord wel in. Of ze zien dingen gewoon over het hoofd. (overigens: nfi, maar jullie kennen mijn stijl zo langzamerhand wel..)) Strikt genomen is dat alles wat de monteur doet, dat meten. De meeste zijn echter zo aardig om problemen gelijk even voor je te verhelpen. Mocht je er ooit een over de vloer krijgen: Koffie of thee en een koekje doet wonderen.

Het tweede deel van de lijnmeting is dat de monteur naar de centrale gaat en vanuit de centrale een lijnmeting doet, zonder DSLAM en zonder klant-apparatuur. Als het eerste deel van de meting geen duidelijk antwoord gaf moet dit deel het wel doen. De monteur meet ruis, voltage en capacitieve balans, de lijnlengte, en de isolatiewaardes van de koperdraad van KPN. Tevens test 'ie direct op de DSLAM de poort waar de DSL-lijn aanzit. Op de centrale moet 'ie perfecte waardes krijgen, met 50 cm lijnlengte. Ook doet 'ie een DHCP-test en probeert naar buiten te pingen. Met PPPoA gaat dat helaas niet.

De monteur geeft z'n bevindingen weer door, en daar kunnen drie conclusies uitkomen.
  1. Het zit toch in het klantdomein, en de klant of ISP moeten dus iets doen om de lijn werkend te krijgen.
  2. Het zit in de telefoonlijn, en KPN moet iets doen om de lijn werkend te krijgen. Sluiting, onvoldoende isolatie, ruis, brom, onbalans of voltages op de lijn.
  3. Het zit in de Telco-apparatuur op de centrale. De Telco moet iets doen om lijn werkend te krijgen, zoals een DSLAM-kaart of CO-splitter vervangen. Meestal gebeurt dat nog dezelfde nacht.
Als je met dit verhaal in je achterhoofd de checklist erbij houdt zie je vanzelf de logica.
(uit het hoofdje, overigens. Is al weer een dik half jaar terug...)

1: Werkt de telefoon? (geen telefoon is meestal ook geen DSL)
2: Modem gereset? (zie boven over laag drie/vier)
3: Config modem in orde? (zie boven over laag drie/vier)
4: Heeft het modem sync, en welke lampjes branden op het modem (laag 1)
indien geen sync:
5: Getest zonder splitter? (laag 1, sluit stukke splitter uit.)
6: Getest direct op IS/RA? (laag 1, sluit klantbedrading uit.)
7: Getest met een ander modem? (laag 1, sluit defect modem uit.)

Als klant en ISP deze stappen afgewerkt hebben kan een probleem tussen modem en DSLAM enkel nog in de domeinen van KPN of de Telco zitten en brengt de monteur uitsluitsel.

Goed. Bedtijd. Andere keer meer over de rest.

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 29-07-2005 01:34 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 10:14
Geweldig verhaal, Burne. Mooi duidelijk, ik heb het maar ff in een tekstbestand opgeslagen, kan ik het er altijd nog eens makkelijk bijpakken. Eigenlijk klinkt alles nog logisch ook! :)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:18:
Als je lijn gewoon de normale syncsnelheid haalt is je lijn prima.

Op wat voor lijn heb je je modem getest? Ook een lijn op 't Tiscali netwerk en zelfde centrale? Anders test je nogsteeds op een andere lijn die niet 't zelfde is als die van jezelf qua lijn zelf maar ook qua apparatuur combinatie.
Ik heb dit helaas niet zo precies gedaan, was wanadoo op andere centrale, dus ik weet eigenlijk nog niks? Dat modem van tweak toch maar laten langskomen dus...
Burne schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 01:25:
[...]

Knip verhaal van Burne

1: Werkt de telefoon? (geen telefoon is meestal ook geen DSL)
2: Modem gereset? (zie boven over laag drie/vier)
3: Config modem in orde? (zie boven over laag drie/vier)
4: Heeft het modem sync, en welke lampjes branden op het modem (laag 1)
indien geen sync:
5: Getest zonder splitter? (laag 1, sluit stukke splitter uit.)
6: Getest direct op IS/RA? (laag 1, sluit klantbedrading uit.)
7: Getest met een ander modem? (laag 1, sluit defect modem uit.)

Als klant en ISP deze stappen afgewerkt hebben kan een probleem tussen modem en DSLAM enkel nog in de domeinen van KPN of de Telco zitten en brengt de monteur uitsluitsel.
1 t/m 6 uitgesloten, alleen 7 nog niet. Dus ik zal maar een ander modem laten komen van tweak het dan nog eens proberen, en dan een monteur laten komen zodat die alles hier in huis en in de centrale doormeet, ik weet het anders ook echt niet.

Maar mooi verhaal burne inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

100% eens met alles wat je getypt hebt

Alleen vind ik het oneerlijk/onmogelijk om de klant een andere modem te laten testen, in 99% van alle gevallen heeft de isp de modem geleverd.

Eigenlijk kan je dit toepassen op alle internet verbindingen, want bij kabel werkt het ook zo, echter ligt daar alle verantwoordelijkheid bij de isp zelf.

Als ik 10 cent krijg voor elke keer dat een montuer voor niets naar een klant word gestuurd dan was ik nu rijk

[ Voor 15% gewijzigd door Tetsuo55 op 29-07-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tetsuo55 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:18:
Als ik 10 cent krijg voor elke keer dat een montuer voor niets naar een klant word gestuurd dan was ik nu rijk
Als ik iedere keer 1% loonverhoging krijg voor monteurs die naar interne klant problemen worden gestuurd had ik nu het Salaris van de CEO hier :+

Maar er is toch vind ik een verplichting van de isp naar de klnt toe wij hebben het modem geleverd dus krijgt u van ons een test modem. Einde discussie

[ Voor 18% gewijzigd door ShadowBumble op 29-07-2005 11:24 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

100% eens met alles wat je getypt hebt

Alleen vind ik het oneerlijk/onmogelijk om de klant een andere modem te laten testen, in 99% van alle gevallen heeft de isp de modem geleverd.

