TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:42:
Tuurlijk stap je dan over. Alleen twee mogelijke dilema's.

1. Je zit nog in een lopend jaarcontract
2. Je hebt VoDSL en je nummer raak je dan kwijt mogelijk en je telefonie mogelijkheid.
Ik hoop dat ze Voip snel uitgetest hebben, want ik loop tegen puntje 2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Optie zou kunnen zijn om als het om 1 belangrijk nummer gaat bij KPN weer een analoge telefoonlijn aan te vragen en dan ipv nieuw nummer dat nummer daarheen te laten zetten weer.

Daar ADSL op laten zetten in de aanbieding en je andere verbinding helemaal opzeggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 15:22

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:18:
[...]
Ik hoop dat ze Voip snel uitgetest hebben, want ik loop tegen puntje 2 aan.
En daar loop ik dus ook tegenaan :(

Maar volgens mij heb ik er iets op gevonden :) : Eerst moet wil ik het nog uitproberen, maar op www.talkin2ya.nl kun je je nummers laten porteren naar een VoIP nummer. Zo te zien zijn ze niet duur.
Is er toevallig iemand die al ervaring met dit bedrijf heeft?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:04:
www.talkin2ya.nl kun je je nummers laten porteren naar een VoIP nummer.
Iedereen met VoDSL, want het is Budgetphone, en die doet ook het telefoonverkeer van VoDSL.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 12:12

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Dus deze aanbieding geld tot 01-08-2005, daarna word de prijs onbekend, maar gezien de concurentie word de actie waarschijnlijk verlengt of er komt een nieuwe actie met hetzelfde prijskaartje.

Op adsl1 gebied behoren zyxel modems tot de allerbeste wat stabiliteit en latency betreft, de 660HW is een geweldige modem,. helaas heeft hij geen voip. ik zou deze echter liever hebben dan de wireless voip variant die tweak aanbied.

Wat ook jammer is is dat beide modems geen Gigabit lan ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
"Ik heb al een geschikte modem" aanvinken, en je eigen modem aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Tetsuo55 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:13:

Wat ook jammer is is dat beide modems geen Gigabit lan ondersteunen
:? Kun je me het nut van dit laatste uitleggen?
Als het alleen gaat om het GB lampje wat op je switch gaat branden, dan is het een beetje onzin denk ik. Voorlopig gaan zowel de kabelaars als DSL aanbieders niet verder als 24Mbit max (KPN wellicht met een test voor HDSL 50Mbit of zo) en dan nog zou je zelfs met een 100MB half duplex prrrrrima uit de voeten kunnen.
.
Ik ben dus oprecht benieuwd wat het gote nadeel is aan het ontbreken van Gigabit lan.

[ Voor 4% gewijzigd door rally op 03-08-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:07:
[...]

Ik ben dus oprecht benieuwd wat het gote nadeel is aan het ontbreken van Gigabit lan.
Hij krijgt ADHDSL2+ dat kan max 180092/10024 :9

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Burne schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:08:
[...]
Iedereen met VoDSL, want het is Budgetphone, en die doet ook het telefoonverkeer van VoDSL.
Kortom: Overstappen van VoDSL op VoIP (alleen dan niet geregeld via TweakDSL) is "a piece of cake". Want zelfs de portering hoeft niet echt geregeld te worden :)

Correct me if I'm wrong, maar de juiste volgorder gaat dan worden:

1. Aanvraag indienen bij Budgetphone (talkin2ya)
2. Nummers porteren naar Budgetphone (zodra je account is geaccepteerd)
3. TIS aDSL2+ aanvragen

Klein vraagje: Tot wanneer duurt de TIS actie eigenlijk

[ Voor 4% gewijzigd door rally op 03-08-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 22:34
rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:07:
[...]

:? Kun je me het nut van dit laatste uitleggen?
Als het alleen gaat om het GB lampje wat op je switch gaat branden, dan is het een beetje onzin denk ik. Voorlopig gaan zowel de kabelaars als DSL aanbieders niet verder als 24Mbit max (KPN wellicht met een test voor HDSL 50Mbit of zo) en dan nog zou je zelfs met een 100MB half duplex prrrrrima uit de voeten kunnen.
.
Ik neem aan dat hij bedoeld met ingebouwde Gbit switch. Als je de switch in het modem gebruikt om je clients aan te sluiten, zullen die dus maximaal 100Mbit doen (Terwijl elke moderne PC 'n Gbit kaart heeft). Intern bestanden versturen zal daardoor dus niet sneller dan 100Mbit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:16:
[...]

Kortom: Overstappen van VoDSL op VoIP (alleen dan niet geregeld via TweakDSL) is "a piece of cake". Want zelfs de portering hoeft niet echt geregeld te worden :)

Correct me if I'm wrong, maar de juiste volgorder gaat dan worden:

1. Aanvraag indienen bij Budgetphone (talkin2ya)
2. Nummers porteren naar Budgetphone (zodra je account is geaccepteerd)
3. TIS aDSL2+ aanvragen op de nieuwe telefoonlijn

Klein vraagje: Tot wanneer duurt de TIS actie eigenlijk
Over welke nieuwe telefoonlijn heb je het bij 3?

Situatie is dat je een dedicated DSL lijn hebt en die moet laten telco-telco migreren naar TisDSL2 (2de optie dacht ik). Let wel op dat je dan op een annexA poort terecht komt en een annexB modem niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Cyberpope schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:22:
In hun voorwaarden staat het niet vermeld, noch kan ik het bij het product zelf vinden. Maar geld op de 3mb/1mbit aanbieding ook die 75 euro afsluitkosten????????
Neen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar volgens mij heb ik er iets op gevonden :) : Eerst moet wil ik het nog uitproberen, maar op www.talkin2ya.nl kun je je nummers laten porteren naar een VoIP nummer. Zo te zien zijn ze niet duur.
Yep...ikke....ik gebruik het al een aantal maanden en ben zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Xandrios schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:49:
[...]
Ik neem aan dat hij bedoeld met ingebouwde Gbit switch. Als je de switch in het modem gebruikt om je clients aan te sluiten, zullen die dus maximaal 100Mbit doen (Terwijl elke moderne PC 'n Gbit kaart heeft). Intern bestanden versturen zal daardoor dus niet sneller dan 100Mbit gaan.
Then I stand corrected _/-\o_
(rest van de netwerkles had ik al eerder gehad ;) )
bjck schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:10:
[...]

Over welke nieuwe telefoonlijn heb je het bij 3?
...
Let wel op dat je dan op een annexA poort terecht komt en een annexB modem niet werkt ;)
Dat is een Typo. Er stond eerst nog een nieuwe lijn aanvragen tussen, maar dat had ik geschrapt (maar niet overal blijkbaar ;) )
Ik weet dat ik over zal moeten op POTS apparatuur. Dat is voor mij een groot nadeel, maar gezien de potentiele besparing, heb ik dat er wel voor over. Ik heb inmiddels al een Siemens DECT setje aangeschaft, dus wat mij betreft kan de overgang voor mij naadloos verlopen.
En dan ook nog eens zonder downtime, want ik heb besloten mijn Casema abbo te behouden totdat TIS werkend is opgeleverd >:) (hoezo "verslaafd" :+ )

[ Voor 46% gewijzigd door rally op 03-08-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat is de keuze om niet gewoon die dedicated BBNed lijn naar TisDSL2 te laten zetten dedicated? Je telefonie krijg je over VoIP binnen immers straks.

