TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Goed Burne, zeg me welke info je wilt hebben dan zal ik je die geven.

Wat ik net gedaan heb:
Op mijn win2ks doos een ping naar tweakers.net geopend, daarna gaan gamen, en op het moment dat ik een disconnect krijg een spike in de betreffende ping. het was geen loss zo te zien, gewoon een grote delay. Er treedt wel loss op. Een beetje primitief, maar het was maar even een probeersel.

De servers waar ik op speel zijn willekeurige servers in de UK en duitsland. Elke server hetzelfde scenario. Op het moment van de spike hebben de andere users op de server geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://p5ycho.tweakdsl.nl/spike.jpg

overigens is bovenstaande spike gewoon terwijl ik zo hier zit te surfen, zonder iets anders dan de ping naar tweakers.net. Het kan dus moeilijk nog aan de game liggen.

[edit] Nog een:
Afbeeldingslocatie: http://p5ycho.tweakdsl.nl/spike2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door P5ycho op 02-08-2005 03:06 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Xandrios schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

Ik *verwacht* dat dat eigenlijk geen probleem is, die aanvraag per mail was alleen de aanvraag voor het formulier. Worst-case: Je hebt een formulier via de post en eentje zelf geprint ;)

Over die 6 maanden weet ik ook niet, beetje vreemd. Mischien dat Floris vanavond nog online is om dat op te helderen...anders vast morgenochtend wel ;) (En voor die tijd 't formulier invullen/faxen heeft toch weinig nut anyway) :)
Om het maar even toe te lichten: Ik moest met vliegende haast dit formulier online zetten, er moet in mijn ogen nog iets aan veranderd worden en er moet nog uitleg bij. (Migraties: kenmerk DSL-lijn bijvoorbeeld.)

Het formulier is enkel voor nieuwe klanten, bestaande klanten krijgen een eenvoudiger formulier, met name omdat het migratie-stuk er uit kan en omdat je geen mail-adres en subdomein hoeft op te geven. Deze heb je immers al. :) In theorie zou je hetzelfde contract kunnen aanhouden, maar mede vanwege de eenmalige overstapkosten nemen we je aanvraag niet in behandeling als blijkt dat je al een bestaande klant bent en het formulier voor nieuwe klanten hebt gebruikt. Heb daarom nog even geduld, het formulier komt echt nog online (hopelijk heel snel). Bovendien zullen we de mensen die aan hebben gevraagd nog formulieren gaan toesturen.

FYI: We hebben tot afgelopen middag weinig duidelijkheid gehad over de modems. Uiteindelijk is de beslissing genomen om twee merken te voeren. In eerste instantie was dat niet onze bedoeling, maar het geeft onze abonnees meer keuzemogelijkheid. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

bjck schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:23:
Niet invullen is misgeschoten lijkt mij. Of er komt een apart formulier voor bestaande klanten.

Lijnkenmerk voor DSL kan je misschien ook wel leeg laten bij telco-telco
Lijnkenmerk ga ik morgen nog even uitpluizen met iemand bij Tiscali-wholesale, weliicht kunnen we zonder, dat zou erg mooi zijn. :)

Niet invullen als je bestaande klant bent overigens: we nemen je aanvraag dan eenvoudigweg niet in behandeling. Het contract voor bestaande klanten is wat eenvoudiger, maar kent wel € 75,- eenmalige kosten. Uiteraard is een e-mail adres en subdomein aangeven niet nodig, waarnaast de migratiegegevens door ons worden uitgezocht. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:21:
[...]
Niet invullen als je bestaande klant bent overigens: we nemen je aanvraag dan eenvoudigweg niet in behandeling. Het contract voor bestaande klanten is wat eenvoudiger, maar kent wel € 75,- eenmalige kosten. Uiteraard is een e-mail adres en subdomein aangeven niet nodig, waarnaast de migratiegegevens door ons worden uitgezocht. :)
Mag ik het formulier wel invullen als ik een nieuwe lijn wil? M.a.w. een 2e lijn er bij?
Of is dat ook niet toegestaan?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
rally schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 06:43:
[...]

Mag ik het formulier wel invullen als ik een nieuwe lijn wil? M.a.w. een 2e lijn er bij?
Ben je dan bestaande of nieuwe inderdaad :?

Ik vermoed gewoon bestaande. De keuze om het apart te houden is wel heel netjes. Dan kan Tweak zelf elke bestaande abonnee goed adviseren van geval tot geval en zo ook de overstap begeleiden.

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 08:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik weet niet of men dezelfde problemen heeft als ik, maar zal het toch ff neerplempen ;).
Het feit is dat ik, ook gisteravond weer tussen 21.00 en 21.30 uur een disconnect had. Het zou me weinig boeien als ik het niet eerder heb gehad, maar dit is minder dan echt waar; het speelt blijkbaar 1-2 weken al. De tijden waarop dit gebeurd is verschillend, ik kan er zelf geen lering uit trekken wanneer of waarom het gebeurd, het gebeurd gewoon.
Wat er precies gebeurd; de lijn valt (dus het ligt 100% niet aan de router) weg; er is geen dataverkeer mogelijk tussen mijn pc en de server. Dat de lijn wegvalt is te zien doordat het modemlampje (de ADSL van de copperjet 816-2p) uitvalt; na 5-6 seconden knippert het weer, en is er geen 2de disconnect zoals bij anderen.

Het spel wat ik speel heet Call of Duty-United Offensive. De server is een nederlandse server, 100mbit colo, ipadres kan ik -evt- hier neerzetten.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dimmu schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 08:22:
Ik weet niet of men dezelfde problemen heeft als ik, maar zal het toch ff neerplempen ;).
Het feit is dat ik, ook gisteravond weer tussen 21.00 en 21.30 uur een disconnect had. Het zou me weinig boeien als ik het niet eerder heb gehad, maar dit is minder dan echt waar; het speelt blijkbaar 1-2 weken al. De tijden waarop dit gebeurd is verschillend, ik kan er zelf geen lering uit trekken wanneer of waarom het gebeurd, het gebeurd gewoon.
Wat er precies gebeurd; de lijn valt (dus het ligt 100% niet aan de router) weg; er is geen dataverkeer mogelijk tussen mijn pc en de server. Dat de lijn wegvalt is te zien doordat het modemlampje (de ADSL van de copperjet 816-2p) uitvalt; na 5-6 seconden knippert het weer, en is er geen 2de disconnect zoals bij anderen.

Het spel wat ik speel heet Call of Duty-United Offensive. De server is een nederlandse server, 100mbit colo, ipadres kan ik -evt- hier neerzetten.
Zoals ik al eerder schreef heb ik exact dezelfde problemen met BF2 (BF1942 trouwens ook, maar aangezien ik dat nu nauwelijks meer speel...). Ik weet voor 99,9954& zeker dat het aan de BBNed verbinding ligt omdat ik dus ook nog (tijdelijk) een kabel verbinding er naast heb liggen. Zodra ik al het verkeer via de kabel laat lopen heb ik geen enkel probleem meer en wordt ik geen enkele server meer afgegooid.
Ook erg goedkoop om meteen alle BF2 servers af te schilderen als "brak".