Eigenlijk kan je dit toepassen op alle internet verbindingen, want bij kabel werkt het ook zo, echter ligt daar alle verantwoordelijkheid bij de isp zelf.

ADSL modem is een aanschaf en vaak bij 't zelfde bedrijf gekocht (of gekocht voor €0). Je kan dan mooi ook gelijk met de helpdesk tot een oplossing komen. Alleen door een ander (getest/werkend) modem ook op de lijn te testen (liefst ook ander type) kan je uitsluiten of de oorzaak niet bij de modem ligt.

BBned of Tiscali kan er immers ook weinig aan doen aan zo'n storing veroorzaakt door apparatuur van de klanten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[...]

Hier zit het verschil;
• bij ADSL koop je het modem (vaak voor € 0,00). Het wordt jou persoonlijk eigendom. De leverancier levert het modem met garantie (vaak voor 12 maanden).
• bij HFC(kabel] heb jij het modem in bruikleen. Normaal is de wandcontact het AOP. (Abonnee Overname Punt) oftewel, het radio/tv-kastje. Neem jij kabelinternet/telefonie dan wordt het domein van de ISP iets groter. De ISP neemt de verantwoordelijkheid t/m het kabelmodem. Dus als het modem stuk is, is dat een probleem in het domein van de kabelboer.

Persoonlijk vind ik de omstandigheden voor ADSL gunstiger. Je hebt tenminste enige vrijheid voor het installeren van een modem en je bekabeling en je kan storingen zelfsyandig verhelpen. In de meeste gevallen. Een aantal kabelaanbieders gaat straks beginnen met Ethernet-to-home. Waarbij je als klant geen modem in huis hebt staan, maar een RJ-45 stopcontact waar je rechtstreeks je pc op kan aansluiten. Nog meer verantwoordelijkheid voor de ISP dus, en de klant kan minder fout doen 8)

[ Voor 21% gewijzigd door I_stealth_I op 29-07-2005 13:30 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

allemaal goede punten

maar wij verkopen de modems aan de klant, er is dus geen sprake van bruikleen, in princiepe mag de klant ook een modem elders kopen als hij maar in onze lijst van goedgekeurde modems staat.

in de praktijk zal de klant altijd een modem van ons kopen, als wij vermoeden dat de modem stuk is en hij zit nog binnen de eerste garantiejaar dan ruilen wij hem om.

maar het feit dat adsl modems vaak als router ingesteld kunnen wordenmaakt de troubleshoot er natuurlijk niet makkelijker op.

ik heb mijn modem al 2 x naar e-tech gestuurd

onze montuers hebben altijd een modem bij zich. om zo alsnog de andere-modemtest te kunnen doen

Als Etth nou eindelijk eens overal uit komt zijn we helemaal van dat gezeik met die modems af (want het ligt heeeeel vaak aan de modem)

[ Voor 39% gewijzigd door Tetsuo55 op 29-07-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Inmiddels nieuw modem, en vermoeden bevestigd. Gewoon weer 832/3392 train waardes, maar single thread +/- 30 kB maar effectief veel minder vanwege de fluctuaties. Het ligt niet aan het modem helaas. Ik dus balen. Maar eens overleggen met de helpdesk hoe het nu verder moet. Of we het via Burnes hierboven beschreven verhaal kunnen afhandelen.

[ Voor 38% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon weer 832/3392 train waardes

Die zijn dus prima wederom.

Waar test je je upstream nu mee? En is dit een zelfde type modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Dit is ook een speedtouch 516i van alcatel. Ik test gewoon mijn ftp upload naar de tweakdsl server. Aangezien ik gewoon mijn max download speed haal van de server, lijkt me dit een goede test. Verder heb ik nog 2 vrienden op een 10Mbit en 20 MBit verbindingen, waar ik files naar kan sturen. Meestal is dit een ramp met snelheden rond de 15kB/s

Ik heb even een filmpje gemaakt

http://onlywomenshould.servebeer.com/adsl

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
REDFISH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:09:
Dit is ook een speedtouch 516i van alcatel. Ik test gewoon mijn ftp upload naar de tweakdsl server. Aangezien ik gewoon mijn max download speed haal van de server, lijkt me dit een goede test. Verder heb ik nog 2 vrienden op een 10Mbit en 20 MBit verbindingen, waar ik files naar kan sturen. Meestal is dit een ramp met snelheden rond de 15kB/s
Je weet dat er een webserver op je IP draait overigens? Kun je daar mischien eens een 10mb.bin file op zetten? Dan zal ik eens testen welke snelheden er per thread / met meerdere threads te behalen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

log maar in

onlywomenshould.servebeer.com of 84.245.25.245

user xandrios

pass tweaker

veel plezier, of niet

ik zit verder niks te doen met mijn con. Mijn broertje is wat aan het surfen en msn-en en ik zit hier op het forum, that's it.

Gek, anonymous doet het hier gewoon en login ook.

Toch gelukt bjck? Ik zag op mijn filezilla upload van 8/10/18 ongeveer.

Ik blijf hier maar effe reply-en. Verschillende vrienden met en zonder nat maken soms ook gebruik van de ftp, en daar lukt het prima mee. Zelf gebruik ik ook nat, en poort 21 wordt gewoon doorgestuurd naar de server. Misschien net een combinatie van instellingen? Misschien gebruik je een andere poort dan 21 om te ftp-en op die nat bak?

[ Voor 93% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
edit:
nevermind... issue hier

Hoe heb je die 516i nu configged staan? Als router of als bridge? En waar zit je externe IP? Met welke interface pak je die op middels DHCP?

[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bjck > Werkt alleen in Active-ftp mode :)

Hij loopt hier op ~25KB/sec...maar met horten en stoten. Meerdere connecties tegelijk kan ik niet testen omdat de FTPserver me dan eruitgooit :P

[edit]
Nu is de snelheid helemaal gedropped, ~7KB/sec

13:13:27 (21.30 KB/s) - `10mb.bin' saved [10485760]

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 30-07-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Mijn 516 staat bridged, ik krijg de nat niet aan de praat met het modem, snap ik niks van. Krijg wel een 10.0.0.1 ip maar geen internet, erg gek.