Je hebt kans dat er helemaal geen tweede aderpaar beschikbaar is op je adres. Of bij een aanvraag voor een extra/nieuwe KPN-telefonie abonnement(verbinding) je huidige verbinding (perongeluk) verbroken wordt omdat dat het enige aderpaar is.

Ik bedoelde met annexA en annexB 't lijntype. Als je nu een dedicated DSL verbinding hebt doordat het eerst ISDN-linesharing is geweest zit je op een annexB poort (ISDN modem). Ga je zo'n lijn van DSL-netwerk omzetten krijg je op 't nieuwe netwerk een annexA poort en heb je een ander modem nodig om dat te laten werken.

Telefonie poorten zit allemaal achter je modem, daar doel ik niet op.

[ Voor 80% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:41:
Wat is de keuze om niet gewoon die dedicated BBNed lijn naar TisDSL2 te laten zetten dedicated? Je telefonie krijg je over VoIP binnen immers straks.

Telefonie poorten zit allemaal achter je modem, daar doel ik niet op.
Ok duidelijk :)
Inderdaad heb ik nu een Annex B modem, maar ik heb al een Annex A met VoIP mogelijkheden klaarliggen (SpeedTouch 716G). Dus dat gedeelte is al geregeld.
Een tweede aderpaar is niet mijn keuze, maar blijkbaar een noodzakelijk "kwaad" voor Tiscali. Op het aanvraagformulier is geen andere optie te vinden voor mensen die ne DSL over een ISDN lijn hebben dan een nieuw aderpaar aanvragen.
Ik kan de huidige lijn niet eenvoudig omzetten omdat het een kaalkoperlijn is (anders geformuleerd... ik heb het aan de KPN uitgelegd en als ik er geen telefoonnummer meer op heb zitten, kan ik volgens de KPN klantenservice eigenlijk niets aan de lijn veranderen).

Ik heb al eerder twee lijnen gehad, dus ik denk dat het geen probleem zal zijn om een extra aderpaar te krijgen. Tenzij ik iets geweldig over het hoofd zie en daarmee een ernstig risico ga lopen dat er geen verbinding op mijn lijn mogelijk is?
Eerlijk gezegd hoop ik dat met een nieuwe lijn de kwaliteit van de ader iets beter wordt.
Met de vorige lijn (ook ISDN) op een ander aderpaar trainde mijn modem op 7616/1024. Toen ik een nieuwe lijn had aangevraagd voor T-DSL trainde de modem nog "maar" op 6192/1024 (of iets in die regionen). Zelfs op een andere modem (Netopia 4200) kwam hij niet hoger. Nog steeds nette waardes (ik zit op 1100 meter van de centrale), maar meer is mogelijk geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Xandrios schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:49:
[...]

dat bedoelde ik inderdaad, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Ok duidelijk :)
Inderdaad heb ik nu een Annex B modem, maar ik heb al een Annex A met VoIP mogelijkheden klaarliggen (SpeedTouch 716G). Dus dat gedeelte is al geregeld.
Een tweede aderpaar is niet mijn keuze, maar blijkbaar een noodzakelijk "kwaad" voor Tiscali. Op het aanvraagformulier is geen andere optie te vinden voor mensen die ne DSL over een ISDN lijn hebben dan een nieuw aderpaar aanvragen.
Je hebt geen ADSL over een ISDN lijn maar een dedicated/kaal-koper ADSL lijn toevallig door de omstandheden op een annexB poort.

Ik heb een kaal koper verbinding voor mijn ADSL, deze wil ik voor TIS ADSL2 gebruiken.

Prima optie dus om gewoon diezelfde lijn om te laten zetten naar TisDSL2.
Ik kan de huidige lijn niet eenvoudig omzetten omdat het een kaalkoperlijn is (anders geformuleerd... ik heb het aan de KPN uitgelegd en als ik er geen telefoonnummer meer op heb zitten, kan ik volgens de KPN klantenservice eigenlijk niets aan de lijn veranderen).
Opzich is de KPN klantenservice niet heel bekend met dit soort situaties omdat 't met KPN-DSL nihil voorkomt (nogsteeds). Omdat als je daar telefonie opzegt (of nummer porteert) je ADSL ook wordt opgeheven (op ADSL-direct na nu dan).

Je hebt als klant met (van) KPN geen enkele binding tussen jou en KPN meer omdat je helemaal geen dienst afneemt bij ze meer. Zij kunnen niets doen/zien aan die lijn behalve dat er een dienst van BBned overheen loopt.

Je kan een kaal-koper (dedicated) DSL verbinding net zo gemakkelijk telco-telco-migreren naar ander netwerk. Tweak is een van de weinige die het aanbiedt maar 't kan gewoon prima.
Ik heb al eerder twee lijnen gehad, dus ik denk dat het geen probleem zal zijn om een extra aderpaar te krijgen. Tenzij ik iets geweldig over het hoofd zie en daarmee een ernstig risico ga lopen dat er geen verbinding op mijn lijn mogelijk is?
Eerlijk gezegd hoop ik dat met een nieuwe lijn de kwaliteit van de ader iets beter wordt.
Met de vorige lijn (ook ISDN) op een ander aderpaar trainde mijn modem op 7616/1024. Toen ik een nieuwe lijn had aangevraagd voor T-DSL trainde de modem nog "maar" op 6192/1024 (of iets in die regionen). Zelfs op een andere modem (Netopia 4200) kwam hij niet hoger. Nog steeds nette waardes (ik zit op 1100 meter van de centrale), maar meer is mogelijk geweest >:)
Als je nu inderdaad je tweede aderpaar gebruikt kan het wel zinvol zijn om de optie voor NLS te kiezen inderdaad. Kosten zijn immers ook gelijk met aanvragen en eerste aderpaar is in kwalteit mogelijk beter geef je aan. (vaak is eerste aderpaar korter in lengte).

[ Voor 102% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck: bij wie heb jij je internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:50:
bjck: bij wie heb jij je internetverbinding?
offtopic:
Vanwaar die vraag?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:53:
[...]
offtopic:
Vanwaar die vraag?
Gewoon benieuwd ... zie dat je veel verstand hebt van adsl enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
* bjck werkt niet voor Tweak maar weet aardig wat van TisDSL2 rara.

[ Voor 97% gewijzigd door bjck op 03-08-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:04:
[...]

En daar loop ik dus ook tegenaan :(

Dit zou inderdaad een oplossing zijn voor VoDSL klanten... ik ga gelijk eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vodsl nr in ene keer onbereikbaar hebben meer mensen hier last van?

hmm lijk naar buiten te kunnen bellen maar das maar bedrog
geeft een in gespreks toon
en ik heb inmiddels al meerdere maanden iets wat op de site schijnbaar al niet meer bestaat (4mb lijntje + vodsl +koper door tweak betaald na migratie) en wat slechts enkele maanden geleden is geintroduceerd ???
maar ja die migratie die wil maar niet vlotten :(
leek me een goed alternatief voor de kpn maar dan wel graag met mn oude nummer

zo langzamerhand krijg ik hier de :X van

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nog een klein vraagje. (blijf toch wat dubben over overstappen. Je zit immers weer 1 jaar "vast", terwijl zich aan de horizon, onder invloed van ADSL2+ er zich een prijzenslag aftekend). Demon heeft d-fax. Een faxnummer wat in je e-mail komt. Heeft tweakdsl ook zoiets?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 18:47
Kan iemand mij vertellen hoe het verder in zijn werkt gaat als je de formulieren hebt gefaxt? Krijg je nog een bevestiging? Hoe gaat het verder in zijn werk? Ik zou namelijk graag willen weten of mijn fax goed is overgekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Bij twijfel gewoon bellen, dan weet je het zeker of alles ontvangen is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Wildfire

Joy to the world!