En om meteen maar een ander vooroordeel de kop in te drukken: Er gaat op dat moment geen BitTorrent of andere P2P verkeer over de lijn(en). Dus dat kan ook niet de oorzaak zijn.

Vervelend is het i.i.g. wel, dus hopelijk kan iemand helpen deze problemen te tracen en op lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
rally schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:44:
[...]

Zoals ik al eerder schreef heb ik exact dezelfde problemen met BF2 (BF1942 trouwens ook, maar aangezien ik dat nu nauwelijks meer speel...). Ik weet voor 99,9954& zeker dat het aan de BBNed verbinding ligt omdat ik dus ook nog (tijdelijk) een kabel verbinding er naast heb liggen. Zodra ik al het verkeer via de kabel laat lopen heb ik geen enkel probleem meer en wordt ik geen enkele server meer afgegooid.
Ook erg goedkoop om meteen alle BF2 servers af te schilderen als "brak".

En om meteen maar een ander vooroordeel de kop in te drukken: Er gaat op dat moment geen BitTorrent of andere P2P verkeer over de lijn(en). Dus dat kan ook niet de oorzaak zijn.

Vervelend is het i.i.g. wel, dus hopelijk kan iemand helpen deze problemen te tracen en op lossen :)
Heb ook bijna hetzelfde verhaaltje richting de helpdesk gestuurd. Ik zal iig ook monitoren wanneer het probleem zich voordoet, zodat er (misschien) een log aangemaakt kan worden wanneer de disconnect precies gebeurd.
Het ligt iig niet ook aan mijn kant, geen p2p oid die naast het gamen over de lijn loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Het gaat dan dus toch over het door mij gequote probleem van 22-7. De bal ligt dan ook weer bij bbned (voor de zoveelste keer). Ik kan niet wachten tot ik tiscali heb moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 06:25
In het TIS-ADSL2 formulier staat dat je ook een KPN factuur moet opsturen indien dit nodig is.
Maar wanneer is dit nodig en wanneer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist een mailtje gehad van Demon betreffende mijn lijnkenmerk. Ze zeggen dat ik waarschijnlijk het KPN Service ID bedoel, de mijne is drie letters en vijf cijfers. Dus dat zal wel kloppen :)

Kan ik vandaag de aanmelding de deur uitdoen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2005 11:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

rally schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 06:43:
[...]

Bestaande klant Rally, ik hoop aan het einde van de middag die formulieren online te hebben. En nogmaals: we gaan deze ook versturen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:18:
Zojuist een mailtje gehad van Demon betreffende mijn lijnkenmerk. Ze zeggen dat ik waarschijnlijk het KPN Service ID bedoel, de mijne is drie letters en vijf cijfers. Dus dat zal wel kloppen :)

Kan ik vandaag de aanmelding de deur uitdoen :)
Klopt, had dit ook opgevraagd en nog even TweakDSL gebeld om te vragen of dat juist was... En dat was het :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

fiftyfive schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:06:
In het TIS-ADSL2 formulier staat dat je ook een KPN factuur moet opsturen indien dit nodig is.
Maar wanneer is dit nodig en wanneer niet?
Wel nodig: Als je ADSL2 over deze KPN-verbinding laat aanleggen.
Niet nodig: Als je nieuw koper besteld.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:24:
[...]

Bestaande klant Rally, ik hoop aan het einde van de middag die formulieren online te hebben. En nogmaals: we gaan deze ook versturen!
Super :)
En ik moet zeggen dat het ERG prettig is dat de medwerkers bij T-DSL hier posten. Dat beschouw ik toch als een extra stukje service. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:08
Floris,
Kan je mij vertellen of ik nog kan migreren van mijn huidige verbinding?
Ik heb op dit moment adsl van concepts over het BBned netwerk, deze verbinding is al opgezegd en als het goed is is deze per 27 augustus offline. Ik ben nu met concepts aan het bellen voor het bbned adsl lijn kenmerk om deze zo op het formulier in te vullen. Kan het nog? Of ben ik al te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:25:
[...]

Wel nodig: Als je ADSL2 over deze KPN-verbinding laat aanleggen.
Niet nodig: Als je nieuw koper besteld.
Waarom moet ik een kopiefactuur meesturen? Kan me niet herinneren dat bij de aanvraag van m'n huidige ADSL-lijn te hebben gedaan.

Maar goed, dan ook maar een kopiefactuur van KPN erbij. Naast de kopie van m'n identiteitsbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hullepim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:35:
Floris,
Ik heb op dit moment adsl van concepts over het BBned netwerk, deze verbinding is al opgezegd en als het goed is is deze per 27 augustus offline. Ik ben nu met concepts aan het bellen voor het bbned adsl lijn kenmerk om deze zo op het formulier in te vullen. Kan het nog? Of ben ik al te laat?
Hangt er helemaal vanaf wat Concepts & BBned doen met die opzegging. Als hij al bij KPN gemeld is voor ophef op die datum is de lijn niet meer te migreren. Als hij dat nog niet is kan hij nog wel gemigreerd worden.....

LineID is niet noodig verder. Alleen kan je aanvraag afgewezen worden voor overstap door bovenstaande reden. Houd dat in de gaten samen met TweakDSL. Als hij is afgwezen zal je dus bij Tweak of samen met Tweak een aanvraag voor levering moeten indienen op de datum dat je lijn ook echt gesloopt/DSLvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:01:
[...]

Hangt er helemaal vanaf wat Concepts & BBned doen met die opzegging. Als hij al bij KPN gemeld is voor ophef op die datum is de lijn niet meer te migreren. Als hij dat nog niet is kan hij nog wel gemigreerd worden.....

LineID is niet noodig verder. Alleen kan je aanvraag afgewezen worden voor overstap door bovenstaande reden. Houd dat in de gaten samen met TweakDSL. Als hij is afgwezen zal je dus bij Tweak of samen met Tweak een aanvraag voor levering moeten indienen op de datum dat je lijn ook echt gesloopt/DSLvrij is.
Dat dsl lijn kenmerk heb je dus niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hullepim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:04:
[...]

Dat dsl lijn kenmerk heb je dus niet meer nodig?
Floor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het aanmeldformulier voor ADSL2+ vermeld geen adres om het naar op te sturen... ik neem aan dat het gewoon naar het volgende adres moet?

TweakDSL
Randstad 22-133
1316 BW Almere
Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:08:
Ik ben inmiddels bezig met nieuwe orderforms waar ze niet meer op voorkomen. Wacht die nog even af: dan heb je niet eens meer de optie om het in te vullen :D
Ik heb het wel ingevuld, maar dat is geen probleem neem ik aan :)
Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:09:
[...]