Mijn Coyote Linux router heeft het externe ip, en die verdeelt het over server en 2 andere pc's. Ik heb kopieën van die 10mb bin erop gezet, je zou er met 3 threads tegelijk kunnen proberen downloaden. Ik kan de account effe instellen dat je meerdere keren kunt inloggen. Maar zoals jullie wel zien is het niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FTP server draait op je Linux doos?

Waarom werkt Passive dan niet.. dat is vaak alleen achter NAT een probleem. Of heb je ook nog firewall op die bak staan? Of gaat je FTP ook door NAT heen ondanks 't op dezelfde machine staat?

[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Het modem is alleen modem, de router is alleen router, de server is alleen server. misschien een achterhaalde gedachte dat je de beste betrouwbaarheid en performance krijgt als alles 1 specifieke taak uitvoert. De server is een aparte pc met windows erop. Hoe het precies zit met passief weet ik niet.

[ Voor 58% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Coyote Linux doet dus NAT hier. Dat zou het probleem kunnen zijn, alhoewel je zei dat je al getest had zonder die router?

Wat mij erg opviel was dat de transfer heel erg schokkerig was. Niet zoals je verwacht bij een lijn die aan zijn maximale capaciteit zit. Het lijkt mij dus heel sterk een hardwareprobleem, bijvoorbeeld de router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En in deze setup zet je modem ADSL om naar ethernet. En je hebt nu 2 stukken ethernet met in totaal 4 interfaces die problemen kunnen veroozaken opzich. Blijft een raar probleem maar 't komt een keer boventafel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik wil best de modem nog eens direct aansluiten op mijn pc en als je dan je icq geeft kunnen we de transfer speeds testen. Ik snap niet precies wat je bedoelt met modem -> ethernet, zo hoort het toch of niet?

Zoals al inderdaad eerder vermeld heb ik al zonder router getest, met hetzelfde resultaat.

Mijn setup is zo:

isra -> splitter -> modem -> router -> switch -> 3 pc's.

ook getest: isra -> modem -> pc1
isra -> modem -> pc2
isra -> modem -> pc3

etc etc.

[ Voor 52% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je met IRSA --> modem --> (verschillende PC's en kabels) PC's exact 't zelfde hebt is eigenlijk alles uitgesloten. Exemplarisch probleem van de Speedtouch 516i is ook uitgesloten met de vervanger nu.

Alleen kan het nog de combinatie zijn van een Speedtouch 516i en de apparatuur van Tiscali. Bij mijn weten niet een combinatie die niet zou moeten kunnen werken, maar je weet maar nooit.

Tweak helpdesk vragen of ze het eens bij Tiscali kunnen voorleggen/overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:36
bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:33:
Alleen kan het nog de combinatie zijn van een Speedtouch 516i en de apparatuur van Tiscali. Bij mijn weten niet een combinatie die niet zou moeten kunnen werken, maar je weet maar nooit.
Ik heb een Speedtouch 516 (analoog) en een Tiscali lijn en de upload is precies volgens specificatie. Misschien dat er met de ISDN-versie verschillen zijn, maar anders lijkt het me geen compatibiliteits probleem tussen de 516 en Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lijkt van niet dan inderdaad, maar annexA en annexB producten van zelfde fabrikant, met dezelfde firmware versie, hetzelfde typenummer kunnen wezelijk verschillen.

Als de implementatie van annexB van Alcatel voor de 516i in combinatie met de apparatuur gebruikt door Tiscali niet lekker werkt zegt 't nog niets. Iemand met een 516i op 't Tiscali netwerk die ook op de nieuwe apparatuur zit al?

Tiscali gebruikt in 't netwerk nog op een aantal locaties niet de nieuwe DSLAMs. Gaat voor de vergelijking om een al omgebouwde centrale en ISDN.

Redfish had zijn modem al elders getest ook. Was dat toevallig zelfde centrale en ook op Tiscali netwerk?

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nee dat was op een andere centrale van wanadoo. De buurman hier is op vakantie die heeft wel isdn, maar iemand vinden die precies op hetzelfde netwerk adsl zit en ISDN heeft, is best een lastige taak. Tegenover ons hebben ze tiscali, maar analoog. 250 meter verderop wonen kennissen die hebben ook tiscali, maar analoog. En ook een beetje stom om alle huizen af te gaan met de vraag heb je isdn? En zo ja, Tiscali? Als men dat al weet. Ik heb nog geen bericht van de helpdesk, misschien is het hen ook te moeilijk, of werken ze niet op zaterdag, maar goed ik hoor het wel. Maandag gaat het extra testpakket terug naar tweak.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

REDFISH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:39:
Nee dat was op een andere centrale van wanadoo. De buurman hier is op vakantie die heeft wel isdn, maar iemand vinden die precies op hetzelfde netwerk adsl zit en ISDN heeft, is best een lastige taak. Tegenover ons hebben ze tiscali, maar analoog. 250 meter verderop wonen kennissen die hebben ook tiscali, maar analoog. En ook een beetje stom om alle huizen af te gaan met de vraag heb je isdn? En zo ja, Tiscali? Als men dat al weet. Ik heb nog geen bericht van de helpdesk, misschien is het hen ook te moeilijk, of werken ze niet op zaterdag, maar goed ik hoor het wel. Maandag gaat het extra testpakket terug naar tweak.
Probeer eens alleen je modem aan te sluiten, dus zonder NT1 of splitter. Zet je modem eens in bridge-modus ipv router. Hierdoor krijgt je pc het publieke ip-adres. Hierdoor kan je NAT-problemen uitsluiten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem staat in bridge en was al getest ;)

Wat Tweak nog kan doen is ander modem testen waar zij zeker van zijn dat die geen enkel probleem kan geven icm Tiscali apparatuur op ISDN. Dan heb je echt alles, maar ook alles uitgesloten lijkt mij vanaf je ISRA.