Cyberpope schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:31:
Nog een klein vraagje. (blijf toch wat dubben over overstappen. Je zit immers weer 1 jaar "vast", terwijl zich aan de horizon, onder invloed van ADSL2+ er zich een prijzenslag aftekend). Demon heeft d-fax. Een faxnummer wat in je e-mail komt. Heeft tweakdsl ook zoiets?
De prijzenslag zou ik me niet druk over maken, als ik zie wat Xs4all vraagt voor een ADSL2+ lijntje... E99.95 p/m... :)

Krijgt de klant trouwens nog een of andere bevestiging dat de order is ontvangen? Bij Demon kon je netjes op de site inloggen en de status van je order volgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2005 10:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hullepim schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:31:
Kan iemand mij vertellen hoe het verder in zijn werkt gaat als je de formulieren hebt gefaxt? Krijg je nog een bevestiging? Hoe gaat het verder in zijn werk? Ik zou namelijk graag willen weten of mijn fax goed is overgekomen....
bij kpn krijg je ook zo'n gratis fax-email nummer

Verder heb ik vandaag mijn inschrijfformulier binnen. Alleen rest nog even de vraag zal ik Zyxell of SpeedTouch nemen (ik neem sowieso die met 1 ethernetpoort aangezien ik al een router+wifi heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 27-10 14:02
Cyberpope schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:31:
Tweakdsl heeft geen fax-to-emailservice, daarvoor moet je dus zelf opzoek gaan naar een alternatief.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wildfire schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:03:
[...]

De prijzenslag zou ik me niet druk over maken, als ik zie wat Xs4all vraagt voor een ADSL2+ lijntje... E99.95 p/m... :)
Maar ja.. XS4all is ook een grootheid apart die meestal niet meedoet aan prijzenslagen..

Maar kijk eens wat erop dit moment al gebeurd. Speedlinq - 5mb 25 euro. Tweakdsl 3mb - 30 euro. Compuserve 5mb - 25 euro.. En dan heb je het nog eens niet over ADSL2+. Versatel MOET nog 100.000 klanten binnen halen voor het einde van dit jaar.

Kunnen toch nog leuken dingen gebeuren lijkt me.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-10 16:10
zoooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

bij kpn krijg je ook zo'n gratis fax-email nummer

Verder heb ik vandaag mijn inschrijfformulier binnen. Alleen rest nog even de vraag zal ik Zyxell of SpeedTouch nemen (ik neem sowieso die met 1 ethernetpoort aangezien ik al een router+wifi heb)
Weet je zeker dat je huidige router de snelheid aankan? Bij mijn weten kunnen de meeste routers op dit moment niet meer dan 10mbps aan. Zou ik toch even nakijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TweakDSL is begonnen met het versturen van de aanvraagformulieren, kreeg er vanmorgen eentje binnen. Niet dat ik 'm nog nodig heb, afgelopen dinsdag heb ik vanaf de website het formulier afgedrukt en opgestuurd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de VoDSL klanten die van de Tis actie gebruik willen maken.....

Ik heb net iemand van BudgetPhone aan de telefoon gehad en volgens hun is het mogelijk om je telefonie om te zetten naar VoIP.

Je zit dan niet aan een jaar vast, je kan per maand opzeggen (althans dat werd mij verteld, vind het wel vreemd, want normaal duurt een contract toch min. 1 jaar).

De Tweakhelpdeskmedewerker (grrr... ben zijn naam/bijnamen weer kwijt) zou dit naar Floris mailen.
TweakDSL kan dit nog niet bevestigen, maar ze zijn er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Nog even wachten totdat me KPN factuur binnenkomt dan ga ik de aanvraag in de post doen. Heb namelijk geen factuur van KPN thuis dus heb ik er 1 aangevraagd van de helpdesk. Wel raar dat je een factuur van KPN moet opsturen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Kan je in je eerste jaar nou wel of niet upgraden naar TIS adsl2 ? (zit nu op tiscali netwerk)
We hebben vorige week een T-IS DSL Pro abo aangevraagd, omdat we nog geen verbinding hadden hier, en die aanvraagformulieren voor adsl2 er ook nog niet waren.
Dus gister ff gebeld of het nog omgezet kon worden, de lijn werkte nog niet, en installatie pakket was er ook nog niet, maar het kon niet meer omgezet worden (had ik ook wel verwacht, maar niet geschoten is altijd mis ;) ), toen ik vroeg of we de lijn later konden omzetten in adsl2, kon dat ook niet "nee, adsl2 is een hele andere techniek"
Maar vanmorgen kwam de postbode opeens met het inschrijfformulier voor bestaande klanten.
Dus nu vraag ik me af, kan het wel of niet ?

De lijn werkt ondertussen wel netjes, traint in op 5600/732, op 1900 meter dus dat is ook wel goed voor een 5mbit abo.
Duurde 8 werkdagen, jammer dat het installatie pakket er nog niet is, maar had gelukkig nog een Zyxel 650 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
P.K. schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:30:
Kan je in je eerste jaar nou wel of niet upgraden naar TIS adsl2 ? (zit nu op tiscali netwerk)
We hebben vorige week een T-IS DSL Pro abo aangevraagd, omdat we nog geen verbinding hadden hier, en die aanvraagformulieren voor adsl2 er ook nog niet waren.
Dus gister ff gebeld of het nog omgezet kon worden, de lijn werkte nog niet, en installatie pakket was er ook nog niet, maar het kon niet meer omgezet worden (had ik ook wel verwacht, maar niet geschoten is altijd mis ;) ), toen ik vroeg of we de lijn later konden omzetten in adsl2, kon dat ook niet "nee, adsl2 is een hele andere techniek"
Maar vanmorgen kwam de postbode opeens met het inschrijfformulier voor bestaande klanten.
Dus nu vraag ik me af, kan het wel of niet ?

De lijn werkt ondertussen wel netjes, traint in op 5600/732, op 1900 meter dus dat is ook wel goed voor een 5mbit abo.
Duurde 8 werkdagen, jammer dat het installatie pakket er nog niet is, maar had gelukkig nog een Zyxel 650 liggen.
Deze medewerker snapt 't niet. Omzetten kan technisch zonder problemen. Alleen of het abonnements technisch mogelijk is weet ik niet. Dat zou Floor kunnen beantwoorden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
moeten nieuwe klanten ook een kpn factuur meesturen????
en waar staat uberhaupt dat dat moet??
en welk type is de speedtouch met voip en 1 ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik kreeg vandaag met de post een persoonlijke brief + contract van TweaDSL voor TIS ADSL2+.
Ik ben dus een bestaande TweakDSL klant op het BBned netwerk.

Ik verbaas me er over dat ik deze aanbieding krijg omdat TIS volgens de huidige ADSL postcode checker geen ADSL of ADSL2+ op mijn adres levert.

Hebben andere TweakDSL gebruikers die geen TIS dekking hebben ook deze brief gehad?

Op zich is het wel interessant dat men dit stuurt omdat ik volgens zeggen dan een 2-8 Mbps kan krijgen totdat ADSL2+ beschikbaar komt.
Hoe men dit wel regelen weet ik niet maar dat zoeken ze dan maar fijn uit.

Wel jammer dat je nu weer een nieuw modem moet aanschaffen en met een z.g.a.n. Allied Data Copperjet 816-2P blijft zitten....
Het zou een aardiger idee zijn om voorlopig (totdat VoIP er is) een firmware upgrade te leveren om de Copperjet te upgraden naar ADSL2+. Scheelt toch weer ruim Euro 75.