Correct, dat is het adres van ons kantoor, wat ook onder 'contact' op de website (zou moeten?) staan.
Misschien wel handig om het ook op het formulier te vermelden... :)

[ Voor 72% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ben inmiddels bezig met nieuwe orderforms waar ze niet meer op voorkomen. Wacht die nog even af: dan heb je niet eens meer de optie om het in te vullen :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:08:
Het aanmeldformulier voor ADSL2+ vermeld geen adres om het naar op te sturen... ik neem aan dat het gewoon naar het volgende adres moet?

TweakDSL
Randstad 22-133
1316 BW Almere
Correct, dat is het adres van ons kantoor, wat ook onder 'contact' op de website (zou moeten?) staan.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:38:
[...]

Waarom moet ik een kopiefactuur meesturen? Kan me niet herinneren dat bij de aanvraag van m'n huidige ADSL-lijn te hebben gedaan.

Maar goed, dan ook maar een kopiefactuur van KPN erbij. Naast de kopie van m'n identiteitsbewijs.
Ter controle: als jouw gegevens niet overeenkomen met de gegevens op je KPN-factuur, dan is er ergens iets niet goed gegaan. Daarbij geeft ons dit de zekerheid dat er een lijn is om over te leveren. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

hullepim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:35:
Floris,
Ik kan het je niet zomaar vertellen, bjck geeft daar ook al wat uitleg over... Als bbned nog geen lijnsloop geordered heeft bij KPN, dan kan Concepts dit trachten tegen te houden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

Ik kan het je niet zomaar vertellen, bjck geeft daar ook al wat uitleg over... Als bbned nog geen lijnsloop geordered heeft bij KPN, dan kan Concepts dit trachten tegen te houden. :)
Ik ben er inmiddels achter dat Concepts dat niet geregeld heeft en dat ze dat ook niet gaan doen. Dit zou volgens hun dan door jullie in het migratie traject gedaan worden. Klopt het zo wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als Concepts geen lijnsloop heeft aangevraagd, dan kunnen we, na de opzegtermijn, je lijn gaan verhuizen :) Dat opzeggen had je dus al gedaan, op het nieuwe orderformulier, dat ik nu aan het maken ben staat een mogelijkheid om een wensdatum in te voeren. Deze datum moet je de 'disconnectdatum' van Concepts invullen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zoals ik al zei inderdaad. Dan gaat een overstap niet meer lukken mogelijk en zal je overstap aanvraag afgewezen worden door Tiscali omdat je lijn reeds gesloopt gaat worden.

Dan moet je samen met Tweak zorgen dat er dus ipv een overname/overstap/telco-telco een andere aanvraag naar Tiscali gaat voor levering van DSL op je vrije telefoonlijn na de sloop van je huidige verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:32:
Als Concepts geen lijnsloop heeft aangevraagd, dan kunnen we, na de opzegtermijn, je lijn gaan verhuizen :) Dat opzeggen had je dus al gedaan, op het nieuwe orderformulier, dat ik nu aan het maken ben staat een mogelijkheid om een wensdatum in te voeren. Deze datum moet je de 'disconnectdatum' van Concepts invullen. :)
Okidoki, die formulieren staan vanmiddag online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ben er nu de laatste hand aan aan het leggen. Ze gaan asap online :)

[edit] De nieuwe forms voor nieuwe klanten staan online. Voor bestaande klanten staan de files er al wel, maar ik heb er nog geen site-teksten voor... Dat volgt later vanmiddag. :)

Word-doc
PDF

[ Voor 71% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 13:38 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:52:
Ben er nu de laatste hand aan aan het leggen. Ze gaan asap online :)

[edit] De nieuwe forms voor nieuwe klanten staan online. Voor bestaande klanten staan de files er al wel, maar ik heb er nog geen site-teksten voor... Dat volgt later vanmiddag. :)

Word-doc
PDF
Volgens mij heb je een fout gemaakt met de nieuwe forms, als ik hem download krijg ik namelijk de versie voor bestaande klanten

edit:
nu niet meer...

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

hullepim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:18:
[...]

Volgens mij heb je een fout gemaakt met de nieuwe forms, als ik hem download krijg ik namelijk de versie voor bestaande klanten
Is als het goed is gefikst, stom foutje :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem zojuist gefaxed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
In het nieuwe formulier kan je niet aangeven welke provider je huidige is voor migratie, moeten jullie dat dan niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

hullepim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:32:
In het nieuwe formulier kan je niet aangeven welke provider je huidige is voor migratie, moeten jullie dat dan niet weten?
neuh :)

Voor de volledigheid ook de forms voor nieuwe klanten:
Word-Docje
PDF

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Even voor de volledigheid dan,

Ik heb mijn verbinding bij Concepts opgezegd en krijg morgen de datum van beeindiging contract. Bij mijn weten is dat 27 augustus. Die datum vul ik in op het formulier. Dan regelen jullie de omzetting van BBned naar Tiscali en ben ik met minimale downtime over naar jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

Word-Docje
PDF
PDFje is aangepast, DOCje is nog de oude versie.

Wat betreft de wensdatum: wat voor termijn moet ik aanhouden? Demon geeft aan dat de nieuwe provider uiterlijk twee weken voor de migratiedatum bij hun een verhuisverzoek moet indienen en dat ik het beste pas kan opzeggen als de verhuizing geslaagd is. Lijkt me, wat dit betreft, toch ook wel handig dat ik op het formulier mijn huidige ISP vermeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:45:
[...]

PDFje is aangepast, DOCje is nog de oude versie.

Wat betreft de wensdatum: wat voor termijn moet ik aanhouden? Een week is natuurlijk te kort zeker. Plus ik zit nog met Demon, ik weet niet hoe snel zij een lijn vrijgeven voor telco-telco migratie.
Eerst opzeggen bij Demon, zij geven je dan een datum als het goed is :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

hullepim schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:43:
Even voor de volledigheid dan,

Ik heb mijn verbinding bij Concepts opgezegd en krijg morgen de datum van beeindiging contract. Bij mijn weten is dat 27 augustus. Die datum vul ik in op het formulier. Dan regelen jullie de omzetting van BBned naar Tiscali en ben ik met minimale downtime over naar jullie?
Correct :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:47:
[...]

Ja hallo, Demon zegt dat ik pas moet opzeggen als ik via jullie verbinding heb. Jij zegt dat ik moet opzeggen voordat ik me aanmeld bij jullie.

Wat is het nou?!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:47:
[...]

NEEE :D

Juist niet opzeggen bij Demon nog!

edit:
Even 10 minuten, tik ik even verhaaltje.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:50:
[...]

NEEE :D

Juist niet opzeggen bij Demon nog!

edit:
Even 10 minuten, tik ik even verhaaltje.
Volgens Demon moet ik pas opzeggen zodra de verhuizing al helemaal geslaagd is. Lijkt me ook logischer.