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Overigens ben ik ook even bezig geweest met Redfish's servertje:

Server Software:        Apache/2.0.53
Server Hostname:        onlywomenshould.servebeer.com
Server Port:            80

Document Path:          /adsl/Untitled1.swf
Document Length:        132876 bytes

Concurrency Level:      5
Time taken for tests:   26.432564 seconds
Complete requests:      10
Failed requests:        0
Write errors:           0
Total transferred:      1604240 bytes
HTML transferred:       1599256 bytes
Requests per second:    0.38 [#/sec] (mean)
Time per request:       13216.282 [ms] (mean)
Time per request:       2643.256 [ms] (mean, across all concurrent requests)
Transfer rate:          59.25 [Kbytes/sec] received

Met je upload en meerdere threads is dus niets mis, 60Kbyte/s is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Single thread:
20:51:50 (13.12 KB/s) - `Untitled1.swf' saved [132876/132876]

Met meerdere threads gaat het sneller...maar van de 10 zijn er dan wel continue 2-3 die 'hangen' voor enkele seconden. Dat treed op bij http en ftp transfers, dus het is niet de software die het serveert :)

Toch niet helemaal goed daar volgensmij. Modem is goed (= omgewisseld), router is goed (zonder router op verschillende clients getest)...dan zou je bijna zeggen dat het de combo van DSLAM / modem is...of simpelweg een faulty lijnkaart @ dslam..

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 30-07-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hoi Burne,

bedankt voor de test, helaas vertel je me allemaal dingen die ik al wist :)

Als ik torrents download upload ik gewoon ook met 75 tot 80kB/s. Ik heb een maximum van ongeveer 87kB/s ooit gehaald. Maar dit is over een totaal van zo'n 10 - 20 uitstaande verbindingen. Op een individuele verbinding haal ik niet meer dan 20kB upload. Ik vind het daarom een heel vreemd probleem. De verbinding kan het gewoon aan, ik heb mooie trainwaardes, en als ik download is alles prima, upload is in principe ook prima, maar enkel als je 3 threads of meer hebt lopen. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem als ik game, en skype draai tegelijkertijd. Dus enkel de single transfer is waardeloos. Erg vreemd vind ik dit, en een single transfer is in principe voor een webserver en veel andere zaken, maar vooral file transfers wel zo fijn. En op zich zou me dat niet zo interesseren, maar als je gewoon komt browsen, simpel willekeurig klikken op links, dan is het traag. Ik hoor het van iedereen die hier is, booooh wat is internet traag, zeggen ze dan omdat het browsen traag gaat.

Ik heb ook al 100 manieren getest om de kabels aan te sluiten, en ik denk dat dit onderhand wel als uitgesloten kan worden beschouwd. De lijn naar mijn huis, is blijkbaar ook niet brak, want hij kan de snelheden wel aan. Dus mijn vermoeden is dat het ergens fout gaat waar de bandbreedte aan de openstaande verbinding wordt toegekend. Waar dit precies is weet ik niet, maar misschien is het een rotte Dslam of iets dergelijks. Ik weet de technische details niet precies, hoe dit per huishouden geregeld is, maar als het inderdaad per huis aansluiting geregeld is, dan zou het daar wel es aan kunnen liggen. Hopelijk geeft de helpdesk volgende week weer thuis, en kunnen ze er iets aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REDFISH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:57:
Als ik torrents download upload ik gewoon ook met 75 tot 80kB/s. Ik heb een maximum van ongeveer 87kB/s ooit gehaald. Maar dit is over een totaal van zo'n 10 - 20 uitstaande verbindingen. Op een individuele verbinding haal ik niet meer dan 20kB upload.
Maar dan ga ik aan je PC denken. Je verbinding is breed genoeg om 75-80kB/s upload te doen, maar iets in je PC limiteert je op 20kB per tcp-connect. De cell-rate van je DSL kijkt niet naar hoeveel sessies je open hebt, enkel naar het totaal aantal cellen per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:54:
[...]

Maar dan ga ik aan je PC denken. Je verbinding is breed genoeg om 75-80kB/s upload te doen, maar iets in je PC limiteert je op 20kB per tcp-connect. De cell-rate van je DSL kijkt niet naar hoeveel sessies je open hebt, enkel naar het totaal aantal cellen per seconde.
Ook als je meerdere PC's, meerdere OS'en, meerdere netwerkkabels en meerdere NIC's hebt getest direct aan je modem in bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Wel, deze week zullen we dus de papieren ontvangen van adsl2. Ik ben benieuwd. Als ik deze week nog steeds niks hoor ga ik denk ik over naar Versatel.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Burne schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:54:
[...]

Ja, en toen ik nog kabel had, haalde ik wel gewoon de max upload van 28kB/s en ging het browsen wel snel. Plugde ik Tweak in, ging het traag. Pc uitgesloten? En zelfs toen al 3 pc's geprobeerd, Windows en linux meerdere versies. Mijn router geeft ook aan, cpu usage, 0.00 of 0.01, dus die zit gewoon uit zijn neus te eten, lijkt me niet dat die het niet aankan. In de logs staat ook niks geks, enkel het verkrijgen van de lease van tweak op het ip die om de zoveel tijd vernieuwt.

Jul 31 03:02:03 coyote local0.info udhcpc[4104]: Lease of 84.245.25.245 obtained, lease time 2700
Jul 31 03:24:33 coyote local0.info udhcpc[4104]: Lease of 84.245.25.245 obtained, lease time 2700
Jul 31 03:47:04 coyote local0.info udhcpc[4104]: Lease of 84.245.25.245 obtained, lease time 2700
Jul 31 04:09:34 coyote local0.info udhcpc[4104]: Lease of 84.245.25.245 obtained, lease time 2700
Jul 31 04:32:03 coyote local0.info udhcpc[4104]: Lease of 84.245.25.245 obtained, lease time 2700

etc, etc

Dit komt uit het modem

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 832 / 3392

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 22.5 / 30.5
Noise Margin (dB) up/down = 11.0 / 26.5

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 2 / 0
Loss of link (remote) = 0

Ik zelfs ook al de QOS settings van windows XP uitgezet via de beheersettings, die standaard zeg maar 20% van je bandbreedte afsnoept, ik heb zelfs mijn internet nic die eerst 10Mbit was vervangen door een 100Mbit, maar je raadt het al, helaas pindakaas.