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 04-08-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Weet er al iemand de exacte typenummers van de 'simpele', 1-poorts modems voor TIS ADSL2+? Ik heb net de helpdesk even gebeld maar die weten het klaarblijkenlijk niet, wat ik overigens vreemd vind. Je wordt nu gevraagd een product aan te schaffen waarvan je absoluut geen idee hebt wat de specs zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door garp op 04-08-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:58:
Ik kreeg vandaag met de post een persoonlijke brief + contract van TweaDSL voor TIS ADSL2+.
Ik ben dus een bestaande TweakDSL klant op het BBned netwerk.

Ik verbaas me er over dat ik deze aanbieding krijg omdat TIS volgens de huidige ADSL postcode checker geen ADSL of ADSL2+ op mijn adres levert.

Hebben andere TweakDSL gebruikers die geen TIS dekking hebben ook deze brief gehad?

Op zich is het wel interessant dat men dit stuurt omdat ik volgens zeggen dan een 2-8 Mbps kan krijgen totdat ADSL2+ beschikbaar komt.
Hoe men dit wel regelen weet ik niet maar dat zoeken ze dan maar fijn uit.

Wel jammer dat je nu weer een nieuw modem moet aanschaffen en met een z.g.a.n. Allied Data Copperjet 816-2P blijft zitten....
Het zou een aardiger idee zijn om voorlopig (totdat VoIP er is) een firmware upgrade te leveren om de Copperjet te upgraden naar ADSL2+. Scheelt toch weer ruim Euro 75.
Als je informatie aanvraagt over de TisDSL2 aanbieding krijg je die mail/brief lijkt mij. Als je informatie aanvraagt terwijl het helemaal niet beschikbaar is krijg je hem ook vermoedenlijk.

Dan kan er natuurlijk ook geen 8/1 geleverd worden als er geen netwerk dekking is. Welke centrale hang je aan dan?

Allied-Data heeft de ADSL2+ firmware voor de 816-2P al, alleen nog niet publiek beschikbaar. En VoIP gaat de 816-2P sowieso niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-08-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Garp schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:20:
Weet er al iemand de exacte typenummers van de 'simpele', 1-poorts modems voor TIS ADSL2+? Ik heb net de helpdesk even gebeld maar die weten het klaarblijkenlijk niet, wat ik overigens vreemd vind. Je wordt nu gevraagd een product aan te schaffen waarvan je absoluut geen idee hebt wat de specs zijn...
De ZyXel zal hoogstwaarschijnlijk de 660R-61 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als hij ook VoIP heeft moet het een 2602 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
ja maar welke is die alcatel met voip en 1 ethernetpoort?
die andere is de 716g
kan je eigenlijk een wireless accesspoint op die ene ethernetpoort hangen en vanaf de wlan een lijntje naar de switch(en)? of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de formulieren terug gezonden naar Tweakdsl.
Vraagje het KPN factuur is dat het blaadje waar alles op staat?
Je naam,adres,telefoonnummer,abbonamentstype en meerdere dingen(Ik vraag dit omdat op het blaadje geen KPN factuur staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 07:52
Ik heb 2 kaartjes gewonnen voor Dance Valley !!!
Vanochtend de ADSL2+ aanvraag verstuurd en ik ben zonet gebeld...

Feesten dus dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:23:
[...]

Als je informatie aanvraagt over de TisDSL2 aanbieding krijg je die mail/brief lijkt mij. Als je informatie aanvraagt terwijl het helemaal niet beschikbaar is krijg je hem ook vermoedenlijk.

Dan kan er natuurlijk ook geen 8/1 geleverd worden als er geen netwerk dekking is. Welke centrale hang je aan dan?

Allied-Data heeft de ADSL2+ firmware voor de 816-2P al, alleen nog niet publiek beschikbaar. En VoIP gaat de 816-2P sowieso niet doen.
Ik heb geen informatie over TIS aangevraagd.
Dat zou ik ook niet doen omdat ik weet dat TIS hier (nog) geen dekking heeft.
Wat niet is kan nog komen natuurlijk dus ik ga er vanuit dat hetgeen in de brief staat juist is is dat ik dus ook TIS kan aanvragen. De brief is immers aan mij persoonlijk gericht en het is geen algemene reclame mailing o.i.d.
Bovendien heeft TweakDSL mijn gegevens en weten ze op welke centrale ik zit.
Dat is de centrale Ermelo overigens.

Ik weet dat een upgrade van de Copperjet 816 geen VoIP heeft maar dat zou ik niet erg vinden, zeker niet op de korte termijn. Ik zou dan altijd later nog een nieuw ADSL2+ modem kunnen aanschaffen, tenzij de huidige prijzen van de TweakDSL aanbieding heel scherp zijn. Ik heb daar nog niet nagekeken. Ik zag wel wat type nummers in de postings voorbij komen dus er zijn vast wel mensen die dit al uitgezocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 18:47
Vatt schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:30:
Ik heb 2 kaartjes gewonnen voor Dance Valley !!!
Vanochtend de ADSL2+ aanvraag verstuurd en ik ben zonet gebeld...

Feesten dus dit weekend!
Ik ook!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mijn adsl2+ verbinding is vanochtend opgeleverd, TweakDSL/Tiscali (Geplande opleverdatum: 9 Aug). Loopt nog op 8Mbit overigens. Aanvraag ging heerlijk snel: Maandag ingediend bij TweakDSL, Dinsdag heeft Tweakdsl hem bij tiscali aangevraagd, en donderdagochtend dus actief :)

Eerste ervaringen: Het copperjet 816-2P modem is een ramp, ik heb hem van ISDN naar analoog geflashed, en ding is behoorlijk onstabiel geworden. M'n router is op de een of andere manier ook gek gaan doen: Connecties verliezen, na router restart werkt het weer. (Draytek 2300 router).

Anyway, deze problemen liggen dus niet aan de lijn :P Want na het vervangen van de router is de lijn uitermate snel en stabiel: Van 5.5Mbit (Op oude 8Mbit abonnement) ben ik naar een strakke 8Mbit gegaan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 04-08-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Xandrios schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:17:
Mijn adsl2+ verbinding is vanochtend opgeleverd, TweakDSL/Tiscali (Geplande opleverdatum: 9 Aug). Loopt nog op 8Mbit overigens. Aanvraag ging heerlijk snel: Maandag ingediend bij TweakDSL, Dinsdag heeft Tweakdsl hem bij tiscali aangevraagd, en donderdagochtend dus actief :)

Eerste ervaringen: Het copperjet 816-2P modem is een ramp, ik heb hem van ISDN naar analoog geflashed, en ding is behoorlijk onstabiel geworden. M'n router is op de een of andere manier ook gek gaan doen: Connecties verliezen, na router restart werkt het weer. (Draytek 2300 router).