Maar goed, ik moet nu wel duidelijkheid hebben over wat ik moet doen. Beide providers spreken elkaar tegen.

Demon heeft mij het volgende laten weten:
In principe is het zo dat bij overstappen naar een andere provider de nieuwe provider alle zaken direct met ons afhandelt. Zij dienen uiterlijk twee weken voor de migratiedatum een verhuisverzoek bij ons in. U kunt zelf dan pas het beste uw opzegging bij ons indienen als de verhuizing helemaal geslaagd is en uw verbinding gebruik maakt van uw nieuwe provider. Doet u dat namelijk eerder, dan bestaat er de kans dat het ADSL signaal van de lijn wordt gehaald voordat de nieuwe provider klaar is met installeren. Dit heeft onder andere als gevolg dat u dan enige tijd zonder internet zit.

Als u bij ons opzegt zodra de verhuizing geslaagd is wordt er geen opzegtermijn gehanteerd. Dit om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Volgens mij moet ik gewoon eerst TweakDSL aanvragen, gewenste ingangsdatum twee weken vanaf morgen (gezien de twee weken termijn die Demon noemt). En dan pas Demon opzeggen als TweakDSL heeft geleverd.

[ Voor 71% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Rare vraag misschien, maar is er al bekend op welke postcodes TIS ADSL2+ te leveren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zijn voor een overstap van ISP of DSL-netwerk (dus telco-telco-migratie) twee belangrijke vuistregels omtrend je lijn:
  1. Een lijn die reeds opgeheven gaat worden (dus ISP heeft opzegging bij telco in gediend en telco bij KPN voor sloop) kan niet meer gemigreerd worden.
  2. Een lijn kan veilig opgezegd worden bij de oude ISP als de nieuwe de overstap (telco-telco-migratie of ISP-overdracht) heeft bevestigd met de geplande overstap datum.
Dus wat je moet doen (moeten == meest wenselijk) is bekijken wat je opzegtermijn is bij je huidige ISP. Dan plan je die termijn minus een week (speling!) als wensdatum voor overstap. Heeft TweakDSL bevestiging van Tiscali voor de geplande/verzochte datum kan je veilig opzeggen bij je huidige ISP. Als extra kan je die nog melden dat je lijn overgenomen gaat worden op XX-XX-2005.

Als je aanvraagt en dag later opzegt is dus gevaarlijk. Kan je huidige ISP de opheffing misschien wel eerder afhandelen dan Tweak je aanvraag kan!

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:16:
Er zijn voor een overstap van ISP of DSL-netwerk (dus telco-telco-migratie) twee belangrijke vuistregels omtrend je lijn:
  1. Een lijn die reeds opgeheven gaat worden (dus ISP heeft opzegging bij telco in gediend en telco bij KPN voor sloop) kan niet meer gemigreerd worden.
  2. Een lijn kan veilig opgezegd worden bij de oude ISP als de nieuwe de overstap (telco-telco-migratie of ISP-overdracht) heeft bevestigd met de geplande overstap datum.
Kortom, ik vraag aan bij TweakDSL en als zij de gewenste opleverdatum bevestigen kan ik per opleverdatum opzeggen bij Demon.

BTW, Demon hanteert bij telco-telco migraties geen opzegtermijn zolang ik maar opzeg als de nieuwe verbinding geleverd is.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Juistem! Meest veilig en trefzeker.

En helemaal op de dag of week nauwkeurig overlopen qua opzegdatum en facturatie krijg je het toch niet. Dat zou een unicum zijn. Meest belangrijk is een overstap zonder downtijd van twee weken en hoop geregel en gebel lijkt mij ook boven een week dubbel betalen....

Wensdatum eerder dan 8 werkdagen opgeven heeft 0,0 zin, minimum periode is 8 a 10 werkdagen voor een telco-telco-migratie.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Floris schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

Word-Docje
PDF
Erhm... Voor de volledigheid ook de forms voor nieuwe klanten? Die stonden er al een keer tussen (nu 2x link naar de .doc en .pdf). Bedoelde je niet dat je de (link voor de) forms voor bestaande klanten wilde posten?

Even een klein vraagje: Wat is de (geschatte) doorlooptijd tot de oplevering? Zo'n 3 weken?

Laatste vraag: Mag ik ook zelf een nieuwe lijn aanvragen bij de KPN en dan de aanvraag doen?
Dit omdat ik op het moment mijn DSL aanlsluiting over een ISDN lijn heb. Aangezien ik mijn VoDSL ga verliezen wil ik heel graag de KPN lijn gaan gebruiken voor telefonie (totdat VoIP beschikbaar is).
Dus... is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:20:
Juistem! Meest veilig en trefzeker.

En helemaal op de dag of week nauwkeurig overlopen qua opzegdatum en facturatie krijg je het toch niet. Dat zou een unicum zijn. Meest belangrijk is een overstap zonder downtijd van twee weken en hoop geregel en gebel lijkt mij ook boven een week dubbel betalen....

Wensdatum eerder dan 8 werkdagen opgeven heeft 0,0 zin, minimum periode is 8 a 10 werkdagen voor een telco-telco-migratie.
Oké, ik zet even alles op een rijtje wat ik ga doen:

1) TweakDSL formulier invullen voor migratie, gewenste ingangsdatum 17-08-2005 (twee weken vanaf nu).

2) Ik wacht bevestiging af van TweakDSL.

3) Indien bevestigd, per 17-08-2005 Demon opzeggen ivm telco-telco migratie. Als de lijn eenmaal verhuisd is hanteert Demon geen opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@Rally:

Als je nu ISDN + linesharing hebt kan je ook er voor kiezen om inderdaad bij KPN een nieuwe analoge belbudget lijn aan te vragen. Dan kan kan je daarop als die het doet gewoon linesharing aanvragen. Bespaart je de €75 euro NSL (kaal-koper) kosten eenmalig ;)

Xandrios kent dit tuurkje ook ;)

Maar heb je nog wel linesharing? Gezien je VoDSL hebt kan het dan niet zijn dat je huidige lijn dedicated is geworden (kaal-koper) en je geen ISDN1/2 meer van KPN hebt?

Doorlooptijden zijn verschillend per type aanvraag. Overstap telco-telco ~2 weken (tenzij wensdatum verderweg ligt). Linesharing op bestaande analoge lijn kan in een week zelfs (mits lijn natuurlijk al opgeleverd is of er al lag). Nieuwe koperlijn (NLS/kaal-koper) ~2 weken.
Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:25:
[...]

Oké, ik zet even alles op een rijtje wat ik ga doen:

1) TweakDSL formulier invullen voor migratie, gewenste ingangsdatum 17-08-2005 (twee weken vanaf nu).

2) Ik wacht bevestiging af van TweakDSL.