Ik heb gewoon alles geprobeerd, misschien moet ik maar gewoon een testpakket van @home bestellen, waarbij ik 600kbit upload heb, om te laten zien dat het niet aan mijn pc ligt. Ik wacht ook nog op de reactie van de helpdesk. Sowieso is denk ik alles wel uitgesloten, en is het niet erg handig als dezelfde vragen eerder beantwoord aan bod blijven komen.

[ Voor 31% gewijzigd door REDFISH op 01-08-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 07:23
zit sinds gisteren bf2 te doen, en word echt om de haverklap gedisconnect... de ene keer gewoon stilstaan in de game, de andere keer teruggegooid naar het hoofdmenu. Ik kan maar 1 op de 4 maps compleet uitspelen ongeveer, zeer irritant.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

P5ycho schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:26:
zit sinds gisteren bf2 te doen, en word echt om de haverklap gedisconnect... de ene keer gewoon stilstaan in de game, de andere keer teruggegooid naar het hoofdmenu. Ik kan maar 1 op de 4 maps compleet uitspelen ongeveer, zeer irritant.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Ik wordt er helemaal gek van (kost me dus ook regelmatig medailles etc :( )

Nu heb ik (nog een kleine week) een kabel aansluiting ( 2048/768) en als ik al mijn verkeer daarover routeer gaat het als de brandweer. Erg frustrerend...

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 16:36

SNEAK-NL

galloooooooooooo

gisteren idd veel van servers afgegooid terwijl ping goed lijkt te zijn, alleen vannacht na 01:00 liep het probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Jup al een hele tijd, maar het vermoeden is dat er een fout tussen de centrale en het isra punt zit...
Nu zag ik zo'n mooie post over een moneteur die eerst bij je thuis komt meten en daarna in de centrale, dat wil ik ook wel!!! na 2 jaar een niet al te stabliele lijn gehad te hebben wil ik toch erg graag dat het eens een keer boven water komt waarom....

Volgens mij heeft tweak een extra hd in hun netwerk server moeten zetten alleen voor mijn trouble tickets... dat is een waslijst... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fjs schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:53:
Wel, deze week zullen we dus de papieren ontvangen van adsl2. Ik ben benieuwd. Als ik deze week nog steeds niks hoor ga ik denk ik over naar Versatel.
Hoe weet je dat dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ik had vorige week gebeld en toen werd mij belooft dat deze week de papieren de deur uitgaan. Mag ook wel want officieel zou in Juli de aansluitingen al beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 07-07 13:13
fjs schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:46:
Ik had vorige week gebeld en toen werd mij belooft dat deze week de papieren de deur uitgaan. Mag ook wel want officieel zou in Juli de aansluitingen al beginnen.
Dat was nergens aangekondigd; alleen de voorinschrijving zou in juli gaan plaatsvinden ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 07-07 20:17

Floor-is

5.2

Hupsuduu! Ik heb net weer eens wat tofs op de site gezet :)

Komt allen kijken: http://www.tweakdsl.nl/adsl2

Oh is dat spam? Nouja dan euh: volgens mij is er iets tofs bij Tweak aan de hand, wellicht leuk als meer mensen het weten, de site weten jullie ondertussen wel te vinden niet?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:40:

Oh is dat spam? Nouja dan euh: volgens mij is er iets tofs bij Tweak aan de hand, wellicht leuk als meer mensen het weten, de site weten jullie ondertussen wel te vinden niet?
Moeten mensen die een mail hebben gestuurt dit aanvraagformulier ook downloaden of gaan er dan dingen door mekaar lopen??
Enne is dit nu ook het formulier voor de bestaande Tweak klanten omdat dit onderop het formulier staat?:

Ik ben in de afgelopen 6 (zes) maanden geen klant bij TweakDSL geweest. Bovendien weet ik dat “TIS ADSL2” mij eerst overzet naar een 2-8Mbit abonnement op het Tiscali-netwerk

Dank je

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 01-08-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114284

Floris schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:40:

Volgens dat contract betaal ik alleen maar het eerste jaar € 39,95 per maand...
En hoe zit dat dan na het 1e jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 114284 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:08:
[...]

Volgens dat contract betaal ik alleen maar het eerste jaar € 39,95 per maand...
En hoe zit dat dan na het 1e jaar?
"Gedurende de gehele contractsperiode"...dat is dus net zolang totdat je opzegt. Niet alleen het eerste jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 07-07 19:24

Magic666

No one's neighbour!

Anoniem: 27474 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:02:

Moeten mensen die een mail hebben gestuurt dit aanvraagformulier ook downloaden of gaan er dan dingen door mekaar lopen??
Enne is dit nu ook het formulier voor de bestaande Tweak klanten omdat dit onderop het formulier staat?:

Ik ben in de afgelopen 6 (zes) maanden geen klant bij TweakDSL geweest. Bovendien weet ik dat “TIS ADSL2” mij eerst overzet naar een 2-8Mbit abonnement op het Tiscali-netwerk

Dank je
Zou ik ook graag willen weten..... heb ook gemaild en zou een pakket thuis krijgen... krijg ik die nog of kan ik gebruik maken van dit formulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:29

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 27474 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:02:

[...]

Dat wil ik eigenlijk ook wel even weten. Ik zou een formulier toegestuurd krijgen, maar ja daar wacht ik nou ook alweer een tijd op. Kan ik net zo goed dit formulier afdrukken en opsturen.

Dat eerste (over geen klant van TweakDSL te zijn geweest) staat erbij omdat voor klanten van TweakDSL een ander aanbod geld. En dat tweede zetten ze erbij zodat je zeker weet dat je in eerste instantie een 2-8mbit lijn krijgt geleverd die naar ADSL2+ wordt opgewaardeerd zodra dat daadwerkelijk beschikbaar is.

BTW: Erg belangrijk punt! Ik zie in het formulier dat je een jaarcontract krijgt. Technisch gezien heb je dus in het tweede jaar een nieuw contract, waardoor (wederom technisch gezien) TweakDSL in het tweede jaar meer dan die E39.95 zou kunnen gaan rekenen. Maar ik vertrouw erop dat TweakDSL niet zo geniepig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 01-08-2005 19:32 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Magic666 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:27:
[...]