Anyway, deze problemen liggen dus niet aan de lijn :P Want na het vervangen van de router is de lijn uitermate snel en stabiel: Van 5.5Mbit (Op 8Mbit abonnement) ben ik naar een strakke 8Mbit gegaan :)
Zo snel al? Ik neem aan dat je al een bestaande klant was van TweakDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aanvraag op nieuw aangelegde analoge lijn met linesharing. Dat levert 't snelste op.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 04-08-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Nou breekt m'n klomp.
Sinds eind mei 2005 loopt mijn adsl verbinding via TweakDSL. Daar zit ook VoDSL bij (KPN eindigt 9-8-05 de aansluiting en draagt over aan Colt Telecom b.v.).
Ik heb nu al 2x via mail gevraagd of ik m'n abonnement (TweakDSL&bel square 360 deal) kan omzetten naar ADSL2. Het antwoord was dat dat niet in het eerste jaar kon.
Krijg ik vanmorgen een contract in de bus. Zowel op de website als in de begeleidende brief wordt niet gesproken over het feit dat je niet kunt oversluiten naar ADSL2. Ik heb dat overigens ook niet in de algemene voorwaarden gelezen.
Kan ik nu wel of niet ADSL2 aanvragen (en krijgen) in het eerste jaar? Wie weet het...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Crest, dat verschilt. Als je nu ADSL via het Tiscali netwerk hebt, kun je waarschijnlijk wel upgraden naar ADSL2+. Heb je echter ADSL via het BBned netwerk, zul je moeten wachten tot BBned met een aanbod komt. (Is er nog niet op dit moment).

Vuistregel: Binnen het eerste jaar kun je niet upgraden naar ADSL2+, tenzij de aanbieder & het netwerk (Tiscali of BBned) dat expleciet aanbieden.

Na het eerste jaar kun je vaak wel upgraden, al dan niet door het laten overnemen van je lijn door Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je binnen eerste jaar zit kan je wel van netwerk wissellen (naar TisDSL2) maar je moet dan je contract afbetalen. Of BBned moet inderdaad een upgrade mogelijkheid gaan aanbieden voor huidige abonnees en 't als upgrade zien ipv overstap.

Tiscali kan lijnen upgraden maar dan moet het als een upgrade gezien worden door Tweak & Tiscali als je al TisDSL hebt maar in eerste jaar zit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/graph_tisc.PNG

* Xandrios is erg blij met z'n nieuwe lijn. Deze waardes worden direct uit het modem getrokken, inclusief TCP overhead dus. De 'echte' downloadsnelheid is zo'n ~840KB/sec vanaf de newsserver, heerlijk :) (4 threads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 07:57
zoooper schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:48:
Voor mij dezelfde afweging .. maar dan voor de duurdere variant - Die zyxel werd me al aangeraden - maar ja, die speedtouch is even duur ..

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 13:14

Tags NL

Harmful or Harmless?

En ik ook! Raar, win nooit wat en nu als ik net op vakantie ga zaterdag... Zucht ... (Was toch niet zelf gegaan want ik hou niet zo van Dance Valley maar van Hardcore/Terror :) )

Maar goed, twee kaartjes te koop voor 125 euro! Iemand ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tags NL op 04-08-2005 22:33 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:17:

Anyway, deze problemen liggen dus niet aan de lijn :P Want na het vervangen van de router is de lijn uitermate snel en stabiel: Van 5.5Mbit (Op oude 8Mbit abonnement) ben ik naar een strakke 8Mbit gegaan :)
Gefeliciteerd :)
Het is me echter niet duidelijk of je nu een "echt" ADSL2+ abo hebt of een tijdelijke 8 Mbps verbinding todat ADSL2+ leverbaar is ....
Ik weet niet of het uit maakt maar heb je je bestaande BBned lijn nu om laten zetten naar TIS of is het een aparte lijn los van BBned?
(Ik ga er maar even vanuit dat je ook een TweakDSL BBned lijn hebt/had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
HoppyF schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:38:
[...]

Gefeliciteerd :)
Het is me echter niet duidelijk of je nu een "echt" ADSL2+ abo hebt of een tijdelijke 8 Mbps verbinding todat ADSL2+ leverbaar is ....
Ik weet niet of het uit maakt maar heb je je bestaande BBned lijn nu om laten zetten naar TIS of is het een aparte lijn los van BBned?
(Ik ga er maar even vanuit dat je ook een TweakDSL BBned lijn hebt/had)
Dank :)

Ik had/heb BBned 8/1 over een isdn lijn. Die haalt 5.6Mbit met 8Mbit profiel.
Omdat ik isdn wilde behouden heb ik een extra belbudget lijn laten aanleggen, en daar Tiscali adsl2+ op besteld. En die haalt de volle 8Mbit, gelukkig :)

Op dit moment is het een 8/1 Abonnement, echter, ik betaal alleen de 40 euro voor adsl2+. Daarnaast heeft de lijn wel een ander 'kenmerk' bij Tiscali waardoor (zodra dat mogelijk is) hij op 24Mbit wordt gezet :)

Overigens gebruik ik het oude oranje BBned beestje-modem. Geflashed naar ADSL2+ (mensen die die firmware willen hebben moeten me even mailen), en dat werkt uiteindelijk wel stabiel. Het modem zelf heeft af en toe wat bugs, maar als het loopt, loopt het ook goed (So far ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 05-08-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL2+ firmware werkt dus ook gewoon op G.DMT (ADSL1 8/1) verbinding. Moet je wel even op G.DMT zetten of multimode (=auto) want staat standaard op ADSL2+ only....

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 07:52
04/08/2005 Vanaf 23.00 tot 03:45uur onderbreking geweest van xDSL diensten op de volgende Tiscali centrales: Tilburg-Centrum, Tilburg-Heikant, Tilburg-Reeshof, Tilburg-De Reit, Mijdrecht.
Nou, vanochtend deed die het nog niet.
Worden die meldingen nog ergens gepubliceerd? Op de site van TweakDSL staat ie niet, en ook bij babyxl/tiscali-wholesale zie ik nergens van die meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 11:54
Als ik alles goed begepen heb kan ik beter even wachten met mijn 2Mbit verbinding met voDSL totdat er voip diensten aangeboden kunnen worden. Anders ben ik mijn telefoon kwijt (even erbij melden dat ik geen extra uitgaven of investeringen wil doen in een 2e lijn)
toch?

[ Voor 4% gewijzigd door om3ega op 05-08-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Is het trouwens mogelijk om je lijn "af te kopen?
Dus dat je een bedrag betaald, en je dan een kaalkoper lijn overhoudt zonder die € 9,40 per maand?.

Zo ja... Wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Niet online
ja dat is een goede vraag.. ik vind die 9.40 echt niet in verhouding tot de prijs van belbudget van kpn.. wordt tijd dat de opta hier iets aan gaat doen. kaal koper is op dit moment daarom helemaal nog niet interessant

[ Voor 18% gewijzigd door zoooper op 05-08-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vatt schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 08:24:
[...]

Nou, vanochtend deed die het nog niet.
Worden die meldingen nog ergens gepubliceerd? Op de site van TweakDSL staat ie niet, en ook bij babyxl/tiscali-wholesale zie ik nergens van die meldingen.
Enorme outage door fiber onderbreking.... bijna opgelost.

edit:
Staat er wel nu: http://www.tweakdsl.nl/05.html
zoooper schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:23:
ja dat is een goede vraag.. ik vind die 9.40 echt niet in verhouding tot de prijs van belbudget van kpn.. wordt tijd dat de opta hier iets aan gaat doen. kaal koper is op dit moment daarom helemaal nog niet interessant
Wacht maar tot je een keer een breuk hebt in je wijk/straat ergens door. Dan ben je blij dat ze nog wat komen fixen voor dat tientje.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dan zou ik wel eens willen weten waarom jij zoooper de prijs van KaalKoper niet in verhouding vindt met BelBudget. Mensen die belbudget nemen willen eigenlijk nog wel dat zij gebeld kunnen worden.
Er is dan feitelijk geen verschil meer tussen KK en BB in de ogen van KPN.
Dat nu BB genomen gaat worden ipv KK zou KPN wel een op andere gedachten kunnen brengen want helemaal nooit bellen over BB dat zal in de praktijk niet echt voorkomen.