3) Indien bevestigd, per 17-08-2005 Demon opzeggen ivm telco-telco migratie. Als de lijn eenmaal verhuisd is hanteert Demon geen opzegtermijn.
Puntje 3 is heel netjes van ze, kunnen vele ISP's een voorbeeld aan nemen.

Overigens als je nu al op BaByXL zit bij Demon kan je wensdatum ook morgen doen, wordt dan automatisch een ISP-hop en kan heel snel.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:16:
Dus wat je moet doen (moeten == meest wenselijk) is bekijken wat je opzegtermijn is bij je huidige ISP. Dan plan je die termijn minus een week (speling!) als wensdatum voor overstap. Heeft TweakDSL bevestiging van Tiscali voor de geplande/verzochte datum kan je veilig opzeggen bij je huidige ISP. Als extra kan je die nog melden dat je lijn overgenomen gaat worden op XX-XX-2005.

Als je aanvraagt en dag later opzegt is dus gevaarlijk. Kan je huidige ISP de opheffing misschien wel eerder afhandelen dan Tweak je aanvraag kan!
Sorry dat ik het misschien niet begrijp, maar wat moet ik nou doen in mijn situatie. Ik heb dus al opgezegd bij Concepts, datum is 27 augustus. Geef ik dan op dat formulier van jullie aan 27 augustus? En ik moet dus tegen Concepts zeggen dat ze mijn BBned lijn laten bestaan totdat jullie hem opzeggen en mijn lijn naar Tis migreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:26:

[..]

Doorlooptijden zijn verschillend per type aanvraag. Overstap telco-telco ~2 weken (tenzij wensdatum verderweg ligt). Linesharing op bestaande analoge lijn kan in een week zelfs (mits lijn natuurlijk al opgeleverd is of er al lag).
Dus in mijn situatie (reeds bestaande ADSL aansluiting over analoge lijn met linesharing) kan de overstap wel sneller?
Puntje 3 is heel netjes van ze, kunnen vele ISP's een voorbeeld aan nemen.
Staat in hun mailtje: "om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen". Is idd erg netjes.
Overigens als je nu al op BaByXL zit bij Demon kan je wensdatum ook morgen doen, wordt dan automatisch een ISP-hop en kan heel snel.
Nee, helaas, ik zit op het BBNed netwerk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:26:
@Rally:
Maar heb je nog wel linesharing? Gezien je VoDSL hebt kan het dan niet zijn dat je huidige lijn dedicated is geworden (kaal-koper) en je geen ISDN1/2 meer van KPN hebt?

Doorlooptijden zijn verschillend per type aanvraag. Overstap telco-telco ~2 weken (tenzij wensdatum verderweg ligt). Linesharing op bestaande analoge lijn kan in een week zelfs (mits lijn natuurlijk al opgeleverd is of er al lag). Nieuwe koperlijn (NLS/kaal-koper) ~2 weken.
[...]
Ik heb inderdaad een kaal-koper lijn op het moment (mijn telefoonnummers zijn ooit naar T-DSL/Cambrium gemigreerd. (en ja... ik bespaar € 75,00 maar ik moet wel € 45,00 betalen voor een nieuwe lijn ;) Netto toch nog altijd € 40,00 )
Maar als ik dan toch rond de € 9,50 per maand moet betalen, dan heb ik toch liever ook de mogelijkheid om er over te kunnen bellen :)
Tenzij ik bij een migratie mijn bestaande telefoonnummers kan blijven behouden lijkt me ook het onderstaande mogelijk:

1.. Nieuwe (analoge) telefoonlijn bij KPN aanvragen
2. Gebruik maken van de Tiscali actie voor nieuwe klanten.
3. Bestaande T-DSL ultra lijn opzeggen

Laat ik het anders formuleren: Wat is het advies van jullie als ik de volgende situatie thuis heb:
TweakDSL Ultra DSL lijn (BBNed verbinding) via ISDN i.c.m. VoDSL
Als ik teminste een van mijn telefoonnummers zou kunnen behouden is dat mooi, maar niet perse noodzakelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt dus deze situatie niet. Je hebt geen linesharing via ISDN. Je hebt een dedicated (kaal-koper) verbinding toevallig op annexB (rare situatie ontstaat alleen bij ISDN linesharing en ISDN opzeggen (door nummerportering).

;)

Je telefoonnummer(s) zal je dus weer moeten porteren naar een aanbieder die je Telefonie kan aanbieden via een ander medium van VoDSL via 't BBned netwerk. Dus een VoIP aanbieder (TweakDSL straks?) of je kan nummer van VoDSL ook porteren naar je nieuwe KPN analoge lijn bijvoorbeeld bij de aanvraag d'r van ipv nieuw nummer ;)

Keuzes...

@Wildfire

Kan dus in twee weken, geen wensdatum of wensdatum van morgen behandeld TweakDSL denk ik (floor?) als 'zo snel mogelijk'.

@hullepim

Dit is ook een aparte situatie. Je zou kunnen proberen toch nog een overstap aan te vragen. (is ook mijn advies) en als die goedgekeurd wordt (wensdatum even voor die 27ste zetten!) heb je mazzel. Wordt die afgekeurd moet je even met TweakDSL in overleg of je nieuwe aanvraag moet doen maar dan gewoon voor levering (andere optie op 't formulier) die ze dan kunnen indienen bij Tiscali op het moment dat je lijn DSL-VRIJ is van BBned/Concepts.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op het contract dat je kunt kiezen tussen 4 modems van 2 merken.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een modem met WLAN.

Welke modem is dan het beste? Zyxell of Speedtouch.

Iemand ervaring / mening hierover.

Even gegeoogled en het lijkt me dat het de volgende typennr betreft:

Zyxel Prestige 660 HW
Speedtouch 716 G

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
rally schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:21:

Erhm... Voor de volledigheid ook de forms voor nieuwe klanten? Die stonden er al een keer tussen (nu 2x link naar de .doc en .pdf). Bedoelde je niet dat je de (link voor de) forms voor bestaande klanten wilde posten?
Ik denk het ook, we hebben nu 3 keer linkjes gekregen met forms voor nieuwe klanten.
Volgens mij had die post de linkjes voor bestaande klanten moeten bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Bestaande klanten:
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/b_kl_TISADSL2.pdf
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/b_kl_TISADSL2.doc

Nieuwe klanten:
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/nw_kl_TISADSL2.pdf
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/nw_kl_TISADSL2.doc

Creatief omgaan met linkjes :Y)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:21:

Zyxel Prestige 660 HW
Speedtouch 716 G
Mischien even goed om te checken naar levertijd. Ik verwacht namelijk dat de speedtouch nog niet direct leverbaar is, de Zyxel weet ik niet zeker.
'k heb geen idee of Tweak zal wachten met opleveren van de lijn tot het modem geleverd is. Of dat ze de lijn direct opleveren zodat je je oude modem kunt blijven gebruiken, totdat de nieuwe modem(s) leverbaar zijn. Mishcien dat iemand van Tweakdsl dat nog kan toelichten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 02-08-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

fjs

PSN: ftltc

Gelden deze modems alleen voor de TIS abbo of ook voor de BBNed abbo? Ik zou eigenlijks met bijbetaling ook wel zo'n draadloze willen.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Xandrios schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:56:
[...]