Zou ik ook graag willen weten..... heb ook gemaild en zou een pakket thuis krijgen... krijg ik die nog of kan ik gebruik maken van dit formulier?
Ik *verwacht* dat dat eigenlijk geen probleem is, die aanvraag per mail was alleen de aanvraag voor het formulier. Worst-case: Je hebt een formulier via de post en eentje zelf geprint ;)

Over die 6 maanden weet ik ook niet, beetje vreemd. Mischien dat Floris vanavond nog online is om dat op te helderen...anders vast morgenochtend wel ;) (En voor die tijd 't formulier invullen/faxen heeft toch weinig nut anyway) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 01-08-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Xandrios schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

Ik *verwacht* dat dat eigenlijk geen probleem is, die aanvraag per mail was alleen de aanvraag voor het formulier. Worst-case: Je hebt een formulier via de post en eentje zelf geprint ;)
heb je ook gelijk in....

* Magic666 print het formulier al :)

edit: stomme vraag misschien maar ik hoef dus alleen mijn modem tzt te vervangen? Splitter en kabels kan ik gewoon laten zitten toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Magic666 op 01-08-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Magic666 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:37:
[...]

heb je ook gelijk in....

* Magic666 print het formulier al :)
Ik ga morgen alles regelen... dit formulier invullen en versturen, en een nette opzegging met telco-telco migratie melding naar Demon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Dimmu schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:50:
[...]

Dat was nergens aangekondigd; alleen de voorinschrijving zou in juli gaan plaatsvinden ;)
O nee een regel uit het antwoordkaart die ik moest opsturen: 'ADSL2+ gaat medio juli in premiere' Dit is dan wel via BBNed. Dus ik wacht,...maar ik hoop niet zo lang meer want het is nu toch augustus. Of zouden ze 2006 bedoelen

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wildfire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:46:
[...]

Ik ga morgen alles regelen... dit formulier invullen en versturen, en een nette opzegging met telco-telco migratie melding naar Demon... :)
invullen: ok :)
opzeggen: ok :)
telco-telco melding: ? Ik zit momenteel bij xs4all/BBNED moet ik bij die opzegging melden dat ik telco-telco wil/ga doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

Dat wil ik eigenlijk ook wel even weten. Ik zou een formulier toegestuurd krijgen, maar ja daar wacht ik nou ook alweer een tijd op. Kan ik net zo goed dit formulier afdrukken en opsturen.

[...]

Dat eerste (over geen klant van TweakDSL te zijn geweest) staat erbij omdat voor klanten van TweakDSL een ander aanbod geld. En dat tweede zetten ze erbij zodat je zeker weet dat je in eerste instantie een 2-8mbit lijn krijgt geleverd die naar ADSL2+ wordt opgewaardeerd zodra dat daadwerkelijk beschikbaar is.
.
Dat snap ik, maar is dit formulier nu ook voor bestaande klanten of niet?
Ik vind het allemaal weer eens erg onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114284

"Gedurende de gehele contractsperiode"...dat is dus net zolang totdat je opzegt. Niet alleen het eerste jaar :)
Ik wil een jaarcontract voor TweakDSL “TIS ADSL2”, hiervoor betaal ik maandelijks € 39,95 gedurende de gehele contractsperiode.

Dit lees ik dus als € 39,95 voor alleen het eerste jaar.

Edit:
Net gelezen in algemene voorwaarden:

Artikel 5 Duur van de overeenkomst

Een contract met TweakDSL wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 114284 op 01-08-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REDFISH schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:05:
Sowieso is denk ik alles wel uitgesloten, en is het niet erg handig als dezelfde vragen eerder beantwoord aan bod blijven komen.
Het is heel simpel: ATM heeft niet de intelligentie om 1 connectie op een bepaalde snelheid te beperken. ATM knipt je IP-packets in stukjes van 53 bytes (cellen) en telt het aantal cellen per seconde. Voor 2-8/1 mag je 19017 cellen per seconde downloaden, heb je een garantie van 192 cellen per seconde, mag je er 2413 uploaden en heb je een garantie van 97 cellen per seconde. Voor TIS zullen die getallen iets anders liggen, maar de essentie is gelijk.

Tweak zou aan de andere kant van de verbinding kunnen knijpen, maar dat is heel erg complex om het alleen voor jou te doen, en als het voor iedereen opging zouden we er wel meer over horen.

Dus ik weet zo even niet waarom je met meerdere connecties wel in de buurt van je normale snelheid komt, en met 1 niet. Het lijkt een beetje op het effect van aan je MTU, MRU, MSS klooien wat een tijdje terug zo populair was, maar zo dom zul je niet geweest zijn, nog even los van hoe je het op meerdere machines gelijk ingesteld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magic666 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:54:
[...]

invullen: ok :)
opzeggen: ok :)
telco-telco melding: ? Ik zit momenteel bij xs4all/BBNED moet ik bij die opzegging melden dat ik telco-telco wil/ga doen?
Veel ISP's zien een opzegging van je abonnement ook gelijk als opzegging van je ADSL lijn. Als ze die opzeggen (dus inzetten voor opheffing) kan hij niet meer gemigreerd worden en wordt hij opgeheven. Dus eerst zekerheid dat de overname van je lijn is goedgekeurd (TweakDSL heeft dan ook datum van overname van je lijn bevestigd gekregen van Tiscali) dan opzeggen is meest veilig.

Mogelijk betaal je wel een week of twee dubbel, maar je gaat vlekkeloos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok, dus eerst tweakformulier invullen en opsturen en dan afwachten op jullie antwoord of alles gelukt is en dan pas xs opzeggen?

dan zal ik idd wat dubbel betalen maar dat is niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P5ycho schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:26:
Dit probleem heb ik ook al paar dagen lang ik dacht leg aan me pc maar er zijn meer mensen dus die daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:32:
[...]

Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Ik wordt er helemaal gek van (kost me dus ook regelmatig medailles etc :( )

Nu heb ik (nog een kleine week) een kabel aansluiting ( 2048/768) en als ik al mijn verkeer daarover routeer gaat het als de brandweer. Erg frustrerend...