Zelf vind ik het toch wel een prettig idee dat je een noodverbinding heb via BB.
Een modem met die koppel mogelijkheid heeft dan ook mijn voorkeur.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Niet online
ja precies KroontjesPen zo denk ik er ook over. Die noodverbinding via belbudget is nu iets wat ik ook laat bestaan. Echter als kaalkoper nu 5 euro pm zou kosten zou ik dat wel overwegen. M.a.w. bedoel ik dat het eigenlijk niet kan dat kaalkoper bijna even duur is als belbudget.. terwijl KPN daar toch echt meer voor moet doen.

Dus eigenlijk vind ik dat kaalkoper goedkoper moet worden.. aangezien KPN minder kosten hiervoor maakt dan bij belbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:16:
Als ik alles goed begepen heb kan ik beter even wachten met mijn 2Mbit verbinding met voDSL totdat er voip diensten aangeboden kunnen worden. Anders ben ik mijn telefoon kwijt (even erbij melden dat ik geen extra uitgaven of investeringen wil doen in een 2e lijn)
toch?
Lees dit stukje eens:
Verwijderd in "TweakDSL *new and/or improved* deel 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Vanaf volgend jaar wordt er ook dik gesneden in de kosten voor kaalkoper. Wellicht dat het dan voor DSL&Bel klanten aantrekkelijk gaat worden om de overstap te wagen van BBned naar Tis icm met VoIP. In de huidige DSl&Bel abonnementsvorm worden de kosten voor kaalkoper door Cambrium betaald. Ik heb nu een kaalkoperlijk met ADSL 2MBIT + VoDSL voor € 49,00 in de maand. Dit voldoet fanancieel en technisch gezien, uitstekend! :)

Stel ik zou overgaan van BBned naar Tis-DSL, dan heb ik wel een snellere verbinding voor minder geld, maar de kosten voor kaalkoper en VoIP-accountje bij bijvoorbeeld budgetphone, komen dan wel voor mijn rekening. Een kleine optelsom wijst dan uit dat ik helemaal niet meer zo voordelig uit ben in een nieuwe situatie:

TIS-DSL € 39,00
Kaalkoper € 9,40
Budgetphone VoIP € 4,95
totaal +/- 54 euro ( valt mee :) )

[ Voor 34% gewijzigd door I_stealth_I op 05-08-2005 14:18 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

I_Stealth_I schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:12:

TIS-DSL € 39,00
Kaalkoper € 9,40
Budgetphone VoIP € 4,95
totaal +/- 54 euro ( valt mee :) )
Je kan zelfs nog € 0,50 van het Budget Phone abbo afhalen :D

Bij mij een bijna identieke situatie, maar ik heb voor de meerprijs van € 0,20 per maand dan toch liever een belbbuget lijn. Dan kan ik er (in geval van nood) teminste nog mee bellen.

Maar als ik de totale kosten bekijk dan kom ik op € 53,10. Dat is nog altijd € 16,00 per maand goedkoper (DSL&Bel Ultra). En daarvoor krijg ik dan ook nog eens een hogere snelheid voor terug.

Even voor de bedrijfseconomen onder ons: Als ik dan ook nog eens de overstap- en afsluitkosten meeneem in het totale plaatje, dan zijn deze kosten binnen een jaar terug verdiend.
Neem ik de kosten voor een nieuwe modem er ook nog eens in mee, dan moet ik teminste 20 maanden voordeel genieten wil ik de kosten gelijk houden.

Conclussie: In veel gevallen lijkt het overstappen goedkoper, maar alle additionele kosten beschouwend, kan het vaak net zo duur zijn (zo niet duurder) als het huidige abonnement. Uiteraard heb ik deze berekening op mijn situatie gemaakt en voor dezelfde kosten krijg ik nu een hogere snelheid. Lijkt me zowiezo meer waar voor mijn geld ;)

[ Voor 1% gewijzigd door rally op 05-08-2005 14:27 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die kunnen helpen met de keuze van modem bij overstap naar adsl2?
Zyxel of speedtouch?
Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:30:
Zijn er hier mensen die kunnen helpen met de keuze van modem bij overstap naar adsl2?
Zyxel of speedtouch?
Of maakt dat allemaal niet zoveel uit?
Zal het grootste dilema en de meest gestelde vraag gaan worden denk ik ;)

Voor de mensen met VoDSL en hun nummer dus niet meer bij KPN momenteel. Je kan ook gewoon een belbudget lijn aanvragen en een nummer naar KPN laten porteren. Moet er alleen wel een aderpaar beschikbaar zijn op 't aansluitadres natuurlijk. En je hebt een minimale kans als die er niet is dat KPN bij oplevering van je analoge lijn dezelfde ader gebruikt als nu je dedicated DSL op zit...

Met gevolg dat je offline ligt en wel een kiestoon hebt... Maar oplevering van 'gewoon' een linesharing lijn voor TisDSL2 kan heel vlug en is vaak in een week gedaan. Zie lijn van Xandrios ;)

Gestelde levertermijnen kunnen geen rechten aan worden ontleend

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 11:54
Ok , ik wacht dus fijn nog maar even met aanvragen.. Wil mijn nummer niet kwijtraken en wil ook geen extra uitgaven voor een nieuwe lijn etc :) .. (je bent NL of niet ;) ) .. dus laat ik alles maar even zoals het nu is totdat TweakDSL een passende oplossing aanbiedt voor deze groep klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10 08:32
Mijn migratie van Demon naar TweakDSL is bijna een feit. Wat overblijft is de stopzetting van mijn abonnement bij Demon. Dit kan kostenloos en zonder opzegtermijn indien een zogenaamd bewijs-van-migratie wordt opgestuurd/gefaxt. Heeft iemand een idee wat als 'bewijs' wordt geaccepteerd?

Uit nieuwsgierigheid. Wat gebeurt er als ik Demon op de normale wijze zou stopzetten nadat de lijn is gemigreerd naar TweakDSL; zou de lijn er ook afgehaald worden of heeft Demon hier niets meer mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Planetlithium schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:22:
Mijn migratie van Demon naar TweakDSL is bijna een feit. Wat overblijft is de stopzetting van mijn abonnement bij Demon. Dit kan kostenloos en zonder opzegtermijn indien een zogenaamd bewijs-van-migratie wordt opgestuurd/gefaxt. Heeft iemand een idee wat als 'bewijs' wordt geaccepteerd?

Uit nieuwsgierigheid. Wat gebeurt er als ik Demon op de normale wijze zou stopzetten nadat de lijn is gemigreerd naar TweakDSL; zou de lijn er ook afgehaald worden of heeft Demon hier niets meer mee te maken?
Dat kan dan niet meer. Als het om een telco-telco overstap gaat zou Demon bij BBned een lijn opzeggen die niet meer bestaat en niet meer van BBned is. Zou het om een ISP-overdracht gaan (omdat je al op BaByXL zat) heeft Demon geen controle meer over die order en is die voor demon opgeheven.

Alleen te-vroeg opzeggen is dus gevaarlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Heeft iemand ervaringen met een migratie vanaf BBned (Xs4all)?

Ik belde nl. net met TweakDSL en er werd mij verteld dat het wel tot 3 dagen
kan duren dat je lijn plat is. Ik lees vaak dat telco-telco tegenwoordig niet
meer voor een lange downtime zorgen.

Is het nou ook echt persee noodzakelijk om eerst bij XS4all aan te geven dat je
weg wil? Ik heb zelf zoiets van, zodra die tweakdsl lijn werkt, dan pas zeg ik mijn
lijn bij XS4all op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Juist niet!