Mischien even goed om te checken naar levertijd. Ik verwacht namelijk dat de speedtouch nog niet direct leverbaar is, de Zyxel weet ik niet zeker.
'k heb geen idee of Tweak zal wachten met opleveren van de lijn tot het modem geleverd is. Of dat ze de lijn direct opleveren zodat je je oude modem kunt blijven gebruiken, totdat de nieuwe modem(s) leverbaar zijn. Mishcien dat iemand van Tweakdsl dat nog kan toelichten :)
"Toevallig" heb ik de SpeedTouch 716 met Wireless, VoIP voorbereiding etc al twee weken in huis (goede relatie met de leverancier :*) ) en ik moet zeggen dat het een ZEER compleet apparaat is.
Zowel via GUI als commandpromt te configuren. VoIP interface ziet er goed uit (2 x FXO poort en 1 x FXS poort voor eventuele fallback op PSTN).
Uiteraard incl WLan 802.11g (54Mbit). Tot zover was ik onder de indruk. Helaas heb ik de ADSL2+ kwaliteiten nog niet kunnen testen, maar ik heb me laten vertellen dat de SpeedTouch'en hoger intrainen als de Zyxels. Maar het zou prettig zijn als iemand dit zou kunnen bevestigen :)
Overigens ben ik geen dealer o.i.d., maar gewoon een particulier met een gezonde intresse voor gadgets en nieuwe produkten.

Mijn enige (luxe) "probleem" is hoe het geheel aan te sluiten. Op het moment heb ik er namelijk nog een HotBrick Loadbalancer tussen zitten en dat zou ik graag zo houden ;)

Zo... en dan ga ik nu een nieuwe telefoonlijn aanvragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:21:

Zyxel Prestige 660 HW
Speedtouch 716 G
Gaat om de 2602HL en HWL als ik het goed heb. De 660 heeft geen VoIP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:18:
[...]

Gaat om de 2602HL en HWL als ik het goed heb. De 660 heeft geen VoIP ;)
Dat klopt als een zwerende vinger. Ik zat er dus naast. Zo dan:

Zyxel Prestige 2602HW Series

Hier iemand al wel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 06:25
Wat word er bedoeld met "Ik heb een kaal koper verbinding voor mijn ADSL, deze wil ik voor TIS ADSL2 gebruiken."

Moet ik dit aanvinken als ik een gewone analoge tel lijn heb via KPN?
Waar op dit moment geen ADSL signaal op zit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

fiftyfive schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:38:
Wat word er bedoeld met "Ik heb een kaal koper verbinding voor mijn ADSL, deze wil ik voor TIS ADSL2 gebruiken."

Moet ik dit aanvinken als ik een gewone analoge tel lijn heb via KPN?
Waar op dit moment geen ADSL signaal op zit trouwens.
Nee, in dit geval moet je de "Ik heb een analoge verbinding via KPN waarover geen ADSL wordt geleverd"-optie aanvinken.

Kaal koper is een lijn waar je niet mee kunt bellen en dus gewoon nutteloos ligt rond te hangen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 02-08-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:43:
[...]

Nee, in dit geval moet je de "Ik heb een analoge verbinding via KPN waarover geen ADSL wordt geleverd"-optie aanvinken.

Kaal koper is een lijn waar je niet mee kunt bellen en dus gewoon nutteloos ligt rond te hangen :)
Als je nu een kaal-koper verbinding hebt heb je dus wel ADSL maar geen linesharing. Dus geen KPN telefonie (meer) op die lijn zitten naast je ADSL.

Een ongebruikt aderpaar is geen kaal-koper lijn maar een ongebruikt aderpaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

over dat lijnkenmerk gebeuren:

XS4all is niet erg happig om het te geven, van een helpdeskmedewerker:

"Dit is geen informatie die wij aan klanten kunnen geven. Ik vermoed dat u
weg wilt verhuizen naar een andere provider (spijtig), maar deze provider
weet de juiste procedure op dit kenmerk aan te vragen bij ons."

edit:
Ik stuur jullie het formulier met als wensdatum 1 maand (is opzegtermijn bij Xs4all) vanaf nu - 1 week. Vervolgens krijg ik van jullie bericht dat tiscali bevestigd heeft en kan ik opzeggen bij xs4all met de telco-telco opmerking.

Zo lees ik dat toch goed?

edit2: ok, dan zonder lijnkenmerk :)

[ Voor 59% gewijzigd door Magic666 op 02-08-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Download even nieuwe formulier. Is niet nodig om die informatie te verstrekken voor TisDSL2. Zie linkjes hierboven in de thread.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaande klanten:
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/b_kl_TISADSL2.pdf
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/b_kl_TISADSL2.doc

Nieuwe klanten:
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/nw_kl_TISADSL2.pdf
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/nw_kl_TISADSL2.doc

Je mag op sturen maar kan ook via de fax. :?
TweakDSL
Randstad 22-133
1316 BW Almere
Fax: 036-5460089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Even tussen al het adsl2-geweld door:
Al nieuws over de haperende bbned lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
P5ycho schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:43:
Even tussen al het adsl2-geweld door:
Al nieuws over de haperende bbned lijnen?
yup. Ik heb nog vanmiddag een mail teruggehad van de 2de lijns.
Wat ze vragen - als er weer een hapering gebeurd- van je is het volgende te mailen naar de support@tweakdsl.nl - emailadres:
- Welk spel
- Welke server
- Datum/tijd
- evt. logs
- evt. bijzonderheden.

Omdat het nu ongeveer 3 weken voorkomt, maar de UDP-logs (althans, zo vertelde degene me) 'schoon' zijn en geen haperingen vertonen, willen ze met deze info meer opzoek gaan naar het specifieke probleem.
Ik neem trouwens wel aan dat met "welke server" men het ipadres bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
het ligt aan iets tussen ons en tweakdsl, niet daarbuiten. als ik gewoon ping naar bijv. tweakers.net en verder een schone lijn houd zijn de hickups er ook. dus met een tijd en log zouden ze genoeg moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magic666 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:30:

[...]

Ik stuur jullie het formulier met als wensdatum 1 maand (is opzegtermijn bij Xs4all) vanaf nu - 1 week. Vervolgens krijg ik van jullie bericht dat tiscali bevestigd heeft en kan ik opzeggen bij xs4all met de telco-telco opmerking.