Meer mensen met dit probleem?
Dit probleem heb ik ook al paar dagen lang ik dacht leg aan me pc maar er zijn meer mensen dus die daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sluit nu een TIS ADSL2 abonnement af voor aanstaande donderdag en maak kans op twee kaarten voor een heel weekeinde DanceValley! TIS ADSL2 is ADSL2 tegen een vast laag tarief van € 39,95 per maand, ook na het eerste jaar. Download nu een aanvraagformulier in Word-formaat of PDF en stuur het zo snel mogelijk naar ons op! (Faxen of langsbrengen mag natuurlijk ook.)

Geld dit nou ook voor wie ze tweadsl abbo wil over zetten naar Tis Adsl2+ omdat in het vehaal staat,
Ik ben in de afgelopen 6 (zes) maanden geen klant bij TweakDSL geweest :? :? :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet invullen is misgeschoten lijkt mij. Of er komt een apart formulier voor bestaande klanten.

Lijnkenmerk voor DSL kan je misschien ook wel leeg laten bij telco-telco

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 01-08-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
22/07/2005 16:05 Storing bbned

Momenteel ondervinden we last van onderbrekingen op een aantal bbned routers. Hierdoor kan het voorkomen dat de ADSL verbindingen voor korte tijd plat zijn. We zijn hierover navraag aan het doen bij bbned. Dit geldt niet voor klanten met een Tiscali lijn.
Update 16:15: De oorzaak van de onderbrekingen is bij bbned onbekend. Zodra bbned meer weet, zal dit gemeld worden op deze pagina.
Wat ik en meerdere mensen ondervinden is toch niet bovenstaand probleem? Of wel? Zou triest zijn als dat al meer dan een week speelt...

Zojuist 2x mijn Aviator medaille gehaald en weer verloren door een disconnect, gvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik en meerdere mensen ondervinden is toch niet bovenstaand probleem? Of wel? Zou triest zijn als dat al meer dan een week speelt...

Zojuist 2x mijn Aviator medaille gehaald en weer verloren door een disconnect, gvd...

Ik zo juist ook weer na dat hier was gelijk spelen bang na 5 min lag ik weer uit. :( }) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:23:

[..]

Lijnkenmerk voor DSL kan je misschien ook wel leeg laten bij telco-telco
Wat is een lijnkenmerk eigenlijk? Ik heb gekeken bij "Mijn DSL Express", de pagina van Demon waar al de gegevens over mijn abbo enzo staan. Daar stond nergens een lijnkenmerk, ik heb ze daarom maar gemailed en gevraagd naar het kenmerk van mijn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Burne schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:12:
[...]

Het is heel simpel: ATM heeft niet de intelligentie om 1 connectie op een bepaalde snelheid te beperken. ATM knipt je IP-packets in stukjes van 53 bytes (cellen) en telt het aantal cellen per seconde. Voor 2-8/1 mag je 19017 cellen per seconde downloaden, heb je een garantie van 192 cellen per seconde, mag je er 2413 uploaden en heb je een garantie van 97 cellen per seconde. Voor TIS zullen die getallen iets anders liggen, maar de essentie is gelijk.

Tweak zou aan de andere kant van de verbinding kunnen knijpen, maar dat is heel erg complex om het alleen voor jou te doen, en als het voor iedereen opging zouden we er wel meer over horen.

Dus ik weet zo even niet waarom je met meerdere connecties wel in de buurt van je normale snelheid komt, en met 1 niet. Het lijkt een beetje op het effect van aan je MTU, MRU, MSS klooien wat een tijdje terug zo populair was, maar zo dom zul je niet geweest zijn, nog even los van hoe je het op meerdere machines gelijk ingesteld krijgt.
In principe wordt mijn verbinding toch "geknepen" op de snelheid waarvoor ik betaal? Hoe vindt dat dan plaats? Wat nu als de ack packets die geupload niet aankomen, en dus eigenlijk 3 keer moeten verstuurd worden? Zou zoiets het verklaren?

Zag nog dat iemand had proberen te SSH-en naar de router :D

Jul 31 20:18:54 coyote authpriv.info dropbear[12140]: Child connection from 200.93.218.107:52220
Jul 31 20:18:54 coyote authpriv.info dropbear[12140]: exit before auth: Failed to get remote version

Wazig. Tracet naar iac.policia.uio.telconet.net Kzal voor de zekerheid maar uitzetten dat SSH.

Ik heb niks veranderd zeg maar, lijkt me ook erg stug dat settings bij de ene provider gewoon toppie werken en de andere totaal niet. MTU heb ik over gedacht om die te wijzigen in de router, maar ik kon het eigenlijk niet vinden, en had ook geen zin om verder te zoeken. De reden waarom ik dat wilde doen was om ervan zeker te zijn dat de queue in de router kwam te staan, en niet in het modem. Maar zoals gezegd, kon ik het niet vinden in mijn router. Het zal wel kunnen. Maar ik wist de waardes van tweak niet eens, dus kon ook geen optimale settings instellen. Ik had iets gelezen van 1500, maar ik heb me er niet in verdiept, dus geen idee waar het op slaat. Ik beweer verder ook niet dat ik wordt geknepen of iets dergelijks, misschien is er gewoon ergens in de lijn van mijn huis naar de centrale iets niet goed. De helpdesk geeft ook niet thuis via mail, ik denk dat die het ook niet weten, en misschien zoiets hebben van laat maar.

Ik heb daarentegen geen problemen met pings of online gamen. Ik ben wel ooit es 2 keer gekickt, toen verloor ik internet verbinding, maar verder geen problemen anders dan de upload.