Je vraagt telco-telco aan. (downtime is 5 minuten ofzo op moment van omzetten) Als die bevestigd is met de plandatum door Tiscali aan TweakDSL kan je veilig opzeggen bij XS4all.

Dus niet eerst opzeggen of aangeven bij ze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ok, dan ga ik dat proberen ;)

In het aanmeldingsformulier staat namelijk dat je EERST bij je huidige provider moet opzeggen. Ik vond het namelijk ook al vreemd, maar dit klinkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik zie dit staan bij tweaknews. Maar kan het op de site van tweakdsl nergens vinden.. Tikfoutje?
Nu 8 Mbit ADSL over het netwerk van Tiscali voor € 34,95 per maand inclusief gratis toegang tot de newserver.
lamaar gevonden...

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 05-08-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat gebeurt er eigenlijk met je ADSL als je je kpn abo opzegt? Vliegt je adsl er ook uit, of gaat het dan auto op kaal koper kosten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:17:
[...]

Dank :)

Ik had/heb BBned 8/1 over een isdn lijn. Die haalt 5.6Mbit met 8Mbit profiel.
Omdat ik isdn wilde behouden heb ik een extra belbudget lijn laten aanleggen, en daar Tiscali adsl2+ op besteld. En die haalt de volle 8Mbit, gelukkig :)

Op dit moment is het een 8/1 Abonnement, echter, ik betaal alleen de 40 euro voor adsl2+. Daarnaast heeft de lijn wel een ander 'kenmerk' bij Tiscali waardoor (zodra dat mogelijk is) hij op 24Mbit wordt gezet :)

Overigens gebruik ik het oude oranje BBned beestje-modem. Geflashed naar ADSL2+ (mensen die die firmware willen hebben moeten me even mailen), en dat werkt uiteindelijk wel stabiel. Het modem zelf heeft af en toe wat bugs, maar als het loopt, loopt het ook goed (So far ;) )
Aha je hebt dus een extra lijn voor TIS gebruikt.
Jammer dat je nog niet echt kunt genieten van ADSL2+, het zou leuk zijn om te weten wat de echte prestaties van ADSL2+ zijn. Wellicht binnenkort meer hierover als er iemand aangesloten wordt.
Nietemin is je huidige 8/1 ook prima natuurlijk zeker voor die prijs.

Ik zal TDSL eens een emailtje sturen over de TIS aanbieding die ze mij gestuurd hebben en even laten bevestigen of ik ook werkelijk TIS kan aanvragen. Dat is nog steeds onduidelijk helaas.

Verder zou ik ook (net als anderen) graag willen weten wat de plussen en minnen zijn van de nieuwe ADSL2+ modems (Speedtouch en Zyxel).
Ik heb geen voorkeur voor één van de merken, dus het zal van de specs afhangen denk ik als ik een keus zou moeten maken. Het prijsverschil is immers ook niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CRiSiS schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:31:
Ok, dan ga ik dat proberen ;)

In het aanmeldingsformulier staat namelijk dat je EERST bij je huidige provider moet opzeggen. Ik vond het namelijk ook al vreemd, maar dit klinkt een stuk beter.
Niet op 't te downloaden formulier toch? Ergens in de FAQ misschien? Dat klopt dan zeker niet.
REDFISH schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:31:
Wat gebeurt er eigenlijk met je ADSL als je je kpn abo opzegt? Vliegt je adsl er ook uit, of gaat het dan auto op kaal koper kosten over?
Wordt 't dedicated inderdaad automatisch (kaal-koper als je 't zo wilt noemen). Alleen als je ISDN linesharing hebt is dat best een aparte situatie omdat je dan een annexB(ISDN) ADSL modem nodig hebt omdat je wel op de ISDN poort blijft zitten.

Een nieuwe aanleg (NLS) van een dedicated lijn komt altijd op een annexA poort. Net als je bijvoorbeeld een netwerk overstap maakt (telco-telco met een dedicated lijn) kom je op een annexA poort.

@ HoppyF

Aan welke centrale hang je vast? (kan 't niet vinden terug) Ivm dekking Tiscali.

Alle lijnen op TisDSL2 worden sowieso nog opgeleverd op 8/1. Na wat kleine veranderingen nog in 't netwerk van Tiscali worden dan op de centrales waar de apparatuur al is verwisseld de lijnen opengezet.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 05-08-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:42:
Wordt 't dedicated inderdaad automatisch (kaal-koper als je 't zo wilt noemen). Alleen als je ISDN linesharing hebt is dat best een aparte situatie omdat je dan een annexB(ISDN) ADSL modem nodig hebt omdat je wel op de ISDN poort blijft zitten.
Wat is daar vreemd aan? Je had ISDN met annex-B DSL. Je zegt je KPN op. Klaar.
Je hebt niets nieuws of anders nodig.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-07 16:11
bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:42:

Niet op 't te downloaden formulier toch? Ergens in de FAQ misschien? Dat klopt dan zeker niet.
Quote uit de tekst van het online formulier: "Als je TIS ADSL2 wilt laten leveren op een verbinding waar op dit moment al ADSL actief is, dan moet je bij je huidige ADSL ISP deze verbinding opzeggen, waarbij je aangeeft te willen gaan migreren. De ISP zal dan melden per wanneer de huidige verbinding wordt opgeheven. Deze datum willen we graag van je hebben. Als de verbinding waarover TIS ADSL2 geleverd moet worden nu vrij is, of als je een nieuw analoog koperpaar besteld, hoef je niks in te vullen."

De tekst suggereert inderdaad dat je eerst moet opzeggen, werd er zelf ook door in verwarring gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:54:
[...]

Wat is daar vreemd aan? Je had ISDN met annex-B DSL. Je zegt je KPN op. Klaar.
Je hebt niets nieuws of anders nodig.
Het is niet vreemd natuurlijk. Maar wel iets im rekening mee te houden als je daarna bijvoorbeeld een telco-telco migratie doet of verhuist. Je komt dan weer op een annexA poort terecht en dan heb je 't verkeerde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hadden we daar ene hickje? Ik kreeg geen IP-adres meer van de DHCP-server.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbned introduceert ADSL2+ in Economy portfolio
bbned is de eerste leverancier van breedbanddiensten die nu ADSL2+ levert. ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download band-breedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mbps. Naast enorm snel internetten en downloaden zijn er ook Partners die telefoondiensten, en in de toekomst video, over ADSL2+ aanbieden.

Het nieuwe ADSL2+ Economy portfolio ziet er als volgt uit:
# 8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)
# 10 Mb/1 Mb
# 12 Mb/1 Mb
# 16 Mb/1 Mb
# 16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)

bron: www.bbned.nl

B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En daar komen de producten/namen eindelijk. 't Is natuurlijk niet zo dat ADSl2+ per direct altijd wide-open moet zijn. Je zou zelfs een verbinding kunnen leveren die wel op de ADSL2+ lijnstandaard verbindt maar gelimiteerd is op 1024/512 gewoon.

En eindelijk de 1.3Mbps maximale upstream van de gebruikte ADSL2+ standaard.

En nu de prijzen d'r nog bij voor het eindproduct naar de consument na de actie van BBned in samenwerking met de partner ISP's...

Mist alleen je bronvermelding nog?

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 07-08-2005 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:55:

[..]

En eindelijk de 1.3Mbps maximale upstream van de gebruikte ADSL2+ standaard.
Zou Tiscali ook nog 1.3Mbps gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 02:35:
[...]