Zo lees ik dat toch goed?

edit2: ok, dan zonder lijnkenmerk :)
Je zou een week na de aanmelding als je geen bevestiging + datum hebt nog even een mailtje eraan kunnen wagen. Dan kan je veilig opzeggen als het bestigd is. Als je toch eerder opzegd en XS4all zegt je lijn op bij BBned heb je kans dat zij eerder zijn en wordt je overstap afgewezen en je BBned verbinding gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Durft iemand een inschatting te maken of de 3mb/1mb aanbieding ook na 15 augustus nog voortduurt??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Vraagje voor de Tweakdsl medewerkers:

Moet je nou als bestaande tweak klant ook een kopie factuur KPN meesturen?
En wanneer zal die 75,- en het geld voor het modem worden afgeschreven. De vorige keer ging dat voor mijn rekening te snel :P en stond ik dus rood wat ik liever niet heb.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel benieuwd welk modem je het beste kunt nemen.
Zo op het eerste gezicht lijkt de speedtouch de betere optie.
Die ondersteund wpa en de zyxel blijkbaar niet.
Tevens is de speedtouch voorxzien van een pstn poort terwijl dat op de zyxel optioneel is.

Anderzijds heb ik vrij goede ervaringen met m'n "oude" zyxel r31.

Maar hulde voor Demon ja wat puntje 3 betreft.

Oja,
zie op het aanmeldingsformulier staan dat je je op kunt geven voor de 20Mbit usenet server.
Wellicht dat ik daar interesse in heb maar ik weet niet of ik dat voor een heel jaar wil.
Wie weet hoe dat zit?
Zou dat optioneel liefst per maand of iig per kwartaal aan kunnen vragen of op kunnen zeggen..
Ga me d'r iig niet voor een jaar voor vastleggen.

Dank aan bjck voor het ophelderen cq uit de wereld helpen van dit misverstand.
Was niet aan de orde geweest als ze op hun site wat duidelijker geweest waren.
Wat moet je als je een pdf doorzoekt op wpa en geen hits krijgt..

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
P5ycho schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:41:
het ligt aan iets tussen ons en tweakdsl, niet daarbuiten. als ik gewoon ping naar bijv. tweakers.net en verder een schone lijn houd zijn de hickups er ook. dus met een tijd en log zouden ze genoeg moeten hebben...
Yup, alleen is misschien ook wel het IP belangrijk, zo kunnen ze zien waar de locatie van de server is, en of dit ook te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Dimmu schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:48:
[...]

yup. Ik heb nog vanmiddag een mail teruggehad van de 2de lijns.
Wat ze vragen - als er weer een hapering gebeurd- van je is het volgende te mailen naar de support@tweakdsl.nl - emailadres:
- Welk spel
- Welke server
- Datum/tijd
- evt. logs
- evt. bijzonderheden.

Omdat het nu ongeveer 3 weken voorkomt, maar de UDP-logs (althans, zo vertelde degene me) 'schoon' zijn en geen haperingen vertonen, willen ze met deze info meer opzoek gaan naar het specifieke probleem.
Ik neem trouwens wel aan dat met "welke server" men het ipadres bedoelt.
Het probleem staat notabene op hun site trouwens! (22-7)
Ze moeten gewoon bbned achter de kont aan zitten zodat ze eens goed kijken wat er mis is, de hele lijn valt uit namelijk. UDP verkeer nakijken heeft dan ook weinig zin, aangezien dit een andere laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat ik begreep is dat ook de ZyXEL de variant is met de L en dus een PSTN doorvoer heeft als VoIP niet werkt en dus 1 toestel voor beide inkomende lijnen.

Tiscali zelf levert ook de ZyXEL 2602 aan haar abonnees ter informatie. En ook zie ik in mijn modem gewoon WPA bij de Wireless opties.

Ervaringen zullen pas komen als de eerste van jullie de keuze hebben gemaakt en online zijn ;)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

vraagje over adsl2 aanvraagformulier bestaande klanten tweakdsl

ik heb nu dus adsl over een kaal koper lijn, voorheen isdn en het isdn modem zit er nog gewoon op.
ik heb nog een andere inkomende lijn die ik had voor dsl voor het tijdperk van linesharing (kon in eerste instantie niet hier, was voor tiscali toendertijd)

ik wil dus adsl2 op de oude 'tiscali' lijn hebben zodat ik gewoon 100% niet zonder internet kom te zitten.

maar welke keus zou ik dan moeten maken op het formulier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SNEAK-NL schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:23:
vraagje over adsl2 aanvraagformulier bestaande klanten tweakdsl

ik heb nu dus adsl over een kaal koper lijn, voorheen isdn en het isdn modem zit er nog gewoon op.
ik heb nog een andere inkomende lijn die ik had voor dsl voor het tijdperk van linesharing (kon in eerste instantie niet hier, was voor tiscali toendertijd)

ik wil dus adsl2 op de oude 'tiscali' lijn hebben zodat ik gewoon 100% niet zonder internet kom te zitten.

maar welke keus zou ik dan moeten maken op het formulier :?
Hangt er vanaf wat je met 'andere lijn' bedoelt. Heb je daar nog telefonie op van KPN? En zo ja is dit analoog zonder ADSL nu?

dan gewoon linesharing aanvragen of via telco-telco als er nog DSL op zit.

Of is het gewoon een vrije lijn waar je geen diensten meer op hebt?

kaal-koper/NLS aanvraag doen want koperlijn ligt er maar is niet in dienst/ingebruik.

Ook een aanvraag met netwerk overstap (telco-telco) is gewoon zonder downtijd. Kwartiertje hooguit en even modeminstellingen veranderen natuurlijk ;)

Overigens als je in de situatie bent met een dedicated/kaal-koper lijn maar wel annexB door opzeggen ISDN ga je met een telco-telco migratie van zo'n lijn over naar een PSTN/annexA poort. Let hierop met je modem!

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 02-08-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

P5ycho schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:15:
Het probleem staat notabene op hun site trouwens! (22-7)
Nee. Dat was een heel ander probleem, met hele andere effecten en is dezelfde dag nog opgelost.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Burne schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:54:
[...]

Nee. Dat was een heel ander probleem, met hele andere effecten en is dezelfde dag nog opgelost.
Ok, i stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Nu online

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:56:
[...]

Je zou een week na de aanmelding als je geen bevestiging + datum hebt nog even een mailtje eraan kunnen wagen. Dan kan je veilig opzeggen als het bestigd is. Als je toch eerder opzegd en XS4all zegt je lijn op bij BBned heb je kans dat zij eerder zijn en wordt je overstap afgewezen en je BBned verbinding gesloopt.
hmmm ok. Eerst jullie datum afwachten dan.
Zal morgen alles in gang zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op de vragen kom ik later terug, heb even getest met de nieuwsserver op full speed, was veel te leuk.

8,5MB/s met 1 thread :o
Afbeeldingslocatie: http://www.floor-is.nl/GoT/8halfMB.png

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 03-08-2005 01:23 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Dat geeft goede hoop voor de 20Mbit abonnementjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
ik heb een vraagje, wat is het verschil tussen deze 2 opties?