[ Voor 20% gewijzigd door REDFISH op 01-08-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FUC* EN NOG EENS FUC* ken nu nog maar echt 5 min BF2 per keer spelen hier word echt gek van word er hier nog na gekeken na dit probleem. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 07-07 12:18

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 111186 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:55:
FUC* EN NOG EENS FUC* ken nu nog maar echt 5 min BF2 per keer spelen hier word echt gek van word er hier nog na gekeken na dit probleem. :( :( :(
Dacht dat het aan mij lag... vandeweek PunkBuster een update gegeven en toen ging het heel lang goed. Vanavond weer pech. Wederom PunkBuster update gedraaid en het ging weer een stuk beter.
Dus of het nou aan PB of BBned ligt, ik weet het even niet.
Is het proberen waard om even die PBWEB update te draaien, toch?

* Crusader is mede-zoetermeerder :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:47:
[...]

Wat is een lijnkenmerk eigenlijk? Ik heb gekeken bij "Mijn DSL Express", de pagina van Demon waar al de gegevens over mijn abbo enzo staan. Daar stond nergens een lijnkenmerk, ik heb ze daarom maar gemailed en gevraagd naar het kenmerk van mijn lijn.
Ik vermoed dat ze hier het "serviceid" van je DSL lijn mee bedoelen. Daar vraagt demon ook om als je naar Demon wilt overstappen middels een telco-telco-migratie. Bel even de klantenservice morgen en ik neem aan dat ze je hem zo verstrekken. (ze vragen er zelf ook om bij nieuwe overstappers naar Demon toe immers).

Als 't inderdaad het "serviceid" is zijn het 3 letters gevolgd door 5 cijfers. (formaat: ABC12345)

Ik vermoed alleen dat je hem niet eens nodig hebt om naar Tiscali (TisDSL) netwerk over te stappen.

Over BF2 online. Waarom zou die game niet goed gaan en andere games wel. Dat is toch echt heel raar als dat zo zou zijn. Gebruiken geen andere protocollen etc dan andere games.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 01-08-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wat doet TweakDSL eigenlijk als na verloop van tijd ADSL2+ toch niet leverbaar zal worden op je lijn?

(niet dat dat hier zal spelen, woon in Tilburg dus de centrales hier zullen wel aangepast worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:16:
Wat doet TweakDSL eigenlijk als na verloop van tijd ADSL2+ toch niet leverbaar zal worden op je lijn?

(niet dat dat hier zal spelen, woon in Tilburg dus de centrales hier zullen wel aangepast worden)
Uiteindelijk zullen alle Tiscali centrale's vervangen zijn en ADSL2+ geschikt. Merendeel is nu al reeds klaar (nog kleine aanpassing aan de reeds geplaatste ADSL2+ geschikte apparatuur) voor ADSL2+.

Tilburg zijn alle vier al omgebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:03:
[...]

Uiteindelijk zullen alle Tiscali centrale's vervangen zijn en ADSL2+ geschikt. Merendeel is nu al reeds klaar (nog kleine aanpassing aan de reeds geplaatste ADSL2+ geschikte apparatuur) voor ADSL2+.

Tilburg zijn alle vier al omgebouwd ;)
Olé! :)

Nu maar hopen dat de overstap snel gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:06:
[...]

Olé! :)

Nu maar hopen dat de overstap snel gaat! :)
Ik bedoel wel omgebouwd alsin de ADSL2+ geschikte apparatuur staat er al. Er moet nog wel een kleine aanpassing gebeuren voordat de 8/1 lijnen 'open gaan' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 111186 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:55:
Uhm, dit probleem is hier mischien net 6 uur bekend. Jij verwacht dat zoiets wordt opgelost in een paar uur, terwijl het waarschijnlijk nog niet eens officieel is gemeld bij tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt ook kans dat 't probleem niet aan de ISP/netwerk ligt maar aan een eigen router bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Router is niets aan veranderd hier, modem gereset, bf2 punkbuster geupdate, net 1min geleden er weer uit gegooid. ping is mooi stabiel, en ineens soms een dikke spike uit het niets. 9 van de 10 keer word je gewoon gedisconnect, andere keren beland je met een beetje geluk na 3 seconden weer in de game...

[ Voor 3% gewijzigd door P5ycho op 02-08-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:29:
Uhm, dit probleem is hier mischien net 6 uur bekend.
Is het wel een probleem? Er zijn twee mensen die zeggen problemen hebben, maar ze geven niet aan waar, wat of hoe. Ik had geen flauw idee wat BF2 is, maar met wat gegoogle ben je er snel achter dat BF2-servers nou niet helemaal het summum qua betrouwbaarheid zijn:
[img]url=http://www.game-monitor.com/server-players.php?id=14352040[/img]
Dus, heren gamers. Geef eens wat meer info dan 'het is kut'. Met welke server heb je problemen? Is die op andere manieren wel goed te bereiken? Doe eens een traceroute erbij. Heb je met andere servers getest?
bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:33:
Je hebt ook kans dat 't probleem niet aan de ISP/netwerk ligt maar aan een eigen router bijvoorbeeld.
En daar bedoelt bjck natuurlijk ook de ISP of het netwerk van de gameserver in kwestie mee. En alle netwerken tussen die gameserver en jouw PC'tje. Als jouw spel door vier of vijf netwerken heenmoet kan er natuurlijk wel eens wat misgaan.

[ Voor 25% gewijzigd door burne op 02-08-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REDFISH schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:51:
Wat nu als de ack packets die geupload niet aankomen, en dus eigenlijk 3 keer moeten verstuurd worden? Zou zoiets het verklaren?
Dan zou je de eerste en de enige zijn met dat probleem. Er zijn bijna 3.000.000 'breedbandinternetters' met dezelfde technologie en niet dat probleem.
Zag nog dat iemand had proberen te SSH-en naar de router :D
Welkom op het grote boze internet:

# zgrep -c "Invalid user" /var/log/messages*
/var/log/messages:1293
/var/log/messages.1.gz:5021

5000 vorige week, sinds zondagnacht 04:00 al 1300 stuks.
Maar ik wist de waardes van tweak niet eens, dus kon ook geen optimale settings instellen.
Niet aankomen, dus. Alleen als Radia Perlman zegt dat je slimmer bent dan haar mag je pielen aan je TCP/IP-settings.
misschien is er gewoon ergens in de lijn van mijn huis naar de centrale iets niet goed.
Afgaande op wat je van je modem postte niet.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069

of in de sticky:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test