Zou Tiscali ook nog 1.3Mbps gaan doen?
Ze zullen 't vast express niet doen en stug limiteren op 1024 om mensen te pesten denk ik ;)

't Is misschien beetje marktvoorzichtigheid. Bij ADSL1 had je 1024Kbps maximaal, weinig haalde 't echt en iedereen zeuren (zie search). Nu 1024Kbps maximaal aangeboden en is ook haalbaar of d'r boven zelfs.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 07-08-2005 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Tiscali kennende zullen ze het wel doen, denk ik. Tot nu toe hebben ze altijd een iets hogere snelheid geleverd dan ze aanboden (Om de overhead te laten verdwijnen), ik gok dat dat hier ook het geval zal gaan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:42:
bbned introduceert ADSL2+ in Economy portfolio
bbned is de eerste leverancier van breedbanddiensten die nu ADSL2+ levert. ADSL2+ is de technische opvolger van het huidige ADSL en kent verbeteringen in stabiliteit en download band-breedte. De maximale download bandbreedte van ADSL2+ is maar liefst 24 Mbps. Naast enorm snel internetten en downloaden zijn er ook Partners die telefoondiensten, en in de toekomst video, over ADSL2+ aanbieden.

Het nieuwe ADSL2+ Economy portfolio ziet er als volgt uit:
# 8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)
# 10 Mb/1 Mb
# 12 Mb/1 Mb
# 16 Mb/1 Mb
# 16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)

bron: www.bbned.nl

B)
Nog benieuwder naar de prijzen :D. Je kan erop rekenen dat 16-24Mb niet meer voor 39 aangeboden gaat worden, want er blijft dan niks meer aan prijs over voor de 8/1Mbit. :D

even een wilde schatting maken, ik denk dat dit toch een redelijke schatting is van de prijs

# 8 Mb/1 Mb € 45,00
# 10 Mb/1 Mb € 49,00
# 12 Mb/1 Mb € 55,00
# 16 Mb/1 Mb € 59,00
# 16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open) 69,00

Nou daar gaat je omzet als ISP. Zeker voor de pakketten lager dan 8Mbit is er geen eer meer aan te behalen. Leuk voor de consument, balen voor de ISP's ;)

[ Voor 18% gewijzigd door I_stealth_I op 07-08-2005 11:59 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Dit is wat er ze er bij SpeedXS al over roepen:
Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste 9 maanden € 29,95 per maand ADSL2+ hebt, daarna € 49,95. Dit is inclusief gratis modem. De maandprijs is gebaseerd op linesharing en automatische incasso. Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van € 9 per maand. De eenmalige entreekosten zijn € 69.95
Bron: http://www.speedxs.nl/index/products/adsl2

Uiteraard moet je hier wel de jaarlijkse SpeedXS kosten bij optellen (99 p/j).

Overigens geven ze alleen aan dat ADSL^2 (hun term) 2-24Mbps/1Mbps is. De varianten die BBNed weergeeft vind ik bij hen niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Omdat je nooit de snelheid kan garanderen sowieso zullen ze 2-24Mbps misschien aanhouden bij de product naam. Zo val je altijd binnen 't product ook als je 11.5Mbps haalt op je lijn maximaal.

't * wordt altijd erg moeizaam gelezen/begrepen door nederlandse consumenten ;)

En als iemand bedrag X betaalt voor een 2-24Mbps lijn en 11.5Mbps haalt is er dus geen reden om automatisch een downgrade naar 2-12Mbps abonnement voor bedrag Y te doen binnen 't eerste jaar.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 07-08-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Dat is duidelijk (en logisch), maar BBNed wekt die suggestie wel door de verschillende ADSL produkten op hun website.
Lijkt me op deze manier voor ISP's steeds moeilijker uit te leggen aan klanten (2-24 lijkt erg 'willekeurig' als je de gedachte erachter niet kent).

[ Voor 6% gewijzigd door RTB op 07-08-2005 13:04 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De vraag is ook of zo-veel tussensnelheden zinvol is. De prijs per lijn zal marginaal verschillen natuurlijk, maar och klant is koning.

Je kan wel de 8Mbps beter garanderen door hem op ADSL2+ techniek te leveren nu natuurlijk.

Blijft alleen een lastig verhaal als BBned bestaande lijnen niet kan omzetten naar een ADSL2+ poort. Dan is het als nieuwe klant dus handiger om in iedergeval de ADSL2+ variant van 8Mbps te nemen minimaal mocht je willen upgraden.

Dan is de oplossing van Tiscali om gewoon alle poorten ADSL/ADSL2+ geschikt te maken een stuk makkelijker voor de ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Het is jammer dat ik niet gebonden kan zijn aan een jaarcontract :(

kan elk moment een woning toegewezen krijgen

Verhuiskosten zijn absurd duur bij ADSL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tetsuo55 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:34:
Het is jammer dat ik niet gebonden kan zijn aan een jaarcontract :(

kan elk moment een woning toegewezen krijgen

Verhuiskosten zijn absurd duur bij ADSL 8)7
Abonnements prijzen zijn gewoon zo minimaal dat het compleet berekend wordt voor een jaar of langer op één adres. Wil je dus verhuizen betaal je eignelijk letterlijk de kosten die gemaakt moeten worden om 't technisch te regellen. (afbreken ADSL op oude adres en aanleggen op nieuwe adres weer).

Goedkoop verhuizen kan met een KPN-DSL aansluiting, al heb je die pas een maand kost 't zelfde (dacht iets van €30 ofzo). Betaal je per maand alleen weer een heel stukje meer....

Maar een verhuizing is sowieso een kostbaar en tijdrovend karwei, wat maakt die €200 voor 't verhuizen van je DSL dan uit op 't totale kostenplaatje eigenlijk. Een KPN-telefoonlijn verhuizen kost ook de nodige tientjes etc gaat zo maar door.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 07-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

bjck schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:49:
[...]

Abonnements prijzen zijn gewoon zo minimaal dat het compleet berekend wordt voor een jaar of langer op één adres. Wil je dus verhuizen betaal je eignelijk letterlijk de kosten die gemaakt moeten worden om 't technisch te regellen. (afbreken ADSL op oude adres en aanleggen op nieuwe adres weer).

Goedkoop verhuizen kan met een KPN-DSL aansluiting, al heb je die pas een maand kost 't zelfde (dacht iets van €30 ofzo). Betaal je per maand alleen weer een heel stukje meer....

Maar een verhuizing is sowieso een kostbaar en tijdrovend karwei, wat maakt die €200 voor 't verhuizen van je DSL dan uit op 't totale kostenplaatje eigenlijk. Een KPN-telefoonlijn verhuizen kost ook de nodige tientjes etc gaat zo maar door.
Helaas klopt je verhaal

opta mag weleens ingrijpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hoezo de OPTA? Die heren & dames zijn niet om markt prijzen te veranderen omdat wij consumenten het te duur vinden.

KPN kiest er voor om bij 't verhuizen van ADSL zelf bij te leggen. Andere ISP/telco combinaties kiezen er voor om dit niet te doen en binnen 't eerste jaar (vaak alleen) de volledige kosten door te berekenen van de wens/actie van de consument/abonnee.

KPN kiest weer voor hogere prijs per maand en andere ISP/telco combinaties kiezen voor strakke maandprijzen. Wat heb je liever is de keus van de consument en zeker niet iets waar de OPTA iets mee te maken heeft of zich mee bemoeit.

OPTA controleert of er geen oneerlijke concurentie (en nog veel meer) ontstaat onder andere. Die gaat toch niet beslissen of een ISP zelf maar moet betalen voor 't verhuizen van zijn/haar klant :?

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 07-08-2005 14:19 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069

of in de sticky:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test