- Op het moment wordt mijn analoge verbinding via KPN gebruikt door mijn huidige ADSL ISP, het telefoonnummer is: _________
- Ik heb een kaal koper verbinding voor mijn ADSL, deze wil ik voor TIS ADSL2 gebruiken

Ik heb nu adsl via tweak welke moet ik invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
heb jij ook kpn op de lijn of niet, als jij kpn ook op je adsl lijn hebt vul je het telefoonnummer in, heb jij geen kpn op de lijn, kies je optie twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Teckna schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:20:
heb jij ook kpn op de lijn of niet, als jij kpn ook op je adsl lijn hebt vul je het telefoonnummer in, heb jij geen kpn op de lijn, kies je optie twee ;)
Ik heb scarlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
okay, maarrrr, heb jij ook een kpn telefoonnummer, of maak je gebruik van VoDSL via scarlet :)

scarlet is niets meer dan een bedrijfsnaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heel simpel, krijg je twee maandelijks nog een factuur van KPN? (ja, optie 1)

Of heb je toen je overstapte naar Scarlet ook een brief van KPN gehad dat je nummer is overgezet naar Scarlet/Colt en je abonnement is gestopt? (dan optie 2)

Als optie 2 geldig is:

Let je wel op dat je dan je Scarlet verbinding over zet naar TisDSL2 en je telefoonnummer bij Scarlet achter blijft en niet meer bruikbaar is. Je zal als je telefonie wilt een oplossing moeten bedenken omdat TweakDSL 't VoIP nog niet heeft afgerond om aan te bieden.

Dan zou je ook de optie kunnen doen om weer een KPN-lijn aan te vragen op je adres (met nieuw nummer of nummer van Scarlet mee (terug) nemen en daarop dan optie 1 kiezen als die is opgeleverd op je adres.

Deze mogelijkheid geld ook voor de VoDSL'ers in princiepe. Je kan een telefoon nummer laten porteren ook door KPN naar KPN toe met aanvraag telefoonlijn/abonnement.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok,

Dan heb ik een interessante vraag:

Ik heb nu Tweak Ultra & Bel (VoDSL). Indertijd zijn mijn 4 ISDN nummers geporteerd naar T-DSL (Cambrium). Wat gaat daar mee gebeuren als ik ga migreren naar Tiscali?

Het liefste zou ik nl. 1 (bij voorkeur 2) nummers behouden zodat ik die straks kan gebruiken voor VoIP.

Iemand die hier wat meer informatie over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nu eigenlijk met de levering van de modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

In hun voorwaarden staat het niet vermeld, noch kan ik het bij het product zelf vinden. Maar geld op de 3mb/1mbit aanbieding ook die 75 euro afsluitkosten????????

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Vanmorgen de formulieren gefaxed, krijg je daar nog een bevestiging van? Of hoe gaat het nu verder in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 07:48:
Ok,

Dan heb ik een interessante vraag:

Ik heb nu Tweak Ultra & Bel (VoDSL). Indertijd zijn mijn 4 ISDN nummers geporteerd naar T-DSL (Cambrium). Wat gaat daar mee gebeuren als ik ga migreren naar Tiscali?

Het liefste zou ik nl. 1 (bij voorkeur 2) nummers behouden zodat ik die straks kan gebruiken voor VoIP.

Iemand die hier wat meer informatie over heeft?
Als je dus de verbinding/abonnement via BBned beindigd (en dat doe je eigenlijk door een telco-telco-migratie) is het de vraag wat er met je nummer(s) gebeurt bij BBned/TweakDSL. Vermoedenlijk gaan ze gewoon terug in de 'vrij-pool' omdat ze immers opgezegd zijn.

Moet iemand van Tweak even beantwoorden wat er in dat geval met je nummer gebeurt...

Nummers porteren naar andere partij kan ook, maar niet meer als nummers zijn opgeheven immers.
(zelfde als met DSL porteren naar andere partij, gaat niet als het is opgeheven of opgeheven gaat worden meer)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens al iets bekend wat de huideige 2/8mb abbo's gaan kosten en per wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:57:
Is er trouwens al iets bekend wat de huideige 2/8mb abbo's gaan kosten en per wanneer?
Lijkt me sterk dat dat veranderd. Waarom zou het veranderen? Omdat er nu tijdelijk een leuke aanbieding is? Misschien wordt ULTRA straks wel gewoon €69 euro alleen niet 8/1 maar 24/1 ofzo. Of gaat 24/1 UTLRA+ heten en €79 kosten ofzo.

Optimistisch is het wel natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

Lijkt me sterk dat dat veranderd. Waarom zou het veranderen? Omdat er nu tijdelijk een leuke aanbieding is? Misschien wordt ULTRA straks wel gewoon €69 euro alleen niet 8/1 maar 24/1 ofzo. Of gaat 24/1 UTLRA+ heten en €79 kosten ofzo.

Optimistisch is het wel natuurlijk ;)
Ik dacht dat die aanbieding voor 20mb voor 39.95 net zolang duurt als het contract, of is het nu toch alleen voor het eerste jaar? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:27:
[...]

Ik dacht dat die aanbieding voor 20mb voor 39.95 net zolang duurt als het contract, of is het nu toch alleen voor het eerste jaar? Iemand?
Via BBned (nog niet aan te vragen en alleen op de locaties waar het beschikbaar is nu al) eerste jaar. Voor TisDSL2 geldt dat die prijs blijft gewoon.

Alleen wat niet blijft is de mogelijkheid om aan deze actie mee te doen. Die stopt eind Augustus en dan vervalt product qua bestellen natuurlijk. De prijs blijft voor mensen die 't bestellen, niet 't product voor deze prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:34:
[...]

Via BBned (nog niet aan te vragen en alleen op de locaties waar het beschikbaar is nu al) eerste jaar. Voor TisDSL2 geldt dat die prijs blijft gewoon.

Alleen wat niet blijft is de mogelijkheid om aan deze actie mee te doen. Die stopt eind Augustus en dan vervalt product qua bestellen natuurlijk. De prijs blijft voor mensen die 't bestellen, niet 't product voor deze prijs.
Dank je voor de uitleg , maar dan stapt toch iedereen bij Tweak op en gaat naar Tisadsl2?? Scheelt toch 30 euro! Vandaar mijn vraag of Tweak die 69.95 blijft rekenen voor 2/8mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tuurlijk stap je dan over. Alleen twee mogelijke dilema's.

1. Je zit nog in een lopend jaarcontract
2. Je hebt VoDSL en je nummer raak je dan kwijt mogelijk en je telefonie mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het aan vraag staat ( o Ik ben al in het bezit van een ADSL2-moden ).
Mijn oog valt op deze moden is dat wel wat ken iemand merk.
WL-8064ARM 125Mbps Wireless 4-port ADSL2/2+ Modem Router.
http://www.ovislink.com.tw/wl-8064arm.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 13:38 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069

of in de sticky:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test